welk station is dit?quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:51 schreef Socios het volgende:
3,5 uur reizen voor jou. Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...
Ja. Klinkt als een constante ruis met af en toe wat geneuzel van een halte er tussendoor.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Halte omroep?
eh? wat bazel jij nou?
ZIT die er in?!
quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]
Ding was vanochtend verdwaald, stond ineens in Groningen
Je gaat niet door voor de koelkast, Ou-Tannu.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Versterkingsritje voor de 315?
indien dat correct is.. WAAR GAAT DAT HEEN MET DEZE WERELD!
Flink gewond is standaard bus 152 op lijn 19 en blokkendoos 782 van lijn 7quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewonden na aanrijding tram en bus
Vrijdag 9 november 2007
Door een aanrijding tussen een tram en een bus in West zijn vrijdagavond meerdere gewonden gevallen. Volgens een politiewoordvoerder raakten drie personen zwaarder gewond. Zij zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.
In de bus zaten rond 20.30 uur nog twaalf personen die door ambulancepersoneel moesten worden nagekeken. Zij hebben lichte verwondingen.
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Slotermeerlaan en de Burgemeester Röellstraat. Het gaat om tram 7 en bus 19. De oorzaak is nog onbekend.
De fabriek moet even door bouwenquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:20 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
Oke,waanneer zijn de eerste bussen klaar binnenkort toch? want ik hoorde dat de eerste nu ongeveer van de band rollen in frankrijk en daarna gaan ze naar Evobus in nijkerk voor Inbouw.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De fabriek moet even door bouwen
hmm eindelijk elk half uur een bus van joure - groningen en visa versa?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.
Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
GVU is gewoon XX. De GVU directie die bepaald wat er gebeurt bestaat dan ook niet meer. Zodoende hebben ze weinig te willen.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:
knipje
Nee, maak jij weleens foto's?quote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl rukzequote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
GVU is door deze ruil de alleroudste meuk kwijt, en ze hebben meer geledes dan eerst. Lijkt me dat die twee voordelen wel opwegen tegen het nadeel. Daarbij bestaat die serie die jij noemt uit LPG-bussen, denk niet dat Novio daar zo blij mee zou zijn, moeten ze speciaal een LPG-tankinstallatie gaan bouwen, voor een handjevol bussen. In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden. Dan kan je beter de hele serie bij elkaar houden, bij het GVU dus.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
Klopt. Verder gaat lijn 5 als het goed is doorrijden naar Ter Borch. Verder wordt er een deels nieuw P-bussysteem opgezet, waardoor je vanaf nog meer plaatsen na het parkeren van je auto de stad in kunt en er rijden meer streekbussen door naar Zernike.quote:Op zondag 11 november 2007 13:13 schreef themauster het volgende:
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
Had toch een andere reden. De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad. Voor de streek waren deze bussen niet geschikt, omdat ze maar een beperkte actieradius hadden. Ook waren de motoren van deze bussen niet heel erg goed meer, zodat het bedrijfstechnisch handiger was om ze aan de kant te zetten.quote:Op zondag 11 november 2007 15:00 schreef ReisT het volgende:
In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden.
Dat blijf ik toch altijd belachelijk vinden, die leeftijdsgrensen, dat moeten ze echt afschaffen. Vooral toch bij die Zuidtangent, om die bussen te gaan lopen vervangen slaat echt nergens op.quote:Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad.
omgebouwde frysker?quote:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ahnee! daar passen meer dan 8 personen inquote:
Dat bestaat er dan uit dat ze die *kwaliteitsmedewerker* van boord schoppen, waardoor de Capaciteit met EEN toeneemtquote:Op maandag 12 november 2007 15:15 schreef vw_caddy het volgende:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ik weet wel 2 geschikte kanidaten danquote:Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de kwaliteitsmedewerker de sjoof is die flink doorgast
ook datquote:Op maandag 12 november 2007 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Busje voor 8 personen = B rijbewijs is genoeg = geen chauff. diploma nodig = de stageloper, koffiejufvrouw en boekhouder hebben tijdens de spits een leuk ritje
in stedelijk gebied is GPS dekking mede door de bebouwing matiger dan buiten het stedelijk gebied,quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:19 schreef zwahiel het volgende:
Euhm GVU geen eigen macht? Dacht 't toch even van wel! Ze blijven een autonoom bedrijf wat onder de paraplu van xx opereert. xx heeft wel macht, maar niet vergaand binnen GVU. Dat is zo geregeld tot de volgende concessie en is contractueel vast gelegd. Ze hebben gewoon hun eigen directie en opereren op eigen houtje. Verder gaat GVU ook niet gebruik maken van vergaande technische diensten van xx want ze hebben hun eigen TD en die blijft ook behouden. TCN gaat hier wel mee samen werken omdat GVU vergaande kennis heeft van Van Hool materiaal.
Die oude serie is idd LPG, maar de serie die weg gaat zijn streekbussen en zeker niet de oudste. Veel van deze bussen hebben LED rollen terwijl ouderen juist nog dotmatrix rollen hebben. Ze krijgen met deze deal wel mooi 'nieuwe' geleden terug. Maar qua leeftijd gaan ze erop achteruit.
Ze worden wel volledig in GVU richtlijnen gezet.
Ben overigens eens benieuwd wanneer GVU InfoXX in gaat zetten, dat duurt namelijk al een hele tijd. Waarom het zoveel voet in de aarde moet hebben snap ik nog steeds niet. Want feitelijk is het een GPS systeem waarin de routes in staan, en wat is nu makkelijker een regionaal net met routes of een fixed stadsnet met routes. Lijkt me dat laatste toch?
rijdt ook in Breda, Tilburg en Antwerpen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal van deze waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
Volgensmij waren alle ZT'ers bij elkaar meer dan de Volvo's en de NewAG330'en die eruit gingen, dus zouden we er op vooruit gaan Maar dat weet ik niet zekerquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
Die bedoelde ik ja NewAG330 bestaat niet eensquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan geen AG330 uit, maar A330, want Utrecht heeft een tekort aan geledes en een overschot aan standaardbussen.
Die hebben LCD-schermen. Alleen de serie 630-646 heeft LEDs.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:50 schreef Battlefan het volgende:
Er gaat toch NewA330 weg bij het GVU? Die hebben toch geen led?
Ben je een papegaai ofzo?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Leer eens quoten Sjaakquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Een vierdeurs Citaro G bestaat echt, en dan zal deze een staande motor linksachter hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Dj-Flash het volgende:
een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVBquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komtquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?quote:Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |