Dêrby is de froulike sjauffeur omkommen. Yn de bus sieten 7 minsken.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
welke bus lag er in fryslan nou weer in de sloot?
een frysker barreltje hoop ik?
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_50749.aspx
enzo:
+
quote:Op de Westergowei is tusken Wommels en Kûbaard sneintemiddei in bus fan Connexxion kantele en heal yn de sleat bedarre. Dêrby is de froulike sjauffeur omkommen. Yn de bus sieten 7 passazjiers dy't der allegear goed foarwei kommen binne. Wol krije se psychyske bystân. Wierskynlik is de sjauffeur net goed wurden en dêrtroch de macht oer it stjoer kwytrekke.
De Westergowei sil tusken de krusings Burchwert/Wytmarsum en Iens/Spannum oant ca. 16.00 oere ôfsletten wêze.
quote:WOMMELS -
Bij een ernstig ongeval met een bus van Connexxion bij Wommels is zondagmiddag de buschauffeuse om het leven gekomen. Van de zeven passagiers raakte er voor zover bekend niemand gewond. Het voertuig, lijn 350 van Alkmaar naar Leeuwarden, raakte op de N359 tussen Wommels en Kûbaard door nog onbekende oorzaak van de weg en kwam half in een sloot terecht.
Nooddiensten, waaronder een traumahelikopter, brandweerwagens en ambulances, togen daarop meteen naar de plaats van het incident. De weg is afgesloten.
De bus had geen zin in de ov-chipkaartquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef ReisT het volgende:
Bus boort zich in gevel
De oorzaak is nog onbekend. Mogelijk is de stuurinrichting in het ongerede geraakt.
[ afbeelding ]
Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef ReisT het volgende:
Bus boort zich in gevel
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten gevenquote:Limburgse busreizigers die getroffen zijn door de stakingen van Veolia in mei en juni, krijgen een vergoeding in de vorm van gratis dagkaarten. Dat heeft het vervoersbedrijf donderdag bekend gemaakt. De regeling geldt alleen voor abonnementhouders.
jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.
[..]
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten geven
quote:Reiziger ziet hoe laat de bus komt
Door INGRID DE GROOT
DORDRECHT - De gemeente Dordrecht test donderdag het nieuwe Dynamisch Reizigers Informatiesysteem (DRIS) in Dordrecht en Papendrecht.
Reizigers wachten bij het station in Dordt op de bus. Vanaf september kunnen ze op het digitale bord boven de halte de vertrektijden zien. FOTO THIJMEN STOLK
Twintig beeldschermen hangen sinds enige maanden boven veelgebruikte bushaltes in Dordrecht, Papendrecht en Hendrik-Ido-Ambacht. De schermen moeten reizigers in één oogopslag actuele informatie geven over de werkelijke vertrektijden en eventuele vertraging van hun bus.
In juli was er al een andere test en volgens Rien Schipper, projectleider van de gemeente Dordrecht, zal er zeker nog een aantal tests volgen. Het nieuwe systeem is volgens hem technisch redelijk complex. ,,Dat heeft met de software te maken. De kinderziektes moeten er nog uit. We moeten nog diverse slagen maken,’’ zegt hij.
Donderdagochtend worden bij de diverse haltes verscheidene omstandigheden nagebootst op het scherm. ,,We testen diverse situaties. Verschijnen de juiste buslijnen op het displayscherm? Kloppen de aangekondigde rijtijden?’’
Uiteindelijk moet dank zij dit systeem, maar ook door een betere doorstroming, gehandicaptvriendelijke haltes en andere klantvriendelijke maatregelen, Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) in de regio ontstaan.
Tien tot vijftien procent meer mensen zullen daarna gebruik maken van de bus, voorspellen projectleiders C. Doeser van Bureau Drechtsteden en Schipper van de gemeente Dordrecht. ,,Dat houdt meer auto’s uit de stad. Dat is dus goed voor het milieu.’’
Het Dynamisch Reizigers Informatie Systeem moet in september in bedrijf zijn, waarna het wordt uitgerold over heel de Drechtsteden. In 2010 hangen er bij 250 haltes in Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Alblasserdam en Sliedrecht beeldschermen met daarop, tot op de minuut, de werkelijke rijtijden. Het wachten bij haltes zal daardoor als minder hinderlijk worden ervaren.
Bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis, aan het Achterom en bij het Centraal Station in Dordrecht worden bovendien grotere elektronische borden opgehangen met actuele informatie van álle vertrekkende bussen. ,,Zodat mensen in één oogopslag kunnen zien of ze rustig aan kunnen doen of naar de halte moeten rennen.’’
Totale kosten van het systeem: 3,2 miljoen euro. Het project is door de gemeente Dordrecht in opdracht van de Drechtsteden Europees aanbesteed. De opdracht werd uiteindelijk gegeven aan Ferranti, een Belgisch ICT-concern dat vijf jaar lang verantwoordelijk blijft voor het onderhoud.
.,,We werken met de meest geavanceerde technieken die er op dit gebied bestaan,’’ zegt Doeser .
Inmiddels rijden 170 stads- en streekbussen van Arriva rond met een zender in een mini-boordcomputer. In de kelder van het Dordtse stadskantoor staat voor heel de regio één centrale ontvanger waar voortdurend reistijden aan worden doorgeseind via GPRS: een snelle satellietverbinding. Die centrale computer geeft op zijn beurt direct de laatste informatie door aan de beeldschermen bij de haltes.
Zo’n scherm kan naast vertrektijden, bovendien ook andere informatie weergeven. ,,Over busuitval, bijvoorbeeld,’’ zegt Schipper. ,,Of kreten zoals: ‘We wensen iedereen prettige Kerstdagen’. In feite is het gewoon een lichtkast, We kunnen veel flexibeler en sneller communiceren.’’ Onder andere Enschede, Rotterdam, Hengelo, Alkmaar en Eindhoven werken al langer met het digitale informatiesysteem. Reizigers verlangen volgens Doeser snelheid en comfort. ,,Het effect van het Digitale Reizigers Informatiesysteem is dat er meer reizigers komen. Het busboekje is straks helemaal niet meer nodig. Bij de haltes staat immers waar de bus heen gaat en welke route hij rijdt.’’
Reizigersorganisatie Rover reageerde gisteren sceptisch omdat vergelijkbare informatiesystemen in andere steden vaak haperen. ,,Op digitale borden bij haltes in Rotterdam staat vaak klinkklare onzin: dat de tram pas over 35 minuten arriveert, terwijl hij er in de verte al aankomt Er zijn vaak technische problemen: een beetje knullig.’’ aldus zegsman R. Spithorst van Rover.
In de praktijk blijkt dat tien procent van de informatie niet correct is, meldt Rover. ,,Zo’n systeem aanschaffen is één. Zorgen dat er goede informatie wordt ingezet is twee.’’
Reizigers hoeven volgens Spithorst bij haltes niet per se met dergelijke technische snufjes te worden verwend. Ze wensen volgens hem vooral een zitplek, een schone bus en ze willen dat de informatie over de reistijden klopt. ,,Dat is belangrijker dan zo’n hip elektronisch bordje dat bij zo’n halte hangt.’’ Rover volgt de ontwikkelingen rondom de digitale reizigersinformatie kritisch.
Ik vertrouw ze ook niet meer. Wat OV Magazine voor VK-lezers is, is ROVER voor de AD- en Telegraaftokkies.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:16 schreef Gnittoo het volgende:
wat een azijnpissers zijn die gasten van rover zeg
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:43 schreef Dj-Flash het volgende:
RET EN MERCEDES GAAN MET ELKAAR DOOR
RET KOOPT 75 MILIEUVRIENDELIJKE CITARO MERCEDES BUSSEN EN DOET PROEF MET TWEE DIESELHYBRIDE BUSSEN
Vrijdag 01 augustus
Vanaf 14 december dit jaar gaat de RET met 75 nieuwe nog milieuvriendelijker bussen rijden. Een week nadat de RET de nieuwe busconcessie voor de Rotterdamse regio definitief heeft verworven, komen algemeen directeur Pedro Peters (RET) en directeur Hans Smits (EvoBus, importeur en dealer van o.a. Mercedes-bussen) vandaag de aanschaf overeen van EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) Citaro bussen. Daarnaast gaat de RET eind 2009 als proef ook 2 dieselhybride gelede bussen van Mercedes inzetten. Met de aanschaf van de EEV en hybride bussen is een investering van meer dan ¤ 20 mln gemoeid. Mercedes produceert in korte tijd teneinde aan de hoge eis van RET te voldoen om de bussen zo snel mogelijk in te kunnen zetten. RET realiseert hiermee de volgende stap in de hoge klimaatambities.
Qbuzz krijgt de concessie "Rotterdam streek overig". Dan bedoelen ze dus een deel van waar nu Connexxion rijdt, de lijntjes naar Barendrecht, Ridderkerk, dingen a/d Ijssel enzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?
quote:De stadsregio Rotterdam Streek bevat de volgende lijnen:
91: Rotterdam, Metro Capelsebrug - Rotterdam, Metro Capelsebrug
94: Capelle a/d IJssel, Schollevaartsedreef - Rotterdam, Station Alexander
96: Krimpen a/d IJssel, v.d. Giessenweg - Rotterdam, Metro Capelsebrug
97Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
98Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
126: Schiedam, Vijfsluizen - Maassluis Steendijkpolder
129: Delft, Station Centrum - Rotterdam, Centraal Station
137: Schiedam, Station Centrum - Maassluis, Stellingmolen
140: Dordrecht - Rotterdam, Kralingse Zoom
143: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Zuidplein
144: Dordrecht - Rotterdam, Zuidplein
145: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Kralingse Zoom
170: Zoetermeer, centrum west - Rotterdam, Centraal Station
171: Rotterdam, Centraal Station - Pijnacker
172: Rodenrijs station - ringlijn Berkel- Bergschenhoek
173: Rotterdam, Centraal Station - Zoetermeer, Centrum West
174: Berkel- Bergschenhoek - ringlijn Rodenrijs station
176: Pijnacker - Rotterdam Alexander
182: Rotterdam, Zuidplein - Rotterdam, Zuidplein
183: Barendrecht station - Barendrecht station
184: Rotterdam, Zuidplein - Barendrecht station
187: Barendrecht, Ziedewij - Rotterdam, Zuidplein
201: Delft, Station Centrum - Schiedam, Station Centrum
204: Rotterdam CS - Zoetermeer, Centrum West
246: Rotterdam, Zuidplein - Ridderkerk, Spinozastra
290: Ridderkerk, Ridderhaven - Rotterdam, Zuidplein
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Als iemand meer info over Qbuzz heeft, ben benieuwd. En ja ik heb de website al helemaal gelezen.
staat op de website van Qbuzz ergensquote:Qbuzz gaat rijden in Barendrecht, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis en Ridderkerk
Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:30 schreef TommyGun het volgende:
Zoiets hebben wij in Eindhoven dus al zeker 2, 3 jaar
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:46 schreef Gnittoo het volgende:
idd, en rijdt fantastisch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |