abonnement Unibet Coolblue
pi_50966104
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50966230
hoe zet je het plaatje in het midden?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:13:42 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50967914
nou ik kom weer gezellig meerammelen
bij mij is het bij de kleertjes ook zo erg, jeetjemina ze zijn ook zo leuk en schattig allemaal

en max wordt zo groohoot!!!
'vroeger' paste hij nog in lengte op mn schoot (hoofd bij de knietjes, voetjes in mn buik)
en nu zijn zn benen net zo lang als mijn bovenbenen nu zijn mijn bovenbenen ook niet zo lang, maar toch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:49:47 #4
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_50969062
Oww, ik begin ook weer erg te rammelen. Overal om me heen word ik met zwangerschap of pasgeboren baby's geconfronteerd. Moeilijk. En dat net op een punt waar ik me begin te realiseren dat ik weleens alleen met Melvin zou kunnen blijven. Misschien dat daarom het rammelen nu zo de kop opsteekt.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:53:06 #5
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50969179
Ik rammel ook gezellig mee. Inderdaad die kleertjes. Robin zit inmiddels in maat 92 en dat is echt niet meer terug te vinden bij de baby's, dus ik loop daar nu smachtend (een soort verrek-je-nekje ) langs op weg naar de grotere maten
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_50982895
Ik rammel ook nog steeds gezellig mee..

Waarschijnlijk gaat binnenkort Ambers ledikantje weg en komt er een echt peuterbed.. weer een nieuwe stap...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:16:40 #7
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50987428
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:13 schreef pinquit het volgende:
nou ik kom weer gezellig meerammelen
bij mij is het bij de kleertjes ook zo erg, jeetjemina ze zijn ook zo leuk en schattig allemaal

en max wordt zo groohoot!!!
'vroeger' paste hij nog in lengte op mn schoot (hoofd bij de knietjes, voetjes in mn buik)
en nu zijn zn benen net zo lang als mijn bovenbenen nu zijn mijn bovenbenen ook niet zo lang, maar toch
Zo vergeleek ik ook altijd hoeveel Noah gegroeid was Toen ie niet meer paste legde ik hem met zn rug en hoofd op mijn benen en zijn benen dan recht omhoog Maar zelfs dat past al niet meer
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:19:45 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50987535
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:52 schreef Vicky het volgende:
Ik rammel ook nog steeds gezellig mee..

Waarschijnlijk gaat binnenkort Ambers ledikantje weg en komt er een echt peuterbed.. weer een nieuwe stap...
Hoezo nu al een peuterbedje?

Hier komt er binnenkort misschien ook en peuterbedje. Noah trekt steeds zn slaapzak uit en probeert er dan uit te klimmen. Wat hem nog niet lukt, maar ik wil natuurlijk ook niet dat ie er uit valt.

Ik ben alleen een beetje bang dat ie met een peuterbedje ineens voor dag en dauw in onze slaapkamer staat Nu blijft ie meestal nog wel een tijd liggen en spelen in zijn bed. Maar misschien valt het dus wel mee. Of misschien laten we hem toch een tijdje in zn ledikantje slapen nog met slaapzak achterstevoren/binnenstebuiten.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:41:38 #9
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_50988211
voor een rammeltopic..
pi_51013290
Ik was vanavond op verjaardag bij zwangere schoonzus. Die dus allemaal heerlijke babyspulletjes kreeg en het babykamertje liet zien.

*Waarschuwing, doe even jullie oren dicht, want het is oorverdovend....*
RAMMELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Ik pakte in het babykamertje een rammeldingetje voor aan de box en schudde er mee en zei 'Hoor je dat? Dat zijn mijn eierstokken!'. Meneer Smoezie kon er wel om lachen gelukkig. Pfieuw
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:47:19 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51014244
Het onweert hier....

Nu ik erover nadenk is dat zo sinds ik vanmiddag op kraamvisite ben geweest, zou er een verband zijn?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51016124
Smoezie
pi_51017027
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:47 schreef Saffier het volgende:
Het onweert hier....

Nu ik erover nadenk is dat zo sinds ik vanmiddag op kraamvisite ben geweest, zou er een verband zijn?
Is het omgeving Rotterdam - Den Haag, dat onweer? Dan is het wellicht jouw gerammel dat met het mijne botst in de lucht
pi_51017079
Ik heb om mijn gerammel te stillen maar weer een bestelling geplaatst bij H&M online.
De tweede binnen 3 dagen, in totaal 11 artikelen
pi_51024402
hahaha ik ken het, de 2 weken voor dat ik eindelijk mocht stoppen met de pil heb ik alles gekocht wat los en vast zat, niet normaal meer
Nu kan ik me weer redelijk beheersen met het idee in mijn hoofd dat ik dat geld beter kan sparen

Hoe is t verder smoes, zit er iets van schot in de zaak?
  zondag 1 juli 2007 @ 20:44:25 #16
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51037515
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:30 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Is het omgeving Rotterdam - Den Haag, dat onweer? Dan is het wellicht jouw gerammel dat met het mijne botst in de lucht
Ja!

Sinds we op kraamvisite zijn geweest gister rammel ik even wat meer vooral na dit tafereeltje;

Ze lag lekker te slapen toen we aankwamen en mochten even over de rand van het wiegje gluren. Tobias had ik op mijn arm en fluisterend wijzen we naar de baby, hij wurmt zich los en gaat bij de wieg staan. Helemaal op zijn teentjes strekte hij zich uit om even in dat wiegje te kunnen kijken, ziet daar een lief klein kindje liggen slapen en heel voorzichtig 'aait' hij haar over d'r hoofdje
Nodeloos te zeggen dat ik volledig smolt
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51038857
We hebben een meisjesnaam We liepen door de stad en hadden het over miskramen (daar begon hij over, in het algemeen) en daarna zei hij: "Ik vind *** een leuke naam voor een meisje, niet voor een jongen." Ik had die naam nl. al een jaar eerder geintroduceerd als "leuke jongensnaam" maar hij kan ook voor een meisje.

En later op het terras zei hij nog dat hij op internet testen had gezien om de zaadkwaliteit te testen
Dus. Ik denk toch dat er wel schot in gaat zitten na zijn reis.

Kan ik ook ff wennen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 2 juli 2007 @ 10:22:08 #18
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51050893
Leuk Syrena

Zaterdag hadden we een kinderverjaardag, dochter van een vriendin werd 1 jaar, en daar was ook een beebje, die lag lekker in de box. Robin stond erbij en duwde z'n gezichtje bijna door de spijlen.. beejbie!"*wijs*
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51051333
Syrena, dat klinkt goed
pi_51076302
Klinkt goed Syrena! (maar wel een akelig onderwerp om 'zomaar' over te praten, miskramen )

Hier weinig nieuws. Ik laat het weer eventjes een paar daagjes ( ) rusten, zodat ik er niet dagelijks over loop door te zagen
pi_51085441
Hier rammelt het ietsje minder... heb het kinderfototopic nog niet bekeken, dus straks zal het wel weer op volle sterkte gaan!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51106821
Leuk Syrena!!

Ienieminie doorbraak
Mijn wederhelft begint nu ook wel in te zien dat wij de komende jaren echt niet gaan verhuizen en met het oog op de toekomst wil hij een "hok" maken waar de droger, vooraadkast en airco in kunnen zodat het kleine kamertje vrij komt en daar een kinderkamer van gemaakt kan worden

* Vicky is best wel beetje blij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:41:30 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51106887
jaaah vick!!! tof!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51106942
het wordt sowieso nog niet dit jaar hoor... eerst even afwachten of ik een vast contract krijg, maar het beginnetje is er
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51106986
Mannen met plannen, altijd goed!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_51119177
dat is wel een goed beginnetje dan Vicky
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:34:17 #27
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51120359
Waaaah Vicky geweldig!! En leuk dat je nog eventjes in de buurt blijft wonen Wanneer loopt je contract af?

Vinden jullie dat je bij het zwanger worden rekening moet houden met je werkgever? Ik werk in een team met 4 andere mensen, waarvan er twee nog wel een tweede willen en aangezien ze 30+ en een kindje van rond de 2,5 jaar hebben, is de kans reeel dat ze er niet te lang meer mee wachten en wij willen ook graag een tweede en bij dit idee gaat mijn leidinggevende dus steigeren, want stel je voor dat we straks alle3 tegelijk zwanger zijn Ik vind persoonlijk dat ik er geen rekening mee hoef te houden.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:06:38 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51121115
Nou eh nee... dat zou ik ook denken.
Ik zou het niet eens met hem/haar bespreken. Hoe kan je dat nou plannen. Voor hetzelfde geld duurt het deze keer ineens een tijdje voor je uberhaupt zwanger raakt, dat zou ik niet uit gaan stellen omdat er een kans is dat andere collega's ook...
***
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:22:04 #29
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51121529
My thoughts exactly...
Eén van mijn collega's vindt dus dat ze het niet kan maken, omdat ze net in dienst is (heeft een contract van 2 jaar). Ik werk hier al 5 jaar, dus bij mij speelt dat niet mee, maar dan nog zou ik er geen rekening mee houden, omdat dat nou eenmaal het risico is als je een vrouw in dienst neemt..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51121541
Met wat collega's zouden doen, zou ik niet echt rekening mee houden (maar ik ben dan ook één van de enige vrouwen die hier rondloopt en die plannen heeft om zwanger te worden in het onderwijs is dat trouwens makkelijker dan in de privé, dat besef ik ook wel ). Maar ik zou dan weer wel rekening houden met drukke periodes op het werk Verklaar me maar gek ja
Ik weet dat september, oktober, februari en juni heel drukke maanden zijn, dus dat zou ik wel proberen te vermijden (ik moet er ook nog eens over denken hoe ik al die maanden ga kunnen vermijden ). Maar momenteel heb ik nog altijd het idee van als ik ooit zou bevallen voor zo'n periode en ik voel me goed om een paar dagen te komen helpen in de drukke tijden dat ik dat ook zou doen.
Maar dat zeg ik nu ja Misschien wil ik dan helemaal niet weg van mijn kind en heb ik het idee dat ze maar hun plan moeten trekken
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:37:17 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51121969
Heel nobel van je Leonieke, maar hoe denk je dat te kunnen plannen dan?
Ik bedoel, ben je dan echt serieus van plan om dan een paar maanden niet te vrijen en geen evt. behandelingen te doen?
Ik snap je intenties, maar ik durf je nu alvast te voorspellen dat je dat tegen die tijd wrsch toch niet doet.

Je hebt in wezen maar 12 kansen in een jaar en om dan 1 of meerdere maanden te laten schieten was voor mij iig geen optie en zou ik als ik jou was ook niet doen hoor!
Toevallig is het bij mij nu goed uitgekomen, maar had het zo geweest dat ik niet mee had gekund naar ons congress, pech dan voor mijn werkgever. Ik heb aan den lijve ondervonden dat je weinig te kiezen hebt vwb wanneer je zwanger raakt.
***
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:12:31 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51127463
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:23 schreef Syrena het volgende:
We hebben een meisjesnaam We liepen door de stad en hadden het over miskramen (daar begon hij over, in het algemeen) en daarna zei hij: "Ik vind *** een leuke naam voor een meisje, niet voor een jongen." Ik had die naam nl. al een jaar eerder geintroduceerd als "leuke jongensnaam" maar hij kan ook voor een meisje.

En later op het terras zei hij nog dat hij op internet testen had gezien om de zaadkwaliteit te testen
Dus. Ik denk toch dat er wel schot in gaat zitten na zijn reis.

Kan ik ook ff wennen
Noa? Robin? Mischa? Sascha?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:13:34 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51127507
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:34 schreef Wennie het volgende:
Waaaah Vicky geweldig!! En leuk dat je nog eventjes in de buurt blijft wonen Wanneer loopt je contract af?

Vinden jullie dat je bij het zwanger worden rekening moet houden met je werkgever? Ik werk in een team met 4 andere mensen, waarvan er twee nog wel een tweede willen en aangezien ze 30+ en een kindje van rond de 2,5 jaar hebben, is de kans reeel dat ze er niet te lang meer mee wachten en wij willen ook graag een tweede en bij dit idee gaat mijn leidinggevende dus steigeren, want stel je voor dat we straks alle3 tegelijk zwanger zijn Ik vind persoonlijk dat ik er geen rekening mee hoef te houden.
Ik ook niet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:14:00 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51127531
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Noa? Robin? Mischa? Sascha?
Ik dacht aan Robin idd!
***
pi_51127743
Allemaal niet
Ik had het verhaal aan mijn moeder verteld en die bleef ook de hele dag namen roepen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:42:12 #36
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51128689
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht aan Robin idd!
Dacht ik idd ook Al vind ik het een echte jongensnaam, ookal is het alleen maar omdat mijn stoere ventje zo heet
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:44:30 #37
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51128795
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht aan Robin idd!
Ik dus ook toen ik dat laatst las, ik vind Robin trouwens zelf ook erg leuk voor een meisje
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_51129404
Kim!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51130232
Allemaal fout Het is geen normale "kan voor allebei naam". WIJ vinden dat het voor allebei kan.
Ik heb 'm nog niet gehoord bij een meisje tot nu toe.

* Syrena knijpt lippen ferm op mekaar en neuriet....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:20:45 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51130322
Jip
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51130328
Oh, Googlen leert mij dat het inderdaad voor allebei kan en dat er al meisjes zo heten.
Verdorie!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:23:58 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51130476
Jip?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51130551
Nee
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:27:10 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51130621
Dan is het Kees.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:31:23 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51130771
Marijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51130841
gerrit.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:35:38 #47
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51130966
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:20 schreef Sugar het volgende:
Jip
zo zouden we Kai in eerste instantie noemen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51147761
Stef Of Chris! Jaaaaa, Chris Toch?

Oh boy, van dit namen verzinnen en gillen ga ik weer eens ontzettend rammelen
pi_51148770
Oh enneh psssssssst.... niets zeggen hoor... maar Meneer Smoezie zat vanavond op een voordeelsite op internet te loeren (internetvoordeel.nl of is dat reclame? Ik heb geen aandelen ) en daar stond ook een kopje "Baby & Kind" waar hij - oké, ná de fotocamera's - bijna direct op klikte. There is hope
Uiteraard deed ik alsof ik het niet zag
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:48:13 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51149897
Bij Dean op de PSZ zit een meisje en dat heet "Mees" (en haar tweelingzusje "Sam", maar dat had ik al eerder gehoord voor een meisje).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:49:16 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51149934
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:22 schreef Smoezie het volgende:
Oh enneh psssssssst.... niets zeggen hoor... maar Meneer Smoezie zat vanavond op een voordeelsite op internet te loeren (internetvoordeel.nl of is dat reclame? Ik heb geen aandelen ) en daar stond ook een kopje "Baby & Kind" waar hij - oké, ná de fotocamera's - bijna direct op klikte. There is hope
Uiteraard deed ik alsof ik het niet zag
Oh, dat is toch wel een goed teken, lijkt me, kan je ook in de geschiedenis snuffelen waar hij precies naar heeft zitten kijken?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:16:22 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51150946
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef Vivi het volgende:
kan je ook in de geschiedenis snuffelen waar hij precies naar heeft zitten kijken?
Old habits never die....

"Toevallig viel mijn vinger op het knopje van zijn SMS....."

Sorry Viefke, maar die zin zal ik niet snel vergeten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:21:16 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51151120
Oh en Leonieke, dat jij er nog aan dénkt om een zwangerschap te plannen buiten de drukke maanden om...
Wij waren met 4 dames tegelijk zwanger. De halve school draaide dus op invalkrachten. En guess what? De school draaide gewoon door!
M.a.w. trek gewoon lekker je eigen plan hoor!
Zéker in jouw 'geval'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:45:03 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51151913
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Old habits never die....

"Toevallig viel mijn vinger op het knopje van zijn SMS....."

Sorry Viefke, maar die zin zal ik niet snel vergeten!
Heb je die van mij?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51157186
Smoes, wat goed ...hij is op de goede weg lijkt me zo
wanneer zou je ook alweer stoppen met de pil
pi_51157752
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Heel nobel van je Leonieke, maar hoe denk je dat te kunnen plannen dan?
Ik bedoel, ben je dan echt serieus van plan om dan een paar maanden niet te vrijen en geen evt. behandelingen te doen?
Ik snap je intenties, maar ik durf je nu alvast te voorspellen dat je dat tegen die tijd wrsch toch niet doet.

Je hebt in wezen maar 12 kansen in een jaar en om dan 1 of meerdere maanden te laten schieten was voor mij iig geen optie en zou ik als ik jou was ook niet doen hoor!
Toevallig is het bij mij nu goed uitgekomen, maar had het zo geweest dat ik niet mee had gekund naar ons congress, pech dan voor mijn werkgever. Ik heb aan den lijve ondervonden dat je weinig te kiezen hebt vwb wanneer je zwanger raakt.
Daarom dus mijn "verklaar me maar gek". Ik heb heel veel nobele voornemens, maar eens het moment daar is, zal het misschien wel veranderen. Maar stel bv dat ik dan toch eens een maand pauze moet inlassen (je weet maar nooit), dan zou ik het misschien wel wat uitrekken. Maar ik zit er nog niet in, dus ik ga hier niet zweren dat ik het ga doen

Ik zou het gewoon verschrikkelijk vinden om mijn collega's in de miserie te moeten laten zitten (ik ben de enige werknemer die deze functie heeft hier op het werk). Met het lesgeven ging ik het alleszins minder moeilijk gehad hebben omdat de interims staan te springen

En anders moet mijn echtgenoot mijn job maar eventjes overnemen he, ik kan hem telefonisch bijstaan en hij loopt hier toch al constant rond Samen uit...
pi_51157798
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:21 schreef Moonah het volgende:
Oh en Leonieke, dat jij er nog aan dénkt om een zwangerschap te plannen buiten de drukke maanden om...
Wij waren met 4 dames tegelijk zwanger. De halve school draaide dus op invalkrachten. En guess what? De school draaide gewoon door!
M.a.w. trek gewoon lekker je eigen plan hoor!
Zéker in jouw 'geval'.
Ah ik voel het al, mijn nobele voornemens zullen op niets uitdraaien Maar ik zou het zo erg vinden om de inschrijvingen niet te kunnen doen aangezien dat nu net voor mij de belangrijkste periode is (trajecten samenstellen, gesprekken hebben met studenten). Maar hoogstwaarschijnlijk ben ik dan zó verliefd dat ik helemaal het huis niet zal uit willen
pi_51157915
Wennie, 28 februari
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51158433
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Smoes, wat goed ...hij is op de goede weg lijkt me zo
wanneer zou je ook alweer stoppen met de pil
De 1e van augustus, want dan zijn we terug van vakantie (Of hoe het dan ook precies uitkomt met de strip pillen).
Dan nog niet voor het eggie, maar we zijn dan al een stapje dichterbij

Viev, hij keek naar of het echt veel scheelde via die site, van die soort MaxiCosi's (maar dan anders) scheelde bijna de helft. Maar misschien keek hij daar wel naar voor zijn broer hoor (hoewel die alles al heeft volgens mij ).

Mijn vinger is in vorige relaties ook wel eens zomaar op de sms inbox gevallen
Nu al jaaaaren niet meer nodig, geen behoefte aan, lekker is dat hoor
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:48:48 #60
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51158474
Leonieke, als jullie eenmaal hebben besloten ervoor te gaan, zal niets je meer tegen houden hoor! En het is natuurlijk jammer als je zo'n leuke periode zou missen, maar wat is nu leuker: een vers beebje in je armen of met studenten bezig zijn?

Vicky, een maand of wat opzegtermijn er af.. gesprekken op je werk zullen waarschijnlijk wel eerder gaan plaatsvinden.. ik denk dat je in januari kan stoppen met de pil
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:50:13 #61
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51158499
Oh, en Smoezie natuurlijk! Het gaat steeds meer de goede kant op Waarom gaan jullie nog niet voor het echie als je stopt met de pil?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51159442
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:50 schreef Wennie het volgende:
Oh, en Smoezie natuurlijk! Het gaat steeds meer de goede kant op Waarom gaan jullie nog niet voor het echie als je stopt met de pil?
Omdat Meneer Smoezie dat nog niet aandurft
Dus dan kan ik alvast kijken hoe mijn cyclus er voor staat na (voor mijn gevoel honderd jaar pilgebruik
Eerst even alvast 'ontpillen' en dan voor het echie. Dat is MIJN plan tenminste
pi_51159861
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:48 schreef Wennie het volgende:
Leonieke, als jullie eenmaal hebben besloten ervoor te gaan, zal niets je meer tegen houden hoor! En het is natuurlijk jammer als je zo'n leuke periode zou missen, maar wat is nu leuker: een vers beebje in je armen of met studenten bezig zijn?

Vicky, een maand of wat opzegtermijn er af.. gesprekken op je werk zullen waarschijnlijk wel eerder gaan plaatsvinden.. ik denk dat je in januari kan stoppen met de pil
Met een vers beebje in mijn armen met de studenten bezig zijn?

Nee, ik bedoel maar gewoon dat ik niet zou beginnen met Clomid 9 maand voor die drukke maand. Dan wacht ik nog net één maand. Je weet maar nooit dat ik direct zwanger zou zijn Als ik een jaar bezig zou zijn, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk niet een maand stoppen met Clomid (of het zou net zo moeten uitkomen).

Maar dat zou dan willen zeggen dat ik in februari '08 met de pil zou kunnen stoppen... Daar wil ik wel voor tekenen ja
pi_51159880
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:32 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Omdat Meneer Smoezie dat nog niet aandurft
Dus dan kan ik alvast kijken hoe mijn cyclus er voor staat na (voor mijn gevoel honderd jaar pilgebruik
Eerst even alvast 'ontpillen' en dan voor het echie. Dat is MIJN plan tenminste
Misschien moet dat 'ontpillen' maar een maand te duren...
pi_51160742
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Misschien moet dat 'ontpillen' maar een maand te duren...
Dat zou wel heel erg geweldig zijn
pi_51160995
Of misschien moet je helemaal niet ontpillen en is het direct prijs
pi_51161249
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:23 schreef leonieke het volgende:
Of misschien moet je helemaal niet ontpillen en is het direct prijs
Dáár zou Meneer Smoezie toch echt een stokje condoompje voor steken
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:34:11 #68
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51161315
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:46 schreef Smoezie het volgende:

[..]

De 1e van augustus, want dan zijn we terug van vakantie (Of hoe het dan ook precies uitkomt met de strip pillen).
Dan nog niet voor het eggie, maar we zijn dan al een stapje dichterbij

Viev, hij keek naar of het echt veel scheelde via die site, van die soort MaxiCosi's (maar dan anders) scheelde bijna de helft. Maar misschien keek hij daar wel naar voor zijn broer hoor (hoewel die alles al heeft volgens mij ).

Mijn vinger is in vorige relaties ook wel eens zomaar op de sms inbox gevallen
Nu al jaaaaren niet meer nodig, geen behoefte aan, lekker is dat hoor
ik heb nog een heueueueueueueuele goedkope, zo goed als nieuwe maxi cosi, die voor een symbolisch prijsje weg mag, naar iemand die een laatste zetje nodig heeft, zeg dat maar tegen hem
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:35:41 #69
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51161364
Wauw Smoezie, dat is een goed teken! Niet toevallig een naald bij de hand die 'toevallig' in de stapel condooms terecht komt?

Gewoon zien wanneer het komt leonieke. Bij mij kwam het toevallig erg goed uit, maar anders hadden ze op m'n werk gewoon pech gehad. Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn dat ik de drukste periode van het jaar gemist heb.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:35:53 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51161374
Oh btw, mij vingers vallen tegenwoordig ook niet meer op knopjes heur..

Maar als ik het nodig zou achten kan daar zó maar verandering in komen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51161455
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

ik heb nog een heueueueueueueuele goedkope, zo goed als nieuwe maxi cosi, die voor een symbolisch prijsje weg mag, naar iemand die een laatste zetje nodig heeft, zeg dat maar tegen hem
Jij wilt echt zo snel mogelijk die tafel met ouders en kindjes in een Italiaanse boomgaard he!?
(Ik ook )
pi_51161472
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:35 schreef YPPY het volgende:
Wauw Smoezie, dat is een goed teken! Niet toevallig een naald bij de hand die 'toevallig' in de stapel condooms terecht komt?
Hihi Nou, ik geloof toch liever dat ik heb dat hij er 100% achter staat.
Nu nog tenminste. Als het me te lang gaat duren ga ik je tip vast ter hand nemen
pi_51164440
en stapjes dichterbij zijn altijd goed
pi_51165913
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:38 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Jij wilt echt zo snel mogelijk die tafel met ouders en kindjes in een Italiaanse boomgaard he!?
(Ik ook )
Dat vond ik trouwens een zalige voorstelling
pi_51166012
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:35 schreef YPPY het volgende:
Gewoon zien wanneer het komt leonieke. Bij mij kwam het toevallig erg goed uit, maar anders hadden ze op m'n werk gewoon pech gehad. Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn dat ik de drukste periode van het jaar gemist heb.
Het is allemaal nog nieuw voor mij en die drukke periodes zijn voor het ogenblik nog steeds erg leuk

Misschien mik ik in januari wel op het juiste moment (of laat ik mijn man mikken... )om het begin van het volgende academiejaar opzettelijk te kunnen missen

Ah, ik droom gewoon nog steeds heel graag van "later, als ons kindje er is" We gaan zelfs op zoek gaan naar een kookvuur dat zo vlug mogelijk afkoelt voor de vingertjes van onze kleine bink (hoe? Gek? )
pi_51167066
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat vond ik trouwens een zalige voorstelling
Dat was een treffende van Vivi he. Ik schoot er haast van vol en ik heb nog niet eens last van mijn hormonen
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:08:47 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51168707
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat vond ik trouwens een zalige voorstelling
Misschien zitten zelfs wij nog wel eens gezusterlijk naast elkaar op een Italiaanse-boomgaard- meet Leonieke! (waarna we onze ruziende kinderen uit elkaar moeten halen)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51169079
Nee joh, die zetten we dan allemaal aan tuigjes met een tentharing in de grond
(Net iets te ver van elkaar om elkaar de hersens in te slaan)
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:20:17 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51169128
En hebben we dan ook een dorpspomp in die boomgaard? Ja toch zeker hoop ik?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51169697
Ja he he... eentje waar bier (oh nee, wijn) uit komt, ook voor onze mannen
pi_51179862
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien zitten zelfs wij nog wel eens gezusterlijk naast elkaar op een Italiaanse-boomgaard- meet Leonieke! (waarna we onze ruziende kinderen uit elkaar moeten halen)
Ik dacht bij jouw verhaal alleszins direct aan de buurvrouw die exact hetzelfde meemaakt en met een grote kom pasta (zoals in de reclame van Miracoli (is het miracoli?) haar tuin binnenwandelt. Maar waarom niet in één tuin eigenlijk?

Maar ik vrees idd dat als jouw kind jouw karakter mee heeft gekregen en dat van mij het mijne ze elkaars haren gaan uittrekken (ja, mijn dochter zal haren uittrekken of zoals haar ma in haar jonge jaren een stoel achter iemand gooien ). En dan zeggen we allebei tegen ons kinderen dat ze dat nooit meer mogen doen, maar denken we in onszelf: "je had beter harder getrokken"

Ik kijk er alleszins al helemaal naar uit

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 05-07-2007 21:09:56 (PI vergeten :P) ]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:27:14 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51187296
! Mijn kind heeft het karakter van zijn vader: heel lief, zachtaardig en blij met alles, dus wellicht loopt het nog heel anders en worden we familie

Miracoli zal wel iets Belgisch zijn denk ik
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51191282
Ik vertel mijn dochter gewoon dat ze nooit met een Dean naar huis mag komen, joh!


Miracoli is gewoon een merk van pasta waar al tomatensaus is bijgeleverd die je gewoon nog moet opwarmen en de kruiden uit het zakje er moet bijgooien. Helemaal niet lekker, maar de man uit de reclame is dat anderzijds wel
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:04:04 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51314836
Nou, ik heb van de week bij mijn vriend aangekondigd dat ik volgend jaar stop met de pil. Ik heb dan lang genoeg die rommel geslikt (vanaf mijn 16e tot mijn 31e). Dan is het zijn beurt om iets te doen aan anticonceptie (liever niet natuurlijk ).

In eerste instantie leek hij er niet zo blij mee, maar nu na een paar dagen gaat het wel. Ik zal de boodschap tot aan volgend jaar nog wel een paar keer herhalen zodat hij kan wennen aan het idee.

Gisteren was ik met mijn moeder bij de Kruidvat. Liggen daar toch niet hele leuke Winnie de Pooh spullen!
Ik heb me laten verleiden en voor de eerste keer iets gekocht voor de baby-uitzet: een neutrale Winnie de Pooh slaapzak.
De rest heb ik laten liggen wat me wel een enorme zelfbeheersing kostte. Ik was benieuwd hoe mijn vriend zou reageren, maar hij moest er een beetje om lachen. Hij vroeg nog 'wie ga je dat aan doen? Hem?' (wijst naar onze Jack Russell). Toen ik zei dat ik de rest had laten liggen, maar dat ik misschien toch nog eens ging kijken moest ie lachen.

Kortom zijn reactie viel me niet tegen (en donderdag ga ik nog even kijken wat ze nog hebben bij de Kruidvat ).
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:02:08 #85
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51318123
Asyniur, zeker een doorbraak Voor hetzelfde geld gaat hij helemaal door het lint, maar dit is een goede reactie!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51319651
Mannen schijnen vaak ff de tijd nodig te hebben om aan t idee te wennen
maar eey dit lijkt op een mooie doorbraak Asyniur

En hij reageerde nog grappig op wat je gekocht had ook, dus dat klinkt goed
pi_51322573
Kim Clijsters ook al zwanger...

Ik wil ooooohhooookkkk
pi_51323565
wie?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:54:59 #89
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51329771
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wie?
Tennister! Ik weet weinig van tennis, maar die naam is toch vrij bekent!

Ontopic: Ik wil oooooooook!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:09:29 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51336471
Ik was ook helemaal (blij) verbaasd!!

Nou ja, we wachten wel af. Maar ik ben blij dat ik een beslissing heb genomen en een soort van 'perspectief' heb. Daardoor wordt het concreter en komt het wat dichterbij.

Ik vind het wel prettig zulke dingen te delen met mederammelaars. Ik lurk veel, moet even wennen aan posten, maar toch: ik leef met jullie mee (ook al post ik niet zoveel).
pi_51350393
ow tennis..hmm ja mijn kennis vwb sport is ver te zoeken

T is ook prettig dat er mensen die in t zelfde schuitje zitten waarmee je dit soort dingen kunt delen
pi_51393581
Na een paar maanden hier (stiekum) meelezen toch ook maar eens posten... Ik dacht als ik hier post dan is het echt zo echt ineens. Maar ja, ik moet er zelf geloof ik nog even aan wennen, maar jeeeee, wat rammel ik!
Helaas moet ik nog wat geduld hebben, in elk geval nog een jaar...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:07:57 #93
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51393720
Welkom tessie Waarom moet je in ieder geval nog een jaar wachten? Helemaal niet nieuwsgierig hoor
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51399937
Dankjewel Wennie

Voornamenlijk financiele redenen. Ik moet eerst nog een andere baan, want waar ik nu werk verdien ik bijna nix en alles is er erg slecht geregeld. Maar ik ben net via het NTI met een opleiding voor directiesecretaresse begonnen, dus hopenlijk vind ik dan ook snel een nieuwe baan.

