quote:
Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef Twinkly het volgende:[..]
Geen geld voor helaas
Al twee mensen van "de buren" en Grijs hebben geprobeerd me te helpen, maar Niels doet zo eng wild op mijn rug en ik ben te onhandig/onzeker. Rucksack lukt wel trouwens, die gaat snel, maar vind ik vervelend zitten.
Hier een gruwelijke klauterkabouter. Vraag maar aan Macka. Pepijn klimt uit ALLES, incl BWCC met chestbelt onder een draagjas of een strak zittende SSC.
Dankzij Macka en Eva van de doekentheek leren rugdagen met een BWCC.
Stappenplan.
Van te voren, zoek filmpjes van een BWCC met chestbelt en bekijk die tot in den treuren.
En doek met 2 kleuren rails zoals een Hoppediz is in het begin ideaal.
1 leg doek in de breedte op een tafel/commode of iets anders redelijk hoogs.
2 Zet dreumes/peuter met iets heel interessants of lekkers in de handen met de billen op de doek, benen over de rand van de tafel/commode.
3 Ga snel met je rug voor je kind staan.
4 pak de bovenste rails van de doek.
5 span de bovenste rails van de doek onder je oksels aan, en onder de oksels van Niels, zodat hij met het interessante uit punt 2 kan spelen/eten.
6 Houd die bovenrail met 1 hand STRAK!!!!!!! (dus voor je borst heb je met 1 hand de 2 zijden van de bovenrail).
7 Dreumes/Peuter zit al die tijd nog steeds met billen op commode/tafel op de doek. Je moet dus meestal wat door je knieen om op gelijke oksel hoogte te komen.
8 Pak dan kant voor kant de totale breedte van de doek erbij, zorg dat de onderrand van de doek in de knieholtes van Niels zit, billen dus in de doek, als een soort zitje op je rug.
9 leg hier snel een halve platte knoop in.
10 Span de rails nog maals aan door de knoop. Zowel boven als onderrails, maar met name de bovenrails.
11 leg nogmaals een halve platte knoop, maar dan omgekeerd zodat het een volledige platte knoop is.
12 KIND ZIT NU VAST!, haal opgelucht adem, maar niet te lang.
13 klem 1 einde van de doek tussen je benen. in dit voorbeeld links.
14 spreid het rechter doekeinde uit over je rechter arm. 1 rails bij je schouder andere halverweg je onderarm.
15 zwaar je rechter arm naar achteren en pak met je linker hand de bovenrails.
16 Leid de bovenrails via de linker knielholte van Niels naar voren.
17 Leid de andere rails onder zijn billen langs aan de linker kant naar voren.
18 zorg dat zijn billen in de doekbaan zitten.
19 klem dit doekeinde tussen je benen, ander doekeinde.
20 herhaal stap 14 t/m 18
21 pak beide boven rails tegelijk vast (ja de onderrails heb je dus los) span deze nogmaals goed aan. Hierbij iets springen helpt, dan is het gewicht van Niels even los.
22 Herhaal met de onderrails.
23 knoop vooraan af met een platte knoop, of knoop en knoop vervolgens achter af als je doek heel lang is.
24 Spreid/Vouw de banen over je schouders.
25 Indien dreumes/peuter onderweg verloren... start opnieuw bij stap 1.
Flink oefenen zodat stap 2 t/m 12 binnen 10-15 seconden lukken.
If everything else fails, try CHOCOLATE

Als je in de buurt van den haag woont/komt dan wil ik best een keer proberen te helpen.