Reeds geïnstalleerde kanalen zouden moeten blijven staan na een update. En anders kun je ze gewoon opnieuw kosteloos uit het winkelkanaal halen natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef TinusMen het volgende:
Al die stomme tvp's... Je kunt hem toch zo weer in de lijst terug vinden??
Waar ik wel benieuwd naar ben. Is er al een manier dat je, je wii kunt updaten en dat je wiiware en VC spellen enzo blijven staan??
Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.quote:Op donderdag 30 april 2009 12:12 schreef athlonkmf het volgende:
wat gebeurt er eigenlijk als je een modchip+homebrew heb?
omdat je zo aan zelda kan komen?quote:Op donderdag 30 april 2009 12:53 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.
Kopen, gebruiken, retourneren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 08:52 schreef Holy_Goat het volgende:
erzijn hier zo veel mensen op dit forum die dit topic volgen, kan ik dan van niemand ff zelda lenen ?
Misschien een wat apart merk kaart dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:44 schreef EvilMarc het volgende:
Foutje, er moest nog een g voor, ik heb dus Geen sdhc maar een standaard sd kaart.
Je moet natuurlijk wel de leuke dingen weten te vinden. Wat voor programma's heb je bijv. geprobeerd?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:04 schreef Ericjuh het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat de homebrew ervoor ging zorgen dat ik wii meer ging gebruiken. Helaas vind ik eigenlijk de homebrew beetje tegenvallen
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!
Hier downloaden: http://bannerbomb.qoid.us/
Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154033
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154071
http://www.yafaze.com/forums/viewtopic.php?f=46&t=113
En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.
En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.
En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=153653
Nog erg beta en niet veel werkt al, maar dit kan toffe dingen opleveren.
Topquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!
Hier downloaden: http://bannerbomb.qoid.us/
Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154033
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154071
http://www.yafaze.com/forums/viewtopic.php?f=46&t=113
En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.
En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.
En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=153653
Nog erg beta en niet veel werkt al, maar dit kan toffe dingen opleveren.
Neem aan dat je geprobeerde kaartjes wel geformateerd hebt als FAT16....quote:Op zondag 3 mei 2009 11:01 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb al 3 verschillende soorten sd kaart gebruikt
Ik heb al wat meer gezocht nu maar de oplossingen lopen van nieuwe sd kaart kopen tot gamecube memory card uit de wii halen. Werkt alemaal niet.
quote:BootMii, public beta 1
Copyright 2007-2009, Team Twiizers
All rights reserved; do not redistribute
Release Notes:
This software has received only limited testing. We consider it to be stable (and safe),
but it still contains bugs and has only been tested on a handful of Wiis. It does not
contain many features that will be useful or interesting to most Wii owners, so we
recommend that only expert users or developers install it. If you encounter any bugs,
please provide feedback so we may fix them in the next release.
When possible, we have erred on the side of caution, so the installer may refuse to install
on some Wiis if safety checks fail. If this happens, please send us the install.log file
(described below), so we can correct the problem.
* Initial release
I. Packing list
The HackMii installer comes as one main executable; in addition to installing BootMii into
your NAND (either inside boot2 or as IOS254), it will create several files on your SD card:
/bootmii
/bootmii/armboot.bin - Starlet-resident code (MINI) -- this loads ppcboot.elf
/bootmii/ppcboot.elf - BootMii shell - this is the GUI that is displayed
when BootMii runs.
/bootmii/bootmii.ini - BootMii shell configuration file. See below
/installer.log - installation log. After you install BootMii,
please email the contents of this file to
beta_logs@bootmii.org so we can track any issues that emerge.
After installation, the file /nand.bin may be created; see below.
II. Installation notes
You have two options to install BootMii. Each carries its pros and cons, and not all options
are available for all Wiis. Specifically:
* BootMii/boot2: This mode will install BootMii into 2 blank blocks in the boot2 area of your
Wii. It will take over the function of the normal boot2. If no SD card is
detected or armboot.bin is not found on the SD card, the drive slot LED will
flash briefly and the normal system menu will boot.
Pros: Independant of system menu and the rest of NAND flash. Can boot even if the
rest of the system is completely corrupted. Allows for safe backup / restore
of NAND flash from SD card. Allows direct boot of Homebrew Channel, or other
programs.
Cons: Relies on a vulnerability in boot1 that was fixed mid-2008; if your Wii is
newer than this, the HackMii Installer will not allow you to install this
form of BootMii. Installation is complicated and slightly risky; we have
tested it and believe it to be safe, but a power failure at the wrong time
during installation could leave your system unusable.
* BootMii/IOS: This mode will install BootMii into your NAND filesystem as an IOS (IOS254).
It behaves identically to BootMii/boot2, but you must launch it from a special
program (the Installer, Homebrew Channel, or your own code.)
Pros: Universal compatibility with all Wiis. Allows booting arbitrary code
on ARM / PPC. Supports speedy backup of NAND to SD. Very safe to install.
Cons: Easily deletable or overwritten by a system update. NAND restore is
technically possible, but not safe because you cannot boot to BootMii/IOS
in case the contents of your NAND flash are corrupted.
Uninstallation: In either case, uninstallation is straightforward, but not yet implemented for
Beta 1. We do not expect many people to need to manually uninstall, but if you
have a dire need we may be able to help you out. Future releases will come
with a simple uninstall option in the installer.
I. NAND Backup/Restore
The NAND Backup/Restore code takes some shortcuts to improve backup and restore speed. Upon
backup, if your card is not "properly formatted", then you will be prompted for permission to
reformat the card. It will be reformatted as FAT32 and given the volume "backupmii", and a
nand.bin file will be created in the root directory of the card. We suggest that you make a
backup of your Wii's NAND Flash, label the SD card and store it in a safe place in case you ever
need to recover from it.
II. Configuration file
BootMii will look for a configuration file at /bootmii/bootmii.ini.
It expects to see a file in the following form:
VIDEO=NTSC (or PAL50/PAL60/PROGRESSIVE)
AUTOBOOT=HBC (or SYSMENU)
More options may be added in the future.
III. SD Menu
We have included a simple launcher for PPC ELF files on the SD card. Please note that any
binary that gets loaded will be running under mini, not under IOS. libogc binaries will
not run; we are investigating options for a future release.
P.S. ios cat iz in ur wiiz watchin ur isoz
Ik heb HBC vanuit bootmii geinstalleerd, met bannerbomb aad41_v103quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:47 schreef athlonkmf het volgende:
Hmm... ok dus met bootmii kan je direct in hbc komen.
Maar als je dat niet hebt moet je eerst bannerbomb gebruiken? Is die weer geschikt voor 4.0?
Zijn dat Wii's die nu in de winkel verkocht worden?quote:Deze handleiding is niet gemaakt voor Wii’s met een hoger serie nummer dan LUH65+. Controleer dus goed je serienummer!
Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:46 schreef Snever het volgende:
Hij is er dus eindelijk:
http://electronica.infonu(...)et-40e-of-lager.html
Geen idee.quote:Op zondag 17 mei 2009 03:16 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..
hoe heb jij dat gedaan dan? want als jij dit met de laatste update hebt gedaan dan kan ik toch gewoon homebrew verwijderen en updaten naar laatste versie en dan vervolgens die tut doen? Of is dat een beetje kansloos?quote:
je kunt proberen de nand loader van waninkoko te injecteren in het kanaal. Die vervangt de standaard loader en geeft je in een menu de opties om een bepaalde videomode te forceren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:56 schreef Sickert het volgende:
Is er een oplossing voor VC games die op zwart gaan nadat je ze opstart?
Opgelost!
wel stom blijkt aan de component kabel te liggen.. met rgb/scart werkt het wel..
Heb jij weleens verder gekeken dan 1 pagina? Een uitgebreide link staat namelijk op de vorige pagina!quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:09 schreef snickertje het volgende:
Hoi!!
Waar kan ik de handleiding vinden voor het software matig ombouwen van de wii?
Ik heb het spel zelda niet, en ik las dat je het ook zonder het spel kunt ombouwen?
Wie kan mij een link geven waar ik alle info kan vinden?!!
Je hoeft hem er niet in te laten zitten om de homebrew channel te laden, maar de homebrew zelf laad je wel vanaf het SD kaartje, waardoor je hem meestal nodig hebt. Dus ik zou nog maar een kaartje erbij kopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef kikoooooo het volgende:
Moet het SDkaartje er trouwens constant in blijven zitten? Of kan ie er na de install weer uit? Twijfel namelijk of ik een nieuwe moet halen, of dat ie degene uit mijn digitale camera kan pakken.
Moet je elders voor zijn, het gaat hier over homebrew, het zoeken van hulp met het kopieren/branden/aan de praat krijgen van gelicenseerde software is not done hier, het is niks voor niks een topic dat alleen over Homebrew mag gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:33 schreef snickertje het volgende:
Oke dank je jeroen,
Nog een vraagje.
Ik las ergens dat als je eenmaal spellen op je externe hdd hebt en je deze hebt verbonden met de wii.
Je gewone pc de hdd niet meer kan lezen? ivm formatteren ofzo?
Hoe kan ik dan van de pc spellen op de hdd zetten?
Anders heeft t geen zin om een hdd aan te schaffen.
ik heb/had de laatste versie van Homebrew, Madworld erin en moest ook updaten dit gedaan en mn homebrew werkt nogsteeds.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:34 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het mag duidelijk zijn, hier weer een n00b op homebrew gebied
Ik heb een wii met modchip en systemsoftware versie 3.2e. Hier heb ik probleemloos het homebrewchannel op geinstalleerd d.m.v. de .iso die ik gedownload heb van de hbc hackmii site. Nu wil ik echter het spel Madworld spelen maar dat kan alleen als ik mijn systemsoftware update. Als ik dat doe is mijn homebrewchannel verdwenen als ik het goed begrijp? Kan ik na de update het homebrewchannel ook weer aan de gang krijgen?
Of is er een andere manier om zonder systemupdate toch madworld te spelen?
quote:BootMii beta 2 (v0.9):
■SD card performance has been improved, decreasing the boot and the NAND backup / restore time
■backupmii accepts fragmented SD cards now, reformatting is not performed anymore. Old NAND dumps are still compatible.
■Introduced the INI variable “BOOTDELAY” to set the timeout for the auto boot feature
The Homebrew Channel v1.0.3:
■SDHC cards are working again
■SD performance has been increased again (regression was introduced in v1.0.2)
■HBC works on all system menu versions now
■Fixed rare hangs when exiting HBC
DVDX:
■Switched back to IOS < 37. While the SDHC problem for apps using DVDX has been fixed in libogc, there were also problems with USB keyboards under higher IOS versions
Installer v0.2:
■Installer now works on newer Wiis with boot2v4
■Fixed reading of boot1/2 on Wiis with bad ECC data in that area
■BootMii as boot2 and IOS can now be uninstalled
Wiikey eruit halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:53 schreef Sieps het volgende:
Goedendag, mijn Wii heeft een wiikey en is op versie 4.0(E) maar nu kan ik Brawl niet meer spelen![]()
Ik heb geen Homebrew channel geïnstalleerd, is er een mogelijkheid om Brawl weer aan het werk te krijgen?
Dank
Wilde mijn Homebrew channel ook een keer update...en gelukkig was er een auto update.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:50 schreef arucard het volgende:
Vandaag ineens een nieuwe homebrew channel
quote:Op maandag 8 juni 2009 18:04 schreef __Saviour__ het volgende:
En dat is een mooie exploit ook. Het gaat erg lastig zijn voor Nintendo om er iets tegen te doen.
Dit in tegenstelling tot de inmiddels dode Twilight Hack en de vast ook niet lang meet blijvende BannerBomb.
Dat inderdaad. En daarbij komt dat de exploit nooit via het systeemmenu gaat. De twilighthack buitte ook een fout in een spel uit, maar die moest eerst nog wel langs het systeemmenu. Dus de Wii kon gewoon controleren op die specifieke save tijdens het kopiëren en die dan weigeren. Maar deze nieuwe exploit zet je gewoon direct op SD en laad je alleen in het spel zelf.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:02 schreef seventhseagulll het volgende:
Deze exploit maakt gebruik van een fout in de game. Nintendo kan de gamecode niet meer veranderen, maar dat kunnen ze wel doen van de code waar BannerBomb gebruik van maakt.
preloader, is dat die bootmii?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Byte_Me, dat ligt aan de regio. je kunt het wiimenu regiovrij maken met preloader (moet je goed weten wat je goed) of je kunt de kanalen starten via de nieuwste Gecko OS
zou gewoon moeten werken. het is met beide firmwares compatible. wel hebben ze elk aparte hacks, je moet daarvoor dus het goede bestand pakkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, Preloader 0.29 krijg ik niet meer gestart met Firmware 4.0E of 4.1..
Even kijken of ik dan niet wat gemist heb dan. Ik heb de firmware geupdate via Waninkoko's 4.0/4.1 Firmware updater. (4.0E en 4.1E verschilt niet zoveel, naar ik weet enkel een bugfix voor Wii Sports Resort) Zodra je een Firmware update draait ben je Pre-loader kwijt (naar wat ik begrepen heb), dus ik probeerde Pre-Loader opnieuw te installeren via Homebrew. Pre-Loader installer draait, geeft iets van wait 5 sec. vervolgens start de Wii opnieuw op. Geen Pre-loader-configuratie scherm meer te zien.. enkel dat scherm met die Health warning. Maar moet er perse een Hack-ini aanwezig zijn dan? Ik dacht dat ik gewoon de 0.29 hack-ini erop stond. Maar goed ben bang dat m'n Wii niet meer opstart als ik de hack.ini weghaal..quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zou gewoon moeten werken. het is met beide firmwares compatible. wel hebben ze elk aparte hacks, je moet daarvoor dus het goede bestand pakken
Ik heb het probleem al gevonden. Er is nu een soort van update van de Hacks.ini voor 4.1E firmware. Probleem was namelijk dat Pre-loader na het herinstalleren, de hacks.ini file niet kon vinden. Ik heb nu een beta-hack.ini file gedownload die waarschijnlijk in pre-loader 0.30 komt te zitten, die werkt nu wel..quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet na het starten op 1 drukken, dan gaat de installatie verder
Een hacks.ini is niet per se nodig, dat is alleen als je system menu hacks wilt. Je kunt het bestand ook achteraf nog plaatsen. Nadat de system menu hacks eenmaal geinstalleerd zijn, kun je hacks.ini verwijderen. Dat bestand wordt namelijk naar het flashgeheugen overgezet.
Het is trouwens mogelijk dat je een 'system files are corrupted' foutmelding krijgt na het installeren. Dat los je op door in het preloadermenu naar de instellingen te gaan en daar het system menu ios op 60 te zetten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Narf!
Goed om te weten, thnx.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:51 schreef TheStar het volgende:
Werkt Wii Sports Resort ook met firmware 3.4E ?
Heb geprobeerd en antwoord is ja.
Ik heb er twee voor nog geen euro 30 in NY gekocht vorige maand.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:13 schreef ruffian het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je verplicht bent om dat ding aan te schaffen
Mn zus haar Wii was ook gebrickt, stond ook homebrew op en hadden er zelfs een chip in gehad, die er weer netjes uit gehaald en ze had em op gestuurd, had gewoon nieuwe teruggekregen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef -Yuna- het volgende:
Daar ben ik van op de hoogte, ik weet alleen niet in hoeverre nintendo in de software van de wii gaat kijken. De wii geeft namelijk geen beeld meer. Het ene moment werkte de wii nog en het andere moment geeft de wii geen signaal meer op de TV. Het ligt niet aan de TV of kabels want met de wii van mijn zusje werkt het wel. Maar ben dus eigenlijk benieuwd of nintendo die homebrew en/of wad bestanden 'ziet' of dat zij puur hardwarematig repareren (mocht dat het geval zijn).
Netjes! Overigens blijkt de wii uit de garantie te zijn. Dus ga hem wel terugsturen dat ik tegen gereduceerd tarief een nieuwe krijg. Via marktplaats zijn ze toch nog duurder.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:51 schreef TheStar het volgende:
[..]
Mn zus haar Wii was ook gebrickt, stond ook homebrew op en hadden er zelfs een chip in gehad, die er weer netjes uit gehaald en ze had em op gestuurd, had gewoon nieuwe teruggekregen.
Die Wii van mn zus was ook nieuwere hardware dan mijne, ik heb nergens last van, heb alleen van 3.2 naar 3.4 moeten upgraden voor aantal games.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:46 schreef Noax het volgende:
Moet mijn Wii nog steeds upgraden, maar na het lezen van die bricks, twijfel ik toch wel...
Oke, heb zelf nog 3.1 maar wil het upgraden voor Wii Sports Resort...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:42 schreef TheStar het volgende:
[..]
Die Wii van mn zus was ook nieuwere hardware dan mijne, ik heb nergens last van, heb alleen van 3.2 naar 3.4 moeten upgraden voor aantal games.
Ik had Mario Power Tennis gebruikt om te upgraden naar 3.4.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:45 schreef Noax het volgende:
[..]
Oke, heb zelf nog 3.1 maar wil het upgraden voor Wii Sports Resort...
Waninkoko's 4.1 firmware updater..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb mijn nieuwe wii binnen en nu heb ik het homebrew channel weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik weer die melding dat ik moet updaten voor wii sports resort. In verband met wad bestanden wil ik dus liever niet via de officiele weg updaten. Weet iemand een manier om die update te omzeilen of wat ik moet installeren om die update te krijgen?
Die start meteen opnieuw op aangezien ik al 4.1 heb. En toch blijf ik die melding krijgen dat ik het systeem moet updatenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waninkoko's 4.1 firmware updater..
Via Gecko OS booten via de homebrew channel werkt niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb mijn nieuwe wii binnen en nu heb ik het homebrew channel weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik weer die melding dat ik moet updaten voor wii sports resort. In verband met wad bestanden wil ik dus liever niet via de officiele weg updaten. Weet iemand een manier om die update te omzeilen of wat ik moet installeren om die update te krijgen?
Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef Noax het volgende:
Waar heb je nu precies de update mee gedaan?
Thnx, ik heb overigens ook geen wiikey.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:51 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.
Wat ik heb gehoord is dat de HDD dan trager werkt (in combo met de USB) dan een dvd-rom en je daardoor niet optimaal kan spelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
Bron: http://www.nintendoeverything.com/?p=24814quote:Wii owners who wish to continue with homebrew may be interested in holding back on the latest system update. Upgrading to 4.2 will effectively kill the channel through deletion. According to Nintendo, menu 4.2 “provides behind-the-scene fixes that will not affect features but will improve the overall system performance,” but also warns that the update “will also check for and automatically remove such save data (unauthorized modifications to save data or program files) or program files.”
It should be noted that this is the first time Nintendo has intentionally taken on the heart of homebrew. Although previous action was taken to disable homebrew installation, an update has never actually removed the channel.
Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef seventhseagulll het volgende:
Met firmware 4.0 hadden ze toch de mogelijkheid om ongemerkt die update te installeren als WiiConnect24 niet uit staat? Dan is deze update wel heel erg effectief wss.
Maar goed, erg vreemd is het niet, de populariteit van het softmodden is de laatste paar maanden explosief gestegen volgens mij.
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef JoostvanZanten het volgende:
toevallig vandaag laatste update gedownload van de wii. is het evengoed nog mogelijk op homebrew te installeren?
Huh, zoveel is er toch niet veranderd laatste paar maandenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
De indianapown en smash stack werken nog wel, maar dan kan je hbc niet installeren. Dus een echte oplossing is dat niet, maar er is wel nog steeds een manier om code te draaien die niet van nintendo is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
ja wat bedoel je precies met 'te ver'?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.
Maar voor Nintendo was de maat natuurlijk vol. Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]
De Wii ligt nu echt helemaal open op hackgebied. Wiigames, wiiware, VC: het draait allemaal vanaf harde schijf. Nintendo kan dat natuurlijk niet langer laten doorgaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:58 schreef karinsoet het volgende:
[..]
ja wat bedoel je precies met 'te ver'?
Werkt prima.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
En een waarschuwing voor iedereen: gebruik niet meer Waninkoko's 4.0 of 4.1 updater!
Doordat Nintendo IOS60 (dat is wat de updater o.a. downloadt) op de server heeft vervangen door een nepbestand, brickt het je Wii (want het het 4.0/4.1 systeemmenu draait op IOS60)
Andere nu gevaarlijke applicaties zijn o.a. de IOS60 patcher en wiiscu 0.21
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de eerste link veilig is, bij mij werkt alles perfect. had eerst wel wat probs om de loader te laten werken, dit kwam door de ios (als het goed is heb ik 250 gebruikt) als de ios niet goed is dan loop je wii enkel vast en dan kan je hem gewoon uit en aan doen en opnieuw proberen tot je een goeie ios heb.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef athlonkmf het volgende:
Het is mij ook gelukt om de HBC te installeren op m'n 4.2 wii. Maar wat is de meest recente (lees: veilige) manier om een usb-loader te installeren?
- geen links naar hoe je je Wii softwarematig kunt ombouwen. Dit is het homebrew topic gaat over homebrew software -
ja volgens mij ging dat via een netwerk install? cios38r14?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een cios geinstalleerd?
ik kan geen a drukken, want me stick valt uitquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
dan zou het moeten werken
welke wad manager gebruik je? 1.4 of 1.5 moet je hebben.
na het selecteren van SD-kaart moet je wel een paar keer drukken op A, dan reageert het pas
Ik zie toekomstmogelijkheden voor de WIIquote:Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef seventhseagulll het volgende:
Die N64 emulator werkt steeds beter ja, ik weet nog dat alles eerst volkomen onspeelbaar was, maar de performance wordt steeds beter. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat je alles op volledige snelheid kan spelen.
je ben wel een erg druk ventje, die zo erg in too de wii is hequote:Op donderdag 5 november 2009 16:11 schreef ManianMan het volgende:
Kun je eigenlijk een paar Emulators op een dvd pleuren en dan booten en spelen via de dvd?
Ja dat kan, weet alleen niet hoe.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:11 schreef ManianMan het volgende:
Kun je eigenlijk een paar Emulators op een dvd pleuren en dan booten en spelen via de dvd?
De wii vind ik persoonlijk beter dan de XBOX360 en de PS3, het enig minpunt is de Graphics en soms de kinderlijke spellen. De meeste puber/ volwassene spellen zijn beter uitgewerkt, de kinderlijke spellen laat ik daarom links liggen.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:36 schreef badboynova het volgende:
[..]
je ben wel een erg druk ventje, die zo erg in too de wii is he![]()
zie bijna alleen maar post van jouw de laatste tijd
Moet je wel een patch hebben geinstalleerd die het systeemmenu ertoe aanzet om gewijzigde dvd's te accepteren. Maar het onnodig moeilijk doen eigenlijk. Vanuit het HBC start je ook alles zo op. Bovendien komen er nog regelmatig updates uit van diverse emulators. Vanuit het HBC kunnen die zichzelf updaten. Maar op DVD lukt dat niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:11 schreef ManianMan het volgende:
Je kunt toch ook de roms op een dvd branden en de emulators op de wii installeren of gaat dit niet?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet je wel een patch hebben geinstalleerd die het systeemmenu ertoe aanzet om gewijzigde dvd's te accepteren. Maar het onnodig moeilijk doen eigenlijk. Vanuit het HBC start je ook alles zo op. Bovendien komen er nog regelmatig updates uit van diverse emulators. Vanuit het HBC kunnen die zichzelf updaten. Maar op DVD lukt dat niet.
Jawel, maar waarom zou je dvd's gebruiken als het ook op een sd kaart kan?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:17 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Je kunt toch ook de roms op een dvd branden en de emulators op de wii installeren of gaat dit niet?
Omdat ik 75 DVD heb liggen, btw SD kaart moet soms geformateerd worden dus waarom niet op een optisch opslagmediumquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:30 schreef arucard het volgende:
[..]
Jawel, maar waarom zou je dvd's gebruiken als het ook op een sd kaart kan?
Wanneer alle games van de N64 en de SNES en de Megadrive heb, brand ik dezequote:Op vrijdag 6 november 2009 14:46 schreef arucard het volgende:
Kan je makkelijker van spellen wisselen.
Was ik niet duidelijk,.....quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef Chocobo het volgende:
Het wordt me allemaal iets te gedetailleerd hier! Gewoon bij Homebrew houden mensen.
Ja, dat schijnt dus die veilige updater te zijn waarbij het wel goed gaat. Mocht je het willen proberen later, zoek dan eerst altijd de laatste informatie op. Als Nintendo iets wijzigt op de server, kunnen er ineens rare effecten optreden als je een homebrew updater gebruikt. In het ergste geval bricken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:36 schreef Noax het volgende:
Zegt je de 4.2 safe firmware updater iets:
This is a modification of the Shop Channel and IOS61 Installer by tona which allows you to safely upgrade your Wii console to v4.2 firmware. It will detect your console region before installation, and download only the REQUIRED files to successfully upgrade your Wii console to v4.2. It will not overwrite your boot2 or stub any of your IOSes. It will not trucha patch any downloaded IOSes either. You must have an internet connection on your console to use this application. Source included. Enjoy!
Instructions:
Copy the "apps" folder to your SD card and run with the Homebrew Channel and follow the onscreen prompts.
Ga ik zeker doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt dus die veilige updater te zijn waarbij het wel goed gaat. Mocht je het willen proberen later, zoek dan eerst altijd de laatste informatie op. Als Nintendo iets wijzigt op de server, kunnen er ineens rare effecten optreden als je een homebrew updater gebruikt. In het ergste geval bricken.
Hoe moet je die shit inladen dan?quote:Op maandag 16 november 2009 18:46 schreef __Saviour__ het volgende:
New Super Mario Bros. Level Editor
[ afbeelding ]
Dat kan echt interessante dingen gaan opleveren.
super dopequote:Op maandag 16 november 2009 18:46 schreef __Saviour__ het volgende:
New Super Mario Bros. Level Editor
[ afbeelding ]
Dat kan echt interessante dingen gaan opleveren.
maar dat dusquote:Op maandag 16 november 2009 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hoe moet je die shit inladen dan?
Nog niet precies bekend, dat screenshot is meer een soort van voorproefje van de maker.quote:Op maandag 16 november 2009 22:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hoe moet je die shit inladen dan?
Hmm.. bummer. Ben bang dat die 4.2 update mijn Wii bricktquote:Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je bedoeld dat als je een Wii-Disk erin doet en vervolgens die disk om een update vraagt dan wel vaak.
Internetquote:Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien ligt het aan mij of ik heb onder een steen geleefd ofzo. Maar klopt het dat je sommige savegames (bijvoorbeeld die van Super Smash Bros. Brawl) niet naar je SD-kaart kan kopiëren? WTF, moet daar dan de reden voor zijn? En zijn er misschien nog andere manieren om het er wel naar te kopiëren aangezien het nogal wat veel systeemgeheugen van m'n Wii vreet..
Een online update is altijd het nieuwste. Een update op disc is vaak ouder. Maar dat volstaat dan wel voor dat spel zelf.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:39 schreef Maraca het volgende:
Als een spel om een update vraagt, dan is dat niet hetzelfde als de Wii update hé?
Ligt eraan wat je allemaal gedaan hebt. Het meeste is wel te verwijderen, maar er blijven altijd enkele niet-verwijderbare sporen achter.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:07 schreef DrukVout het volgende:
Ik heb denk een half jaar geleden mijn wii "gehacked" maar nu wil ik eigenlijk alles er weer af hebben. Ik gebruik het toch niet en daarnaast sommige nieuwe spellen willen altijd geupdate worden en dan moet ik die homebrew weer updaten. Ik betaal liever die 4 tientjes dan voor een origineel spel en gewoon meteen kunnen gamen.
Iemand een idee hoe ik al die zooi er weer makkelijk af kan halen???
Klopt, sommige opgeslagen spelgegevens zijn beveiligd tegen kopieeren naar SD-kaart. Vaak is dit bij spellen met netwerkfunctionaliteit het geval, omdat die specifiek bij het account van de Wii horen. Er zijn wel manieren om het te omzeilen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien ligt het aan mij of ik heb onder een steen geleefd ofzo. Maar klopt het dat je sommige savegames (bijvoorbeeld die van Super Smash Bros. Brawl) niet naar je SD-kaart kan kopiëren? WTF, moet daar dan de reden voor zijn? En zijn er misschien nog andere manieren om het er wel naar te kopiëren aangezien het nogal wat veel systeemgeheugen van m'n Wii vreet..
Je kan eventueel (aannemende dat je het Homebrewkanaal hebt) de applicatie Savegame manager gebruiken, let er wel op dat je al een bestaande save moet hebben anders werkt het niet én je moet een apart IOS hebben, maar dat staat allemaal duidelijk uitgelegd in de linkquote:Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Safe updater?quote:Op maandag 23 november 2009 17:16 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, ik had dat van je gelezen maar het is toch lastig allemaal hoor.
je had eigenlijk gewoon met de safe updater naar 4.2 moeten gaan
probeer eens of je cios installer nog kunt draaien
nou sorry hoor, wist ik veel. Kom hier omdat de homebrew niet werkt en ik daarover vragen had. Ben geen pc nerd zoals de meesten hier...quote:Op maandag 23 november 2009 09:20 schreef singlemetkids het volgende:
Schijfjes branden heeft niks met homebrew te maken. Het is niet de bedoeling van dit topic om je te helpen warez aan de praat te krijgen. Zie OP van deel #1
ja, een homebrew updater die je systeem naar 4.2 brengt door enkel de echt benodigde bestanden te installeren zodat alle homebrew functionaliteit behouden blijft. Een normale update naar 4.2 vanuit het wiimenu zelf zou homebrew tegenwerken.quote:
Is dat alleen voor mensen met softmod of ook met erm.. hardmod?quote:Op dinsdag 24 november 2009 04:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ja, een homebrew updater die je systeem naar 4.2 brengt door enkel de echt benodigde bestanden te installeren zodat alle homebrew functionaliteit behouden blijft. Een normale update naar 4.2 vanuit het wiimenu zelf zou homebrew tegenwerken.
Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hackenquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:14 schreef Noax het volgende:
Ik heb een softmod, stel ik zou mijn Wii formateren, ben ik dan de hack kwijt?
Uiteraard stel ik de save op een sd card veilig.
Jij was vroeg op!quote:Op woensdag 25 november 2009 04:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hacken
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Oke, na een lange tijd toch maar weer eens aan de slag gegaan.
Ik heb alleen wat probleempjes met het een en ander.
Ik wil ios249 (rev 14) installeren, maar, tijdens het installeren heeft hij een wad bestand nodig, welke ios38-64-v3610.wad is. Echter krijg ik elke keer als ik wil installeren de volgende foutmelding:
ios38-64-v3610.wad error ret = -1
Wtf kan ik hiermee, zelfs google weet het niet?
Overigens is mijn huidige ios: 249 (rev 8)
nja dan vraag ik eerst iets anders!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ik ga er morgen ook aan beginnen!
Zijn er ook handige linkjes voor noobs?
Ik heb trouwens 4.0
Tja de plicht roept weer he. Dan check ik voor vertrek altijd even snel nieuws, weer en verkeer. En even snel langs fok.quote:
Mario heeft dacht ik 4.1 op de disc staan. Je kunt het vast ook wel op eerdere firmwares draaien, dan moet je wel natuurlijk de update overslaan (gecko os, startpatch, preloader). En er is waarschijnlijk wel een bepaald nieuw IOS dat geinstalleerd moet zijn. 4.2 is trouwens, mits goed geupdated, gewoon volledig homebrew-compatible.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
nja dan vraag ik eerst iets anders!
