abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 19:58:47 #1
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62620074
Vorig deel: Wii Homebrew

Wat is homebrew?
Homebrew is niet-commercieële software van thuisontwikkelaars. Deze software is niet officieel ondersteund en uitgegeven door Nintendo. Het biedt iedereen die een leuk idee heeft en de programmeerkennis, de kans om software uit te brengen voor de Wii.
Het Homebrew Channel is zo'n stuk homebrew software dat zichzelf installeert als kanaal in het menu van je Wii. Als je dat kanaal start, krijg je een menu te zien vanuit waar je andere homebrew kunt starten.

Is het allemaal wel veilig?
Het homebrewkanaal installeren is een erg stabiel en veilig proces. Er zit zo goed als geen risico aan. Maar zoals altijd, de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij jezelf.
Veruit de meeste homebrew software draait vanaf SD-kaart en brengt geen wijzigingen aan op de Wii zelf. Dergelijke software is dan ook volledig veilig te gebruiken. Mocht er eens een programma vastlopen, dan kan je de Wii gewoon resetten (soms is het nodig om de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt te houden).
Er zijn echter ook stukken software die wél wijzingen op de Wii aanbrengen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Starfall en de WAD Manager. Zorg ervoor dat je absoluut goed weet waarmee je bezig bent als je dergelijke applicaties gaat gebruiken.

Homebrew en firmwares
Het homebrew Channel maakt bij installatie en draaien gebruik van een aantal fouten in de firmware van de Wii. Nintendo heeft al eens geprobeerd hier tegen op treden, maar in de update zat weer een fout waardoor homebrew voorlopig weer veilig was. Echter, sinds de vanaf 23 oktober 2008 beschikbare update, een nieuwe versie van firmware 3.3, slaat Nintendo weer opnieuw terug. Deze update blokkeert de installatie van niet-officiéle kanalen. Waaronder dus het homebrew kanaal. Update op dit moment dus niet als je nog van plan bent het homebrew kanaal te installeren!. Heb je het kanaal al geinstalleerd, dan is er voorlopig nog niks aan de hand. Deze informatie geldt op moment van het plaatsen van deze post. Mogelijk is er in de tussentijd nieuwe informatie beschikbaar gekomen, lees daarvoor het topic door.

Wat heb ik nodig?
- Een Wii - met firmware van vóór 23 oktober 2008
- SD-kaart (geen sdhc kaart, max. 2GB). Bij voorkeur geformateerd in fat16.
- Zelda Twilight Princess, Wii versie. (alleen tijdens installatie nodig, het spel even lenen van iemand kan dus ook)
- Twilight Hack (0.1beta1)
- Homebrew Channel installer (het .elf bestand)
- Wat homebrew applicaties

Hoe werkt het?
De basis van alle Wii-homebrew is te vinden in Zelda Twilight Princess. In dat spel zit namelijk een fout (een 'exploit') die gebruikt wordt om eigen programmacode te laten draaien. Het werkt heel simpel. Je laadt een aangepaste savegame die een te lange naam bevat voor de naam van het paard (Epona). Dit zorgt voor een stack buffer overflow, waarna de homebrew geladen kan worden. In dit geval starten we dan het installatiebestand van het homebrewkanaal. Na installatie is de twilight hack niet meer nodig, homebrew draai je dan direct via het nieuwe kanaal.

Hoe installeer ik het homebrew kanaal?
Download de nieuwste versie van de Twilight Hack (link bovenaan). En stel eerst eventueel je Zelda savegame veilig, want die gaat overschreven worden. Doe de SD kaart in het SD-slot van je Wii. Ga naar het instellingenmenu (de ronde Wii knop linksonder), Geheugenbeheer, Opgeslagen gevens, Wii. Zoek je Zeldasave, klik erop en dan op Kopieeren. Je Zelda savegame is nu gekopieerd naar de kaart. Stop de SD kaart nu in de kaartlezer van je computer. Ga naar de map \private\wii\title\RZDP op je SD-kaart en backup het DATA.BIN bestand ergens op je harde schijf en verwijder het bestand van de SD-kaart. Neem het rzdp0.bin bestand uit de zipfile van de Twilight Hack, hernoem het naar DATA.BIN en zet het in de \private\wii\title\RZDP map op de SD-kaart.
Open de zipfile van het homebrew channel. Pak het boot.elf (de rest is niet nodig) uit naar de root (dat is de hoofdmap) van je SD-kaart. Doe de Wii aan en kopieer de nieuwe gehackte savegame naar het geheugen. Start Zelda. Laad de gehackte savegame. Loop nu naar de man toe en praat met hem, of loop achteruit weg. Beide situaties leiden ertoe dat de naam van het paard aangeroepen wordt, waarna de hack zijn werk kan doen en zal opstarten.
Je krijgt een scherm te zien met een disclaimer en de mogelijkheid om het proces nog af te breken. Mogelijk krijg je een waarschuwing te zien over een versienummer. Deze kun je negeren. Als je doorgaat, zal de installatie starten en na een paar seconden voltooid zijn. De Wii zal dan opnieuw opstarten en het Homebrew Channel is de nieuwste aanwinst in je Wii menu. Klik erop om het te starten, net zoals dat bij alle andere kanalen gaat. Je kunt het boot.elf bestand verwijderen van je SD-kaart, dat is niet meer nodig. Ook kun je je eigen savegame van Zelda terugzetten door het gebackupte DATA.BIN bestand terug te zetten.

Homebrew installeren
Alle homebrew die je op de SD-kaart wilt zetten, moet in een eigen submap komen van \apps en bestaan uit 3 bestanden: boot.elf of boot.dol, het hoofdbestand van de homebrew. Een icon.png (128x48), het plaatje waarmee de homebrew verschijnt in het menu en een meta.xml bestand waarin informatie staat zoals de versie, titel en beschrijving. Van veel homebrew zijn al complete zip-bestanden verschenen waarin deze bestanden goed zijn aangemaakt, zie de link bovenaan. Pak zo'n bestand uit en plaats in \apps op de SD-kaart. Hier is een voorbeeld van een goed geplaatst stukje homebrew:

De Homebrew Browser
Een erg fijn stukje software is de Homebrew Browser. Dit is geen Internetbrowser zoals je wellicht zou verwachten, maar een downloadprogramma waarmee je nieuwe software binnen haalt. Zie het maar als het winkelkanaal van homebrew. Je kunt er nieuwe software mee installeren, updaten en verwijderen. Alles is netjes in catagorieën ingedeeld, zodat je snel wat leuke software kunt opzoeken. Deze applicatie vereist uiteraard een internetverbinding.

Homebrew streamen
Als je even snel iets wilt testen, kun je ook homebrew vanuit je PC naar je wii streamen via je draadloze netwerk. Start eerst het homebrew kanaal op en druk daarin op het Home knopje op je Wiimote. Bovenaan in beeld zie je nu het IP-adres van je Wii.
Ga op je computer naar Control Panel > System > Advanced > Environment Variables > System Variables > New. Bij Variable Name vul je WIILOAD in. Bij Value vul je tcp:192.168.0.100 in, maar dan natuurlijk het eigenlijke ip van je wii dat je eerder opgezocht hebt.
In de zip van het homebrew kanaal vind je in \wiiload\win32 het bestand wiload.exe. Pak dit uit ergens op je harde schijf. Sleep nu het .elf homebrew bestand dat je wilt streamen naar deze exe toe (sleep en laat het erop vallen)
Of een wat makkelijkere methode met GUI: WiiTCPLoadGUI

Hier te downloaden

Tips
- Blijft het laden van applicaties hangen op 0%? Verwijder dan de Gamecube memorycard(s).
- Reageert de classic controller niet in een applicatie? Ontkoppel deze van de wiimote en sluit hem weer aan.
- Krijg je een melding zoals bijv, 'cannot mount SD'? Formatteer dan de SD-kaart in fat(16)
- Sommige applicaties vereisen een bepaalde mapstructuur, los van de eigen map onder \APPS. Ter voorbeeld even FCEU GX. Deze wil bijvoorbeeld een map hebben \FCEUGX\SAVES. Deze map plaats je in de root (de hoofdmap) van de SD-kaart, en niet onder \APPS.

Het kanaal verwijderen en updaten
Het homebrew channel is te verwijderen zoals dat met andere verwijderbare kanalen ook gaat, via het geheugenmenu van de Wii dus. De huidige versie van het kanaal is een beta en er zullen later updates volgen. Deze updates kun je gelijk online installeren vanuit de Wii, het kanaal kijkt zelf of er eentje beschikbaar is. Heb je geen internetverbinding op je Wii, dan kun je het installatiebestand van de nieuwe versie gewoon via het kanaal zelf draaien. Plaats het dan in een submap van \apps

Sites om in de gaten te houden:
http://www.wiibrew.org/wiki/Main_Page : Een wiki over homebrew. Ze hebben o.a. een mooi handig overzicht van veel homebrew.
http://www.hackmii.com : Blog van de makers van het homebrewkanaal. Gaat vaak over de meer technische kant van het verhaal. Erg interessant om bij te houden
http://www.tehskeen.com : thuisbasis van veel ontwikkelaars van homebrew. Ze kondigen er hun nieuwe releases als eerste aan en op het forum kun je direct met ze in contact komen.
http://gbatemp.net/index.php?showforum=104 : Erg groot forum waar je alle aspecten van Wii hacking en homebrew kunt bespreken.
http://wii.waninkoko.info/ : Ontwikkelaar van een aantal interessante applicaties. Veel van zijn applicaties brengen wijzigingen aan op de Wii, dus let goed op

[ Bericht 37% gewijzigd door __Saviour__ op 24-10-2008 22:17:25 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62620659
tvp
pi_62620661
Zag het ook, staat er ook bij dat het gedelete word van je systeem.
Of dat ook gebeurd weet ik niet moet nog ff homebre doen.
Wilde morgen ff zelda lenen van iemand om te homebrewen
Dus we wachten wel ff met de update
=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:18:16 #4
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62620725
tvp
Dit is trouwens wel een tof spelletje: http://wiibrew.org/wiki/MahJongg_Wii
O)))
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:19:29 #5
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62620762
tvp
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 20:19:39 #6
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62620767
en wat zijn dan de "voordelen" (aldus Nintendo) van deze update?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 21:17:52 #7
46149 __Saviour__
pi_62622660
Volgens Nintendo is het bedoeld voor het winkelkanaal. Dat zal wellicht ook wel, maar achter de schermen werkt het dus ook homebrew tegen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:18:35 #8
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62622676
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:19 schreef djkoelkast het volgende:
en wat zijn dan de "voordelen" (aldus Nintendo) van deze update?
Nieuw winkelkanaal dacht ik
O)))
pi_62622840
Eigenlijk moeten we een OP vol homebrew enzo
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_62624001
Tja, ik heb nog steeds de eerste versie van de Twilight hack, zolang heb ik al niet geupdate. Zal ik ook niet meer doen tot dat het weer nodig is. Ik gok bij Animal Crossing.
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 22:03:49 #11
46149 __Saviour__
pi_62624487
Zo, OP staat er weer met enige updates. Iemand ideeën voor aanvullingen van zaken die belangrijk zijn?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62626693
tvp
Narf!
pi_62626844
Tvp

Voorlopig nog niet updaten dus.
pi_62627043
Ik heb nog geen update gedownload vanaf het begin van mij Wii bestaan.
Er is nog geen enkele update geweest waarvan ik zeg, Ja! daar heb ik iets aan.
Dat winkelkanaal is toch ook maar een wasseneus

Homebrew Browser is tenminste nog een leuk kanaal met echte nostalgische spellen.
Maar zie ik in de start nu Larry?
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 23:10:50 #15
46149 __Saviour__
pi_62627218
Nee dat is het geweldige Monkey Island, speelbaar via ScummVM.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62637086
quote:
quote: Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef Hot_Baboon het volgende:

geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.

Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma

ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.

bedankt!
Bij mij doet geexbox het gewoon gelijk zonder zwart scherm.
Heb je de nieuwste versie ?
ja ik heb de alpha 4 versie.
echter heb ik voor de installatie de nieuwste systeemupdate uitgevoerd. wellicht dat dit de normale gang van zaken in de weg staat...

help!
  Donald Duck held vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:21:04 #17
46149 __Saviour__
pi_62654725
meldt dat scherm dan echt iets over installeren? geexbox hoort gewoon zo te draaien lijkt me, daarbij valt niks te installeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:32:56 #18
46149 __Saviour__
pi_62655049
Er is overigens alweer een leuke tijdelijke oplossing, mocht je nog VC en WiiWare games willen kopen. Toegang tot Nintendo's winkelkanaal heb je alleen met de nieuwste firmware. Maar gezien vanuit de homebrewkant kun je beter even niet updaten. Dus nu is er een applicatie die het nieuwe winkelkanaal installeert en de nieuwe IOS51, maar het laat alle andere IOS'en met rust. Het laat dus ook de trucha bug intact daarbij.
http://wiibrew.org/wiki/Wii_Shop_and_IOS51_installer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:57:08 #19
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62655806
Dit werkt wederom illegaliteit in handen he, nu gaat niemand meer updaten maar alle VC/WW games downloaden en installeren met een WAD installer.
pi_62667108
teeveepee
pi_62667191
Brengt homebrew op de wii risico's met zich mee?
Ik wil niet dat ie stuk gaat.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  Donald Duck held zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:57:47 #22
46149 __Saviour__
pi_62670221
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:57 schreef djkoelkast het volgende:
Dit werkt wederom illegaliteit in handen he, nu gaat niemand meer updaten maar alle VC/WW games downloaden en installeren met een WAD installer.
Voor degenen die toch netjes legaal willen downloaden, is er nu dus al die Wiishop+IOS51 update. 'best of both worlds' voor dit moment zeg maar.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:30 schreef Remake het volgende:
Brengt homebrew op de wii risico's met zich mee?
Ik wil niet dat ie stuk gaat.
Standaard homebrew is erg veilig. Gewoon goed de stappen volgen, dan kan er niks mis gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:24:27 #23
46149 __Saviour__
pi_62683826
Beta9 van het kanaal is beschikbaar.
Nieuw:
* Installer / updater now works with the October 23 update
* SDHC support
* REALLY fixed the memcard bug
* Installer now picks newest sane IOS, fixes some beta8 regressions
* Added a reload button (for SD card changes)
* Return to system menu skips warning
* Fixed some graphical glitches
* Saner XML load code
* Many fixes to underlying stuff in the newer libogc
quote:
The ELF loading code in The Homebrew Channel has been updated to be consistent
with the ELF Specification. Due to inconsistencies in ELF executables produced
by current versions of DevkitPPC as of this writing, current ELF applications
will not work with this version (this is why we have been recommending the use
of DOL files instead). The next release of DevkitPPC is expected to include a
new executable build process that will produce both valid ELFs and DOLs. If
you have applications in ELF format, please ask the developer to release the
proper DOL executable

..

The Homebrew Channel relies on certain security flaws (fakesigned TMD and
ticket) that exist in older versions of the Wii's software. The most recent
update as of this writing (dated 23 October 2008) was the first update to
completely correct these flaws. This version of The Homebrew Channel
incorporates a workaround for this (by exploiting a different flaw), and will
work with this version of the Wii's software. However, this new flaw may also
be fixed in the future. When it is, you may not be able to install this
channel for the first time.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 11:27:38 #24
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62683876
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:24 schreef __Saviour__ het volgende:

* SDHC support
* REALLY fixed the memcard bug

SDHC support is echt tof, dat opent weer een hoop nieuwe mogelijkheden!
En die memcard bug, is dat dat je je GC kaarten er niet in mag laten zitten? Zou ook mooi zijn want ik heb er standaard 2 in.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:31:55 #25
46149 __Saviour__
pi_62683950
Ja, met een achtergebleven memorycard had de vorige versie nogal eens problemen, die kun je nu laten zitten als het goed is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62684106
Ik krijg het browser kanaal niet meer open.
Hiermee downloaden ik altijd de nieuwste spelletjes en funny utility's.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:43:50 #27
46149 __Saviour__
pi_62684180
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62684236
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
We wachten wel netjes, zo dringend heb ik het allemaal niet nodig.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:08:01 #29
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62684639
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
O)))
pi_62691205
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:08 schreef arucard het volgende:
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?

[ Bericht 5% gewijzigd door ruffian op 26-10-2008 16:14:18 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:21:18 #31
111172 Noax
pi_62691721
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_62691964
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Noax het volgende:
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:02 #33
46149 __Saviour__
pi_62691989
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:06 schreef ruffian het volgende:
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.
En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:58 #34
46149 __Saviour__
pi_62692017
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:28 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:34 #35
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62692395
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
pi_62692445
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:01 #37
46149 __Saviour__
pi_62692552
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef djkoelkast het volgende:
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
Daarbij ging ik uit van het normale Wiimenu, die vindt bij de meeste kaartjes >2GB niet fijn, hoewel daar ook een oplossing voor is. Maar het HBC ondersteunt nu sinds beta9 ook sdhc, dus die limiet is er helemaal niet meer.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:42 schreef ruffian het volgende:

En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
Bij die link naar wiibrew in de OP vind je heel veel downloads. Monkey Island speel je via ScummVM, ook daar te vinden. Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62692624
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:46 schreef __Saviour__ het volgende:

Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
Dat bedoelde ik, hoe kom ik daar aan?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:51:35 #39
111172 Noax
pi_62692727
quote:

[..]

Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
Mijn fout, ik had het niet moeten vragen..

Ik heb mijn Wii nog niet voorzien van Homebrw, puur omdat ik Zelda voor de Wii nog niet heb.
Maar dit in het achterhoofd zal ik dr maar es wat meer vaart achter zetten, al zie ik wel op tegen het homebrew klaar maken v/d Wii.

Thnx l0c4lh0st!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:24:38 #40
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62693655
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als andere spellen?
O)))
pi_62695519
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 19:39:16 #42
46149 __Saviour__
pi_62697800
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:
Goed zoeken
Ik kan je wel aan de demo helpen, die mag vrij verspreid worden: http://www.megaupload.com/nl/?d=GW3WM2JV
De volledige versie kun je in 3 versies vinden: Een EGA versie, VGA en de VGA CD versie.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Hot_Baboon het volgende:
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien

[ Bericht 2% gewijzigd door __Saviour__ op 26-10-2008 20:46:53 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62714554
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien
hoe is dat dan bijgewerkt? via dat HB beta 9 kanaal of iets anders?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:47:39 #44
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_62715567
quote:

[..]

Dat doe ik dus regelmatig (cheaten) maar dan wél offline natuurlijk Zeker met spellen als RE4 en bijv. MP3:C kan het leuk zijn om eens mee te spelen qua cheats
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_62719820
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
pi_62720554
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:12 schreef Hot_Baboon het volgende:
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
pi_62720890
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
duidelijk.
  Donald Duck held maandag 27 oktober 2008 @ 17:01:32 #48
46149 __Saviour__
pi_62723408
De nieuwste versie van de browser werkt ook weer, voor wad manager is er denk ik nog geen update.
je kunt het overigens ook zelf patchen mbv een simpele handeling met een applicatie uit devkit

--
en mocht je per ongeluk geupdated hebben naar de nieuwe 3.3, dan kun je het ongedaan maken, mits je al een cIOS geinstalleerd hebt:
quote:
It is possible to undo the "damage" caused if you made the mistake of updating on or after October 23.

This process will only work if you already installed cIOS rev03 or greater before updating.

The newest version of WAD Manager looks for cIOS on startup and, if detected, makes use of it. As a result of this, it is in fact possible to undo the changes made by the update, by following the steps below:

1. Using WAD Manager, reinstall the old IOSes (IOS11 up to IOS37) from wads. The only legal way to obtain these is to use WUFE to extract the update files from games you legally own.
2. Once these are installed AnyTitle Deleter (which was broken by the update) will work properly again. So it is now possible to delete IOS51 using AnyTitle Deleter.

Alternatively, (once again, if you have cIOS rev03 or greater installed) you can use Waninkoko's IOS Downgarder (Please find good link) to do the first two steps for you.

Optional Steps:

1. After deleting IOS51, although not necessary, it is recommended to use cIOS Downgrader to downgrade to either 3.2 or 3.3 (3.2 recommended). Although the update doesn't change the System Menu version, by doing this you are giving yourself an extra guarantee that all traces of the update have been removed. But, cIOS Downgrader connects to Nintendo's download servers and grabs the latest version of IOS30 (the new patched one), so if you do use the downgrader you will need to reinstall IOS30 again from your legally obtained wad.
2. You will find, after doing this, that the Wii Shop Channel no longer works. This is because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed on your system. Before the update, you were presented with a message informing you of the need to update. Now, if you attempt to access the Wii Shop Channel, you are simply thrown back to the Wii Menu. This happens because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed, and therefore do not need to update. However, the new version expects IOS51 to be present, as a result it does not know what to do and therefore simply quits back to the Wii Menu. To fix this, and regain Wii Shop functionality, you can use Muzer's or tona'sWii Shop and IOS51 installer.

After doing this, you will have a fully working Wii System Menu (either 3.2 or 3.3), complete with working homebrew, IOS51, and Wii Shop Channel.

Note: It is actually only necessary to install IOS30 and a libogc-compatible IOS (Recommended: IOS36. You will see the greatest homebrew compatibility with this). However, to ensure maximum compatibility with all homebrew, it is recommended to install as many of the IOSes as possible.

Note: This has only been tested on a Pal Wii with unmodified region settings (Europe) and installing 3.2E when downgrading. Please edit this page as appropriate if you find a configuration that doesn't work.

[ Bericht 89% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 01:00:15 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:37:06 #49
46149 __Saviour__
pi_62767431
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad manager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 23:02:01 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62768245
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad wanager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.
klinkt goed! ik wacht nog even af totdat iemand het werkend heeft aangezien ik zelf nog een te grote leek ben op het gebied van de termen die je noemt.

bedankt!
  Donald Duck held woensdag 29 oktober 2008 @ 00:29:53 #51
46149 __Saviour__
pi_62770308
het kan wat ingewikkeld lijken ja door al dat IOS gedoe. Maar zijn maar een paar simpele stappen eigenlijk. En het werkt blijkbaar, het is al getest. En dat allemaal dankzij een onoplettende Nintendomedewerker die maanden geleden per ongeluk deze disc liet zitten in een Wii die na reparatie was teruggestuurd
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62778779
hahaha geniaal! mooi stukje entertainment ook dat Nintendo alles zo probeert tegen te werken en dan eigenlijk zelf ook de oplossing geeft..
pi_62778816
Nadat Nintendo eerder een Wii-update uitbracht om het installeren van homebrew-applicaties tegen te gaan, hebben hackers de beperkingen weer ongedaan gemaakt. Bovendien ondersteunt het vernieuwde Homebrew Channel nu sdhc-kaartjes.

Bron: tweakers.net
pi_62854402
tvp
pi_62862738
Weet niet of dit hier mag, maar wat is de status van snes emu's voor de wii? Zijn er al die perfect werken net zoals op de pc? zou sommige oude spellen zoals mariokart wel weer willen spelen (iig stukken beter dan mariokart wii). VC heeft natuurlijk wel het eea maar veel te weinig en van sommige spellen is het natuurlijk maar hopen dat nintendo ze een keer erop zet en ik heb geen zin om daarop te wachten.

Dat is trouwens ook de enige reden dat ik het homebrew channel zou willen installeren, voor de rest vind ik mijn wii prima.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_62865511
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:56 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet niet of dit hier mag, maar wat is de status van snes emu's voor de wii? Zijn er al die perfect werken net zoals op de pc? zou sommige oude spellen zoals mariokart wel weer willen spelen (iig stukken beter dan mariokart wii). VC heeft natuurlijk wel het eea maar veel te weinig en van sommige spellen is het natuurlijk maar hopen dat nintendo ze een keer erop zet en ik heb geen zin om daarop te wachten.

Dat is trouwens ook de enige reden dat ik het homebrew channel zou willen installeren, voor de rest vind ik mijn wii prima.
Ik gebruik zelf deze:
http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/Snes9X_Wii . Werkt zeer goed, zelfs wiimote support.
pi_62867886
Ah ja die had ik vanmiddag ook gevonden. Maar heeft die versie nu al classic controller support? met je wiimote snes games spelen lijkt me nou niet zo fijn.
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:05:31 #58
46149 __Saviour__
pi_62867983
Ja, classic werkt ook
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62874961
heb zelf een wii met zo'n modchip
pi_62913162
Homebrew channel = crap. Zooi eindelijk maar eens geinstalleerd inc die snes emu (enige reden) maar werken? ho maar. Die emu slaat de helft van de tijd vast tijdens het laden en als ie doorlaad dat krijgt ie bij iedere rom program exeption failed ofzo met een lijst cijfers. Beunzooi, faal, zonde van mijn tijd
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 17:55:00 #61
46149 __Saviour__
pi_62913250
dan doe je toch iets fout.
hier draait het prima en stabiel. zels 'moeilijke' spellen zoals mario world 2 en mario rpg
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62913678
Wat kan ik in hemelsnaam fout doen aan de bestanden rechtstreeks naar de SD kaart kopieren en de roms in de roms map zetten? Dat hoeren prog ziet zelfs die roms staan, maar zodra die ze moet laden slaat ie gewoon vast. Lijkt mij dus gewoon een gaar programma.
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 18:13:58 #63
46149 __Saviour__
pi_62913742
Nee, het programma is in orde. Velen anderen gebruiken het zonder problemen. Zorg dat je een stabiele build pakt, 006 is de nieuwste op dit moment. Zorg dat je SD-kaart goed geformatteerd is, controller deze eventueel op fouten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 18:38:42 #64
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62914391
Snelle SD kaart, misschien helpt dat.
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 18:47:07 #65
46149 __Saviour__
pi_62914573
sdhc? dat is het probleem dan. het nieuwe homebrewkanaal ondersteunt SDHC, maar applicaties moeten dat dan ook zelf nog wel ondersteunen. Er is nog geen officiele versie daarmee, maar wel eentje die door anderen gecompiled is: http://consoleconnect.com(...)snes9xgx-006-wii.dol
hernoemen naar boot.dol en in de snes9x map plaatsen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62915867
Thanks, nu werkt het wel. Dacht juist dat ik een normale SD kaart had... Werkt nu dus, echt vet. In hoeverre worden games eigenlijk gerenderd zoals vroegah op de snes? Het lijkt mij allemaal behoorlijk origneel maar ik heb al jaren geen snes meer aangeraakt en met zsnes op de computer had je altijd een hele lading filters die je er overheen kon gooien. Heb nu alleen de video filter op original gezet.

Mariokart is trouwens wel moeilijk geworden zeg, op de ds en wii is het een eitje maar op de snes is het echt weer inkomen.

Iemand trouwens enig idee of deze emu ooit online zal krijgen? dat vond ik altijd zo cool aan zsnes, gingen we gewoon online dbz hyper dimension spelen
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 20:46:17 #67
46149 __Saviour__
pi_62917569
Als je het op Original zet, ziet het er uit zoals vroeger. Let er ook op dat je de mappenstructuur goed hebt, anders kun je straks niet saven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62918016
Ja die staat goed, hoef je niks aan te doen als je alles copy paste uit de .zip. Mariokart saved iig.

Nu alleen nog zo'n snes controller voor de wii vinden. Iemand enig idee of die nog ergens worden verkocht? playasia had ze eerst maar die zijn al maanden out of stock.
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 21:08:30 #69
46149 __Saviour__
pi_62918187
Op eBay zijn die dingen wel te vinden, maar aan een flinke prijs.
Een Classic Controller is een stuk goedkoper en heeft haast dezelfde layout
Als alternatief kun je ook proberen een echte SNES controller te kopen in combinatie met dit http://www.retrousb.com/index.php?productID=122
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62921866
Ja classic heb ik al maar ik vind de button placement niet helemaal lekker, op de snes zitten ze schuin waardoor je je duim er beter op kan leggen vind ik. Zo'n usb ding is wel interresant, alleen moet ik dan me snes controllers weer eens opzoeken en het is helaas niet draadloos. Op ebay betaal je dan wel weer een euro of 50 voor zo'n controller. Aan de andere kant, die werkt iig 100% zeker maar dat usb ding gaat via je wii zijn usb poort toch? dus of die ook werkt...
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 23:32:53 #71
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62923159
Aan de aansluiting te zien gaat hij op de GC poort, niet USB.
  Donald Duck held dinsdag 4 november 2008 @ 00:12:14 #72
46149 __Saviour__
pi_62923968
Klopt, die gaat in de GC poort. De controller werkt daardoor ook als GC-controller en dat wordt ondersteund door het programma.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62924015
Monkey Island
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63024268
Even een vraag van iemand die niet goed is met computers

Heb je nu Zelda echt nodig om dit te doen?
  Donald Duck held vrijdag 7 november 2008 @ 11:59:52 #75
46149 __Saviour__
pi_63026662
Ja. In dat spel zit een bug die gebruikt wordt om de eerste keer homebrew te starten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63028092
Ok bedankt! Ga toch dat spel maar eens aanschaffen, wou ik toch al doen...
pi_63030301
Misschien verkeerde topic maar is het ook al 'ns mogelijk om dvd's af te spelen op de Wii?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  Donald Duck held vrijdag 7 november 2008 @ 14:39:44 #78
46149 __Saviour__
pi_63030757
Ja. Dan moet je DVDx installeren en een aangepaste versie van Mplayer gebruiken. Nog niet helemaal perfect werkend, maar het is dus mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63036223
Great, aan de praat gekregen! Alleen jammer dat het beeld niet precies zo goed is als een normale DVD speler... Bedankt iig!
  Eindredactie Games zondag 9 november 2008 @ 15:25:41 #80
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63075339
is het nu mogelijk om het homebrew kanaal te draaien als ik me wii updat evan 3.2 naar 3.3 ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Donald Duck held zondag 9 november 2008 @ 17:07:39 #81
46149 __Saviour__
pi_63078484
Ja, dat werkt ondertussen weer met de nieuwste versie. Op een paar dingen na, maar normale homebrew en het kanaal werken wel normaal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63096031
Ok ik heb het ook aan de praat gekregen. Thanx! Ik vind de Scumm erg leuk
pi_63096477
Ik heb trouwens nog een vraagje: nu heb ik maar 2 spellen in de ScummVM: Gobliiins en nog ene. Hoe krijg je meer spellen erop?
  Donald Duck held maandag 10 november 2008 @ 10:46:22 #84
46149 __Saviour__
pi_63096910
Gewoon ergens op de SD-kaart de bestanden van het spel zetten. Zelfs plaats ik ze in \SCUMMVM\spelnaam
En dan in het startmenu van ScummVM klik je op Add Game, dan blader je naar de juiste map toe. De map zelf zal leeg lijken, hij toont geen bestanden. Klik op Choose, je krijgt dan nog een venster waarin je op Ok klikt. Daarna staat het spel in de lijst en kun je het spelen.
Spellen die bijvoorbeeld werken zijn Monkey Island 1,2 en 3 (na wat aanpassingen) en Day of the Tentacle, Maniac Mansion
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63097041
Thanks!
  Eindredactie Games donderdag 13 november 2008 @ 16:03:30 #86
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63193575
is het mogelijk om wmv vanaf het internet te bekijken?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 november 2008 @ 16:44:44 #87
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_63194861
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:03 schreef donald_dick het volgende:
is het mogelijk om wmv vanaf het internet te bekijken?

Met sommige mediaplayers kon je ook streams kijken volgens mij. Ik denk mplayer maar dat weet ik niet zeker.
O)))
pi_63280317
Nou heb ik ipv een Points card Zelda gekocht bij Bol voor Homebrew (moet zeggen, erg leuk!) wou alleen een internet browser, dacht dat die er wel zou zijn voor homebrew maar kan hem dus niet vinden

Iemand bekend of die er wel is ?

(ps. met name voor gebruik van utizendinggemist.nl op tv)
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_63281073
quote:
Op maandag 17 november 2008 05:24 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Nou heb ik ipv een Points card Zelda gekocht bij Bol voor Homebrew (moet zeggen, erg leuk!) wou alleen een internet browser, dacht dat die er wel zou zijn voor homebrew maar kan hem dus niet vinden

Die site werkt niet in de browser, youtube wel.
Even google, en je vind wel een "gratis" versie
  Donald Duck held maandag 17 november 2008 @ 12:57:52 #90
46149 __Saviour__
pi_63286226
Er was een homebrew programmeerwedstrijdje aan de gang, dit zijn de deelnemers:
http://www.tehskeen.com/contests/tswcc/downloads.php
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:12:44 #91
111172 Noax
pi_63306545
quote:
Op maandag 17 november 2008 05:24 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

Zo, er zijn zaken waar je em voor ongeveer euro 40 kan scoren, je had je aardig wat kunnen besparen...
Dit aangezien deze game bij BOL maar liefst euro 60 is.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held dinsdag 18 november 2008 @ 12:16:01 #92
46149 __Saviour__
pi_63313144
Firmware 3.4 is uit sinds vandaag, deze werkt homebrew weer opnieuw tegen. Niet installeren dus voorlopig als je homebrew wilt behouden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 21 november 2008 @ 19:49:09 #93
46149 __Saviour__
pi_63413034
Wat meer bekend. Met de Twilight Hack is het gedaan waarschijnlijk. Firmware 3.4 zit te dicht daarvoor. Maar hackers hebben al andere exploits op het oog om te gebruiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63413959
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat meer bekend. Met de Twilight Hack is het gedaan waarschijnlijk. Firmware 3.4 zit te dicht daarvoor. Maar hackers hebben al andere exploits op het oog om te gebruiken.
Ja de 3.4 laat de wii ook automatisch updaten in het vervolg.
  Donald Duck held vrijdag 21 november 2008 @ 20:33:29 #95
46149 __Saviour__
pi_63414253
Dat is wel een mogelijk gevaar ja. Het heeft altijd al in de gebruikersovereenkomst gestaan dat Nintendo dergelijke maatregelen kan nemen, maar sinds het uitkomen van 3.4 hebben ze het herschreven zodat het nu veel duidelijker is. Maar als je Standby Internet hebt uitstaan loop je weinig risico denk ik. Of het moet zijn dat de Wii stiekem een update downloadt terwijl je een spelletje online aan het spelen bent.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63421817
Maar met het geweldige aanbod aan online wii games zal dat nou ook weer niet direct echt een probleem zijn

Heb zelf al tijden niet geupdate. Zit nog met een versie van voor brawl geloof ik. Waarom zou ik ook upgraden? die extra software voegt niks toe en zolang er ik geen games vind die de moeite waard zijn om te kopen die die update nodig hebben komt ie er ook niet.

Anyway, wacht nogsteeds op de snes wii controller voor snes emu
  Donald Duck held zaterdag 22 november 2008 @ 12:42:22 #97
46149 __Saviour__
pi_63426531
Sommige upgrades voegen wel wat toe. 3.4 bijvoorbeeld zorgt voor hogere SD-kaart snelheden. En om in het winkelkanaal te komen heb je ook altijd de nieuwste versie nodig, hoewel daar ook een oplossing voor is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63433597
Maar waarom zou je als je homebrew hebt nog in het winkelkanaal willen komen?
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:51:13 #99
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_63433859
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar waarom zou je als je homebrew hebt nog in het winkelkanaal willen komen?
Nou omdat er ook mensen zijn die wel legaal nog hun spellen kopen (alsmede VC games) en de HBC voornamelijk gebruiken voor media applicaties en andere selfmade homebrew
pi_63453725
Wiiware vind ik niet zo boeiend en VC games vind ik eerlijk gezegd gewoon je reinste afzetterij. 8 euro voor een snes game is gewoon niet normaal. Die games hebben lang geleden hun geld al opgebracht en er zit nagenoeg veder geen werk aan en toch vragen ze 8 euro (daar je via intet alles gratis kan krijgen, terwijl die mensen ook servers ed moeten onderhouden). Heb 3x een pointscard gekocht en dat vind ik mooi zat. Nu gewoon lekker via de emu, kan je tenminste ook saven waar en wanneer je maar wilt.
  zondag 23 november 2008 @ 19:16:28 #101
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_63456951
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Wiiware vind ik niet zo boeiend en VC games vind ik eerlijk gezegd gewoon je reinste afzetterij. 8 euro voor een snes game is gewoon niet normaal. Die games hebben lang geleden hun geld al opgebracht en er zit nagenoeg veder geen werk aan en toch vragen ze 8 euro (daar je via intet alles gratis kan krijgen, terwijl die mensen ook servers ed moeten onderhouden). Heb 3x een pointscard gekocht en dat vind ik mooi zat. Nu gewoon lekker via de emu, kan je tenminste ook saven waar en wanneer je maar wilt.
Dat kan ook via de reguliere manier (VC) zodra je het spel beëindigd en teruggaat naar het Wii menu maakt ie een savestate aan, dus dat was al zo
  Donald Duck held zondag 23 november 2008 @ 20:03:34 #102
46149 __Saviour__
pi_63458148
Dat werkt iets anders. Die functie van de VC is meer een soort van verlengde pauze, je gaat gewoon exact op dat punt verder. Maar als je bijvoorbeeld dood gaat, kun je niet vanaf dat punt weer opnieuw beginnen, want de save is dan weg. Bij een emulator kun je de save laden zo vaak als nodig is
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 23 november 2008 @ 23:15:36 #103
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_63465106
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat werkt iets anders. Die functie van de VC is meer een soort van verlengde pauze, je gaat gewoon exact op dat punt verder. Maar als je bijvoorbeeld dood gaat, kun je niet vanaf dat punt weer opnieuw beginnen, want de save is dan weg. Bij een emulator kun je de save laden zo vaak als nodig is
Klopt idd, maargoed dat maakt de spelervaring ook eerlijker omdat je het spel speelt zoals het bedoeld is en je niet kan cheaten door steeds de oude save state te herladen
  Donald Duck held maandag 24 november 2008 @ 17:01:37 #104
46149 __Saviour__
pi_63482369
heb je wel een punt ja, save states in emulators maken het wat te makkelijk. klein stukje verder, saven, klein stukje verder, weer saven

En de twilight hack is trouwens weer wel werkend gekregen onder 3.4
quote:
So I said that the Twilight Hack was gone and probably wouldn’t be coming back.

Good thing I left that probably in there.

Yes, they screwed up the anti-Twilight Hack check. Again.

There’s not much point in us publishing a detailed explanation on where the problems are this time around. It comes down to nothing remarkable anyway - just more stupid, silly bugs. They fixed some and added more. We didn’t look much this time because we thought that, well, they really couldn’t have screwed it up this time, could they? As it turns out, you didn’t even have to look at the code to figure out that something was wrong. Someone tried to copy the Twilight Hack out of a 3.3 Wii and into a 3.4 Wii. Go ahead, try it. It doesn’t quite work (it crashes the game when used), but the save copies. Oops. Props to Krusty for pointing this out.

Will this finally be the last release of the Twilight Hack? Will Nintendo finally manage to beat it into the ground? Third time’s the charm, maybe? We don’t know.

Enjoy: Twilight Hack v0.1-beta2 (special 3.4 edition)

Notes: This is for 3.4 ONLY. 3.3 and earlier users should continue with the v0.1-beta1 Twilight Hack. The hacked savefile will be deleted on every boot, so you should copy it, run Zelda, and immediately install HBC, as the hack will be gone once you go back to the System Menu (and then you’ll have to copy it agan to use it again). JAP and PAL are untested but ought to work.

Also, this in no way implies that updating is a good idea. It’s not. Don’t do it.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63482455
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een punt ja, save states in emulators maken het wat te makkelijk. klein stukje verder, saven, klein stukje verder, weer saven

[..]
Ik noem het vooral praktischer. Gewoon af en toe ff een leveltje spelen zonder je zorgen hoeven te maken over een savepoint. En bij sommige games wil je ook niet anders, ik ga R-type echt niet uitrkijgen anders
pi_63565101
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Is de beschrijving in de OP hetzelfde gebleven voor 3.4?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bulletdodger op 27-11-2008 14:40:17 ]
  Donald Duck held donderdag 27 november 2008 @ 17:06:54 #107
46149 __Saviour__
pi_63569894
Ja, die procedure werkt ook voor 3.4. Met als enig verschil dat het systeem de twilight hack verwijdert als je naar het menu terugkeert na een reboot. Dus je moet de save kopieeren, en daarna gelijk de installatie van het homebrew kanaal starten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63577214
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, die procedure werkt ook voor 3.4. Met als enig verschil dat het systeem de twilight hack verwijdert als je naar het menu terugkeert na een reboot. Dus je moet de save kopieeren, en daarna gelijk de installatie van het homebrew kanaal starten.
OK. Nadeel van die hack is dat je de systeemsoftware niet meer kan updaten, wat zijn daar de eventuele nadelen van?
  Donald Duck held donderdag 27 november 2008 @ 22:03:11 #109
46149 __Saviour__
pi_63578864
Updaten kán natuurlijk nog wel, maar daarmee verlies je mogelijk homebrew.
Vooralsnog heeft het niet installeren van de nieuwste firmware geen nadelen, alle spellen draaien gewoon. Als een spel een update op de disc heeft staan en je wilt die niet installeren (normaal kun je er niet omheen), kun je die overslaan door het spel niet direct via het disc channel te starten, maar via Gecko OS bijvoorbeeld (een homebrew applicatie).
Het winkelkanaal weigert je toegang als je niet te nieuwste firmware hebt. Maar ook daar zijn oplossingen voor dankzij homebrew. Zo heb ik nog 3.2 en kan toch in het winkelkanaal komen. Ik heb gewoon handmatig het winkelkanaal geupdate, zonder de rest van het systeem te updaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63586099
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Updaten kán natuurlijk nog wel, maar daarmee verlies je mogelijk homebrew.
Vooralsnog heeft het niet installeren van de nieuwste firmware geen nadelen, alle spellen draaien gewoon. Als een spel een update op de disc heeft staan en je wilt die niet installeren (normaal kun je er niet omheen), kun je die overslaan door het spel niet direct via het disc channel te starten, maar via Gecko OS bijvoorbeeld (een homebrew applicatie).
Het winkelkanaal weigert je toegang als je niet te nieuwste firmware hebt. Maar ook daar zijn oplossingen voor dankzij homebrew. Zo heb ik nog 3.2 en kan toch in het winkelkanaal komen. Ik heb gewoon handmatig het winkelkanaal geupdate, zonder de rest van het systeem te updaten.
Ok thanx heb vandaag zelda maar ergens besteld
pi_63617731
Tvp, maandag ff die Twilight Hack doen.

Maar ik heb firmware 3.3E, kan het daar wel op?
Het kan toch echt al op 3.4? En in de OP staat firmware vóór 23 oktober ofzo.
  Donald Duck held zaterdag 29 november 2008 @ 13:28:59 #112
46149 __Saviour__
pi_63618062
Er zijn twee versies van 3.3. Op 23 oktober kwam de 2e versie uit, die dichtte een bepaald lek dat in veel bestanden voorkwam. Maar dat houdt normale homebrew niet tegen, wel andere bepaalde dingen. Ook op 3.4 kun je het kanaal installeren, maar voor die versie is er wel een aparte download. Gewoon van alles dus de juiste versie pakken en dan werkt het.
Het is altijd het beste om je firmware zo laag mogelijk te houden. 3.2 is op dit moment een toffe. Die heeft geen enkele beperking en alles draait dus zonder verdere ingrepen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63619023
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zijn twee versies van 3.3. Op 23 oktober kwam de 2e versie uit, die dichtte een bepaald lek dat in veel bestanden voorkwam. Maar dat houdt normale homebrew niet tegen, wel andere bepaalde dingen. Ook op 3.4 kun je het kanaal installeren, maar voor die versie is er wel een aparte download. Gewoon van alles dus de juiste versie pakken en dan werkt het.
Het is altijd het beste om je firmware zo laag mogelijk te houden. 3.2 is op dit moment een toffe. Die heeft geen enkele beperking en alles draait dus zonder verdere ingrepen.
Maar ik heb nu dus 3.3E ofzo, kan ik dat nog downgraden?
  Donald Duck held zaterdag 29 november 2008 @ 14:58:00 #114
46149 __Saviour__
pi_63619541
Ja, dat kan. Maar het is zeker niet per se nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63736233
Kan je met WiiTCPLoadGUI ook ISO's streamen?
  Donald Duck held woensdag 3 december 2008 @ 22:00:49 #116
46149 __Saviour__
pi_63738585
Nee, da's echt alleen om homebrew te streamen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63739146
Die Homebrew scene is wel een beetje dood of niet?
Toen homebrew op de PSP kwam was het in een maand gewoon een overvloed van apps/emu's en random dingen.
Bij de wii lijkt het toch niet zo groots te zijn.

Wel jammer, want met die hardware kun je leuke dingen doen,
ook praktische dingen zoals een kleine pc met xp van maken.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_63740586
Homebrew lijkt op de WIi toch voornamelijk te draaien om het kunnen spelen van roms en dvd's... Maar zo vreemd vind ik dat ook niet als je bedenkt dat de Wii nauwelijks meer is dan een wat overclockte gamecube met een leipe controller
  Donald Duck held woensdag 3 december 2008 @ 22:45:56 #119
46149 __Saviour__
pi_63740595
Er komen nog wel leuke dingetjes uit. Vandaag nog bijvoorbeeld een erg mooie versie van een picross-achtig spelletje. En er is een grafische linux uitgave draaiend op de wii gekregen, met o.a. firefox. En pas kwam ook Portii uit, een 2D platformer met het Portal puzzel principe
En binnenkort komt Bootmii. Dat geeft hackers als het goed is helemaal vrij spel, omdat het nintendogedeelte van de software op de Wii dan helemaal omzeild wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 4 december 2008 @ 14:59:01 #120
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_63756176
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:45 schreef W1ZZ het volgende:
Homebrew lijkt op de WIi toch voornamelijk te draaien om het kunnen spelen van roms en dvd's... Maar zo vreemd vind ik dat ook niet als je bedenkt dat de Wii nauwelijks meer is dan een wat overclockte gamecube met een leipe controller
Ik gebruik zelf ook niet echt veel homebrew applicaties, meestal alleen de NES emulator + roms ipv VC, de kwaliteit van de NES emulator is op dit moment beter dan van de officiële VC module, vooral omdat je in de emulator alles gewoon op 60HZ kan spelen en het beeld meer uitgerekt is en je dus minder zwarte randen hebt dan bij een VC variant van bijv een NES game
  donderdag 4 december 2008 @ 19:56:32 #121
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_63763571
TVP voor Roms.
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
  Donald Duck held donderdag 4 december 2008 @ 20:39:39 #122
46149 __Saviour__
pi_63764882
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 4 december 2008 @ 22:25:39 #123
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_63768572
Het zijn zeker alleen maar van die simpelere puzzeltjes ?
O)))
  Donald Duck held donderdag 4 december 2008 @ 22:55:39 #124
46149 __Saviour__
pi_63769712
Ik heb de eerste 8 puzzels ofzo gedaan, die waren niet al te moeilijk. Maar het niveau zal vast wel oplopen lijkt me.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63824127
Ik begrijp dat spel nooit
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  Donald Duck held maandag 8 december 2008 @ 01:11:20 #126
46149 __Saviour__
pi_63840718
Het principe is best makkelijk. De getallen geven aan hoeveel aaneengesloten gekleurde vakjes er voorkomen in die rij of kolom [3 8] bijvoorbeeld betekent dat er eerst 3 vakjes achtereen gekleurd zijn, met daarvoor eventueel 1 of meerdere witte vakjes. Na die 3 gekleurde volgen weer 1 of meer witte vakjes, en daarna 8 gekleurde vakjes
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63851639
Ik ga het is even proberen op spele.nl
pi_63938775
Ik heb nog een ingesealde versie van Zelda liggen, zie mijn V&A topic
pi_64011577
Er is een update voor de homebrew 1.01 als ik me niet vergis.
  Donald Duck held zondag 14 december 2008 @ 20:06:43 #130
46149 __Saviour__
pi_64013050
Klopt ja. Dit is de uiteindelijke versie, tenzij er nog bugs aan het licht komen.
De ontwikkelaars verleggen nu hun aandacht naar andere projecten, waaronder Bootmii.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 16:17:08 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64033586
Cool, wiicross.

Ik loop hopeloos achter met alle wiibrew applicaties. Heb veels te veel lopen Guitar Hero World Touren.
Carpe Libertatem
pi_64459748
Ik probeer de Homebrew Browser te instaleren maar hij blijft hangen op "retrieving the homebrew list"

Ik heb FW 3.4 en heb de Wiihack erop staan.
Homebrew Browser is 2.5

Ik zal vast iets verkeerds doen blijkbaar.
Of duurt het gewoon erg lang.
  Donald Duck held maandag 29 december 2008 @ 12:34:05 #133
46149 __Saviour__
pi_64460834
Dat kan even duren ja. De homebrewserver kan ook even offline zijn.
En je Wii moet natuurlijk een internetverbinding hebben en die moet ook ingesteld zijn. In het menu van het homebrew channel, zie je daar rechtsonder een icon opgelicht staan?
Als je het echt niet aan de praat krijgt, kun je natuurlijk ook zelf je gewenste software op het SD-kaartje zetten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64461039
Zover ik weet staat alles goed.

Hoe lang kan het ongeveer duren?
  Donald Duck held maandag 29 december 2008 @ 12:48:16 #135
46149 __Saviour__
pi_64461274
Net even gecontroleerd, maar het systeem zelf is gewoon online. Het lijstje downloaden duurde hier 2 seconden ongeveer.
Maar hij gaat dus wel voorbij de 'Initialzing network' tekst? En is de SD-kaart wellicht tegen schrijven beschermd (met zo'n klein schuifje op de kaart zelf)?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64461525
Hij gaat daar voorbij en dan heb je dat hij de lijst wil binnen halen en daar blijft hij hangen. Nu al een uur lang
Schuifje staat goed maar zal nog eens kijken later vandaag. Moet nu weg.
In ieder geval bedankt
Ik zal melden of het wel of niet is gelukt later.

Net toch even gekeken naar het kaartje en de Lock zit er niet op.
Snap er even niets van.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 12:57:53 ]
  Donald Duck held maandag 29 december 2008 @ 13:12:28 #137
46149 __Saviour__
pi_64462084
gewoon even opnieuw proberen dan.
als homebrew vastloopt kun je de wii gewoon uitzetten door de powerknop op de wii zelf enkele seconden in te drukken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64467304
Het werkt

Dankje voor je hulp!
pi_64577970
tvp!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:09:36 #140
240331 Noobinator
YEAH!!! Posten is mijn ding...
pi_64581687
Me pa was ook vanplan Homebrew in het Wii Chanell te zetten...

T'lijkt me wel handing, hoef'k geen games meer te kopen, gwn downloaden en op Homebrew draaien!
Posten is dus echt mijn ding!
En bij een trouwerij krijgen de bruid en de bruidegom een ring- xD
Ik wist niks beters om te rijmen- xD
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:19:15 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64581958
Kun je met Homebrew alle spellen downloaden van de Wii? Is dat niet de doodsteek voor de Wii?
pi_64582435
als je een wiikey hebt, dan kun je toch ook gewoon dat homebrew channel installeren, zonder die zelda truuk?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:04:42 #143
240331 Noobinator
YEAH!!! Posten is mijn ding...
pi_64583584
Volgens mij is homebrew illegaal en daarom werkt Nintendo er zo hardt tegen!

Maar, jha volgens mij kan je gedownloade spellen er op draaien;)
Posten is dus echt mijn ding!
En bij een trouwerij krijgen de bruid en de bruidegom een ring- xD
Ik wist niks beters om te rijmen- xD
  Donald Duck held vrijdag 2 januari 2009 @ 17:12:44 #144
46149 __Saviour__
pi_64583945
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef Byte_Me het volgende:
als je een wiikey hebt, dan kun je toch ook gewoon dat homebrew channel installeren, zonder die zelda truuk?
Mits je huidige firmware niet hoger is dan 3.2, dan werkt dat inderdaad. Je brandt dan de ISO-installatie van het homebrew kanaal op DVD en draait dat gewoon via het disc channel alsof het een normaal spel is. Tot zover en niet verder mag de discussie betreffende chips ook gaan hier in dit topic. Het normale doel waarvoor chips bestemd zijn is natuurlijk illegaal en daarover kunnen we het hier niet hebben.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:04 schreef Noobinator het volgende:
Volgens mij is homebrew illegaal en daarom werkt Nintendo er zo hardt tegen!

Homebrew op zich is niet illegaal. Het is gewoon eigen geprogrammeerde software die je draait. Wat die software dan doet, dat kan illegaal of legaal zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64587934
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:04 schreef Noobinator het volgende:
Nog niet hoor, toch Saviour?
pi_64589436
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:02 schreef ruffian het volgende:

[..]

Nog niet hoor, toch Saviour?
Er is wel een boot loader.
pi_64593205
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:39 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Er is wel een boot loader.
Maar die werkt dus nog niet met copy's

Mods, ik weet niet tot hoever we mogen gaan....hopelijk is dit niet te ver
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:28:11 #148
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_64594253
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef ruffian het volgende:

[..]

Maar die werkt dus nog niet met copy's

Mods, ik weet niet tot hoever we mogen gaan....hopelijk is dit niet te ver
Waarom denk je dat die niet met copys werken dan? Want dat doen ze namelijk wel.
En dit is volgens mij al te ver.
O)))
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:40:44 #149
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64607665
Hoi! Ik ben een enorme n00b, dus lach me niet uit alsjeblieft

Ik heb gisteren een wii gekocht en ik probeer nu IOS51 en het winkelkanaal te installeren met een DS-kaartje. Als ik alles echter op de DS-kaart heb gezet en ik doe die in de wii, dan lijkt er niets op te staan. Weten jullie een oplossing?

Volgens mij heb ik versie 3.1E van de wii, dat vond ik ergens terug bij instellingen (is dat verder gunstig als ik homebrew wil?).
Toeval is toeval
pi_64608155
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:40 schreef Pyjama het volgende:
Hoi! Ik ben een enorme n00b, dus lach me niet uit alsjeblieft

Ik heb gisteren een wii gekocht en ik probeer nu IOS51 en het winkelkanaal te installeren met een DS-kaartje. Als ik alles echter op de DS-kaart heb gezet en ik doe die in de wii, dan lijkt er niets op te staan. Weten jullie een oplossing?

Volgens mij heb ik versie 3.1E van de wii, dat vond ik ergens terug bij instellingen (is dat verder gunstig als ik homebrew wil?).
SD kaart bedoel je denk ik? is het geen SDHC? die kan de Wii nog niet lezen (of je moet de nieuwste updates hebben)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:13:22 #151
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64608242
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:08 schreef ruffian het volgende:

[..]

SD kaart bedoel je denk ik? is het geen SDHC? die kan de Wii nog niet lezen (of je moet de nieuwste updates hebben)
Ja sorry, SD bedoel ik. Er staat op het kaartje (wat ik geleent heb van iemand) SD 2 GB. Cube Memory by Dane Elec. Volgens mij dus geen SDHC?
Toeval is toeval
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 12:10:31 #152
46149 __Saviour__
pi_64609235
Op welk gedeelte precies gaat het mis? Het installeren van het HBC? Of het draaien van de IOS51+shop installer?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:23:57 #153
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64609544
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Op welk gedeelte precies gaat het mis? Het installeren van het HBC? Of het draaien van de IOS51+shop installer?
Ik kan het vanaf de computer op het kaartje zetten, maar als ik het kaartje in de wii doe en wil kijken wat er op staat dan zijn alle blokken leeg. Ik heb de bestanden uitgepakt op het kaartje gezet.

Ik klik dus op Geheugenbeheer, dan Opgeslagen gegevens, dan Wii, en als ik dan op het tablad SD-kaart klik, zie ik allemaal lege blokken. Bij Kanalen en dan SD-Kaart is ie ook leeg.
Toeval is toeval
pi_64610070
Dan moet je het ff met een ander kaartje gaan doen
Upgraden naar 3.4E kan ook maar dan werkt niet alles meer
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 12:46:29 #155
46149 __Saviour__
pi_64610096
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:23 schreef Pyjama het volgende:

Ik kan het vanaf de computer op het kaartje zetten, maar als ik het kaartje in de wii doe en wil kijken wat er op staat dan zijn alle blokken leeg. Ik heb de bestanden uitgepakt op het kaartje gezet.

Ik klik dus op Geheugenbeheer, dan Opgeslagen gegevens, dan Wii, en als ik dan op het tablad SD-kaart klik, zie ik allemaal lege blokken. Bij Kanalen en dan SD-Kaart is ie ook leeg.
En staat de gehackte savegame wel in de juiste map op het kaartje? En je hebt de goede versie van het bestand genomen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:57:34 #156
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64610361
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En staat de gehackte savegame wel in de juiste map op het kaartje? En je hebt de goede versie van het bestand genomen?
Ik probeer niet homebrew te installeren, ik probeer IOS51 te updaten en het winkelkanaal. Of ligt daar juist het probleem? Moet ik eerst homebrew geinstalleerd hebben voordat dat kan?
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:45 schreef Jesse_ het volgende:
Dan moet je het ff met een ander kaartje gaan doen
Upgraden naar 3.4E kan ook maar dan werkt niet alles meer
Ik wilde inderdaad niet upgraden naar 3.4E omdat ik misschien nog een keer homebrew wil installeren.
Toeval is toeval
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 13:01:34 #157
46149 __Saviour__
pi_64610466
Je hebt sowieso de twilight hack nodig, ongeacht wat je wilt draaien. Normaal gebruik je die hack om het HBC te installeren, maar een enkel bestand zoals de ios51 installeren draaien kan natuurlijk ook. Maar die hack heb je dus nodig, plus Zelda. En het bestand moet in precies de juiste map staan.
Als je dan nu toch bezig bent, is het makkelijker om toch gewoon HBC te installeren. Als je het voorlopig niet gaat gebruiken, kun je het kanaal verplaatsen naar scherm 2 of verder zodat je het voorlopig nog niet ziet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64610583
Kan je via het homebrew internet dingetje het winkel kanaal ook niet updaten?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:09:01 #159
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64610629
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hebt sowieso de twilight hack nodig, ongeacht wat je wilt draaien. Normaal gebruik je die hack om het HBC te installeren, maar een enkel bestand zoals de ios51 installeren draaien kan natuurlijk ook. Maar die hack heb je dus nodig, plus Zelda. En het bestand moet in precies de juiste map staan.
Als je dan nu toch bezig bent, is het makkelijker om toch gewoon HBC te installeren. Als je het voorlopig niet gaat gebruiken, kun je het kanaal verplaatsen naar scherm 2 of verder zodat je het voorlopig nog niet ziet.
Aha, duidelijk. Thnx voor je uitleg.
Ik heb alleen geen Zelda. Misschien zo ff halen en dan proberen HBC te installeren. Wat je zegt, als je dan toch bezig bent...
Toeval is toeval
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 13:09:35 #160
46149 __Saviour__
pi_64610642
quote:
Kan je via het homebrew internet dingetje het winkel kanaal ook niet updaten?
De homebrew browser bedoel je neem ik aan? Die downloadt homebrew naar de SD kaart. Maar het winkelkanaal wordt op de Wii zelf geinstalleerd. Daarvoor is die aparte installer nodig. Die downloadt de nieuwe versie van het kanaal van de Nintendoserver zelf. En er moet een nieuw IOS geinstalleerd worden, dat doet die applicatie ook voor je
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64610692
Ah dat wist ik niet
Wat is een ios eigenlijk?
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 13:13:26 #162
46149 __Saviour__
pi_64610734
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:09 schreef Pyjama het volgende:
Aha, duidelijk. Thnx voor je uitleg.
Ik heb alleen geen Zelda. Misschien zo ff halen en dan proberen HBC te installeren. Wat je zegt, als je dan toch bezig bent...
Zelda Twilight Princess (let op, wel de Wii-versie) heb je maar éénmalig nodig als je het gebruikt om HBC te installeren. Want als dat er eenmaal op staat, gebruik je dat kanaal natuurlijk om verdere homebrew (waaronder de ios51+shop installer) te draaien. Het spel van iemand lenen kan dus ook volstaan. Maar aan de andere kant, het kopen is het ook zeker waard. Het is een enorm gaaf spel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 13:15:58 #163
46149 __Saviour__
pi_64610798
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ah dat wist ik niet
Wat is een ios eigenlijk?
Een onderdeel van het besturingssysteem van de Wii. Elke applicatie draait op een bepaalde IOS versie. Het diskkanaal draait bijvoorbeeld op een IOS, het winkelkanaal draait op een IOS. Het nieuwe winkelkanaal wil alleen op IOS51 draaien. Dus naast het nieuwe winkelkanaal (zonder de nieuwste weigert de shopserver de verbinding), heb je ook het IOS nodig waarop dat kanaal draait.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:23:28 #164
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64611012
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zelda Twilight Princess (let op, wel de Wii-versie) heb je maar éénmalig nodig als je het gebruikt om HBC te installeren. Want als dat er eenmaal op staat, gebruik je dat kanaal natuurlijk om verdere homebrew (waaronder de ios51+shop installer) te draaien. Het spel van iemand lenen kan dus ook volstaan. Maar aan de andere kant, het kopen is het ook zeker waard. Het is een enorm gaaf spel.
Hehehe, dat het de wii versie moet zijn snap ik nog net Ik ken in mijn omgeving niemand met een wii, helaas.
Ik zuig wel ontzettend in dat soort spellen (hoewel ik je graag geloof als je zegt dat het leuk is), moet je ver komen in Zelda om homebrew te kunnen installeren?
Toeval is toeval
pi_64611108
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:23 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Hehehe, dat het de wii versie moet zijn snap ik nog net Ik ken in mijn omgeving niemand met een wii, helaas.
Ik zuig wel ontzettend in dat soort spellen (hoewel ik je graag geloof als je zegt dat het leuk is), moet je ver komen in Zelda om homebrew te kunnen installeren?
Je hoeft alleen maar de speciale save game te openen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:33:06 #166
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64611241
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:27 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar de speciale save game te openen
Die zit er al op? Hendig!
Maarre... waar vind ik die dan Staat ie gewoon tussen andere save games?
Toeval is toeval
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 13:34:07 #167
46149 __Saviour__
pi_64611270
Zie de link in de OP. Daar vind je de gehackte savegame. En een complete instructie trouwens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:44:59 #168
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64611565
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Zie de link in de OP. Daar vind je de gehackte savegame. En een complete instructie trouwens.
Ik had het al gelezen, maar vatte het niet helemaal. Nu wel trouwens, na nog een keer lezen. Ik zag op youtube ook nog een n00b-filmpje, dus denk dat het wel gaat lukken. Thnx voor je uitleg, ik ga nu Zelda kopen
Toeval is toeval
pi_64621528
Als je (per ongeluk) update naar 3.4 wordt de homebrew channel dan automatisch verwijderd?
Er zwerven ook grotere SCUMM - "ROM" games op het net rond (met full speech, zoals simon the sorcerror e.d.) doen die het ook? Of is dat net iets te veel voor de Wii?
pi_64622231
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:26 schreef Dragonetti het volgende:
Als je (per ongeluk) update naar 3.4 wordt de homebrew channel dan automatisch verwijderd?
Er zwerven ook grotere SCUMM - "ROM" games op het net rond (met full speech, zoals simon the sorcerror e.d.) doen die het ook? Of is dat net iets te veel voor de Wii?
Nee, dingen werken gewoon niet meer
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 20:01:21 #171
46149 __Saviour__
pi_64622827
Grotere SCUMM games zijn geen probleem. De CD-versie van Monkey Island 1 draait bijvoorbeeld prima, en ook Monkey Island 3 van zo'n 450MB gaat prima.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64642270
ok thanks, ik pas wel op met updaten (Wii firmware). Wel fijn om te weten dat je de grote SCUMM games kunt spelen!

Edit:
Hoe kom je van die standaard (groen zwarte) interface af, ik zie op youtube veel duidelijkere interfaces:
voorbeeld:
En waar zet je de SCUMM games? (in een subfolder op de root van je SD kaartje?)

Ik heb momenteel wel de Homebrew Channel draaiende en SCUMMVM via de home brew browser geinstalleerd, maar als ik een game wil toevoeggen (adden) zie ik niks, terwijl ik de games wel op de SD kaartje heb gezet (in folder 'SCUMM_VM' in de root).

edit: laat maar, ik probeerde het op een andere SD kaartje (geen SDHC type) en het werkte toen wel... op de 4GB sdhc kaartje kreeg ik de classic groene skin te zien, op een normaale 128MB SD kaartje krijg de normale skin te zien en kan ik wel browsen naar de games...

[ Bericht 46% gewijzigd door Dragonetti op 06-01-2009 00:26:17 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:53:02 #173
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64747764
Als je de wii geupdate hebt naar 3.4 kan je het HBC wél installeren (mij gelukt).
Daarna heb ik de Wii alsnog geupgrade omdat ik DVD afspelen wilde proberen en daarvoor moest hij wél per se gedowngrade worden
Iemand nog makkelijke instructies hoe ik spellen kan downloaden en spelen?
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 22:08:11 #174
46149 __Saviour__
pi_64748416
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef Dragonetti het volgende:
ok thanks, ik pas wel op met updaten (Wii firmware). Wel fijn om te weten dat je de grote SCUMM games kunt spelen!

Edit:
Hoe kom je van die standaard (groen zwarte) interface af, ik zie op youtube veel duidelijkere interfaces:
voorbeeld:
En waar zet je de SCUMM games? (in een subfolder op de root van je SD kaartje?)

Ik heb momenteel wel de Homebrew Channel draaiende en SCUMMVM via de home brew browser geinstalleerd, maar als ik een game wil toevoeggen (adden) zie ik niks, terwijl ik de games wel op de SD kaartje heb gezet (in folder 'SCUMM_VM' in de root).

edit: laat maar, ik probeerde het op een andere SD kaartje (geen SDHC type) en het werkte toen wel... op de 4GB sdhc kaartje kreeg ik de classic groene skin te zien, op een normaale 128MB SD kaartje krijg de normale skin te zien en kan ik wel browsen naar de games...
Er is tegenwoordig SDHC support voor homebrew beschikbaar, maar dan moet de homebrew er wel voor gecompiled zijn. Bij ScummVM is dat nog niet het geval, zal vast wel komen in een latere versie. Tot 2GB werkt in ieder geval wel. Op zo'n kaartje heb ik bijvoorbeeld ook de full speech versie van day of the tentacle gezet, de cd-versie van Monkey Island 1 en Monkey Island 3
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64782517
Ik had van de week al dit topic door zitten lezen; maar dacht eigenlijk dat we de nieuwste firmware hadden geupdate dus was het alweer vergeten...
Tot mijn vriend vanmiddag thuis kwam; heej; we moeten even een sd kaartje halen. Ik wist meteen wat ie bedoelde Zelf bij mij op het dames-fitnessclubje bij de fysio werd erover gepraat
Dus eerst maar eens gechecked welke versie firmware we hebben; 3.2. Dus morgen haalt mijn vriend meteen even en sdkaartje vanuit zijn werk
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:30 #176
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64784928
Net m'n eerste gedownloade games gespeeld
Had 'm eerst geupdate naar 3.4 maar is uiteindelijk gelukt
  Donald Duck held woensdag 7 januari 2009 @ 21:25:45 #177
46149 __Saviour__
pi_64787635
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:28 schreef Llewella het volgende:
Ik had van de week al dit topic door zitten lezen; maar dacht eigenlijk dat we de nieuwste firmware hadden geupdate dus was het alweer vergeten...
Tot mijn vriend vanmiddag thuis kwam; heej; we moeten even een sd kaartje halen. Ik wist meteen wat ie bedoelde Zelf bij mij op het dames-fitnessclubje bij de fysio werd erover gepraat
Dus eerst maar eens gechecked welke versie firmware we hebben; 3.2. Dus morgen haalt mijn vriend meteen even en sdkaartje vanuit zijn werk
Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64798991
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.
yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64799032
Werkt HB nu ook nog met 3,4
Narf!
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 11:34:45 #180
46149 __Saviour__
pi_64804382
Ja, dat werkt. Je hebt alleen een aparte versie van de twilight hack nodig, maar dat zie je zelf wel op de downloadpagina.

En is er een update van ScummVM: Nu met SDHC en USB support
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 12:02:34 #181
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64805303
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 07:37 schreef Llewella het volgende:

[..]

yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.
Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ook
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 12:07:33 #182
46149 __Saviour__
pi_64805453
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:02 schreef djkoelkast het volgende:

Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ook
Kun je die kaart dan ook normaal gebruiken in het normale wii-menu?
Ik had wel eens gelezen over 4GB kaarten die werken, maar dan alleen als de vrije ruimte minder is dan 2GB, zodat de firmware niet in de war raakt van de hoge getallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64805696
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, dat werkt. Je hebt alleen een aparte versie van de twilight hack nodig, maar dat zie je zelf wel op de downloadpagina.

En is er een update van ScummVM: Nu met SDHC en USB support
usb support

tof vandeweek weer eens instaleren
Narf!
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:48:10 #184
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64831864
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 07:44 schreef Sickert het volgende:
Werkt HB nu ook nog met 3,4
Er is ook een mogelijkheid tot het downgraden van 3.4 naar 3.2
pi_64871382
Is er ook een makkelijk tooltje bekend om je wii kanalen te ordenen?
Begint toch wel een chaos te worden, nu vooral ik enkele spellen niet meer speel (onzin wad spellen)
  Donald Duck held zaterdag 10 januari 2009 @ 00:13:10 #186
46149 __Saviour__
pi_64873438
Dat kan in het Wiimenu zelf. Op het kanaal staan, B ingedrukt en dan A erbij. Dan kun je kanalen verplaatsen. Behalve het disckanaal. Die kun je verplaatsen met de rebooter van Gecko OS
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64875028
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan in het Wiimenu zelf. Op het kanaal staan, B ingedrukt en dan A erbij. Dan kun je kanalen verplaatsen. Behalve het disckanaal. Die kun je verplaatsen met de rebooter van Gecko OS
En hoelang ik er dan over gedaan heb om de kanalen naar het 2e veld te krijgen
gewoon dus op het +/- gaan staan dus
tnx voor de tip!
pi_64880862
Hier draait de boel inmiddels ook prima. Alleen wat probs gehad met sdkaart te lezen op mijn laptop; van alle computers die we hebben zit alleen op mijn laptop een lezer, en dat werkt dus niet helemaal lekker. Dus vriendlief heeft gister nog even snel een cardreader gehaald, en die is zich inmiddels flink aan het uitleven.

Lijkt me leuk om me eens te verdiepen in het zelf maken van iets; ik heb altijd al iets met spelletjes maken willen doen; dus wie weet vind ik tussen de bedrijven door nog tijd om me er eens in te verdiepen (tis al 7 jaar geleden ofzow dat ik uberhaupt heb geprogrammeerd, en volgens mij is dat heel wat anders dan dit? Ik ken alleen een paar 3gl talen).
Amber Mae
pi_64901376
Ik heb even een vraag want ik heb een probleempje met het starten van de geïnstalleerde VC spellen . Ik download de .wad bestanden en installeer ze op mijn wii en dan heb ik nog geen problemen de spellen zijn gewoon zichtbaar in het wii menu maar zodra ik op een spel aan klik en op beginnen druk zegt mijn wii dit 'Dit kanaal kan niet worden gebruikt.' Weet iemand misschien een oplossing hiervoor of doe ik zelf iets fout. Alvast bedankt Groetjes
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 23:45:43 #190
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64902438
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:09 schreef ceceillius het volgende:
Ik heb even een vraag want ik heb een probleempje met het starten van de geïnstalleerde VC spellen . Ik download de .wad bestanden en installeer ze op mijn wii en dan heb ik nog geen problemen de spellen zijn gewoon zichtbaar in het wii menu maar zodra ik op een spel aan klik en op beginnen druk zegt mijn wii dit 'Dit kanaal kan niet worden gebruikt.' Weet iemand misschien een oplossing hiervoor of doe ik zelf iets fout. Alvast bedankt Groetjes
Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hier

Wat ik zelf zo kut vind is dat alles via het interne geheugen moet. Wil je een song voor GHIV downloaden kan dat niet omdat het geheugen vol zit en spelen vanaf SD weigert 'ie.
Ik heb helemaal niet zo super veel, 4 oude VC spellen, 2 nieuwe (Helix en TV Show King) en een zooi saves en het geheugen is constant vol
pi_64921547
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hier

Wat ik zelf zo kut vind is dat alles via het interne geheugen moet. Wil je een song voor GHIV downloaden kan dat niet omdat het geheugen vol zit en spelen vanaf SD weigert 'ie.
Ik heb helemaal niet zo super veel, 4 oude VC spellen, 2 nieuwe (Helix en TV Show King) en een zooi saves en het geheugen is constant vol
Ik had ergens gelezen dat ze bezig zijn met externe geheugen (hdd).
Je kan ook die gamecube kaarten er in stoppen dan krijg je meer kanalen.
pi_65201493
Hmm vanavond eens proberen op mijn wii de homebrew kanaal te installeren, dit omdat ik de NES games met de wireless controller wil spelen.

Dat is toch mogelijk via homebrew? Anders hou ik gewoon de GameCube versie.

Heb wel versie 3.4 helaas
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 12:25:26 #193
46149 __Saviour__
pi_65203437
ja, dat kan. Maar exacte details erover mogen hier uiteraard niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65203490
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, dat kan. Maar exacte details erover mogen hier uiteraard niet.
Ik weet het, maar ik heb nog een vraag.

In 3.4 wordt na een reboot de twilight hack verwijderd van de wii, maar gebeurt dit met homebrew channel ook?
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 12:31:11 #195
46149 __Saviour__
pi_65203621
Het homebrewkanaal blijft staan. De twilighthack is toch maar éénmalig nodig, dus dat die verwijdert wordt maakt niet uit. Overigens kun je ook, als je een bepaald stappenschema juist volgt, je Wii downgraden naar 3.2, wat algemeen wordt gezien als de ideale firmware voor homebrewdoeleinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65204128
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het homebrewkanaal blijft staan. De twilighthack is toch maar éénmalig nodig, dus dat die verwijdert wordt maakt niet uit. Overigens kun je ook, als je een bepaald stappenschema juist volgt, je Wii downgraden naar 3.2, wat algemeen wordt gezien als de ideale firmware voor homebrewdoeleinden.
Zit daar nog enige faalkans in?
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 13:44:47 #197
46149 __Saviour__
pi_65206398
Je gaat dan aan de slag met systeembestanden, daar zit altijd een mogelijk risico aan. Maar als je de stappen goed volgt, moet het wel lukken. Het is overigens niet per se nodig, 3.4 is prima in staat de meeste normale homebrew te draaien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65206561
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Je gaat dan aan de slag met systeembestanden, daar zit altijd een mogelijk risico aan. Maar als je de stappen goed volgt, moet het wel lukken. Het is overigens niet per se nodig, 3.4 is prima in staat de meeste normale homebrew te draaien
Het gaat mij enkel om de emulator's niet om de VC's
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 13:51:32 #199
46149 __Saviour__
pi_65206663
Dan kun je gewoon op 3.4 blijven, hoef je niet moeilijker te gaan doen dan nodig is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65313081
Vandeweek mn Wii maar weer eens aansluiten met de Component kabels en weer met HB kutten
Mn DS heb ik vandeweek wel geupdate en voorzien van nieuwe Homebrew en Emulators
Narf!
pi_65372090
Heeft Geexbox nog een speciale geheugenkaart nodig?
Ik krijg op een 4GB SDHC kaart en op een 'normale' 4GB SD kaart de volgende error:

http://video.aol.com/video-detail/error-geexbox/3660873543

Met een 128MB SD kaartje doet ie het wel... Ik wil Geexbox werkend krijgen vanwege de subtitle support...of is er een andere mediaplayer met subtitle support voor de Wii?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dragonetti op 25-01-2009 00:49:13 ]
  Donald Duck held zaterdag 24 januari 2009 @ 23:28:45 #202
46149 __Saviour__
pi_65372236
misschien dat het te maken heeft met de formattering (fat / fat32) ?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 25 januari 2009 @ 00:29:39 #203
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_65374078
Of gebruik usb of lan.
O)))
pi_65374548
Thanks voor de tips, maar ik heb het formatteren op fat 32 al geprobeerd, helaas blijft GeexBox 'vastlopen'.
USB/Lan moet ik nog proberen, ik wist trouwens niet dat Wii-GeexBox ook lan ondersteunde!!

Wat wel hielp is een oudere versie (v0.3) proberen...die werkte! (alleen tijdens het afspelen van een film wil het niet soepel switchen naar de options, film (wii) loopt vaak vast.)

Ik kijk deze week nog verder...
pi_65640581
ik heb nu Wii 3.2E incl homebrew etc, maar is het veilig om mn wii te upgraden of werkt homebrew dan niet meer (heb ook nieuwste kanaal van homebrew geinstalleerd)
  Donald Duck held zondag 1 februari 2009 @ 23:08:53 #206
46149 __Saviour__
pi_65640883
ik zou het op 3.2 houden, da's de 'gouden firmware' voor homebrew. vergelijkbaar met wat 1.5 is voor de PSP
mocht een spel je tot upgraden dwingen, dan zijn er manieren om dat te negeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65641916
Okeej, maar nu werk bv winkelkanaal niet bij mij, niet dat ik het nodig heb op t moment, maar toch
pi_65741156
Mag er hier besproken worden hoe ik SNES games afspeel als ik het howebrew kanaal al geïnstalleerd heb? Zo, nee, wil iemand mij via PM daar op attenderen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:34:50 #209
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_65742113
Nee volgens mij mag dat niet en al helemaal niet via een emulator zoals Snex9x.
O)))
pi_65742349
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef arucard het volgende:
Nee volgens mij mag dat niet en al helemaal niet via een emulator zoals Snex9x.
O, jammer.
pi_65742534
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:40 schreef TheStar het volgende:
Okeej, maar nu werk bv winkelkanaal niet bij mij, niet dat ik het nodig heb op t moment, maar toch
Winkelkanaal kun je ook apart opnieuw installeren zodat je met 3.2E gewoon kunt shoppen. In dit topic staat ergens (weet niet meer precies waar) een linkje naar de Wiki met de bestanden en uitleg
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  Donald Duck held woensdag 4 februari 2009 @ 20:08:51 #212
46149 __Saviour__
pi_65743370
Om niet 3.4 te krijgen, maar wel het winkelkanaal, draai je gewoon dit: http://www.wiibrew.org/wiki/Wii_Shop_and_IOS51_installer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65803722
Pikmin wil een nieuwe firmware installeren, hoe groot is de kans dat ik mn wii daardoor brick?
  Donald Duck held vrijdag 6 februari 2009 @ 16:14:00 #214
46149 __Saviour__
pi_65803854
Het spelbevat 3.3E. Het zal niks bricken, maar wel de truchahack uit je systeem halen. De update is niet essentieel voor het spel, je kunt deze overslaan met Starfall (vereist 3.2) of door te starten via Gecko OS
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65804054
Dan update ik wel gewoon, gebruik homebrew toch eigenlijk nooit
  Donald Duck held vrijdag 6 februari 2009 @ 16:21:52 #216
46149 __Saviour__
pi_65804154
Homebrew blijft gewoon nog werken, het zet alleen enkele poorten dicht. Maar normale gebruikers merken daar niks van. Dus als je wilt, staat niks je in de weg om het te installeren (hoewel het je ook geen enkel voordeel oplevert)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65804266
Kun je hiermee dus ook spellen spelen op de minder legale manier?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_65805845
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:25 schreef Badabingea het volgende:
Kun je hiermee dus ook spellen spelen op de minder legale manier?
Heb je het topic niet doorgelezen? Dit mag hier niet besproken worden.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:49:34 #219
111172 Noax
pi_66207800
Ik heb net 3 save games gemaakt....
Deze heb ik opgeslagen op een SD kaart van 2 gb.

Klopt het dat je dan maar een bestandje van 78 KB hebt?

De root ziet er als volgt uit: private\wii\title\RZDP
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held woensdag 18 februari 2009 @ 20:23:01 #220
46149 __Saviour__
pi_66211192
Je hebt het nu over de twilight hack, of je hebt iets van de Wii zelf opgeslagen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:37:51 #221
111172 Noax
pi_66211665
Beetje onvolledig van me, ik heb Zelda gekocht en een game gestart en in het begin van het spel een save-game gemaakt.
Deze save-game heb ik gekopieerd naar een 2 GB SD kaart.

Maar het komt dus goed dat die save wat ik op mijn SD kaart heb gezet maar 78 KB is?

[ Bericht 21% gewijzigd door Noax op 18-02-2009 20:49:56 ]
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held woensdag 18 februari 2009 @ 23:37:28 #222
46149 __Saviour__
pi_66219597
net even gecontroleerd, ik had m'n eigen save ook veiliggesteld voordat ik twilight erop zette.
78KB is inderdaad de juiste grootte. Zo heel veel hoeft er ook niet opgeslagen te worden, alleen wat statistieken en je locatie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:50:32 #223
111172 Noax
pi_66233514
Bedankt __Saviour__ !

Was al even bang dat er iets niet klopte....

Ik denk dat ik erin het weekend even mee aan de slag ga.
Wil er even alle tijd voor nemen, heb geen zin om straks een brick te hebben.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:26:59 #224
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_66246534
Kan je elke
sd kaart gebruiken of moet het een speciale voor de WII zijn?
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:18:49 #225
111172 Noax
pi_66250967
Je kan elke SD gebruiken, zolang het maar geen SDHC en niet groter dan 4 gb is.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held donderdag 19 februari 2009 @ 20:29:41 #226
46149 __Saviour__
pi_66251436
Kaartjes met Wii erop is alleen maar leuk voor de verkoop, zo kunnen ze weer een paar euro extra vragen. Maar elke normale SD-kaart volstaat dus inderdaad. Op dit moment is de officiele firmware van de wii nog beperkt tot normale kaartjes, niet-SDHC dus. Homebrew zelf echter kan het wel gebruiken. Maar omdat je toch het moet installeren eerst, heb je in eerste instantie een normale nodig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:01:10 #227
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_66258481
Iemand hier ervaring met geexbox op de wii, die hier zijn ervaringen zou willen delen?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:12:57 #228
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_66272136
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:01 schreef First het volgende:
Iemand hier ervaring met geexbox op de wii, die hier zijn ervaringen zou willen delen?
Ja, het werkt.
O)))
pi_66272383
Zijn er bekende problemen met de Gecko OS (toch) applicatie om de regiocodering te omzeilen? Als ik dat programma op wil starten zegt de Wii dat het geen geldige Wii applicatie is?

Heb de, bij mijn weten, nieuwste versie erop gezet maar dat biedt helaas geen oplossing.
Fok!Wormskampioen '09
  Donald Duck held vrijdag 20 februari 2009 @ 12:26:11 #230
46149 __Saviour__
pi_66272624
het bootbestand dat je hebt, eindigt dat op .dol of .elf?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_66274520
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:
het bootbestand dat je hebt, eindigt dat op .dol of .elf?
Kan dat op dit moment even niet nakijken, maar welke van de 2 zou ik dan moeten hebben?
Fok!Wormskampioen '09
  Donald Duck held vrijdag 20 februari 2009 @ 13:51:23 #232
46149 __Saviour__
pi_66275582
Het moet een .dol zijn. Het hbc is nu veel 'strenger' in het draaien van bestanden. Oudere formaten voldoen niet meer goed aan de specificaties en die worden geweigerd.
Hier heb je een juiste versie: http://www.megaupload.com/?d=EUTWPSAD
Die bevat ook gelijk een patch voor de 002-fout, mocht een spel dat nodig gaan hebben
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_66276837
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Het moet een .dol zijn. Het hbc is nu veel 'strenger' in het draaien van bestanden. Oudere formaten voldoen niet meer goed aan de specificaties en die worden geweigerd.
Hier heb je een juiste versie: http://www.megaupload.com/?d=EUTWPSAD
Die bevat ook gelijk een patch voor de 002-fout, mocht een spel dat nodig gaan hebben
Het was inderdaad een .elf bestand.

Bedankt, nu werkt het
Fok!Wormskampioen '09
pi_66321045
Kun je ook een copy van een copy maken en zo ja hoe?
Heb al wat met nero geprobeerd alleen krijg ik dan een blauw scherm met error
pi_66349080
Is het met geexbox mogelijk om een usb-stick te benaderen dat op een router is aangesloten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dragonetti op 22-02-2009 19:18:43 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 19:58:19 #236
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_66350539
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:07 schreef Dragonetti het volgende:
Is het met geexbox mogelijk om een usb-stick te benaderen dat op een router is aangesloten?
Geen idee, je kan het toch altijd proberen?
Je kan wel via een netwerk bestanden delen dus misschien werkt dit ook wel.
Maar wat misschien makkelijker is, de usbstick gewoon in je wii steken ?
O)))
pi_66354256
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:58 schreef arucard het volgende:

[..]

Geen idee, je kan het toch altijd proberen?
Je kan wel via een netwerk bestanden delen dus misschien werkt dit ook wel.
Maar wat misschien makkelijker is, de usbstick gewoon in je wii steken ?
Het probleem is dat je eerst de settings (een config file in de 'etc' directory) moet 'spelen'.
De usb-stick wordt niet automatisch gemount, dat heb ik al geprobeerd.
Misschien dat het helemaal niet mogelijk is(?)

Het 'leuke' is dat als ik het zo werkend kan krijgen, is dat ik via de laptop in de slaapkamer de usb stick kan benaderen (staat aangesloten op lcd tv) en dezelfde content is ook bereikbaar via de Wii (zonder met usb-stick heen en weer te gaan).

Op een hele goedkope manier dus content centraal hebben...

Ik ga het zo weer proberen...
  Donald Duck held zondag 22 februari 2009 @ 22:01:24 #238
46149 __Saviour__
pi_66354861
Die USB-stick, hoe benader je die dan? Gewoon met een IP?
MPlayer CE kan gedeelde netwerkmappen benaderen op IP-adres en sharenaam, misschien werkt dat wel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_66356276
Je doet eerst een firmware update en daarna benader je de usbstick mbv een kleine programma (drivers) die de usb stick kunnen benaderen.
De kans is dus heel erg klein dat de Wii (Geexbox) het kan zien.

Zodra de USB stick wordt gezien, wordt het gewoon als een drive gezien (net zoals je hem lokaal direct op je PC aansluit).

Ik ga ook naar dat MPlayer CE kijken...wie weet...

(Het gaat trouwens om een D-link 635 wireless/cabled router, met een USB aansluiting).

edit: helaas niet gelukt, ik krijg wel mijn shares te zien, na het instellen van de network bestand (binnen 'etc').

Misschien dat ik nog eens ga proberen met een netwerk schijf.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dragonetti op 22-02-2009 23:54:54 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 17:19:13 #240
111172 Noax
pi_66379384
Ben er net mee aan de slag gegaan, maar kom het volgende tegen:

' Homebrew Channel installer (het .elf bestand)'

Dit is wanneer ik het goed begrijp veranderd in:

'.DOL (For usage with Twilight Hack & other booting methods)
the_homebrew_channel-1.0.1.tar.gz'

Klopt dat?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held maandag 23 februari 2009 @ 18:37:50 #241
46149 __Saviour__
pi_66381796
ja klopt. elf en dol zijn beide uitvoerbare bestanden, maar dol is blijkbaar toffer, dus in dat formaat komt nu alles uit
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 februari 2009 @ 19:04:54 #242
111172 Noax
pi_66382766
Bedankt, __Saviour__ !
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_66423645
Ik heb het nu werkend gekregen maar dan met een netwerk schijf.
Ik kan de content vanuit de slaapkamer (laptop) en woonkamer (Wii) bereiken.
Het is momenteel niet meer benodigd om met DVD's en of SD te werken om films te kijken.
(behalve dat je HBC en geexbox vanuit de SD moet opstarten)

Ik heb de NAS opstelling verkregen dankzij deze handige device (alleen handig als je een USB HD / stick hebt).
Misschien niet de meest elegante / effectiefste oplossing maar als je al een USB HD hebt liggen dan is die NAS adapter wel heel erg leuk. (er zit zelfs een BT client in en FTP server opties)

(Het is wel grappig om te zien dat je heel makkelijk een usb-stick-ftp server kan opzetten, wel beperkt tot 8 users maar voor persoonlijk gebruik genoeg denk ik...)
Je kan op deze manier ook content op je USB stick als 'share' instellen voor Geexbox, maar een HD is qua ruimte veel beter.

Helaas werkt het niet met een usb hub...
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:26:43 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_66478119
Even ter herinnering voor bepaalde users: illegale zaken worden niet besproken in dit topic (in geen enkel topic op FOK! overigens). Degenen die nu opeens een post missen in dit topic mogen zich aangesproken voelen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:38:01 #245
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_66489615
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:26 schreef Bart het volgende:
Even ter herinnering voor bepaalde users: illegale zaken worden niet besproken in dit topic (in geen enkel topic op FOK! overigens). Degenen die nu opeens een post missen in dit topic mogen zich aangesproken voelen.
sorry
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_66918675
Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn wii gehacked met twilight hack enz. Is het nu mogelijk om alles ongedaan te maken zodat homebrew channel en backup loader verdwijnt?
pi_66919233
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:18 schreef Snever het volgende:
Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn wii gehacked met twilight hack enz. Is het nu mogelijk om alles ongedaan te maken zodat homebrew channel en backup loader verdwijnt?
Gewoon het HBC verwijderen van je Wii in het systeemmenu zoals je ook andere kanalen verwijderd. (instellingen, geheugeninstellingen, wii geheugen, kanalen en daar zou ie tussen moeten staan)
Fok!Wormskampioen '09
pi_66941593
Kun je je firmware terugstellen als je hem al geupdate't hebt?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_66942095
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:25 schreef Badabingea het volgende:
Kun je je firmware terugstellen als je hem al geupdate't hebt?
Ja.
pi_67021413
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:31 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Gewoon het HBC verwijderen van je Wii in het systeemmenu zoals je ook andere kanalen verwijderd. (instellingen, geheugeninstellingen, wii geheugen, kanalen en daar zou ie tussen moeten staan)
Oke dankjewel. Ik zat de hele tijd bij opgeslagen bestanden te kijken. Maar moet dus bij kanalen zijn. Toppie!
  Donald Duck held vrijdag 13 maart 2009 @ 21:19:54 #251
46149 __Saviour__
pi_67021944
Met enkel dat kanaal verwijderen wis je niet alle sporen trouwens. Daarvoor moet je grondiger te werk gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67027596
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Met enkel dat kanaal verwijderen wis je niet alle sporen trouwens. Daarvoor moet je grondiger te werk gaan.
Vertel
  Donald Duck held maandag 23 maart 2009 @ 13:13:22 #253
46149 __Saviour__
pi_67321819
Homebrew maakt ook cheaten mogelijk via Ocarina. Af en toe zag je al van die etters opduiken in Mario Kart en ook in SSBB. Maar nu pakt Nintendo het aan blijkbaar:

quote:
Error Code: 20102

This error code indicates some type of unauthorized activity has occured in an online feature of a Nintendo Wi-Fi Connection game.

What to do:

Please call 1-800-895-1672 in the USA or Canada for more information.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 maart 2009 @ 13:16:56 #254
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_67321915
Dit is als je homebrew hebt, of als je cheats gebruikt ?
O)))
  Donald Duck held maandag 23 maart 2009 @ 13:18:43 #255
46149 __Saviour__
pi_67321960
Dat zou specifiek om cheaten gaan in online spellen. Zoals bijv. in Mario Kart constant sterren hebben, dat soort spelverpestende ongein.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67329800
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zou specifiek om cheaten gaan in online spellen. Zoals bijv. in Mario Kart constant sterren hebben, dat soort spelverpestende ongein.
Maar als je het homebrew kanaal verwijdert en het back-up loader kanaal is de ''hack'' in principe toch verwijderd??
  Donald Duck held maandag 23 maart 2009 @ 20:16:22 #257
46149 __Saviour__
pi_67335670
Het hbc zelf heeft er niet veel mee te maken. Normaal gebruik ervan leidt dan ook niet tot een ban
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67409799
help ik kan niet meer in de winkel kanaal heb 3.4

de wii start zich opnieuw op sinds ik de ios installer heb gebruikt en de shop updater wie kan mij helpen
  Donald Duck held woensdag 25 maart 2009 @ 21:59:32 #259
46149 __Saviour__
pi_67410141
Firmware 4.0 is er nu, die heb je nodig als je in het kanaal wilt. Mogelijk komt er later een nieuw losse shop installer.
4.0 blokkeert nieuwe installaties van de twilight hack en het homebrew kanaal. Als je die al wel hebt, blijven ze onaangetast.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67410367
dus als ik het goed begrijp niks doen
  Donald Duck held woensdag 25 maart 2009 @ 22:06:33 #261
46149 __Saviour__
pi_67410483
Als je alle mogelijkheden op homebrew gebied wilt behouden moet je vooralsnog niet updaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67419967
Is er al een nieuwe versie van de twilight hack voor firmware 4.0?
  Donald Duck held donderdag 26 maart 2009 @ 13:15:05 #263
46149 __Saviour__
pi_67427282
Nee. Met de twilight hack is het zeer waarschijnlijk gedaan. Nintendo heeft verschillende pogingen gedaan om deze te blokkeren en faalde eerder keer op keer, maar nu lijken ze erin geslaagd te zijn. Maar de makers van de hack en het hbc hebben al nieuwe hacks klaarstaan om te gebruiken. Zeer waarschijnlijk gaat dit een ander spel vereisen dan Twilight Princess.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67428458
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee. Met de twilight hack is het zeer waarschijnlijk gedaan. Nintendo heeft verschillende pogingen gedaan om deze te blokkeren en faalde eerder keer op keer, maar nu lijken ze erin geslaagd te zijn. Maar de makers van de hack en het hbc hebben al nieuwe hacks klaarstaan om te gebruiken. Zeer waarschijnlijk gaat dit een ander spel vereisen dan Twilight Princess.
Hopelijk met wii sports
  Donald Duck held donderdag 26 maart 2009 @ 13:53:05 #265
46149 __Saviour__
pi_67428711
Dat zou het erg makkelijk maken, maar ik zou er maar niet op rekenen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67429402
De opmerking was ook niet zo serieus zie de smiley
pi_67473052
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees hier graag wanneer het voor mekaar is
pi_67522192
Vorige week ook ff homebrew geinstalleerd (op versie 3.4). Tot nu toe doe ik er eigenlijk weinig mee (wii staat naast media pc). Ik lees trouwens wel dat ik net op tijd ben met de hack, want zie dat 4.0 uit is
Dit keer zonder signature
pi_67523517
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:10 schreef Ericjuh het volgende:
Vorige week ook ff homebrew geinstalleerd (op versie 3.4). Tot nu toe doe ik er eigenlijk weinig mee (wii staat naast media pc). Ik lees trouwens wel dat ik net op tijd ben met de hack, want zie dat 4.0 uit is
ach je bent niet verplicht om te updaten hoor naar 4.0
pi_67528624
TvW
pi_67624097
Is er al een nieuwe hack voor 4.0 in de maak?
  Donald Duck held woensdag 1 april 2009 @ 20:35:00 #272
46149 __Saviour__
pi_67624827
Er is gisternacht een youtubefilmpje verschenen dat een nieuwe hack lijkt te demonstreren. Het lijkt gebruik te maken van een fout in de software van de SD-kaart leest. Enkel de SD-kaart laten weergeven in het Wii menu is blijkbaar al voldoende om homebrew uitvoerbare code te draaien.
Probleem: de dag vandaag. Het kan een grap zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 02-04-2009 00:16:15 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 2 april 2009 @ 09:49:14 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_67637090
Isoloaders bespreken doen we niet aan, die berichten zijn dan ook verwijderd. Let hier op jongens
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 11:58:24 #274
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_67641100
Ik draai hier ook nog op 3.3E en het werkt nog steeds.
Wat wel tof zou zijn is dat je een homebrew app als channel kunt installeren, zodat je niet elke keer eerst het homebrew channel in moet. Er zijn immers blokken zat in je Wii menu (en die kunnen volgens mij nooit allemaal vol gezien het karige geheugen van de Wii).

Er is ook al vooruitgang geboekt qua harddisk aansluiten, er is inmiddels een harddisk loader gesignaleerd. Zal het er verder niet over hebben want dat mag niet Maar ik zie dan ook een nabije toekomst voor channels op een harddisk en DAT is interesant, zodat je dus gewoon je hele Wii menu kunt volpleuren met tientallen Wiiware/VC spellen + alle mogelijke kanalen in plaats van zoals nu een stuk of 10.
pi_67641534
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:49 schreef Bart het volgende:
Isoloaders bespreken doen we niet aan, die berichten zijn dan ook verwijderd. Let hier op jongens
Excuses
  Donald Duck held donderdag 2 april 2009 @ 12:34:43 #276
46149 __Saviour__
pi_67642097
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ik draai hier ook nog op 3.3E en het werkt nog steeds.
Wat wel tof zou zijn is dat je een homebrew app als channel kunt installeren, zodat je niet elke keer eerst het homebrew channel in moet. Er zijn immers blokken zat in je Wii menu (en die kunnen volgens mij nooit allemaal vol gezien het karige geheugen van de Wii).
Dat kan prima hoor, je kunt je eigen kanalen maken met een te lanceren dol file, eigen banners, geluid.

En je kunt ondertussen ook al updaten naar 4.0 met behoud van een aantal belangrijke homebrew functies. Als je maar een custom ios geinstalleerd hebt en het hbc vóórdat je update. En dan nog eventueel gebruik maken van de custom updater van waninkoko
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67701492
Ik heb net een wad geinstalleerd met die waniko wad installer 1.1 maar als ik hem dan probeer op te starten vanuit het wii menu, reboot mn wii
Hoe komt dat
pi_67709250
De laatste tijd heb ik te weinig opgepikt van de homebrew scene, veel te veel nieuws de hele tijd

Mijn wii draait nu 3.2E en ik heb een verouderde versie van het homebrew channel.

Moet/kan ik de wii upgraden?
Is het veilig om het homebrew channel te upgraden?
Custom firmware misschien?

[ Bericht 5% gewijzigd door EvilMarc op 04-04-2009 19:01:49 ]
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 19:03:01 #279
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_67709522
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat kan prima hoor, je kunt je eigen kanalen maken met een te lanceren dol file, eigen banners, geluid.

En je kunt ondertussen ook al updaten naar 4.0 met behoud van een aantal belangrijke homebrew functies. Als je maar een custom ios geinstalleerd hebt en het hbc vóórdat je update. En dan nog eventueel gebruik maken van de custom updater van waninkoko
Zijn er dan voordelen aan het hebben van 4.0?
Custom cIOS heb ik al en homebrew staat er al op.
  Donald Duck held zaterdag 4 april 2009 @ 19:12:06 #280
46149 __Saviour__
pi_67709690
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:50 schreef EvilMarc het volgende:
De laatste tijd heb ik te weinig opgepikt van de homebrew scene, veel te veel nieuws de hele tijd

Mijn wii draait nu 3.2E en ik heb een verouderde versie van het homebrew channel.

Moet/kan ik de wii upgraden?
Is het veilig om het homebrew channel te upgraden?
Custom firmware misschien?
Het homebrewkanaal update zichzelf. De nieuwste versie is 1.0.1. Nieuwe versies zijn onwaarschijnlijk, deze versie is stabiel en kan alles wat de makers voor ogen hadden.
Er zijn nu al bepaalde 'custom firmwares', hoewel het eigenlijk het verkeerde woord is. Je kunt nu je eigen skins maken (tot op een bepaalde hoogte) voor het menu.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:03 schreef djkoelkast het volgende:
Zijn er dan voordelen aan het hebben van 4.0?
Custom cIOS heb ik al en homebrew staat er al op.
4.0 biedt ondersteuning voor SDHC kaartjen en hogere overdrachtsnelheid. Als je veel Wiiware/VC speelt, is de mogelijkheid om dat vanaf SD te doen natuurlijk handig. En je hebt 4.0 nodig als je nog gebruik wilt maken van het winkelkanaal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67972724
Nog steeds niets gevonden om je 4.0e firmwire te downgraden voor homebrew?
  Donald Duck held maandag 13 april 2009 @ 13:06:59 #282
46149 __Saviour__
pi_67974113
Aam die hack waarover ik eerder postte wordt nog steeds gewerkt, dat gaat misschien dus homebrew op 4.0 mogelijk maken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67974163
Heb je toevallig ook een indicatie over hoe lang het ongeveer gaat duren?
  Donald Duck held maandag 13 april 2009 @ 13:22:45 #284
46149 __Saviour__
pi_67974463
Geen idee. Wel een filmpje van hoe het werkt:

Gewoon SD kaart erin en naar het kanalenmenu dus, geen spel voor nodig. H
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_67992205
quote:
SD/USB Loader es una aplicacion para la Nintendo Wii que te permite poder instalar y cargar tus backups desde un dispositivo de almacenamiento USB o SD/SDHC.
pi_67992232
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:57 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

kun je dat ff vertalen?
  Donald Duck held dinsdag 14 april 2009 @ 00:01:56 #287
46149 __Saviour__
pi_67992324
Mensen, laat dat nou. Zulke dingen probeer ik juist uit dit topic te houden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68086337
tvp wacht ook op downgrade van 4.0
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_68247063
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:03 schreef Funksoldier het volgende:
tvp wacht ook op downgrade van 4.0
pi_68304065
Upgraden / Downgraden is niet verboden, als je zelf maar het origineel in bezit hebt.
Kijk als iedereen dat nou gewoon origineel kopieert als hij zijn wii laat ombouwen was er niks aan de hand!

4.0 laat nog even op zich wachten, maar zal niet lang meer duren..
www.lb-media.nl - Webdesign - Webhosting
pi_68314247
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:33 schreef Crazytuning het volgende:

4.0 laat nog even op zich wachten, maar zal niet lang meer duren..
downgrade naar 3.x zodat ik er ook homebrew op kan knallen?
pi_68332164
Ik wil ook Homebrew, maar heb een Wii v4. Werkt dit dus niet
pi_68332812
Nee werkt niet... ik zit er ook op te wachten.
pi_68332951
Damn! En ik nog wel dat spel gekocht gister die ik helemaal niet leuk vind
  Donald Duck held vrijdag 24 april 2009 @ 12:34:22 #295
46149 __Saviour__
pi_68333654
Op v4.0 gaat het sowieso niet via de hack in Zelda, dat is nu helemaal gefixed door Nintendo.
Er is een nieuwe hack in ontwikkeling die via een bannerplaatje in het menu werkt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_68333730
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Op v4.0 gaat het sowieso niet via de hack in Zelda, dat is nu helemaal gefixed door Nintendo.
Er is een nieuwe hack in ontwikkeling die via een bannerplaatje in het menu werkt
Waar heb jij die info vandaan?
  Donald Duck held vrijdag 24 april 2009 @ 15:14:46 #297
46149 __Saviour__
pi_68338864
gbatemp.net, het forum daar is dé plek voor Nintendohackgedoe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 26 april 2009 @ 16:51:42 #298
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_68396703
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:44 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wil ook Homebrew, maar heb een Wii v4. Werkt dit dus niet
je kunt toch weer downgraden?

maarem, staat er ergens een goeie manual hoe het moet, die homebrew erop gooien?
(vóór de 4.0 versie, dus 3.x)

tevens een request voor zelda spel wie kan het even uitlenen?
  Donald Duck held zondag 26 april 2009 @ 16:56:10 #299
46149 __Saviour__
pi_68396875
zie de eerste post van dit topic daarvoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 27 april 2009 @ 18:32:08 #300
134538 chansadres
Black & White
pi_68431138
tvptje. Hier ben ik ook geïnteresseerd in!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_68431162
Het duurt langer dan ik verwacht had

Wii Homebrew #3: Waar wij geduldig wachten....

[ Bericht 65% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 27-04-2009 18:38:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')