OK, bedanktquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.
Je vergeet het belangrijkste:quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt.
Of 0.7.5, als die er komtquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features zitten echt alleen maar in 0.x.0 versies hoor (of in beta's daarvan, of RC's of hoe ze het ook willen noemen)... In 0.x.(x!=0) zitten echt bijna nooit nieuwe features, in elk geval geen grote.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:24 schreef yorP het volgende:
[..]
Of 0.7.5, als die er komt
Rivers kwamen ook pas met 0.6.0-beta3 ofzo
Je bedoelt zoals bij 0.3.5?quote:Op zondag 22 februari 2009 08:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe features zitten echt alleen maar in 0.x.0 versies hoor (of in beta's daarvan, of RC's of hoe ze het ook willen noemen)... In 0.x.(x!=0) zitten echt bijna nooit nieuwe features, in elk geval geen grote.
Jammer als het veranderd is, voor TTDpatch werkte het fantastisch.. Voornamelijk rond station-gebieden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Dat is niet erg want het is ook totaal veranderd.
TOV de oude PBS.
Veranderd wil niet zeggen dat het ook slechter werktquote:Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Roland. het volgende:
[..]
Jammer als het veranderd is, voor TTDpatch werkte het fantastisch.. Voornamelijk rond station-gebieden.
quote:
En staan daar ook major features bij zoals cargodest, pbs, trams, bridges over alles? Of zijn het alleen maar kleine dingetjes?quote:
Ik zou die lijsten toch geen "kleine dingetjes" willen noemen..... In 0.3.5 zit dedicated server support, de chat functie, een compleet herschreven multiplayer gedeelte en de in-game server list is er in gekomen. In 0.4.5 is het klonen van treinen, een hoop newgrf toevoegingen, transfers, etc.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:25 schreef Bart het volgende:
En staan daar ook major features bij zoals cargodest, pbs, trams, bridges over alles? Of zijn het alleen maar kleine dingetjes?
Ik verwijder ze grotendeels in een periode van 10 jaar 1 jaar, want ik heb het momenteel gereserveerd voor expansie. In lengte en breedtequote:Op zondag 22 februari 2009 20:40 schreef Bart het volgende:
Land opkopen is overigens ook niet toegestaan, dus wil de eigenaar van al die bordjes ze ook verwijderen?
Welke AIs heb je dan gebruikt? Voor zover ik weet is AdmiralAI de enige die met ECS om kan gaanquote:Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef ouderejongere het volgende:
De nieuwste beta werkt samen met de ESC-vectors. Het wordt wel allemaal een heel stuk moeilijker (en realistischer). Een industrie die drie verschillende grondstoffen nodig heeft zal na een tijdje een grondstof die overvloedig wordt aangeleverd niet meer accepteren. Jammer is dat de computerspelers er niks meer van kunnen maken. Er starten wel 15(!) conculegabedrijven op, maar geen enkele begint aan bouwen.
Cool.. hoe kan ik daaraa mee doen?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:42 schreef maartena het volgende:
Ik heb een server gebouwd (Maarten 6) met ECS op 0.7.0-beta1. Alle gebruikte NewGRF's zijn middels BaNaNa te downloaden..... heb gisteren al een aardig bedrijfje zitten bouwen. Je moet inderdaad opletten dat als je goederen brengt, dat je de resultaat-goederen (e.g. sand --> glass) ook weer gaat vervoeren, anders zit de glasfabriek op een gegeven moment barstensvol met glas, en houdt ie op met het accepteren van zand
Het is dus niet eerst 12 zandpitten aansluiten, en dan eens kijken of we wat met dat glas kunnen doen..... nee, je moet eigenlijk vrij snel een complete route opbouwen, zand ---> glas ---> goederen ---> stad.
Ook zijn er industrieen die weinig produceren als er niets wordt aangeleverd, zoals bijv. oil seeds van een fruit plantations..... om die goed te laten produceren heb je fertilizer nodig, welke geproduceerd wordt met distilled products, welke weer gemaakt wordt met oil.... of oil seeds.vicieuze circel dus
Verder is het wel een stuk interessanter. Ik gebruik de UK renewal train set, en dat gaat allemaal perfect. Je moet nu ook wagonnetjes renewen op een gegeven moment, alhoewel ik wagon speed limits heb uitstaan. Maar capaciteit is altijd handig, en toch dezelfde lengte blijven gebruiken.
Erg leuk! Had gisteren 1 speler erbij, maar ik denk dat veel mensen nog niet helemaal op de hoogte zijn van ECS/NewGrf etc.
Gewoon Maarten-6 opzoekenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:00 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Cool.. hoe kan ik daaraa mee doen?
Gebruik PBS voor kruisingen waar ze nodig zijn, rest kun je gewoon normale seinen gebruiken.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:17 schreef sander-3 het volgende:
Ik snap alleen nog geen kut van die pbs. Is het nu zo dat je die ook nog in combinatie met de normale signalen kan gebruiken? (Dat zal best wel kunnen, maar heeft het ook nut?)
Thanks! Ga ik uitproberen van het weekend.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:23 schreef yorP het volgende:
[..]
Welke AIs heb je dan gebruikt? Voor zover ik weet is AdmiralAI de enige die met ECS om kan gaan
Vehicles (worden ook geaccepteerd door mijnen) versnellen de productie, maar zonder werken ze ook.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:12 schreef sander-3 het volgende:
Oke.. dit is raar.
Een zand pitt heeft vehicles nodig om zand te produceren, een vehicle fabriek heeft glas nodig, en staal, en nog iets, en een glas fabriek heeft zand nodig.. maar hoe kom ik aan zand zonder vehicles
Heb je wel oldwagons-newcargos.grf geïnstalleerd ? (en je treinen omgebouwd?)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:18 schreef sander-3 het volgende:
:| Nou.. dan snap ik er geen zak van. Ik heb een trein een half uur laten wachten op dat station, maar er werd niks geladen.
In een stad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:45 schreef Nebeorx het volgende:
Kan iemand me zeggen waar ik goederen zou kwijt kunnen?
Heeft niets met inwoners te maken. Alle gebouwen binnen de stationsradius moeten opgeteld meer dan 8/8 goederen accepteren. Hoeveel achtste een bepaald gebouw accepteert kun je met de infoknop bekijken. Ook kun je gewoon in het stationsbouw-venster "previewen" wat het station gaat accepteren als je hem op een bepaalde plek zou bouwen, zorg gewoon dat goederen daarbij staat.quote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:11 schreef Nebeorx het volgende:
Je hebt het over 8/8 flatgebouwen
bedankt!
Als je even de OP leest, je hoeft maar t/m de tweede regel...quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:37 schreef rihago het volgende:
hmm ook maar eens installeren..
waarvoor dient de server eigenlijk?
soort multiplayer ofzo??
Hmm dat zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Graag gedaan
Server is trouwens offline door een HD-crash. Moet nu toch OTTD opnieuw installeren, dus dan gelijk ook maar 0.7.0 beta 1. Wordt waarschijnlijk vanavond ergens.
ECS bedoel je? Nee, was ik niet van plan. Ik gebruik gewoon de normale 0.7.0 zonder extra grf's. Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Hmm dat zou wel mooi zijn.Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd..
Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet?
Ah, jammer.. het is op zich best leukquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:29 schreef Bart het volgende:
[..]
ECS bedoel je? Nee, was ik niet van plan. Ik gebruik gewoon de normale 0.7.0 zonder extra grf's. Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:43 schreef sander-3 het volgende:
Ah, jammer.. het is op zich best leukKun je het dan ook niet zo doen, dat je bijvoorbeeld 1 game doet waarbij je wel die grf's hebt, en 1 game waarbij je de normale oude versie hebt?
Tracks.quote:Waar gebruik je die copy-paste patch dan voor? Wat kopieer je dan?
Oke, zou wel leuk zijn. Najah.. we zien het welquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.
[..]
Tracks.
Mss kan je t ergens op een forum vinden? Dat ECS is echt vet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor.
[..]
Tracks.
Ik heb auto-clean aanstaan, maar nu er 15 bedrijven kunnen denk ik dat ik de auto-clean waarden maar eens ga aanpassen. Als je openttd gewoon laat draaien, verdwijnt je bedrijf ook niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:19 schreef sander-3 het volgende:
Hmm dat zou wel mooi zijn.Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd..
Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet?
Overigens is die er nog niet voor 0.7.0-beta1quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:29 schreef Bart het volgende:
Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt.
wtfquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je "Houses" maakt?
Car Shops, om specifiek te zijn (in de Town Vector)
ECS, waar we het al meer over gehad hebben in dit topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:35 schreef rihago het volgende:
[..]
wtf
volgens mij zit dit niet in mijn openttd? is dit een patch??
Worden die dingen niet gewoon willekeurig gebouwd in steden? Je moet zelf kijken waar je de stations neerzet dan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectorsquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:35 schreef rihago het volgende:
[..]
wtf
volgens mij zit dit niet in mijn openttd? is dit een patch??
Een aantal onderdelen zijn nog in Alpha status, ik heb de Houses module ook niet geladen op mijn server, omdat ie nog niet via BaNaNa beschikbaar is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:34 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
En overgenomen door de kwaadaardige United Transports Corporationquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:16 schreef Bart het volgende:
De FOK!server is weer online met versie 0.7.0
Vind ik niet.. ik begin gewoon met 1 hoofd ding.. bijvoorbeeld kolen.. en die haal ik dan overal vandaan.. en dan ga ik kijken of ik andere dingen kan produceren over dezelfde spoorlijn..Nu heb ik iets van 15 kolenmijnen met 1 centrale verbonden, en daarbij nog een meubelfabriek, en een voertuigenfabriekquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:36 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
En overgenomen door de kwaadaardige United Transports Corporation
Oh, en dat ECS is wel leuk en realistisch, maar ik merk dat je erdoor in plaats van één GIGA netwerk(wat heel leuk is) heleboel kleine netwerkjes gaat aanmaken. Minder leuk en beetje snel verwarrend
Extra zoomlevels.quote:
Ja, 32bpp aanzetten, tar's downloaden en spelen maar. Eventueel extra zoompatch compilen.quote:En kan je die ergens spelen??
Geen idee wat die ketting daar doet.quote:Wat is/doet die doorgezakte slagboom?
En nog een paar dagen, en dan is eindelijk de Dutch Trainset ook klaar!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Bart het volgende:
Even weer een leuk 32bpp-screenshot met nieuwe mailtrucks (WIP)
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Extra zoomlevels.
[..]
Ja, 32bpp aanzetten, tar's downloaden en spelen maar. Eventueel extra zoompatch compilen.
[..]
Geen idee wat die ketting daar doet.
Is geen zelfgemaakt screenshotquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:54 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Pffft, hoe je dit voor elkaar heb gespeeld weet ik niet.
Je hebt de handleiding uit de OP gevolgd?quote:Ik snap He-le-maal NIETS van dat 32bbp.
Error na error na error na error..
Zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden?quote:PPS: Kan "breakdowns" worden uitgeschakeld? - Veel liefs van de verwende Fok!-server spelers
Donequote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:24 schreef Maik18 het volgende:
[..]
Zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden?
In de "ttdpatch.cfg" heb ik staan:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Is geen zelfgemaakt screenshot ;)
[..]
Je hebt de handleiding uit de OP gevolgd?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | // // Commentaarregels beginnen met een niet-alfabetisch teken. // [misc] blitter = 32bpp-optimized sprite_cache_size 64 // **** Nieuwe schakelopties **** // `aiboost' (-A) verhoogt de AI-recursie met deze waarde. aiboost 0 |
De naam van dat bestandje doet mij vermoeden dat het niets met OpenTTD te maken heeft...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:05 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
In de "ttdpatch.cfg" heb ik staan:
[...]
Hmm, je bent scherper dan ikquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De naam van dat bestandje doet mij vermoeden dat het niets met OpenTTD te maken heeft...
Probeer het eens in openttd.cfg.
openttd.cfg kan ook ergens in een mapje in "mijn documenten" staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:42 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Hmm, je bent scherper dan ik
Het blijkt dat ik dat hele OpenTTD.cfg niet heb?
Maar ik speel wel OpenTTD?
Huh?
Windows XP SP3.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:39 schreef rihago het volgende:
Draait de fokserver op linux of windows?
Voor die zoom moet je ook een aparte build hebben, zelf compilen...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:00 schreef Jamiroquai het volgende:
Okee, nu werkt het gedeeltelijk.
Rails zijn nog normaal.
Olie-platforms en grond is mooier.
Zoom werkt nog niet, Treinen zijn nog normaal xD
Ga je dat doen ja?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:47 schreef Bart het volgende:
Oke, dutch trainset + dutch map + PBS = spoornet van Nederland namaken
Al een keer eerder gedaan met een maat van me, maar dan zonder dutch trainset. Alleen dat was met de brakke pbs die ooit een keer vroeger in OpenTTD zat, dat ging niet helemaal lekker. Nu dus nieuwe kansquote:
Je moet nu de wagons ombouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:02 schreef Harrie het volgende:
ik heb die ECS ook ff gechecked maar ik heb geen treinen om bijv zand mee te vervoeren.
Heb ik iets gemist ???
"oldwagons-newcargos.grf" (Google is your friend)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:02 schreef Harrie het volgende:
ik heb die ECS ook ff gechecked maar ik heb geen treinen om bijv zand mee te vervoeren.
Heb ik iets gemist ???
Kijk daar had ik overheen gekeken.TNXquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
"oldwagons-newcargos.grf" (Google is your friend)
Je hebt wel 8 perrons, maar alle treinen moeten over 1 blokje enkelspoor, bij je uitgang doe je het wel goed, 4 sporen naar 1, de andere 4 naar het andere spoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:23 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik ben weer verslaafd
Ik heb alleen een probleem. Ik doe alleen maar aan personenvervoer, dat vind ik een stuk leuker. Ik heb meer dan genoeg geld en het gaat ook prima. Het enige probleem is dat steden als snel "teleurgesteld" in mij zijn. Maar goed, to the point.
Dit is mijn "mainport":
De uitgang
[ afbeelding ]
En de ingang
[ afbeelding ]
Nu is mijn probleem dat ik regelmatig last heb van files bij de ingang. Ik heb zo ongeveer 20 treinen die op dit stuk dubbelspoor rijden.
Kan iemand mij helpen de ingang te verbeteren?
Wat is lelijk?quote:Op woensdag 11 maart 2009 02:04 schreef MaxMark het volgende:
Sorry hoor, maar dat is best wel lelijk
Niet iedereen gaat voor mooiquote:Op woensdag 11 maart 2009 02:04 schreef MaxMark het volgende:
Sorry hoor, maar dat is best wel lelijk
Stel je is niet zo aan.quote:
Ja, ik heb 'em dus allang. Ondanks de windows zoekfunctiequote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:23 schreef Racemol het volgende:
[..]
Stel je is niet zo aan.
Om je tóch even te helpen, bij mij staat hij in Mijn documenten\openttd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |