Reeds geïnstalleerde kanalen zouden moeten blijven staan na een update. En anders kun je ze gewoon opnieuw kosteloos uit het winkelkanaal halen natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef TinusMen het volgende:
Al die stomme tvp's... Je kunt hem toch zo weer in de lijst terug vinden??
Waar ik wel benieuwd naar ben. Is er al een manier dat je, je wii kunt updaten en dat je wiiware en VC spellen enzo blijven staan??
Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.quote:Op donderdag 30 april 2009 12:12 schreef athlonkmf het volgende:
wat gebeurt er eigenlijk als je een modchip+homebrew heb?
omdat je zo aan zelda kan komen?quote:Op donderdag 30 april 2009 12:53 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ze staan los van elkaar. Het enige is dat als je een modchip hebt het iets makkelijker is om het homebrew channel te installeren.
Kopen, gebruiken, retourneren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 08:52 schreef Holy_Goat het volgende:
erzijn hier zo veel mensen op dit forum die dit topic volgen, kan ik dan van niemand ff zelda lenen ?
Misschien een wat apart merk kaart dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:44 schreef EvilMarc het volgende:
Foutje, er moest nog een g voor, ik heb dus Geen sdhc maar een standaard sd kaart.
Je moet natuurlijk wel de leuke dingen weten te vinden. Wat voor programma's heb je bijv. geprobeerd?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:04 schreef Ericjuh het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat de homebrew ervoor ging zorgen dat ik wii meer ging gebruiken. Helaas vind ik eigenlijk de homebrew beetje tegenvallen
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!
Hier downloaden: http://bannerbomb.qoid.us/
Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154033
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154071
http://www.yafaze.com/forums/viewtopic.php?f=46&t=113
En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.
En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.
En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=153653
Nog erg beta en niet veel werkt al, maar dit kan toffe dingen opleveren.
Topquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar de 4.0 mensen zo lang op gewacht hebben. Een eerste testversie van de nieuwe hack, BannerBomb, is uit. Deze vereist geen spel zoals de Twilight Hack dat wel deed. Je plaatst simpelweg het bestand op SD en gaat in het Wiimenu naar de kanalen op de SD-kaart en je laadt het kanaal. Dat is alles!
Hier downloaden: http://bannerbomb.qoid.us/
Met deze hack zelf kun je alleen een enkele .dol draaien, het is geen menu of iets dergelijks.
Om een menu te krijgen, kun je het homebrew channel installeren. Dit schijnt niet op de allernieuwste Wii's te werken. Lees eerst de topics vooral goed door voor je ook maar iets probeert.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154033
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=154071
http://www.yafaze.com/forums/viewtopic.php?f=46&t=113
En een tutorial om 4.0 te downgraden naar 3.2. Maar dat raad ik je niet aan. Doe je het toch, dan volledig eigen risico uiteraard.
En binnenkort komt BootMii, een applicatie die het Wii systeemmenu volledig zal passeren en daardoor heel veel mogelijk moet gaan maken. Meer daarover zodra er meer bekend is.
En niet direct hieraan gerelateerd, maar wel gaaf: een port van DosBox voor de Wii!
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=153653
Nog erg beta en niet veel werkt al, maar dit kan toffe dingen opleveren.
Neem aan dat je geprobeerde kaartjes wel geformateerd hebt als FAT16....quote:Op zondag 3 mei 2009 11:01 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb al 3 verschillende soorten sd kaart gebruikt
Ik heb al wat meer gezocht nu maar de oplossingen lopen van nieuwe sd kaart kopen tot gamecube memory card uit de wii halen. Werkt alemaal niet.
quote:BootMii, public beta 1
Copyright 2007-2009, Team Twiizers
All rights reserved; do not redistribute
Release Notes:
This software has received only limited testing. We consider it to be stable (and safe),
but it still contains bugs and has only been tested on a handful of Wiis. It does not
contain many features that will be useful or interesting to most Wii owners, so we
recommend that only expert users or developers install it. If you encounter any bugs,
please provide feedback so we may fix them in the next release.
When possible, we have erred on the side of caution, so the installer may refuse to install
on some Wiis if safety checks fail. If this happens, please send us the install.log file
(described below), so we can correct the problem.
* Initial release
I. Packing list
The HackMii installer comes as one main executable; in addition to installing BootMii into
your NAND (either inside boot2 or as IOS254), it will create several files on your SD card:
/bootmii
/bootmii/armboot.bin - Starlet-resident code (MINI) -- this loads ppcboot.elf
/bootmii/ppcboot.elf - BootMii shell - this is the GUI that is displayed
when BootMii runs.
/bootmii/bootmii.ini - BootMii shell configuration file. See below
/installer.log - installation log. After you install BootMii,
please email the contents of this file to
beta_logs@bootmii.org so we can track any issues that emerge.
After installation, the file /nand.bin may be created; see below.
II. Installation notes
You have two options to install BootMii. Each carries its pros and cons, and not all options
are available for all Wiis. Specifically:
* BootMii/boot2: This mode will install BootMii into 2 blank blocks in the boot2 area of your
Wii. It will take over the function of the normal boot2. If no SD card is
detected or armboot.bin is not found on the SD card, the drive slot LED will
flash briefly and the normal system menu will boot.
Pros: Independant of system menu and the rest of NAND flash. Can boot even if the
rest of the system is completely corrupted. Allows for safe backup / restore
of NAND flash from SD card. Allows direct boot of Homebrew Channel, or other
programs.
Cons: Relies on a vulnerability in boot1 that was fixed mid-2008; if your Wii is
newer than this, the HackMii Installer will not allow you to install this
form of BootMii. Installation is complicated and slightly risky; we have
tested it and believe it to be safe, but a power failure at the wrong time
during installation could leave your system unusable.
* BootMii/IOS: This mode will install BootMii into your NAND filesystem as an IOS (IOS254).
It behaves identically to BootMii/boot2, but you must launch it from a special
program (the Installer, Homebrew Channel, or your own code.)
Pros: Universal compatibility with all Wiis. Allows booting arbitrary code
on ARM / PPC. Supports speedy backup of NAND to SD. Very safe to install.
Cons: Easily deletable or overwritten by a system update. NAND restore is
technically possible, but not safe because you cannot boot to BootMii/IOS
in case the contents of your NAND flash are corrupted.
Uninstallation: In either case, uninstallation is straightforward, but not yet implemented for
Beta 1. We do not expect many people to need to manually uninstall, but if you
have a dire need we may be able to help you out. Future releases will come
with a simple uninstall option in the installer.
I. NAND Backup/Restore
The NAND Backup/Restore code takes some shortcuts to improve backup and restore speed. Upon
backup, if your card is not "properly formatted", then you will be prompted for permission to
reformat the card. It will be reformatted as FAT32 and given the volume "backupmii", and a
nand.bin file will be created in the root directory of the card. We suggest that you make a
backup of your Wii's NAND Flash, label the SD card and store it in a safe place in case you ever
need to recover from it.
II. Configuration file
BootMii will look for a configuration file at /bootmii/bootmii.ini.
It expects to see a file in the following form:
VIDEO=NTSC (or PAL50/PAL60/PROGRESSIVE)
AUTOBOOT=HBC (or SYSMENU)
More options may be added in the future.
III. SD Menu
We have included a simple launcher for PPC ELF files on the SD card. Please note that any
binary that gets loaded will be running under mini, not under IOS. libogc binaries will
not run; we are investigating options for a future release.
P.S. ios cat iz in ur wiiz watchin ur isoz
Ik heb HBC vanuit bootmii geinstalleerd, met bannerbomb aad41_v103quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:47 schreef athlonkmf het volgende:
Hmm... ok dus met bootmii kan je direct in hbc komen.
Maar als je dat niet hebt moet je eerst bannerbomb gebruiken? Is die weer geschikt voor 4.0?
Zijn dat Wii's die nu in de winkel verkocht worden?quote:Deze handleiding is niet gemaakt voor Wii’s met een hoger serie nummer dan LUH65+. Controleer dus goed je serienummer!
Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:46 schreef Snever het volgende:
Hij is er dus eindelijk:
http://electronica.infonu(...)et-40e-of-lager.html
Geen idee.quote:Op zondag 17 mei 2009 03:16 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Moet ik hiervoor ook mijn oude homebrew uninstalleren? Ik wil namelijk stap 4 t/m 6 ook! Of kan ik gewoon doorgaan met mijn huidige versie van homebrew? Ik heb geen wii 4.0e, maar een oudere versie 3.4e..
hoe heb jij dat gedaan dan? want als jij dit met de laatste update hebt gedaan dan kan ik toch gewoon homebrew verwijderen en updaten naar laatste versie en dan vervolgens die tut doen? Of is dat een beetje kansloos?quote:
je kunt proberen de nand loader van waninkoko te injecteren in het kanaal. Die vervangt de standaard loader en geeft je in een menu de opties om een bepaalde videomode te forceren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:56 schreef Sickert het volgende:
Is er een oplossing voor VC games die op zwart gaan nadat je ze opstart?
Opgelost!
wel stom blijkt aan de component kabel te liggen.. met rgb/scart werkt het wel..
Heb jij weleens verder gekeken dan 1 pagina? Een uitgebreide link staat namelijk op de vorige pagina!quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:09 schreef snickertje het volgende:
Hoi!!
Waar kan ik de handleiding vinden voor het software matig ombouwen van de wii?
Ik heb het spel zelda niet, en ik las dat je het ook zonder het spel kunt ombouwen?
Wie kan mij een link geven waar ik alle info kan vinden?!!
Je hoeft hem er niet in te laten zitten om de homebrew channel te laden, maar de homebrew zelf laad je wel vanaf het SD kaartje, waardoor je hem meestal nodig hebt. Dus ik zou nog maar een kaartje erbij kopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef kikoooooo het volgende:
Moet het SDkaartje er trouwens constant in blijven zitten? Of kan ie er na de install weer uit? Twijfel namelijk of ik een nieuwe moet halen, of dat ie degene uit mijn digitale camera kan pakken.
Moet je elders voor zijn, het gaat hier over homebrew, het zoeken van hulp met het kopieren/branden/aan de praat krijgen van gelicenseerde software is not done hier, het is niks voor niks een topic dat alleen over Homebrew mag gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:33 schreef snickertje het volgende:
Oke dank je jeroen,
Nog een vraagje.
Ik las ergens dat als je eenmaal spellen op je externe hdd hebt en je deze hebt verbonden met de wii.
Je gewone pc de hdd niet meer kan lezen? ivm formatteren ofzo?
Hoe kan ik dan van de pc spellen op de hdd zetten?
Anders heeft t geen zin om een hdd aan te schaffen.
ik heb/had de laatste versie van Homebrew, Madworld erin en moest ook updaten dit gedaan en mn homebrew werkt nogsteeds.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:34 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het mag duidelijk zijn, hier weer een n00b op homebrew gebied
Ik heb een wii met modchip en systemsoftware versie 3.2e. Hier heb ik probleemloos het homebrewchannel op geinstalleerd d.m.v. de .iso die ik gedownload heb van de hbc hackmii site. Nu wil ik echter het spel Madworld spelen maar dat kan alleen als ik mijn systemsoftware update. Als ik dat doe is mijn homebrewchannel verdwenen als ik het goed begrijp? Kan ik na de update het homebrewchannel ook weer aan de gang krijgen?
Of is er een andere manier om zonder systemupdate toch madworld te spelen?
quote:BootMii beta 2 (v0.9):
■SD card performance has been improved, decreasing the boot and the NAND backup / restore time
■backupmii accepts fragmented SD cards now, reformatting is not performed anymore. Old NAND dumps are still compatible.
■Introduced the INI variable “BOOTDELAY” to set the timeout for the auto boot feature
The Homebrew Channel v1.0.3:
■SDHC cards are working again
■SD performance has been increased again (regression was introduced in v1.0.2)
■HBC works on all system menu versions now
■Fixed rare hangs when exiting HBC
DVDX:
■Switched back to IOS < 37. While the SDHC problem for apps using DVDX has been fixed in libogc, there were also problems with USB keyboards under higher IOS versions
Installer v0.2:
■Installer now works on newer Wiis with boot2v4
■Fixed reading of boot1/2 on Wiis with bad ECC data in that area
■BootMii as boot2 and IOS can now be uninstalled
Wiikey eruit halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:53 schreef Sieps het volgende:
Goedendag, mijn Wii heeft een wiikey en is op versie 4.0(E) maar nu kan ik Brawl niet meer spelen![]()
Ik heb geen Homebrew channel geïnstalleerd, is er een mogelijkheid om Brawl weer aan het werk te krijgen?
Dank
Wilde mijn Homebrew channel ook een keer update...en gelukkig was er een auto update.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:50 schreef arucard het volgende:
Vandaag ineens een nieuwe homebrew channel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |