abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68431234
Vorig deel: Wii Homebrew #2

pi_68431278
De OP uit het vorige topic was erg mooi, maar wel out-of-date. Ik vind het dus een beetje lastig wat ik daarmee aan moet.
  Donald Duck held maandag 27 april 2009 @ 18:51:34 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68431692
Voor de twilighthack voldoet die post nog steeds. Het werkt t/m firmware 3.4
Alleen 4.0 gaat een nieuwe beschrijving vereisen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_68432634
Ik begin er snel aan
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 27 april 2009 @ 19:31:11 #5
134538 chansadres
Black & White
pi_68433028
tvp'tje voor 4.0 gedoe
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_68433355
maak je de OP weer up to date dan?
  woensdag 29 april 2009 @ 15:24:05 #7
130654 TinusMen
<o> In da House <o>
pi_68500350
Al die stomme tvp's... Je kunt hem toch zo weer in de lijst terug vinden??

Waar ik wel benieuwd naar ben. Is er al een manier dat je, je wii kunt updaten en dat je wiiware en VC spellen enzo blijven staan??
Als je dit leest is het bericht afgelopen.......
pi_68513523
Weet iemand hoe het komt dat ik bij bijna alle homebrew apps een zwart scherm krijg en houd na het aanklikken
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  Donald Duck held woensdag 29 april 2009 @ 22:14:46 #9
46149 __Saviour__
pi_68513849
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef TinusMen het volgende:
Al die stomme tvp's... Je kunt hem toch zo weer in de lijst terug vinden??

Waar ik wel benieuwd naar ben. Is er al een manier dat je, je wii kunt updaten en dat je wiiware en VC spellen enzo blijven staan??
Reeds geïnstalleerde kanalen zouden moeten blijven staan na een update. En anders kun je ze gewoon opnieuw kosteloos uit het winkelkanaal halen natuurlijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68522940
Leuk... doe ik eens in de zoveel maanden m'n wii weer aan, is ie geupgrade naar 4.0e....
pi_68523566
Volgens Hackmii gaat Nintendo een nieuwe policy doorvoeren. Wii's met homebrew zullen niet onder de warrenty vallen. Vooralsnog werd gedacht dat bricked wii's door homebrew wel gerepareerd werden maar dit is dus niet meer het geval. Een bricked wii door homebrew repareren zal 210 euro kosten. Hier een voorbeeld rekening van een Duitse man: http://static.hackmii.com/images/warranty.jpg

Misschien toch nog afwachten voordat ik met homebrew ga beginnen...
Steppin out tonight
  Donald Duck held donderdag 30 april 2009 @ 11:23:36 #12
46149 __Saviour__
pi_68523692
Die gebrickte Wii's komen door prutsers die verkeerd omgaan met programma's draaien die diep ingrijpen op het systeem. Bijvoorbeeld downgraden of upgraden, of de regio wijzigen.
Normale homebrew is lang niet zo gevaarlijk. Na de eerste installatie (wat een goed getest en stabiel programma is) draai je alles gewoon vanaf SD-kaart, er wordt dan niks meer permanent naar de Wii zelf geschreven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68523995
Je weet nooit wat een update voor de Wii kan doen met je Homebrew applicatie. Het gaat er alleen om dat ze blijkbaar wel kunnen zien als homebrew geïnstalleerd is. Dus als er iets fout gaat, al is het door iets anders, kunnen ze altijd weigeren. Dan kan alles veilig zijn maar je wii kan altijd bricken.
Steppin out tonight
  Donald Duck held donderdag 30 april 2009 @ 11:42:12 #14
46149 __Saviour__
pi_68524231
Een nieuwe update van Nintendo zal hooguit homebrew onklaar kunnen maken, het zal nooit expres je Wii bricken. Dat was in vorige firmwares al te zien. Die werkten alleen maar de homebrew zelf tegen, het normale functioneren van de Wii werd met rust gelaten. Als je je Wii door homebrew laat bricken, is dat niks anders dan je eigen schuld. Je moet dan echt doelbewust een programma draaien dat permanente wijzigingen aanbrengt. Normale programma's doen dat echter niet. Die draaien enkel vanaf SD en kunnen absoluut niet bricken. Als de Wii al vast zou lopen, wat wel kan gebeuren, dan zet je die gewoon aan en uit et voila.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68525342
wat gebeurt er eigenlijk als je een modchip+homebrew heb?
pi_68526833
quote:
Op donderdag 30 april 2009 12:12 schreef athlonkmf het volgende:
wat gebeurt er eigenlijk als je een modchip+homebrew heb?
Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.
pi_68537405
quote:
Op donderdag 30 april 2009 12:53 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.
omdat je zo aan zelda kan komen?
pi_68538659
Nee, op de hbc pagina van hackmii staat een "Selfbooting disc image for people with drivechips" iso. Waarmee je het hbc dus heel eenvoudig kan installeren door 1x een dvd te booten.

Het werkt hier trouwens eindelijk fatsoenlijk. Ik gebruik gewoon nog enkel de homebrew browser en dat gaat goed. Pokemon Emerald op een groot scherm ftw

[ Bericht 49% gewijzigd door EvilMarc op 02-05-2009 03:35:55 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 08:52:36 #19
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_68583611
erzijn hier zo veel mensen op dit forum die dit topic volgen, kan ik dan van niemand ff zelda lenen ?
pi_68592517
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:52 schreef Holy_Goat het volgende:
erzijn hier zo veel mensen op dit forum die dit topic volgen, kan ik dan van niemand ff zelda lenen ?
Kopen, gebruiken, retourneren.
Moeilijk hè?
  Donald Duck held zaterdag 2 mei 2009 @ 16:30:56 #21
46149 __Saviour__
pi_68592593
Dat zal dan waarschijnlijk hoogstens een tegoedbon worden. Bij spellen is de geen-geld-terug regel natuurlijk gericht tegen kopiëren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68593609
Rune Factory is dan een aanrader

edit:
O, weet echt niemand wat dat is met dat zwarte scherm, het is weer terug. Nu heb ik het ook al bij ftpii zodat ik de hele tijd m'n sd kaart uit de wii moet halen
  Donald Duck held zaterdag 2 mei 2009 @ 17:35:05 #23
46149 __Saviour__
pi_68594280
hoe en wanneer precies krijg je een zwart scherm?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68598025
Als ik in het homebrewchannel een programma selecteer, ik druk bijvoorbeeld op ftpii -> load -> balkje gaat tot 100% en dan een zwart scherm. Zo gaat het bij bijna elke app.

Het heeft allemaal wel prima gewerkt overigens. Ik kreeg problemen en toen heb ik de sd kaart geformatteerd en opnieuw volgeladen. Het ging weer even goed maar nu is het weer mis. \

edit: dit probleem http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090416055806AAPaTBr

Alleen de gegeven oplossing werkt niet voor mij en het is geen sdhc kaart.

[ Bericht 21% gewijzigd door EvilMarc op 02-05-2009 20:45:06 (geen sdhc) ]
pi_68600309

Waarom werkt het niet gewoon
  Donald Duck held zaterdag 2 mei 2009 @ 20:33:56 #26
46149 __Saviour__
pi_68600513
't zou kunnen dat de applicaties die je probeert te draaien niet overweg kunnen met sdhc. sdhc werd pas later ondersteund door homebrew.
Probeer dus eens nieuwere versies. Op wiibrew.org vind je veel downloads.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68601030
Foutje, er moest nog een g voor, ik heb dus Geen sdhc maar een standaard sd kaart.
pi_68601801
Ik dacht in eerste instantie dat de homebrew ervoor ging zorgen dat ik wii meer ging gebruiken. Helaas vind ik eigenlijk de homebrew beetje tegenvallen
Dit keer zonder signature
  Donald Duck held zaterdag 2 mei 2009 @ 21:18:35 #29
46149 __Saviour__
pi_68602411
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:44 schreef EvilMarc het volgende:
Foutje, er moest nog een g voor, ik heb dus Geen sdhc maar een standaard sd kaart.
Misschien een wat apart merk kaart dan?
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:04 schreef Ericjuh het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat de homebrew ervoor ging zorgen dat ik wii meer ging gebruiken. Helaas vind ik eigenlijk de homebrew beetje tegenvallen
Je moet natuurlijk wel de leuke dingen weten te vinden. Wat voor programma's heb je bijv. geprobeerd?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 3 mei 2009 @ 11:01:47 #30
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_68612789
Ik heb al 3 verschillende soorten sd kaart gebruikt

Ik heb al wat meer gezocht nu maar de oplossingen lopen van nieuwe sd kaart kopen tot gamecube memory card uit de wii halen. Werkt alemaal niet.
  Donald Duck held zaterdag 9 mei 2009 @ 22:15:09 #31
46149 __Saviour__
pi_68855493
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!
Hier downloaden: http://bannerbomb.qoid.us/

Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154033
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154071
http://www.yafaze.com/forums/viewtopic.php?f=46&t=113

En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.

En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.

En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=153653
Nog erg beta en niet veel werkt al, maar dit kan toffe dingen opleveren.

[ Bericht 18% gewijzigd door __Saviour__ op 10-05-2009 16:38:49 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68877420
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!

Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.

En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.

En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.

En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!

Altijd mooi die posts van Savior in dit Topic
over een kleine 2 weken neem ik mn wii (weer) onder handen
Narf!
pi_68879887
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:

Toch nog eventjes wachten op die andere applicatie.
  Donald Duck held zondag 10 mei 2009 @ 19:16:16 #34
46149 __Saviour__
pi_68880411
Op BootMii zou je inderdaad nog even kunnen wachten voordat je je waagt aan permanent dingen installeren. BootMiit maakt de Wii volledig brickproof. Ook al verpest je het helemaal, dan kun je nog steeds het systeem herstellen.
De BannerBomb zelf (dus zonder installatie van homebrew channel erbij) kun je eventueel al wel uitproberen, die installeert niks en draait enkel in het werkgeheugen. Neem gewoon één enkel stukje homebrew dat je wil uitproberen en plaats het boot.dol bestand daarvan in de root van de SD. Dan simpelweg de bannerbomb draaien.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 11 mei 2009 @ 10:47:53 #35
128384 mcwops
gat in je glas
pi_68897567
heb een wii met DriveKey Solderless Modchip.
gebrande wii-games werken perfecft.
nu heb ik ook 'custom' guitar hero schijfjes gebrand maar die werken dus niet

ik snap er verder niets van maar als ik ' Als eerste daarna HBC en een USB loader installeer' dan lukt t wel ? ?
wat is HBC en USB loader, hoe kom ik eraan en hoe installeer ik dat?

samengevat: wel een hardmod wii en geen verstand van hbc en usbloader. daarom graag een slimme reactie of website gevraagd.
*mcwops vermoed dat custom gh te hoog gegrepen is voor een rookie wii-player
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 12:13:21 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68900377
* Boze_Appel wacht op mplayer ce 0.51om de bufferbug te 'fixen' omdat ze die van 1 naar 4 verhogen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:18:56 #37
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_68974222
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:01 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb al 3 verschillende soorten sd kaart gebruikt

Ik heb al wat meer gezocht nu maar de oplossingen lopen van nieuwe sd kaart kopen tot gamecube memory card uit de wii halen. Werkt alemaal niet.
Neem aan dat je geprobeerde kaartjes wel geformateerd hebt als FAT16....

Nog een vraagje. Ik heb nou een chip in de wii van mijn ouders laten bouwen. Hun draaien 3.4e , maar als ik Mario tennis erin stop dan vraagt ie om de software te updaten.... is dit aan te raden of is dit te omzeilen?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_68977308
Kan je met die BannerBomb het homebrew channel (lees backuploader) laden?
  Donald Duck held donderdag 14 mei 2009 @ 01:22:32 #39
46149 __Saviour__
pi_69002563
et voila
http://bootmii.org/

Hiermee kun je, zonder verdere rare fratsen, het hbc installeren op 4.0.
Voor mensen met al hbc, draai de installer gewoon daarmee. ook te starten met twilight hack. en ook met de nieuwe bannerbomb uiteraard.

De installer bevat 3 afzonderlijke applicaties die apart te installeren zijn.
- Het homebrewkanaal, versie 1.0.2
- DVDx, voor DVD-toegang voor homebrew applicaties
- Bootmii
Je kunt in de applicatie bij de installatie van bootmii kiezen voor 2 verschillende installatiemethodes, in boot2 of als cios. Info hieronder
quote:
BootMii, public beta 1
Copyright 2007-2009, Team Twiizers
All rights reserved; do not redistribute

Release Notes:

This software has received only limited testing. We consider it to be stable (and safe),
but it still contains bugs and has only been tested on a handful of Wiis. It does not
contain many features that will be useful or interesting to most Wii owners, so we
recommend that only expert users or developers install it. If you encounter any bugs,
please provide feedback so we may fix them in the next release.

