abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 8 april 2008 @ 09:04:52 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57904150
Ik zou vandaag opnieuw bellen Webkim en een afspraak eisen. Zijn ze nou helemaal betoeterd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:17:33 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905423
Dat mens is echt gecompleet rijp voor ... * vul in wat van toepassing is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905772
Als het inwendige spruw is, kan ik me ook niet voorstellen dat een zalfje helpt. De fluconazol heb ik toen ook om moeten zeuren maar overal op internet staat die toch wel als medicijn vermeld bij deze spruw. Merlijn heb ik toen ook niet laten behandelen, had helemaal geen tekenen van spruw. Ik had er al veels te lang mee rondgelopen toen dat de kolven en blaren op mijn tepels zaten, ben er na de kuur nog mee naar lacatatiekundige geweest en kreeg nog bosbessensap voor de blaren voorgeschreven. Dus er echt mee verder gaan.
pi_57906292
Heb je Merlijn toen helemaal niet behandeld?
pi_57906611
Merlijn is toen helemaal niet behandeld. Ik had vooral pijn, steken in mijn borsten witte blaren en kloven. Merlijn had nergens last van, hij was toen 8 maanden ofzo. Is daarna ook niet meer teruggekomen.
pi_57906659
Wat fijn, en wat een geluk hebben jullie dan gehad want over het algemeen is het toch wel nodig om ook de baby te behandelen.
pi_57907611
webkim heb je de ha nog gebeld?
wat een ..... van een assistent zeg

mag ik even klagen?
ik heb van de ha een medicijn gekregen omdat ik gigantisch veel vocht vast hou in mijn voeten en mijn onderdruk ook veel te hoog is. dus ik belde op dat ik bevallen was en dat mijn bloeddruk te hoog was. ow dan zal ik even de ha vragen zegt die assistent. dus heb ik plaspilletjes gekregen en dat kon dus volgens de ha geen kwaad.
nu keek ik in de bijsluiter terwijl ik het al ingenomen had en staat dat het in de bv terecht komt.
ik ben zo laaiend en ga dadelijk als hij uit zijn pauze is even weer bellen grrrr

genoeg geklaagd tijd om madam maar eens wakker te maken voor te drinken mama overstroomt
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:45:23 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908103
Tja, volgende keer dus toch maar eerst de bijsluiter lezen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57908169
popples, je kunt even op borstvoeding.com kijken, daar staat een hele lijst met medicatie of het wel of niet kan...

bijsluiters zijn vaak heeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig en bevatten vaak ook oude informatie.
pi_57908651
Zo heb ik ook nog een recept liggen voor Zyrtec. Volgens de lijst is de werkzame stof groen. Het mag dus wel in combinatie met borstvoeding. De longarts vindt eigenlijk van niet omdat de bijsluiter dat zegt. Vind het ook moeilijk om te kijken wat wel en niet mag. Heb nu wel iets voorgeschreven gekregen wat wel mag met de borstvoeding, maar dat zal mij maar beperkt helpen bij de alllergiën. Moelijk hoor. Gebruik nu dus maar niets. Misschein morgen even met de huisarts overleggen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:37:40 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57909057
Ik denk dat Jennifer aan het regelen is. Ze wil opeens weer vaker eten, en ze wil nu alleen maar lekker eten als ik erbij ga liggen. Toch als ik 's avonds kolf dan krijg ik ongeveer 160 a 200 cc. Het lijkt mij toch niet dat dat te weinig is?? Of heb ik nou gewoon een hongerwolfje. Ik trouwens wel hele flinke plasluiers zo!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57909566
Wat je kolft zegt helemaal niets over wat Jennifer krijgt Of bedoel je dat dat misschien te weinig is voor haar om uit het flesje te drinken? Want in dat geval merk je het snel genoeg omdat ze korter daarna komt voor nog een voeding.
Lekker aan toe geven, des te sneller zijn jullie er van af.
Het gaat goed he, met jullie?
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:14:38 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57909786
Webkim, dit klinkt als de spruw die ik had, dat was inwendig. Bij mij heeft het smeren bij mij en Simon niet echt geholpen, het drukte telkens wel de spruw even de kop in, maar kwam weer terug.
Daardoor uiteindelijk een aantal borstontstekingen gehad
Wat uiteindelijk wel werkte, was Diflucan. Een loeiduur medicijn (maar vergoed door vgz) en snel werkend!

Ik ben nu inmiddels zover bij mijn huisarts dat ik de minste of geringste klacht telefonisch meld aan hem en dan het recept zo krijg, of evt een recept voor het weekend vast ofzo! Kortom, hij heeft goed door dat ik mijn lichaam goed aanvoel wat dat betreft.

Mocht het smeren niet goed aanslaan (en het alles goed wassen op min. 60 graden enzo, zoals spuugdoekjes etc) dan is het misschien iets om je huisarts te vragen naar medicatie.

Succes, want spruw sucks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:16:04 #114
94046 PM-girl
pi_57909819
O en hier still going strong! Sinds het bannen van de speen, merk ik heel duidelijk dat de vraag toeneemt (en dus ook weer het aanbod). Mijn decollete is weer aanwezig!
*
pi_57910781
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:03:58 #116
94046 PM-girl
pi_57910877
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:59 schreef owlet het volgende:
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
Nee, maar ik bedacht het me, net voor ik wilde vragen of Ronja ook meer was gaan drinken sinds de speenexit
*
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:29:27 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57916482
Op zo'n moment ben ik blij dat Anna nooit een speentje wilde.

Zo'n assistente heeft onze huisarts ook. Ik heb J. wel eens laten bellen omdat ik het zelf niet meer durfde. Wilde toen ook een afspraak, maar het 'was echt geen spruw' volgens haar.

Ze gaat nu echt grapjes maken tijdens het drinken. Draait ze zich om en gaat naar J. kijken. En ik zeg dan: "ben je klaar met drinken Anna?" En dan moet ze zo lachen. En weer verder drinken natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:27:39 #118
94046 PM-girl
pi_57919356
Leuk he, die grapjes die ze zelf zo bedenken!
Hoe vaak drinkt Anna nog, ochtend en avond?
*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:44:23 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57919810
Elke ochtend en daarnaast 's nachts als ze niet lekker is. Dat is nu weer ruim een week geleden voor de laatste keer. Geen idee hoe lang ze zo door wil gaan, maar als ze nu stopt, is het tenminste haar eigen keuze.

Hoe vaak drinkt Simon nu?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:59:35 #120
94046 PM-girl
pi_57920234
's Ochtends en 's avonds. Sinds de speen eruit is, een enkele keer extra rond 22 uur ongeveer, maar dat is tijdelijk denk ik.
Mooi om te zien hoe de productie zich ook nu nog gewoon aanpast aan de vraag!
*
pi_57920476
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:48 #122
94046 PM-girl
pi_57920533
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
*
pi_57920729
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
Hehe, ik heb gelukkig (buiten de eerste week na de bevalling) nog steeds dezelfde maat dan voor de zwangerschap.
pi_57927092
Lucky you... ik zit nog steeds een cup groter en pas dus niet meer in mijn oude bh's
Heb nu een mooie voedingsbeha gevonden bij h&m, maar bij te veel stuwing zijn de beugels pijnlijk.
pi_57927119
Ja, moest Fons er me niet regelmatig op wijzen, zou ik vast zelf vergeten dat ik borstvoeding geef.
Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van voedingsbh's, zoogcompressen en zo.
pi_57927225
Ik droeg toch al geen bh's, maar mijn borsten vind ik groot op het moment. Mijn hempjes met een beetje ondersteuning passen net. Met het risico dat er af en toe bijna iets uitvalt . Na een jaar waren ze bij Merlijn toen wel wat geslonken, maar dat ging zo geleidelijk.

Mevrouw hier heeft gisteren voor het eerst de fles geweigerd. Ze had wel honger en was aan het zoeken, maar de fles wild ze echt niet. En ze dronk al zo goed uit de fles. Gisteren had ze wel voor 19.00 drinken gehad en kwam ik om 23.00 thuis. Ze heeft gelijk twee borsten en een toetje gehad. Zo een honger had ze. Op zich was het niet erg en hoefde ze niet uit fles te drinken, maar we hopen toch dat ze straks wel goed uit de fles drinkt als ze naar het KDV gaat.
pi_57930012
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57930353
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:08 schreef Webkim het volgende:
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Sterkte!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 9 april 2008 @ 11:23:34 #129
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57930368
Webkim, dus toch
En wat een trut van een assistente dat ze jou en je klachten niet serieus heeft genomen
Veel rusten de komende tijd (en dat vond je al zo leuk...), veel drinken en aarzel niet om paracetamol te nemen tegen de pijn.
Sterkte en beterschap
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 april 2008 @ 11:59:16 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57931196
Webkim
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 9 april 2008 @ 12:32:03 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57931953
He verdorie Webkim, dus toch nog! Beterschap
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57932010
Webkim Beterschap!!
  woensdag 9 april 2008 @ 19:35:53 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57940857
Webkim, dat is flink balen! Bah. Thomas goed laten drinken aan die borst. (toch?)

Ik heb een verstopte melkklier die maar niet weggaat, ik moet mijn borst goed in de gaten houden, grote kans op ontsteking. (en de andere bobbel zijn goedaardige cellen, als het groter wordt kijken we verder)

In slaap gevallen...

Vandaag gaat het een stuk beter!! pfffff... Ik was gister kapot..elk uur drinken.. das echt teveel.
  woensdag 9 april 2008 @ 20:40:39 #134
94046 PM-girl
pi_57942492
Och Kim! Heb je ook antibiotica? Beterschap hoor!
*
  woensdag 9 april 2008 @ 21:07:59 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57943087
Webkim, heel veel sterkte!
Wat mij erg hielp was om de ontstekingsplek warm te maken (cosi-bag kruik erop) vlak voor het voeden. Dan zetten je aders wat uit geloof ik en dan stroomt het bloed beter en de melk ook. Dan is het sneller weg. En de warmte vond ik prettig.

Maar er zijn ook redenen om juist kou aan te brengen.

Iig heel veel sterkte en met een paar dagen is het hopelijk beter!

En verder een voor alle borstvoedende mama's. Ik mis het echt heel erg, maar het ging gewoon niet meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57945421
Het zit ook nog eens aan beide kanten, dus ik heb een flinke antibioticakuur gekregen. Het gekke is dat voeden ondertussen helemaal niet meer zo pijnlijk is, maar ik zit onder de rode plekken en die koorts wil ook nog niet echt zakken. Ach, lekker de hele middag samen met Thomas in bed gelegen en hem heel heel heel vaak laten drinken. Wat mijn grote beer uiteraard geen probleem vond.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57952961
Webkim, wat balen zeg. En wat ga je er goed mee om Hopelijk zijn jullie er snel van af, heb je nu inmiddels ook wel wat tegen de spruw?
  donderdag 10 april 2008 @ 11:21:10 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57953233
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb jij ooit last gehad van of gemerkt dat je een dip had?
Ik bedoel dit: Je hoort zo vaak over dipjes in de produktie maar ik kan mij niet herinneren dat ik het als zodanig heb aangemerkt. Emma kwam wel eens veel vaker maar ik heb nooit kunnen merken dat de produktie omlaag ging. Behalve dan dat ik opeengegeven moment het kolven verleerd was en niet meer dan 15 ml kolfde. De kolf is nu dan ook de deur uit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57953277
daar kun je goed ziek van zijn webkim. hopelijk slaat de antibiotica snel aan. veel rust nemen en thomas veel laten drinken zijn inderdaad 't beste wat je kunt doen. beterschap!
pi_57953345
Ik heb dat ook nooit echt gemerkt, behalve vlak voor ik ging stoppen. Althans, ze kwam niet vaker maar ze ging wat trekken en mopperen tijdens de nachtvoeding dus ik denk dat het toen al wat aan het teruglopen was.

Ik zal ook vast wel dipjes hebben gehad hoor maar omdat Ronja toch heel onregelmatig dronk en eigenlijk altijd mocht drinken als ze dat wilde heb ik nooit gemerkt dat ze door een dipje ineens heel veel meer wilde drinken.

Wél merkte ik meteen verschil in mijn cupmaat toen ze gestopt was.
pi_57953734
Beterschap Webkim en Ticootje.

Die dipjes ken ik wel, heb ik meerdere keren gehad. Ik merkte goed dat ze dan 's avonds veel meer moeite moest doen om te drinken. Daardoor bleef ze honger houden en kon ze niet slapen. Gekolfde melk en veel kolven 's avonds en 's nachts bracht steeds de redding. Toen ze een tijdje terug wat vaker 's nachts ging drinken, merkte ik dat ook goed, er stond veel meer druk op m'n borsten.
*OUD heilige*
pi_57954041
Dipjes ken ik niet, alleen het vaker of onrustiger drinken. Toen ik net zwanger kon ik wel merken dat Merlijn het niet meer leuk vond. Maar omdat hij ouder was lostte zich dat vanzelf wel op. Of ik daadwerlijk minder voeding heb gehad kan ik eigenlijk niet goed zeggen. Merkte er aan mijn borsten zelf weinig van.

Gwen licht hevig (ja hoe moet ik het noemen) herrie te maken als ze drinkt. Niet het normalegeluid van het drinken maar net alsof er lucht in haar mond zit. Ze drinkt niet onrustig maar moet wel vaker boeren. Bij de fles doet ze precies hetzelfde. Zo raar. Ze is wel verkouden, soms lijkt het alsof ze daardoor de stroom niet aan kan, terwijl de borst vrij leeg aanvoelt. Ik ken dit niet van Merlijn .
pi_57954830
Ik heb nog steeds af en toe steken in mijn borsten..maar niet meer zo erg. Ook klikt Saartje als ze drinkt. Zou het nou dan tóch spruw zijn, of zijn die dingen ook verklaarbaar door iets anders?

Webkim beterschap!
Ticootje wat een lieve foto
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 16:54:17 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57960488
Dat xijn wel aanwijzingen voor spruw Maneki! Misschien toch maar aan de gentiaan of andere medicijnen.
pi_57960522
Nee, idd ook nooit iets gemerkt van dipjes of zo. Waarschijnlijk ook omdat Fons zeer onregelmatig drinkt. Ik vond de vraag hoeveel voedingen hij kreeg ook altijd zo moeilijk te beantwoorden...
Nu ja, ik herken over het algemeen eigenlijk zeer weinig van de problemen en dingen die hier dikwijls beschreven staan. Niet alleen hier trouwens, ook in het hele babytopic, ik herken totaal niks in die verhalen over schema's en zo.
Ik denk dat het ook allemaal veel makkelijker is als je je kindje altijd bij je kan houden. Het werkt niet altijd makkelijk, maar het bespaart wel veel kopzorgen.
pi_57960923
Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 18:53:02 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57962873
Goed idee Maneki.
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 19:14:12 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57963326
Goed plan Maneki want klikjes ken ik ook echt alleen van spruw.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57964247
jennifer klikt altijd....
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:10:14 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_57979048
klikken??

Ik ga er inmiddels vanuit dat ik droog sta, Ruben heeft nu al anderhalve week niet meer gedronken/willen drinken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:24 #151
94046 PM-girl
pi_57979511
Ik ken dat klikgeluid niet, maar dat is misschien omdat de spruw bij mij van binnen zat.
*
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:24:48 #152
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57980759
Nou huisarts geweest, die wist het zoals ik al bang was ook niet helemaal..nou heb ik een recept meegekregen voor 200 mg diflucan. Dat is toch nooit afdoende?
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:34:03 #153
94046 PM-girl
pi_57980941
Ik dacht - maar ik denk dat Nebelung en / of Owlet het precies weten - dat het beter werkt als je de eerste dosis dubbel neemt, dus 400 mg, en daarna telkens 200 mg.
*
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:43:30 #154
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981189
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:45:31 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57981249
Floortje 'klikte' ook toen ze spruw had...

Ik heb haar gisteren na laten kijken maar er was nu niets te vinden zei de kinderarts op het cb.
Ik heb wel wat pijnlijke tepels als ze drinkt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze tegenwoordig, als ze bíjna klaar is, gaat knauwen en trekken (auwtsj!)...

En nu lees ik in het verhaal van webkim dat je van die neusspray ook zere tepels kan krijgen? Ik gebruik dat spul ook sinds kort, dus wie weet ligt het dan daaraan....
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:11:03 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981938
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
*valt even binnen

Jawel, Maneki, het kan zijn dat één pil Diflucan afdoende is. Zo'n blauwe?
Ligt er aan hoever de spruw zich al heeft 'genesteld'. Als hij echt al ín je borsten zit kan het zijn dat je een zwaardere dosis nodig hebt.
Zo'n blauwe pil wordt ook vaak voorgeschreven als je vaginale candida hebt. dan is eentje over het algemeen ook voldoende.

Klikken was hier ook overigens een spruwsignaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:39 #157
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981980
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:45 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981986
Oh, en beterschap Webkim. Bah, borstontsteking...
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:13:34 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57982010
Waarom vanavond pas Maneki?
pi_57982562
het kan zijn dat eenmalig 200 mg voldoende is, maar de ideale dosering is een openingsdosis van 400 mg, vanaf de volgende dag 100 mg, 2 maal per dag gedurende minstens 2 weken. Op die manier weet je zeker dat alles weg is, als je eenmalig 200 neemt kan het heel goed zijn dat je nog spruw hebt die langzamerhand steeds minder goed op de Diflucan (is fluconazol) reageert en uiteindelijk ben je dan verder van huis.

meer info over fluconazol bij spruw: Eurolac

Maar goed, de meeste huisartsen durven al nauwelijks 200 mg voor te schrijven. Laat staan dat ze méér voorschrijven

Maneki, je doet het misschien al maar ga je Saartje ook tegelijk behandelen? Anders blijf je elkaar besmetten.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
geven? Het zal wel een typefoutje zijn maar ik neem aan dat de diflucan voor jou is en niet voor Saartje?
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:59:54 #161
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57983132
nemen ja..bedoelde ik!

Ik heb niets gekregen voor Saartje. Gadver wat een ellende
Saartje
  maandag 14 april 2008 @ 20:53:01 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58051320
Maneki, hoe gaat het met jullie inmiddels?

Mag ik even klagen?
Vanochtend heb ik Devin gevoed en hij dronk heel goed uit beide borsten. Op mijn werk heb ik niet gekolfd, doe ik vrijwel nooit meer, maar toen ik vanavond thuiskwam had ik eigenlijk wel verwacht dat meneer zou willen drinken. Maar nee dus, zowel de linker als rechter interesseerden hem niet
Nu ligt hij te slapen en hoewel ze niet op knallen staan ofzo, voel ik me wel een beetje naar. Ik wil zo graag, heb echt behoefte aan het intieme contact Het knuffelen en kussen dat we natuurlijk wel hebben gedaan haalt het niet bij live voeden.
Stom he, ik ben best een beetje verdrietig nu, ik mis hem....
  maandag 14 april 2008 @ 21:09:01 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58051931
Raar he, Kersjes, maar bedenk je maar dat Devin nu de leeftijd krijgt om zelf te beslissen of hij wil drinken. Hij wordt zelfstandiger en heeft je steeds minder nodig. En hij weet dat je er wel bent als hij het nodig heeft.

Soms vind ik het nog moeilijk dat Anna 's avonds gaat huilen en dan kan gaan slapen zonder bij me te drinken, dat ze me niet nodig heeft. Maar het is ook wel goed, ze kan meer zelf.
*OUD heilige*
  maandag 14 april 2008 @ 21:27:44 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58052592

Yppy, ik weet het.
Het hoort erbij, is de natuur, maar dat loslaten doet wel zeer soms.
pi_58052713
Ah kersjes Dat is gewoon soms niet leuk! En ook zo dubbel, het ene moment kan je wensen dat er even niet zo veel voedingsmoment zijn en als dat dan zo is dan is het ineens leeg en kaal!
Sta je niet op knappen inmiddels?

Maneki en Webkim, hoe is het nu?
  maandag 14 april 2008 @ 22:02:14 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58053906
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef owlet het volgende:
Sta je niet op knappen inmiddels?
Niet echt, maar ik ben voor de zekerheid toch maar wezen kolven. 120 cc was de opbrengst
  maandag 14 april 2008 @ 22:31:17 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58054937
Weet je wat iemand laatst tegen mij zei: "Je komt nooit los van je kinderen, maar je kinderen komen wel los van jou". Zo waar.

Ik vind het heerlijk om Jen zo dicht bij me te hebben, maar er zijn ook momenten dat ik het een hoop gedoe vind. Jen drinkt opzich wel goed, maar ze zuigt niet echt vacuum. Ze zuigt en laat dan los, en dat gewoon de hele tijd. Ik kan haar dus niet zomaar ergens voeden, omdat ze tig keer loslaat. Best lastig..
  woensdag 16 april 2008 @ 09:13:59 #168
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58081800
ooo men hebben ze met 4 maanden regeldage. Zoë komt al een paar nachten om het uur en vannacht of de 2,5 uur. Gister overdag bij de gastouder ook om de 2 uur voor een flesje. Ze heeft er zelfs extra bv uitgehaald voor in de middag. Nu heeft ze vanmorgen om 6 uur gedronken ongeveer en net wilde ze maar 1 borst maar door de 2 dagen en nahcten van zoveel productie sta ik iedere keer op klappen maar weet niet of ik nu moet kolven of niet oo wat kan het soms lastig zijn ook al is het de tweede.

Eergister bij de huisarts geweest ivm last van mijn knie. Een slijmbeursontsteking. En hij kijkt in de kinderwagen en zegt o je geeft zeker bv. Ik eh ja hoezo. Nou het is beter om te stoppen dan kan je medicijnen slikken tegen de pijn DUSSS. Heb hem meteen duidelijk gemaakt dat dat totaal geen optie is. O hoe oud is ze 4 maanden dan wil je zeker wel die 6 maanden vol maken he. Ehh mijn oudste heeft ruim 2 jaar bv gehad. Nou toen dacht ik dat de beste man een beroerte kr3eeg hihi.

Heb dan ook de medicijnen geweigerd en zie wel hoe het verder gaat. Is het nu iets wat alleen maar overgaat met medicijnen of is mijn leven in gevaar is het heel iets anders maar voor alleen maar pijnstilling ga ik de bv niet stoppen wat denkt ie wel zelfs niet na deze vreselijk nachten van voeden, huilen, honger, boeren, spugen, voeden, wat slapen en dan de ochtend brak wakker worden van gepruttel in de wieg en over het randje kijken en dan een stralende glimlach krijgen dat is toch geweldig daar doe je het toch voor.

