abonnement Unibet Coolblue
pi_57622459
Borstvoeding deel 41

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_57622889
Terugvindkloofpost!

Al drie dagen volledige borstvoeding! Geen bijvoeding meer.
Meneer is tevreden en bleek gisteren tijdens zijn 1e maand controle op het CB 110 gram te zijn aangekomen.

Yay me!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57623454
Fijn Webkim.

Hier vandaag even moeten slikken toen ik Gwen had gewogen. Ze was (maar) 270 gram aangekomen in bijna twee weken, is dus 135 per week. Erg netjes, maar ik was die 200 gram per week gewend alleen dat is toch echt ook een keer afgelopen en dat vond ik even moeilijk. Het gaat nu even niet zo hard meer. Kreeg wel meteen vragen of ze goed drinkt, maar ze ligt regelmatig/vaak aan de borst. Wel slaapt ze steeds vaker door 's nachts en komt om 5.00 pas weer voor een voeding. Wel prettig.
pi_57625262
Webkim! Wat on-voor-stel-baar goed! Wat zal jij trots op jezelf zijn (terecht!)

Randa_v, jij bent inmiddels een echte veteraan!
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:03:08 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_57628288
Webkim, wat heerlijk! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar superblij om bent. Vandaag was ik een beetje ge-ergerd op het kinderdagverblijf. Ze waren me aan het uitleggen wat er allemaal in de keuken stond en toen ik zei dat Ruben alleen maar 's ochtends borstvoeding krijgt, zei dat vrouwtje (gelukkig niet een vaste leidster): "wat goed dat je al aan het afbouwen begonnen bent". Die schoot dus even in het verkeerde keelgat, maar ik heb me koest gehouden en simpelweg gezegd dat ik allang blij was dat hij 's ochtends af en toe die borst pakte
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:33:16 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57629161
Webkim, hoera! Wat goed van jullie, top!

En Randa en Deliedje ook al mooie scores!

Ik wilde even deze link hier posten, van borstvoeding.com

Nieuwe schema's bewaren en opwarmen borstvoeding
Stephan Kleintjes raadt aan om dit schema nu aan te houden en alle vorige schema's en urls te deleten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57629188
Wat een rare reactie, Troel Dat Ruben nog steeds af en toe aan de borst drinkt wist ik helemaal niet, wat goed!
pi_57631855
Dat is goed DeLiedje. Het is vaak, dat het van die korte periodes zijn dat het wat minder gaat. En een volledige voeding kolven heb ik nooit gehaald.

Super Webkim. Volledige bv.

Wow Randa, die 135 gram klinkt echt als gigantisch veel voor mij.

Nou ja zeg Troel, die reactie. Echt slecht zeg. Leuk dat Ruben 's ochtends nog bij je drinkt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:23:12 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_57632597
Ja, de ene dag lukt het hem beter dan de andere, maar alle beetjes helpen toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57634055
Door het kolven is mijn productie best toegenomen. Vorige week had ik last van lekkende borsten, maar ik voelde ook wanneer ze gingen lekken. Het voelt als een toeschietreflex, en dan moet ik snel zijn want ze beginnen meteen te lopen.
Maar gelukkig begint het nu weer een beetje normaal te worden. Ook als zitten de borsten vol, ze lekken nu niet meer meteen na 2 uur. Volgens mij moeten je borsten een soort wennen aan de hoeveelheden melk.

Alleen heb ik nog wel flinke spuiters. Daar doe je volgens mij weinig aan, ik probeer het ergste maar weg te laten lopen, anders verslikt de kleine zich.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57634335
Ticootje, wat bij mij goed hielp als Ronja last had van mijn te sterke toeschietreflex was het geven van één kant per drie uur. Als ze vaker wilde drinken kreeg ze steeds die kant en na drie of vier uur wisselde ik.
Het ging gelukkig na een paar maanden vanzelf over.

Ik bedacht me ineens dat ik bij dit kindje ook moet gaan kolven. Ik mag van mezelf een mooie dubbele electrische kolf-in-tas kopen want ik heb al zo'n hekel aan kolven dus het kan me niet makkelijk genoeg gaan.
P_iglet, jij bent volgens mij enthousiast over jouw kolf, is dat een medela?
pi_57634407
Ik heb de dubbele medela kolf... Ik gebruik m alleen niet, ik gebruik de enkele. Maar ik kolf met 10 minuten zo'n 200cc en dan zijn de tieten leeg.

Owlet, goede tip, ik kan het wellicht proberen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57636806
Owlet, ik heb de pump in style van medela...
En vind het een wereld ding, ik kolf overal en nergens en heb dus altijd alleen maar die tas mee te nemen.
Met wat creatief inpakken krijg ik er nog een collegeblok, schrijfgerei, puzzelboekje/tijdschrijft en zeer flinke lunch in, naast mijn kolfspullen. Ik gebruik hem dus wel dubbelzijdig. Aansluiten, bh flapjes erover en kolven maar. Kan ik ondertussen met 2 handen lunchen/lezen/computeren enz.
Ik zou heb je dus echt ten zeerste aanraden.

voor als je 300 euro nieuw toch wel een enorm bedrag vind, k_p had er 1 te koop, weet niet of ze die nog heeft

Troel, wat leuk dat Ruben nog steeds 's morgens bij je drinkt

En ook voor webkim veel jompels
pi_57640554
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:21 schreef p_iglet het volgende:
Owlet, ik heb de pump in style van medela...
En vind het een wereld ding, ik kolf overal en nergens en heb dus altijd alleen maar die tas mee te nemen.
Met wat creatief inpakken krijg ik er nog een collegeblok, schrijfgerei, puzzelboekje/tijdschrijft en zeer flinke lunch in, naast mijn kolfspullen. Ik gebruik hem dus wel dubbelzijdig. Aansluiten, bh flapjes erover en kolven maar. Kan ik ondertussen met 2 handen lunchen/lezen/computeren enz.
Ik zou heb je dus echt ten zeerste aanraden.

voor als je 300 euro nieuw toch wel een enorm bedrag vind, k_p had er 1 te koop, weet niet of ze die nog heeft

Troel, wat leuk dat Ruben nog steeds 's morgens bij je drinkt

En ook voor webkim veel jompels
Dat klinkt precies als wat ik graag zou zien in een kolf(tas). Ik zal KP eens PM-en.
pi_57640623
Owlet, ik deel je mening over het kolven en ben van plan bij een volgend kindje ook zo eentje die P_iglet heeft aan te schaffen. Bij nader inzien had ik dat al veel eerder moeten doen, maar ja, wie had ooit verwacht dat ik na ruim 9 maanden nog steeds bv zou geven?

Troel, zit je af en toe stiekem gewoon nog te genieten van het voeden, en wij wisten van niks
Hartstikke mooi voor jou en Ruben

Webkim, wat fijn! En heb je nou echt een kloof of bedoelde je er niks mee?
.... met gevoel voor drama....
pi_57640813
Nou vraag ik me af he.... Het is veel voordeliger om een kolf tweedehands te kopen. Helemaal als dat van iemand is die hem maar heel kort heeft gebruikt (alleen, hoe controleer je dat...). Maar ik heb altijd geleerd dat je dan alsnog een deel van de kolf opnieuw kan kopen omdat dat in aanraking is gekomen met de melk van een ander. Aan de andere kant ben ik niet zo panisch en geloof ik dat uitkoken voldoende zou moeten zijn.

Je hebt echter ook geen garantie meer. Op een product van die prijs zou ik het erg jammer vinden als je bij een gebrek de hele motor opnieuw aan mag gaan schaffen.

Wat denken jullie, zou je zo een kolf tweedehands kopen?
pi_57640916
Van iemand die ik "ken" waarschijnlijk wel, maar van een wildvreemde op marktplaats een 2e hands kolf die een paar maanden gebruikt is zou ik niet zo snel doen. Inderdaad vanwege de garantie, en ik kan wel heel zuinig op mijn spullen zijn, maar als de vorige eigenaar hem bijvoorbeeld al 3 keer op de grond heeft laten donderen... Tja.
.... met gevoel voor drama....
pi_57640940
Owlet, vraag anders i.p.v. kraamkado's geld voor een splinternieuwe kolf!
Je zult de meeste spulletjes immers toch al hebben liggen van Ronja nog. Is dat geen idee?
.... met gevoel voor drama....
pi_57652144
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:21 schreef p_iglet het volgende:
voor als je 300 euro nieuw toch wel een enorm bedrag vind, k_p had er 1 te koop, weet niet of ze die nog heeft
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:54:04 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_57656878
K-P heeft hem zeker niet meer te koop nu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57658095
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:54 schreef Troel het volgende:
K-P heeft hem zeker niet meer te koop nu
Klopt ! Dat prachtige apparaat is verkocht
pi_57658795
Een vriendin belde me net. Haar zoontje is morgen een week oud. De kraamhulp was vandaag voor het laatst en adviseerde het voortaan bij 1 borst te houden ipv een toetje te geven. Gevolg dat hij niet vol zat en vanavond al eerder kwam voor een voeding. Ze ging al twijfelen of ze het zelf nou zo fout had (de oudste heeft 9 maanden bv gehad). Zo aan het twijfelen door de kraamhulp. Ze gaat nu weer gewoon een toetje geven tot hij vol zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57658959
Wat een rare adviezen kunnen ze geven he... Gelukkig dat ze maar kort heeft hoeven twijfelen.

Ik heb een deel van mijn kraamtijd behoorlijk met mezelf in de knoop gezeten omdat ik ineens besefte wat voor rare dingen ik als stagiaire-kraamhulp moest doen. Stomme adviezen, hardhandig aanleggen.... Het ging zó tegen mijn gevoel in, maar de stagebegeleidster is in dat geval de leidinggevende. Later kon ik het gelukkig op mijn eigen manier doen maar die paar maanden hebben me later echt een enorm schuldgevoel bezorgd
pi_57660868
Vanmorgen naar het cb geweest voor meten en wegen. Saartjes geboortegewicht was 3480 bij 51 cm en nu mat ze 4120 bij 53 cm. Ze was dus een 640 gram aangekomen.
Ik heb het even nagezocht en tis vergelijkbaar met wat de jongens aankwamen in de eerste 4 weken. Madam is ook een echt zuiplapje, ze stroomt regelmatig over om het overschot weer te lozen
Saartje
pi_57668237
Maneki, je moet wel gaan tellen vanaf het laagste gewicht, want iedere baby valt in principe iets af na de geboorte. Wel mooi hoor .

135 gram per week is ook prima, maar lijkt voor mij weer weinig omdat ze dik 200 gram per week aankwam. Maar Gwen heeft zulke lekkere spekkies, heeft Merlijn nooit gehad. 10 april weet ik ook hoe lang ze is ben erg benieuwd, mogen we weer naar het CB.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:50:31 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57718558
mmmm mama smaakt zo lekker...

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:52:48 #27
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57718597
!
Saartje
pi_57718865
Ticootje, wat lief!!!
Ik heb ook nog een mama, de witte motor plaatje:

Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:38:44 #29
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57719430
Drinkende baby's
.... met gevoel voor drama....
pi_57720140
práchtig
  zondag 30 maart 2008 @ 19:45:51 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57720948
20 minuten oud:


I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57721738
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:45 schreef E.T. het volgende:
20 minuten oud:
[ afbeelding ]


*smelt*
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 21:12:29 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57722882
En Nienke nog niet eens aangekleed
Heerlijke foto's

Soms mis ik het toch wel, hoor, borstvoeding geven...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 30 maart 2008 @ 21:49:20 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57723875
Leuke bh webkim (ik heb m ook)

Lieve foto's, echt heel lief al die drinkende kindjes!

En ET, dat ziet er goed uit! Bij mij lukte het aanleggen helemaal niet toen ze net geboren was....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57724515
Ach, wat lief allemaal die foto's!

En fijn dat de kindjes hier zo mooi groeien op jullie melk!

Hier gaat alles ook nog steeds goed...7 maand alweer.
Liande drinkt wel langer en wil nu twee borsten, kan dit op een productiedip duiden? Ze plast wel voldoende...
En ze bijt ook vaker, ik heb echt schrik iedere keer als ik haar aanleg. Voel al op voorhand die tandjes... brrrr.
pi_57725268
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:07 schreef Iksje het volgende:


Liande drinkt wel langer en wil nu twee borsten, kan dit op een productiedip duiden?
Waarom zou dit volgens jou een productiedip kunnen zijn? Ik ben daar echt nieuwsgierig naar
Want ik snap dat niet: als je kind goed drinkt, ook al is het langer en meer en ánders dan eerst en ze plast gewoon goed, waarom denk je dan aan een productiedip?

Ik denk dan eerder: ze wordt groter en ze kan steeds meer (misschien kan ze net wat nieuws?) en heeft dan meer nodig. Misschien is ze ook net met bijvoeding begonnen, dan gaan kindjes soms ook meer drinken tijdelijk .

Dat bijten is wel vervelend. Wanneer doet ze het? Aan het eind van de voeding of het begin (in beide gevallen stroomt de melk dan nog niet of minder hard). Als het aan het eind is dan deed ik altijd resoluut afkoppelen. Als ze het aan het begin doet: misschien even de tsr alvast opwekken en dan aanleggen?
Of als het anders is: even weer goed op aanleggen letten.

Ik vind de foto's echt mooi
Variety is the spice of life
pi_57726712
zeker! die nog natte haartjes van Nienke... schattig!
ik heb ook even een oudje erbij gezocht van Piets eerste drankje thuis. nog niet zo handig ondersteund e.d., aandoenlijk vind ik zelf. .
en dan wil ik Anna ook even showen. die was hier anderhalve week oud (jong).
  zondag 30 maart 2008 @ 23:39:20 #38
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57727306
Mooi die foto`s Ikheb die bh ook trouwens
Saartje
pi_57729408
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:20 schreef bixister het volgende:
zeker! die nog natte haartjes van Nienke... schattig!
ik heb ook even een oudje erbij gezocht van Piets eerste drankje thuis. nog niet zo handig ondersteund e.d., aandoenlijk vind ik zelf. .
en dan wil ik Anna ook even showen. die was hier anderhalve week oud (jong).
Jeetje Bix Wat een bos haar heeft Anna daar al!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57731141
oh hihi ik dacht even dat je over mijn bos hout begon . maar ze hadden allebei inderdaad al meteenflink wat haartjes bij de geboorte. Piet eigenlijk nog wel meer dan Anna, hoewel er bij hem ook weer meer uitgevallen is die eerste maanden.
  maandag 31 maart 2008 @ 09:36:11 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57731650
Haha, dat haar van Piet
Wat een lieve foto's Bix!
.... met gevoel voor drama....
pi_57734038
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:32 schreef nebelung het volgende:

[..]

Waarom zou dit volgens jou een productiedip kunnen zijn? Ik ben daar echt nieuwsgierig naar
Want ik snap dat niet: als je kind goed drinkt, ook al is het langer en meer en ánders dan eerst en ze plast gewoon goed, waarom denk je dan aan een productiedip?

Ik denk dan eerder: ze wordt groter en ze kan steeds meer (misschien kan ze net wat nieuws?) en heeft dan meer nodig. Misschien is ze ook net met bijvoeding begonnen, dan gaan kindjes soms ook meer drinken tijdelijk .

Dat bijten is wel vervelend. Wanneer doet ze het? Aan het eind van de voeding of het begin (in beide gevallen stroomt de melk dan nog niet of minder hard). Als het aan het eind is dan deed ik altijd resoluut afkoppelen. Als ze het aan het begin doet: misschien even de tsr alvast opwekken en dan aanleggen?
Of als het anders is: even weer goed op aanleggen letten.

Ik vind de foto's echt mooi

Omdat ze eigenlijk van bij de start genoeg had met 1 borst, zelfs een toetje wou ze niet. En nu wil ze dus ineens wel beide kanten. Ze drinkt ook meteen enthousiaster bij de tweede borst (want daar komt de melk dus terug vlot)
Ze kan sinds een week wel twee nieuwe dingen: zitten zonder steun en zich recht trekken. Bijvoeding is alweer een maand bezig.
En bijten doet ze vooral op het einde van een voeding, maar soms ook middenin. Vandaar ook mijn twijfel of het nog wel goed zit...
pi_57736294
Volgens mij hoef je sowieso niet te twijfelen of het nog wel goed zit
Ronja beet ook wel eens midden in, omdat ze dan ging lachen en omdat ze door had dat ik reageerde. Dan had het weinig met TSR te maken en dan wisselde ik even van kant of ik stopte even voor een paar minuutjes.

Dat ze nu ineens twee borsten wil kan zo veel redenen hebben.... Misschien heeft zij gewoon even behoefte aan mee en regelt ze dat zo. Moet je kijken wat ze ineens kan, dat kost heel veel meer energie!
Of misschien is jouw productie nu goed op haar afgestemd en maak je in twee borsten genoeg aan inplaats van eigenlijk teveel.

Als ik terugdenk dan ging Ronja ook pas na zeker een half jaar steeds vaker twee borsten drinken. Daarvoor dronk ze door overproductie altijd één borst.

Het bijten gaat vanzelf over sn in mijn herinnering sneller dan je denkt. Gewoon resoluut blijven en afkoppelen, dan heeft ze het snelst door dat het écht niet mag.

geen zorgen maken hoor, het klinkt alsof het heel normaal gaat bij jullie
pi_57737711
pfff, Jennifer heeft vandaag een slaapdag! En mijn borsten houden daar geen rekening mee!! Die staan zo'n beetje op knallen.

Vanmorgen moest ik om 10.40 een echo laten maken van mijn borst. Dus om 10.15 had ik een beetje afgekolfd om mee te nemen mocht ze honger krijgen terwijl we weg waren (maar ze sliep gewoon door), om half 1 heeft ze alsnog de afgekolfde melk gekregen, dus vanaf 10.15 zijn mijn borsten melk aan het opslaan. En jennifer slaapt nu nog steeds.

Ik heb waarschijnlijk een verstopte melkklier in mn rechterborst. Die voelde ik goed en met drinken en kolven en masseren gaat ie niet weg. Tijdens de echo heeft de echomeneer nog een ander bobbeltje gevonden, van beide bobbeltjes is een punctie gedaan en ik krijg volgende week uitslag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57737846
ticootje, waarom dat om half 1 gekolfde melk gegeven?
misschien kun je dat de volgende keer invriezen en gewoon weer zelf geven...

of langzaamaan oefenen met op andere plekken voeden, dat is voor je productie veel fijner, dan grijp je minder in op vraag en aanbod.
pi_57738610
Ja, ik heb gekolfde melk gegeven om zo het vraag en aanbod niet teveel te verstoren. Als ik haar had aangelegd dan denken mijn borsten weer dat ze meer melk moeten maken, en het is nu net zo netjes afgestemd.

Normaal had ik ook wel haarlive gevoed, maar ik ging voor een borstonderzoek, dus dat was niet zo handig.

Maar mevrouwtje is nu wakker, heeft lekker gedronken. Dat voelt weer lekker aan!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57739539
Borstonderzoek tijdens een borstvoedingsperiode is niet erg betrouwbaar Ticootje. Ik hoop dat ze dat wel hebben gezegd? Waarom een echo overigens?

Iksje, ik zou me totaal geen zorgen maken, het klinkt allemaal heeeeeel normaal
Variety is the spice of life
pi_57746288
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:39 schreef nebelung het volgende:
Borstonderzoek tijdens een borstvoedingsperiode is niet erg betrouwbaar Ticootje. Ik hoop dat ze dat wel hebben gezegd? Waarom een echo overigens?

Iksje, ik zou me totaal geen zorgen maken, het klinkt allemaal heeeeeel normaal
Er zit een bobbeltje dat niet weggaat. De dokter wilde zeker weten dat het niets was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57764979
wat een lieve bv-foto's

wij zijn ook begonnen met bv
wil nog niet echt vlotten, ze slaapt veel en pakt nog niet aan de linker borst.
morgen weer een andere kraamverzorgster dus hopelijk heeft ze net zoveel ervaring als deze had.
is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
mama van 3 kids!
pi_57765336
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:09 schreef Popples het volgende:

is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
Reken maar van yes. Voeden kost een boel energie.
Thomas wilde eerst ook de linkerborst niet; die heb ik moeten kolven om -em op gang te houden. Ik hoop dat je kraamhulp je goed kan helpen met de bv, maar als je twijfelt heb ik 1 woord voor je: lactatiekundige!
Ik ben ZO blij dat wij die meteen ingeschakeld hebben (verwijzing gevraagd aan de verloskundige, wordt meestal vergoed door je verzekeraar). Na een boel aanmodderen krijgt Thomas nu volledige borstvoeding en dat is genieten.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:56:06 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57769182
Ik krijg altijd spontaan dorst als ik Jennifer aanleg. Zodra ze de eerste hap neemt heb ik dorst. Meer honger heb ik niet.

En de tip van Webkim is inderdaad een goede! Niet te lang aanklooien, gewoon de laktatiekundige inschakelen. Hoe eerder eigenlijk hoe beter!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57774563
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:09 schreef Popples het volgende:
is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
Kost een hoop energie voeden. En een hoop vocht (vandaar die dorstaanval ticootje, heel normaal)
Ik vrees nu al voor mijn afbouwmoment. Met dit voedingpatroon kom ik dan gegarandeerd in geen tijd 5kg aan.
pi_57774589
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:53 schreef Iksje het volgende:

[..]

Kost een hoop energie voeden. En een hoop vocht (vandaar die dorstaanval ticootje, heel normaal)
Ik vrees nu al voor mijn afbouwmoment. Met dit voedingpatroon kom ik dan gegarandeerd in geen tijd 5kg aan.
Nou, ik ben er nog geen gram van afgevallen, hoewel ik allemaal van die succesverhalen hoor qua 'binnen no-time was ik weer op mijn oude gewicht'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57774992
Webkim, ik ook! Van bv groei ik meestal juist enkele kilo`s, die er na de bv weer vanzelf afgaan. Het is voor mij niet te doen om op 1 gewicht te blijven hoor, móet gewoon eten anders ga ik van m`n graat.
Saartje
  woensdag 2 april 2008 @ 10:32:36 #55
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57775152
Hahaha Webkim, is niks om je voor te schamen hoor, Thomas is nog zo klein!

Het feit daarentegen dat ik nog steeds positie-shirts draag omdat die lekker lang zijn en mijn uitgelubberde buik verhullen
In het openbaar voeden en ineens met blote borst zitten omdat meneer spelen ineens leuker vind is niet zo erg. Het feit dat De Buik zichtbaar kan zijn vind ik veel erger. heb dan ook standaard een hydrofiele luier eroverheen liggen om te kunnen verhullen indien nodig.


Popples, welkom
Hopelijk zal het voeden, ook met links, snel beter gaan.
.... met gevoel voor drama....
pi_57775324
oef dan ben ik dus niet de enige.

vannacht is het me gelukt en ze drinkt netjes aan beide borsten. wat ben ik blij!!!
maar we hebben ook een eigenwijs dametje is al te merken

webkim ik heb bij de eerste ook heel lang in positiebroeken gelopen.

hier iemand nog tips voor voedingtruitjes? want mijn eigen truitjes zijn echt niet handig en het ziet niet uit.
mama van 3 kids!
pi_57775706
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:43 schreef Popples het volgende:


hier iemand nog tips voor voedingtruitjes? want mijn eigen truitjes zijn echt niet handig en het ziet niet uit.
Ik heb een paar basic voedingsshirts gekocht bij H&M. Zwart, getailleerd en met lange mouwen. Niet heel bijzonder, maar goed voor nu. En als het zo goed blijft gaan koop ik misschien wel een paar echt mooie.

Pfff, dat je niet mag lijnen tijdens de bv sucks! Ik heb net eens gekeken of ik misschien al weer wat gewone kleren pas van toen ik op mijn zwaarst was. Nou: no f*cking way dus! En shirtjes zijn ook kansloos, omdat ik de afgelopen 10 maanden ineens tieten heb gekweekt en die had ik eerder nooit, dus die kan ik in mijn kleren nergens kwijt.
Nog net geen drie cijfers voor de komma, wat verschrikkelijk! Sporten mag ik van de gyn pas weer in juni en lekker wandelen of fietsen zit er ook niet in, omdat Thomas steeds maar een uurtje op mag.

Enniewee, [/zeikmodus], maar het zat me even hoog vanmorgen. Ik!Wil!Wat!Leuks!Aan! En maat weetikhoeveel gaan kopen nu gaat me gewoon te ver. Struisvogelpolitiek.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 11:15:22 #58
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57775875
Thomas kan ook lekker slapen in de kinderwagen toch? Hoewel ik me wel voor kan stellen dat je eerst even het nieuwe patroon de tijd wilt geven.
En lijnen.. niet heel strikt idd.. maar op je eten letten mag wel hoor En het afvallen beperken tot max 500 gram per week. (niet snoepen, mager broodbeleg, normaal avond-eten.. dan kom je al een heel eind).

Het is vaak even zoeken, maar binnen grenzen is een hoop mogelijk en dan kun je doen wat voor jou goed voelt

(Bij Saskia heb ik trouwens ook nog twee maanden na de bevalling in mijn positiekleding gelopen.. Is heel normaal )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57776898
Ow, maar toen liep ik ook nog in positiebroeken rond hoor! Nu ben ik op de weegschaal nog 1kg zwaarder dan toen ik net zwanger was, maar ook een pak minder spieren. 't is gewoon zo dat ik eigenlijk best veel snoep naast het vele eten (als in avondmaal, boterhammen, fruit) en dat dat zich zal wreken als ik eenmaal stop met BV geven
En mij was het tevoren ook nooit opgevallen hoe kort t-shirts gemaakt worden. Tot er ineens borsten mee in moesten, kruipt alles naar omhoog
Ik heb weinig echte voedingshirts, omdat ik hoofdzakelijk binnenshuis voed. (bij mij thuis of bij bekenden) Ik heb er van h&m, die zitten wel fijn.
Sommige vrouwen vinden het ook wel een oplossing om een topje met spaghettibandjes te dragen onder een vestje met rits (hier noemen ze dat een gilet, maar het juiste nederlandse woord schiet me niet te binnen). Vestje openritsen, topje wat naar beneden schuiven en bh openen.

Webkim, wandelen zou je al prima kunnen doen, met thomas in de draagmand of in de draagdoek. Heb je ook even een frisse neus gehaald, als de zon meewil de komende weken...

Popples, leuk dat het vannacht goed ging!
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 15:17:57 #60
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57780932
Hallo allemaal, ik ga hier weer vast meelezen.

Bij Lucie kwam ik er na veel gedoe achter dat ik te weinig klierweefsel heb, en daardoor niet volledig borstvoeding kan geven. Het was dus spannend of de borstvoeding deze keer goed opgestart kon worden, met natuurlijk wel alle kennis die ik met Lucie heb opgedaan.

Nou, het is gelukt. Maja is een waar borstvoedingstalent Ze had na twee keer aanhappen door hoe het moest en pakt allebei mijn borsten, waar haar zusje er toch weken over gedaan heeft om de rechterborst te kunnen behappen. Ze heeft een prachtig ritme en ook een ongekende zuigkracht (als ze een stofzuiger was zou ik haar in productie nemen )

Ik hoef niet te kolven, Maja houdt het zelf prima op gang. Meestal is ze na een a anderhalve borst tevreden, soms wil ze 's avonds na twee borsten nog meer en dan krijgt ze 30 cc hypo allergene bijvoeding aangeboden (die ze lang niet altijd helemaal opmaakt). Het gaat heerlijk ontspannen zo, en ik ben daar erg blij mee!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57781105
popples, ken je http://www.borstvoedingswinkel.nl/ ? ik heb daar een paar fijne shirts besteld destijds.
pi_57781127
Macka, wat fijn dat het zo goed gaat!!!
pi_57781323
Hebben jullie ervaring met baby'tjes die dag en nacht omdraaien en hoe daarmee
om te gaan met borstvoeding?

Mijn zoontje is 6 maanden en door allerlei oorzaken (krampen, nekpijn, huilbaby,
osteopatie) drinkt hij nu overdag nauwelijks en wil dus s'nachts ineens
weer om de 3 uur drinken. Hij sliep vanaf anderhalve maand al door,
maar heeft dit maar heel even gedaan.

Ik probeer nu overdag vaker aan te leggen zodat hij dan op de dag
genoeg heeft binnengekregen zodat hij dan hopelijk s'nachts niet
meer wakker wordt. Maar ja, hij heeft gewoon geen honger, dus
drinkt een paar slokjes en draait dan zijn hoofd weg.

Iemand tips?
pi_57783973
Webkim, ik ga elke dag minimaal een halfuurtje wandelen met Jennifer. Vaak zelfs een uur. Rond een uur of 12 krijgt ze vaak de voeding, na de voeding ga ik dan meteen weg. Ze slaapt zelfs heel goed door als ik een stuk heb gewandeld, als ik thuiskom laat ik haar ook gewoon in de wagen liggen.

Ik ben nu zo'n 15 kilo kwijt. (ik was 85 kilo+ op het laatst van mijn zwangerschap, nu weeg ik ongeveer 70 kilo.) Ik heb vorige week een broek gekocht die ik goed paste voor de doop van Jen, maar die is nu alweer te groot. (zonde) Maar mijn zwangerschapsbroek heb ik ook nog wel eens aan hoor. Ik heb nu 2 broeken die ik pas, als die in de was zitten dan heb ik weinig andere keus.
Truitje--> de WE heeft van die leuke spagettiband truitjes.
Echte voedingst-shirts draag ik niet, die van de h&m vind ik niet mooi. Dus ik moet nog even opzoek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:51:29 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_57784132
Nu ik weer aan het werk ben is het einde borstvoeding gok ik. Of blijft je productie wel op peil als je drie dagen geen voeding geeft en dan weer wel?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 april 2008 @ 18:03:42 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57784363
Troel, ben je niet van plan te kolven op het werk dan?
De laatste 2 weken kolf ik meestal niet meer als ik werk, 3 dagen in de week. Zowel mijn borsten als de productie kunnen dat, zoals hier voorspeld werd, prima hebben. Maar ik geef al 9 1/2 maand volledige bv en jij niet. Ik weet dan ook niet of jouw productie het wel aan kan.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 2 april 2008 @ 20:59:36 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57788824
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:27 schreef Webkim het volgende:

[..]

Reken maar van yes. Voeden kost een boel energie.
Thomas wilde eerst ook de linkerborst niet; die heb ik moeten kolven om -em op gang te houden. Ik hoop dat je kraamhulp je goed kan helpen met de bv, maar als je twijfelt heb ik 1 woord voor je: lactatiekundige!
Ik ben ZO blij dat wij die meteen ingeschakeld hebben (verwijzing gevraagd aan de verloskundige, wordt meestal vergoed door je verzekeraar). Na een boel aanmodderen krijgt Thomas nu volledige borstvoeding en dat is genieten.
Leuke foto!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:00:55 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57788866
En Macka, ik lees net je succes-start! Super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:17:26 #69
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57789408
Wat goed Macka

Ga je kolven Troel? Als je dat niet doet, weet ik niet of je het haalt. Ruben is nog niet zo oud natuurlijk.

Is hij overdag afgeleid Pixels? Anna heeft een periode gehad dat alles interessanter was dan melk drinken. 's Nachts zag ze niet veel natuurlijk, dus dan dronk zo heel goed. Overdag moest het helemaal stil zijn en zo donker mogelijk, dan ging het het redelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57789633
Dank voor je reactie Yppy. Hij is niet afgeleid. Voeden doe ik over het algemeen in de slaapkamer of in zijn kamer zonder al teveel geluid. Soms alleen de tv zachtjes aan.

Hij heeft gewoon echt geen honger en draait zich weg. Hij komt ook zelf niet eens echt voor een voeding. Ik moet hem zelf echt aanleggen anders zit ik helemaal in de avond en nacht te voeden.
Lastig is daarbij ook nog dat ik wil gaan afbouwen, maar dat hij ook niet uit een flesje wil drinken. Eerst maar het ritme op orde en dan afbouwen ofzo.

