Nieuw winkelkanaal dacht ikquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:19 schreef djkoelkast het volgende:
en wat zijn dan de "voordelen" (aldus Nintendo) van deze update?
ja ik heb de alpha 4 versie.quote:quote: Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef Hot_Baboon het volgende:
geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.
Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma
ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.
bedankt!
Bij mij doet geexbox het gewoon gelijk zonder zwart scherm.
Heb je de nieuwste versie ?
Voor degenen die toch netjes legaal willen downloaden, is er nu dus al die Wiishop+IOS51 update. 'best of both worlds' voor dit moment zeg maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:57 schreef djkoelkast het volgende:
Dit werkt wederom illegaliteit in handen he, nu gaat niemand meer updaten maar alle VC/WW games downloaden en installeren met een WAD installer.
Standaard homebrew is erg veilig. Gewoon goed de stappen volgen, dan kan er niks mis gaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:30 schreef Remake het volgende:
Brengt homebrew op de wii risico's met zich mee?
Ik wil niet dat ie stuk gaat.
quote:The ELF loading code in The Homebrew Channel has been updated to be consistent
with the ELF Specification. Due to inconsistencies in ELF executables produced
by current versions of DevkitPPC as of this writing, current ELF applications
will not work with this version (this is why we have been recommending the use
of DOL files instead). The next release of DevkitPPC is expected to include a
new executable build process that will produce both valid ELFs and DOLs. If
you have applications in ELF format, please ask the developer to release the
proper DOL executable
..
The Homebrew Channel relies on certain security flaws (fakesigned TMD and
ticket) that exist in older versions of the Wii's software. The most recent
update as of this writing (dated 23 October 2008) was the first update to
completely correct these flaws. This version of The Homebrew Channel
incorporates a workaround for this (by exploiting a different flaw), and will
work with this version of the Wii's software. However, this new flaw may also
be fixed in the future. When it is, you may not be able to install this
channel for the first time.
SDHC support is echt tof, dat opent weer een hoop nieuwe mogelijkheden!quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:24 schreef __Saviour__ het volgende:
* SDHC support
* REALLY fixed the memcard bug
We wachten wel netjes, zo dringend heb ik het allemaal niet nodig.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
Dat is wel erg snel!quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:08 schreef arucard het volgende:
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Noax het volgende:
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:06 schreef ruffian het volgende:
Dat is wel erg snel!
tnx
Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?
Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:28 schreef l0c4lh0st het volgende:
[..]
Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
En waar haal ik die spelletjes vandaan?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.
En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
Daarbij ging ik uit van het normale Wiimenu, die vindt bij de meeste kaartjes >2GB niet fijn, hoewel daar ook een oplossing voor is. Maar het HBC ondersteunt nu sinds beta9 ook sdhc, dus die limiet is er helemaal niet meer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef djkoelkast het volgende:
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
Bij die link naar wiibrew in de OP vind je heel veel downloads. Monkey Island speel je via ScummVM, ook daar te vinden. Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:42 schreef ruffian het volgende:
En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
Dat bedoelde ik, hoe kom ik daar aan?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
Mijn fout, ik had het niet moeten vragen..quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
Op dezelfde manier als andere spellen?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, hoe kom ik daar aan?
Goed zoekenquote:
Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaienquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Hot_Baboon het volgende:
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
hoe is dat dan bijgewerkt? via dat HB beta 9 kanaal of iets anders?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien
Dat doe ik dus regelmatigquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.
En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:12 schreef Hot_Baboon het volgende:
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?
ik krijg de melding "not a valid Wii application"
duidelijk.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef l0c4lh0st het volgende:
[..]
Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
quote:It is possible to undo the "damage" caused if you made the mistake of updating on or after October 23.
This process will only work if you already installed cIOS rev03 or greater before updating.
The newest version of WAD Manager looks for cIOS on startup and, if detected, makes use of it. As a result of this, it is in fact possible to undo the changes made by the update, by following the steps below:
1. Using WAD Manager, reinstall the old IOSes (IOS11 up to IOS37) from wads. The only legal way to obtain these is to use WUFE to extract the update files from games you legally own.
2. Once these are installed AnyTitle Deleter (which was broken by the update) will work properly again. So it is now possible to delete IOS51 using AnyTitle Deleter.
Alternatively, (once again, if you have cIOS rev03 or greater installed) you can use Waninkoko's IOS Downgarder (Please find good link) to do the first two steps for you.
Optional Steps:
1. After deleting IOS51, although not necessary, it is recommended to use cIOS Downgrader to downgrade to either 3.2 or 3.3 (3.2 recommended). Although the update doesn't change the System Menu version, by doing this you are giving yourself an extra guarantee that all traces of the update have been removed. But, cIOS Downgrader connects to Nintendo's download servers and grabs the latest version of IOS30 (the new patched one), so if you do use the downgrader you will need to reinstall IOS30 again from your legally obtained wad.
2. You will find, after doing this, that the Wii Shop Channel no longer works. This is because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed on your system. Before the update, you were presented with a message informing you of the need to update. Now, if you attempt to access the Wii Shop Channel, you are simply thrown back to the Wii Menu. This happens because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed, and therefore do not need to update. However, the new version expects IOS51 to be present, as a result it does not know what to do and therefore simply quits back to the Wii Menu. To fix this, and regain Wii Shop functionality, you can use Muzer's or tona'sWii Shop and IOS51 installer.
After doing this, you will have a fully working Wii System Menu (either 3.2 or 3.3), complete with working homebrew, IOS51, and Wii Shop Channel.
Note: It is actually only necessary to install IOS30 and a libogc-compatible IOS (Recommended: IOS36. You will see the greatest homebrew compatibility with this). However, to ensure maximum compatibility with all homebrew, it is recommended to install as many of the IOSes as possible.
Note: This has only been tested on a Pal Wii with unmodified region settings (Europe) and installing 3.2E when downgrading. Please edit this page as appropriate if you find a configuration that doesn't work.
klinkt goed! ik wacht nog even af totdat iemand het werkend heeft aangezien ik zelf nog een te grote leek ben op het gebied van de termen die je noemt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad wanager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.
Ik gebruik zelf deze:quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:56 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet niet of dit hier mag, maar wat is de status van snes emu's voor de wii? Zijn er al die perfect werken net zoals op de pc? zou sommige oude spellen zoals mariokart wel weer willen spelen (iig stukken beter dan mariokart wii). VC heeft natuurlijk wel het eea maar veel te weinig en van sommige spellen is het natuurlijk maar hopen dat nintendo ze een keer erop zet en ik heb geen zin om daarop te wachten.
Dat is trouwens ook de enige reden dat ik het homebrew channel zou willen installeren, voor de rest vind ik mijn wii prima.
quote:Op donderdag 13 november 2008 16:03 schreef donald_dick het volgende:
is het mogelijk om wmv vanaf het internet te bekijken?
Die site werkt niet in de browser, youtube wel.quote:Op maandag 17 november 2008 05:24 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Nou heb ik ipv een Points card Zelda gekocht bij Bol voor Homebrew (moet zeggen, erg leuk!) wou alleen een internet browser, dacht dat die er wel zou zijn voor homebrew maar kan hem dus niet vinden![]()
Iemand bekend of die er wel is ?
(ps. met name voor gebruik van utizendinggemist.nl op tv)
Zo, er zijn zaken waar je em voor ongeveer euro 40 kan scoren, je had je aardig wat kunnen besparen...quote:Op maandag 17 november 2008 05:24 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Nou heb ik ipv een Points card Zelda gekocht bij Bol voor Homebrew (moet zeggen, erg leuk!) wou alleen een internet browser, dacht dat die er wel zou zijn voor homebrew maar kan hem dus niet vinden![]()
Iemand bekend of die er wel is ?
(ps. met name voor gebruik van utizendinggemist.nl op tv)
Ja de 3.4 laat de wii ook automatisch updaten in het vervolg.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat meer bekend. Met de Twilight Hack is het gedaan waarschijnlijk. Firmware 3.4 zit te dicht daarvoor. Maar hackers hebben al andere exploits op het oog om te gebruiken.
Nou omdat er ook mensen zijn die wel legaal nog hun spellen kopen (alsmede VC games) en de HBC voornamelijk gebruiken voor media applicaties en andere selfmade homebrewquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar waarom zou je als je homebrew hebt nog in het winkelkanaal willen komen?
Dat kan ook via de reguliere manier (VC) zodra je het spel beëindigd en teruggaat naar het Wii menu maakt ie een savestate aan, dus dat was al zoquote:Op zondag 23 november 2008 17:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Wiiware vind ik niet zo boeiend en VC games vind ik eerlijk gezegd gewoon je reinste afzetterij. 8 euro voor een snes game is gewoon niet normaal. Die games hebben lang geleden hun geld al opgebracht en er zit nagenoeg veder geen werk aan en toch vragen ze 8 euro (daar je via intet alles gratis kan krijgen, terwijl die mensen ook servers ed moeten onderhouden). Heb 3x een pointscard gekocht en dat vind ik mooi zat. Nu gewoon lekker via de emu, kan je tenminste ook saven waar en wanneer je maar wilt.
