abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2008 @ 11:10:47 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57885293
Ok, anticonceptie.. Voor het eerst sinds ik met Swets ben, dat ik me daar druk over maak

Maar wel nodig.. NOG zo'n kadootje past niet meer in dit huis en auto
De uiteindelijke oplossing ben ik wel al uit, ik laat me steriliseren via de Essure methode, alleen voor het zo ver is zijn we natuurlijk wel een tijdje verder en dat heeft ook 6 maanden nodig voor het 100% veilig is. Ik zoek dus een oplossing voor een jaar ongeveer.
Zijn hier ervaringen met Cerazette? Invloed op de productie? Hoe zit het met doorbraakbloedingen?
Nuvaring? Kan dat nou wel of niet met bv? Iemand daar al ervaringen mee?
Mirena? Is dat niet 'too much' voor dat jaartje? Heeft dat invloed op de productie?

Aangezien ik normaal al een flinke productie-dip en dip in m'n TSR heb rond eisprong en menstruatie ben ik best bang voor productie-terugloop door anticonceptie.
Alleen zijn LAM en NFP geen optie (2x ondanks volledig op verzoek enzo toch na max. 4 mnd eerste menstruatie), onthouding is geen optie en condooms vind ik dus helemaal niks.

Oftewel... informatie-honger!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 april 2008 @ 11:13:13 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57885338
ET, ik heb de minipil (cerazette), geen invloed op de bv, maar ik ben nu wel ongesteld....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57885512
Anticonceptie, nog niet over nagedacht, dus daar kan ik je niks zinnigs over zeggen ET.

Net de huisarts maar eens gebeld, omdat ik nu echt door de grond ga tijdens en na het voeden. De eerste tien teugjes ofzo die Thomas neemt doen zo gruwelijk veel pijn. Daarna zakt het wel af, maar het blijft heel pijnlijk.En tot zeker een dikke twee uur na de voeding staan mijn borsten in brand. Tja, en dan is -ie al bijna weer aan de beurt, dus we blijven bezig.
En aangezien Thomas nu ook nog lichte glimmende lippen heeft aan de binnenkant en ik zo'n zelfde kleur tepelhof was ik toch wel redelijk overtuigd dat we toch spruw hebben. Maar de assistente wilde zo niets voorschrijven, omdat zij aan borstontsteking dacht. Maar: geen schijven, geen koorts (36.6), geen ziek gevoel, geen rode plekken. Ze gaat even overleggen en belt me terug en ik hoop dat ze daar mee opschiet. Ik kan de stof van mijn kleren al niet eens meer velen. Pfff...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57885819
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:10 schreef E.T. het volgende:
Ok, anticonceptie.. Voor het eerst sinds ik met Swets ben, dat ik me daar druk over maak !

Cerazette is de énige pil die niet ingrijpt in de productie, maar heeft als nadeel dat er wel doorbraakbloedingen kunnen komen (kan, hoeft dus niet) en dat deze zéér stipt moet worden ingenomen. En dan bedoel ik veel stipter nog dan andere pillen, gewoon elke dag zelfde tijdstip, geen variatie. Cerazette bevat geen oestrogeen. Van oestrogeen is bekend dat het invloed kan hebben op de melkproductie. Je hebt met cerazette geen stopweek.

Alle andere hormonale anticonceptie (die dus wel oestrogenen bevatten) kan wel invloed hebben op productie, ook de nuvaring dus.

Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, ik heb nooit anticonceptie hoeven gebruiken

Oei Webkim, dat klinkt echt heel erg als spruw. Ik zou het niet van de assistente af laten hangen, een arts moet dit beoordelen.
Variety is the spice of life
  maandag 7 april 2008 @ 11:40:56 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57885925
E.T. en iets als de persona? Die is uiteindelijk vrij nauwkeurig en dan hoef je maar een paar dagen met condooms aan de gang.
Ik weet als het goed is nog wel iemand die hem voor een zacht prijsje heeft voor je evt.
  maandag 7 april 2008 @ 11:42:56 #86
3011 E.T.
pi_57885954
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:35 schreef nebelung het volgende:

Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, ik heb nooit anticonceptie hoeven gebruiken
Dat dacht ik ook, na 2x ICSI
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 april 2008 @ 11:44:08 #87
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57885979
En je moet als je zélf denkt spruw te hebben je ook niet te snel laten afschepen hoor... Er zijn volgens mij heel wat huisartsen die het niet zo gauw onderkennen... Die speuren alleen naar echte witte plekken terwijl die niet eens zichtbaar hoeven te zijn...

Zet je moedergevoel voorop en laat je niet naar huis sturen .
pi_57886017
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:42 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, na 2x ICSI
Ja ik wou best graag een 'swetsje' doen eigenlijk, ik hoop er nog steeds op ach nee, ik ben te oud nou
Variety is the spice of life
pi_57886026
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
E.T. en iets als de persona? Die is uiteindelijk vrij nauwkeurig en dan hoef je maar een paar dagen met condooms aan de gang.
Ik weet als het goed is nog wel iemand die hem voor een zacht prijsje heeft voor je evt.

Dat is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft dacht ik. Door een andere hormoonhuishouding of zo.
  maandag 7 april 2008 @ 12:01:19 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57886382
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft dacht ik. Door een andere hormoonhuishouding of zo.
Oeps, dat wist ik niet.
Niks gezegd dan.
pi_57887328
Ik gebruik sinds een dikke maand cerazette, maar ik heb ook al de helft van de tijd bloedingen. (echt balen)
Ik denk dat ik ze iets stipter moet innemen, want de ene dag is het 22u, dan weer 22u30, dan eens 23u30, terug 22u...
pi_57887840
Hier implanon, weet niet of je dat ziet zitten voor een jaartje, maar wat mij betreft is het ideaal.
Heeft net als cerazette geen oestrogenen dus geen invloed op de bv.
En met een beetje mazzel word je ook al die tijd neit ongesteld!!
  maandag 7 april 2008 @ 14:16:20 #93
3011 E.T.
pi_57888913
Implanon heb ik gehad voor ik Swets leerde kennen.. 3 weken ongesteld, 1 week niet Ik was een van de ongelukkigen

Iksje, die bloedingen ben ik idd ook bang voor, maar ik vrees dat je daar alleen wat over te weten kunt komen door het daadwerkelijk uit te proberen.

Dat van die persona wist ik trouwens ook niet.
pi_57890906
De assistente wilde er niet aan hoor, spruw. De ha moest het eerst maar eens zien. "Kan dat vandaag nog?" vroeg ik, "want ik ga door de grond." Weer overleggen... Heb je koorts? (nee) Drinkt hij goed? (ja)
Ben je die oxyocinespray gaan gebruiken waar je een recept voor had? (ja)
Oh, dan zal het daar wel van zijn, daar kan je zere borsten van krijgen.

Toen werd ik dus boos. Zeer? Zeer?! Bij zeer had ik niet gebeld hoor, het is gewoon echt ver-schrik-ke-lijk pijnlijk, alleen al als er iemand naar kijkt. En Thomas heeft witte lippen, zei ik al. En en en en... (ik noemde nog wat symptomen op van de site van bvn die ik ook heb).

Met een hele diepe zucht schreef ze toen miconazolnitraat voor.
"Is dat voor mij of voor de baby?" vroeg ik.
"Voor u."
"En Thomas hoeft niet behandeld?"
"Die krijgt het via u wel binnen."
"Dus ik hoef het niet af te vegen voor een voeding?"
"Nee."

Dat vind ik gek, want ik lees overal van wel.

En heeft iemand van jullie wel eens Pau d'Arca thee gebruikt? Schijn je te kunnen kopen bij de reformzaak en moet een ware schimmeluitroeier zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:10:29 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57890978
Nou ja zeg...
Ik zou morgen weer bellen voor een afspraak en als zij vraagt waarom zeggen dat het haar geen fuck aan gaat!
Nee, ik ben ook niet zo'n held hoor.
Ik vind dit echt te gek hoor...
pi_57891083
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja zeg...
Ik zou morgen weer bellen voor een afspraak en als zij vraagt waarom zeggen dat het haar geen fuck aan gaat!
Nee, ik ben ook niet zo'n held hoor.
Ik vind dit echt te gek hoor...
Ik ook, maar morgen duurt me eigenlijk te lang. Ik lig al twee nachten wakker omdat ik in de fik sta van voren.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:40:26 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57891585
Als je ongesteld bent, smaak je dan anders?? Echt Jennifer maakt er een zooitje van!
Ze drinkt wel voldoende, maar vraag niet hoe. Ze trekt een heel vies gezicht als ze aan de tiet gaat. (en ja ik heb me wel gewoon gewassen)
pi_57898404
-delete dubbel post-
pi_57898422
Meestal smaak je de week ervoor anders, maar tijdens kan ook Zouter dacht ik. Zou dus met een paar dagen over moeten zijn.

ET, onze ha wilde alleen Mirena doen bijv bv (naast minipil ed) als je zeker wist iig de komende 5jr geen kinderen te willen krijgen. Dus dat zou dan wel kunnen waarschijnlijk maar de ervaringen met bv zijn wisselend. Op het borstvoedingsforum is wel veel info te vinden.
Hormonale ancitonceptie wordt de eerste 6 weken iig door de WHO afgeraden (zo uit mn hoofd) omdat de invloed ervan op de ontwikkelende hersenen nog niet volledig bekend is.
pi_57899820
Webkim, die thee is nogal omstreden. Of eigenlijk: er blijven bakerpraatjes bestaan waarbij het aangeraden wordt maar de "experts" raden het absoluut af omdat het de bloedstolling kan beinvloeden. Liever niet gebruiken dus.
Als je ondertussen en ander middel wilt gebruiken bij Thomas kan je gentiaanviolet overwegen maar eigenlijk denk ik dat je in jouw toestand gewoon stevig moet behandelen. Zowel jij als Thomas
Is die huisarts nou helemaal $%^&**&^%
  Jubileum moderator dinsdag 8 april 2008 @ 09:04:52 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57904150
Ik zou vandaag opnieuw bellen Webkim en een afspraak eisen. Zijn ze nou helemaal betoeterd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:17:33 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905423
Dat mens is echt gecompleet rijp voor ... * vul in wat van toepassing is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905772
Als het inwendige spruw is, kan ik me ook niet voorstellen dat een zalfje helpt. De fluconazol heb ik toen ook om moeten zeuren maar overal op internet staat die toch wel als medicijn vermeld bij deze spruw. Merlijn heb ik toen ook niet laten behandelen, had helemaal geen tekenen van spruw. Ik had er al veels te lang mee rondgelopen toen dat de kolven en blaren op mijn tepels zaten, ben er na de kuur nog mee naar lacatatiekundige geweest en kreeg nog bosbessensap voor de blaren voorgeschreven. Dus er echt mee verder gaan.
pi_57906292
Heb je Merlijn toen helemaal niet behandeld?
pi_57906611
Merlijn is toen helemaal niet behandeld. Ik had vooral pijn, steken in mijn borsten witte blaren en kloven. Merlijn had nergens last van, hij was toen 8 maanden ofzo. Is daarna ook niet meer teruggekomen.
pi_57906659
Wat fijn, en wat een geluk hebben jullie dan gehad want over het algemeen is het toch wel nodig om ook de baby te behandelen.
pi_57907611
webkim heb je de ha nog gebeld?
wat een ..... van een assistent zeg

mag ik even klagen?
ik heb van de ha een medicijn gekregen omdat ik gigantisch veel vocht vast hou in mijn voeten en mijn onderdruk ook veel te hoog is. dus ik belde op dat ik bevallen was en dat mijn bloeddruk te hoog was. ow dan zal ik even de ha vragen zegt die assistent. dus heb ik plaspilletjes gekregen en dat kon dus volgens de ha geen kwaad.
nu keek ik in de bijsluiter terwijl ik het al ingenomen had en staat dat het in de bv terecht komt.
ik ben zo laaiend en ga dadelijk als hij uit zijn pauze is even weer bellen grrrr

genoeg geklaagd tijd om madam maar eens wakker te maken voor te drinken mama overstroomt
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:45:23 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908103
Tja, volgende keer dus toch maar eerst de bijsluiter lezen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57908169
popples, je kunt even op borstvoeding.com kijken, daar staat een hele lijst met medicatie of het wel of niet kan...

bijsluiters zijn vaak heeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig en bevatten vaak ook oude informatie.
pi_57908651
Zo heb ik ook nog een recept liggen voor Zyrtec. Volgens de lijst is de werkzame stof groen. Het mag dus wel in combinatie met borstvoeding. De longarts vindt eigenlijk van niet omdat de bijsluiter dat zegt. Vind het ook moeilijk om te kijken wat wel en niet mag. Heb nu wel iets voorgeschreven gekregen wat wel mag met de borstvoeding, maar dat zal mij maar beperkt helpen bij de alllergiën. Moelijk hoor. Gebruik nu dus maar niets. Misschein morgen even met de huisarts overleggen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:37:40 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57909057
Ik denk dat Jennifer aan het regelen is. Ze wil opeens weer vaker eten, en ze wil nu alleen maar lekker eten als ik erbij ga liggen. Toch als ik 's avonds kolf dan krijg ik ongeveer 160 a 200 cc. Het lijkt mij toch niet dat dat te weinig is?? Of heb ik nou gewoon een hongerwolfje. Ik trouwens wel hele flinke plasluiers zo!
pi_57909566
Wat je kolft zegt helemaal niets over wat Jennifer krijgt Of bedoel je dat dat misschien te weinig is voor haar om uit het flesje te drinken? Want in dat geval merk je het snel genoeg omdat ze korter daarna komt voor nog een voeding.
Lekker aan toe geven, des te sneller zijn jullie er van af.
Het gaat goed he, met jullie?
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:14:38 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57909786
Webkim, dit klinkt als de spruw die ik had, dat was inwendig. Bij mij heeft het smeren bij mij en Simon niet echt geholpen, het drukte telkens wel de spruw even de kop in, maar kwam weer terug.
Daardoor uiteindelijk een aantal borstontstekingen gehad
Wat uiteindelijk wel werkte, was Diflucan. Een loeiduur medicijn (maar vergoed door vgz) en snel werkend!

Ik ben nu inmiddels zover bij mijn huisarts dat ik de minste of geringste klacht telefonisch meld aan hem en dan het recept zo krijg, of evt een recept voor het weekend vast ofzo! Kortom, hij heeft goed door dat ik mijn lichaam goed aanvoel wat dat betreft.

Mocht het smeren niet goed aanslaan (en het alles goed wassen op min. 60 graden enzo, zoals spuugdoekjes etc) dan is het misschien iets om je huisarts te vragen naar medicatie.

Succes, want spruw sucks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:16:04 #114
94046 PM-girl
pi_57909819
O en hier still going strong! Sinds het bannen van de speen, merk ik heel duidelijk dat de vraag toeneemt (en dus ook weer het aanbod). Mijn decollete is weer aanwezig!
*
pi_57910781
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:03:58 #116
94046 PM-girl
pi_57910877
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:59 schreef owlet het volgende:
yay voor Simon en PM
oh, had ik al verteld over onze speenbanpoging?
Nee, maar ik bedacht het me, net voor ik wilde vragen of Ronja ook meer was gaan drinken sinds de speenexit
*
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:29:27 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57916482
Op zo'n moment ben ik blij dat Anna nooit een speentje wilde.

Zo'n assistente heeft onze huisarts ook. Ik heb J. wel eens laten bellen omdat ik het zelf niet meer durfde. Wilde toen ook een afspraak, maar het 'was echt geen spruw' volgens haar.

Ze gaat nu echt grapjes maken tijdens het drinken. Draait ze zich om en gaat naar J. kijken. En ik zeg dan: "ben je klaar met drinken Anna?" En dan moet ze zo lachen. En weer verder drinken natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:27:39 #118
94046 PM-girl
pi_57919356
Leuk he, die grapjes die ze zelf zo bedenken!
Hoe vaak drinkt Anna nog, ochtend en avond?
*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:44:23 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57919810
Elke ochtend en daarnaast 's nachts als ze niet lekker is. Dat is nu weer ruim een week geleden voor de laatste keer. Geen idee hoe lang ze zo door wil gaan, maar als ze nu stopt, is het tenminste haar eigen keuze.

Hoe vaak drinkt Simon nu?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:59:35 #120
94046 PM-girl
pi_57920234
's Ochtends en 's avonds. Sinds de speen eruit is, een enkele keer extra rond 22 uur ongeveer, maar dat is tijdelijk denk ik.
Mooi om te zien hoe de productie zich ook nu nog gewoon aanpast aan de vraag!
*
pi_57920476
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:48 #122
94046 PM-girl
pi_57920533
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek dat jullie dat echt merken van die produktie. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel het nu nog zou zijn en of het soms meer of minder wordt.
Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
*
pi_57920729
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik voel het zelf, de tsr komt nu wat sneller en daarbij zie ik het ook in de spiegel
Hehe, ik heb gelukkig (buiten de eerste week na de bevalling) nog steeds dezelfde maat dan voor de zwangerschap.
pi_57927092
Lucky you... ik zit nog steeds een cup groter en pas dus niet meer in mijn oude bh's
Heb nu een mooie voedingsbeha gevonden bij h&m, maar bij te veel stuwing zijn de beugels pijnlijk.
pi_57927119
Ja, moest Fons er me niet regelmatig op wijzen, zou ik vast zelf vergeten dat ik borstvoeding geef.
Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van voedingsbh's, zoogcompressen en zo.
pi_57927225
Ik droeg toch al geen bh's, maar mijn borsten vind ik groot op het moment. Mijn hempjes met een beetje ondersteuning passen net. Met het risico dat er af en toe bijna iets uitvalt . Na een jaar waren ze bij Merlijn toen wel wat geslonken, maar dat ging zo geleidelijk.

Mevrouw hier heeft gisteren voor het eerst de fles geweigerd. Ze had wel honger en was aan het zoeken, maar de fles wild ze echt niet. En ze dronk al zo goed uit de fles. Gisteren had ze wel voor 19.00 drinken gehad en kwam ik om 23.00 thuis. Ze heeft gelijk twee borsten en een toetje gehad. Zo een honger had ze. Op zich was het niet erg en hoefde ze niet uit fles te drinken, maar we hopen toch dat ze straks wel goed uit de fles drinkt als ze naar het KDV gaat.
pi_57930012
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57930353
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:08 schreef Webkim het volgende:
Borstontsteking. 40 graden koorts. Bah!
Sterkte!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 9 april 2008 @ 11:23:34 #129
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57930368
Webkim, dus toch
En wat een trut van een assistente dat ze jou en je klachten niet serieus heeft genomen
Veel rusten de komende tijd (en dat vond je al zo leuk...), veel drinken en aarzel niet om paracetamol te nemen tegen de pijn.
Sterkte en beterschap
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 april 2008 @ 11:59:16 #130
3011 E.T.
pi_57931196
Webkim
  Jubileum moderator woensdag 9 april 2008 @ 12:32:03 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57931953
He verdorie Webkim, dus toch nog! Beterschap
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57932010
Webkim Beterschap!!
  woensdag 9 april 2008 @ 19:35:53 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57940857
Webkim, dat is flink balen! Bah. Thomas goed laten drinken aan die borst. (toch?)

Ik heb een verstopte melkklier die maar niet weggaat, ik moet mijn borst goed in de gaten houden, grote kans op ontsteking. (en de andere bobbel zijn goedaardige cellen, als het groter wordt kijken we verder)

In slaap gevallen...

Vandaag gaat het een stuk beter!! pfffff... Ik was gister kapot..elk uur drinken.. das echt teveel.
  woensdag 9 april 2008 @ 20:40:39 #134
94046 PM-girl
pi_57942492
Och Kim! Heb je ook antibiotica? Beterschap hoor!
*
  woensdag 9 april 2008 @ 21:07:59 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57943087
Webkim, heel veel sterkte!
Wat mij erg hielp was om de ontstekingsplek warm te maken (cosi-bag kruik erop) vlak voor het voeden. Dan zetten je aders wat uit geloof ik en dan stroomt het bloed beter en de melk ook. Dan is het sneller weg. En de warmte vond ik prettig.

Maar er zijn ook redenen om juist kou aan te brengen.

Iig heel veel sterkte en met een paar dagen is het hopelijk beter!

En verder een voor alle borstvoedende mama's. Ik mis het echt heel erg, maar het ging gewoon niet meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57945421
Het zit ook nog eens aan beide kanten, dus ik heb een flinke antibioticakuur gekregen. Het gekke is dat voeden ondertussen helemaal niet meer zo pijnlijk is, maar ik zit onder de rode plekken en die koorts wil ook nog niet echt zakken. Ach, lekker de hele middag samen met Thomas in bed gelegen en hem heel heel heel vaak laten drinken. Wat mijn grote beer uiteraard geen probleem vond.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57952961
Webkim, wat balen zeg. En wat ga je er goed mee om Hopelijk zijn jullie er snel van af, heb je nu inmiddels ook wel wat tegen de spruw?
  donderdag 10 april 2008 @ 11:21:10 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57953233
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Heb jij ooit last gehad van of gemerkt dat je een dip had?
Ik bedoel dit: Je hoort zo vaak over dipjes in de produktie maar ik kan mij niet herinneren dat ik het als zodanig heb aangemerkt. Emma kwam wel eens veel vaker maar ik heb nooit kunnen merken dat de produktie omlaag ging. Behalve dan dat ik opeengegeven moment het kolven verleerd was en niet meer dan 15 ml kolfde. De kolf is nu dan ook de deur uit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57953277
daar kun je goed ziek van zijn webkim. hopelijk slaat de antibiotica snel aan. veel rust nemen en thomas veel laten drinken zijn inderdaad 't beste wat je kunt doen. beterschap!
pi_57953345
Ik heb dat ook nooit echt gemerkt, behalve vlak voor ik ging stoppen. Althans, ze kwam niet vaker maar ze ging wat trekken en mopperen tijdens de nachtvoeding dus ik denk dat het toen al wat aan het teruglopen was.

Ik zal ook vast wel dipjes hebben gehad hoor maar omdat Ronja toch heel onregelmatig dronk en eigenlijk altijd mocht drinken als ze dat wilde heb ik nooit gemerkt dat ze door een dipje ineens heel veel meer wilde drinken.

Wél merkte ik meteen verschil in mijn cupmaat toen ze gestopt was.
pi_57953734
Beterschap Webkim en Ticootje.

Die dipjes ken ik wel, heb ik meerdere keren gehad. Ik merkte goed dat ze dan 's avonds veel meer moeite moest doen om te drinken. Daardoor bleef ze honger houden en kon ze niet slapen. Gekolfde melk en veel kolven 's avonds en 's nachts bracht steeds de redding. Toen ze een tijdje terug wat vaker 's nachts ging drinken, merkte ik dat ook goed, er stond veel meer druk op m'n borsten.
*OUD heilige*
pi_57954041
Dipjes ken ik niet, alleen het vaker of onrustiger drinken. Toen ik net zwanger kon ik wel merken dat Merlijn het niet meer leuk vond. Maar omdat hij ouder was lostte zich dat vanzelf wel op. Of ik daadwerlijk minder voeding heb gehad kan ik eigenlijk niet goed zeggen. Merkte er aan mijn borsten zelf weinig van.

Gwen licht hevig (ja hoe moet ik het noemen) herrie te maken als ze drinkt. Niet het normalegeluid van het drinken maar net alsof er lucht in haar mond zit. Ze drinkt niet onrustig maar moet wel vaker boeren. Bij de fles doet ze precies hetzelfde. Zo raar. Ze is wel verkouden, soms lijkt het alsof ze daardoor de stroom niet aan kan, terwijl de borst vrij leeg aanvoelt. Ik ken dit niet van Merlijn .
pi_57954830
Ik heb nog steeds af en toe steken in mijn borsten..maar niet meer zo erg. Ook klikt Saartje als ze drinkt. Zou het nou dan tóch spruw zijn, of zijn die dingen ook verklaarbaar door iets anders?

Webkim beterschap!
Ticootje wat een lieve foto
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 16:54:17 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57960488
Dat xijn wel aanwijzingen voor spruw Maneki! Misschien toch maar aan de gentiaan of andere medicijnen.
pi_57960522
Nee, idd ook nooit iets gemerkt van dipjes of zo. Waarschijnlijk ook omdat Fons zeer onregelmatig drinkt. Ik vond de vraag hoeveel voedingen hij kreeg ook altijd zo moeilijk te beantwoorden...
Nu ja, ik herken over het algemeen eigenlijk zeer weinig van de problemen en dingen die hier dikwijls beschreven staan. Niet alleen hier trouwens, ook in het hele babytopic, ik herken totaal niks in die verhalen over schema's en zo.
Ik denk dat het ook allemaal veel makkelijker is als je je kindje altijd bij je kan houden. Het werkt niet altijd makkelijk, maar het bespaart wel veel kopzorgen.
pi_57960923
Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen
Saartje
  donderdag 10 april 2008 @ 18:53:02 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57962873
Goed idee Maneki.
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 19:14:12 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57963326
Goed plan Maneki want klikjes ken ik ook echt alleen van spruw.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57964247
jennifer klikt altijd....
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:10:14 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_57979048
klikken??

Ik ga er inmiddels vanuit dat ik droog sta, Ruben heeft nu al anderhalve week niet meer gedronken/willen drinken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:24 #151
94046 PM-girl
pi_57979511
Ik ken dat klikgeluid niet, maar dat is misschien omdat de spruw bij mij van binnen zat.
*
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:24:48 #152
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57980759
Nou huisarts geweest, die wist het zoals ik al bang was ook niet helemaal..nou heb ik een recept meegekregen voor 200 mg diflucan. Dat is toch nooit afdoende?
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:34:03 #153
94046 PM-girl
pi_57980941
Ik dacht - maar ik denk dat Nebelung en / of Owlet het precies weten - dat het beter werkt als je de eerste dosis dubbel neemt, dus 400 mg, en daarna telkens 200 mg.
*
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:43:30 #154
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981189
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:45:31 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57981249
Floortje 'klikte' ook toen ze spruw had...

Ik heb haar gisteren na laten kijken maar er was nu niets te vinden zei de kinderarts op het cb.
Ik heb wel wat pijnlijke tepels als ze drinkt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze tegenwoordig, als ze bíjna klaar is, gaat knauwen en trekken (auwtsj!)...

En nu lees ik in het verhaal van webkim dat je van die neusspray ook zere tepels kan krijgen? Ik gebruik dat spul ook sinds kort, dus wie weet ligt het dan daaraan....
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:11:03 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981938
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
kheb welgeteld een (1) pil meegekregen, dat zou voldoende moeten zijn volgens de huisarts.
*valt even binnen

Jawel, Maneki, het kan zijn dat één pil Diflucan afdoende is. Zo'n blauwe?
Ligt er aan hoever de spruw zich al heeft 'genesteld'. Als hij echt al ín je borsten zit kan het zijn dat je een zwaardere dosis nodig hebt.
Zo'n blauwe pil wordt ook vaak voorgeschreven als je vaginale candida hebt. dan is eentje over het algemeen ook voldoende.

Klikken was hier ook overigens een spruwsignaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:39 #157
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57981980
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
Saartje
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:45 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57981986
Oh, en beterschap Webkim. Bah, borstontsteking...
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:13:34 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57982010
Waarom vanavond pas Maneki?
pi_57982562
het kan zijn dat eenmalig 200 mg voldoende is, maar de ideale dosering is een openingsdosis van 400 mg, vanaf de volgende dag 100 mg, 2 maal per dag gedurende minstens 2 weken. Op die manier weet je zeker dat alles weg is, als je eenmalig 200 neemt kan het heel goed zijn dat je nog spruw hebt die langzamerhand steeds minder goed op de Diflucan (is fluconazol) reageert en uiteindelijk ben je dan verder van huis.

meer info over fluconazol bij spruw: Eurolac

Maar goed, de meeste huisartsen durven al nauwelijks 200 mg voor te schrijven. Laat staan dat ze méér voorschrijven

Maneki, je doet het misschien al maar ga je Saartje ook tegelijk behandelen? Anders blijf je elkaar besmetten.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik weet niet of hij blauw is, heb de verpakking nog niet geopend Naja, dan ga ik hem vanavond na m`n laatste voeding maar geven, dan heeft het lekker de tijd om in te werken
geven? Het zal wel een typefoutje zijn maar ik neem aan dat de diflucan voor jou is en niet voor Saartje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')