Ben wel vast vorige week met de pil gestopt, om te kijken of alles nog werkt enzo.....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:45:19 #95
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51422649
Ah, ok

Werken zal het allemaal vast nog wel, het laat alleen soms even op zich wachten
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51422792
Leuk tessie dat je hier komt meerammelen

Mijn beste vriendin noem ik ook altijd tessie dus het was even schrikken toen ik jouw naam hier zag staan
  zondag 15 juli 2007 @ 13:36:59 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_51487323
Dag mede-rammelaars, ik laat ook maar weer eens wat van me horen. Ik mis hele topics tegenwoordig. Druk he.
Om even terug te komen op de discussie van rekening houden met collega's. Ik werk in een team met twee vrouwen en een jongen. Mijn teamleidster heeft 1 kindje, ik weet zeker dat er daar eentje bij gaat komen. Mijn andere collega heeft twee kindjes, geen idee of er daar bij gaan komen. Ik kan daar toch ook moeilijk rekening mee gaan houden lijkt me zo.
Waar ik wel mee zit is mijn contract. Ik heb een jaarcontract dat afloopt in januari. Ik wil nu maar gewoon aan mijn teamleidster gaan vragen wanneer ik hoor of dat verlengd gaat worden, onder het mom van 'ik moet toch tijd genoeg hebben om wat anders te zoeken'. Ik verwacht niet dat het niet verlengd gaat worden (heb al loonsverhoging gehad wegens goede prestaties, dus..). Gelukkig liet mijn teamleidster laatst al doorschemeren dat zij vindt dat het bedrijf niet moet zeuren, hadden ze maar geen vrouwen moeten aannemen. Pff.

We zijn nu aan het verbouwen thuis. Onze kleine (lees baby) kamer is nu nog een soort van inloopkast. Nou hadden we op zolder plaats genoeg, dus we hebben daar twee kamers gemaakt waarvan er eentje kleren en schoenen opbergkamer wordt. Maar wat je dan aan opmerkingen krijgt:
* babykamer aan het maken?
* wanneer komt de kleine?
* wat moet je nou met vijf slaapkamers?
Geloof me. De eerste twee keer is zo'n opmerking best leuk, daarna niet meer.

Nou, iedereen weer op de hoogte hier. Hoe is het met de rest? Leonieke, zag op je weblog dat jullie een heel gaaf huis krijgen! Lastig he, al die keuzes voor stenen en kleuren. En dan heb je nog niet eens een keuken of badkamer uitgezocht.

Hier is het nog zonnig, maar er wordt gerommel voorspeld...dusseh...wie is er zo aan het rammelen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 15 juli 2007 @ 13:39:19 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_51487392
owww Leonieke: gefeliciteerd! Ik zag net op je log dat je gisteren voor de kerk getrouwd bent!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_51488877
Thx mefke Even helemaal offtopic, maar het was gisteren een SUPERdag thx ook voor het compliment over ons toekomstig huis. Het is altijd leuk om te horen/lezen dat anderen het ook mooi vinden. En die keuken is voor binnen een paar weken denk ik

En rammelen? ik? Nee, joh!

Gisteren heel veel mensen gehoord die allemaal zeiden: ale, en volgend jaar den doop? Ik heb maar gezegd dat het volgend jaar een housewarmingparty ging zijn en dat we dan wel verder gingen zien, maar ooohhh ik wil het zo graag
Al denk ik dat ik nu nog eventjes op mijn huwelijkswolkje ga zitten en het rammelen nog wat ga proberen op te bergen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:08:17 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51548055
leonieke, nog gefeliciteerd!
Fijn dat het zo'n superdag is geworden.

Geniet van je huwelijkswolkje!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:27:38 #101
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51548224
Leonieke, nog gefeliciteerd! En wat zag je er prachtig uit

[ Bericht 36% gewijzigd door Wennie op 17-07-2007 08:36:56 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51549135
oow Leonieke...nog gefeliciteerd
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:57:31 #103
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51551163
Nog van harte Leonieke, heb even gespiekt in het trouwtopic, en wat een mooie bruid was je, ik vind je jurk erg mooi!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:22:20 #104
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51555973
Thx allemaal

Ik straal trouwens nog altijd zeggen de mensen die mij zien En al die complimenten over mijn jurk zo leuk
pi_51559103
Oooh wat een mooie jurk leonieke!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:48:02 #106
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51559196
Nee, je hoort geen onweer, het zijn mijn eierstokken
Vandaag wezen zwemmen met Robin (en Vicky & Amber natuurlijk ) en daar was een vrouwtje met zo'n mooi krullerig meisje van ook bijna 2 en een mooie zwangere buik.. nou, ik wil ooohooook!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:45:17 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_51565274
Gefeliciteerd Leonieke!

Help, wat moet ik met mijn man...
Tegen mij zegt hij altijd dat hij "ooit" wel een volgende wil. Zondag waren we bij vrienden, het gesprek ging over kinderen, een vriendin wilde wel over 2 jaar kinderen, waarbij ze opmerkte dat dat mooi tegelijk met onze tweede was. Mijn man zei dat dat nog wel eens goed zo kon zijn. Mijn mond viel open. En toen zei hij het nog een keer, over twee jaar zou mooi zijn, met de toevoeging dat hij eigenlijk wel drie kinderen wil. Mijn onderkaak lag toen zowat op de grond. Dit zijn dingen die hij niet met mij bespreekt.
Later thuis vroeg ik er nog eens na. Maar toen zei hij dat ik niet overal op terug moest komen en dat hij er verder niet over wilde praten. Zucht.
Ik vond het wel een positief punt dat hij over 2 jaar wel een tweede wil.

Gisteren is mijn buurvrouw bevallen, dus ik ga binnenkort naar en vers babietje kijken!
pi_51565321
Ik vind dat zo vreemd van sommigen, dat ze daar met hun partner niet over kunnen praten...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:51:00 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_51565447
Volgens mij is het mijn eigen schuld... Voor de komst van Ive heb ik mijn man zo goed als gek gezeurd en nu, omdat te voorkomen, wil hij het er maar weinig over hebben. Alleen in de trant van: "Er komt wel een keer een tweede, maar nu nog niet."
pi_51565907
Hehe, nu ja, ik kan me ook niet indenken hoe het is als je het als enige zo graag (al) wil. Ik zou vast ook wel zeuren dan...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:19:40 #111
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51567890
Dat "zeuren" gebeurt gewoon bij mij Soms kan ik me echt niet bedwingen en moet ik het er bijna over hebben... Soms valt dat in goeie aarde en soms krijg ik ook wel eens de reactie dat ik er best gewoon over ophou.

Maar het is soms gewoon zo moeilijk om het er niet over te hebben
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:42:41 #112
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51568630
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:19 schreef leonieke het volgende:
Dat "zeuren" gebeurt gewoon bij mij Soms kan ik me echt niet bedwingen en moet ik het er bijna over hebben... Soms valt dat in goeie aarde en soms krijg ik ook wel eens de reactie dat ik er best gewoon over ophou.

Maar het is soms gewoon zo moeilijk om het er niet over te hebben
Dat is hier EXACT hetzelfde, ik val echt meerdere keren per week in ''zeuren over kinderen'' gedrag
Meestal kunnen we er wel over praten, maar soms vraagt mn man wel wat chagerijnig of ik ook nog ergens anders over praten kan..
euh..nou eigenlijk amper

In ieder geval al te horen gekregen dat hij er dit jaar echt no way voor wil gaan.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:50:08 #113
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51568923
Dat is niet leuk om te horen MevrouwKoRn (ik heb het ook al gehoord, maar dat had ik toen ook wel verwacht, en het kwam al hard aan).

Ik moet nu wel toegeven dat ik er de laatste tijd iets minder over bezig ben (ik voel me een flinke vrouw ). De moeilijkste momenten zijn de ogenblikken dat ik bij mijn metekind ben of er net ben bij geweest. Ik wil dat namelijk ook zo hard... Maar ik besef wel dat het nu echt nog niet kan. Voor de rest gaat het wel goed (maar dat kan zo vlug omslaan). Soms fantaseer ik ook over de tijd die we onder ons tweetjes gaan zijn als ons huis af is en dan lijkt me dat ook zo heerlijk. Maar ik denk dat ik er wel genoeg ga van genoten hebben als het slechts 9 maand duurt
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:54:59 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51569101
Oh, ik herken het zo ontzettend meiden.
Het is bijna dwangmatig op het laatst. Hoe meer je het er niet over wil hebben, hoe meer het toch ter spraken komt.

Bah, het is ook echt gewoon niet leuk als het zo scheef loopt.
***
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:00:46 #115
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51569318
Maar ook andere mensen doen het ter sprake brengen (hoe hard kan ik op zoek gaan naar excuses, he? ).
Nee, serieus. Dan is er iemand die zegt dat hij vader/zij moeder wordt en dan begint het bij mij direct weer harder te kriebelen. Op andere momenten zeggen mensen dat we als volgende stap nu maar voor kinderen moeten zorgen want dat ze naar een doopfeest willen komen. Of krijg je de uitspraak: ja jij bent al 26 en phille bijna 27, het wordt wel tijd he

Dan moet ik me zo hard bedwingen om er niet over te beginnen (en soms lukt dat gewoon niet )
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:55:24 #116
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51576260
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:54 schreef Brighteyes het volgende:

Het is bijna dwangmatig op het laatst. Hoe meer je het er niet over wil hebben, hoe meer het toch ter spraken komt.
Daar lijkt het wel op ja, dan neem ik mezelf echt voor om het er echt een tijd niet meer over te hebben, maar dat werkt dan averechts en moet ik het bijna dagelijks even vragen of hij echt zeker weet het nog niet te willen en hij me exact moet uitleggen waarom dan nog steeds niet.

Echt hoor, ik had eigenlijk nooit gedacht en verwacht dat je hierin ZO kan verschillen van gedachten met je partner, als ik dit een paar jaar geleden van iemand anders wist zou ik zeker weten hebben geroepen dat diegene dan toch mooi een andere partner moest gaan zoeken die ook net zo graag wel aan kinderen zou willen beginnen, en niet triest op hem moest gaan zitten wachten...
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_51585242
Weet je nog dat ik gisteren zei dat het rammelen wel wat minder ging? Of ik er toch minder mee bezig was?
Vannacht was ik 14 weken zwanger en aan het tennissen met een paar collega's van het werk. Daarvoor had ik met mijn toch al zichtbaar buikje waarschijnlijk 80 trappen gedaan om het prachtige herenhuis van een collega te bezichtigen.

pi_51585435
Voordat ik zwanger was van Sarah kon ik er goed met mijn vriend over praten. Hij begon er zelf over dat ik maar moest stoppen met de pil. Maand later was ik zwanger..
Nu lijkt het me geweldig om er zo'n 2 jaar tussen te hebben, maar hij vindt het toch nog wat te vroeg..
En hoewel ik soms ook denk, ja, misschien is dat ook wel zo.. komt vanzelf ik ben nog jong, toch rammel ik er niet minder om! pffff... soms is het zo erg, dat ik gelijk weer aan mijn vriend wil vragen, wanneer ben je er wel klaar voor dan? maar dat moet ik maar niet doen..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:55:25 #119
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51588210
Nouja, wel goed dat je partner aangeeft het gezeur zat te zijn. Beter dan dat hij onder het gezeur toegeeft en zich een week later bedenkt.. Het lijkt er toch op dat juist niet zeuren (een subtiele hint zo af en toe mag natuurlijk wel ), beter helpt
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51593590
Kunnen mensen nu eigenljk niet gewoon begrijpen dat ik geen zin heb om "al een beetje te oefenen"? Ik word zo lastig van al dat opgeklopt gedoe hier rond dat kind. Alsof de wereld stopt met draaien als dat kind hier is
pi_51593616
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:55 schreef Wennie het volgende:
Nouja, wel goed dat je partner aangeeft het gezeur zat te zijn. Beter dan dat hij onder het gezeur toegeeft en zich een week later bedenkt.. Het lijkt er toch op dat juist niet zeuren (een subtiele hint zo af en toe mag natuurlijk wel ), beter helpt
Het probleem is denk ik dat na een tijdje geen enkele hint nog subtiel genoeg is voor de partners die er nog niet direct zin in hebben...
  donderdag 19 juli 2007 @ 08:34:14 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51617817
Met die laatste opmerking sla je volgens mij de spijker op de kop leonieke

En inderdaad: soms lijkt dat hele babygebeuren een obsessie te worden...
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:16:22 #123
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51621242
Het is soms toch ook wat met die klapperende eierstokken

Leonieke, dat slaat toch ook nergens op, oefenen Of je kan zwanger raken of niet, er is geen middenweg. Net alsof je voor dat je voor het echie gaat geen seks hebt
Besef me nu ineens dat oefenen natuurlijk ook betrekking kan hebben op met een kindje oefenen
Is ook heel wat anders, wat je groeit met je eigen kindje mee en die gaat niet meer weg

Het subtiele is er ook snel af door al die hormonen die roepen: IK WIL NUUUUUUUU!!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51621458
Wennie, van mijn schoonzus kan je alles verwachten hoor (zo zei ze onlangs eens tegen iemand dat ze toch wat beter hun best moeten doen want dat zij wel direct zwanger was, zonder de achtergrond van die mensen te kennen... En dan zou je verwachten dat ze even aan onze situatie denkt vooraleer ze zo'n uitspraak doet en beseft dat het niet bij iedereen van een leien dakje loopt )

Maar gisteren ging het over oefenen met haar kind. Nee, dank u Na haar gedrag op ons huwelijksfeest kan ze voor het ogenblik totaal niets meer goed doen voor mij (haar ouders, die onze taal niet spreken, hadden we uitgenodigd en zaten aan de eretafel waardoor er geen plaats meer was aan de eretafel voor de grootouders van mijn man. Er was een oppas geregeld voor hun kind, maar na het voorgerecht (er kwam nog soep, hoofdgerecht en dessert) zijn ze met z'n 4'en vertrokken om hun kind naar huis te doen, hebben ze de soep gemist en bijna het hoofdgerecht om met z'n 2'en terug te komen. De oppas hadden ze ondertussen afgezegd. 2 menu's die we dus moeten betalen voor niets. Was geen zo'n leuk zicht om voor meer dan een uur maar een halve eretafel te hebben. Komt daar dan nog eens bij dat ze zonder haar kind heel de tijd met een lang gezicht aan tafel heeft gezeten...)

Ah, ik ga zo blij zijn als we eenmaal verhuisd gaan zijn. Al dat opgeklopt gedoe rond dat kleinkind hier Ik zou me eens zo moeten gedragen... Ik krijg er af en toe gewoon koude rillingen van (ja, zelfs met dit weer ). Dan ga ik 1000 x liever naar mijn zus die ook nog over iets anders dan haar kind kan praten
pi_51621653
leonieke

Hoe stom het ook klinkt, ik snap zo goed wat je bedoeld
pi_51621684
En waarom zou dat stom klinken? Zeg ik stomme dingen misschien?
pi_51621799
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:32 schreef leonieke het volgende:
En waarom zou dat stom klinken? Zeg ik stomme dingen misschien?
Tuttebolletje
pi_51621837
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:36 schreef Pruk het volgende:

[..]

Tuttebolletje
Dat zal wel iets Hollands zijn

Heb ik trouwens al gezegd dat ik zo graag op 1 januari a.s. die pil wil weggooien?
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:00:07 #129
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51622518
Oh Leonieke, ik herken dat wel, maar dan van mijn eigen zusje. Haar zoontje mocht niet blijven voor het diner (wij deden het dan wel heel wat minder uitgebreid ), dus die ging ze tijdens de receptie even uitgebreid wegbrengen Daar word je niet vrolijk van En dan nog zulk soort opmerkingen er achter aan...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51622736
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:00 schreef Wennie het volgende:
Oh Leonieke, ik herken dat wel, maar dan van mijn eigen zusje. Haar zoontje mocht niet blijven voor het diner (wij deden het dan wel heel wat minder uitgebreid ), dus die ging ze tijdens de receptie even uitgebreid wegbrengen Daar word je niet vrolijk van En dan nog zulk soort opmerkingen er achter aan...
Vooral niet als ze zich tijdens de receptie compleet afgezonderd heeft. Er is maar één iets meer dat telt en dat is dat kind. Ik vind het zo hatelijk. En binnenkort verwacht ik wel een discussie omdat ik naar dat kind niet omkijk. Het interesseert mij eigenlijk ook niet. Vooral door haar stomme opmerkingen altijd. En niemand anders behalve zij en haar man mogen het kind vasthouden... Een groot verschil bij mijn zus die blij is als iemand anders haar zoon wil vasthouden.

Echt waar, voor mijn zus ben ik zo blij, gewoon omdat niet alles om haar kind draait. Mijn zus zei zelf: ik breng mijn zoontje niet mee naar het feest anders kan ik er niet ten volle van genieten en dat wil ik wel doen want het is mijn zus die trouwt. Heerlijk toch?