De osteopaat zei me dat het nog niet echt kan dat hij er een gewoonte van maakt. Dat hij daar te jong voor is. Maar toch gaat het al een tijdje zo helaas
  woensdag 2 april 2008 @ 21:28:25 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57789792
Werk je? Je ziet soms dat baby's veel liever uit de borst drinken dan uit een flesje. Daarom draaien ze hun ritme om, zodat ze overdag niet 'hoeven' te drinken. 's Avonds en 's nachts drinken ze dan wat ze normaal gesproken overdag krijgen. Dat is dan live, wat ze het liefste willen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 april 2008 @ 21:50:24 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_57790529
Nouja, omdat het puur om een voeding gaat, vind ik kolven eigenlijk best veel gedoe Zeker omdat de laatste paar keer kolven eigenlijk totaal niets opleverde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57797942
Kun je ook spruw hebben zonder dat het zichtbaar is? Ik heb sinds gisteravond steken in 1 borst. Saartje drinkt de laatste dagen ook wat onrustig, maar dan alleen `s avonds en de ochtendvoeding. De voedingen overdag drinkt ze normaal.
Saartje
pi_57798016
Ja, inwendige spruw. Heb ik ook al eens gehad, merkte het pas goed op toen ik uiteindlijk wel kloofjes ging krijgen. Aan Merlijn heb ik het toen niet gemerkt, maar bij mij was het met de fluconazol vlug over. Duurde alleen even voor ik de huisarts had overtuigt die geloofde daar namelijk niet erg in.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:41:10 #75
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57848519
Floortje en ik hebben dat ook gehad Maneki, precies zoals je beschrijft... Ze heeft toen 2x een kuurtje gehad en toen was ze ervan af! Ik twijfel nu weer of ze t weer heeft...

Wij hebben hier gisteren de eerste échte regeldag gehad Pfoei!
Het begon al s'nachts. Om 23.15 had ze de laatste voeding gehad, en normaal sliep ze dan wel door minstens totdat papa opstaat (rond half 7, ze slaapt nog bij ons op de kamer). Nu kwam ze om half 2 al, om half 5 weer, 7 uur, half 9, half 10, half 12... Ik had nog vóór het 12 uur was al wel 6 voedingen gegeven, terwijl ze die normaal op één hele dag heeft....

Ze was wel vrolijk, maar dus om de anderhalf tot 2 uur weer zo hongerig, en na het drinken ook nog heel onrustig en ontevreden... Mn tepels deden er ook echt zeer van, al dat gedrink, gesabbel en getrek van 'ik heb nog honger mama' . Uiteindelijk zat ik op 11 voedingen!

Gisterenavond heb ik haar om 23.15 weer even wakker gemaakt voor nog een laatste 'voedinkje' en ik maakte me al op voor weer zo'n nacht...
Maar vanmorgen om half 7 werd ze pas weer wakker, en mijn borsten waren weer haast zo vol als de eerste dagen na de geboorte, die stuwing .

Hebben we dat ook weer gehad ...

[ Bericht 2% gewijzigd door DeLiedje op 05-04-2008 14:14:10 ]
pi_57851007
Nou, hopelijk geen spruw, want er is nergens witte uitslag oid te zien, bij geen van ons tweeen, maar mijn tieten staan wel verschrikkelijk in de fik. En mooi dat het niet verbetert na het drinken, het enige wat een beetje oplucht is heet douchen.

En laat meneer nou ook nog een regeldag lijken te hebben. Hij wil ieder uur wel drinken. Autsj...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57852476
Ze gaan gelijk op dan kim, hier ook een regeldag! Elke anderhalf a 2 twee uur moet er gedronken worden door madam. En kramp dat ze heeft, ook nog eens
Ik twijfel of de spruw wel spruw is..heb wel vaker steken in mijn borsten en de onrust van Saartje kan ook door de regeldagen komen, denk ik dan..
Het blijft moeilijk vind ik
Saartje
pi_57854233
Steken in de borst en borsten die in de fik staan klinkt toch wel heel erg spruwerig...

Quoteje van de pagina over spruw op Eurolac:
quote:
Behandeling medicinaal; inwendig
Uitwendige toepassingen werken onvoldoende in op candida die in het lichaam zit, bijvoorbeeld in de melkgangen in de borst. Behandeling met een systemisch middel is dan aangewezen. In de praktijk blijkt fluconazol het beste te werken.Begin met een openingsdosis van 400 mg, vanaf de volgende dag 100 mg, 2 maal per dag gedurende minstens 2 weken. Het duurt enige dagen voor fluconazol effect te zien geeft. Het is een fungistatisch middel, wat wil zeggen dat het de schimmel niet doodt, maar de vermeerdering tegen gaat.
Artsen schrijven vaak een lagere dosis voor waardoor je uiteindelijk alleen maar resistentie kweekt. De dosis die hierboven beschreven staat is de meest ideale, mits ook gecombineerd met uitwendige behandeling bij de baby (ook als ogenschijnlijk geen klachten zijn) en goede hygiene van de omgeving.
pi_57855286
Ik heb ff zitten googlen naar de fluconazol..en dat is geen misselijk spul zeg!
zal maandag langs de huisarts gaan, zekere voor het onzekere nemen
Saartje
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:41:20 #80
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57856968
Die steken waren bij mij ook spruw. Deed flink pijn, we hebben alles toen behandeld voordat het weg ging.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 7 april 2008 @ 11:10:47 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57885293
Ok, anticonceptie.. Voor het eerst sinds ik met Swets ben, dat ik me daar druk over maak

Maar wel nodig.. NOG zo'n kadootje past niet meer in dit huis en auto
De uiteindelijke oplossing ben ik wel al uit, ik laat me steriliseren via de Essure methode, alleen voor het zo ver is zijn we natuurlijk wel een tijdje verder en dat heeft ook 6 maanden nodig voor het 100% veilig is. Ik zoek dus een oplossing voor een jaar ongeveer.
Zijn hier ervaringen met Cerazette? Invloed op de productie? Hoe zit het met doorbraakbloedingen?
Nuvaring? Kan dat nou wel of niet met bv? Iemand daar al ervaringen mee?
Mirena? Is dat niet 'too much' voor dat jaartje? Heeft dat invloed op de productie?

Aangezien ik normaal al een flinke productie-dip en dip in m'n TSR heb rond eisprong en menstruatie ben ik best bang voor productie-terugloop door anticonceptie.
Alleen zijn LAM en NFP geen optie (2x ondanks volledig op verzoek enzo toch na max. 4 mnd eerste menstruatie), onthouding is geen optie en condooms vind ik dus helemaal niks.

Oftewel... informatie-honger!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 april 2008 @ 11:13:13 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57885338
ET, ik heb de minipil (cerazette), geen invloed op de bv, maar ik ben nu wel ongesteld....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57885512
Anticonceptie, nog niet over nagedacht, dus daar kan ik je niks zinnigs over zeggen ET.

Net de huisarts maar eens gebeld, omdat ik nu echt door de grond ga tijdens en na het voeden. De eerste tien teugjes ofzo die Thomas neemt doen zo gruwelijk veel pijn. Daarna zakt het wel af, maar het blijft heel pijnlijk.En tot zeker een dikke twee uur na de voeding staan mijn borsten in brand. Tja, en dan is -ie al bijna weer aan de beurt, dus we blijven bezig.
En aangezien Thomas nu ook nog lichte glimmende lippen heeft aan de binnenkant en ik zo'n zelfde kleur tepelhof was ik toch wel redelijk overtuigd dat we toch spruw hebben. Maar de assistente wilde zo niets voorschrijven, omdat zij aan borstontsteking dacht. Maar: geen schijven, geen koorts (36.6), geen ziek gevoel, geen rode plekken. Ze gaat even overleggen en belt me terug en ik hoop dat ze daar mee opschiet. Ik kan de stof van mijn kleren al niet eens meer velen. Pfff...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57885819
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:10 schreef E.T. het volgende:
Ok, anticonceptie.. Voor het eerst sinds ik met Swets ben, dat ik me daar druk over maak !


Cerazette is de énige pil die niet ingrijpt in de productie, maar heeft als nadeel dat er wel doorbraakbloedingen kunnen komen (kan, hoeft dus niet) en dat deze zéér stipt moet worden ingenomen. En dan bedoel ik veel stipter nog dan andere pillen, gewoon elke dag zelfde tijdstip, geen variatie. Cerazette bevat geen oestrogeen. Van oestrogeen is bekend dat het invloed kan hebben op de melkproductie. Je hebt met cerazette geen stopweek.

Alle andere hormonale anticonceptie (die dus wel oestrogenen bevatten) kan wel invloed hebben op productie, ook de nuvaring dus.

Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, ik heb nooit anticonceptie hoeven gebruiken

Oei Webkim, dat klinkt echt heel erg als spruw. Ik zou het niet van de assistente af laten hangen, een arts moet dit beoordelen.
Variety is the spice of life
  maandag 7 april 2008 @ 11:40:56 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57885925
E.T. en iets als de persona? Die is uiteindelijk vrij nauwkeurig en dan hoef je maar een paar dagen met condooms aan de gang.
Ik weet als het goed is nog wel iemand die hem voor een zacht prijsje heeft voor je evt.
***
  maandag 7 april 2008 @ 11:42:56 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57885954
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:35 schreef nebelung het volgende:


Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, ik heb nooit anticonceptie hoeven gebruiken
Dat dacht ik ook, na 2x ICSI
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 april 2008 @ 11:44:08 #87
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57885979
En je moet als je zélf denkt spruw te hebben je ook niet te snel laten afschepen hoor... Er zijn volgens mij heel wat huisartsen die het niet zo gauw onderkennen... Die speuren alleen naar echte witte plekken terwijl die niet eens zichtbaar hoeven te zijn...

Zet je moedergevoel voorop en laat je niet naar huis sturen .
pi_57886017
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:42 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, na 2x ICSI
Ja ik wou best graag een 'swetsje' doen eigenlijk, ik hoop er nog steeds op ach nee, ik ben te oud nou
Variety is the spice of life
pi_57886026
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
E.T. en iets als de persona? Die is uiteindelijk vrij nauwkeurig en dan hoef je maar een paar dagen met condooms aan de gang.
Ik weet als het goed is nog wel iemand die hem voor een zacht prijsje heeft voor je evt.

Dat is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft dacht ik. Door een andere hormoonhuishouding of zo.
  maandag 7 april 2008 @ 12:01:19 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57886382
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft dacht ik. Door een andere hormoonhuishouding of zo.
Oeps, dat wist ik niet.
Niks gezegd dan.
***
pi_57887328
Ik gebruik sinds een dikke maand cerazette, maar ik heb ook al de helft van de tijd bloedingen. (echt balen)
Ik denk dat ik ze iets stipter moet innemen, want de ene dag is het 22u, dan weer 22u30, dan eens 23u30, terug 22u...
pi_57887840
Hier implanon, weet niet of je dat ziet zitten voor een jaartje, maar wat mij betreft is het ideaal.
Heeft net als cerazette geen oestrogenen dus geen invloed op de bv.
En met een beetje mazzel word je ook al die tijd neit ongesteld!!
  maandag 7 april 2008 @ 14:16:20 #93
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57888913
Implanon heb ik gehad voor ik Swets leerde kennen.. 3 weken ongesteld, 1 week niet Ik was een van de ongelukkigen

Iksje, die bloedingen ben ik idd ook bang voor, maar ik vrees dat je daar alleen wat over te weten kunt komen door het daadwerkelijk uit te proberen.

Dat van die persona wist ik trouwens ook niet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57890906
De assistente wilde er niet aan hoor, spruw. De ha moest het eerst maar eens zien. "Kan dat vandaag nog?" vroeg ik, "want ik ga door de grond." Weer overleggen... Heb je koorts? (nee) Drinkt hij goed? (ja)
Ben je die oxyocinespray gaan gebruiken waar je een recept voor had? (ja)
Oh, dan zal het daar wel van zijn, daar kan je zere borsten van krijgen.

Toen werd ik dus boos. Zeer? Zeer?! Bij zeer had ik niet gebeld hoor, het is gewoon echt ver-schrik-ke-lijk pijnlijk, alleen al als er iemand naar kijkt. En Thomas heeft witte lippen, zei ik al. En en en en... (ik noemde nog wat symptomen op van de site van bvn die ik ook heb).

Met een hele diepe zucht schreef ze toen miconazolnitraat voor.
"Is dat voor mij of voor de baby?" vroeg ik.
"Voor u."
"En Thomas hoeft niet behandeld?"
"Die krijgt het via u wel binnen."
"Dus ik hoef het niet af te vegen voor een voeding?"
"Nee."

Dat vind ik gek, want ik lees overal van wel.

En heeft iemand van jullie wel eens Pau d'Arca thee gebruikt? Schijn je te kunnen kopen bij de reformzaak en moet een ware schimmeluitroeier zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:10:29 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57890978
Nou ja zeg...
Ik zou morgen weer bellen voor een afspraak en als zij vraagt waarom zeggen dat het haar geen fuck aan gaat!
Nee, ik ben ook niet zo'n held hoor.
Ik vind dit echt te gek hoor...
***
pi_57891083
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja zeg...
Ik zou morgen weer bellen voor een afspraak en als zij vraagt waarom zeggen dat het haar geen fuck aan gaat!
Nee, ik ben ook niet zo'n held hoor.
Ik vind dit echt te gek hoor...
Ik ook, maar morgen duurt me eigenlijk te lang. Ik lig al twee nachten wakker omdat ik in de fik sta van voren.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:40:26 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57891585
Als je ongesteld bent, smaak je dan anders?? Echt Jennifer maakt er een zooitje van!
Ze drinkt wel voldoende, maar vraag niet hoe. Ze trekt een heel vies gezicht als ze aan de tiet gaat. (en ja ik heb me wel gewoon gewassen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57898404
-delete dubbel post-
pi_57898422
Meestal smaak je de week ervoor anders, maar tijdens kan ook Zouter dacht ik. Zou dus met een paar dagen over moeten zijn.

ET, onze ha wilde alleen Mirena doen bijv bv (naast minipil ed) als je zeker wist iig de komende 5jr geen kinderen te willen krijgen. Dus dat zou dan wel kunnen waarschijnlijk maar de ervaringen met bv zijn wisselend. Op het borstvoedingsforum is wel veel info te vinden.
Hormonale ancitonceptie wordt de eerste 6 weken iig door de WHO afgeraden (zo uit mn hoofd) omdat de invloed ervan op de ontwikkelende hersenen nog niet volledig bekend is.
pi_57899820
Webkim, die thee is nogal omstreden. Of eigenlijk: er blijven bakerpraatjes bestaan waarbij het aangeraden wordt maar de "experts" raden het absoluut af omdat het de bloedstolling kan beinvloeden. Liever niet gebruiken dus.
Als je ondertussen en ander middel wilt gebruiken bij Thomas kan je gentiaanviolet overwegen maar eigenlijk denk ik dat je in jouw toestand gewoon stevig moet behandelen. Zowel jij als Thomas
Is die huisarts nou helemaal $%^&**&^%
  Jubileum moderator dinsdag 8 april 2008 @ 09:04:52 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57904150
Ik zou vandaag opnieuw bellen Webkim en een afspraak eisen. Zijn ze nou helemaal betoeterd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:17:33 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905423
Dat mens is echt gecompleet rijp voor ... * vul in wat van toepassing is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905772
Als het inwendige spruw is, kan ik me ook niet voorstellen dat een zalfje helpt. De fluconazol heb ik toen ook om moeten zeuren maar overal op internet staat die toch wel als medicijn vermeld bij deze spruw. Merlijn heb ik toen ook niet laten behandelen, had helemaal geen tekenen van spruw. Ik had er al veels te lang mee rondgelopen toen dat de kolven en blaren op mijn tepels zaten, ben er na de kuur nog mee naar lacatatiekundige geweest en kreeg nog bosbessensap voor de blaren voorgeschreven. Dus er echt mee verder gaan.
pi_57906292
Heb je Merlijn toen helemaal niet behandeld?
pi_57906611
Merlijn is toen helemaal niet behandeld. Ik had vooral pijn, steken in mijn borsten witte blaren en kloven. Merlijn had nergens last van, hij was toen 8 maanden ofzo. Is daarna ook niet meer teruggekomen.
pi_57906659
Wat fijn, en wat een geluk hebben jullie dan gehad want over het algemeen is het toch wel nodig om ook de baby te behandelen.
pi_57907611
webkim heb je de ha nog gebeld?
wat een ..... van een assistent zeg

mag ik even klagen?
ik heb van de ha een medicijn gekregen omdat ik gigantisch veel vocht vast hou in mijn voeten en mijn onderdruk ook veel te hoog is. dus ik belde op dat ik bevallen was en dat mijn bloeddruk te hoog was. ow dan zal ik even de ha vragen zegt die assistent. dus heb ik plaspilletjes gekregen en dat kon dus volgens de ha geen kwaad.
nu keek ik in de bijsluiter terwijl ik het al ingenomen had en staat dat het in de bv terecht komt.
ik ben zo laaiend en ga dadelijk als hij uit zijn pauze is even weer bellen grrrr

genoeg geklaagd tijd om madam maar eens wakker te maken voor te drinken mama overstroomt
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:45:23 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908103
Tja, volgende keer dus toch maar eerst de bijsluiter lezen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57908169
popples, je kunt even op borstvoeding.com kijken, daar staat een hele lijst met medicatie of het wel of niet kan...

bijsluiters zijn vaak heeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig en bevatten vaak ook oude informatie.
pi_57908651
Zo heb ik ook nog een recept liggen voor Zyrtec. Volgens de lijst is de werkzame stof groen. Het mag dus wel in combinatie met borstvoeding. De longarts vindt eigenlijk van niet omdat de bijsluiter dat zegt. Vind het ook moeilijk om te kijken wat wel en niet mag. Heb nu wel iets voorgeschreven gekregen wat wel mag met de borstvoeding, maar dat zal mij maar beperkt helpen bij de alllergiën. Moelijk hoor. Gebruik nu dus maar niets. Misschein morgen even met de huisarts overleggen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:37:40 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57909057
Ik denk dat Jennifer aan het regelen is. Ze wil opeens weer vaker eten, en ze wil nu alleen maar lekker eten als ik erbij ga liggen. Toch als ik 's avonds kolf dan krijg ik ongeveer 160 a 200 cc. Het lijkt mij toch niet dat dat te weinig is?? Of heb ik nou gewoon een hongerwolfje. Ik trouwens wel hele flinke plasluiers zo!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57909566
Wat je kolft zegt helemaal niets over wat Jennifer krijgt Of bedoel je dat dat misschien te weinig is voor haar om uit het flesje te drinken? Want in dat geval merk je het snel genoeg omdat ze korter daarna komt voor nog een voeding.
Lekker aan toe geven, des te sneller zijn jullie er van af.
Het gaat goed he, met jullie?
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:14:38 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57909786
Webkim, dit klinkt als de spruw die ik had, dat was inwendig. Bij mij heeft het smeren bij mij en Simon niet echt geholpen, het drukte telkens wel de spruw even de kop in, maar kwam weer terug.
Daardoor uiteindelijk een aantal borstontstekingen gehad
Wat uiteindelijk wel werkte, was Diflucan. Een loeiduur medicijn (maar vergoed door vgz) en snel werkend!

Ik ben nu inmiddels zover bij mijn huisarts dat ik de minste of geringste klacht telefonisch meld aan hem en dan het recept zo krijg, of evt een recept voor het weekend vast ofzo! Kortom, hij heeft goed door dat ik mijn lichaam goed aanvoel wat dat betreft.

Mocht het smeren niet goed aanslaan (en het alles goed wassen op min. 60 graden enzo, zoals spuugdoekjes etc) dan is het misschien iets om je huisarts te vragen naar medicatie.

Succes, want spruw sucks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:16:04 #114
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57909819
O en hier still going strong! Sinds het bannen van de speen, merk ik heel duidelijk dat de vraag toeneemt (en dus ook weer het aanbod). Mijn decollete is weer aanwezig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57910781
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:03:58 #116
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57910877
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:59 schreef owlet het volgende:
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
Nee, maar ik bedacht het me, net voor ik wilde vragen of Ronja ook meer was gaan drinken sinds de speenexit
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:29:27 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57916482
Op zo'n moment ben ik blij dat Anna nooit een speentje wilde.

Zo'n assistente heeft onze huisarts ook. Ik heb J. wel eens laten bellen omdat ik het zelf niet meer durfde. Wilde toen ook een afspraak, maar het 'was echt geen spruw' volgens haar.

Ze gaat nu echt grapjes maken tijdens het drinken. Draait ze zich om en gaat naar J. kijken. En ik zeg dan: "ben je klaar met drinken Anna?" En dan moet ze zo lachen. En weer verder drinken natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:27:39 #118
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57919356
Leuk he, die grapjes die ze zelf zo bedenken!
Hoe vaak drinkt Anna nog, ochtend en avond?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:44:23 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57919810
Elke ochtend en daarnaast 's nachts als ze niet lekker is. Dat is nu weer ruim een week geleden voor de laatste keer. Geen idee hoe lang ze zo door wil gaan, maar als ze nu stopt, is het tenminste haar eigen keuze.

Hoe vaak drinkt Simon nu?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:59:35 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57920234
's Ochtends en 's avonds. Sinds de speen eruit is, een enkele keer extra rond 22 uur ongeveer, maar dat is tijdelijk denk ik.
Mooi om te zien hoe de productie zich ook nu nog gewoon aanpast aan de vraag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57920476
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:48 #122
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57920533
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57920729
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
Hehe, ik heb gelukkig (buiten de eerste week na de bevalling) nog steeds dezelfde maat dan voor de zwangerschap.
pi_57927092
Lucky you... ik zit nog steeds een cup groter en pas dus niet meer in mijn oude bh's
Heb nu een mooie voedingsbeha gevonden bij h&m, maar bij te veel stuwing zijn de beugels pijnlijk.
pi_57927119
Ja, moest Fons er me niet regelmatig op wijzen, zou ik vast zelf vergeten dat ik borstvoeding geef.
Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van voedingsbh's, zoogcompressen en zo.
pi_57927225
Ik droeg toch al geen bh's, maar mijn borsten vind ik groot op het moment. Mijn hempjes met een beetje ondersteuning passen net. Met het risico dat er af en toe bijna iets uitvalt . Na een jaar waren ze bij Merlijn toen wel wat geslonken, maar dat ging zo geleidelijk.

Mevrouw hier heeft gisteren voor het eerst de fles geweigerd. Ze had wel honger en was aan het zoeken, maar de fles wild ze echt niet. En ze dronk al zo goed uit de fles. Gisteren had ze wel voor 19.00 drinken gehad en kwam ik om 23.00 thuis. Ze heeft gelijk twee borsten en een toetje gehad. Zo een honger had ze. Op zich was het niet erg en hoefde ze niet uit fles te drinken, maar we hopen toch dat ze straks wel goed uit de fles drinkt als ze naar het KDV gaat.
pi_57930012
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57930353
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:08 schreef Webkim het volgende:
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Sterkte!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 9 april 2008 @ 11:23:34 #129
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57930368
Webkim, dus toch
En wat een trut van een assistente dat ze jou en je klachten niet serieus heeft genomen
Veel rusten de komende tijd (en dat vond je al zo leuk...), veel drinken en aarzel niet om paracetamol te nemen tegen de pijn.
Sterkte en beterschap
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 april 2008 @ 11:59:16 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57931196
Webkim
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 9 april 2008 @ 12:32:03 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57931953
He verdorie Webkim, dus toch nog! Beterschap
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57932010
Webkim Beterschap!!
  woensdag 9 april 2008 @ 19:35:53 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57940857
Webkim, dat is flink balen! Bah. Thomas goed laten drinken aan die borst. (toch?)

Ik heb een verstopte melkklier die maar niet weggaat, ik moet mijn borst goed in de gaten houden, grote kans op ontsteking. (en de andere bobbel zijn goedaardige cellen, als het groter wordt kijken we verder)


In slaap gevallen...

Vandaag gaat het een stuk beter!! pfffff... Ik was gister kapot..elk uur drinken.. das echt teveel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 9 april 2008 @ 20:40:39 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57942492
Och Kim! Heb je ook antibiotica? Beterschap hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 9 april 2008 @ 21:07:59 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57943087
Webkim, heel veel sterkte!
Wat mij erg hielp was om de ontstekingsplek warm te maken (cosi-bag kruik erop) vlak voor het voeden. Dan zetten je aders wat uit geloof ik en dan stroomt het bloed beter en de melk ook. Dan is het sneller weg. En de warmte vond ik prettig.

Maar er zijn ook redenen om juist kou aan te brengen.

Iig heel veel sterkte en met een paar dagen is het hopelijk beter!

En verder een voor alle borstvoedende mama's. Ik mis het echt heel erg, maar het ging gewoon niet meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57945421
Het zit ook nog eens aan beide kanten, dus ik heb een flinke antibioticakuur gekregen. Het gekke is dat voeden ondertussen helemaal niet meer zo pijnlijk is, maar ik zit onder de rode plekken en die koorts wil ook nog niet echt zakken. Ach, lekker de hele middag samen met Thomas in bed gelegen en hem heel heel heel vaak laten drinken. Wat mijn grote beer uiteraard geen probleem vond.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57952961
Webkim, wat balen zeg. En wat ga je er goed mee om Hopelijk zijn jullie er snel van af, heb je nu inmiddels ook wel wat tegen de spruw?
  donderdag 10 april 2008 @ 11:21:10 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57953233
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
Heb jij ooit last gehad van of gemerkt dat je een dip had?
Ik bedoel dit: Je hoort zo vaak over dipjes in de produktie maar ik kan mij niet herinneren dat ik het als zodanig heb aangemerkt. Emma kwam wel eens veel vaker maar ik heb nooit kunnen merken dat de produktie omlaag ging. Behalve dan dat ik opeengegeven moment het kolven verleerd was en niet meer dan 15 ml kolfde. De kolf is nu dan ook de deur uit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57953277
daar kun je goed ziek van zijn webkim. hopelijk slaat de antibiotica snel aan. veel rust nemen en thomas veel laten drinken zijn inderdaad 't beste wat je kunt doen. beterschap!
pi_57953345
Ik heb dat ook nooit echt gemerkt, behalve vlak voor ik ging stoppen. Althans, ze kwam niet vaker maar ze ging wat trekken en mopperen tijdens de nachtvoeding dus ik denk dat het toen al wat aan het teruglopen was.

Ik zal ook vast wel dipjes hebben gehad hoor maar omdat Ronja toch heel onregelmatig dronk en eigenlijk altijd mocht drinken als ze dat wilde heb ik nooit gemerkt dat ze door een dipje ineens heel veel meer wilde drinken.

Wél merkte ik meteen verschil in mijn cupmaat toen ze gestopt was.
pi_57953734
Beterschap Webkim en Ticootje.

Die dipjes ken ik wel, heb ik meerdere keren gehad. Ik merkte goed dat ze dan 's avonds veel meer moeite moest doen om te drinken. Daardoor bleef ze honger houden en kon ze niet slapen. Gekolfde melk en veel kolven 's avonds en 's nachts bracht steeds de redding. Toen ze een tijdje terug wat vaker 's nachts ging drinken, merkte ik dat ook goed, er stond veel meer druk op m'n borsten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57954041
Dipjes ken ik niet, alleen het vaker of onrustiger drinken. Toen ik net zwanger kon ik wel merken dat Merlijn het niet meer leuk vond. Maar omdat hij ouder was lostte zich dat vanzelf wel op. Of ik daadwerlijk minder voeding heb gehad kan ik eigenlijk niet goed zeggen. Merkte er aan mijn borsten zelf weinig van.

Gwen licht hevig (ja hoe moet ik het noemen) herrie te maken als ze drinkt. Niet het normalegeluid van het drinken maar net alsof er lucht in haar mond zit. Ze drinkt niet onrustig maar moet wel vaker boeren. Bij de fles doet ze precies hetzelfde. Zo raar. Ze is wel verkouden, soms lijkt het alsof ze daardoor de stroom niet aan kan, terwijl de borst vrij leeg aanvoelt. Ik ken dit niet van Merlijn .
pi_57954830
Ik heb nog steeds af en toe steken in mijn borsten..maar niet meer zo erg. Ook klikt Saartje als ze drinkt. Zou het nou dan tóch spruw zijn, of zijn die dingen ook verklaarbaar door iets anders?

Webkim beterschap!
Ticootje wat een lieve foto
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 16:54:17 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57960488
Dat xijn wel aanwijzingen voor spruw Maneki! Misschien toch maar aan de gentiaan of andere medicijnen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57960522
Nee, idd ook nooit iets gemerkt van dipjes of zo. Waarschijnlijk ook omdat Fons zeer onregelmatig drinkt. Ik vond de vraag hoeveel voedingen hij kreeg ook altijd zo moeilijk te beantwoorden...
Nu ja, ik herken over het algemeen eigenlijk zeer weinig van de problemen en dingen die hier dikwijls beschreven staan. Niet alleen hier trouwens, ook in het hele babytopic, ik herken totaal niks in die verhalen over schema's en zo.
Ik denk dat het ook allemaal veel makkelijker is als je je kindje altijd bij je kan houden. Het werkt niet altijd makkelijk, maar het bespaart wel veel kopzorgen.
pi_57960923
Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 18:53:02 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57962873
Goed idee Maneki.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 19:14:12 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57963326
Goed plan Maneki want klikjes ken ik ook echt alleen van spruw.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57964247
jennifer klikt altijd....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:10:14 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_57979048
klikken??

Ik ga er inmiddels vanuit dat ik droog sta, Ruben heeft nu al anderhalve week niet meer gedronken/willen drinken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:24 #151
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57979511
Ik ken dat klikgeluid niet, maar dat is misschien omdat de spruw bij mij van binnen zat.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:24:48 #152
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57980759
Nou huisarts geweest, die wist het zoals ik al bang was ook niet helemaal..nou heb ik een recept meegekregen voor 200 mg diflucan. Dat is toch nooit afdoende?
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:34:03 #153
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57980941
Ik dacht - maar ik denk dat Nebelung en / of Owlet het precies weten - dat het beter werkt als je de eerste dosis dubbel neemt, dus 400 mg, en daarna telkens 200 mg.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:43:30 #154
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981189
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:45:31 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57981249
Floortje 'klikte' ook toen ze spruw had...

Ik heb haar gisteren na laten kijken maar er was nu niets te vinden zei de kinderarts op het cb.
Ik heb wel wat pijnlijke tepels als ze drinkt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze tegenwoordig, als ze bíjna klaar is, gaat knauwen en trekken (auwtsj!)...

En nu lees ik in het verhaal van webkim dat je van die neusspray ook zere tepels kan krijgen? Ik gebruik dat spul ook sinds kort, dus wie weet ligt het dan daaraan....
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:11:03 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981938
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
*valt even binnen

Jawel, Maneki, het kan zijn dat één pil Diflucan afdoende is. Zo'n blauwe?
Ligt er aan hoever de spruw zich al heeft 'genesteld'. Als hij echt al ín je borsten zit kan het zijn dat je een zwaardere dosis nodig hebt.
Zo'n blauwe pil wordt ook vaak voorgeschreven als je vaginale candida hebt. dan is eentje over het algemeen ook voldoende.

Klikken was hier ook overigens een spruwsignaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:39 #157
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981980
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:45 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981986
Oh, en beterschap Webkim. Bah, borstontsteking...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:13:34 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57982010
Waarom vanavond pas Maneki?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57982562
het kan zijn dat eenmalig 200 mg voldoende is, maar de ideale dosering is een openingsdosis van 400 mg, vanaf de volgende dag 100 mg, 2 maal per dag gedurende minstens 2 weken. Op die manier weet je zeker dat alles weg is, als je eenmalig 200 neemt kan het heel goed zijn dat je nog spruw hebt die langzamerhand steeds minder goed op de Diflucan (is fluconazol) reageert en uiteindelijk ben je dan verder van huis.

meer info over fluconazol bij spruw: Eurolac


Maar goed, de meeste huisartsen durven al nauwelijks 200 mg voor te schrijven. Laat staan dat ze méér voorschrijven

Maneki, je doet het misschien al maar ga je Saartje ook tegelijk behandelen? Anders blijf je elkaar besmetten.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
geven? Het zal wel een typefoutje zijn maar ik neem aan dat de diflucan voor jou is en niet voor Saartje?
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:59:54 #161
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57983132
nemen ja..bedoelde ik!

Ik heb niets gekregen voor Saartje. Gadver wat een ellende
Saartje
  maandag 14 april 2008 @ 20:53:01 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58051320
Maneki, hoe gaat het met jullie inmiddels?

Mag ik even klagen?
Vanochtend heb ik Devin gevoed en hij dronk heel goed uit beide borsten. Op mijn werk heb ik niet gekolfd, doe ik vrijwel nooit meer, maar toen ik vanavond thuiskwam had ik eigenlijk wel verwacht dat meneer zou willen drinken. Maar nee dus, zowel de linker als rechter interesseerden hem niet
Nu ligt hij te slapen en hoewel ze niet op knallen staan ofzo, voel ik me wel een beetje naar. Ik wil zo graag, heb echt behoefte aan het intieme contact Het knuffelen en kussen dat we natuurlijk wel hebben gedaan haalt het niet bij live voeden.
Stom he, ik ben best een beetje verdrietig nu, ik mis hem....
.... met gevoel voor drama....
  maandag 14 april 2008 @ 21:09:01 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58051931
Raar he, Kersjes, maar bedenk je maar dat Devin nu de leeftijd krijgt om zelf te beslissen of hij wil drinken. Hij wordt zelfstandiger en heeft je steeds minder nodig. En hij weet dat je er wel bent als hij het nodig heeft.

Soms vind ik het nog moeilijk dat Anna 's avonds gaat huilen en dan kan gaan slapen zonder bij me te drinken, dat ze me niet nodig heeft. Maar het is ook wel goed, ze kan meer zelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 14 april 2008 @ 21:27:44 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58052592

Yppy, ik weet het.
Het hoort erbij, is de natuur, maar dat loslaten doet wel zeer soms.
.... met gevoel voor drama....
pi_58052713
Ah kersjes Dat is gewoon soms niet leuk! En ook zo dubbel, het ene moment kan je wensen dat er even niet zo veel voedingsmoment zijn en als dat dan zo is dan is het ineens leeg en kaal!
Sta je niet op knappen inmiddels?

Maneki en Webkim, hoe is het nu?
  maandag 14 april 2008 @ 22:02:14 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58053906
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef owlet het volgende:
Sta je niet op knappen inmiddels?
Niet echt, maar ik ben voor de zekerheid toch maar wezen kolven. 120 cc was de opbrengst
.... met gevoel voor drama....
  maandag 14 april 2008 @ 22:31:17 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58054937
Weet je wat iemand laatst tegen mij zei: "Je komt nooit los van je kinderen, maar je kinderen komen wel los van jou". Zo waar.

Ik vind het heerlijk om Jen zo dicht bij me te hebben, maar er zijn ook momenten dat ik het een hoop gedoe vind. Jen drinkt opzich wel goed, maar ze zuigt niet echt vacuum. Ze zuigt en laat dan los, en dat gewoon de hele tijd. Ik kan haar dus niet zomaar ergens voeden, omdat ze tig keer loslaat. Best lastig..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:13:59 #168
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58081800
ooo men hebben ze met 4 maanden regeldage. Zoë komt al een paar nachten om het uur en vannacht of de 2,5 uur. Gister overdag bij de gastouder ook om de 2 uur voor een flesje. Ze heeft er zelfs extra bv uitgehaald voor in de middag. Nu heeft ze vanmorgen om 6 uur gedronken ongeveer en net wilde ze maar 1 borst maar door de 2 dagen en nahcten van zoveel productie sta ik iedere keer op klappen maar weet niet of ik nu moet kolven of niet oo wat kan het soms lastig zijn ook al is het de tweede.

Eergister bij de huisarts geweest ivm last van mijn knie. Een slijmbeursontsteking. En hij kijkt in de kinderwagen en zegt o je geeft zeker bv. Ik eh ja hoezo. Nou het is beter om te stoppen dan kan je medicijnen slikken tegen de pijn DUSSS. Heb hem meteen duidelijk gemaakt dat dat totaal geen optie is. O hoe oud is ze 4 maanden dan wil je zeker wel die 6 maanden vol maken he. Ehh mijn oudste heeft ruim 2 jaar bv gehad. Nou toen dacht ik dat de beste man een beroerte kr3eeg hihi.

Heb dan ook de medicijnen geweigerd en zie wel hoe het verder gaat. Is het nu iets wat alleen maar overgaat met medicijnen of is mijn leven in gevaar is het heel iets anders maar voor alleen maar pijnstilling ga ik de bv niet stoppen wat denkt ie wel zelfs niet na deze vreselijk nachten van voeden, huilen, honger, boeren, spugen, voeden, wat slapen en dan de ochtend brak wakker worden van gepruttel in de wieg en over het randje kijken en dan een stralende glimlach krijgen dat is toch geweldig daar doe je het toch voor.

Zo amen.
pi_58082204
Amen, inderdaad

Overigens zijn huisartsen vaak niet goed op de hoogte van wat wel en niet mag aan medicatie bij borstvoeding. In de openingspost van dit topic staat een link naar een lijst met heel veel medicijnen en daarbij een kleurcode om aan te geven wat wel en wat niet kan bij borstvoeding.
Bijsluiters zijn vaak heel voorzichtig op dat gebied omdat het moeilijk en vooral duur is om te onderzoeken wat een medicijn doet bij borstvoeding. Door dan aan te geven dat het in ieder geval niet bij borstvoeding mag dekken de producenten zich in maar het wil dan niet zeggen dat het ook echt niet kan.

beterschap, een slijmbeursontsteking is niet niks!
pi_58083072
Ik heb dus vrijdag die pil genomen en daarna was de pijn 2 dagen weg. Nu heb ik nog heel af en toe steken in m`n borsten en Saartje maakt soms wel dat klikgeluid bij het drinken, en soms niet. Best verwarrend dus eigenlijk :-/
Saartje
pi_58105666
Zit hier steeds meer me af te vragen of Gwen wel goed aan de borst ligt. Ze zuigt hem niet goed vacuüm namelijk. Naast het klokken maakt ze ook nog een ander geluid en moeten we haar weer laten boeren erna. Bij de fles doet ze precies hetzelfde. Het is alsof ze haar mondje niet goed omsloten heeft ofzo. Zelf merk ik er niks van, maar voor Gwen lijkt het me lastig. Anders aanleggen of opnieuw heeft niet veel zin. Wel haar nog dichter tegen mij aanhouden, althans soms wil dat helpen. Iemand nog tips?

Maneki, het is dan nog niet helemaal weg denk ik, toch een kuur vragn?
pi_58111245
Randa, ik heb echt precies hetzelfde. Jen zuigt niet helemaal goed aan. Ook aan de fles doet ze hetzelfde. Ik had gehoopt dat het met de tijd wel goed zou komen.

Ik merk wel dat als ik met haar 's ochtend ga liggen om te voeden dat het beter gaat. Maar als ik overdag ook ga liggen doet ze weer het smakken en klikken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 14:32:24 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58112049
Randa en Ticootje, is er al gekeken of het tongriempje niet te kort is? Ik zeg niet dat dit het probleem is maar het kan wel een oorzaak zijn.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58113219
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:32 schreef Lois het volgende:
Randa en Ticootje, is er al gekeken of het tongriempje niet te kort is? Ik zeg niet dat dit het probleem is maar het kan wel een oorzaak zijn.
Nee, bij Jen is het tongriempje juist goed. Bij mijzelf is het kort, ik kan mn tong niet uitsteken. Jen kan dat heeeel goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58124367
Ik heb zojuist op borstvoeding.com gespeurd naar een antwoord op mijn vraag, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden.. Vandaar dat ik hem hier even stel.

Hoeveel tijd mag er maximaal tussen 2 voedingen zitten bij een kindje van 4500 gram, 10 weken oud?
Ik merk dat hij steeds langere tijd tussen 2 voedingen laat, voordat ik merk dat hij honger heeft. Normaal krijgt hij om de 4 uur, behalve 's nachts. Dan slaapt hij van 23.00 tot 7.00 ongeveer. Maar overdag lijkt het alsof hij ook met minder voedingen tevreden is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:33:37 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136622
Icicle, ik heb geen antwoord op je vraag. maar zo te lezen gaat de BV weer lekker! Fijn!

Maneki, het klinkt alsof de spruw nog niet helemaal weg was woensdag. Hoe is het nu inmiddels? Nieuwe medicatie vragen hoor, als je nog last hebt! En ook voor Saar. Daktarin gel, voor in haar mondje. Oh bah, wij zijn indertijd (ook) zo lang aan het sukkelen geweest omdat ik telkens te weinig kreeg voorgeschreven.

SAINT, respect! Sterkte met je ontsteking. Er is wel antibiotica die je mag slikken tijdens BV. Amoxiciline of zoiet in elk geval. Die heb ik ook gekregen tegen nierbekkenontsteking. Als je zoiets gaat slikken daarna wel even spruwsymptomen in de gaten houden, daar ben je dan vatbaarder voor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:47:32 #177
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58136925
icicle 10 weken is al heel wat. Ik denk dat Colin het al aardig goed zelf kan regelen. Even letten op de bekende dingen, genoeg plasluiers, tevreden en allert zijn. Hou daarbij ook even in de gaten of hij netjes aan blijft komen.

Saint goed zeg dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58136932
Icicle, ik zou er geen vaste regel om weten maar met tien weken oud kan je volgens mij prima zijn ritme volgen als dat tenminste een beetje binnen het redelijke valt.
Ik zou zelf geen probleem hebben met een keer vijf uur tussen een voeding als het maar weer niet elke keer is. Denk ik. Lastig eigenlijk want als hij het zelf aan geeft en hij alles gaat verder goed qua ontwikkeling, poepen, plassen en noem maar op dan kan ik me geen reden bedenken waarom je perse voedingen moet gaan tussenproppen.

Heeft hij ook echt geen honger dan of geeft hij het minder duidelijk aan?


getver, Maneki. ik ben het helemaal met Moonah eens, dit klinkt alsof je langer en vooral steviger moet behandelen. Sterkte, wat is het toch een rottig iets, die spruw.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:09:26 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146405
Vervelend dat die spruw zo lang blijft. Wij kregen ook eerst te weinig medicijnen voorschreven. Ik heb de bijsluiter (na verdwijnen van de spruw nog een week smeren) voor moeten lezen aan de huisartsassistente om een extra recept te krijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:13:55 #180
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146542
Nou ik ben weer geweest, zelfs gewapend met een folder van de VBN waar duidelijk in stond wat ze adviseren bij spruw, zowel in- als uitwenig maar enige wat hij er mee deed was hem vluchtig doorbladeren en weer terug gegevn. Volgens hem wordt er teveel afgedaan als spruw en had het na de vorige behandeling weg moeten zijn. Hij wil dat ik nu wat bv inlever bij de assistente zodat ze het daar op kweek kunnen zetten. Hij denkt aan een bacterie die de boosdoener is.
*diepe zucht*
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:14:26 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146561
Nou ja, wat erg! En een weekend arts?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_58146627
een bacterie in je melk
die is raar.... de enige manier dat ik me dat kan voorstellen is bij een borstonteking met abcesvorming enzo..
maar goed misschien mis ik iets...

zou gewoon morgen de weekend arts bellen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:20:43 #183
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146760
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:33 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58146869
He bah wat rot Maneki!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58146951
Ik zou naar een weekendarts gaan, Maneki.
Ongelofelijk zeg...

overigens, als je tegen dit soort idioten aan blijft lopen dan zou je in ieder geval aan de slag kunnen met miconazolalf voor je tepels en gentiaanviolet voor Saar's mondje.

Miconazol is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en zelfs bij de drogist maar dan heet het voetschimmelcreme (even goed de ingredientenlijst kijken of het miconazol is en geen ander soort creme). Het is niet de bedoeling dat het in de mond van de baby komt. In de praktijk trekt het snel in en als je na de voeding smeert dan zal het wel ingetrokken zijn bij de volgende voeding. Anders kan je het afvegen

gentiaan violet kan je via eurolac krijgen, Gonneke is snel met opsturen dus als je vanavond zou bestellen heb je het misschien maandag al in huis. Het is een wat ouderwets middeltje maar het werkt en als het alternatief helemaal niets is dan zou ik het zeker proberen.

Sterkte!

* owlet gaat even een rondje met de hond lopen om af te koelen. Wat lopen er toch een hoop idioten van huisartsen rond. Er zou een keurmerk voor BV-vriendelijke huisartsen moeten komen
pi_58147079
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
achterbaks?
Achterbaks vind ik het om jezelf niet goed bij te scholen en zo er voor te zorgen dat er minder babies borstvoeding krijgen terwijl de moeders van die babies het wel zo graag zouden willen. Want reken maar dat er vrouwen zijn die stoppen als ze steeds maar weer tegen dit soort problemen aan lopen.
Ieder zijn keuze maar als je gedwongen wordt te kiezen voor iets wat je niet wil, alleen maar omdat de zogenaamde hulpverleners verkeerde informatie geven dan is het wel heel zuur.

Over zuur gesproken: als je gevoelig bent voor schimmelachtige dingen dan kan je preventief na elke voeding je tepels wassen met water-azijn (3:1). De eventuele restjes daarvan zijn niet schadelijk voor de baby en schimmels houden niet van zuur. Maar, da's preventief. Als je eenmaal spruw hebt moet het behandeld worden.
pi_58147115
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:07 #188
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58147182
Maneki, wat een raar verhaal
Goed idee wat dat keurmerk betreft Owlet
Ik zie het helaas niet snel gebeuren, maar in een perfecte wereld zou het ideaal zijn.
.... met gevoel voor drama....
pi_58155005
Bedankt voor jullie antwoorden Jelief en Owlet! Geeft me weer wat meer vertrouwen om maar gewoon op mijn gevoel af te gaan
Owlet, hij slaapt nog heel veel en wordt dan soms na een uurtje of 4-5 pas wakker en maakt dan soms van die smak geluidjes of zoekt zijn knuistjes (dat laatst doet hij pas sinds deze week eigenlijk).

Veel succes Maneki! Goed ook op je eigen gevoel af gaan.. niet of dat van één of andere dokter.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58155107
Dan zit hij gewoon lekker in een ritme van slapen en wakker worden als hij honger heeft. Smakken en knuistjes zoeken zijn vroege hongersignalen dus dat zit helemaal goed.
pi_58155449
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
En dat is dan huisarts...dat heeft dan zo'n geweldige studie afgerond...*zucht*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58156396
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

ik heb er ook nog wel een paar die ik wil opgeven

maneki wat balen, bellen jij niks achterbaks aan.

Saint hoe gaat het nu? knap van je om niks te nemen.

iemand ooit gehoord dat er kindjes zijn die niet genoeg aan bv hebben?
mama van 3 kids!
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:41:21 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58163983
Ja, vaak genoeg gehoord. Maar gewoon doorgegaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_58166212
Laatst mocht ik bij de Hans Anders alleen op eigen risico mijn ogen op laten meten cq. bril aanschaffen. Omdat mijn ogen al twee jaar niet opgemeten wilde ik alleen weten hoeveel/of ze achteruit waren gegaan. Met de vraag "Geef je borstvoeding." begon het gezeik. Ik wist niet dat mijn ogen achteruit kunnen gaan bij borstvoeding, niet echt van gehoord en ook nog nooit opgewezen. En dan het voor eigen risico . als ik een bril nodig heb, heb ik er één nodig. Maar voelde me behoorlijk voor een stomme keuze gezet. Oké ze willen me gewoon geen bril verkopen. Donderdag moet ik met Merlijn naar de oogarts, zal het daar eens navragen. Lijkt me sterk dat ze er erg veel achteruit gaan. Ik zei ook al tegen het meisje, "eh wanneer mag ik dan wel een bril kopen, na 3 jaar als ik klaar ben met de borstvoeding."

Is dit nu een fabeltje of werkelijk waar??
pi_58166363
Oh Randa, haha. Ik heb precies hetzelfde gehad!!
Tijdens de zwangerschap kan er iets aan je oogbolling veranderen. Men zegt meestal dat dat weer goed is na een maand of 6 na de bevalling. Heeft dus met borstvoeding niks te maken verder, maar met de zwangerschap en ontzwangeren. Ik ben gewoon naar een andere brillenwinkel gegaan (maar toen was het al later dan 6 maanden na de bevalling)
Variety is the spice of life
pi_58166430
ik kreeg het ook te horen Randa...
ik ben toen ik zwanger was of net bevallen een keer naar de opticien geweest om de boel na te laten meten (moest vroeger altijd een bril, alleen zelden opgehad), en toen werd me ook verteld om terug te komen 2 maanden nadat ik gestopt was met bv geven. het kan tot 3/4 dioptrie schelen ofzo. Dus behoorlijk wat.

je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren
pi_58166464
Ben 6 weken na de bevalling ook geweest met de vraag wanneer ik mijn ogen op kon laten meten en toen was het geen probleem, ook al was het zoveel weken na de bevalling. Op internet vindt je er ook niet echt iets specifieks over terug en een topic op het borsvoedingsforum geeft ook tegenstrijdige adviezen. Moet ook wel zeggen dat ik dit meisje niet kende die dat borstvoedingsverhaal ophing.
pi_58166506
Ja maar als mijn zicht achteruit gaat wanneer moet je dan een bril aanschaffen, ze wilde me er schijnbaar gewoon geen verkopen .
pi_58166562
Heeft werkelijk geen ene drol met bv te maken dus. Niks noppes nada, echt niet Het heeft met ná de bevalling te maken (en bv geef je nou eenmaal na de bevalling)

Ik zou gewoon tot 6 na de bevalling maanden wachten en helemaal niks zeggen over borstvoeding of wat dan ook.
Variety is the spice of life
pi_58166608
Pm anders op het bv forum ****

[ Bericht 52% gewijzigd door nebelung op 19-04-2008 21:53:01 (naam weer weggehaald) ]
Variety is the spice of life
pi_58166631
hmm Pubmed en mijn oogheelkunde boeken en andere medische literatuur helpt in deze ook niet...
ben wel nieuwsgierig, laat je even weten als je meer info hebt Randa??
pi_58166891
Ik vraag het donderdag wel even aan de orthoptiste van Merlijn. Leuke vrouw, komt wel goed. Deze bril heb ik ook aangeschaft tijdens de borstvoedingsperiode van Merlijn en volgens mij ook een half jaar na de bevalling. Ben toen maar 0.25 achteruit gegaan, vrij standaard voor mij. Meestal schaf ik dan een nieuwe bril aan en zet hem pas op als ik mij eigen echt zat ben. Heb een bril een half jaar voor de zwangerschap van Merlijn aangeschaft en pas na de bevalling opgezet, omdat ineens mijn zicht veel slechter was. Mijn huidige bril ben ik pas tijdens de zwangerschap gaan dragen, had ik ook al een jaar liggen Maar dat wil niet zeggen dat ik wil weten wat mijn zicht is. Ga over een tijdje wel weer een keer ergens naar toen .
pi_58167113
Haal ik die naam weer even weg.
Variety is the spice of life
pi_58167918
AAAAAARGH!!
* vamperotica komt even binnen stormen

Sinds gister opeens weer ongesteld geworden...En niet zo'n beetje ook niet, compleet met enorme krampen! Het lijken haast wel weeën...
Maar ook opeens veel minder melk, een monstertje wat de hele nacht zo'n beetje om het half uur heeft willen drinken en nu de hele dag al gefrustreerd is omdat ie er niet genoeg uit krijgt..( tenminste...zo lijkt het)

Hopelijk krijg ik de productie nog een beetje omhoog...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 20 april 2008 @ 11:56:31 #205
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58174648
owlet..als de schimmel bij mij van binnen zit, helpt die miconazol dan wel? Het lijkt mij dat het dan alleen de uitwendige spruw aanpakt, want het zit inmiddels ook wel uitwendig (m`n tepels zijn ontzettend gevoelig nu). Bij Saartje is echter nog steeds niks te zien maar ze drinkt wel enorm onrustig.
Kan er zo wanhopig om worden dat de huisarts niet wil behandelen als spruw..vrees dat het op een ruzie uit gaat lopen maar ik wil behandeld worden. Hij ondermijnt m`n borstvoeding op deze manier!
Saartje
pi_58175852
maneki, als je inwendige spruw hebt dan zou mijn gevoel zijn dat de miconazol niet de eerste keus zou zijn. Maar niet behandelen is nog slechter dus dan zou ik zelf in ieder geval uitwendig behandelen met thuiszorgmiddelen
  zondag 20 april 2008 @ 14:11:21 #207
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58177413
Maneki, ik heb ook inwendige spruw gehad, smeren hielp niet goed genoeg toen. Uiteindelijk kreeg ik Diflucan, dat hielp wel. Maar ik gok dat jouw huisarts daar niet aan wil.

Kan overigens dat verhaal over brillen aanschaffen na de zwangerschap niet verlengd worden door het geven van borstvoeding? Net zoals met bloedend tandvlees (de tandarts vraagt me of ik zwanger ben, nee, maar wel borstvoeding, ok, daarom dus!), dat hormoon blijft dat langer in je lijf?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 20 april 2008 @ 16:57:19 #208
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58182149
erzijn zeker geen andere manieren om aan diflucan te komen?
Saartje
pi_58182358
bevriende huisarts... weekend huisarts... andere huisarts van je praktijk..??
  zondag 20 april 2008 @ 17:13:04 #210
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58182485
tis hier ons-kent-ons...er is er niet een die achter de rug van een collega om wil gaan.
verdomme
Saartje
pi_58182933
maneki, kan je geen lactatiekundige in jouw regio bellen? Misschien heeft die ervaring met andere middelen, huisartsen in de regio die bereid zijn voor te schrijven bij dit soort (misschien bekende) gevallen.

Ik ga nog even verder broeden. What a mess..
  zondag 20 april 2008 @ 19:16:20 #212
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58185200
Ik ga morgen eerst nogmaals bij de huisarts proberen, heb ondertussen zere tepels en Saartje een parelmoerglans op haar lippen. Als hij nu nog zegt dat het geen spruw is trek ik hem aan zn stropdas over z`n bureau

Hij wilde me eerst AB voorschrijven maar ik heb liever eerst de antispruwbehandeling omdat het anders de bom natuurlijk echt barst.

Als hij me geen goede medicatie voor wil schrijven neem ik contact op met een lactatiekundige. Enorm bedankt voor het meedenken!
Saartje
  zondag 20 april 2008 @ 20:18:26 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58186708
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:24 schreef p_iglet het volgende:
je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren

Klopt.
Heeft te maken met het feit dat het zichtvermogen bij zwangere of ontzwangerende dames niet altijd even stabiel is. Daarnaast kun je door de hormonen droge ogen krijgen waardoor het herstelproces na de behandeling negatief beinvloed zou kunnen worden. Het dragen van lenzen is daarom bijv. ook voor veel vrouwen lastig(er) tijdens de zwangerschap. En bepaalde medijcijnen die gebruikt kunnen worden voor, tijdens en na het laseren (bijv. valium, morfine) zijn ook niet aan te raden bij bv.

Randa, ik vind het juist best netjes van de opticien om je te waarschuwen dat de brilsterkte die nu bij je gemeten wordt over bijv. 1 jaar niet meer toereikend is. Eigenlijk raad ik je sowieso aan om je ogen niet door een opticien te laten meten, maar door een optometrist of oogarts die pupilverwijdende druppels mag gebruiken. Da's nl. de enige manier om betrouwbare metingen te verkrijgen.
.... met gevoel voor drama....
pi_58186849
Succes. Je zou hem *dit* nog onder zijn neus kunnen duwen.
Maar de vraag is of iemand een site over borstvoeding gelooft, ook al klopt de informatie daar met de informatie van Jack Newman, Thomas Hale en weet ik veel hoe veel experts.
pi_58186907
Heel veel sterkte Maneki morgenochtend! Ik zal aan je denken.

Misschien is het handig de verschijnselen van spruw even op een rijtje op papier, dan kan je de kluts niet kwijt raken.
Variety is the spice of life
  zondag 20 april 2008 @ 20:26:41 #216
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58186939
Ik ga morgen eerst een lactatiekundige raadplegen, desnoods op consult. Dan ga ik weer naar de huisarts en als die me weer niet wil helpen vraag ik via de verzekering bij welke huisarts is terecht kan voor een second opinion. Ik zit op het randje van een borstontsteking inmiddels
Als je fles of speen kapot is kun je nieuwe kopen, met borsten gaat dat zo lastig he?!
Saartje
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:51 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58187019
Zo, ook hier zal ik af en toe weer komen neuzen...
Het gaat goed met de BV. In ieder geval, sinds vandaag weten we dat echt zeker. De eerste dagen viel Stijn maar af, hij kwam zelfs onder de kritische grens te zitten. En dat terwijl ik het idee had dat de voeding enorm goed op gang aan het komen was. Gisteren ben ik toen ook naast de voeding begonnen met wat extra afkolven (de eerste keer al 50 cc!) daardoor wist ik ook echt zeker dat er voldoende voeding was. Maar nog steeds viel Stijn af.
Vannacht was hij (weer) erg veel wakker en ik heb hem daardoor ook om de 2 uur aangelegd, we zijn vanochtend begonnen met het geven van de gekolfde melk en wat denk je....vanmiddag was hij maar liefst 170 gram aangekomen. Ik wist dat het goed was ergens, maar stiekem begon ik me toch wat zorgen te maken.
Inmiddels spuit de voeding eruit! Dus ik ben benieuwd wanneer hij weer op zijn geboortegewicht is.
Lekker douchen!
pi_58187113
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga morgen eerst een lactatiekundige raadplegen, desnoods op consult. Dan ga ik weer naar de huisarts en als die me weer niet wil helpen vraag ik via de verzekering bij welke huisarts is terecht kan voor een second opinion. Ik zit op het randje van een borstontsteking inmiddels
Als je fles of speen kapot is kun je nieuwe kopen, met borsten gaat dat zo lastig he?!
Allemachtig (ik wilde zojuist nog zeggen dat een klacht indienen zeker gerechtvaardigd was. Dit is écht heel erg erg, en ontzettend ondermijnend voor je borstvoedingsperiode).
Variety is the spice of life
pi_58187164
Oh sjak, ik loop achter. Gefeliciteerd met Stijn! Wat is hij mooi
Variety is the spice of life
  zondag 20 april 2008 @ 20:41:56 #220
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58187315
Sjak, wat goed!

Maneki, sterkte met deze hele situatie
Echt om pisnijdig van te worden...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 20 april 2008 @ 20:55:44 #221
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58187719
Sjak dikke pluim!

En Maneki, volhouden hoor dit is echt te gek voor woorden!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58188073
Fijn om te horen, Sjak!
  zondag 20 april 2008 @ 21:11:15 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58188132
Maneki, wat een k*tzooi zeg Waardeloos zo'n huisarts IK hoop echt dat je morgen verder komt

Sjak, wat fijn dat Stijn nu wel goed aankomt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2008 @ 21:20:06 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58188347
Overigens.. ik dacht dat mijn borsten nu bij de derde wel aardig zindelijk waren. Dat ging ook 2,5 week hartstikke goed.. geen onverwachte natte plekken en ook 's nachts gewoon bloot kunnen slapen zonder natte lakens. De afgelopen 1,5 week toch weer lekkage Alleen weiger is nu om 's nachts met iets aan te gaan slapen, de snelste manier om er van af te komen. Erger zal het iig niet worden.. ik hoop maar dat mijn borsten snel doorhebben dat ze 's nachs gewoon om de vier uur geleegd worden en dat ze dat niet zelf hoeven te doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2008 @ 21:26:50 #225
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58188542
Lactatiekundige gebeld..die komt dinsdag langs. In de tussentijd m`n borsten insmeren met miconazol en gentiaanviolet bestellen om m`n tepels en Saartje mee te behandelen, óf via de huisartsenpost proberen om daktarin los te peuteren. Dat laatste is dus niet gelukt, assistente vond dat ik maar moest kolven zodat Saartje nog wat drinken binnenkrijgt. Dat geworstel aan de borst is ook allemaal maar niets en borstvoeding niet het heiligste der heiligen.
Het lijkt verdorie wel of ik de complete anti-borstvoedingslobby op m`n pad heb gekregen
Saartje
pi_58188714
Dat heb je ook, volgens mij. (wat heeft zo'n assistente nu weer te beslissen daarover?)

Meid, ik heb het zo met je te doen, echt
Variety is the spice of life
pi_58188767
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lactatiekundige gebeld..die komt dinsdag langs. In de tussentijd m`n borsten insmeren met miconazol en gentiaanviolet bestellen om m`n tepels en Saartje mee te behandelen, óf via de huisartsenpost proberen om daktarin los te peuteren. Dat laatste is dus niet gelukt, assistente vond dat ik maar moest kolven zodat Saartje nog wat drinken binnenkrijgt. Dat geworstel aan de borst is ook allemaal maar niets en borstvoeding niet het heiligste der heiligen.
Het lijkt verdorie wel of ik de complete anti-borstvoedingslobby op m`n pad heb gekregen
Kun je daktarin niet gewoon morgen bij de apotheek gaan halen. Is toch ook iets tegen voetschimmel ofzo, of moet dat ook op recept?
  zondag 20 april 2008 @ 21:36:04 #228
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58188802
Ik ook met mezelf ondertussen maar we gaan vrolijk door
Morgen gaat vriendlief mee naar de huisarts dan laat ik me iig niet onder de tafel lullen.
Saartje
pi_58188842
Maneki, ik pm je even...
  zondag 20 april 2008 @ 21:38:28 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_58188857
Wat een zooitje ongeregeld heb jij om je heen Maneki. Ik vind dat je nog redelijk rustig eronder bent (of je laat je boosheid hier niet zo erg doorschemeren, dat kan natuurlijk ook).


Ik hoop echt dat iemand een oplossing weet


(Zijn er niet toevallig mensen op Fok! die dat soort dingen mogen voorschrijven? Zou wel handig zijn )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58189409
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:18 schreef Kersjes het volgende:
Randa, ik vind het juist best netjes van de opticien om je te waarschuwen dat de brilsterkte die nu bij je gemeten wordt over bijv. 1 jaar niet meer toereikend is. Eigenlijk raad ik je sowieso aan om je ogen niet door een opticien te laten meten, maar door een optometrist of oogarts die pupilverwijdende druppels mag gebruiken. Da's nl. de enige manier om betrouwbare metingen te verkrijgen.
Is misschien ook wel netjes, maar de manier waarop niet. "Het is niet onze verantwoordelijkheid" vond ik behoorlijk afzeikerig overkomen. En verder het tegenstrijdige advies . Ik laat ook regelmatig mijn ogen opmeten bij de oogarts, maar dat maar eens per 4 jaar ofzo. Nog geen afwijkingen gehad in de metingen. Heb ook pas sinds 6 jaar een bril cq afwijkingen in mijn zicht. Ga ook ieder jaar toch al iets achteruit, ben bang voor de snelheid waarop.

Af en toe baal ik hier dat Gwen niet hetzelfde is als Merlijn. Gwen komt nu moeilijk in slaap en Merlijn kreeg ik dan lekker aan de borst in slaap. Hetzelfde met krampjes, ze doet niet clusteren 's avonds en zoekt geen troost aan de borst. Ik wil haar kunnen troosten, bij me laten slapen. Maar als ze klaar is met drinken is het echt over op dat moment soms. Heb er een beetje moeite mee, het is niet zo hecht als bij Merlijn. Toch wel lief als ze nu met haar handjes de borst al pakt ten teken dat ze wil drinken en een kir als ik hem ga ontbloten van tevredenheid. Ze pakt ook als ik een toetje aanbied wel even de tepel, maar hoeft verder niks. Wat is dit anders zeg.......
  maandag 21 april 2008 @ 15:00:21 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58203598
Maneki, hoe is het vandaag gegaan bij de huisarts/lactatiekundige?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 april 2008 @ 15:48:40 #233
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58204464
Ik heb om 16.40 een afspraak. Had bedacht m`n wederhelft mee te nemen maar zie daar toch van af..ben tenslotte een grote meid. Is meteen een goede assertiviteitstest voor me
Lactatiekundige kon niet eerder langskomen dan morgen, eind van de middag. Als huiarts me nou wél de medicatie wil geven vraag ik me af of dat consult nog wel nodig is maar goed..
Saartje
  maandag 21 april 2008 @ 15:54:23 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58204591
*uit lurk komt*
Je kan 'm ook in de wachtkamer laten zitten als stok achter de deur

Maar heel veel succes vanmiddag
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58204959
Updateje van mijn kant:

na de antibioticakuur leek de borstonsteking weg: de grote rode plek is nagenoeg weg en is aan het vervellen, ik heb geen koorts meer gehad, maar: ik blijf aan een kant een beurs aanvoelende borst houden, met een doorstralend naar mijn schouders en rug soort van vlammende pijn.

De huisarts-in-opleiding wist niet wat -ie ermee moest. Miconazol smeer ik nog steeds, maar dat haalt ook niets uit. Toen hij hoorde dat ik nu al 1 1/2 week 's avonds aan de ibuprofen 400 zit riep hij de huisarts zelf erbij. Ik begon over BVN en inwendige spruw en dat ik had gelezen dat dat naar je rug kan trekken.

Hij moest heeeeel erg zuchten en legde uit dat hij vindt dat mensen het veel te snel op spruw gooien omdat iedereen schimmels bij zich draagt en dat je die zelfs nodig hebt en dat ze geen kwaad kunnen als ze maar in evenwicht zijn. Inwendige spruw had hij moeite mee omdat je dat altijd pas achteraf kan diagnostiseren: ik mag Diflucan nemen en als het helpt blijkt dus achteraf dat het een diepe schimmel was.

Maar omdat je van een inwendige spruw niets op kweek kan zetten (zoals bijv. wel bij een vaginale schimmel, of spruw aan je tepel) kan hij nu nog niet zeggen of het dat wel is.
En Diflucan gaat hoe je het wendt of keert toch over in de melk. Ik wil het dus eigenlijk niet slikken: met een eenmalige dosis was hij niet bekend dus ik mag een kuur van een week gaan halen. Ik haal die wel op, maar kijk het toch nog even aan hoor.

Pfff. Er kan onderhand een lactatiekundige op me afstuderen.

Maar mijn huisarts is erg okee. En meedenkend. En wordt niet bozig als je met eigen ideeen komt. En dat voor zo'n oude arts... Ik tref het toch wel hoor (afgezien van de assistente dan ).
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 21 april 2008 @ 16:21:07 #236
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58205023
da`s ook mooi..ik wil het maar krijg het niet en jij krijgt het maar hoeft het niet
Saartje
  maandag 21 april 2008 @ 16:37:18 #237
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58205312
ik zou zeggen: maneki geef je adres aan webkim

wat lastig dat 't zo'n getob is bij jullie zeg
Sterkte allebei!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 april 2008 @ 17:08:25 #238
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58205900
Ik heb welgeteld 3 (drie!) tabletten fluconazol gekregen en niks voor Saar omdat hij bij haar niets zag.
Ik denk dat ik er dan maar gentiaanviolet bij ga bestellen en die er bij in ga zetten.
Morgen komt de lactatiekundige, ben benieuwd wat zij er van zegt
En Troel ik ben wel boos, heel erg boos maar hou m`n hoofd er maar bij anders ga ik domme dingen doen
Saartje
  maandag 21 april 2008 @ 21:10:03 #239
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58211291
Och jee wat een getob toch Webkim en Maneki. Sterkte er mee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58212667
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
da`s ook mooi..ik wil het maar krijg het niet en jij krijgt het maar hoeft het niet
Ik weet nog niet of ik het niet wil.

Rust er een vloek op het voeden van 25 februari babies ofzo?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 21 april 2008 @ 22:29:52 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58213693
Nou Maneki, ik word hier plaatsvervangend pissig.
Be-la-che-lijk zeg! 'Geen symptomen'. Ze heeft toch een parelmoerglansje op haar lippen. Thies had ook geen witte vlekken in zijn mond, maar wel degelijk vette spruw.
Oh bah. Dit neigt idd naar BV-ondermijnend zeg.
Ik hoop van harte dat die violetgentiaan werkt (bij een vriendin van me wel). Maar wellicht heb je nog iets aan het advies van de lactatiekundige morgen. ik mag toch hopen dat je HA niet pretendeert het beter te weten dan een BV-specialist.

Webkim, veel sterkte met de pijn. Ik hoop dat het snel over is.

Kersjes, hoe gaat het met jou en Devin? Drinkt hij weer goed bij je? Of is hij echt aan het 'afbouwen'?
Ik snap je 'misgevoel' heel goed.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 april 2008 @ 23:07:09 #242
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58214797
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of ik het niet wil.

Rust er een vloek op het voeden van 25 februari babies ofzo?
We gaan wel aardig gelijk op met een aantal dingen zo ja

Nou ja, hoop dat ik morgen eens duidelijkheid krijg. Misschien dat de lactatiekundige contact op kan nemen met de huisarts
bedankt voor het meedenken allemaal iig!
Saartje
  maandag 21 april 2008 @ 23:30:48 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58215474
Moonah, hij drinkt nog steeds bij me. Soms wat beter en soms wat slechter.
Ik ben gestopt met kolven op het werk, ik krijg er tegenwoordig toch bijna niks meer uit. Ik voed Devin nu 's ochtends, 's avonds na het eten, meestal rond 'n uur of 12 en 's nachts nog minimaal 1 keer.
De fase van 3 keer per nacht zijn we gelukkig weer voorbij, en heeeeel soms slaapt hij ook weleens door. Op dagen dat ik niet hoef te werken voed ik op verzoek en dat kan soms wel 10 keer zijn al is het vaak maar een paar slokjes.
Hij eet zo slecht de laatste tijd, ik ben allang blij dat hij de borst vaak wel accepteert. Dan maar een wandelend buffet spelen
Ik heb soms wel het idee dat ik niet zoveel melk meer heb. Een tsr voel ik al tijden niet meer, mijn borsten zijn slap en Devin ligt ook vaak lang te lurken. Nou ja, we zien wel hoe lang het nog gaat duren.
.... met gevoel voor drama....
pi_58230409
Vandaag zat ik lekker openbaar bij de C&A te voeden. Werd ik even vriendelijk verzocht in de pashokjes te gaan zitten omdat er mensen niet vangediend zijn. (Er moet haast wel iemand geweest geweest zijn die een klacht heeft ingediend, maar ik kan er ook niks aan doen als een klein meisje met haar neus bovenenop de baby zit.) Mijn moeder die mijn gevoed in het openbaar normaal niks vond, vond nu dit wel heel erg om zo een opmerking te krijgen. Mooie vond ik eigenlijk, was toch net klaar, dat Gwen daarna bleef huilen van moeheid aan de kassa. Ik mocht wel naar de tweede verdieping en in de koffiecorner gaan zitten. Meteen de opmerking gemaakt dat als ik hier al niet mocht voeden het in de koffiecorner ook wel niet zal mogen. De mensen in de rij aan de kassa hadden medelijden met Gwen en vonden veelal stom dat ik niet "zoiets natuurlijks" gewoon mag doen, maar achteraf in een pashokje moet doen.
Ach dit heb ik niet eerder meegemaakt, maar wel weer een ervaring .
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:09:50 #245
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58230488
Nou ja Randa wat stom! Ik blijf het belachelijk dat je wél een fles in het openbaar mag geven en met je borsten bloot aan het strand, maar als je het omdraait heeft men er problemen mee

Hier net de lactatiekundige over de vloer gehad en een mooi behandelplan gemaakt. Ze gaat iig contact met de huisarts opnemen en neemt over een week nog contact met mij op om te horen hoe het gaat
Ze vond de klachten ook vreemd maar dacht zeker wel aan spruw en niet aan een bacterie of borstontsteking.
Saartje
pi_58230560
C&A
Wat was ook alweer dat consumenten tv-programma waarbij je een koude (of een wamre) douche kon uitdelen?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:19:49 #247
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58230692
Nou ja zeg, wat belachelijk Randa
What's next, een kleuter die zijn boterham met worst niet meer mag eten in het openbaar omdat de "vlees is moord"-mensen daar niet van gediend zouden kunnen zijn?
Slaat helemaal nergens op.

Vandaag op het CB is Devin goedgekeurd, ik ben helemaal blij!
De arts zei wel dat ik beter kan stoppen met op verzoek veel tussendoor te voeden en dat 'n stuk of 3 a 4 voedingen per dag genoeg zijn. De reden? Dat zijn spijsvertering zo geen rust kan krijgen en dat ik straks anders grote drama's kan verwachten met afbouwen.
Dat eerste snap ik nog wel, maar de 2e reden snap ik niet. Als ik Devin zelf laat beslissen hoelang en hoeveel hij nog wil blijven drinken bij me, als ik daar gewoon in mee wil gaan en het aan hemzelf wil overlaten....dan is er toch geen probleem lijkt me?
De huidige regel "als mama er is kan ik onbeperkt drinken, als ze er niet is krijg ik sap of water" werkt immers goed.
.... met gevoel voor drama....
pi_58230777
Maneki... volgens mij kan je het gewoon zonder recept halen!
ik lees dit allemaal nu pas, maar wie weet heb je er toch wat aan:

http://drogisterij.net/Miconazolnitraat_j_c_creme/P/804343

of gewoon bij drogist of apotheek in je woonplaats gaan halen !!!

voor verdere info kan je hier zoeken op " miconazol"
http://www.fk.cvz.nl/
pi_58231051
Randa... het lef om dat nog aan je te vragen ook !!!???
beláchelijk !

die koude douche is wel een super idee trouwens!
dat is volgens mij bij Radar !
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:56:21 #250
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58231537
Wat slecht van de c&a Randa. En ik snap mensen die klagen al helemaal niet.

Die regel van onbeperkt drinken bij mama hebben wij ook lang gehad Kersjes. Anna schakelde heel makkelijk om. Op het kdv kreeg ze ongeveer op vaste tijden melk en bij J. was het ook vrij regelmatig. En bij mij de hele dag door. Heeft ze geen trauma aan overgehouden.

Gisteren had ik een vergadering met 7 buitenlandse vrouwen. Ik was de enige Nederlandse. Het is zo'n leuke groep en we hadden het, net als vorige maand, even over borstvoeding. Iedereen (behalve 1 iemand zonder kinderen) heeft minimaal een half jaar (per kind) bv gegeven. Goed gespreksonderwerp dus. Alleen het feit dat ik Anna in de zomer melkijsjes heb gegeven en pannenkoeken heb gebakken van de melk wilden ze niet meteen geloven. Gelachen dat we hebben. Ik om hun reactie en zij om mijn pannenkoekverhaal. Zo grappig was dat. Vraag me af of ze me nu geloven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_58231824
hhihi leuk Yppy!!

Die melkijsjes geen we hier ook proberen binnenkort... Meneer vertikt diepvriesmelk nog steeds, maar is wel dol op ijsjes!

Hier trouwens ondertussen nog gemiddeld 3x bv per dag 's avonds rond uur of 10, als hij net 1-2 uur slaapt. 's nachts rond 5 uur, en 's middags voor zijn middagslaapje.
Zie het nog wel gebeuren dat zijn nachtvoeding uiteindelijk de allerlaatste is
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:02:42 #252
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58236024
Randa, nee, ongelofelijk zeg!! C&A boycotten met z'n allen? Of nee, laten we een bv-meet plannen, in de C&A

Maneki, gelukkig dat de lk met je meegekeken heeft en de huisarts gaat bellen.

YPPY, wat leuk, zo'n clubje! Ik heb in de vriezer nog melk, Simon wil die niet en heeft inmiddels de 6 maanden-termijn overschreden. Zou dat nog wel kunnen voor een ijsje, of beter niet? (ik stelde het weggooien telkens uit...)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:06:25 #253
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58239679
ik heb nog m`n gekoflde melk liggen van de kraamweek..misschien kan ik daar wel een soort slushpuppy van maken voor saar deze zomer
Saartje
  woensdag 23 april 2008 @ 09:08:13 #254
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58245907
Pfff, Maneki, wat moet jij ervoor strijden zeg! Petje af hoor, ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Gelukkig hoeft dat hier ook niet, het gaat allemaal lekker. Ik heb 1 klein vraagje. Ik heb bij het voeden vaak dat ik merk dat ik een bonkend gevoel in mijn rug of hoofd krijg. Het is niet vreselijk maar wel onprettig. Drie dingen zijn in mij opgekomen maar ik vraag graag jullie mening/ervaring. 1. Het komt door spierpijn omdat je met voeden in een houding zit waar je aan moet wennen. 2. Het komt door het bloedverlies tijjdens de bevalling / vochttekort. 3 Kan het te maken hebben met de ruggeprik (epiduraal) die ik gekregen heb? Herkent iemand het?

Randa belachelijk! Ze verdienen die koude douche!
Lekker douchen!
pi_58246697
Ik hou het op vocht, sjak. (op gevoel hoor) Ik herken het van 'toen'. Als ik een glas water dronk tijdens het voeden, dan stopte het weer.
Variety is the spice of life
pi_58247838
Ik herken het ook als vochtgebrek. Ook als ik geen borstvoeding gaf, trouwens. Als ik het negeer gaat het over in scherpe steken in mijn nek en vooral in de overgang van nek/hoofd en volgens mij huisarts komt dat omdat er zenuwbanen (?) lopen die nauw verbonden zijn met je nieren, ofzo.
In ieder geval helpt flink wat water altijd.
  woensdag 23 april 2008 @ 20:13:13 #257
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58262939
OK, dat is wat ik ook al dacht. Ik drink wel al veel (flesje water bij elke voeding) dus ik moet gewoon even wat geduld hebben denk ik. Het zal dan wel over gaan als het vloeien is gestopt. Fijn dat het herkent wordt want de verloskundige herkende het helemaal niet.
Lekker douchen!
pi_58272196
Hier gisteren naar het tongriempje laten kijken. Gwen wilde het alleen niet toelaten. Over twee weken heb ik weer een afspraak bij het CB, doen we het dan nog eens. Ze komt nog steeds netjes bij, weer 260 gram gegroeid in iets minder dan twee weken.
pi_58312639
Weer borstontsteking met flinke koorts en antibiotica. Grmbl...
Hardloper.
IG @webkim
pi_58312670
Pfff webkim het zit je ook niet mee he...
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:42:39 #261
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58312691
Webkim Het zit jou ook niet mee he?
Saartje
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:55:46 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_58316132
He Webkim
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58316166
Webkim, beterschap
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:36:39 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58316232
Webkim
Ze moeten je wel hebben he..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:21:10 #265
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58316444
Heel veel beterschap webkim
Lekker douchen!
pi_58317098
Webkim, beterschap
pi_58317812
Die ontsteking op zich vind ik niet eens zo erg; ik heb een behoorlijke pijngrens. Het allervervelendst vind ik dat het blijkbaar allemaal niet vanzelf weggaat en ik nu binnen drie weken tijd aan de derde antibioticakuur moet. En dat ik die troep allemaal doorgeef via de voeding...
Koorts gisteravond boven de 39, vannacht nog hoger denk ik, gezien de hitte van mijn huid, en vanochtend had ik alleen nog wat verhoging. Maarja, die Amoxicilline is dus wel een kuur, dus ik denk dat ik die toch zal moeten afmaken..?

En het voeden zelf is zoooo , vooral 's avonds laat en 's morgens vroeg. Mijn kleintje, lekker soezelig tegen me aan in het grote bed.

[ Bericht 18% gewijzigd door Webkim op 26-04-2008 11:52:05 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_58318634
Webkim, Lecithine kan soms een positief effect hebben bij vrouwen die herhaaldelijk borstontstekingen hebben. Dan moeten die ontstekingen wel veroorzaakt worden door snel verstoppende melkkanaaltjes maar misschien is het het proberen waard. Het is een voedingssupplement dat veilig bij borstvoeding gebruikt kan worden en dat gewoon bij de drogist te koop is. Het zorgt er voor dat de melk, heel simpel gezegd, wat minder dik is waardoor het minder snel in de kanaaltjes blijft hangen.

hier staat er wat meer over
en hier ook

Een antibioticumkuur moet je inderdaad altijd afmaken.
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:52:22 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58318948
Och Webkim, wat rot!

Ik lees dat je amoxicilline hebt, ik geloof dat Poemojn me er eens op wees dat dit niet de meest effectieve antibiotica is voor een bo. Dat bleek bij ook het geval, Flucloxacilline werkte beter.
Het nadeel van zoveel antibiotica kan zijn dat de schimmels in je lijf uit evenwicht raken, wat bij mij weer de spruw aanwakkerde (en een infectietje 'elders').

Je verhaal klinkt me zo bekend, terugkerende bo, je wilde geen diflucan slikken als ik het me goed herinner, maar dat is bij mij de oplossing geweest. Daarmee genas de naar binnen geslagen spruw.

In elk geval beterschap!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:53:30 #270
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58318968
Oja, en lecithine heb ik ook geprobeerd, van de HEMA (er zijn wel verschillende soorten, ik dacht dat sojalecithine de goede was).
Of het hier aan gelegen heeft of dus aan de diclucan weet ik niet, maar ik gok op het laatste.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 27 april 2008 @ 17:50:12 #271
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58342538
Hoe gaat het nu bij je webkim?

Ik zit nu voor de derde dag aan de Gentiaan Violet met Saartje en buiten 2 prachtig paarse tepels en een meisje met een paars mondje, lijkt het ook zijn werk te doen
Ze 'klakt' nauwelijks meer als ze drinkt, en drinkt ook een heel stuk rustiger. Hoezee en nu hopen dat het straks echt weg is!
Saartje
pi_58343116
Ben nog steeds aan de AB, wel koortsvrij, maar mijn borst voelt nog steeds alsof er onder de hele huid (binnen, buiten en onderkant vd borst) een enorme blauwe plek zit ofzo. En de buitenkant voelt alsof ik ontzettend verbrand ben. Voeden gaat goed, alleen is Thomas wel heel onrustig nu. Aan de kant vd ontsteking is hij heel trekkerig en aan de andere kant laat ie om de paar minuten mijn tepel los om dan te gaan liggen jammeren dat ie 'em kwijt is.
Oh, en de rugpijn, die is het ergst. Komt opzetten na het voeden met de ontstoken borst (aan die kant ook) en dus tijdens het voeden aan de andere kant. Daarna moet ik nog veel bukken (luieren, inbakeren) en dat is best naar.

Ik overweeg erg de LK nog maar eens te bellen of ze nog eens kan langskomen, want ik ben zo bang dat het een neverending story gaat worden.

Moet je die gentiaan na elke voeding doen? Ik heb hier bosbessenextract staan, maar dat is nog ongeopend omdat ik tot nu toe te lui ben geweest om zeven maal daags met een wattenstaafje over mijn kinds gehemelte te gaan zitten smeren.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 27 april 2008 @ 20:30:56 #273
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58345691
Pfoeh, klinkt heftig Webkim!

En Maneki, dat gaat de goede kant op, of niet?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 28 april 2008 @ 11:23:46 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58355761
Webkim, wat heb jij een pech zeg!

Hier gaat het beter! Jennifer houdt de tepel eindelijk goed vast. Geen geklik of tig keer loslaten. En ze drinkt nu ook veel beter. Niet steeds kleine beetjes, maar bij een voeding allebei de borsten.

Ook is ze veel rustiger! Geen rode vlekken, geen bultjes en geen krampen. Het kind komt helemaal bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 april 2008 @ 11:55:00 #275
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58356539
Webkim, het zit je niet mee zeg.
betrouwbare info overGentiaan
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58364530
Ohjee, ik heb scherp gegeten.
Maarja, in India worden de kindertjes ook groot he.
Het zal me benieuwen wat Thomas er van vindt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58398896
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?

Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58399040
Gisteren hebben we een dagje Efteling gedaan. Oma kwam een dagje op Yara passen en wij gingen met Tomas weg, dus moest de kolf mee. En dat kolven bij de Efteling is me echt meegevallen. Afgezien het feit dat het wachten op een lege ruimte om te kolven bij de EHBO langer duurde dan de wachtrijen voor de meeste attracties was het echt prima. Ik mocht een grote ruimte gebruiken met een hele comfortabele stoel, tijdschriften, een aanrecht met wasbak etc. Ik kreeg zelfs thee/koffie aangeboden Dus mocht er nog iemand binnenkort naar de Efteling gaan...de EHBO tegenover dat snoepwinkeltje bij Het Witte Paard
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 30 april 2008 @ 15:29:07 #279
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58399196
Ticootje, bv kindjes drinken vaker omdat ze naar behoefte drinken. Ik kan mij herinneren dat Nebelung mij een keer vroeg hoeveel Emma nog dronk toen ze bijna een jaar was. Dat kwam ook uit op een keer of 6 per dag. De ene keer een hele buik vol de andere keer een snackje.
Als je je werkdag begint met kolven zou je met twee keer kolven tijdens werktijd toe kunnen als je 2,5 uur tussentijd neemt. Je kunt best iets langer tussentijd nemen tussen de kolfbeurten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58399216
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?

Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
Thomas komt nog 6 keer:
6 uur s morgens
9 uur a half 10 s morgens
tegen enen s middags
dan een vier uurtje
een voeding tussen zeven en acht
en dan voor wij gaan slapen, tussen middernacht en een

Dit zijn de tijden die hij zelf zo'n beetje aanhoudt op dagen dat we niets bijzonders doen. Als we ergens heen gaan wil ik er zelf nog wel eens een beetje mee schuiven. En soms krijgt hij tussendoor ook nog wel eens een slokje. Als -ie uit z'n hum is ofzo.

Hij slaapt tussen alle voedingen trouwens. Dat inbakeren is een probaat middel gebleken. We hebben nu een weldoorvoed en uitgerust kindje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58399782
Ik wil hier even wat vragen. De borstvoeding bij Sara ging niet geweldig. Nu wil ik het uiteraard weer proberen en dit keer wil ik ook een kolf aanschaffen of huren of whatever. Welke kolf is nou goed, en fijn in gebruik? Ik wil het liefst een elektrische.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58400048
Ik heb pas geleden de Ameda Lactaline van Lois gekocht en welgeteld een keer gebruikt.
Het is een dubbele elektrische kolf en 't ging als een tiet
Maar inmiddels is de bv helemaal op peil en de vriezerlades helemaal vol (dankzij de voor die tijd gehuurde thuuiszorgkolf).

En aangezien ik niet buitenshuis werk wil ik de kolf weer gaan verkopen.
Het is een uitgebreide: je kan zelf de 'zuigkracht' instellen en er zit een tas bij met koelelementen, bewaarflesjes en reserveonderdelen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58401103
Een dubbele kolf is heel handig. Je bent lekker snel klaar. Ik heb de dubbele van Medela.
Verder heb ik ook de mini-electric en een handkolf van avent. De handkolf heb ik in mn tas zitten voor noodgevallen. Persoonlijk vind ik de handkolf niets. De mini-electric doet ook goed zn werk, alleen ben je langer bezig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 april 2008 @ 18:47:16 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58401377
Fuente, ik zou van tevoren niets kopen. Voor hetzelfde geld koop je een dure (dubbele) electrische borstkolf, en werkt het niet voor je. Als ik jou was, zou ik eerst bij de thuiszorgwinkel iets huren, uitproberen, en als je goede resultaten boekt, kolf kopen. Zo kan je een beter keuze maken. Uiteindelijk gaat het toch om je opbrengst, en niet of het in een mooi rugzakje verstopt zit. (De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58401830
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
(De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 april 2008 @ 21:13:38 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_58404309
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?

Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
Ive kreeg rond die leeftijd nog ongeveer 10 voedingen op een dag. Het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze 7 a 8 voedingen heeft. Ik kolfde 3x op mijn werk en dat ging prima. (Thuis rond 7 uur laatste voeding, dan 10, 13 en 16 uur kolven en thuis rond 6 uur weer Ive aan de borst).

Fuente, een kolf is heel erg persoonlijk. Ik heb de IQ uno van avent gehad, een prima kolf (hij is elektrisch maar ook handmatig te gebruiken) maar bij de 2e wil ik graag een dubbele kolf. Dat scheelt enorm in kolftijd, wat ook fijn is als je weer werkt. Een vriendin van mij is lyrisch over de Ameda Lactaline Personal, een dubbele elektrische kolf.
pi_58404557
Bij Merlijn en Gwen wist/weet ik nooit hoeveel voedingen ze op een dag krijgt. De ene keer om de twee uur de volgende keer laat ze er 4 uur tussen. Wel heb ik nu een idee wat ze ongeveer drinkt als ze om de 4 uur gevoed wordt. Dinsdag op het KDV werd ze rond 14.20 gevoed volgens het schriftje. Thuis had ze de laatste voeding om 10.30 ongeveer gehad. Ze had niet genoeg aan 110 cc uit het eerste flesje dat ik meegaf en dus het volgende flesje wat 50cc was hebben ze ook maar gegeven en daar heeft ze 10cc van laten staan. Ik toch wel een beetje balen, had die middag maar 120cc gekolfd. Grrr, en ik heb al zo een hekel aan kolven. Heb ook maar een hele kleine voorraad zal nu 400cc in de diepvries staan.

Mijn voornemen is twee keer te kolven op mijn werk, heb ik bij Merlijn ook gedaan tot ongeveer 6 maanden. Heb de handkolf van Avent en ben meestal in 20 minuten wel klaar. De minielectric heb ik te leen gehad van de vk en die vond ik verschrikkelijk.

Ben trouwens stiekem wel blij dat Gwen het accepteert om in slaap gevoed te worden 's avonds. Ze is zo huilerig 's avonds duidelijk bezig met verwerken van de dag en kan niet goed inslapen (heeft ze overdag geen problemen mee). De borst accepteerde ze niet, oh wat wilde ik haar graag troosten en wat jammer dat ze het niet toeliet. Nu gaat het perfect en slaapt ze bijtijds in.
pi_58405008
Ik ga binnenkort maar weer een ritje naar de huisarts maken..steken in m`n borsten en niet te zuinig
Saartje
pi_58405112
He bah Maneki! Sterkte .
  Jubileum moderator woensdag 30 april 2008 @ 21:51:26 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58405127
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:13 schreef cattie het volgende:
Een vriendin van mij is lyrisch over de Ameda Lactaline Personal, een dubbele elektrische kolf.
Hij is ook geweldig, echt waar! De mijne ligt nu bij Webkim die hem ook weer te koop heeft

Maneek, zo hoort het niet te gaan he.... Verdomme! Kun je morgen niet naar een weekendarts?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58405847
Maneki, nou zeg... Weekendarts: doen!

Bij mij is de borstontsteking over, maar de vreselijke rugpijn tijdens en na het voeden niet.
Dus, gebeld met de LK. Diepliggende spruw, zei ze.
Maar ik had vanwege de antibiotica voor de borstontsteking met de Diflucan moeten stoppen op dag 4.
Of ik toen al wel verbetering had gevoeld, vroeg ze. Nee dus. En toen informeerde ze naar de dosering. 7x50 mg. was dat. En wat ik al in een artikel van Newman gelezen had bevestigde zij: die dosering is veel te laag; je hebt alleen al een startdosis van 400 nodig, gevolgd door een week (maar liever nog twee) 200 mg.

Dus ik terug naar de huisarts. Die me vertelde dat hij het al gezien had van die te lage dosering, maar dat zijn hio (huisarts in opleiding) - die ik vorige keer had - een foutje had gemaakt. Ipv dat ie dan even belt als ie dat ontdekt.

Afijn, ik kon 64 capsules Diflucan gaan halen, maar de apotheek had er nog maar 7, wat nog niet eens genoeg was voor de start. Laat staan voor vandaag en morgen, als de apotheken dicht zijn. Kon dus later die dag nog eens terug, en Thomas heeft de hele boel bij elkaar geschreeuwd toen we heeeeeel lang op onze beurt moesten wachten.

Inmiddels heb ik al 12 van die capsules naar binnen gekiept en ik heb de indruk dat mijn rug zich al een beetje beter houdt. *klopt af*

En die kolf van Lois is inderdaad heel fijn. Maar mijn productie heeft ineens een sprong gemaakt, dus ik hoef gelukkig niet meer te kolven.
Maar als je het wel moet, ben je met deze wel snel klaar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58406144
zoveel pillen? Ze bestaan ook in 200mg dosering
Ik ga eerst de LK bellen of ze al contact had gehad met m`n huisarts, dat maakt de boel wellicht makkelijker bespreekbaar.
Saartje
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:05:00 #293
105850 Fuente
mamamuts
pi_58411145
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Fuente, ik zou van tevoren niets kopen. Voor hetzelfde geld koop je een dure (dubbele) electrische borstkolf, en werkt het niet voor je. Als ik jou was, zou ik eerst bij de thuiszorgwinkel iets huren, uitproberen, en als je goede resultaten boekt, kolf kopen. Zo kan je een beter keuze maken. Uiteindelijk gaat het toch om je opbrengst, en niet of het in een mooi rugzakje verstopt zit. (De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
Op zich snap ik je wel, zo dacht ik toen bij Sara ook. Terwijl het toen acheraf handig was om wel een kolf te hebben, en ik ertoen al zo zat van was dat ik er geen 1 meer wou huren.. Maar hoe gaat dat met huren bij een thuiszorg? Kan dat ook voor de bevalling al?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58411252
Fuente, ook als je baby er eenmaal is weet je niet welke kolf voor je werkt dus het blijft gokken. Een huurkolf is over het algemeen van medela. Je koopt dan de set plastic onderdelen |(borstschelpen en slangetjes) en je huurt een grote, krachtige kolf die herrie maakt maar zijn werk wel uitstekend doet. Dat kost een paar euro per week geloof ik, niet erg veel in ieder geval.
Het is een kwestie van de thuiszorgwinkel binnen lopen en ophalen. Dat zou voor de bevalling al kunnen.

Als het jou een zekerder gevoel geeft en qua geld maakt het niet uit dan zou ik gerust een kolf kopen. Ook na de bevalling blijft het gokken wat goed werkt voor jou en het ergste wat kan gebeuren is dat je veel geld hebt uitgegeven. Of dat een probleem is is iets wat je alleen zelf kan beoordelen

Over het algemeen is een dubbele, electrische kolf geen overbodige luxe als je meerdere dagen weer gaat werken. Dat komt echter vooral doordat het sneller gaat, niet omdat je er met een electrische kolf meer uit zou krijgen.

MAAR! Bij een goede begeleiding van de borstvoeding is er bijna nooit reden om te kolven in de eerste dagen. Echt niet! Het gebeurt soms wel hoor maar ik het is vaker onkunde van de kraamverzorgster dan dat het echt nodig is.
Wat ik dus zeker zou doen is eens contact opnemen met een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen of met een lactatiekundige zodat je weet wat jouw specifieke valkuilen zijn en zodat je weet waar je tijdig hulp kan vragen en krijgen.
Dat is veel meer waard en doet veel meer dan een goede kolf!

[ Bericht 8% gewijzigd door owlet op 01-05-2008 09:34:30 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:26:44 #295
105850 Fuente
mamamuts
pi_58411802
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg Owlet! Het had hier inderdaad te maken met de kraamverzorgster die maar wat deed, na 7 dagen kregen we nog 3 dagen een andere (verlenging) die heel goed wist waar ze het over had, maar toen was het leed al gedaan, bij mij dan.
Ik ga voorlopig dan toch maar niets kopen, en als de bv goed loopt kan ik er altijd nog 1 huren (idd ivm werk). Overigens wil ik dit keer sowieso een borstvoedingscursus volgen en bij de kraamzorg geven we ook aan dat we echt goede begeleiding bij bv willen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58411943
Goede plannen, Fuente!
Overigens is een huurkolf niet te doen om mee te nemen naar je werk, die dingen zijn loodzwaar.
Maar tegen die tijd kan je op je gemak kijken of je veel moet gaan kolven of niet en of je gaat voor een snelle dubbele kolf of een goedekopere, stille handkolf, etc.
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:17:34 #297
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58413392
Hihi, ja die blauwe huurkolf!

Webkim, wat een gedoe weer! En zoveel pillen! Ze kosten ook een fortuin, kijk maar eens op het etiketje. Het wordt gewoon vergoed, maar ik schrok van de prijs.

Maneki, ik zou de hap gewoon even opzoeken hoor, sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58413462
Heb ik zo maar Maneki en Webkim gemist. Wat een wereld van verschil tussen die huisartsen zeg!
Sterkte voor alletwee
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:22:22 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58415867
Webkim, schrikbarend gewoon hoe vaak ik de laatste tijd rare verhalen hoor en lees over fouten en knulligheden door de huisarts
Verkeerde diagnoses die gesteld worden, medicatie die niet of onvolledig wordt voorgeschreven, onverschilligheid, klinkklare onzin die beweerd wordt... Okay, het is heus niet allemaal kommer en kwel, maar het valt me op dat het steeds vaker lijkt te gebeuren dat mensen zich beklagen over hun huisarts.

Maneki, hoe is het met de steken?

Een voor in het rijtje memorabele voedingsplekken:
Koninginnedag 2008 lopen we over een bomvol Leidseplein. Ineens zie ik temidden van de drukte op de kruising met de Marnixstraat een rood, leeg bankje staan. Leek me een mooie plek en ik probeer Devin aan te leggen. En hij dronk! Temidden van al die luidruchtig feestvierende mensen, muziek en algehele drukte maakte hij gretig gebruik van het rustmoment, sloot zijn ogen en dronk minutenlang bij me Het leukst was nog dat er op een gegeven moment een confetti-kanon afging en we onder de rode confetti zaten, maar hij dronk door! En de langslopende mensen die vertederd "Aaaaah" riepen of hun duim naar me opstaken konden hem ook niet storen. Ik vond het heel speciaal en knus
.... met gevoel voor drama....
pi_58416415
Dat klinkt lief, kersjes
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:35:40 #301
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58417299
Klinkt goed, kersjes.. midden op het Leidscheplein

Maneki, HAP

Bij www.vosmedisch.nl kun je een Ameda Lactaline huren. Een 'normale' kolf in de huur ipv het bakbeest van de thuiszorg. In de bv-periode van Saskia heb ik deze een tijdje gehuurd bij hen, maar de tijd dat ik van m'n buro weg was op m'n werk bleek net zo lang te zijn als met mijn enkelzijdige Avent-Isis. Heb de Ameda vrij snel dus weer terug gestuurd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')