Peterselieman | vrijdag 13 juni 2008 @ 20:10 |
Bustopic #9 - Zonder GVB, zonder Citaro's, ZONDER lijn 41 Bussentopic #10. Ringlijn jubileumkwartier. Bussentopic #11. Hobbel de hobbel Game On! | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2008 @ 20:14 |
Vandaag in Grou een Duitse sjoof gezien die zijn rijbewijs bij een pak wasmiddel gekregen heeft. Was aan het werk en werd opeens gestoord, omdat mijn werkauto verplaatst moest worden, omdat de sjoof de 15 meter lange bus even wilde keren. Dat even duurde een minuut of 8, waarbij hij nog bijna een muurtje raakte en ook een aan de kant gezette auto bijna alsnog raakte. Ruimte zat om even te keren, maar als je het stuur niet de juiste kant uitdraait, dan duurt het nogal lang ja | |
Ou-Tannu | vrijdag 13 juni 2008 @ 23:38 |
@ sluitpost: Ja... buffer stond best vol stuk of 15 bussen schat ik.. ik HAD een foto kunnen maken met mn telefoon maar dat vergeet je dan weer | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2008 @ 23:58 |
Terug Staak Post | |
Alexxxxx | zaterdag 14 juni 2008 @ 00:26 |
oh hai! mag ik die giga lijst uit het vorige topic nog eens posten? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2008 @ 00:55 |
quote:Mits gezuiverd van doublures this time | |
Alexxxxx | zaterdag 14 juni 2008 @ 00:56 |
quote:Doublures? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:02 |
quote:of andere eigenlijk-niet-merken etc. Je weet best wat ik bedoel. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:04 |
quote:is goed. Komt ie dan he? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:05 |
quote:Kee buddy, ik wacht. Covering Ur ass. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:06 |
Aabenraa AEC Ajokki APTS Arna Austin Autosan Auwärter Avia Ayats Barbi Bedford Berkhof Berna Beulas BMC BOVA Bristol BUS AND CAR Büssing Cacciamali Caetano Camo Carrus Castrosua Chausson Chevrolet Citroën Contrac-Cobus DAC DAF Bus Dallavia Dennis Den Oudsten Dina Dodge Domburg Drögmöller Eggli EOS ESA FAW FBW Ferqui Fiat Fleetwood Ford Foreland Greyhound Groenewold Hoogezand Gumpen Guy Haargaz Hägglund & Söner Hainje Heida Wolvega Henschel Hentocar Hino Hispano Ikarus INDCAR International Irisbus Irizar Irmaos Mota Isuzu Iveco Jelcz Jonckheere Jongerius Kabus Karosa Kässbohrer Katrineholm Karossen Kiitokori Knudsen Kromhout Kusters Kutsenits LAG Lahaden Autokori Lansen Leyland Lier Magirus-Deutz MAN Marbus Marco Polo MCI Mercedes-Benz Merkavim Neoplan Noge NorteBus Obradors Opel Optare Otokar Pegaso Peugeot Phänomen Plaxton Praga Prevost Renault Repstad Karosseri Robur Roman Roset Routemaster Säffle Saurer Saviem Scalvo (Zweedse eigenbouw) Scania Setra Skoda Smit Appingedam Smit Joure Sitcar Solaris SOR Staco Stanley Steamer Steyr Sunsundegui Tedom Temsa Thesi Thomas Toyota Twincoach Unicar Unimog Van Hool Van Rooijen VBK VDL Berkhof VDL BOVA VDL Jonckheere VDL Kusters Verheul Vest Volkswagen Volvo Werkspoor Wright ZABO | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:13 |
Netjes dat de Säffle linkjes gefixd zijn Hek die toch nie helemaal voor de kat se kut gemakt | |
Alexxxxx | zaterdag 14 juni 2008 @ 01:14 |
ja was weer mooi via via Toch eens een cursus modknopjes aan Wietze geven | |
Willy84 | zondag 15 juni 2008 @ 13:40 |
tvp | |
Alexxxxx | zondag 15 juni 2008 @ 13:48 |
Gister fotos gemaakt bij de XX-staling in Joure, en bij Frisian Coach Builders in hetzelfde dorp | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2008 @ 13:52 |
Dat is leuk voor je, Alexxxxx | |
Alexxxxx | zondag 15 juni 2008 @ 13:55 |
Weet ik. | |
Ou-Tannu | maandag 16 juni 2008 @ 10:37 |
quote: en waar blijven de fototjes? | |
Alexxxxx | maandag 16 juni 2008 @ 10:44 |
quote:Allemaal kruisjes doordat mn server nog steeds niet ontbrakt is | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 juni 2008 @ 12:10 |
quote:waarom geef je je server dan ook drank! | |
Willy84 | dinsdag 17 juni 2008 @ 12:20 |
Wanneer gaan ze weer de hele dag rijden? Zag gister XX weer op Amstel. Ze zouden na 18.00 niet meer rijden maar na die tijd zag ik een chauffeur nog mensen inladen. Er zaten maar 5 man in die hele gelede bus. | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 juni 2008 @ 12:28 |
quote:ik kan er atm echt geen touw aanknopen wat wel en niet rijd hier rijden nog wel sporatisch geladen Arriva bussen langs.. met de algehele staking reed er niks | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 juni 2008 @ 18:57 |
Telefoon kiekje van buffer heerenveen omstreeks kwart over 1 vanmiddag | |
Peterselieman | dinsdag 17 juni 2008 @ 20:12 |
xx heeft gezegd dat er in de concessie Noord- en Zuid-West Fryslân nog 60 Fryskerbarrels rijden. Naar mijn mening zijn dat er nog steeds 60 te veel | |
Ou-Tannu | woensdag 18 juni 2008 @ 09:33 |
quote: FP nieuws: 60 brandstichtingen in friesland | |
Gnittoo | woensdag 18 juni 2008 @ 12:35 |
quote:gelukkig worden het er steeds minder. | |
zwahiel | woensdag 18 juni 2008 @ 17:53 |
quote:Maarrrrrrr, van welk merk is deze bus. Zag 'm vandaag op de Uithof rondtuffen. Zelfde uitstraling als de Van Hool AGG300, maar dan ietsie hoger en wit met duitse teksten erop. En een grote sticker "Long Vehicle" op de kont geplakt. Hij is overigens wel met GVU stickers voorzien en gaat dus op lijn 11 en 12 testrijden. Binnenkort toch 's de bus nemen dan | |
Alexxxxx | woensdag 18 juni 2008 @ 17:55 |
Van Hool is toch de enige leverancier van dubbel gelede bussen? Of ozu het een APTS zijn? | |
Willy84 | woensdag 18 juni 2008 @ 18:18 |
Die bussen schijnen ook weer te gaan rijden heb ik me laten vertellen. Jezus wat heeft dat lang geduurd! | |
Peterselieman | woensdag 18 juni 2008 @ 20:26 |
quote:Alex zou als voertuigliefhebber toch moeten weten dat Volvo ook dubbelgelede bussen levert. | |
smvs | donderdag 19 juni 2008 @ 01:05 |
quote:Tis vermoedelijk deze: http://de.wikipedia.org/wiki/Hess-Vossloh_Kiepe_lighTram | |
zwahiel | donderdag 19 juni 2008 @ 11:19 |
quote:Ok, maar ik dacht dat GVU om onderhoudstechnische redenen helemaal op Van Hool wilde blijven rijden? Overigens, wat is er bekend over die 83 EURO III bussen die volgens BRU in 2010 vervangen moeten zijn voor of EURO IV of V motoren? Las dat Van Hool niet mee wilde werken aan een vervangingsprogramma van de motoren (logisch die verkoopt liever nieuwe bussen ). Zijn de bussen in kwestie die oudere aardgas bussen? Zo, ja, vervangen die meuk, want ik weet niet hoe dronken de Belg was die 't ontwerp tekende, maar ze zijn LELIJK in het kwadraat. Die bus die rijd is overigens idd een Hess. (http://www.hess-ag.ch) Opvallend echter wel dat hun website wel een dubbelgelede trolley vermeld maar nergens echt over een diesel dubbelgelede praat. In hun normale busgamma zit er ook geen dubbelgelede bus. Grappig dat Vossloh (ja die lok bouwer) delen van de motor en het terugwin systeem levert) Is dit nou een test bij GVU om eventueel later Hess bussen aan te schaffen, of wil men met Van Hool om de tafel gaan zitten en is dit om een stok achter de deur te hebben en ervaring op te doen Want 't lijkt me een beetje vreemd om nu ineens van Van Hool af te stappen (al was 't alleen omdat hun bussen zo mooi zijn ) | |
Willy84 | donderdag 19 juni 2008 @ 12:06 |
quote:Nou dan mag het GVB ook wel wakker worden. De oudste serie lagevloers standaard hebben nog EURO 1 motoren en de iets oudere EURO II. Ze hebben enkel 40 EURO EEV bussen. De rest van de ruim 200 is allemaal EURO I, II, of III | |
zwahiel | donderdag 19 juni 2008 @ 13:20 |
ja dat klopt, maar dat zijn toch die aardgas / LPG bussen. Die hebben geen diesel. BRU valt enkel over de diesel bussen omdat die meer CO2 en fijnstof uitstoot hebben... Overigens zou ik als GVU 's gaan protesteren, want die 9 miljoen subsidie voor de aanvraag van nieuwe bussen is lange niet genoeg. Daarbij zijn de bussen gekocht met een levensduur van ongeveer 15 jaar. En die levensduur is in 2010 nog lang niet gehaald bij de oudste modellen toch? Dus als BRU 't wil mogen ze best de portemonnee trekken. Zowieso belachelijk dat BRU allerlei absurde eisen gaat stellen voor de concessie afgelopen is... | |
ReisT | donderdag 19 juni 2008 @ 18:25 |
Heb wat foto's gevonden (op www.stadtbus.de, testritjes ergens in D) van wat er nu dus in Utrecht rondrijdt: Voor een dubbelgelede bus heeft 'ie wel weinig wielen zeg Hier nog een actuele foto van vandaag in Utrecht | |
zwahiel | donderdag 19 juni 2008 @ 18:55 |
dat is 'm ja, hoezo weinig wielen? De wielen zitten gewoon verstopt. Lekker handig bij een wiel probleem. Hij heeft evenveel wielen als de Van Hool NewAGG300 hoor Kijk maar 's goed op die foto. Hij ging me gisteren wat te snel voorbij om te kieken. Lijkt me wel een vreemde bus op zich... | |
Willy84 | vrijdag 20 juni 2008 @ 01:12 |
Wat een gelul met ligth tram. Het is gewoon een bus. Een vieze ordinaire stinkbus waaruit bezuiniging maar weer een aanhanger extra aangehangen is. | |
zwahiel | vrijdag 20 juni 2008 @ 04:06 |
idd, en waar men in de harmonica zelfs hang plekken vergeten is (wat me overigens altijd opvalt in buitenlandse bussen) | |
Gnittoo | vrijdag 20 juni 2008 @ 10:42 |
*ziet prachtige integro's pendeldienst rijden voor de open dagen van de luchtmacht. | |
Willy84 | vrijdag 20 juni 2008 @ 11:18 |
quote:Dat hadden ze in die tijdelijke GVB huurbussen dan weer wel. Speciale hangplekken tussen de geleding in. Iets dat ik in NL bussen nooit heb gezien. | |
zwahiel | vrijdag 20 juni 2008 @ 11:45 |