Krijg vandaag ook de nieuwe mario, moet ik hem dan naar 4.2 updaten?
Want dacht dat 4.2 niet lekker ging met homebrew
Weet je zeker dat het exact de goede versie is van het IOS met de exacte bestandsnaam?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks voor de reacties, maar ik heb toch echt dat bestandje die hij niet kan vinden in de WAD map staan.
zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef Noax het volgende:
Hoe krijg je een melding wanneer je een nieuwe game koopt dat je eerst de bijbehorende fw 'moet' installeren?
Ik heb deze melding namelijk nog nooit voorbij zien komen.
Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!
New super mario bross wil naar 4.1, terwijl ik 4.1 al heb :/
cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:32 schreef Nick-GizMo het volgende:
Jongens!
Ik merk op dat neogamma bij mij begint met een melding dat ik op rev 7 zit, terwijl de versie van neogamma voor rev 14 is!
Enig idee hoe ik dat aanpas? Had gister wel r14, maar tijdens de wad install had ik r7 installed!
Alles werkt wel btw!
quote:Op donderdag 26 november 2009 17:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.
[..]
cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.
AnyTitleDeleter had ik al even geprobeerd, maar bij het starten ervan krijg ik diverse foutmeldingen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:38 schreef __Saviour__ het volgende:
De Wii heeft geen echt bios, het is geen desktopcomputer.
Je kunt met iets als AnyTitleDeleter aan de slag om grondig homebrewsporen te wissen. Maar dat is gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
Ik weet niet waar jij aan zat te denken....quote:Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Sickert het volgende:
mooi man
we mogen het er hier niet over hebben..
oe ik heb echt een fan erbij zeg!quote:
zelfde probleem hier aanwezig helaasquote:Op woensdag 2 december 2009 16:45 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Is me inmiddels gelukt om de wadmanager te installeren en ook de 2 wads die onderaan deze pagina staan te installeren. Maar de USB-loader en ook de Backup loader gaat op zwart, als ik deze wil starten.
M'n Wii-key is inmiddels verwijderd, dus daar kan 't ook niet aan liggen.
Iemand 'n idee?
Bij mij werkt alleen de rechter usbpoort (tegen de achterkant aankijken), nadat is cios2 voor usb2 erbij hebt geinstalleerd.quote:Op donderdag 10 december 2009 02:31 schreef peternagel het volgende:
[..]
zelfde probleem hier aanwezig helaas
ligt volgens mij aan je firmware?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:06 schreef Misan het volgende:
Ik heb een Wii gekocht en wil er homebrew applicaties op draaien, is dat een beetje snel beschikbaar te maken op mijn Wii?
20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?quote:Op maandag 28 december 2009 07:30 schreef Misan het volgende:
Was echt geen probleem, binnen twintig minuten gepiept met firmware 4.2e
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?quote:Op zondag 27 december 2009 17:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Een gebrickte Wii is een kapotte Wii. Als in: je kunt hem nog als baksteen gebruiken. Maar dat is dus niet het geval nu.
Je had niet moeten updaten. De nieuwste 4.2 firmware bevat maatregelen tegen homebrew. De oude bannerbomb werkt niet onder 4.2. Je moet een nieuwe hebben:
-edit-
Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:
[..]
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?
Nieuwe versie gebruikenquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:
[..]
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?
ik heb het nooit eerder gedaan hiervoorquote:Op maandag 28 december 2009 21:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Noax het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..
Is voldoende over te vinden, succes.
Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nieuwe versie gebruiken
http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php
Ben inmiddels wel zo ver dat het lukt, maar ik krijg die Bootmii niet geïnstalleerd.. Ik krijg een of andere FAILquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:11 schreef Koenani het volgende:
[..]
[..]
Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..
Wat moet ik daaruit concluderen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef __Saviour__ het volgende:
bootmii is op de nieuwe wii-systemen niet als boot2 te installeren.
Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.quote:
4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschienquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Misan het volgende:
ik heb trouwens nu 4.2e erop staan met homebrew channel etc.
kan ik zonder problemen updaten eigenlijk of moet ik dan het homebrew channel opnieuw installeren?
ja moet wel als ik in het wii winkelkanaal wil komen, vandaarquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschien
Eerst downgraden dus?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.
hij gooide alleen dat kanaal open en vervolgens kon ik 'm opnieuw softmoddenquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:40 schreef Misan het volgende:
[..]
ja moet wel als ik in het wii winkelkanaal wil komen, vandaar
of doet 'ie dan helemaal niets en gooit ie alleen dat kanaal open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |