abonnement Unibet Coolblue
pi_54507069

De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
pi_54507087
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
welk station is dit?
pi_54507178
3,5 uur reizen voor jou. Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...
pi_54507262
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:51 schreef Socios het volgende:
3,5 uur reizen voor jou. Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...

ah juist.. ik heb heel lang gedacht dat die bus op de foto een IVECO was.. maar het schijnt een Volvo te zijn. Ik vind het model eigenlijk helemaal niets voor Volvo, maar goed.. het is niet anders.
pi_54507351
Is een Volvo met Den Oudsten opbouw. Dit type is inderdaad ook veel op Iveco gebouwd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:25:08 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507825
Ze waren er ook met een Daf chassis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:26:03 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507838
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Halte omroep?

eh? wat bazel jij nou?

ZIT die er in?!
Ja. Klinkt als een constante ruis met af en toe wat geneuzel van een halte er tussendoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:20 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507868
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]
Ding was vanochtend verdwaald, stond ineens in Groningen
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Versterkingsritje voor de 315?
indien dat correct is.. WAAR GAAT DAT HEEN MET DEZE WERELD!
Je gaat niet door voor de koelkast, Ou-Tannu.

Barrel is namelijk op verschillende plaatsen in de stad Groningen gespot, waaronder op Zernike.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 19:07:39 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54509958
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.

Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 19:34:50 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54510630
Hopelijk kunnen ze de stroom reizigers totaal niet aan en gaat er alsnog een zuiderzeelijn gebouwd worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54511038
Een bus Sneek - Groningen non-stop? Lol... Hoezo moet dat via de weg? Heerenveen - Groningen kan ik begrijpen (zolang er geen Zuiderzeelijn ligt daar ), maar Sneek - Groningen kan prima via spoor.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 20:09:12 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54511457
Mja, daar denkt xx anders over. Ze hopen zo klandizie bij Arriva weg te snoepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54511764
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
pi_54515485


[ Bericht 52% gewijzigd door Dj-Flash op 10-11-2007 23:04:13 ]
pi_54515525
En is er nog geen plaatje ervan te zien hoe de kleurstelling eruit zal zien ?
pi_54515589
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewonden na aanrijding tram en bus
Vrijdag 9 november 2007
Door een aanrijding tussen een tram en een bus in West zijn vrijdagavond meerdere gewonden gevallen. Volgens een politiewoordvoerder raakten drie personen zwaarder gewond. Zij zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.
In de bus zaten rond 20.30 uur nog twaalf personen die door ambulancepersoneel moesten worden nagekeken. Zij hebben lichte verwondingen.
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Slotermeerlaan en de Burgemeester Röellstraat. Het gaat om tram 7 en bus 19. De oorzaak is nog onbekend.
Flink gewond is standaard bus 152 op lijn 19 en blokkendoos 782 van lijn 7



Een oudje:





[ Bericht 16% gewijzigd door Willy84 op 10-11-2007 23:27:59 ]
pi_54515764
Nu zal het GVB dan weer 1 bus tekort komen.
pi_54515890
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 20:20 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
De fabriek moet even door bouwen
pi_54515987
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

De fabriek moet even door bouwen
Oke,waanneer zijn de eerste bussen klaar binnenkort toch? want ik hoorde dat de eerste nu ongeveer van de band rollen in frankrijk en daarna gaan ze naar Evobus in nijkerk voor Inbouw.
  zondag 11 november 2007 @ 01:43:03 #105
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54518604
Ze worden wel omgenummerd naar GVU. Het is NIET hetzelfde bedrijf namelijk. GVU houd alles apart. Ze worden ook compleet omgespoten en het halve interieur wordt aan GVU eisen gewijzigd. De bedoeling is dat niemand straks kan zien dat ze ooit ergens anders reden dan voor GVU.

Wat ik ervan begrepen heb, zullen de nummers gewoon omgewisseld worden. De bussen die bij GVU eruit gaan worden qua nummers gewisseld met degene die instromen.

Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
Verder heb ik wel steeds meer het idee dat Novio eerst het afvoerputje van xx was en dat men nu eens als goedmakertje weliswaar tweedehands NewA's overplaatst, maar wel fatsoenlijke en vrij recente bussen naar Novio duwt.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54522569
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.

Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
hmm eindelijk elk half uur een bus van joure - groningen en visa versa?


ipv tot heerenveen?


oh en nu nog een uurtje vroeger de eerste bus laten rijden.. dan is het helemaal compleet
pi_54523968
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_54524675
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
pi_54524768
quote:
Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:
knipje
GVU is gewoon XX. De GVU directie die bepaald wat er gebeurt bestaat dan ook niet meer. Zodoende hebben ze weinig te willen.
pi_54524774
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
Nee, maak jij weleens foto's?

Op at5.nl trouwens een filmpje over de aanrijding tussen tram 7 en bus 19
pi_54526658
Nee ik maak nooit foto's van bussen,door de aanrijding tussen die tram en bus komt het GVB nu zeker weer een bus tekort voor lijn 19 want de 152 heeft een kapotte ruit gekregen door de botsing tegen die tram.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dj-Flash op 11-11-2007 15:05:13 ]
pi_54526718
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl rukze
  zondag 11 november 2007 @ 15:00:32 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_54526737
quote:
Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
GVU is door deze ruil de alleroudste meuk kwijt, en ze hebben meer geledes dan eerst. Lijkt me dat die twee voordelen wel opwegen tegen het nadeel. Daarbij bestaat die serie die jij noemt uit LPG-bussen, denk niet dat Novio daar zo blij mee zou zijn, moeten ze speciaal een LPG-tankinstallatie gaan bouwen, voor een handjevol bussen. In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden. Dan kan je beter de hele serie bij elkaar houden, bij het GVU dus.
Daarbij gun ik Novio ook wel eens een keer wat nieuws.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 12:09:24 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54547690
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:13 schreef themauster het volgende:
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
Klopt. Verder gaat lijn 5 als het goed is doorrijden naar Ter Borch. Verder wordt er een deels nieuw P-bussysteem opgezet, waardoor je vanaf nog meer plaatsen na het parkeren van je auto de stad in kunt en er rijden meer streekbussen door naar Zernike.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 12:13:11 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54547788
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:00 schreef ReisT het volgende:
In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden.
Had toch een andere reden. De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad. Voor de streek waren deze bussen niet geschikt, omdat ze maar een beperkte actieradius hadden. Ook waren de motoren van deze bussen niet heel erg goed meer, zodat het bedrijfstechnisch handiger was om ze aan de kant te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 november 2007 @ 14:06:40 #116
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_54550326
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad.
Dat blijf ik toch altijd belachelijk vinden, die leeftijdsgrensen, dat moeten ze echt afschaffen. Vooral toch bij die Zuidtangent, om die bussen te gaan lopen vervangen slaat echt nergens op.
pi_54552025
Interliner 315 wordt opgewaardeerd, net op OVL voorbij zien komen.

Vanaf 6 januari 2008 wordt de dienstregeling van de Qliner 315 (Groningen-Lelystad) flink uitgebreid.

Zo zullen er in de spits op de drukste trajecten minimaal 4 tot 5 bussen per uur gaan rijden. Reizigers krijgen daardoor veel meer reismogelijkheden. De lijnen zullen specifieke lijnnummers krijgen om verwarring te voorkomen.