When possible, we have erred on the side of caution, so the installer may refuse to install
on some Wiis if safety checks fail. If this happens, please send us the install.log file
(described below), so we can correct the problem.

* Initial release

I. Packing list
The HackMii installer comes as one main executable; in addition to installing BootMii into
your NAND (either inside boot2 or as IOS254), it will create several files on your SD card:

/bootmii
/bootmii/armboot.bin - Starlet-resident code (MINI) -- this loads ppcboot.elf
/bootmii/ppcboot.elf - BootMii shell - this is the GUI that is displayed
when BootMii runs.
/bootmii/bootmii.ini - BootMii shell configuration file. See below
/installer.log - installation log. After you install BootMii,
please email the contents of this file to
beta_logs@bootmii.org so we can track any issues that emerge.

After installation, the file /nand.bin may be created; see below.

II. Installation notes
You have two options to install BootMii. Each carries its pros and cons, and not all options
are available for all Wiis. Specifically:

* BootMii/boot2: This mode will install BootMii into 2 blank blocks in the boot2 area of your
Wii. It will take over the function of the normal boot2. If no SD card is
detected or armboot.bin is not found on the SD card, the drive slot LED will
flash briefly and the normal system menu will boot.

Pros: Independant of system menu and the rest of NAND flash. Can boot even if the
rest of the system is completely corrupted. Allows for safe backup / restore
of NAND flash from SD card. Allows direct boot of Homebrew Channel, or other
programs.

Cons: Relies on a vulnerability in boot1 that was fixed mid-2008; if your Wii is
newer than this, the HackMii Installer will not allow you to install this
form of BootMii. Installation is complicated and slightly risky; we have
tested it and believe it to be safe, but a power failure at the wrong time
during installation could leave your system unusable.

* BootMii/IOS: This mode will install BootMii into your NAND filesystem as an IOS (IOS254).
It behaves identically to BootMii/boot2, but you must launch it from a special
program (the Installer, Homebrew Channel, or your own code.)

Pros: Universal compatibility with all Wiis. Allows booting arbitrary code
on ARM / PPC. Supports speedy backup of NAND to SD. Very safe to install.

Cons: Easily deletable or overwritten by a system update. NAND restore is
technically possible, but not safe because you cannot boot to BootMii/IOS
in case the contents of your NAND flash are corrupted.

Uninstallation: In either case, uninstallation is straightforward, but not yet implemented for
Beta 1. We do not expect many people to need to manually uninstall, but if you
have a dire need we may be able to help you out. Future releases will come
with a simple uninstall option in the installer.

I. NAND Backup/Restore

The NAND Backup/Restore code takes some shortcuts to improve backup and restore speed. Upon
backup, if your card is not "properly formatted", then you will be prompted for permission to
reformat the card. It will be reformatted as FAT32 and given the volume "backupmii", and a
nand.bin file will be created in the root directory of the card. We suggest that you make a
backup of your Wii's NAND Flash, label the SD card and store it in a safe place in case you ever
need to recover from it.

II. Configuration file

BootMii will look for a configuration file at /bootmii/bootmii.ini.
It expects to see a file in the following form:

VIDEO=NTSC (or PAL50/PAL60/PROGRESSIVE)
AUTOBOOT=HBC (or SYSMENU)

More options may be added in the future.

III. SD Menu

We have included a simple launcher for PPC ELF files on the SD card. Please note that any
binary that gets loaded will be running under mini, not under IOS. libogc binaries will
not run; we are investigating options for a future release.

P.S. ios cat iz in ur wiiz watchin ur isoz

[ Bericht 49% gewijzigd door __Saviour__ op 14-05-2009 14:24:08 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69005429
OK en nu? Ik heb homebrew geinstalleerd met bootmii. Maar wat doe ik nu, en wat kan ik er mee?

Ofwel moet ik dingen installeren om backups te draaien/spelen en wat kan ik er allemaal mee?

Homebrewchannel werkt, echter als ik de bootwii zelf opstart na install op beide manieren, doet de wiimote het niet. Maar goed, in ieder geval hebben we nu HBC!!!

[ Bericht 30% gewijzigd door Funksoldier op 14-05-2009 11:14:26 ]
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  Donald Duck held donderdag 14 mei 2009 @ 11:38:20 #41
46149 __Saviour__
pi_69009730
homebrew applicaties plaats je in een eigen map onder \apps\
Een goede applicatie om als eerste te installeren is de homebrew browser
http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_Browser

Dat is als het ware een winkelkanaal voor homebrew software. Klik gewoon aan wat je wilt hebben en het wordt automatisch gedownload.

[ Bericht 28% gewijzigd door __Saviour__ op 14-05-2009 11:44:56 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69010095
Hmm... ok dus met bootmii kan je direct in hbc komen.

Maar als je dat niet hebt moet je eerst bannerbomb gebruiken? Is die weer geschikt voor 4.0?
  Donald Duck held donderdag 14 mei 2009 @ 11:53:23 #43
46149 __Saviour__
pi_69010327
bannerbomb zou moeten werken op de meeste 4.0 wii's
op de allernieuwste modellen kun je het niet gebruiken om als boot2 te installeren (brickproof maken), maar het hbc installeren zou wel altijd moeten werken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69011043
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:47 schreef athlonkmf het volgende:
Hmm... ok dus met bootmii kan je direct in hbc komen.

Maar als je dat niet hebt moet je eerst bannerbomb gebruiken? Is die weer geschikt voor 4.0?
Ik heb HBC vanuit bootmii geinstalleerd, met bannerbomb aad41_v103
Ik heb 4.0

Saviour: Heb op de hbc browser gekeken, maar kan niks vinden over een install. om game backups te loaden, en eventueel vanaf usb stick te spelen....?

[ Bericht 7% gewijzigd door Funksoldier op 14-05-2009 17:56:15 ]
pi_69048366
Hij is er dus eindelijk:

http://electronica.infonu(...)et-40e-of-lager.html

[ Bericht 90% gewijzigd door Mike op 15-05-2009 11:27:59 (Vanwege copyright slechts een link) ]
pi_69049610
quote:
Deze handleiding is niet gemaakt voor Wii’s met een hoger serie nummer dan LUH65+. Controleer dus goed je serienummer!
Zijn dat Wii's die nu in de winkel verkocht worden?
  Donald Duck held vrijdag 15 mei 2009 @ 11:20:20 #47
46149 __Saviour__
pi_69049728
2 dingen even:
die handleiding is overgecompliceerd als je gewoon normale standaard homebrew wilt draaien. de hackmii installer op bootmii.org kan het hbc gewoon in 1 stap installeren
en ten tweede: de illegale kant van homebrew bespreken is hier niet toegestaan. Dus laten we dat niet doen aub, dan kunnen we hier gewoon verder de legale kant bespreken

[ Bericht 35% gewijzigd door __Saviour__ op 15-05-2009 12:54:37 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69062830
misschien wel overgecompliceerd, maar deze werkt wel. Met bootmii kreeg ik met downgraden foutmeldingen...
  Donald Duck held vrijdag 15 mei 2009 @ 19:30:56 #49
46149 __Saviour__
pi_69066281
je hoeft ook niet per se te downgraden. als dat mislukt en je hebt geen nand backup gemaakt via bootmii, heb je een probleem
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69089639
- games aan de praat krijgen enzo hebben we het niet over -

[ Bericht 87% gewijzigd door Bart op 16-05-2009 17:39:15 ]
  Donald Duck held zaterdag 16 mei 2009 @ 17:36:37 #51
46149 __Saviour__
pi_69091052
nogmaals, dat hoort hier niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69091715
Met welke mediaplayer is het mogelijk om een gedeelde map te benaderen op een Windows pc? Ik heb het geprobeerd met Geexbox, maar daar kwam ik niet echt uit.
  Donald Duck held zaterdag 16 mei 2009 @ 20:00:32 #53
46149 __Saviour__
pi_69094670
MPlayer CE zou dat moeten kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69095644

ok, andere vraagstelling: Wie weet waarom usbloader WBFS partities niet ziet gemaakt met WFBSmanager en fice-versa?
pi_69108829
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:46 schreef Snever het volgende:
Hij is er dus eindelijk:

Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..
pi_69115132
quote:
Op zondag 17 mei 2009 03:16 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..
Geen idee.
pi_69116818
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:17 schreef Snever het volgende:

[..]

Geen idee.
hoe heb jij dat gedaan dan? want als jij dit met de laatste update hebt gedaan dan kan ik toch gewoon homebrew verwijderen en updaten naar laatste versie en dan vervolgens die tut doen? Of is dat een beetje kansloos?
pi_69119505
Waanschijnlijk kan je gewoon verder met stap 4 tot 6.
Gr. Jeroen (schrijver van die uitleg)
pi_69139027
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:
MPlayer CE zou dat moeten kunnen.
Bedankt. Die werkt prima en is eenvoudig in te stellen.
  Redactie Games dinsdag 19 mei 2009 @ 05:59:50 #60
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69177208
oke, klinkt nu interessant. Ik heb nog een oude "maagdelijke" Wii met menu-versie 3.3e. Wilde eigenlijk de Twilight-hack gebruiken. Maar heb wat problemen om de game te kopen, gezien de voorraad van de winkels hier..

Dus als ik het goed begrijp kan ik nu doormiddel van Bannerbomb en Bootmii zonder problemen de HBC (en alle andere beschikbare Apps) installeren, zonder ook maar 1x de Zelda disc nodig te hebben?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_69177247
Ja, klopt helemaal!
  Redactie Games dinsdag 19 mei 2009 @ 06:59:57 #62
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69177319
Ik snap alleen geen zak van stap 3 t/m 6.. Ik heb HBC geïnstalleerd d.m.v BannerBomb en Bootmii, daarna Homebrew Browser erop gezet. Maar ik geloof niet dat ik heel die downgrade stappen moet volgen aangezien ik nog een oude 3.3E versie heb. Mijn HomebrewChannel is v1.02 met IOS37 v8.22 volgens het info scherm. Maar ik weet nu dus even niet hoe ik verder moet met stap 3 t/m 6..
  Donald Duck held dinsdag 19 mei 2009 @ 12:27:23 #63
46149 __Saviour__
pi_69184991
je bent met het hbc al klaar om homebrew te draaien, niks anders is nodig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69254027
Is er een oplossing voor VC games die op zwart gaan nadat je ze opstart?

Opgelost!
wel stom blijkt aan de component kabel te liggen.. met rgb/scart werkt het wel..

[ Bericht 42% gewijzigd door Sickert op 21-05-2009 12:21:09 ]
Narf!
pi_69256971
Hmm, tvp. Wii staat al maanden stof te happen hier. Toch hier maar eens mee gaan pielen.

Als ik het goed begrijp is het puur een softwarematige hack, waar ik verder geen chip oid voor nodig heb? Wanneer ik de wii opstart vraagt ie om een firmwareupdate, ding staat al 2 a 3 maanden uit. Is het verstandig om deze update nu even te negeren, of kan ik die gewoon zonder problemen installeren?
  Redactie Games donderdag 21 mei 2009 @ 14:49:08 #66
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69260878
Ik zou em negeren. Vanaf 4.0 schijnt het moeilijk te worden om allerlei homebrew te draaien. En mooi even de Bootmii i.c.m BannerBomb proberen, geen Zelda disc meer nodig. Ik kon binnen no time homebrew browser starten en emulators voor oude NES en SNES games weer starten. Wel grappig, het is lang geleden dat ik die spellen aangeraakt heb, op de PC kan het ook, alleen dat is gewoon anders. Gewoon op je Wii al die oude games van vroeger draaien, geeft wel weer iets leuks. SD/USB Loader moet ik nog maar eens naar kijken..
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 14:51:25 #67
46149 __Saviour__
pi_69260949
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:56 schreef Sickert het volgende:
Is er een oplossing voor VC games die op zwart gaan nadat je ze opstart?

