abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 02:50:30 #1
128220 Peter6000
pi_65902138
Welkom in alweer het 13e Spinvistopic.



Biografie

1976-2000
Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawaïgitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat De Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie. Hij raakt verslingerd aan elektronica en drumcomputers en doet opdrachten voor films en documentaires. Onder de naam J.D. Traven is hij op 4 maart 1995 op het podium van Tivoli te zien tijdens het festival Onutrechtse Toestanden.

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schönberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award..

2003
Spinvis speelt in januari in een eenvoudigere bezetting op Noorderslag in Groningen. In het voorjaar doet hij een korte, succesvolle tournee met muzikanten die hem ook een jaar eerder begeleidden tijdens zijn livedebuut. Voor een compilatie op de website 3voor12.nl maakt Spinvis een liedje met Bauer. Spinvis speelt in augustus zowel op het Duitse Haldern Open Air festival als op het Beglische Pukkelpop. Nieuwegein Aan Zee is zowel een cd als een dvd, De cd bevat vier liedjes die niet op het debuutalbum waaronder een versie van Astronaut gezongen door het Belgische Lais en gespeeld door het Spinvis Orkest. De dvd bevat liveregistraties en het onderdeel De Tijdmachine ofwel een overzicht van een jaar Spinvis in beeld en geluid. Op 17 december doet Spinvis met orkest, voor de gelegenheid uitgebreid met strijkers, het laatste Nederlandse optreden in Vredenburg te Utrecht.

2004
Begin januari wordt bekend gemaakt dat Spinvis een Zilveren Harp heeft gewonnen. In maart wint hij de Annie M.G. Schmidt-prijs 2003 voor het lied Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretière Lenette van Dongen). Voor de vierde editie van het festival Cross-Linx in Enschede maakt Spinvis in opdracht een compositie die bestaat uit drie ritmische monologen van tien minuten elk, uitgevoerd door actrice Roos Ouwehand, operazangeres Lucia Meeuwsen en acteur Hans Dagelet en begeleid door het Rosa Ensemble en het Ives Ensemble, aangevuld met gitaar en gemanipuleerde geluiden van Spinvis. Spinvis componeert de titelsong van Medea, een zesdelige televisieserie van Theo van Gogh over de hedendaagse Nederlandse politiek die in de winter wordt uitgezonden. Het Hoofd Van Ferdinand Cheval is een hoorspel over een Franse postbode die rond het begin van de vorige eeuw veertig jaar lang eigenhandig een paleis bouwde. Spinvis verknipt het hoorspel in achttien stukjes van elk zo'n twee tot drie minuten lang. Hij geeft achttien verschillende filmmakers de opdracht er een filmpje bij te maken. Het resultaat verschijnt begin november op DVD bij Nijgh & Van Ditmar, inclusief zakjes met stukjes steen en bouwdoosjes om zelf een paleis te maken. Spinvis draagt voor in het nummer Nieuwbouwwijk op de cd Niet Alleen van Claudia de Breij.

2005
The Ringtone Society presenteert tijdens Noorderslag een website die is gericht op de artistieke ontwikkeling van de ringtones. Een van de deelnemende artiesten is Spinvis. De muzikant is met het nummer Idee Zeventien te horen op de compilatie The Pet Series : Volume 4. Na een try-out in Ekko te Utrecht op 25 februari gaat Spinvis in het voorjaar op tournee langs Nederlandse theaters met het programma Lotus Europa. Zijn band bestaat tijdens de tournee uit Jan van Eerd (vibrafoon), Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (piano), Arjan Witte ('kosmos en echo'), Jeroen Kleijn (drums) en Cor van Ingen (basgitaar). Het duo Solo reist mee als voorprogramma. Speciaal voor de Filmmuseum Biënnale 2005 in april maakt Spinvis onder de titel De Explicateur een theatrale voorstelling met archiefmateriaal, muziek en dialogen. Hij voert de muziek zelf uit in Filmmuseum Cinerama samen met band en acteur Hans Dagelet. De Explicateur maakt ook deel uit van The Night Of The Unexpected, 8 september in Paradiso. Het optreden van Spinvis op 11 september in het Amsterdamse Concertgebouw samen met het orkest Holland Symfonia tijdens de Dutch Moroccan Music Experience gaat niet door omdat de organisatie van het festival bezwaar heeft tegen het nummer Het Mes Van God. De organisatie vindt de tekst te gevoelig omdat Spinvis daarin verwijst naar de moord door Mohammed B. op cineast Theo van Gogh op 2 november 2004. Spinvis levert een gastbijdrage op het album De Geluiden Van Weleer van at the close of every day. In november verschijnt het tweede album Dagen Van Gras, Dagen Van Stro. De eerste single van de plaat is Het Voordeel Van Video. De titel van de plaat is ontleend aan het science fictionboek Days Of Grass, Days Of Straw van R. A. Lafferty uit 1973. Volgens Spinvis is zijn tweede album veel persoonlijker dan het debuut. De release wordt gevolgd door een tournee langs de grote zalen van Nederland en België, te beginnen op 1 december in Brussel. Spinvis wordt begeleid door dezelfde muzikanten als tijdens de vorige tournee, aangevuld met Hans Dagelet (trompet) en Hans Kok (video).

2006
Spinvis maakt zelf een nieuwe mix voor de singleversie van Ik Wil Alleen Maar Zwemmen. De single bevat ook een dubversie van het nummer. Tekenaar Hanco Kolk maakt een stripversie van Voor Ik Vergeet. De strip is onderdeel van Strips In Stereo, een boek en cd met veertien stripversies van veertien Nederlandstalige liedjes. De uitgave wordt in maart in Paradiso gepresenteerd aan de vooravond van de Boekenweek 2006. Spinvis maakt onderdeel uit van de NL Impressionisten, een verzamelnaam voor zeven Nederlandstalige bands die hun eigen identiteit als uitgangspunt voor hun werk nemen. Naast Spinvis zijn ook Meindert Talma, De Kift, at the close of every day, André Manuel, Mondo Leone en D'r Sjaak bij dit project betrokken. Vanaf 18 maart spelen de NL Impressionisten in groepen van twee tot drie enkele maanden in diverse Nederlandse zalen. Op 20 maart verschijnt het album JA!, de honderdste uitgave op Excelsior en een samenwerking met Simon Vinkenoog. Het project vloeit voort uit een ontmoeting tussen de dichter en de muzikant op de Dag van de Literatuur in de Rotterdamse Doelen in 2005. Op het album staan zeven stukken, waarvan één live opgenomen in de Paradiso op 21 januari 2006. Het duo wordt terzijde gestaan door schrijver, 'Hammond- en echoman' Arjan Witte. JA! wordt ondersteund met optredens in Rotterdam, Antwerpen, Groningen en Drachten. Met het programma De Suikerklok staan het Spinvis-orkest en Simon Vinkenoog op De Parade. De Suikerklok is gebaseerd op een roman van de Portugese schrijver Michael Magio. Spinvis staat met zijn band op Lowlands, Waterpop, Dranouter en de Venlose Zomerfeesten. Het laatste optreden is op 1 september in het bostheater De Kersouwe te Heeswijk-Dinther. Voor het project De Kunst Van Het Wandelen, georganiseerd door het Centrum Beeldende Kunst Gelderland, maakt Spinvis het muziekstuk Hertenkoor (Deel 2)... Een Wandelsprookje. Wandelaars op het Zuid-Veluwse Elfbergenpad kunnen in december tijdens de tocht met koptelefoon luisteren naar een collage van heimachines, vogels, gitaarrifs en mijmeringen over het klokbekervolk. In zijn geluidscompositie verwijst Spinvis naar het wandellogboek van kunstenaar Q.S. Serafijn.


2007
Tijdens Noorderslag in Groningen krijgt Spinvis de Popprijs 2006 uitgereikt. 'Spinvis is eigenzinnig en origineel en trekt zich niets aan van de hitlijsten. Hij legt alleen verantwoording af aan zichzelf en heeft tekstdichten in de Nederlandse taal naar een nieuw plan getrokken', aldus de jury. In het voorjaar gaat Spinvis de theaters in met de voorstelling Op Een Avond In Het Heelal, begeleid door Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (toetsen), Jeroen Kleijn (drums), Cor van Ingen (bas), Arjan Witte (orgel), Jan van Eerd (vibrafoon) en Hans Dagelet (trompet). Begin maart doet Spinvis ook enkele optredens in Zuid-Afrika. Spinvis staat opnieuw met band op de Parade in Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Tijdens de voorstelling Noga heeft Simon Vinkenoog een gastrol. Noga wordt tweemaal per avond opgevoerd en alle avonden worden afgesloten met het programma Alleen Maar Liedjes. Het album Goochelaars & Geesten (augustus) bevat liedjes die Spinvis in de loop der tijd heeft gemaakt in opdracht van een psychiatrische instelling in Vlaanderen, een kinderalbum en de tv-serie Medea van Theo van Gogh aangevuld met ander niet eerder uitgebracht songmateriaal. Op de bonus-cd staat muziek die de muzikant heeft gecomponeerd voor de Belgische speelfilm Man Zkt Vrouw (internationale titel: A Perfect Match) van Miel van Hoogenbemt met een hoofdrol voor Jan Decleir. Het album komt binnen op de vierde plaats van de Mega Album Top 100. Spinvis 2002-2007 is een luxe uitgave van de drie albums voor Excelsior, uitgebracht in samenwerking met uitgeverij Rubinstein. Tijdens de concerten in december verzorgen de labelgenoten van The Madd het voorprogramma.

2008
Naar aanleiding van Simon Vinkenoogs tachtigste verjaardag op 18 juli brengt Spinvis een muzikaal eerbetoon in de vorm van Ritmebox, een boekuitgave inclusief cd in een gelimiteerde oplage van 2000 genummerde exemplaren. De cd bevat een collage van muziek en geluid, samengesteld uit vele uren archiefmateriaal van de dichter. Ritmebox komt op 14 juli uit in een hardcover boekwerk, in een gelimiteerde én genummerde oplage van 2000 exemplaren. Spinvis maakt de soundtrack voor Vox Populi, de speelfilm van Eddy Terstall die in het najaar in de bioscoop draait. Hij is een van de vijf componisten die muziek maken voor het album Freeland bij de roman Vreeland van de Utrechtse auteur en popjournalist Jerry Goossens. De nummers op de cd worden uitgevoerd door de fictieve groep The Group.

2009
Eind januari gaat Spinvis de Belgische theaters in met KamerMuziek. Vanaf maart is de solovoorstelling ook in Nederland te zien.



Bron van de biografie


Discografie


Spinvis (2002)


Nieuwegein aan Zee (2003)


Dagen van gras, dagen van stro (2005)


Goochelaars & Geesten (2007)

Met Simon Vinkenoog:
Ja (2006)
Ritmebox (2008)

Singles
Smalfilm (2002)
Voor ik vergeet (2002)
Bagagedrager (2003)
Het voordeel van video (2005)
Ik wil alleen maar zwemmen (2006)
Flamingo (2006)


Vorige topics

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |

Officiële site

www.spinvis.nl

De OP is hier te vinden
pi_65903657
Heerlijke muziek!! Ik heb al z'n albums.
Alleen die met Simon Vinkenoog en z'n singles heb ik nog niet

De gelimiteerde LP van EKKO heb ik ook, en die andere LP is in bestelling
Geweldige muziek!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:11:05 #3
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_65903933
Ik twijfel nog of ik er naartoe wil. Ja, omdat het toch weer andere uitvoeringen zijn. Nee, omdat het wéér dezelfde nummers zijn...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_65910533
Nog maar één maand ongeveer!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:25:11 #5
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_65921548
Oja, 24 maart. Niet vergeten.
pi_65939184
Ik zie hem pas op 16 mei in Sittard. Wil hem eigenlijk nog een keer eerder zien, maar niks is echt in de buurt
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:05:14 #7
149021 Nonan
www.hetbierhok.nl
pi_65956791
Heeft iemand heel toevallig nog 2 kaartjes over voor Spinvis in Groningen? Voor ik het wist was het alweer uitverkocht..
Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
http://switchfrompctomac.com
pi_66043173
Ik wil er erg graag weer eens naartoe. Een avond vol fijne muziek
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 02:10:00 #9
128220 Peter6000
pi_66184641


Eigenlijk vloekt zoiets geniaals als Spinvis met zoiets banaals als de TROS.

Maar deze mooie Limonadenglazenversie mag natuurlijk niet ontbreken in een naar dit glassoort genoemd topic.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:05:43 #10
18079 neok
all the way
pi_66267677
Gisteren naar Spinvis geweest in Sint-Niklaas, Belgie. Wat ! een ! mooi ! concert!! Het was de eerste keer dat ik hem zag na jaren van wachten tot hij een keer in de buurt was. En dan nog toevallig gezien via zijn Facebook groep.

Het podium was echt een rommeltje "net als mijn kamer thuis". Overal lagen en stonden er instrumenten en met 3 grote schermen erbij stond het allemaal wel vol Maar het werkte perfect.

Mooi om te zien hoe hij elk nummer in gang moest steken. Soms lukte het direct, soms is het "bwa, goed genoeg" en soms moest het opnieuw. Het badeendje werkte direct Halverwege was er een pauze "om wat te halen bij de bar" wat heel de zaal ook deed.

Een succes heeft hij, alle concerten zijn hier blijkbaar keer op keer uitverkocht. Ook gespot in de zaal een delegatie van Hooverphonic en Zita Swoon. Die weten ook wat goed is.

Spinvis
Buenos dias Tristeza
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:18:10 #11
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_66309900
Ik denk dat ik deze tour een keer oversla.. Ik wacht liever even tot er weer wat nieuw werk uit komt..
Na dagen van gras heb ik hem namelijk alweer 5 keer gezien, dus een keertje overslaan vind ik wel gedoogd
(en toch vind ik het ergens wel jammer..)
pi_66310820
de enige reden waarom spinvis populair is is omdat nederland een gebrek heeft aan binnenlandse indie muziek en mensen die zich graag een bepaald imago aanmeten en doorhebben dat iets als blof of kane niet erg hip is maar op hem terugvallen. maar als je echt naar zijn muziek luistert hoor je weinig interessants. het is een soort evolutie van de aloude 40nogwat cabaratier met gitaar en lollige teksten, een postmodernistische harrie jekkers die het instrumentarium wat heeft uitgebreid en op te zichtbaar berekenende wijze uit de maat zingt, of liever gezegd: praat. z'n teksten zijn quirky (om maar een vreselijke, maar toepasselijke amerikaanse kreet te gebruiken) en modieus maar dat is niet per definitie een compliment en hij vervalt te vaak in van die onzinnige, niet echt grappige willekeur.

hij legt wel wat muzikaal talent enerzijds, en humor anderzijds aan de dag maar combineert het in iets wat noch erg beluisterbaar noch erg grappig is en gedoemd is om in de kast van allerlei slome figuren van in de 30 en 40 te verdwijnen naast andere mislukte pogingen om bij de tijd te blijven
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:54:35 #13
158452 IQM
I am the one
pi_66310928
Ik ga wellicht 6 maart.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 13:00:09 #14
128220 Peter6000
pi_66311094
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:51 schreef DrPwn het volgende:
het is een soort evolutie van de aloude 40nogwat cabaratier met gitaar en lollige teksten,
Ja, er zijn ook lollige teksten.
Maar ook echt hele mooie:

Aan de oevers van de tijd,
Keek ik om me heen,
Ik wachtte aan de kant,
Aan de oevers van de tijd,
En alles ging voorbij,
Verloor zijn naam,
En spoelde aan.


Raakt me zelfs dusdanig dat ik het op mijn rouwkaart wil.

Het verdwijnt ook in mijn platenkast, maar niet als mislukte poging om bij de tijd te blijven.
Maar omdat ik het oprecht mooie muziek vind.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:36:11 #15
158452 IQM
I am the one
pi_66335367
http://www.derwesten.de/n(...)11623711/detail.html
quote:
Essen. „Spinvis“ alias Erik de Jong feiert in den Niederlanden einen Erfolg nach dem nächsten. Seit Jahren spielt er in seinem Heimatland auf den großen Festivals. Bei seiner Belgien-Limburg-Tour macht er auch einen Abstecher an den Niederrhein. Wir verlosen zwei CDs des Künstlers.

In den Niederlanden ist „Spinvis“ alias Erik de Jong schon lange keine musikalische Überraschung mehr. Seit dem Debüt-Album 2002 erntet hat nur Lorbeeren in seinem Heimatland geerntet. In Deutschland sieht das bislang noch etwas anders aus. Deswegen macht der Musiker mit seiner multimedialen Solo-Performance bei seiner Belgien-Limburg-Tour einen Abstecher über die Grenze – nach Kaldenkirchen.

Am 26. Februar tritt er in dem Grenzstädtchen bei Nettetal in der Galerie Nostheyde-Eycke auf. Das Besondere an dem Konzert wird sein, dass er live mit anderen Musikern zusammen spielt, die allerdings nicht anwesend sein werden. Hört sich komisch an? Ist aber ganz einfach. Denn die abwesenden Musiker werden nicht nur im Saal zu hören, sondern auch auf mannshohen Monitoren zu sehen sein. „Wir sind zuversichtlich, auch viele Musikliebhaberinnen aus dem benachbarten Limburg begrüßen zu können“, sagt Gastbegerin Petra Nostheide-Eycke. „Das interaktive Solokonzert rückt Spinvis in einen spannenden Kunstkontext und bestätigt Kaldenkirchens Bedeutung für die grenznahe binationale Kultur“, meint die Galeristin.
Zur Verlosung

Wir verlosen zwei CDs des Künstlers. Das aktuelle Album "Goochelaars en Geesten" und das 2005 veröffentliche LAbum „Dagen van Gras, Dagen van Stro“.

>>> Hier geht’s zum Gewinnspiel <<<

Einsendeschluss ist der 26. Februar 2009. Der Rechtsweg ist ausgeschlossen.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 04:18:00 #16
128220 Peter6000
pi_66432816
Een bedankje van Erik op zijn site voor zomaar een fan en/ of film-muziek-liefhebber.



Wie schuil gaat achter de naam “TastefullBlood” weet ik niet, maar hij/zij heeft PUIK werk afgeleverd door bij een hele hoop stukjes muziek die ik opnam voor de film Man Zkt Vrouw hartstikke mooie video’s te maken ........ “TastefullBlood” ! dank..u is een held(in).

www.spinvis.nl
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 21:06:07 #17
128220 Peter6000
pi_66459423
Erik is om 21.25 uur op Nederland 2 te gast in Opium, ik denk om Kamermuziek te promoten.

Die aanstellerige dwerg Roel van Velsen is ook te gast, dus dat wordt ff doorbijten.
pi_66461162
Het was alleen een stukje bij Spinvis thuis. Wel leuk om te zien, though.
  woensdag 4 maart 2009 @ 07:28:05 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66678547
Gisteravond geweest. Wel tof om een keer mee te maken. Ik zal niet ingaan op z'n sampelprocede, dat is in andere posts al wel aan bod gekomen, maar wellicht kan ik wel een licht laten schijnen op wat hij gespeeld heeft. Weet niet alle nummers meer, maar volgens mij wel redelijk compleet:

Limonadeglazen Wodka, Voor ik Vergeet, Bagagedrager, Ronnie gaat naar huis, Goochelaars en Geesten, Wespen op de Appeltaart, Staat van Narcose, Kindje van God (eerste nummer), Ik wil alleen maar zwemmen, Aan de oevers vd Tijd, Bijt mijn tong af (laatste nummer), Loop der dingen (had ik nog niet live gehoord) en twee nieuwe nummers: De ogen van de bruid (klonk tof) en een nummer dat volgens mij "de grote zon" heet (maar hij was nog niet zeker van de titel, kon ook 'reislied' worden). Geen toegift. .

De schermen met beelden waarop hij zelf allerlei instrumenten inspeelt zijn erg tof. Ook Saartje en Simon Vinkenoog en Hans Dagelet komen er oa op terug.

Hoe dan ook, voor 15 euro gewoon de moeite waard.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_66728121
Volgende week
pi_66735738
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:39 schreef conobram het volgende:
Morgen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:13:57 #22
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_66755482
Hopelijk zo snel mogelijk
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 11:16:21 #23
128220 Peter6000
pi_66759290
Dinsdag 7 april, over precies 32 dagen dus.

Hier een Belgische recensie, die nog niet in de topicreeks geplaatst is.
quote:
Spinvis
Arenbergschouwburg
Antwerpen
14-02-2009


Woordenkunstenaar Erik de Jong, die op 41 jarige leeftijd debuteerde in 2002 met ‘Spinvis’: herfstige, melancholische, sfeervolle, dromerige en intieme Neder(pop)landstalige songs. Moderne kleinkunst van een spitsvondig schrijverstalent, die goochelt met klanken en met woordjes en zinnetjes in z’n teksten. Al drie cd’s heeft hij ondertussen uit, want naast ‘Spinvis’ verschenen ‘Dagen van gras en dagen van stro’ en in 2007 ‘Goochelaars en Geesten’.

De Jong wil met deze -solo-clubtournee aan z’n fans tonen hoe hij z’n songs helemaal thuis alleen in elkaar steekt, knutselt en componeert. We waren alvast onder de indruk van de man als multi-instrumentalist en samplekunstenaar. Een arsenaal aan instrumenten op het podium, alsof hij met een heuse begeleidingsband voor de dag zou komen, vooraf opgenomen lofi geluidjes en ingespeelde stukjes, en op het moment zelf laag per laag gearrangeerde sounds, liet hij door z’n laptop afspelen.
Achter hem stonden drie kleine videoschermen, waarop getekende figuren, alledaagse gebeurtenissen en de ingespeelde stukken van z’n begeleidingsband of van hemzelf te zien en te horen waren. Deze aanpak kwam ideaal tot z’n recht in de Kleine Zaal van de Arenberg. Een broeierig , intiem sfeertje waar componist, kleinkunstenaar en z’n publiek met elkaar verbonden zijn.
De in maatpak en met das geklede veertiger toonde z’n geluidskunst in telkens een set van een vijftigtal minuten. Z’n akoestisch en elektrisch gitaarspel stond voorop, maar probleemloos stapte hij over naar minimale drums, een pocket vibrafoon, toetsen en harmonica of liet die versmelten met z’n voorgeprogrammeerde sounds op PC.

Hij ontpopte zich als een gesofistikeerde Boudewijn De Groot. Het ingetogen, innemende “Kindje van God” opende, “Ik wil alleen maar zwemmen” en het nieuwe “De grote zon” waren sober, net als de bekendste single “Voor ik vergeet”, dat gedragen werd door een snaarinstrument. “Wespen op de appeltaart”, die ergens middenin de set zat, was de meeste directe popsong. “Op het voordeel van Video” toonde hij z’n eerste ware gelaat in die samplekunst, wat in het eerste deel verder aan bod kwam met de radiohitjes “Aan de oevers van de tijd” en “Bagagedrager”, die een forsere beat meekregen.
De klemtoon kwam op een beeldrijk, dromerig en filmisch sfeertje in het tweede deel, wat tevens ook donkerder, gevoeliger en persoonlijker van aard was: de fijne gitaarloop op “De ogen van de bruid”, een minimaal geluid op het eerbetoon aan een overleden vriend die zelfmoord pleegde, het poppareltje “Ronnie gaat naar huis” en tenslotte de bevreemdende muziekkunst (diverse geluidjes en soundscapes) met grote K op o.a “Kus me dan, en bijt m’n tong af”: een repeterende sound, lekker groovende, soms neurotische, knisperende elektronica en beats of een rockende Spinvis.
Hij was onder de indruk van het warme onthaal en na lang aandringen speelde hij heel intiem, sober en kwetsbaar de titelsong van z’n laatste plaat.

Spinvis solo: een heerlijk overtuigende, weemoedige trip van mans spectrum en breikunst van geluid en woord.

http://www.musiczine.net/nl/index.php?option=com_alphacontent§ion=3&cat=12852&task=view&id=3445&Itemid=37
pi_66793457
Vanavond
pi_66835102
Het was zeker erg tof.
pi_66880113
Wanneer ben je geweest?
pi_66880776
Vrijdag, Enschede
  maandag 9 maart 2009 @ 23:55:49 #28
230345 conobram
is neit lam
pi_66881476
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:39 schreef conobram het volgende:
Morgen
pi_66899907
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:34 schreef Hanneke12345 het volgende:
Vrijdag, Enschede
Hoe was jullie doodsangst?
pi_66931573
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:11 schreef AirwiN het volgende:
Ik twijfel nog of ik er naartoe wil. Ja, omdat het toch weer andere uitvoeringen zijn. Nee, omdat het wéér dezelfde nummers zijn...
Herkenbaar.
Gelukkig heb ik altijd nog Naaldwijk achter de hand. No way dat dat uitverkocht raakt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:00:53 #31
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_66938557
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Liejannuh het volgende:
Herkenbaar.
Gelukkig heb ik altijd nog Naaldwijk achter de hand. No way dat dat uitverkocht raakt.
Mocht je nog last minute besluiten om er naartoe te gaan en je zoekt nog gezelschap dan hou ik mij aanbevolen...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_66938744
Hier in Nijverdal werden zelfs kaarten weggegeven voor Spinvis op middelbare scholen, omdat de helft van de zaal maar vol zat. In de pauze hoorde ik mensen zeggen van: "Ik weet niet of ik dit nu mooi moet vinden." en "Hij leest eerder gedichten voor dan dat hij echt zingt..."

Mensen die 't niet kennen vinden t ook niet snel wat, je moet er wel voor open staan.
pi_66938974
Spinvis , Wespen op de appeltaart vind ik een schitterend nummer.
Ik heb hem echter nog nooit live gezien.
pi_66939114
Zaandam was vet volgende week nog een keerr?
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 18:42:41 #35
128220 Peter6000
pi_66944119
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:13 schreef conobram het volgende:
Zaandam was vet
quote:
Op de reizende zolderkamer van Spinvis is alles muziek

MUZIEK - Toen Spinvis (Erik de Jong) in 2002 debuteerde, werd in de media veelvuldig het beeld geschetst van een solitaire muzikant, fröbelend op een zolderkamer te Nieuwegein.

Dat beeld was toen al simplistisch, en is allang niet meer van toepassing, maar wie Spinvis nog altijd graag als een zolderknutselaar ziet, kan zijn hart ophalen bij KamerMuziek (‘Spinvis op z’n eentje’), het nieuwe programma waarmee hij tot eind mei langs de theaters gaat.

Zoals in het Zaantheater van Zaandam stelden we het ons destijds voor: de vloer vol instrumenten en apparatuur, met Spinvis in het midden, ter plekke nieuwe arrangementen boetserend voor zijn liedjes door live samples op te nemen. Hij verfrommelde een plastic bekertje, schudde met een pak hagelslag, liet het publiek het geluid van ‘totale paniek’ maken. Op de reizende zolderkamer was alles muziek.

De enige zichtbare hulptroepen verschenen op drie plasmaschermen: een celliste, Hans Dagelet op trompet, De Jong zelf met een trommel of klappend in zijn handen.

Even voor de pauze van het korte programma nam hij een speeldoosje en een blokfluitriedel op als repeterende geluidssamples, waarna Bagagedrager werd gezongen en gespeeld door vier Spinvissen: één van vlees en bloed, drie op de plasmaschermen.

Het effect bleek groots en stond garant voor alwéér een heel nieuwe kennismaking met ontroerende juweeltjes als Goochelaars & Geesten. In zijn knusse onnadrukkelijkheid is KamerMuziek niet alleen mooi om naar te luisteren, maar ook om naar te kijken. Joost van Aarle, de man van de techniek, leidde het allemaal razend knap in goede banen. ‘Die kan echt alles’, zei Spinvis, ‘het is niet te geloven’ – en dat was het inderdaad nauwelijks.

http://www.volkskrant.nl/(...)nvis_is_alles_muziek
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:45:46 #36
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_66955352
Ik ga toch naar de Kamermuziek tournee
Net van mijn vriendin voor mijn verjaardag kaartjes gekregen voor de show in Zwolle, 9 mei geloof ik. Nog even wachten, maar toch Spinvis naar dit jaar Ik heb er nu al zin in!
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 01:41:52 #37
128220 Peter6000
pi_67030111
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:34 schreef Hanneke12345 het volgende:
Vrijdag, Enschede
quote:
Spinvis brengt Grote Kerk onder muzikale narcose

Radiohead op z`n eentje

Na praktisch alle zalen tijdens een uitgebreide tour in België uitverkocht te hebben, doet Spinvis de komende maanden een grootschalige theatertour door heel Nederland. Vrijdag 6 maart stond de Utrechtenaar in de Grote Kerk te Enschede waar hij wel eerst ‘vrienden moest worden met de akoestiek’.

Erik de Jong, oftewel Spinvis, heeft al in verscheidene formaties door het land getourd om zijn ‘zolderkamerpop’ op geheel eigenzinnige wijze ten gehore te brengen in poppodia, theaterzalen en festivals. Ondersteund door een zevenkoppige band of slechts begeleid door een bassist tijdens de fine fine music tour van een aantal jaren terug. Het maakt niet uit met wie Spinvis op het podium staat. De sterke songs worden doorgaans altijd, al dan niet in een compleet ander jasje, met veel overtuiging gebracht. Blazers, drumcomputer en een enorme xylofoon zijn een leuke toevoeging aan de melancholische triphop doorspekte liedjes, die echter ook alleen voorzien van gitaar en zang met beide benen op de grond blijven staan. Nu probeert Spinvis het ‘op z’n eentje’. Dat hij niet helemaal alleen op het podium stond, werd al snel duidelijk.

Het was een rommeltje in zijn kamer, “alleen de lege flessen ontbreken nog” grapt Spinvis. Drie videoramen fungeerden als decor waar ‘steeds mensen naar binnen kwamen’. De Jong is een ware geluidskunstenaar. Een arsenaal aan video- en audiosamples werden via een slim software systeem met de voet bediend (een midi-board voor de liefhebber), waardoor Spinvis ‘gastmuzikanten’ kan laten meedoen op de videoschermen. Dit was angstaanjagend goed voorbereid. Elke partij liep volledig synchroon met wat Erik live op het podium had gesampled. Zo begon een nummer als ‘Het Voordeel Van Video’ met Spinvis op percussie. Die partij werd dan geloopt, om vervolgens de gitaar erbij te pakken. Gaande het nummer kwamen er vervolgens aanvullende of ondersteunde partijen via ‘het raam naar binnen’. Je ging pardoes vergeten dat er maar één man op het podium stond. Percussie, drie verschillende gitaren, analoge synthesizer, banjo, piano en nog wat ongebruikelijke instrumenten. Niets is te veelzijdig voor Spinvis.

De meest aansprekende liedjes van zijn twee albums, 'Spinvis' (2002) en 'Dagen Van Gras, Dagen Van Stro' (2005), kwamen voorbij in een uitvoering zoals je ze niet snel zou verwachten. Recentelijk materiaal werd tevens niet geschroomd. Van de zolderkamer naar een kerk is er een aantal aspecten weggevallen en bijgekomen. Zo werden samples van de plaat moeiteloos met een consistente precisie opnieuw live ingekleurd.

“Eens kijken of we vrienden kunnen worden met de akoestiek”. De typerende galm van de indrukwekkende kerk werd eerst even afgetast, door middel van het spelen van rustige nummers van overwegend ‘Dagen Van Gras, Dagen Van Stro’. De juiste mix was snel gevonden. De bezwerende klanken brachten het publiek in een soort muzikale narcose waarin de ene droom na de andere voorbij kwam. Van dromerige liedjes naar het meeslepende en bedwelmende ‘In De Staat Van Narcose’ van het eerste self titled album, waarin de grijs behaarde man het publiek samplede om er vervolgens een orgelpartij (je bent tenslotte in een kerk) over heen te leggen. Erg indrukwekkend.

De Jong heeft het voor elkaar gekregen om als individu een Radiohead-geluid uit de speakers te krijgen. Tevens zweefden ook referenties van Bob Dylan en een snufje dromerigheid van Sigur Rós voorbij. Nonchalante poëtische teksten werden ingevuld met uit het leven gegrepen beslommeringen die Spinvis met een flinke dosis nostalgie, melancholie en ironie voorziet. Bijna over elk nummer legde Spinvis in een paar woorden uit waar het over ging. En opeens begrijp je de abstracte teksten! En wat is hij eigenlijk ‘onbedoeld’ grappig.
Is het onze eigen kruisbestuiving tussen Thom York en Bob Dylan? Nee, het is onze eigen Spinvis.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/41622291
Deze recensie lijkt wel geschreven door een fan.
Geinig dat hij vergeleken wordt met mijn grote muzikale helden van Radiohead.

Maar ik begin er steeds meer zin in te krijgen, en vind het ook fijn te lezen dat de voorstelling 'angstaanjagend goed is voorbereid'. Ik weet nog dat hij in het najaar van 2007 (in dat jaar dat hij zoveel optrad) een beetje slordig begon te worden.
pi_67207815
Ik heb Spinvis nu al twee keer mogen bewonderen met zijn Kamermuziek voorstelling. Ik vind het wel wat hebben. Het loopt allemaal niet zo lekker door als dat die met een band staat op te treden, maar dat heeft wel wat. Het is wat rustiger...

Spijtig dat die geen toegift doet...Mja...Smalfilm kenne we natuurlijk nu wel allemaal

Nog drie optredens te gaan voor mij
Hoi
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:03:08 #39
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_67207872
Tvp voor het beste wat Nederland kwa muziek heeft te bieden.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 22:45:32 #40
128220 Peter6000
pi_67309031
Hier een filmpje over hoe Bagagedrager werkt, tijdens Kamermuziek.
Originaliteit, dat is een woord dat dit goed samenvat.

http://www.nuvideo.nl/muz(...)een-andere-show.html
pi_67317540
8 mei naar Dordt en gister Nieuwegein Aan Zee gezien
Is dat Luisterboek wat of niet?
  woensdag 25 maart 2009 @ 01:49:10 #42
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_67380625
Was tof vanavond in Groningen. En idd;
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:01 schreef roeliooo het volgende:Ik vind het wel wat hebben. Het loopt allemaal niet zo lekker door als dat die met een band staat op te treden, maar dat heeft wel wat. Het is wat rustiger...

Spijtig dat die geen toegift doet...Mja...Smalfilm kenne we natuurlijk nu wel allemaal
Erg leuk om te zien. Desondanks wil ik 'm toch wel weer eens met band en al zien in een kleiner zaaltje waar ik kan staan.
  † In Memoriam † donderdag 2 april 2009 @ 02:11:40 #43
128220 Peter6000
pi_67634421


Spinvis in Ahoy, zodat de Piratendoelgroep van Het Goede Doel kennis kan maken met echte muziek.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:36:58 #44
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_67680668
Kamermuziek in Leiden was te gek!
- Limonadeglazen wodka <3
- Ik wil alleen maar zwemmen <3
pi_67761458
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:36 schreef TeleluvR het volgende:
Kamermuziek in Leiden was te gek!
- Limonadeglazen wodka <3
- Ik wil alleen maar zwemmen <3
mee eens, Leiden was heel vet
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 00:47:14 #46
128220 Peter6000
pi_67815770
Vandaag in De Kleine Komedie in Amsterdam eindelijk Kamermuziek gezien, met als toegift Goochelaars en Geesten (hij noemde het zelf een conceptionele toegift).

Hoogtepunten:

  • Het nieuwe liedje De Grote Zon/ Reisleid, ik zat met kippenvel en tranen in mijn ogen
  • Bagagedrager: gave versie met 4 Erics op de schermen
  • Ronnie, dankzij de beelden prachtig, en een klein beetje dreigend
  • Voordeel van Video, zat een hele lekkere gitaarsound bij, en gevarieerd uitgevoerd
  • Staat van Narcose, iets te lang 2e deel, maar 1e gedeelte was erg sterk

    Minpunt

  • Limonadeglazen deed hij zonder beelden alleen met gitaar, en dat voegde niets toe. Die nieuwe (lichtere) versie van vorig jaar (die ik ook eerder in dit topic heb gepost) vond ik verfrissend. Maar wat hij vanavond deed vond ik wat achterhaald, en niet passen in deze visueel ingestelde voorstelling

    Conclusie

  • In het theater komt hij veel beter tot zijn recht dan in popzaaltjes
  • Het wordt wel echt tijd voor nieuw materiaal

    Hier beelden uit Nieuwegein: 11 maart:





    Volgende week zaterdag ga ik nog een keer, in Amersfoort.
    Vrije plaatskeuze, dus ergens vooraan.
  • pi_67837270
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:47 schreef Peter6000 het volgende:
    Conclusie

  • In het theater komt hij veel beter tot zijn recht dan in popzaaltjes
  • Disagree, vorig zomer in de Ekko vond ik tot nu toe het gaafst, beter dan twee jaar terug in Utrecht (schouwburg) en dit jaar in Enschede (Grote Kerk).
      † In Memoriam † zondag 19 april 2009 @ 01:42:15 #48
    128220 Peter6000
    pi_68158467
    Vandaag voor de 2e (en voor mij laatste) keer Kamermuziek gezien, in theater de Flint in Amersfoort.

    Vijf minuten van tevoren voor de deur gaan staan was voldoende om een schitterende plek te bemachtigen (rij 1, op 3 meter afstand van Erik). Het meeste publiek kwam 10 minuten later bijna als zombies de zaal binnen. Alsof het ze niet interesseerde waar ze konden zitten.
    En ik was de enige die begon te applaudisseren toen Erik opkwam.

    Het was weer goed, viel me op dat hij (voor zijn doen) goed bij stem was.

    Hoogtepunten waren ongeveer hetzelfde als vorig week: Ronnie (door de videobeelden, het contrast van de psychopatisch ogende Ronnie en dat onschuldig zingende kind), Goochelaars en Geesten (zonder beelden, mooi verlicht), Astronaut (dat keer als toegift, en de opmerking dat ze het ook hebben gespeeld toen Han Reiziger onder de grond gestopt werd, op piano, zonder beelden), Bagagedrager (mooi, met 3 Erics op 3 schermen), Narcose (hield dit keer wel mijn aandacht vast tm het einde), Loop der Dingen (met 3 Saartjes op 3 schermen).
      vrijdag 24 april 2009 @ 07:45:36 #49
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_68326349
    Ik ga in mei pas
    Duurt nog ff, maar daar hebben we stoelnummers gekregen..
    pi_68481807
    Net terug. Heel speciaal, heel bijzonder, maar bij vlagen veel en veels te chaotisch en te hard. Maar dat is vast een kwestie van wennen. Ik vind zijn werk op cd stiekem wel veel beter, maar het was wel heel speciaal om het op deze manier mee te maken.
    Vond vooral In Staat van Narcose heel goed, Bagagedrager vond ik echter een redelijke verkrachting maar Ronnie was echt supermooi. En Wespen op de Appeltaart was een welkome afwisseling (hij deed deze gewoon met 1 gitaartje )
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_68482697
    Maandag 1 mei op rij 3, opizch prima plaatsen. Ik vind het zowiezo fijner dat een podium, past niet bij hem.
    pi_68633404
    Ik ga er deze vrijdag heen in Dordrecht. Ben wel benieuwd.
      donderdag 7 mei 2009 @ 06:13:37 #53
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_68759302
    Volgende week dinsdag ga ik
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:22:05 #54
    158452 IQM
    I am the one
    pi_68765166
    Weet iemand of hij na mei nog optreedt met Kamermuziek? Op zijn site gaat de speellijst maar tot eind mei.
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
    pi_68765642
    Net kaartjes besteld voor Naaldwijk.
    Het loopt daar niet echt hard, want ik zit gewoon op rij 4.
    pi_68768376
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:36 schreef Liejannuh het volgende:
    Net kaartjes besteld voor Naaldwijk.
    Het loopt daar niet echt hard, want ik zit gewoon op rij 4.
    Ik kon me net ook niet inhouden.
    Naar Sittard ga ik al, maar toch ook maar twee kaartjes voor Heerlen besteld.
    Rij 5
      † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 13:17:23 #57
    128220 Peter6000
    pi_68769082
    Als het zo moeizaam vol komt te zitten (waar ik was, in Amersfoort en Amsterdam was het wel uitverkocht), lijkt me een verlenging van Kamermuziek in het najaar niet zo waarschijnlijk.
    Ook al omdat hij toch ruim 40 optredens in Nederland gaf.

    Hij heeft gezegd dat er in 2010 een nieuw album uitkomt, kan ie daar het najaar mooi aan gaan werken.
    pi_68773752
    Nou, het Westlandse publiek wil gewoon naar Tineke Schouten of Najib Amali of iets anders wat ze gewoon kennen. Spinvis is raar en vreemd en gek enzo, en dus ben ik weer verbaasd dat hij geboekt is voor Naaldwijk.
    Nu maar hopen dat het niet vol komt te zitten met middelbare scholieren die hun CKV bonnen inleveren.
    pi_68773872
    Wie plant er ook een optreden in Naaldwijk
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_68774796
    Ik vind het wel makkelijk hoor. Kwartiertje fietsen en ik zit binnen.

    Ze zijn er ook wel eens ontzettend de fout in gegaan door Hendrik Jan de Stuntman in te plannen. Uiteindelijk ook een zaal vol met middelbare scholieren die kennelijk heel goedkoop naar binnen konden en vooral ook de grap niet zagen.
    Het was gewoon lullig voor die gasten op het podium.
      † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 17:54:46 #61
    128220 Peter6000
    pi_68779572
    Het lijkt wel of ze hier meelezen.
    Er staan ineens nieuwe speeldata op.

    http://www.spinvis.nl/speeldata
    pi_68779833
    Ik ga vrijdag naar Dordt, maar ik zie dat hij weer naar Schiedam komt eind deze maand
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:05:42 #63
    158452 IQM
    I am the one
    pi_68779863
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 17:54 schreef Peter6000 het volgende:
    Het lijkt wel of ze hier meelezen.
    Er staan ineens nieuwe speeldata op.

    http://www.spinvis.nl/speeldata
    Spinvis, I love you!
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:10:46 #64
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_68780009
    SpinWie?
    For great justice!
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:39:09 #65
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_68780815
    Waarom is spindievis.nl dood? Diegene die dat runde zat hier ook toch?
    pi_68785780
    Cool! Hij doet ook weer iets in Artis en staat weer op de Parade!
      donderdag 7 mei 2009 @ 20:48:10 #67
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_68785812
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:47 schreef Liejannuh het volgende:
    Cool! Hij doet ook weer iets in Artis en staat weer op de Parade!
    Ik ga 'm wel op De Parade bekijken dan!
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
    pi_68786070
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:48 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Ik ga 'm wel op De Parade bekijken dan!
    Ik stel voor vrijdag 26 of zaterdag 27 juni in Den Haag.
      donderdag 7 mei 2009 @ 21:43:40 #69
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_68788025
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:55 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik stel voor vrijdag 26 of zaterdag 27 juni in Den Haag.
    Ik ben de laatste jaren altijd naar De Parade geweest in Utrecht.
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      donderdag 7 mei 2009 @ 21:47:31 #70
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_68788191
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 21:43 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Ik ben de laatste jaren altijd naar De Parade geweest in Utrecht.
    Verrader!
    For great justice!
      donderdag 7 mei 2009 @ 21:53:30 #71
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_68788429
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 21:47 schreef Q. het volgende:
    Verrader!
    It takes one to know one!
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
    pi_68788739
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 21:43 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Ik ben de laatste jaren altijd naar De Parade geweest in Utrecht.
    Daar was ik vorig jaar ook! Toen was het in Den Haag heel mooi weer en in Utrecht was echt een mega hoosbui. En toen ging ik nog eens onwijs op mn bek in de modder (enigszins voorspelbaar, dat dan weer wel) en toen keek iedereen me heel raar aan op het station omdat ik onder de modder zat!
      donderdag 7 mei 2009 @ 22:08:43 #73
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_68789111
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
    Daar was ik vorig jaar ook! Toen was het in Den Haag heel mooi weer en in Utrecht was echt een mega hoosbui. En toen ging ik nog eens onwijs op mn bek in de modder (enigszins voorspelbaar, dat dan weer wel) en toen keek iedereen me heel raar aan op het station omdat ik onder de modder zat!
    Dan hebben wij zeer waarschijnlijk op dezelfde dag daar rond gelopen. Wat een bui was dat zeg. Was wel tof, wij kregen paraplu begeleiding naar de dichtstbijzijnde overkapping van de artiesten waar we net de show van hadden bekeken.
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      vrijdag 8 mei 2009 @ 00:00:58 #74
    158452 IQM
    I am the one
    pi_68794117
    Ik zag een Spinvis-lookalike achter Matthijs van Nieuwkerk zitten bij DWDD.

    Of ik heb hele slechte ogen.
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:57:17 #75
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68825263
    Staat ie op de Parade?! JIppie!!!

    het is weer tijd voor een Spinvis boost.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 22:44:00 #76
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_68826792
    Morgen Spinvis
      vrijdag 8 mei 2009 @ 22:44:33 #77
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68834690
    Weer terug. Eigenlijk is alles al gezegd over het optreden zelf (Norrage, Peter6000) en ben het ook grotendeels eens met hun meningen erover.

    Wat me wel opvalt is dat geen van allen hier de ge-wel-dige 'remake' van Aan de Oevers van de Tijd even opmerkt. God, dat was echt mooi gedaan. Melancholie spatte er vanaf. Ook Het Voordeel van Video en Ronnie Gaat Naar Huis vond ik beide prachtig. Ergens vond ik het ook stiekem een beetje jammer dat mijn twee favoriete nummers (Wespen op de appeltaart, Limonadeglazen Wodka) beide zonder visuele of instrumentale ondersteuning gespeeld werden.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 05:17:17 #79
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_68834741
    'Limonadeglazen Kamermuziek' je moet er maar net opkomen zeg. is spinvis muziek voor 11 jarigen?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
      zaterdag 9 mei 2009 @ 10:29:36 #80
    158452 IQM
    I am the one
    pi_68836263
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 05:17 schreef Schenkstroop het volgende:
    'Limonadeglazen Kamermuziek' je moet er maar net opkomen zeg. is spinvis muziek voor 11 jarigen?
    Hahaha.
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
    pi_68842645
    Oh btw, mocht iemand nog willen weten wie het voorprogramma was:



    Geinige artiest.
    pi_68846606
    Wie is er vandaag in Tilburg bij zijn masterclass/workshop geweest?
      zondag 10 mei 2009 @ 00:30:19 #83
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_68860720
    Ahhh.... toch een spinvis-topic op Fok!

    Mèn!!!

    Net terug van het theater.
    Wat een verwennerij zeg!
    Ik heb echt de mooiste theaterervaring ooit opgedaan vanavond!
    Wat een held, wat een genie is die man!
    Knettervette show en wat is die man puur. Hij straalt zoiets bijzonders uit!
    Geniaal!

    Staat van Narcose, Bagagedrager, Limonadeglazen Wodka, Bijt mijn Tong, Astronaut af en Wespen op de Appeltaart echt ultieme hoogtepuntjes.
    Ik vond persoonlijk Ik wil alleen maar zwemmen minder mooi overkomen, maar omdat het een geniaal goed nummer is, genoot ik ook daar nog van.

    Ik heb genoten! Echt genoten!
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zondag 10 mei 2009 @ 00:32:49 #84
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_68860800
    Verder moet ik bekennen dat ik zijn muziek nog meer ben gaan waarderen door wat uitleg bij een paar nummers.
    Er werd me vanavond ineens heel veel duidelijk in zijn muziek!
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zondag 10 mei 2009 @ 01:23:40 #85
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68862040
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 00:30 schreef rudedeltadude het volgende:
    Ahhh.... toch een spinvis-topic op Fok!

    Mèn!!!

    Net terug van het theater.
    Wat een verwennerij zeg!
    Ik heb echt de mooiste theaterervaring ooit opgedaan vanavond!
    Wat een held, wat een genie is die man!
    Knettervette show en wat is die man puur. Hij straalt zoiets bijzonders uit!
    Geniaal!

    Staat van Narcose, Bagagedrager, Limonadeglazen Wodka, Bijt mijn Tong, Astronaut af en Wespen op de Appeltaart echt ultieme hoogtepuntjes.
    Ik vond persoonlijk Ik wil alleen maar zwemmen minder mooi overkomen, maar omdat het een geniaal goed nummer is, genoot ik ook daar nog van.

    Ik heb genoten! Echt genoten!

    Wat heerlijk!
    pi_68862085



    Spinvis, Herman van Veen en Het Goede Doel. Erg tof.
      zondag 10 mei 2009 @ 01:31:11 #87
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_68862191
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 01:23 schreef renzell het volgende:

    [..]

    Wat heerlijk!
    jouw sig!
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zondag 10 mei 2009 @ 01:31:23 #88
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_68862195
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 01:25 schreef Hanneke12345 het volgende:



    Spinvis, Herman van Veen en Het Goede Doel. Erg tof.
    dat nummer is zoooo tof!
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zondag 10 mei 2009 @ 01:45:50 #89
    148619 felic.
    Kaal of Kammen?
    pi_68862367
    Net geweest. Geniaal. Gesigneerde CD.


    Geniaal.
    “They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
      zondag 10 mei 2009 @ 02:13:12 #90
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_68862650
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 01:45 schreef felic. het volgende:
    Net geweest. Geniaal. Gesigneerde CD.


    Geniaal.
    ben jij diegene die vooraan zat en die cd kreeg?

    [ Bericht 7% gewijzigd door rudedeltadude op 10-05-2009 11:29:22 ]
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zondag 10 mei 2009 @ 10:56:14 #91
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_68865625
    Ik was er gisteren ook bij! Echt fantastisch weer, zelfs naar de 6e keer blijft die verrassen!
    Ik moet zeggen dat ik Grote Zon (dat nieuwe nummer) heel tof vond, die wil ik wel graag hebben op plaat.
    En we kregen Astronaut als toegift (voor Han Reiziger), wat vrij exclusief is tijdens deze tour als ik het vergelijk met anderen

    Heeft iemand een setlist van Kamermuziek? Ik ga ervan uit dat die elk optreden hetzelfde is ivm de beelden..
    En nu mag de beste Eric aan zijn nieuwe plaat gaan werken

    [ Bericht 1% gewijzigd door kciR op 10-05-2009 11:10:36 ]
      zondag 10 mei 2009 @ 19:53:09 #92
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_68881510
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 10:56 schreef kciR het volgende:
    Ik was er gisteren ook bij! Echt fantastisch weer, zelfs naar de 6e keer blijft die verrassen!
    Ik moet zeggen dat ik Grote Zon (dat nieuwe nummer) heel tof vond, die wil ik wel graag hebben op plaat.
    En we kregen Astronaut als toegift (voor Han Reiziger), wat vrij exclusief is tijdens deze tour als ik het vergelijk met anderen

    Heeft iemand een setlist van Kamermuziek? Ik ga ervan uit dat die elk optreden hetzelfde is ivm de beelden..
    En nu mag de beste Eric aan zijn nieuwe plaat gaan werken
    Normaal pik ik wel een lijst van het podium mee, maar bij gebrek aan bandleden was die er nu niet echt. Volgens mij was m'n schatting in een eerdere post redelijk compleet, maar misschien heb ik 1 nummer over het hoofd gezien.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zondag 10 mei 2009 @ 19:56:58 #93
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_68881650
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 19:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Normaal pik ik wel een lijst van het podium mee, maar bij gebrek aan bandleden was die er nu niet echt. Volgens mij was m'n schatting in een eerdere post redelijk compleet, maar misschien heb ik 1 nummer over het hoofd gezien.
    Ja, hij is helemaal compleet naar mijn idee (met uitzondering van het toegift dan, maar dat telt niet echt).. toch bedankt voor de lijst
      † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 20:10:39 #94
    128220 Peter6000
    pi_68882021
    Voordeel van Video stond er nog niet bij.
      maandag 11 mei 2009 @ 14:07:17 #95
    158452 IQM
    I am the one
    pi_68903989
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 00:00 schreef IQM het volgende:
    Ik zag een Spinvis-lookalike achter Matthijs van Nieuwkerk zitten bij DWDD.

    Of ik heb hele slechte ogen.


    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      zaterdag 16 mei 2009 @ 23:18:45 #96
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_69102496
    Ik ben afgelopen week geweest..
    GEWELDIG!!

    Zo apart, maar zo mooi
    Nog een keer zeg ik je!
    pi_69112029
    Gisteren in Sittard geweest: TOP! Zaal was verre van uitverkocht. Voor mij zaten 2 mensen te slapen
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
    pi_69114851
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 11:20 schreef meami het volgende:
    Gisteren in Sittard geweest: TOP! Zaal was verre van uitverkocht. Voor mij zaten 2 mensen te slapen
    Denk dat ze wel even wakker zijn geschrokken bij In de Staat van Narcose.
    Wat een geweldig middenstuk

    Verder sprongen voor mij Aan de Oevers van de Tijd en De Grote Zon er erg uit, maar eigenlijk was alles geweldig. Volgende week dinsdag ook naar Heerlen
      † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 16:05:42 #99
    128220 Peter6000
    pi_69420883
    Er is iets meer bekend over Flat/ Screen.
    quote:
    Een dag als alle anderen. Er staat een flat in
    het landschap. De bewoners van de flat lijken
    elkaar niet te kennen. Ze lijken zelfs niet van
    elkaars bestaan op de hoogte te zijn.
    Op een dag wordt er een brief bezorgd.
    Een brief, gericht aan ‘Alle Bewoners van
    Deze Flat’.
    Van wie de brief afkomstig is, is onbekend.
    De dag die bedoeld was te zijn als alle andere
    dagen, blijkt een scharnier in de geschiedenis.
    Flat/Screen is een muziek/videovoorstelling,
    gebaseerd op liedjes en teksten van Spinvis.

    Met: Lucas Oldeman, Saartje van Camp en Spinvis

    Rotterdam 11 t/m 14 juni
    Den Haag 26 t/m 29 juni
    Utrecht 23 t/m 26 juli
    Amsterdam 5 t/m 9 augustus
    Uit het te downloaden programma-overzicht, maar wel een beetje treurig dat de website van de Parade nog steeds niet online is, beetje laat, eigenlijk wel.

    Verder is Erik er achter gekomen waar de zin "Ik ben wel geen soldaat, maar ik weet hoe je een trekker overhaalt." (uit 'Ik wil alleen maar zwemmen') vandaan komt.



    Van www.spinvis.nl
      dinsdag 26 mei 2009 @ 22:45:51 #100
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_69436412
    Naar de Parade in Utrecht wil ik wel heen gaan
    pi_69439984
    Hm, Parade in Utrecht lijkt me wel wat dan. Hoe zit dat met kosten en alles?
      † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 00:26:09 #102
    128220 Peter6000
    pi_69440152
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 00:19 schreef Hanneke12345 het volgende:
    Hm, Parade in Utrecht lijkt me wel wat dan. Hoe zit dat met kosten en alles?
    2 jaar geleden was de entree om het terrein op te komen zo`n 6 euro, en het optreden zelf (45 minuten) ook zoiets.

    Maar mocht je van de theaterachtige dingen houden zijn er nog veel meer geld kostende optredens, en uiteraard ook veel eet- en drinkgelegenheden.
    Als je er een paar uur wil rondlopen ben je aardig wat kwijt.
      woensdag 27 mei 2009 @ 05:57:13 #103
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_69443093
    Hmm das opzich aardig betaalbaar dacht ik zo.
    Zelf wil ik dan puur voor Spinvis gaan, maar ik zie er geen tijden op staan. Zelf ben ik dan namelijk niet van plan om nog naar andere dingen te gaan..
      woensdag 27 mei 2009 @ 10:58:32 #104
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_69447633
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 05:57 schreef danny91184 het volgende:
    Hmm das opzich aardig betaalbaar dacht ik zo.
    Zelf wil ik dan puur voor Spinvis gaan, maar ik zie er geen tijden op staan. Zelf ben ik dan namelijk niet van plan om nog naar andere dingen te gaan..
    Dan ga je wel hele leuke dingen missen hoor.
    De Parade is sowieso erg leuk!
      woensdag 27 mei 2009 @ 11:40:32 #105
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_69449241
    Ok.. ik ken de parade verder ook helemaal niet
      † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 11:48:28 #106
    128220 Peter6000
    pi_69449558
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef Liejannuh het volgende:

    De Parade is sowieso erg leuk!
    Mwah, het is maar net waar je van houdt.

    Artiesten die in olijke sfeer buiten hun tent staan om te proberen het publiek te overreden naar hun voorstelling te gaan, en werkelijk overal moet voor betaald worden.
    Maar ik geloof dat de gemiddelde mens het wel leuk vindt, ik haat bijvoorbeeld zelf ook kermissen.

    Zonder Spinvis zou ik nooit vrijwillig naar zoiets gaan.
    Maar als ik er dan toch ben blijf ik nog wel ff hangen, maar zeker niet urenlang.
    pi_69480867
    Ik ga morgen naar Spinvis in Naaldwijk, ben erg benieuwd
    pi_69481043
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 09:30 schreef keijz het volgende:
    Ik ga morgen naar Spinvis in Naaldwijk, ben erg benieuwd
    Jij ook al?
    Welke rij zit je?
    pi_69498567
    Was gisteravond in Schiedam. Vond het erg leuk, goed gedaan met die beeldschermen.
    What Would Goku Do
    pi_69508972
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 09:37 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Jij ook al?
    Welke rij zit je?
    Links rij a, niet zulke goede plaatsen denk ik... gelukkig is de naald niet zo groot
    pi_69509597
    Ik zit op rij 4 en ik heb 2 weken terug kaarten besteld!
    Lekker vaag!
    Nouja, rij a is toch de eerste schuin oplopende rij? Dan zit je alsnog heel erg vooraan.
    pi_69514052
    Ik zag 'm een tijdje geleden in Den Haag maar vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Te veel geneuzel, te weinig liedjes en de liedjes die hij speelde kwamen veelal niet uit de verf. Eerste keer dat ik hem live zag, maar als ik het vergelijk met live-optredens met band (bijvoorbeeld Handige Tante, Jongen met Geld op Nieuwegein aan zee) is het met band echt vele, vele malen beter.

    Daarnaast waren de stukjes die hij tussen de nummers vertelde echt tenenkrommend. Wel toevallig was dat ik een week eerder Andrew Bird zag, die ongeveer hetzelfde concept gebruikte tijdens zijn optreden (sampelen, voor elk liedje op droogkomische wijze er iets over vertellen) maar bij Bird was het zo, zó veel beter.

    Neemt niet weg dat ik nog steeds Spinvis-fan ben en blijf en reikhalzend uitkijk naar een nieuw album
    pi_69544212
    Ik vond het werkelijk ge-ni-aal
      † In Memoriam † zondag 31 mei 2009 @ 19:18:38 #114
    128220 Peter6000
    pi_69581489
    Parade

    Even rechtzetten. Op de Parade in Rotterdam ( 11/12/13/14 juli) is KamerMuziek te zien.

    De speciale Paradevoorstelling, “Flat/Screen” (met Saartje Van Camp en Lucas Oldeman) gaat van start op de parade in Den Haag. (26/27/28/29 juni) en daarna naar Utrecht en Amsterdam.
    De omstandigheden Rotterdam maken het wat lastig om het decor te bouwen…vandaar.



    www.spinvis.nl
    pi_69715918
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 18:39 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Waarom is spindievis.nl dood? Diegene die dat runde zat hier ook toch?
    Hoi dat ben ik Als iemand zin heeft om een nieuwe fansite te maken...go your gang...ik heb er geen tijd meer voor helaas. Het forum en alles kan ik dan overdragen aan de gene . Dus als iemand interesse heeft, dan hoor ik het wel door een mailtje te droppen! daaaaaag.
    Hoi
      dinsdag 9 juni 2009 @ 00:37:44 #116
    158452 IQM
    I am the one
    pi_69849148
    Van 9 september, maar toch: http://www.hetgesprek.nl/archief/1464/
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 03:05:00 #117
    128220 Peter6000
    pi_69850675
    Deze is recenter: 2 meter sessies met Jan Douwe Kroeske.
    Volgens mij ergens in het afgelopen half jaar opgenomen.

    Het is echter niet de 2 meter sessie van Spiv, maar een gesprek waarbij Erik 3 nummers van andere artiesten mag uitkiezen (die worden volledig uitgezonden).
    Tevens speelt hij Wespen èn Goochelaars op zijn gitaar (net zoals hij in Kamermuziek deed).

    En ook nog wat interview tussen de nummers door, waarvan het meeste mij wel bekend is.
    Al vind ik het wel leuk dat hij zegt zich voor te nemen minder te gaan doen, maar wel veel beter.

    http://www.hetgesprek.nl/archief/2320/
      dinsdag 9 juni 2009 @ 12:44:35 #118
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_69858240
    Op de site van Spinvis staat dat hij zaterdag 20 juni in Sonsbeek (Arnhem) optreed. Weet iemand hier meer van? Ik kan er namelijk niets van vinden, en aangezien Sonsbeek een park is en Arnhem een half uurtje rijden ben ik benieuwd hoe dit zit, lijkt mij wel wat..
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:02:14 #119
    158452 IQM
    I am the one
    pi_69858787
    Ik heb net even gebeld naar het Bezoekerscentrum Sonsbeek, kreeg een aardig Turks vrouwtje aan de lijn, maar die wist niet veel. Ze wist wel dat er -naar haar weten- niks was op 20 juni! Wel op 21 juni...
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:38:30 #120
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_69860059
    Hmm, vaag.. ik zal wel even een mailtje sturen via spinvis.nl, dat komt vast wel aan bij Eric of iemand die weet hoe het zit.

    Edit: Er staat geen mailadres op z'n site.. zou het gewoon info@spinvis.nl zijn? of heeft iemand hier het juiste contact adres?

    [ Bericht 18% gewijzigd door kciR op 09-06-2009 13:43:56 ]
      † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 13:39:18 #121
    128220 Peter6000
    pi_69860082
    Toch wel ff een godverdegodver-momentje.
    quote:
    Parade (update!)

    Stop de persen ! De geplande Paradevoorstelling, “FlatScreen” gaat niet door. Afgeblazen. Te complex. Te veel hooi.Te weinig vork. Decor,geluidseffecten,arrangementen,repetities met Saartje en Lucas, videomontage. We gaan het allemaal niet halen.

    “Flatscreen” is zeker niet voorgoed van tafel. Daarvoor is het te mooi en te gaaf en zit er al zoveel tijd en inspiratie in. We bouwen er rustig aan verder. Maar de Parade, dat gaan we niet redden dus. (beetje ingewikkeld om precies uit te leggen waarom niet)

    In plaats daarvan zal de Onvolprezen Spinvis Eenmansvoorstelling “Kamermuziek” te zien zijn in alle steden die de Parade aandoet. (zie speellijst)

    www.spinvis.nl
    Past prima in het vannacht gepostte 'minder doen en beter doen', maar het is behoorlijk kut.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:40:20 #122
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_69860127
    Ja, ik kwam het ook net tegen, wou het net posten.. Balen voor degene die naar de Parade gaan!
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:54:43 #123
    158452 IQM
    I am the one
    pi_69860623
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 13:38 schreef kciR het volgende:
    Hmm, vaag.. ik zal wel even een mailtje sturen via spinvis.nl, dat komt vast wel aan bij Eric of iemand die weet hoe het zit.

    Edit: Er staat geen mailadres op z'n site.. zou het gewoon info@spinvis.nl zijn? of heeft iemand hier het juiste contact adres?
    Ik heb al gemaild.
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 14:13:05 #124
    158452 IQM
    I am the one
    pi_69861226
    http://www.stichtinginterart.nl/kvdn2.htm

    Met dank aan de vriendelijke Spinvis!
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      woensdag 10 juni 2009 @ 07:30:31 #125
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_69886504
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef Peter6000 het volgende:
    Toch wel ff een godverdegodver-momentje.
    [..]

    Past prima in het vannacht gepostte 'minder doen en beter doen', maar het is behoorlijk kut.
    Das echt klote zeg
      woensdag 10 juni 2009 @ 14:45:08 #126
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_69898643
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:13 schreef IQM het volgende:
    http://www.stichtinginterart.nl/kvdn2.htm

    Met dank aan de vriendelijke Spinvis!
    Thanks voor het uitzoeken! Grote kans dat ik daar ga kijken.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 18:52:42 #127
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_70430787
    quote:
    Spinvis voor de tweede keer goud

    Dagen van Gras, Dagen van Stro, het tweede album van Spinvis is meer dan 30.000 keer als cd, digitaal of op vinyl verkocht. De plaat verscheen op 28 november 2005. Het is de tweede plaat van de artiest uit Nieuwegein die de gouden status bereikt.

    Deze zomer staat Erik de Jong met nummers van beide albums en enkele nieuwe liedjes op De Parade met de voorstelling Kamermuziek. In Amsterdam wordt op 29 augustus in het Planetarium van Artis de voorstelling Sol opgevoerd, met bij leven en welzijn Simon Vinkenoog dan weer op een toneel. De dichter Vinkenoog revalideert op dit moment van een ingrijpende operatie.

    In het najaar reist Spinvis naar Amerika, Vlaanderen, Berlijn en het Ruhrgebied. Ondertussen schrijft De Jong aan een nieuw album dat ergens volgend jaar het licht moet zien. 'Wacht maar af', zegt Erik de Jong na eerst 'hoera' te hebben geroepen. "Alles is net begonnen, ik weet nu pas hoe het moet. Dit is alleen maar een begin."
    Bron: 3VOOR12
      zaterdag 27 juni 2009 @ 22:43:59 #128
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_70436166
    Ben net terug van een dagje 's-Gravenhage, nog even langs Spinnie geweest op de Parade in het Westbroekpark. Dat was me toch een kwaliteits optreden. Helaas heeft hij "Ik wil alleen maar zwemmen" niet gespeeld maar dat mag de pret niet drukken. Er stond ook een doventolk aan de zijkant die de liedjes aan het vertalen was, onwijs gaaf. Oh ja, ik heb ook nog een mooie poster gescoort voor ¤5.
      zondag 28 juni 2009 @ 07:10:36 #129
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_70441324
    Ik ben echt benieuwd naar z'n nieuwe album!!
    pi_70541055
    Weet iemand waarom ik Spinvis niet (meer) terug kan vinden in het 'De Parade' programma? Een paar dagen terug stond hij er nog op voor vrijdag 3 juli, nu niet meer volgens mij.
      woensdag 1 juli 2009 @ 11:37:26 #131
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_70541323
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 11:30 schreef Goover het volgende:
    Weet iemand waarom ik Spinvis niet (meer) terug kan vinden in het 'De Parade' programma? Een paar dagen terug stond hij er nog op voor vrijdag 3 juli, nu niet meer volgens mij.
    http://www.spinvis.nl/speeldata
    pi_70541755
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 11:37 schreef conobram het volgende:

    [..]

    http://www.spinvis.nl/speeldata
    Ja, ik zie het.. raar dat hij dan tot een paar dagen geleden ook op 3 juli in het programma van de Parade stond.

    Maar goed, geen ramp, heb de voorstelling ook al in Den Haag mogen zien
      † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2009 @ 21:42:39 #133
    128220 Peter6000
    pi_70886990
    Hersenbloeding Simon Vinkenoog

    AMSTERDAM - Dichter/schrijver Simon Vinkenoog is stervende. Volgens zijn echtgenote, Edith Ringnalda, hebben artsen de familie verteld dat Vinkenoog stervende is. Vinkenoog ligt in het VU ziekenhuis in Amsterdam, nadat hij vrijdagavond een hersenbloeding kreeg.


    http://www.telegraaf.nl/b(...)nkenoog__.html?p=3,1

    En het leek zo goed te gaan na die amputatie.

    Zag hem in april nog lopen in de Kleine Komedie, na een Spiv-optreden.
    En ook bij mijn eerste Spinvisoptreden in een afgeladen Paradiso, januari 2006. Toen hij als 'zoeklicht' (met een lampje) de zaal inliep, dwars door het publiek heen, richting het podium.
    En daar 2 nummers deed.

    Het was een bijzondere man.
    Altijd optimistisch.

      zaterdag 11 juli 2009 @ 21:48:05 #134
    134963 danny91184
    Waaaaaaaaaah
    pi_70887139
    Ik las het
      zaterdag 11 juli 2009 @ 21:48:25 #135
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_70887150
      † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2009 @ 22:16:00 #136
    128220 Peter6000
    pi_70887886

    Ik vlucht in de vluchtpogingen.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 22:18:07 #137
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_70887945
    Arm Simon.
    Ik ga naar huis.
      zondag 12 juli 2009 @ 02:38:27 #138
    158452 IQM
    I am the one
    pi_70893117
    Hij is nu zelfs overleden...
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      zondag 12 juli 2009 @ 03:37:45 #139
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_70893581
    .
    Ik ga naar huis.
      zondag 12 juli 2009 @ 04:22:15 #140
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_70893778
    .
    For great justice!
    pi_70896776
    Sad news....
      zondag 12 juli 2009 @ 16:28:47 #142
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_70904520
      vrijdag 17 juli 2009 @ 18:03:17 #143
    158452 IQM
    I am the one
    pi_71073838
    http://www.schuttingtaal.net/

    Voor fans die in Nieuwegein wonen.
    Scio Melius
    Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
    Gelul.
      † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 15:58:36 #144
    128220 Peter6000
    pi_71924717
    Er zijn nog kaartjes, voor de Spiv-optredens in New York.



    www.spinvis.nl
    pi_71933587
    Ik hoop dat we daar later alles nog over te zien krijgen. Vooral een reactie van die Amerikanen
    Beetje jammer dat het in Amerika is, anders had ik wel willen gaan
    pi_71934441
    Ik denk dat er ook heel veel mensen heen gaan die uit Nederland/Vlaanderen komen maar in Amerika/NY wonen.


    Ik vind de poster wel een beetje gek trouwens. En ik mis een Nederlandse vlag, wel een Vlaamse, maar geen Nederlandse!
    pi_71950164
    Ik zie alleen het wapen van Vlaanderen, en een wapen wat blijkbaar van Nederland is. Had stiekem geen idee dat Nederland ook een wapen had, dacht dat alleen de provincies dat nog hadden
    What Would Goku Do
    pi_71958175
    Wapen van Nederland lijkt meer op die van Vlaanderen met een oranje achtergrond ipv geel :p
    pi_72002604
    Een aparte vraag misschien, maar weet iemand waar ik eventueel een poster van Spinvis kan kopen?

    Zoiets als dit;
    pi_72002956
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 09:53 schreef danny91184 het volgende:
    Een aparte vraag misschien, maar weet iemand waar ik eventueel een poster van Spinvis kan kopen?

    Zoiets als dit; [ afbeelding ]
    Die waren te koop bij zijn concerten geloof ik.

    Misschien kan je zijn platenlabel eens vragen: http://www.excelsior-recordings.com
    pi_72005207
    Ja inderdaad.. Dat lijkt me dan het makkelijkste.
    Zal is gaan mailen..
    pi_72577288
    Wil iedereen even hier stemmen op Spinvis? :D:D

    http://culdesac.hyves.nl/polls/5993592/Welke_nederlandse_band_die_in_het_verleden_in_Cul_de_Sac_heeft_opgetreden_moet_tijdens_de_presentatie_van_ons_jubileumboek_optreden_vrijdag_27_november/?&pageid=2M3W7MOBNZS44KS80

    Als hij wint (en dat is bijna...) dan geeft die een gratis optreden weg in Tilburg.

    Alvast bedankt :D Graag deze link doorsturen naar iedereen die je kent!!! Ik reken op jullie, Spinvis fans!
    Hoi
      woensdag 9 september 2009 @ 11:48:03 #153
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_72577531
    Moet maar weer dan he.

    Ik kom alleen nooit in Tilburg.
    Ik ga naar huis.
    pi_72578143
    Haha, ik ook niet hoor. Maar het is gewoon een principe kwestie
    Hoi
    pi_72584256
    Waar moet je klikken om te stemmen dan?
    What Would Goku Do
      † In Memoriam † dinsdag 3 november 2009 @ 14:40:01 #156
    128220 Peter6000
    pi_74350018
    Spitvis



    20 oktober kreeg ik een een beetje pijn in mijn rug. Gaat wel over dacht ik. Ging niet over. Werd erger. Ik heb met koorts,gebroken ribben,hoofdpijn, darmontsteking, kiespijn,open wonden, gescheurde gewrichten en weet ik veel op het podium gestaan. Nooit afgezegd. Maar nu kon het niet anders. De concerten in Antwerpen en Gent (28 en 29 okt) zijn verplaatst naar 17 (Antwerpen) en 20 (Gent) november. Onderwijl dobber ik in een bootje van morfine en valium. Vertrouwend op de empirische wetenschap en prevelende piskijkers en kwakzalvers de deur wijzend. Duizend maal excuses aan gedupeerden en teleurgestelden. Hopend op snel herstel. Dapper verder.



    www.spinvis.nl
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 02:15:19 #157
    128220 Peter6000
    pi_74593498
    Alleen voor echte fans/ verzamelaars heb ik nog wel iets.
    Info verkrijgbaar via PM (dus niet in dit topic).
    pi_74595228
    Je kan toch wel íets zeggen wat voor soort iets het is? :p
      maandag 7 december 2009 @ 17:46:08 #159
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_75379206
    Even een schop hoor, met een vraag aan de echte Spinvis-kenners. Omdat ik hier volgens mij de meeste kans heb dat iemand de persoon waarover ik iets wil weten, kent...

    Hebben jullie zijn voorstelling (Vaandragers) met het Rosa Ensemble toevallig gezien? Hij heeft in de vlakkevloertheaters gespeeld. Zo ja, kunnen jullie mij iets vertellen over de drummer van het Rosa Ensemble? Zijn naam is Daniel Cross. Hoe zouden jullie hem omschrijven als drummer? En wat was zijn aandeel in de voorstelling? Sowieso ben ik wel benieuwd naar wat jullie van Vaandragers vonden.

    Bedankt alvast.
    pi_75573469
    @ Peter6000: Ik heb m ontvangen! Vond t niet heel spectaculair eerlijk gezegd, maar altijd leuk voor de collectie.
    pi_75833938
    Ik was er niet bij, maar wat een mooie combinatie =]


    en dan nog een kerstverhaaltje in Paradisio
      zondag 20 december 2009 @ 13:33:33 #162
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_75834380
    Ik was er wel bij in Paradiso. Was echt heel tof.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_75841034
    Aww jaloers!! Ging je dan voor Zita ook of puur voor Spiv?
    En hij zong es in het Engels!! Ook al is het maar een zinnetje..
    Deed ie nog wat anders dan in die 2 filmpjes?

    Ik heb dat weer gemist omdat ie het achteraf pas op zen blog zette (Brussel is dichter voor me)..
    Had ik ook met dit; http://vimeo.com/4351182 Op zo'n momenten mis ik toch wel een fansite ;p

    [ Bericht 3% gewijzigd door aaivie op 20-12-2009 16:33:49 ]
      zondag 20 december 2009 @ 18:42:10 #164
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_75846698
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 16:12 schreef aaivie het volgende:
    Aww jaloers!! Ging je dan voor Zita ook of puur voor Spiv?
    En hij zong es in het Engels!! Ook al is het maar een zinnetje..
    Deed ie nog wat anders dan in die 2 filmpjes?
    Nou, ik werd er last minute op geattendeerd en toen bleken er nog kaartjes te zijn, en op die manier kon ik het kerstfeest van m'n werk ontwijken. Ik ging vooral voor spinvis en tom barman (en wat ik kende van zita swoon vond ik ook leuk), en hij deed niet meer dan het kerstverhaal en bagagedrager, maar de rest van het concert was ook erg tof, en zita swoon (met een paar mooie zwarte vrouwen met afro's en een drummer en een percussionist en een man die dwarsfluit en saxofoon speelde etc) speelde een hele hoop verschillende genres, het was echt een swingende avond.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_75849993
    Te gek dat kerstverhaal!
    Spinvis geeft komende week een speciaal kerstconcert samen met La Pat (Patty Trossèl), Micheline en strijkkwartet Zapp. Tosca Niterink (van Theo & Theo) vertelt sprookjesacthige & geweld(ad)ige kerstverhalen geschreven door Erik, die de liedjes van de drie songswriters verbinden.
    Dat moet vast iets aparts worden met Spinvis erbij en ook een harpiste!

    Dinsdag 22 & woensdag 23 december.
    meer info check: http://www.muziekcentrum.nl/concert.aspx?concert=1099
    pi_75884767
    Die setup van Zita Swoon viel me ook al op, idd wel leuk, en wat mooi die dwarsfluit. =]

    Aha, en zo heeft dat kerstverhaaltje toch weer zijn origine.. Intressant.. :p
      † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 17:31:04 #167
    128220 Peter6000
    pi_75932367
    quote:
    Flicinski en Spinvis ontwerpen parkeergarage Nieuwegein

    NIEUWEGEIN - Beeldend kunstenaar Jaroslaw Flicinski en geluidskunstenaar Spinvis gaan kunstwerken ontwikkelen voor de nieuw te bouwen parkeergarage in de binnenstad van Nieuwegein.

    Het betreft een lichtkunstwerk en een geluidssculptuur. De parkeergarages in de binnenstad zijn aangewezen als belangrijke plekken voor een reeks kunsttoepassingen. De garages vormen volgens de gemeente straks immers de hoofdentrees van Nieuwegein.

    De kunstwerken fungeren niet alleen als lichtbron, maar markeren ook de overgang van het parkeer- naar het voetgangersgebied. Bovendien helpen de lichtwanden de bezoeker bij het oriënteren in de parkeergarage.

    De nieuwe parkeergarages, inclusief de kunstwerken, moeten worden opgeleverd in het najaar van 2011.

    http://www.volkskrant.nl/(...)eergarage_Nieuwegein
    Leuk nieuws hoor, maar heeft hij hier wel tijd voor?
    Ik wil eigenlijk liever horen wanneer de releaseparty van het nieuwe album plaats gaat vinden.
    Het laatste 'echte' album dateert alweer van najaar 2005.

    En de voorstelling van de Parade, die dit jaar niet doorging, verwacht ik ook nog komende zomer.
      maandag 28 december 2009 @ 12:43:40 #168
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_76136350
    Even een oude. Toepasselijk voor deze tijd van het jaar.

    quote:
    Spinvis - De laatste nachtbus van het jaar

    Twaalf voor acht
    Halte Koningsbeek
    Een letter ontbreekt
    Vuurwerk knalt
    En het regent al een week
    Vijf voor acht
    Anton stapt in
    De buschauffeur zegt niks
    Kijkt weer naar de ring
    aan zijn hand
    En Anton groet de mensen maar
    ze schelden op het weer of op elkaar
    En ergens is er feest
    De deur gaat dicht
    De bus rijdt weg
    En Anton van de Laar
    vindt het raar
    Hij doet gewoon alsof het sneeuwt
    Alsof het thuis gezellig is
    De dagen tussen kerstmis en nieuwjaar
    Dan doet hij (maar)
    alsof het wel weer overgaat
    Daar zit Anton van de Laar
    in de laatste nachtbus van het jaar
    De maan en de nacht
    Een uur of acht
    En een heel mooi meisje stapt in
    En ze huilt
    Een traan zoekt naar haar kin
    Anton weet, Anton weet best
    Een engel zoals zij
    En dan hij met die kop
    Hou toch op
    Maar hij zal voor haar vechten
    Door vuur en door pijn
    Nooit zal ze nog droevig hoeven zijn
    De engel stapt weer uit
    Ze heeft hem nooit gezien
    En huilt
    En Anton van de Laar
    vindt het raar
    Hij doet gewoon alsof het sneeuwt
    Alsof het thuis gezellig is
    De dagen tussen kerstmis en nieuwjaar
    Dan doet hij (maar)
    alsof het wel weer overgaat
    Daar zit Anton van de Laar
    in de laatste nachtbus van het jaar
    Because I am so handsome and I am so bored
    So entertain me, tell me a joke
    Make it long, make it last
    Make it cruel just make me laugh
    pi_76151015
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 12:43 schreef Bragi het volgende:
    Even een oude. Toepasselijk voor deze tijd van het jaar.


    [..]
    Nais <3
    pi_76343571
    ik vond het 'sneeuw' grapje op zen site best grappig



    Luisteren jullie trouwens ook naar Radio Relyveld enzo? Ik heb zo Edgard Varèse ontdekt, wat goed. o_O
      † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 22:58:47 #171
    128220 Peter6000
    pi_79591127
    Kick.

    Geen woord over een nieuw album, maar wel over een surealistisch filmsprookje.
    Binnenkort te zien op RTV Noord-Holland.

    http://www.spinvis.nl/archief/2010/03/24/lupo-thomas/#extended
    http://www.oor.nl/news_details.asp?id=8058
      zaterdag 3 april 2010 @ 19:22:18 #172
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_79910992
    Morgenavond dus!

    Eerste nummer (gezongen door Saartje) staat al op joetoep.

    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zaterdag 3 april 2010 @ 19:26:38 #173
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_79911117
    Because I am so handsome and I am so bored
    So entertain me, tell me a joke
    Make it long, make it last
    Make it cruel just make me laugh
      † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 00:56:02 #174
    128220 Peter6000
    pi_79921980
    http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=NItemTV&item=20x20FrenkLive100117/FrenkLive14_ErikdeJong.wmv&title=Erik%20de%20Jong,%20eenmansband%20Spinvis

    Interview van 17 januari 2010.
    Er zitten leuke passages in, wel een aanrader.

    -----------------------------

    http://www.kinkfm.com/kin(...)e_to_Arjen_Grolleman:_Spinvis_-_Limonadeglazen_Wodka

    Optreden tijdens de tribute voor Arjen Grolleman op 25 maart 2010.
    Raakt me niet, misschien het nummer teveel gehoord?


    -----------------------------


    Marc Almond was er die avond ook.
    Heel mooi eerbetoon.

    http://www.kinkfm.com/kin(...)e_to_Arjen_Grolleman:_Marc_Almond_-_Tears_Run_Rings
      † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 22:31:54 #175
    128220 Peter6000
    pi_79949096
    Iedereen zit uiteraard al klaar voor Lupo Thomas?

    Het begint om 2310 via deze stream: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=LiveTV

    Op dit moment is er een concert van Wolter Kroes gaande, dus het is verstandig het geluid uit te zetten alvorens je klikt.
      zondag 4 april 2010 @ 22:44:50 #176
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_79949726
    Limonadeglazen Wodka is altijd mooi.

    De link werkt trouwens zo niet (dankzij de : in de url). Dan maar zo: *KLIK*
    Because I am so handsome and I am so bored
    So entertain me, tell me a joke
    Make it long, make it last
    Make it cruel just make me laugh
      † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 23:00:21 #177
    128220 Peter6000
    pi_79950454
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 22:44 schreef Bragi het volgende:
    De link werkt trouwens zo niet (dankzij de : in de url). Dan maar zo: *KLIK*
    Bij mij vreemd genoeg wel.

    Maar ik vond het gisteren ook al raar dat de helft van de gecopieerde adresbalk in het zwart verscheen, en de andere helft gewoon in het blauw.
    pi_79951021
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 22:31 schreef Peter6000 het volgende:
    Iedereen zit uiteraard al klaar voor Lupo Thomas?

    Het begint om 2310 via deze stream: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=LiveTV

    Op dit moment is er een concert van Wolter Kroes gaande, dus het is verstandig het geluid uit te zetten alvorens je klikt.
    Mooie timing om dit bericht te lezen. Merci!
      † In Memoriam † zondag 4 april 2010 @ 23:25:46 #179
    128220 Peter6000
    pi_79951684
    Nu al briljant.
      † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 00:16:00 #180
    128220 Peter6000
    pi_79953701






    Wel een beetje een mager verhaaltje, maar er zaten leuke dingen in.
    pi_80709150
    Nog ergens na te kijken?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 20:30:14 #182
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_81467619
    Because I am so handsome and I am so bored
    So entertain me, tell me a joke
    Make it long, make it last
    Make it cruel just make me laugh
      † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 14:44:50 #183
    128220 Peter6000
    pi_81534752
    quote:
    Spinvis krijgt Johnny van Doornprijs

    'Nimmer is een Nederlandse singer-songwriter dichterbij literatuur gekomen dan Spinvis', vindt de jury van de Johnny van Doornprijs voor de Geproken Letteren 2010.

    De Nederlandse popmuzikant Spinvis krijgt de Johnny van Doornprijs voor de Gesproken Letteren 2010. De prijs wordt op 29 mei uitgereikt tijdens het festival De geest moet waaien in Arnhem.
    Na het overlijden van woelwater en performer-dichter Johnny van Doorn (1944-1991), alias Johnny de Selfkicker, nam Literair Productiehuis Wintertuin het initiatief voor de Johnny van Doornprijs voor de Gesproken Letteren. De prijs werd eerder toegekend aan onder meer Simon Vinkenoog, Jules Deelder, Tom Lanoye en Bart Chabot.

    Spinvis, bekend van nummers als Ik wil alleen maar zwemmen en Wespen op de appeltaart, krijgt de prijs omdat hij als podiumperformer met het gebruik van de Nederlandse taal een prachtig muzikaal, talig en poëtisch oeuvre heeft opgebouwd. "Hij heeft het gebruik van tekst, taal, het gesproken woord in muziek naar een hoger plan gebracht. Nimmer is een Nederlandse singer-songwriter dichterbij de literatuur gekomen dan hij", aldus het juryrapport.

    De prijs wordt uitgereikt tijdens het nieuwe festival voor het gesproken woord De geest moet waaien, van 27 t/m 30 mei op diverse locaties in Arnhem. Zaterdag 29 mei staat het festival in het teken van Johnny van Doorn, met onder meer een Johnny van Doornparade van tentoonstellingsplaats en festivalhart Showroom naar het Johnny van Doornplein in Arnhem. Deze optocht met feestmuziek en voordrachten eindigt met een kranslegging op de plaats waar een Johnny van Doornstandbeeld moet komen.

    's Avonds krijgt Spinvis de prijs uitgereikt tijdens de Johnny van Doornmemorial in Huis Oostpool. Spinvis mocht het programma mee samenstellen. Aanwezig zijn onder meer schrijver Tommy Wieringa en dichter Ingmar Heytze. Omdat Spinvis een groot kijkdozenfan is, bestaat de Johnny van Doornprijs 2010 onder andere uit kijkdozen over het leven van Johnny van Doorn. De kijkdozen zullen tijdens het festival tentoongesteld worden in Showroom in Arnhem.
    http://www.nrcboeken.nl/n(...)ohnny-van-doornprijs
      woensdag 26 mei 2010 @ 21:30:29 #184
    165511 Sporti
    Fietsmuts
    pi_81941953
    Voor de liefhebbers morgenavond Ned. 2 19.55 NatuurTalent Afl. Spinvis,
    presentatie Klaas Drupsteen, veel kijkplezier
      † In Memoriam † zaterdag 3 juli 2010 @ 02:35:14 #185
    128220 Peter6000
    pi_83598338
    Hey bikewoman.
    quote:
    Spinvis
    De Weerman


    theaterconcert

    februari tot en met mei 2011 in diverse theaters in Nederland

    Storm, Regen, Sneeuw, Zonneschijn, Hagel. Je hebt er niets over te vertellen.
    Je moet maar afwachten. De Weerman niet. De Weerman weet.
    Luister naar de Weerman.

    De theatervoorstelling De Weerman van Spinvis zit barstensvol nieuwe liedjes. Tevens legt hij uit wat ons boven het hoofd hangt.

    Spinvis maakt de voorstelling met drie andere muzikanten.

    http://www.kikproductions.nl/pagina/voorstelling/de_weerman

    Eindelijk nieuwe liedjes.

    Speellijst: http://www.kikproductions.nl/pagina/speellijst/de_weerman

    Ik luister de laatste tijd eigenlijk zelden meer naar Spiv, maar ik merk wel dat het vooruitzicht van nieuwe liedjes me enthousiast maakt.
    Hopelijk beperkt hij dat 'uitleggen wat ons boven het hoofd hangt' een beetje. Dat op de Parade toen (in verhaalvorm) was wel okay: maar ik wil nu liever gewoon genieten van Spinvisliedjes, zonder al teveel gedoe tussendoor.
      zaterdag 3 juli 2010 @ 05:24:12 #186
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_83599002
    For great justice!
    pi_83601509
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 02:35 schreef Peter6000 het volgende:
    Hey bikewoman.
    [..]

    Eindelijk nieuwe liedjes.

    Speellijst: http://www.kikproductions.nl/pagina/speellijst/de_weerman

    Ik luister de laatste tijd eigenlijk zelden meer naar Spiv, maar ik merk wel dat het vooruitzicht van nieuwe liedjes me enthousiast maakt.
    Hopelijk beperkt hij dat 'uitleggen wat ons boven het hoofd hangt' een beetje. Dat op de Parade toen (in verhaalvorm) was wel okay: maar ik wil nu liever gewoon genieten van Spinvisliedjes, zonder al teveel gedoe tussendoor.
    Kaartjes voor Eindhoven zijn binnen
    Ik heb hem zo gemist.
    pi_83601847
    Nice!
    pi_84369857
    "Lieverd" wat een geweldige tekst (en nummer)
    Geschreven door Vinkenoog?
    pi_85304997
    Net op ned2 het programma Ongehoord met Spinvis (zapte er toevallig langs). Komt vast morgen ook wel op uitzendinggemist.
      † In Memoriam † zondag 15 augustus 2010 @ 13:04:08 #191
    128220 Peter6000
    pi_85305247
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef Hanneke12345 het volgende:
    Net op ned2 het programma Ongehoord met Spinvis (zapte er toevallig langs). Komt vast morgen ook wel op uitzendinggemist.
    Tnx voor de tip.

    Het is wel een goed programma (vooral dankzij de doortastende interviewer).
    Heb laatst toevallig de aflevering met Roosbeef gezien, toen dacht ik nog: het zou leuk zijn als ze Spinvis hiervoor uitnodigen.

    Ah, staat er al op: zie ik nu.
    Mooie ontbijt-tv. c_/
      † In Memoriam † zondag 15 augustus 2010 @ 14:06:33 #192
    128220 Peter6000
    pi_85307461
    Ik heb ik de verhalen over 'U bevindt zich hier' en het postsorteercentrum al 10 keer gehoord, dus dat was oninteressant. En dat hij één van de productiefste muzikanten wordt genoemd klopt natuurlijk niet, het laatste echte album komt uit 2005.

    Dieptepunt vond ik de uitspraak "Ik ben geen autist ofzo", alsof autisten (ik ben er zelf ook één) geen verdriet kunnen voelen.

    Ik hoop dat hij zijn wijsheden in het theaterprogramma tot een minimum beperkt, en dat de focus daar echt op de Spinvisliedjes komt te liggen. Ik geloof wel dat zijn zendenkwijze oprecht is, en er zitten zeker goede dingen in. Grotendeels zelfs.
    Maar op één of andere manier 'koop' ik het niet echt meer.

    Ter compensatie van mijn kritische blik een (nog niet gepost) filmpje van het dankwoord bij de Johnny van Doorn prijs. Dit vond ik wel heel mooi en origineel.
    Hij gaat zelf muziek spelen, en laat zijn toespraak voorlezen door Tommy Wieringa.

    Er zit zelfspot in, dat miste ik in de uitzending van Ongehoord.

    Eigenlijk, eigenlijk, als hij echt heel eerlijk was,
    zou hij zeggen dat hij met dit hele dankwoord,
    zorgvuldig op effect had gemikt.
    Zodat hij, een beetje pianospelend op de achtergrond,
    ontzettend innerlijk en vreselijk integer zou overkomen.

    Maar zoiets zeg je gewoon niet.
    pi_85327896
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 14:06 schreef Peter6000 het volgende:
    Ik heb ik de verhalen over 'U bevindt zich hier' en het postsorteercentrum al 10 keer gehoord, dus dat was oninteressant. En dat hij één van de productiefste muzikanten wordt genoemd klopt natuurlijk niet, het laatste echte album komt uit 2005.

    Dieptepunt vond ik de uitspraak "Ik ben geen autist ofzo", alsof autisten (ik ben er zelf ook één) geen verdriet kunnen voelen.

    Ik hoop dat hij zijn wijsheden in het theaterprogramma tot een minimum beperkt, en dat de focus daar echt op de Spinvisliedjes komt te liggen. Ik geloof wel dat zijn zendenkwijze oprecht is, en er zitten zeker goede dingen in. Grotendeels zelfs.
    Maar op één of andere manier 'koop' ik het niet echt meer.
    Mjuh, het zijn inderdaad allemaal verhalen die ik al duizend keer gehoord had. En ook het stukje over autist ben ik het wel mee eens. De muziek erin vond ik wel erg fijn. :y

    Het is ook een beetje dubbel, aan de ene kant vind ik Spinvis als persoon op de een of andere manier toch intrigerend, wil ik graag dingen weten. Maar van z'n liedjes wil ik juist ook weer niet te veel de bedoeling erachter weten, die geef ik er zelf wel aan.
      † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 00:44:42 #194
    128220 Peter6000
    pi_85332986
    Kan ik er gezien het niet vermelden op zijn site, en het ontbreken van een Verified Account melding vanuit gaan dat dit een faker is?

    http://twitter.com/spinvis
      woensdag 18 augustus 2010 @ 19:00:30 #195
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_85446078
    Spinvis + Geike Arnaert (ex-Hooverphonic) = Dorléac
    Een project van Spinvis, het album verschijnt 20 september. Ben benieuwd.
    En in het artikel ook nog wat informatie over de nieuwe plaat.. Hij zegt één zin per dag te schrijven! Mooi tempo :P
      † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 14:57:38 #196
    128220 Peter6000
    pi_85474420
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 19:00 schreef kciR het volgende:

    En in het artikel ook nog wat informatie over de nieuwe plaat.. Hij zegt één zin per dag te schrijven! Mooi tempo :P
    Dat is wel interessant nieuws.

    Dus op het nieuwe album gaat hij weer wat meer terug naar hoe het begon: door alle instrumenten zelf te bespelen, en het dan in elkaar te knutselen.
      donderdag 9 september 2010 @ 22:49:04 #197
    18079 neok
    all the way
    pi_86261023
    Deze week "Tommy and The Whale" gehoord van Dorleac. Dit is de titelsong van de Begische film Adem. De stem van Geike met op de achtergrond de geluiden van Spinvis O+

    Ook nog een ander nummer op youtube
    Buenos dias Tristeza
      dinsdag 28 december 2010 @ 08:45:07 #198
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90526268
    *kick*

    Op Spinvis.nl de volgende mededeling:

    quote:
    Vanaf 4 februari gaan we Stad en Land in om een hoop nieuwe liedjes te spelen. “De Weerman”, zo heet de voorstelling. Later meer over die weerman. Dit is al vast een nummer uit het programma. Een lied over donkere dagen en Overvecht.