Nu komt mijn zus misschien over als iemand die haar kind niet graag ziet. Maar dat is dus helemaal niet waar. Ze houdt met heel haar hart van haar kind, maar zegt zelf dat er wel nog meer is dan alleen dat kind in haar leven. Ik vind haar
pi_51622807
Ach, net het kind gaan wegbrengen als er een grote groepsfoto gemaakt wordt
pi_51625782
Moeten we achteraf natuurlijk niet extra rammelen als we naar de foto kijken
pi_51642694
Ik heb het er vannamiddag nog eens over gehad, subtiel als ik ben

Conclusie van het gesprek: eens we écht begonnen zijn aan de bouw van ons huis, gaan we makkelijker kunnen plannen (het probleem bij mij is vooral dat ik graag wat kan plannen en ik met een doel voor ogen mij makkelijker rustig kan houden). En, belangrijker nieuws uiteraard!, mijn man vindt niet dat de afwerking van ons huis persé moet samengaan met het stoppen met de pil (stoppen met de pil kan dus vroeger).

Wel waren we er al uit dat we graag nog eventjes gewoon onder ons tweetjes zouden zijn in ons eigen huis (want dat is ook wel belangrijk), maar dat niet noodzakelijk heel lang moet duren.

Moest het bv zijn dat het huis maar af is in juli zou ik niet stoppen rond nieuwjaar met de pil, maar moest het bv in februari/maart af zijn

En mijn zei me wel dat ik niet zo hard rekening moest houden met de drukke periode op het werk... Dat die school zonder mij ook wel zal draaien... Alsof

Ik vond het een heerlijk gesprek Maar dat was al duidelijk zeker?
pi_51650470
Wat goed leonieke

enne...nee dat was niet helemaal duidelijk, goed dat je het ff zei
  maandag 23 juli 2007 @ 10:57:57 #135
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51741483
Leonieke, goed gesprek zeg!

Ik kwam zonet een collega tegen op de gang die (alweer) zwanger blijkt te zijn, haar tweede is een maand jonger dan Robin.. RAMMELLLLL!!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:05:31 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51825720
Hoor ik daarstraks dat de vriendin van mijn vriends beste vriend (volgen jullie het nog? ) zwanger is!

Ik wil oohook!!!

Hoop alleen dat het kindje nu blijft 'plakken'. Ze heeft namelijk al 2 miskramen gehad inclusief curettages...
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:06:38 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51825751
oeps foutje, dubbelop
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:03:27 #138
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51829433
Een collega is zwanger van een tweeling. Ik ben heel erg blij voor haar, maar ik vraag me steeds af wanneer het eindelijk nu eens mijn beurt is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_51831225
ik ga zaterdag weer ff bij mijn vriendin langs. Haar zoontje is nu ruim 1 maand... ben zoo benieuwd hoe ie er nu uitziet.. en dat wordt natuurlijk weer RAMMELENNN
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:49:47 #140
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51885341
Die collega is haar tweeling kwijtgeraakt... Dit is *&^%( de tweede keer al dat ik dit in mijn omgeving meemaak...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:36:18 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51886805
Jeetje GWS, wat ongelofelijk verdrietig...
***
pi_51887624
GWS...wat erg zeg
pi_51891972
jeetje GWS.. vreselijk verdrietig zeg...

zat net filmpje te kijken van Sarah dr eerste dagen.. en ow, vlinders vlogen weer in het rond en het rammelde hier volop!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 29 juli 2007 @ 20:58:42 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_51942647
Oe GWS, dat gun je niemand...dat lijkt me echt zo erg..

We zijn hier net een paar dagen terug van vakantie, even lekker er tussenuit geweest. Morgen er weer fris tegenaan. We hebben min of meer afgesproken dat ik donderdag a.s. met mijn laatste strip begin. Daarna stop ik en gaan we over op rubbertjes, voorlopig. We twijfelen zo over de timing, echt om moe van te worden. Ik heb nu een jaarcontract dat afloopt begin januari. En de vraag is natuurlijk of we gaan wachten op een nieuw contract of dat we gewoon de gok wagen. Ik heb overigens een jaarcontract ter beoordeling en ik denk ook wel dat het gewoon verlengd wordt, maar toch. Van de andere kant, stel je krijgt weer een jaarcontract, wat dan...Iemand nog goede raad?

En Leonieke, tuurlijk draait die school ook wel zonder jou, trek je daar maar niets van aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 juli 2007 @ 10:23:14 #145
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51953320
GWS wat een verdrietig nieuws..

Ik heb vandaag eens zitten uitrekenen (in excel uiteraard ) wanneer ik precies met een nieuwe strip moet beginnen voor de komende 15 (vijftien idd) cyclussen. Wat duurt het allemaal nog zo vreselijk lang

Waarom 15? Omdat dat voor mij toch écht een maximum moet zijn (zeg ik nu he ).

Ik wil vrijdag al niet meer opnieuw beginnen Laat staan dat ik nog 6 van die k*tdozen zou moeten kopen..
  maandag 30 juli 2007 @ 18:51:06 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51966431
Ik heb met nog eens een goed gesprek gehad over onze kinderplanning.
En we zijn eruit

Het duurt wel nog lang (voor mijn gevoel dan) maar er is in elk geval enige duidelijkheid en dat maakt me blij (en minder onrustig).

btw die vrienden hebben inmiddels hun kindje (weer) verloren en ze moet alweer een curettage ondergaan
  maandag 30 juli 2007 @ 18:53:40 #147
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51966509
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:51 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb met nog eens een goed gesprek gehad over onze kinderplanning.
En we zijn eruit

Het duurt wel nog lang (voor mijn gevoel dan) maar er is in elk geval enige duidelijkheid en dat maakt me blij (en minder onrustig).

btw die vrienden hebben inmiddels hun kindje (weer) verloren en ze moet alweer een curettage ondergaan
Leuk dat je een goed gesprek had Kan wel deugd doen, he?

Mogen we de ruwe planning weten of hou je het liever voor jezelf (compleet te verstaan hoor Ik denk dat ik hier ook niet zomaar zou zeggen op welke datum ik precies stop met de pil)?

Wat vreselijk voor jouw vrienden. Hopelijk kunnen ze het samen verwerken.
  maandag 30 juli 2007 @ 18:59:00 #148
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51966622
Wat een ellende allemaal, bah bah bah
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_51969613
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:58 schreef mefke79 het volgende:
...
Van de andere kant, stel je krijgt weer een jaarcontract, wat dan...Iemand nog goede raad?
Stel je krijgt weer een jaarcontract, dan gaan jullie er gewoon alsnog voor
Makkelijk gezegd, ik weet het. Maar het alternatief is dat je dan nog een jaar gaat wachten en mogelijk nog een keer een jaarcontract krijgt of in het ergste geval dat het na het komende jaar niet verlengd wordt. En wat dan?

Ik zou er waarschijnlijk in jouw situatie niet voor kiezen om al ruim voor januari te stoppen met de pil en de kans te lopen dat je al duidelijk zwanger bent tijdens de beoordelingsperiode (en sommige mensen zijn na 6 weken al duidelijk zwanger omdat ze geen hap meer kunnen binnen houden...). Maar verder moet je op een gegeven moment gewoon de gok wagen.

En niet elke werkgever gooit je er meteen uit als je zwanger bent hoor. Ik was net door m'n proeftijd heen toen ik vertelde dat ik zwanger was Geen fijne situatie natuurlijk, maar m'n werkgever is zo tevreden met me dat ze er geen probleem van maken. En zoals het er nu naar uitziet wordt m'n jaarcontract gewoon verlengd straks als ik terug kom van zwangerschapsverlof

Alle andere rammelaars: heel veel sterkte met rammelen.
Ik herken de verhalen ontzettend goed van duidelijkheid willen hebben en plannen en het er proberen niet te veel over te hebben met je partner, etc.
Het valt allemaal niet mee
  maandag 30 juli 2007 @ 20:37:50 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51969760
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Leuk dat je een goed gesprek had Kan wel deugd doen, he?

Mogen we de ruwe planning weten of hou je het liever voor jezelf (compleet te verstaan hoor Ik denk dat ik hier ook niet zomaar zou zeggen op welke datum ik precies stop met de pil)?

Wat vreselijk voor jouw vrienden. Hopelijk kunnen ze het samen verwerken.
We hebben geen datum afgesproken. Meer een ruwe schatting gemaakt (een soort van uiterlijke termijn). Mijn kent me te goed. Hij zei: ik wil geen datum noemen want daar pin jij je dan meteen zo op vast.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:40:59 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_51969890
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:53 schreef leonieke het volgende:
Wat vreselijk voor jouw vrienden. Hopelijk kunnen ze het samen verwerken.
Mja, ze zullen er samen wel weer uitkomen. Maar nu gaan er geloof ik uitgebreide onderzoeken komen om uit te zoeken wat en hoe.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat een ellende allemaal, bah bah bah
Ja, vreselijk he? Ook voor die collega van je...

Er zijn gewoon geen woorden voor.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:09:45 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51970835
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

We hebben geen datum afgesproken. Meer een ruwe schatting gemaakt (een soort van uiterlijke termijn). Mijn kent me te goed. Hij zei: ik wil geen datum noemen want daar pin jij je dan meteen zo op vast.
Ben je zeker dat je niet in Ninove woont, 26 jaar bent en twee weken geleden voor de kerk bent getrouwd?

Hier ga ik blij zijn als de vakantie voorbij is. Terug mijn gedachten kunnen verzetten, terug onder de mensen komen. Momenteel zie ik het namelijk niet zo rooskleurig in
  maandag 30 juli 2007 @ 22:19:40 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_51973224
Heej Leonieke: kop op!
Denk anders maar aan jullie mooie nieuwe huis en alles wat je daarvoor nog moet regelen, misschien vrolijkt dat wat op?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:05:19 #154
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51981854
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef mefke79 het volgende:
Heej Leonieke: kop op!
Denk anders maar aan jullie mooie nieuwe huis en alles wat je daarvoor nog moet regelen, misschien vrolijkt dat wat op?
Ik doe mijn best
Vandaag eens zien om de bedanking voor ons huwelijk af te werken en eens polsen bij mijn man wanneer we voor een keuken gaan zien.
Het polsen om vrijdag niet meer opnieuw te beginnen met mijn pil is grandioos mislukt (zie je, ik moet vrijdag opnieuw beginnen... altijd problemen tijdens mijn stopweek)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:47:49 #155
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51987875
Leonieke: is het niet een idee om te zeggen: ik heb teveel problemen met de pil, we gaan condooms gebruiken? Onder het motto: ik heb (insert aantal jaar) voor de anti-conceptie gezorgd, neem jij het maar eens over...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:38:25 #156
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51989454
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Leonieke: is het niet een idee om te zeggen: ik heb teveel problemen met de pil, we gaan condooms gebruiken? Onder het motto: ik heb (insert aantal jaar) voor de anti-conceptie gezorgd, neem jij het maar eens over...
Het probleem is vooral dat ik de pil MOET nemen of dat we direct voor kinderen moeten gaan. Ik menstrueer niet zonder extra hormonen en dat is helemaal niet gezond volgens de gyn.
Het is ook zo dat ik direct met Clomid zal moeten beginnen aangezien ik anders wel heel lang op een eisprong kan wachten
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:48:22 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51989795
Ik zit me al de hele tijd af te vragen waar Smoezie nu toch is! Nu lees ik dat ze morgen terug is van vakantie en dan de pil weg gaat gooien.

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:51:37 #158
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51989917
Ik denk trouwens van deze week gewoon direct 2 dozen van mijn pil te kopen. Dan hebben we binnen 90 dagen niet weer het gesprek dat ik echt nog een doos ga moeten kopen... En als die 6 strips op zijn, zijn we 11 januari 2008 Wie weet is het huis dan al iets verder gevorderd en euh.. jah..

En smoezie stoppen met de pil Wat een heerlijke stap, Smoezie Het is je zo gegund
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:53:38 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51989973
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:48 schreef Sugar het volgende:
Ik zit me al de hele tijd af te vragen waar Smoezie nu toch is! Nu lees ik dat ze morgen terug is van vakantie en dan de pil weg gaat gooien.

Ik vroeg me ook al af waar ze was idd.
***
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:10:49 #160
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51990470
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat ik de pil MOET nemen of dat we direct voor kinderen moeten gaan. Ik menstrueer niet zonder extra hormonen en dat is helemaal niet gezond volgens de gyn.
Het is ook zo dat ik direct met Clomid zal moeten beginnen aangezien ik anders wel heel lang op een eisprong kan wachten
Maar het idee dat je moet menstrueren is toch allang al achterhaald? Vandaar dat het ook geen probleem is om de pil door te slikken om de menstruatie uit te stellen (of om gewoon niet te menstrueren...) Of heeft het een andere reden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:16:18 #161
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51990615
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar het idee dat je moet menstrueren is toch allang al achterhaald? Vandaar dat het ook geen probleem is om de pil door te slikken om de menstruatie uit te stellen (of om gewoon niet te menstrueren...) Of heeft het een andere reden?
Mja, de gyn had mij gezegd dat ik door mijn pco al meer kans zou hebben later op baarmoederhalskanker en dat het daarom belangrijk is om regelmatig te menstrueren (zodat alles 'gekuist' zou worden). Ik slik ook nooit mijn pil door eigenlijk. Nog nooit gedaan

Doordat ik de pil neem, werkt er daar toch nog iets. (ook al is het uiteraard niet echt). Als ik geen pil neem, gebeurt er echt helemaal niets. Daarom waarschijnlijk dat het ofwel de pil is ofwel hormonen om zwanger te worden.

De gyn vond het alleszins niet zo goed dat ik na 6 maand stoppen met de pil (ik wou eens zien of er al iets werkte) nog steeds niet had gemenstrueerd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:34:44 #162
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51991131
Ik kan er op internet niet veel over vinden, behalve dat dit wel het geval is bij hormoonbehandelingen.

Eigenwijs als ik ben , zou ik vragen om een second opinion wat betreft die mening. Als er zich helemaal nooit iets opbouwd, hoeft er toch niets gekuist te worden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:47:57 #163
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51991520
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik kan er op internet niet veel over vinden, behalve dat dit wel het geval is bij hormoonbehandelingen.

Eigenwijs als ik ben , zou ik vragen om een second opinion wat betreft die mening. Als er zich helemaal nooit iets opbouwd, hoeft er toch niets gekuist te worden?
Mja als je het zo zegt, moet er idd niets gekuist worden Zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik maak mezelf wijs dat alles misschien zal beginnen werken door de regelmaat die mijn lichaam nu kent ( I know )

Dit heb ik gevonden op deze site:
quote:
* Verhoogde kans op endometriumcarcinoom.
(kanker aan het baarmoederslijmvlies) Dit is eenvoudig te voorkomen, aangeraden wordt om vrouwen met PCO minimaal een maal per 3 maanden te laten menstrueren om zo het baarmoederslijm af te voeren. De kans op kanker neemt daarmee af.
1 keer op 3 maand zou dus blijkbaar genoeg zijn... maar ik laat het dan maar iedere maand komen, op die manier ga ik misschien met 6 strips genoeg hebben
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:58:42 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51991834
Vandaar dat ik niets kon vinden: het gaat om baarmoederslijmvlieskanker, niet om baarmoederhalskanker.

Moet je continue de pil slikken, of is af en toe een strip voldoende? Als dat zo is kun je er minder halen en dan opeens van gedachten veranderen en toch alles achter elkaar slikken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:03:43 #165
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51991999
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vandaar dat ik niets kon vinden: het gaat om baarmoederslijmvlieskanker, niet om baarmoederhalskanker.

Moet je continue de pil slikken, of is af en toe een strip voldoende? Als dat zo is kun je er minder halen en dan opeens van gedachten veranderen en toch alles achter elkaar slikken...
Ah... verkeerde soort idd Ik wist dat het iets met die baarmoeder was

Ik slik gewoon de pil zoals de vrouwen die niet zwanger willen worden de pil slikken: 21 dagen de pil en dan een rustweek (die rustweek ervaar ik altijd als het moeilijkste eigenlijk ).

Maar hopelijk schiet de bouw van het huis goed op en is het klaar tegen april 2008. Met wat trucjes kan ik dan misschien al in januari/februari stoppen zou wel super zijn eigenlijk Maar ik mag ook niet té veel hopen want ik had er op gerekend dat ze al eind juni aan de bouw gingen beginnen
pi_52114931
Zou het aan het warme weer liggen dat ik helemaal niet meer wil wachten, NU de pil wil weggooien en NU NU NU zwanger wil zijn?

Mijn neefje is gewoon té schattig, denk ik

*zucht*
pi_52122421
Dag lieve meiden Ik ben al een paar dagen terug van vakantie maar kon meteen aan de slag om onze verjaardagen te vieren (zijn vlak na elkaar jarig) en dus een hoop gezellige drukte. Heb nog niet eens bij kunnen lezen. Maar heb wel al gelezen over het grote echo-nieuws van BE Ik wil ook een jongetje!

Ik ga zometeen even alles bijlezen en hopen op foto's van de meet!
En ik heb jullie advies even nodig... ik zou na de vakantie stoppen met de pil (maar we mogen nog niet voor het eggie hoor... helaas....) maar ik heb net een week van een nieuwe strip 'op'. Is het 't beste om de strip af te maken of gewoon bruut stoppen halverwege een strip? Kan dat? Is dat niet 'slecht' als je daarna eens goed wilt gaan kijken hoe het gaat met het op gang komen van je echte cyclus, zeg maar?

Overigens op vakantie héél lieve kindjes gezien die in het pierebadje aan het pruttelen waren. Eentje riep er 'PAPA!!!!' naar Meneer Smoezie Hij zwaaide enthousiast terug en kon de lol er wel van inzien. Ze verwarde hem met haar echte vader, die even later kwam aanlopen (en toen was de liefde voor Meneer Smoezie ook meteen over haha!). De kindjes waren allemaal reuze lief en braaf, dus het heeft in elk geval geen kwaad gedaan

voor jullie allemaal, wat leuk dat jullie nog aan me gedacht hebben!
(En nu even alles bijlezen!).
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:34:47 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52123059
Smoez, ik vond het voor mezelf wel prettig om gewoon de strip af te maken omdat je dan nog enigszins het idee van een normale cyclus behoudt. Als je nu stopt heb je kans dat je volgende week al weer ongesteld wordt.
Het maakt verder op zich niet heel veel uit vwb gezond of niet gezond of dat het beter is voor de cyclus dacht ik.

WB!
***
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:37:04 #169
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52123127
Volgens mij kun je wel meteen stoppen als je dat wilt, maar als je toch nog niet voor het eggie gaat, dan zou ik die strip afmaken. Dan word je als het goed is ook niet verrast door je menstruatie, denk ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52123787
Wb Smoezie En proficiat met de verjaardag

Ik weet neit wat ik zou doen, moest ik in jouw plaats zijn. Ik denk eens ik weet dat ik ga stoppen met de pil dat ik ze niet rap genoeg zou kunnen weggooien.

Je zou uiteraard beter naar BE en GWS luisteren en die strip gewoon afmaken, maar ik kan zo goed begrijpen dat je gewoon direct wilt stoppen Wat heerlijk gewoon, bijna één stap verder
pi_52124133
Hey Smoes
Fijne vakantie gehad? Gefeliciteerd nog met je verjaardag!

Ik heb voor de zekerheid even de apotheel gebeld toen ik ook midden in een strip wou stoppen en t maakte volgens hun niks uit of je midden in een strip of op t einde stopt...je krijgt gewoon na een aantal dagen je onttrekkingsbloeding. Je hebt zowiezo kans op een onregelmatige cyclus na t stoppen met de pil, ongeacht of dit nu midden in een strip of op t einde is
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:28:18 #172
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52159367
Welkom terug Smoezie
Ik ben destijds meteen met de pil gestopt, midden in de strip. Mijn cyclus kwam daarna meteen goed op gang. Maar idd, als je dan toch nog niet voor het echie gaat, kan je net zo goed de strip afmaken ipv zo snel achter mekaar ongesteld te worden.

Ik weet niet wat het is, maar ik zie overal zwangere buiken. Volgens mij krijg ik er een zesde zintuig voor
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52159411
Welkom terug Smoezie!

Ik rammel weer na al die lieve kindjes zondag.. en dan zat Michel ookngo eens met Ken van PV op zijn schoot en dat zag er ZOO lief uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52162760
Wil dat dan zeggen dat jullie officieel aan het rammelen zijn en er ook al gesprekken over voeren met julile partners over wanneer jullie er zouden kunnen voor gaan?
pi_52162797
aarrgghh ik word gek...

het lijkt wel of iedereen om me heen zwanger is.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52162971
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:30 schreef leonieke het volgende:
Wil dat dan zeggen dat jullie officieel aan het rammelen zijn en er ook al gesprekken over voeren met julile partners over wanneer jullie er zouden kunnen voor gaan?


Ja
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52163443
Vicky: ik denk dat je dat als rammelaar altijd hebt. Ik zie ook alleen maar zwangeren rond mij Volgende week woensdag naar een avondmarkt, gegarandeerd prijs En bouwbeurzen zijn ook zo'n aantrekkingsplaatsen voor zwangeren

Cool Igraine. En zijn er al plannen voortgekomen uit de gesprekken?
pi_52163467
Ik denk trouwens dat het makkelijker is om de beslissing "we gaan ervoor" te nemen als je al een kind hebt. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
pi_52163620
Ja dat zou goed kunnen hoor Leonieke. Maar toch, het blijft een beslissing. En vanwege mijn PCO is het ook echt iets wat je moet plannen. Ik moet dus naar de huisarts om te vragen of hij mij weer wil doorverwijzen naar de fertiliteitspoli. Daar hebben we wel een datum voor geprikt ja, dat ik de huisarts ga bellen. Over ongeveer een maandje wordt dat.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52163686
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:01 schreef Igraine het volgende:
Ja dat zou goed kunnen hoor Leonieke. Maar toch, het blijft een beslissing. En vanwege mijn PCO is het ook echt iets wat je moet plannen. Ik moet dus naar de huisarts om te vragen of hij mij weer wil doorverwijzen naar de fertiliteitspoli. Daar hebben we wel een datum voor geprikt ja, dat ik de huisarts ga bellen. Over ongeveer een maandje wordt dat.
Uiteraard blijft het een beslissing Ik bedoelde het niet neerbuigend ofzo, hoor. En het is ook een belangrijke beslissing. Maar ik denk gewoon dat je zoiets hebt van: "met het eerste is alles ook gelukt, dus waarom nu niet?" En je weet ook al meer over het financiële plaatje enzo.
Wat heerlijk Een maandje is niet lang meer
En waarom zou hij jou niet willen doorverwijzen naar de fertiliteitspoli? Of is het niet echt van willen, maar eerder van wanneer je dan een afspraak zou hebben?

Begin je dan ook met Clomid of ga je al direct een stap verder? (ik heb ook PCO dus altijd interessant om iets bij te leren)
pi_52163817
Ik vatte het ook niet neerbuigend op hoor. Ik denk wel dat hij mij door wil verwijzen, maar idd meer wánneer heb ik dan die afspraak. De doorverwijzing is gewoon een formaliteit.

En een maandje is best snel, maar dan is er misschien nog een wachttijd bij de poli.

Ws begin ik met clomid, de vorige keer was het na de eerste ronde clomid raak, maar daar ga ik nu niet vanuit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52165056
Maar het zou wel heerlijk zijn om maar één keer Clomid te moeten nemen Wie weet heb je gewoon een kleine trigger nodig, zoals de eerste keer

Ik zou waarschijnlijk dat maand niet meer kunnen wachten en zou bij de poli zeggen dat ze bv maar in oktober een afspraak moeten vastleggen ipv september, gewoon om zeker te zijn dat ik niet té lang moet wachten
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:53:11 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52165155
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:30 schreef leonieke het volgende:
Wil dat dan zeggen dat jullie officieel aan het rammelen zijn en er ook al gesprekken over voeren met julile partners over wanneer jullie er zouden kunnen voor gaan?
Hier ook officieel rammelen, gelukkig inclusief geprikte startdatum

[ Bericht 1% gewijzigd door Saffier op 07-08-2007 13:24:18 (typvaut) ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52165195
ben echt benieuwd naar je startdatum hoor saffier!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:00:00 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52165327
Ik zeg echt voorlopig nog niets daarover!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:15:10 #186
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52165766
Leonieke, dat financiële plaatje kan in de tussentijd gewijzigd zijn en ik denk dat twee kinderen toch weer een heel ander verhaal is dan één kind.

Saffier, wat leuk Wel leuk om te zien dat "onze lichting" voor de tweede gaat Maar wanneer is de vraag
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:25:47 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52166045
En ik rammel al sinds dat Tobias 2 weken oud is, eigenlijk kan je wel zeggen dat ik nooit gestopt ben met rammelen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:17:42 #188
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52181797
Hier is het gerammel wat minder, vooral door het verlies van mijn collega. Stel nu dat als ik nu begin en het in één keer lukt? Dan zit ze na zo'n korte tijd na haar verlies tegen een gelukkige collega aan te kijken die in één keer krijgt wat zij zo graag wil hebben...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:52:01 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52188792
Saffier en Igraine al met data! Wow! Spannend meiden!
***
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:50:41 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52189944
Saffier wat leuk en spannend!
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:56 schreef leonieke het volgende:
Ik denk trouwens dat het makkelijker is om de beslissing "we gaan ervoor" te nemen als je al een kind hebt. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Bij ons niet, aangezien Noah niet gepland was, en ik nu zonder vast werk zit. En dus grote kans op geen geld tijdens verlof Als ik wacht tot ik eindelijk een baan met tenminste een jaarcontract heb, dan is Noah al 10 volgens mij

Heb het echt even helemaal gehad allemaal
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52190177
Gisteren even op kraambezoek geweest bij een tweeling van 3 daagjes oud .. *Rammel*Klepper*Rammel*
Mijn God, wat een heerlijke lieve ultramini mooie wezentjes .. Zucht....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:34:50 #192
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52190926
He meiden! Wat rammelen jullie allemaal hard zeg !
Lastig he!

Tex , vervelend dat het je gevoelsmatig zo tegen zit nu!

Hier rammel ik ook nog super hard door, iedereen om me heen lijkt "ineens" zwanger te zijn en ik wacht maar .
Zelfs meiden die altijd zeiden géén kids te willen zijn nu zwanger, niet dat ik het ze niet gun maar ik wil zelf zo graag!

Hard aan het klussen en rammelen dus, wie weet deze maand raak .

Succes & sterkte meiden!

pi_52191859
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:50 schreef texelonia het volgende:
Saffier wat leuk en spannend!
[..]

Bij ons niet, aangezien Noah niet gepland was, en ik nu zonder vast werk zit. En dus grote kans op geen geld tijdens verlof Als ik wacht tot ik eindelijk een baan met tenminste een jaarcontract heb, dan is Noah al 10 volgens mij

Heb het echt even helemaal gehad allemaal
Maar misschien is het ook niet slecht als het niet gepland is. Want jullie komen er nu toch ook Met kindje. Misschien ging je anders nog lang gewacht hebben terwijl dat niet nodig is.

Maar ik begrijp het wel hoor. Het suckt gewoon verschrikkelijk om te moeten wachten terwijl je weinig andere dingen liever zou hebben (bij mij staat een kind op een gedeelde eerste plaats of net op plaats 2, ik ben er nog niet helemaal uit ) En ik wil nu niet afkomen met clichés aangezien ik er zelf vaak zo'n hekel aan heb
pi_52202210
Net mijn collega en zijn vrouw en hun kindje van 9 weken op bezoek gehad hier... En ze is zooo cute! En ze ging de hele tijd echt lachen naar mij, zomaar, terwijl ze dat normaal dus nooit zomaar doet bij anderen zeiden ze En dan ga je echt nog veel harder rammelen he...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_52203686
Ik zit al die Check Tha Park napraat-foto topics mee te lurken en ik rammel me helemaal gek hier

Gefeliciteerd voor de meiden-met-data!!!!
En rammelsterkte voor de meiden-zonder-data!!!
En superveel geluk en succes toegewenst voor de reeds-klussers
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:48:22 #196
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204663
Hoi Smoez
Leuke rammelvakantie gehad?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 18:50:04 #197
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52204702
Ik zag als laatste reactie Vivi staan en dacht maar het was niet wat ik dacht
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:01:47 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204995
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik zag als laatste reactie Vivi staan en dacht maar het was niet wat ik dacht
Ik ben er nog niet over uit..de ene dag wil ik er wel 5 en de andere dag (vooral als ik weer aan mijn bevalling denk) denk ik "Nah..."
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:30:46 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_52205816
Wat fijn Saffier en Igraine dat jullie al data hebben!

Ik had het nooit gedacht, maar het lijkt toch te gebeuren: mijn man gaat nu ook rammelen voor een tweede! Hij denkt nu dat we er ergens volgend jaar wel voor zullen gaan. Dat had ik niet gedacht, ik dacht dat hij een groter leeftijdsverschil tussen wilde. En dat terwijl ik vorige week een droom had dat ik pas in 2010 weer zou bevallen. Ik kan dus nu redelijk relaxt rammelen, nu ik weet dat hij ongeveer dezelfde termijn in gedachten heeft als ik.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:49:59 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_52212649
Gaaf zeg, voor alle rammelaars die al aan het klussen zijn maar ook voor wie de 'termijn' al bekend is.
Ik vind zelf dat het meer rust geeft.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 8 augustus 2007 @ 23:58:39 #201
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52215241
Die meet van zondag was níet goed voor mij! *rammeldepammel*

Zo langzamerhand begin ik ook wel uit te kijken naar die VIA-rekening. Moet nog wel ergens de 900 euro vandaan toveren,maar dan gebeurt er tenminste iets!
pi_52341280
Heb nog even subtiel 'ik zou na de vakantie toch met de pil stoppen?' laten vallen hier en Meneer Smoezie antwoordde met 'waarom heb je dat dan nog niet gedaan?'. Nou, omdat ik nog 6 pillen moet voordat mijn strip op is
(Nogmaals, even voor de zekerheid, nog niet voor het eggie, maar het is in elk geval een fijn gevoel dat er weer een stapje in de goede richting wordt gezet volgende week). Want ik rammel me een ongeluk
Ik droomde vannacht dat ik mijn eerste post ging doen in het 'Tweede Streepjes topic' en niet wist wat ik moest typen!
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:04:29 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52341651
Wat is nu de motivatie van het stoppen dan?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52341950
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:04 schreef Vivi het volgende:
Wat is nu de motivatie van het stoppen dan?
Dat ik na een jaar of 17 pilgebruik wel eens wil zien of het allemaal nog wel werkt, zeg maar. Voor zover je dat kunt zien, natuurlijk. Maar of ik dan na een tijdje wel weer een normale cyclus krijg, zeg maar. En dat vond hij een goede motivatie Hij weet dus dat het 'als voorbereiding op...' is. Geen verborgen agenda's enzo!
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:14:15 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52341967
Oke Spannend he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52342059
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:14 schreef Vivi het volgende:
Oke Spannend he.
Belachelijk spannend eigenlijk. Ik had nooit durven dromen dat ik ongesteld worden (en dan echt, zonder de pil-stop die het opwekt) ooit leuk en spannend zou gaan vinden
Pssst... check het naamtopic

Rammel jij al voor een 2e?
pi_52342114
... oh, trouwens... zelfs mijn schoonvader rammelt mee! Hij weet dat ik na de vakantie alvast zou stoppen met de pil en begon nu zelfs al over temperatuurschema's bijhouden enzo. 'Dan weet ik dat ook allemaal alvast!'. Ho ho, schoonvaders, dat gaat te rap haha! Mijn schoonzus mailde me al dat hij het er bij haar thuis ook al over had
pi_52343780
en nu rammel ik weer.. vriendinnetje van me is zwanger van de 2e...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52343935
Hee Smoezie jij gaat dus ook stoppen. Dat is hier ook de bedoeling over een week of twee. Eens kijken of het allemaal nog een beetje werkt na een jaartje of 10? 12? Geen idee hoe lang precies, maar een hele tijd. Al verwacht ik dat ik meteen een cyclus heb omdat mijn lichaam nu al maar net naar de pil 'luistert'. Ik hoef niet te proberen door te slikken, dat is nog nooit gelukt en ik krijg ook gewoon alle symptomen die ik eerst had. Alleen is het allemaal wat minder heftig. Ach we zien wel.
Hier worden het dan voorlopig rubbertjes totdat ik meer weet over mijn jaarcontract. En de beslissing is gemaakt: als het weer een jaarcontract wordt gaan we er toch gewoon voor, we zijn het wachten beu. Als het dan allemaal mis loopt ga ik meteen na de bevalling wel weer op zoek naar nieuw werk, maar van dat doemscenario ga ik voorlopig nog niet uit. Volgens mij zijn ze redelijk tolerant op mijn werk.
Verder nog mensen met spannende plannen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52344198
Mefke, ik slik zonder problemen soms de pil wel een half jaar door ofzo Heb van mijn vorige huisarts en van deze (ben verhuisd) gehoord dat dat totaal geen kwaad kan. Maar ik zal dus wel even flink moeten ontpillen, als dat uberhaupt bestaat
pi_52344588
O Smoezie, ik wou dat ik dat kon, een half jaar doorslikken! Maar dat is echt drama bij mij, dat werkt gewoon niet.
Raar idee dat ik straks geen pilletje meer hoef te nemen. Het zit zo ingebouwd om het te doen. We laten hier trouwens speciaal nog wel een halve strip slingeren bij ons bed. Mijn schoonmoeder is namelijk onze poets en ik wil niet dat zij doorheeft wat we van plan zijn. Dat hou ik lekker voor mezelf. ik meld het wel als het zo ver is...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52344759
Vicky Het komt echt op als kakken (sorry ) soms he, dat rammelen!

Mefke, slim om die strip dan nog even te laten slingeren. Hier is niemand die in ons badkamerkastje snuffelt, dus ik hoef daar niet bij na te denken. Waar ik een beetje tegenop zie, te kinderachtig voor woorden natuurlijk, is het feit dat ik straks altijd weer wat bij me moet hebben omdat ik op de gekste momenten ineens ongesteld kan worden. Heb jij dat niet?
pi_52345028
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:27 schreef Smoezie het volgende:
Vicky Het komt echt op als kakken (sorry ) soms he, dat rammelen!
ja inderdaad.. heeeeel irritant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52345300
Of, erger, dat je iets voelt en denkt: ben ik nou ongesteld?? Ik ga dat vast 100 keer op een dag bedenken...
Laten we het erop houden dat ik me daar niet bepaald op verheug nee. Van de andere kant, ach je moet er wat voor overhebben, toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52345739
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:41 schreef mefke79 het volgende:
Of, erger, dat je iets voelt en denkt: ben ik nou ongesteld?? Ik ga dat vast 100 keer op een dag bedenken...
Laten we het erop houden dat ik me daar niet bepaald op verheug nee. Van de andere kant, ach je moet er wat voor overhebben, toch?
Dat hou ik mezelf ook maar voor ja Dat het voor een goed doel is!
Ik ga me vast weer heel puberig voelen, met dat ongesteldheidsgebeuren!
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:35:11 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52347291
En als je nou straks, ooit, eindelijk, zwanger bent, dan ben je ook 9 maanden niet meer ongesteld (en met een beetje geluk zelfs nog langer!)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 augustus 2007 @ 23:43:48 #217
163650 Greys
pi_52347503
Oeps, verkeerde eh..... topic

[ Bericht 98% gewijzigd door Greys op 14-08-2007 08:28:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:44:31 #218
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52347534
Maar na die 9 maanden niet ongesteld ben je het 6 weken achter elkaar.

En om ontopic te blijven. Ik heb van de week een heel klein ventje van 3 weken vastgehad . En dan heb ik weer zo'n moment dat ik erg graag nog zo'n frummeltje van mezelf wil.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_52350881
We zijn weer ietsje verder
Zijn momenteel een hok/kamer aan het maken in de gan. Hij staat maar moet nog gestuct worden enzo en als die helemaal klaar is gaan we zo langzaamaan aan een 2e beginnen
Ja zegt mijn liefje, dat kleine kamertje kunnen we wel opknappen in die 9 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52351036
Ohhhh Vicky, dat is weer een geweldig vooruitzicht
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:02:47 #221
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52357927
Vicky

Jambo, twee dagen voor ik ging bevallen kwam dat ongesteldheidsgevoel bij mij alweer terug

Ik ben voor ik stopte 12 jaar aan de pil geweest en het werkte daarna allemaal meteen weer, een cyclus van 28 dagen, dus het verschilt gewoon per lichaam

Mefke Moet je zelfs in je eigen huis geheimzinnig gaan doen!

Smoezie, leuk zo'n schoonvader

Lees net dat m'n collegaatje is bevallen van een derde meid *rammel*
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52358308
Zo, Wennie, dat is helemaal super zeg, dat het na zoveel jaar pilgebruik eigenlijk meteen weer helemaal goed werkte met je cyclus. Ik hoop daar ook wel op eigenlijk!
Mijn schoonvader wordt binnenkort voor het eerst opa en kan zich niets leukers bedenken dan vast een zitje voor op de fiets te gaan kopen! En wat dan NOG leuker zou zijn, is dat zijn twee kleinkindjes niet teveel van elkaar schelen qua leeftijd en leuk samen kunnen spelen als we bij elkaar zijn. Daar zit wel wat in natuurlijk. Dat begint Meneer Smoezie ook enigszins in te zien, geloof ik

Enneh, Vicky, als jouw man zegt dat het kamertje wel op te knappen is in 9 maanden, dan mag je dus eigenlijk nu meteen beginnen voor een tweede, begrijp ik???
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:49:16 #223
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52360932
Vicky wat leuk gefeliciteerd!!!

Nadat mijn Implanon verwijderd is deed mijn cyclus het heel erg netjes weer, 26 dagen. Dus het kan echt hoor meiden!
Ik voel ook heel goed mijn eisprong, voordat de plannen er waren zwanger te worden heb daar nooit aandacht aan besteed maar het is wel handig!

Hier is het nog even afwachten of de ongi komt of niet, het voelt niet anders dan anders en zwanger voel ik me al helemaal niet (al weet ik ook niet hoe ik me dan zou moeten voelen nu)!
Heb mega hoofdpijn en dat is toch altijd wel een kwaaltje zo ongeveer een week voor de duivels de kop opsteken!
Dus ik rammel nog heerlijk verder!
pi_52363457
Frupje, ik las het al in het 2e streepjes topic! Spannend hoor!
Ik duim in elk geval ontzettend voor je!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:00:15 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52368153
Vicky wat gaaf!! Wat een snelle plannen zo ineens, leuk hoor!
Wij hadden het er vandaag en gister over hoe we het met de kamers gaan doen, Tobias krijgt een nieuwe kamer en de babykamer blijft zoals hij is. Ik vind het nl ongelooflijk praktisch dat er een wastafel in zit en dat wil ik bij de volgende ook graag, dus Tobias gaat strakjes verhuizen Net ook alvast weer naar meubeltjes zitten kijken, niet voor de babykamer maar voor die van Tobias
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:39:48 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52374154
Vicky! Succes Leuk zeg!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:05:17 #227
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52375271
Vicky, wat leuk!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_52381844
Wow Vicky Als ik het zo tussen de regels door lees, gaan jullie er nu al helemaal voor Wat leuk!
pi_52382010
Vicky wat super
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52399899
nee hoor nu nog niet... als de verbouwing klaar is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52403107
Ja maar... ja maar... je lief zei toch dat het kamertje wel TIJDENS die 9 maanden verbouwd kon worden?

Sowieso is het een superfijn vooruitzicht!
pi_52487235
Vorige maand was ik met de pil gestopt, na 10 jaar, om vast te kijken of alles nog werkt enzo... En nu (bijna) precies een maand later ben ik ongesteld! Voor het eerst dat ik zo blij ben dat ik ongesteld ben!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Hoofdredactie Fotografie zondag 19 augustus 2007 @ 00:11:11 #233
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52489653
Niet te vroeg juichen tessie, ik werd de eerste maand na stoppen met de pil ook gewoon ongesteld. Daarna een half jaar niet.
pi_52495333
Heb ik trouwens al ergens eens gezegd dat ik volgend jaar deze tijd gewoon heel erg zwanger wil zijn?
pi_52501790
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Yoni het volgende:
Niet te vroeg juichen tessie, ik werd de eerste maand na stoppen met de pil ook gewoon ongesteld. Daarna een half jaar niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_52501923
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:39 schreef tessie het volgende:

[..]

Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen gebeuren, hoor
pi_52515402
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen gebeuren, hoor
Nee, das waar. Het kwam gewoon nogal over.....

Maaruh, 1 jaar, das helemaal niet meer zo lang!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:21:59 #238
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52531542
Ik ben net met mijn tweede jaar van mijn studie begonnen, dus hier zit het er voorlopig nog niet in...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52531614
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben net met mijn tweede jaar van mijn studie begonnen, dus hier zit het er voorlopig nog niet in...

Maar uiteraard ook wel dat je begonnen bent aan jouw tweede jaar Hoeveel jaar heb je nog te gaan in totaal (met dit jaar erbij dus)?

Hoe voel je je anders? Nog altijd superhard aan het rammelen of kan je het beter plaatsen nu je aan jouw tweede jaar gaat beginnen?
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:27:41 #240
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52531745
Ik moet er nu nog drie, waarvan het laatste jaar stage en afstuderen is. Maar misschien kan ik mijn stage en afstuderen samenvoegen, waardoor ik sneller klaar ben. Dat hoop ik iig wel.

Ik ben nog steeds flink aan het rammelen, zo af en toe. Ik zou me zorgen maken als dit niet zo was...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52531769
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:50 schreef leonieke het volgende:
Heb ik trouwens al ergens eens gezegd dat ik volgend jaar deze tijd gewoon heel erg zwanger wil ga zijn?
Hier duim ik voor hoor
pi_52532799
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik moet er nu nog drie, waarvan het laatste jaar stage en afstuderen is. Maar misschien kan ik mijn stage en afstuderen samenvoegen, waardoor ik sneller klaar ben. Dat hoop ik iig wel.

Ik ben nog steeds flink aan het rammelen, zo af en toe. Ik zou me zorgen maken als dit niet zo was...
Wat bedoelen jullie eigenlijk met "afstuderen"? Bij ons ben je afgestudeerd als je voor alle vakken geslaagd bent. Dit is niet iets wat je nog eens extra moet doen en het is me nu al meerdere keren opgevallen dat het overkomt als iets dat je nog moet bijdoen om uw diploma te krijgen.

Maar als ik goed kan rekenen en tellen betekent dit dat je nog 2 jaar en 3 maand niet zwanger zal zijn en dat je dan gewoon een buikje zal beginnen kweken. Je kan namelijk perfect bevallen eens je afgestudeerd bent
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:20:39 #243
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52533379
Bij ons is 'afstuderen' het doen van een project, waarbij je laat zien dat je in het 'werkelijke leven' kunt werken met hetgeen je geleerd hebt. Bij ons ben je 'geslaagd' als je alle vakken gehaald hebt(en dan telt dus ook je afstuderen als 'vak').

Bij de opleiding die ik eerst deed, heb ik bij mijn afstudeerproject bijvoorbeeld een handboek 'administratieve organisatie' voor een bedrijf gemaakt, waarin alle administratieve regels stonden omschreven zoals zij die wilden hebben. Ik heb ze ook geadviseerd over deze regels, zodat het een degelijk en bruikbaar handboek werd.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52535012
Ah het afstuderen is gewoon een soort eindwerk ofzo, een scriptie bijvoorbeeld.
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:29:21 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52535059
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:27 schreef leonieke het volgende:
Ah het afstuderen is gewoon een soort eindwerk ofzo, een scriptie bijvoorbeeld.
Ja, maar een scriptie doe je hier op een universteit. Een afstudeeropdracht doe je op een hogeschool.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52539576
Afgelopen zaterdag mijn laatste pil genomen
Nu eens zien of het een beetje op gang wil komen, het cyclusgedoe
(En nee, nog steeds gaan we niet voor het eggie, maar Meneer Smoezie staat er steeds minder afwijzend tegenover! )
pi_52540840
Hier nog drie pillen te gaan...van deze strip. Ik begin ineens weer te twijfelen of dit wel de laatste zal zijn voorlopig.
Had ik al verteld dat ik een enorme twijfellaar ben?
Ach ja, we zien wel. De hormoontjes zullen in mijn stopweek vast wel weer opspelen en dan is stopppen ineens vast weer heel erg makkelijk. En ik weet ook wel waarom ik zo twijfel. Tis toch m'n werk. Ik heb het er heel goed naar mijn zin, maar er staan wat spannende dingen te gebeuren en ik zou zoooo graag weten of ik mag blijven. Dus voorlopig ook nog niet voor het echie, maar gewoon de cyclus eens op gang laten komen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52542925
Mefke, doen, doorzetten. Ik zat afgelopen zaterdag overdag ook alweer tegen Meneer Smoezie te miepen van 'of zal ik er nog maar een stripje tegenaan gooien?'. Maar waarom? Zelfs als zijn wij (en jij ) er nu nog niet aan toe om voor het eggie te gaan, het is een heerlijk idee dat ALS je voor het eggie mag/kan, dat dan die pil al lekker een tijdje uit je lijf is.
Ik herken het hoor, dat twijfelkonten, echt... ik heb het uitgevonden
Maar dit heb ik doorgezet, Meneer Smoezie heeft me er van overtuigd en dat is al heel wat! En jij gaat het ook doorzetten, nog drie pilletjes en dan lekker de deur uit. Je neemt daarmee verder nog helemaal geen ingrijpende beslissingen namelijk

Go girl!
pi_52544800
Ja, het kan toch helemaal geen kwaad om gewoon idd vast te stoppen en te kijken hoe je lichaam reageert zonder pil. En dan gewoon met condooms vrijen. Ik ben blij dat ik vorige maand gestopt ben hoor!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:23:19 #250
189138 Tuc
Baby on board!
pi_52544962
Dat hebben wij ook gedaan hoor, de pil er al uit, maar er nog (lang) niet voor gaan..
Inmiddels ben ik al ruim anderhalf tot 2 jaar pil-vrij en nu gaan we er dan wel voor..
Succes met beslissen wat je doet!
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_52545336
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik er nog meer van merk, van het stoppen met de pil, dan alleen weer dat 'enge' help-wanneer-word-ik-ongesteld. Op internet heb ik best veel reacties gevonden van vrouwen die riepen dat ze tien jaar eerder met de pil hadden moeten stoppen omdat ze veel minder vaak hoofdpijn hadden, minder stemmingswisselingen, veel meer zin in sex enzo. Ben benieuwd
pi_52545499
Ja, dat vond/vind ik ook wel irritant, dat je niet precies weet wanneer je ongesteld word. Moet je elke keer zorgen dat je tampons bij je hebt enzow, en elke keer als ik een beetje iets voelde in mn buik dacht ik oooh nu ben ik vast ongesteld. Maar ja, als het goed is wordt het strax toch ook gewoon weer regelmatig en weet je ook wel wanneer je het kan verwachten. En je hoeft niet meer elke avond eraan te denken dat je die pil moet nemen, dat is wel fijn! Ik heb nu nog soms dat ik in bed lig en denk oooh ben mn pil vergeten.. lekker suf.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_52552252
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:28 schreef Pruk het volgende:

[..]

Hier duim ik voor hoor
Daar had ik trouwens over gekeken, maar Je bent een schat
pi_52552310
Allemaal pil-stoppers hier

Hier begin ik te vrezen dat ik nog een doos extra zal moeten kopen. De bouw van ons huis is sowieso met een maand uitgesteld. Terwijl de funderingen er al van vorige week gingen liggen, zal er nu misschien pas half september begonnen worden. En die misschien bevalt me eigenlijk niet echt Mijn schoonvader (aannemer) snapt echt niet wat er nog allemaal meespeelt ivm de bouw...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:10:39 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_52564766
Balen Leonieke!

Ik ben gisteren op kraambezoek geweest. Rammel de rammel de rammel...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:18:47 #256
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52568176
O dear, ik heb het weer eens te pakken, er huilde net een kind op de TV en ik keek in de richting waar het geluid vandaan kwam.

Ik heb namelijk een koptelefoon op als ik TV kijk(dan hoor ik het beter) en dan hoor je het geluid in het juiste oor. In dit geval dus mijn linkeroor, en ik keek pardoes over mijn linkerschouder...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52568279
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
O dear, ik heb het weer eens te pakken, er huilde net een kind op de TV en ik keek in de richting waar het geluid vandaan kwam.

Ik heb namelijk een koptelefoon op als ik TV kijk(dan hoor ik het beter) en dan hoor je het geluid in het juiste oor. In dit geval dus mijn linkeroor, en ik keek pardoes over mijn linkerschouder...
Sorry maar dit moet een grappig zicht geweest zijn

Leuk, he, dat rammelen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:45:55 #258
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52601334
JA, nouw hoor!

Het was een babietje wat huilde en aandacht nodig had, dan MOET je toch wel reageren?

Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52601469
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
JA, nouw hoor!

Het was een babietje wat huilde en aandacht nodig had, dan MOET je toch wel reageren?

Uiteraard
pi_52601676
Ik zit met een klein probleem...
Een collega van mij heeft aangegeven dat hij een studie wil combineren met zijn job en dit zou dus gevolgen kunnen hebben voor mijn uren.

Hij werkt momenteel op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tot 19u, ik werk op donderdag ook tot 19u. Aangezien hij zal overschakelen naar een andere uurregeling maar er op maandag en dinsdag nog iemand tot 19u moet zijn, zou het kunnen dat ik er dus nog een avond bij 'krijg'.
Geen probleem natuurlijk voor het komend academiejaar, want ik moet gewoon 38u werken per week en kan anders een halve/volledige dag vrij vragen als ik genoeg uren heb gewerkt.

Nu vraag ik me af of het niet raar is om aan te geven dat ik wel akkoord wil gaan met een andere regeling, maar dat ik wel wil dat ze bijvoorbeeld volgend jaar herbekeken zou kunnen worden.
De plannen om met de pil te stoppen volgend jaar zijn echt definitief en het kan natuurlijk wel lang duren eer ik zwanger ga zijn, maar stel je maar voor dat ik bv volgende zomer ofzo zwanger zou zijn. Dan zie ik het niet zitten om na mijn bevalling bv 2 avonden per week tot 19u te werken (en andere collega's die dat niet zouden doen) omdat ik dan ook maar om 20u thuis ben. Het zou trouwens bijna onmogelijk zijn om ons kind van de crèche te halen aangezien mijn man daar ook werkt en regelmatig op dinsdag en donderdag tot 21.30u lesgeeft...

Probleem is dat ik maar een jaarcontract heb (dat normaalgezien wel verlengd zal worden), maar het is toch vreemd om in zo'n situatie al over volgende zomer te spreken. En ze hoeven natuurlijk niet te weten dat we in deze richting denken... Wat denken jullie?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:07:25 #261
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52602184
Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52602508
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:07 schreef Vivi het volgende:
Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ik snap het waarschijnlijk niet zo goed...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:17:11 #263
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52602568
Ik ook niet hoor...

Maar ik denk dat ze iets als 'dat zien we dan wel weer' bedoelt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52602652
Ja, maar het probleem is dat zo'n wijzigingen wel eens definitief kunnen worden, zeker aangezien mijn collega heeft aangegeven om die studie over twee jaar te spreiden.
pi_52602682
Ah, waarschijnlijk maak ik me gewoon te veel zorgen, hoor, maar ik zou gewoon niet graag problemen hebben rond uurregelingen enzo...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:30:55 #266
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52603134
Als hij een wijziging definitief kan krijgen, dan kun jij dat toch ook? Alleen dan de andere kant op...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52603317
Mja ik weet niet wat ze dan gaan denken... Ik ga nu eventueel wel akkoord he (als het niet té veel verandert en ik er compensatie voor krijg) in de wetenschap dat het voor 2 jaar zou zijn.
En dan volgend jaar: ow ja, weet je nog toen ik zei dat ik dat niet zo erg vond.. wel
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:36:09 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52603394
Volgens mij wil je e dingen iets té goed geregeld hebben Leonieke... Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar je kan het ook overdrijven natuurlijk. Vind ik dan...

In NL is het toch zo dat als je minder uren wilt werken ze je dat niet kunnen weigeren ofzow toch? Is dat in België niet ook zo?

Ik zou me er zelf in elk geval ook niet té druk om maken, zolang ik nog niet zwanger ben (of nú bezig ben met zwanger worden).
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52603571
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:36 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij wil je e dingen iets té goed geregeld hebben Leonieke... Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar je kan het ook overdrijven natuurlijk. Vind ik dan...
Ik wil nu helemaal nog geen uren regelen. Mijn vraag was eigenlijk gewoon: vinden jullie het kunnen dat ik vrijdag bij de besprekingen zou aangeven dat ik het volgend jaar of binnen afzienbare tijd wel herbekijken.

Helemaal niets te regelen op het werk. Beter nog, ik heb liever dat ze het niet weten wat er in mijn hoofd spookt ivm zwanger worden. Je kan ook gewoon mijn vraag goed lezen.
quote:
In NL is het toch zo dat als je minder uren wilt werken ze je dat niet kunnen weigeren ofzow toch? Is dat in België niet ook zo?
Nee, dat is het niet.
quote:
Ik zou me er zelf in elk geval ook niet té druk om maken, zolang ik nog niet zwanger ben (of nú bezig ben met zwanger worden).
Ik stelde een vraag, opeens maak ik me té druk... Ja, seg
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:41:34 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52603669
Sjees je hoeft niet meteen zo geprikkeld te reageren hoor Ik geef alleen maar mijn mening.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52603787
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:41 schreef texelonia het volgende:
Sjees je hoeft niet meteen zo geprikkeld te reageren hoor Ik geef alleen maar mijn mening.
En ik zeg gewoon dat je mijn oorspronkelijke vraag nog maar eens moet bekijken en dan jouw reactie opnieuw lezen over mijn overdreven regeldrang.

Ik weet best wel dat het gewoon belachelijk is om nu al een uurregeling te maken voor het moment dat ik bevallen ben. Maar ik vind niet dat mijn vraag overdreven was. Maar dat is mijn mening.
pi_52604511
Leonieke, je vraag is ook niet overdreven, maar je reageert wel een beetje fel
Volgens mij begrijpen tex en jij elkaar gewoon even niet op dit moment.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier druk over maakt, dat zou ik waarschijnlijk ook doen in jouw geval. Maar als je even probeert realistisch naar de situatie te kijken: tel eens de maanden dat het waarschijnlijk nog gaat duren voor je met de pil stopt, op bij 9 maanden zwangerschap + een x aantal weken bevallingsverlof. Hoe ver kom je dan? Kom je dan niet al een beetje in de buurt van die 2 jaar? En dat is dan uitgaande van de situatie dat het in 1 keer raak is (wat ik je van harte gun natuurlijk!)...
Wat dat betreft denk ik dat het risico niet zo heel groot is als je het gewoon aanneemt. Tegen de tijd dat je zwanger bent zie je dan wel weer om hoe lange periode het nog gaat, of die collega er uberhaupt nog wel werkt, etc. Want wat anderen ook al zeggen: jouw collega krijgt het nu toch ook voor elkaar om z'n uren om te gooien, waarom zou het voor jou dan tzt onmogelijk zijn?
En ze hoeven dan toch ook niet te weten dat jij nu al die kinderwens/bepaalde plannen had?

Maar goed, ik zou me ook kunnen voorstellen dat je in het gesprek aangeeft dat je de zeker bereid bent die uren er bij te nemen, als er wel de mogelijkheid bestaat om op een bepaald moment te evalueren (bijv. na 1 jaar). Daar hoef je dan helemaal niet bij aan te geven dat het te maken heeft met je kinderwens, maar zeg je bijvoorbeeld dat je wil kijken of het je wel bevalt om die extra avond te werken. Vind ik in ieder geval niet vreemd of onredelijk.
pi_52604922
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:59 schreef piglet het volgende:
Leonieke, je vraag is ook niet overdreven, maar je reageert wel een beetje fel
Volgens mij begrijpen tex en jij elkaar gewoon even niet op dit moment.
Misschien wel een beetje fel, maar dit is nu voor één keer dat ik écht geen overdreven regeldrang heb (ik heb het persoonlijk nogal moeilijk als ik zaken niet kan plannen.. Net zoals tegenwoordig met de bouw van ons huis bv, er moet nog zoveel gebeuren, maar ik kan het nu niet deftig gepland krijgen en dat frustreert me. Mijn vraag had echt niets te maken met nu al zo'n zaken te willen regelen)
quote:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier druk over maakt, dat zou ik waarschijnlijk ook doen in jouw geval. Maar als je even probeert realistisch naar de situatie te kijken: tel eens de maanden dat het waarschijnlijk nog gaat duren voor je met de pil stopt, op bij 9 maanden zwangerschap + een x aantal weken bevallingsverlof. Hoe ver kom je dan? Kom je dan niet al een beetje in de buurt van die 2 jaar? En dat is dan uitgaande van de situatie dat het in 1 keer raak is (wat ik je van harte gun natuurlijk!)...
Wat dat betreft denk ik dat het risico niet zo heel groot is als je het gewoon aanneemt. Tegen de tijd dat je zwanger bent zie je dan wel weer om hoe lange periode het nog gaat, of die collega er uberhaupt nog wel werkt, etc.
Als de bouw van ons huis binnenkort kan beginnen, zijn we van plan om rond januari/februari te stoppen met de pil en hormonen te nemen. Dit zou idd betekenen dat het voor het volledige volgend academiejaar geen enkel probleem zou kunnen vormen en moest het een éénjarige studie vormen, zou ik me er eigenlijk niet druk om maken.
Ik ken gewoon een beetje de manier van werken bij ons (ik werk er nog maar sinds januari, maar mijn man begint er aan zijn 4e jaar en ik heb het al een paar keer gezien dat eens iets geregeld is, het meestal wel zo blijft. Bv, mijn man ging avondlessen geven vorig academiejaar. Zo gezegd, zo gedaan: dinsdag- en donderdagavond en zaterdagvoormiddag. No problem, maar dit jaar is er bv niet gevraagd of hij dat nog zag zitten. Het zit al in zijn opdracht). Maar idd, misschien maak ik me er wel wat te druk om en duurt het nog 2 jaar voor ik moet bevallen.
quote:
Want wat anderen ook al zeggen: jouw collega krijgt het nu toch ook voor elkaar om z'n uren om te gooien, waarom zou het voor jou dan tzt onmogelijk zijn?
Het probleem is een beetje dat die collega geen avonden meer zal kunnen doen, ik wil verminderen en ik mijn andere collega's niet nog met een extra avond wil opzadelen. Lijkt me ook zo oneerlijk dat ze voor twee nieuwkomers opeens zoveel extra uren krijgen 's avonds.
quote:
En ze hoeven dan toch ook niet te weten dat jij nu al die kinderwens/bepaalde plannen had?

Maar goed, ik zou me ook kunnen voorstellen dat je in het gesprek aangeeft dat je de zeker bereid bent die uren er bij te nemen, als er wel de mogelijkheid bestaat om op een bepaald moment te evalueren (bijv. na 1 jaar). Daar hoef je dan helemaal niet bij aan te geven dat het te maken heeft met je kinderwens, maar zeg je bijvoorbeeld dat je wil kijken of het je wel bevalt om die extra avond te werken. Vind ik in ieder geval niet vreemd of onredelijk.
Maar gewoon dat evalueren lijkt me inderdaad wel een goed idee. Geen verdere details geven, gewoon nu al aangeven dat ik niet zeker ben dat ik het voor de rest van mijn 'carrière' wil doen.
pi_52605171
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:09 schreef leonieke het volgende:
Maar gewoon dat evalueren lijkt me inderdaad wel een goed idee. Geen verdere details geven, gewoon nu al aangeven dat ik niet zeker ben dat ik het voor de rest van mijn 'carrière' wil doen.
Dan lijkt me dat gewoon het beste in deze situatie bij dit bedrijf
Ze mogen blij zijn dat je het in ieder geval de komende tijd doet toch? Anders hadden ze nu al een probleem. En ik duim dat ze volgend jaar een probleem hebben
pi_52605214
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:15 schreef piglet het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat gewoon het beste in deze situatie bij dit bedrijf
Ze mogen blij zijn dat je het in ieder geval de komende tijd doet toch? Anders hadden ze nu al een probleem. En ik duim dat ze volgend jaar een probleem hebben
Thx

(en ik voel me al een stuk kalmer sinds jouw eerste post: dus thx²)
pi_52605423
No problem
Ik weet hoe het is om door omstandigheden nog niet verder te kunnen met je kinderwens. En ook wat het met je kan doen
pi_52606122
He Leonieke, ik snap je volledig, hier ook iemand die altijd alles ingepland wil hebben .Zo van, dan is het maar vast geregeld. Maar je kan gewoon niet met alles en iedereen rekening houden. Denk aan jezelf en zeg dat je het voor dit jaar wel wilt doen, maar niet automatisch voor volgend jaar. Dus eigenlijk net wat piglet al zegt. Komt goed!
Hier zakt de twijfel over het pilstoppen nu toch een beetje weg. Ach, nog een dikke week om er aan te wennen en anders kan ik altijd gewoon weer beginnen. Ik hoop maar dat er hier snel duidelijkheid over mijn baan komt, dan kunnen we een beetje gaan plannen. Ik heb mijn teamleidster twee weken geleden gevraagd wanneer ik iets van mijn contract hoor. Wel een beetje vroeg (het loopt begin januari af) maar met de smoes dat ik ruim de tijd wil hebben om te zoeken als dat nodig is. En nu vraag ik er ook niet meer naar tot ik wat te horen krijg van haar (al zal dat nog wel moeite gaan kosten).
Ook leuk: ik had voor mijn werk een advertentieplaatsing in een blad van een thuiszorgorganisatie geregeld. Kreeg ik dat blad gisteren, ging het helemaal over je eerste kindje en alles wat daar bij komt kijken. Kon dat blad toch moeilijk op mijn werk gaan zitten lezen, dus had al bedacht dat ik het zou kopieren, maar gelukkig...ik woon in de goede regio en kreeg het thuis ook ! Het is inmiddels al helemaal uit...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:39:29 #278
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52606204
Mefke, kan ik daar wel een kopietje van krijgen?

Of iig een overzichtje van de tips ofzo?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52606354
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:46:56 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52606496
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:09 schreef leonieke het volgende:

[..]

Misschien wel een beetje fel, maar dit is nu voor één keer dat ik écht geen overdreven regeldrang heb (ik heb het persoonlijk nogal moeilijk als ik zaken niet kan plannen..
Ik wens je veel succes mocht je daadwerkelijk moeder worden dan

En ik zou het idd zo doen als piglet aangaf, je hoeft bij je werkgever echt geen 5 jaren plan in te dienen van hoe je leven er (idealiter) dan uitziet hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:59:24 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52606925
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

En ik zeg gewoon dat je mijn oorspronkelijke vraag nog maar eens moet bekijken en dan jouw reactie opnieuw lezen over mijn overdreven regeldrang.

Ik weet best wel dat het gewoon belachelijk is om nu al een uurregeling te maken voor het moment dat ik bevallen ben. Maar ik vind niet dat mijn vraag overdreven was. Maar dat is mijn mening.
Ik snapte je vraag wel hoor. Ik ben alleen denk ik het andere uiterste dan jij met dit soort dingen.
Het zou fijn zijn als je alles zó kunt plannen dat het voor jou ideaal is om een kind op de wereld te zetten. Helaas kan dat gewoon niet (met alles).

Ik ben totaal niet iemand die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben. Noah heeft ruim een jaar bij ons in de slaapkamer geslapen, terwijl ik een flutbaantje had en we het dus absoluut niet ruim hadden. Goed dat was ongepland en dan probeer je er het beste van te maken. Nu rammel ik toch al enige tijd voor een tweede, en het zou fijn zijn als ik voor die een (vaste) baan had voor tenminste 1 jaar. Maar als dat niet zo is, dan gaan we er toch gewoon voor. Terwijl ik als uitzendkracht werk en dus totaal geen zekerheid heb.

Ik ben gewoon zo'n type van "het komt wel goed". O.a. uit eraring met hoe het met Noah ging, toen zag het er ook niet rooskleurig uit. Maar het is toch helemaal goed gekomen.

Ja aan de ene kant is het fijn om zekerheid te hebben en dingen gepland te hebben. Maar persoonlijk voel ik me veel relaxter als ik wel zie hoe het gaat. Want echt: HET KOMT WEL GOED!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:04:54 #282
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52607098
* Vivi zingt
Wanhoop niet, wanhoop niet
Straks is het allemaal weer anders
en misschien wel beter dan ooit, dus wanhoop niet, wanhoop nooit.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52612416
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes mocht je daadwerkelijk moeder worden dan

En ik zou het idd zo doen als piglet aangaf, je hoeft bij je werkgever echt geen 5 jaren plan in te dienen van hoe je leven er (idealiter) dan uitziet hoor.
Ik wist dat die reactie ging komen én ik wist zelfs dat ze van jou ging komen. Heb er gisterenavond zelfs nog zitten op wachten.

Ik wil belangrijke dingen plannen: trouwfeest, het bouwen van een huis, het krijgen van kinderen (in de mate van het mogelijke). Het interesseert me geen zier wat ik komen weekend zal doen en doe wat er op mij afkomt. Maar zaken waarvan ik persoonlijk vind dat ze een grote impact hebben op mijn leven, die wil ik wel gepland krijgen. Maar hey, niet iedereen vergeet zomaar ff een pilletje te nemen...
pi_52612470
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:59 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik snapte je vraag wel hoor. Ik ben alleen denk ik het andere uiterste dan jij met dit soort dingen.
Het zou fijn zijn als je alles zó kunt plannen dat het voor jou ideaal is om een kind op de wereld te zetten. Helaas kan dat gewoon niet (met alles).

Ik ben totaal niet iemand die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben. Noah heeft ruim een jaar bij ons in de slaapkamer geslapen, terwijl ik een flutbaantje had en we het dus absoluut niet ruim hadden. Goed dat was ongepland en dan probeer je er het beste van te maken. Nu rammel ik toch al enige tijd voor een tweede, en het zou fijn zijn als ik voor die een (vaste) baan had voor tenminste 1 jaar. Maar als dat niet zo is, dan gaan we er toch gewoon voor. Terwijl ik als uitzendkracht werk en dus totaal geen zekerheid heb.

Ik ben gewoon zo'n type van "het komt wel goed". O.a. uit eraring met hoe het met Noah ging, toen zag het er ook niet rooskleurig uit. Maar het is toch helemaal goed gekomen.

Ja aan de ene kant is het fijn om zekerheid te hebben en dingen gepland te hebben. Maar persoonlijk voel ik me veel relaxter als ik wel zie hoe het gaat. Want echt: HET KOMT WEL GOED!
Iedereen heeft andere prioriteiten in zijn leven, hoor. Met een flutbaantje voor mij zouden wij het financieel waarschijnlijk zelfs niet redden (en straks komt natuurlijk het feit dat ik dan beter zelfs geen kinderen zou overwegen en dat ik beter een goudvis zou nemen ).

Een vaste baan heeft bijna niemand meer hoor. Contracten van onbepaalde duur kun je niet vast noemen. Beter zelfs, ik heb gewoon een contract tot 31 december.

zoals ik hierboven zei wil ik helemaal niet alles tot in de puntjes geregeld hebben. Vrienden mogen me gerust om 17u opbellen om te vragen of ik vanavond iets wil gaan drinken of iets wil eten Idem dito tijdens het weekend. Het gebeurt regelmatig dat een collega net voor het naar huis gaan vraagt of we iets willen gaan drinken. Ik kan me niet herinneren dat we ooit één keer nee gezegd hebben. Zo'n zaken hoeven voor mij niet tot in de puntjes geregeld worden.

Maar een kind vind ik persoonlijk van een totaal andere orde. En ja, het ziek zijn van een kind kun je inderdaad niet plannen, maar het verschil tussen het krijgen van een kind en de zaken die gewoon gebeuren eens het kind er is, is in mijn ogen wel groot.

Geloof me vrij dat ik niet in de mogelijkheid ben om het tijdstip van mijn bevalling te plannen. Dit in tegenstelling tot heel wat mensen die ik de laatste tijd tegenkom. "Ah ja, ik vond het ideaal om in april te bevallen dus ben ik *dan* met de pil gestopt". Maar ik zou wel graag hebben dat als het zo is, dat ik wel de mogelijkheid heb om iets te regelen met mijn uren. Ik zeg niet wat ik precies wil, ik zeg gewoon dat ik het leuk zou vinden om er iets aan te veranderen. Tot zover mijn dwangmatig plannen
pi_52612499
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef mefke79 het volgende:
He Leonieke, ik snap je volledig, hier ook iemand die altijd alles ingepland wil hebben .Zo van, dan is het maar vast geregeld. Maar je kan gewoon niet met alles en iedereen rekening houden. Denk aan jezelf en zeg dat je het voor dit jaar wel wilt doen, maar niet automatisch voor volgend jaar. Dus eigenlijk net wat piglet al zegt. Komt goed!
Ga ik ook zo doen en ik heb al spijt dat ik die andere posts hier niet gewoon genegeerd heb... Toch allemaal mensen waarbij alles blijkbaar vanzelf blijkt te gaan
quote:
Hier zakt de twijfel over het pilstoppen nu toch een beetje weg. Ach, nog een dikke week om er aan te wennen en anders kan ik altijd gewoon weer beginnen. Ik hoop maar dat er hier snel duidelijkheid over mijn baan komt, dan kunnen we een beetje gaan plannen. Ik heb mijn teamleidster twee weken geleden gevraagd wanneer ik iets van mijn contract hoor. Wel een beetje vroeg (het loopt begin januari af) maar met de smoes dat ik ruim de tijd wil hebben om te zoeken als dat nodig is. En nu vraag ik er ook niet meer naar tot ik wat te horen krijg van haar (al zal dat nog wel moeite gaan kosten).
Ik hoop met je mee dat je vlug iets hoort van jouw teamleidster. Hebben jullie geen vorm van evaluatie ofzo? Bij ons is dat normaalgezien in september en blijkbaar (hoor ik van collega's) weet je dan toch al een pak meer.
Ze zouden beter mijn evaluatie van september aan jou geven en die van mij maar bv in november ofzo geven. Voor mij maakt het toch niet zoveel uit
quote:
Ook leuk: ik had voor mijn werk een advertentieplaatsing in een blad van een thuiszorgorganisatie geregeld. Kreeg ik dat blad gisteren, ging het helemaal over je eerste kindje en alles wat daar bij komt kijken. Kon dat blad toch moeilijk op mijn werk gaan zitten lezen, dus had al bedacht dat ik het zou kopieren, maar gelukkig...ik woon in de goede regio en kreeg het thuis ook ! Het is inmiddels al helemaal uit...
Geen pauzes anders om te lezen moest zoiets nog eens voorvallen?
pi_52613390
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:17 schreef leonieke het volgende:
Ga ik ook zo doen en ik heb al spijt dat ik die andere posts hier niet gewoon genegeerd heb... Toch allemaal mensen waarbij alles blijkbaar vanzelf blijkt te gaan
Ja ik heb inmiddels ook spijt dat ik gereageerd heb, want je gaat totaal aan mijn punt voorbij. Ik bedoelde het helemaal niet veroordelend ofzo, maar relativerend. Je zou ook gewoon kunnen lezen wat ik probeerde te zeggen ipv je meteen aangevallen te voeln en in de verdediging te gaan.

En vanzelf? Ging het maar vanzelf! Ik heb ook gewoon hard moeten werken hoor, en mn best moeten doen om mijn hoofd boven water te houden. Maar als dat één keer is gelukt, lukt de volgende keer ook wel. Ik heb blijkbaar alleen andere prioriteiten dan jij. En da's prima verder, ieder doet het op zijn eigen manier.

Verder bemoei ik me er maar niet meer mee.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:29:23 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52613510
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:06 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar hey, niet iedereen vergeet zomaar ff een pilletje te nemen...
Ach, dat zou bij jou sowieso al niet zo veel uitmaken toch?

[ Bericht 26% gewijzigd door Vivi op 23-08-2007 09:36:16 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52614471
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach, dat zou bij jou sowieso al niet zo veel uitmaken toch?
Idd, handig gewoon Ik moet ze zelfs niet nemen... Wat een relaxt leven gewoon
pi_52614550
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach, dat zou bij jou sowieso al niet zo veel uitmaken toch?
Nee, degenen van ons die PCO hebben kunnen die 'per-ongeluk' zwanger-truc niet uithalen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52614571
Wij moeten gewoon een andere truc vinden om een man aan ons te binden... Jammer dat ik niet stinkend rijk ben.. Weer een optie weg.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:16:37 #291
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52615896
FYI. ik snap dat je makkelijk wil scoren, maar ik slik al zes jaar de pil niet meer en dat wist mijn vriendje dondersgoed...ach weet je, de een overkomt het spontaan, en de ander is getrouwd met iemand die smoesjes blijft verzinnen

En een man aan je binden met een kind, komt dat nog voor tegenwoordig? Dat jij in dat soort termen denk zeg, dat zegt wel iets over je hoor. Gelukkig heb ik géén minderwaardigheidscomplex en we leven niet meer in 1800 hoor, ik heb wel meer te bieden dan alleen dat, ik was nog niet zwanger namelijk, toen hij verliefd op me werd, en dat is precies de reden dat we nog bij elkaar zijn, een relatie met je kind kan je namelijk ook heel goed hebben zonder de moeder erbij te moeten nemen, gefrustreerde kip

En doe maar niet zo verongelijkt, want wat denk je nu, dat jij van alles kan blaten omdat je ook ergens een klokje hebt horen luiden, en dan niks terug kan verwachten? Beetje schijnheilig he.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vivi op 23-08-2007 11:25:28 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52616105
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:
FYI. ik snap dat je makkelijk wil scoren, maar ik slik al zes jaar de pil niet meer en dat wist mijn vriendje dondersgoed...ach weet je, de een overkomt het spontaan, en de ander is getrouwd met iemand die smoesjes blijft verzinnen
Of de één overlegt gewoon goed met zijn of haar partner. Ik meen me te herinneren dat jouw vriend het eerst niet zo tof vond dus ik kan me echt niet voorstellen dat je er echt over gepraat had. Ja, vermelden dat je de pil niet meer neemt, dat geloof ik wel, maar verdere plannen...
quote:
En een man aan je binden met een kind, we leven niet meer in 1800 hoor, ik heb wel meer te bieden dan alleen dat, ik was nog niet zwanger hoor, toen hij verliefd op me werd, en dat is precies de reden dat we nog bij elkaar zijn, een relatie met je kind kan je namelijk ook heel goed hebben zonder de moeder erbij te moeten nemen, gefrustreerde kip
quote:
Tuurlijk Je hebt hélemaal gelijk.

En doe maar niet zo verongelijkt, want wat denk je nu, dat jij van alles kan blaten omdat je ook ergens een klokje hebt horen luiden, en dan niks terug kan verwachten? Beetje schijnheilig he.
Ik doe helemaal niet schijnheilig Dat heet bij ons ook gewoon sarcasme hoor En verongelijkt ben ik ook niet
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:29:27 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52616274
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:

[..]

Of de één overlegt gewoon goed met zijn of haar partner. Ik meen me te herinneren dat jouw vriend het eerst niet zo tof vond dus ik kan me echt niet voorstellen dat je er echt over gepraat had. Ja, vermelden dat je de pil niet meer neemt, dat geloof ik wel, maar verdere plannen...
[..]


[..]

Ik doe helemaal niet schijnheilig Dat heet bij ons ook gewoon sarcasme hoor En verongelijkt ben ik ook niet
Je "meent" je van alles te herinneren maar feit is en blijft dat je geen idee hebt over hoe de vork in de steel zit. Dus ik zou je aanraden je mond te houden over dingen waar je niks van af weet. En mijn zoontje was idd (nog niet) geplanned, maar dat neemt niet weg dat hij zéér gewenst is en dat we dolgelukkig zijn met hem én met elkaar. Daarbij is jouw hele opmerking om te beginnen al niet relevant in deze discussie aangezien we het over jouw werk hadden en niet over wanneer hoe mijn relatie in elkaar steekt. Maar aangezien je je er zo mee bezig houdt kan ik je gerust stellen hoor

En sarcasme vind ik trouwens iets anders dan ronduit mijn eigen frustraties op een ander afreageren. Dat begrijp je hoop ik wel.

En nu is deze discussie voor mij afgedaan, ik ga namelijk wat leuks doen met mijn "gelukje".
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 augustus 2007 @ 17:24:12 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52626801
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:04 schreef Vivi het volgende:
* Vivi zingt
Wanhoop niet, wanhoop niet
Straks is het allemaal weer anders
en misschien wel beter dan ooit, dus wanhoop niet, wanhoop nooit.
De Dijk

*en weer weg hier
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52670279
mefke sluipt binnen, moppelt iets over "iedereen zijn eigen manier van leven" en sluipt er weer uit. Isse niet gezellig zo..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52671491
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:38 schreef mefke79 het volgende:
mefke sluipt binnen, moppelt iets over "iedereen zijn eigen manier van leven" en sluipt er weer uit. Isse niet gezellig zo..
Kom maar weer lekker terug Het is nog zo gezellig met jou erbj

(korte update voor de mensen die het willen weten: ik heb kunnen afdwingen dat we de situatie voor 1 trimester (dus tot eind december) ging vastleggen en dat we het dan opnieuw zouden bekijken Ik veronderstel dat ik op die manier niet heb laten blijken dat er plannen zijn voor volgend jaar aangezien ik het anders al lang had moeten zeggen dat ik zwanger was Volgens mij hadden collega's niets door)
pi_52671512
En nu kan ik weer gewoon verder rammelen En sinds ik elke dag op een park moet kijken, lukt het niet om er niet meer aan te denken Ik zou liever hebben dat het niet recht tegenover mijn plek aan de tafel stond. Momenteel vind ik het verschrikkelijk om daar te zitten...

Maar dat zal wel beteren zeker? Binnen hopelijk 10 maand zijn we daar weg en zitten we in ons eigen huis.
pi_52681779
Goed gedaan Leonieke! Nou zit je er niet aan vast en heb je toch je goede wil getoond. En, ook als je geen kinderen zou willen, is dit een heel normaal voorstel om te doen. En ach, zoals mijn teamleidster laatst nog opmerkte: ze weten welk risico ze nemen met een vrouw van achter in de 20...Ik denk dat de twee collega's waar ik het meeste mee werk echt wel in de gaten hebben dat wij een keer iets van plan zijn.
Hier zijn we ondertussen druk aan het klussen, ben wel blij dat ik nu nog niet zwanger ben, de verflucht is ook zonder zwangerschap amper te harden. Maar, het wordt mooi en dat maakt veel goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_52681887
Ik vond het alleszins ook een heel leuk en geruststellend compromis Nu moet het voorstel wel nog doorgegeven worden aan de baas. Volgende week horen we wel wat hij van de planning vindt.

Ik hoor mijn baas nog altijd zeggen toen mijn collega eind juni zei dat hij vader werd "Proficiat, en dit mag alleszins een vervolg krijgen ook " maar ik denk dat hij eerder op mijn mannelijke collega's doelde die maar 10 dagen thuisblijven eens ze vader zijn

Bij ons is het trouwens dubbel prijs aangezien mijn man en ik samen werken
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:34:00 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_52682553
Wij zijn gisteren gaan uiteten. Om de vakantie in te luiden.

Op de terugweg hebben en ik namen zitten bedenken voor onze kinderen...

nu rammel ik dus weer harder
pi_52682706
Daar wil mijn man niet meer aan meedoen, aan namen bedenken

(om de reden dat ik dan idd alleen maar harder ga rammelen )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')