Opgelost!
wel stom blijkt aan de component kabel te liggen.. met rgb/scart werkt het wel..
je kunt proberen de nand loader van waninkoko te injecteren in het kanaal. Die vervangt de standaard loader en geeft je in een menu de opties om een bepaalde videomode te forceren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 14:53:54 #68
46149 __Saviour__
pi_69261006
Als je op de juiste manier update, kun je prima 4.0 hebben. Heb ik eindelijk ook gedaan. Eerst met bootmii (als boot2) een volledige backup gemaakt van mijn 3.2E systeem. Toen de gepatchte IO60 geinstalleerd, toen Waninkoko's 4.0 updater gedraaid (die laat de truchabug intact) en daarna preloader 0.29 erop.
Resultaat: 4.0 systeem, met zowel bootmii als preloader. Volledig homebrewgeschikt, geen beperkingen. En wel de voordelen van 4.0: hogere SD-kaartsnelheid en uiteraard het SD-menu om kanalen vanuit te starten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games donderdag 21 mei 2009 @ 15:00:29 #69
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69261187
Trouwens ik zit nu nog op de 3.2E firmware, betekent dus dat ik nog geen SDHC kaarten kan gebruiken? Maar ik heb wel de gepatchedte IO60 geïnstalleerd. Wii Shop kanaal is alleen niet te gebruiken..
Zat er nog trouwens een max aan de te gebruiken SDHC kaarten?
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 15:06:31 #70
46149 __Saviour__
pi_69261374
Het winkelkanaal is weer vernieuwd. Dit om samen te kunnen werken met de nieuwe 4.0 functionaliteit. Je kunt nu namelijk vanuit het kanaal direct naar SD downloaden. Er is een handmatige installer voor beschikbaar, als je wel het winkelkanaal wilt, maar niet 4.0
3.2 kan inderdaad geen SDHC gebruiken. Althans, het Wiimenu zelf niet. Homebrew die het ondersteunt kan dat wel. Er zit volgens mij ook geen limiet op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games donderdag 21 mei 2009 @ 15:25:54 #71
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69261890
Nah, ik vind het nog wel een beetje linke soep om te updaten, gezien zulke gevallen en op dit moment heb ik niet de beschikking van een extra SD-kaart om een NAND-backup te maken van m'n huidige systeem. Ik heb overigens nog wel een Wii FS-dump (met FS-dumper) gemaakt van m'n 3.3E op m'n SD-kaart. Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit terug zou kunnen zetten en of het nut heeft..

En ik had nog gehoord dat er binnenkort nog een cIOS36 rev 11 update komt. Die nog een aantal bugs moet oplossen waar USB loaders er op dit moment last van hebben..
  Donald Duck held donderdag 21 mei 2009 @ 15:30:46 #72
46149 __Saviour__
pi_69262017
Dergelijke problemen zijn dus van voor bootmii. Nu kun je, mocht het mis gaan, het toch weer herstellen. Let wel op, daarvoor heb je wel bootmii nodig als boot2 (dus dat het direct verschijnt als je de wii aanzet), niet als cios
Een backup maken plaatst gewoon een nand.bin bestand op de kaart. Die kun je op de computer bewaren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69263082
Hoi!!

Waar kan ik de handleiding vinden voor het software matig ombouwen van de wii?
Ik heb het spel zelda niet, en ik las dat je het ook zonder het spel kunt ombouwen?

Wie kan mij een link geven waar ik alle info kan vinden?!!
pi_69270265
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:09 schreef snickertje het volgende:
Hoi!!

Waar kan ik de handleiding vinden voor het software matig ombouwen van de wii?
Ik heb het spel zelda niet, en ik las dat je het ook zonder het spel kunt ombouwen?

Wie kan mij een link geven waar ik alle info kan vinden?!!
Heb jij weleens verder gekeken dan 1 pagina? Een uitgebreide link staat namelijk op de vorige pagina!

pi_69291907
Moet het SDkaartje er trouwens constant in blijven zitten? Of kan ie er na de install weer uit? Twijfel namelijk of ik een nieuwe moet halen, of dat ie degene uit mijn digitale camera kan pakken.
pi_69292923
Zou het met BootMii ook mogelijk zijn om de custom GH3 versies te spelen? Schijnt dat dit mogelijk wat t/m firmware 3.3. En laat ik nou net met 3.4 zitten.
pi_69295688
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef kikoooooo het volgende:
Moet het SDkaartje er trouwens constant in blijven zitten? Of kan ie er na de install weer uit? Twijfel namelijk of ik een nieuwe moet halen, of dat ie degene uit mijn digitale camera kan pakken.
Je hoeft hem er niet in te laten zitten om de homebrew channel te laden, maar de homebrew zelf laad je wel vanaf het SD kaartje, waardoor je hem meestal nodig hebt. Dus ik zou nog maar een kaartje erbij kopen.
pi_69378034
Ik heb met de nieuwe handleiding mijn wii omgebouwd!
Maar kan ik nu ook met een externe hardeschijf werken? Hoe doe ik dit?

Had geprobeerd een game te branden op een +dvd maar helaas was het spel te groot en gaf het bij het branden een error aan.
pi_69393426
Hoi,
Voor het gebruik van emulators, USB Loaders en andere dingen heb ik van alles geschreven. Dit heb ik in elkaar gevoegd tot een minisite...

http://zon_jeroen.infoteur.nl/specials/homebrew-channel.html

Gr. Jeroen (ook de schrijver van het installeren van het Homebrew Channel!)
pi_69412295
Oke dank je jeroen,

Nog een vraagje.
Ik las ergens dat als je eenmaal spellen op je externe hdd hebt en je deze hebt verbonden met de wii.
Je gewone pc de hdd niet meer kan lezen? ivm formatteren ofzo?

Hoe kan ik dan van de pc spellen op de hdd zetten?

Anders heeft t geen zin om een hdd aan te schaffen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:52:51 #81
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69412818
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:33 schreef snickertje het volgende:
Oke dank je jeroen,

Nog een vraagje.
Ik las ergens dat als je eenmaal spellen op je externe hdd hebt en je deze hebt verbonden met de wii.
Je gewone pc de hdd niet meer kan lezen? ivm formatteren ofzo?

Hoe kan ik dan van de pc spellen op de hdd zetten?

Anders heeft t geen zin om een hdd aan te schaffen.
Moet je elders voor zijn, het gaat hier over homebrew, het zoeken van hulp met het kopieren/branden/aan de praat krijgen van gelicenseerde software is not done hier, het is niks voor niks een topic dat alleen over Homebrew mag gaan.
pi_69452947
Het mag duidelijk zijn, hier weer een n00b op homebrew gebied

Ik heb een wii met modchip en systemsoftware versie 3.2e. Hier heb ik probleemloos het homebrewchannel op geinstalleerd d.m.v. de .iso die ik gedownload heb van de hbc hackmii site. Nu wil ik echter het spel Madworld spelen maar dat kan alleen als ik mijn systemsoftware update. Als ik dat doe is mijn homebrewchannel verdwenen als ik het goed begrijp? Kan ik na de update het homebrewchannel ook weer aan de gang krijgen?
Of is er een andere manier om zonder systemupdate toch madworld te spelen?
pi_69473007
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:34 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het mag duidelijk zijn, hier weer een n00b op homebrew gebied

Ik heb een wii met modchip en systemsoftware versie 3.2e. Hier heb ik probleemloos het homebrewchannel op geinstalleerd d.m.v. de .iso die ik gedownload heb van de hbc hackmii site. Nu wil ik echter het spel Madworld spelen maar dat kan alleen als ik mijn systemsoftware update. Als ik dat doe is mijn homebrewchannel verdwenen als ik het goed begrijp? Kan ik na de update het homebrewchannel ook weer aan de gang krijgen?
Of is er een andere manier om zonder systemupdate toch madworld te spelen?
ik heb/had de laatste versie van Homebrew, Madworld erin en moest ook updaten dit gedaan en mn homebrew werkt nogsteeds.

Geen idee of dat bij jou ook zal zijn.. lijkt me wel.
Narf!
pi_69477351
Ik heb Homebrew op me wii gezet met versie 3.2, niet veel later heb ik me wii ge-update naar 4.0 en ben nog niks tegengekomen van Homebrew wat niet werkt. Misschien kun je beter wel ff divx er ook op zetten, weet niet of dat ook zo makkelijk op 4.0 kan.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_69477678
DVDx kan je heel makkelijk installeren met Bootmii op 4.0.
  Donald Duck held donderdag 28 mei 2009 @ 12:18:07 #86
46149 __Saviour__
pi_69486608
Hackmii installer 0.2 http://bootmii.org/download/
quote:
BootMii beta 2 (v0.9):
■SD card performance has been improved, decreasing the boot and the NAND backup / restore time
■backupmii accepts fragmented SD cards now, reformatting is not performed anymore. Old NAND dumps are still compatible.
■Introduced the INI variable “BOOTDELAY” to set the timeout for the auto boot feature

The Homebrew Channel v1.0.3:
■SDHC cards are working again
■SD performance has been increased again (regression was introduced in v1.0.2)
■HBC works on all system menu versions now
■Fixed rare hangs when exiting HBC

DVDX:
■Switched back to IOS < 37. While the SDHC problem for apps using DVDX has been fixed in libogc, there were also problems with USB keyboards under higher IOS versions

Installer v0.2:
■Installer now works on newer Wiis with boot2v4
■Fixed reading of boot1/2 on Wiis with bad ECC data in that area
■BootMii as boot2 and IOS can now be uninstalled
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69497622
wat heb je precies aan dat bootmii dan, van wat ik er over gelezen hebt leek het me nou niet echt enorm veel toevoegen. Waar verkijk ik me op? Wat vinden jullie het tofst aan bootmii?
  Donald Duck held donderdag 28 mei 2009 @ 17:45:38 #88
46149 __Saviour__
pi_69497978
BootMii is een grote ontwikkeling op homebrewgebied. Het geeft homebrew volledige controle over de Wii. Tot nu toe moest alle homebrew op Nintendo's software draaien. Dat levert beperkingen op. Bootmii installeert zich helemaal in het begin van het opstartproces en neemt het dan over. Dat draait de rollen als het ware om. Zie http://hackmii.com/2008/10/bootmii-the-beginning/ voor een technische uitleg. In de praktijk komt dit er op neer dat er nu een compleet nieuwe ontwikkelomgeving open ligt. Dit kan bijvoorbeeld zelfs leiden tot een compleet nieuw systeemmenu. Dit in tegenstelling tot de skins die tot nu toe als 'custom menu' door het leven gingen.
Het zal wel nog even duren voordat we echte applicaties gaan zien voor dit nieuwe platform. Ondertussen kun je al wel profiteren van een andere geweldige functie van bootmii (mits je Wii compatible is met de installatie als boot2): volledige bescherming tegen bricken. Je kunt er een volledige backup mee maken van het nand (het interne flashgeheugen) naar SD en dat later weer terugzetten, hoe erg je het systeem ook verpest hebt. Dat gaat veel verder dan de bescherming die preloader tot nu toe bood.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69500368
Bedankt voor je uitleg Saviour. We kunnen dus met name in de toekomst nog veel gaan verwachten van bootmii,, net als met homebrew het geval was vind ik. Dat wordt ook met de dag toffer
  Redactie Games donderdag 28 mei 2009 @ 22:19:24 #90
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69507221
Duck Hunt crashed bij mij heel vaak, tenminste de Homebrew versie die te downloaden is, bij jullie ook?
pi_69532078
Ik heb bootmii er vandaag opgezet, volgens mij is er toevallig vandaag ook net een nieuwe beta versie. Alleen werkt die nog niet bij mij, me wii gaat heel even blauw licht knipperen als ik hem opstart en daarna ga ik naar het normale menu. Ik hoop dat ze dit nog gaan fixen.
pi_69533115
Je moet wel zon SD kaartje erin laten zitten met bepaalde bootmii bestanden erin.
pi_69535357
Ja heb ik gedaan, op me broertje's Wii werkt die wel met precies hetzelfde SD kaartje. Maar volgens mij is het probleem al bekend bij ze en zouden ze er aan werken. FF duimen
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:50:05 #94
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_69535537
Vandaag ineens een nieuwe homebrew channel
O)))
pi_69535633
Goedendag, mijn Wii heeft een wiikey en is op versie 4.0(E) maar nu kan ik Brawl niet meer spelen
Ik heb geen Homebrew channel geïnstalleerd, is er een mogelijkheid om Brawl weer aan het werk te krijgen?

Dank
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:02:12 #96
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_69535880
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:53 schreef Sieps het volgende:
Goedendag, mijn Wii heeft een wiikey en is op versie 4.0(E) maar nu kan ik Brawl niet meer spelen
Ik heb geen Homebrew channel geïnstalleerd, is er een mogelijkheid om Brawl weer aan het werk te krijgen?

Dank
Wiikey eruit halen.
O)))
pi_69536474
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:50 schreef arucard het volgende:
Vandaag ineens een nieuwe homebrew channel
Wilde mijn Homebrew channel ook een keer update...en gelukkig was er een auto update.
Alleen nu moet ik op de 1 drukken maar mijn wiimote knippert dat die geen ontvangst heeft zeg maar.

En nou?
pi_69552600
Probeer eens op het rooie knopje achterin je wii-mote te drukken en op hetzelfde moment op het rode knopje in je wii te drukken (bovende SD slot).
pi_69633089
Wat is de max grootte van de SDHC kaart die de WII met firmware 4.0E ondersteund?
pi_69642506
Is er ook een mogelijkheid om 4.0 regiovrij te maken? Dat kon eerst met dat starfall programma.
  Donald Duck held dinsdag 2 juni 2009 @ 19:20:10 #101
46149 __Saviour__
pi_69642702
Voor 4.0 heb je Starpatch en Preloader. Die kunnen voor regiovrijheid zorgen.
of als je er niks voor wilt installeren op het nand zelf, kun je ook gecko os gebruiken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69642802
dank
  zondag 7 juni 2009 @ 22:38:56 #103
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_69810707
Er is een nieuwe exploit ontdekt

http://nintendo-scene.com/1597#comments
  Donald Duck held maandag 8 juni 2009 @ 18:04:09 #104
46149 __Saviour__
pi_69832658
En dat is een mooie exploit ook. Het gaat erg lastig zijn voor Nintendo om er iets tegen te doen.
Dit in tegenstelling tot de inmiddels dode Twilight Hack en de vast ook niet lang meet blijvende BannerBomb.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69858189
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:04 schreef __Saviour__ het volgende:
En dat is een mooie exploit ook. Het gaat erg lastig zijn voor Nintendo om er iets tegen te doen.
Dit in tegenstelling tot de inmiddels dode Twilight Hack en de vast ook niet lang meet blijvende BannerBomb.

Waarom denk je dat deze langer meegaat?
pi_69865579
Deze exploit maakt gebruik van een fout in de game. Nintendo kan de gamecode niet meer veranderen, maar dat kunnen ze wel doen van de code waar BannerBomb gebruik van maakt.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:16:53 #107
71646 Nieuwskijker
Weest wel ?!?!
pi_69876739
3 topics doorgelezen:
misschien mag het ook wel niet genoemd worden, maar kan je alleen op Verbatim dvd-r branden of is TDK of Sony ook goed?
  Donald Duck held dinsdag 9 juni 2009 @ 21:40:58 #108
46149 __Saviour__
pi_69877718
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:02 schreef seventhseagulll het volgende:
Deze exploit maakt gebruik van een fout in de game. Nintendo kan de gamecode niet meer veranderen, maar dat kunnen ze wel doen van de code waar BannerBomb gebruik van maakt.
Dat inderdaad. En daarbij komt dat de exploit nooit via het systeemmenu gaat. De twilighthack buitte ook een fout in een spel uit, maar die moest eerst nog wel langs het systeemmenu. Dus de Wii kon gewoon controleren op die specifieke save tijdens het kopiëren en die dan weigeren. Maar deze nieuwe exploit zet je gewoon direct op SD en laad je alleen in het spel zelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games vrijdag 19 juni 2009 @ 14:52:54 #109
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_70167381
Iemand al de GHWT:DLC installer en DLC content van OneUp al werkend gekregen?
pi_70735235
Ik heb nog even een vraagje.
Als ik een wad installeer met de WAD manager dan installeert hij de WAD standaard in het WII systeemgeheugen wat niet zo groot is en dus snel volraakt. Als ik het WAD kanaal dan later verplaats naar de SD kaart dan gaat dit wel maar wil de WAD niet starten. Terugzetten kan ook niet meer. Is er een manier om WADs direct van je SD kaart te kunnen starten?
pi_71230279
het grootste deel van de WADs die ik installeer werkt niet. de installatie lukt wel, maar als ik dan op het geinstalleerde kanaal klik, krijg ik de foutmelding "dit kanaal kan niet worden gebruikt".
  Donald Duck held woensdag 22 juli 2009 @ 22:06:33 #112
46149 __Saviour__
pi_71230887
Klaas.Kopkaas, je hebt een gepatchte ios60 nodig met de truchabug nog erin.
Byte_Me, dat ligt aan de regio. je kunt het wiimenu regiovrij maken met preloader (moet je goed weten wat je goed) of je kunt de kanalen starten via de nieuwste Gecko OS

binnenkort komt trouwens cios rev14 van waninkoko. Daarmee kun je het nand emuleren op sd en daar komt een loader voor, dat maakt het allemaal veel makkelijker
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games donderdag 23 juli 2009 @ 14:00:13 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71249646
Hmm, Preloader 0.29 krijg ik niet meer gestart met Firmware 4.0E of 4.1..
pi_71253373
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Byte_Me, dat ligt aan de regio. je kunt het wiimenu regiovrij maken met preloader (moet je goed weten wat je goed) of je kunt de kanalen starten via de nieuwste Gecko OS
preloader, is dat die bootmii?
geckOS zal ik eens proberen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Byte_Me op 23-07-2009 15:58:39 ]
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2009 @ 20:01:15 #115
46149 __Saviour__
pi_71261210
preloader is niet hetzelfde als bootmii. bootmii nestelt zich veel eerder in het opstartproces van de wii en is daarmee een hele goede beveiliging tegen bricken. met preloader kun je dan weer leuke system menu hacks uitvoeren, zoals regiovrijheid en bijvoorbeeld dat irritante gezondheidsscherm overslaan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2009 @ 20:05:59 #116
46149 __Saviour__
pi_71261353
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, Preloader 0.29 krijg ik niet meer gestart met Firmware 4.0E of 4.1..
zou gewoon moeten werken. het is met beide firmwares compatible. wel hebben ze elk aparte hacks, je moet daarvoor dus het goede bestand pakken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games donderdag 23 juli 2009 @ 22:52:37 #117
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71267114
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

zou gewoon moeten werken. het is met beide firmwares compatible. wel hebben ze elk aparte hacks, je moet daarvoor dus het goede bestand pakken
Even kijken of ik dan niet wat gemist heb dan. Ik heb de firmware geupdate via Waninkoko's 4.0/4.1 Firmware updater. (4.0E en 4.1E verschilt niet zoveel, naar ik weet enkel een bugfix voor Wii Sports Resort) Zodra je een Firmware update draait ben je Pre-loader kwijt (naar wat ik begrepen heb), dus ik probeerde Pre-Loader opnieuw te installeren via Homebrew. Pre-Loader installer draait, geeft iets van wait 5 sec. vervolgens start de Wii opnieuw op. Geen Pre-loader-configuratie scherm meer te zien.. enkel dat scherm met die Health warning. Maar moet er perse een Hack-ini aanwezig zijn dan? Ik dacht dat ik gewoon de 0.29 hack-ini erop stond. Maar goed ben bang dat m'n Wii niet meer opstart als ik de hack.ini weghaal..

Anders moet ik maar op de 0.30 versie wachten..
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2009 @ 23:13:58 #118
46149 __Saviour__
pi_71268042
Je moet na het starten op 1 drukken, dan gaat de installatie verder
Een hacks.ini is niet per se nodig, dat is alleen als je system menu hacks wilt. Je kunt het bestand ook achteraf nog plaatsen. Nadat de system menu hacks eenmaal geinstalleerd zijn, kun je hacks.ini verwijderen. Dat bestand wordt namelijk naar het flashgeheugen overgezet.
Het is trouwens mogelijk dat je een 'system files are corrupted' foutmelding krijgt na het installeren. Dat los je op door in het preloadermenu naar de instellingen te gaan en daar het system menu ios op 60 te zetten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games donderdag 23 juli 2009 @ 23:53:35 #119
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71269760
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet na het starten op 1 drukken, dan gaat de installatie verder
Een hacks.ini is niet per se nodig, dat is alleen als je system menu hacks wilt. Je kunt het bestand ook achteraf nog plaatsen. Nadat de system menu hacks eenmaal geinstalleerd zijn, kun je hacks.ini verwijderen. Dat bestand wordt namelijk naar het flashgeheugen overgezet.
Het is trouwens mogelijk dat je een 'system files are corrupted' foutmelding krijgt na het installeren. Dat los je op door in het preloadermenu naar de instellingen te gaan en daar het system menu ios op 60 te zetten
Ik heb het probleem al gevonden. Er is nu een soort van update van de Hacks.ini voor 4.1E firmware. Probleem was namelijk dat Pre-loader na het herinstalleren, de hacks.ini file niet kon vinden. Ik heb nu een beta-hack.ini file gedownload die waarschijnlijk in pre-loader 0.30 komt te zitten, die werkt nu wel..

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 24-07-2009 00:05:59 ]
  Redactie Games vrijdag 24 juli 2009 @ 12:25:02 #120
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71281382
Hmm, zo te zien werken niet alle hacks even goed (M'n originele US Gamecube discs werken bijvoorbeeld niet), zou dat nog kunnen komen omdat ik bijvoorbeeld Starfall erop stond voordat ik de 4.0/4.1 update gedraaid had?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 24-07-2009 15:16:46 ]
  Donald Duck held vrijdag 24 juli 2009 @ 21:41:07 #121
46149 __Saviour__
pi_71299738
de gamecube hacks zijn instabiel. Als je buitenlandse gc discs wilt draaien, verkrijg je betere compatibliteit via gecko os
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games zaterdag 25 juli 2009 @ 22:18:26 #122
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71326502
Ah, vandaar. Nou dan wordt het Gecko OS maar even daarvoor gebruiken af en toe nog wel handig.
pi_71440269
ik blijf maar de ios249 houden
en de #002 error + blauwscherm
Narf!
pi_71441830
ook loopt die preloader vast
en ik krijg wiigator/gamaloader er niet meer op als wad :S
Narf!
pi_71466214
ik sta trouwens nogsteeds op 3,4e? moet dit ook niet 4.1 zijn? en hoe doe ik dat :S

ik ben er echt helemaal uit
Narf!
  Donald Duck held donderdag 30 juli 2009 @ 19:17:34 #126
46149 __Saviour__
pi_71467046
002 los je op met de nieuwste cios rev14 en een recente loader, gx is wel tof
updaten naar 4.1 doe je met waninkoko's updater, maak eerst wel een nand backup met bootmii
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71467289
Heb de rev14 er al opstaan en de 4.1 van waninko ook al laten draaien

backup had ik niet gedaan? is dit erg? alles draait nog wel goed

GX = ?
Narf!
pi_71467564
met de gammaloader via homebrew draait alles behalve sports resort en Ea tennis :S
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Narf!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:23:18 #129
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_71471374
Het wordt me allemaal iets te gedetailleerd hier! Gewoon bij Homebrew houden mensen.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_71589178
Werkt Wii Sports Resort ook met firmware 3.4E ?

Heb geprobeerd en antwoord is ja.

[ Bericht 32% gewijzigd door TheStar op 05-08-2009 21:32:32 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:50:39 #131
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_71804252
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:51 schreef TheStar het volgende:
Werkt Wii Sports Resort ook met firmware 3.4E ?

Heb geprobeerd en antwoord is ja.
Goed om te weten, thnx.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_71836478
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:50 schreef Noax het volgende:

[..]

Goed om te weten, thnx.
Alleen jammer dat je verplicht bent om dat ding aan te schaffen
pi_71856171
Heeft iemand hier ervaring met garantie op een wii als er het homebrew channel op staat en wat .wad bestanden?
  Donald Duck held donderdag 13 augustus 2009 @ 19:27:49 #134
46149 __Saviour__
pi_71856284
Als ze hun beleid erg strikt hanteren, dan laat alleen al het installeren van homebrew de garantie vervallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71856689
Daar ben ik van op de hoogte, ik weet alleen niet in hoeverre nintendo in de software van de wii gaat kijken. De wii geeft namelijk geen beeld meer. Het ene moment werkte de wii nog en het andere moment geeft de wii geen signaal meer op de TV. Het ligt niet aan de TV of kabels want met de wii van mijn zusje werkt het wel. Maar ben dus eigenlijk benieuwd of nintendo die homebrew en/of wad bestanden 'ziet' of dat zij puur hardwarematig repareren (mocht dat het geval zijn).
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:23:41 #136
111172 Noax
pi_71864854
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:13 schreef ruffian het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je verplicht bent om dat ding aan te schaffen
Ik heb er twee voor nog geen euro 30 in NY gekocht vorige maand.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_71871853
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef -Yuna- het volgende:
Daar ben ik van op de hoogte, ik weet alleen niet in hoeverre nintendo in de software van de wii gaat kijken. De wii geeft namelijk geen beeld meer. Het ene moment werkte de wii nog en het andere moment geeft de wii geen signaal meer op de TV. Het ligt niet aan de TV of kabels want met de wii van mijn zusje werkt het wel. Maar ben dus eigenlijk benieuwd of nintendo die homebrew en/of wad bestanden 'ziet' of dat zij puur hardwarematig repareren (mocht dat het geval zijn).
Mn zus haar Wii was ook gebrickt, stond ook homebrew op en hadden er zelfs een chip in gehad, die er weer netjes uit gehaald en ze had em op gestuurd, had gewoon nieuwe teruggekregen.
pi_71879767
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:51 schreef TheStar het volgende:

[..]

Mn zus haar Wii was ook gebrickt, stond ook homebrew op en hadden er zelfs een chip in gehad, die er weer netjes uit gehaald en ze had em op gestuurd, had gewoon nieuwe teruggekregen.
Netjes! Overigens blijkt de wii uit de garantie te zijn. Dus ga hem wel terugsturen dat ik tegen gereduceerd tarief een nieuwe krijg. Via marktplaats zijn ze toch nog duurder.
  Donald Duck held woensdag 19 augustus 2009 @ 10:51:36 #139
46149 __Saviour__
pi_72003879
HackMii Installer 0.3 is uit, met een nieuwe BootMii. Die heeft wat bugfixes en betere ondersteuning voor SD-kaarten. HBC heeft heeft geen update gekregen in deze release.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:46:12 #140
111172 Noax
pi_72038596
Moet mijn Wii nog steeds upgraden, maar na het lezen van die bricks, twijfel ik toch wel...
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held donderdag 20 augustus 2009 @ 14:44:05 #141
46149 __Saviour__
pi_72040499
gewoon een nand backup maken, dan kun je altijd alles herstellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:22:12 #142
111172 Noax
pi_72041960
Ik heb bijna alles klaar voor een juiste upgrade (dankzij jou), nu alleen nog de nand backup software en natuurlijk wat lef.
Want ik wil het direct goed doen.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held donderdag 20 augustus 2009 @ 15:31:03 #143
46149 __Saviour__
pi_72042262
Als je bootmii 0.3 gaat gebruiken (release was gisteren), wacht dan even op de volgende beta.
In de huidige release zit blijkbaar een bug die problemen geeft bij het terugzetten van een backup.
De fout is gevonden en zal binnenkort worden gefixed
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=174914&st=0
http://bugs.hackmii.com/index.php?do=details&task_id=199&project=2&pagenum=1
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:34:12 #144
111172 Noax
pi_72042375
Goed om te weten, thnx!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_72042604
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:46 schreef Noax het volgende:
Moet mijn Wii nog steeds upgraden, maar na het lezen van die bricks, twijfel ik toch wel...
Die Wii van mn zus was ook nieuwere hardware dan mijne, ik heb nergens last van, heb alleen van 3.2 naar 3.4 moeten upgraden voor aantal games.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:45:39 #146
111172 Noax
pi_72042722
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:42 schreef TheStar het volgende:

[..]

Die Wii van mn zus was ook nieuwere hardware dan mijne, ik heb nergens last van, heb alleen van 3.2 naar 3.4 moeten upgraden voor aantal games.
Oke, heb zelf nog 3.1 maar wil het upgraden voor Wii Sports Resort...
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_72082024
Ik heb mijn nieuwe wii binnen en nu heb ik het homebrew channel weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik weer die melding dat ik moet updaten voor wii sports resort. In verband met wad bestanden wil ik dus liever niet via de officiele weg updaten. Weet iemand een manier om die update te omzeilen of wat ik moet installeren om die update te krijgen?
pi_72113927
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:45 schreef Noax het volgende:

[..]

Oke, heb zelf nog 3.1 maar wil het upgraden voor Wii Sports Resort...
Ik had Mario Power Tennis gebruikt om te upgraden naar 3.4.
  Redactie Games maandag 24 augustus 2009 @ 16:26:48 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72114521
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb mijn nieuwe wii binnen en nu heb ik het homebrew channel weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik weer die melding dat ik moet updaten voor wii sports resort. In verband met wad bestanden wil ik dus liever niet via de officiele weg updaten. Weet iemand een manier om die update te omzeilen of wat ik moet installeren om die update te krijgen?
Waninkoko's 4.1 firmware updater..
pi_72125646
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:26 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Waninkoko's 4.1 firmware updater..
Die start meteen opnieuw op aangezien ik al 4.1 heb. En toch blijf ik die melding krijgen dat ik het systeem moet updaten
pi_72129624
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef -Yuna- het volgende:
Via Gecko OS booten via de homebrew channel werkt niet?
  Donald Duck held dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:01:22 #152
46149 __Saviour__
pi_72129844
cioscorp of softmii toevallig? dan ziet de update op de disc dat je systeem niet de juiste versies bevat en wil ze vervangen
Je kunt de update blokkeren met bijv. gecko os zoals hierboven gezegd, of je kunt het door preloader laten doen. Die integreert het dan gelijk in het wiimenu.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_72147506
Ik wil het liefst natuurlijk normaal opstarten. Ik koop geen originele spellen om dan via een omweg te spelen, maar het is al gelukt. De update bleek niet schadelijk te zijn dus heb gewoon de update gedaan. En alles werkt nog inclusief wii sports resort
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:24:40 #154
111172 Noax
pi_72148024
Waar heb je nu precies de update mee gedaan?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_72151360
Waarom updaten jullie steeds via allemaal omwegen en m.b.v. andere software? Ik heb tot nu toe elke keer op de gebruikelijke wijze geupdate en ik heb nooit problemen gehad.
pi_72151846
kan het zijn dat spellen het niet doen omdat je en een wiikey hebt + homebrew
Narf!
pi_72152449
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef Noax het volgende:
Waar heb je nu precies de update mee gedaan?
Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:05:15 #158
111172 Noax
pi_72152847
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:51 schreef -Yuna- het volgende:

[..]

Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.
Thnx, ik heb overigens ook geen wiikey.
Maar ben wel in het bezit van een alternatief..
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_72249898
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
pi_72945944
Paar weken geleden een WII gekocht. Nu lees ik vanalles over Homebrew, applicaties etc. Maar wat ik me afvraag, als je homebrew installeerd of je dan ook gedownloade spellen af kan spelen wat standaard niet kan met de Wii.
Via nieuwsgroepen de benodigdheden om de Wii om te bouewen gedownload. De handleiding verwijist naar ninbrew.nl.(of dit dan weer betrouwbaar is?)
Aan de topics te zien zijn er veel mensen die dit doen. Ik wil alleen graag weten of ik dan kan downloaden op dvd branden en dan de spellen kan afspelen?
Freddie
  zondag 20 september 2009 @ 21:10:11 #161
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_72947467
Dat kan maar mag hier niet besproken worden.
O)))
pi_72953302
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
Wat ik heb gehoord is dat de HDD dan trager werkt (in combo met de USB) dan een dvd-rom en je daardoor niet optimaal kan spelen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:39:34 #163
126783 pjats
The Pjatser
pi_73205746
Even een waarschuwing:
quote:
Wii owners who wish to continue with homebrew may be interested in holding back on the latest system update. Upgrading to 4.2 will effectively kill the channel through deletion. According to Nintendo, menu 4.2 “provides behind-the-scene fixes that will not affect features but will improve the overall system performance,” but also warns that the update “will also check for and automatically remove such save data (unauthorized modifications to save data or program files) or program files.”

It should be noted that this is the first time Nintendo has intentionally taken on the heart of homebrew. Although previous action was taken to disable homebrew installation, an update has never actually removed the channel.
Bron: http://www.nintendoeverything.com/?p=24814
  Donald Duck held dinsdag 29 september 2009 @ 17:33:31 #164
46149 __Saviour__
pi_73215826
zo he, dat is een erg nieuwe benadering zeg. tot nu toe waren het altijd halfzachte oplossingen waarmee nintendo kwam
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73216329
Met firmware 4.0 hadden ze toch de mogelijkheid om ongemerkt die update te installeren als WiiConnect24 niet uit staat? Dan is deze update wel heel erg effectief wss.

Maar goed, erg vreemd is het niet, de populariteit van het softmodden is de laatste paar maanden explosief gestegen volgens mij.
pi_73224767
toevallig vandaag laatste update gedownload van de wii. is het evengoed nog mogelijk op homebrew te installeren?
  Donald Duck held dinsdag 29 september 2009 @ 22:12:08 #167
46149 __Saviour__
pi_73225038
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef seventhseagulll het volgende:
Met firmware 4.0 hadden ze toch de mogelijkheid om ongemerkt die update te installeren als WiiConnect24 niet uit staat? Dan is deze update wel heel erg effectief wss.

Maar goed, erg vreemd is het niet, de populariteit van het softmodden is de laatste paar maanden explosief gestegen volgens mij.
Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.
Maar voor Nintendo was de maat natuurlijk vol. Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef JoostvanZanten het volgende:
toevallig vandaag laatste update gedownload van de wii. is het evengoed nog mogelijk op homebrew te installeren?
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games dinsdag 29 september 2009 @ 22:19:21 #168
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73225364
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]

Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
Huh, zoveel is er toch niet veranderd laatste paar maanden
pi_73226927
quote:

De indianapown en smash stack werken nog wel, maar dan kan je hbc niet installeren. Dus een echte oplossing is dat niet, maar er is wel nog steeds een manier om code te draaien die niet van nintendo is.
pi_73304657
quote:

[..]

Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.
Maar voor Nintendo was de maat natuurlijk vol. Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]

ja wat bedoel je precies met 'te ver'?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:06:42 #171
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_73304913
Via homebrew gedownloade wiigames laten draaien lijkt mij.
O)))
pi_73305726
Of gedownloade games afspelen.
  Donald Duck held vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:03:18 #173
46149 __Saviour__
pi_73306661
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:58 schreef karinsoet het volgende:

[..]

ja wat bedoel je precies met 'te ver'?
De Wii ligt nu echt helemaal open op hackgebied. Wiigames, wiiware, VC: het draait allemaal vanaf harde schijf. Nintendo kan dat natuurlijk niet langer laten doorgaan.
Maar het is als een kat-en-muis spel. Voor elke zet die Nintendo doet, is er weer een tegenzet van de hackers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:30:38 #174
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73307603
Ik ben trouwens echt stom geweest, ik heb per ongeluk weer de cIOS CORP geïnstalleerd ipv alleen de cIOS38 rev 14. Daardoor blijft m'n Wii af en toe hangen bij import-games..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:04:38 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73308840
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Werkt prima.

Ik draai configurable USB loader. Op fw 3.4. Ik ben huiverig om naar 4.1 te upgraden nu het zo lekker werkt.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:49:24 #176
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73397401
tvp voor als het veilig is om weer te updaten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73397402
Eergister update gedaan.. Ik wil nu graag hbc gaan installeren.. Kan ik veilig deze site opvolgen? http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php
Ik ben altijd beetje huiverig voor dit soort dingen
  Donald Duck held maandag 5 oktober 2009 @ 17:52:35 #178
46149 __Saviour__
pi_73397503
de bannerbomb draaien is in principe veilig. Hooguit kan je Wii vastlopen als het niet compatible is. Resetten (power lang indrukken) volstaat dan. Met de bannerbomb start je de hackmii installer, daarmee installeer je dan het HBC. Ook dat is een veilig en stabiel proces. Zowat alle homebrew is gewoon veilig, maar er zijn wel applicaties bij die met het systeemgeheugen zelf aan de slag gaan, daarbij moet je gewoon even goed weten wat je doet

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 05-10-2009 17:59:57 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73397728
oke bedankt, vanavond even uitproberen
pi_73641852
tvp
pi_73713129
mijn wii is ook geupdate naar versie 4.2e, en nou wilde ik het homebrew channel proberen maar kwam er te laat achter dat de 4.2e dit heeft geblokt.

na wat speur werk op het net kwam ik dit tegen -nee-

het ziet er goed uit, maar zou dit ook echt nog werken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Strolie75 op 01-11-2009 09:24:17 ]
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 15:54:52 #182
46149 __Saviour__
pi_73717097
De update van Nintendo verwijdert het homebrew channel door naar het zogenaamd Title ID te kijken.
Wordt het ID van het homebrew channel (HAXX) gevonden, dan wordt die gewist. De oplossing was dus heel simpel: het ID wijzigen.Het nieuwe HBC heeft JODI als titel en blijft dus gewoon bestaan onder 4.2
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:34:12 #183
46149 __Saviour__
pi_73756916
En een waarschuwing voor iedereen: gebruik niet meer Waninkoko's 4.0 of 4.1 updater!
Doordat Nintendo IOS60 (dat is wat de updater o.a. downloadt) op de server heeft vervangen door een nepbestand, brickt het je Wii (want het het 4.0/4.1 systeemmenu draait op IOS60)
Andere nu gevaarlijke applicaties zijn o.a. de IOS60 patcher en wiiscu 0.21

[ Bericht 13% gewijzigd door __Saviour__ op 16-10-2009 18:57:34 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73759644
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
En een waarschuwing voor iedereen: gebruik niet meer Waninkoko's 4.0 of 4.1 updater!
Doordat Nintendo IOS60 (dat is wat de updater o.a. downloadt) op de server heeft vervangen door een nepbestand, brickt het je Wii (want het het 4.0/4.1 systeemmenu draait op IOS60)
Andere nu gevaarlijke applicaties zijn o.a. de IOS60 patcher en wiiscu 0.21
voor de info

ben gister zelf bezig geweest op de manier die ik hier boven had gepost, het koste wel ff wat tyd want de wii freezde regelmatig en de laatste stap wil de niet lukken wederom door freeze.

maar voor zover ik kan zien heeft hy wel de hbc erop gezet met een usb loader en een soort backup loader.

het is me nu gelukt om alles op de wii te krijgen, het enige probleem wat ik nu heb is met de hdd (wbfs al uit gevoerd).

de wii geeft geen 1 keer aan dat er een hdd aan gesloten is, en als ik de usb loader in hbc kies, dan blijft het beeld zwart.

[ Bericht 11% gewijzigd door badboynova op 17-10-2009 13:31:50 (xtra info) ]
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_74105032
Het is mij ook gelukt om de HBC te installeren op m'n 4.2 wii. Maar wat is de meest recente (lees: veilige) manier om een usb-loader te installeren?

- geen links naar hoe je je Wii softwarematig kunt ombouwen. Dit is het homebrew topic gaat over homebrew software -

[ Bericht 36% gewijzigd door RaymanNL op 27-10-2009 21:44:19 ]
pi_74105554
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef athlonkmf het volgende:
Het is mij ook gelukt om de HBC te installeren op m'n 4.2 wii. Maar wat is de meest recente (lees: veilige) manier om een usb-loader te installeren?

- geen links naar hoe je je Wii softwarematig kunt ombouwen. Dit is het homebrew topic gaat over homebrew software -
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de eerste link veilig is, bij mij werkt alles perfect. had eerst wel wat probs om de loader te laten werken, dit kwam door de ios (als het goed is heb ik 250 gebruikt) als de ios niet goed is dan loop je wii enkel vast en dan kan je hem gewoon uit en aan doen en opnieuw proberen tot je een goeie ios heb.

[ Bericht 21% gewijzigd door RaymanNL op 27-10-2009 21:44:52 ]
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:57:34 #187
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74227110
tvp,

ik heb bij het installeren van usbloader op homebrew channel ook problemen met wad installer, hij blijft hangen als ik ios249 selecteerd en Sd kaart.. wat het precies is kom ik wel ff op terug.. k ben nu @ werk, thuis kan ik nog ff nakijken.

of weet iemand nu al wat er aan de hand is incl oplossing?
(ik ben beginner met wii, heb hem sinds gister)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:05:31 #188
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74232506
ik begrijp er echt niet veel meer van..

als ik homebrew channel open kan ik het dvdprogrammatje niet starten, en ook de usbloader niet..?
  Donald Duck held vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:14:50 #189
46149 __Saviour__
pi_74232770
heb je wel een cios geinstalleerd?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:33:19 #190
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74233436
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een cios geinstalleerd?
ja volgens mij ging dat via een netwerk install? cios38r14?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:44:16 #191
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74233795
aanpassen is beter dan een nieuw bericht
  Donald Duck held vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:09:39 #192
46149 __Saviour__
pi_74234709
dan zou het moeten werken
welke wad manager gebruik je? 1.4 of 1.5 moet je hebben.
na het selecteren van SD-kaart moet je wel een paar keer drukken op A, dan reageert het pas
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:41:17 #193
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74238004
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
dan zou het moeten werken
welke wad manager gebruik je? 1.4 of 1.5 moet je hebben.
na het selecteren van SD-kaart moet je wel een paar keer drukken op A, dan reageert het pas
ik kan geen a drukken, want me stick valt uit
jeej tis me gelukt, die ios249 was niet goed geuninstalleerd

[ Bericht 5% gewijzigd door makkie88 op 31-10-2009 11:59:40 ]
pi_74257765
<toch gelukt>

[ Bericht 97% gewijzigd door athlonkmf op 01-11-2009 00:25:55 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:00:11 #195
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_74258236
Waarom denk je dat het deze keer niet verwijderd gaat worden?
O)))
pi_74374200
Koop je daar gewoon nieuwe controllers voor

Maarreh is er al een mogelijkheid om het spel Goldeneye of Mission Impossible (N64) te spelen op een WII?

Trouwens goed nieuws er is wel al een VBA WII (GBA Emulator) hiermee kun je gameboy spellen spelen op de WII

BTW de save opties van VBA WII werken nog niet helemaal goed, ik verwacht echter nog een update.

Ik heb net gezien dat er nog een N64 Emulator beschikbaar is, helaas werkt deze traag en ook hier verwacht ik een update.

Heb ik toch nog goed gedaan dat ik een WII gekocht heb, veel emulators beschikbaar zelfs de commodore 64 spellen kun je op een WII spelen.

De Playstation 1 games kun je ook gewoon spelen

[ Bericht 54% gewijzigd door ManianMan op 04-11-2009 08:12:56 ]
pi_74374340
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ManianMan op 04-11-2009 08:12:22 ]
pi_74375791
Die N64 emulator werkt steeds beter ja, ik weet nog dat alles eerst volkomen onspeelbaar was, maar de performance wordt steeds beter. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat je alles op volledige snelheid kan spelen.
pi_74376032
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef seventhseagulll het volgende:
Die N64 emulator werkt steeds beter ja, ik weet nog dat alles eerst volkomen onspeelbaar was, maar de performance wordt steeds beter. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat je alles op volledige snelheid kan spelen.
Ik zie toekomstmogelijkheden voor de WII

Hackers die games maken voor de fun of voor een schijntje
pi_74386991
BTW is het niet eens tijd om een CDI Emulator te maken voor de WII
pi_74400021
http://emulatemii.com/wordpress/?page_id=33 Hier kun je de vooruitgang volgen voor de WII64

Ook zijn er andere emulators, voor meer informatie www.wii-media.nl
pi_74423306
Kun je eigenlijk een paar Emulators op een dvd pleuren en dan booten en spelen via de dvd?
pi_74424234
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:11 schreef ManianMan het volgende:
Kun je eigenlijk een paar Emulators op een dvd pleuren en dan booten en spelen via de dvd?
je ben wel een erg druk ventje, die zo erg in too de wii is he
zie bijna alleen maar post van jouw de laatste tijd
  donderdag 5 november 2009 @ 21:44:56 #204
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_74435434
quote:
Ja dat kan, weet alleen niet hoe.
O)))
pi_74449253
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:36 schreef badboynova het volgende:

[..]

je ben wel een erg druk ventje, die zo erg in too de wii is he
zie bijna alleen maar post van jouw de laatste tijd
De wii vind ik persoonlijk beter dan de XBOX360 en de PS3, het enig minpunt is de Graphics en soms de kinderlijke spellen. De meeste puber/ volwassene spellen zijn beter uitgewerkt, de kinderlijke spellen laat ik daarom links liggen.

Ook vind ik het fijn om een beetje te spelen met de software als ICT-er wat helemaal niet kan op de XBOX360. Op de PS3 gaat het wel maar het is maar heel beperkt daarom vind ik de WII ook beter
  Donald Duck held vrijdag 6 november 2009 @ 13:59:58 #206
46149 __Saviour__
pi_74452561
quote:
Moet je wel een patch hebben geinstalleerd die het systeemmenu ertoe aanzet om gewijzigde dvd's te accepteren. Maar het onnodig moeilijk doen eigenlijk. Vanuit het HBC start je ook alles zo op. Bovendien komen er nog regelmatig updates uit van diverse emulators. Vanuit het HBC kunnen die zichzelf updaten. Maar op DVD lukt dat niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_74453152
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Moet je wel een patch hebben geinstalleerd die het systeemmenu ertoe aanzet om gewijzigde dvd's te accepteren. Maar het onnodig moeilijk doen eigenlijk. Vanuit het HBC start je ook alles zo op. Bovendien komen er nog regelmatig updates uit van diverse emulators. Vanuit het HBC kunnen die zichzelf updaten. Maar op DVD lukt dat niet.
Je kunt toch ook de roms op een dvd branden en de emulators op de wii installeren of gaat dit niet?
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:30:38 #208
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_74453608
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:17 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Je kunt toch ook de roms op een dvd branden en de emulators op de wii installeren of gaat dit niet?
Jawel, maar waarom zou je dvd's gebruiken als het ook op een sd kaart kan?
O)))
pi_74453683
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:30 schreef arucard het volgende:

[..]

Jawel, maar waarom zou je dvd's gebruiken als het ook op een sd kaart kan?
Omdat ik 75 DVD heb liggen, btw SD kaart moet soms geformateerd worden dus waarom niet op een optisch opslagmedium
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:46:44 #210
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_74454204
Kan je makkelijker van spellen wisselen.
O)))
  Donald Duck held vrijdag 6 november 2009 @ 14:47:29 #211
46149 __Saviour__
pi_74454226
De emulator moet het dan wel ondersteunen, maar roms vanaf dvd draaien is mogelijk inderdaad.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_74454602
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:46 schreef arucard het volgende:
Kan je makkelijker van spellen wisselen.
Wanneer alle games van de N64 en de SNES en de Megadrive heb, brand ik deze Wanneer ik nog een goede platform vind vanavond brand ik deze wel er bij vanavond
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:04:24 #213
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74464821
Is Wii homebrew echt afhankelijk van DVD-R? DVD+R werkt niet?
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:36:47 #214
111172 Noax
pi_74575189
Nu je de Waninkoko's 4.0 of 4.1 updater niet meer kunt gebruiken, las ik over een ander alternatief.
Hier zou je je FW kunnen updaten naar 4.2 en vervolgens met een ander programma kunnen downgraden naar 4.1.

Is er geen minder omslachtig alternatief?
Dit aangezien ik mijn Wii langer wil gebruiken...
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held dinsdag 10 november 2009 @ 16:40:29 #215
46149 __Saviour__
pi_74577567
De 4.0 of 4.1 updater brickt je wii als ios60 nog niet geinstalleerd is. Als die er wel is, zou het goed moeten gaan. De 4.2 updater schijnt van zichzelf al veilig te zijn, omdat die ios70 download en dat bestand is nog steeds in orde op de Nintendoserver.
Let op: Ik kan natuurlijk geen enkele garantie geven, dus als je het probeert is het volledig op eigen risico.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:36:54 #216
111172 Noax
pi_74579161
Zegt je de 4.2 safe firmware updater iets:

This is a modification of the Shop Channel and IOS61 Installer by tona which allows you to safely upgrade your Wii console to v4.2 firmware. It will detect your console region before installation, and download only the REQUIRED files to successfully upgrade your Wii console to v4.2. It will not overwrite your boot2 or stub any of your IOSes. It will not trucha patch any downloaded IOSes either. You must have an internet connection on your console to use this application. Source included. Enjoy!

Instructions:

Copy the "apps" folder to your SD card and run with the Homebrew Channel and follow the onscreen prompts.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:26:26 #217
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_74582091
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef Chocobo het volgende:
Het wordt me allemaal iets te gedetailleerd hier! Gewoon bij Homebrew houden mensen.
Was ik niet duidelijk,..... Heb een aantal berichten verwijderd en of bewerkt! Geen cursus 'hoe download en game ik illegale games' geven aub!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  Donald Duck held dinsdag 10 november 2009 @ 20:53:28 #218
46149 __Saviour__
pi_74584840
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:36 schreef Noax het volgende:
Zegt je de 4.2 safe firmware updater iets:

This is a modification of the Shop Channel and IOS61 Installer by tona which allows you to safely upgrade your Wii console to v4.2 firmware. It will detect your console region before installation, and download only the REQUIRED files to successfully upgrade your Wii console to v4.2. It will not overwrite your boot2 or stub any of your IOSes. It will not trucha patch any downloaded IOSes either. You must have an internet connection on your console to use this application. Source included. Enjoy!

Instructions:

Copy the "apps" folder to your SD card and run with the Homebrew Channel and follow the onscreen prompts.
Ja, dat schijnt dus die veilige updater te zijn waarbij het wel goed gaat. Mocht je het willen proberen later, zoek dan eerst altijd de laatste informatie op. Als Nintendo iets wijzigt op de server, kunnen er ineens rare effecten optreden als je een homebrew updater gebruikt. In het ergste geval bricken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:05:35 #219
111172 Noax
pi_74585241
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, dat schijnt dus die veilige updater te zijn waarbij het wel goed gaat. Mocht je het willen proberen later, zoek dan eerst altijd de laatste informatie op. Als Nintendo iets wijzigt op de server, kunnen er ineens rare effecten optreden als je een homebrew updater gebruikt. In het ergste geval bricken.
Ga ik zeker doen.
Voordat ik er aan begin zal ik bootmii installeren.

Bedankt voor je hulp!

[ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 10-11-2009 21:11:04 ]
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_74713616
tvp de usbootloader klinkt wel goed
  Donald Duck held maandag 16 november 2009 @ 18:46:31 #221
46149 __Saviour__
pi_74755998
New Super Mario Bros. Level Editor

Dat kan echt interessante dingen gaan opleveren.

[ Bericht 12% gewijzigd door __Saviour__ op 16-11-2009 21:44:59 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_74764764
Is het mogelijk de Wii 'om te bouwen' op deze manier met een Wii uit de VS? Want zit qua normale spellen ook al een verschil in
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  Redactie Games maandag 16 november 2009 @ 22:59:05 #223
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74766943
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe moet je die shit inladen dan?
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:52:20 #224
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_74780632
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

super dope
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

maar dat dus
  Donald Duck held dinsdag 17 november 2009 @ 14:41:35 #225
46149 __Saviour__
pi_74782217
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nog niet precies bekend, dat screenshot is meer een soort van voorproefje van de maker.
Maar het zou op 2 manieren kunnen gaan. Of het spel wordt in het geheugen 'on the fly' gepatched (net zoals Ocarina) met de nieuwe levelgegevens. Of de wijzigingen zitten direct in de levelbestanden zelf. Dan moet je dus de ISO zelf wijzigen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Games dinsdag 17 november 2009 @ 14:59:01 #226
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74782737
Ik dacht dat je het misschien kon "injecten" in het hoofdmenu via SD-card. Dat je dan mischien een play custom levels-keuze krijgt. Maar goed, het blijft een hele smerige methode om iets aan de praat te krijgen en het is niet zo dat de game zelf niet pittig of genoeg gameplay bevat... Overigens vind ik dat in multiplayer mode de game een stuk lastiger te bespelen valt. Dus vraag me eigenlijk af of ik nog custom levels wil spelen..
  Donald Duck held dinsdag 17 november 2009 @ 15:21:15 #227
46149 __Saviour__
pi_74783414
Je moet het gewoon compleet los zien van het spel zelf. Het is een leuk extraatje voor degenen die daar in geïnteresseerd zijn. Met de oude 2D Mario's is hetzelfde gebeurd. Compleet nieuwe werelden zijn ervoor gemaakt. Ook extreem moeilijke, waarbij Lost Levels vergeleken net een kleuterspel is.

en hier een voorbeeld van een bewerkt level uit nsb

[ Bericht 24% gewijzigd door __Saviour__ op 17-11-2009 18:19:40 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 18 november 2009 @ 11:39:50 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74810452
Als een spel om een update vraagt, dan is dat niet hetzelfde als de Wii update hé?
  Redactie Games woensdag 18 november 2009 @ 11:48:44 #229
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74810812
Als je bedoeld dat als je een Wii-Disk erin doet en vervolgens die disk om een update vraagt dan wel vaak.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:59:21 #230
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74811176
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je bedoeld dat als je een Wii-Disk erin doet en vervolgens die disk om een update vraagt dan wel vaak.
Hmm.. bummer. Ben bang dat die 4.2 update mijn Wii brickt
pi_74811470
Ik heb denk een half jaar geleden mijn wii "gehacked" maar nu wil ik eigenlijk alles er weer af hebben. Ik gebruik het toch niet en daarnaast sommige nieuwe spellen willen altijd geupdate worden en dan moet ik die homebrew weer updaten. Ik betaal liever die 4 tientjes dan voor een origineel spel en gewoon meteen kunnen gamen.
Iemand een idee hoe ik al die zooi er weer makkelijk af kan halen???
  Redactie Games woensdag 18 november 2009 @ 15:06:26 #232
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74817677
Misschien ligt het aan mij of ik heb onder een steen geleefd ofzo. Maar klopt het dat je sommige savegames (bijvoorbeeld die van Super Smash Bros. Brawl) niet naar je SD-kaart kan kopiëren? WTF, moet daar dan de reden voor zijn? En zijn er misschien nog andere manieren om het er wel naar te kopiëren aangezien het nogal wat veel systeemgeheugen van m'n Wii vreet..
  woensdag 18 november 2009 @ 15:08:34 #233
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74817760
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien ligt het aan mij of ik heb onder een steen geleefd ofzo. Maar klopt het dat je sommige savegames (bijvoorbeeld die van Super Smash Bros. Brawl) niet naar je SD-kaart kan kopiëren? WTF, moet daar dan de reden voor zijn? En zijn er misschien nog andere manieren om het er wel naar te kopiëren aangezien het nogal wat veel systeemgeheugen van m'n Wii vreet..
Internet

Animal Crossing kan bijvoorbeeld ook niet worden overgeplaatst omdat er een koppeling is tussen je internetcode en de saved game.
  Redactie Games woensdag 18 november 2009 @ 15:11:40 #234
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74817883
Gadverdamme, wat een brakke oplossing zeg.. Ze weten bij Nintendo donders goed dat ze een fout hebben gemaakt om de Wii maar van 512MB van geheugen te voorzien en vervolgens heb je ook nog van die savegames ertussen zitten die 1/4 van de ruimte opvreten en die je vervolgens alleen maar kan verwijderen als je ruimte vrij wil maken. Lekker dan..
  Donald Duck held woensdag 18 november 2009 @ 15:12:20 #235
46149 __Saviour__
pi_74817911
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:39 schreef Maraca het volgende:
Als een spel om een update vraagt, dan is dat niet hetzelfde als de Wii update hé?
Een online update is altijd het nieuwste. Een update op disc is vaak ouder. Maar dat volstaat dan wel voor dat spel zelf.
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:07 schreef DrukVout het volgende:
Ik heb denk een half jaar geleden mijn wii "gehacked" maar nu wil ik eigenlijk alles er weer af hebben. Ik gebruik het toch niet en daarnaast sommige nieuwe spellen willen altijd geupdate worden en dan moet ik die homebrew weer updaten. Ik betaal liever die 4 tientjes dan voor een origineel spel en gewoon meteen kunnen gamen.
Iemand een idee hoe ik al die zooi er weer makkelijk af kan halen???
Ligt eraan wat je allemaal gedaan hebt. Het meeste is wel te verwijderen, maar er blijven altijd enkele niet-verwijderbare sporen achter.
quote:
Klopt, sommige opgeslagen spelgegevens zijn beveiligd tegen kopieeren naar SD-kaart. Vaak is dit bij spellen met netwerkfunctionaliteit het geval, omdat die specifiek bij het account van de Wii horen. Er zijn wel manieren om het te omzeilen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 18 november 2009 @ 15:13:52 #236
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_74817978
quote:
Je kan eventueel (aannemende dat je het Homebrewkanaal hebt) de applicatie Savegame manager gebruiken, let er wel op dat je al een bestaande save moet hebben anders werkt het niet én je moet een apart IOS hebben, maar dat staat allemaal duidelijk uitgelegd in de link

Een andere methode is om gebruik te maken van de applicatie StartPatch, let er alleen wel op welke versie van het systeemmenu je hebt voordat je dit gaat gebruiken! Op dit moment is het in ieder geval geschikt voor versie 4.2 van het Wiimenu.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_74931728
Schijfjes branden heeft niks met homebrew te maken. Het is niet de bedoeling van dit topic om je te helpen warez aan de praat te krijgen. Zie OP van deel #1

[ Bericht 70% gewijzigd door Strolie75 op 23-11-2009 11:02:57 ]
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  maandag 23 november 2009 @ 17:14:12 #238
111172 Noax
pi_74942149
Ik ben van fw 3.1 naar 3.2 gegaan, nu kan ik geen wads meer installeren, aangezien ik dan een 2011 error krijg.
Er bestaat een oplossing alleen kom ik deze alleen maar tegen vanaf fw 3.3 en hoger.

Iemand eng idee hoe ik dit kan herstellen?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held maandag 23 november 2009 @ 17:16:49 #239
46149 __Saviour__
pi_74942227
ja, ik had dat van je gelezen maar het is toch lastig allemaal hoor.
je had eigenlijk gewoon met de safe updater naar 4.2 moeten gaan
probeer eens of je cios installer nog kunt draaien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 november 2009 @ 17:32:59 #240
111172 Noax
pi_74942723
In eerste instantie wilde ik ook de safe updater gebruiken, maar fw 3.2 was wel erg verleidelijk.
Dan zou ik makkelijk van fw 3.2 ook naar 4.2 kunnen gaan, ik wilde namelijk niet continu van een hogere fw naar een lagere fw.

Ik kom overigens zonder problemen in het cios installer menu.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held maandag 23 november 2009 @ 19:15:43 #241
46149 __Saviour__
pi_74945077
maar installeert die ook correct?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 november 2009 @ 19:51:20 #242
111172 Noax
pi_74946368
Nee, er worden wel dingen gepatched, maar bij de laatste stap krijg ik helaas een error.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  maandag 23 november 2009 @ 21:57:39 #243
111172 Noax
pi_74950683
Via de Trucha Bug Restorer ben ik van de 2011 error af.
Alleen heb ik nu een andere error, die mij minder heftig lijkt, dit gaat om de 1035 error.

Het beste er maar van hopen.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  maandag 23 november 2009 @ 21:59:39 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74950772
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:16 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, ik had dat van je gelezen maar het is toch lastig allemaal hoor.
je had eigenlijk gewoon met de safe updater naar 4.2 moeten gaan
probeer eens of je cios installer nog kunt draaien
Safe updater?
pi_74955780
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:20 schreef singlemetkids het volgende:
Schijfjes branden heeft niks met homebrew te maken. Het is niet de bedoeling van dit topic om je te helpen warez aan de praat te krijgen. Zie OP van deel #1
nou sorry hoor, wist ik veel. Kom hier omdat de homebrew niet werkt en ik daarover vragen had. Ben geen pc nerd zoals de meesten hier...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  Donald Duck held dinsdag 24 november 2009 @ 04:56:48 #246
46149 __Saviour__
pi_74957339
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Safe updater?
ja, een homebrew updater die je systeem naar 4.2 brengt door enkel de echt benodigde bestanden te installeren zodat alle homebrew functionaliteit behouden blijft. Een normale update naar 4.2 vanuit het wiimenu zelf zou homebrew tegenwerken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 24 november 2009 @ 06:46:05 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74957482
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 04:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja, een homebrew updater die je systeem naar 4.2 brengt door enkel de echt benodigde bestanden te installeren zodat alle homebrew functionaliteit behouden blijft. Een normale update naar 4.2 vanuit het wiimenu zelf zou homebrew tegenwerken.
Is dat alleen voor mensen met softmod of ook met erm.. hardmod?
  Donald Duck held dinsdag 24 november 2009 @ 16:45:06 #248
46149 __Saviour__
pi_74966757
De update werkt softwarematige aanpassingen tegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_74972708
Ik ga er morgen ook aan beginnen!
Zijn er ook handige linkjes voor noobs?

Ik heb trouwens 4.0
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:14:21 #250
111172 Noax
pi_74974724
Ik heb een softmod, stel ik zou mijn Wii formateren, ben ik dan de hack kwijt?
Uiteraard stel ik de save op een sd card veilig.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_74981280
Oke, na een lange tijd toch maar weer eens aan de slag gegaan.
Ik heb alleen wat probleempjes met het een en ander.
Ik wil ios249 (rev 14) installeren, maar, tijdens het installeren heeft hij een wad bestand nodig, welke ios38-64-v3610.wad is. Echter krijg ik elke keer als ik wil installeren de volgende foutmelding:

ios38-64-v3610.wad error ret = -1

Wtf kan ik hiermee, zelfs google weet het niet?

Overigens is mijn huidige ios: 249 (rev 8)

[ Bericht 3% gewijzigd door Chaos-Zero op 25-11-2009 01:52:18 ]
  Donald Duck held woensdag 25 november 2009 @ 04:53:00 #252
46149 __Saviour__
pi_74982602
ios38 is het brondbestand. dat wordt ingelezen, gepatched en weggeschreven als ios249
dus die 38 moet ergens vandaan komen: de sd-kaart of internet. Hiertussen kun je aan het begin van de installatie kiezen. Als je voor sd kiest, moet dat bestand in de root staan van de kaart.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held woensdag 25 november 2009 @ 04:54:55 #253
46149 __Saviour__
pi_74982607
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:14 schreef Noax het volgende:
Ik heb een softmod, stel ik zou mijn Wii formateren, ben ik dan de hack kwijt?
Uiteraard stel ik de save op een sd card veilig.
Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hacken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 25 november 2009 @ 08:58:21 #254
111172 Noax
pi_74983774
quote:
Op woensdag 25 november 2009 04:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hacken
Jij was vroeg op!
Het zit em natuurlijk in bios van de Wii....

Bedankt voor de uitleg!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  woensdag 25 november 2009 @ 09:21:04 #255
111172 Noax
pi_74984193
quote:
Op woensdag 25 november 2009 01:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Oke, na een lange tijd toch maar weer eens aan de slag gegaan.
Ik heb alleen wat probleempjes met het een en ander.
Ik wil ios249 (rev 14) installeren, maar, tijdens het installeren heeft hij een wad bestand nodig, welke ios38-64-v3610.wad is. Echter krijg ik elke keer als ik wil installeren de volgende foutmelding:

ios38-64-v3610.wad error ret = -1

Wtf kan ik hiermee, zelfs google weet het niet?

Overigens is mijn huidige ios: 249 (rev 8)

ret= -1

Beschrijving:

Dit is een error die niet al te vaak voor komt.
Het is tevens een 404..."file was not found" melding.

Oplossing:

1. Je SD-Kaart is niet geformateerd naar FAT16 of FAT32. Formateer je SD-Kaart opnieuw.

2. Je hebt een bestand verwijderd, na dat je het hebt geselecteerd voor installatie.

3. Deze melding komt ook naar voren als er geen "WAD" map op de SD-Kaart staat.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_74984891
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ik ga er morgen ook aan beginnen!
Zijn er ook handige linkjes voor noobs?

Ik heb trouwens 4.0
nja dan vraag ik eerst iets anders!

Krijg vandaag ook de nieuwe mario, moet ik hem dan naar 4.2 updaten?
Want dacht dat 4.2 niet lekker ging met homebrew
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_74985371
Thanks voor de reacties, maar ik heb toch echt dat bestandje die hij niet kan vinden in de WAD map staan.
  Donald Duck held woensdag 25 november 2009 @ 15:22:44 #258
46149 __Saviour__
pi_74990364
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:58 schreef Noax het volgende:
Jij was vroeg op!
Tja de plicht roept weer he. Dan check ik voor vertrek altijd even snel nieuws, weer en verkeer. En even snel langs fok.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

nja dan vraag ik eerst iets anders!

Krijg vandaag ook de nieuwe mario, moet ik hem dan naar 4.2 updaten?
Want dacht dat 4.2 niet lekker ging met homebrew
Mario heeft dacht ik 4.1 op de disc staan. Je kunt het vast ook wel op eerdere firmwares draaien, dan moet je wel natuurlijk de update overslaan (gecko os, startpatch, preloader). En er is waarschijnlijk wel een bepaald nieuw IOS dat geinstalleerd moet zijn. 4.2 is trouwens, mits goed geupdated, gewoon volledig homebrew-compatible.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks voor de reacties, maar ik heb toch echt dat bestandje die hij niet kan vinden in de WAD map staan.
Weet je zeker dat het exact de goede versie is van het IOS met de exacte bestandsnaam?
Wellicht is de installer niet compatible met SDHC-kaartjes, dus probeer eens een normale. Of kies voor netwerkinstallatie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_74991675
Hmm kreeg net op ander forum te horen van een modje dat ik niet hoef te updaten naar 4.2!

En ja je hebt het over gecko os en die dingen, maar heb de wii pas net binnen!
pi_74996121
Ik heb zelfs 3.4E erop staan
Moet ik nu nog ergens op letten?
  woensdag 25 november 2009 @ 20:45:23 #261
111172 Noax
pi_75000094
Hoe krijg je een melding wanneer je een nieuwe game koopt dat je eerst de bijbehorende fw 'moet' installeren?
Ik heb deze melding namelijk nog nooit voorbij zien komen.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_75008594
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef Noax het volgende:
Hoe krijg je een melding wanneer je een nieuwe game koopt dat je eerst de bijbehorende fw 'moet' installeren?
Ik heb deze melding namelijk nog nooit voorbij zien komen.
zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!
New super mario bross wil naar 4.1, terwijl ik 4.1 al heb :/
pi_75008685
Spellen op een HD zijn geen hoembrew!

[ Bericht 45% gewijzigd door Strolie75 op 26-11-2009 09:09:09 ]
pi_75011050
Wil iemand misschien de moeite doen om in de OP neer te zetten wat precies het verschil is tussen Warez en Homebrew?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_75011592
Jongens!
Ik merk op dat neogamma bij mij begint met een melding dat ik op rev 7 zit, terwijl de versie van neogamma voor rev 14 is!

Enig idee hoe ik dat aanpas? Had gister wel r14, maar tijdens de wad install had ik r7 installed!
Alles werkt wel btw!
  Donald Duck held donderdag 26 november 2009 @ 17:00:42 #266
46149 __Saviour__
pi_75025345
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:35 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!
New super mario bross wil naar 4.1, terwijl ik 4.1 al heb :/
Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:32 schreef Nick-GizMo het volgende:
Jongens!
Ik merk op dat neogamma bij mij begint met een melding dat ik op rev 7 zit, terwijl de versie van neogamma voor rev 14 is!

Enig idee hoe ik dat aanpas? Had gister wel r14, maar tijdens de wad install had ik r7 installed!
Alles werkt wel btw!
cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_75039289
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.
[..]

cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.

Ja had hem geupdate met een tutorial, is een safe update patch

ah 15 ook al!
Nja weet niet of moet doen! Nu werkt alles iig prima en dat wil ik ff zo houden!
  zondag 29 november 2009 @ 10:54:00 #268
111172 Noax
pi_75104367
Is het mogelijk om alle bios instellingen weer op standaard te zetten?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held zondag 29 november 2009 @ 12:38:18 #269
46149 __Saviour__
pi_75106316
De Wii heeft geen echt bios, het is geen desktopcomputer.
Je kunt met iets als AnyTitleDeleter aan de slag om grondig homebrewsporen te wissen. Maar dat is gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_75107111

grappig EN behulpzaam
Nieuw is niet altijd beter.
  zondag 29 november 2009 @ 15:38:15 #271
111172 Noax
pi_75111093
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:38 schreef __Saviour__ het volgende:
De Wii heeft geen echt bios, het is geen desktopcomputer.
Je kunt met iets als AnyTitleDeleter aan de slag om grondig homebrewsporen te wissen. Maar dat is gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
AnyTitleDeleter had ik al even geprobeerd, maar bij het starten ervan krijg ik diverse foutmeldingen.
Daarom hoopte ik het het op een andere manier aan te kunnen pakken.

Ik noemde het bios want met na een uninstall van bepaalde programma's blijven instellingen staan.
Wat dat betreft zijn het net sleutels die in een register zitten die je in een desktop ook tegen komt.

Ik laat het hierbij en zal een alternatief voor de softmod gaan zoeken.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_75121558
mooi man
we mogen het er hier niet over hebben..

!
Narf!
  zondag 29 november 2009 @ 22:53:40 #273
111172 Noax
pi_75128775
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Sickert het volgende:
mooi man
we mogen het er hier niet over hebben..
Ik weet niet waar jij aan zat te denken....
Zelf dacht ik aan KliK
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_75206802
Gisteren Homebrew geïnstalleerd en meteen bezig gegaan met de backuploader en de usbloader, maar dat wil maar niet vlotten.

Ik heb versie 4.2E en als ik de wadmanager (1.4) wil installeren, dan blijft hij hangen op mounting device.

Ik heb nog 'n Wii-key in 't apparaat hangen, kan dat 't probleem zijn? Ik heb niet zoveel zin om m'n Wii open te schroeven om te testen of 't zonder wel werkt. Vandaar mijn vraag hier of dat 't probleem zou kunnen zijn.

Als ik iets vraag dat niet mag, dan hoor ik 't graag. Maar volgens mij zeg ik nu niets verkeerds, toch?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_75216361
't Is me inmiddels gelukt om de wadmanager te installeren en ook de 2 wads die onderaan deze pagina staan te installeren. Maar de USB-loader en ook de Backup loader gaat op zwart, als ik deze wil starten.

M'n Wii-key is inmiddels verwijderd, dus daar kan 't ook niet aan liggen.

Iemand 'n idee?
  Donald Duck held woensdag 2 december 2009 @ 17:10:16 #276
46149 __Saviour__
pi_75217286
Je moet cios38 rev14 installeren. Dat is de basis waarop heel wat homebrew draait.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held woensdag 2 december 2009 @ 17:10:45 #277
46149 __Saviour__
pi_75217308
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

grappig EN behulpzaam
oe ik heb echt een fan erbij zeg!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_75220208
[edit]

Nevermind
pi_75470351
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:45 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Is me inmiddels gelukt om de wadmanager te installeren en ook de 2 wads die onderaan deze pagina staan te installeren. Maar de USB-loader en ook de Backup loader gaat op zwart, als ik deze wil starten.

M'n Wii-key is inmiddels verwijderd, dus daar kan 't ook niet aan liggen.

Iemand 'n idee?
zelfde probleem hier aanwezig helaas
pi_75508693
Ik heb een Wii gekocht en wil er homebrew applicaties op draaien, is dat een beetje snel beschikbaar te maken op mijn Wii?
pi_76118113
vandaag mijn nieuwe wii gesoftmod met de tutorials van http://www.wiispelletjesdownloaden.nl/ en werkt tot nu toe perfect vanaf een 16 gb usb stick
pi_76118423
quote:
Op donderdag 10 december 2009 02:31 schreef peternagel het volgende:

[..]

zelfde probleem hier aanwezig helaas
Bij mij werkt alleen de rechter usbpoort (tegen de achterkant aankijken), nadat is cios2 voor usb2 erbij hebt geinstalleerd.
pi_76123632
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:06 schreef Misan het volgende:
Ik heb een Wii gekocht en wil er homebrew applicaties op draaien, is dat een beetje snel beschikbaar te maken op mijn Wii?
ligt volgens mij aan je firmware?

ik heb het sinds 3.1 toen was het een peace of cake
laatst bij een collega vanaf 4.2 gedaan man wat een werk
Narf!
  Donald Duck held zondag 27 december 2009 @ 23:26:02 #284
46149 __Saviour__
pi_76123978
Als het een vers 4.2 systeem is zonder voorgaande homebrew is het inderdaad een flink karwei. Vooral een cios erop krijgen vergt dan flink wat stappen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_76130377
Was echt geen probleem, binnen twintig minuten gepiept met firmware 4.2e
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 december 2009 @ 19:05:00 #286
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76151155
Kopiëen van games aan de praat krijgen is geen homebrew.

[ Bericht 88% gewijzigd door Strolie75 op 29-12-2009 12:45:05 ]
  maandag 28 december 2009 @ 21:05:32 #287
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_76156765
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:30 schreef Misan het volgende:
Was echt geen probleem, binnen twintig minuten gepiept met firmware 4.2e
20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?
pi_76174510
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Een gebrickte Wii is een kapotte Wii. Als in: je kunt hem nog als baksteen gebruiken. Maar dat is dus niet het geval nu.
Je had niet moeten updaten. De nieuwste 4.2 firmware bevat maatregelen tegen homebrew. De oude bannerbomb werkt niet onder 4.2. Je moet een nieuwe hebben:
-edit-
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:18:29 #289
111172 Noax
pi_76175151
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..
Is voldoende over te vinden, succes.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held dinsdag 29 december 2009 @ 12:41:30 #290
46149 __Saviour__
pi_76176003
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:

[..]

Nieuwe versie gebruiken
http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_76176067
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:05 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?
ik heb het nooit eerder gedaan hiervoor
pi_76177357
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Noax het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..
Is voldoende over te vinden, succes.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nieuwe versie gebruiken
http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php
Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_76181192
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:11 schreef Koenani het volgende:

[..]

[..]

Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..
Ben inmiddels wel zo ver dat het lukt, maar ik krijg die Bootmii niet geïnstalleerd.. Ik krijg een of andere FAIL
  Donald Duck held dinsdag 29 december 2009 @ 16:39:57 #294
46149 __Saviour__
pi_76185278
bootmii is op de nieuwe wii-systemen niet als boot2 te installeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_76190026
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef __Saviour__ het volgende:
bootmii is op de nieuwe wii-systemen niet als boot2 te installeren.
Wat moet ik daaruit concluderen?
pi_76190151
ik heb trouwens nu 4.2e erop staan met homebrew channel etc.

kan ik zonder problemen updaten eigenlijk of moet ik dan het homebrew channel opnieuw installeren?
  Donald Duck held dinsdag 29 december 2009 @ 19:30:08 #297
46149 __Saviour__
pi_76191807
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef Koenani het volgende:
Wat moet ik daaruit concluderen?
Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held dinsdag 29 december 2009 @ 19:35:15 #298
46149 __Saviour__
pi_76192008
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Misan het volgende:
ik heb trouwens nu 4.2e erop staan met homebrew channel etc.

kan ik zonder problemen updaten eigenlijk of moet ik dan het homebrew channel opnieuw installeren?
4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_76192234
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschien
ja moet wel als ik in het wii winkelkanaal wil komen, vandaar
of doet 'ie dan helemaal niets en gooit ie alleen dat kanaal open?
pi_76224892
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.
Eerst downgraden dus?
pi_76224961
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:40 schreef Misan het volgende:

[..]

ja moet wel als ik in het wii winkelkanaal wil komen, vandaar
of doet 'ie dan helemaal niets en gooit ie alleen dat kanaal open?
hij gooide alleen dat kanaal open en vervolgens kon ik 'm opnieuw softmodden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')