Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hackenquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:14 schreef Noax het volgende:
Ik heb een softmod, stel ik zou mijn Wii formateren, ben ik dan de hack kwijt?
Uiteraard stel ik de save op een sd card veilig.
Jij was vroeg op!quote:Op woensdag 25 november 2009 04:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Formatteren wist spelgegevens en kanalen. Het systeemmenu en ios-aanpassingen blijven intact, je wist met formatteren dus absoluut niet de sporen van het hacken
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Oke, na een lange tijd toch maar weer eens aan de slag gegaan.
Ik heb alleen wat probleempjes met het een en ander.
Ik wil ios249 (rev 14) installeren, maar, tijdens het installeren heeft hij een wad bestand nodig, welke ios38-64-v3610.wad is. Echter krijg ik elke keer als ik wil installeren de volgende foutmelding:
ios38-64-v3610.wad error ret = -1
Wtf kan ik hiermee, zelfs google weet het niet?
Overigens is mijn huidige ios: 249 (rev 8)
nja dan vraag ik eerst iets anders!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ik ga er morgen ook aan beginnen!
Zijn er ook handige linkjes voor noobs?
Ik heb trouwens 4.0
Tja de plicht roept weer he. Dan check ik voor vertrek altijd even snel nieuws, weer en verkeer. En even snel langs fok.quote:
Mario heeft dacht ik 4.1 op de disc staan. Je kunt het vast ook wel op eerdere firmwares draaien, dan moet je wel natuurlijk de update overslaan (gecko os, startpatch, preloader). En er is waarschijnlijk wel een bepaald nieuw IOS dat geinstalleerd moet zijn. 4.2 is trouwens, mits goed geupdated, gewoon volledig homebrew-compatible.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
nja dan vraag ik eerst iets anders!
Krijg vandaag ook de nieuwe mario, moet ik hem dan naar 4.2 updaten?
Want dacht dat 4.2 niet lekker ging met homebrew
Weet je zeker dat het exact de goede versie is van het IOS met de exacte bestandsnaam?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks voor de reacties, maar ik heb toch echt dat bestandje die hij niet kan vinden in de WAD map staan.
zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef Noax het volgende:
Hoe krijg je een melding wanneer je een nieuwe game koopt dat je eerst de bijbehorende fw 'moet' installeren?
Ik heb deze melding namelijk nog nooit voorbij zien komen.
Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
zag het toenstraks staan waar normaal gesproken je games start!
New super mario bross wil naar 4.1, terwijl ik 4.1 al heb :/
cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:32 schreef Nick-GizMo het volgende:
Jongens!
Ik merk op dat neogamma bij mij begint met een melding dat ik op rev 7 zit, terwijl de versie van neogamma voor rev 14 is!
Enig idee hoe ik dat aanpas? Had gister wel r14, maar tijdens de wad install had ik r7 installed!
Alles werkt wel btw!
quote:Op donderdag 26 november 2009 17:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet er gewoon een bepaald IOS geinstalleerd worden. Dat verandert de versie van je systeemmenu niet. Het beste is om dat IOS zelf te installeren en het niet te laten doen door de update op de disc.
[..]
cios-versies kun je gewoon over elkaar heen installeren. Draai dus gewoon de installer van 14 nog eens. 15 is trouwens ook al uit ondertussen.
AnyTitleDeleter had ik al even geprobeerd, maar bij het starten ervan krijg ik diverse foutmeldingen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:38 schreef __Saviour__ het volgende:
De Wii heeft geen echt bios, het is geen desktopcomputer.
Je kunt met iets als AnyTitleDeleter aan de slag om grondig homebrewsporen te wissen. Maar dat is gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
Ik weet niet waar jij aan zat te denken....quote:Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Sickert het volgende:
mooi man
we mogen het er hier niet over hebben..
oe ik heb echt een fan erbij zeg!quote:
zelfde probleem hier aanwezig helaasquote:Op woensdag 2 december 2009 16:45 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Is me inmiddels gelukt om de wadmanager te installeren en ook de 2 wads die onderaan deze pagina staan te installeren. Maar de USB-loader en ook de Backup loader gaat op zwart, als ik deze wil starten.
M'n Wii-key is inmiddels verwijderd, dus daar kan 't ook niet aan liggen.
Iemand 'n idee?
Bij mij werkt alleen de rechter usbpoort (tegen de achterkant aankijken), nadat is cios2 voor usb2 erbij hebt geinstalleerd.quote:Op donderdag 10 december 2009 02:31 schreef peternagel het volgende:
[..]
zelfde probleem hier aanwezig helaas
ligt volgens mij aan je firmware?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:06 schreef Misan het volgende:
Ik heb een Wii gekocht en wil er homebrew applicaties op draaien, is dat een beetje snel beschikbaar te maken op mijn Wii?
20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?quote:Op maandag 28 december 2009 07:30 schreef Misan het volgende:
Was echt geen probleem, binnen twintig minuten gepiept met firmware 4.2e
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?quote:Op zondag 27 december 2009 17:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Een gebrickte Wii is een kapotte Wii. Als in: je kunt hem nog als baksteen gebruiken. Maar dat is dus niet het geval nu.
Je had niet moeten updaten. De nieuwste 4.2 firmware bevat maatregelen tegen homebrew. De oude bannerbomb werkt niet onder 4.2. Je moet een nieuwe hebben:
-edit-
Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:
[..]
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?
Nieuwe versie gebruikenquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Koenani het volgende:
[..]
Kan iemand even kort uitleggen hoe ik dit probleem oplos?
ik heb het nooit eerder gedaan hiervoorquote:Op maandag 28 december 2009 21:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
20 minuten als ervaren persoon, 60 min als n00b?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Noax het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij gewoon je fw downgraden..
Is voldoende over te vinden, succes.
Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nieuwe versie gebruiken
http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php
Ben inmiddels wel zo ver dat het lukt, maar ik krijg die Bootmii niet geïnstalleerd.. Ik krijg een of andere FAILquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:11 schreef Koenani het volgende:
[..]
[..]
Ja, die had ik inderdaad al gevonden.. Maar het grootste probleem is dat ik niet meer zo'n pop-up krijg als ik naar SD-Kaart menu ga, met daarin de vraag of ik boot.elf (ofzo) wil opstarten..
Wat moet ik daaruit concluderen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef __Saviour__ het volgende:
bootmii is op de nieuwe wii-systemen niet als boot2 te installeren.
Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.quote:
4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschienquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Misan het volgende:
ik heb trouwens nu 4.2e erop staan met homebrew channel etc.
kan ik zonder problemen updaten eigenlijk of moet ik dan het homebrew channel opnieuw installeren?
ja moet wel als ik in het wii winkelkanaal wil komen, vandaarquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
4.2 is op dit moment de nieuwste firmware. Een complete update valt dus niet uit te voeren. Hooguit wat losse IOS-bestanden voor spellen misschien
Eerst downgraden dus?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat het niet gaat lukken waarschijnlijk. Bootmii is een soort van beveiliging tegen bricken. Je kunt met bootmii een reservekopie van het complete Wiigeheugen maken. Brick je ooit je Wii, dan kun je alles herstellen. Maar dat werkt eigenlijk alleen als je bootmii kunt installeren in het boot2-gedeelte van het systeem. Nieuwere systemen hebben een kleine aanpassing ondergaan waardoor dat echter niet meer werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |