abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 19:58:47 #1
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62620074
Vorig deel: Wii Homebrew

Wat is homebrew?
Homebrew is niet-commercieële software van thuisontwikkelaars. Deze software is niet officieel ondersteund en uitgegeven door Nintendo. Het biedt iedereen die een leuk idee heeft en de programmeerkennis, de kans om software uit te brengen voor de Wii.
Het Homebrew Channel is zo'n stuk homebrew software dat zichzelf installeert als kanaal in het menu van je Wii. Als je dat kanaal start, krijg je een menu te zien vanuit waar je andere homebrew kunt starten.

Is het allemaal wel veilig?
Het homebrewkanaal installeren is een erg stabiel en veilig proces. Er zit zo goed als geen risico aan. Maar zoals altijd, de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij jezelf.
Veruit de meeste homebrew software draait vanaf SD-kaart en brengt geen wijzigingen aan op de Wii zelf. Dergelijke software is dan ook volledig veilig te gebruiken. Mocht er eens een programma vastlopen, dan kan je de Wii gewoon resetten (soms is het nodig om de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt te houden).
Er zijn echter ook stukken software die wél wijzingen op de Wii aanbrengen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Starfall en de WAD Manager. Zorg ervoor dat je absoluut goed weet waarmee je bezig bent als je dergelijke applicaties gaat gebruiken.

Homebrew en firmwares
Het homebrew Channel maakt bij installatie en draaien gebruik van een aantal fouten in de firmware van de Wii. Nintendo heeft al eens geprobeerd hier tegen op treden, maar in de update zat weer een fout waardoor homebrew voorlopig weer veilig was. Echter, sinds de vanaf 23 oktober 2008 beschikbare update, een nieuwe versie van firmware 3.3, slaat Nintendo weer opnieuw terug. Deze update blokkeert de installatie van niet-officiéle kanalen. Waaronder dus het homebrew kanaal. Update op dit moment dus niet als je nog van plan bent het homebrew kanaal te installeren!. Heb je het kanaal al geinstalleerd, dan is er voorlopig nog niks aan de hand. Deze informatie geldt op moment van het plaatsen van deze post. Mogelijk is er in de tussentijd nieuwe informatie beschikbaar gekomen, lees daarvoor het topic door.

Wat heb ik nodig?
- Een Wii - met firmware van vóór 23 oktober 2008
- SD-kaart (geen sdhc kaart, max. 2GB). Bij voorkeur geformateerd in fat16.
- Zelda Twilight Princess, Wii versie. (alleen tijdens installatie nodig, het spel even lenen van iemand kan dus ook)
- Twilight Hack (0.1beta1)
- Homebrew Channel installer (het .elf bestand)
- Wat homebrew applicaties

Hoe werkt het?
De basis van alle Wii-homebrew is te vinden in Zelda Twilight Princess. In dat spel zit namelijk een fout (een 'exploit') die gebruikt wordt om eigen programmacode te laten draaien. Het werkt heel simpel. Je laadt een aangepaste savegame die een te lange naam bevat voor de naam van het paard (Epona). Dit zorgt voor een stack buffer overflow, waarna de homebrew geladen kan worden. In dit geval starten we dan het installatiebestand van het homebrewkanaal. Na installatie is de twilight hack niet meer nodig, homebrew draai je dan direct via het nieuwe kanaal.

Hoe installeer ik het homebrew kanaal?
Download de nieuwste versie van de Twilight Hack (link bovenaan). En stel eerst eventueel je Zelda savegame veilig, want die gaat overschreven worden. Doe de SD kaart in het SD-slot van je Wii. Ga naar het instellingenmenu (de ronde Wii knop linksonder), Geheugenbeheer, Opgeslagen gevens, Wii. Zoek je Zeldasave, klik erop en dan op Kopieeren. Je Zelda savegame is nu gekopieerd naar de kaart. Stop de SD kaart nu in de kaartlezer van je computer. Ga naar de map \private\wii\title\RZDP op je SD-kaart en backup het DATA.BIN bestand ergens op je harde schijf en verwijder het bestand van de SD-kaart. Neem het rzdp0.bin bestand uit de zipfile van de Twilight Hack, hernoem het naar DATA.BIN en zet het in de \private\wii\title\RZDP map op de SD-kaart.
Open de zipfile van het homebrew channel. Pak het boot.elf (de rest is niet nodig) uit naar de root (dat is de hoofdmap) van je SD-kaart. Doe de Wii aan en kopieer de nieuwe gehackte savegame naar het geheugen. Start Zelda. Laad de gehackte savegame. Loop nu naar de man toe en praat met hem, of loop achteruit weg. Beide situaties leiden ertoe dat de naam van het paard aangeroepen wordt, waarna de hack zijn werk kan doen en zal opstarten.
Je krijgt een scherm te zien met een disclaimer en de mogelijkheid om het proces nog af te breken. Mogelijk krijg je een waarschuwing te zien over een versienummer. Deze kun je negeren. Als je doorgaat, zal de installatie starten en na een paar seconden voltooid zijn. De Wii zal dan opnieuw opstarten en het Homebrew Channel is de nieuwste aanwinst in je Wii menu. Klik erop om het te starten, net zoals dat bij alle andere kanalen gaat. Je kunt het boot.elf bestand verwijderen van je SD-kaart, dat is niet meer nodig. Ook kun je je eigen savegame van Zelda terugzetten door het gebackupte DATA.BIN bestand terug te zetten.

Homebrew installeren
Alle homebrew die je op de SD-kaart wilt zetten, moet in een eigen submap komen van \apps en bestaan uit 3 bestanden: boot.elf of boot.dol, het hoofdbestand van de homebrew. Een icon.png (128x48), het plaatje waarmee de homebrew verschijnt in het menu en een meta.xml bestand waarin informatie staat zoals de versie, titel en beschrijving. Van veel homebrew zijn al complete zip-bestanden verschenen waarin deze bestanden goed zijn aangemaakt, zie de link bovenaan. Pak zo'n bestand uit en plaats in \apps op de SD-kaart. Hier is een voorbeeld van een goed geplaatst stukje homebrew:

De Homebrew Browser
Een erg fijn stukje software is de Homebrew Browser. Dit is geen Internetbrowser zoals je wellicht zou verwachten, maar een downloadprogramma waarmee je nieuwe software binnen haalt. Zie het maar als het winkelkanaal van homebrew. Je kunt er nieuwe software mee installeren, updaten en verwijderen. Alles is netjes in catagorieën ingedeeld, zodat je snel wat leuke software kunt opzoeken. Deze applicatie vereist uiteraard een internetverbinding.

Homebrew streamen
Als je even snel iets wilt testen, kun je ook homebrew vanuit je PC naar je wii streamen via je draadloze netwerk. Start eerst het homebrew kanaal op en druk daarin op het Home knopje op je Wiimote. Bovenaan in beeld zie je nu het IP-adres van je Wii.
Ga op je computer naar Control Panel > System > Advanced > Environment Variables > System Variables > New. Bij Variable Name vul je WIILOAD in. Bij Value vul je tcp:192.168.0.100 in, maar dan natuurlijk het eigenlijke ip van je wii dat je eerder opgezocht hebt.
In de zip van het homebrew kanaal vind je in \wiiload\win32 het bestand wiload.exe. Pak dit uit ergens op je harde schijf. Sleep nu het .elf homebrew bestand dat je wilt streamen naar deze exe toe (sleep en laat het erop vallen)
Of een wat makkelijkere methode met GUI: WiiTCPLoadGUI

Hier te downloaden

Tips
- Blijft het laden van applicaties hangen op 0%? Verwijder dan de Gamecube memorycard(s).
- Reageert de classic controller niet in een applicatie? Ontkoppel deze van de wiimote en sluit hem weer aan.
- Krijg je een melding zoals bijv, 'cannot mount SD'? Formatteer dan de SD-kaart in fat(16)
- Sommige applicaties vereisen een bepaalde mapstructuur, los van de eigen map onder \APPS. Ter voorbeeld even FCEU GX. Deze wil bijvoorbeeld een map hebben \FCEUGX\SAVES. Deze map plaats je in de root (de hoofdmap) van de SD-kaart, en niet onder \APPS.

Het kanaal verwijderen en updaten
Het homebrew channel is te verwijderen zoals dat met andere verwijderbare kanalen ook gaat, via het geheugenmenu van de Wii dus. De huidige versie van het kanaal is een beta en er zullen later updates volgen. Deze updates kun je gelijk online installeren vanuit de Wii, het kanaal kijkt zelf of er eentje beschikbaar is. Heb je geen internetverbinding op je Wii, dan kun je het installatiebestand van de nieuwe versie gewoon via het kanaal zelf draaien. Plaats het dan in een submap van \apps

Sites om in de gaten te houden:
http://www.wiibrew.org/wiki/Main_Page : Een wiki over homebrew. Ze hebben o.a. een mooi handig overzicht van veel homebrew.
http://www.hackmii.com : Blog van de makers van het homebrewkanaal. Gaat vaak over de meer technische kant van het verhaal. Erg interessant om bij te houden
http://www.tehskeen.com : thuisbasis van veel ontwikkelaars van homebrew. Ze kondigen er hun nieuwe releases als eerste aan en op het forum kun je direct met ze in contact komen.
http://gbatemp.net/index.php?showforum=104 : Erg groot forum waar je alle aspecten van Wii hacking en homebrew kunt bespreken.
http://wii.waninkoko.info/ : Ontwikkelaar van een aantal interessante applicaties. Veel van zijn applicaties brengen wijzigingen aan op de Wii, dus let goed op

[ Bericht 37% gewijzigd door __Saviour__ op 24-10-2008 22:17:25 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62620659
tvp
pi_62620661
Zag het ook, staat er ook bij dat het gedelete word van je systeem.
Of dat ook gebeurd weet ik niet moet nog ff homebre doen.
Wilde morgen ff zelda lenen van iemand om te homebrewen
Dus we wachten wel ff met de update
=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:18:16 #4
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62620725
tvp
Dit is trouwens wel een tof spelletje: http://wiibrew.org/wiki/MahJongg_Wii
O)))
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:19:29 #5
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62620762
tvp
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 20:19:39 #6
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62620767
en wat zijn dan de "voordelen" (aldus Nintendo) van deze update?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 21:17:52 #7
46149 __Saviour__
pi_62622660
Volgens Nintendo is het bedoeld voor het winkelkanaal. Dat zal wellicht ook wel, maar achter de schermen werkt het dus ook homebrew tegen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:18:35 #8
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62622676
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:19 schreef djkoelkast het volgende:
en wat zijn dan de "voordelen" (aldus Nintendo) van deze update?
Nieuw winkelkanaal dacht ik
O)))
pi_62622840
Eigenlijk moeten we een OP vol homebrew enzo
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_62624001
Tja, ik heb nog steeds de eerste versie van de Twilight hack, zolang heb ik al niet geupdate. Zal ik ook niet meer doen tot dat het weer nodig is. Ik gok bij Animal Crossing.
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 22:03:49 #11
46149 __Saviour__
pi_62624487
Zo, OP staat er weer met enige updates. Iemand ideeën voor aanvullingen van zaken die belangrijk zijn?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62626693
tvp
Narf!
pi_62626844
Tvp

Voorlopig nog niet updaten dus.
pi_62627043
Ik heb nog geen update gedownload vanaf het begin van mij Wii bestaan.
Er is nog geen enkele update geweest waarvan ik zeg, Ja! daar heb ik iets aan.
Dat winkelkanaal is toch ook maar een wasseneus

Homebrew Browser is tenminste nog een leuk kanaal met echte nostalgische spellen.
Maar zie ik in de start nu Larry?
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 23:10:50 #15
46149 __Saviour__
pi_62627218
Nee dat is het geweldige Monkey Island, speelbaar via ScummVM.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62637086
quote:
quote: Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef Hot_Baboon het volgende:

geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.

Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma

ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.

bedankt!
Bij mij doet geexbox het gewoon gelijk zonder zwart scherm.
Heb je de nieuwste versie ?
ja ik heb de alpha 4 versie.
echter heb ik voor de installatie de nieuwste systeemupdate uitgevoerd. wellicht dat dit de normale gang van zaken in de weg staat...

help!
  Donald Duck held vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:21:04 #17
46149 __Saviour__
pi_62654725
meldt dat scherm dan echt iets over installeren? geexbox hoort gewoon zo te draaien lijkt me, daarbij valt niks te installeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:32:56 #18
46149 __Saviour__
pi_62655049
Er is overigens alweer een leuke tijdelijke oplossing, mocht je nog VC en WiiWare games willen kopen. Toegang tot Nintendo's winkelkanaal heb je alleen met de nieuwste firmware. Maar gezien vanuit de homebrewkant kun je beter even niet updaten. Dus nu is er een applicatie die het nieuwe winkelkanaal installeert en de nieuwe IOS51, maar het laat alle andere IOS'en met rust. Het laat dus ook de trucha bug intact daarbij.
http://wiibrew.org/wiki/Wii_Shop_and_IOS51_installer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:57:08 #19
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62655806
Dit werkt wederom illegaliteit in handen he, nu gaat niemand meer updaten maar alle VC/WW games downloaden en installeren met een WAD installer.
pi_62667108
teeveepee
pi_62667191
Brengt homebrew op de wii risico's met zich mee?
Ik wil niet dat ie stuk gaat.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  Donald Duck held zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:57:47 #22
46149 __Saviour__
pi_62670221
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:57 schreef djkoelkast het volgende:
Dit werkt wederom illegaliteit in handen he, nu gaat niemand meer updaten maar alle VC/WW games downloaden en installeren met een WAD installer.
Voor degenen die toch netjes legaal willen downloaden, is er nu dus al die Wiishop+IOS51 update. 'best of both worlds' voor dit moment zeg maar.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:30 schreef Remake het volgende:
Brengt homebrew op de wii risico's met zich mee?
Ik wil niet dat ie stuk gaat.
Standaard homebrew is erg veilig. Gewoon goed de stappen volgen, dan kan er niks mis gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:24:27 #23
46149 __Saviour__
pi_62683826
Beta9 van het kanaal is beschikbaar.
Nieuw:
* Installer / updater now works with the October 23 update
* SDHC support
* REALLY fixed the memcard bug
* Installer now picks newest sane IOS, fixes some beta8 regressions
* Added a reload button (for SD card changes)
* Return to system menu skips warning
* Fixed some graphical glitches
* Saner XML load code
* Many fixes to underlying stuff in the newer libogc
quote:
The ELF loading code in The Homebrew Channel has been updated to be consistent
with the ELF Specification. Due to inconsistencies in ELF executables produced
by current versions of DevkitPPC as of this writing, current ELF applications
will not work with this version (this is why we have been recommending the use
of DOL files instead). The next release of DevkitPPC is expected to include a
new executable build process that will produce both valid ELFs and DOLs. If
you have applications in ELF format, please ask the developer to release the
proper DOL executable

..

The Homebrew Channel relies on certain security flaws (fakesigned TMD and
ticket) that exist in older versions of the Wii's software. The most recent
update as of this writing (dated 23 October 2008) was the first update to
completely correct these flaws. This version of The Homebrew Channel
incorporates a workaround for this (by exploiting a different flaw), and will
work with this version of the Wii's software. However, this new flaw may also
be fixed in the future. When it is, you may not be able to install this
channel for the first time.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 11:27:38 #24
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62683876
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:24 schreef __Saviour__ het volgende:

* SDHC support
* REALLY fixed the memcard bug

SDHC support is echt tof, dat opent weer een hoop nieuwe mogelijkheden!
En die memcard bug, is dat dat je je GC kaarten er niet in mag laten zitten? Zou ook mooi zijn want ik heb er standaard 2 in.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:31:55 #25
46149 __Saviour__
pi_62683950
Ja, met een achtergebleven memorycard had de vorige versie nogal eens problemen, die kun je nu laten zitten als het goed is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62684106
Ik krijg het browser kanaal niet meer open.
Hiermee downloaden ik altijd de nieuwste spelletjes en funny utility's.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:43:50 #27
46149 __Saviour__
pi_62684180
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62684236
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
We wachten wel netjes, zo dringend heb ik het allemaal niet nodig.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:08:01 #29
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62684639
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
O)))
pi_62691205
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:08 schreef arucard het volgende:
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?

[ Bericht 5% gewijzigd door ruffian op 26-10-2008 16:14:18 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:21:18 #31
111172 Noax
pi_62691721
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_62691964
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Noax het volgende:
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:02 #33
46149 __Saviour__
pi_62691989
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:06 schreef ruffian het volgende:
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.
En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:58 #34
46149 __Saviour__
pi_62692017
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:28 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:34 #35
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62692395
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
pi_62692445
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:01 #37
46149 __Saviour__
pi_62692552
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef djkoelkast het volgende:
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
Daarbij ging ik uit van het normale Wiimenu, die vindt bij de meeste kaartjes >2GB niet fijn, hoewel daar ook een oplossing voor is. Maar het HBC ondersteunt nu sinds beta9 ook sdhc, dus die limiet is er helemaal niet meer.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:42 schreef ruffian het volgende:

En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
Bij die link naar wiibrew in de OP vind je heel veel downloads. Monkey Island speel je via ScummVM, ook daar te vinden. Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62692624
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:46 schreef __Saviour__ het volgende:

Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
Dat bedoelde ik, hoe kom ik daar aan?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:51:35 #39
111172 Noax
pi_62692727
quote:

[..]

Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
Mijn fout, ik had het niet moeten vragen..

Ik heb mijn Wii nog niet voorzien van Homebrw, puur omdat ik Zelda voor de Wii nog niet heb.
Maar dit in het achterhoofd zal ik dr maar es wat meer vaart achter zetten, al zie ik wel op tegen het homebrew klaar maken v/d Wii.

Thnx l0c4lh0st!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:24:38 #40
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62693655
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als andere spellen?
O)))
pi_62695519
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 19:39:16 #42
46149 __Saviour__
pi_62697800
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:
Goed zoeken
Ik kan je wel aan de demo helpen, die mag vrij verspreid worden: http://www.megaupload.com/nl/?d=GW3WM2JV
De volledige versie kun je in 3 versies vinden: Een EGA versie, VGA en de VGA CD versie.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Hot_Baboon het volgende:
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien

[ Bericht 2% gewijzigd door __Saviour__ op 26-10-2008 20:46:53 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62714554
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien
hoe is dat dan bijgewerkt? via dat HB beta 9 kanaal of iets anders?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:47:39 #44
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_62715567
quote:

[..]

Dat doe ik dus regelmatig (cheaten) maar dan wél offline natuurlijk Zeker met spellen als RE4 en bijv. MP3:C kan het leuk zijn om eens mee te spelen qua cheats
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_62719820
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
pi_62720554
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:12 schreef Hot_Baboon het volgende:
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
pi_62720890
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
duidelijk.
  Donald Duck held maandag 27 oktober 2008 @ 17:01:32 #48
46149 __Saviour__
pi_62723408
De nieuwste versie van de browser werkt ook weer, voor wad manager is er denk ik nog geen update.
je kunt het overigens ook zelf patchen mbv een simpele handeling met een applicatie uit devkit

--
en mocht je per ongeluk geupdated hebben naar de nieuwe 3.3, dan kun je het ongedaan maken, mits je al een cIOS geinstalleerd hebt:
quote:
It is possible to undo the "damage" caused if you made the mistake of updating on or after October 23.

This process will only work if you already installed cIOS rev03 or greater before updating.

The newest version of WAD Manager looks for cIOS on startup and, if detected, makes use of it. As a result of this, it is in fact possible to undo the changes made by the update, by following the steps below:

1. Using WAD Manager, reinstall the old IOSes (IOS11 up to IOS37) from wads. The only legal way to obtain these is to use WUFE to extract the update files from games you legally own.
2. Once these are installed AnyTitle Deleter (which was broken by the update) will work properly again. So it is now possible to delete IOS51 using AnyTitle Deleter.

Alternatively, (once again, if you have cIOS rev03 or greater installed) you can use Waninkoko's IOS Downgarder (Please find good link) to do the first two steps for you.

Optional Steps:

1. After deleting IOS51, although not necessary, it is recommended to use cIOS Downgrader to downgrade to either 3.2 or 3.3 (3.2 recommended). Although the update doesn't change the System Menu version, by doing this you are giving yourself an extra guarantee that all traces of the update have been removed. But, cIOS Downgrader connects to Nintendo's download servers and grabs the latest version of IOS30 (the new patched one), so if you do use the downgrader you will need to reinstall IOS30 again from your legally obtained wad.
2. You will find, after doing this, that the Wii Shop Channel no longer works. This is because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed on your system. Before the update, you were presented with a message informing you of the need to update. Now, if you attempt to access the Wii Shop Channel, you are simply thrown back to the Wii Menu. This happens because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed, and therefore do not need to update. However, the new version expects IOS51 to be present, as a result it does not know what to do and therefore simply quits back to the Wii Menu. To fix this, and regain Wii Shop functionality, you can use Muzer's or tona'sWii Shop and IOS51 installer.

After doing this, you will have a fully working Wii System Menu (either 3.2 or 3.3), complete with working homebrew, IOS51, and Wii Shop Channel.

Note: It is actually only necessary to install IOS30 and a libogc-compatible IOS (Recommended: IOS36. You will see the greatest homebrew compatibility with this). However, to ensure maximum compatibility with all homebrew, it is recommended to install as many of the IOSes as possible.

Note: This has only been tested on a Pal Wii with unmodified region settings (Europe) and installing 3.2E when downgrading. Please edit this page as appropriate if you find a configuration that doesn't work.

[ Bericht 89% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 01:00:15 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:37:06 #49
46149 __Saviour__
pi_62767431
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad manager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 23:02:01 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62768245
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad wanager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.
klinkt goed! ik wacht nog even af totdat iemand het werkend heeft aangezien ik zelf nog een te grote leek ben op het gebied van de termen die je noemt.

bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')