abonnement Unibet Coolblue
pi_91027266
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60

mooie creaties uit het vorige deel:
Lyssa's Sara:

de muts van Inu:

SleepySara van LadyBlack:

de WIPdeken van Herfstblad:

de WIPsjaal van Muts88:

de poes van Loqi:

de muts van Trui voor Sandous:

de WIPdeken van Bijou:

en mijn bal voor de kinderen van Davinia:


hook on!

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Muck
Stefanie


[ Bericht 33% gewijzigd door Lutte op 09-01-2011 14:55:55 ]
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91027363
Zag geen nieuw topic verschijnen, dus ben maar zo vrij geweest..

:* voor mijsje, snapte dat je het niet rot bedoelde

Ik laat zo nu en dan nog wel een een steekje aan de zijkant vallen, dat tellen is toch wel kunstig :)
Ben normaal ook erg perfectionistisch, maar heb hier wel lol in :)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91027371
Schoonheidsfoutjes zijn de mooiste foutjes. Ik zal vanavond eens een foto uploaden van de Deken-in-Progress.

Verkapte tvp

@ lekkerApart: haha, ik zat net al te zoeken maar was even vergeten dat ze niet meer in LIF staan. :P
pi_91027547
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:23 schreef LekkerApart het volgende:
Zag geen nieuw topic verschijnen, dus ben maar zo vrij geweest..

:* voor mijsje, snapte dat je het niet rot bedoelde

Ik laat zo nu en dan nog wel een een steekje aan de zijkant vallen, dat tellen is toch wel kunstig :)
Ben normaal ook erg perfectionistisch, maar heb hier wel lol in :)
:D ik was nog bezig met de foto's... :P een nieuw topic is er wel... :Y
:* thanks, gelukkig... ik kan dingen nog al eens anders formuleren met typen dan ik het wil zeggen... :')
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:27:53 #5
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91027562
oh jeej nu zijn er 2 topics....
pi_91027662
ik vond mijn OP mooier... _O-
pi_91027712
Ik ook, die is met foto's!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91027809
:D ik heb al gevraagd in de FB of mijn OP in jouw OP gezet kan worden... :) komt goed.
Gefixed! Bedankt Lutte! *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door mijsje op 08-01-2011 16:38:56 ]
pi_91028151
Volgensmij klopt de OP zo weer. :)

Ons mam heeft me al zo vaak geprobeerd te leren haken, maar verder dan een paar lapjes ben ik nooit gekomen, en ik vind het nog wel zo mooi. O+ Toch maar eens naar die linkjes kijken, wie weet zie ik dan het licht.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:45:55 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91028416
Lutte misschien nu je ouder bent komt het wel goed?? (dat waren de woorden van m'n mam vandaag toen ik zei dat ik toch echt niet kon breien omdat ze me dat al 100 keer geleerd heeft).
en met filmpjes en tips van ons ;)

*ga maar even 5 zwarte GSjes maken...kan ik vanavond alles vast zetten :)*

*en ik ben fan van Cre, nu al in meer topics gekeken dan ooit hiervoor ;)*
pi_91028424
ik heb haken zelf ook geleerd van m'n moeder, al toen ik een jaar of 7 was. als ik nu nieuwe steken tegen kom, dan kom ik er vaak met youtube-filmpjes wel uit, wat ik niet goed heb gezien/begrepen kijk ik even terug... en de pauzeknop is ook handig... :D
ik moet zeggen dat ik daardoor wel ver kom, maar er zijn evengoed dingen waarvan ik denk: hoe heeft ze dat gedaan? als ik iets gehaakts zie... :)
Lemijn voelde al een Meet weer opkomen, zijn er meer die een haakmeet zien zitten? ik heb er eigenlijk ook wel weer zin in! :) (gezellig en handig om steken voor te doen/voorgedaan te krijgen...)
pi_91028495
Mijn moeder heeft zo'n 10 jaar geleden ook eens een poging gedaan, maar die is toen jammerlijk mislukt. Ik snapte geen bal van die steken.
Echter recht breien lukte toen weer wel.



Hier een (webcam)fotootje van mijn proeflapje haken met schoonheidsfoutjes.
Als je hem plat legt is hij wel recht, kwam een hand te kort om met twee handen vast te houden en de muis te bedienen :)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:48:29 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91028531
jaaaa meet!! :D:D:D

oeh wazige foto, maar het ziet er wel netjes uit LekkerApart :D
pi_91028788
Leuk, een meet!

Ik vind dit crea-forum ook top. Ik ben 'per ongeluk' al allemaal leuke dingen tegengekomen! _O_

Mijn GS deken gaat gestaag voort. Ik ben nu ook per vierkantje aan het afwerken. Dat heb ik bij het eerste deel van mijn deken nog niet gedaan. Vanavond tijdens het oppassen, als de kids in bed liggen, maar eens daar mee aan de slag denk ik. Ik hou echt van veel kleurtjes in werkjes, maar afwerken... :(
pi_91028895
:) inderdaad wel netjes LekkerAppart, dat gaat helemaal goedkomen... als je ziet wat voor eerste projecten er wel eens worden laten zien en hoe snel er dan geweldige projecten volgen...

*O* laten we een lijstje maken van wie er wil meeten, dan kijken we nog naar data...

Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
pi_91029041
Ik ben ook voor een meet!

En ziet er goed uit voor een eerste lapje LekkerApart! Ben benieuwd wat je aan projecten gaat posten.

Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis en wil graag een no-brainer haakwerk meenemen. Nu ben ik lekker aan het opschieten met mijn granny-stripe, maar dat is best zwaar en om mee te zeulen voor (waarschijnlijk) 1 nachtje...
Nu had iemand (Yppy of Inu, dacht ik?) het Pinwheel Pillow gemaakt. Is dat een beetje makkelijk doorhaken?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91029193
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 16:45 schreef EsseEi het volgende:
Lutte misschien nu je ouder bent komt het wel goed?? (dat waren de woorden van m'n mam vandaag toen ik zei dat ik toch echt niet kon breien omdat ze me dat al 100 keer geleerd heeft).
en met filmpjes en tips van ons ;)

*ga maar even 5 zwarte GSjes maken...kan ik vanavond alles vast zetten :)*

*en ik ben fan van Cre, nu al in meer topics gekeken dan ooit hiervoor ;)*
Ik denk dat ik het nu wel zou moeten kunnen leren, mijn doorzettingsvermogen is ook wel gegroeid. :Y En zo'n topic stimuleert sowieso, en je kunt gauw even iets vragen. Ik ga vanavond maar eens beginnen. :@
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:04:39 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91029269
Of iets met GSjes Daste! wordt niet zwaar, en meestal heb je het na nummer 2 wel door...

wie ging er nou een kindje adopteren? :@

oh ja ik ging haken :P *sorry voor m'n geslowchat*
pi_91029326
Grappig, haken heb ik ook geleerd toen ik een jaar of 6 was en nooit meer verleerd. Maar breien daarentegen, dat heb ik ook rond die tijd geleerd, maar is me rond mijn 18e nog een keer uitgelegd en toen ik begin 20 was nog een keer. Nu is het wel een beetje blijven hangen, maar zo vanzelfsprekend als haken is het niet geworden.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91029489
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef EsseEi het volgende:
Of iets met GSjes Daste! wordt niet zwaar, en meestal heb je het na nummer 2 wel door...

wie ging er nou een kindje adopteren? :@

oh ja ik ging haken :P *sorry voor m'n geslowchat*
Een beetje slowchat mag ook wel hoor. ;) Deze reeks loopt al zo lang, ga maar gewoon door zoals het de vorige delen ging. ;)

En als de plannen voor een meet serieuze vormen aan beginnen te nemen, en jullie willen het scheiden van het haken, dan mag daar gerust een topic over geopend worden. :)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_91029504
EsseEi, dat is ook een idee. Op Ravelry zit ik in een groep waar iedere maand een nieuwe GS gemaakt wordt. Ik heb er nog geen een gemaakt, maar ik vind het wel makkelijk zoeken zo. Misschien dat ik er toch eentje van moet gaan maken...
Ik hoop eigenlijk iets mee te nemen waar ik geen patroon voor mee hoef te nemen. Na een narcose ben ik zo geconcentreerd als een garnaal...Dus dat ik morgen en/of maandag begin (heb nu toch niet veel beters te doen) en dat ik het dan in de vingers heb voor dinsdag. (maar ik ben niet veeleisend hoor :P ) Zul je net zien dat ik niet eens toe kom aan haken ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:09:43 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91029522
Vast een tvp voor als ik straks ook eindelijk mee kan gaan haken *O*

Dat poppetje van Lyssa is echt ontzettend leuk trouwens :Y
pi_91029719
Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste

* mijsje gaat meteen op Ravelry Daste zoeken met de GS-groep... :P (wat was ook alweer jouw Ravelrynaam?)

ik ben nu ook iets aan het maken, maar ik kan het nog niet laten zien, want ik maak het voor iemands dochter, maar die iemand leest ook mee... (ik kan het niet nog cryptischer maken Yppy... O-) )

dat pinwheel pillow was van Inu. O+ die was echt geweldig! O+
Succes in het ziekenhuis Daste. niet te ernstig?

EsseEi, volgens mij ging LadyLush een kindje adopteren...
pi_91029846
Nee hoor, valt wel mee. Ik heb een hernia. Ik loop er al 6 maanden mee en ik loop steeds minder :P . Ik kan vooral zitten en fietsen. Nu heb ik een zittend beroep, dus ik heb dat nog redelijk lang vol kunnen houden, maar het is nu echt niet meer te doen. Mijn contract is ook niet verlengd, vooral omdat de pijn invloed heeft op mijn functioneren, dus ik kijk erg uit naar de operatie: een goed begin van het nieuwe jaar: eindelijk een stijgende lijn en weer normaal kunnen lopen en staan en leven.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91029891
Wat gaan jullie snel! Nieuw topic alweer!

Ik wilde net een heleboel bestellen bij de hobbydoos, maar het mag niet van mezelf. Eerst moet de grote bak leeg voor ik nieuw acryl mag kopen. :{ En mijn ma wordt er ook niet zo blij van.

Volgens mij gaat LushLady inderdaad adopteren, maar dat weet ik niet zeker. Heb haar ook al even niet gezien hier, maar misschien is ze het topic kwijt? :P

Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad (ligt eraan waar, wanneer etc. :P)

Sterkte Daste!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')