    *O*
    For great justice!
      dinsdag 28 december 2010 @ 08:46:17 #199
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90526274
    quote:
    Speeldata

    Theaterconcert De Weerman

    februari 2011

    vr 04* Theater De Kom Nieuwegein 030-6045554
    za 05* Het Kielzog Hoogezand 0598-373777
    vr 11 Schouwburg Kunstmin Dordrecht 078-6397979
    za 12 Chassé Theater Breda 076-5303132
    wo 16 Odeon De Spiegel theaters Zwolle 038-4288288
    do 17 Theater t Speelhuis Helmond 0492-587000
    za 19 Schouwburg Agnietenhof Tiel 0344-673500
    wo 23 Theater de Veste Delft 015-2121312
    vr 25 Schouwburg Amstelveen Amstelveen 020-5475175
    za 26 Philharmonie Haarlem 0900-5111222

    maart 2011

    di 01 Schouwburg Het Park Hoorn 0229-291000
    wo 02 Schouwburg Ogterop Meppel 0522-254242
    do 03 Theater De Vest Alkmaar 072-5489999
    za 05 Theater Aan de Slinger Houten 030-6351024
    wo 09 C.C. De Oosterpoort Groningen 050-3680368
    do 10 Stadstheater Zoetermeer 079-3427565
    za 12 Theater De Flint Amersfoort 033-4229229
    wo 16 Theater Heerlen Heerlen 045-5716607
    do 17 De Hanzehof Zutphen 0575-512013
    di 22 Podium de Vorstin Hilversum 035-6215841
    vr 25 Stadsschouwburg De Harmonie Leeuwarden 058-2330233
    zo 27 De Kleine Komedie Amsterdam 020-6240534
    ma 28 De Kleine Komedie Amsterdam 020-6240534
    di 29 De Kleine Komedie Amsterdam 020-6240534
    do 31 Deventer Schouwburg Deventer 0570-683500

    april 2011

    vr 01 Stadsschouwburg Utrecht Utrecht 030-2302023
    za 02 C. C. Den Boogaard Moergestel 013-5217220
    wo 06 Stadsschouwburg Nijmegen 024-3221100
    do 07 CK-Theater Roermond 0475-391491
    vr 08 Musis Sacrum Arnhem 026-4437343
    za 09 Theater Junushoff Wageningen 0317-465500
    wo 13 Theater de Purmaryn Purmerend 0299-432205
    do 14 Schouwburg Amphion Doetinchem 0314-376000
    za 16 Posthuis Theater Heerenveen 0513-619494
    wo 20 Theater de Maaspoort Venlo 077-3207207
    do 21 Theater de Regentes Den Haag 070-3637798
    vr 22 De Meervaart Amsterdam 020-4107777
    za 23 Muziekcentrum Enschede Enschede 053-4858500
    di 26 oude Luxor Theater Rotterdam 010-4843333
    wo 27 WestlandTheater De Naald Naaldwijk 0174-636900
    do 28 De Leidse Schouwburg Leiden 0900-9001705

    mei 2011

    vr 06 Concertzaal Tilburg Tilburg 013-5432220
    za 07 Muziekcentrum Frits Philips Eindhoven 040-2442020
    Wie gaat er mee naar het eerste concert in Nieuwegein? :7
    For great justice!
    pi_90526697
    Oh god. Ik wil ook naar Roermond :D :9~
    pi_90527960
    Voorverkoop al begonnen?? Weer ter plekke in delft dat is zon luxe daar moet ik bij zijn :p
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528198
    Ja dus! 2 kaarten in de pocket *O* 6e rij in het midden O+

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528246
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:30 schreef Norrage het volgende:
    Ja dus! 2 kaarten in de pocket *O* 6e rij in het midden O+

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Waarom viel het tegen?
      dinsdag 28 december 2010 @ 10:35:25 #204
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90528326
    Het schijnt een tour met voornamelijk nieuwe liedjes te zijn! *O*
    For great justice!
    pi_90528360
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:35 schreef Q. het volgende:
    Het schijnt een tour met voornamelijk nieuwe liedjes te zijn! *O*
    *O*

    En omdat het toepasselijk is:

    pi_90528386
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Waarom viel het tegen?
    Ik vond het supermooi hoor, maar af en toe zat er naar mijn smaak iets te veel onsamenhangend "veel instrumenten tegelijk in een vast ritme laten spelen" gedoe tussen wat mij bij vlagen een beetje te ontoegankelijk werd. (misschien heb ik mijn exacte mening nog wel een paar pagina's eerder in dit topic staan)

    Dit dus:
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 april 2009 23:30 schreef Norrage het volgende:
    Net terug. Heel speciaal, heel bijzonder, maar bij vlagen veel en veels te chaotisch en te hard. Maar dat is vast een kwestie van wennen. Ik vind zijn werk op cd stiekem wel veel beter, maar het was wel heel speciaal om het op deze manier mee te maken.
    Vond vooral In Staat van Narcose heel goed, Bagagedrager vond ik echter een redelijke verkrachting maar Ronnie was echt supermooi. En Wespen op de Appeltaart was een welkome afwisseling (hij deed deze gewoon met 1 gitaartje :))
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528453
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:35 schreef Q. het volgende:
    Het schijnt een tour met voornamelijk nieuwe liedjes te zijn! *O*
    Leuk! *O*
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528509
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:37 schreef Norrage het volgende:

    [..]

    Ik vond het supermooi hoor, maar af en toe zat er naar mijn smaak iets te veel onsamenhangend "veel instrumenten tegelijk in een vast ritme laten spelen" gedoe tussen wat mij bij vlagen een beetje te ontoegankelijk werd. (misschien heb ik mijn exacte mening nog wel een paar pagina's eerder in dit topic staan)

    Dit dus:

    [..]


    Ik denk dat je een andere mening zou hebben als je hem vaker had gezien.. Het werk is idd heel anders dan op de albums, maar juist daardoor kan ik het zo waarderen. Albums zijn geniaal, maar de optredens ook op hun eigen manier.

    Ik ga in 2011 voor de 14e keer O+
    pi_90528585
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:42 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je een andere mening zou hebben als je hem vaker had gezien.. Het werk is idd heel anders dan op de albums, maar juist daardoor kan ik het zo waarderen. Albums zijn geniaal, maar de optredens ook op hun eigen manier.

    Ik ga in 2011 voor de 14e keer O+
    Wow 14e keer O+ dit wordt mijn 2e :@

    Ja, het was een hele unieke ervaring maar we liepen toen met een dubbel gevoel naar buiten. Het was fantastisch om mee te maken dat er op Neerlands bodem zo'n geweldige artiest rondloopt, maar tegelijkertijd was het bij vlagen wat ontoegankelijk dus. Dat is dan ook weer zijn charme: hij is zo ongelooflijk origineel, zoekt elk concert opnieuw zijn grenzen en dat met in de basis gewoon weer hele fijne mooie popliedjes :)

    En dat dan nog eens in de mooiste zaaltjes van Nederland O+
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 28 december 2010 @ 10:44:54 #210
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90528586
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:42 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je een andere mening zou hebben als je hem vaker had gezien.. Het werk is idd heel anders dan op de albums, maar juist daardoor kan ik het zo waarderen. Albums zijn geniaal, maar de optredens ook op hun eigen manier.

    Ik ga in 2011 voor de 14e keer O+
    Ik ben de tel kwijt maar het moet wel minimaal de 20e keer zijn. :')
    For great justice!
      dinsdag 28 december 2010 @ 10:46:43 #211
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90528637
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:44 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Ik ben de tel kwijt maar het moet wel minimaal de 20e keer zijn. :')
    Oh nee, het wordt mijn 15e keer. Tenminste, hem als solo-artiest, heb hem ook nog een keer of vijf op festivals of de Parade gezien. Minimaal.
    For great justice!
    pi_90528708
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:42 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je een andere mening zou hebben als je hem vaker had gezien.. Het werk is idd heel anders dan op de albums, maar juist daardoor kan ik het zo waarderen. Albums zijn geniaal, maar de optredens ook op hun eigen manier.

    Ik ga in 2011 voor de 14e keer O+
    En, jij was er natuurlijk ook bij, dat kamerconcert was de vorige keer natuurlijk ook wel weer heel wat anders (toch?)...Dat was in zijn eentje met een sampler zijn eigen arrangementen in elkaar zetten...Hoe knap ik dat ook vind en hoe mateloos veel respect ik daar voor heb, vind ik het altijd toch een beetje aritmisch en machinaal klinken. Zo heeft een Andrew Bird concert mij ook eens een beetje teleurgesteld, die sampelde ook al zijn geluiden samen.
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528798
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:49 schreef Norrage het volgende:

    [..]

    En, jij was er natuurlijk ook bij, dat kamerconcert was de vorige keer natuurlijk ook wel weer heel wat anders (toch?)...Dat was in zijn eentje met een sampler zijn eigen arrangementen in elkaar zetten...Hoe knap ik dat ook vind en hoe mateloos veel respect ik daar voor heb, vind ik het altijd toch een beetje aritmisch en machinaal klinken. Zo heeft een Andrew Bird concert mij ook eens een beetje teleurgesteld, die sampelde ook al zijn geluiden samen.
    Ik vind dat juist ongelofelijk tof. Vond de visuals ook puik. Ik stond erop :')
    Was namelijk naar Theater de NWE Vorst in Tilburg geweest. Daar was een gesprek tussen Leon Verdonschot O+ en Spiv O+, waar hij een proefje gaf van het kamerconcert. Daar maakte hij opnames voor de visuals ook. Ben er voor gaan staan :D
    pi_90528889
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:53 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Ik vind dat juist ongelofelijk tof. Vond de visuals ook puik. Ik stond erop :')
    Was namelijk naar Theater de NWE Vorst in Tilburg geweest. Daar was een gesprek tussen Leon Verdonschot O+ en Spiv O+, waar hij een proefje gaf van het kamerconcert. Daar maakte hij opnames voor de visuals ook. Ben er voor gaan staan :D
    Haha wat geniaal. Het zal ook niet he ;)
    En ja, het was ook ongelooflijk tof..maar na een tijdje heb ik het dan wel gehoord zeg maar :) Maar goed, mijn punt was meer dat die concerttour natuurlijk wel wat anders is dan Spinvis normaal, zover ik weet. Dus voor spinvis-leek mijzelf een extra motivatie hier heen te gaan!!
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90528935
    Ja sorry, als ik het eenmaal over Spiv heb dwaal ik snel af en draai ik door.

    Het was zeker anders dan zijn andere concerten, maar ik vond elk concept ontzettend anders. :)
    pi_90529089
    Ik heb ineens heel veel zin spinvis te luisteren!!! Maar ik ben bij mij moeder en daar liggen geen cds :( :(
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      dinsdag 28 december 2010 @ 11:03:59 #217
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_90529104
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:03 schreef Norrage het volgende:
    Ik heb ineens heel veel zin spinvis te luisteren!!! Maar ik ben bij mij moeder en daar liggen geen cds :( :(
    Alle liedjes staan wel op YouTube. :7
    For great justice!
    pi_90529209
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:03 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Alle liedjes staan wel op YouTube. :7
    ok ik zonder mij wel even af met koptelefoon :P
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 12:59:50 #219
    128220 Peter6000
    pi_91110611


    De eerste foto, via de SpivTwitter. *O*

    Ik heb overigens (voor het eerst) enige terughoudendheid mbt de optredens.
    Ik ben bang dat ik hem minder goed zal vinden. :')

    De oude liedjes blijven geweldig, en zijn verankerd met herinneringen, en ik vraag me af of de nieuwe nummers dit kunnen evenaren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij beter werk kan maken dan dat hij deed. Maar misschien wordt het op een andere manier toch ook wel weer heel erg goed.

    Verheug me iig op 17 maart en 1 april (12 + 13 keer 8-) ) .
    Dus afwachten maar...
      dinsdag 11 januari 2011 @ 18:08:15 #220
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_91171064
    28 maart voor de achtste keer! En het wordt de eerste keer dat ik de Kleine Komedie bezoek dus ik ben benieuwd. Het ziet er allemaal supertof uit. Hoop wel dat hij ook genoeg uit het oude repertoire speelt.
    pi_91171348
    Oeh ik dacht al wat zit dit topic weer vaak hoog in mijn AT. Ik ben van plan naar Naaldwijk te gaan.
    What Would Goku Do
      dinsdag 11 januari 2011 @ 18:58:43 #222
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_91173209
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:15 schreef viagraap het volgende:
    Oeh ik dacht al wat zit dit topic weer vaak hoog in mijn AT. Ik ben van plan naar Naaldwijk te gaan.
    Speelt ie daar ook dan?
      dinsdag 11 januari 2011 @ 21:32:58 #223
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_91181885
    Ik zal eens kaartjes halen voor Groningen, laatst voor het eerst sinds tijden weer eens opgezet en het blijft toch echt briljante muziek.
      dinsdag 11 januari 2011 @ 21:44:46 #224
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_91182687
    Kaartje voor 6 mei in Tilburg. Ben benieuwd of de weerman zonnig of regenachtig weer brengt.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_91183430
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef TeleluvR het volgende:

    [..]

    Speelt ie daar ook dan?
    In de Naald.
    What Would Goku Do
      † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 16:46:36 #226
    128220 Peter6000
    pi_91521453
    Dat hele voornemen om geen Youtube-jes te bekijken voordat ik het optreden gezien heb is al voor de tour is begonnen de mist in gegaan. :')

    Heb er nu wel nòg meer zin in, het kriebelt.

    Er was een optreden in het dorpscafè in Amen.
    http://www.vkblog.nl/bericht/365271/Spinvis._Amen.

    Hij heeft er al vaker opgetreden, dus er zijn oude Youtube-jes, maar ook nieuwe.
    Met brommend geluid.



      † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 17:56:18 #227
    128220 Peter6000
    pi_91524868
    En als ik dan weer een uurtje oude nummers luister (en letterlijk meezing) sluit ik ook niet uit dat ik zal blijven hangen in de eerste 5 jaar Spiv, en zal afhaken bij de nieuwheid.

    Heeft niemand anders dat?
    Twijfel of het nog wel zo fantastisch zal worden als het altijd was.
      One tough cookie zaterdag 22 januari 2011 @ 02:48:03 #228
    169210 liesje1979
      † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 02:49:06 #229
    128220 Peter6000
    pi_91694709
    Roze koeken. *O*
      One tough cookie zaterdag 22 januari 2011 @ 02:52:10 #230
    169210 liesje1979
    pi_91694764
    Je bent er!!!!
    Goed je te zien.
    O+!!!
    Maar dit is vast geen sc topic. :@
      One tough cookie zaterdag 22 januari 2011 @ 02:56:03 #231
    169210 liesje1979
    pi_91694826
    Spinvis! *O*
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 03:02:14 #232
    128220 Peter6000
    pi_91694925
    quote:
    11s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:52 schreef liesje1979 het volgende:
    Maar dit is vast geen sc topic. :@
    Nee, er wordt hier alleen kwalitatief hoogstaand gepost.
    Dat heb je met Spivmensen. 8-)

    We zien elkaar later bij de haven. ;)
      † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 16:09:55 #233
    128220 Peter6000
    pi_92177467
    Zo, ik heb mijn eerste Spiv-optreden een maand vervroegd: 16 februari in Zwolle (5e optreden in de tour).
    Te ongeduldig om tot 17 maart te wachten, en bovendien wil ik mijn mening zoveel mogelijk zelf vormen alvorens ze te toetsen aan recensies en reacties in dit goed lopende topic.

    Gaat er nog iemand eerder?
    pi_92454606
    ja, ik ga 11 februari (as vrijdag *O*) naar de Kunstmin in Dordrecht.
    pi_92492517
    quote:
    1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:38 schreef super-muffin het volgende:
    ja, ik ga 11 februari (as vrijdag *O*) naar de Kunstmin in Dordrecht.
    Al twee keer geweest in het verleden even kijken wat de mogelijkheden en optredens zijn, hoop meer op nieuw materiaal ;).
      woensdag 9 februari 2011 @ 09:21:57 #236
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_92534958
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef Peter6000 het volgende:
    Zo, ik heb mijn eerste Spiv-optreden een maand vervroegd: 16 februari in Zwolle (5e optreden in de tour).
    Kon de verleiding om eerder te gaan ook niet weerstaan en heb naast het optreden van 6 mei in Tilburg gister ook een kaartje gekocht voor 12 februari in Breda. Zie ik 'm mooi als het allemaal nog vers is en (als het me bevallen is) aan het einde van de tour als het optreden er goed ingesleten is bij Spinvis en co.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
      † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2011 @ 00:11:47 #237
    128220 Peter6000
    pi_92619625
    Er is bijna niets over De Weerman in de diverse media te vinden, terwijl morgenavond de premiere al is.

    quote:
    Spinvis verdwaalt graag

    Deze week ging de nieuwe theatervoorstelling van Spinvis in première: De Weerman.

    Zaterdag is de Utrechtse artiest met zijn vierkoppige band te gast in het Chassé Theater in Breda. De titel van zijn nieuwe theaterprogramma verzon hij al een klein jaar geleden. Omdat een show nu eenmaal ruim van te voren een naam moet hebben. Het was Erik de Jong (Spinvis) opgevallen dat zaken als regen, sneeuw en zonneschijn vaak in zijn teksten voorbij kwamen.

    "Het weer is vaak een mooie metafoor van alles wat er aan komt en wat je niet kunt beheersen. Wordt het onheil of juist iets prettigs? Het is een instrument om die onzekerheid mee uit te drukken. De Weerman is een programma met voor de helft splinternieuwe liedjes. Het was de bedoeling dat mijn nieuwe cd nu af zou zijn. Dat is niet gelukt. Het gaat langzaam dit keer. Liedjes schrijven is voor mij ook een spelletje herschikken. Eén zin per dag, dan heb je al een goede dag. Nieuw is voor mij dat ik straks in het theater in het openbaar aan het schaven ben. Zinnetjes inpassen tot alles op zijn plaats valt. De hele tijd staan de antennes open. Ik kijk tv en dan hoor ik weer een zin: Hij heeft de kogel opgevangen. Daar kan ik dan weer wat mee. Tot het moment dat het klaar is, want op een gegeven moment moet je stoppen."

    In De Weerman zitten ook een aantal oudere liedjes die Spinvis wat minder vaak speelde. Hij treedt aan met vier muzikanten, allemaal multi-instrumentalisten. "Ieder nummer bezit een andere arrangement, een andere kleur. Er zitten ook veel hoorspelelementen in het programma. Ik maak graag hoorspelen. Het heeft te maken met verbeeldingskracht. Je vertelt een verhaal met heel weinig middelen: voetstappen, regendruppels, fluitende vogels, spelende kinderen. De voorstelling is als het ware één lange soundtrack, zoals je dat wel vaker in de jaren zestig hoorde. Beeld en geluid vloeien in elkaar over, al zijn de beelden dit keer in een abstractere vorm aanwezig. Ik heb vaker met video's tijdens optredens gewerkt, maar ik heb gemerkt dat mensen dan hun aandacht moesten verdelen. Dat werkte toch minder goed dan ik hoopte, vandaar dat ik nu het accent meer op één ding leg. De beelden worden op vitrages geprojecteerd en vormen één beeld met de band. Je hoeft dus niet meer met jee ogen heen en weer te gaan."

    De zanger/muzikant/componist heeft nooit een strategie voor ogen hoe hij 'het product Spinvis' in de markt moet zetten. Hij verdwaalt graag in zaken, doet alles wat hem boeit en zijn paden kruist. Hij voelt zich soms als een kind in een snoepwinkel, al beseft hij dat ook daar een gevaar in schuilt.

    Erik de Jong maakt bijna zijn hele leven muziek, hij kwam pas in 2002, op 41-jarige leeftijd, met het debuut van Spinvis naar buiten. Hij is in de jaren erna uitgegroeid tot een veelzijdig artiest. Hij werkt met zeer diverse muzikanten en aan vaak heel diverse opdrachten en projecten.

    "Morgen word ik 50 jaar. Ik heb me de laatste tijd vaak afgevraagd wat ik nu eigenlijk wil. Ik heb inderdaad veel verschillende dingen gedaan, ook in combinatie met theatrale aspecten, tijdens optredens. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er één ding is dat ik echt het liefste wil: 3-minuten-popliedjes maken. Van alle kunstvormen is dat de mooiste, voor mij. Dat is wat ik ben, dat is waar ik uit besta. Daar wil ik de rest van mijn leven aan wijden, al klinkt dat meteen wel erg zwaar. Beeld en muziek zijn één ding. Muziek is tegenwoordig ook kijken, sinds YouTube. De software waar ik mijn filmpjes mee maak is dezelfde als waar ik mijn muziek mee maak."

    Hij voelt zich geen performer, dat theatrale boeit hem steeds minder. "Als de muziek goed is en de tekst is goed, dan hoef je niet, zoals vaak wel gebeurt, met gezichtsuitdrukkingen en gebaren de emoties extra te benadrukken. Als het genoeg is, is het genoeg. Je moet vooral eerlijk zijn. Ook op een podium. Eigenlijk ben je een oplichter op zoek naar waarachtigheid. Zo voel ik dat. In dat stadium bevind ik me nu. Als kind leer je gedrag aan; het ragfijne sociale spel. Maar dat is iets anders dan waarachtigheid. Op een podium staan met 500 mensen die naar je kijken, dat is een soort laboratoriumsituatie. Ik was laatst in de Notre Dame in Parijs. Er was orgelspel en gezang. Je wist niet waar de organist zich bevond en de zangeres stond tussen een van de bogen te zingen. Je zag haar gezicht niet. Haar stem en zijn spel vulden de ruimte. Daarmee moesten ze de toeschouwers raken. Dat deden ze ook. Het feit dat er niets te zien was, maakte het eigenlijk nog mooier. Zo zie ik muziek maken. Natuurlijk, optreden met een bandje is tof. Maar het echte werk is het verzinnen, het opnemen."

    Spinvis is onrustig en onverzadigbaar. Hij heeft zelfs het gevoel dat de tijd in zijn nek ademt.

    "Het is een vloek dat god wil dat een mens maar 70 of 80 jaar wordt. Daar heb ik niet genoeg aan…"

    http://www.bndestem.nl/al(...)-verdwaalt-graag.ece

      One tough cookie vrijdag 11 februari 2011 @ 00:17:45 #238
    169210 liesje1979
    pi_92619858
    Ik twijfelde lang of ik 1 april naar spinvis zou gaan, maar dit is mijn laatste lesdag en na een dag school voel ik mij vaak erg gaar.
      zaterdag 12 februari 2011 @ 23:32:02 #239
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_92699736
    Net terug van Breda. Magisch en magistraal optreden. Goede afwisseling tussen oud en nieuw werk, waarbij gelukkig de oude "kaskrakers" achterwege blijven. Ja, ik zeg gelukkig, want nu was er tenminste ruimte voor wat minder vaak gespeelde "oude" liedjes.

    Vooraf dacht ik: "Twee uur zonder pauze? Als ik dat maar red". Na het laatste nummer was het: "Nu al voorbij?" Voor een ieder die vreest of het wel de moeite waard is, op een stoel zitten en nieuwe liedjes horen: gaan! Het nieuwe werk sluit naadloos aan bij wat ik "gewend" was. Prachtig.

    Ben nu alleen wel Spinvis 10 euro schuldig :X Erik verkocht na afloop zijn LP's en CD's en ik kwam er net achter dat ie me in plaats van 30 euro 40 euro terug gegeven heeft. :@
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_92701015
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:32 schreef Weakling het volgende:
    Net terug van Breda. Magisch en magistraal optreden. Goede afwisseling tussen oud en nieuw werk, waarbij gelukkig de oude "kaskrakers" achterwege blijven. Ja, ik zeg gelukkig, want nu was er tenminste ruimte voor wat minder vaak gespeelde "oude" liedjes.

    Vooraf dacht ik: "Twee uur zonder pauze? Als ik dat maar red". Na het laatste nummer was het: "Nu al voorbij?" Voor een ieder die vreest of het wel de moeite waard is, op een stoel zitten en nieuwe liedjes horen: gaan! Het nieuwe werk sluit naadloos aan bij wat ik "gewend" was. Prachtig.

    Ben nu alleen wel Spinvis 10 euro schuldig :X Erik verkocht na afloop zijn LP's en CD's en ik kwam er net achter dat ie me in plaats van 30 euro 40 euro terug gegeven heeft. :@
    ^O^ ^O^ O+
    pi_92704035
    28 maart p as. ;(
      zondag 13 februari 2011 @ 02:17:33 #242
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_92705548
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:02 schreef friekin_ het volgende:
    ^O^ ^O^ O+
    Ja, het was best wel ^O^ en ook O+ maar ook :D en af en toe een vleugje :9~

    Even uit mijn hoofd het "oude" werk (titels van de nieuwe ken ik niet, en tussen spoilers voor wie het niet wil weten)
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Je zou bijna denken: "Had ie nog tijd over voor nieuwe nummers dan?" Oh jawel hoor.
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:20 schreef Hanneke12345 het volgende:
    28 maart pas. ;(
    6 mei weer ;) Ah joh, dan heb je nog iets om naar uit te kijken! :Y
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
      † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 23:11:55 #243
    128220 Peter6000
    pi_92896328
    Rond kwart over 7 kwam de trein vlak voor Zwolle tot stilstand en volgde de mededeling dat er sprake was van "een aanrijding met een persoon".
    Zoiets duurt 2 uur.

    Dat werd dus geen Spinvis, vanavond.
      donderdag 17 februari 2011 @ 10:30:23 #244
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_92906374
    quote:
    8s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:11 schreef Peter6000 het volgende:
    Rond kwart over 7 kwam de trein vlak voor Zwolle tot stilstand en volgde de mededeling dat er sprake was van "een aanrijding met een persoon".
    Zoiets duurt 2 uur.

    Dat werd dus geen Spinvis, vanavond.
    Dat is wel erg balen :{

    Door de positieve verhalen ga ik toch ook maar overwegen om te gaan.. Ben echt heel benieuwd naar nieuwe liedjes!
    pi_92906440
    Volgende week O+
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      donderdag 17 februari 2011 @ 11:49:05 #246
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_92908815
    quote:
    8s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:11 schreef Peter6000 het volgende:
    Rond kwart over 7 kwam de trein vlak voor Zwolle tot stilstand en volgde de mededeling dat er sprake was van "een aanrijding met een persoon".
    Zoiets duurt 2 uur.

    Dat werd dus geen Spinvis, vanavond.
    Damn, dat is zwaar klo ... ehm ... pet!

    quote:
    1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:30 schreef kciR het volgende:
    Door de positieve verhalen ga ik toch ook maar overwegen om te gaan.. Ben echt heel benieuwd naar nieuwe liedjes!
    Bedenk wel dat de hoofdmoot oude liedjes betreft. Maakt het optreden er niet minder tof door overigens.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
      vrijdag 18 februari 2011 @ 10:11:09 #247
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_92955774
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:11 schreef TeleluvR het volgende:
    Woensdag naar Spinvis... O+
    Hey, dan ga je naar hetzelfde optreden als ik ;)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 18 februari 2011 @ 10:34:30 #249
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_92956006
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:25 schreef Norrage het volgende:

    [..]

    Hey, dan ga je naar hetzelfde optreden als ik ;)
    Hij doet er vast maar 1 op een avond! Dus ik gok van wel :D
      † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 10:37:42 #250
    128220 Peter6000
    pi_92956101
    quote:
    Weinig nieuws bij Spinvis

    door Erik Krebbers. donderdag 17 februari 2011 | 18:55

    ZWOLLE - Met een ruim twee uur durend liedjesprogramma struint Spinvis wederom de theaters af. Spinvis, de raadselachtige popknutselaar uit Nieuwegein, die alweer negen jaar geleden debuteerde met een opmerkelijk album. Inmiddels zijn er zes platen van zijn hand verschenen en had de zevende nu in de winkel moeten liggen. Die deadline is niet gehaald, maar het heeft Erik de Jong (Spinvis ware naam) er niet van weerhouden om De Weerman toch ten tonele te voeren.

    Het is maar de vraag, of dat een goede zet is. Want Spinvis laat in dit programma bepaald niet het achterste van zijn tong zien. Slechts een kwart van de twintig liedjes bestaat uit nieuw materiaal en dat is aanmerkelijk minder dan gehoopt. Maar omdat voorspelbaarheid en Spinvis onverenigbare grootheden zijn, wijkt het tekstorakel in het goed bezette Odeon regelmatig uit naar wat oudere en minder gespeelde composities.

    Zoals het korte, instrumentale Mike Clark, dat fraai overgaat in Ik Wil Alleen Maar Zwemmen, de variant op Vicious van Lou Reed. Soundtracks van films als Vox Populi en Man Zkt Vrouw komen voorbij, maar het genot is toch het grootst als herkenbare stukken de monumentale theaterzaal vullen. Goochelaars & Geesten en Astronaut zijn sferische openers die in de ijle en elektronische geluidssetting optimaal tot hun recht komen. Ronnie Gaat Naar Huis rockt wat meer, Het Laatste Wonder werkt naar een mooie climax toe.

    Daar blijven spaarzame nieuwelingen als De Grote Zon en Overvecht bij achter. Samen met het tekstuele geraaskal van Lotus Europa halen zij de vaart uit het tweede deel van De Weerman en slaat de verveling toe. En dat is een kwalificatie die Spinvis onwaardig is.

    POPMUZIEK
    Spinvis - De Weerman
    Gezien: Odeon Zwolle 16/10
    Nog te zien: Meppel 2/3, Zutphen 17/3, Deventer 31/3

    http://www.destentor.nl/a(...)euws-bij-Spinvis.ece

    Kan iemand ff vertellen welke van de 6 platen ik gemist heb? :')

    En hoe kan je Lotus Europa nou tekstueel geraaskal noemen? Dat gaat over een man die sterft in een zwembad, vol met flash-backs over zijn leven (zwembad op school, we liepen van school naar het zwembad, ik kende de weg, van binnen naar buiten, spreiden en sluiten, bangig en koud, altijd weer buikpijn... O+ ). Ik heb de beginperiode gemist (ken Spiv pas vanaf najaar 2005), dus Lotus Europa nog nooit (volledig?) live kunnen horen. Had ook niet kunnen durven dromen dat dat ooit nog zou gebeuren.

    Het laatste wonder (ook nog nooit live gezien), Mike Clark 8-) :9~ .
    Alina (van het bonusalbum van Goochelaars en Geesten).

    Als het echt zo is dat maar een kwart van de 20 liedjes uit nieuw materiaal bestaat (Grote Zon is niet nieuw meer), is dat idd wel karig. Het lijkt wel of er sprake is van een writersblock, terwijl hij in een eerder interview (vorig jaar ofzo) meldde dat er veel meer concepten klaar lagen.
      vrijdag 18 februari 2011 @ 10:41:28 #251
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_92956216
    Goh, die link met Vicious en Ik wil alleen maar zwemmen had ik eigenlijk nooit echt bewust gehoord.
    pi_92956430
    Niet echt een heel positieve recensie, maar dat maakt me niet zoveel uit ;)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 18 februari 2011 @ 10:50:23 #253
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_92956509
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:47 schreef Norrage het volgende:
    Niet echt een heel positieve recensie, maar dat maakt me niet zoveel uit ;)
    Een tig aantal keer naar Spinvis geweest en ik ben nog nooit teleurgesteld naar huis gegaan.... :D
    pi_92957747
    hoi hoi !!!
    ben gisteren naar spinvis geweest,in het speelhuis in helmond ,was een te gekke theater voorstelling,ik kende spinvis alleen van de populaire nummers,maar wilde toch wel wat meer van de band te weten komen en heb hier geen spijt van!!! nou werd er gisteren een prachtig nummer gespeeld waarvan ik de titel niet ken,
    de tekst die er in voorkwam was:
    drinken aan zee,denken aan jou,wachten op sneeuw.en de naam justine!!!
    zou er iemand mij kunnen vertellen wat de titel van dit nummer is en op welke cd het staat?
    alvast hartelijk dank!
      † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 11:46:31 #255
    128220 Peter6000
    pi_92958379
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:27 schreef 1285 het volgende:
    hoi hoi !!!
    ben gisteren naar spinvis geweest,in het speelhuis in helmond ,was een te gekke theater voorstelling,ik kende spinvis alleen van de populaire nummers,maar wilde toch wel wat meer van de band te weten komen en heb hier geen spijt van!!! nou werd er gisteren een prachtig nummer gespeeld waarvan ik de titel niet ken,
    de tekst die er in voorkwam was:
    drinken aan zee,denken aan jou,wachten op sneeuw.en de naam justine!!!
    zou er iemand mij kunnen vertellen wat de titel van dit nummer is en op welke cd het staat?
    alvast hartelijk dank!
    Deze misschien?
    Dat het geen Justine maar Alina moet zijn.


    Te vinden op de bonuscd van Goochelaars en Geesten.
    Het is muziek die hoort bij de Belgische film Man zkt Vrouw.
    pi_92959706
    hoi peter,
    bedankt voor je snelle reactie,dit nr. hebben ze gisteren wel gespeeld,maar het is niet het nr.wat ik zoek!
    helaas!!!!!!!!!

    grt
      vrijdag 18 februari 2011 @ 13:11:58 #257
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_92961282
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:28 schreef 1285 het volgende:
    hoi peter,
    bedankt voor je snelle reactie,dit nr. hebben ze gisteren wel gespeeld,maar het is niet het nr.wat ik zoek!
    helaas!!!!!!!!!

    grt
    Ik weet precies welk nummer je bedoelt. Hij had er tijdens de voorstelling over dat het iets met Oostende te maken had, maar de titel? Al sla je me dood. (Nee, niet doen!)
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
      † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 13:24:50 #258
    128220 Peter6000
    pi_92961804
    Zo komen we er samen wel uit. ^O^


    Het is een nieuw nummer, dus nog niet op cd verkrijgbaar.
    Exacte titel staat denk ik ook nog niet vast.
    pi_92962409
    hoi weakling & peter,

    dit is inderdaad het nummer wat ik zocht (prachtig)
    kei bedankt voor jullie medewerking!
    fijn wwekend en nogmaals dank

    grt
      † In Memoriam † zondag 20 februari 2011 @ 01:33:12 #260
    128220 Peter6000
    pi_93040570
    Vandaag zo`n beetje 6 troosteloze uren gereisd, maar wel Spinvis gezien in Tiel!
    Tiel. Ik wist nauwelijks dat het bestond.

    Het was een klein zaaltje, en ook nog eens niet uitverkocht.
    Niet zo vreemd dat hij na afloop aan de zijkant van het podium albums ging verkopen.

    Vrije plaatskeuze, dus dat werd rij 3 in het midden. Met een perfect zicht op het podium.

    Ik ben enthousiast over de avond, maar magisch en magistraal (zoals Weakling het noemde) is voor mij te sterk uitgedrukt. Die tijd ging wel ontzettend snel, 2 uur leek me vooraf ook wat lang, maar het vliegt voorbij.

    Dat nieuwe bandlid (de andere 3 inclusief Saartje O+ herkende ik nog wel) lijkt me behoorlijk okay.

    Moeten we nog spoileren in dit topic?
    Want naar mate de tour vordert wordt er natuurlijk toch steeds meer bekend.

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    En tot die tijd,
    verblijven wij,
    Met Hoogachting.
      zondag 20 februari 2011 @ 16:18:36 #261
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_93061695
    quote:
    1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:33 schreef Peter6000 het volgende:
    Ik ben enthousiast over de avond, maar magisch en magistraal (zoals Weakling het noemde) is voor mij te sterk uitgedrukt. Die tijd ging wel ontzettend snel, 2 uur leek me vooraf ook wat lang, maar het vliegt voorbij.
    Magisch en magistraal mede doordat ik lange tijd Spinvis moe ben geweest. Heb toen teveel optredens in een te kort tijdsbestek gezien denk ik. Nu na een ruime adempauze greep de voorstelling me weer als vanouds vast.

    Daarnaast magisch en magistraal vanwege de punten die je in de spoiler noemde: nummers die ik niet of niet heel vaak live had gehoord. Als laatste ook nog omdat (zij het in een kleinere bezetting) Erik wederom topmuzikanten om zich heen heeft weten te verzamelen.

    en stiekem vanwege Saartje natuurlijk ...
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_93137926
    قائل است و از

    ( betekend doof in arabisch )


    ik meld me ook aan

    gr edwin emanuel posse
    pi_93212330
    Vanavond *O*
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_93229387
    Het was geweldig _O_ Veel beter dan de vorige keer waarbij ik, als je het topic terugleest, een beetje teleurgesteld was over de grote chaos die het sampelen teweeg had gebracht. Dit was Spinvis zoals ik me hem voorstel ^O^

    Hoogtepunten waren het openingsnummer, Goochelaars en Geesten, Mike Clark -> Alleen maar zwemmen, Lotus Europa (tekstueel geraaskal? Echt niet!), Cockpit, de toegift Limonadeglazen...en verder was gewoon alles goed. Af en toe ging het een beetje vervelen, daar heeft die recensie wel gelijk in, maar de afwisseling was snel genoeg weer op zijn plaats :)

    En ja ik noem geen nieuwe nummers, aangezien ik de namen niet ken :P
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 05:02:09 #265
    128220 Peter6000
    pi_93427923
    O+ !

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 0% gewijzigd door Peter6000 op 28-02-2011 05:14:34 (Hinderlijke typo was erger dan lelijke editregel) ]
      maandag 28 februari 2011 @ 09:06:52 #266
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_93429446
    Ik moet echt ook eens gaan. Eigenlijk. :').
    For great justice!
    pi_93504086
    Even mijn verhaaltje in dit topic gooien!
    Eerlijk is eerlijk.... Wat heb ik toch wel weer genoten zeg.

    Haarlem had er wel een zaaltje voor ook hoor. Ik zat rij 4 schuin rechts van podium op dus zeg en schrijf 15 meter van Erik.
    Concert begon met een zeer fijne versie van Goochelaars. Ik moet zeggen nu weer eens met band deed Erik toch gelijk weer even de kick geven die het mij ook gaf toen Goochelaars ooit solo door hem werd gespeeld in de vorige show. Dus ok, dat was goed.

    Astronaut daarna gaf mij even twijfel... gaan we weer zo een show krijgen....
    Maar nee dus.... er volgde een serie met oud en nieuwe dingen in razend tempo waar je eng van wordt! "Laat dat applaus maar zitten" leek men te denken bij de band en zo speelden men lekker de nummers aan elkaar, want dan kunnen we pas goed rocken leek het.

    Het nummer "Heel goed nieuws" was erg fijn in het begin geplaats waarna ik daarna echt tegen mijzelf kon zeggen... "nieuwe muziek... dat is heel goed nieuws"! En waarachtig... Erik blijkt dan echt te kunnen zingen ineens !!!

    Zoals men hier al heeft gelezen doet hij het verhaal met bandjes die hij soms in kort voor een nummer laat afspelen en toch werkt dat prima, je krijgt een slow demo van wat komen gaat, en je focust je toch op wat gaat er nu gebeuren!

    Erg leuk experiment met Mike Clark die daarna in een nummer met Simon Vinkenoog overgaat. Tot dat moment zit je ineens toch wel in weer in die trance van "Dit is toch echt wel VET" !.....

    Komt Erik ineens met "Ik wil alleen maar zwemmen aan.... " Zelf ken dat nummer nou iets te goed dus had al zoiets, damn.... nu ff niet.... maar nee hoor, daar stak men dan gewoon stokje voor om superlang middenstuk met zingende zaag door Saartje te laten spelen, en ja.... als je dan ook nog eens geen mening over KA-DA-FI hebt dan doe je toch iets heel goed.....ZEER geslaagd! Lotus werd dus compleet gespeeld , even wennen om dat live te zien maar leuk genoeg ook voor mensen die het nummer toch niet snappen (ik zelf eigenlijk snap dat nummer dus ook eigenlijk niet zo goed.....). De aankondiging van hem op dat nummer was wel leuk.... heb een kort gedichtje geschreven...(meneer telt ondertussen nog even 2x zijn blaadjes tekst...., Ja... het zijn er 7...)

    Alina werd ook gespeeld. Erg leuk zo live want ik ken ook de film van Man zkt Vrouw ,daar was dat nummer ooit voor bedoeld..

    Dan dus over de nieuwe nummers...Tijdens Oostende was nog wat remoerig in de zaal, maar de zaal ging totaal op stil bij Overvecht, hoe goed is dat live zeg... niet normaal!
    Ademloos zitten kijken dit met de zaal. Een gevoel wat bij mij soms nog binnenvalt bij Oevers van de tijd, dit was echt heel puur!
    Onder tussen werd daar Ronnie nog in diepe gegooid, in een veels te snel tempo. Dat had echt niet voor mij gehoeven. Ronnie moest duidelijk snel naar huis zoals een vriend van mij na afloop zei....

    Grote verrassing voor mij.... Mike Clark?? .. .... nee veel beter..... Mare Frigoris live!!! Compleet in de solo... Saartje. Die cello deed mij echt kippenvel. Voor mij nu echt definitief het moderne Ave Maria.
    1 toegift gehad na zeg zo een 25 nummers.... Limonade glazen Wodka in het bekende nieuwe tempo..... en terrecht want de zaal wilde meer en kreeg dus .. helaas nog maar beetje meer..... Van Limonade glazen wodka krijg je gewoon dorst naar meer.... maar er werd helaas geen water (lees muziek) meer na deze limonade geschonken en zo stond de zaal toch maar op om zijn drankje van het huis maar buiten de zaal te halen!

    Nog even weer een fraai verhaal.... mocht flink opzoek naar mijn jas om dat deze heerlijk concertzaal van Haarlem de kapstok van de bovenverdieping (waar toch een jas of 50 hing) keurig naar beneden had verhuisd zonder ons medeweten en bij de overige kapstokken "waar je jas alleen onder nummer af te halen" had geplaatst! Hoe leuk toch ook omdat de Grote zaal een groot klassiek stuk voor mensen van zegge leeftijd 90+ als publiek had en verdomd, hoe plan je het als concertgebouw op het zelfde tijdstip naar huis mocht!!

    Conclusie....
    Gewoon gaan als je nog twijfels hebt, het plezier wat van de band afstraalt is gewoon zo mooi om te zien.
    Er wordt duidelijk nog wel wat samples via een computer (ja die staat ook gewoon op podium) in verwerkt, maar ach... wat maakt het uit... Spinvis is heerlijk bezig om ons mogelijk in september een heerlijk album te geven waar ik al lang naar uitkijk maar daarna zeker heel lang zal worden gaan gedraaid door mij... en dan te bedenken dat hij nog zoveel wil gaan maken in de toekomst! Een mooi vooruitzicht voor iedereen!
    pi_93508703
    Leuk verslag, ik ben het zeer met je eens in de beleving van alles ^O^
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 01:24:27 #269
    128220 Peter6000
    pi_93523927
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Mossels het volgende:
    Onder tussen werd daar Ronnie nog in diepe gegooid, in een veels te snel tempo. Dat had echt niet voor mij gehoeven. Ronnie moest duidelijk snel naar huis zoals een vriend van mij na afloop zei....
    Altijd leuk die verschillen in beleving te lezen.

    Van de al vele malen live gehoorde nummers vond ik Ronnie juist erg goed. Dit kwam omdat de Ronnie uit Kamermuziek weer op het scherm verscheen. Die in zichzelf opgesloten man die niet te peilen valt en voor zich uit staart. Ik dacht "Hee, daar heb Ronnie".

    Vanaf rij 3 had je ook nog eens het effect dat het bijna leek alsof Ronnie levensgroot op een flatgebouw geprojecteerd stond, met daar schuin onder de band die speelde.
    Dat gaf het nummer voor mij een enorme meerwaarde.

    quote:
    Mare Frigoris live!!! Compleet in de solo... Saartje. Die cello deed mij echt kippenvel. Voor mij nu echt definitief het moderne Ave Maria.
    Wow. Da`s nieuw.

    quote:
    Spinvis is heerlijk bezig om ons mogelijk in september een heerlijk album te geven waar ik al lang naar uitkijk maar daarna zeker heel lang zal worden gaan gedraaid door mij!
    Ik heb daar een heel klein beetje twijfel over. Ik vind de nieuwe liedjes (4 van de 6) erg mooi.
    Maar toch ben ik bang dat hij teveel de mainstreamkant op gaat. Een zin als 'December in 1000 kleuren grijs' zou ook door Blof geschreven kunnen zijn.

    Natuurlijk krijg je op het album wel weer die typische (iets ingeblikte) Spiv-sound, en is het derhalve herkenbaar.

    Maar ik zou het erg op prijs stellen als er naast de mooie nieuwe liedjes ook wat poëtisch niet correct materiaal verschijnt. Ik mis in het nieuwe werk zeg maar een vrouw van 40 met een sigaret die ontvoerd wordt door een ruimteschip.
    Er mogen best wel wat meer totaal afwijkende dingen bij zitten.

    quote:
    Conclusie....
    Gewoon gaan als je nog twijfels hebt
    Volledig mee eens!
      woensdag 2 maart 2011 @ 10:37:27 #270
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_93530286
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Mossels het volgende:
    Mare Frigoris live!!! Compleet in de solo... Saartje. Die cello deed mij echt kippenvel. Voor mij nu echt definitief het moderne Ave Maria.
    Voor mij ook nieuw, of ik heb niet zitten opletten, of ik ken de titels niet goed genoeg, maar volgens mij destijds in Breda niet gehoord. Benieuwd hoe de set evolueert en tegen mei als ik ze weer ga zien veranderd is.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
      † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 10:41:46 #271
    128220 Peter6000
    pi_93530394
    quote:
    1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:37 schreef Weakling het volgende:

    [..]

    Voor mij ook nieuw, of ik heb niet zitten opletten, of ik ken de titels niet goed genoeg, maar volgens mij destijds in Breda niet gehoord. Benieuwd hoe de set evolueert en tegen mei als ik ze weer ga zien veranderd is.
    Ik heb vorig week nog een mail gestuurd of hij "Alles blijft Andreas" in Utrecht als extra toegift wil doen. :')

    De kans dat het gebeurt is natuurlijk niet zo groot, maar als ze zelfs Mare Frigoris niet schuwen.....
      woensdag 2 maart 2011 @ 19:52:38 #272
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_93554561
    Kaartjes voor de kleine komedie. Wel achterin, maar toch...
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_93628143
    Vrienden van Spinvis...

    Maar nu wel allemaal braaf even naar een concert gaan van Erik.
    Hij verdiend het!

    Alle credits voor Saartje van Camp ook trouwens hier hé!
      donderdag 10 maart 2011 @ 01:03:24 #274
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_93889933
    Vanavond geweest in de Oosterpoort Groningen.

    Mike Clark. _O_
    Lotus Europa. _O_

    En verder eens met alle bovenstaande replies. Heb me uitstekend vermaakt, af en toe verloor ik even m'n aandacht bij wat nieuwe nummers maar over 't algemeen een top show.
    pi_94048738
    Woensdag naar Heerlen!

    Als er nog iemand een kaartje wilt hebben, ik heb er nog eentje over.
    pi_94051377
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:46 schreef Evertje het volgende:
    Woensdag naar Heerlen!

    Als er nog iemand een kaartje wilt hebben, ik heb er nog eentje over.
    Welke plaats? :9~
    pi_94080718
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:39 schreef friekin_ het volgende:

    [..]

    Welke plaats? :9~
    Rij 2 geloof ik, was er redelijk op tijd bij.
    Als je interesse hebt, stuur me dan maar pm. Spreken we wat af.
      † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 00:03:32 #278
    128220 Peter6000
    pi_94271533
    Meteen al tijdens het eerste nummer oogcontact met Erik. :@ 8-)

    Het was weer genieten vanavond.

    Helaas was er (op Mare Frigoris na) geen wijziging in de setlist.
    Ik twijfel zelfs of ze die in Tiel niet toch gespeeld hebben, en ik het nummer daar niet herkende.

    Ik werd dit keer het meest geraakt door de melancholie van Aan de Oevers van de Tijd, en de Grote Zon.

    Dat 'blok' Mike Clark - Vinkenoog - Ik wil alleen maar zwemmen, was ook weer zeer sterk.

    Mike Clark zag ik voor deze tour als een vreemde inleiding op Herfst en Nieuwegein, maar nu weet ik dat het een los nummer met een eigen verhaal is. Hetgeen eea vrij hilarisch maakt.

    Lotus Europa --> Mare Frigoris. O+ :9~

    Verbazend dat Lotus Europa voor de 2e keer binnen een maand mijn aandacht van het begin tot het eind vast kon houden.

    En zo was er nog wel meer....
      zaterdag 26 maart 2011 @ 23:32:18 #279
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_94658890
    De Grote Zon wordt dus nog steeds gespeeld? Dat is mooi, dan is dat denk ik zowat een zekerheidje (met spinvis weet je het nooit zeker) voor het album! Maandag in de Kleine Komedie, kan niet wachten, de laatste keer Spinvis is ook al weer bijna een jaar geleden.
    pi_94671953
    quote:
    14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:32 schreef conobram het volgende:
    De Grote Zon wordt dus nog steeds gespeeld? Dat is mooi, dan is dat denk ik zowat een zekerheidje (met spinvis weet je het nooit zeker) voor het album! Maandag in de Kleine Komedie, kan niet wachten, de laatste keer Spinvis is ook al weer bijna een jaar geleden.
    Dit idd. Morgen!
      maandag 28 maart 2011 @ 00:21:03 #281
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_94697807
    Zo, vanavond in de kleine komedie gezien, erg de moeite waard, vertrouwd goed!
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      maandag 28 maart 2011 @ 00:27:00 #282
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_94698057
    Oh, en om m'n collectie compleet te houden Lupo Thomas en "Bericht van de binnenkant" gekocht, die laatste zo obscuur dat er maar één relevante googlehit te vinden is.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_94698984
    Was idd prachtig vanavond.. Was mijn 1e keer.. Tof om te horen waar mike clark en limonadeglazen wodka over gaan. De zevende nacht is vanaf nu mijn nieuwe favoriet! :)
      maandag 28 maart 2011 @ 10:23:02 #284
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_94704702
    Ik ga er ook maar eens heen binnenkort heb ik besloten.
    For great justice!
    pi_94775697
    quote:
    1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:56 schreef godisanastronaut het volgende:
    Was idd prachtig vanavond.. Was mijn 1e keer.. Tof om te horen waar mike clark en limonadeglazen wodka over gaan. De zevende nacht is vanaf nu mijn nieuwe favoriet! :)
    Ik vond de zevende nacht veel minder tof dan het orgineel juist. Mike Clark was inderdaad erg tof om het verhaal erbij te kennen.
    Vond verder vooral de versie van ik wil alleen maar zwemmen erg tof. En heel goed nieuws kende ik alleen nog van één of twee keer op YT luisteren, vond ik een erg leuk nummer.
      dinsdag 29 maart 2011 @ 22:20:07 #286
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_94785087
    Ik ben niet zo'n enorme fan van Ronnie gaat naar Huis, maar de versie die ze nu speelden was wel heel strak. Verder vond ik Goochelaars en Geesten nog steeds geweldig, deze ' nieuwe' Limonadeglazen Wodka kende ik al maar blijft heel goed, en Stem uit de Groef vond ik ook wel heel tof gedaan.

    Nieuwe werk ga ik nog even goed terugluisteren via youtube, had ik vooraf nog niet gedaan maar het meeste klonk ook gewoon erg goed.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_94787492
    Wel zo'n beetje de laatste band waar ik een topique van had verwacht, nummers als Bagagedrager en Astronaut zijn echt goed!
      dinsdag 29 maart 2011 @ 23:57:44 #288
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_94790537
    Ik kom nog eens ergens door Spinvis; het Zaantheater, Artis en gisteren in de Kleine Komedie. Wij zaten vooraan met zijn vieren en konden alles dus prachtig zien. Hoogtepuntjes waren voor mij Cockpit, Mike Clark, Alina en met als toppunt, Lotus Europa in vol ornaat! Hoe kan die vent die tekst toch onthouden? Echt geweldig.

    Ook erg tof dat Reislied / Grote Zon dus weer terug kwam en van de nieuwe nummers vond ik Heel Goed Nieuws en Koning Alcohol erg tof. Helaas waren Bijt Mijn Tong Af en Smalfilm niet in de set terug te vinden, maar we kunnen niet alles hebben he. Gelukkig kreeg Simon, toch wel een soort held van mij, wel weer een plaatsje in de set en dat vond ik dan ook weer erg tof.

    Goed, over twee weken maar weer.
      woensdag 30 maart 2011 @ 08:46:06 #289
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_94796909
    quote:
    Op dinsdag 29 maart 2011 22:54 schreef Matsjovic het volgende:
    Wel zo'n beetje de laatste band waar ik een topique van had verwacht, nummers als Bagagedrager en Astronaut zijn echt goed!
    Spinvis was in 2002 al een God op FOK!
    For great justice!
      † In Memoriam † zaterdag 2 april 2011 @ 03:59:38 #290
    128220 Peter6000
    pi_94933465
    Vanavond een volle bak in Utrecht (grote zaal ook), en een (zeker voor theaterbegrippen) enthousiaste sfeer. Weer eens wat anders dan die half lege zaal in Zutpen.
    Het applaus na Mare Frigoris hield bijna niet op.

    Natuurlijk een extra liedje na de reguliere toegift: Bagagedrager. O+
    Mooie uitvoering, met ook ook nog de stem van Simon Vinkenoog erin.
      zaterdag 2 april 2011 @ 05:19:28 #291
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_94933620
    Ah bagagedrager! Jaloers!
    pi_94934821
    Ik was er laatst bij in De Kleine Komedie, supergoed om Lotus Europa eens live te horen! Volgens mij heeft hij daar nog coupletten aan toegevoegd, ook! :9

    Wat mij betreft is Spinvis echt de beste Nederlandse live-artiest die er is :Y
      dinsdag 12 april 2011 @ 21:15:05 #293
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_95414459
    Ik ga volgende week donderdag naar zijn show in Den Haag. Ben erg benieuwd!
    For great justice!
      † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 12:54:17 #294
    128220 Peter6000
    pi_95438995
    Op de onverharde wegen, die je naar hier hebben geleid.....


    edit1: Mmmm, het is eraf gehaald, en er opnieuw opgezet.


    edit2: De stem van Simon Vinkenoog is er afgeknipt. Rechtenkwestie? -O-

    Dan maar deze (mindere kwaliteit), voor zolang het kan.



    [ Bericht 28% gewijzigd door Peter6000 op 14-04-2011 01:21:19 ]
      woensdag 13 april 2011 @ 18:57:31 #295
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
      woensdag 13 april 2011 @ 23:10:37 #296
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_95470737
    3 weken terug in de Kleine Komedie en nu net terug van de Purmaryn. De shows waren ongeveer hetzelfde, wat natuurlijk te verwachten was alleen werd Bagagedrager dit keer live gespeeld :D Helaas was dit ten nadeel voor Stem Uit de Groef die jammer genoeg niet gespeeld werd. Tussen Mike Clark en Zwemmen waren er wel weer een stel samples van Vinkenoog terug te vinden en ook in een brug in Bagagedrager kwam Simon weer langs. Het was weer mooi :D

    Laten we dit topic even volgooien, de Kamermuziek is al zo lang geleden :P
      donderdag 21 april 2011 @ 07:48:35 #297
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_95793190
    Vanavond! *O*
    For great justice!
      vrijdag 22 april 2011 @ 01:16:35 #298
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_95838008
    God, dat was genieten zeg! O+!

    O+ Goochelaars en Geesten O+
    O+ Alina O+
    O+ Mare Frigoris O+
    O+ Mike Clark O+

    Wat een belevenis! O+! Ik heb sinds de eerste Lotus Europa show in 2006 niet meer zo genoten van een concert. O+
    For great justice!
      vrijdag 22 april 2011 @ 01:47:58 #299
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_95838623
    Ik krijg zo zin om nog een keer te gaan, maar drie keer is toch echt iets te veel :P
      vrijdag 22 april 2011 @ 09:20:02 #300
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_95841272
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:47 schreef conobram het volgende:
    Ik krijg zo zin om nog een keer te gaan, maar drie keer is toch echt iets te veel :P
    Ik heb Lotus Europa zo'n 6x gezien. Gisteren was mijn 19e keer Spinvis. :+
    For great justice!
      vrijdag 22 april 2011 @ 12:33:08 #301
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_95847064
    quote:
    10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:20 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Ik heb Lotus Europa zo'n 6x gezien. Gisteren was mijn 19e keer Spinvis. :+
    Ik heb het even geteld en ik sta nu op precies 10 keer! Hoe vaak ben jij deze tour gegaan dan? Al speelde hij de tweede keer dus wel Bagagedrager, 3 keer (bijna) hetzelfde gaat me toch echt te ver. :P
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')