De belangrijkste verbeteringen


  • Op het traject tussen Emmeloord en Lelystad wordt een halfuurdienst in de spits van maandag tot en met vrijdag in beide richtingen gereden. Deze ritten worden geboden tussen 06.30-8.30 uur en tussen 15.00-18.00 uur.
  • De huidige Qliner 351 van Bolsward, Sneek, Joure naar Heerenveen zal in de ochtend- en middagspits doorrijden als Qliner 315 naar Groningen. Er ontstaat hierdoor een rechtstreekse verbinding tussen Bolsward en Sneek met Groningen. Ook wordt de Qliner 315 vanaf Joure en Heerenveen ontlast door de extra ritten tussen Heerenveen en Groningen. Deze ritten worden geboden tussen 06.00-9.00 uur en 15.00-18.00 uur.
  • Voor de thuiswonende studenten en medewerkers van het Zernike complex komt een nieuwe `Zernike-lijn, die gereden wordt met voormalige Hanzeliners. De Zernike-lijn rijdt van Joure via Heerenveen rechtstreeks naar het Zernike. De lijn rijdt van maandag tot en met vrijdag tussen 07.00-11.00 uur en 15.00-19.00 uur.
  • Voor de uitwonende student komt ook een belangrijke uitbreiding; een lijn van Emmeloord, Lemmer, Joure rechtstreeks naar Groningen NS. Deze lijn slaat Heerenveen over, waardoor zo¿n 14 minuten reistijd bespaard wordt. Deze lijn rijdt op zondag tussen 18.30-23.00 uur en op maandag tussen 07.30-12.30 uur. De retourritten zijn op donderdag en vrijdag middag tussen 15.30-18.30 uur.
  • Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
  • Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 12 november 2007 @ 15:34:05 #118
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_54552564
    quote:
    Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
    omgebouwde frysker?
    pi_54553301
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 15:34 schreef Gnittoo het volgende:

    [..]

    omgebouwde frysker?
    ahnee! daar passen meer dan 8 personen in

    hoop dat als de wijzingingen een succes zijn dat ze strax een kwartiersdienst gaan rijden
      Heeft over alles een mening 2022 maandag 12 november 2007 @ 19:39:03 #120
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54556622
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 15:15 schreef vw_caddy het volgende:
  • Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
  • Dat bestaat er dan uit dat ze die *kwaliteitsmedewerker* van boord schoppen, waardoor de Capaciteit met EEN toeneemt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 19:53:00 #121
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54556914
    Ik denk dat de kwaliteitsmedewerker de sjoof is die flink doorgast
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54557187
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik denk dat de kwaliteitsmedewerker de sjoof is die flink doorgast
    ik weet wel 2 geschikte kanidaten dan
    pi_54557347
    Busje voor 8 personen = B rijbewijs is genoeg = geen chauff. diploma nodig = de stageloper, koffiejufvrouw en boekhouder hebben tijdens de spits een leuk ritje
    pi_54557411
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
    Busje voor 8 personen = B rijbewijs is genoeg = geen chauff. diploma nodig = de stageloper, koffiejufvrouw en boekhouder hebben tijdens de spits een leuk ritje
    ook dat
      maandag 12 november 2007 @ 22:38:46 #125
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_54561976
    Crisis, DJ, kan je alstublieft alles in 1 post verwerken??
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
      dinsdag 13 november 2007 @ 02:19:19 #126
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_54566692
    Euhm GVU geen eigen macht? Dacht 't toch even van wel! Ze blijven een autonoom bedrijf wat onder de paraplu van xx opereert. xx heeft wel macht, maar niet vergaand binnen GVU. Dat is zo geregeld tot de volgende concessie en is contractueel vast gelegd. Ze hebben gewoon hun eigen directie en opereren op eigen houtje. Verder gaat GVU ook niet gebruik maken van vergaande technische diensten van xx want ze hebben hun eigen TD en die blijft ook behouden. TCN gaat hier wel mee samen werken omdat GVU vergaande kennis heeft van Van Hool materiaal.

    Die oude serie is idd LPG, maar de serie die weg gaat zijn streekbussen en zeker niet de oudste. Veel van deze bussen hebben LED rollen terwijl ouderen juist nog dotmatrix rollen hebben. Ze krijgen met deze deal wel mooi 'nieuwe' geleden terug. Maar qua leeftijd gaan ze erop achteruit.

    Ze worden wel volledig in GVU richtlijnen gezet.
    Ben overigens eens benieuwd wanneer GVU InfoXX in gaat zetten, dat duurt namelijk al een hele tijd. Waarom het zoveel voet in de aarde moet hebben snap ik nog steeds niet. Want feitelijk is het een GPS systeem waarin de routes in staan, en wat is nu makkelijker een regionaal net met routes of een fixed stadsnet met routes. Lijkt me dat laatste toch?
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_54568376
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 02:19 schreef zwahiel het volgende:
    Euhm GVU geen eigen macht? Dacht 't toch even van wel! Ze blijven een autonoom bedrijf wat onder de paraplu van xx opereert. xx heeft wel macht, maar niet vergaand binnen GVU. Dat is zo geregeld tot de volgende concessie en is contractueel vast gelegd. Ze hebben gewoon hun eigen directie en opereren op eigen houtje. Verder gaat GVU ook niet gebruik maken van vergaande technische diensten van xx want ze hebben hun eigen TD en die blijft ook behouden. TCN gaat hier wel mee samen werken omdat GVU vergaande kennis heeft van Van Hool materiaal.

    Die oude serie is idd LPG, maar de serie die weg gaat zijn streekbussen en zeker niet de oudste. Veel van deze bussen hebben LED rollen terwijl ouderen juist nog dotmatrix rollen hebben. Ze krijgen met deze deal wel mooi 'nieuwe' geleden terug. Maar qua leeftijd gaan ze erop achteruit.

    Ze worden wel volledig in GVU richtlijnen gezet.
    Ben overigens eens benieuwd wanneer GVU InfoXX in gaat zetten, dat duurt namelijk al een hele tijd. Waarom het zoveel voet in de aarde moet hebben snap ik nog steeds niet. Want feitelijk is het een GPS systeem waarin de routes in staan, en wat is nu makkelijker een regionaal net met routes of een fixed stadsnet met routes. Lijkt me dat laatste toch?
    in stedelijk gebied is GPS dekking mede door de bebouwing matiger dan buiten het stedelijk gebied,

    maar goed met een goede GPS ontvanger op de bus zou het geen groot probleem moeten zijn
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:50:24 #128
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_54571754
    Er gaat toch NewA330 weg bij het GVU? Die hebben toch geen led?
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 12:01:47 #129
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54572030
    Een aantal van deze waarschijnlijk:


    Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54573041
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
    Een aantal van deze waarschijnlijk:
    [ afbeelding ]

    Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
    rijdt ook in Breda, Tilburg en Antwerpen.
      dinsdag 13 november 2007 @ 13:03:13 #131
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_54573388
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
    Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
    Volgensmij waren alle ZT'ers bij elkaar meer dan de Volvo's en de NewAG330'en die eruit gingen, dus zouden we er op vooruit gaan Maar dat weet ik niet zeker
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 13:20:56 #132
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54573817
    Er gaan geen AG330 uit, maar A330, want Utrecht heeft een tekort aan geledes en een overschot aan standaardbussen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 13:26:44 #133
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54573962
    ik kan ernaast zitten, maar volgens mij gaat het over A300's, niet A330
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 13:34:43 #134
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54574155
    Museumbussen spreekt over A330. Nu begin ik ook te twijfelen, hoewel je ook kunt stellen dat Nijmegen met de komst van de A300 het afvoerputje van xx zal blijven.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 13:38:18 #135
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54574242
    Het zou wel doodzonde zijn als ze de NewA330's moeten weggeven, terwijl de oude A300's en AG300's voorlopig nog blijven rondrijden. Maar goed, er komt fatsoenlijk mat voor terug, met meer plaatsen, begrijp ik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 13:54:48 #136
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54574640
    Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54580484
    Oke.kan je er nog geen plaatje van zien hoe die kleurstelling van die Citaro's eruit zullen gaan zien en zijn de eerste nu bij Evobus voor inbouw ?
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 17:54:08 #138
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54580553
    Er zijn nog geen plaatjes en de eerste bussen staan nog niet bij Evobus. Dat zal rond week 47 zijn.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54581710
    Voor arriva staat er nog wat amba materiaal

    geloof dat ze al in de 833x zaten met de nummers
      dinsdag 13 november 2007 @ 19:38:18 #140
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_54583250
    De 100 serie gaat eruit, dat zijn dus NewA330's en niet de A300's. Dat zijn dus de oude LPG bussen, haalde ze ook ff door de war. Maar de 'oudere bussen blijven dus' en de nieuwere bussen gaan eruit, maar worden vervangen door NewAG300's die ongeveer 3 jaar ouder zijn. Beetje jammer van het leeftijdsverschil maar even goed.

    Dus dan gaan de Volvo's er (eindelijk) uit, deze worden vervangen door nieuwe NewAG300's die nog geleverd moeten worden, maar de standaard (2 na nieuwste) bussen worden vervangen door gelede wat oudere bussen. Op zich geen slechte deal.

    Novio kan d'r blij mee zijn, want dit zijn fijne bussen, streekbustype maar eventueel ombouwbaar naar stadsbussen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door zwahiel op 13-11-2007 23:12:28 ]
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_54584682
    vandaag reed er een paarse stadsbus plus op de lijn Apeldoorn - Zwolle 90s.
      dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:10 #142
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_54585533
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
    Er gaan geen AG330 uit, maar A330, want Utrecht heeft een tekort aan geledes en een overschot aan standaardbussen.
    Die bedoelde ik ja NewAG330 bestaat niet eens
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_54606549
    Is dat pas gebeurd ?
    pi_54606555
    die aanrijding
    pi_54606728
    Dat had ook wel in 1 post gekunt?

    volgende keer ff het EDIT knopje gebruiken

    en ik gok dat het van deze week nog is ja
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2007 @ 21:41:29 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54612213
    Ik zeg dat het 9 november was

    Bussentopic #8: blup deed de bus
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54618584
    Dit is ook wel een vette bus. rijdt alleen in Doetinchem..

      donderdag 15 november 2007 @ 16:42:50 #149
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_54629190
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:50 schreef Battlefan het volgende:
    Er gaat toch NewA330 weg bij het GVU? Die hebben toch geen led?
    Die hebben LCD-schermen. Alleen de serie 630-646 heeft LEDs.
    pi_54653687
    Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
    pi_54654181
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
    Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
    Ben je een papegaai ofzo?
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
    Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
    ............................
      vrijdag 16 november 2007 @ 17:27:14 #152
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_54655172
    Ik weet niet wat voor Citaro's het worden, maar GVB kennende gaat nu voor een vierdeursversie.
    pi_54655461
    een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
    pi_54655674
    die zuidtangent citaro's hebben ook 3 deuren.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2007 @ 17:55:51 #155
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54655740
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
    Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
    Leer eens quoten Sjaak
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54659439
    Leuk zeg. Had ik vandaag eindelijk weer eens het geluk een oude gelede Volvo op lijn 18 te treffen, roept de chauffeur 3 haltes later om dat we allemaal over moesten stappen op een normale standdaardbus achter ons, omdat de Volvo naar de garage ging. Kunnen ze die Volvo niet meteen naar de garage sturen, i.p.v. eerst nog een paar haltes te laten rijden?

    [Offtopic]
    Oja, het feit dat het GVB nu een boete van 15 euro krijgt per elke te laat gereden rit werpt ook z`n vruchten af. Op het Amsterdam CS stond er een agressieve reiziger tegen de deuren aan te bonken, omdat de tram net voor zijn neus de deuren dicht had gegooid. Tijdens het wegrijden wierp de conducteur/bestuurder nog even het woord "apekut" via de buiten luidsprekers toe tegen de reiziger.
    [/Offtopic]
    Tok.
    pi_54659506
    Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
      zaterdag 17 november 2007 @ 02:17:12 #158
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_54667523
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Dj-Flash het volgende:
    een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
    Een vierdeurs Citaro G bestaat echt, en dan zal deze een staande motor linksachter hebben.

    pi_54672135
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
    Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
    Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
    Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
    pi_54673148

    Gisteren bij Ede-Wageningen
    pi_54673622
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
    Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
    Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?
    pi_54675293
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
    Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
    dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komt
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2007 @ 21:21:03 #163
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54681985

    Foto: Dennis Waaijer

    Dat is in ieder geval al 1 barrel op de Friese wegen minder.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zondag 18 november 2007 @ 02:52:54 #164
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_54687863
    Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
    Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_54695232
    Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
    pi_54697880
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
    Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
    mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?

    mischien wil een bussjoof je het ook wel uitleggen als die er tijd voor heeft
    pi_54698477
    In aanvulling daarop:
    Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
    Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
    Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
    Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
    Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
    Succes!
    pi_54698658
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
    Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
    De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
    Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
    Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
    pi_54698688
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
    In aanvulling daarop:
    Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
    Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
    Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
    Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
    Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
    Succes!
    Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?
    pi_54698733
    Weet ik niet, ik heb de eerste nog niet zelf gezien.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')