Zo amen.
pi_58082204
Amen, inderdaad

Overigens zijn huisartsen vaak niet goed op de hoogte van wat wel en niet mag aan medicatie bij borstvoeding. In de openingspost van dit topic staat een link naar een lijst met heel veel medicijnen en daarbij een kleurcode om aan te geven wat wel en wat niet kan bij borstvoeding.
Bijsluiters zijn vaak heel voorzichtig op dat gebied omdat het moeilijk en vooral duur is om te onderzoeken wat een medicijn doet bij borstvoeding. Door dan aan te geven dat het in ieder geval niet bij borstvoeding mag dekken de producenten zich in maar het wil dan niet zeggen dat het ook echt niet kan.

beterschap, een slijmbeursontsteking is niet niks!
pi_58083072
Ik heb dus vrijdag die pil genomen en daarna was de pijn 2 dagen weg. Nu heb ik nog heel af en toe steken in m`n borsten en Saartje maakt soms wel dat klikgeluid bij het drinken, en soms niet. Best verwarrend dus eigenlijk :-/
Saartje
pi_58105666
Zit hier steeds meer me af te vragen of Gwen wel goed aan de borst ligt. Ze zuigt hem niet goed vacuüm namelijk. Naast het klokken maakt ze ook nog een ander geluid en moeten we haar weer laten boeren erna. Bij de fles doet ze precies hetzelfde. Het is alsof ze haar mondje niet goed omsloten heeft ofzo. Zelf merk ik er niks van, maar voor Gwen lijkt het me lastig. Anders aanleggen of opnieuw heeft niet veel zin. Wel haar nog dichter tegen mij aanhouden, althans soms wil dat helpen. Iemand nog tips?

Maneki, het is dan nog niet helemaal weg denk ik, toch een kuur vragn?
pi_58111245
Randa, ik heb echt precies hetzelfde. Jen zuigt niet helemaal goed aan. Ook aan de fles doet ze hetzelfde. Ik had gehoopt dat het met de tijd wel goed zou komen.

Ik merk wel dat als ik met haar 's ochtend ga liggen om te voeden dat het beter gaat. Maar als ik overdag ook ga liggen doet ze weer het smakken en klikken.
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 14:32:24 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58112049
Randa en Ticootje, is er al gekeken of het tongriempje niet te kort is? Ik zeg niet dat dit het probleem is maar het kan wel een oorzaak zijn.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58113219
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:32 schreef Lois het volgende:
Randa en Ticootje, is er al gekeken of het tongriempje niet te kort is? Ik zeg niet dat dit het probleem is maar het kan wel een oorzaak zijn.
Nee, bij Jen is het tongriempje juist goed. Bij mijzelf is het kort, ik kan mn tong niet uitsteken. Jen kan dat heeeel goed.
pi_58124367
Ik heb zojuist op borstvoeding.com gespeurd naar een antwoord op mijn vraag, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden.. Vandaar dat ik hem hier even stel.

Hoeveel tijd mag er maximaal tussen 2 voedingen zitten bij een kindje van 4500 gram, 10 weken oud?
Ik merk dat hij steeds langere tijd tussen 2 voedingen laat, voordat ik merk dat hij honger heeft. Normaal krijgt hij om de 4 uur, behalve 's nachts. Dan slaapt hij van 23.00 tot 7.00 ongeveer. Maar overdag lijkt het alsof hij ook met minder voedingen tevreden is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:33:37 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136622
Icicle, ik heb geen antwoord op je vraag. maar zo te lezen gaat de BV weer lekker! Fijn!

Maneki, het klinkt alsof de spruw nog niet helemaal weg was woensdag. Hoe is het nu inmiddels? Nieuwe medicatie vragen hoor, als je nog last hebt! En ook voor Saar. Daktarin gel, voor in haar mondje. Oh bah, wij zijn indertijd (ook) zo lang aan het sukkelen geweest omdat ik telkens te weinig kreeg voorgeschreven.

SAINT, respect! Sterkte met je ontsteking. Er is wel antibiotica die je mag slikken tijdens BV. Amoxiciline of zoiet in elk geval. Die heb ik ook gekregen tegen nierbekkenontsteking. Als je zoiets gaat slikken daarna wel even spruwsymptomen in de gaten houden, daar ben je dan vatbaarder voor.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:47:32 #177
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58136925
icicle 10 weken is al heel wat. Ik denk dat Colin het al aardig goed zelf kan regelen. Even letten op de bekende dingen, genoeg plasluiers, tevreden en allert zijn. Hou daarbij ook even in de gaten of hij netjes aan blijft komen.

Saint goed zeg dat je voet bij stuk hebt gehouden.
pi_58136932
Icicle, ik zou er geen vaste regel om weten maar met tien weken oud kan je volgens mij prima zijn ritme volgen als dat tenminste een beetje binnen het redelijke valt.
Ik zou zelf geen probleem hebben met een keer vijf uur tussen een voeding als het maar weer niet elke keer is. Denk ik. Lastig eigenlijk want als hij het zelf aan geeft en hij alles gaat verder goed qua ontwikkeling, poepen, plassen en noem maar op dan kan ik me geen reden bedenken waarom je perse voedingen moet gaan tussenproppen.

Heeft hij ook echt geen honger dan of geeft hij het minder duidelijk aan?

getver, Maneki. ik ben het helemaal met Moonah eens, dit klinkt alsof je langer en vooral steviger moet behandelen. Sterkte, wat is het toch een rottig iets, die spruw.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:09:26 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146405
Vervelend dat die spruw zo lang blijft. Wij kregen ook eerst te weinig medicijnen voorschreven. Ik heb de bijsluiter (na verdwijnen van de spruw nog een week smeren) voor moeten lezen aan de huisartsassistente om een extra recept te krijgen.
*OUD heilige*
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:13:55 #180
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146542
Nou ik ben weer geweest, zelfs gewapend met een folder van de VBN waar duidelijk in stond wat ze adviseren bij spruw, zowel in- als uitwenig maar enige wat hij er mee deed was hem vluchtig doorbladeren en weer terug gegevn. Volgens hem wordt er teveel afgedaan als spruw en had het na de vorige behandeling weg moeten zijn. Hij wil dat ik nu wat bv inlever bij de assistente zodat ze het daar op kweek kunnen zetten. Hij denkt aan een bacterie die de boosdoener is.
*diepe zucht*
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:14:26 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58146561
Nou ja, wat erg! En een weekend arts?
*OUD heilige*
pi_58146627
een bacterie in je melk
die is raar.... de enige manier dat ik me dat kan voorstellen is bij een borstonteking met abcesvorming enzo..
maar goed misschien mis ik iets...

zou gewoon morgen de weekend arts bellen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:20:43 #183
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58146760
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
Saartje
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:33 #184
94046 PM-girl
pi_58146869
He bah wat rot Maneki!
*
pi_58146951
Ik zou naar een weekendarts gaan, Maneki.
Ongelofelijk zeg...

overigens, als je tegen dit soort idioten aan blijft lopen dan zou je in ieder geval aan de slag kunnen met miconazolalf voor je tepels en gentiaanviolet voor Saar's mondje.

Miconazol is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en zelfs bij de drogist maar dan heet het voetschimmelcreme (even goed de ingredientenlijst kijken of het miconazol is en geen ander soort creme). Het is niet de bedoeling dat het in de mond van de baby komt. In de praktijk trekt het snel in en als je na de voeding smeert dan zal het wel ingetrokken zijn bij de volgende voeding. Anders kan je het afvegen

gentiaan violet kan je via eurolac krijgen, Gonneke is snel met opsturen dus als je vanavond zou bestellen heb je het misschien maandag al in huis. Het is een wat ouderwets middeltje maar het werkt en als het alternatief helemaal niets is dan zou ik het zeker proberen.

Sterkte!

* owlet gaat even een rondje met de hond lopen om af te koelen. Wat lopen er toch een hoop idioten van huisartsen rond. Er zou een keurmerk voor BV-vriendelijke huisartsen moeten komen
pi_58147079
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik moet m`n borsten blijkbaar wat vaker uitkoken
Weekendarts zou kunnen, maar dat zou ik dan weer achterbaks vinden van mezelf :-/
achterbaks?
Achterbaks vind ik het om jezelf niet goed bij te scholen en zo er voor te zorgen dat er minder babies borstvoeding krijgen terwijl de moeders van die babies het wel zo graag zouden willen. Want reken maar dat er vrouwen zijn die stoppen als ze steeds maar weer tegen dit soort problemen aan lopen.
Ieder zijn keuze maar als je gedwongen wordt te kiezen voor iets wat je niet wil, alleen maar omdat de zogenaamde hulpverleners verkeerde informatie geven dan is het wel heel zuur.

Over zuur gesproken: als je gevoelig bent voor schimmelachtige dingen dan kan je preventief na elke voeding je tepels wassen met water-azijn (3:1). De eventuele restjes daarvan zijn niet schadelijk voor de baby en schimmels houden niet van zuur. Maar, da's preventief. Als je eenmaal spruw hebt moet het behandeld worden.
pi_58147115
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:07 #188
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58147182
Maneki, wat een raar verhaal
Goed idee wat dat keurmerk betreft Owlet
Ik zie het helaas niet snel gebeuren, maar in een perfecte wereld zou het ideaal zijn.
pi_58155005
Bedankt voor jullie antwoorden Jelief en Owlet! Geeft me weer wat meer vertrouwen om maar gewoon op mijn gevoel af te gaan
Owlet, hij slaapt nog heel veel en wordt dan soms na een uurtje of 4-5 pas wakker en maakt dan soms van die smak geluidjes of zoekt zijn knuistjes (dat laatst doet hij pas sinds deze week eigenlijk).

Veel succes Maneki! Goed ook op je eigen gevoel af gaan.. niet of dat van één of andere dokter.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58155107
Dan zit hij gewoon lekker in een ritme van slapen en wakker worden als hij honger heeft. Smakken en knuistjes zoeken zijn vroege hongersignalen dus dat zit helemaal goed.
pi_58155449
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:

mijn "je kind is nu 6 maanden, dus bv is nu echt niet meer goed" huisarts is zelf weer zwanger
vermoed dat dat kind vast niet lang bv gaat krijgen...
En dat is dan huisarts...dat heeft dan zo'n geweldige studie afgerond...*zucht*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58156396
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef p_iglet het volgende:
oew... dan heb ik er nog wel een paar die ik voor die cursus wil opgeven owlet...

ik heb er ook nog wel een paar die ik wil opgeven

maneki wat balen, bellen jij niks achterbaks aan.

Saint hoe gaat het nu? knap van je om niks te nemen.

iemand ooit gehoord dat er kindjes zijn die niet genoeg aan bv hebben?
mama van 3 kids!
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:41:21 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58163983
Ja, vaak genoeg gehoord. Maar gewoon doorgegaan.
*OUD heilige*
pi_58166212
Laatst mocht ik bij de Hans Anders alleen op eigen risico mijn ogen op laten meten cq. bril aanschaffen. Omdat mijn ogen al twee jaar niet opgemeten wilde ik alleen weten hoeveel/of ze achteruit waren gegaan. Met de vraag "Geef je borstvoeding." begon het gezeik. Ik wist niet dat mijn ogen achteruit kunnen gaan bij borstvoeding, niet echt van gehoord en ook nog nooit opgewezen. En dan het voor eigen risico . als ik een bril nodig heb, heb ik er één nodig. Maar voelde me behoorlijk voor een stomme keuze gezet. Oké ze willen me gewoon geen bril verkopen. Donderdag moet ik met Merlijn naar de oogarts, zal het daar eens navragen. Lijkt me sterk dat ze er erg veel achteruit gaan. Ik zei ook al tegen het meisje, "eh wanneer mag ik dan wel een bril kopen, na 3 jaar als ik klaar ben met de borstvoeding."

Is dit nu een fabeltje of werkelijk waar??
pi_58166363
Oh Randa, haha. Ik heb precies hetzelfde gehad!!
Tijdens de zwangerschap kan er iets aan je oogbolling veranderen. Men zegt meestal dat dat weer goed is na een maand of 6 na de bevalling. Heeft dus met borstvoeding niks te maken verder, maar met de zwangerschap en ontzwangeren. Ik ben gewoon naar een andere brillenwinkel gegaan (maar toen was het al later dan 6 maanden na de bevalling)
Variety is the spice of life
pi_58166430
ik kreeg het ook te horen Randa...
ik ben toen ik zwanger was of net bevallen een keer naar de opticien geweest om de boel na te laten meten (moest vroeger altijd een bril, alleen zelden opgehad), en toen werd me ook verteld om terug te komen 2 maanden nadat ik gestopt was met bv geven. het kan tot 3/4 dioptrie schelen ofzo. Dus behoorlijk wat.

je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren
pi_58166464
Ben 6 weken na de bevalling ook geweest met de vraag wanneer ik mijn ogen op kon laten meten en toen was het geen probleem, ook al was het zoveel weken na de bevalling. Op internet vindt je er ook niet echt iets specifieks over terug en een topic op het borsvoedingsforum geeft ook tegenstrijdige adviezen. Moet ook wel zeggen dat ik dit meisje niet kende die dat borstvoedingsverhaal ophing.
pi_58166506
Ja maar als mijn zicht achteruit gaat wanneer moet je dan een bril aanschaffen, ze wilde me er schijnbaar gewoon geen verkopen .
pi_58166562
Heeft werkelijk geen ene drol met bv te maken dus. Niks noppes nada, echt niet Het heeft met ná de bevalling te maken (en bv geef je nou eenmaal na de bevalling)

Ik zou gewoon tot 6 na de bevalling maanden wachten en helemaal niks zeggen over borstvoeding of wat dan ook.
pi_58166608
Pm anders op het bv forum ****

[ Bericht 52% gewijzigd door nebelung op 19-04-2008 21:53:01 (naam weer weggehaald) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')