abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 augustus 2008 @ 01:57:45 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60892161
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen ze mogen wel eens wat aan het oostblokuiterlijk van de bussen doen.
Dat is ook gebeurd bij de Lion City's die als stadsbussen gebouwd worden.

Qua uiterlijk moest MAN het altijd afleggen tegen Mercedes-Benz.
pi_60892441
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]

Net als deze. Mocht ie willen een nieuwere Alliance die geleed is
Is dat zo?
Hier is z'n broer (de zelfde serie, zelfde toelatings datum):
http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1506
DAF SBG220-Den Oudsten Alliance Articulated Bus

En wat nou 'nieuwere Alliance', 't is overduidelijk een B89 (sideskirts).

Dit hier is een 'nieuwere':
http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1497
Den Oudsten B93 Alliance City Articulated Low Floor Bus
quote:
Zie de voorkant rood zijn en de achterkant van een DO Volvo van GVU gepikt zijn.
En de latere foto van die GVU Volvo toont dus de aanhanger van die Hermes B89 Alliance.
En die Volvo is een B88 die overigens net zo makkelijk nieuwer had kunnen zijn dan die B89
(Wat in dit specifieke geval overigens niet zo is, de B88 is slechts 9 maanden ouder dan die B89)
Beide bussen zijn ruim 16 jaar oud.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 01:21:38 ]
Beef R. Wijker
pi_60896925
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 00:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.
dat zeg ik t kan er alleen op vooruit gaan

mischien wil Qbuzz nog wel wat barrels van XX overnemen
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:56:23 #204
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_60897985
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat zal dan dus in december zijn.
hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?

lekker met een amba naar alkmaar
pi_60898631
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?

lekker met een amba naar alkmaar
done that once..

was de Inter/Qliner niet een meer comfortable lange afstandsbus?

die sneller zou zijn als de reguliere dienst? +
  Spellchecker zondag 17 augustus 2008 @ 14:09:06 #206
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60899320
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?
Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie
quote:
lekker met een amba naar alkmaar
Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner
Tevens -purist.
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:55 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60903927
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie
[..]

Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner
Ze zijn er dan ook geschikt voor, de gelede Citaro's die Connexxion gebruikt zijn begrensd op 100 km/h.

Dezelfde exemplaren die Arriva heeft, zijn in mijn ogen net iets minder geschikt omdat deze langzamer optrekken.
pi_60904524
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/etiennetas

Jong en afgedankt; de Alliances en een enkele Integro.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 19:09:35 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60904983
Hoe prop je 50 treinpassagiers in een Fryskerbarrel?

Je laat de helft staan in Hurdegaryp

Anders was dat ding door zijn assen gezakt. Iets wat wat mij betreft wel had gemogen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60906293
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe prop je 50 treinpassagiers in een Fryskerbarrel?

Je laat de helft staan in Hurdegaryp

Anders was dat ding door zijn assen gezakt. Iets wat wat mij betreft wel had gemogen.
pi_60909160
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie
[..]
Zou volgens de geruchten MAN LIONS Regio moeten worden. Vanaf Alkmaar dan.
(Da's overigens ook een hogevloer bus).

Staat helaas niks over in het concessie Noord-Holland Noord artikel op Wiki.
quote:
Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner
Die zie je wel vaker.
Misschien is die Volvo 8700 (er zijn er maar 4 van) die bij Middenmeer was aangereden dan nog steeds niet terug?

Die was volgens de geruchten (loketiste) net terug van reparatie, reed een monteur 'm alsnog in de prak tijdens het wegbrengen naar het station.

Wat rijdt er nu trouwens vanaf Fryslân extra, ter vervanging van die Integro 2908?
We hadden laatst een Alliance B95 uit de 2800 serie (hogevloer stads bus) omdat er geen reserve was.

[ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 01:35:47 (hoge vloer MAN) ]
Beef R. Wijker
pi_60910971
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?

lekker met een amba naar alkmaar
Is niks bizonders in Brabant: de Brabant Liner

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantliner

__
Bever Wijker.
Beef R. Wijker
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:15:02 #213
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_60911333
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:04 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Is niks bizonders in Brabant: de Brabant Liner

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantliner

__
Bever Wijker.
de horror
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:02:47 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60912678
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

de horror
De Volvo 8700 LE was zeker te duur om te bestellen?

De bussen hebben dan wel een bruuske uiterlijk, maar hebben wel comfort.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:18:27 #215
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60912986
vanmorgen met de bus geweest in Darmstadt, en wat kwam er voorrijden, jawel dat was dus een Amba.
Berkhof weet z'n spul ook overal te slijten zeg.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:24:01 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60913100
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:18 schreef ReisT het volgende:
vanmorgen met de bus geweest in Darmstadt, en wat kwam er voorrijden, jawel dat was dus een Amba.
Berkhof weet z'n spul ook overal te slijten zeg.
Ook aan Denemarken, Israël en Noorwegen werd verkocht.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:24:51 #217
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60913116
Aan Hongarije en Roemenië heeft een Oostblokfabrikant ook bussen geleverd die uiterlijk gelijk waren aan de Berkhof Premier.
  Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 00:55:27 #218
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60913610
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ze zijn er dan ook geschikt voor, de gelede Citaro's die Connexxion gebruikt zijn begrensd op 100 km/h.

Dezelfde exemplaren die Arriva heeft, zijn in mijn ogen net iets minder geschikt omdat deze langzamer optrekken.
Praktisch alle grote bussen van Connexxion, voor zover het in ieder geval Frieslân betreft, kunnen de 100 KM/u halen en sommige zelfs nog iets erover

Helaas zijn de Fryskers nu allemaal afgeregeld op 90 KM/u. Aan het begin van het Frysker-tijdperk was dit nog 100. Waarschijnlijk teveel bekeuringen omdat je toch vrij snel te hard rijdt met zo'n ding

Uitzondering op het gebied van de grote bussen zijn 2 van de 3 Volvo geledes (die in volledige Cxx-style) van stalling Leeuwarden, die zijn op slechts 75 KM/u begrensd Die met de zwarte afterparty-opdruk op 100 dacht ik, misschien 90...
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zou volgens de geruchten MAN LIONS Regio moeten worden. Vanaf Alkmaar dan.

Staat helaas niks over in het concessie Noord-Holland Noord artikel op Wiki.
Dan hoop ik maar dat ze die, net als de Integro's (sinds eind juni), ook geschikt maken + laten keuren als T100-bussen; wel zo prettig om de erg krappe haltetijden (met name aan de kant van Noord-Holland) te halen
quote:
[..]

Die zie je wel vaker.
Klopt, is idd niet de eerste keer. Bovendien zit er ook gewoon een Qliner-kaartjes-systeem in; hij is er dus ook voor ingericht
quote:
Misschien is die Volvo 8700 (er zijn er maar 4 van) die bij Middenmeer was aangereden dan nog steeds niet terug?

Die was volgens de geruchten (loketiste) net terug van reparatie, reed een monteur 'm alsnog in de prak tijdens het wegbrengen naar het station.
Geen idee daarover, niets van meegekregen.

Vandaag trouwens alleen maar van die Volvo's tegengekomen in Leeuwarden.
quote:
Wat rijdt er nu trouwens vanaf Fryslân extra, ter vervanging van die Integro 2908?
We hadden laatst een Alliance B95 uit de 2800 serie (hogevloer stads bus) omdat er geen reserve was.
Er is uit Joure een andere Integro vandaan geplukt (volgens mij de 2948), met blauwe Qliner-bestickering.


De 2948 in vorige tijden
quote:
--
Bever Wijker
Kun je beter in je sig zetten
Tevens -purist.
  maandag 18 augustus 2008 @ 01:00:25 #219
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60913685
Vorige maand zat ik nog in de 2948 dacht ik, zal vast wel uit Schoonhoven komen.
pi_60914163
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Volvo 8700 LE was zeker te duur om te bestellen?
quote:
De bussen hebben dan wel een bruuske uiterlijk, maar hebben wel comfort.
Hou toch op, man . Ze zijn zwaarder en langer, maar daar houdt het dan toch echt wel mee op.
Het zijn verschrikkelijke lawaailbakken, niet in het minst door die hard loeiende airco, ook de transmissie gonst door de hele bus.
Je moet zowat boven op de sjoof kruipen om fatsoenlijk een praatje met hem te kunnen houden, anders versta je de helft niet.
En dan te bedenken dat Volvo hem aanprijst als een zeer stille comfortabele bus. Er is ook niks luxe aan die bus, kale wanden, maar net aan acceptabele stoelen. Het haalt het niet, nog niet binnen een mijl, bij een Integro.

Maar goed, ik vergelijk dus een 14 meter 3-asser Volvo 8700 met een 12 meter 2-asser Integro.
Misschien zijn de rollen omgedraaid als je een 15 meter Integro met een 12 meter 8700 vergelijkt.
Blijft dan wel dat de airco bij de Integro helemaal achterop zit.

De enige keer dat ik een Volvo boven een Integro prefereer is als het stormt.
Integrotjes gaan alle kanten op (en een Amba hoogst waarschijnlijk ook) terwijl die Volvos stoicijns recht uit blijven gaan. Er is in Zeeland nog een Integro op die manier zo van de weg af geblazen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 18-08-2008 01:49:54 ]
Beef R. Wijker
pi_60914489
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:55 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Praktisch alle grote bussen van Connexxion, voor zover het in ieder geval Frieslân betreft, kunnen de 100 KM/u halen en sommige zelfs nog iets erover

Helaas zijn de Fryskers nu allemaal afgeregeld op 90 KM/u. Aan het begin van het Frysker-tijdperk was dit nog 100. Waarschijnlijk teveel bekeuringen omdat je toch vrij snel te hard rijdt met zo'n ding
Ze hebben in Almaar nu ook 2 van die Frysker barrels voor eigen vervoer, van stalling naar Station en vv.
Hoorde van een sjoof dat ze er wedstrijdjes snelst optrekken bij het stoplicht mee houden en dat de Frysker dat bijna altijd wint van het overige verkeer .
quote:
Dan hoop ik maar dat ze die, net als de Integro's (sinds eind juni), ook geschikt maken + laten keuren als T100-bussen; wel zo prettig om de erg krappe haltetijden (met name aan de kant van Noord-Holland) te halen
Ik heb het gemerkt inderdaad. Nieuwe stoel voor de sjoof en overal heupgordels.
Nou alleen nog even bekend maken dat die dan ook gedragen moeten worden.
Beef R. Wijker
pi_60914594
Goed nieuws dat die Fryskers uit Friesland verdwijnen. Veel sterkte rest van Nederland!

Ik vind het onbegrijpelijk dat die ambassadors 200 zo goed worden verkocht. Wat een rotbussen! En gelukkig blijkt uit dit forum dat ik niet de enige ben met een hekel aan die lage-vloer bussen. Die lage-vloer doet men vooral voor rolstoelen, maar ik heb nog nooit een rolstoelgebruiker in de bus gezien. Bovendien zijn zij beter uit met goed WVG-vervoer. Wat mij betreft gewoon weer hoge vloer, bij voorkeur Integro's. Dan wordt de bus weer een beetje een serieus alternatief.

Wat ik trouwens niet begrijp dat al die lagevloer bussen van die slechte stoelen hebben. Amper kussens, geen leuning voor nek en schouders en ook de armleuningen zijn voor het gemak maar weggelaten. Bezuinigingsmaatregel? Het wordt tijd dat er minimum-confort-eisen komen.
pi_60914775
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:35 schreef J_TM het volgende:
Gisteren XX2582 op lijn 101 gespot; normaal gesproken rijdt deze lijn uitsluitend met Lion's Cities.
Ik kwam de 86 tegen afgelopen vrijdag:



Ook wel treurig om te zien, GVB heeft stickers op zn bussen geplakt ze hebben het toch niet gehaald om de werkzaamheden optijd af te ronden. Zag ook nog een Jonkheer rondrijden met een kapot scheerraampje (die tussen de voorruit en de instapdeur) echt compleet met scheuren erin.




Vooral dat stickertje over die spelfout doet het hem
  Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 18:14:11 #224
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60929657
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 02:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ze hebben in Almaar nu ook 2 van die Frysker barrels voor eigen vervoer, van stalling naar Station en vv.
Hoorde van een sjoof dat ze er wedstrijdjes snelst optrekken bij het stoplicht mee houden en dat de Frysker dat bijna altijd wint van het overige verkeer .
Klopt, er zitten vrij pittige VW-motoren in
quote:
[..]

Ik heb het gemerkt inderdaad. Nieuwe stoel voor de sjoof en overal heupgordels.
Nou alleen nog even bekend maken dat die dan ook gedragen moeten worden.
Er zitten stickers op de ramen, bij elk bankje, waarin daarom wordt verzocht.

Het kan echter zijn dat dit (nog) niet bij alle Integro's het geval is
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 augustus 2008 @ 20:01:06 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60932520
Gewoon heuvelop bij die Fryskers even de hand op het pookje houden zodat ze niet doorschakelen en gassen maar. Zo sloop je de motor van die dingen wel. De motor van dat ding is prima, maar de rest is knudde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60934854
Zucht!

eerste dag dat ik weer met de bus moet
slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik

8 meter barrel... halte omroep op maximaal volume :/ schrok me t apenzuur, en als klap op de vuurpijl..
een infoxx in standje "epelepsie opwekkend"
pi_60939044
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:14 schreef NoBody122 het volgende:

[Frysker]

Klopt, er zitten vrij pittige VW-motoren in

[gordels]

Er zitten stickers op de ramen, bij elk bankje, waarin daarom wordt verzocht.

Het kan echter zijn dat dit (nog) niet bij alle Integro's het geval is
Dat zal het zijn.

Btw, kwam bij toeval bij een zoekopdracht als bijvangst nog dit tegen op de plietsie site:
http://www.politie.nl/Vra(...)motorvoertuigen.aspx
Dat kan nog een leuke discussie worden met meneer agent als dit ook werkelijk zo in
hun eigen systemen staat.
Beef R. Wijker
pi_60940930
Nog even deze:
Bussentopic #8: blup deed de bus
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
Deze bus is een Alliance B95, net als zijn broers en zusjes uit de 8000 reeks, geen Iveco en dus ook geen Volvo zoals later in de thread wordt beweerd.
Alleen de oer Alliance, de B89 werd naast DAF ook op Volvo en Iveco chassis gebouwd.
Ze zijn onder andere herkenbaar aan de tekst VOLVO in de ribbel grille en IVECO in of boven de grille.
De B89 is soms herkenbaar aan de side skirts die in dezelfde vorm doorlopen als de voor en achter bumper stukken. B89 en opvolger B91 zijn ook herkenbaar aan het relatief kale dak waar de B95s ventilator kapjes achter op de kont hebben en rechthoekige kapjes ter hoogte van de achterdeur, aan weerszijden.

Het kenteken van deze bus is BH-NR-19
Volgens het RDW is het dan ook een: B95; ALLIANCE INTERCITY
Dat is dus een Den Oudsten eigen chassis en koets.
De bus is overigens van augustus 1999.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:43:20 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60953164
Zag op ovib dat er alweer een Jonckheer in Amsterdam in de hens gestaan heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 20-08-2008 21:07:00 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60959968
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zucht!

eerste dag dat ik weer met de bus moet
slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik
quote:
8 meter barrel...
Hoezo, miste ie een meter?
quote:
halte omroep op maximaal volume :/ schrok me t apenzuur, en als klap op de vuurpijl..
een infoxx in standje "epelepsie opwekkend"
Zonnebrilletje vergeten ....
Beef R. Wijker
pi_60960160
XX busje 8071 kon zn geplande rit naar harlingen veerhaven vandaag niet voltooien.

vlak voor joure nam de sjoof t gas behoorlijk terug, en de bus leek ook moeite te hebben met recht door te rijden !

gratis ritje industrie terein gekregen samen met mijn mede passagiers konden we overstappen in andere bus uit de 8000 serie
pi_60960162
En nog eentje uit Bussentopic #7 :
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
NZH, hoe lang bestaat dat al niet meer?
Zowat een klein decennium.
quote:
De bushokjes met NZH erop staan trouwens op het tijdelijke perron van station Houten, ook niet gebruikelijk.
Hier in de BroekPolder (nieuwbouw wijk) worden ze nog gloedjenieuw geplaatst.
Ingetrapte ruitjes worden ook nog steeds keurig door NZH ruitjes vervangen.
Iemand zal d'r bij het bestellen van die dingen vast een nummertje te veel hebben
ingevuld, zo'n 10 jaar geleden (of nog eerder).
Beef R. Wijker
  Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:02:06 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60960351
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:

[Gordeldraagverzoek@Integro's]

Dat zal het zijn.

Btw, kwam bij toeval bij een zoekopdracht als bijvangst nog dit tegen op de plietsie site:
http://www.politie.nl/Vra(...)motorvoertuigen.aspx
Dat kan nog een leuke discussie worden met meneer agent als dit ook werkelijk zo in
hun eigen systemen staat.
quote:
touringcar zonder staanplaats en met veiligheidsvoorzieningen (100 km/u bus) 50 80 80 80
Dat zal een foutje zijn van de webmaster, mag ik hopen
Tevens -purist.
pi_60962828
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:55 schreef NoBody122 het volgende:

[vervanger Cxx2908]

Er is uit Joure een andere Integro vandaan geplukt (volgens mij de 2948), met blauwe Qliner-bestickering.

[ afbeelding ]
Hebben ze er daar zoveel over dan of zijn die wagens niet erg honkvast.
De 2908 is daar op De Jouwer ook al eens gespot, door Alex.



http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=4894&st=0&sk=t&sd=a&start=418
quote:
De 2948 in vorige tijden
Ziet er weer patent uit :
http://www.busfreaks.nl/forum/showthread.php?tid=42
"De Cxx 2948, die in dit jaar in zoetermeer tegen een pilaar aanzat, waarbij de voorkant
helemaal opgekrult was, is gerepareert en is inmiddels weer in dienst gekomen van Den Haag".
gepost door Bjorn op vrijdag 30-6-2007
Beetje vreemd dat ie dan 2 dagen later opnieuw op naam is gesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 19-08-2008 21:16:48 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 20 augustus 2008 @ 03:45:02 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60971609
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Zag op ovib dat er alweer een Jonckheere in Amsterdam in de hens gestaan heeft
De overige 53 kunnen niet snel genoeg wegbranden!
pi_60975547
hm ben benieuwd hoelang XX t volhoud om de 0747u bus met een 8 meter barrel te bedienen zonder versterking
  Spellchecker woensdag 20 augustus 2008 @ 12:46:52 #237
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60978551
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm ben benieuwd hoelang XX t volhoud om de 0747u bus met een 8 meter barrel te bedienen zonder versterking
Als er dagelijks mensen blijven staan daardoor: niet erg lang gok ik, mits er maar vaak genoeg over wordt geklaagd door betreffende chauffeurs
Tevens -purist.
pi_60991559
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 03:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[brand Jonckheer]

De overige 53 kunnen niet snel genoeg wegbranden!
Wat is daar nou weer mis mee? Ik vindt 't zo'n verschrikkelijk mooie bus om te zien.
Het is overigens een Berkhof model 'Jonckheer' (uit Heerenveen), geen (belgiese) Jonckheere.
Een van de weinige Berkhofs die helemaal af is en onmiskenbaar, waar je bij sommige andere bussen nog
welleens naar de badge moet kijken wat het nou echt is (D.O. Alliance, Berkhof ST2000NL, Van Hool A500)

http://www.nufoto.nl/2008/08/18/lijn-18-in-amsterdam-in-brand-2/
Beef R. Wijker
pi_60993600
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zucht!

eerste dag dat ik weer met de bus moet
slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik
quote:
8 meter barrel...
Hoezo, miste ie een meter?

Oeps!
Ik dacht altijd dat die dingen negen meter waren. He kom ik daar nou toch bij.
Dus even kijken waar ik die PDF heb gelaten ...... helaas, al weggegooid.
Dan maar even kijken op vdlbuscoach.nl, ze waren daar op 2 sites te vinden,
Berkhof Heerenveen en Kusters als ik me niet vergis .......

Ehm, wisten wij al dat de VDL Berkhof Kusters Jonckheere 'Procity', op basis van T5,
aka "Frysker barrel", van alle VDL websites is verwijderd? Zelfs Google is opgeschoond.

Volgens mij zijn ze daar bij Van Der Leeghte ook niet helemaal blij met dat fantastische avontuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 20-08-2008 22:53:01 (bedankt voor de hint, Alex.) ]
Beef R. Wijker
pi_60993828
VDL is zich er heel goed van bewust dat het troep is/was
pi_60993954
van google verwijderd????
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11:05 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60994008
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:09 schreef Willy84 het volgende:
van google verwijderd????
Nee hoor:
http://209.85.135.104/search?q=cache:G_rZOqHMMXsJ:www.vdlbuscoach.nl/index1.php%3Fpageid%3D5042%26prodid%3D53+vdl+procity&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60994020
Buzzybee heeft nog geen verzoek gekregen alle Frysker fotos te verwijderen. Maar meneer Van der Leeghte, als u dit leest, voor geld doe ik alles! Maar ik ben niet goedkoop
pi_60994119
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:04 schreef Alexxxxx het volgende:
VDL is zich er heel goed van bewust dat het troep is/was
Ik heb 'bij geruchte' vernomen dat Volkswagen dat ook wel wist en daarom
niet toeliet dat de Volkswagen badge op de neus mocht blijven zitten.

Zou het zo kunnen dat ze die er nog snel hebben afgehaald, toen die eerste pers fotos werden gemaakt.
http://www.busemotion.be/busfoto/busfoto_detail.php?nieuws_nr=769&pagina=2
Beef R. Wijker
pi_60994618
Dat gerucht heb ik ook gehoord uit betrouwbare bron
pi_60995100
quote:
Barst! Laat ik op die overkoepelende site nou net niet gezocht hebben.
http://www.google.com/search?q=site:www.vdlbuscoach.nl+procity
De andere VDL sites kwamen met die 7 meter procity op Renault basis aanzetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 20-08-2008 23:10:50 (urls van gemaakt) ]
Beef R. Wijker
pi_60995440
als je imagegooglet op vdl procity is de 2e hit doodleuk het BB-logo
pi_60996291
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
als je imagegooglet op vdl procity is de 2e hit doodleuk het BB-logo
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Bij mij staat ie op 6.

Die russische is overigens ook wel aardig, op 8.
http://images.google.com/images?q=vdl+procity&btnG=Search+Images
Beef R. Wijker
pi_60996323
De Russishe is bij mij de 2e op pagina 2

Toch apart, dat gepersonaliseerde zoeken van Google...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')