abonnement Unibet Coolblue
pi_88169917
100513_112545_haaktopic.gif

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49


Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Schattige slofjes van mijsje O+


Hippe muts van Rimketje 8-)


Wel-of-niet-langer-maken-poncho van phluphy *O*


Mama-walrus van Lyssa!


[ Bericht 5% gewijzigd door NoralyZ op 31-10-2010 12:54:30 ]
pi_88170427
ik gooi er gelijk het drietal samen nog eens in:


@Ophelia
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88171000
Ik vind de slofjes echt heel leuk :)!


Mijn laatste post uit het vorige topic nog voor Breathtaking:

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:

[..]
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro :')
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, maar die zijn gebreid :) (deze, toch?)

Je kan op Ravelry daar een patroon van vinden (of hier een directe link)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 oktober 2010 @ 15:54:21 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88175443
Leuk geworden mijsje

Hier hard op weg om t jurkje waar ik mee bezig ben af te ronden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_88175457
Hoera voor ons jubileum *O*
mijsje, lieve slofjes! ik ga ze binnenkort ook weer maken denk ik.. fijn snel projectje :)
Rimketje, leuke muts!
phluphy, ik vind je poncho zo ook al heel leuk, maar met langere voor en achterkant is ie minstens net zo leuk denk ik!
de walrus vind ik geweldig en de poefhoes in wording ook!!
ik heb Zpagetti gekocht, bij Nijhof in Baarn, jeeeuj! Donkergrijs met een wit streepje, ben dr helemaal blij mee O+
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88177295
I'm out of inspiration :'( En dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
pi_88177677
Zo ik kom een dagje niet en meteen een topic verder.
Zaterdag is volgens mij de enige dag da tik hier niet kom.
Ben na mn werk echt moe altijd.
Vandaag ook gewerkt maar maar 4 uurtjes(en evenveel verdient als gister hele dag)

Ik ben ook inspiratieloos. Maar heb gelukkig altijd mn kussen waar ik verder mee kan.
pi_88177822
quote:
4s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:54 schreef kirsten. het volgende:
I'm out of inspiration :'( En dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html :). ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af :D)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88177831
Ik heb genaaid vandaag O+ Kunnen we hier niet gewoon een handwerktopic van maken? O-)





Ja, ik moet nog veel leren :') Het is wel echt een gefrobel hoor, die naaimachine gaat zo snel en dan ben je weer te ver :') En ik heb ook overal frotten garen :X

Maar nu kan ik leren voeringen naaien *O*
pi_88177876
Er is ook een naaitopic ;)
Naaien tot we erbij neervallen - #12
pi_88177957
Ja, maar die kunnen het allemaal veel te goed en mijn genaai is voor bij mn haakwerk :Y
pi_88178555
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:12 schreef Wampi het volgende:

[..]


je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html :). ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af :D)
haha ja, dat zou nog kunnen inderdaad. Ik heb alleen geen potjes én geen bloemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:51:07 #13
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88179068
Leuk om te zien hoeveel verschillende dingen er hier gemaakt worden :) het ziet er echt zo leuk uit allemaal! Leuke slofjes Mijsje, en ook echt ideaal om als cadeautje te geven!

Ik kwam op ravelry dit patroon tegen :o voor als je een paar maanden niets te doen hebt....wel echt prachtig!!!
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:32:25 #14
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88182378
:O die draak!!!
Ik ben niet zo'n draken fan, maar gewoon gaaf dat het zo groot is!!!!
(en ik zal 'm dus niet maken...maar zou t wel tof vinden een keer zo iets groots te maken)

Vind trouwens al die poefen en poef ideen ook vet....
bedenk me nu: heb hier nog een soort voetenbankje/poef (waar iedereen te zwaar voor is)/opbergbak/kerstpakket wat de hele wereld gehad heeft staan, met een vies wit bovenkantje...als ik daar nou een vrolijk gekleurd haak ding op maak...is het niet meer zo vies! :D
Maar ik ga m'n kamer verbouwen (kleine aanpassing denk ik die wereld van verschil maakt;)) en misschien is er dan meer ruimte voor een echte poef, waar ik heerlijk m'n benen op kan leggen!

Mijsje inderdaad heerlijk soms om niet te haken maar ik wil wel graag haken maar ben zo veel heen en weer aan het reizen dat er geen tijd voor is :S
Ik zal van de week anders foto plaatsen van de SOA knuffels ;) haha (ook al zijn ze niet gehaakt maar omdat je nieuwsgierig bent)
pi_88182761
Sneeuwvlokken :s)
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)

  zondag 31 oktober 2010 @ 19:54:00 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88183321
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn :)

Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:55:58 #17
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88183426
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sneeuwvlokken :s)
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)
Ophelia, ze zijn prachtig! Mijn ervaring met stijfsel is wat gedateerd maar als je dat ouderwetse spul gebruikt zou ik de verhouding water/poeder nogal aanpassen zodat het goed stijf gaat staan.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:22:19 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_88184611
Prachtig die kerstdingen!

Dames, het is officieel: ik heb de sleutel van mijn nieuwe huis :) Er moet nog een heleboel gebeuren en aangezien mijn haakgaren nog steeds niet hier in Twente is, is er nog steeds niet veel te haken :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_88185005
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:54 schreef caroline88 het volgende:
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn :)

Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:40 schreef mijsje het volgende:
:o ik zie net dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op Lyssa's walrusje en Rimketje's muts... ik vind ze leuk! die walrus is om te knuffelen, en de muts ziet er heerlijk warm uit! O+
Fijn om weer te kunnen haken Rimketje :)
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?

*O* *O* voor de sleuten van het nieuwe huis van Troel!!! *O* *O*
ik hoop dat je gauw op orde bent met je jongens Troel! :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:41:35 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88185653
mooie vlokken, ophelia! O+

en inu, leuke eerste naaisels! :D

Troel, gefeliciteerd met de sleutel. ^O^ (en koop lekker een paar twentse bolletjes katoen voor een paar tussendoorprojectjes zou ik zeggen. :+ )
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:47:36 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88185975
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
[..]

of zit ik nu aan iets heel anders te denken?
Nee hoor mijsje, je denkt aan het goede. Alleen gaat het straks automatisch zonder al dat geknutsel en met meerdere windows werken. Zie topic
pi_88186501
Wat is die draak gaaf! 68 jaar werk, dat wel, maar erg mooi. O+

Die poef past helemaal in truis huis. O+ Juist die kleurtjes maken het erg leuk daar en ik vind het zeker niet druk worden.

Geniale walrus lyssa. :D

Die poncho gaat goed fluf. En straks met een zwarte rand erbij en de bloemen, wordt hij vast nog mooier en bijzonderder.

Het zijn inderdaad schattige slofjes mijsje.

Heerlijk troel, de sleutel hebben. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_88186597
ah, vandaar... ik snap het... ik had dat probleem niet, omdat ik op 1 pagina 300 posts heb, en als ik uit een ouder topic wil quoten, zoek ik dat stukje terug op een andere tab op m'n browser...
maar nu snap ik waar het om gaat... :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:59:28 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88186773
dat doe ik ook mijsje, de betreffende pagina even openen in een ander venster of tabblad, en hopla, plakken maar.

welke draak yppy? ik moet geloof ik nog even in 't vorige deel terugbladeren, heb vast iets gemist!
in de haak.
pi_88187041
dat gaat lekker snel en makkelijk is mijn ervaring ook Trui :)

het ging trouwens over deze draak:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')