Via Gecko OS booten via de homebrew channel werkt niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef -Yuna- het volgende:
Ik heb mijn nieuwe wii binnen en nu heb ik het homebrew channel weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik weer die melding dat ik moet updaten voor wii sports resort. In verband met wad bestanden wil ik dus liever niet via de officiele weg updaten. Weet iemand een manier om die update te omzeilen of wat ik moet installeren om die update te krijgen?
Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef Noax het volgende:
Waar heb je nu precies de update mee gedaan?
Thnx, ik heb overigens ook geen wiikey.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:51 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Gewoon vanaf de cd van wii sports resort. Ik heb overigens originele spellen en geen wiikey.
Wat ik heb gehoord is dat de HDD dan trager werkt (in combo met de USB) dan een dvd-rom en je daardoor niet optimaal kan spelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
Bron: http://www.nintendoeverything.com/?p=24814quote:Wii owners who wish to continue with homebrew may be interested in holding back on the latest system update. Upgrading to 4.2 will effectively kill the channel through deletion. According to Nintendo, menu 4.2 “provides behind-the-scene fixes that will not affect features but will improve the overall system performance,” but also warns that the update “will also check for and automatically remove such save data (unauthorized modifications to save data or program files) or program files.”
It should be noted that this is the first time Nintendo has intentionally taken on the heart of homebrew. Although previous action was taken to disable homebrew installation, an update has never actually removed the channel.
Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef seventhseagulll het volgende:
Met firmware 4.0 hadden ze toch de mogelijkheid om ongemerkt die update te installeren als WiiConnect24 niet uit staat? Dan is deze update wel heel erg effectief wss.
Maar goed, erg vreemd is het niet, de populariteit van het softmodden is de laatste paar maanden explosief gestegen volgens mij.
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef JoostvanZanten het volgende:
toevallig vandaag laatste update gedownload van de wii. is het evengoed nog mogelijk op homebrew te installeren?
Huh, zoveel is er toch niet veranderd laatste paar maandenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
De indianapown en smash stack werken nog wel, maar dan kan je hbc niet installeren. Dus een echte oplossing is dat niet, maar er is wel nog steeds een manier om code te draaien die niet van nintendo is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je nu 4.2 hebt is het voorlopig even afwachten. Er zal vast wel weer iets nieuws komen.
ja wat bedoel je precies met 'te ver'?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Enkele updates geleden is de licentie voor eindgebruikers (de consument dus) herschreven. Daarin wordt nu duidelijk(er) vermeld dat Nintendo zonder toestemming de Wii stilletjes mag updaten. Maar dat lijkt eigenlijk alleen maar wat 'dreigen' te zijn, daadwerkelijke code voor automatisch updaten is niet aanwezig. Dat is veel te risicovol ook.
Maar voor Nintendo was de maat natuurlijk vol. Homebrew begon leuk en onschuldig, maar wat er de laatste maanden gebeurd is ging ze uiteraard te ver.
[..]
De Wii ligt nu echt helemaal open op hackgebied. Wiigames, wiiware, VC: het draait allemaal vanaf harde schijf. Nintendo kan dat natuurlijk niet langer laten doorgaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:58 schreef karinsoet het volgende:
[..]
ja wat bedoel je precies met 'te ver'?
Werkt prima.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:11 schreef patjepeeer het volgende:
Heeft iemand hier al ooit geprobeerd games te starten vanaf een usb-drive? Dat schijnt te kunnen als je de usb-loader gebruikt, ik ben hier alleen een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ik een hoop werk erin ga steken om het werkend te maken, om er dan achter te komen dat het toch niet werkt. Of mogen we hier eigenlijk niet over zoiets praten?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
En een waarschuwing voor iedereen: gebruik niet meer Waninkoko's 4.0 of 4.1 updater!
Doordat Nintendo IOS60 (dat is wat de updater o.a. downloadt) op de server heeft vervangen door een nepbestand, brickt het je Wii (want het het 4.0/4.1 systeemmenu draait op IOS60)
Andere nu gevaarlijke applicaties zijn o.a. de IOS60 patcher en wiiscu 0.21
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de eerste link veilig is, bij mij werkt alles perfect. had eerst wel wat probs om de loader te laten werken, dit kwam door de ios (als het goed is heb ik 250 gebruikt) als de ios niet goed is dan loop je wii enkel vast en dan kan je hem gewoon uit en aan doen en opnieuw proberen tot je een goeie ios heb.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef athlonkmf het volgende:
Het is mij ook gelukt om de HBC te installeren op m'n 4.2 wii. Maar wat is de meest recente (lees: veilige) manier om een usb-loader te installeren?
- geen links naar hoe je je Wii softwarematig kunt ombouwen. Dit is het homebrew topic gaat over homebrew software -
ja volgens mij ging dat via een netwerk install? cios38r14?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een cios geinstalleerd?
ik kan geen a drukken, want me stick valt uitquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
dan zou het moeten werken
welke wad manager gebruik je? 1.4 of 1.5 moet je hebben.
na het selecteren van SD-kaart moet je wel een paar keer drukken op A, dan reageert het pas
Ik zie toekomstmogelijkheden voor de WIIquote:Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef seventhseagulll het volgende:
Die N64 emulator werkt steeds beter ja, ik weet nog dat alles eerst volkomen onspeelbaar was, maar de performance wordt steeds beter. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat je alles op volledige snelheid kan spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |