abonnement Unibet Coolblue
pi_89550197
Draagdoeken 86

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki




Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
  zondag 5 december 2010 @ 16:45:36 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89554408
Dames hartelijk dank nog voor alle tips! Wij hebben sinds deze week de Bondolino in huis en we zijn er heel blij mee. Net een poosje gelopen door het park. Hij draagt heerlijk (ook bij meneer Hik), lekker eenvoudig en Neve viel gelijk in slaap! O+
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 20:37:38 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89562466
Sinterklaas is toch een fijne vent :) Ik kreeg een Didymos Fische Malawi draagdoek (groen met paars) en de dametjes de poppendoek daar van. Heel slim,want Maja is dol op vissen, Lucie is dol op paars en mama is niet van plan d'r mooie nieuwe doek aan de dametjes uit te lenen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_89562599
Wat leuk van sint Macka!

Mijn van sint gekregen pfau is zo mooi!
Ik was er eerst niet zo weg van.. tot ik door vergelijking foto's een beter beeld kreeg van de doek.
En toen moest ik hem hebben dus snel op mijn lijstje gezet!
Hier gaat een jongetje heel erg van genieten :D O+
pi_89562738
Hik wat fijn!! Welke bondolino heb je?

Macka wat leuk :D dat vraagt natuurlijk wel om een foto hè, met jullie allemaal dragend met de Malawi visjes :D

Pvoesss, pics or it didn't happen :{w ;)
  maandag 6 december 2010 @ 11:36:35 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89580732
Uh, zijn er soorten? Ik heb een groene. :P (zo praat ik ook over auto's trouwens :) )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89580745
Bij ons zijn de geleende dragers weer teruggestuurd. Ik ga voor een Bondolino :+ Nu nog een leuk kleurtje kiezen en een fijn prijsje natuurlijk ;)
Orea, ik zag in het kinderkleertjestopic (dacht ik) dat je voor Leia een fleecepak hebt voor in de draagdoek. Zag ook dat die van Hoppediz is, heb je die daar besteld? Mijn Duits is niet zo goed, of is er ook een NL'se website van ze?
Heb nml al wel een inzet voor mijn jas gemaakt, maar een eigen lekker warm pakje voor d'r is in elk geval geen luxe als Ravage d'r draagt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89580866
Hhahaha Hik ik bedoelde ook kleur :P :D

Mor! Ik heb hem bij piepeloere punt be besteld, die hebben geen verzendkosten ;) en hij valt GROOT!

Leia gaat naar maat 68 straks maar maat 68-74 was echt mega veel te groot.. toch maar een 56-62 besteld en die kan ze voorlopig nog wel aan :)

Bondolino heb ik ook daar vandaan!
pi_89582992

Voor Orea :+
pi_89583199
Pvoesss <3
Hij is ook een mooie kleur zeg!
pi_89583799
:D heel goed!!! RAMMEL! En dat beertje O+ O+ GEEF!

Tis wel een erg mooie kleur zeg.. Ik ben in principe niet zo van het pfau printje maar ik moet toegeven dat ie mooi is!
pi_89583848
wauw, Pvoess, wat een mooie kleur! En het motiefje ziet er ook erg goed uit zeg.
En je kleine beertje! O+
Hoe vind grote zus het? Wil ze ook weer in de doek?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89584290
Ze is trots! Ik vroeg haar doen we V in de doek of in de wagen?
In de doek zei ze! Dus wij naar buiten ze stapte zo trots er naast!
Vroeg een mevrouw of ze naar haar broertje mocht kijken zei ze nee :D
Ze is heel zorgzaam en beschermend, ze pakt ook steeds dekens en knuffels voor hem.

Alleen binnen is ze jaloers als hij dan in de doek zit.
Maar dat kan ik ook best begrijpen.
pi_89584460
Dat is echt lief! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht van je mooi meidje.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89586883
Ah dat klinkt echt super lief! O+
pi_89589938
Ah, dank je Orea! Gaan we daar ff kieke :+

Ohh, Pvoesss.. Mooi, dat berenmannetje in je doek! O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89592584
Ooh Pvoess, wat schattig! En idd een hele mooie kleur die doek!

Ik heb vandaag voor het eerst een redelijk geslaagde ruck geknoopt! Alleen ging ie al heel snel buttpoppen (eh zo heet dat toch? :@ ), dus moet nog even opzoeken hoe ik dat ook alweer kan voorkomen.
En net ook nog de BWCC geprobeerd, maar die vond ik toch echt wel lastig. Hij zat wel, maar je moet niet vragen hoe :X Morgen weer proberen.
In de mei-tai gaat rugdragen in elk geval zonder problemen. Net bij de huisarts in een volle wachtkamer Grae van mn rug afgekregen (een aantal mensen keken zo: :o whehehe) en daarna ook weer netjes erop gekregen. Alleen die draagjas aankrijgen was nog even een moeilijkheid. Thuis moest ik het echt wel 5 keer proberen voor ie goed zat, maar nu snap ik het geloof ik :p 8-)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 6 december 2010 @ 17:15:53 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89593579
O+ ahhh Poes; wat heb je een mooi klein katertje gebakken... O+

en ik kom ff jompelen; ik heb een Simon RS gescoord!!! *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 6 december 2010 @ 17:18:22 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89593673
Butpoppen. :D :')

Die foto! O+

Ik wilde sowieso al een groene Bondolino en deze was ook nog eens goedkoper want showmodel. :)
Het is best een dure hobby zeg, want die Bondolino was ook nergens tweedehands te vinden!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89594405
Hörnum aka Hoernum :') is onderweg!! Morgen wordt ie hier bezorgd O+ Komt mooi uit, want Leia krijgt morgen de voorlopig laatste prikjes dus kan ik haar lekker dicht bij me houden O+

Woeiiii!
pi_89597596
Oh ik zit weer eens filmpjes op joetjoep te bekijken en deze lijkt me echt fijn!


Zit ik dan weer met mijn maatje 6 doeken :') heb er 1 in maat 4.. maar eens gaan proberen :P
pi_89624045
Ik las hoermum :')
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89625438
Orea: dan kan je de lange staarten voor ook gewoon weer naar achteren brengen en onder het kontje knopen :)
Heb je ook niet zo'n rare bult voorin je draagjas :+
pi_89626565
tessie :D

Das ook een idee Free! En ik heb 1 doek maat 4 dus ik moet sowieso niet zeuren.. :P
pi_89630558
tessie ik heb net de foto's van de sandwichtechniek (anti-buttpop) voor iemand anders opgezocht:
http://www.thebabywearer.(...)iewfull=1#post690110
pi_89632372
Orea is je doek er nog niet? Ik klik hier steeds omdat ik zo nieuwsgierig ben hoe hij staat!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89632463
Nee! Chauffeur is hier altijd laat (soms zelfs pas om half 6 :'( ) -O-
pi_89632504
-O- En nu met de gladheid zal het nog wel later worden... muh
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89632703
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:48 schreef WupWup het volgende:
tessie ik heb net de foto's van de sandwichtechniek (anti-buttpop) voor iemand anders opgezocht:
http://www.thebabywearer.(...)iewfull=1#post690110
Oh ik heb daar nog geen login, maar dat ga ik dan snel ff regelen en het bekijken. Want het wil nog niet echt lukken.

Die knoop van dat filmpje wat Orea postte ziet er ook wel handig uit trouwens!

Als Grae geen zin heeft, gaat ie best wel liggen wiebelen en spartelen op mijn rug. Ben soms best bang dat ie er afvalt... Maar dat gebeurt toch niet zo snel? (stel me even gerust hihi)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89633611
Ik heb eventueel nog wel een inlog voor je :) pm je wel

Nee joh! Je bedoeld als je hem erop aan het doen bent, of als ie al in de doek zit?
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:22:00 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_89636506
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:48 schreef WupWup het volgende:
tessie ik heb net de foto's van de sandwichtechniek (anti-buttpop) voor iemand anders opgezocht:
http://www.thebabywearer.(...)iewfull=1#post690110
Dat sandwichen is toch meer voor het comfort op je schouders dan tegen buttpoppen? Het verandert niks aan hoe de doek onder het kontje zut, dus dan toch ook niet of de doek eronder wegglipt of niet? :?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_89639426
Hij is er!! *O* maar mijn draagobject slaapt :{w





pi_89640160
Mooi!
Knoop je man erin :+ of liever, vraag of hij jou wil dragen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89644437
pi_89644843
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:22 schreef texelonia het volgende:

[..]

Dat sandwichen is toch meer voor het comfort op je schouders dan tegen buttpoppen? Het verandert niks aan hoe de doek onder het kontje zut, dus dan toch ook niet of de doek eronder wegglipt of niet? :?
Nou, je zekert de onderste baan strak tussen kind en jou, je maakt er een buideltje mee. Dus in eerste instantie tegen butt popping. Althans, zo begreep ik het :)

Mooi Orea! Wij zijn er ook al mee op pad geweest en wat is 'ie al zacht zeg O+ Morgen bij daglicht nog eens goed bekijken, want het werd nu al zo vroeg donker dat ik daar de kans niet voor heb gehad!
pi_89645446
Hij is super zacht, hij zit als een huis.. op dit moment ligt het dametje in coma in de doek tegen me aan O+
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:55 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89647503
Mooi en lief!

Had trouwens van die Babylegs besteld. Leek me handig tegen de opkruipende broekjes. "one size fits most" staat erop. Nou, ze zijn zo groot dat Neve er ongeveer helemaal in past! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89649100
Hahaha! Ja die babylegs zijn groot! Maar kun je wel heel lang gebruiken, dus dat scheelt weer :D
pi_89652046
Ja bij het op mijn rug doen bedoel ik idd Orea. Soms wiebelt hij zoveel dat ik hem er maar gewoon snel weer afhaal, zonder ook maar proberen te knopen.
Je nieuwe doek is echt mooooi! O+

Die babylegs hebben wij ook, zijn idd super groot. Zelfs bij Grae vind ik ze nog best groot haha! Voor Anna heb ik gewoon beenwarmertjes van de H&M, die zijn precies goed.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89661443
Ooh, ik krijg eindelijk mijn eerste draagdoek weer terug!! Mijn Ellaroo LaRae! Ik had zo'n spijt dat ik hem verkocht had. Vond het eigenlijk toch wel iets om te bewaren, mijn allereerste. Dus ik had degene aan wie ik hem verkocht had al een paar keer gevraagd of ze hem niet terug wou verkopen, en nu vond ze het goed! *O* Dus binnenkort issie hier weer! *O* En dan kan ik Anna ook in de doek dragen waarin in Grae voor het eerst heb gedragen O+
Jaaa ik ben een emomuts, ik weet het, maar ik ben zo blij!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89672951
Dames, kijk, de waterdrager heeft een belangrijke franse prijs gewonnen. Tan heeft em toch? Mij lijkt ie niet handig, maar toch leuk dat ze gewonnen heeft.
O en mijn papa heeft Driekus gedragen in de Beco! Hij stond met Driekus op de arm in de rij bij de Efteling, maar Driekus werd natuurlijk te zwaar. Dus toen heb ik Driekus snel in de Beco bij zijn opa voorop gehangen (achterop leek me niet handig in dit geval) en opa is geheel overtuigd. Later heeft Driekus ook nog op mijn rug meegelift, maar hij gaat zo enorm scheef hangen omdat ie voorbij mijn rug wil kijken. Eens kijken hoe we dat kunnen oplossen. En die Beco is dus heel goed verstelbaar want ik had me een boel kleren aan in de efteling, ik was gewoon 2 keer zo dik als normaal, maar dat ging ook al prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89683002
Oh echt tessie?? O+ Wat fijn!!
pi_89685840
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nou, je zekert de onderste baan strak tussen kind en jou, je maakt er een buideltje mee. Dus in eerste instantie tegen butt popping. Althans, zo begreep ik het :)
Ik dacht dat sandwichen alleen inhield dat je de doek over je schouders dubbelvouwt, ipv bij elkaar geraapt over je schouders. En dus niet hoe de doek onder de billen zit :)

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:01 schreef mefke79 het volgende:
Dames, kijk, de waterdrager heeft een belangrijke franse prijs gewonnen. Tan heeft em toch? Mij lijkt ie niet handig, maar toch leuk dat ze gewonnen heeft.
O en mijn papa heeft Driekus gedragen in de Beco! Hij stond met Driekus op de arm in de rij bij de Efteling, maar Driekus werd natuurlijk te zwaar. Dus toen heb ik Driekus snel in de Beco bij zijn opa voorop gehangen (achterop leek me niet handig in dit geval) en opa is geheel overtuigd. Later heeft Driekus ook nog op mijn rug meegelift, maar hij gaat zo enorm scheef hangen omdat ie voorbij mijn rug wil kijken. Eens kijken hoe we dat kunnen oplossen. En die Beco is dus heel goed verstelbaar want ik had me een boel kleren aan in de efteling, ik was gewoon 2 keer zo dik als normaal, maar dat ging ook al prima.
Hoe hoog zit ie? Kan ie niet óver je schouder kijken ipv er langs? Dqt helpt hier wel.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_89696420
*breekt in*

moest gelijk aan dit topic denken toen ik dit las.

zwemdraagdoek

topic natuurlijk niet gelezen maar hier voor staat het al.

Jammer dat draagdoeken 11 jaar geleden nog minder bekend waren, het lijkt mij zo fijn
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_89709893
Het is ook echt heel fijn Muks :Y

Gisteren stond ik bij de apotheek te hupsen met Leia in de doek (we komen in de fase dat wanneer ik stil sta, ze zich gaat afzetten!! Veel te veel te zien, dus wat nou stilstaan Mama... BEWEGEN! ;)) en toen stonden er achter me een paar dames te kletsen en raakten we een beetje in gesprek. 1 van de dames zei al: vind het zo jammer dat dat in mijn tijd nog niet echt was! De andere dame had eind jaren 70 haar zoon wel gedragen in 1 van de eerste Baby Bjorns.. allemaal zwijmelde ze weg bij Leia's koppie boven mijn jas uit :D O+
  donderdag 9 december 2010 @ 13:22:45 #46
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89716142
Het is me gelukt, een ruck! Nu moet ik zeker op zoek naar een 4 of 5...


let niet op mijn plofkop
pi_89718491
Heeee, toffe doek (heb ik ook, draagt als een huis) en lekker geknoopt ook :)
pi_89718666
Wow wat knap!! :Y Je kunt de staarten ook nog tibetaans afknopen en eventueel weer terug doen onder de billen, dan zijn ze niet meer zo lang...

pi_89719000
Hier even naar de supermarkt op en neer geweest.. Dametje slaapt amper nog, alles is veel te interessant.. En dan 10 meter voor je weer thuis bent O+

  donderdag 9 december 2010 @ 14:37:37 #50
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89719457
Terug onder de billen redde ik net niet met mijn buikie nu. Tibetaans moet zeker lukken, maar dan heb ik geen reden meer om voor een kortere doek te kiezen...., niet dat ik nu doekengeld heb, maar dat is bijzaak.

Moet wel zeggen dat ik Bram heb omgekocht met een stukje ontbijtkoek.

Deze doek zit idd als een huis, maar wil toch wel eens een dunnere doek. Ik heb het weekend een aantal didy's van mijn nicht mogen voelen en die zijn toch een heel stuk dunner
pi_89719528
Texelonia, normaal kan ie prima langs me heen kijken, maar met iets te veel winterjas, sjaal, muts etc. werd dat lastig geloof ik. En ik kon zelf niet echt zien hoe hij hing, geen spiegel in de buurt en m'n zusje en vader hadden geholpen om em erop te hangen, dus wie weet zat ie gewoon niet goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 16:37:14 #52
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89724936
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:37 schreef Sugarsnap het volgende:
Terug onder de billen redde ik net niet met mijn buikie nu. Tibetaans moet zeker lukken, maar dan heb ik geen reden meer om voor een kortere doek te kiezen...., niet dat ik nu doekengeld heb, maar dat is bijzaak.

Moet wel zeggen dat ik Bram heb omgekocht met een stukje ontbijtkoek.
Volkomen geoorloofd. En als je kind echt niet meer mee wil werken is er als uiterste redmiddel de chocola :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_89725109
Oh haha Sugarsnap, er is áltijd wel een reden te vinden voor een nieuwe doek O-)

Als je er één nodig hebt (een reden) dan hoor ik het wel :P

Dit is inmiddels mijn bescheiden :X verzameling... :@



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89725676
Mooie verzameling orea! Heb je goed gedaan haha

Ik heb er teveel denk ik, straks maar eens zien wat ik wel en niet gebruik met de baby. Ligt er ook aan denk ik of Lotte nog wil straks
pi_89769972
Mooie stash Orea! Ga ik binnenkort ook eens doen, een foto maken.

Voel je nou eigenlijk echt verschil tussen rugdragen met een mei-tai of met een doek? Zit steeds zoveel moeite te doen om het met een doek voor elkaar te krijgen, terwijl het met de mei-tai zo lukt, en ook lekker zit :D
Een draagjas aandoen met dreumes op je rug vind ik trouwens het moeilijkste gedeelte van het rugknopen :')
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89772024
Ik merk wel verschil met meitai of doek.
Ik vind een doek fijner..

Ik zit nu met V. achter de pc.. O+ O+
Hij wilde maar niet slapen en was aan het mopperen, de doek zat nog niet vast of hij sliep al *O*
pi_89772350
Folia O+

Sowieso heb ik iets met girasol, maar ze zijn ook precies onbetaalbaar voor mij _O-
pi_89779351
Ik heb geen idee tessie, ik heb Leia nu 1 keer met doek op de rug gehad en 1 keer met bondolino. Met bondolino ging makkelijker :P en ze zat echt goed.. maar met doek kun je meer finetunen denk ik.. Is toch persoonlijk :)

Girasols zijn fijn!! Ik vind Folia echt een heel fijne doek!!! Ik twijfelde tussen Betula en Folia, en ben wel blij met Folia (vooral omdat ik mijn jade al groen heb geverfd ;))
pi_89849540


Ik en mijn kinders :D zo gaan wij op stap tegenwoordig :D
Mijn mama en fotos maken met haar iphone is geen succes :X :')
  maandag 13 december 2010 @ 10:11:44 #60
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89865249
Rugknopen :') ik heb het net geprobeerd maar ik kreeg het echt niet voor elkaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89865348
Orea _O_ O+ *helemaal niet jaloers is hoor O-)

Pvoesss wat heerlijk!! O+ jouw gezinnetje!
Wat fijn dat je zo snel na de bevalling al kunt dragen.

Gisteren viel Niels in slaap op mijn rug in de Bondolino en ik kreeg met geen mogelijkheid zelf het slaapkapje over zijn hoofd. Toen heb ik maar een voorbijgangster gevraagd "oh, dat durf ik niet hoor :o " Gelukkig kon ik haar overtuigen dat het niet eng was :D
Maar hoe krijg ik dat slaapkapje zelf over zijn hoofd?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 13 december 2010 @ 10:31:43 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89865777
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:15 schreef Twinkly het volgende:
Orea _O_ O+ *helemaal niet jaloers is hoor O-)

Pvoesss wat heerlijk!! O+ jouw gezinnetje!
Wat fijn dat je zo snel na de bevalling al kunt dragen.

Gisteren viel Niels in slaap op mijn rug in de Bondolino en ik kreeg met geen mogelijkheid zelf het slaapkapje over zijn hoofd. Toen heb ik maar een voorbijgangster gevraagd "oh, dat durf ik niet hoor :o " Gelukkig kon ik haar overtuigen dat het niet eng was :D
Maar hoe krijg ik dat slaapkapje zelf over zijn hoofd?
Je moet die touwtjes door die lusjes rijgen en dan de 'reserve' lapjes die je hebt op je klittenband plakken. Dan het slaapkapje binnenste buiten (dus met de binnenkant naar buiten geklapt) leggen. Als Niels dan slaapt, kun je zelf de touwtjes aantrekken en zo het kapje naar boven 'hijsen'. Je zet het dan vast door die schuifdingetjes te verzetten.
Snap je het nog?
pi_89865935
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je moet die touwtjes door die lusjes rijgen en dan de 'reserve' lapjes die je hebt op je klittenband plakken. Dan het slaapkapje binnenste buiten (dus met de binnenkant naar buiten geklapt) leggen. Als Niels dan slaapt, kun je zelf de touwtjes aantrekken en zo het kapje naar boven 'hijsen'. Je zet het dan vast door die schuifdingetjes te verzetten.
Snap je het nog?
Oh, dat had ik niet!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89866036
Ik klooi nogsteeds met die draadjes :D blijft het kapje ergens haken ofzo aan kleding van X.

Ja ik vind het heerlijk dat ik me al goed genoeg voel om zoveel te dragen.
we gaan sinds hij een dag of 10 is zo naar buiten en het gaat geweldig.

X kiest dan hoe we gaan, met haar in de wagen, zij lopen, hij in de doek etc.
Ze kiest bijna altijd voor hij in de doek en zij dan lopen of wagen :D
  maandag 13 december 2010 @ 10:48:29 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89866277
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:36 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, dat had ik niet!
Volgens mij gaat het dan het makkelijkst :Y
pi_89868095
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:11 schreef pessie het volgende:
Rugknopen :') ik heb het net geprobeerd maar ik kreeg het echt niet voor elkaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jo :P

Ik had gisteren een slapende Nathan van Pessie in de doek :D
Was ik weer heel even een bedje voor een heel klein baby'tje O+
  maandag 13 december 2010 @ 12:15:35 #67
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89869098
Hij is heus niet meer zo klein! Hij groeit wel (iets) hoor!
pi_89894380
Ik heb allemaal mega gave doekstukken van Didymos *O* van de nieuwste doeken!! Wil heel graag iets van een dekentje/boxkleed achtig iets gaan maken voor Leia.. O+
pi_89978377
Oh, wat leuk Orea! Ben benieuwd naar het resultaat. :P

Ik heb eindelijk een Bondolino besteld *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89978463
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:00 schreef Morretje het volgende:
Oh, wat leuk Orea! Ben benieuwd naar het resultaat. :P

Ik heb eindelijk een Bondolino besteld *O*
Leuk! Welke kleur is het geworden :)
pi_89978574
Welke heb je?? *O*

Foto's natuurlijk :P
pi_89982654
haaaaaaaaaaa ik ben weer terug.. ik wil weer alle doekjes hebben.. :+
ik had mn stash zoo uitgedunt maar ik wil weer meer meer meer meer :X

Tina O+ O+ Uiltjes en visjes en alles alles alles O+ O+
pi_89994709
Moet misschien wel 2 weken wachten ;( Maar ik heb de koffie-oranje uitgekozen. Zodra 't kind d'rin gehesen is, maak ik een foto ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89996894
Oooh dies ook mooi Mor! Zat ik nog over te twijfelen toen. Maar toch voor de Olijf gegaan :) en later een doek voor de paarse LE geruild :D (ik heb er 2 ja :@ )

Pvoesss :D vind je de nieuwe Tina echt mooi? :D ik vind het helemaal niks.. :@

Ik net even met dochterlief naar de supermarkt, regen dus ik dacht: pak de wagen wel even. Handig! Nou NIET dus... Niet echt over nagedacht hoe je zelf dan goed droog blijft, want de wagen duwen met 1 hand is met de stoepen hier drama (lopen vaak schuin af) plu klapte 20 keer de verkeerde kant verder open :') (dus uiteindelijk plu maar weggestopt en zelf zeiknat geregend :'))

En thuis heerlijk met natte wagen en al naar binnen moeten rijden, héle vloer nat (mijn halletje is niet zo groot)...

Volgende keer dus gewoon weer baby in de doek, plu en ouwe wijventrolley achter me aan slepen. ^O^
pi_89997543
_O- Orea ik zie het ook al helemaal voor me!
pi_89998112
Lach maar :6

;)
pi_89998814
ik noem het mijn turkentrolly :D maar dat ding is me heilig!!
als deze kapot gaat dan koop ik echt een superdeluxe trolly hihihihi :')

En ja ik denk dat de Tina er supermooi uit gaat zien als daar mee gedragen is :Y
pi_89999218
Ik heb de trolley van de Ikea, haske hip joh ;) met vogeltjes O+
pi_90001077
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:35 schreef Orea het volgende:
Ik heb de trolley van de Ikea, haske hip joh ;) met vogeltjes O+
Ik moet ook maar zo'n trolley. Als ik afga op het 'soort' mensen wat er hier mee loopt, wordt dat een 'oude-wijven'-trolley of een 'schooiers'-trolley :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90001297
Ik heb deze:

pi_90001897
Tina foto's! in vergelijking met ellipsen :D


pi_90002115
Tis wel een space doek hè :D

Nee.. niet mijn smaak (gelukkig maar, scheelt weer op mijn handen zitten!)
  donderdag 16 december 2010 @ 15:38:04 #83
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90002215
Pvoess ik vind em wel mooi!
Ik heb een Mei Tai besteld bij freecell :P
pi_90002577
Ik heb een Manduca en een Bondolino te koop in V&A.
En yay voor Tina, Pvoesss *O*

(Oh, het zijn SuT foto's, ik dacht dat jij er al 1 had. :) )
Hardloper.
IG @webkim
pi_90003212
ik ga hem kopen hoor! al moet ik mijn ziel er voor verkopen ik moet ik moet ik moet een tina!
Deze doek gilt V. zijn naam :D *O*
  donderdag 16 december 2010 @ 16:33:45 #86
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90004935
Doeken gillen dus echt nooit tegen mij he. Vind het soms gewoon handig dat ik niet de wagen naar beneden hoef te sjouwen. En Nathan vind het geweldig.
pi_90005096
Ik ben gewoon heel hebberig. En koopziek :') alhoewel ik nu wel op een punt kom dat ik alleen nog koop wat ik écht heel graag wil. Want ik wil ook met alles dragen en dat is met mijn huidige stapel soms al lastig..

Momenteel heb ik voor mezelf de restrictie: eerst wat eruit dan mag er weer wat in. Voordat ik straks doeken weg doe die ik eigenlijk amper tot nooit gebruikt heb. Dat vind ik dan ook weer zonde :)
pi_90006173
Meh, Webkim, net te laat voor mij ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90007604
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:37 schreef Orea het volgende:
Volgende keer dus gewoon weer baby in de doek, plu en ouwe wijventrolley achter me aan slepen. ^O^
Een ramp is dat om boodschappen te doen met de wagen inderdaad :X enorm gehannes en ik koop altijd net te veel boodschappen om het mee te kunnen sjouwen.
Woon tegenover een supermarkt, dus nu altijd kind op de arm en daarna zet ik hem in winkelwagen en de trolley erbij.Trolley's zijn cool :7 ik heb een rood met witte stippen.

Ik heb voor kleine draagstukken nog steeds een ringsling in de maak staan sinds oktober bij Storm op Zolder... gaat hem vast niet meer worden dit jaar :') :') :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90007646
Ja Poppejans, vroeg hier laatst al of hij al klaar was, maar hij is dus nog niet af? -O- dat is wel erg balen zeg! Heb je inmiddels wel al wat van haar gehoord? Wist je dat het zo lang ging duren?
pi_90007903
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:35 schreef Orea het volgende:
Ja Poppejans, vroeg hier laatst al of hij al klaar was, maar hij is dus nog niet af? -O- dat is wel erg balen zeg! Heb je inmiddels wel al wat van haar gehoord? Wist je dat het zo lang ging duren?
In november 1 berichtje gehad dat ze er nu de tijd voor had, dus ik verwachtte hem die week nog want zoveel werk is het volgens mij niet.
Daarna geheel niks, ik mail er toch nog maar eens achteraan
Ik heb al betaald en niet dat ik denk dat er met mn geld vandoor is gegaan ofzo, maar ik mag nou toch wel zeggen dat ik dit niet nog een keer doe.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90008012
Nou precies, ze is een 'bekende' in draagdoekland volgens mij, dus je zit wel safe. Maar heel netjes is het niet natuurlijk :{ Er kan prima iets tussen komen, maar laat dat dan even weten...
pi_90008274
Dat is wel heel lang. -O-
  donderdag 16 december 2010 @ 20:48:09 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90016164
Als ik zoiets lees, dan weet ik meteen waar ik niet moet bestellen. Al kan ik me indenken dat ze het druk heeft met werk en studie, maar mail dat dan even.

Gelukkig weet ik waar ik wel tzt mijn doeken kan kopen of overkopen. :)
Ow, en ik neem me nu alvast voor dat ik geen stapel ga verzamelen.
Gewoon een ringsling, een dunnere doek en een dikkere.
En een rekbare, maar die heb ik al in mijn bezit.
Eens kijken hoe het er over een jaar voorstaat. :)
  donderdag 16 december 2010 @ 21:19:51 #95
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90018314
Haha Juud dat zijn er al 4! Dan neem je nog winterdoeken en zomerdoeken en die ene doek want-die-heeft-zo'n-leuk-kleurtje en dan ben je Orea. :Y :P >:)
  donderdag 16 december 2010 @ 21:47:06 #96
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90019830
Het scheelt wel dat er niet veel doeken zijn die ik mooi vind.
Tot nu toe staan op mijn lijstje, Hoppediz Timbuktu, Girasol Symphuo en Girasol 00.
Die laatste dan als ringsling. :)
pi_90020470
Dr zijn genoeg doeken die ik mooi vind, maar ik heb er ook al meer dan genoeg ;)
Kan me wel heel erg verheugen op het dragen van m'n baby! De doek ligt al boven klaar!

Wat ik nu heb:
Didymos Indio Viola 6
Didymos Indio Smaragd 6
Storchenwiege Johannes 6
Rekbare hoppendiz 6
Ocah van hoppendiz miami
Manduca mellowfellow
Ringsling hoppendiz Panama

Ik zie wel wat er straks mag blijven of niet :)

[ Bericht 1% gewijzigd door mrien op 17-12-2010 12:15:55 ]
pi_90020514
Poppejans, ik zou idd even contact met haar opnemen, komt vast goed!
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 08:42:03 #99
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90031296
Ik ben jaloers op mijn jongste dochter! Die draagt vaker dan ik en ze heeft genoeg aan een doek :D
Sint bracht een poppendoek, en sindsdien staat Maja bijna elke dag bij me met een pop en de vraag: Pop moet op de rug, waar is handdoek? En als d'r pop gebonden is dan zingt ze 'Op de rug, op de rug, op de rug...' (op de wijs van 'Op de Kaart van Dora'). Maar dat rondsjouwen met je kind kan wel knap vermoeiend zijn!

DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90031678
Geweldige foto's! :D

Ik heb nu:
Didymos seide indio 2
Didymos CG wellen 4
Didymos Pfau v/w 4
Didymos Nora 5
Didymos Pfau petrol 6
Didymos Silver gecko's 6
Didymos Vogels rotbraun 6
Didymos Nautilus olivia 6
Didymos Tussah nino 6
Didymos Dresden sommer 6
Didymos Lilies Rosequartz sling 0
SSC ---suses kinder zwart
SSC ---Boba Willow

Welk merk heeft mijn voorkeur denk je :') :')
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 09:41:45 #101
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90032236
Pvoesss, je bent gewoon net als ik dol op jacquards. En dan kun je niet om Didymos heen, die hebben de grootste keuze daarin ;)
Hoewel ik nu wel een Nati vlindertjesdoek heb, en binnenkort een Kokadi.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90032541
Macka, wat een toffe foto's van Maja O+ O+

Op de foto's leek Malawi me helemaal niks, maar heb nu een doekstuk en hij is toch wel erg mooi! :Y
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:56:31 #103
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90032603
Wat een leuke foto's, Macka en wat een mooie poppendoek!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_90032805
Macka O+ Die slaapfoto is geweldig!
pi_90078011
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:41 schreef Macka66 het volgende:
Pvoesss, je bent gewoon net als ik dol op jacquards. En dan kun je niet om Didymos heen, die hebben de grootste keuze daarin ;)
Hoewel ik nu wel een Nati vlindertjesdoek heb, en binnenkort een Kokadi.
Ik wil ook graag een kokadi maar die vind ik te duur zonder dat ik weet hoe ze voelen.
En het zijn zo ongeveer dezelfde kleuren als een Tina :Y
Dan koop ik liever een tina. :)
pi_90078442
Pvoess, je stash is alweer helemaal aangevuld! :o _O_ _O-
Wat een heerlijke foto van je gezinnetje trouwens. O+

En Macka, wat leuk dat Maja zo graag draagt!

Bluh, ik heb zo'n zin om weer eens een mini mensje te dragen. Het is gewoon heimwee en verlangen. ;(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90084013
Tijd voor een meet dus :D mag je mijn mini mensje dragen ;)
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:15:46 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90098309
Ik heb net op de site van hoppediz wat rondgegluurd, en ze hebben een paarse jacquard doek! Wow! O+ :9~

En ik draag helemaal niet zoveel meer, maar ik word er toch hebberig van :@

Wellicht in de zomer wel weer O-)

Weet iemand iets over de kwaliteit en draagcomfort van die jacquards?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90107841
een hopp is altijd een prima doek, verder heb ik deze niet gevoeld dus ik weet niets van dik of dun.
Ik persoonlijk heb niet heel veel met het merk :)
pi_90119040


Net heerlijk 2 uur wezen wandelen.. muppet kwam net gewoon kokend van me af :D en dat terwijl ze alleen haar gewone kleding aan had (romper, maillot, jumpsuit, babylegs en aapies) en het echt wel goed koud was! Lang leve de wollen doek O+
pi_90120301
Wat een geweldige foto Orea!
En twee uur wandelen door de sneeuw! :o _O_
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 15:01:16 #112
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90124617
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb net op de site van hoppediz wat rondgegluurd, en ze hebben een paarse jacquard doek! Wow! O+ :9~

En ik draag helemaal niet zoveel meer, maar ik word er toch hebberig van :@

Wellicht in de zomer wel weer O-)

Weet iemand iets over de kwaliteit en draagcomfort van die jacquards?
Ik heb gunstige berichten gelezen over de antraciet versie (stevig maar niet te dik). Heel mooi is 'ie zo in het paars.
Als jij 'm nou eens koopt en een review geeft? O-)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 15:03:19 #113
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90124722
Orea, leuke foto! Koken is natuurlijk niet de bedoeling he ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90133954
Wij zijn net nog even met z'n viertjes de stad in geweest. Anna bij Jaap in de Stendhal. Jaap is nu ook helemaal enthousiast over Stendhal, terwijl ie het normaal altijd bij z'n eigen Girasol Mojito wil houden :D
Graeme zat bij mij op m'n rug in de mei-tai. En hij is gewoon in slaap gevallen O+ Hij had al zo lang niet meer bij mij geslapen. En nu, morgen is hij anderhalf jaar oud, valt ie gewoon in slaap op m'n rug. Ik vond het zoooo lief! *;
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_90141808
Leuk dat Jaap ook zo graag draagt tessie! Ik ben benieuwd of manlief straks ook af en toe wil dragen. Hij heeft Lotte wel een paar keer gedragen maar vond het wel ingewikkeld ;) maar ook wel gezellig geloof ik

Maja, die slaapfoto! Wat lief!
pi_90142006
Ja ben ik ook blij mee Mrien! Hij vond het eerst ook wel erg ingewikkeld, en had zoiets van, we hebben toch een kinderwagen?! Maar hij merkte bij Grae, en nu bij Anna, dat ze gewoon liever gedragen worden. En het is zo knus O+ Daar kan hij ook niet omheen ;)

Hopen dat jouw man ook nog fan wordt! Anders mss een makkelijkere drager? Sinds wij de mei-tai hebben, is Jaap veel meer gaan dragen, en nu heeft ie ook minder moeite met gewone doeken. Kwestie van even inkomen misschien?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_90142266
Ik heb een mei tai, maar dat is een toddler versie (en roze haha) en een manduca en een ringsling. Keuze genoeg ;)
Ik ga het wel proberen in ieder geval ;)

Ow, hij zegt nu dat hij het niet wat vind, we zien wel ;)
pi_90142804
Haha dat riep die van mij ook ;) maar ook hij heeft gemerkt dat het én handig is én dat Leia liever gedragen wordt.. Sinds hij zijn Bondolino heeft is hij echt helemaal om! O+ de wagen staat te verstoffen ;)
pi_90143032
Nja, we zien wel
Lotte begon ik pas te dragen met 4/5 maanden dus ik ben ook heel benieuwd hoe het met zo'n ukkie zal zijn.
Er liggen in ieder geval alvast 2 doeken op de slaapkamer klaar, m'n rekbare hopp en m'n ontzettend zachte indio viola
  maandag 20 december 2010 @ 12:50:01 #120
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90171571
Manlief draagt hier ook, maar das meer omdat soms de wagen helemaal niet handig is en hij moet trainen voor de wampex :P , 6 kilo extra meezeulen is wel een mooie trainig :D . Ikzelf draag ook wel maar gebruik de wagen ook nog wel veel hoor. Ik denk dat ik ongeveer 60% de wagen gebruik en 40% de doek.
Net heb ik in mn eentje een rugknoop gedaan, Nathan zat er best netjes op maar de flappen zaten over mn hele bovenarmen dus kon ze niet meer zo goed bewegen.
pi_90177682



Lekker de sneeuw in O+
pi_90181132
Zoek de baby pvoesss ;)

Ik vond nog 2 foto's op de camera van de wandeling van gisteren! O+



pi_90183183
Mooi orea! Volgens Lotte heb je een baby bij je ;)
Pvoesss overigens niet, dat was geen baby op de buik
  maandag 20 december 2010 @ 16:50:56 #124
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90184581
Pvoess zo schattig!
Mooie foto's orea
pi_90191971
Inderdaad Lotte, al best een grote baby :P
thnx Pessie!

Heb net ook een poppen draagdoek voor Leia gekocht :@ was zwaar afgeprijsd dus kon het niet laten :@
pi_90192287
Prachtig Orea, zo mooi die buitenfoto's. Welke draagjas heb jij?
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 19:30:14 #127
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90192294
Orea, die oogjes op de tweede foto O+

Ik sta er gekleurd op thuis. Lucie was aan het rijmen vanavond, "oorbel-voorbel". Wat is dat dan Luus? Wist ze niet. De volgende wist ze wel. "Koekiemonster-doekiemonster, DAT IS MAMA!!!"
En bedankt he }:| :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90193234
:D geweldig Macka :D

Jore, dat is de Mam Two Way Deluxe :) op de foto's bij de diverse webshops komt ie niet echt tot zijn recht vind ik. Oh hier wel :)

Ik vind hem echt superfijn! Hij kan als bodywarmer, erg handig in de lente & herfst. Tot nu toe vond ik hem ook nog niet te koud, maar hij is ook niet te warm :)

En ook zonder inzet ziet ie er best oké uit. Ook niet heel onbelangrijk.. En best betaalbaar. Ik had sowieso een nieuwe winterjas nodig, dus was dit helemaal een goede koop.
pi_90203290
Hai! Ik ben een Fok-newbie én draaggek dus moet me hier natuurlijk wel even melden :s)
Ik heb een stuk of 10 doekjes, een Ocah en nog wat Mei Tai's. Mijn jongste is inmiddels 2,5 en zit helaas in een draagstaking dus momenteel draag ik wat minder maar hopelijk is dat van voorbijgaande aard want ik mis het wel hoor!
pi_90205336
Hoi aag-je! Welke ocah heb je? Even nieuwschierig ;)
pi_90206121
Hihi Pvoess, net of je een knuffelbeer draagt! O+
Orea, wat een prachtige foto's weer! Leia wordt steeds mooier, die ogen! En bij jou is er echt geen sprake van verslonzing (meer ;) ) hoor! Je ziet er goed uit!
Macka, geweldige uitspraak van Lucie!
En hoi Aag-je!! Jammer van de draagstaking, hopelijk wil ze snel weer.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:03:45 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90235610
quote:
Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik heb gunstige berichten gelezen over de antraciet versie (stevig maar niet te dik). Heel mooi is 'ie zo in het paars.
Als jij 'm nou eens koopt en een review geeft? O-)
Tot uw dienst :P

Ben benieuwd wanneer hij komt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90236396
Pvoesss, wat heerlijk zo'n klein prutteltje tegen je aan O+


Wat een mooie foto Orea O+ Mooie meisjes :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90239172
Hoi Aag-je! Ik denk dat ik je herken.

Die MAM-jas ziet er in actie veel beter uit dan op de plaatjes, ik twijfel al de hele dag of ik 'm zal bestellen.
pi_90239509
Oh oeps, op dag 2 al door de mand gevallen.
Maar dat zou goed kunnen dus inderdaad ...

Mrien, ik heb een Ocah van een girasol chococabana :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:20:32 #136
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90239554
Jore ik heb de winterversie van de mam-jas en ik ben er zooooooooooo blij mee!!
De mijne kan geen bodywarmer worden en ik heb een soort kraag extra (wel los) die ik Ylana over haar hoofd kan doen en dan in mijn nek aan de jas vast kan maken zodat tussen ons in het ook lekker warm blijft. (en een berenmuts voor Ylana) Die van mij was 130 euro en ik zou hem niet meer willen missen!!
Als je een enorme koukleum bent zou ik voor 'mijn' jas gaan, valt het wel mee dan voor die van Orea.
Doen hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90239697
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:19 schreef Aag-je het volgende:
Oh oeps, op dag 2 al door de mand gevallen.
Maar dat zou goed kunnen dus inderdaad ...

Mrien, ik heb een Ocah van een girasol chococabana :)
Mooi!
Ik van een Hoppendiz Miami :)
pi_90241618
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:12 schreef Jore het volgende:
Hoi Aag-je! Ik denk dat ik je herken.

Die MAM-jas ziet er in actie veel beter uit dan op de plaatjes, ik twijfel al de hele dag of ik 'm zal bestellen.
En let even goed op de maat ;) hij valt erg groot... Mijne is een M, die zou voor maat 38-40 zijn, en sinds de zwangerschap blijf ik hangen op maat 44 en hij zit nog steeds prima ;) dus valt erg groot ;)
pi_90241898
En ik had een xl en die was mij ook echt te groot, had beter een l kunnen hebben
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 20:44:35 #140
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90252887
Hoi Aag-je :)

Tip: die 2 persoons dickey sjaals zoals Saffier heeft zijn ook los te koop bij Nature Babies.

Nog een tip: Ellevill.com doet de Zara Terracotta uit de collectie, maar liefst 60% korting nu.
Ik zal toch niet...nah...natuurlijk wel :D

en mensen die graag onder hun eigen winterjas willen kunnen dragen moeten mij maar even pm'men
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90253434
Oooh ssst Macka :D tot nu toe kan ik mezelf bedwingen voor de Zara Terracotta! Ik wil er eigenlijk nog wel een 4 bij, nog geen 40 euro incl. verzenden... hmmm zal ik.....

:X
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 21:01:34 #142
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90253909
Flink afgeprijsde Zara's sparen is een leuke hobby hoor :D (dit wordt m'n derde)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:02:56 #143
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90253989
De sjaal die ik bedoel is toch anders Macka. Bij mij kan hij alleen over Ylana haar hoofd heen, de sjaal die jij bedoelt vind ik een stuk handiger! Ik 'mis' het stuk dat ook echt over mijn eigen hoofd heen kan, ik kan het wel achter mijn nek vastzetten, uiteindelijk zelfde principe maar die van jou lijkt me practischer.
Ik ben aan het kijken of ik er zelf een kan haken.

Hallo aag-je!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90254109
Ik heb toen gebruik gemaakt van de Jade Mauve uitverkoop aktie ;) was ook een leuke.. De Jade heb ik inmiddels niet meer (geruild) maar ik heb net toch een 4 geklikt :X nu hopen dat de douane het pakketje niet onderschept...

Puur omdat ik maar 1 andere korte (nou ja korte.. 4 is vrij kort voor mij nog :D) doek heb, een Eva 4.. wil straks wat meer gaan rugdragen met doeken, en heb verder alleen maar 6-jes..

Nou ja, nu maar kijken wat eruit gaat, want moet me aan me woord houden van mezelf O-) iets erin dan moet er iets uit, want ik wil wel met alles kunnen dragen... hmmmzz
pi_90254177
Oh ik heb Aag-je nog helemaal niet hallo gezegd, hoi :W
pi_90254629
En wat gaat er nu uit Orea :D
Het is toch eerst een doek er uit en dan pas er in ;)
pi_90254854
Hahaha ja! Even klikken voordat ze weg zijn O-) en nu kijken welke eruit gaat! Elsa mag sowieso gaan, maar niemand wil haar hebben ;( best een fijne doek, maar pak haar gewoon nooit...

Oh en de poppendoek voor Leia doet niet mee aan het eerst iets eruit dan erin hè O-)
pi_90255680
Ik ben ook ernstig in de verleiding maar doe het toch maar niet. Heb wel bij een soortgelijke actie Zara Red gekocht, zijn leuke koopjes inderdaad :)
pi_90255728
*O* *O* ik heb een gele tina onderweg *O* *O* (als het goed is)

Niets mis met blokker :+
pi_90255784
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:16 schreef Orea het volgende:
Hahaha ja! Even klikken voordat ze weg zijn O-) en nu kijken welke eruit gaat! Elsa mag sowieso gaan, maar niemand wil haar hebben ;( best een fijne doek, maar pak haar gewoon nooit...

Oh en de poppendoek voor Leia doet niet mee aan het eerst iets eruit dan erin hè O-)
Welke poppendoek heb je gekocht voor haar? Ik heb gisteren ook nog zwaar in de verleiding gestaan toen ik mail kreeg, maar ze heeft er al 1 en da's eigenlijk wel genoeg denk ik
pi_90277939
Ik heb gister hem op de rug gedaan..
Toch best spannend met 3weken!
pi_90280034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:31 schreef mrien het volgende:

[..]

Welke poppendoek heb je gekocht voor haar? Ik heb gisteren ook nog zwaar in de verleiding gestaan toen ik mail kreeg, maar ze heeft er al 1 en da's eigenlijk wel genoeg denk ik
Hoppediz Lille!

pi_90280229
Hihi, heb je geluk gehad want die had ik bijna gekocht

Ik had eerder gedacht dat je de nieuwe Tina wilde pvoesss! Ik vind deze niet zo mooi, sorry!
pi_90280758
Hahaha nou dan had ik zeker mazzel! Twijfelde tussen deze en Toulouse, maar dan is deze net wat rustiger van kleur!

Pvoesss knap zeg met je ukkie op de rug! Ik moet ook weer eens gaan oefenen :P (maar Leia is geen 3 weken meer natuurlijk)
pi_90281987
Ja alleen wil ik ook een kokadi en dan heb ik veel te veel dezelfde.
En ik vind het tina effect gewoon mooi :D plus past goed bij al mijn andere lelijke doeken 8-)
En deze is zo zomers en ik heb veel te weinig kleur in mijn doeken :D


O+
pi_90282265
Aaaaah Pvoes O+

Ik wil er ook wel eens weer iets bij... eens even kijken of de auto soepel door de APK komt ;)
pi_90286537
Een kind of een doek? O-) ;)
pi_90286629
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:45 schreef WupWup het volgende:
Een kind of een doek? O-) ;)
Voorlopig geen kind, ben net een beetje aan deze gewend :D
pi_90288067
Jammer, ik hoopte op een primeur :P

Is iemand geinteresseerd in een mei tai van Mister Mirko in donkerblauw ('nachtbloem') met zwarte banden of een Neobulle Margot mt 6 of Indio april mt 5? Zo ja, pm me dan even en dan zal ik foto's gaan maken.
pi_90290066
De meest crappy foto ever! Maar Leia net op rug geslingerd in een ruck, en in 1 keer goed!! :o wat een fijne knoop! Kan precies met mijn 4! Kon er nog net bij om een speen in te proppen en voel haar nu verslappen :o ze slaapt nu :o O+

pi_90290185
Mooie foto!! ik ben ook ruck fan :Y
pi_90290283
Dat is een goede eerste actie :D Duurde bij mij drie maanden oid voor ik zo knoopte :)
Ik doe ook meestal een ruck, zelfs met de peuter :) heerlijke knoop!
pi_90290483
Ze vind het ook zo leuk :D en ik ook uiteraard! :Y
pi_90290635
even een meeleespost. Het lijkt mij leuk om van de zomer mijn ukkie te gaan dragen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik zou moeten knopen, en wat voor doeken het beste zijn voor een kleintje..

Dus eens kijken of ik zo wat wijzer kan worden.. :)
pi_90290920
Wat leuk laiveneertiekje :Y :)

Een rekbare doek is voor een pasgeboren baby erg fijn! Welke geweven doek fijn zou zijn is best persoonlijk. Heb je eventueel al overwogen om een draagconsult te nemen?

Zelf heb ik geen draagconsult gehad, maar tijdens mijn zwangerschap gewoon al heel veel gelezen (gekocht :') :D ) en toen Leia er was gewoon gaan oefenen :) heb ik wel de mazzel dat ik een baby heb die het super leuk en fijn vind :D
pi_90290980
Ik heb over een draagconsult na zitten denken, heb alleen nog niet iets bij mij in de buurt gevonden(provincie Drenthe), dus als iemand nog tips heeft...
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2010 @ 15:18:13 #168
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90291232
laiveneertiekje, in Garminge zit m'n collega draagconsulente Ingrid Nijwenning.
http://www.closetogether.nl
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90291254
:P dezelfde haha!
pi_90291388
Echt, foto's maken gaat lastig met beeb op je rug (oefening baart kunst? :P)

Maar ze slaapt :o

  woensdag 22 december 2010 @ 15:29:04 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90291776
Ik wil ook gaan oefenen met rugknopen, welke knoop is dat die je daar nu hebt? Heet die 'rucksack'? kan ik gaan googlen op een filmpje straks O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90291815
Geen idee of het de rucksack is, volgens mij knoop je die af onder de billen? Ik knoop hem voor af... Ik ga even voor je kijken!
  woensdag 22 december 2010 @ 15:30:46 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90291850
Ah, ik knoop ook het liefste voor af :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 22 december 2010 @ 15:37:18 #175
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90292168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Aaaaah Pvoes O+

Ik wil er ook wel eens weer iets bij... eens even kijken of de auto soepel door de APK komt ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook aan het oefenen met ruck (toch freecell?) maar ik krijg last van mn rug, is dat normaal of doe ik dan toch echt iets fout? (ikzelf vermoed het laatste).FWCC knopen gaat hier nog steeds super. Alleen in ruck heb ik meer bewegingsvrijheid om mn huishouden te doen.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:39:10 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90292260
Orea doe jij het zoals op dat filmpje? Ikzelf leg Nathan op de doek op de bank en slinger hem dan op mn rug.
pi_90292279
Oh! die kleintjes op de rug! O+

Ik mis het dragen echt vreselijk. Maar ik durf het niet met al die sneeuw. En al die winterkleren vind ik ook al geen plus. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 22 december 2010 @ 15:39:35 #178
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90292282
Ylana wordt wat lang om haar voor te dragen, ik krijg zo'n stijve nek soms :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90292378
Ik pak haar onder haar oksels en zwaai haar dan de rug op :) die in dit filmpje op 1.47 :)

  woensdag 22 december 2010 @ 15:42:13 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90292403
Oeke met verse sneeuw lukt het hier wel, dat is prime te belopen. Maar vorige week toen het hier zo spekglad was heb ik de wandelwagen gebruikt de hele week. Vond er niets aan :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90292467
Hahaha ja! Ik had laatst toen ik naar het CB moest de wagen en was daar toch wel blij mee. Had geijzeld ofzo maar dat zag ik niet, dus ik gleed achter de wagen :o maar ik vond er ook niks aan..
pi_90292502
Super knap zeg Pvoess en Orea ^O^ O+
quote:
17s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:39 schreef oeke het volgende:
Ik mis het dragen echt vreselijk. Maar ik durf het niet met al die sneeuw. En al die winterkleren vind ik ook al geen plus. :{
Ja, hier ook. Ik durf niet te dragen omdat het zo glad is, maar ik HAAT de kinderwagen en Niels ook :P Eerst lever ik een gevecht met de kinderwagen, uit- en inklappen is heel moeilijk hoor :@ en dan moet ik Niels helemaal aankleden, waar hij een hekel aan heeft. En dan zijn we buiten en zit hij de hele weg zo in de kar: :( }:| -O- :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90292689
Oh, Ko heeft zich gelukkig wel verzoend met de wagen. En nu is het wel fijn, aangezien alle straten hier opgevroren zijn. Als een rollator gebruik ik de buggy nu.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90292707
Aah arme Niels! :D

Leia vind het niet heel vervelend in de wagen.. maar als ze ziet dat ik een doek vast heb begint ze enthousiast te bewegen en te lachen O+ en dat doet ze bij de wagen niet... (en ik vind de wagen dus wel vervelend en saai.. en onhandig.. ik reed van de week bijna de bosjes in :@ maar het regende en ik probeerde met 1 hand een plu vast te houden, maar toch...)
  woensdag 22 december 2010 @ 15:49:00 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90292780
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Orea het volgende:
Ik pak haar onder haar oksels en zwaai haar dan de rug op :) die in dit filmpje op 1.47 :)

Superman, ja zo doe ik et ook.

Ik ben nog steeds wagen fan. Vind mn wagen echt heerlijk lopen. Maar vanochtend moest ik me haasten voor het weeg-uurtje en heb Nathan opgebonden. Vond hij wel echt heel leuk, op het cb vonden ze het ook leuk om te zien. Over een tijdje hoop ik een mei tai te hebben, lijkt me zo heerlijk makkelijk!
  woensdag 22 december 2010 @ 15:50:01 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90292828
Ik moet een dijk op met Tobias naar school brengen, dat moet dus 4 keer per dag. Na 1 keer voel ik mijn bekken al gaan als ik die wagen die dijk op moet duwen, echt die doeken he.... O+

Bij Tobias had ik zo'n last van mijn bekken dat ik geen doek durfde te gebruiken en is het er ook uteindelijk helemaal niet van gekomen helaas, nu kan ik niet meer zonder!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90292963
Rucksack of ruck is voor afknopen
Rub. is onder de billen (ruck under bum)
  woensdag 22 december 2010 @ 15:53:12 #188
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90292984
Oh bedankt voor de filmpjes! Vanavond als Ylana langer dan alleen om te eten wakker eens oefenen O+
Ik had helemaal niet beseft dat ze met een week of 3 al op de rug konden!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90293136
Ko heeft nooit in de kinderwagen gelegen. Alleen in de buggy vanaf 6 maanden. Althans, vorige winter een paar keer met sneeuw. En de laatste tijd dus.
Ik vind het ook echt heel erg stom!
En ik mis het contact dat je met je kindje hebt. Het aanvoelen hoe het zich voelt en waar het naar kijkt, een kusje kunnen geven of gewoon praten enzo.

En ik krijg ook pijn in mijn bekken van dat ding! }:|

En wat Orea zegt, met de doek liet Ko ook blijken dat hij het leuk vond. In de buggy werd hij een apathisch wezen. Dat vond ik heel naar om te zien. Maar sinds kort lijkt hij er dus vrede mee te hebben.
Hopelijk gaat Niels het ook nog eens waarderen. Is toch een stuk fijner!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90293161
Dat was het ja pvoesss thnx :D

Ik durfde eerder nog niet echt Saffier ook al had het wellicht wel gekund :)
pi_90293849
Mijn katertje sliep in 2 min op mn rug :o
pi_90294382
Awh Pvoesss O+ O+

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:56 schreef oeke het volgende:
Ko heeft nooit in de kinderwagen gelegen. Alleen in de buggy vanaf 6 maanden. Althans, vorige winter een paar keer met sneeuw. En de laatste tijd dus.
Ik vind het ook echt heel erg stom!
En ik mis het contact dat je met je kindje hebt. Het aanvoelen hoe het zich voelt en waar het naar kijkt, een kusje kunnen geven of gewoon praten enzo.

En ik krijg ook pijn in mijn bekken van dat ding! }:|

En wat Orea zegt, met de doek liet Ko ook blijken dat hij het leuk vond. In de buggy werd hij een apathisch wezen. Dat vond ik heel naar om te zien. Maar sinds kort lijkt hij er dus vrede mee te hebben.
Hopelijk gaat Niels het ook nog eens waarderen. Is toch een stuk fijner!
Ja, dat heeft Niels dus ook. Hij lijkt zich op die manier af te sluiten van alle indrukken (maar wel met zo'n boos hoofd) en als we thuis zijn begint hij weer te huilen. Mijn moeder zegt dan steeds dat hij er dan maar aan moet wennen, dat vind ik zo rot.
Ik krijg last van mijn schouder/nek van het duwen en ik rijd ook de bosjes in, net als jij Orea.
En waar stal je zo'n kinderwagen tot je hem weer gebruikt? We hebben volgens mij een redelijk normale hal, maar nu is die helemaal in beslag genomen door de kinderwagen. En om hem nou helemaal opnieuw af te breken, daar ben ik te onhandig voor hoor :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90294579
Wij heb een heel klein halletje, maar opgeklapt past de wagen precies naast de schoenenkast. Zo staat ie achter de jassen en zie je hem niet. De maxi cosi staat in de woonkamer voor als we op pad willen. Kinderwagen bak heb ik echt sinds augustus alweer op zolder staan :') en ik vind haar nog te klein voor de wandelwagen inzet dus die staat ook nog op zolder :)
pi_90295136

O+ O+ O+
pi_90295310
Orea en Macka, bedankt! Die sla ik zeker even op in mijn favorieten.
  woensdag 22 december 2010 @ 17:16:45 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90297015
Pvoess wat lief!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90297020
Zal ik dan maar een mega-ontaarde-moeder-bekentenis doen? Zelfs met dit weer gebruik ik geen wagen :@ en over in- en uitklappen kan ik ook niet meepraten, want ook dat heb ik nog nooit gedaan :@

Pvoess heerlijk zo'n kleintje tegen je aangeplakt. Dat mis ik wel, een slaper in de doek.
pi_90297660
Pessie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik liep vorig jaar ook nog door alle sneeuw te baggeren. Maar ik vind het met 2 toch wel spannender.
Want ik heb nu haar aan mijn hand en zij wil ook nog wel eens weg glijden.
  woensdag 22 december 2010 @ 17:41:18 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_90297942
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:53 schreef Saffier het volgende:
Oh bedankt voor de filmpjes! Vanavond als Ylana langer dan alleen om te eten wakker eens oefenen O+
Ik had helemaal niet beseft dat ze met een week of 3 al op de rug konden!
Het kan wel, maar het is niet handig om als beginnende knoper zelf te gaan experimenteren, of je moet een draagconsult nemen. Met zo'n kleintje op de rug is het natuurlijk wel belangrijk dat het genoeg steun heeft in z'n nekje en als je nog geen ervaring hebt met rugknopen is dat natuurlijk wat lastiger. Daarnaast vang je op de rug minder snel signalen van je kindje op, als het het niet meer prettig vindt, te warm heeft, honger heeft, etc. Dus dat is ook iets om rekening mee te houden :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 22 december 2010 @ 17:46:45 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_90298131
En ik baal ook ontzettend van die sneeuw. Vorige winter ben ik 2 keer gevallen met Hannah in de doek, en was dus echt van plan dan dit jaar met gladheid echt niet meer te gaan dragen. Toen de eerste sneeuw kwam dacht ik heel enthousiast, leuk dan kunnen ze samen op de slee! Dus wij Noah met de slee naar school brengen, maar het blijkt dat Hannah ook een hekel aan sneeuw heeft :{ Dus ze wilde niet lopen, ze wilde niet op de slee, en ik liep dus te sjouwen met haar op één arm, en met de andere hand de slee trekken. Toen dacht ik, als ik toch met haar loop te tillen, lijkt het me beter als ze dan in de doek zit.

Met de kinderwagen in die losse sneeuw is echt drama, dat wordt zo zwaar! En als de sneeuw los is, durf ik het nog wel aan met de draagdoek. Heel voorzichtig. Heb steeds spierpijn van het voorzichtig lopen in de sneeuw :D

Ben blij dat het vakantie is en ik niet 4 keer per dag op en neer hoef naar school! En na de vakantie mag het wel weer over zijn met de sneeuw.

En al die kleren enzow, ja daar word ik ook niet blij van. Vandaag waren we naar het spoorwegmuseum, Hannah in de doek onder mijn draagjes. Maar eenmaal daar wil ze ook wel lopen, dus ook haar jas mee, en dan daar loop ik weer te sjouwen met de doek enzow. Doe mij maar weer zomer!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90298300
Ik had dit bij de dame ook nooit gedaan hoor. ik weet nog hoe mijn eerste pogingen bij haar gingen (1jaar) :X Het is dat ik de knoop blindelings kan doen en precies weet hoe hij moet anders deed ik het ook niet. Ik zal ook nog niet een andere knoop doen dan deze :N
pi_90298472
Nou dat ook! Leia is erg sterk in haar nek inmiddels, en goed 'hanteerbaar'.. weet niet of ik het bij zo'n kleintje durf...
  woensdag 22 december 2010 @ 18:04:22 #203
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90298769
Ja Texel dat waren mijn andere overwegingen/bezwaren/'angsten' om niet met zo'n kleintje te gaan rugdragen. Daarom had ik waarschijnlijk ook niet beseft dat het wel kán.

Nu ik Orea zie met haar mooie meid en zie hoe stevig zij zit kunnen wij het ook langzamerhand gaan proberen :Y

Onze wagen staat ook in de hal met de wandelwagenbak erop, ze past er nog in maar een kruik bij haar voetjes past eigenlijk niet meer :o en dat vind ik met deze kou wel nodig bij haar.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90298953
Is ook zo. ik zwaai in 1keer goed op mn schouder met zijn hoofd en dan trek ik direct strak.
Dan zit het nekje goed.. Maar de eerste heel vaak keren lukte me dat bij de dame echt niet :N
Plus ik stond echt met die staarten te klooien. :+ nu doe ik het zonder spiegels in 1 minuut.. (bij hem wel met:) Over hongersignalen etc maak ik me geen zorgen daar ben ik mij wel bewust van :Y

Ik gebruik de pebble op mijn wagen. en dan gaat die in berenpak en voetenzak :)
Ik heb niet eens een wagenbak :@
  woensdag 22 december 2010 @ 18:33:47 #205
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90299722
Ik heb net Bram ook weer ruim een half uur in een ruck gedragen, nu tibetaans afgeknoopt. Dat zat wel fijn. Bram begon zelfs te mopperen toen hij eraf moest :o Maar we moesten toch echt eten.
Ik heb genoten van die kriebelende vingertjes en de liedjes die gezongen werden
pi_90301762
Te koop!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Orea op 22-12-2010 23:22:29 ]
pi_90303213
Haha WupWup, dat je je daardoor ontaard voelt!
Dat zijn gewoon angsten van anderen.
Dat is toch geen graadmeter voor jouw moederschap?

Ik ben echt een schijterd als het gaat om gladheid. Ik hou ook niet van wintersport ed.
Dus als ik dan over de opgevroren sneeuw moet lopen met 11 a 12 kilo extra op mijn rug, dan word ik onzeker en dan ga ik op mijn neus.
Rulle/net gevallen sneeuw vind ik niet eng, maar hier in Amsterdam is alles platgelopen en bevroren. :X
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90312274
@Laiveneertiekje: ik heb een paar geweven en een paar rekbare doeken die je wel mag proberen. Zelf zou ik voor een eventueel tweede kindje direct een geweven doek gaan gebruiken omdat ik die lekker stevig vind dragen en ze kunnen ook heel zacht worden.
pi_90313087
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb over een draagconsult na zitten denken, heb alleen nog niet iets bij mij in de buurt gevonden(provincie Drenthe), dus als iemand nog tips heeft...
Hier ligt ook nog wel wat om te lenen. Iig de Ulli. Ik kan hem wel meenemen in januari/februari/weetikveelwezienelkaarwel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2010 @ 23:20:45 #210
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90317228
En Ulli en draagconsulente Ingrid N. is een hele goede combinatie :Y
Ze draagt er graag mee.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90318169
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:20 schreef Macka66 het volgende:
En Ulli en draagconsulente Ingrid N. is een hele goede combinatie :Y
Ze draagt er graag mee.
Die van haar is ook superzacht O+
pi_90332497
Nou ik ben echt om voor wat betreft rugdragen hoor! Net was ze een beetje aan het miepen, zwiepte haar op de rug.. dit keer speentje even een spenenkoord vastgemaakt (gisteren niet, dus na een half uur waren we 3 spenen verder die in de doek zaten :')) ik voel haar verslapen en ze slaapt weer O+ op mijn rug! Heb net al even een was in de wasmachine gedaan, de vaatwasser :P uitgeruimd! En snurken! Heerlijk!
pi_90334396
Noh, Orea.. doe je net te laat je Bondolino in de verkoop.. -O- De mijne is er nog steeds niet.. En ik durf niet zo goed te rugdragen met mijn doek.. -O-

Oh, en Macka, ik ga je pm'en :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90334516
Solly ;(

Issie wel al verstuurd? Kan je hem anders nog cancellen? Stuur ik de mijne vandaag nog op! Heb je hem als het goed is morgen :P ;)

Maar wat balen joh!
pi_90337143
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:50 schreef oeke het volgende:
Haha WupWup, dat je je daardoor ontaard voelt!
Dat zijn gewoon angsten van anderen.
Dat is toch geen graadmeter voor jouw moederschap?

Ik ben echt een schijterd als het gaat om gladheid. Ik hou ook niet van wintersport ed.
Dus als ik dan over de opgevroren sneeuw moet lopen met 11 a 12 kilo extra op mijn rug, dan word ik onzeker en dan ga ik op mijn neus.
Rulle/net gevallen sneeuw vind ik niet eng, maar hier in Amsterdam is alles platgelopen en bevroren. :X
Hihi inderdaad. Wup, jij bent gewoon dapper!! Ik ben zo onhandig dat ik zonder kind op mijn rug nog bang ben om uit te glijden en dat dan dus ook doe :P Dus de wagen dient nu als rollator, heeft hij toch nog nut! Er zaten werkelijk waar spinnenwebben aan, de banden waren leeggelopen en ik wist niet meer hoe je hem in en uit moest klappen (weet ik nog steeds niet goed eigenlijk) :@

Orea, ik vind jouw groen geverfde doek zo mooi <3 en ik hou helemaal niet van indio's, dus :D
En Lelies O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90337621
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:46 schreef Twinkly het volgende:

Er zaten werkelijk waar spinnenwebben aan, de banden waren leeggelopen en ik wist niet meer hoe je hem in en uit moest klappen (weet ik nog steeds niet goed eigenlijk) :@
_O- Dank dames, voel ik me toch wat minder ontaard :D
pi_90338466
Bondolino is verkocht!
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 13:46:21 #218
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90339945
Ik had vanochtend een mevrouw op consult die haar techniek wilde perfectioneren. En ik merkte weer eens hoe handig het is om verschillende doeken te hebben. Want waar de double hammock met haar Storchenwiege best goed ging lukte het met haar wat dunnere wollen Indio perfect!
En voor een goede rucksack waren haar doeken te lang, daar moest ze eigenlijk een 4 voor hebben (stevig maar niet te dik, Zara bijvoorbeeld).
Dus dames, ga veel verschillende knopen gebruiken want da's een goed excuus om meer dan een doek te hebben :P
en wat ik eigenlijk wil zeggen: probeer eens een andere doek uit als je niet snapt waarom je problemen hebt met een bepaalde knoop
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90340762
Ja dat heb ik dus met mijn CGW!
Met andere doeken kan ik ook de rucksack prima knopen maar hij zit nooit zo lekker als bij de CGW O+
pi_90341208
:Y ik had net een muppetje wat wat aan het mopperen was en ik was even bezig en moest echt even door.. Dus heel snel een hüftschlinge geknoopt met mijn Eva 4, maar dat gaat ook perfect! In tegenstelling tot met mijn wollen indio welke een 6 zou moeten zijn maar eigenlijk een 7 is :D dat ging voor geen meter!

Fan van 4-tjes dus ook :Y
pi_90341233
En ik heb e.e.a. verkocht, dus ik heb ook nog een Bjorn 4 op de kop getikt :P
pi_90341335
Ja ik ben ook zo blij dat ik veel verschillende doeken heb geprobeerd. Ik was van tevoren echt van plan het bij 1 geweven doek te houden. Maar ben blij dat ik meer doeken heb geprobeerd, want met mijn eerste 4 doeken werd ik geen vriendjes. Stel je voor dat ik nooit geweten had dat het aan de doek lag, dan had ik misschien wel gedacht dat het dragen niks voor mij was. En dan droeg ik nu vast allang niet meer!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90341584
Hm, wat een verschrikkelijk advies, om veel doeken uit te proberen.. O-) Klinkt wel als iets wat hier het probleem zou kunnen zijn. Maar of ik mijn meneer ook zo gek krijg? :?
Eerst maar de Bondolino uitproberen! ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90341624
Ik heb nog maar 8 doeken en 1 MeiTai trouwens 8-) * texelonia is trots op zichzelf! *)
Daarvan mogen er nog 2 zeker weg (Agave en Sunset) en dan wil ik alleen nog een ringsling.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90341773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:22 schreef Morretje het volgende:
Hm, wat een verschrikkelijk advies, om veel doeken uit te proberen.. O-) Klinkt wel als iets wat hier het probleem zou kunnen zijn. Maar of ik mijn meneer ook zo gek krijg? :?
Eerst maar de Bondolino uitproberen! ;)
Misschien kun je eens iets lenen van iemand? Of op een (mini)meet eens verschillende soorten en merken en lengtes proberen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90342283
Niemand interesse in neobulle margot 6, didy indio april 5 of mister mirko mei tai wraparound? ook niet na macka's post? O-)
pi_90342642
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:37 schreef WupWup het volgende:
Niemand interesse in neobulle margot 6, didy indio april 5 of mister mirko mei tai wraparound? ook niet na macka's post? O-)
Indio april vind ik zo mooi! En ik moet maat 5 hebben :D Geen geld echter }:|
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90342877
Wou net vragen of jullie nou veel dragen bij gladheid of hoe jullie dat doen over/onder een jas, maar heel veel gedragen wordt er dus niet.
Ik heb de ringsling binnen hoor, meteen nadat ik hier poste dat het zolang duurde kreeg ik al een mail :D en er zat een mini ringsling bij voor Wolf O+ , van de stof die over was
Vind het nog lastig hem er stevig in te krijgen, maar gaaf issie wel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90343117
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:37 schreef WupWup het volgende:
Niemand interesse in neobulle margot 6, didy indio april 5 of mister mirko mei tai wraparound? ook niet na macka's post? O-)
Toch geen liefde ontstaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90343735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:49 schreef Poppejans het volgende:
Wou net vragen of jullie nou veel dragen bij gladheid of hoe jullie dat doen over/onder een jas, maar heel veel gedragen wordt er dus niet.
Ik heb de ringsling binnen hoor, meteen nadat ik hier poste dat het zolang duurde kreeg ik al een mail :D en er zat een mini ringsling bij voor Wolf O+ , van de stof die over was
Vind het nog lastig hem er stevig in te krijgen, maar gaaf issie wel
Ohh, das wel lief zeg O+ Kan Wolf later zijn pop erin dragen.
Ik draag Niels als het niet glad is in de Bondolino over mijn jas. Maar de meesten hier hebben geloof ik een draagjas.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90343985
Wat fijn dat ie binnen is Poppejans! En die sling voor Wolf O+

Leia's poppendraagdoek is binnen O+ OMG wat cute! Nu wil ik ook een Hopp Lille O+

Net even met Leia in de doek onder mijn draagjas naar de supermarkt geweest. Prima te doen (maar heb Uggs upside downs, die doen het erg goed met beetje gladheid en sneeuw) maar heb ook het idee dat het wat dooit!
pi_90347392
Nou, ik ging net even boodschappen doen. Dan ga ik met de auto, en gooi ik de maxicosi op het onderstel. Maar man man, dat was hard werken hoor door de sneeuw. Het centrum was lang niet overal schoon. Dan kun je volgens mij wel beter dragen. Ik heb nu ook schoenen aan met behoorlijk profiel, ik glij bijna nooit op deze.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90355376
Nou hier was ik net dé bezienswaardigheid in de supermarkt :')

Leia na haar slaapje weer op mijn rug gegooid :P draagjas eroverheen en de container buiten gaan zetten. Dat vond ze zo leuk dat ik tegen meneer zei: we gaan lopend de laatste boodschappen halen ipv hij met de auto. Zo gezegd zo gedaan. Wat zit dat fijn, wat loopt dat fijn en wat vond Leia het fijn :D

Maar mensen lopen langs je in de supermarkt en dan ineens zien ze dat koppie op mijn rug :D al die verbaasde blikken en daarna praktisch allemaal: aaaaah wat schattig O+ met vervolgens een Leia die vreselijk gaat lopen lachen tegen al die mensen :D

En ik vind het fijner lopen met dit weer, want ik zie nu tenminste waar ik loop ;) en het is echt zo fijn om te zien hoe leuk ze het vind! Bij iedere spiegel, raam even kijken of ze nog goed zit en als ze dan ook kijkt krijg je de meest grote glimlach die ze heeft O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 23-12-2010 20:18:11 ]
pi_90357632
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toch geen liefde ontstaan?
Op zich vind ik het best een fijne doek, ik pak 'm uiteindelijk alleen gewoon nooit omdat ik er teveel heb. Moet echt destashen dus en ik begin maar met de doekjes waar ik nog het minst liefde mee heb :)

Twinkly ik vind het geen probleem om 'm eventueel even vast te houden voor je?
pi_90364630
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Op zich vind ik het best een fijne doek, ik pak 'm uiteindelijk alleen gewoon nooit omdat ik er teveel heb. Moet echt destashen dus en ik begin maar met de doekjes waar ik nog het minst liefde mee heb :)

Twinkly ik vind het geen probleem om 'm eventueel even vast te houden voor je?
Wat lief O+ Maar dat is een hele dure doek toch, die kan ik nog niet betalen als ik allebei mijn geweven doeken verkoop geloof ik (Girasol Forest Berries en Calin Blue). Dan moet ik eerst een baan vinden en misschien duurt dat nog wel heel lang ( :( )
Waarom heb je geen klik met April? Volgens mij vond Kleurdoos hem wel erg fijn toch?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90376673
Even een vraagje tussendoor....
Een vriendin van mij is (net) zwanger en nu hadden we het over dragen, en dat lijkt haar ook wel wat, maar ze is hypermobiel. Haar rug, nekwervels, ribben en bekken verschuiven en ze heeft daar ook wekelijks manuele therapie, massage en soms chiropraktie nodig en ze heeft ook nog fybromyalgie.
Zijn dat dingen waardoor ze beter niet zou kunnen dragen, of is dat gewoon nog steeds wel mogelijk?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_90381103
Ik heb EDS met hypermobiliteit, BI gehad bij beide zwangerschappen en moet 's morgens ongeveer 50% van de tijd mijn kaak weer in de kom hangen als ik wakker wordt. Ook hier verschuivende ribben (ik wist niet dat er meer waren, haha, het klinkt zo raar!), naar achter klappende knieën en knakkende heupen.
Dragen gaat prima, rug beter dan buik :) Ik merk juist dat het mijn rug en bekkenspieren versterkt zodat er wat minder beweging in komt :)

Wel uitkijken waar je loopt met knieën en enkels, maar voor de rest kan het hier prima, ik draag peuter ook nog een paar keer per week :)

O en stuur haar even naar de huisarts voor een doorverwijzing, deze klachten horen niet bij fibromyalgie, maar geven wel dezelfde pijn en drukpunten en ik ken iets teveel mensen met de diagnose fibromyalgie die een bindweefselaandoening bleken te hebben :)
pi_90389719
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:16 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat lief O+ Maar dat is een hele dure doek toch, die kan ik nog niet betalen als ik allebei mijn geweven doeken verkoop geloof ik (Girasol Forest Berries en Calin Blue). Dan moet ik eerst een baan vinden en misschien duurt dat nog wel heel lang ( :( )
Waarom heb je geen klik met April? Volgens mij vond Kleurdoos hem wel erg fijn toch?
Hij is echt prachtig, maar ik vind 'm te fragiel voor mijn geknoop. Ik heb doeken nodig die een stootje kunnen hebben, ik wil niet bang zijn dat ik er een gat in trek. Dus dan kan 'ie beter naar een huisje waar hij met liefde wordt gebruikt in plaats van dat ie alleen met liefde wordt aangestaard ;)
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2010 @ 15:19:25 #239
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90394497
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 01:57 schreef tessie het volgende:
Even een vraagje tussendoor....
Een vriendin van mij is (net) zwanger en nu hadden we het over dragen, en dat lijkt haar ook wel wat, maar ze is hypermobiel. Haar rug, nekwervels, ribben en bekken verschuiven en ze heeft daar ook wekelijks manuele therapie, massage en soms chiropraktie nodig en ze heeft ook nog fybromyalgie.
Zijn dat dingen waardoor ze beter niet zou kunnen dragen, of is dat gewoon nog steeds wel mogelijk?
Wat freecell zegt natuurlijk. En als ze er voor open staat naar de draagconsulent, die kan met je vriendin uitzoeken wat voor haar de beste doek en beste knoop is. Want alles dat haar kan helpen om maar iets beter te dragen is meegenomen in haar situatie. Misschien kan ze niet zoveel en zo vaak dragen als ze zou willen, maar het is zeker wel mogelijk om te dragen (en er van te genieten).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90398450
Thanx Macka en Free! Ik had zelf ook het idee dat het toch best zou kunnen, maar ik dacht, beter even checken voordat het tóch niet goed blijkt te zijn zeg maar...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_90535509
Kom ik vanochtend de huiskamer in met dreumes op m'n arm, hebben de katten de kerstboom (kunstboompje van ong een meter) en de spiegel van het dressoir afgemieterd. Overal scherven van de ballen en gelukkig was de spiegel nog heel. Maar ja, dan sta je daar met dreumes die er natuurlijk het liefst vol in duikt om alle mooie glinstertjes even goed te bekijken en vooral te proeven... Dán ben je toch weer even blij met je doeken! Ik heb de dichtsbijzijnde gepakt en gauw Emma in een rück geknoopt, de zooi opgeruimd en de kamer gestofzuigd. Jeej voor draagdoeken w/ *O*
pi_90537838
_O- :X

Ik heb als het goed is één van de 19 proefgeweven B/W Pfau's gescoord :o *O*
pi_90538380
En de Zara terracotta kwam net! O+ (niet langs de douane geweest, hoera voor een koopje!)

Ik vinnem mooi!!!
pi_90538583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
_O- :X

Ik heb als het goed is één van de 19 proefgeweven B/W Pfau's gescoord :o *O*
:o

Ik heb terracotta ook besteld :@
TARA kreeg een bomusje vvan 60,- en zei dat ik een maatje 6 mocht klikken O+

Mijn eerste nieuwe doek ooit :o
pi_90538728
Hij is echt SUPER mooi!! Heel warm van kleur!! Super! Wanneer heb je hem besteld? Zal er vast snel zijn...

Ja ik hoop dat ik hem ook echt heb, iemand anders heeft al een bevestiging van Didymos dat ie is verstuurd, ik nog niet... *hellup* hoop zo dat ik hem wel echt heb.. Heb bevestiging per mail dus zou wel goed moeten komen, hoop ik!
pi_90545227
Mijn nieuwe Zara O+





pi_90546496
Staat jullie goed :D :Y
pi_90548511
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:18 schreef Orea het volgende:
Hij is echt SUPER mooi!! Heel warm van kleur!! Super! Wanneer heb je hem besteld? Zal er vast snel zijn...

Ja ik hoop dat ik hem ook echt heb, iemand anders heeft al een bevestiging van Didymos dat ie is verstuurd, ik nog niet... *hellup* hoop zo dat ik hem wel echt heb.. Heb bevestiging per mail dus zou wel goed moeten komen, hoop ik!
Vandaag pas besteld ;) Duurt nog even dus, want het overschrijven via pp duurt een dag of wat :)

Hij ziet er wel geweldig uit O+
pi_90548882
Dank jullie! Ben er erg blij mee. Van de week Leia in Eva gehad, en dat is een oudje.. best soepel, maar toch knoopt de Zara nu, zo uit de verpakking, al soepeler dan Eva! :o

Versturen gaat snel! Hier dinsdag besteld, woensdag is hij verzonden en vandaag binnen (en dat had eerder kunnen zijn, maar i.v.m. kerst..)
pi_90550990
Handig Wup! ^O^

Die doek is erg mooi Orea O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:42:53 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90553067
Orea, die is mooi! O+

Mijn jacquard hopp is binnen! *O*
Wat een prachtige doek! O+ O+ O+
Meteen soepel uit de doek, en dun! Echt vergelijkbaar met m'n nati vlindertjes met linnen.
Knoopt ook geweldig! Meteen zielig vogeltje Aviva 1,5 uur in de doek gehad, ging prima! *O*

We gaan weer mooie draagtijden tegemoet! *O*
Ben erg tevreden met m;n stash O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:54:31 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90560045
Mooie doek Orea :Y
En leuk zeg, dat korte haar!

Pvoesss O+ O+

Wup, wat een bende moet dat geweest zijn :o
Hier hadden we laatst een soortgelijke situatie toen Toby in één zwaai 2 glazen drinken en een zoetjesdoosje van de salontafel mepte. Overal glas, drinken en "pepermuntjes" (aldus peuter). Heel handig toen Toby op mijn rug gezwiept en de bende opgeruimd. Ik had hem natuurlijk ook kunnen vastsnoeren in de buggy die al wekenlang ongebruikt en ingeklapt in de gang staat, maar dat zou een stuk minder handig en fijn geweest zijn ;)

Ik draag nog best veel. Buitenshuis eigenlijk alleen nog in de Yamo, ik vind knopen over een jas heen echt een drama. 2 weken terug ben ik wel gevallen met Toby op mijn rug :{
Ik voelde mijn voeten wegglibberen en probeerde uit alle macht om voorover te vallen. Onnatuurlijk, maar het is gelukkig gelukt. Met traplopen heb ik nog steeds pijn in mijn knie en de blauwe plekken op mijn heup zitten er nog... maar Toby heeft er niks aan overgehouden en daar gaat het om :)
.... met gevoel voor drama....
pi_90572737
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
_O- :X

Ik heb als het goed is één van de 19 proefgeweven B/W Pfau's gescoord :o *O*
Ik ook ik ook!!!!!!!!! *O* *O*
ik was dus heel snel al met bestellen.. nog voor ik het twitterde en het op denv stond..
Maar ik had niet betaald.. en later stond er bij eerst betalen..

Nu heb ik hem dus wel hoop ik.. ik kreeg net de factuur :o *O* *O* *O*
pi_90573738
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:33 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ook ik ook!!!!!!!!! *O* *O*
ik was dus heel snel al met bestellen.. nog voor ik het twitterde en het op denv stond..
Maar ik had niet betaald.. en later stond er bij eerst betalen..

Nu heb ik hem dus wel hoop ik.. ik kreeg net de factuur :o *O* *O* *O*
Hier is ie binnen, en 't is gewoon de 2007 pfau volgens mij!! :o :o :o

Foto's zijn aan het uploaden, ik loop helemaal te stuiteren 8-) *O*

(het patroon van de 2010 pfau-en vind ik net niks namelijk...)
pi_90573900








pi_90573951
Wat staat er voor tekst in de rail? In de 2007 staat Didymos 35 Jahre geweven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_90574227
:Y hier ook.. er staat 1972 - 2007 35 Jahre Didymos...

Dus toch een restpartij denk ik! Neem aan dat ze die niet opnieuw nu maken met dezelfde tekst?
pi_90574283
omg dan ben ik ook blij dan heb ik een violet en een zwarte _O_
pi_90574388
Ik ben ook blij!! *O* En natuuuuuurlijk ligt muppet weer te slapen :') dus kan hem niet gelijk testen!
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2010 @ 13:49:45 #260
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90580431
Orea, het kan nog altijd een proefweving zijn, het lijkt mij iig geen gewone 2007 Pfau. Je zou hem eens moeten vergelijken met een zwart-witte 2007 Pfau zoals ze indertijd verkocht zijn. Ik heb een violet-witte 2007 Pfau, en jouw Pfau lijkt veel grover en losser geweven. Je ziet vooral op jouw eerste foto dat er extra zwarte draden meelopen in de lengte. Mijn 2007 Pfau heeft dat soort draden niet,mijn 2010 Pfau wel (zwart,waardoor het eigenlijk een driekleurige doek is ipv een tweekleurige).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90580655
Hij is in elk geval anders dan de 2010 pfau-en.. daar heb ik doekstukken van en voelt heel anders aan. Het klinkt op zich logisch dat ze het patroon van de 2007 hebben gebruikt voor een nieuwe weving..

Nou ja, hoe dan ook, ik vind hem mooi!! En hij draagt super fijn! Dametje ligt momenteel in een FWCC te slapen O+ goedgekeurd dus!
pi_90580694
Ik kan wel vergelijkingsfoto's maken met V/W en Petrol :Y
pi_90580761
Nu wil ik eigenlijk nog een 4 er bij :Y van burgundy pfau 2010
Maar dat is alleen als dit een normale 2007 is..

Dan heb ik vw 4 en zwart 6 en rood 4 en petrol 6 :') :+ O+

Ik heb straks gewoon 3 pauwtjes :)
  woensdag 29 december 2010 @ 14:07:32 #264
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_90581174
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:55 schreef Orea het volgende:
Hij is in elk geval anders dan de 2010 pfau-en.. daar heb ik doekstukken van en voelt heel anders aan. Het klinkt op zich logisch dat ze het patroon van de 2007 hebben gebruikt voor een nieuwe weving..

Nou ja, hoe dan ook, ik vind hem mooi!! En hij draagt super fijn! Dametje ligt momenteel in een FWCC te slapen O+ goedgekeurd dus!
Waar blijven de actiefoto's dan? ;)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90624593
Voor de mensen die niet op alle andere doekenfora zitten :') ook hier even de pfauen!
Op deze foto kan je zien dat de 2010 zwarte pfau heel anders is dan de 2007 paarse.
Veel grijzer en hij is veel losser geweven zoals 2010..
Het is 2007 + 2010 = zwarte pfau 2010 :Y :Y O+








pi_90675012
Leuk zo, bij elkaar! :Y Ik ben echt blij met mijn pfau-tje! Draagt zo superfijn!! O+
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:11:32 #267
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90707901
Mijn jongste zusje is zwanger en wil wel gaan dragen, maar niet knopen (geen doeken dus). Nou lees en post ik hier lang genoeg mee om te weten dat er andere mogelijkheden zijn (ssc), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wat is geschikt voor kleine baby'tjes (en vanaf wanneer)? Mijn zusje en zwager zijn niet zo heel groot (maat S, zeg maar).
En wie heeft er zoiets dan ook nog te koop?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:30:40 #268
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90708421
Macka, ik zit net op je site te kijken en zie daar Loopix staan. Ik heb er nog nooit van gehoord en ben wel benieuwd naar ervaringen (de prijs is in elk geval wel aantrekkelijk ;)).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_90710188
Een mei-tai valt mee qua knoopwerk en kan sowieso vanaf een maand of 4. Zijn vaak nog wel redelijk goedkoop te krijgen ook :)
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 15:48:54 #270
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90710551
Grijs, ik pm je wel even want de Loopix is haske nieuw en er zijn hier verder nog geen mensen die er ervaring mee hebben.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90752163
Beessie jen, kiek dan!

pi_90753010
Ohhh Mrien... O+ *rammel*rammel*rammel*
  zondag 2 januari 2011 @ 17:48:17 #273
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90753147
ooooo Mrien wat ontzettend lief!!! heerlijk warm bij mama, en die doek staat jullie mooi hoor O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 2 januari 2011 @ 19:52:01 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90758498
Mrien, wat heerlijk!

Macka, ik ben benieuwd naar je pm.
Freecell, aan een mei-tai heb ik ook nog gedacht, maar ik denk dat ze dat al teveel knopen vindt (ze lijkt niet erg op mij ;)).
Als baby'tjes een erg sterk nekje hebben, kunnen ze dan evt. eerder in die dragers?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_90760614
Ik zat net eens te kijken naar die nieuwe Liliputi SSC's. Die zijn leuk zeg! Ze lijken heel erg op mijn Beco alleen zijn een stuk goedkoper. Toffe patroontjes ook. :9~
pi_90765820
Wel grappig trouwens, koop ik speciaal een rekkende doek voor in het begin, is de eerste doek die ik pak toch een niet rekkende doek. Tja..die lag beneden en de andere boven en ik had geen zin om naar boven te lopen ;)
Moet zeggen dat die Indio's wel erg fijn knopen met zo'n kleintje!
Het knopen op zich was erg vertrouwd en ik vond het gelukkig ook niet echt eng om zo'n heel klein ukkie in de doek te knopen. Wat dat betreft is de ervaring wel prettig! Moet nog wel wat netter knopen denk ik, maar dit was even snel en zonder spiegel :)
pi_90765940
Mrien O+ !!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90765984
Wat schattig Mrien, nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje O+
pi_90766007
Hebbuh! O+

Maar eigenlijk zit ik er aan te denken dat het misschien wel beter is mijn doeken te verkopen. Ik ben te onhandig om met een doek te rugdragen, Niels zit nu altijd in de Bondolino op mijn rug :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90766663
Is een consult dan niet een goed idee Twinkly? :)

O+ O+ Mrien
pi_90766846
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:45 schreef Pvoesss het volgende:
Is een consult dan niet een goed idee Twinkly? :)
Geen geld voor helaas }:|
Al twee mensen van "de buren" en Grijs hebben geprobeerd me te helpen, maar Niels doet zo eng wild op mijn rug en ik ben te onhandig/onzeker. Rucksack lukt wel trouwens, die gaat snel, maar vind ik vervelend zitten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90767752
en een reinforced ruck dan? is net iets anders.
pi_90768466
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:03 schreef Pvoesss het volgende:
en een reinforced ruck dan? is net iets anders.
Die ziet er wel comfortabeler uit inderdaad, maar ik denk dat die ook te lang duurt. De reden dat een ruck lukt is dat het zo enorm snel gaat en dan moet ik geluk hebben dat het direct goed zit ;) Anders worstelt hij zich van mijn rug af tijdens het knopen. Maar ik heb het nu al een tijdje niet meer geprobeerd omdat het wel goed gaat met de Bondolino.
Ik vermoed dat hij ook wel aanvoelt dat ik steeds zenuwachtig word met rugknopen en daardoor ook wild wordt, en hij is het natuurlijk ook nog neit gewend.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 22:55:33 #284
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90770817
Mrien, prachtfoto! O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90770935
De reinforced duurt iets langer inderdaad maar is nog best heel snel.
Ik wil zelf graag de SHBC goed kunnen doen en de Double hammock
Maar 2 knopen maakt een consult weer zo duur. :X
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 23:20:56 #286
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90772180
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:57 schreef Pvoesss het volgende:
De reinforced duurt iets langer inderdaad maar is nog best heel snel.
Ik wil zelf graag de SHBC goed kunnen doen en de Double hammock
Maar 2 knopen maakt een consult weer zo duur. :X
Dat laatste hoeft niet zo te zijn Pvoesss. Als je al een aardige basisvaardigheid hebt met knopen en niet te bang bent om je kind op je rug te slingeren kan het soms wel dat er binnen een consult twee of drie rugknopen behandeld kunnen worden. Is mijn ervaring althans (als consulent).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90772946
Aah dat zou wel heel mooi zijn :D Over een maand of 3 maar eens kijken..
Dan is hij voor mijn gevoel wel groot genoeg om wat anders mee te doen dan mijn vertrouwde knopen.
pi_90774598
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Geen geld voor helaas }:|
Al twee mensen van "de buren" en Grijs hebben geprobeerd me te helpen, maar Niels doet zo eng wild op mijn rug en ik ben te onhandig/onzeker. Rucksack lukt wel trouwens, die gaat snel, maar vind ik vervelend zitten.
Hier een gruwelijke klauterkabouter. Vraag maar aan Macka. Pepijn klimt uit ALLES, incl BWCC met chestbelt onder een draagjas of een strak zittende SSC.
Dankzij Macka en Eva van de doekentheek leren rugdagen met een BWCC.

Stappenplan.
Van te voren, zoek filmpjes van een BWCC met chestbelt en bekijk die tot in den treuren.
En doek met 2 kleuren rails zoals een Hoppediz is in het begin ideaal.

1 leg doek in de breedte op een tafel/commode of iets anders redelijk hoogs.
2 Zet dreumes/peuter met iets heel interessants of lekkers in de handen met de billen op de doek, benen over de rand van de tafel/commode.
3 Ga snel met je rug voor je kind staan.
4 pak de bovenste rails van de doek.
5 span de bovenste rails van de doek onder je oksels aan, en onder de oksels van Niels, zodat hij met het interessante uit punt 2 kan spelen/eten.
6 Houd die bovenrail met 1 hand STRAK!!!!!!! (dus voor je borst heb je met 1 hand de 2 zijden van de bovenrail).
7 Dreumes/Peuter zit al die tijd nog steeds met billen op commode/tafel op de doek. Je moet dus meestal wat door je knieen om op gelijke oksel hoogte te komen.
8 Pak dan kant voor kant de totale breedte van de doek erbij, zorg dat de onderrand van de doek in de knieholtes van Niels zit, billen dus in de doek, als een soort zitje op je rug.
9 leg hier snel een halve platte knoop in.
10 Span de rails nog maals aan door de knoop. Zowel boven als onderrails, maar met name de bovenrails.
11 leg nogmaals een halve platte knoop, maar dan omgekeerd zodat het een volledige platte knoop is.
12 KIND ZIT NU VAST!, haal opgelucht adem, maar niet te lang.
13 klem 1 einde van de doek tussen je benen. in dit voorbeeld links.
14 spreid het rechter doekeinde uit over je rechter arm. 1 rails bij je schouder andere halverweg je onderarm.
15 zwaar je rechter arm naar achteren en pak met je linker hand de bovenrails.
16 Leid de bovenrails via de linker knielholte van Niels naar voren.
17 Leid de andere rails onder zijn billen langs aan de linker kant naar voren.
18 zorg dat zijn billen in de doekbaan zitten.
19 klem dit doekeinde tussen je benen, ander doekeinde.
20 herhaal stap 14 t/m 18
21 pak beide boven rails tegelijk vast (ja de onderrails heb je dus los) span deze nogmaals goed aan. Hierbij iets springen helpt, dan is het gewicht van Niels even los.
22 Herhaal met de onderrails.
23 knoop vooraan af met een platte knoop, of knoop en knoop vervolgens achter af als je doek heel lang is.
24 Spreid/Vouw de banen over je schouders.
25 Indien dreumes/peuter onderweg verloren... start opnieuw bij stap 1.

Flink oefenen zodat stap 2 t/m 12 binnen 10-15 seconden lukken.

If everything else fails, try CHOCOLATE ;)

Als je in de buurt van den haag woont/komt dan wil ik best een keer proberen te helpen.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 00:30:07 #289
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90775923
Beaam,Pepijn is de ultieme knoopuitdaging :Y Die weet zelfs nog uit de doek plus draagjas van p_iglet te klauteren :D
Een aanrecht wil ook nog wel eens op fijne hoogte zijn voor stap 1 en 2.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90786074
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:06 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Hier een gruwelijke klauterkabouter. Vraag maar aan Macka. Pepijn klimt uit ALLES, incl BWCC met chestbelt onder een draagjas of een strak zittende SSC.
:o
quote:
12 KIND ZIT NU VAST!, haal opgelucht adem, maar niet te lang.

If everything else fails, try CHOCOLATE ;)
_O-

Twinkly, ik wil ook best een poging wagen, maar weet niet of ik nuttig kan zijn. Zou het alleen zo zonde vinden als je je doekjes gaat verkopen!

Mrien die foto O+ Dat vraagt om meer natuurlijk!
pi_90791340
*uit lurkstand

mijn broer had van de week zijn kleine 6-pondertje ook in de doek, wat ontzettend schattig is dat! Hij snurkte dat het een lieve lust was, door alle familiedrukte heen O+ O+ O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 3 januari 2011 @ 15:50:09 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_90796222
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:08 schreef Lot_1 het volgende:
*uit lurkstand

mijn broer had van de week zijn kleine 6-pondertje ook in de doek, wat ontzettend schattig is dat! Hij snurkte dat het een lieve lust was, door alle familiedrukte heen O+ O+ O+
En jij baalt dan niet, zoals mijn zus, dat je je neefje niet te pas en te onpas kunt vasthouden enzow? :P
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_90797232
Wow piglet, wat heb jij een klauterkabouter! :o
Dankjewel voor de uitgebreide beschrijving, we gaan het eens oefenen! :* Met flink wat chocola in de aanslag. Misschien moet ik de chocola maar gewoon aan Niels geven en zit hij dan wel stil ;)
Hoe voorkom je dat Pepijn hij eruit klimt? Of is hij nu oud genoeg om te begrijpen dat hij dat beter niet kan doen?
Bij Niels is het meer de fase voordat de doek van mijn buik weer naar de rug is gebracht tussen/ over zijn benen dat hij wild doet. Dan strekt hij zich en gaat staan of hij gaat heel erg wiebelen (en huilen) omdat hij eraf wil.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90799915
quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:30 schreef Macka66 het volgende:
Beaam,Pepijn is de ultieme knoopuitdaging :Y Die weet zelfs nog uit de doek plus draagjas van p_iglet te klauteren :D
Een aanrecht wil ook nog wel eens op fijne hoogte zijn voor stap 1 en 2.
Macka zat me net te bedenken, dat ik nog je yamo heb. Ik ben er nog steeds niet uit of ik hem wil. Het zit voor mijn gevoel toch vaak niet lekker. Zou het aan mijn lenig kind kunnen liggen? Ik pm je even Macka.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_90801144
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:50 schreef texelonia het volgende:

[..]

En jij baalt dan niet, zoals mijn zus, dat je je neefje niet te pas en te onpas kunt vasthouden enzow? :P
haha gelukkig heb ik daar ruimschoots de gelegenheid voor gehad O+ en ik had nog 3 andere neefjes/nichtjes rondlopen om mijn tante-liefde op te botvieren :Y)
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:02:18 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90882362
Ik had al een rekbare doek van draagdoek.nl, een petrol blauwe. Gekregen van mijn beste vriendinnetje, die haar kindje vond een doek niet fijn.

Vanmiddag de eerste 'echte' doeken aangeschaft, ik ben helemaal happy. *O*
Geen nieuwe, maar ingedragen exemplaren. Vooral de Timbuktu was ik al even naar op zoek, de andere kwam ik toevallig tegen.


pi_91020846
Raad eens wie er op mijn rug zit in SHBC met Forest Berries :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91022409
Dat moet R zijn

:D

Hoe is het gelukt?
pi_91023104
Wat goed Twink! :D *O* FOTOOOO! :P
pi_91028106
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:17 schreef WupWup het volgende:
Dat moet R zijn

:D
Ik dacht al, wat voel ik me ingedeukt :P

Niels is vast gewend geraakt aan rugdragen door de Bondolino, hij protesteerde veel minder waardoor het knopen beter ging. Ik heb echter nog steeds dat de onderkant van de doek te ver omhoog zit nadat ik hem op mijn rug geslingerd heb (Superman Toss). Dat is het engste stuk: de doek weer onder zijn kont krijgen zonder dat hij van mijn rug stuitert :X Daardoor is het rugknopen nu nog wel lastiger dan hem op de rug krijgen met de Bondolino.

Zijn knietjes kreeg ik na het knopen niet meer hoger dan zijn kontje, er zat geen beweging meer in waardoor drukken tegen zijn voetjes niet werkte.


Ik vind het een fijne draagwijze, vooral bij de schouders zit het lekkerder dan de Rucksack.

Hebben jullie ook dat je bij rugdragen de neiging hebt heel erg met een holle rug te gaan staan? Ik heb die neiging sowieso al wel, dus misschien ligt het wel aan mij :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91035631
Volgens mij had Niels het in elk geval goed naar zijn zin :D

En dat met die holle rug herken ik wel met rugdragen :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')