1 |
Dat is de winst van het voertuig met de kleinste winst (of het grootste verlies) vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Door je minimum profit omhoog te krikken.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
Dat zei ik al, maar dan met minder woordenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.
Ja, ik was toch al aan het typen toen jij het zeiquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zei ik al, maar dan met minder woorden
Neequote:
Inflatie?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:01 schreef sander-3 het volgende:
He.. hoe kan het dat sommige treinen/vliegtuigen ineens veel minder winst maken? Eerst kreeg ik per vlucht of trein 1,2 miljoen.. en nu is het rond de 700.000 :S En bij die treinen zelfs 300.000..
Dat zou in dit geval dan deflatie zijnquote:
GameGFX.exe? Nooit van gehoord, bestand heb ik ook niet en het draait prima bij mij. Probeer je OpenTTD of TTDpatch te installeren?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:45 schreef Road-Runner2 het volgende:
Ik krijg het spel maar niet geinstalleerd.. Heb de alle 2de dingen die hier in de OP werden aangegeven geinstalleerd maar krijg het spel dan niet opgestart omdat GameGFX.exe niet aanwezig is. Heb wat rondgezocht in al die dingen maar werd er niet veel wijzer van. Weet iemand wat ik zou kunnen doen??
Dus je hebt eerst Transort Tycoon Deluxe for Windows geinstalleerd? En dat lukte? En daarna heb je OpenTTD geinstalleerd? En daarin werd de map van TTDLX for Windows gevraagd? En die heb je opgegeven? En die installatie is ook gelukt? En nu start je openttd.exe op? En dan geeft ie welke foutmelding?quote:
Geen probleemquote:Op zondag 11 januari 2009 12:26 schreef Road-Runner2 het volgende:
Is niet meer nodig het is met tot zover gelukt:) alles even opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. Maar toch bedankt voor de hulp:)
Zie OPquote:Alleen nog uitzoeken hoe het allemaal precies werkt;)
Wtf?quote:Op maandag 12 januari 2009 11:51 schreef stbabylon het volgende:
Ik kreeg hier net een database model voor mijn ogen en kreeg gelijk weer zin om TTD te spelen.. HEEL vreemd..
Breakdowns aanquote:Op maandag 12 januari 2009 13:49 schreef sander-3 het volgende:
zit er dan ook een ingebouwd vertraginssysteem in?
Beginnen met een kolenlijn!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:57 schreef Road-Runner2 het volgende:
Pff raak steeds in de min met geld:) Voor de rest heb ik het belangrijke nu wel door:)
Naast dat dat niet waar is (zie de ladingprijzengrafiek) zullen oliebronnen (op het land) nooit in productie omhoog gaan en kolenmijnen wel waardoor vooral aan het begin kolenmijnen veel winstgevender zijn.quote:
Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval nietquote:
quote:Op maandag 12 januari 2009 20:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval niet
Ziet er mooi uit.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb net van deze site de Dutch trainset gedownload.
Nu is dit maar een bestand van 54kb, en wanneer ik deze inlaad in Openttd kan ik vervolgens maar 1 diesel en 1 electrische trein terugvinden.
op de site staan echter ook andere treinen zoals deze alom bekende dubbeldekker
[ afbeelding ]
Iemand enig idee hoe/waar ik deze kan vinden??
eigenlijk heb je maar 1 dingetje..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
Drie dingetjes:
1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
Drie dingetjes:
1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagnequote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:21 schreef Bart het volgende:
[..]
1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.
2. Bij mijn weten kan dit niet legaal. Ik kan me niet heugen dat ik de productie van een bank heb zien stijgen, maar ik vervoer dan ook nooit kostbaarheden. Ik denk echter dat je via cheaten de productie kan verhogen.
3. Door de stad te laten groeien. Dit doe je door vijf stations/bushaltes/vliegvelden/pier te bouwen en te zorgen dat er minimaal eens in de 20 dagen een bus/trein/vliegtuig/boot komt. Dan zal de stad maximaal groeien.
Noot bij 1.
Ik ga ervan uit dat de smooth economy-patch aan staat.
Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht wordenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:59 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagne
Ja, nee dat bedoel ik ook.. ik merkte namelijk dat als je er 1 keer op klikt dat je dan gelijk de gebouwen ziet verschijnen, maar bij een paar keer veranderd er niets. Dus ik doe het 1 keer in de zoveel tijd idd..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht worden
Dat klopt. Het verhoogt je rating, dus meer passagiers. Maar als je die passagiers niet vervoert en op het station laat wachten doordat je niet genoeg treinen laat rijden, zakt die rating vanzelf weer en krijg je minder passagiers.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:29 schreef sander-3 het volgende:
Maar volgens het tekstje zorgt een grote reclamecampagne ervoor dat je meer passagiers naar je station krijgt..
Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:43 schreef sander-3 het volgende:
Is het ook mogelijk om een trein hetvolgende te laten doen.
Dat hij naar station 1 gaat, en daar wacht totdat hij helemaal vol zit,
Naar station 2 gaat, daar alles uitlaad, en weer zichzelf weer helemaal vol laad.
En dan weer naar station 1, en alles uitladen en volladen.
Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.
Je zou wel je wagons 'half om half' achter de trein kunnen doen (wagons voor lading 1 en wagons voor lading 2), maar dan krijg je dus nooit je complete trein vol.
Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste stationquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..
Misschien is je computer te traag?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:09 schreef Jamiroquai het volgende:
Ik word steeds weggeschopt bij de Fok!-server(netwerk synchronisatie-fout)
Echt niet meer leuk Nu al iets van 13 keer achter elkaar.
En ik heb net 4 Miljard
Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Misschien is je computer te traag?
Maar dan laadt hij de passagiers vanaf het andere station niet uit, toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste station
Plaatje uit de OP, bij punt 5 dus:
[ afbeelding ]
Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:20 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.
Half-Life 2, Fallout 3, Oblivion... Ik denk niet dat Transport Tycoon in dat lijstje staat.
Is dat opeens dan die zogenaamde bug.. bedoel ikquote:Desyncs are always bugs in OpenTTD, which can be put into three classes: calling (Interactive)Random() in the wrong place, not rebuilding caches correctly, or coding errors like overflows. They are NOT caused by a too slow computer, too slow internet connection etc.
Dat heb ik nou precies ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:47 schreef sander-3 het volgende:
Ik word er weer heel de tijd uitgedonderd: netwerk synchronisatie mislukt.
[..]
Is dat opeens dan die zogenaamde bug.. bedoel ik
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.
Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Dat heb ik nou precies ook.
Nu al een lange tijd niet meer trouwens (weird)
[..]
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.
Edit: Net weer uitgeschopt!
Oh, en sander-3. Ik zou het lief vinden als je niet steeds met me loop te fokken.
Flikker dus op met steeds mijn kanalen dichtgooien enzo
Al die kolenmijnen zijn er trouwens omdat ik er 60+ miljoen in heb gestopt hequote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:33 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..
Ik bedoel.. als je vanaf een kolenmijn met autootjes kool gaat vervoeren naar een centrale die 10 blokjes verderop ligt levert dat toch niks op...
Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.
Mss snap je iets niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...
Misschien wil je het wel geloven als Bart het zegt...
In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Palmboom313 het volgende:
hey even een vraag Is het nou slimmer om alles naar 1 station te brengen. Dus bijvoorbeeld alle coal van de map naar 1 power plant brengen (Hierdoor zijn sommige treinen wel erg lang onderweg). Of gewoon meerdere power plants gebruiken
Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.
Naar andere stations gaan levert niks extra's op, behalve extra moeite.
Dan zou je in het vervolg beter niet gelijk moeten komen met 'hij kan HF2, oblivion, etc, etc wel aan', want daardoor geef je aan dat je niet het verschil kent tussen grafische druk op je pc en rekenkracht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Mss snap je iets niet.
Als ik zeg dat mijn pc niet te sloom is, is mijn pc niet te sloom.
Daardoor is het allereerste argument dus niet meer geldig en de hele discussie die eruit is ontstaan totaal onnodig. Je mag natuurlijk zo vaak zeggen als je wilt dat je een goede PC nodig hebt om TT te spelen, maar daar heeft eigenlijk niemand om gevraagd. Jij bent het begonnen, en verwacht nu dat ik "Ja, je hebt gelijk" zeg voordat jij eindelijk stopt met het proberen over te redeneren van mij.
1. Het inderdaad ontzettend sarcastisch, liefst met een
2. Ik weet BEST dat je een degelijke PC voor een 2000x2000(en nog iets) multiplayer map nodig hebt. Die dingen zijn zo groot dat je als mens makkelijk de weg kwijtraakt. Je hoeft me heus niet over te halen. Ik ben een mens die kan nadenken. Iedereen snapt heus wel dat als je 500 treinen, vliegtuigen, trucks en boten P.P. over een veld van 2000x2000 hokjes plaatst dat je dan een goede PC nodig hebt.
In één woord: DUH
sjees. JE HEBT GELIJK. Hou nu maar op
Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:
50 aanlever stations - 1 fabriek station - 1 stad station voor goederen
Dan kun je er voor kiezen om 1 of 2 fabrieken meer te gebruiken en evenzo voor steden. Dan wordt het net iets minder druk bij je fabriek
KISS-methode, leg uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.
Je moet inderdaad zelf in de gaten houden wanneer iets te groot en te druk wordt. In dat geval moet je uitwijken naar een ander station bij dezelfde fabriek of zelfs naar een totaal andere fabriek.
De KISS-methode is hier goed van toepassing
Het netwerk mag wel complex zijn, dat is juist het leuke van het spel. Maar ga dus niet crisscross door de hele map heen bouwen, dat is het puntquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ik maak altijd een complexe baan
ik heb er de laatste tijd geen last meer van.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:30 schreef sander-3 het volgende:
Ik word echt helemaal gestoord van die desync errors. Zou het niet aan de server kunnen liggen? Want iedereen heeft er last van volgens mij
Maar eerst had ik het nooit.. en nu ineens om de 2 of 3 minuten 1 of 2 minuten .. en ik heb ttd zelfs al opnieuw geinstalleerd:') en ik start het ook steeds opnieuw op.. maar niks helpt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ik heb er de laatste tijd geen last meer van.
Maar op andere servers heb je het net zo goed. Openttd is nogal gevoelig blijkbaar.
start openttd helemaal opnieuw voor je weer connect. Wil wel eens helpen
Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
Desyncs worden vaak veroorzaakt door:Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Andere newgrf's dan de server. Torrents.
Torrents zijn uit, geen newgrf's. Maar dat van de CPU, ik neem aan dat als de cpu load nooit boven de 10% komt tijdens dat spel dat dat dan wel goed zit?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
Desyncs worden vaak veroorzaakt door:Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Het hoeft niet te zijn dat je pc traag is, maar als ie net even druk is met een virusscan ofzo, en daardoor even niet genoeg CPU-kracht aan OTTD kan geven, lig je zo 4 dagen achter. Andere newgrf's draaien dan de server. Torrents.
Jaquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?
Hmmm, volgens mij kan ik het op de server zien met een bepaald commando, maar ik weet zo niet welke. Of de client het ook kan zien weet ik echt niet. Misschien dat Yorick daar meer over kan zeggenquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:41 schreef sander-3 het volgende:
Kun je dat trouwens zien, of je achter loopt? Qua dagen? Dan kan ik misschien zien waar het door komt..
Ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen hier die ECS gebruiken?
http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectorsquote:
Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg isquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:39 schreef sander-3 het volgende:
Zo, maar dat is gaaf Kun je daar ook online mee spelen?
Edit: bart, zou het niet aan die grote hoeveelheid vliegtuigen kunnen liggen? Dat van die desyncs?
Nouja, bij mij is het nu zo 'erg' dat ik het iig niet meer kan spelen.. want je bent meer tijd kwijt met opnieuw inloggen en verbinding maken dan met rails aanleggen..quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg is
Hmm. Dan reset ik hem wel. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik zie wel dat iemand boten heeft gebouwd, dat kan soms ook wel het probleem zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:47 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nouja, bij mij is het nu zo 'erg' dat ik het iig niet meer kan spelen.. want je bent meer tijd kwijt met opnieuw inloggen en verbinding maken dan met rails aanleggen..
Ohja, vragen is er ook al niet meer bij.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Hmm. Dan reset ik hem wel. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik zie wel dat iemand boten heeft gebouwd, dat kan soms ook wel het probleem zijn.
Savenquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:15 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ohja, vragen is er ook al niet meer bij.
Tjeesus. Al m'n vliegtuigen en boten.
Fuck jullie zeg.
Nou, wat er met die vorige map aan de hand was weet ik niet, maar ik heb in die nieuwe geen desyncs meer gehad...quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Hmm. Dan reset ik hem wel. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik zie wel dat iemand boten heeft gebouwd, dat kan soms ook wel het probleem zijn.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:15 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ohja, vragen is er ook al niet meer bij.
Tjeesus. Al m'n vliegtuigen en boten.
Edit: Overnieuw
Speciaal voor jullie is de game hier te dowloaden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:20 schreef MaxMark het volgende:
Alhoewel een kleine waarschuwing van tevoren dan ook wel handig was geweest.
Nouja, ik zat er niet op hoor. Ik kom alleen even op voor onze zanger hierquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:27 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jullie is de game hier te dowloaden.
En vragen hoef ik niet, het is mijn server
Je had anders wel een company! Je weet ondertussen toch wel dat er ook een 'bekijk spel'-knop is hequote:Op woensdag 14 januari 2009 21:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nouja, ik zat er niet op hoor. Ik kom alleen even op voor onze zanger hier
Joepie de poepie (h)quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:27 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jullie is de game hier te dowloaden.
En vragen hoef ik niet, het is mijn server
Het is ook maar een 'fun'-server waarin iedereen een beetje kan bouwen en leren van anderen. Er zitten een hoop newbies hier op fok die door dit topic in aanraking komen met OTTD, die kunnen zo een beetje kijken wat anderen doen. Dat is het idee achter de server Niet moeilijk, maar leuk en leerzaamquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:54 schreef Roellie80 het volgende:
Ook maar eens wat treintjes laten rijden op de Fok!-server
het is jammer dat er eigenlijk geen uitdaging in zit. Het is een kwestie van de kaart volbouwen en bakken met geld verdienen.
Maar kan je dat mss wel instellen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is ook maar een 'fun'-server waarin iedereen een beetje kan bouwen en leren van anderen. Er zitten een hoop newbies hier op fok die door dit topic in aanraking komen met OTTD, die kunnen zo een beetje kijken wat anderen doen. Dat is het idee achter de server Niet moeilijk, maar leuk en leerzaam
3. Goederen vervoeren wil ook helpen. En altijd even op een stadje klikken om te kijken wat je aan promotie kan doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
Drie dingetjes:
1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
Eureka, ik ga het gewoon met bushaltes proberen en dan net als in het echt met de bus naar het vliegtuig vervoerenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:30 schreef wallofdolls het volgende:
Ik ben ook nog een betrekkelijke beginner,
als ik een heliplatform maak komen daar altijd net zo veel mensen op als de stad groot is, terwijl zon helicopter hooguit 15 personen kan vervoeren oid. Hoe los ik dat op?
Ja, zo is de lol er wel een beetje af ja. Maar gelukkig kun je offline ook spelenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Jamiroquai het volgende:
Waarom is Yorick in vredesnaam moderator?
Eerst zit ie mij en mijn broer te treiteren. Mijn broer gaat weg en dan kickt hij mij omdat ik op "Weg-vernieuwing" klikt in de stad waar hij busjes had ("Je drukte 20 keer!") daarna zegt hij "Dat had ik nou al de hele avond willen doen" (Ja, je ziet de text als je op "Join" klikt)
Dan treitert hij Sander met een Kick+Ban vanwege "Blocking" terwijl Sander gewoon niet wil dat iemand zijn spullen gaat stelen. Yorick treitert door ("Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick") en uiteindelijk doet Sander het.
Eerste wat Yorick doet is een station+vliegveld bouwen om shit te stelen. Sander verkoopt meteen zijn bedrijf en gaat van de server.
Yorick vind het niet meer leuk, gaat van de server.
Ik zit in mijn eentje, vind het niet leuk, gaat van de server.
En dan vraag ik mij af, "WTF is dat nou weer voor fucking admin?"
Ja, ik maakt 200 Bussen, maar 3 seconden later gingen ze weer naar het depot.
Ja ik maakte een station, maar zodat jij daar niets kon bouwen, zodat Sander niet wegging.
"Jij. Jij, he Jij. Jij! He! He! Hoe oud ben je?
12? 13? 14? 6? 5? 4? 7? 8?"
Jezus, denk je nu echt dat je daarmee grappig bent ofzo? Idioot.
Wat is het ook altijd weer een dankbare taakquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Jamiroquai het volgende:
Waarom is Yorick in vredesnaam moderator?
Pardon? Wie treitert wie? Ik vraag jullie allebei om normaal te doen, en dat kunnen jullie dus niet, ik zie dan nog geen reden om jullie te kicken. Vervolgens kick ik je inderdaad, omdat je op weg-vernieuwing klikt in een stad waar ik en sander busjes hadden. Ook zag ik daarna minimaal 6 keer een nieuwsbericht verschijnen met de melding dat jouw bedrijf wegreparatie had betaald.quote:Eerst zit ie mij en mijn broer te treiteren. Mijn broer gaat weg en dan kickt hij mij omdat ik op "Weg-vernieuwing" klikt in de stad waar hij busjes had ("Je drukte 20 keer!") daarna zegt hij "Dat had ik nou al de hele avond willen doen" (Ja, je ziet de text als je op "Join" klikt)
quote:Dan treitert hij Sander met een Kick+Ban vanwege "Blocking" terwijl Sander gewoon niet wil dat iemand zijn spullen gaat stelen. Yorick treitert door ("Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick") en uiteindelijk doet Sander het.
En dat heet niet "treiteren", maar zorgen dat mensen de regels naleven.quote:(regels)
Don't block industries, don't block other players. The only time you may buy land, is if you have built a small airport in a town, and want to reserve some area around it for placing a bigger airport when it becomes available.
Stelen? Stelen?quote:Eerste wat Yorick doet is een station+vliegveld bouwen om shit te stelen. Sander verkoopt meteen zijn bedrijf en gaat van de server.
Joh, jij zegt "raad eens", dan ga ik inderdaad raden, gek héquote:Yorick vind het niet meer leuk, gaat van de server.
Ik zit in mijn eentje, vind het niet leuk, gaat van de server.
En dan vraag ik mij af, "WTF is dat nou weer voor fucking admin?"
Ja, ik maakt 200 Bussen, maar 3 seconden later gingen ze weer naar het depot.
Ja ik maakte een station, maar zodat jij daar niets kon bouwen, zodat Sander niet wegging.
"Jij. Jij, he Jij. Jij! He! He! Hoe oud ben je?
12? 13? 14? 6? 5? 4? 7? 8?"
Ah, nog iemand die er zo over denkt, de laatste keer dat ik op de fokserver speelde heb ik me ook maar door hem voorgenomen om er maar niet meer te spelen...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Jamiroquai het volgende:
Waarom is Yorick in vredesnaam moderator?
Dan maak je een station bij een andere fabriek en vervoer je het graan daarheen. Er zal niemand zijn die je tegenhoud. Daarnaast zal degene die je goederen "steelt" minimaal 1 trein voor niets staan, Daarna ga je vanaf je nieuwe fabriek onmiddelijk de goederen vervoeren...quote:Op zondag 25 januari 2009 09:37 schreef sander-3 het volgende:
Ja, nouja, ik vind het niet leuk dat als ik een heel station heb zitten maken bij een fabriek, dat een ander er dan met de goederen vandoor gaat. Dat noem ik stelen, die fabriek maakt het omdat ik daar graan en vee heen breng.
Maak gewoon zelf een station bij een eigen fabriek.. Dat is voor iedereen leuker. De map is groot genoeg en er waren genoeg boerderijen, dus waarom zou je op precies dat zelfde stukje land gaan zitten.. dat is gewoon irritant, klaar. En als dat niet mag, prima, dan speel ik wel offline Of op een eigen server..
Als er geen concurrentie mag zijn van jou, wat is dan het doel van multiplayer? Je speelt met z'n allen op 1 map, maar van enige vorm van interactie mag geen sprake zijn. Dan kun je net zo goed singleplayer spelen.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:37 schreef sander-3 het volgende:
Ja, nouja, ik vind het niet leuk dat als ik een heel station heb zitten maken bij een fabriek, dat een ander er dan met de goederen vandoor gaat. Dat noem ik stelen, die fabriek maakt het omdat ik daar graan en vee heen breng.
Maak gewoon zelf een station bij een eigen fabriek.. Dat is voor iedereen leuker. De map is groot genoeg en er waren genoeg boerderijen, dus waarom zou je op precies dat zelfde stukje land gaan zitten.. dat is gewoon irritant, klaar. En als dat niet mag, prima, dan speel ik wel offline Of op een eigen server..
Het is toch een fun-server?quote:Op zondag 25 januari 2009 11:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Als er geen concurrentie mag zijn van jou, wat is dan het doel van multiplayer? Je speelt met z'n allen op 1 map, maar van enige vorm van interactie mag geen sprake zijn. Dan kun je net zo goed singleplayer spelen.
Die fabriek maakt niet goederen omdat jij er graan heen brengt, die fabriekt maakt dat omdat ie graan van jou koopt. Daar ontvang jij geld voor, daarna is dat graan niet meer van jou maar van die fabriek. Die fabriek maakt er goederen van, die iedereen vervolgens weer kan vervoeren. Dat is het hele idee van het spel.
En als jij die goederen ook vervoert en een hogere rating hebt dan je concurrent, krijg jij gewoon het leeuwendeel van de goederen. Dan heb je amper last van je concurrentie. En jij kan hetzelfde bij hem doen he! Bouw daar ook lekker wat treintjes
Wat je ook kan doen, is als die ander offline is, gewoon geen graan meer vervoeren naar die fabriek, maar naar een andere fabriek. De treinen van de concurrent staan dan lekker niets te doen, maar hebben wel kosten! Je tegenstander zou zelfs failliet kunnen gaan als ie geen andere inkomsten heeft
Dus: mogelijkheden genoeg! Maar ja, als je dat niet wil, dan zul je inderdaad een andere server moeten opzoeken. Er zijn wel servers waar "stelen" niet mag.
Natuurlijk is het een funserver. Maar als je een beetje concurrentie hebt, is dan de fun gelijk weg ofzo? Je kan er ook gewoon geen acht op slaan dat anderen ook goederen vervoeren, laat ze lekker. Ga andere dingen vervoeren, genoeg industrieën zoals reeds eerder gezegd door anderen.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Het is toch een fun-server?
Als iemand het aardig en normaal vraagt of niemand wil gaan stelen, dan doe je dat toch gewoon niet? En als niemand er last van heeft, dan is er toch geen probleem? Fabrieken genoeg!
Als mensen zo nodig super-competitief willen spelen gaan ze maar naar Fok! Pittige Tijden, toch?
En als ik nou graan ga vervoeren naar dezelfde fabriek als jij? Mag ik dan gaan klagen omdat je mijn goederen ook wegkaapt?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:26 schreef sander-3 het volgende:
Ik vind dat concurrentie in ttd inhoud dat 2 bedrijven dezelfde dingen doen, en daar beter in willen zijn dan de ander. Dus allebei de bedrijven ergens een fabriek opzoeken, en daar graan en vee aan gaan leveren, en dan de goederen vervoeren. Die goederen zie ik dan als een soort gift, een soort voordeeltje die je dan krijgt omdat jij die fabriek bevoorraad.
En niet dat iemand dat voordeeltje wat er door jou is, door jouw bevoorrading, weg gaat lopen kapen. Dan ga je in elkaars vaarwater zitten, nou, dat vind ik niet leuk.
Als je het nou afspreekt ofzo, dan is het wat anders. Zo van, jij brengt er graan vee en staal naartoe, dan breng jij de goederen weg.. ofzo. En dat je het bij een andere fabriek weer andersom doet.
Nee, denk het niet. Waarom zou je dat überhaupt willen?quote:Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Bart het volgende:
[..]
En als ik nou graan ga vervoeren naar dezelfde fabriek als jij? Mag ik dan gaan klagen omdat je mijn goederen ook wegkaapt?
Lekker eerlijk Als ik jouw goederen wegkaap mag je wel zeuren, maar andersom nietquote:
Omdat het graan vervoeren geld oplevert.quote:Waarom zou je dat überhaupt willen?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er totaal niet mee eens. Singleplayer = geen concurrentie, multiplayer = wel concurrentie.quote:Maar kun je dan totaal niet begrijpen wat ik bedoel?
Ik bedoelde nee, als in dat ik dan niet mag klagen. Dat het dan wel eerlijker zou zijn als wanneer ik de enige zou zijn die er iets heen brengt. (had het blijkbaar niet goed gelezen)quote:Op zondag 25 januari 2009 16:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Lekker eerlijk Als ik jouw goederen wegkaap mag je wel zeuren, maar andersom niet
[..]
Het ging bij die vraag specifiek om het stukje 'dezelfde' Waarom precies uitgerekend naar díe fabriek, terwijl er nog 50 zijn.quote:Omdat het graan vervoeren geld oplevert.
Maar zoals ik zei, ik vind dat geen concurrentie, ik vind het meer elkaar voor de voeten lopen. Je kan toch ook concurreren door ergens anders een keten op te bouwen en meer geld te verdienen dan de ander, of de goederen naar dezelfde stad te brengen, en dan daar weer passagiers vandaan te halen, zodat die stad groter en groter wordt? Dat lijkt mij een leuke gang van zaken.quote:[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er totaal niet mee eens. Singleplayer = geen concurrentie, multiplayer = wel concurrentie.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/?zoekwoord=concurentiequote:Op zondag 25 januari 2009 16:36 schreef sander-3 het volgende:
Maar zoals ik zei, ik vind dat geen concurrentie
Om dezelfde reden dat jij die fabriek hebt gekozen in plaats van een van die andere 50. Misschien ligt het wel gunstig t.o.v. andere industrieen, is hij het verst weg van alles, is ie niet midden in 3 bergketens, enz enz. Hangt van de situatie af.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:36 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik bedoelde nee, als in dat ik dan niet mag klagen. Dat het dan wel eerlijker zou zijn als wanneer ik de enige zou zijn die er iets heen brengt. (had het blijkbaar niet goed gelezen)
[..]
Het ging bij die vraag specifiek om het stukje 'dezelfde' Waarom precies uitgerekend naar díe fabriek, terwijl er nog 50 zijn.
Ik vind het ook geen leuke manier om mijn geld te verdienen hoor, zou het ook niet snel doen. Tenzij een ander een fabriek 2000 goederen per maand laat uitpoepen maar er zelf niets van transporteert, dan is het toch een leuk lijntjequote:Ik snap de lol er ook niet van hoor. Ik bedoel, het lijkt mij in alle opzichten leuker om zelf geld te verdienen door een hele keten op te bouwen, dan door het als een soort parasiet weg te gaan zitten zuigen uit de keten die een ander gestart is.
Tja, de afspraak is dus dat iedereen alles mag vervoeren en dat dat geen treiteren is, maar concurreren.quote:En zoals ik zei, als je het dan onderling afspreekt ofzo, dan zou het wel leuk wezen, maar op deze manier vind ik het zo treiterig overkomen.
Wat jij omschrijft is geen concurrentie, dat zijn twee mensen die singleplayer spelen, maar dan toevallig op dezelfde map.quote:[..]
Maar zoals ik zei, ik vind dat geen concurrentie, ik vind het meer elkaar voor de voeten lopen. Je kan toch ook concurreren door ergens anders een keten op te bouwen en meer geld te verdienen dan de ander, of de goederen naar dezelfde stad te brengen, en dan daar weer passagiers vandaan te halen, zodat die stad groter en groter wordt? Dat lijkt mij een leuke gang van zaken.
Dan heb je nu je kans, hij is geresetquote:Maargoed, ik zal het bij een volgende reset van de server nog wel eens proberen
Uit'raard.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:48 schreef BraveDribbel het volgende:
Werkt OpenTTD ook op windows vista? heb wel weer zin om dit spel te spelen !
Even opnieuw installeren?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef sk888er het volgende:
Ik kan niet meer synchroniseren met elke server :/
Normaal speel ik gewoon online, mijn internetspeed is gewoon en bij andere spellen heb ik geen probleem m te spelen.
Ik kan geen zinniger antwoord geven dan "het is een beta"quote:Op maandag 26 januari 2009 20:53 schreef sk888er het volgende:
Ziet er naar uit dat het werkt, enig idee hoe het komt?
Welke versie / besturingssysteem?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:53 schreef sk888er het volgende:
Ziet er naar uit dat het werkt, enig idee hoe het komt?
Vista 64.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:14 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Welke versie / besturingssysteem?
Sorry hoor. Even oude koeien uit de sloot halenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:36 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik bedoelde nee, als in dat ik dan niet mag klagen. Dat het dan wel eerlijker zou zijn als wanneer ik de enige zou zijn die er iets heen brengt. (had het blijkbaar niet goed gelezen)
[..]
Het ging bij die vraag specifiek om het stukje 'dezelfde' Waarom precies uitgerekend naar díe fabriek, terwijl er nog 50 zijn.
Ik snap de lol er ook niet van hoor. Ik bedoel, het lijkt mij in alle opzichten leuker om zelf geld te verdienen door een hele keten op te bouwen, dan door het als een soort parasiet weg te gaan zitten zuigen uit de keten die een ander gestart is. En zoals ik zei, als je het dan onderling afspreekt ofzo, dan zou het wel leuk wezen, maar op deze manier vind ik het zo treiterig overkomen.
[..]
Maar zoals ik zei, ik vind dat geen concurrentie, ik vind het meer elkaar voor de voeten lopen. Je kan toch ook concurreren door ergens anders een keten op te bouwen en meer geld te verdienen dan de ander, of de goederen naar dezelfde stad te brengen, en dan daar weer passagiers vandaan te halen, zodat die stad groter en groter wordt? Dat lijkt mij een leuke gang van zaken.
Maargoed, ik zal het bij een volgende reset van de server nog wel eens proberen
Dat zijn stations, zoals je zelf al zegt. Die horen bij een ander station om zo te zorgen dat de kolen van die mijn ook bij het andere station terechtkomen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:21 schreef sir_DERFEL het volgende:
ik ben weer eens een bedrijf begonnen op de FOK!server.
Maar wat zijn steeds die kleine stukjes station bij, bijvoorbeeld, een kolenmijn??
zoals deze:
[ afbeelding ]
En dan bedoel ik dat groene station van 1 vakje..
maar hoe worden die dan gebouwd? want als je er een nieuw station neerzet (1 vakje) dan komt er toch gewoon een heel nieuw station i.p.v. onderdeel van een anders station?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zijn stations, zoals je zelf al zegt. Die horen bij een ander station om zo te zorgen dat de kolen van die mijn ook bij het andere station terechtkomen.
Daarom moet je dus geen nieuw station bouwen maar je bestaande station uitbouwen tot de plek waar je hem wil hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
maar hoe worden die dan gebouwd? want als je er een nieuw station neerzet (1 vakje) dan komt er toch gewoon een heel nieuw station i.p.v. onderdeel van een anders station?
ok thx, zal et eens proberenquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom moet je dus geen nieuw station bouwen maar je bestaande station uitbouwen tot de plek waar je hem wil hebben.
Joh, als jij het uiten van je ongenoegen een reactie van een klein kind vind, prima. Ik vind het kinderachtig om een week later precies dezelfde dingen te vertellen als die wij al gezegd hebben, nadat het probleem al lang opgelost is, alleen om nog even een ruzietje uit te lokken.quote:Maar om dan als een klein kind te reageren
Beetje flauw om dan dat aan te halen terwijl ik niet eens echt tegen je betoogde. En het was drie dagen. Beetje gefrustreerd?quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Joh, als jij het uiten van je ongenoegen een reactie van een klein kind vind, prima. Ik vind het kinderachtig om een week later precies dezelfde dingen te vertellen als die wij al gezegd hebben, nadat het probleem al lang opgelost is, alleen om nog even een ruzietje uit te lokken.
En bovendien, als ik vind dat dat geen concurrentie is, dan vind ik dat, klaar!
Ja hoor, ik ben gefrustreerd, jij hebt gelijk Kunnen we het nu weer over wat anders hebben?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Beetje flauw om dan dat aan te halen terwijl ik niet eens echt tegen je betoogde. En het was drie dagen. Beetje gefrustreerd?
Ik zat toevallig net wat te lezen over een nieuwe patch die dat makkelijker maaktquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom moet je dus geen nieuw station bouwen maar je bestaande station uitbouwen tot de plek waar je hem wil hebben.
Die patch is al aardig oudquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:46 schreef sander-3 het volgende:
Ik zat toevallig net wat te lezen over een nieuwe patch die dat makkelijker maakt
Oh, ja, ik vond het al zo vreemd dat het stond genoemd bij New Features Since 0.6.0, terwijl die niet in 0.6.3 zit.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Die patch is al aardig oud
Maar ze hebben hem nu inderdaad toegevoegd in trunk, dat is wel mooi Hopelijk zit ie dan ook in de volgende stable!
Ik heb er een stuk of vijf. Ja dus...quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:55 schreef sander-3 het volgende:
Kun je eigenlijk 2 versies naast elkaar hebben? Dus dat ik een nightly build heb zodat ik eens kan klooien met dat PBS , maar ook de stable, voor multiplayer?
Kan zonder problemen. Zorg wel dat je verschillende mapjes hebt, en dat je openttd.cfg en savegames in die verschillende openttd-mappen staan, in plaats van in je mijn documenten. Anders krijg je straks dat je savegames niet meer kan openen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:55 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Oh, ja, ik vond het al zo vreemd dat het stond genoemd bij New Features Since 0.6.0, terwijl die niet in 0.6.3 zit.
Kun je eigenlijk 2 versies naast elkaar hebben? Dus dat ik een nightly build heb zodat ik eens kan klooien met dat PBS , maar ook de stable, voor multiplayer?
En Bart, speel jij nog wel eens eigenlijk? Ik zie je niet meer op de server
Moet je wel een redelijke server voor hebben, of niet?quote:- Feature: Allow up to 255 clients in multiplayer games (r14730)
Zou inderdaad wel een colo moeten wezen, want met je gewone adsl lijntje ga je dat niet redden schat ik zo..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Moet je wel een redelijke server voor hebben, of niet?
Ik heb m'n servers maar wel geupdate.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:37 schreef Bart het volgende:
OpenTTD 0.7.0-beta1 is uit
Nieuwsbericht
Topic op TT-forums.net
Changelog
En het belangrijkste: de download
Server hardware gaat op zich meevallen, bandbreedte is denk ik een ander verhaal. Voor een "volle" server met 10 spelers/8 bedrijven heb je momenteel zo ongeveer 16 kbit/s per speler nodig. Op 128kbit/s kun je dus prima een server draaien. (map uploads daarbuiten gelaten). Ik heb 5 servers draaien, en gemiddeld zijn er twee relatief druk (5+ spelers) en drie een stuk rustiger. Afhankelijk van welk jaar de server is, en welk tijdstip, kan het voorkomen dat ik 30 spelers heb, of slechts 1 of 2 spelers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
Moet je wel een redelijke server voor hebben, of niet?
Dat is niet erg want het is ook totaal veranderd .quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:16 schreef maartena het volgende:
[..]
En:
Feature: Path based signalling (r13926-13967)
En ik ben dus totaal vergeten hoe dat ook alweer werkte...... dat wordt experimenteren maar.
Sid meiers railroadsquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:31 schreef MaxMark het volgende:
En welke Railroads, trouwens? Oude of nieuwe versie?
Dat was allang bekendquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:43 schreef Nebeorx het volgende:
dit spel heeft een betere gameplay als 'railroads'
Pas als de eerste geschikte trein (dus in dit geval met ijzerertswagons) het station heeft aangedaan, begint de mijn te produceren. Dit geldt voor alle industrieen en ook zo met passagiers.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:00 schreef Trannellius het volgende:
Ik ben gisteren begonnen, en zoals emt veel tycoon spellen is het best verslavend . Vooral het in elkaar passen van trein verbindingen is in het begin best pittig .
Ik heb wel een beginnersvraagje, welke erg verwarrend voor mij is. Misschien dat iemand mij kan helpen?
- Ik heb een ijzererts mijn, die vorige maand 72000 kg heeft geproduceerd en 0% getransporteerd. Echter, als ik er een station naast bouw, en daarop klik, wordt er aangegeven dat er totaal geen ijzererts op vervoer ligt te wachten. Iemand een idee hoe dat komt?
Ah, was mij niet eens opgevallen . Overigens, maakt het uit voor wanneer je een station bouwt in hoeverre zijn reikwijde over de mijn/groeve/boerderij valt? Moet dat er helemaal overheen komen of is slechts een gedeelte genoeg?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:06 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Pas als de eerste geschikte trein (dus in dit geval met ijzerertswagons) het station heeft aangedaan, begint de mijn te produceren. Dit geldt voor alle industrieen en ook zo met passagiers.
Hangt van de industrie af, bij de meeste is 1 vakje genoeg, maar bij raffinaderijen zijn er geloof ik maar bepaalde tiles die produceren, daar moet er dan wel 1 van in het bereik vallen. Bij bossen en mijnen is sowieso 1 tile voldoende.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:20 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, was mij niet eens opgevallen . Overigens, maakt het uit voor wanneer je een station bouwt in hoeverre zijn reikwijde over de mijn/groeve/boerderij valt? Moet dat er helemaal overheen komen of is slechts een gedeelte genoeg?
Ik start even opquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:38 schreef maartena het volgende:
Ik speel weinig met schepen, maar gisteren was ik aan het spelen met wat bootjes.... en ontdekte de AQUADUCT optie! Waterbruggen ftw
Dat vind ik zelf nou een van de minst nuttige dingen. Ik had gehoopt dat je eindelijk seinen in tunnels en bruggen kon maken...quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:38 schreef maartena het volgende:
Ik speel weinig met schepen, maar gisteren was ik aan het spelen met wat bootjes.... en ontdekte de AQUADUCT optie! Waterbruggen ftw
Ja, dat zou inderdaad enorm handig zijn.... Maar in principe is 0.7.0 "feature complete", en de beta's zijn dus om te testen. Verwacht dus geen nieuwe features meer, alhoewel het niet onmogelijk is natuurlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:54 schreef sander-3 het volgende:
Dat vind ik zelf nou een van de minst nuttige dingen. Ik had gehoopt dat je eindelijk seinen in tunnels en bruggen kon maken...
Kunnen we geen nieuwe features verwachten voor een 0.8.0 ooit? Of staan daar al heel andere dingen voor gepland?quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, dat zou inderdaad enorm handig zijn.... Maar in principe is 0.7.0 "feature complete", en de beta's zijn dus om te testen. Verwacht dus geen nieuwe features meer, alhoewel het niet onmogelijk is natuurlijk.
Ik ook idd Ik deed per ongeluk steeds verwijder ipv ga naar..quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:10 schreef MaxMark het volgende:
De herindeling van het ordermenu is ook irritant. Ik druk steeds de verkeerde knoppen in.
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kunnen we geen nieuwe features verwachten voor een 0.8.0 ooit? Of staan daar al heel andere dingen voor gepland?
Er komen nog wel wat kleine nieuwe features in de 0.7.x series, maar echt grote toevoegingen (zoals cargodest) zal pas in 0.8 plaats vinden denk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:39 schreef MaxMark het volgende:
Kunnen we geen nieuwe features verwachten voor een 0.8.0 ooit? Of staan daar al heel andere dingen voor gepland?
OK, bedanktquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.
Je vergeet het belangrijkste:quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.
Of 0.7.5, als die er komtquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.
Nieuwe features zitten echt alleen maar in 0.x.0 versies hoor (of in beta's daarvan, of RC's of hoe ze het ook willen noemen)... In 0.x.(x!=0) zitten echt bijna nooit nieuwe features, in elk geval geen grote.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:24 schreef yorP het volgende:
[..]
Of 0.7.5, als die er komt
Rivers kwamen ook pas met 0.6.0-beta3 ofzo
Je bedoelt zoals bij 0.3.5?quote:Op zondag 22 februari 2009 08:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features zitten echt alleen maar in 0.x.0 versies hoor (of in beta's daarvan, of RC's of hoe ze het ook willen noemen)... In 0.x.(x!=0) zitten echt bijna nooit nieuwe features, in elk geval geen grote.
Jammer als het veranderd is, voor TTDpatch werkte het fantastisch.. Voornamelijk rond station-gebieden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Dat is niet erg want het is ook totaal veranderd .
TOV de oude PBS.
Veranderd wil niet zeggen dat het ook slechter werktquote:Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Roland. het volgende:
[..]
Jammer als het veranderd is, voor TTDpatch werkte het fantastisch.. Voornamelijk rond station-gebieden.
quote:
En staan daar ook major features bij zoals cargodest, pbs, trams, bridges over alles? Of zijn het alleen maar kleine dingetjes?quote:
Ik zou die lijsten toch geen "kleine dingetjes" willen noemen..... In 0.3.5 zit dedicated server support, de chat functie, een compleet herschreven multiplayer gedeelte en de in-game server list is er in gekomen. In 0.4.5 is het klonen van treinen, een hoop newgrf toevoegingen, transfers, etc.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:25 schreef Bart het volgende:
En staan daar ook major features bij zoals cargodest, pbs, trams, bridges over alles? Of zijn het alleen maar kleine dingetjes?
Ik verwijder ze grotendeels in een periode van 10 jaar 1 jaar, want ik heb het momenteel gereserveerd voor expansie. In lengte en breedtequote:Op zondag 22 februari 2009 20:40 schreef Bart het volgende:
Land opkopen is overigens ook niet toegestaan, dus wil de eigenaar van al die bordjes ze ook verwijderen?
Welke AIs heb je dan gebruikt? Voor zover ik weet is AdmiralAI de enige die met ECS om kan gaanquote:Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef ouderejongere het volgende:
De nieuwste beta werkt samen met de ESC-vectors. Het wordt wel allemaal een heel stuk moeilijker (en realistischer). Een industrie die drie verschillende grondstoffen nodig heeft zal na een tijdje een grondstof die overvloedig wordt aangeleverd niet meer accepteren. Jammer is dat de computerspelers er niks meer van kunnen maken. Er starten wel 15(!) conculegabedrijven op, maar geen enkele begint aan bouwen.
Cool.. hoe kan ik daaraa mee doen?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:42 schreef maartena het volgende:
Ik heb een server gebouwd (Maarten 6) met ECS op 0.7.0-beta1. Alle gebruikte NewGRF's zijn middels BaNaNa te downloaden..... heb gisteren al een aardig bedrijfje zitten bouwen. Je moet inderdaad opletten dat als je goederen brengt, dat je de resultaat-goederen (e.g. sand --> glass) ook weer gaat vervoeren, anders zit de glasfabriek op een gegeven moment barstensvol met glas, en houdt ie op met het accepteren van zand
Het is dus niet eerst 12 zandpitten aansluiten, en dan eens kijken of we wat met dat glas kunnen doen..... nee, je moet eigenlijk vrij snel een complete route opbouwen, zand ---> glas ---> goederen ---> stad.
Ook zijn er industrieen die weinig produceren als er niets wordt aangeleverd, zoals bijv. oil seeds van een fruit plantations..... om die goed te laten produceren heb je fertilizer nodig, welke geproduceerd wordt met distilled products, welke weer gemaakt wordt met oil.... of oil seeds. vicieuze circel dus
Verder is het wel een stuk interessanter. Ik gebruik de UK renewal train set, en dat gaat allemaal perfect. Je moet nu ook wagonnetjes renewen op een gegeven moment, alhoewel ik wagon speed limits heb uitstaan. Maar capaciteit is altijd handig, en toch dezelfde lengte blijven gebruiken.
Erg leuk! Had gisteren 1 speler erbij, maar ik denk dat veel mensen nog niet helemaal op de hoogte zijn van ECS/NewGrf etc.
Gewoon Maarten-6 opzoekenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:00 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Cool.. hoe kan ik daaraa mee doen?
Gebruik PBS voor kruisingen waar ze nodig zijn, rest kun je gewoon normale seinen gebruiken.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:17 schreef sander-3 het volgende:
Ik snap alleen nog geen kut van die pbs. Is het nu zo dat je die ook nog in combinatie met de normale signalen kan gebruiken? (Dat zal best wel kunnen, maar heeft het ook nut?)
Thanks! Ga ik uitproberen van het weekend.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:23 schreef yorP het volgende:
[..]
Welke AIs heb je dan gebruikt? Voor zover ik weet is AdmiralAI de enige die met ECS om kan gaan
Vehicles (worden ook geaccepteerd door mijnen) versnellen de productie, maar zonder werken ze ook.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:12 schreef sander-3 het volgende:
Oke.. dit is raar.
Een zand pitt heeft vehicles nodig om zand te produceren, een vehicle fabriek heeft glas nodig, en staal, en nog iets, en een glas fabriek heeft zand nodig.. maar hoe kom ik aan zand zonder vehicles
Heb je wel oldwagons-newcargos.grf geïnstalleerd ? (en je treinen omgebouwd?)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:18 schreef sander-3 het volgende:
:| Nou.. dan snap ik er geen zak van. Ik heb een trein een half uur laten wachten op dat station, maar er werd niks geladen.
In een stad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:45 schreef Nebeorx het volgende:
Kan iemand me zeggen waar ik goederen zou kwijt kunnen?
Meer dan hoeveel inwoners?quote:
Heeft niets met inwoners te maken. Alle gebouwen binnen de stationsradius moeten opgeteld meer dan 8/8 goederen accepteren. Hoeveel achtste een bepaald gebouw accepteert kun je met de infoknop bekijken. Ook kun je gewoon in het stationsbouw-venster "previewen" wat het station gaat accepteren als je hem op een bepaalde plek zou bouwen, zorg gewoon dat goederen daarbij staat.quote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:11 schreef Nebeorx het volgende:
Je hebt het over 8/8 flatgebouwen
bedankt!
Als je even de OP leest, je hoeft maar t/m de tweede regel...quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:37 schreef rihago het volgende:
hmm ook maar eens installeren..
waarvoor dient de server eigenlijk?
soort multiplayer ofzo??
Hmm dat zou wel mooi zijn. Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd.. Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet?quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Graag gedaan
Server is trouwens offline door een HD-crash. Moet nu toch OTTD opnieuw installeren, dus dan gelijk ook maar 0.7.0 beta 1. Wordt waarschijnlijk vanavond ergens.
ECS bedoel je? Nee, was ik niet van plan. Ik gebruik gewoon de normale 0.7.0 zonder extra grf's. Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Hmm dat zou wel mooi zijn. Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd.. Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet?
Ah, jammer.. het is op zich best leuk Kun je het dan ook niet zo doen, dat je bijvoorbeeld 1 game doet waarbij je wel die grf's hebt, en 1 game waarbij je de normale oude versie hebt?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:29 schreef Bart het volgende:
[..]
ECS bedoel je? Nee, was ik niet van plan. Ik gebruik gewoon de normale 0.7.0 zonder extra grf's. Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:43 schreef sander-3 het volgende:
Ah, jammer.. het is op zich best leuk Kun je het dan ook niet zo doen, dat je bijvoorbeeld 1 game doet waarbij je wel die grf's hebt, en 1 game waarbij je de normale oude versie hebt?
Tracks.quote:Waar gebruik je die copy-paste patch dan voor? Wat kopieer je dan?
Oke, zou wel leuk zijn. Najah.. we zien het wel Ik heb nu die newgrf's die die ene multiplayer server ook gebruikte opgeslagen, en die gebruik ik nu in een lokale game.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.
[..]
Tracks.
Mss kan je t ergens op een forum vinden? Dat ECS is echt vet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.
[..]
Tracks.
Ik heb auto-clean aanstaan, maar nu er 15 bedrijven kunnen denk ik dat ik de auto-clean waarden maar eens ga aanpassen. Als je openttd gewoon laat draaien, verdwijnt je bedrijf ook niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:19 schreef sander-3 het volgende:
Hmm dat zou wel mooi zijn. Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd.. Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet?
Overigens is die er nog niet voor 0.7.0-beta1quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:29 schreef Bart het volgende:
Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.
wtfquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je "Houses" maakt?
Car Shops, om specifiek te zijn (in de Town Vector)
ECS, waar we het al meer over gehad hebben in dit topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:35 schreef rihago het volgende:
[..]
wtf
volgens mij zit dit niet in mijn openttd? is dit een patch??
Worden die dingen niet gewoon willekeurig gebouwd in steden? Je moet zelf kijken waar je de stations neerzet dan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je "Houses" maakt?
Car Shops, om specifiek te zijn (in de Town Vector)
http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectorsquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:35 schreef rihago het volgende:
[..]
wtf
volgens mij zit dit niet in mijn openttd? is dit een patch??
Een aantal onderdelen zijn nog in Alpha status, ik heb de Houses module ook niet geladen op mijn server, omdat ie nog niet via BaNaNa beschikbaar is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je "Houses" maakt?
Car Shops, om specifiek te zijn (in de Town Vector)
En overgenomen door de kwaadaardige United Transports Corporationquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:16 schreef Bart het volgende:
De FOK!server is weer online met versie 0.7.0
Vind ik niet.. ik begin gewoon met 1 hoofd ding.. bijvoorbeeld kolen.. en die haal ik dan overal vandaan.. en dan ga ik kijken of ik andere dingen kan produceren over dezelfde spoorlijn..Nu heb ik iets van 15 kolenmijnen met 1 centrale verbonden, en daarbij nog een meubelfabriek, en een voertuigenfabriek En dat zit allemaal op dezelfde spoorlijnen..quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:36 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
En overgenomen door de kwaadaardige United Transports Corporation
Oh, en dat ECS is wel leuk en realistisch, maar ik merk dat je erdoor in plaats van één GIGA netwerk(wat heel leuk is) heleboel kleine netwerkjes gaat aanmaken. Minder leuk en beetje snel verwarrend
Extra zoomlevels.quote:
Ja, 32bpp aanzetten, tar's downloaden en spelen maar. Eventueel extra zoompatch compilen.quote:En kan je die ergens spelen??
Geen idee wat die ketting daar doet.quote:Wat is/doet die doorgezakte slagboom?
En nog een paar dagen, en dan is eindelijk de Dutch Trainset ook klaar!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Bart het volgende:
Even weer een leuk 32bpp-screenshot met nieuwe mailtrucks (WIP)
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Extra zoomlevels.
[..]
Ja, 32bpp aanzetten, tar's downloaden en spelen maar. Eventueel extra zoompatch compilen.
[..]
Geen idee wat die ketting daar doet.
Is geen zelfgemaakt screenshotquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:54 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Pffft, hoe je dit voor elkaar heb gespeeld weet ik niet.
Je hebt de handleiding uit de OP gevolgd?quote:Ik snap He-le-maal NIETS van dat 32bbp.
Error na error na error na error..
Zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden?quote:PPS: Kan "breakdowns" worden uitgeschakeld? - Veel liefs van de verwende Fok!-server spelers
Donequote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:24 schreef Maik18 het volgende:
[..]
Zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden?
In de "ttdpatch.cfg" heb ik staan:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Is geen zelfgemaakt screenshot ;)
[..]
Je hebt de handleiding uit de OP gevolgd?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | // // Commentaarregels beginnen met een niet-alfabetisch teken. // [misc] blitter = 32bpp-optimized sprite_cache_size 64 // **** Nieuwe schakelopties **** // `aiboost' (-A) verhoogt de AI-recursie met deze waarde. aiboost 0 |
De naam van dat bestandje doet mij vermoeden dat het niets met OpenTTD te maken heeft...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:05 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
In de "ttdpatch.cfg" heb ik staan:
[...]
Hmm, je bent scherper dan ikquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De naam van dat bestandje doet mij vermoeden dat het niets met OpenTTD te maken heeft...
Probeer het eens in openttd.cfg.
openttd.cfg kan ook ergens in een mapje in "mijn documenten" staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:42 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Hmm, je bent scherper dan ik
Het blijkt dat ik dat hele OpenTTD.cfg niet heb?
Maar ik speel wel OpenTTD?
Huh?
Windows XP SP3.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:39 schreef rihago het volgende:
Draait de fokserver op linux of windows?
Voor die zoom moet je ook een aparte build hebben, zelf compilen...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:00 schreef Jamiroquai het volgende:
Okee, nu werkt het gedeeltelijk.
Rails zijn nog normaal.
Olie-platforms en grond is mooier.
Zoom werkt nog niet, Treinen zijn nog normaal xD
Ga je dat doen ja? Heb het net ook effe geinstalleerd, ziet er geinig uitquote:Op zondag 1 maart 2009 11:47 schreef Bart het volgende:
Oke, dutch trainset + dutch map + PBS = spoornet van Nederland namaken
Al een keer eerder gedaan met een maat van me, maar dan zonder dutch trainset. Alleen dat was met de brakke pbs die ooit een keer vroeger in OpenTTD zat, dat ging niet helemaal lekker. Nu dus nieuwe kansquote:
Je moet nu de wagons ombouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:02 schreef Harrie het volgende:
ik heb die ECS ook ff gechecked maar ik heb geen treinen om bijv zand mee te vervoeren.
Heb ik iets gemist ???
"oldwagons-newcargos.grf" (Google is your friend)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:02 schreef Harrie het volgende:
ik heb die ECS ook ff gechecked maar ik heb geen treinen om bijv zand mee te vervoeren.
Heb ik iets gemist ???
Kijk daar had ik overheen gekeken.TNXquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
"oldwagons-newcargos.grf" (Google is your friend)
Je hebt wel 8 perrons, maar alle treinen moeten over 1 blokje enkelspoor, bij je uitgang doe je het wel goed, 4 sporen naar 1, de andere 4 naar het andere spoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:23 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik ben weer verslaafd
Ik heb alleen een probleem. Ik doe alleen maar aan personenvervoer, dat vind ik een stuk leuker. Ik heb meer dan genoeg geld en het gaat ook prima. Het enige probleem is dat steden als snel "teleurgesteld" in mij zijn. Maar goed, to the point.
Dit is mijn "mainport":
De uitgang
[ afbeelding ]
En de ingang
[ afbeelding ]
Nu is mijn probleem dat ik regelmatig last heb van files bij de ingang. Ik heb zo ongeveer 20 treinen die op dit stuk dubbelspoor rijden.
Kan iemand mij helpen de ingang te verbeteren?
Wat is lelijk?quote:Op woensdag 11 maart 2009 02:04 schreef MaxMark het volgende:
Sorry hoor, maar dat is best wel lelijk
Niet iedereen gaat voor mooiquote:Op woensdag 11 maart 2009 02:04 schreef MaxMark het volgende:
Sorry hoor, maar dat is best wel lelijk
Stel je is niet zo aan.quote:
Ja, ik heb 'em dus allang. Ondanks de windows zoekfunctiequote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:23 schreef Racemol het volgende:
[..]
Stel je is niet zo aan.
Om je tóch even te helpen, bij mij staat hij in Mijn documenten\openttd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |