abonnement Unibet Coolblue
pi_55540012
Deel 26!

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en ca

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...
- Dat 'FOK!' oorspronkelijk een afkorting was van 'Fokked Op Kids', maar later gewoon een naam op zich werd...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.

Brand los zou ik zeggen, dan kunnen we nu weer lachen/gieren/brullen om 'vers' materiaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Brammie1 op 25-12-2007 23:44:03 ]
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_55540019
Ik kan geen link meer vinden naar deel 24, wie wel?
Wel lekker blijven plakken hè?
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2007 @ 23:10:44 #4
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_55540220
Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

en dat heb ik me jaren lang afgevraagd, waarom er zoveel plaatsen ausfahrt heette

ook zag ik een keer in Duitsland een bus met daar op "sonderfahrt", ik dus vragen waar dat ligt

en dat ik niet de enige was die wel eens moment had waar je bij denkt "hm, dit heb ik eerder mee gemaakt", sterker nog, ik kwam er achter dat er zelfs een woord voor bestond "Dejavu"
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_55540664
-dat boerderijen die ver weg stonden ook niet automatisch heel erg klein waren...
10 kleine inktvisjes zwommen naar de zee....
1 die zei; ik ga niet mee!
pi_55543353
Dat Dolf van Alfred j kwak eigenlijk Hitler is.



[ Bericht 25% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 26-12-2007 02:06:40 ]
pi_55550501
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat Dolf van Alfred j kwak eigenlijk Hitler is.

[ afbeelding ]
Die kan ook wel in de OP nu .
pi_55554960
Ik snapte nooit hoe een geboorte in elkaar stak. Ik was er namelijk stellig van overtuigd dat de navelstreng de ene navel in ging en de andere uit. Waarom heb je anders beide een navelstreng?

Ik zat dus in m'n hoofd hele constructies te bedenken hoe de navelstreng dan door de buik van de moeder heen ging als het kind geboren werd, of dat kinderen eigenlijk uit je navel komen.

Nou ja, echt te dom voor worden, maar je bent kind, dan mag dat nog
pi_55556956
Hoe buitenspel werkte
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_55599144
Volgens mij moeten we de nummering van dit topicdeel even aanpassen.... Nr. 26 bestaat nl. al:

Dingen die je pas jaaaren later begrepen hebt #24

Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #25

Dingen die je pas jaaaren later begrepen hebt #25

Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #26

Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #27


Het nieuwe deel zou dan dus eigenlijk nr. 28 moeten worden.
Misschien kan een modje dit even wijzigen?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_55602315
Dat Marokko Noord-Afrika is.

Had altijd gedacht dat het een tikkeltje meer naar het midden-oosten lag.

Ik interesseer me duidelijk niet voor topografie
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_55602809
Ik kwam er pas jaaren later achter dat er ook engelstalige liedjes door Nederlanders gezongen konden worden
pi_55626549
TVP
pi_55641399
Jaaaren later begreep ik pas met de dienstregeling bij de bushalte, dat met 'zon en feestdagen' zondagen en feestdagen bedoeld werd, en niet wat ik altijd dacht, de feestdagen en dagen dat het bijzonder zonnig was.
Take the risk or lose the chance
pi_55641869
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Jaaaren later begreep ik pas met de dienstregeling bij de bushalte, dat met 'zon en feestdagen' zondagen en feestdagen bedoeld werd, en niet wat ik altijd dacht, de feestdagen en dagen dat het bijzonder zonnig was.
OMG....ROFL
Waarom zou je dan een andere dienstregeling hebben...daar ook over nagedacht?
  zondag 30 december 2007 @ 01:20:24 #16
69994 seto
-|||--------|||-
pi_55642061


Dat het FILA was en niet FILS (weet ook niet meer hoe ik daarbij kwam als kind).
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 30 december 2007 @ 01:35:56 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_55642471
Dat niet alle mensen die een kaars voor hun raam hadden staan op iemand aan het wachten waren.

Ik stam nog uit de tijd dat Rob de Nijs een hit had met het nummer 'Zet een kaars voor je raam vannacht'
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_55644521
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:13 schreef Drifter__ het volgende:
Waarom zou je dan een andere dienstregeling hebben...daar ook over nagedacht?
Omdat op zonnige dagen het veel minder erg is om op de bus te moeten wachten, waardoor de bus op die dagen minder ritjes per uur kan maken, natuurlijk !
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]

Dat het FILA was en niet FILS (weet ook niet meer hoe ik daarbij kwam als kind).
De 'A' lijkt in het logo op de 's' zoals je 'm waarschijnlijk op de basisschool leerde schrijven .
pi_55648064
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:13 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

OMG....ROFL
Waarom zou je dan een andere dienstregeling hebben...daar ook over nagedacht?
Ja nouja toen was ik nog relatief jong en wist ik dat allemaal niet zo precies.
Take the risk or lose the chance
pi_55650190
Dat je voor een oom ook een neef bent (of natuurlijk "nicht" als je een vrouwtje bent).
Daar kwam ik pas achter toen ik me af ging vragen wat alle benamingen in een familie zijn en ik dacht dat alleen de kinderen van ooms en tantes neven en nichten werden genoemd.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 30 december 2007 @ 16:22:49 #22
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_55656084
Dat voor pakweg '70 niet alles zwart/wit was.
Bier ende tieten.
pi_55656285
Ah, een nieuwe. TVP
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zondag 30 december 2007 @ 21:17:31 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55663400
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:22 schreef Monotomo het volgende:
Dat voor pakweg '70 niet alles zwart/wit was.
lees de OP eens zou ik zeggen _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 30 december 2007 @ 22:43:15 #25
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_55665895
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:17 schreef PeZu het volgende:

[..]

lees de OP eens zou ik zeggen _!
Tijd is geld.
Bier ende tieten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')