Maneki, nou zeg...

Weekendarts: doen!
Bij mij is de borstontsteking over, maar de vreselijke rugpijn tijdens en na het voeden niet.
Dus, gebeld met de LK. Diepliggende spruw, zei ze.
Maar ik had vanwege de antibiotica voor de borstontsteking met de Diflucan moeten stoppen op dag 4.
Of ik toen al wel verbetering had gevoeld, vroeg ze. Nee dus. En toen informeerde ze naar de dosering. 7x50 mg. was dat. En wat ik al in een artikel van Newman gelezen had bevestigde zij: die dosering is veel te laag; je hebt alleen al een startdosis van 400 nodig, gevolgd door een week (maar liever nog twee) 200 mg.
Dus ik terug naar de huisarts. Die me vertelde dat hij het al gezien had van die te lage dosering, maar dat zijn hio
(huisarts in opleiding) - die ik vorige keer had - een foutje had gemaakt. Ipv dat ie dan even belt als ie dat ontdekt.
Afijn, ik kon 64 capsules Diflucan gaan halen, maar de apotheek had er nog maar 7, wat nog niet eens genoeg was voor de start. Laat staan voor vandaag en morgen, als de apotheken dicht zijn. Kon dus later die dag nog eens terug, en Thomas heeft de hele boel bij elkaar geschreeuwd toen we heeeeeel lang op onze beurt moesten wachten.
Inmiddels heb ik al 12 van die capsules naar binnen gekiept en ik heb de indruk dat mijn rug zich al een beetje beter houdt. *klopt af*
En die kolf van Lois is inderdaad heel fijn. Maar mijn productie heeft ineens een sprong gemaakt, dus ik hoef gelukkig niet meer te kolven.
Maar als je het wel moet, ben je met deze wel snel klaar.
Hardloper.
IG @webkim