Moet je toch 's wat vaker in Utrecht komen. In ALLE gelede bussen zitten in de harmonica's zit/hang plekken. In de dubbelgelede NewAGG300's heb je voor naar buiten toe geronde hangunits, en in de tweede achterste harmonica zitten naar voren gebogen units. Zelfs in de oude geledes van Den Oudsten zaten ze al in. Altijd prettig om te staan en te hangen. Overigens die dubbelgelede bussen van GVU zijn 't leukst achterin, een van de laatste ritten vanuit de Uithof als de sjoof haast heeft Is die achterste bak net een stuiterbal En zwiepen door de bochtjes, geniaal | |
Willy84 | vrijdag 20 juni 2008 @ 11:52 |
Ik heb nog nooit in een bus in Utrecht gezeten | |
Ofyles2 | vrijdag 20 juni 2008 @ 13:48 |
quote:Inderdaad, het gaat om de Volvo 7500: Wil je deze in actie zien, dan moet je naar Göteborg vliegen/rijden. Momenteel rijden vier bussen, ik weet niet of het plaatselijke OV-bedrijf nog meer van die voertuigen gekocht heeft. Overigens was de Volvo 7500 eens op bezoek in Utrecht. Proefritten verliepen min of meer vlekkeloos, maar alleen de achterste as is meesturend en dat is niet echt handig op Utrecht Centraal. | |
Ofyles2 | vrijdag 20 juni 2008 @ 13:51 |
quote:Ik heb juist wel in welke Utrechtse bus dan ook gezeten. Veelal op het traject Utrecht Centraal-Rijnsweerd (lees: lijn 11, want moeder werkte bij een bank), later ontdekte ik de ZomerZwerfkaart en daarmee ook de andere wijken in Utrecht. | |
TommyGun | vrijdag 20 juni 2008 @ 14:09 |
Apart... zag zojuist in Eindhoven op de Noord Brabant laan een harmonica bus die z'n volledige voorbumper (dus in één geheel) was verloren + een hoop glas op de weg, maar zag niks of niemand waar ie eventueel tegenaan zou hebben gereden. Voorruit was ook gewoon heel meen ik, maar het was teveel glas om van de koplampen afkomstig te kunnen zijn. Niemand gezien zeker? | |
Ofyles2 | zaterdag 21 juni 2008 @ 00:29 |
Is het een Duvedec? | |
Peterselieman | zondag 22 juni 2008 @ 13:31 |
quote:En toch zijn ze er wel. De O405G van het GVB Groningen had een plek tussen de geleding in waar je tegenaan kon leunen. Dit was een apart rond gedeelte tussen de 2 delen van de bus in, wat apart van beide delen van de bus bewoog. | |
TommyGun | maandag 23 juni 2008 @ 22:00 |
Nostalgie! DAF MB200DKDL600 http://members.lycos.nl/b(...)nhem_Busstation.html | |
Willy84 | maandag 23 juni 2008 @ 22:51 |
quote: | |
RealZeus | dinsdag 24 juni 2008 @ 17:24 |
Bekijk deze YouTube-video De 3577, wat doe je | |
Alexxxxx | dinsdag 24 juni 2008 @ 18:19 |
quote:Gewledig | |
Peterselieman | dinsdag 24 juni 2008 @ 20:22 |
Geweldig filmpje | |
Peterselieman | dinsdag 24 juni 2008 @ 20:24 |
Qbuzz heeft de concessie in Zuid-Oost Fryslân definitief gekregen, dus we hebben er een nieuwe vervoerder bij. | |
Willy84 | dinsdag 24 juni 2008 @ 21:09 |
bron/link? | |
Peterselieman | dinsdag 24 juni 2008 @ 21:25 |
Omrop Fryslân en Nu.nl | |
ReisT | woensdag 25 juni 2008 @ 10:08 |
quote:(AD.nl) quote:(Nu.nl) Uit bovenstaande: quote:Kunnen ze dat alsjeblieft niet doen? Aardgasbussen zijn namelijk niet schoner dan dieselbussen, dus eis gewoon dat de bussen aan de nieuwste EEV-norm voldoen. [ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 25-06-2008 10:13:48 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 25 juni 2008 @ 18:19 |
quote:dan hoop ik dat Qbuzz die bagger eens met XX om de tafel gaat om aansluitingen te relaiseren!! | |
Peterselieman | woensdag 25 juni 2008 @ 19:38 |
Kubus heeft ook het busvervoer rond Rotterdam bemachtigd | |
NoBody122 | donderdag 26 juni 2008 @ 17:15 |
Nog even en we zien dus een combi van Qbuzz- en Cxx-bussen over het station in Leeuwarden rijden Benieuwd of Qbuzz al zijn ambities waar weet te maken, zou niet het eerste 'nieuwe' bedrijf zijn dat met allemaal onreëel ogende beloften komt die het uiteindelijk niet waar kan maken En wat anders: zag vanmiddag een blauwe QLiner-Integro op de stadsdienst rijden in Leeuwarden (lijn 6, kwam van de Bilgaard en stopte bij de bushalte tegenover de blauwe golf bij het crematorium) | |
Gnittoo | zondag 29 juni 2008 @ 12:02 |
whahahaha | |
Alexxxxx | zondag 29 juni 2008 @ 12:53 |
Lang leve de Frysker | |
zwahiel | zondag 29 juni 2008 @ 14:35 |
Heeft het bejaardencentrum een uitstapje of zo? Zo, ja, dan zijn ze dom geweest, want een belletje met xx en je hebt een grote bus daar staan. Werkt prima. Altijd even melden als je met een grotere groep 't OV in gaat. Men is nooit te beroerd om dan een wat grotere bus in te zetten ben ik al meerdere keren achter gekomen. (Hermes vond 't zelfs, zo'n VDL Parade, daar konden geen 200 man in. Ze stuurden 2 gelede bussen ) | |
Gnittoo | zondag 29 juni 2008 @ 14:46 |
quote:was een spoorbrug die niet meer dicht wilde bij akkrum. | |
Peterselieman | zondag 29 juni 2008 @ 15:43 |
quote:Even doorproppen, dan begeeft de achteras het wel En ja die spoorbrug is een ramp | |
Willy84 | zondag 29 juni 2008 @ 15:58 |
Loooooolz +1 | |
NoBody122 | maandag 30 juni 2008 @ 18:16 |
Heb dat plaatje meteen even doorgespammed naar 'onze' Connexxion-hyve Als het goed is, zijn er sinds gisteren niet veel Fryskers meer te spotten overigens, buiten de NOF-Fryskers en die op de 'Frysker'-lijnen (93, 73, 22, 94) om. Heb gisteren op mijn dienst maar een gelede Volvo (de 9084) gebruikt, aangezien die 's ochtends op de stalling in de weg stond en ik geen tijd meer had om die eerst te verzetten | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2008 @ 20:29 |
Dan blijf ik helaas met die barrels opgescheept zitten en dan ook nog een met een gewijzigde route, waarbij ik bij tegelijk vertrekken nog eerder op het station ben ook en dat op mijn fiets | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2008 @ 09:57 |
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet. Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken. | |
zwahiel | dinsdag 1 juli 2008 @ 11:09 |
welke lijn Niet voor GVU toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2008 @ 11:35 |
Weet ik het welke lijn er komt zo veel langs daar. maar omdat er helemaal niks op staat (ook niet op de koersdisplay) vermoed ik dat hij gewoon ingezet wordt voor versterkingsritten op lijn 12. Hoewel het nu ook zomervakantie is natuurlijk Vage zooi. Anyway: CFL-bus in Utrecht, echt waar | |
zwahiel | dinsdag 1 juli 2008 @ 11:41 |
volgens mij issie van XX, want ik heb deze ook al 's zien staan in Eindhoven en heb 'm ook wel 's in A'dam gespot. Dacht dattie van GVB was omdat de kleuren overeen komen. Dacht dat jij eerst die rode bus bedoelde met die chille zitplaatsen voorin tegenover elkaar | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2008 @ 11:45 |
quote:Het zou zomaar eens kunnen quote:Heb je daar foto's van toevallig? Dit zegt me niks eigenlijk.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2008 @ 18:22 |
quote:Waar gaat dat over idd Hou dan minstens de hele carrosserie intact. Lijkt me duidelijk dat dit soort dingen wat meer opschiet dan . | |
Gnittoo | woensdag 2 juli 2008 @ 10:44 |
quote:polen op de bus | |
dennistd | woensdag 9 juli 2008 @ 18:59 |
quote:Over onzinnige routeverleggingen gesproken zeg... De bussen hebben nu een minuut of 5 keertijd in Enschede, maar toch zijn ze vrijwel altijd op tijd. Dus waarvoor men de tijdswinst nodig heeft die men nu krijgt... En daarvoor gaan ze nu wel een van de drukkere haltes overslaan, op het v. Heekplein | |
Alexxxxx | woensdag 9 juli 2008 @ 20:00 |
Vandaag blijkt een kennis van me ineens in een GLT dubbelgelede bus te hebben gereden.... Had er zelf nog nooit van gehoord | |
Willy84 | woensdag 9 juli 2008 @ 20:16 |
Geen idee waarom het zo is maar sinds deze week is me opgevallen dat er op de dienst Amstelstation-Almere ambasadors dienst doen zag er vandaag zelfs 1 rijden van de stadsdienst Almere. "Maxx". Waar zijn die normale Integro's meen ik, gebleven | |
J_TM | woensdag 9 juli 2008 @ 20:37 |
ALLIANSJE RIJ JE NOG ? Nog geen tien jaar oud en nu al bedankt voor bewezen diensten; de grotepet-Alliance van XX. Helaas, maar in de Europese wetgeving van 2010 is nou eenmaal geen plaats voor hoge-instapbussen. In Amsterdam waren ze vooral te zien op de ex-lijnen van NZH en CN waarbij laatstgenoemde categorie het deed met de 2574-2579, 2645-2651 en de 2797-2801. Nadat de Purmerendlijnen eind 2005 door Arriva werden overgenomen, de ex-Enhabo-lijnen met Ambassadeuren gingen rijden, en de Bijlmergarage dichtging werden genoemde wagens, en een aantal lage 2600-en uit Edam/Waterland herverdeeld tussen Haarlem, Schiphol en Uithoorn. Af en toe verscheen er een exemplaar op de ex-VAD-lijnen. Lijn 145 werd de grootste Alliance-verslinder totdat in 2007 de Sternet-Citaro's en de Lion's Cities (de nieuwe Alliances ?) instroomden; sindsdien zijn ze veroordeeld tot bijrolletjes in de spitsuren. Onlangs vermeldde www.museumbussen.nl dat een aantal Amsterdamse wagens zijn opgelegd in Haarlem. En nu gaan de laatste exemplaren aan het eind van het jaar buiten dienst. | |
Duvel | donderdag 10 juli 2008 @ 20:59 |
quote:In april of zo stond dat ding naast me bij het stoplicht ergens in Utrecht! Vond het ook al maf. Frysker-fappers moeten trouwens naar Gouda, wat die dingen hier moeten is mij een raadsel. Ze heten ook nog steeds Frysker. | |
Peterselieman | donderdag 10 juli 2008 @ 22:52 |
Blij dat wij weer van een zwikje af zijn | |
Bommenlegger | vrijdag 11 juli 2008 @ 01:31 |
quote:Beetje late reactie. Deze bus is naar mijn weten eigendom van Pouw Vervoer. Hij rijd geen versterkingsritten op lijn 12 maar diverse sneldiensten, welke moet je me niet vragen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 juli 2008 @ 01:38 |
quote:strax rijden die dingen overal.. behalve hier XX make my DAY | |
Duvel | vrijdag 11 juli 2008 @ 11:28 |
Als ik een keer een XX-chauf spreek zal ik zeggen dat z'n lijn verlegd is naar Fryslân en dat ie op moet tyfen met zijn bus. Helaas spreek ik nooit XX-chaufs, omdat met de bus binnen mijn home-dorp te maf voor woorden is als je een fiets hebt. | |
NoBody122 | vrijdag 11 juli 2008 @ 15:09 |
quote: | |
Alexxxxx | vrijdag 11 juli 2008 @ 15:11 |
quote:Ik snap m wel. | |
Duvel | vrijdag 11 juli 2008 @ 15:59 |
quote:Wat fijn. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 juli 2008 @ 16:04 |
quote:Ik ben dan ook heel erg fijn | |
NoBody122 | zondag 13 juli 2008 @ 22:45 |
quote:Geweldig voor je, maar daar heb ik dus geen fuck aan; wat bedoelt Duvel? | |
Peterselieman | zondag 13 juli 2008 @ 22:54 |
Vandaag oa in de 3749 van Taxi NOF gezeten. Dit Fryskerbarrel maakte nogal een bonkend geluid, dus ik vermoed dat of een van de assen er niet geheel goed onder hangt of dat een velg wat krom geworden is | |
zwahiel | zondag 13 juli 2008 @ 22:54 |
quote:Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren. Was afgelopen week in Leeuwarden en jezus echt, snap nu dat gedoe met die Fryskers... Wat een pokke units op wielen zeg. 't Kraakt en 't piept aan alle kanten. Dan kunnen ze beter VDL Parades inzetten ipv die brakke Fryskers. Anders ontwikkelen ze die ook gewoon 's op een breed chassis ipv zo'n VW'tje. Zet 'm dan op basis van een Iveco Daily of 'n kleine LKW waarop je met je gewone rijbewijs (want daarom zijn ze d'r) kunt rijden. | |
Willy84 | zondag 13 juli 2008 @ 23:44 |
Ik heb nog nooit in een Frysker gezeten En moet komende weken ook werken en daarna vakantie en dan is me OV dus niet geldig en ben ik, zoals MRn zegt: gehandicapt Hoeveel Fryskers zijn er eigenlijk en waren hangen ze allemaal uit? Hoorde dat er een paar naar de consessie Noord-Holland Noord gaan en ik zag ze ook eens bij station Amsterdam Arena rijden. Dan zijn ze dus aardig uit koers geraakt. | |
Peterselieman | maandag 14 juli 2008 @ 00:02 |
Er zijn er 113 gebouwd voor xx. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze allemaal in Noord- en Zuid-West Fryslân in te zetten, maar gezien de reizigersaantallen op verschillende trajecten kwam xx er al snel achter dat dat niet ging lukken. Daarom worden ze nu in meerdere concessiegebieden ingezet. Waar ze allemaal uithangen: Fryslân inclusief stadsdienst Leeuwarden Noord-Holland-Noord Twente Noord-Overijssel Rond Alphen Almere/Amsterdam en vast nog wel ergens | |
Ou-Tannu | maandag 14 juli 2008 @ 03:29 |
quote:opsaute met die krengen | |
Willy84 | maandag 14 juli 2008 @ 07:56 |
Pauper conjoooooooooo | |
NoBody122 | maandag 14 juli 2008 @ 16:17 |
quote:Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tóch kunnen rijden voor Cxx... Alle voertuigen, waarin meer dan 8 passagiers (dus excl. chauffeur) kunnen, kunnen niet als auto geregistreerd worden bij de RDW, omdat een auto maximaal 9 personen mag kunnen meenemen. Een Frysker kan in totaal 33 passagiers meenemen, nogal een verschil dus. De Fryskers zijn er voornamelijk vanwege hun lagere brandstofverbruik (al zal dat ws geen hoofdreden zijn, aangezien een 12M Ambassador slechts een klein beetje meer verbruikt) en om het betere bereik op sommige plekken. Daarnaast nemen ze natuurlijk op de stallingen minder ruimte in, waardoor er zoveel terrein niet nodig is en dat kan zich dus later, als het hele gebeuren rondom de Frysker een beetje stabiel is, terugbetalen omdat er niet zoveel terrein meer gehuurd hoeft te worden. Als Cxx chauffeurs met alleen B-rijbewijs wilde laten rijden, hadden ze wel gewone taxibusjes bestickerd en die ingezet (wat overigens hier in Friesland ook al gebeurt, omdat taxi NOF het handig vind om een aantal ritten zelf ook weer uit te besteden, waardoor die door gewone taxibusjes en soms zelfs gewone auto's gereden worden ). | |
zwahiel | woensdag 16 juli 2008 @ 10:10 |
quote:Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs. | |
TommyGun | woensdag 16 juli 2008 @ 10:12 |
Whehe gisteren een chauffeur blij gemaakt door te betalen met 'n hand vol kleingeld (dagkaartje). Hij was niet amused . Maarja, niet zeiken! Geld is geld, lamlul | |
NoBody122 | woensdag 16 juli 2008 @ 15:08 |
quote:Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben.. Op RDW.nl staat o.a. dit: quote:Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoeren quote:Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak na [ Bericht 8% gewijzigd door NoBody122 op 16-07-2008 15:13:22 ] | |
J_TM | woensdag 16 juli 2008 @ 15:20 |
quote: FYI, dat zijn geen Integro's maar 15-meter Volvo's; Integro's zijn Mercedessen. Het is trouwens niet de eerste keer dat er een Ambassadeur opduikt op de Almerelijnen; tot voor kort sloop er ook een Alliance tussen maar dat is nu zo goed als voorbij. | |
Ou-Tannu | woensdag 16 juli 2008 @ 16:45 |
quote:je wil ook niet meer dan 16 man in een frysker steken | |
NoBody122 | woensdag 16 juli 2008 @ 19:49 |
quote:Klopt | |
J_TM | vrijdag 18 juli 2008 @ 17:07 |
Bij Centraal nog een Alliance (lijn 170) gespot; misschien op afstand maar toch. | |
ReisT | vrijdag 18 juli 2008 @ 21:49 |
Connexxion vouwt bestelbusje om stoplicht | |
J_TM | vrijdag 18 juli 2008 @ 21:56 |
En hoe zit het met de toekomst van de Berkhof 2300-en ? | |
Willy84 | vrijdag 18 juli 2008 @ 22:41 |
Geen idee! Die concessie waar ze nu rijden (Noord Holland-Noord) is opnieuw aanbesteed en voorzover ik weet komen er goeddeels nieuwe bussen. Die karretjes kunnen dan naar Tours ofzo? Kan me geen gebied bedenken waar ze op die bussen zitten te wachten? Spitsdiensten her en der alhoewel ze daar ook al andere bussen gebruiken. | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:33 |
tis toch best van den ZOTTE dat ze overal laagvloers CRAP eisen :/ | |
Ofyles2 | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:51 |
quote:Ik hoop dat ze snel buiten dienst gaan, dit zijn ook bussen waarmee ik geen connectie heb. Die 2300-en missen gewoon uitstraling en souplesse. Het was dat Den Oudsten het in 1999 te druk had met de verwerking van een grote bestelling van Connexxion, anders waren deze kisten nooit gekomen. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:52 |
quote:Van de week ook de 2582 op lijn 175 gespot, donderdagochtend. | |
Willy84 | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:10 |
quote:Is toch wel handig voor bepaalde forummers die met de rolstoel zijn | |
zwahiel | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:25 |
quote:Ja hoor: * zwahiel hield van die bus! Er waren er geloof ik twee. 't grapje was dat ze eigenlijk 't zelfde chassis hadden als de Volvo bussen. ('t waren eigenlijk precies dezelfde bussen) alleen een andere opbouw. Je kon voorin in coach zitten, rug tegen de raam aan en voeten in 't gangpad. Lekkere stoelen waren dat altijd chill als in met vrienden naar de stad ging. Reed wel eens op lijntje 6 naar Hoograven (waar ik destijds woonde) Trouwens oprotten met die lagevloers rommel. Voel me vaak net een stuiterbal, vering is gewoon poep en vergeleken met zo'n trouwe Alliance is dit gewoon alsof je in een tank zit maar wel eentje van maar 10 kilo of zo. | |
ReisT | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:26 |
quote:Dat ze lagevloers eisen is nog niet echt gek, dat begrijp ik wel. Maar dat ze vaak perse nieuw materieel willen, is belachelijk. Gelukkig doen ze daar niet overal aan mee, Noord-Holland neemt het bijvoorbeeld niet zou nauw met de leeftijd, zolang het spul gemiddeld maar 6 jaar oud is. Ik heb gehoord dat daarom de Amba's van SVN (die zijn over want Utrecht wil wel nieuwe bussen) straks naar Noord-Holland komen. | |
zwahiel | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:28 |
quote:Ja en ze moeten ook nog eens GEEL zijn, hoe gaat dat straks als de GVU consessie afloopt, moet GVU dan ook de kwast over haar bussen gaan halen omdat een of andere overijverige ambtenaar een kleurtje uitgekozen heeft? Belachelijk! | |
ReisT | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:32 |
quote:Het waren er drie. Het grapje met de stopknopjes vond ik ook wel aardig: alleen het (groene!) lampje bij de dichtsbijzijnde deur ging dan branden, in de andere helft van de bus ging dan dus geen lamp aan. quote:Als er nieuwe bussen geeist worden hoef je de oude natuurlijk niet meer over te schilderen Niet dat die dingen ooit geschilderd worden, 't zijn meestal stickers zoals bij de ex-zuidtangents. | |
J_TM | zaterdag 19 juli 2008 @ 15:36 |
Tvp O2, W84. Die gehuurde GVU-geledes doen denken aan de MAN 5001-5020 die tussen 1988 en 1991 bij het GVB reden maar niet echt geliefd waren bij de chauffeurs. | |
Willy84 | zaterdag 19 juli 2008 @ 21:21 |
quote:Mee eens Dat er nieuw materieel wordt geist ivm milieu in een stad oke, Dat er aardgas wordt geeist ben ik het ook niet mee eens omdat diesel materieel veel goedkoper is en qua uitstoot even goed op een paar puntjes na. Hier is dan ook veel discussie over, het ene onderzoek beweert dit, het andere dat. Maar als je dan nieuw materieel eist, oke. Maar eis dan niet voor een landelijk gebied als Zeeland aardgasbussen. Voor Haarlem valt er zeker wat voor te zeggen maar niet voor het platteland. Gewoon dikke onzin | |
Gnittoo | zondag 20 juli 2008 @ 12:32 |
quote:citaro? | |
Ou-Tannu | zondag 20 juli 2008 @ 16:10 |
quote:als ze zondig schoon willen rijden in de stedelijke gebieden.. voer de trollybus maar weer in dan | |
Ofyles2 | zondag 20 juli 2008 @ 18:48 |
Het gaat om de 9110. (Bron: busfreaks.nl, waar ik ook als forumlid actief ben.) | |
RealZeus | maandag 21 juli 2008 @ 01:09 |
Oeh Ik heb wat leuke boeken besteld. "Sporen door Holland"van Carel van Gestel, maar dat is off-topic. En ontopic; "De streekbus"van Peter van der Meer, over de streekbussen in Nederland tussem 1987 en 2007. De opvolger van: "De Gele Rijders" | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 08:32 |
quote:Die is tof! | |
Alexxxxx | maandag 21 juli 2008 @ 11:40 |
staat ook op mijn verlanglijstje | |
Willy84 | maandag 21 juli 2008 @ 18:56 |
Vandaag de XX 8345 gespot op het Amstelstation. Wordt deze normaal in de stadsdienst ingezet? | |
Dj-Flash | maandag 21 juli 2008 @ 19:01 |
Gedurende de zomervakantieperiode is de metrotunnel tussen het Centraal Station en het Amstelstation buiten gebruik wegens een grootschalige renovatie. Reizigers tussen Centraal en Amstel kunnen reizen met de trein, naar Station Zuid met tramlijn 5. Op het traject CS-Waterlooplein-Weesperplein-Wibautstraat-Amstel rijdt buslijn 59. Op deze lijn rijden gedeeltelijk ingehuurde Poolse buschauffeurs; zij rijden allen in de gelede Berkhof's 559-585. Door deze extra buslijn is er een tekort aan gelede bussen. Daarom wordt lijn 18 tijdelijk met standaardbussen gereden. Volgens nog onbevestigde berichten wil men nog 10 extra gelede Citaro's aanschaffen. | |
Dj-Flash | maandag 21 juli 2008 @ 19:02 |
De 189, 192 en 194 zijn aan de achterzijde voorzien van een nieuwe oranje matrixaanduiding. Hiermee reed onder andere de 173 al rond. | |
RealZeus | maandag 21 juli 2008 @ 19:14 |
Had jij niet je eigen topic? | |
Dj-Flash | maandag 21 juli 2008 @ 19:28 |
quote:Niet meer Bussentopic deel 2 is van willy84 hij heeft die topic gestart en nu hij post er zelf niet meer in. | |
RealZeus | maandag 21 juli 2008 @ 19:49 |
quote:Maar daar mag je rustig in posten hoor, dat vindt Willy84 vast niet erg. | |
Willy84 | maandag 21 juli 2008 @ 20:03 |
Willy heeft daar idd geen enkel bezwaar mee. | |
Dj-Flash | maandag 21 juli 2008 @ 20:07 |
Ik post gewoon in dit topic,want of je hier of in het GVB topic post maakt niet zoveel uit. | |
Dj-Flash | maandag 21 juli 2008 @ 20:11 |
Een week langer posten users niets meer in het ander topic al komen er veranderen die er bij het GVB de komende periode zullen treffen wordt er niets meer gepost over in dat GVB topic dan heeft het toch geen enkele zin dat ik er wat in zal posten. | |
RealZeus | maandag 21 juli 2008 @ 21:35 |
quote:Dan zou je je misschien kunnen afvragen of er wel behoefte is aan zoveel GVB-nieuwtjes. En misschien heeft het er mee te maken dat het vakantie is en dat zelfs Fokkers naar buiten gaan? | |
Ofyles2 | maandag 21 juli 2008 @ 21:58 |
quote:Aan het begin van zijn carrière reed de 8345 op de streekdienst, maar vanwege een chronisch tekort aan materieel bij Maxx Almere is de 8345 samen met de 8344 en 8346 omgebouwd tot stadsbus. | |
Ofyles2 | maandag 21 juli 2008 @ 22:00 |
quote:Ik zag vandaag de 220 op lijn 21, het tekort is toch stringenter dan gedacht. | |
Gnittoo | dinsdag 22 juli 2008 @ 14:32 |
quote: | |
NoBody122 | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:23 |
Nog even en men durft niet eens meer met Connexxion te reizen | |
Willy84 | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:24 |
quote:Neem die gare pendelbus eens en je komt er achter dat hij heel ruim is ingedeeld. Dat ding gaat als een slak over de Wibautstraat. En dan zie je soms wel 4, 5, 6 bussen op Amstel staan. Polen vind ik wel lache figuren. Waar ik echt ziek van wordt zijn die Roemenen met hun kut instrumenten. Vorige week zaterdag in de trein en vandaag en gister in de metro met dat gore bekertje dat ze in je strot douwen! http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36409 | |
zwahiel | woensdag 23 juli 2008 @ 01:15 |
Maarrrrrr, welk type is nu weer in de fik gevlogen? Amba? Alliance? Lion's City, Citaro, Integro, gare Scania units of Berkhofjes? Of stiekem een Volvo? Spannend spannend! | |
Willy84 | woensdag 23 juli 2008 @ 07:55 |
Als er iets gaar is dan zijn het wel die Amba's en Alliance's. | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2008 @ 16:46 |
Gaat lekker zo bij xx | |
NoBody122 | woensdag 23 juli 2008 @ 19:18 |
quote:Die Amba's rammelen van zichzelf aan alle kanten (op klinkerwegen bijv.). Ik vind ze wel fijn rijden trouwens verder. Alliances zijn van zichzelf hele fijne bussen, zowel als chauffeur als passagier Het is alleen erg jammer dat er door achterstallig onderhoud vaak dingen aan defect zijn (zoals verwarming of juist verkoeling, bijvoorbeeld) en dat ze er niet meer zo mooi uitzien allemaal | |
Ofyles2 | woensdag 23 juli 2008 @ 19:52 |
Gisteren reed de 2402 te Wageningen Busstation tegen de gevel van een restaurant aan. | |
Willy84 | woensdag 23 juli 2008 @ 20:20 |
gaaf! geen pics | |
Ofyles2 | donderdag 24 juli 2008 @ 12:22 |
Kijk dan op OV in Boskoop, dan zie je wel de foto's. | |
NoBody122 | donderdag 24 juli 2008 @ 15:21 |
Dan baal je toch best wel | |
Willy84 | donderdag 24 juli 2008 @ 21:17 |
Netjes ingeparkeerd Vandaag weer eens een XX hogevloers standaard gestpot op lijn 170 meen ik. Een bus uit de 2800 serie als ik het goed onthouden heb. | |
J_TM | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:18 |
Dat zal dan wel de 2800, 2801 of de 2802 zijn. Hoe gaat het trouwens met de Integro's ? | |
Willy84 | vrijdag 25 juli 2008 @ 19:37 |
Integro's draaien nog alle dagen fijn hun rondjes op Amstelstation-Almere. Doorgaans aangevuld met wat afwijkend materieel van XX tours, waaronder geledes in de oude XX huisstijl afkomstig uit ik meen Midden-Zeeland en verders nog wat spul van de stadsdienst Almere. Alliances ofzo. | |
J_TM | vrijdag 25 juli 2008 @ 22:57 |
Dus de Volvo's zijn toch Integro's ? Ik bedoelde de Uithoornbussen serie 2700; vlak na de instroom van de Lion's Cities ben ik er nog eentje tegengekomen op lijn 172. Om een Alliance of een Ambassadeurtje op de Almerelijnen aan te treffen moet je echt geluk hebben. | |
zwahiel | zaterdag 26 juli 2008 @ 12:47 |
quote:Nou ik heb dat juist met die MB's of die Scania's quote:100% mee eens. Die Amba's zijn leuk, maar net als bij bijna al het lagevloers materieel mis je gewoon de vering. Heel simpel. Bij de Lion's City hebben ze dat nog enigszins opgelost door de hoge vloer achter, dan kun je ook een fatsoenlijke vering erin doen. Toch ben ik echt die-hard Alliance fan, vanaf het moment dat ze (toen nog de Zuid Ooster) in dienst kwamen was ik er verliefd op. Het zijn gewoon fijne bussen met een fijne loop en je kunt er gewoon heerlijk in slapen als het moet. En ik moest elke dag met de bus toch een rit van drie kwartier heen en drie kwartier terug. Dan leer je zo'n bus als passagier wel te waarderen! Vind ze ook nog altijd gewoon een goede mooie en degelijke uitstraling hebben. Het heeft gewoon wat dat Alliance ontwerp van DO. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden, erg jammer. Want volgens mij had de opvolger er best prima uitgezien. | |
Ou-Tannu | zondag 27 juli 2008 @ 13:50 |
welke bus lag er in fryslan nou weer in de sloot? een frysker barreltje hoop ik? http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_50749.aspx enzo: + | |
Gnittoo | zondag 27 juli 2008 @ 14:14 |
quote:Dêrby is de froulike sjauffeur omkommen. Yn de bus sieten 7 minsken. | |
Gnittoo | zondag 27 juli 2008 @ 14:17 |
quote: | |
Gnittoo | zondag 27 juli 2008 @ 14:25 |
quote: | |
Peterselieman | zondag 27 juli 2008 @ 14:53 |
Tragisch nieuws. Sterkte aan de familie van het slachtoffer en de passagiers die dit ongeval hebben meegemaakt. | |
Gnittoo | zondag 27 juli 2008 @ 15:40 |
bus van stalling leeuwarden. | |
NoBody122 | zondag 27 juli 2008 @ 15:50 |
Een tragisch verlies van een gewaardeerde collega... De kans dat men dit hier leest is natuurlijk klein, maar toch zeer veel sterkte gewenst aan haar 2 kinderen en natuurlijk andere nabestaanden. | |
J_TM | maandag 28 juli 2008 @ 14:30 |
Ik las het net op OV Boskoop. | |
ReisT | dinsdag 29 juli 2008 @ 21:34 |
Bus boort zich in gevel AMERSFOORT - Een bus van Connexxion heeft zich vanmiddag bij het busstation aan het Stationsplein in Amersfoort in de gevel van een kantoorgebouw geboord. In het gebouw is het bedrijf Translink gevestigd dat de OV-chipkaart voor het openbaar vervoer moet ontwikkelen. Er vielen voorzover bekend geen gewonden. De chauffeur werd geëmotioneerd weggebracht. De gevel raakte van het gebouw flink ontzet. De bus raakte aan de linkervoorkant beschadigd. De oorzaak is nog onbekend. Mogelijk is de stuurinrichting in het ongerede geraakt. | |
Peterselieman | dinsdag 29 juli 2008 @ 21:57 |
quote:De bus had geen zin in de ov-chipkaart | |
NoBody122 | woensdag 30 juli 2008 @ 01:27 |
Tering, al de zoveelste in korte tijd.. Cxx's verzekeraar heeft wel wat te doen | |
Dr_Flash | vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:13 |
quote:Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn. quote:Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten geven | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:21 |
quote:ja nuttig.. als ze niet op naamstaan moauw. dan ist nog wel leuk om weg tegeven maar anders? | |
Dj-Flash | zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:43 |
RET EN MERCEDES GAAN MET ELKAAR DOOR RET KOOPT 75 MILIEUVRIENDELIJKE CITARO MERCEDES BUSSEN EN DOET PROEF MET TWEE DIESELHYBRIDE BUSSEN Vrijdag 01 augustus Vanaf 14 december dit jaar gaat de RET met 75 nieuwe nog milieuvriendelijker bussen rijden. Een week nadat de RET de nieuwe busconcessie voor de Rotterdamse regio definitief heeft verworven, komen algemeen directeur Pedro Peters (RET) en directeur Hans Smits (EvoBus, importeur en dealer van o.a. Mercedes-bussen) vandaag de aanschaf overeen van EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) Citaro bussen. Daarnaast gaat de RET eind 2009 als proef ook 2 dieselhybride gelede bussen van Mercedes inzetten. Met de aanschaf van de EEV en hybride bussen is een investering van meer dan ¤ 20 mln gemoeid. Mercedes produceert in korte tijd teneinde aan de hoge eis van RET te voldoen om de bussen zo snel mogelijk in te kunnen zetten. RET realiseert hiermee de volgende stap in de hoge klimaatambities. | |
Ofyles2 | donderdag 7 augustus 2008 @ 01:14 |
Topickick:quote: | |
TommyGun | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:30 |
Zoiets hebben wij in Eindhoven dus al zeker 2, 3 jaar | |
Gnittoo | donderdag 7 augustus 2008 @ 10:16 |
wat een azijnpissers zijn die gasten van rover zeg | |
Ofyles2 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:07 |
quote:Ik vertrouw ze ook niet meer. Wat OV Magazine voor VK-lezers is, is ROVER voor de AD- en Telegraaftokkies. | |
J_TM | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:32 |
XX 2651 rijdt tegenwoordig in Friesland. | |
Gnittoo | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:46 |
idd, en rijdt fantastisch! | |
Alexxxxx | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:53 |
quote:RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden? Als iemand meer info over Qbuzz heeft, ben benieuwd. En ja ik heb de website al helemaal gelezen. Mag ook per PM of mail. | |
ReisT | zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:23 |
quote:Qbuzz krijgt de concessie "Rotterdam streek overig". Dan bedoelen ze dus een deel van waar nu Connexxion rijdt, de lijntjes naar Barendrecht, Ridderkerk, dingen a/d Ijssel enzo. quote: Heeft dus niks te maken met de RET ofzo, RET blijft gewoon doen wat ze nu doen. quote: quote:staat op de website van Qbuzz ergens [ Bericht 7% gewijzigd door ReisT op 09-08-2008 15:29:40 ] | |
Alexxxxx | zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:31 |
Ah ok ik dacht dat Qbuzz stadsdienst Rotterdam ging doen. Zou ook wel meteen heelvele hooi op de vork van een beginnend bedrijf zijn natuurlijk. Maar goed mijn interesse gaat vooral uit naar Drachten en omgeving in dit geval | |
Willy84 | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:05 |
quote:Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledes | |
NoBody122 | maandag 11 augustus 2008 @ 02:12 |
quote: Wat is er zo speciaal aan die bus dan, t.o.v. de andere 26xx/27xx Alliances | |
J_TM | maandag 11 augustus 2008 @ 22:04 |
Tvp NB122. | |
TommyGun | dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:47 |
quote:Inderdaad, gerucht is dat de Phileas tot diesels omgebouwd worden. | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:23 |
quote:Ik denk een foto met een dubbel verhaal: 1. De Alliances rijden hun laatste kilometers. 2. Lijn 125 tussen Utrecht Centraal en Amstelveen Busstation wordt in december opgeheven. Misschien is dat wat je bedoelt. | |
Peterselieman | donderdag 14 augustus 2008 @ 22:29 |
quote:Dat is geen gerucht maar een feit | |
Willy84 | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:04 |
Jeetje! Dat wist ik niet. Wat een gezichtsverlies voor die fabrikant! | |
Ou-Tannu | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:07 |
tis dat ik geen camera bij had.. maar weer genoeg geel grijze busjes gezien bij VDL opt terein | |
Ofyles2 | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:09 |
quote:Je bedoelt een gezichtsverlies voor het project Phileas. Zelfs Jörgen Raymann kan zich beter aan de tijd houden dan de Phileas. | |
NoBody122 | vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:37 |
quote:Ik denk dat het nog tot in ieder geval december duurt voordat ze echt uit het straatbeeld verdwijnen, tegen die tijd komen er, zo heb ik vernomen, allemaal nieuwe bussen. Dat is dan in ieder geval in Frieslân het geval | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:28 |
Doe dan maar een aantal 10 meter amba's ter vervanging van die dingen. Beter dan niets | |
Gnittoo | vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:20 |
quote:nieuwe bussen in friesland? alleen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen. | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:24 |
Alle Alliances gaan er uit en ter vervanging daarvan komen de Amba's. Ik denk wel dat er nog een aantal Fryskerbarrels zullen blijven helaas. | |
kip_zonder-kop | vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:54 |
Hebben deze bussen echt bestaan of is de voorkant erop geplakt met behulp van Photoshop? Meer van dit soort aparte bussen zijn hier te vinden: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/hugorichter/ | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:12 |
Allemaal Photoshop | |
NoBody122 | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:01 |
quote:Dat zal dan dus in december zijn. | |
Willy84 | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:52 |
in die qbus concessie komen toch allemaal nieuwe MAN's? | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:55 |
quote: volgens mij kan je t niet veel slechter maken dan de Dennisbusjes die er nu rijden | |
RealZeus | zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:23 |
quote:Die MB230 met MB200 voorkant lijkt ook nog wel mooi. Die andere is erg oostblok. | |
J_TM | zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:35 |
Gisteren XX2582 op lijn 101 gespot; normaal gesproken rijdt deze lijn uitsluitend met Lion's Cities. | |
zwahiel | zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:46 |
Net als deze. Mocht ie willen een nieuwere Alliance die geleed is Zie de voorkant rood zijn en de achterkant van een DO Volvo van GVU gepikt zijn. | |
Error_Jaap | zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:31 |
quote:De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen. | |
kip_zonder-kop | zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:57 |
quote:Ok, duidelijk. Mij was het niet gelukt om de "photoshop fout" te ontdekken maar nu zie ik ook dat de raamstijlen inderdaad afwijken. Ik vroeg me al af welke busmaatschappij met deze lelijke bussen zou rondrijden. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:13 |
daar is de rest | |
RealZeus | zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:24 |
quote:Je kunt het ook zien bij die CSA-II gelede ( ) van T-bus. Het achterraam zit bij het gelede gedeelte. | |
Peterselieman | zondag 17 augustus 2008 @ 00:18 |
quote:Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten. | |
Ofyles2 | zondag 17 augustus 2008 @ 01:37 |
quote:Ze trekken in ieder geval sneller op dan de Amba's. | |
Peterselieman | zondag 17 augustus 2008 @ 01:42 |
Alleen ze mogen wel eens wat aan het oostblokuiterlijk van de bussen doen. | |
Ofyles2 | zondag 17 augustus 2008 @ 01:57 |
quote:Dat is ook gebeurd bij de Lion City's die als stadsbussen gebouwd worden. Qua uiterlijk moest MAN het altijd afleggen tegen Mercedes-Benz. | |
BeefRWijker | zondag 17 augustus 2008 @ 02:23 |
quote:Is dat zo? Hier is z'n broer (de zelfde serie, zelfde toelatings datum): http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1506 DAF SBG220-Den Oudsten Alliance Articulated Bus En wat nou 'nieuwere Alliance', 't is overduidelijk een B89 (sideskirts). Dit hier is een 'nieuwere': http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1497 Den Oudsten B93 Alliance City Articulated Low Floor Bus quote:En de latere foto van die GVU Volvo toont dus de aanhanger van die Hermes B89 Alliance. En die Volvo is een B88 die overigens net zo makkelijk nieuwer had kunnen zijn dan die B89 (Wat in dit specifieke geval overigens niet zo is, de B88 is slechts 9 maanden ouder dan die B89) Beide bussen zijn ruim 16 jaar oud. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 01:21:38 ] | |
Ou-Tannu | zondag 17 augustus 2008 @ 12:00 |
quote:dat zeg ik t kan er alleen op vooruit gaan mischien wil Qbuzz nog wel wat barrels van XX overnemen | |
Gnittoo | zondag 17 augustus 2008 @ 12:56 |
quote:hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op? lekker met een amba naar alkmaar | |
Ou-Tannu | zondag 17 augustus 2008 @ 13:33 |
quote:done that once.. was de Inter/Qliner niet een meer comfortable lange afstandsbus? die sneller zou zijn als de reguliere dienst? + | |
NoBody122 | zondag 17 augustus 2008 @ 14:09 |
quote:Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie quote:Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner | |
Ofyles2 | zondag 17 augustus 2008 @ 18:12 |
quote:Ze zijn er dan ook geschikt voor, de gelede Citaro's die Connexxion gebruikt zijn begrensd op 100 km/h. Dezelfde exemplaren die Arriva heeft, zijn in mijn ogen net iets minder geschikt omdat deze langzamer optrekken. | |
J_TM | zondag 17 augustus 2008 @ 18:45 |
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/etiennetas Jong en afgedankt; de Alliances en een enkele Integro. | |
Peterselieman | zondag 17 augustus 2008 @ 19:09 |
Hoe prop je 50 treinpassagiers in een Fryskerbarrel? Je laat de helft staan in Hurdegaryp Anders was dat ding door zijn assen gezakt. Iets wat wat mij betreft wel had gemogen. | |
Ou-Tannu | zondag 17 augustus 2008 @ 20:10 |
quote: | |
BeefRWijker | zondag 17 augustus 2008 @ 22:08 |
quote:Zou volgens de geruchten MAN LIONS Regio moeten worden. Vanaf Alkmaar dan. (Da's overigens ook een hogevloer bus). Staat helaas niks over in het concessie Noord-Holland Noord artikel op Wiki. quote:Die zie je wel vaker. Misschien is die Volvo 8700 (er zijn er maar 4 van) die bij Middenmeer was aangereden dan nog steeds niet terug? Die was volgens de geruchten (loketiste) net terug van reparatie, reed een monteur 'm alsnog in de prak tijdens het wegbrengen naar het station. Wat rijdt er nu trouwens vanaf Fryslân extra, ter vervanging van die Integro 2908? We hadden laatst een Alliance B95 uit de 2800 serie (hogevloer stads bus) omdat er geen reserve was. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 01:35:47 (hoge vloer MAN) ] | |
BeefRWijker | zondag 17 augustus 2008 @ 23:04 |
quote:Is niks bizonders in Brabant: de Brabant Liner http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantliner __ Bever Wijker. | |
Gnittoo | zondag 17 augustus 2008 @ 23:15 |
quote:de horror | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:02 |
quote:De Volvo 8700 LE was zeker te duur om te bestellen? De bussen hebben dan wel een bruuske uiterlijk, maar hebben wel comfort. | |
ReisT | maandag 18 augustus 2008 @ 00:18 |
vanmorgen met de bus geweest in Darmstadt, en wat kwam er voorrijden, jawel dat was dus een Amba. Berkhof weet z'n spul ook overal te slijten zeg. | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:24 |
quote:Ook aan Denemarken, Israël en Noorwegen werd verkocht. | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:24 |
Aan Hongarije en Roemenië heeft een Oostblokfabrikant ook bussen geleverd die uiterlijk gelijk waren aan de Berkhof Premier. | |
NoBody122 | maandag 18 augustus 2008 @ 00:55 |
quote:Praktisch alle grote bussen van Connexxion, voor zover het in ieder geval Frieslân betreft, kunnen de 100 KM/u halen en sommige zelfs nog iets erover Helaas zijn de Fryskers nu allemaal afgeregeld op 90 KM/u. Aan het begin van het Frysker-tijdperk was dit nog 100. Waarschijnlijk teveel bekeuringen omdat je toch vrij snel te hard rijdt met zo'n ding Uitzondering op het gebied van de grote bussen zijn 2 van de 3 Volvo geledes (die in volledige Cxx-style) van stalling Leeuwarden, die zijn op slechts 75 KM/u begrensd Die met de zwarte afterparty-opdruk op 100 dacht ik, misschien 90... quote:Dan hoop ik maar dat ze die, net als de Integro's (sinds eind juni), ook geschikt maken + laten keuren als T100-bussen; wel zo prettig om de erg krappe haltetijden (met name aan de kant van Noord-Holland) te halen quote:Klopt, is idd niet de eerste keer. Bovendien zit er ook gewoon een Qliner-kaartjes-systeem in; hij is er dus ook voor ingericht quote:Geen idee daarover, niets van meegekregen. Vandaag trouwens alleen maar van die Volvo's tegengekomen in Leeuwarden. quote:Er is uit Joure een andere Integro vandaan geplukt (volgens mij de 2948), met blauwe Qliner-bestickering. De 2948 in vorige tijden quote:Kun je beter in je sig zetten | |
Ofyles2 | maandag 18 augustus 2008 @ 01:00 |
Vorige maand zat ik nog in de 2948 dacht ik, zal vast wel uit Schoonhoven komen. | |
BeefRWijker | maandag 18 augustus 2008 @ 01:36 |
quote: quote:Hou toch op, man . Ze zijn zwaarder en langer, maar daar houdt het dan toch echt wel mee op. Het zijn verschrikkelijke lawaailbakken, niet in het minst door die hard loeiende airco, ook de transmissie gonst door de hele bus. Je moet zowat boven op de sjoof kruipen om fatsoenlijk een praatje met hem te kunnen houden, anders versta je de helft niet. En dan te bedenken dat Volvo hem aanprijst als een zeer stille comfortabele bus. Er is ook niks luxe aan die bus, kale wanden, maar net aan acceptabele stoelen. Het haalt het niet, nog niet binnen een mijl, bij een Integro. Maar goed, ik vergelijk dus een 14 meter 3-asser Volvo 8700 met een 12 meter 2-asser Integro. Misschien zijn de rollen omgedraaid als je een 15 meter Integro met een 12 meter 8700 vergelijkt. Blijft dan wel dat de airco bij de Integro helemaal achterop zit. De enige keer dat ik een Volvo boven een Integro prefereer is als het stormt. Integrotjes gaan alle kanten op (en een Amba hoogst waarschijnlijk ook) terwijl die Volvos stoicijns recht uit blijven gaan. Er is in Zeeland nog een Integro op die manier zo van de weg af geblazen. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 18-08-2008 01:49:54 ] | |
BeefRWijker | maandag 18 augustus 2008 @ 02:15 |
quote:Ze hebben in Almaar nu ook 2 van die Frysker barrels voor eigen vervoer, van stalling naar Station en vv. Hoorde van een sjoof dat ze er wedstrijdjes snelst optrekken bij het stoplicht mee houden en dat de Frysker dat bijna altijd wint van het overige verkeer . quote:Ik heb het gemerkt inderdaad. Nieuwe stoel voor de sjoof en overal heupgordels. Nou alleen nog even bekend maken dat die dan ook gedragen moeten worden. | |
svdmeer | maandag 18 augustus 2008 @ 02:34 |
Goed nieuws dat die Fryskers uit Friesland verdwijnen. Veel sterkte rest van Nederland! Ik vind het onbegrijpelijk dat die ambassadors 200 zo goed worden verkocht. Wat een rotbussen! En gelukkig blijkt uit dit forum dat ik niet de enige ben met een hekel aan die lage-vloer bussen. Die lage-vloer doet men vooral voor rolstoelen, maar ik heb nog nooit een rolstoelgebruiker in de bus gezien. Bovendien zijn zij beter uit met goed WVG-vervoer. Wat mij betreft gewoon weer hoge vloer, bij voorkeur Integro's. Dan wordt de bus weer een beetje een serieus alternatief. Wat ik trouwens niet begrijp dat al die lagevloer bussen van die slechte stoelen hebben. Amper kussens, geen leuning voor nek en schouders en ook de armleuningen zijn voor het gemak maar weggelaten. Bezuinigingsmaatregel? Het wordt tijd dat er minimum-confort-eisen komen. | |
Willy84 | maandag 18 augustus 2008 @ 03:08 |
quote:Ik kwam de 86 tegen afgelopen vrijdag: Ook wel treurig om te zien, GVB heeft stickers op zn bussen geplakt ze hebben het toch niet gehaald om de werkzaamheden optijd af te ronden. Zag ook nog een Jonkheer rondrijden met een kapot scheerraampje (die tussen de voorruit en de instapdeur) echt compleet met scheuren erin. Vooral dat stickertje over die spelfout doet het hem | |
NoBody122 | maandag 18 augustus 2008 @ 18:14 |
quote:Klopt, er zitten vrij pittige VW-motoren in quote:Er zitten stickers op de ramen, bij elk bankje, waarin daarom wordt verzocht. Het kan echter zijn dat dit (nog) niet bij alle Integro's het geval is | |
Peterselieman | maandag 18 augustus 2008 @ 20:01 |
Gewoon heuvelop bij die Fryskers even de hand op het pookje houden zodat ze niet doorschakelen en gassen maar. Zo sloop je de motor van die dingen wel. De motor van dat ding is prima, maar de rest is knudde. | |
Ou-Tannu | maandag 18 augustus 2008 @ 21:15 |
Zucht! eerste dag dat ik weer met de bus moet slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik 8 meter barrel... halte omroep op maximaal volume :/ schrok me t apenzuur, en als klap op de vuurpijl.. een infoxx in standje "epelepsie opwekkend" | |
BeefRWijker | maandag 18 augustus 2008 @ 23:41 |
quote:Dat zal het zijn. Btw, kwam bij toeval bij een zoekopdracht als bijvangst nog dit tegen op de plietsie site: http://www.politie.nl/Vra(...)motorvoertuigen.aspx Dat kan nog een leuke discussie worden met meneer agent als dit ook werkelijk zo in hun eigen systemen staat. | |
BeefRWijker | dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:11 |
Nog even deze: Bussentopic #8: blup deed de bus quote:Deze bus is een Alliance B95, net als zijn broers en zusjes uit de 8000 reeks, geen Iveco en dus ook geen Volvo zoals later in de thread wordt beweerd. Alleen de oer Alliance, de B89 werd naast DAF ook op Volvo en Iveco chassis gebouwd. Ze zijn onder andere herkenbaar aan de tekst VOLVO in de ribbel grille en IVECO in of boven de grille. De B89 is soms herkenbaar aan de side skirts die in dezelfde vorm doorlopen als de voor en achter bumper stukken. B89 en opvolger B91 zijn ook herkenbaar aan het relatief kale dak waar de B95s ventilator kapjes achter op de kont hebben en rechthoekige kapjes ter hoogte van de achterdeur, aan weerszijden. Het kenteken van deze bus is BH-NR-19 Volgens het RDW is het dan ook een: B95; ALLIANCE INTERCITY Dat is dus een Den Oudsten eigen chassis en koets. De bus is overigens van augustus 1999. | |
Peterselieman | dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:43 |
Zag op ovib dat er alweer een Jonckheer in Amsterdam in de hens gestaan heeft [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 20-08-2008 21:07:00 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:44 |
quote: quote:Hoezo, miste ie een meter? quote:Zonnebrilletje vergeten .... | |
Ou-Tannu | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:53 |
XX busje 8071 kon zn geplande rit naar harlingen veerhaven vandaag niet voltooien. vlak voor joure nam de sjoof t gas behoorlijk terug, en de bus leek ook moeite te hebben met recht door te rijden ! gratis ritje industrie terein gekregen samen met mijn mede passagiers konden we overstappen in andere bus uit de 8000 serie | |
BeefRWijker | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:53 |
En nog eentje uit Bussentopic #7 :quote:Zowat een klein decennium. quote:Hier in de BroekPolder (nieuwbouw wijk) worden ze nog gloedjenieuw geplaatst. Ingetrapte ruitjes worden ook nog steeds keurig door NZH ruitjes vervangen. Iemand zal d'r bij het bestellen van die dingen vast een nummertje te veel hebben ingevuld, zo'n 10 jaar geleden (of nog eerder). | |
NoBody122 | dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:02 |
quote: quote:Dat zal een foutje zijn van de webmaster, mag ik hopen | |
BeefRWijker | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:30 |
quote:Hebben ze er daar zoveel over dan of zijn die wagens niet erg honkvast. De 2908 is daar op De Jouwer ook al eens gespot, door Alex. http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=4894&st=0&sk=t&sd=a&start=418 quote:Ziet er weer patent uit : http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=42 "De Cxx 2948, die in dit jaar in zoetermeer tegen een pilaar aanzat, waarbij de voorkant helemaal opgekrult was, is gerepareert en is inmiddels weer in dienst gekomen van Den Haag". gepost door Bjorn op vrijdag 30-6-2007 Beetje vreemd dat ie dan 2 dagen later opnieuw op naam is gesteld. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 21:16:48 ] | |
Ofyles2 | woensdag 20 augustus 2008 @ 03:45 |
quote:De overige 53 kunnen niet snel genoeg wegbranden! | |
Ou-Tannu | woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50 |
hm ben benieuwd hoelang XX t volhoud om de 0747u bus met een 8 meter barrel te bedienen zonder versterking | |
NoBody122 | woensdag 20 augustus 2008 @ 12:46 |
quote:Als er dagelijks mensen blijven staan daardoor: niet erg lang gok ik, mits er maar vaak genoeg over wordt geklaagd door betreffende chauffeurs | |
BeefRWijker | woensdag 20 augustus 2008 @ 20:47 |
quote:Wat is daar nou weer mis mee? Ik vindt 't zo'n verschrikkelijk mooie bus om te zien. Het is overigens een Berkhof model 'Jonckheer' (uit Heerenveen), geen (belgiese) Jonckheere. Een van de weinige Berkhofs die helemaal af is en onmiskenbaar, waar je bij sommige andere bussen nog welleens naar de badge moet kijken wat het nou echt is (D.O. Alliance, Berkhof ST2000NL, Van Hool A500) http://www.nufoto.nl/2008/08/18/lijn-18-in-amsterdam-in-brand-2/ | |
Willy84 | woensdag 20 augustus 2008 @ 21:05 |
http://www.nufoto.nl/2008/08/18/busbrand-frederik-hendrikstraat/ | |
BeefRWijker | woensdag 20 augustus 2008 @ 21:57 |
quote: quote:Hoezo, miste ie een meter? Oeps! Ik dacht altijd dat die dingen negen meter waren. He kom ik daar nou toch bij. Dus even kijken waar ik die PDF heb gelaten ...... helaas, al weggegooid. Dan maar even kijken op vdlbuscoach.nl, ze waren daar op 2 sites te vinden, Berkhof Heerenveen en Kusters als ik me niet vergis ....... Ehm, wisten wij al dat de VDL Berkhof Kusters Jonckheere 'Procity', op basis van T5, aka "Frysker barrel", van alle VDL websites is verwijderd? Zelfs Google is opgeschoond. Volgens mij zijn ze daar bij Van Der Leeghte ook niet helemaal blij met dat fantastische avontuur. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 20-08-2008 22:53:01 (bedankt voor de hint, Alex.) ] | |
Alexxxxx | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:04 |
VDL is zich er heel goed van bewust dat het troep is/was | |
Willy84 | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:09 |
van google verwijderd???? | |
Peterselieman | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11 |
quote:Nee hoor: http://209.85.135.104/search?q=cache:G_rZOqHMMXsJ:www.vdlbuscoach.nl/index1.php%3Fpageid%3D5042%26prodid%3D53+vdl+procity&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl | |
Alexxxxx | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11 |
Buzzybee heeft nog geen verzoek gekregen alle Frysker fotos te verwijderen. Maar meneer Van der Leeghte, als u dit leest, voor geld doe ik alles! Maar ik ben niet goedkoop | |
BeefRWijker | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:15 |
quote:Ik heb 'bij geruchte' vernomen dat Volkswagen dat ook wel wist en daarom niet toeliet dat de Volkswagen badge op de neus mocht blijven zitten. Zou het zo kunnen dat ze die er nog snel hebben afgehaald, toen die eerste pers fotos werden gemaakt. http://www.busemotion.be/busfoto/busfoto_detail.php?nieuws_nr=769&pagina=2 | |
Alexxxxx | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:33 |
Dat gerucht heb ik ook gehoord uit betrouwbare bron | |
BeefRWijker | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:49 |
quote:Barst! Laat ik op die overkoepelende site nou net niet gezocht hebben. http://www.google.com/search?q=site:www.vdlbuscoach.nl+procity De andere VDL sites kwamen met die 7 meter procity op Renault basis aanzetten. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 20-08-2008 23:10:50 (urls van gemaakt) ] | |
Alexxxxx | woensdag 20 augustus 2008 @ 22:59 |
als je imagegooglet op vdl procity is de 2e hit doodleuk het BB-logo | |
BeefRWijker | woensdag 20 augustus 2008 @ 23:31 |
quote:Zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Bij mij staat ie op 6. Die russische is overigens ook wel aardig, op 8. http://images.google.com/images?q=vdl+procity&btnG=Search+Images | |
Alexxxxx | woensdag 20 augustus 2008 @ 23:32 |
De Russishe is bij mij de 2e op pagina 2 Toch apart, dat gepersonaliseerde zoeken van Google... | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 00:00 |
I'm confused. | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 00:28 |
quote:Als wij tenminste het zelfde item bedoelen. Ik bedoelde die witte T5 -zonder achterdeur- van trucks.autoreview.ru quote:Mja, 't blijft behelpen. | |
Peterselieman | donderdag 21 augustus 2008 @ 00:32 |
quote:Die 2e is duidelijk gesoept | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 01:16 |
quote:Nog perse een reden waarom je dat zegt? Die 2e komt van deze site: http://www.sinet.it/perso(...)sten/alliance_f.html http://www.sinet.it/personalpage/benedicti Ik zie eigenlijk geen reden waarom't ie een fake als voorbeeld zou nemen als der genoeg originals zijn. Het zijn duidelijk niet dezelfde bussen ondanks dat het allebij B93s zijn en dat ligt niet alleen aan de kop, ook de zijkant is op bepaalde punten verschillend zoals bij onder en boven de deuren -> en de verschillende paneel hoogten boven de achterwielen. <- Edit: Dat is dus optisch gezichtsbedrog. Bij beide bussen is dat hetzelfde, alleen zijn ze verschillend gespoten waardoor de ramen optich groter lijken dan ze zijn. In werkelijkheid bevinden de grootste verschillen zich aan de bovenkant en op het dak. [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 21-08-2008 20:18:28 (zie edit) ] | |
Ofyles2 | donderdag 21 augustus 2008 @ 01:53 |
Plus het feit dat de gefotoshopte B93 in werkelijkheid een prototype betreft. Deze reed in Berlijn voor zover ik weet. | |
Alexxxxx | donderdag 21 augustus 2008 @ 02:38 |
quote:Lekker actuele site laatste update 1999 | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 17:00 |
een MB O408 met OV CHIP apparaat | |
NoBody122 | donderdag 21 augustus 2008 @ 17:14 |
quote:Heb je die foto zelf geschoten in Heerenveen? | |
Alexxxxx | donderdag 21 augustus 2008 @ 17:19 |
Met een telefoon, door een raam heen? | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 17:52 |
quote:Yez! met telefoon | |
NoBody122 | donderdag 21 augustus 2008 @ 18:10 |
quote:Ik dacht dat het plaatselijke mist was | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 19:31 |
quote:Je weet het zeker? Zit er al erg lang in dan http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-13211 [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 21-08-2008 20:41:12 (link aangepast) ] | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:02 |
quote:Bij Hartmann: http://www.doppelstockbus.de/pages/bus.php?dsatz=34 Dat zou dan dus deze zijn: Is het net niet helemaal, zie de luchtinvoer kanalen in de zijkant waar de klasieke kop '901' kapjes heeft, midden op het dak. Ik hou 't erop dat de klassieke kop 901 tijdelijk bij HTM heeft gereden totdat de definitieve 901 uitgeleverd werd. Volgens 100%haags heeft die laatste onderandere ook op een tentoonstelling gestaan in Belgie. | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:12 |
quote:linkje doet t niet :p en ja.. hij zit er echt in!! want ik heb er ook ingezeten vandaag.. hmm 2x zelfs | |
Peterselieman | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:23 |
Het is een van de bussen die tot begin december hier dienst moet doen van Arriva, nu Arriva de concessie verloren heeft aan Kubus. | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:26 |
quote:rijd samen met de 1265. welke geen OV chip heeft, voornamelijk op lijn 18, heerenveen - drachten VV | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:29 |
quote:Merkwaardig. Is een foto van diezelfde O408 in oude gele uitdossing, vele jaren eerder waar -als je er op klikt- een grotere verschijnt waarop de grijze prullebak goed zichtbaar wordt. quote:Ok. | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:30 |
quote:ovchipding is geel he | |
NoBody122 | donderdag 21 augustus 2008 @ 20:47 |
Zo, die heeft dus in Frieslân rondgereden *KLIK* FF zo ivm resolutie | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:23 |
quote:whehe | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:44 |
quote:Ach, nou ziet ik ut. Had um zo hoog niet verwacht he. Bovendien ken ik die dingen alleen in prullebak grijs. Linkje aangepast, werkt ie nu? (Die klote busfoto site werkt met koekjes en je kunt niks cutenpast-en) | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:53 |
quote:intussen deed die het ja | |
Alexxxxx | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:53 |
In de busgarage in Mooie Paal zit nu een transportbedrijf En dat nu er net weer een mooie paal is geplaatst... Damn wat ben ik daar vaak geweest inhet verleden | |
Ou-Tannu | donderdag 21 augustus 2008 @ 21:58 |
quote:nooit de mooie paal bekeken :p | |
Alexxxxx | donderdag 21 augustus 2008 @ 22:18 |
quote:Was een paal om het jachtgebeid van de hertog van Franeker af te bakenen, met andere woorden de grens van Het Bildt, want dat was van hem.... Of zo iets | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 22:27 |
quote:Geeft niks, hoor. Fotootjes vergelen niet op internet, he. En meer heeft Den Oudsten toch niet gemaakt dus er mist niks. Al heb ik dan zo m'n twijfels over die fotos van de B95 en B96. Weet er iemand wanneer DO met die ventilatie kapjes is begonnen in de plaats van die zij roostertjes? Ik zou die toch zeker verwachten op een B95 en B96. B95? En al helemaal geen rol film. B96? | |
Ofyles2 | donderdag 21 augustus 2008 @ 22:36 |
Nee, die van Midnet was een Alliance B91. De tweede serie van Centraal Nederland vond ik beter rijden dan de allereerste serie. | |
Alexxxxx | donderdag 21 augustus 2008 @ 22:38 |
quote:Daarom ook de blije smilies. Ben blij dat die site niet offline is gehaald, ondanks het gebrek aan updates | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 22:55 |
quote: quote:Bofkont De O408 (of Manheimer) is de voorloper van de Integro (O550). Net als z'n opvolger vond ik 't heel fijne busjes om mee te reizen. In de tijd dat Noordned ritten kwijtraakte op 350 en die Qliners ook wel eens op streek reden had je het soms niet eens door dat je in een O550 zat ipv een O408. | |
BeefRWijker | donderdag 21 augustus 2008 @ 23:11 |
quote:Dat dacht ik dus ook. Die VEONN is lastiger. VEONN reed van begin 96 tot eind 98. Dan is een B90 wel een heel grote stap terug, vooral omdat de bus kennelijk nieuw is. Als het een B93 is dan is dat de zoveelste experimentele waar we niet van af weten. Hij heeft ze ook wel weten te vinden, die gast. [Edit] Zie net op een handels-site verschillende B90s staan uit 1995 t/m 1997 dus een B90 zou toch goed kunnen. quote:Serie als in 'serie B91' of 'serie Alliance'? [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 21-08-2008 23:25:14 (Edit) ] | |
BeefRWijker | vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:50 |
Even iets anders. Weet er hier toevallig ook iemand wat precies de rol van Cosmo Truck garage -op bedrijven terrein de Wymerts, Bolsward (waar ook de cxx stalling is)- is in het produktie proces van Berkhof (Heerenveen, Ambassadors)? Eind 2006 hadden ze daar een heek pleintje vol Veolia Ambas staan. Een paar stonden er binnen op een brug. Een paar weken terug nog waren daar een aantal volledig kanarie gele Ambas zonder verdere kenmerken, zelfs geen kenteken platen. Iemand toevallig? | |
Alexxxxx | vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:20 |
quote:Bij die DAF dealer staan inderdaad al jaaaaaaaren vele Berkhof bussen. Wellicht dat ze wat werkuitbesteden ivm grote drukte? De MAN / Iveco dealer die vroeger naast berkhof zat (Kroeze) is volgsn mij nu volledig van Berkhof. En das mooi want daar kunje ZONDER hekken foto's maken | |
Gnittoo | vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:28 |
quote:kan me nog herinneren dat die o408 in dienst kwam bij de fram, fantastische bussen. | |
ReisT | vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:17 |
Connexxion in de bocht: Lijnbus vast op rotonde BERLIKUM - Donderdagmiddag om 12:15 kwam een lijnbus van Connexxion vast te zitten op de Bitgumerdyk. De chauffeur reed bij het verlaten van de rotonde te krap door de bocht en zakte in de berm weg en kon daardoor niet verder rijden. De politie kwam toevallig langs rijden en heeft de situatie bekeken en wat gegevens genoteerd. Een berger heeft de bus uit de berm getrokken. De bus kon op eigen kracht naar de stalling in Leeuwarden rijden. meer foto's | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:38 |
quote:doe dat nou VERDOMME met een 8 meter frysker barrel! ipv zo`n amba! stomme sjoof! | |
Peterselieman | vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:44 |
Die 8 meter barrels mogen ze wel hard tegen die lantaarnpaal parkeren. | |
Alexxxxx | vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:44 |
En waarom belt niemand mij als er op paar kilomter van mijn huis een busin de berm vast zit had er graag wat fotso van gemaakt.... | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:47 |
quote:ja sorry heb je nummer ook niet | |
Ofyles2 | vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:24 |
quote:Amba's mogen ook kapot vallen. | |
BeefRWijker | vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:36 |
quote:Ik had 2 weken terug nog zo'n deja vu moment toen ik merkte dat ze nieuwe geveerde stoelen had- den gezet in die Qliner Integros. Van die stoelen die bij elke bolling in het wegdek "piep-zuig" doen. Deed me ineens weer denken aan de begin dagen van de O408 Manheimer. De bus naar Alkmaar (Harlingen via de Kop) reed toen nog over de oude weg van Bolsward naar de Kop en daar zaten een paar flinke heuvels en dalen in. Het ene moment ging de sjoof vol tot op de aanslag om dan het volgende moment zowat door het dak te worden gecatapulteerd. Ik meen dat ze er later andere stoelen in hebben gezet. Merkwaardig dat ze nu weer terug zijn. | |
BeefRWijker | vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:54 |
quote:Precies mijn sentiment. Hier in Noord-Holland Noord krijgen we ze ook op de streek (2e handsjes). Hopelijk ontspring ik de dans als bij ingang van de nieuwe concessie de lijn van Beverwijk naar Alkmaar overgaat naar concessie gebied Haarlem IJmond. Daar rijden ze met MAN Lions City. Die rijden best prettig, al zouden de stoelen beter kunnen. Maken een best gaaf geluid ook. Het blijft natuurlijk wel gewoon zo'n typiche Low Entry bus, met een kinderzitje voorin. | |
BeefRWijker | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:02 |
quote:Sjoof dacht waarschijnlijk ook dat ie daar in reed | |
Peterselieman | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:03 |
Mja, die MAN's hebben aan de zij- en achterkant wel een oostblok uiterlijk, dus daar mogen ze nog wel wat aan doen. Verder zijn het idd fijne busjes. En die amba's van xx uit de 81xx en 82xx serie zijn niet te vergelijken met de exemplaren die nu van de band rollen. Die van nu zijn een stuk beter, al zal ik nooit Amba fan worden. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:15 |
quote:Dan krijgt Haarlem misschien de Lion City T's uit Utrecht. Zeker weten doe ik niet. | |
Willy84 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:35 |
Lijkt mij niet want in Haarlem moeten ze toch op aardgas rijden?? | |
Alexxxxx | zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:53 |
Herinneren jullie me er even aan dat ik in deel 13 een oude-doos-foto van een NoordNed Iveco die onlangs voor me ingescanned is als tvp plaats? En ik denk dat Fles zijn tvp in dat topic Kutter word. | |
Ofyles2 | zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:42 |
quote:Dan komen de Lion City T's of in Velsen Zuid of Connexxion huurt een terrein af. | |
Gnittoo | zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:57 |
quote:had gisteren de 3159 mee en die reed opvallend lekker, evenals de 3158 1700-serie is idd bagger. | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:22 |
quote:altijd nog beter dan een 8 meter barrel! en idd sommige amba's rammelen best veul | |
zwahiel | zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:46 |
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep! Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet. Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen, maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er een prototype was. DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance). Daarbij en dat is misschien het meest opvallende, kijk eens goed naar de nummers van de bussen? Twee bussen met hetzelfde nummer Denk 't niet, beide bussen zijn dan 901. Lijkt me niet zo hé Heb me echt altijd afgevraagd waarom DO nooit een opvolger van de Volvo's gemaakt heeft / uitgebracht heeft. Volgens mij reed je dan in Utrecht niet in Van Hools, maar gewoon in gelede Alliances. Zou dat heerlijk gevonden hebben, want buiten de Integro's ken ik geen comfortabelere bussen dan een hoge Alliance. @ die foto's met een lage Alliance, die bedoelde ik dus niet, bedoelde een hoge versie. Trouwens van de week in Berlijn heb ik nog een dubbeldekse Lions City gezeten, grappige bussen. Je zou zeggen dat men in Berlijn gelede of dubbelgelede bussen inzet, maar het zijn dubbeldekkers geworden. Best vreemd eigenlijk. | |
ReisT | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:18 |
Absurd lage bovenverdieping ook in die Berlijnse dubbeldekkers. quote:DO heeft wel een opvolger gemaakt van de Volvo's, alleen was het ondertussen de tweede helft van de jaren '90, toen kon je echt niet meer met een hogevloers stadsbus aan komen zetten. Dus werd de gelede Alliance ook een lagevloersmodel. Die had het GVU natuurlijk ook kunnen aanschaffen ipv de VanHools. Hier verder: Bussentopic #13 [ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 23-08-2008 16:35:02 ] |