abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:28:01 #81
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_54503331
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Halte omroep?

eh? wat bazel jij nou?

ZIT die er in?!
gelukkig is die makkelijk uit te zetten.

een frysker op de 351 verbaast mij eigenlijk niet eens, heb er wel eens eentje op de 315 gezien omdat er verder geen bussen meer op een stalling waren
pi_54504847
Op het gebied van bussen kan ik veel hebben. Ik accepteer zelfs nog alles van Saurer en Setra, maar de Kutsenits en de Frysker is echt knaterslelijke meuk wat echt heel snel allemaal van mij weg moet! Trouwens.. - even afgezien van de kleur - dit vind ik echt wel een vet model.. ondanks dat het van een verbasterd trekkermerk is.



[ Bericht 12% gewijzigd door ghizzer op 10-11-2007 14:58:05 ]
pi_54504913
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:25 schreef Dj-Flash het volgende:
Wie weet waar de nieuwe geledes van het GVB Amsterdam gebouwd worden ?
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:08 schreef Dj-Flash het volgende:

[..]

Die van het GVB Amsterdam worden ook in frankrijk gebouwd zei een buschaffeur gister die bij het GVB rijdt.
Waarom stel je een vraag als je het antwoord zelf al gegeven hebt?
pi_54505342
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:46 schreef ghizzer het volgende:
dit vind ik echt wel een vet model.. ondanks dat het van een verbasterd trekkermerk is.

[ afbeelding ]
Dat zijn vette bussen ja Heeft de ASEAG in Aachen heel lang mee rondgereden geloof ik.

Overigens, trekkermerk? Zo is Lamborghini bijvoorbeeld ook begonnen

Een Lanz Bulldog busvariant zou wel tof zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 november 2007 @ 16:44:19 #85
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_54507030
quote:
maar de Kutsenits en de Frysker is echt knaterslelijke meuk wat echt heel snel allemaal van mij weg moet!
eens! maar hoeveel fabrikanten bouwen er tegenwoordig kleine lagevloers bussen?
pi_54507069

De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
pi_54507087
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
welk station is dit?
pi_54507178
3,5 uur reizen voor jou. Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...
pi_54507262
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:51 schreef Socios het volgende:
3,5 uur reizen voor jou. Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...

ah juist.. ik heb heel lang gedacht dat die bus op de foto een IVECO was.. maar het schijnt een Volvo te zijn. Ik vind het model eigenlijk helemaal niets voor Volvo, maar goed.. het is niet anders.
pi_54507351
Is een Volvo met Den Oudsten opbouw. Dit type is inderdaad ook veel op Iveco gebouwd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:25:08 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507825
Ze waren er ook met een Daf chassis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:26:03 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507838
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Halte omroep?

eh? wat bazel jij nou?

ZIT die er in?!
Ja. Klinkt als een constante ruis met af en toe wat geneuzel van een halte er tussendoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:20 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54507868
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]
Ding was vanochtend verdwaald, stond ineens in Groningen
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Versterkingsritje voor de 315?
indien dat correct is.. WAAR GAAT DAT HEEN MET DEZE WERELD!
Je gaat niet door voor de koelkast, Ou-Tannu.

Barrel is namelijk op verschillende plaatsen in de stad Groningen gespot, waaronder op Zernike.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 19:07:39 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54509958
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.

Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54510630
Hopelijk kunnen ze de stroom reizigers totaal niet aan en gaat er alsnog een zuiderzeelijn gebouwd worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54511038
Een bus Sneek - Groningen non-stop? Lol... Hoezo moet dat via de weg? Heerenveen - Groningen kan ik begrijpen (zolang er geen Zuiderzeelijn ligt daar ), maar Sneek - Groningen kan prima via spoor.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 20:09:12 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54511457
Mja, daar denkt xx anders over. Ze hopen zo klandizie bij Arriva weg te snoepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54511764
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
pi_54515485


[ Bericht 52% gewijzigd door Dj-Flash op 10-11-2007 23:04:13 ]
pi_54515525
En is er nog geen plaatje ervan te zien hoe de kleurstelling eruit zal zien ?
pi_54515589
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewonden na aanrijding tram en bus
Vrijdag 9 november 2007
Door een aanrijding tussen een tram en een bus in West zijn vrijdagavond meerdere gewonden gevallen. Volgens een politiewoordvoerder raakten drie personen zwaarder gewond. Zij zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.
In de bus zaten rond 20.30 uur nog twaalf personen die door ambulancepersoneel moesten worden nagekeken. Zij hebben lichte verwondingen.
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Slotermeerlaan en de Burgemeester Röellstraat. Het gaat om tram 7 en bus 19. De oorzaak is nog onbekend.
Flink gewond is standaard bus 152 op lijn 19 en blokkendoos 782 van lijn 7



Een oudje:





[ Bericht 16% gewijzigd door Willy84 op 10-11-2007 23:27:59 ]
pi_54515764
Nu zal het GVB dan weer 1 bus tekort komen.
pi_54515890
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 20:20 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
De fabriek moet even door bouwen
pi_54515987
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

De fabriek moet even door bouwen
Oke,waanneer zijn de eerste bussen klaar binnenkort toch? want ik hoorde dat de eerste nu ongeveer van de band rollen in frankrijk en daarna gaan ze naar Evobus in nijkerk voor Inbouw.
  zondag 11 november 2007 @ 01:43:03 #105
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54518604
Ze worden wel omgenummerd naar GVU. Het is NIET hetzelfde bedrijf namelijk. GVU houd alles apart. Ze worden ook compleet omgespoten en het halve interieur wordt aan GVU eisen gewijzigd. De bedoeling is dat niemand straks kan zien dat ze ooit ergens anders reden dan voor GVU.

Wat ik ervan begrepen heb, zullen de nummers gewoon omgewisseld worden. De bussen die bij GVU eruit gaan worden qua nummers gewisseld met degene die instromen.

Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
Verder heb ik wel steeds meer het idee dat Novio eerst het afvoerputje van xx was en dat men nu eens als goedmakertje weliswaar tweedehands NewA's overplaatst, maar wel fatsoenlijke en vrij recente bussen naar Novio duwt.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54522569
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.

Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
hmm eindelijk elk half uur een bus van joure - groningen en visa versa?


ipv tot heerenveen?


oh en nu nog een uurtje vroeger de eerste bus laten rijden.. dan is het helemaal compleet
pi_54523968
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_54524675
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
pi_54524768
quote:
Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:
knipje
GVU is gewoon XX. De GVU directie die bepaald wat er gebeurt bestaat dan ook niet meer. Zodoende hebben ze weinig te willen.
pi_54524774
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
Nee, maak jij weleens foto's?

Op at5.nl trouwens een filmpje over de aanrijding tussen tram 7 en bus 19
pi_54526658
Nee ik maak nooit foto's van bussen,door de aanrijding tussen die tram en bus komt het GVB nu zeker weer een bus tekort voor lijn 19 want de 152 heeft een kapotte ruit gekregen door de botsing tegen die tram.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dj-Flash op 11-11-2007 15:05:13 ]
pi_54526718
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl rukze
  zondag 11 november 2007 @ 15:00:32 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_54526737
quote:
Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
GVU is door deze ruil de alleroudste meuk kwijt, en ze hebben meer geledes dan eerst. Lijkt me dat die twee voordelen wel opwegen tegen het nadeel. Daarbij bestaat die serie die jij noemt uit LPG-bussen, denk niet dat Novio daar zo blij mee zou zijn, moeten ze speciaal een LPG-tankinstallatie gaan bouwen, voor een handjevol bussen. In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden. Dan kan je beter de hele serie bij elkaar houden, bij het GVU dus.
Daarbij gun ik Novio ook wel eens een keer wat nieuws.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 12:09:24 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54547690
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:13 schreef themauster het volgende:
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
Klopt. Verder gaat lijn 5 als het goed is doorrijden naar Ter Borch. Verder wordt er een deels nieuw P-bussysteem opgezet, waardoor je vanaf nog meer plaatsen na het parkeren van je auto de stad in kunt en er rijden meer streekbussen door naar Zernike.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 12:13:11 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54547788
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:00 schreef ReisT het volgende:
In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden.
Had toch een andere reden. De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad. Voor de streek waren deze bussen niet geschikt, omdat ze maar een beperkte actieradius hadden. Ook waren de motoren van deze bussen niet heel erg goed meer, zodat het bedrijfstechnisch handiger was om ze aan de kant te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 november 2007 @ 14:06:40 #116
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_54550326
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad.
Dat blijf ik toch altijd belachelijk vinden, die leeftijdsgrensen, dat moeten ze echt afschaffen. Vooral toch bij die Zuidtangent, om die bussen te gaan lopen vervangen slaat echt nergens op.
pi_54552025
Interliner 315 wordt opgewaardeerd, net op OVL voorbij zien komen.

Vanaf 6 januari 2008 wordt de dienstregeling van de Qliner 315 (Groningen-Lelystad) flink uitgebreid.

Zo zullen er in de spits op de drukste trajecten minimaal 4 tot 5 bussen per uur gaan rijden. Reizigers krijgen daardoor veel meer reismogelijkheden. De lijnen zullen specifieke lijnnummers krijgen om verwarring te voorkomen.

De belangrijkste verbeteringen


  • Op het traject tussen Emmeloord en Lelystad wordt een halfuurdienst in de spits van maandag tot en met vrijdag in beide richtingen gereden. Deze ritten worden geboden tussen 06.30-8.30 uur en tussen 15.00-18.00 uur.
  • De huidige Qliner 351 van Bolsward, Sneek, Joure naar Heerenveen zal in de ochtend- en middagspits doorrijden als Qliner 315 naar Groningen. Er ontstaat hierdoor een rechtstreekse verbinding tussen Bolsward en Sneek met Groningen. Ook wordt de Qliner 315 vanaf Joure en Heerenveen ontlast door de extra ritten tussen Heerenveen en Groningen. Deze ritten worden geboden tussen 06.00-9.00 uur en 15.00-18.00 uur.
  • Voor de thuiswonende studenten en medewerkers van het Zernike complex komt een nieuwe `Zernike-lijn, die gereden wordt met voormalige Hanzeliners. De Zernike-lijn rijdt van Joure via Heerenveen rechtstreeks naar het Zernike. De lijn rijdt van maandag tot en met vrijdag tussen 07.00-11.00 uur en 15.00-19.00 uur.
  • Voor de uitwonende student komt ook een belangrijke uitbreiding; een lijn van Emmeloord, Lemmer, Joure rechtstreeks naar Groningen NS. Deze lijn slaat Heerenveen over, waardoor zo¿n 14 minuten reistijd bespaard wordt. Deze lijn rijdt op zondag tussen 18.30-23.00 uur en op maandag tussen 07.30-12.30 uur. De retourritten zijn op donderdag en vrijdag middag tussen 15.30-18.30 uur.
  • Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
  • Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 12 november 2007 @ 15:34:05 #118
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_54552564
    quote:
    Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
    omgebouwde frysker?
    pi_54553301
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 15:34 schreef Gnittoo het volgende:

    [..]

    omgebouwde frysker?
    ahnee! daar passen meer dan 8 personen in

    hoop dat als de wijzingingen een succes zijn dat ze strax een kwartiersdienst gaan rijden
    pi_54556622
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 15:15 schreef vw_caddy het volgende:
  • Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
  • Dat bestaat er dan uit dat ze die *kwaliteitsmedewerker* van boord schoppen, waardoor de Capaciteit met EEN toeneemt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')