Klopt idd, maargoed dat maakt de spelervaring ook eerlijker omdat je het spel speelt zoals het bedoeld is en je niet kan cheaten door steeds de oude save state te herladenquote:Op zondag 23 november 2008 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat werkt iets anders. Die functie van de VC is meer een soort van verlengde pauze, je gaat gewoon exact op dat punt verder. Maar als je bijvoorbeeld dood gaat, kun je niet vanaf dat punt weer opnieuw beginnen, want de save is dan weg. Bij een emulator kun je de save laden zo vaak als nodig is
quote:So I said that the Twilight Hack was gone and probably wouldn’t be coming back.
Good thing I left that probably in there.
Yes, they screwed up the anti-Twilight Hack check. Again.
There’s not much point in us publishing a detailed explanation on where the problems are this time around. It comes down to nothing remarkable anyway - just more stupid, silly bugs. They fixed some and added more. We didn’t look much this time because we thought that, well, they really couldn’t have screwed it up this time, could they? As it turns out, you didn’t even have to look at the code to figure out that something was wrong. Someone tried to copy the Twilight Hack out of a 3.3 Wii and into a 3.4 Wii. Go ahead, try it. It doesn’t quite work (it crashes the game when used), but the save copies. Oops. Props to Krusty for pointing this out.
Will this finally be the last release of the Twilight Hack? Will Nintendo finally manage to beat it into the ground? Third time’s the charm, maybe? We don’t know.
Enjoy: Twilight Hack v0.1-beta2 (special 3.4 edition)
Notes: This is for 3.4 ONLY. 3.3 and earlier users should continue with the v0.1-beta1 Twilight Hack. The hacked savefile will be deleted on every boot, so you should copy it, run Zelda, and immediately install HBC, as the hack will be gone once you go back to the System Menu (and then you’ll have to copy it agan to use it again). JAP and PAL are untested but ought to work.
Also, this in no way implies that updating is a good idea. It’s not. Don’t do it.
Ik noem het vooral praktischer. Gewoon af en toe ff een leveltje spelen zonder je zorgen hoeven te maken over een savepoint. En bij sommige games wil je ook niet anders, ik ga R-type echt niet uitrkijgen andersquote:Op maandag 24 november 2008 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een punt ja, save states in emulators maken het wat te makkelijk. klein stukje verder, saven, klein stukje verder, weer saven
En de twilight hack is trouwens weer wel werkend gekregen onder 3.4
[..]
Is de beschrijving in de OP hetzelfde gebleven voor 3.4?quote:Op maandag 24 november 2008 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
heb je wel een punt ja, save states in emulators maken het wat te makkelijk. klein stukje verder, saven, klein stukje verder, weer saven
En de twilight hack is trouwens weer wel werkend gekregen onder 3.4
[..]
OK. Nadeel van die hack is dat je de systeemsoftware niet meer kan updaten, wat zijn daar de eventuele nadelen van?quote:Op donderdag 27 november 2008 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, die procedure werkt ook voor 3.4. Met als enig verschil dat het systeem de twilight hack verwijdert als je naar het menu terugkeert na een reboot. Dus je moet de save kopieeren, en daarna gelijk de installatie van het homebrew kanaal starten.
Ok thanx heb vandaag zelda maar ergens besteldquote:Op donderdag 27 november 2008 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Updaten kán natuurlijk nog wel, maar daarmee verlies je mogelijk homebrew.
Vooralsnog heeft het niet installeren van de nieuwste firmware geen nadelen, alle spellen draaien gewoon. Als een spel een update op de disc heeft staan en je wilt die niet installeren (normaal kun je er niet omheen), kun je die overslaan door het spel niet direct via het disc channel te starten, maar via Gecko OS bijvoorbeeld (een homebrew applicatie).
Het winkelkanaal weigert je toegang als je niet te nieuwste firmware hebt. Maar ook daar zijn oplossingen voor dankzij homebrew. Zo heb ik nog 3.2 en kan toch in het winkelkanaal komen. Ik heb gewoon handmatig het winkelkanaal geupdate, zonder de rest van het systeem te updaten.
Maar ik heb nu dus 3.3E ofzo, kan ik dat nog downgraden?quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zijn twee versies van 3.3. Op 23 oktober kwam de 2e versie uit, die dichtte een bepaald lek dat in veel bestanden voorkwam. Maar dat houdt normale homebrew niet tegen, wel andere bepaalde dingen. Ook op 3.4 kun je het kanaal installeren, maar voor die versie is er wel een aparte download. Gewoon van alles dus de juiste versie pakken en dan werkt het.
Het is altijd het beste om je firmware zo laag mogelijk te houden. 3.2 is op dit moment een toffe. Die heeft geen enkele beperking en alles draait dus zonder verdere ingrepen.
Ik gebruik zelf ook niet echt veel homebrew applicaties, meestal alleen de NES emulator + roms ipv VC, de kwaliteit van de NES emulator is op dit moment beter dan van de officiële VC module, vooral omdat je in de emulator alles gewoon op 60HZ kan spelen en het beeld meer uitgerekt is en je dus minder zwarte randen hebt dan bij een VC variant van bijv een NES gamequote:Op woensdag 3 december 2008 22:45 schreef W1ZZ het volgende:
Homebrew lijkt op de WIi toch voornamelijk te draaien om het kunnen spelen van roms en dvd's... Maar zo vreemd vind ik dat ook niet als je bedenkt dat de Wii nauwelijks meer is dan een wat overclockte gamecube met een leipe controller
Mits je huidige firmware niet hoger is dan 3.2, dan werkt dat inderdaad. Je brandt dan de ISO-installatie van het homebrew kanaal op DVD en draait dat gewoon via het disc channel alsof het een normaal spel is. Tot zover en niet verder mag de discussie betreffende chips ook gaan hier in dit topic. Het normale doel waarvoor chips bestemd zijn is natuurlijk illegaal en daarover kunnen we het hier niet hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef Byte_Me het volgende:
als je een wiikey hebt, dan kun je toch ook gewoon dat homebrew channel installeren, zonder die zelda truuk?
Homebrew op zich is niet illegaal. Het is gewoon eigen geprogrammeerde software die je draait. Wat die software dan doet, dat kan illegaal of legaal zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:04 schreef Noobinator het volgende:
Volgens mij is homebrew illegaal en daarom werkt Nintendo er zo hardt tegen!
Maar, jha volgens mij kan je gedownloade spellen er op draaien;)
Nog niet hoor, toch Saviour?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:04 schreef Noobinator het volgende:
Maar, jha volgens mij kan je gedownloade spellen er op draaien;)
Er is wel een boot loader.quote:
Maar die werkt dus nog niet met copy'squote:
Waarom denk je dat die niet met copys werken dan? Want dat doen ze namelijk wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef ruffian het volgende:
[..]
Maar die werkt dus nog niet met copy's
Mods, ik weet niet tot hoever we mogen gaan....hopelijk is dit niet te ver
SD kaart bedoel je denk ik? is het geen SDHC? die kan de Wii nog niet lezen (of je moet de nieuwste updates hebben)quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:40 schreef Pyjama het volgende:
Hoi! Ik ben een enorme n00b, dus lach me niet uit alsjeblieft![]()
Ik heb gisteren een wii gekocht en ik probeer nu IOS51 en het winkelkanaal te installeren met een DS-kaartje. Als ik alles echter op de DS-kaart heb gezet en ik doe die in de wii, dan lijkt er niets op te staan. Weten jullie een oplossing?
Volgens mij heb ik versie 3.1E van de wii, dat vond ik ergens terug bij instellingen (is dat verder gunstig als ik homebrew wil?).
Ja sorry, SD bedoel ik. Er staat op het kaartje (wat ik geleent heb van iemand) SD 2 GB. Cube Memory by Dane Elec. Volgens mij dus geen SDHC?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:08 schreef ruffian het volgende:
[..]
SD kaart bedoel je denk ik? is het geen SDHC? die kan de Wii nog niet lezen (of je moet de nieuwste updates hebben)
Ik kan het vanaf de computer op het kaartje zetten, maar als ik het kaartje in de wii doe en wil kijken wat er op staat dan zijn alle blokken leeg. Ik heb de bestanden uitgepakt op het kaartje gezet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Op welk gedeelte precies gaat het mis? Het installeren van het HBC? Of het draaien van de IOS51+shop installer?
En staat de gehackte savegame wel in de juiste map op het kaartje? En je hebt de goede versie van het bestand genomen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:23 schreef Pyjama het volgende:
Ik kan het vanaf de computer op het kaartje zetten, maar als ik het kaartje in de wii doe en wil kijken wat er op staat dan zijn alle blokken leeg. Ik heb de bestanden uitgepakt op het kaartje gezet.
Ik klik dus op Geheugenbeheer, dan Opgeslagen gegevens, dan Wii, en als ik dan op het tablad SD-kaart klik, zie ik allemaal lege blokken. Bij Kanalen en dan SD-Kaart is ie ook leeg.
Ik probeer niet homebrew te installeren, ik probeer IOS51 te updaten en het winkelkanaal. Of ligt daar juist het probleem? Moet ik eerst homebrew geinstalleerd hebben voordat dat kan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En staat de gehackte savegame wel in de juiste map op het kaartje? En je hebt de goede versie van het bestand genomen?
Ik wilde inderdaad niet upgraden naar 3.4E omdat ik misschien nog een keer homebrew wil installeren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:45 schreef Jesse_ het volgende:
Dan moet je het ff met een ander kaartje gaan doen
Upgraden naar 3.4E kan ook maar dan werkt niet alles meer
Aha, duidelijk. Thnx voor je uitleg.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hebt sowieso de twilight hack nodig, ongeacht wat je wilt draaien. Normaal gebruik je die hack om het HBC te installeren, maar een enkel bestand zoals de ios51 installeren draaien kan natuurlijk ook. Maar die hack heb je dus nodig, plus Zelda. En het bestand moet in precies de juiste map staan.
Als je dan nu toch bezig bent, is het makkelijker om toch gewoon HBC te installeren. Als je het voorlopig niet gaat gebruiken, kun je het kanaal verplaatsen naar scherm 2 of verder zodat je het voorlopig nog niet ziet.
De homebrew browser bedoel je neem ik aan? Die downloadt homebrew naar de SD kaart. Maar het winkelkanaal wordt op de Wii zelf geinstalleerd. Daarvoor is die aparte installer nodig. Die downloadt de nieuwe versie van het kanaal van de Nintendoserver zelf. En er moet een nieuw IOS geinstalleerd worden, dat doet die applicatie ook voor jequote:Kan je via het homebrew internet dingetje het winkel kanaal ook niet updaten?
Zelda Twilight Princess (let op, wel de Wii-versie) heb je maar éénmalig nodig als je het gebruikt om HBC te installeren. Want als dat er eenmaal op staat, gebruik je dat kanaal natuurlijk om verdere homebrew (waaronder de ios51+shop installer) te draaien. Het spel van iemand lenen kan dus ook volstaan. Maar aan de andere kant, het kopen is het ook zeker waard. Het is een enorm gaaf spel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:09 schreef Pyjama het volgende:
Aha, duidelijk. Thnx voor je uitleg.
Ik heb alleen geen Zelda. Misschien zo ff halen en dan proberen HBC te installeren. Wat je zegt, als je dan toch bezig bent...
Een onderdeel van het besturingssysteem van de Wii. Elke applicatie draait op een bepaalde IOS versie. Het diskkanaal draait bijvoorbeeld op een IOS, het winkelkanaal draait op een IOS. Het nieuwe winkelkanaal wil alleen op IOS51 draaien. Dus naast het nieuwe winkelkanaal (zonder de nieuwste weigert de shopserver de verbinding), heb je ook het IOS nodig waarop dat kanaal draait.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ah dat wist ik niet
Wat is een ios eigenlijk?
Hehehe, dat het de wii versie moet zijn snap ik nog netquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelda Twilight Princess (let op, wel de Wii-versie) heb je maar éénmalig nodig als je het gebruikt om HBC te installeren. Want als dat er eenmaal op staat, gebruik je dat kanaal natuurlijk om verdere homebrew (waaronder de ios51+shop installer) te draaien. Het spel van iemand lenen kan dus ook volstaan. Maar aan de andere kant, het kopen is het ook zeker waard. Het is een enorm gaaf spel.
Je hoeft alleen maar de speciale save game te openenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:23 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hehehe, dat het de wii versie moet zijn snap ik nog netIk ken in mijn omgeving niemand met een wii, helaas.
Ik zuig wel ontzettend in dat soort spellen (hoewel ik je graag geloof als je zegt dat het leuk is), moet je ver komen in Zelda om homebrew te kunnen installeren?
Die zit er al op? Hendig!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar de speciale save game te openen
Ik had het al gelezen, maar vatte het niet helemaal. Nu wel trouwens, na nog een keer lezen. Ik zag op youtube ook nog een n00b-filmpje, dus denk dat het wel gaat lukken. Thnx voor je uitleg, ik ga nu Zelda kopenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Zie de link in de OP. Daar vind je de gehackte savegame. En een complete instructie trouwens.
Nee, dingen werken gewoon niet meerquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:26 schreef Dragonetti het volgende:
Als je (per ongeluk) update naar 3.4 wordt de homebrew channel dan automatisch verwijderd?
Er zwerven ook grotere SCUMM - "ROM" games op het net rond (met full speech, zoals simon the sorcerror e.d.) doen die het ook? Of is dat net iets te veel voor de Wii?
Er is tegenwoordig SDHC support voor homebrew beschikbaar, maar dan moet de homebrew er wel voor gecompiled zijn. Bij ScummVM is dat nog niet het geval, zal vast wel komen in een latere versie. Tot 2GB werkt in ieder geval wel. Op zo'n kaartje heb ik bijvoorbeeld ook de full speech versie van day of the tentacle gezet, de cd-versie van Monkey Island 1 en Monkey Island 3quote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef Dragonetti het volgende:
ok thanks, ik pas wel op met updaten (Wii firmware). Wel fijn om te weten dat je de grote SCUMM games kunt spelen!
Edit:
Hoe kom je van die standaard (groen zwarte) interface af, ik zie op youtube veel duidelijkere interfaces:
voorbeeld:
En waar zet je de SCUMM games? (in een subfolder op de root van je SD kaartje?)
Ik heb momenteel wel de Homebrew Channel draaiende en SCUMMVM via de home brew browser geinstalleerd, maar als ik een game wil toevoeggen (adden) zie ik niks, terwijl ik de games wel op de SD kaartje heb gezet (in folder 'SCUMM_VM' in de root).
edit: laat maar, ik probeerde het op een andere SD kaartje (geen SDHC type) en het werkte toen wel... op de 4GB sdhc kaartje kreeg ik de classic groene skin te zien, op een normaale 128MB SD kaartje krijg de normale skin te zien en kan ik wel browsen naar de games...
Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:28 schreef Llewella het volgende:
Ik had van de week al dit topic door zitten lezen; maar dacht eigenlijk dat we de nieuwste firmware hadden geupdate dus was het alweer vergeten...
Tot mijn vriend vanmiddag thuis kwam; heej; we moeten even een sd kaartje halen. Ik wist meteen wat ie bedoeldeZelf bij mij op het dames-fitnessclubje bij de fysio werd erover gepraat
Dus eerst maar eens gechecked welke versie firmware we hebben; 3.2. Dus morgen haalt mijn vriend meteen even en sdkaartje vanuit zijn werk
yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.
Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ookquote:Op donderdag 8 januari 2009 07:37 schreef Llewella het volgende:
[..]
yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.
Kun je die kaart dan ook normaal gebruiken in het normale wii-menu?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:02 schreef djkoelkast het volgende:
Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ook
usb supportquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, dat werkt. Je hebt alleen een aparte versie van de twilight hack nodig, maar dat zie je zelf wel op de downloadpagina.
En is er een update van ScummVM: Nu met SDHC en USB support
En hoelang ik er dan over gedaan heb om de kanalen naar het 2e veld te krijgenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan in het Wiimenu zelf. Op het kanaal staan, B ingedrukt en dan A erbij. Dan kun je kanalen verplaatsen. Behalve het disckanaal. Die kun je verplaatsen met de rebooter van Gecko OS
Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hierquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:09 schreef ceceillius het volgende:
Ik heb even een vraag want ik heb een probleempje met het starten van de geïnstalleerde VC spellen. Ik download de .wad bestanden en installeer ze op mijn wii en dan heb ik nog geen problemen de spellen zijn gewoon zichtbaar in het wii menu maar zodra ik op een spel aan klik en op beginnen druk zegt mijn wii dit 'Dit kanaal kan niet worden gebruikt.' Weet iemand misschien een oplossing hiervoor of doe ik zelf iets fout. Alvast bedankt
Groetjes
Ik had ergens gelezen dat ze bezig zijn met externe geheugen (hdd).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hier
Wat ik zelf zo kut vind is dat alles via het interne geheugen moet. Wil je een song voor GHIV downloaden kan dat niet omdat het geheugen vol zit en spelen vanaf SD weigert 'ie.
Ik heb helemaal niet zo super veel, 4 oude VC spellen, 2 nieuwe (Helix en TV Show King) en een zooi saves en het geheugen is constant vol![]()
Ik weet het, maar ik heb nog een vraag.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, dat kan. Maar exacte details erover mogen hier uiteraard niet.
Zit daar nog enige faalkans in?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het homebrewkanaal blijft staan. De twilighthack is toch maar éénmalig nodig, dus dat die verwijdert wordt maakt niet uit. Overigens kun je ook, als je een bepaald stappenschema juist volgt, je Wii downgraden naar 3.2, wat algemeen wordt gezien als de ideale firmware voor homebrewdoeleinden.
Het gaat mij enkel om de emulator's niet om de VC'squote:Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Je gaat dan aan de slag met systeembestanden, daar zit altijd een mogelijk risico aan. Maar als je de stappen goed volgt, moet het wel lukken. Het is overigens niet per se nodig, 3.4 is prima in staat de meeste normale homebrew te draaien
O, jammer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef arucard het volgende:
Nee volgens mij mag dat niet en al helemaal niet via een emulator zoals Snex9x.
Winkelkanaal kun je ook apart opnieuw installeren zodat je met 3.2E gewoon kunt shoppen. In dit topic staat ergens (weet niet meer precies waar) een linkje naar de Wiki met de bestanden en uitlegquote:Op zondag 1 februari 2009 23:40 schreef TheStar het volgende:
Okeej, maar nu werk bv winkelkanaal niet bij mij, niet dat ik het nodig heb op t moment, maar toch
Heb je het topic niet doorgelezen? Dit mag hier niet besproken worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:25 schreef Badabingea het volgende:
Kun je hiermee dus ook spellen spelen op de minder legale manier?
Ja, het werkt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:01 schreef First het volgende:
Iemand hier ervaring met geexbox op de wii, die hier zijn ervaringen zou willen delen?
Kan dat op dit moment even niet nakijken, maar welke van de 2 zou ik dan moeten hebben?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:
het bootbestand dat je hebt, eindigt dat op .dol of .elf?
Het was inderdaad een .elf bestand.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Het moet een .dol zijn. Het hbc is nu veel 'strenger' in het draaien van bestanden. Oudere formaten voldoen niet meer goed aan de specificaties en die worden geweigerd.
Hier heb je een juiste versie: http://www.megaupload.com/?d=EUTWPSAD
Die bevat ook gelijk een patch voor de 002-fout, mocht een spel dat nodig gaan hebben
Geen idee, je kan het toch altijd proberen?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:07 schreef Dragonetti het volgende:
Is het met geexbox mogelijk om een usb-stick te benaderen dat op een router is aangesloten?
Het probleem is dat je eerst de settings (een config file in de 'etc' directory) moet 'spelen'.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Geen idee, je kan het toch altijd proberen?
Je kan wel via een netwerk bestanden delen dus misschien werkt dit ook wel.
Maar wat misschien makkelijker is, de usbstick gewoon in je wii steken ?
sorryquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:26 schreef Bart het volgende:
Even ter herinnering voor bepaalde users: illegale zaken worden niet besproken in dit topic (in geen enkel topic op FOK! overigens). Degenen die nu opeens een post missen in dit topic mogen zich aangesproken voelen.
Gewoon het HBC verwijderen van je Wii in het systeemmenu zoals je ook andere kanalen verwijderd. (instellingen, geheugeninstellingen, wii geheugen, kanalen en daar zou ie tussen moeten staan)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:18 schreef Snever het volgende:
Ik heb een vraagje:
Ik heb mijn wii gehacked met twilight hack enz. Is het nu mogelijk om alles ongedaan te maken zodat homebrew channel en backup loader verdwijnt?
Ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:25 schreef Badabingea het volgende:
Kun je je firmware terugstellen als je hem al geupdate't hebt?
Oke dankjewel. Ik zat de hele tijd bij opgeslagen bestanden te kijken. Maar moet dus bij kanalen zijn. Toppie!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:31 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Gewoon het HBC verwijderen van je Wii in het systeemmenu zoals je ook andere kanalen verwijderd. (instellingen, geheugeninstellingen, wii geheugen, kanalen en daar zou ie tussen moeten staan)
Vertelquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Met enkel dat kanaal verwijderen wis je niet alle sporen trouwens. Daarvoor moet je grondiger te werk gaan.
quote:Error Code: 20102
This error code indicates some type of unauthorized activity has occured in an online feature of a Nintendo Wi-Fi Connection game.
What to do:
Please call 1-800-895-1672 in the USA or Canada for more information.
Maar als je het homebrew kanaal verwijdert en het back-up loader kanaal is de ''hack'' in principe toch verwijderd??quote:Op maandag 23 maart 2009 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zou specifiek om cheaten gaan in online spellen. Zoals bijv. in Mario Kart constant sterren hebben, dat soort spelverpestende ongein.
Hopelijk met wii sportsquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee. Met de twilight hack is het zeer waarschijnlijk gedaan. Nintendo heeft verschillende pogingen gedaan om deze te blokkeren en faalde eerder keer op keer, maar nu lijken ze erin geslaagd te zijn. Maar de makers van de hack en het hbc hebben al nieuwe hacks klaarstaan om te gebruiken. Zeer waarschijnlijk gaat dit een ander spel vereisen dan Twilight Princess.
Ik lees hier graag wanneer het voor mekaar isquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee. Met de twilight hack is het zeer waarschijnlijk gedaan. Nintendo heeft verschillende pogingen gedaan om deze te blokkeren en faalde eerder keer op keer, maar nu lijken ze erin geslaagd te zijn. Maar de makers van de hack en het hbc hebben al nieuwe hacks klaarstaan om te gebruiken. Zeer waarschijnlijk gaat dit een ander spel vereisen dan Twilight Princess.
ach je bent niet verplicht om te updaten hoor naar 4.0quote:Op zondag 29 maart 2009 17:10 schreef Ericjuh het volgende:
Vorige week ook ff homebrew geinstalleerd (op versie 3.4). Tot nu toe doe ik er eigenlijk weinig mee (wii staat naast media pc). Ik lees trouwens wel dat ik net op tijd ben met de hack, want zie dat 4.0 uit is
Excusesquote:Op donderdag 2 april 2009 09:49 schreef Bart het volgende:
Isoloaders bespreken doen we niet aan, die berichten zijn dan ook verwijderd. Let hier op jongens
Dat kan prima hoor, je kunt je eigen kanalen maken met een te lanceren dol file, eigen banners, geluid.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ik draai hier ook nog op 3.3E en het werkt nog steeds.
Wat wel tof zou zijn is dat je een homebrew app als channel kunt installeren, zodat je niet elke keer eerst het homebrew channel in moet. Er zijn immers blokken zat in je Wii menu (en die kunnen volgens mij nooit allemaal vol gezien het karige geheugen van de Wii).
Zijn er dan voordelen aan het hebben van 4.0?quote:Op donderdag 2 april 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat kan prima hoor, je kunt je eigen kanalen maken met een te lanceren dol file, eigen banners, geluid.
En je kunt ondertussen ook al updaten naar 4.0 met behoud van een aantal belangrijke homebrew functies. Als je maar een custom ios geinstalleerd hebt en het hbc vóórdat je update. En dan nog eventueel gebruik maken van de custom updater van waninkoko
Het homebrewkanaal update zichzelf. De nieuwste versie is 1.0.1. Nieuwe versies zijn onwaarschijnlijk, deze versie is stabiel en kan alles wat de makers voor ogen hadden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:50 schreef EvilMarc het volgende:
De laatste tijd heb ik te weinig opgepikt van de homebrew scene, veel te veel nieuws de hele tijd
Mijn wii draait nu 3.2E en ik heb een verouderde versie van het homebrew channel.
Moet/kan ik de wii upgraden?
Is het veilig om het homebrew channel te upgraden?
Custom firmware misschien?
4.0 biedt ondersteuning voor SDHC kaartjen en hogere overdrachtsnelheid. Als je veel Wiiware/VC speelt, is de mogelijkheid om dat vanaf SD te doen natuurlijk handig. En je hebt 4.0 nodig als je nog gebruik wilt maken van het winkelkanaal.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:03 schreef djkoelkast het volgende:
Zijn er dan voordelen aan het hebben van 4.0?
Custom cIOS heb ik al en homebrew staat er al op.
quote:SD/USB Loader es una aplicacion para la Nintendo Wii que te permite poder instalar y cargar tus backups desde un dispositivo de almacenamiento USB o SD/SDHC.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:03 schreef Funksoldier het volgende:
tvp wacht ook op downgrade van 4.0
downgrade naar 3.x zodat ik er ook homebrew op kan knallen?quote:Op donderdag 23 april 2009 14:33 schreef Crazytuning het volgende:
4.0 laat nog even op zich wachten, maar zal niet lang meer duren..
Waar heb jij die info vandaan?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Op v4.0 gaat het sowieso niet via de hack in Zelda, dat is nu helemaal gefixed door Nintendo.
Er is een nieuwe hack in ontwikkeling die via een bannerplaatje in het menu werkt
je kunt toch weer downgraden?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:44 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wil ook Homebrew, maar heb een Wii v4. Werkt dit dus niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |