Stammies | vrijdag 9 januari 2009 @ 12:58 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users Hoe krijg ik ook 32bpp graphics? Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 24-02-2009 23:48:08 ] | ||
Gamer_V | vrijdag 9 januari 2009 @ 12:59 | |
Tvp. | ||
Bart | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01 | |
quote:Dat is de winst van het voertuig met de kleinste winst (of het grootste verlies) vorig jaar. | ||
Stammies | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01 | |
Ik sloot het topic met waarschijnlijk een hele stomme vraag...quote: quote: quote: | ||
MaxMark | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:02 | |
quote:Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden. | ||
#ANONIEM | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:03 | |
haal dat hele TTDPatch uit de Op joh | ||
Stammies | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:07 | |
TNX | ||
SuperWeber | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:52 | |
Bart | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:09 | |
quote:Dat zei ik al, maar dan met minder woorden | ||
sander-3 | vrijdag 9 januari 2009 @ 17:46 | |
En heb je de OP al aangepast bart? | ||
sander-3 | vrijdag 9 januari 2009 @ 18:01 | |
He.. hoe kan het dat sommige treinen/vliegtuigen ineens veel minder winst maken? Eerst kreeg ik per vlucht of trein 1,2 miljoen.. en nu is het rond de 700.000 :S En bij die treinen zelfs 300.000.. | ||
MaxMark | vrijdag 9 januari 2009 @ 19:08 | |
quote:Ja, ik was toch al aan het typen toen jij het zei | ||
cherrycoke | zaterdag 10 januari 2009 @ 09:43 | |
tvp | ||
Bart | zaterdag 10 januari 2009 @ 09:59 | |
quote:Nee | ||
sk888er | zaterdag 10 januari 2009 @ 17:07 | |
quote:Inflatie? | ||
MaxMark | zaterdag 10 januari 2009 @ 17:16 | |
quote:Dat zou in dit geval dan deflatie zijn Doen je vliegtuigen/treinen er om de een of andere reden langer over om te laden/lossen of langer over de reis in totaal? | ||
yorP | zondag 11 januari 2009 @ 11:08 | |
TVP dan maar weer. | ||
Road-Runner2 | zondag 11 januari 2009 @ 11:45 | |
Ik krijg het spel maar niet geinstalleerd.. Heb de alle 2de dingen die hier in de OP werden aangegeven geinstalleerd maar krijg het spel dan niet opgestart omdat GameGFX.exe niet aanwezig is. Heb wat rondgezocht in al die dingen maar werd er niet veel wijzer van. Weet iemand wat ik zou kunnen doen?? | ||
Bart | zondag 11 januari 2009 @ 11:56 | |
quote:GameGFX.exe? Nooit van gehoord, bestand heb ik ook niet en het draait prima bij mij. Probeer je OpenTTD of TTDpatch te installeren? | ||
Road-Runner2 | zondag 11 januari 2009 @ 12:02 | |
OpenTTD | ||
Bart | zondag 11 januari 2009 @ 12:05 | |
quote:Dus je hebt eerst Transort Tycoon Deluxe for Windows geinstalleerd? En dat lukte? En daarna heb je OpenTTD geinstalleerd? En daarin werd de map van TTDLX for Windows gevraagd? En die heb je opgegeven? En die installatie is ook gelukt? En nu start je openttd.exe op? En dan geeft ie welke foutmelding? Graag even aangeven waar het misgaat | ||
Road-Runner2 | zondag 11 januari 2009 @ 12:26 | |
Is niet meer nodig het is met tot zover gelukt:) alles even opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. Maar toch bedankt voor de hulp:) Alleen nog uitzoeken hoe het allemaal precies werkt;) | ||
Bart | zondag 11 januari 2009 @ 12:32 | |
quote:Geen probleem quote:Zie OP | ||
Jamiroquai | zondag 11 januari 2009 @ 15:31 | |
nvm. [ Bericht 86% gewijzigd door Jamiroquai op 11-01-2009 23:16:14 ] | ||
Road-Runner2 | zondag 11 januari 2009 @ 19:05 | |
Vind het tot nu tot nu toe een leuk spel Beetje uitzoeken alles maar kom er wel achter. alleen met de treinen wil het me nog niet lukken om een trein te bouwen. [ Bericht 53% gewijzigd door Road-Runner2 op 11-01-2009 19:27:51 ] | ||
Bart | zondag 11 januari 2009 @ 19:13 | |
Uit de OP: Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Duidelijker kan ik het niet maken... | ||
Bart | zondag 11 januari 2009 @ 19:15 | |
En een hoofdkantoor hoef je niet te bouwen | ||
Road-Runner2 | zondag 11 januari 2009 @ 19:43 | |
ow:). VOlgens mij doe ik dat toch echt zo met die treinen naja. Vanavond maar weer is proberen | ||
stbabylon | maandag 12 januari 2009 @ 11:51 | |
Ik kreeg hier net een database model voor mijn ogen en kreeg gelijk weer zin om TTD te spelen.. HEEL vreemd.. | ||
MaxMark | maandag 12 januari 2009 @ 12:27 | |
quote:Wtf? | ||
stbabylon | maandag 12 januari 2009 @ 12:53 | |
De meeste databasemodellen zijn nou niet echt overzichtelijk en hebben nogal veel lijntjes (spoorwegen) die van tabel naar tabel (station) lopen. | ||
#ANONIEM | maandag 12 januari 2009 @ 12:54 | |
Ik heb net van deze site de Dutch trainset gedownload. Nu is dit maar een bestand van 54kb, en wanneer ik deze inlaad in Openttd kan ik vervolgens maar 1 diesel en 1 electrische trein terugvinden. op de site staan echter ook andere treinen zoals deze alom bekende dubbeldekker Iemand enig idee hoe/waar ik deze kan vinden?? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2009 12:54:55 ] | ||
sander-3 | maandag 12 januari 2009 @ 13:49 | |
zit er dan ook een ingebouwd vertraginssysteem in? | ||
#ANONIEM | maandag 12 januari 2009 @ 13:50 | |
heb al gevonden dat er 1 maart de release zal plaatsvinden, nog even wachten blijkbaar | ||
Bart | maandag 12 januari 2009 @ 13:57 | |
quote:Breakdowns aan | ||
MaxMark | maandag 12 januari 2009 @ 14:08 | |
Is er ook info bekend over de capaciteiten van de NL treinen? | ||
MaxMark | maandag 12 januari 2009 @ 14:09 | |
Nvm, dat is dus op die site te vinden | ||
Bart | maandag 12 januari 2009 @ 14:10 | |
Als die set eindelijk na een paar miljard jaar ontwikkeling een keer af is, moeten we het maar eens op de fokserver gaan gebruiken | ||
Road-Runner2 | maandag 12 januari 2009 @ 15:57 | |
Pff raak steeds in de min met geld:) Voor de rest heb ik het belangrijke nu wel door:) | ||
MaxMark | maandag 12 januari 2009 @ 16:10 | |
quote:Beginnen met een kolenlijn! | ||
cherrycoke | maandag 12 januari 2009 @ 18:01 | |
olie levert meer geld op | ||
vanOekelen | maandag 12 januari 2009 @ 18:16 | |
quote:Naast dat dat niet waar is (zie de ladingprijzengrafiek) zullen oliebronnen (op het land) nooit in productie omhoog gaan en kolenmijnen wel waardoor vooral aan het begin kolenmijnen veel winstgevender zijn. Dit alles geldt natuurlijk alleen met de standaard industriën. | ||
viagraap | maandag 12 januari 2009 @ 19:33 | |
Oeh het kriebelt weer nu ik de OP lees. Eerst maar even de toetsweek uitzitten, anders komt het niet goed. | ||
MaxMark | maandag 12 januari 2009 @ 20:04 | |
quote:Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval niet | ||
Bart | maandag 12 januari 2009 @ 21:16 | |
quote: | ||
ouderejongere | maandag 12 januari 2009 @ 21:55 | |
quote:Ziet er mooi uit. Zijn hier freaks aanwezig die zelf treinen maken? Ik heb geprobeerd wat te maken met GRFbuilder, maar het lukt me niet wat werkends te krijgen. Ik wil een paar supertankers en superloaders maken, zoals ook voor Locomotion. Klopt het dat de aanhangers voor wegvoertuigen alleen in TTDpatch werken en niet in OTTD? Bij mij rijden de aanhangers los zonder vrachtwagen eraan | ||
Jamiroquai | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:54 | |
Drie dingetjes: 1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert 2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?) 3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert | ||
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2009 @ 08:07 | |
quote:eigenlijk heb je maar 1 dingetje.. niet. Wat je kan doen om het een beetje te beinvloeden is te zorgen dat er continu een truck/trein/boot staat te laden, of te wachten op lading van de desbetreffende bron. Bij passagiers (stad) kan je je station vergroten zodat je dekkingsgebied groter word en op die manier meer passagiers uit de stad krijgt. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 08:08:19 ] | ||
Bart | dinsdag 13 januari 2009 @ 08:21 | |
quote:1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien. 2. Bij mijn weten kan dit niet legaal. Ik kan me niet heugen dat ik de productie van een bank heb zien stijgen, maar ik vervoer dan ook nooit kostbaarheden. Ik denk echter dat je via cheaten de productie kan verhogen. 3. Door de stad te laten groeien. Dit doe je door vijf stations/bushaltes/vliegvelden/pier te bouwen en te zorgen dat er minimaal eens in de 20 dagen een bus/trein/vliegtuig/boot komt. Dan zal de stad maximaal groeien. Noot bij 1. Ik ga ervan uit dat de smooth economy-patch aan staat. | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:59 | |
quote:Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagne | ||
Bart | dinsdag 13 januari 2009 @ 12:20 | |
quote:Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht worden | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 12:29 | |
quote:Ja, nee dat bedoel ik ook.. ik merkte namelijk dat als je er 1 keer op klikt dat je dan gelijk de gebouwen ziet verschijnen, maar bij een paar keer veranderd er niets. Dus ik doe het 1 keer in de zoveel tijd idd.. Maar volgens het tekstje zorgt een grote reclamecampagne ervoor dat je meer passagiers naar je station krijgt.. | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:43 | |
