abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:33:37 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136622
Icicle, ik heb geen antwoord op je vraag. maar zo te lezen gaat de BV weer lekker! Fijn!

Maneki, het klinkt alsof de spruw nog niet helemaal weg was woensdag. Hoe is het nu inmiddels? Nieuwe medicatie vragen hoor, als je nog last hebt! En ook voor Saar. Daktarin gel, voor in haar mondje. Oh bah, wij zijn indertijd (ook) zo lang aan het sukkelen geweest omdat ik telkens te weinig kreeg voorgeschreven.

SAINT, respect! Sterkte met je ontsteking. Er is wel antibiotica die je mag slikken tijdens BV. Amoxiciline of zoiet in elk geval. Die heb ik ook gekregen tegen nierbekkenontsteking. Als je zoiets gaat slikken daarna wel even spruwsymptomen in de gaten houden, daar ben je dan vatbaarder voor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:47:32 #177
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58136925
icicle 10 weken is al heel wat. Ik denk dat Colin het al aardig goed zelf kan regelen. Even letten op de bekende dingen, genoeg plasluiers, tevreden en allert zijn. Hou daarbij ook even in de gaten of hij netjes aan blijft komen.

Saint goed zeg dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58136932
Icicle, ik zou er geen vaste regel om weten maar met tien weken oud kan je volgens mij prima zijn ritme volgen als dat tenminste een beetje binnen het redelijke valt.
Ik zou zelf geen probleem hebben met een keer vijf uur tussen een voeding als het maar weer niet elke keer is. Denk ik. Lastig eigenlijk want als hij het zelf aan geeft en hij alles gaat verder goed qua ontwikkeling, poepen, plassen en noem maar op dan kan ik me geen reden bedenken waarom je perse voedingen moet gaan tussenproppen.

Heeft hij ook echt geen honger dan of geeft hij het minder duidelijk aan?

getver, Maneki. ik ben het helemaal met Moonah eens, dit klinkt alsof je langer en vooral steviger moet behandelen. Sterkte, wat is het toch een rottig iets, die spruw.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:09:26 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146405
Vervelend dat die spruw zo lang blijft. Wij kregen ook eerst te weinig medicijnen voorschreven. Ik heb de bijsluiter (na verdwijnen van de spruw nog een week smeren) voor moeten lezen aan de huisartsassistente om een extra recept te krijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:13:55 #180
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146542
Nou ik ben weer geweest, zelfs gewapend met een folder van de VBN waar duidelijk in stond wat ze adviseren bij spruw, zowel in- als uitwenig maar enige wat hij er mee deed was hem vluchtig doorbladeren en weer terug gegevn. Volgens hem wordt er teveel afgedaan als spruw en had het na de vorige behandeling weg moeten zijn. Hij wil dat ik nu wat bv inlever bij de assistente zodat ze het daar op kweek kunnen zetten. Hij denkt aan een bacterie die de boosdoener is.
*diepe zucht*
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:14:26 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146561
Nou ja, wat erg! En een weekend arts?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_58146627
een bacterie in je melk
die is raar.... de enige manier dat ik me dat kan voorstellen is bij een borstonteking met abcesvorming enzo..
maar goed misschien mis ik iets...

zou gewoon morgen de weekend arts bellen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:20:43 #183
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146760
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:33 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58146869
He bah wat rot Maneki!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58146951
Ik zou naar een weekendarts gaan, Maneki.
Ongelofelijk zeg...

overigens, als je tegen dit soort idioten aan blijft lopen dan zou je in ieder geval aan de slag kunnen met miconazolalf voor je tepels en gentiaanviolet voor Saar's mondje.

Miconazol is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en zelfs bij de drogist maar dan heet het voetschimmelcreme (even goed de ingredientenlijst kijken of het miconazol is en geen ander soort creme). Het is niet de bedoeling dat het in de mond van de baby komt. In de praktijk trekt het snel in en als je na de voeding smeert dan zal het wel ingetrokken zijn bij de volgende voeding. Anders kan je het afvegen

gentiaan violet kan je via eurolac krijgen, Gonneke is snel met opsturen dus als je vanavond zou bestellen heb je het misschien maandag al in huis. Het is een wat ouderwets middeltje maar het werkt en als het alternatief helemaal niets is dan zou ik het zeker proberen.

Sterkte!

* owlet gaat even een rondje met de hond lopen om af te koelen. Wat lopen er toch een hoop idioten van huisartsen rond. Er zou een keurmerk voor BV-vriendelijke huisartsen moeten komen
pi_58147079
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
achterbaks?
Achterbaks vind ik het om jezelf niet goed bij te scholen en zo er voor te zorgen dat er minder babies borstvoeding krijgen terwijl de moeders van die babies het wel zo graag zouden willen. Want reken maar dat er vrouwen zijn die stoppen als ze steeds maar weer tegen dit soort problemen aan lopen.
Ieder zijn keuze maar als je gedwongen wordt te kiezen voor iets wat je niet wil, alleen maar omdat de zogenaamde hulpverleners verkeerde informatie geven dan is het wel heel zuur.

Over zuur gesproken: als je gevoelig bent voor schimmelachtige dingen dan kan je preventief na elke voeding je tepels wassen met water-azijn (3:1). De eventuele restjes daarvan zijn niet schadelijk voor de baby en schimmels houden niet van zuur. Maar, da's preventief. Als je eenmaal spruw hebt moet het behandeld worden.
pi_58147115
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:07 #188
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58147182
Maneki, wat een raar verhaal
Goed idee wat dat keurmerk betreft Owlet
Ik zie het helaas niet snel gebeuren, maar in een perfecte wereld zou het ideaal zijn.
.... met gevoel voor drama....
pi_58155005
Bedankt voor jullie antwoorden Jelief en Owlet! Geeft me weer wat meer vertrouwen om maar gewoon op mijn gevoel af te gaan
Owlet, hij slaapt nog heel veel en wordt dan soms na een uurtje of 4-5 pas wakker en maakt dan soms van die smak geluidjes of zoekt zijn knuistjes (dat laatst doet hij pas sinds deze week eigenlijk).

Veel succes Maneki! Goed ook op je eigen gevoel af gaan.. niet of dat van één of andere dokter.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58155107
Dan zit hij gewoon lekker in een ritme van slapen en wakker worden als hij honger heeft. Smakken en knuistjes zoeken zijn vroege hongersignalen dus dat zit helemaal goed.
pi_58155449
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
En dat is dan huisarts...dat heeft dan zo'n geweldige studie afgerond...*zucht*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58156396
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

ik heb er ook nog wel een paar die ik wil opgeven

maneki wat balen, bellen jij niks achterbaks aan.

Saint hoe gaat het nu? knap van je om niks te nemen.

iemand ooit gehoord dat er kindjes zijn die niet genoeg aan bv hebben?
mama van 3 kids!
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:41:21 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58163983
Ja, vaak genoeg gehoord. Maar gewoon doorgegaan.
*OUD heilige*
pi_58166212
Laatst mocht ik bij de Hans Anders alleen op eigen risico mijn ogen op laten meten cq. bril aanschaffen. Omdat mijn ogen al twee jaar niet opgemeten wilde ik alleen weten hoeveel/of ze achteruit waren gegaan. Met de vraag "Geef je borstvoeding." begon het gezeik. Ik wist niet dat mijn ogen achteruit kunnen gaan bij borstvoeding, niet echt van gehoord en ook nog nooit opgewezen. En dan het voor eigen risico . als ik een bril nodig heb, heb ik er één nodig. Maar voelde me behoorlijk voor een stomme keuze gezet. Oké ze willen me gewoon geen bril verkopen. Donderdag moet ik met Merlijn naar de oogarts, zal het daar eens navragen. Lijkt me sterk dat ze er erg veel achteruit gaan. Ik zei ook al tegen het meisje, "eh wanneer mag ik dan wel een bril kopen, na 3 jaar als ik klaar ben met de borstvoeding."

Is dit nu een fabeltje of werkelijk waar??
pi_58166363
Oh Randa, haha. Ik heb precies hetzelfde gehad!!
Tijdens de zwangerschap kan er iets aan je oogbolling veranderen. Men zegt meestal dat dat weer goed is na een maand of 6 na de bevalling. Heeft dus met borstvoeding niks te maken verder, maar met de zwangerschap en ontzwangeren. Ik ben gewoon naar een andere brillenwinkel gegaan (maar toen was het al later dan 6 maanden na de bevalling)
Variety is the spice of life
pi_58166430
ik kreeg het ook te horen Randa...
ik ben toen ik zwanger was of net bevallen een keer naar de opticien geweest om de boel na te laten meten (moest vroeger altijd een bril, alleen zelden opgehad), en toen werd me ook verteld om terug te komen 2 maanden nadat ik gestopt was met bv geven. het kan tot 3/4 dioptrie schelen ofzo. Dus behoorlijk wat.

je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren
pi_58166464
Ben 6 weken na de bevalling ook geweest met de vraag wanneer ik mijn ogen op kon laten meten en toen was het geen probleem, ook al was het zoveel weken na de bevalling. Op internet vindt je er ook niet echt iets specifieks over terug en een topic op het borsvoedingsforum geeft ook tegenstrijdige adviezen. Moet ook wel zeggen dat ik dit meisje niet kende die dat borstvoedingsverhaal ophing.
pi_58166506
Ja maar als mijn zicht achteruit gaat wanneer moet je dan een bril aanschaffen, ze wilde me er schijnbaar gewoon geen verkopen .
pi_58166562
Heeft werkelijk geen ene drol met bv te maken dus. Niks noppes nada, echt niet Het heeft met ná de bevalling te maken (en bv geef je nou eenmaal na de bevalling)

Ik zou gewoon tot 6 na de bevalling maanden wachten en helemaal niks zeggen over borstvoeding of wat dan ook.
pi_58166608
Pm anders op het bv forum ****

[ Bericht 52% gewijzigd door nebelung op 19-04-2008 21:53:01 (naam weer weggehaald) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')