quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:07 schreef _lotje_ het volgende:
gister voor t eerst geprobeerd of meneer de fles wil, n halfje om te testen, en dat ging er heeel makkelijk in !
hij dronk het in 1 ruk leeg zonder mokken, en toen t op was wassie niet blij.
toen heb ik m weer zelf aangelegd en toen issie gewoon lekker verder gegaan aan de borst.
maar t kolven tussendoor... ik word nog steeds lichtelijk gefrustreerd, want op zn meest krijg ik er 50cc uit in totaal, zo ben k dus de hele dag aan t pompen om straks n dagvoorraad te krijgen. en als ze vol zijn, als k weer werk ofzo, krijg ik er dus ook niet meer uit dan dat.
blijven proberen enzo, maar k kan hier heel slecht tegen...
hoe slecht is het om flesvoeding te geven op de dagen dat ikzelf er niet ben?
ik zal sowieso blijven pompen om de boel ook opgang te houden natuurlijk, maar ik krijg nooit genoeg bij elkaar tenzij ik niks anders meer doe dan dat.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:45 schreef Randa_v het volgende:
Niet te negatief zien Lotje, de opbrengst vind ik best netjes als je bedenkt dat je kindje natuurlijk ook nog drinkt. Als je eenmaal weer aan het werk gaat zal de opbrengst als het goed wel is wel wat hoger zijn omdat je kolft ipv een voeding, dat is toch anders dan tussendoor.
Mijn opbrengst was op het werk ook nooit erg hoog, (120 ml per keer net 1 voeding). Merlijn heb ik voor de 6 maanden toen wel de hele tijd BV kunnen geven uit de fles en na de 6 maanden kreeg hij soms ook kv op het KDV. Voor die tijd wilde ik het zelf niet. Na 9 maanden ben ik ook weer gestopt met de kv en kreeg hij eigenlijk ook geen bv meer mee en mocht hij gewone (aangelengde) melk drinken en water/diksap met de andere kindjes. Toen ben ik ook gestopt met kolven. Als ik voor de voedingen deed kolven, kolfde ik 's ochtends voor ik Merlijn deed voeden 1 borst af. Merlijn kreeg dan de andere en een toetje uit de borst die was afgekolft. 's Ochtends zitten je borst het volst na de nacht, de beste tijd om te kolven. Verder kolfde ik ook regelmatig als ik thuiskwam omdat mijn borsten dan op knappen stonden en Merlijn het op dat moment niet bliefde, geen honger had of genoeg aan één borst. De andere leverde dan meestal toch nog wel iets op. Verder deed ik 's avonds ook nog weleens proberen, maar de opbrengst was dan altijd laag omdat je 's avonds toch al vaak minder aanmaakt dan de rest van de dag.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:04 schreef Troel het volgende:
lotje, een ding heb ik inmiddels geleerd: hoe meer zorgen je maakt dat het niet voldoende is, hoe minder het gaat worden. Als je het gekolfde nu nog niet nodig hebt, geen zorgen over maken, dat komt echt wel goed
Ok, das zeker goed nieuws!quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef poemojn het volgende:
Nog niet hier geplaatst toch? Stamcellen ontdekt in moedermelk (engels).
Ik heb er geen ervaring mee. Wle heeft Emma al twee (of drie?) keer een kuurtje gehad. En daarna geen spruw gekregen. Wat ik wil zeggen is dat de kans op spruw bestaat, het is niet gezegd dat als jij die kuur neemt dat jullie dan ook perse spruw krijgen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:41 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoi allemaal!
Joehoe! Volgende week alweer een jaar borstvoeding voor Ryan
Alleen ben ik nu behoorlijk ziek (wie niet...) Heb een antibiotica kuur gekregen Amoxicilline. Mijn ha zei dat het wel in de melk terecht komt en dat Ryan hierdoor Diarree en/of spruw kan krijgen. Ik durf er nu niet aan te beginnen eigenlijk. Ik heb gister veel erover gelezen en kom uit dat het volgens Thomas Hale een L1 medicijn is dus veilig met BV maar is het het waard om spruw te kunnen krijgen vraag ik mij af.. Ja, zoals ik mij nu voel kan ook niet maar ik ben toch bang dat het misschien kwaad kan.
Iemand ervaring hiermee?
Dankjullie!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |