Updateje van mijn kant:
na de antibioticakuur leek de borstonsteking weg: de grote rode plek is nagenoeg weg en is aan het vervellen, ik heb geen koorts meer gehad, maar: ik blijf aan een kant een beurs aanvoelende borst houden, met een doorstralend naar mijn schouders en rug soort van vlammende pijn.
De huisarts-in-opleiding wist niet wat -ie ermee moest. Miconazol smeer ik nog steeds, maar dat haalt ook niets uit. Toen hij hoorde dat ik nu al 1 1/2 week 's avonds aan de ibuprofen 400 zit riep hij de huisarts zelf erbij. Ik begon over BVN en inwendige spruw en dat ik had gelezen dat dat naar je rug kan trekken.
Hij moest heeeeel erg zuchten en legde uit dat hij vindt dat mensen het veel te snel op spruw gooien omdat iedereen schimmels bij zich draagt en dat je die zelfs nodig hebt en dat ze geen kwaad kunnen als ze maar in evenwicht zijn. Inwendige spruw had hij moeite mee omdat je dat altijd pas achteraf kan diagnostiseren: ik mag Diflucan nemen en als het helpt blijkt dus achteraf dat het een diepe schimmel was.
Maar omdat je van een inwendige spruw niets op kweek kan zetten (zoals bijv. wel bij een vaginale schimmel, of spruw aan je tepel) kan hij nu nog niet zeggen of het dat wel is.
En Diflucan gaat hoe je het wendt of keert toch over in de melk. Ik wil het dus eigenlijk niet slikken: met een eenmalige dosis was hij niet bekend dus ik mag een kuur van een week gaan halen. Ik haal die wel op, maar kijk het toch nog even aan hoor.
Pfff. Er kan onderhand een lactatiekundige op me afstuderen.
Maar mijn huisarts is erg okee. En meedenkend. En wordt niet bozig als je met eigen ideeen komt. En dat voor zo'n oude arts... Ik tref het toch wel hoor (afgezien van de assistente dan

).
Hardloper.
IG @webkim