Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef ReisT het volgende:
Bus boort zich in gevel
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten gevenquote:Limburgse busreizigers die getroffen zijn door de stakingen van Veolia in mei en juni, krijgen een vergoeding in de vorm van gratis dagkaarten. Dat heeft het vervoersbedrijf donderdag bekend gemaakt. De regeling geldt alleen voor abonnementhouders.
jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.
[..]
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten geven
quote:Reiziger ziet hoe laat de bus komt
Door INGRID DE GROOT
DORDRECHT - De gemeente Dordrecht test donderdag het nieuwe Dynamisch Reizigers Informatiesysteem (DRIS) in Dordrecht en Papendrecht.
Reizigers wachten bij het station in Dordt op de bus. Vanaf september kunnen ze op het digitale bord boven de halte de vertrektijden zien. FOTO THIJMEN STOLK
Twintig beeldschermen hangen sinds enige maanden boven veelgebruikte bushaltes in Dordrecht, Papendrecht en Hendrik-Ido-Ambacht. De schermen moeten reizigers in één oogopslag actuele informatie geven over de werkelijke vertrektijden en eventuele vertraging van hun bus.
In juli was er al een andere test en volgens Rien Schipper, projectleider van de gemeente Dordrecht, zal er zeker nog een aantal tests volgen. Het nieuwe systeem is volgens hem technisch redelijk complex. ,,Dat heeft met de software te maken. De kinderziektes moeten er nog uit. We moeten nog diverse slagen maken,’’ zegt hij.
Donderdagochtend worden bij de diverse haltes verscheidene omstandigheden nagebootst op het scherm. ,,We testen diverse situaties. Verschijnen de juiste buslijnen op het displayscherm? Kloppen de aangekondigde rijtijden?’’
Uiteindelijk moet dank zij dit systeem, maar ook door een betere doorstroming, gehandicaptvriendelijke haltes en andere klantvriendelijke maatregelen, Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) in de regio ontstaan.
Tien tot vijftien procent meer mensen zullen daarna gebruik maken van de bus, voorspellen projectleiders C. Doeser van Bureau Drechtsteden en Schipper van de gemeente Dordrecht. ,,Dat houdt meer auto’s uit de stad. Dat is dus goed voor het milieu.’’
Het Dynamisch Reizigers Informatie Systeem moet in september in bedrijf zijn, waarna het wordt uitgerold over heel de Drechtsteden. In 2010 hangen er bij 250 haltes in Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Alblasserdam en Sliedrecht beeldschermen met daarop, tot op de minuut, de werkelijke rijtijden. Het wachten bij haltes zal daardoor als minder hinderlijk worden ervaren.
Bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis, aan het Achterom en bij het Centraal Station in Dordrecht worden bovendien grotere elektronische borden opgehangen met actuele informatie van álle vertrekkende bussen. ,,Zodat mensen in één oogopslag kunnen zien of ze rustig aan kunnen doen of naar de halte moeten rennen.’’
Totale kosten van het systeem: 3,2 miljoen euro. Het project is door de gemeente Dordrecht in opdracht van de Drechtsteden Europees aanbesteed. De opdracht werd uiteindelijk gegeven aan Ferranti, een Belgisch ICT-concern dat vijf jaar lang verantwoordelijk blijft voor het onderhoud.
.,,We werken met de meest geavanceerde technieken die er op dit gebied bestaan,’’ zegt Doeser .
Inmiddels rijden 170 stads- en streekbussen van Arriva rond met een zender in een mini-boordcomputer. In de kelder van het Dordtse stadskantoor staat voor heel de regio één centrale ontvanger waar voortdurend reistijden aan worden doorgeseind via GPRS: een snelle satellietverbinding. Die centrale computer geeft op zijn beurt direct de laatste informatie door aan de beeldschermen bij de haltes.
Zo’n scherm kan naast vertrektijden, bovendien ook andere informatie weergeven. ,,Over busuitval, bijvoorbeeld,’’ zegt Schipper. ,,Of kreten zoals: ‘We wensen iedereen prettige Kerstdagen’. In feite is het gewoon een lichtkast, We kunnen veel flexibeler en sneller communiceren.’’ Onder andere Enschede, Rotterdam, Hengelo, Alkmaar en Eindhoven werken al langer met het digitale informatiesysteem. Reizigers verlangen volgens Doeser snelheid en comfort. ,,Het effect van het Digitale Reizigers Informatiesysteem is dat er meer reizigers komen. Het busboekje is straks helemaal niet meer nodig. Bij de haltes staat immers waar de bus heen gaat en welke route hij rijdt.’’
Reizigersorganisatie Rover reageerde gisteren sceptisch omdat vergelijkbare informatiesystemen in andere steden vaak haperen. ,,Op digitale borden bij haltes in Rotterdam staat vaak klinkklare onzin: dat de tram pas over 35 minuten arriveert, terwijl hij er in de verte al aankomt Er zijn vaak technische problemen: een beetje knullig.’’ aldus zegsman R. Spithorst van Rover.
In de praktijk blijkt dat tien procent van de informatie niet correct is, meldt Rover. ,,Zo’n systeem aanschaffen is één. Zorgen dat er goede informatie wordt ingezet is twee.’’
Reizigers hoeven volgens Spithorst bij haltes niet per se met dergelijke technische snufjes te worden verwend. Ze wensen volgens hem vooral een zitplek, een schone bus en ze willen dat de informatie over de reistijden klopt. ,,Dat is belangrijker dan zo’n hip elektronisch bordje dat bij zo’n halte hangt.’’ Rover volgt de ontwikkelingen rondom de digitale reizigersinformatie kritisch.
Ik vertrouw ze ook niet meer. Wat OV Magazine voor VK-lezers is, is ROVER voor de AD- en Telegraaftokkies.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:16 schreef Gnittoo het volgende:
wat een azijnpissers zijn die gasten van rover zeg
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:43 schreef Dj-Flash het volgende:
RET EN MERCEDES GAAN MET ELKAAR DOOR
RET KOOPT 75 MILIEUVRIENDELIJKE CITARO MERCEDES BUSSEN EN DOET PROEF MET TWEE DIESELHYBRIDE BUSSEN
Vrijdag 01 augustus
Vanaf 14 december dit jaar gaat de RET met 75 nieuwe nog milieuvriendelijker bussen rijden. Een week nadat de RET de nieuwe busconcessie voor de Rotterdamse regio definitief heeft verworven, komen algemeen directeur Pedro Peters (RET) en directeur Hans Smits (EvoBus, importeur en dealer van o.a. Mercedes-bussen) vandaag de aanschaf overeen van EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) Citaro bussen. Daarnaast gaat de RET eind 2009 als proef ook 2 dieselhybride gelede bussen van Mercedes inzetten. Met de aanschaf van de EEV en hybride bussen is een investering van meer dan ¤ 20 mln gemoeid. Mercedes produceert in korte tijd teneinde aan de hoge eis van RET te voldoen om de bussen zo snel mogelijk in te kunnen zetten. RET realiseert hiermee de volgende stap in de hoge klimaatambities.
Qbuzz krijgt de concessie "Rotterdam streek overig". Dan bedoelen ze dus een deel van waar nu Connexxion rijdt, de lijntjes naar Barendrecht, Ridderkerk, dingen a/d Ijssel enzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?
quote:De stadsregio Rotterdam Streek bevat de volgende lijnen:
91: Rotterdam, Metro Capelsebrug - Rotterdam, Metro Capelsebrug
94: Capelle a/d IJssel, Schollevaartsedreef - Rotterdam, Station Alexander
96: Krimpen a/d IJssel, v.d. Giessenweg - Rotterdam, Metro Capelsebrug
97Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
98Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
126: Schiedam, Vijfsluizen - Maassluis Steendijkpolder
129: Delft, Station Centrum - Rotterdam, Centraal Station
137: Schiedam, Station Centrum - Maassluis, Stellingmolen
140: Dordrecht - Rotterdam, Kralingse Zoom
143: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Zuidplein
144: Dordrecht - Rotterdam, Zuidplein
145: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Kralingse Zoom
170: Zoetermeer, centrum west - Rotterdam, Centraal Station
171: Rotterdam, Centraal Station - Pijnacker
172: Rodenrijs station - ringlijn Berkel- Bergschenhoek
173: Rotterdam, Centraal Station - Zoetermeer, Centrum West
174: Berkel- Bergschenhoek - ringlijn Rodenrijs station
176: Pijnacker - Rotterdam Alexander
182: Rotterdam, Zuidplein - Rotterdam, Zuidplein
183: Barendrecht station - Barendrecht station
184: Rotterdam, Zuidplein - Barendrecht station
187: Barendrecht, Ziedewij - Rotterdam, Zuidplein
201: Delft, Station Centrum - Schiedam, Station Centrum
204: Rotterdam CS - Zoetermeer, Centrum West
246: Rotterdam, Zuidplein - Ridderkerk, Spinozastra
290: Ridderkerk, Ridderhaven - Rotterdam, Zuidplein
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Als iemand meer info over Qbuzz heeft, ben benieuwd. En ja ik heb de website al helemaal gelezen.
staat op de website van Qbuzz ergensquote:Qbuzz gaat rijden in Barendrecht, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis en Ridderkerk
Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:30 schreef TommyGun het volgende:
Zoiets hebben wij in Eindhoven dus al zeker 2, 3 jaar
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:46 schreef Gnittoo het volgende:
idd, en rijdt fantastisch!
Inderdaad, gerucht is dat de Phileas tot diesels omgebouwd worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:05 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledes
Ik denk een foto met een dubbel verhaal:quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er zo speciaal aan die bus dan, t.o.v. de andere 26xx/27xx Alliances
Dat is geen gerucht maar een feitquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:47 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Inderdaad, gerucht is dat de Phileas tot diesels omgebouwd worden.
Je bedoelt een gezichtsverlies voor het project Phileas. Zelfs Jörgen Raymann kan zich beter aan de tijd houden dan de Phileas.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Jeetje! Dat wist ik niet. Wat een gezichtsverlies voor die fabrikant!
Ik denk dat het nog tot in ieder geval december duurt voordat ze echt uit het straatbeeld verdwijnen, tegen die tijd komen er, zo heb ik vernomen, allemaal nieuwe bussen. Dat is dan in ieder geval in Frieslân het gevalquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk een foto met een dubbel verhaal:
1. De Alliances rijden hun laatste kilometers.
2. Lijn 125 tussen Utrecht Centraal en Amstelveen Busstation wordt in december opgeheven.
Misschien is dat wat je bedoelt.
nieuwe bussen in friesland? alleen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen.quote:zo heb ik vernomen, allemaal nieuwe bussen. Dat is dan in ieder geval in Frieslân het geval
Dat zal dan dus in december zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:20 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
nieuwe bussen in friesland? alleen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:52 schreef Willy84 het volgende:
in die qbus concessie komen toch allemaal nieuwe MAN's?
Die MB230 met MB200 voorkant lijkt ook nog wel mooi. Die andere is erg oostblok.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben deze bussen echt bestaan of is de voorkant erop geplakt met behulp van Photoshop?
Meer van dit soort aparte bussen zijn hier te vinden: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/hugorichter/
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hebben deze bussen echt bestaan of is de voorkant erop geplakt met behulp van Photoshop?
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/hugorichter/
Ok, duidelijk. Mij was het niet gelukt om de "photoshop fout" te ontdekken maar nu zie ik ook dat de raamstijlen inderdaad afwijken. Ik vroeg me al af welke busmaatschappij met deze lelijke bussen zou rondrijden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef Error_Jaap het volgende:
[..]
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.
Je kunt het ook zien bij die CSA-II gelede ( ) van T-bus. Het achterraam zit bij het gelede gedeelte.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef Error_Jaap het volgende:
[..]
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.
Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij kan je t niet veel slechter maken dan de Dennisbusjes die er nu rijden
Ze trekken in ieder geval sneller op dan de Amba's.quote:Op zondag 17 augustus 2008 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |