abonnement Unibet Coolblue
pi_73531949
Morgen een E30 316i voor onderdelen halen en eind deze maand krijg ik nog een 325i coach voor onderdelen, ik kan dus weer lekker gaan sleutelen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73531981
TVP.

Hebben jullie ook tips om de E36 motorisch wat winterklaar te maken? Vloeistoffen e.d ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73532508
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73532611
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
wat is er gebeurd???
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:28:56 #6
182073 invine
blablabla etc.
pi_73532698
tvp
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73543302
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?


M'n E30 325i mtech II staat nu bij Offenga in Franeker. Komen rondom nieuwe eibach-veren op, monteren E36 bekrachtigd stuurhuis, oliewissel, nog iets kleins en APK.

Hopelijk mag ik dan met een week eindelijk legaal de weg op.

O en Tim: Over die 325i Coach. Ik houd me bij deze beschikbaar voor een eventuele ABS computer (met ingebouwde overspanningsrelais. Dus niet zo'n ding dat er boven hangt) .

Nog even een plaatje van toen ik met m'n tijdelijk kenteken naar het RDW station in Heerenveen reed: Let the sjonnie-comments commence :



En ja, ik weet dat m'n voorbumper ietwat loshangt. De stomme mtech klemmetjes ontbreken, dus die moet ik binnenkort maar 's halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 10-10-2009 11:56:58 ]
pi_73543962
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73546460
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?


't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73546915
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]



't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
Of een E30 IX
Heb je er zelf niks aan overgehouden ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73546964
beide keren heb ik er niets aan over gehouden, 't zijn gewoon degelijke wagens .

Ik rijd teveel km om met een benzine te rijden, vandaar de keuze voor diesel (komt bij dat ik in BE woon, hier zijn diesels niet zo zwaar belast)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73547326
Dat scheelt. Nou ja dan maar in een fwd rijden zo lang
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73548877
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen.

Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder....


Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje?
pi_73549127
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:34 schreef Ciloh-a-Krow het volgende:
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen.

Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder....


Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje?
De betrouwbaarheid is net als elke BMW gewoon goed, mits er wel onderhoud is gepleegd natuurlijk. Bij de 8 serie is dit meestal wel zo omdat het een liefhebbersbak is. De maandelijkse kosten zijn denk ik wel relatief hoog
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73550688
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]



't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
Waarschijnlijk ging je dan ietwat te snel met te veel regen . Ik heb nog nooit echt overdreven veel aquaplaning in onze E46 gehad hier, terwijl dat ding achter echt 250 op de banden heeft oid
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:28 schreef justmattie het volgende:
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome
Niet. Ik ben niet zo van het chroom. Zodra dat ding terug is en door de APK ga ik 'm aesthetisch wat aanpakken. De nieren worden weer netjes zwart gespoten, 't mtech II setje komt weer helemaal vast en hij wordt 's goed opgepoetst.
pi_73558601
Ga je zelf poetsen of laat je het doen?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73560256
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom.

Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden .
pi_73574835
Iemand toevallig nog een bmw compact 2001/2003 te koop of te koop gezien?
pi_73575097
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom.

Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden .
Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73577873
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:51 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet
Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.
pi_73580598
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.
Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73581736
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:47 schreef justmattie het volgende:

[..]

Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet
Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc .
pi_73582448
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc .
Zelf met een doek even drogen doet ook wonderen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:28:32 #24
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_73618165
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopen alleen het aanbod valt in nederland een beetje tegen. Dan maar uit duitsland halen....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_73618811
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:28 schreef DoimeN het volgende:
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopen alleen het aanbod valt in nederland een beetje tegen. Dan maar uit duitsland halen....

Al enig idee wat voor één?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')