Is het ook mogelijk om een trein hetvolgende te laten doen. Dat hij naar station 1 gaat, en daar wacht totdat hij helemaal vol zit, Naar station 2 gaat, daar alles uitlaad, en weer zichzelf weer helemaal vol laad. En dan weer naar station 1, en alles uitladen en volladen. | ||
Bart | dinsdag 13 januari 2009 @ 17:27 | |
quote:Dat klopt. Het verhoogt je rating, dus meer passagiers. Maar als je die passagiers niet vervoert en op het station laat wachten doordat je niet genoeg treinen laat rijden, zakt die rating vanzelf weer en krijg je minder passagiers. | ||
MaxMark | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:07 | |
quote:Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk. Je zou wel je wagons 'half om half' achter de trein kunnen doen (wagons voor lading 1 en wagons voor lading 2), maar dan krijg je dus nooit je complete trein vol. | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:16 | |
quote:Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit.. | ||
MaxMark | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:34 | |
quote:Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste station Plaatje uit de OP, bij punt 5 dus: | ||
Jamiroquai | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:09 | |
Ik word steeds weggeschopt bij de Fok!-server(netwerk synchronisatie-fout) Echt niet meer leuk Nu al iets van 13 keer achter elkaar. En ik heb net 4 Miljard | ||
vanOekelen | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:10 | |
quote:Misschien is je computer te traag? | ||
Jamiroquai | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:20 | |
quote:Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee. Half-Life 2, Fallout 3, Oblivion... Ik denk niet dat Transport Tycoon in dat lijstje staat. [ Bericht 34% gewijzigd door Jamiroquai op 13-01-2009 22:30:44 ] | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:37 | |
quote: Edit: wel dus.. dat werkte eerst niet.. of ik deed wat fout.. het werkt nu iig. [ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 13-01-2009 23:24:38 ] | ||
stbabylon | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:39 | |
quote:Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen. | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:47 | |
Ik word er weer heel de tijd uitgedonderd: netwerk synchronisatie mislukt. quote:Is dat opeens dan die zogenaamde bug.. bedoel ik [ Bericht 60% gewijzigd door sander-3 op 13-01-2009 23:06:35 ] | ||
Jamiroquai | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16 | |
quote:Dat heb ik nou precies ook. Nu al een lange tijd niet meer trouwens (weird) quote:Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan. Edit: Net weer uitgeschopt! Oh, en sander-3. Ik zou het lief vinden als je niet steeds met me loop te fokken. Flikker dus op met mijn kanalen dichtgooien enzo en andere ongein [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 13-01-2009 23:30:36 ] | ||
sander-3 | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:33 | |
quote:Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen.. Ik bedoel.. als je vanaf een kolenmijn met autootjes kool gaat vervoeren naar een centrale die 10 blokjes verderop ligt levert dat toch niks op... | ||
Jamiroquai | woensdag 14 januari 2009 @ 01:16 | |
quote:Al die kolenmijnen zijn er trouwens omdat ik er 60+ miljoen in heb gestopt he Maar is goed (Dat was trouwens omdat jij 77Mil verdient met treintjes enzo, en dat wou ik wat naar beneden brengen xD Je hebt gewoon teveel winst! ) | ||
stbabylon | woensdag 14 januari 2009 @ 07:09 | |
quote:Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt... Misschien wil je het wel geloven als Bart het zegt... | ||
Jamiroquai | woensdag 14 januari 2009 @ 11:37 | |
quote:Mss snap je iets niet. Als ik zeg dat mijn pc niet te sloom is, is mijn pc niet te sloom. Daardoor is het allereerste argument dus niet meer geldig en de hele discussie die eruit is ontstaan totaal onnodig. Je mag natuurlijk zo vaak zeggen als je wilt dat je een goede PC nodig hebt om TT te spelen, maar daar heeft eigenlijk niemand om gevraagd. Jij bent het begonnen, en verwacht nu dat ik "Ja, je hebt gelijk" zeg voordat jij eindelijk stopt met het proberen over te redeneren van mij. 1. Het inderdaad ontzettend sarcastisch, liefst met een 2. Ik weet BEST dat je een degelijke PC voor een 2000x2000(en nog iets) multiplayer map nodig hebt. Die dingen zijn zo groot dat je als mens makkelijk de weg kwijtraakt. Je hoeft me heus niet over te halen. Ik ben een mens die kan nadenken. Iedereen snapt heus wel dat als je 500 treinen, vliegtuigen, trucks en boten P.P. over een veld van 2000x2000 hokjes plaatst dat je dan een goede PC nodig hebt. In één woord: DUH sjees. JE HEBT GELIJK. Hou nu maar op | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 11:47 | |
Dit was altijd een leuk topic. Hou dat eens zo. | ||
Palmboom313 | woensdag 14 januari 2009 @ 12:02 | |
hey even een vraag Is het nou slimmer om alles naar 1 station te brengen. Dus bijvoorbeeld alle coal van de map naar 1 power plant brengen (Hierdoor zijn sommige treinen wel erg lang onderweg). Of gewoon meerdere power plants gebruiken | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 12:25 | |
quote:In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden. Naar andere stations gaan levert niks extra's op, behalve extra moeite. | ||
stbabylon | woensdag 14 januari 2009 @ 12:43 | |
quote:Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld: 50 aanlever stations - 1 fabriek station - 1 stad station voor goederen Dan kun je er voor kiezen om 1 of 2 fabrieken meer te gebruiken en evenzo voor steden. Dan wordt het net iets minder druk bij je fabriek | ||
stbabylon | woensdag 14 januari 2009 @ 12:45 | |
quote:Dan zou je in het vervolg beter niet gelijk moeten komen met 'hij kan HF2, oblivion, etc, etc wel aan', want daardoor geef je aan dat je niet het verschil kent tussen grafische druk op je pc en rekenkracht. | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 12:53 | |
quote:Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten. Je moet inderdaad zelf in de gaten houden wanneer iets te groot en te druk wordt. In dat geval moet je uitwijken naar een ander station bij dezelfde fabriek of zelfs naar een totaal andere fabriek. De KISS-methode is hier goed van toepassing | ||
stbabylon | woensdag 14 januari 2009 @ 12:58 | |
quote:KISS-methode, leg uit | ||
Palmboom313 | woensdag 14 januari 2009 @ 13:07 | |
quote: | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 13:32 | |
Keep It Simple, Stupid. | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 13:33 | |
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle | ||
Palmboom313 | woensdag 14 januari 2009 @ 14:38 | |
quote:ik maak altijd een complexe baan | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 14:53 | |
quote:Het netwerk mag wel complex zijn, dat is juist het leuke van het spel. Maar ga dus niet crisscross door de hele map heen bouwen, dat is het punt | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 16:30 | |
Ik word echt helemaal gestoord van die desync errors. Zou het niet aan de server kunnen liggen? Want iedereen heeft er last van volgens mij | ||
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2009 @ 16:36 | |
quote:ik heb er de laatste tijd geen last meer van. Maar op andere servers heb je het net zo goed. Openttd is nogal gevoelig blijkbaar. start openttd helemaal opnieuw voor je weer connect. Wil wel eens helpen | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 16:47 | |
quote:Maar eerst had ik het nooit.. en nu ineens om de [ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 14-01-2009 17:33:26 ] | ||
drummerdude | woensdag 14 januari 2009 @ 16:51 | |
TVP | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 18:28 | |
Desyncs worden vaak veroorzaakt door: | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 18:30 | |
quote:Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet? | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 19:17 | |
quote:Torrents zijn uit, geen newgrf's. Maar dat van de CPU, ik neem aan dat als de cpu load nooit boven de 10% komt tijdens dat spel dat dat dan wel goed zit? | ||
Probably_on_pcp | woensdag 14 januari 2009 @ 19:19 | |
Hoe werkt dat ECS nou? Ik heb alle ECSgrfs bovenin de grf lijst gezet met Townvector bovenaan. Vervolgens nog de parameters geprobeerd op general behaviour change, maar ik zie geen nieuwe industrieen verschijnen. Hoe kan dit? | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 19:30 | |
quote:Ja Maar bij mij staan ze nu ook uit hoor | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 19:41 | |
Kun je dat trouwens zien, of je achter loopt? Qua dagen? Dan kan ik misschien zien waar het door komt.. | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 19:45 | |
Misschien dat het komt door die achterlijke hoeveelheid vliegtuigen? 161 van united + 34 van mij... | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 19:55 | |
quote:Hmmm, volgens mij kan ik het op de server zien met een bepaald commando, maar ik weet zo niet welke. Of de client het ook kan zien weet ik echt niet. Misschien dat Yorick daar meer over kan zeggen | ||
Probably_on_pcp | woensdag 14 januari 2009 @ 20:06 | |
Zijn er uberhaupt mensen hier die ECS gebruiken? | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 20:10 | |
quote:Ik niet. | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 20:18 | |
Wat is het dan.. | ||
Probably_on_pcp | woensdag 14 januari 2009 @ 20:29 | |
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=ECSVectors Hiermee kun je 32 verschillende soorten producten maken. Je krijgt een enorm cargo scheme op die manier. De nieuwste versie is trouwens pas van gisteren. De site ziet er wel goed uit. Gebruiken jullie een andere new cargo grf? En is dat er 1 die de oude vervangt of wordt er cargo toegevoegd aan het oude schema? | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 20:31 | |
quote:http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectors http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=ECSVectors | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 20:39 | |
Zo, maar dat is gaaf Kun je daar ook online mee spelen? Edit: bart, zou het niet aan die grote hoeveelheid vliegtuigen kunnen liggen? Dat van die desyncs? | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 20:45 | |
quote:Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg is | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 20:47 | |
quote:Nouja, bij mij is het nu zo 'erg' dat ik het iig niet meer kan spelen.. want je bent meer tijd kwijt met opnieuw inloggen en verbinding maken dan met rails aanleggen.. | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 20:53 | |
quote:Hmm. Dan reset ik hem wel. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik zie wel dat iemand boten heeft gebouwd, dat kan soms ook wel het probleem zijn. | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 20:56 | |
Hmm.. kijken of het nu minder is.. hopen maar | ||
Jamiroquai | woensdag 14 januari 2009 @ 21:15 | |
quote:Ohja, vragen is er ook al niet meer bij. Tjeesus. Al m'n vliegtuigen en boten. Edit: Overnieuw [ Bericht 10% gewijzigd door Jamiroquai op 14-01-2009 21:21:56 ] | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 21:19 | |
quote:Saven | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 21:20 | |
Alhoewel een kleine waarschuwing van tevoren dan ook wel handig was geweest. | ||
Probably_on_pcp | woensdag 14 januari 2009 @ 21:22 | |
Gebruiken jullie een new cargo scheme? | ||
sander-3 | woensdag 14 januari 2009 @ 21:26 | |
quote:Nou, wat er met die vorige map aan de hand was weet ik niet, maar ik heb in die nieuwe geen desyncs meer gehad... | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 21:27 | |
quote: quote:Speciaal voor jullie is de game hier te dowloaden. En vragen hoef ik niet, het is mijn server | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 21:34 | |
quote:Nouja, ik zat er niet op hoor. Ik kom alleen even op voor onze zanger hier | ||
Bart | woensdag 14 januari 2009 @ 21:56 | |
quote:Je had anders wel een company! Je weet ondertussen toch wel dat er ook een 'bekijk spel'-knop is he | ||
Jamiroquai | woensdag 14 januari 2009 @ 21:58 | |
quote:Joepie de poepie (h) Ik ga even zwemmen in het geld o/ (Ja, ik hou gewoon van zwarte cijfertjes die "Kaching" zeggen, waar $ voorstaat en die steeds meer worden... Weet ook niet waarom... Roller Coaster Tycoon was precies hetzelfde... (Gaat nu roller coaster tycoon installeren) | ||
MaxMark | woensdag 14 januari 2009 @ 22:00 | |
En het leuke is, nu kan iedereen zwemmen in Jamiroquai's geld | ||
#ANONIEM | donderdag 15 januari 2009 @ 11:54 | |
Ook maar eens wat treintjes laten rijden op de Fok!-server het is jammer dat er eigenlijk geen uitdaging in zit. Het is een kwestie van de kaart volbouwen en bakken met geld verdienen. Ik speel normaal gesproken op de !Speedy-servers. Dit zijn "hard"-servers met een doel. Er word elke keer een random map gehost. Dit kan dus 64x64 maar ook 2048x2048 zijn met een random Goal. Een goal is een doel qua bedrijfswaarde. Meestal is dit zo tussen de 500.000 en 15.000.000. Een potje duurt vaak zo'n 3-5 uur, je krijgt vervolgens punten voor je prestaties en de server restart automatisch. Je mag tot 200.000 lenen, max 1 vliegtuig. Het komt regelmatig dat je met z'n 3en vecht wie het eerste een bepaalde bedrijfswaarde heeft met minimale verschillen. Erg leuk op de Fok-pittige-tijden server heb ik nog niet echt inspiratie voor wat leuks... | ||
Bart | donderdag 15 januari 2009 @ 12:10 | |
quote:Het is ook maar een 'fun'-server waarin iedereen een beetje kan bouwen en leren van anderen. Er zitten een hoop newbies hier op fok die door dit topic in aanraking komen met OTTD, die kunnen zo een beetje kijken wat anderen doen. Dat is het idee achter de server Niet moeilijk, maar leuk en leerzaam | ||
Jamiroquai | donderdag 15 januari 2009 @ 15:06 | |
quote:Maar kan je dat mss wel instellen? Gewoon een heel relax goal dat je pas ergens laat (2100) kan voltooien, maar zodat je wel ergens heen beweegt (en het gevoel hebt dat je wat doet) Nog steeds fun, maar met een doel | ||
stbabylon | donderdag 15 januari 2009 @ 15:13 | |
Ik zit er over te denken om een ZEER heuvelig landschap met alleen maar kleine stadjes te starten (geen industrie). En dan zo'n pitoresk Zwitsers landschap te maken, met overal tunnels. | ||
#ANONIEM | donderdag 15 januari 2009 @ 17:37 | |
Lolz, ik blijf Smily & Co. nog net voor met m'n treinen en dat terwijl hij met 46 vliegtuigen zit te knallen vliegtuigen zijn voor mijn gevoel altijd een beetje imba Maargoed, net de treinen ge-upgrade naar TIM's ... dan blijf ik de nare concorde's nog ff voor | ||
Probably_on_pcp | donderdag 15 januari 2009 @ 19:28 | |
ECS doet het! Veel beter dan al die oude industrieen | ||
Nightshadow | maandag 19 januari 2009 @ 13:37 | |
Woei, dit spel heb ik vroeger grijs gespeeld . Ga hem weer een keertje spelen. Thx voor de informatie op de OP! | ||
wallofdolls | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:52 | |
quote:3. Goederen vervoeren wil ook helpen. En altijd even op een stadje klikken om te kijken wat je aan promotie kan doen. | ||
wallofdolls | dinsdag 20 januari 2009 @ 16:30 | |
Ik ben ook nog een betrekkelijke beginner, als ik een heliplatform maak komen daar altijd net zo veel mensen op als de stad groot is, terwijl zon helicopter hooguit 15 personen kan vervoeren oid. Hoe los ik dat op? | ||
wallofdolls | dinsdag 20 januari 2009 @ 16:33 | |
quote:Eureka, ik ga het gewoon met bushaltes proberen en dan net als in het echt met de bus naar het vliegtuig vervoeren | ||
Jamiroquai | dinsdag 20 januari 2009 @ 19:44 | |
Is er soms trouwens ook een ander level dan dit? Ik heb namelijk nu deze 2x gespeeld (a) | ||
sander-3 | donderdag 22 januari 2009 @ 19:16 | |
Óf er zit een bug in het spel waardoor er ineens 800000 ijzermijnen gebouwd worden, of er zit iemand te kloten met die optie dat je bedrijven kunt aanmaken.. | ||
yorP | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:03 | |
TVP | ||
Jamiroquai | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:17 | |
Waarom is Yorick in vredesnaam moderator? Eerst zit ie mij en mijn broer te treiteren. Mijn broer gaat weg en dan kickt hij mij omdat ik op "Weg-vernieuwing" klikt in de stad waar hij busjes had ("Je drukte 20 keer!") daarna zegt hij "Dat had ik nou al de hele avond willen doen" (Ja, je ziet de text als je op "Join" klikt) Dan treitert hij Sander met een Kick+Ban vanwege "Blocking" terwijl Sander gewoon niet wil dat iemand zijn spullen gaat stelen. Yorick treitert door ("Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick","Ban+kick") en uiteindelijk doet Sander het. Eerste wat Yorick doet is een station+vliegveld bouwen om shit te stelen. Sander verkoopt meteen zijn bedrijf en gaat van de server. Yorick vind het niet meer leuk, gaat van de server. Ik zit in mijn eentje, vind het niet leuk, gaat van de server. En dan vraag ik mij af, "WTF is dat nou weer voor fucking admin?" Ja, ik maakt 200 Bussen, maar 3 seconden later gingen ze weer naar het depot. Ja ik maakte een station, maar zodat jij daar niets kon bouwen, zodat Sander niet wegging. "Jij. Jij, he Jij. Jij! He! He! Hoe oud ben je? 12? 13? 14? 6? 5? 4? 7? 8?" Jezus, denk je nu echt dat je daarmee grappig bent ofzo? Idioot. | ||
SuperWeber | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:21 | |
Er is helemaal niemand op die servert... | ||
sander-3 | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:14 | |
quote:Ja, zo is de lol er wel een beetje af ja. Maar gelukkig kun je offline ook spelen | ||
yorP | zaterdag 24 januari 2009 @ 22:21 | |
quote:Wat is het ook altijd weer een dankbare taak quote:Pardon? Wie treitert wie? Ik vraag jullie allebei om normaal te doen, en dat kunnen jullie dus niet, ik zie dan nog geen reden om jullie te kicken. Vervolgens kick ik je inderdaad, omdat je op weg-vernieuwing klikt in een stad waar ik en sander busjes hadden. Ook zag ik daarna minimaal 6 keer een nieuwsbericht verschijnen met de melding dat jouw bedrijf wegreparatie had betaald. quote: quote:En dat heet niet "treiteren", maar zorgen dat mensen de regels naleven. quote:Stelen? Stelen? ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden Voor zover ik weet zijn goederen die door een fabriek geproduceerd worden niet van een ander, bovendien wilde ik niet eens iets stelen, maar er iets naar toe brengen. Vervolgens ga jij mij ook nog maar een keer blocken, en dan nog "zie daar maar eens langs te komen", dat is altijd een leuke uitdaging quote:Joh, jij zegt "raad eens", dan ga ik inderdaad raden, gek hé [ Bericht 62% gewijzigd door yorP op 24-01-2009 22:34:37 ] | ||
vanOekelen | zondag 25 januari 2009 @ 02:44 | |
quote:Ah, nog iemand die er zo over denkt, de laatste keer dat ik op de fokserver speelde heb ik me ook maar door hem voorgenomen om er maar niet meer te spelen... Ik kan het best waarderen dat iemand een hoop tijd erin steekt om even een beetje op te letten op de server. Maar dan moet diegene niet moeilijk doen over dingen die hij zelf ook doet en proberen het een beetje eerlijk te houden. [ Bericht 8% gewijzigd door vanOekelen op 25-01-2009 02:57:14 ] | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 09:04 | |
Oké, als iedereen nu even de regels van de server leest (wat overigens ook te zien is als je de server binnekomt) op: http://lingen.nu/ttd/rules Dan zul je zien dat stelen niet mogelijk is. Blokkeren is niet toegestaan en terraforming ook niet. Die regels gelden vanzelfsprekend voor iedereen, dus ook voor Yorick en ook voor mij. Yorick dient zich als server-admin wel een beetje volwassen te gedragen, als mensen zich niet aan de regels houden vertel je ze dat, je geeft ze een link naar de regels, luisteren ze nog niet, dan een waarschuwing, nog niet luisteren dan kick, nog niet luisteren dan ban. Ga niet hetzelfde terugdoen, dat weet je best Yorick Voel je een beetje verheven boven het gepeupel, je gaat je toch niet tot hun niveau verlagen | ||
sander-3 | zondag 25 januari 2009 @ 09:37 | |
Ja, nouja, ik vind het niet leuk dat als ik een heel station heb zitten maken bij een fabriek, dat een ander er dan met de goederen vandoor gaat. Dat noem ik stelen, die fabriek maakt het omdat ik daar graan en vee heen breng. Maak gewoon zelf een station bij een eigen fabriek.. Dat is voor iedereen leuker. De map is groot genoeg en er waren genoeg boerderijen, dus waarom zou je op precies dat zelfde stukje land gaan zitten.. dat is gewoon irritant, klaar. En als dat niet mag, prima, dan speel ik wel offline Of op een eigen server.. | ||
SuperWeber | zondag 25 januari 2009 @ 11:15 | |
quote:Dan maak je een station bij een andere fabriek en vervoer je het graan daarheen. Er zal niemand zijn die je tegenhoud. Daarnaast zal degene die je goederen "steelt" minimaal 1 trein voor niets staan, Daarna ga je vanaf je nieuwe fabriek onmiddelijk de goederen vervoeren... | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 11:54 | |
quote:Als er geen concurrentie mag zijn van jou, wat is dan het doel van multiplayer? Je speelt met z'n allen op 1 map, maar van enige vorm van interactie mag geen sprake zijn. Dan kun je net zo goed singleplayer spelen. Die fabriek maakt niet goederen omdat jij er graan heen brengt, die fabriekt maakt dat omdat ie graan van jou koopt. Daar ontvang jij geld voor, daarna is dat graan niet meer van jou maar van die fabriek. Die fabriek maakt er goederen van, die iedereen vervolgens weer kan vervoeren. Dat is het hele idee van het spel. En als jij die goederen ook vervoert en een hogere rating hebt dan je concurrent, krijg jij gewoon het leeuwendeel van de goederen. Dan heb je amper last van je concurrentie. En jij kan hetzelfde bij hem doen he! Bouw daar ook lekker wat treintjes Wat je ook kan doen, is als die ander offline is, gewoon geen graan meer vervoeren naar die fabriek, maar naar een andere fabriek. De treinen van de concurrent staan dan lekker niets te doen, maar hebben wel kosten! Je tegenstander zou zelfs failliet kunnen gaan als ie geen andere inkomsten heeft Dus: mogelijkheden genoeg! Maar ja, als je dat niet wil, dan zul je inderdaad een andere server moeten opzoeken. Er zijn wel servers waar "stelen" niet mag. | ||
Jamiroquai | zondag 25 januari 2009 @ 13:28 | |
quote:Het is toch een fun-server? Als iemand het aardig en normaal vraagt of niemand wil gaan stelen, dan doe je dat toch gewoon niet? En als niemand er last van heeft, dan is er toch geen probleem? Fabrieken genoeg! Als mensen zo nodig super-competitief willen spelen gaan ze maar naar Fok! Pittige Tijden, toch? [ Bericht 2% gewijzigd door Jamiroquai op 25-01-2009 13:35:19 ] | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 14:32 | |
quote:Natuurlijk is het een funserver. Maar als je een beetje concurrentie hebt, is dan de fun gelijk weg ofzo? Je kan er ook gewoon geen acht op slaan dat anderen ook goederen vervoeren, laat ze lekker. Ga andere dingen vervoeren, genoeg industrieën zoals reeds eerder gezegd door anderen. Uiteraard kan je netjes vragen of iemand geen goederen wil vervoeren van een fabriek waar jij graan/vee/staal aanlevert. Die persoon hoeft daar geen gehoor aan te geven (alhoewel het natuurlijk wel mag ). Maar ik ga niet optreden als scheidsrechter wie wat mag vervoeren, imho is stelen in dit spel niet mogelijk en iedereen mag alles vervoeren. Of iedereen die met regelmaat op de fokserver zit moet het erover eens zijn dat maar 1 bedrijf per industrie mag afnemen, dan stellen we dat in. Maar dan moeten meer mensen zich daarover uitlaten. Dus geef je mening | ||
vanOekelen | zondag 25 januari 2009 @ 14:50 | |
Competitie tussen bedrijven moet natuurlijk gewoon kunnen, vooral bij een vrij volle map wordt het anders helemaal saai om er als nieuweling bij te komen. Daarnaast kan je inderdaad gewoon single player gaan spelen als je geen competitie wilt toch? | ||
sander-3 | zondag 25 januari 2009 @ 15:26 | |
Ik vind dat concurrentie in ttd inhoud dat 2 bedrijven dezelfde dingen doen, en daar beter in willen zijn dan de ander. Dus allebei de bedrijven ergens een fabriek opzoeken, en daar graan en vee aan gaan leveren, en dan de goederen vervoeren. Die goederen zie ik dan als een soort gift, een soort voordeeltje die je dan krijgt omdat jij die fabriek bevoorraad. En niet dat iemand dat voordeeltje wat er door jou is, door jouw bevoorrading, weg gaat lopen kapen. Dan ga je in elkaars vaarwater zitten, nou, dat vind ik niet leuk. Als je het nou afspreekt ofzo, dan is het wat anders. Zo van, jij brengt er graan vee en staal naartoe, dan breng jij de goederen weg.. ofzo. En dat je het bij een andere fabriek weer andersom doet. | ||
Gamer_V | zondag 25 januari 2009 @ 15:30 | |
Kapitalisme 101 | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 16:05 | |
quote:En als ik nou graan ga vervoeren naar dezelfde fabriek als jij? Mag ik dan gaan klagen omdat je mijn goederen ook wegkaapt? | ||
sander-3 | zondag 25 januari 2009 @ 16:10 | |
quote:Nee, denk het niet. Waarom zou je dat überhaupt willen? Maar kun je dan totaal niet begrijpen wat ik bedoel? | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 16:12 | |
quote:Lekker eerlijk Als ik jouw goederen wegkaap mag je wel zeuren, maar andersom niet quote:Omdat het graan vervoeren geld oplevert. quote:Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er totaal niet mee eens. Singleplayer = geen concurrentie, multiplayer = wel concurrentie. | ||
sander-3 | zondag 25 januari 2009 @ 16:36 | |
quote:Ik bedoelde nee, als in dat ik dan niet mag klagen. Dat het dan wel eerlijker zou zijn als wanneer ik de enige zou zijn die er iets heen brengt. (had het blijkbaar niet goed gelezen) quote:Het ging bij die vraag specifiek om het stukje 'dezelfde' Waarom precies uitgerekend naar díe fabriek, terwijl er nog 50 zijn. Ik snap de lol er ook niet van hoor. Ik bedoel, het lijkt mij in alle opzichten leuker om zelf geld te verdienen door een hele keten op te bouwen, dan door het als een soort parasiet weg te gaan zitten zuigen uit de keten die een ander gestart is. En zoals ik zei, als je het dan onderling afspreekt ofzo, dan zou het wel leuk wezen, maar op deze manier vind ik het zo treiterig overkomen. quote:Maar zoals ik zei, ik vind dat geen concurrentie, ik vind het meer elkaar voor de voeten lopen. Je kan toch ook concurreren door ergens anders een keten op te bouwen en meer geld te verdienen dan de ander, of de goederen naar dezelfde stad te brengen, en dan daar weer passagiers vandaan te halen, zodat die stad groter en groter wordt? Dat lijkt mij een leuke gang van zaken. Maargoed, ik zal het bij een volgende reset van de server nog wel eens proberen | ||
Gamer_V | zondag 25 januari 2009 @ 16:49 | |
quote:http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/?zoekwoord=concurentie con·cur·ren·tie de; v mededinging, wedijver, m.n. in het bedrijfsleven Opgelost slotje. | ||
Bart | zondag 25 januari 2009 @ 17:32 | |
quote:Om dezelfde reden dat jij die fabriek hebt gekozen in plaats van een van die andere 50. Misschien ligt het wel gunstig t.o.v. andere industrieen, is hij het verst weg van alles, is ie niet midden in 3 bergketens, enz enz. Hangt van de situatie af. quote:Ik vind het ook geen leuke manier om mijn geld te verdienen hoor, zou het ook niet snel doen. Tenzij een ander een fabriek 2000 goederen per maand laat uitpoepen maar er zelf niets van transporteert, dan is het toch een leuk lijntje quote:Tja, de afspraak is dus dat iedereen alles mag vervoeren en dat dat geen treiteren is, maar concurreren. quote:Wat jij omschrijft is geen concurrentie, dat zijn twee mensen die singleplayer spelen, maar dan toevallig op dezelfde map. quote:Dan heb je nu je kans, hij is gereset | ||
BraveDribbel | maandag 26 januari 2009 @ 11:48 | |
Werkt OpenTTD ook op windows vista? heb wel weer zin om dit spel te spelen ! | ||
MaxMark | maandag 26 januari 2009 @ 11:48 | |
quote:Uit'raard. | ||
sk888er | maandag 26 januari 2009 @ 20:42 | |
Ik kan niet meer synchroniseren met elke server :/ Normaal speel ik gewoon online, mijn internetspeed is gewoon en bij andere spellen heb ik geen probleem m te spelen. | ||
MaxMark | maandag 26 januari 2009 @ 20:44 | |
quote:Even opnieuw installeren? | ||
sk888er | maandag 26 januari 2009 @ 20:53 | |
Ziet er naar uit dat het werkt, enig idee hoe het komt? | ||
MaxMark | maandag 26 januari 2009 @ 21:11 | |
quote:Ik kan geen zinniger antwoord geven dan "het is een beta" | ||
vanOekelen | dinsdag 27 januari 2009 @ 00:14 | |
quote:Welke versie / besturingssysteem? | ||
sk888er | dinsdag 27 januari 2009 @ 07:48 | |
quote:Vista 64. Was echt vaag want had die middag nog gespeeld en toen deed ie het nog en had in de tussentijd ook niets meer veranderd. | ||
Bart | woensdag 28 januari 2009 @ 09:04 | |
Wat krijg je dan voor foutmelding? | ||
wallofdolls | woensdag 28 januari 2009 @ 09:31 | |
quote:Sorry hoor. Even oude koeien uit de sloot halen Zoals al gezegd: jij verkoopt graan aan de fabriek. Daar krijg je dus geld voor. Vervolgens maakt die fabriek goederen die ie weer aan elke willekeurige speler kan uitdelen. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat is geeneens concurrentie. Dat is gewoon het starten van een nieuwe activiteit door een ander bedrijf met goederen die van de fabriek zijn. Dan heb je ook nog het principe dat je met twee bedrijven graan haalt van éen boerderij. Daar wordt het concurrentie. Degene die de beste graanvervoerder is krijgt het meeste graan op zijn stationnetje. Maar dat geldt net zo goed in singleplayer!... als je slecht vervoert krijg je minder graan. Dat laatste kan wel irritant zijn als je net begint en dus niet voor de concurrentie maar voor het leren gaat, inderdaad. Maar om dan als een klein kind te reageren | ||
sir_DERFEL | woensdag 28 januari 2009 @ 15:21 | |
ik ben weer eens een bedrijf begonnen op de FOK!server. Maar wat zijn steeds die kleine stukjes station bij, bijvoorbeeld, een kolenmijn?? zoals deze: En dan bedoel ik dat groene station van 1 vakje.. | ||
Bart | woensdag 28 januari 2009 @ 15:24 | |
quote:Dat zijn stations, zoals je zelf al zegt. Die horen bij een ander station om zo te zorgen dat de kolen van die mijn ook bij het andere station terechtkomen. | ||
sir_DERFEL | woensdag 28 januari 2009 @ 16:40 | |
quote:maar hoe worden die dan gebouwd? want als je er een nieuw station neerzet (1 vakje) dan komt er toch gewoon een heel nieuw station i.p.v. onderdeel van een anders station? | ||
Bart | woensdag 28 januari 2009 @ 17:43 | |
quote:Daarom moet je dus geen nieuw station bouwen maar je bestaande station uitbouwen tot de plek waar je hem wil hebben. | ||
sir_DERFEL | woensdag 28 januari 2009 @ 18:27 | |
quote:ok thx, zal et eens proberen | ||
sander-3 | woensdag 28 januari 2009 @ 20:16 | |
quote:Joh, als jij het uiten van je ongenoegen een reactie van een klein kind vind, prima. Ik vind het kinderachtig om een week later precies dezelfde dingen te vertellen als die wij al gezegd hebben, nadat het probleem al lang opgelost is, alleen om nog even een ruzietje uit te lokken. En bovendien, als ik vind dat dat geen concurrentie is, dan vind ik dat, klaar! | ||
wallofdolls | woensdag 28 januari 2009 @ 21:29 | |
quote:Beetje flauw om dan dat aan te halen terwijl ik niet eens echt tegen je betoogde. En het was drie dagen. Beetje gefrustreerd? | ||
sander-3 | woensdag 28 januari 2009 @ 22:46 | |
quote:Ja hoor, ik ben gefrustreerd, jij hebt gelijk Kunnen we het nu weer over wat anders hebben? quote:Ik zat toevallig net wat te lezen over een nieuwe patch die dat makkelijker maakt | ||
Bart | woensdag 28 januari 2009 @ 22:48 | |
quote:Die patch is al aardig oud Maar ze hebben hem nu inderdaad toegevoegd in trunk, dat is wel mooi Hopelijk zit ie dan ook in de volgende stable! | ||
sander-3 | woensdag 28 januari 2009 @ 22:55 | |
quote:Oh, ja, ik vond het al zo vreemd dat het stond genoemd bij New Features Since 0.6.0, terwijl die niet in 0.6.3 zit. Kun je eigenlijk 2 versies naast elkaar hebben? Dus dat ik een nightly build heb zodat ik eens kan klooien met dat PBS , maar ook de stable, voor multiplayer? En Bart, speel jij nog wel eens eigenlijk? Ik zie je niet meer op de server | ||
vanOekelen | woensdag 28 januari 2009 @ 23:02 | |
quote:Ik heb er een stuk of vijf. Ja dus... | ||
Bart | donderdag 29 januari 2009 @ 08:41 | |
quote:Kan zonder problemen. Zorg wel dat je verschillende mapjes hebt, en dat je openttd.cfg en savegames in die verschillende openttd-mappen staan, in plaats van in je mijn documenten. Anders krijg je straks dat je savegames niet meer kan openen. En ik ben de laatste tijd een beetje op de 360 aan het spelen waardoor ttd er een beetje bij inschiet | ||
yorP | donderdag 29 januari 2009 @ 16:34 | |
Er komen alleen nieuwe features in de 0.x.0 releases, in de 0.x.x releases komen alleen bugfixes, de volgende stable met de distant-join stations patch is dus 0.7 | ||
Jamiroquai | donderdag 29 januari 2009 @ 19:54 | |
Sander! Geen boten!!! | ||
Bart | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:37 | |
OpenTTD 0.7.0-beta1 is uit Nieuwsbericht Topic op TT-forums.net Changelog En het belangrijkste: de download | ||
Bart | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:37 | |
Fokserver wordt overigens niet geupdate met beta's... | ||
sander-3 | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:44 | |
Zo, wow.. dat zijn nog eens een hoop dingen in die changelog.. Gelijk ff installeren. | ||
MaxMark | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:56 | |
quote:Moet je wel een redelijke server voor hebben, of niet? | ||
sander-3 | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:03 | |
quote:Zou inderdaad wel een colo moeten wezen, want met je gewone adsl lijntje ga je dat niet redden schat ik zo.. | ||
maartena | dinsdag 17 februari 2009 @ 23:12 | |
quote:Ik heb m'n servers maar wel geupdate. Leukste is dat je nu 15 bedrijven kunt starten (1 voor elke beschikbare kleur), en er maximaal 255 clients kunnen connecten. Erg leuk voor drukke servers. Ik moest ook maar eens kijken naar hoe die automatische newgrf download gaat werken..... | ||
maartena | dinsdag 17 februari 2009 @ 23:16 | |
quote:Server hardware gaat op zich meevallen, bandbreedte is denk ik een ander verhaal. Voor een "volle" server met 10 spelers/8 bedrijven heb je momenteel zo ongeveer 16 kbit/s per speler nodig. Op 128kbit/s kun je dus prima een server draaien. (map uploads daarbuiten gelaten). Ik heb 5 servers draaien, en gemiddeld zijn er twee relatief druk (5+ spelers) en drie een stuk rustiger. Afhankelijk van welk jaar de server is, en welk tijdstip, kan het voorkomen dat ik 30 spelers heb, of slechts 1 of 2 spelers. Ik ga 15 bedrijven toelaten, en eens kijken hoe het gaat, en of er animo voor is. 255 spelers verwacht ik niet echt...... Wat ook erg interessant is: - Feature: Allow moving clients between companies/spectators by the server and the clients themselves (r15242) Ik lees dat als een mogelijkheid om spelers te "bombarderen" tot spectator zonder ze uit de server te knikkeren, en het voor spelers het mogelijk te maken een spectator "in dienst te nemen" bij het bedrijf zonder dat een reconnect nodig is, etc. En: Feature: Path based signalling (r13926-13967) En ik ben dus totaal vergeten hoe dat ook alweer werkte...... dat wordt experimenteren maar. [ Bericht 29% gewijzigd door maartena op 17-02-2009 23:24:47 ] | ||
vanOekelen | woensdag 18 februari 2009 @ 01:11 | |
quote:Dat is niet erg want het is ook totaal veranderd . TOV de oude PBS. | ||
MaxMark | woensdag 18 februari 2009 @ 01:17 | |
Schokkende gameplay-veranderingen zijn toch wel achterwege gebleven. Het meest opvallend, voor mij, is het nieuwe ordersysteem. | ||
maartena | woensdag 18 februari 2009 @ 08:20 | |
De openttd.cfg is ook veranderd, e.e.a. is nu makkelijker aan te passen, zoals de custom_diff settings. Ik heb mijn server openttd.cfgs herschreven, wel zo handig vanwege de nieuwe opties. Ook leuk is dat je nu tot aan de rand kunt bouwen, en dus kaarten kunt maken ZONDER water. | ||
Nebeorx | woensdag 18 februari 2009 @ 17:43 | |
dit spel heeft een betere gameplay als 'railroads' | ||
MaxMark | woensdag 18 februari 2009 @ 19:28 | |
Beter dan. | ||
MaxMark | woensdag 18 februari 2009 @ 19:31 | |
En welke Railroads, trouwens? Oude of nieuwe versie? | ||
Nebeorx | donderdag 19 februari 2009 @ 00:41 | |
quote:Sid meiers railroads | ||
Bart | donderdag 19 februari 2009 @ 07:56 | |
quote:Dat was allang bekend | ||
Trannellius | donderdag 19 februari 2009 @ 15:00 | |
Ik ben gisteren begonnen, en zoals emt veel tycoon spellen is het best verslavend . Vooral het in elkaar passen van trein verbindingen is in het begin best pittig . Ik heb wel een beginnersvraagje, welke erg verwarrend voor mij is. Misschien dat iemand mij kan helpen? - Ik heb een ijzererts mijn, die vorige maand 72000 kg heeft geproduceerd en 0% getransporteerd. Echter, als ik er een station naast bouw, en daarop klik, wordt er aangegeven dat er totaal geen ijzererts op vervoer ligt te wachten. Iemand een idee hoe dat komt? | ||
MaxMark | donderdag 19 februari 2009 @ 15:06 | |
quote:Pas als de eerste geschikte trein (dus in dit geval met ijzerertswagons) het station heeft aangedaan, begint de mijn te produceren. Dit geldt voor alle industrieen en ook zo met passagiers. | ||
Trannellius | donderdag 19 februari 2009 @ 15:20 | |
quote:Ah, was mij niet eens opgevallen . Overigens, maakt het uit voor wanneer je een station bouwt in hoeverre zijn reikwijde over de mijn/groeve/boerderij valt? Moet dat er helemaal overheen komen of is slechts een gedeelte genoeg? | ||
Bart | donderdag 19 februari 2009 @ 15:28 | |
quote:Hangt van de industrie af, bij de meeste is 1 vakje genoeg, maar bij raffinaderijen zijn er geloof ik maar bepaalde tiles die produceren, daar moet er dan wel 1 van in het bereik vallen. Bij bossen en mijnen is sowieso 1 tile voldoende. | ||
vanOekelen | donderdag 19 februari 2009 @ 16:25 | |
Volgens mij is voor het ophalen van productie altijd slechts een vakje nodig, voor de acceptatie soms meerdere. Hoeveel en welke vakjes van de industrie je nodig hebt kan je met het vraagtekentje (land area information) kijken, als er bijvoorbeeld staat dat een vakje 1/8 passagiers accepteerd betekend dat dat je nog acht van die vakjes minimaal nodig hebt (of een van 1/2 pasagiers en 3*1/8 enz.). | ||
maartena | donderdag 19 februari 2009 @ 19:38 | |
Ik speel weinig met schepen, maar gisteren was ik aan het spelen met wat bootjes.... en ontdekte de AQUADUCT optie! Waterbruggen ftw | ||
MaxMark | donderdag 19 februari 2009 @ 19:52 | |
quote:Ik start even op | ||
sander-3 | donderdag 19 februari 2009 @ 19:54 | |
quote:Dat vind ik zelf nou een van de minst nuttige dingen. Ik had gehoopt dat je eindelijk seinen in tunnels en bruggen kon maken... | ||
MaxMark | donderdag 19 februari 2009 @ 20:01 | |
Mja, in principe is het hetzelfde als een gewoon kanaal aanleggen en daar een tunnel ondergooien. Maar toch wel een leuk idee | ||
MaxMark | donderdag 19 februari 2009 @ 20:10 | |
De herindeling van het ordermenu is ook irritant. Ik druk steeds de verkeerde knoppen in. | ||
maartena | donderdag 19 februari 2009 @ 20:38 | |
quote:Ja, dat zou inderdaad enorm handig zijn.... Maar in principe is 0.7.0 "feature complete", en de beta's zijn dus om te testen. Verwacht dus geen nieuwe features meer, alhoewel het niet onmogelijk is natuurlijk. | ||
MaxMark | donderdag 19 februari 2009 @ 20:39 | |
quote:Kunnen we geen nieuwe features verwachten voor een 0.8.0 ooit? Of staan daar al heel andere dingen voor gepland? | ||
sander-3 | donderdag 19 februari 2009 @ 20:54 | |
quote:Ik ook idd Ik deed per ongeluk steeds verwijder ipv ga naar.. | ||
Bart | donderdag 19 februari 2009 @ 20:56 | |
quote:Nieuwe features komen pas weer bij 0.8.0. Welke features dat zijn hangt van circa 44.930 factoren af, waaronder het gemiddelde aantal vissen in een school haring, de temperatuur op Haiti op 12 juli 2034 om 13.37 uur, het aantal auto's dat gemiddeld in de spits langs knooppunt Grijsoord rijdt en hoe vaak Obama dit jaar voor flapoor wordt uitgemaakt. | ||
sander-3 | donderdag 19 februari 2009 @ 20:56 | |
Ik snap nog steeds niks van die path based signals He, ook interessant.. als je een trein stil zet, en er is 'iets' aan de hand.. wat weet ik nog niet precies, dan staat er 'wacht op vrije route'.. maar m.i. is die gewoon vrij.. maargoed [ Bericht 49% gewijzigd door sander-3 op 19-02-2009 21:03:08 ] | ||
maartena | zaterdag 21 februari 2009 @ 19:56 | |
quote:Er komen nog wel wat kleine nieuwe features in de 0.7.x series, maar echt grote toevoegingen (zoals cargodest) zal pas in 0.8 plaats vinden denk ik. Je kunt in 0.7.0 trouwens ook ip-ranges bannen kom ik achter. Nu doe ik dat toch al gewoon via de IPsec firewall in Windows 2008 Server, maar voor hen die 1 server runnen wellicht toch handig. | ||
drummerdude | zaterdag 21 februari 2009 @ 19:58 | |
quote:OK, bedankt | ||
maartena | zaterdag 21 februari 2009 @ 20:30 | |
quote:Je vergeet het belangrijkste: | ||
Trannellius | zaterdag 21 februari 2009 @ 20:33 | |
Nog een leuk vraagje: ik heb twee kolenmijnen en een energiecentrale op een lijn liggen, met als volgorde C-M-M. De orders voor mijn treinen zijn om heen en weer tussen C en de laatste M te rijden, want dan pikken ze onderweg ook de middelste M op. Nu is het zo ver dat de middelste mijn zo veel produceert dat mijn treinen vaak al vol zitten op weg naar de laatste mijn. Hoe kan ik mijn treinen dan instellen dat ze meteen naar de centrale te gaan, ipv nog even de laatste mijn met een bezoek te vereren? | ||
yorP | zaterdag 21 februari 2009 @ 21:24 | |
quote:Of 0.7.5, als die er komt Rivers kwamen ook pas met 0.6.0-beta3 ofzo | ||
Bart | zondag 22 februari 2009 @ 08:27 | |
quote:Nieuwe features zitten echt alleen maar in 0.x.0 versies hoor (of in beta's daarvan, of RC's of hoe ze het ook willen noemen)... In 0.x.(x!=0) zitten echt bijna nooit nieuwe features, in elk geval geen grote. | ||
yorP | zondag 22 februari 2009 @ 10:10 | |
quote:Je bedoelt zoals bij 0.3.5? | ||
vanOekelen | zondag 22 februari 2009 @ 10:34 | |
Of 0.4.5? | ||
Roland. | zondag 22 februari 2009 @ 11:15 | |
quote:Jammer als het veranderd is, voor TTDpatch werkte het fantastisch.. Voornamelijk rond station-gebieden. | ||
yorP | zondag 22 februari 2009 @ 11:25 | |
quote:Veranderd wil niet zeggen dat het ook slechter werkt | ||
Bart | zondag 22 februari 2009 @ 13:25 | |
quote: quote:En staan daar ook major features bij zoals cargodest, pbs, trams, bridges over alles? Of zijn het alleen maar kleine dingetjes? | ||
TJDoornbos | zondag 22 februari 2009 @ 14:05 | |
ook maar weer eens geinstalleerd | ||
Jamiroquai | zondag 22 februari 2009 @ 15:48 | |
Ik wil uitbreiden Maar dit word tegengehouden door Rener (Pijl is richting van uitbreiding) Kan Meneer Rener: A: (Niet gebruikt) Vliegveld wegdoen B: Land verkopen en Vrachtwagen stations weghalen. C: Kan een mod de (door Rener neergezette) fabriek weghalen? Zo niet dan bouw ik er maar omheen Ga iemand anders pesten ofzo. | ||
rener | zondag 22 februari 2009 @ 20:14 | |
Heb ze verwijderd. Wou iets met dat vliegveld maar later toch maar niet. Sorry voor de overlast | ||
Bart | zondag 22 februari 2009 @ 20:40 | |
Land opkopen is overigens ook niet toegestaan, dus wil de eigenaar van al die bordjes ze ook verwijderen? | ||
maartena | zondag 22 februari 2009 @ 21:56 | |
quote:Ik zou die lijsten toch geen "kleine dingetjes" willen noemen..... In 0.3.5 zit dedicated server support, de chat functie, een compleet herschreven multiplayer gedeelte en de in-game server list is er in gekomen. In 0.4.5 is het klonen van treinen, een hoop newgrf toevoegingen, transfers, etc. Dat zijn toch vrij ingrijpende veranderingen. | ||
Jamiroquai | zondag 22 februari 2009 @ 22:15 | |
quote:Ik verwijder ze grotendeels in een periode van Dat betekent dat het binnen Als iemand er iets tussen wil stoppen, moet je het maar ff vragen, dan zie ik of het past in de huidige en toekomstige bouwplannen. (Zoals ik trouwens netjes op een bordje heb gezet.) Edit: Als ik langer dan 10 seconden kan spelen... DESYNC Beter? [ Bericht 2% gewijzigd door Jamiroquai op 23-02-2009 00:01:36 ] | ||
ouderejongere | maandag 23 februari 2009 @ 22:08 | |
De nieuwste beta werkt samen met de ESC-vectors. Het wordt wel allemaal een heel stuk moeilijker (en realistischer). Een industrie die drie verschillende grondstoffen nodig heeft zal na een tijdje een grondstof die overvloedig wordt aangeleverd niet meer accepteren. Jammer is dat de computerspelers er niks meer van kunnen maken. Er starten wel 15(!) conculegabedrijven op, maar geen enkele begint aan bouwen. | ||
yorP | dinsdag 24 februari 2009 @ 16:23 | |
quote:Welke AIs heb je dan gebruikt? Voor zover ik weet is AdmiralAI de enige die met ECS om kan gaan | ||
maartena | dinsdag 24 februari 2009 @ 16:42 | |
Ik heb een server gebouwd (Maarten 6) met ECS op 0.7.0-beta1. Alle gebruikte NewGRF's zijn middels BaNaNa te downloaden..... heb gisteren al een aardig bedrijfje zitten bouwen. Je moet inderdaad opletten dat als je goederen brengt, dat je de resultaat-goederen (e.g. sand --> glass) ook weer gaat vervoeren, anders zit de glasfabriek op een gegeven moment barstensvol met glas, en houdt ie op met het accepteren van zand Het is dus niet eerst 12 zandpitten aansluiten, en dan eens kijken of we wat met dat glas kunnen doen..... nee, je moet eigenlijk vrij snel een complete route opbouwen, zand ---> glas ---> goederen ---> stad. Ook zijn er industrieen die weinig produceren als er niets wordt aangeleverd, zoals bijv. oil seeds van een fruit plantations..... om die goed te laten produceren heb je fertilizer nodig, welke geproduceerd wordt met distilled products, welke weer gemaakt wordt met oil.... of oil seeds. vicieuze circel dus Verder is het wel een stuk interessanter. Ik gebruik de UK renewal train set, en dat gaat allemaal perfect. Je moet nu ook wagonnetjes renewen op een gegeven moment, alhoewel ik wagon speed limits heb uitstaan. Maar capaciteit is altijd handig, en toch dezelfde lengte blijven gebruiken. Erg leuk! Had gisteren 1 speler erbij, maar ik denk dat veel mensen nog niet helemaal op de hoogte zijn van ECS/NewGrf etc. | ||
sander-3 | dinsdag 24 februari 2009 @ 17:00 | |
quote:Cool.. hoe kan ik daaraa mee doen? | ||
yorP | dinsdag 24 februari 2009 @ 17:05 | |
quote:Gewoon Maarten-6 opzoeken | ||
sander-3 | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:17 | |
Ik snap alleen nog geen kut van die pbs. Is het nu zo dat je die ook nog in combinatie met de normale signalen kan gebruiken? (Dat zal best wel kunnen, maar heeft het ook nut?) Ennehm, weet iemand een site waarin dat soort stations staan uitgelegd die jullie (Yorick en Bart) wel eens maakten? Met van die 'vierkantjes'? En waar misschien ook meerdere ideeën op staan? [ Bericht 36% gewijzigd door sander-3 op 24-02-2009 18:57:12 ] | ||
Bart | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:55 | |
quote:Gebruik PBS voor kruisingen waar ze nodig zijn, rest kun je gewoon normale seinen gebruiken. | ||
ouderejongere | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:08 | |
quote:Thanks! Ga ik uitproberen van het weekend. | ||
sander-3 | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:12 | |
Oke.. dit is raar. Een zand pitt heeft vehicles nodig om zand te produceren, een vehicle fabriek heeft glas nodig, en staal, en nog iets, en een glas fabriek heeft zand nodig.. maar hoe kom ik aan zand zonder vehicles | ||
ouderejongere | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:16 | |
quote:Vehicles (worden ook geaccepteerd door mijnen) versnellen de productie, maar zonder werken ze ook. | ||
sander-3 | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:18 | |
:| Nou.. dan snap ik er geen zak van. Ik heb een trein een half uur laten wachten op dat station, maar er werd niks geladen. | ||
ouderejongere | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:20 | |
quote:Heb je wel oldwagons-newcargos.grf geïnstalleerd ? (en je treinen omgebouwd?) | ||
sander-3 | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:27 | |
Niet dat ik weet.. ik heb wel allemaal nieuwe wagons. Ik had op newgrf instellingen geklikt, bij die multiplayer game, en ik dacht dat het dan goed was.. Ik zal nog eens even kijken... kolen worden wel geladen btw.. En wtf zijn al die grote schepen die op elk stukje water van de map te vinden zijn.. Fishing grounds staat erbij.. en je kan er passagiers heen brengen met een helicopter.. maar zo veel lijkt me niet echt goed [ Bericht 25% gewijzigd door sander-3 op 24-02-2009 19:33:05 ] | ||
Nebeorx | dinsdag 24 februari 2009 @ 22:45 | |
Kan iemand me zeggen waar ik goederen zou kwijt kunnen? | ||
Bart | dinsdag 24 februari 2009 @ 22:46 | |
quote:In een stad. | ||
Nebeorx | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:28 | |
quote:Meer dan hoeveel inwoners? | ||
Bart | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:51 | |
quote:Heeft niets met inwoners te maken. Alle gebouwen binnen de stationsradius moeten opgeteld meer dan 8/8 goederen accepteren. Hoeveel achtste een bepaald gebouw accepteert kun je met de infoknop bekijken. Ook kun je gewoon in het stationsbouw-venster "previewen" wat het station gaat accepteren als je hem op een bepaalde plek zou bouwen, zorg gewoon dat goederen daarbij staat. | ||
Nebeorx | woensdag 25 februari 2009 @ 00:11 | |
Je hebt het over 8/8 flatgebouwen bedankt! | ||
Bart | woensdag 25 februari 2009 @ 08:32 | |
quote:Graag gedaan Server is trouwens offline door een HD-crash. Moet nu toch OTTD opnieuw installeren, dus dan gelijk ook maar 0.7.0 beta 1. Wordt waarschijnlijk vanavond ergens. | ||
rihago | woensdag 25 februari 2009 @ 10:37 | |
hmm ook maar eens installeren.. waarvoor dient de server eigenlijk? soort multiplayer ofzo?? | ||
Bart | woensdag 25 februari 2009 @ 10:48 | |
quote:Als je even de OP leest, je hoeft maar t/m de tweede regel... | ||
Jamiroquai | woensdag 25 februari 2009 @ 12:31 | |
Waar kan je auto's kwijt? Ik bracht ze eerst naar een sand-pit, maar na 300 auto's accepteren ze het niet meer. Dus dan naar een boerderij, hetzelfde verhaal. Nu probeer ik ze in een stad te dumpen, zonder car-sales-gebouwtje trouwens, dus ik dump ze gewoon op het station? Auto's zijn gruwelijk vet en je verdient er goudgeld mee, maar het is echt vervelend om ze kwijt te raken... Hoe zorg je trouwens dat een trein NIET naar een station (bijv. Sand-pit) gaat waar al 300 auto's zijn gedumpt? Dat ie dan automatisch naar een alternatief station gaat? | ||
sander-3 | woensdag 25 februari 2009 @ 13:19 | |
quote:Hmm dat zou wel mooi zijn. Op die andere server (maarten6 ofzo) wordt mijn bedrijf heel de tijd verwijderd.. Ga jij dan ook van die nieuwe bedrijven installeren? Of niet? | ||
Bart | woensdag 25 februari 2009 @ 13:29 | |
quote:ECS bedoel je? Nee, was ik niet van plan. Ik gebruik gewoon de normale 0.7.0 zonder extra grf's. Hoogstens nog de copy-paste patch erbij, maar daar heb je als gebruiker zelf keus in of je die gebruikt. | ||
sander-3 | woensdag 25 februari 2009 @ 13:43 | |
quote:Ah, jammer.. het is op zich best leuk Kun je het dan ook niet zo doen, dat je bijvoorbeeld 1 game doet waarbij je wel die grf's hebt, en 1 game waarbij je de normale oude versie hebt? Waar gebruik je die copy-paste patch dan voor? Wat kopieer je dan? | ||
Bart | woensdag 25 februari 2009 @ 13:56 | |
quote:Dat zou in theorie kunnen, ik moet echter tijd hebben om een server in te stellen met die dingen, en ik heb zelf geen ervaring met ECS. Als iemand echter een kant en klare installatie heeft met al die zooi, dan wil ik hem wel hosten hoor. quote:Tracks. | ||
sander-3 | woensdag 25 februari 2009 @ 14:29 | |
quote:Oke, zou wel leuk zijn. Najah.. we zien het wel Ik heb nu die newgrf's die die ene multiplayer server ook gebruikte opgeslagen, en die gebruik ik nu in een lokale game. | ||
sander-3 | woensdag 25 februari 2009 @ 14:38 | |
Ik heb trouwens wel eens geprobeerd om een dedicated server te starten op mijn linux server, maar ik wist de goeie commando's niet.. Anders zou ik het zelf eens kunnen proberen, i.c.m. die newgrf's.. | ||
Jamiroquai | woensdag 25 februari 2009 @ 14:47 | |
quote:Mss kan je t ergens op een forum vinden? Dat ECS is echt vet. PS: Is dit iets? http://www.openttdcoop.org/wiki/Servers En dan om precies te zijn: "Current configuration on this server: Public_Server_openttd.cfg" | ||
maartena | donderdag 26 februari 2009 @ 00:42 | |
Ik heb ook het vrachtwagentjes-newgrf voor ECS erbij gezet nu..... alleen boten moet ik nog even het juiste newgrf-je voor vinden. ECS maakt het wel weer een stuk interressanter om te spelen. Kijk wel even uit dat je de juiste newgrfs uitzoekt, kies alleen van de lijst op content.openttd.org, zodat de newgrfs makkelijk in-game te downloaden zijn | ||
maartena | donderdag 26 februari 2009 @ 00:44 | |
quote:Ik heb auto-clean aanstaan, maar nu er 15 bedrijven kunnen denk ik dat ik de auto-clean waarden maar eens ga aanpassen. Als je openttd gewoon laat draaien, verdwijnt je bedrijf ook niet. | ||
maartena | donderdag 26 februari 2009 @ 00:44 | |
quote:Overigens is die er nog niet voor 0.7.0-beta1 | ||
Jamiroquai | donderdag 26 februari 2009 @ 14:34 | |
Weet iemand hoe je "Houses" maakt? Car Shops, om specifiek te zijn (in de Town Vector) | ||
rihago | donderdag 26 februari 2009 @ 14:35 | |
quote:wtf volgens mij zit dit niet in mijn openttd? is dit een patch?? | ||
Bart | donderdag 26 februari 2009 @ 14:39 | |
quote:ECS, waar we het al meer over gehad hebben in dit topic | ||
MaxMark | donderdag 26 februari 2009 @ 14:43 | |
quote:Worden die dingen niet gewoon willekeurig gebouwd in steden? Je moet zelf kijken waar je de stations neerzet dan. quote:http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectors | ||
maartena | donderdag 26 februari 2009 @ 16:55 | |
quote:Een aantal onderdelen zijn nog in Alpha status, ik heb de Houses module ook niet geladen op mijn server, omdat ie nog niet via BaNaNa beschikbaar is. | ||
Bart | donderdag 26 februari 2009 @ 18:16 | |
De FOK!server is weer online met versie 0.7.0 | ||
Jamiroquai | donderdag 26 februari 2009 @ 18:36 | |
quote:En overgenomen door de kwaadaardige United Transports Corporation Oh, en dat ECS is wel leuk en realistisch, maar ik merk dat je erdoor in plaats van één GIGA netwerk(wat heel leuk is) heleboel kleine netwerkjes gaat aanmaken. Minder leuk en beetje snel verwarrend | ||
Racemol | vrijdag 27 februari 2009 @ 17:09 | |
Ik ben ook weer is begonnen op de Fok! server S. Light is de naam. | ||
rihago | vrijdag 27 februari 2009 @ 17:10 | |
ga vanavond ook eens mee doen... | ||
sander-3 | vrijdag 27 februari 2009 @ 18:08 | |
quote:Vind ik niet.. ik begin gewoon met 1 hoofd ding.. bijvoorbeeld kolen.. en die haal ik dan overal vandaan.. en dan ga ik kijken of ik andere dingen kan produceren over dezelfde spoorlijn..Nu heb ik iets van 15 kolenmijnen met 1 centrale verbonden, en daarbij nog een meubelfabriek, en een voertuigenfabriek En dat zit allemaal op dezelfde spoorlijnen.. | ||
Bart | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:01 | |
Even weer een leuk 32bpp-screenshot met nieuwe mailtrucks (WIP) | ||
sander-3 | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:12 | |
Zo, wtf. Hoe kan dat zo groot zijn? En kan je die ergens spelen?? Wat is/doet die doorgezakte slagboom? | ||
Bart | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:20 | |
quote:Extra zoomlevels. quote:Ja, 32bpp aanzetten, tar's downloaden en spelen maar. Eventueel extra zoompatch compilen. quote:Geen idee wat die ketting daar doet. | ||
Roland. | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:24 | |
quote:En nog een paar dagen, en dan is eindelijk de Dutch Trainset ook klaar! | ||
Jamiroquai | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:54 | |
quote: Pffft, hoe je dit voor elkaar heb gespeeld weet ik niet. Ik snap He-le-maal NIETS van dat 32bbp. Error na error na error na error.. PS: Op de Fok!-Server. "United Transports" is er voor iedereen! Iedereen mag het op een vriendelijke wijze gebruiken! PPS: Kan "breakdowns" worden uitgeschakeld? - Veel liefs van de verwende Fok!-server spelers [ Bericht 8% gewijzigd door Jamiroquai op 27-02-2009 21:01:58 ] | ||
Racemol | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:00 | |
Alleen jammer dat breakdowns aan staan op de Fok server . Kan die bij het volgende potje uit? | ||
Bart | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:02 | |
quote:Is geen zelfgemaakt screenshot quote:Je hebt de handleiding uit de OP gevolgd? | ||
rihago | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:13 | |
Zit nu op de server.. moet ik nog extras downloaden? | ||
Racemol | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:21 | |
Je kan gewoon beginnen, net als bij een offline game. | ||
Maik18 | vrijdag 27 februari 2009 @ 22:24 | |
quote:Zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden? | ||
Jamiroquai | zaterdag 28 februari 2009 @ 13:12 | |
Nogmaals: Lieve, lieve mods. Kan "breakdowns" worden uitgeschakeld en zou de "realistische acceleratie" ook weer aangezet kunnen worden? We zullen jullie overladen met knuffeltjes. - Veel liefs van de verwende Fok!-server spelers | ||
Bart | zaterdag 28 februari 2009 @ 13:30 | |
quote:Done | ||
Jamiroquai | zaterdag 28 februari 2009 @ 15:05 | |
quote:In de "ttdpatch.cfg" heb ik staan:
en in de Data folder een stel files die eindigen met .tar... Waaronder: 32bpp_mega_pack_zoom_v20081101.tar airport_grounds.tar artic roads.tar en vele anderen en ook een paar .dif bestanden (!!??!?) 32bpp_12652_v10g.dif Geen error deze keer, maar ook geen graphics | ||
vanOekelen | zaterdag 28 februari 2009 @ 15:15 | |
quote:De naam van dat bestandje doet mij vermoeden dat het niets met OpenTTD te maken heeft... Probeer het eens in openttd.cfg. | ||
rihago | zaterdag 28 februari 2009 @ 15:39 | |
Draait de fokserver op linux of windows? | ||
Jamiroquai | zaterdag 28 februari 2009 @ 15:42 | |
quote:Hmm, je bent scherper dan ik Het blijkt dat ik dat hele OpenTTD.cfg niet heb? Maar ik speel wel OpenTTD? Huh? | ||
Bart | zaterdag 28 februari 2009 @ 15:52 | |
quote:openttd.cfg kan ook ergens in een mapje in "mijn documenten" staan. quote:Windows XP SP3. | ||
Jamiroquai | zaterdag 28 februari 2009 @ 16:00 | |
Okee, nu werkt het gedeeltelijk. Rails zijn nog normaal. Olie-platforms en grond is mooier. Zoom werkt nog niet, Treinen zijn nog normaal xD | ||
Bart | zaterdag 28 februari 2009 @ 16:19 | |
quote:Voor die zoom moet je ook een aparte build hebben, zelf compilen... | ||
Racemol | zaterdag 28 februari 2009 @ 20:32 | |
quote:Thanks!! | ||
vanOekelen | zondag 1 maart 2009 @ 11:40 | |
Vannacht is er eindelijk weer een nieuwe versie van het Dutch Train set uitgekomen! Een hele hoop mooie Nederlandse treinen die hier te downloaden zijn. | ||
Bart | zondag 1 maart 2009 @ 11:47 | |
Oke, dutch trainset + dutch map + PBS = spoornet van Nederland namaken | ||
sander-3 | zondag 1 maart 2009 @ 11:56 | |
quote:Ga je dat doen ja? Heb het net ook effe geinstalleerd, ziet er geinig uit | ||
Bart | zondag 1 maart 2009 @ 11:58 | |
quote:Al een keer eerder gedaan met een maat van me, maar dan zonder dutch trainset. Alleen dat was met de brakke pbs die ooit een keer vroeger in OpenTTD zat, dat ging niet helemaal lekker. Nu dus nieuwe kans | ||
Pindanoot | dinsdag 3 maart 2009 @ 11:28 | |
zo eindelijk ook maar weer eens geinstalleerd en zal eens op de fok server gaan kijken :p helaas zit er nu niemand! Dit spel blijft te verslavend! | ||
Harrie | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:02 | |
ik heb die ECS ook ff gechecked maar ik heb geen treinen om bijv zand mee te vervoeren. Heb ik iets gemist ??? | ||
Jamiroquai | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:51 | |
quote:Je moet nu de wagons ombouwen. Probeer eens een Mineral-cart te maken. Je kan er kolen, ijzererts, zand enzovoort mee vervoeren. Maar je moet dus wel eerst ombouwen(Net zoals je een vliegtuig ombouwt) | ||
ouderejongere | dinsdag 3 maart 2009 @ 20:09 | |
quote:"oldwagons-newcargos.grf" (Google is your friend) | ||
Harrie | woensdag 4 maart 2009 @ 12:44 | |
quote:Kijk daar had ik overheen gekeken.TNX Ik was al aan het proberen om iets om te bouwen maar dat ging niet omdat hij die nieuwe goederen niet kende Is wel lachen weer dat ECS alleen wordt het langzaam aan wel steeds complexer wat het weer mooi maakt natuurlijk | ||
maartena | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:35 | |
0.7.0-beta2 is uit. Mijn servers draaien er al op. Ik heb trouwens op mijn servers naast de Generic Trams, ook een ander newgrfje erbij gezet: Oliebronnen in het temperate klimaat kunnen ook groeien, net als andere industrieen, net zoals vroeger. Dus olietransporten kunnen dan ook weer..... zonder dat je stations in zee hoeft te bouwen. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:23 | |
Ik ben weer verslaafd Ik heb alleen een probleem. Ik doe alleen maar aan personenvervoer, dat vind ik een stuk leuker. Ik heb meer dan genoeg geld en het gaat ook prima. Het enige probleem is dat steden als snel "teleurgesteld" in mij zijn. Maar goed, to the point. Dit is mijn "mainport": De uitgang En de ingang Nu is mijn probleem dat ik regelmatig last heb van files bij de ingang. Ik heb zo ongeveer 20 treinen die op dit stuk dubbelspoor rijden. Kan iemand mij helpen de ingang te verbeteren? | ||
ouderejongere | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:43 | |
quote:Je hebt wel 8 perrons, maar alle treinen moeten over 1 blokje enkelspoor, bij je uitgang doe je het wel goed, 4 sporen naar 1, de andere 4 naar het andere spoor. | ||
Mr.Jorn. | woensdag 11 maart 2009 @ 00:14 | |
Ik heb het omgegooid en het loopt nu inderdaad een stuk lekkerder. Alleen heb ik nu het probleem dat mijn station te klein is. Daar maar even wat op verzinnen! | ||
MaxMark | woensdag 11 maart 2009 @ 02:04 | |
Sorry hoor, maar dat is best wel lelijk | ||
Mr.Jorn. | woensdag 11 maart 2009 @ 22:22 | |
quote:Wat is lelijk? | ||
Bart | woensdag 11 maart 2009 @ 22:28 | |
quote:Niet iedereen gaat voor mooi | ||
MaxMark | donderdag 12 maart 2009 @ 01:34 | |
Ik kan dus werkelijk nergens opentdd.cfg vinden he, ook niet met een zoekopdracht | ||
Racemol | donderdag 12 maart 2009 @ 21:50 | |
De Fok! server is weer helemaal vers. Zoals gewoonlijk vertegenwoordig ik weer S.Light Transport. Als je wilt beginnen is nu een goed moment | ||
MaxMark | vrijdag 13 maart 2009 @ 02:10 | |
Kut windows zoekfunctie | ||
Racemol | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:23 | |
quote:Stel je is niet zo aan. Om je tóch even te helpen, bij mij staat hij in Mijn documenten\openttd. | ||
MaxMark | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:27 | |
quote:Ja, ik heb 'em dus allang. Ondanks de windows zoekfunctie | ||
renwan | vrijdag 13 maart 2009 @ 21:34 | |
Ben dankzij een vriend ook maar eens begonnen met spelen, m'n progress tot nu toe: | ||
maartena | zaterdag 14 maart 2009 @ 06:17 | |
Transport Tycoon & OpenTTD - Deel 25 |