quote:Geschiedenis van de stad
Volgens oude Friese legendes is Hoorn gesticht door Hornus, stiefzoon van koning Radboud. Hornus was getrouwd met Gunterdom, dochter van Gordianus, stadhouder van Teckenburgh. Hij stichtte volgens de legendes in 716 in het westen van Friesland aan het water een plaats en noemde die naar zichzelf. Dit was onder de Friese adel vrij gebruikelijk. Dezelfde legendes vertellen ook dat het plaatsje al in 724 afbrandde, en dat het toen jaren duurde voor het herbouwd werd. Voor zover deze legende al klopt, hoeft dit Hoorn niet op de huidige plaats gelegen te hebben, maar wellicht in het gebied dat later door de Zuiderzee overspoeld is.
De oudste bewonersresten die tot nu toe bij archeologische opgravingen gevonden zijn, stammen uit circa 1200. Hoorn was toen niet meer dan een kleine plaats, met boerderijen en wellicht enige handel. Volgens de Hoornse geschiedschrijver Velius ontstond Hoorn in de 14 eeuw bij de monding van de Gouw (eigenlijk De Tocht geheten; de Gouw was de weg en buurtschap erlangs) voorbij de dijk van het Oost en het West, een veenstroompje dat via een sluis en overtoom bij de Rode Steen in de Zuiderzee uitmondde. Ook de landweg Noord (in feite de scheidingsdijk tussen Ooster- en Westerpolder, het verlengde van het Keern en Rijsdam) kwam hier uit. Op dit centrale punt zouden Hamburgse broers hun pakhuizen en een herberg gebouwd hebben. Dit laatste kan waar zijn, maar volgens de opgravingen bestond Hoorn toen al, en Hoorn wordt ook al eerder in geschriften genoemd. De sluis ter hoogte van de Rode Steen is rond 1288 aangelegd, toen de zuidelijker gelegen dijk door stormen opgegeven moest worden; de inlaagdijk van Oost en West werd toen de nieuwe zeedijk. In een proces uit 1320 tegen Maertijn van der Nieuwerwike wordt ook nadrukkelijk over de nieuwe sluys gesproken. In de kroniek van Feyken Rijp vermeldt deze bij 1260 de sluys van Horn. Het land tussen de oude en nieuwe zeedijk verwerd tot rietland, dat deels wegspoelde, maar deels ook gebruikt werd om later de oudste buitendijkse havens van Hoorn te graven (Nieuwendam 1341 en Appelhaven 1421).
De oudste vermelding van Hoorn komt voor in het Stadsboek van Wismar (uit 1250-1272), waarin een Nicolaus de Horne genoemd wordt als borg voor enkele kooplieden uit Muiden. Bekend is dat er vanuit West-Friesland toen al intensief handel gedreven werd richting de Oostzee (en richting Vlaanderen), en blijkbaar hadden de Hoornse kooplieden al voldoende reputatie om borg te staan. In 1303 wordt Martin Hontin uit Brugge 'bi Hornicwed an West-Friesland bin des graven lande van Hollant' gevangen genomen, en van zijn handelswaar beroofd. En in 1309 gaat Juvenum de Meo de Horne naar de bisschop van Utrecht om clemente vredesvoorwaarden voor de verslagen Westfriezen te vragen. In 1311 betaalt Drebaan Haghen uit Horne een boete aan de grafelijke rentmeester, in een rekening uit hetzelfde jaar wordt Lubbrecht de schoenmaker genoemd, en in 1316 sluiten de 'judices et universi' (rechters en gemeente) in Horne een overeenkomst met de inwoners van Harderwijk. Een oude vermelding van Hoorn staat ook in de kroniek van Feyken Rijp, die bij 1260 de sluys van Horn vermeld.
Op 26 maart 1357 [1] verleende Willem V stadsrechten aan Hoorn, tegen betaling van 1550 schilden (gouden ecu's). Door deze maatregel kon de stad zelf rechtsregels opstellen en handhaven, en belastingen innen. Een neveneffect was dat de ontwikkeling van de stad als handelsnederzetting sterk bevorderd werd. Het oorspronkelijke document bevindt zich heden ten dage (2006) nog in de archieven van de gemeente Hoorn.
De Hoofdtoren (1532) vanaf het waterHoorn overvleugelde al snel de andere Zuiderzeehavens. Alleen Amsterdam kende in de 15e eeuw een soortgelijke snelle groei. Belangrijke impulsen voor de stad was de keuze voor Filips van Bourgondië. Het Bourgondische rijk vormde een stimulans voor de handel. Hoorn koos in de 16e eeuw voor de Prins van Oranje. Tegen de Spanjaarden is een zware slag geleverd in de slag op de Zuiderzee, waarvan de Bossuhuizen een fraaie gevelsteen hebben.
Gedurende de 16e en 17e eeuw kende de stad haar grootste bloei, en was een van de steden die vertegenwoordigd was in de Vereenigde Oostindische Compagnie. Ook de WIC (West-Indische Compagnie), de Noordse Compagnie (of Compagnie van Spitsbergen), de Admiraliteit van West-Friesland en het Noorderkwartier, de Westfriese Munt (afwisselend ook in Enkhuizen) en het College van Gecommitteerde Raden van West-Friesland en het Noorderkwartier waren in Hoorn gevestigd. Hoorn was daardoor de formele hoofdstad van het gebied boven het IJ. Jan Pieterszoon Coen werd in Hoorn geboren. De Hoornse schippers Jacob le Maire en Willem Cornelisz Schouten rondden met de schepen Hoorn en Eendracht als eersten de zuidelijkste punt van Zuid-Amerika, en noemden deze Kaap Hoorn.
De 18 eeuw kenmerkt zich in Hoorn door achteruitgang van de economie. De havens waren verzand geraakt, de schepen voeren door naar Amsterdam of naar Zaandam (waar, evenals in buurdorp Oostzaan, de schepen gerepareerd werden). Treurig dieptepunt vormde de Franse tijd, waarin Franse troepen in Hoorn gelegerd waren. In deze periode werd ook het oude stadshuis aan de Rode Steen afgebroken. Hoorn raakte in deze tijd (1795) ook zijn gewestelijke hoofdstadsfuncties kwijt. Deze kwamen ook niet meer terug: in 1810 werd Holland één provincie. Toen later Noord-Holland afgescheiden werd, werd Haarlem de nieuwe hoofdstad.
Toch bloeide Hoorn in de 19e eeuw weer op. Het Westfriese platteland leverde steeds meer agrarische producten en kaas, en die werden in of via Hoorn verhandeld. Hoorn was in die tijd de grootste kaasmarkt van Noord-Holland, en ook de veemarkt was omvangrijk. Ook werden er in Hoorn scholen met een regionale functie gesticht, en was er een arrondissementsrechtbank. Tevens werd Hoorn garnizoensstad en een belangrijk spoorwegknooppunt. Hoewel niet formeel, werd Hoorn toch weer een functionele hoofdstad voor de regio, met alleen Alkmaar in een soortgelijke functie voor het gebied boven het IJ.
De gemeente Hoorn werd in 1966 aangewezen als groeikern(eerst industrialisatiekern), wat in 1985 afliep. Sindsdien is Hoorn toch doorgegroeid. Hoorn huisvest veel forenzen, maar speelt zelf ook een belangrijke werkgelegenheidsrol met ca. 28.000 arbeidsplaatsen.
↑ De verwarring rond het jaartal (1356 of 1357) wordt veroorzaakt door een verschil in de jaartelling: in die tijd begon een nieuw jaar niet op 1 januari maar met Pasen. De datum 26 maart valt zodoende, volgens onze jaartelling, in het jaar 1357.
[bewerk] Herkomst naam Hoorn
De naam Hoorn - in oude spelling ook Hoern(e) of Hoirne - is volgens oude Friese legenden afgeleid van de stiefzoon van koning Radboud, met de naam Hornus. Andere verhalen dat de naam Hoorn afkomt van een uithangbord met een posthoorn, dat begin 14e eeuw aan een van de etablissementen aan de Rode Steen hing. Een derde variant stelt dat de naam Hoorn afgeleid is van de hoornvorm van de eerste havens.
Standbeeld van J.P. Coen op de Roode SteenOok is het mogelijk dat de naam een verwijzing is naar de godin/ heldin Freya uit de Noord-Europese mythologie. Een van haar vele bijnamen was Horn. Deze (o.a.) liefdes- en vruchtbaarheidsgodin was de dochter van Njord, de oceaangod die de zeevaartkunst zou hebben geintroduceerd. In de achtste eeuw zouden vikingen delen van de Westfriese kust hebben gekoloniseerd. Zie ook de etimologische verwantschap tussen Wijdenes (kustdorp nabij Hoorn) en Wodan (denk aan wednesday).
De meeste geschiedschrijvers gaan er echter van uit dat de naam Hoorn afgeleid is van het middeleeuwse - vooral in het Friese taalgebied gangbare - Horne dat Hoek betekent. Hoorn zou dan slaan op de ligging in een hoek in de kustlijn. Dit verhaal roept twijfels op: de kust van de Zuiderzee lag toen verder van Hoorn dan nu: de Westfriese Omringijk liep van oorsprong van het West in een rechte lijn naar Schardam, en voor deze dijk lag nog buitendijks land, waarop ook het door Velius genoemde dorp Dampten lag. Dit gebied is pas vanaf 1391 - toen de oude dijk opgegeven werd - overstroomd, nadat een nieuwe dijk met een hoek verder landinwaarts gelegd was, en de eerste aanzet voor de baai van het Hoornse Hop ontstond. Hoorn bestond toen echter al, evenals de naam.
De schrijver van de 'Origo Civitatis Hornensis' (zie blz. 256, 'Uit de schemer van Hoorns verleden') gaat ervan uit dat Hoorn van Damphoorn afgeleid is. Damphoorn is de middeleeuwse naam voor een kruid waarvan men fluitjes kon maken; deze groeiden volop in het buitendijkse gebied van Hoorn. Kroniekschrijver Velius verwerpt deze verklaring omdat er geen oude vermeldingen zijn waarin Hoorn nog Damphoorn genoemd wordt: De name was van eersten af Hoorn: niet (behoudens beter oordeel) van het kruyt Damphoorn, als t'ghemeyne ghevoelen van noch heden hout. Velius verwerpt ook de verklaring dat de naam van oorsprong Dampter Horn was: een buurt van het dorp Dampten, waarvan het eerste deel na verdrinking van het dorp Dampten vervallen is.
Nee hoor..quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:45 schreef denkjedat het volgende:
oosterblokker moet erbij:O
Hoi! :>.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:32 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie er nou uit de binnenstad komen
gezelligquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:23 schreef BeRightBack het volgende:
Nou ik ben ook weer aanwezig in deel 2 hoor.
dan woon ik in blokkerquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:54 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Nee hoor..
Blokker is verdeeld in twee delen; Westerblokker en Oosterblokker. Westerblokker maakt tegenwoordig deel uit van de gemeente Hoorn, Oosterblokker van de gemeente Drechterland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokker_(plaats)
Jawel hoor. Ik kom alleen helemaal niet zo vaak meer op IRC.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:41 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Vork![]()
Tijd niet gesproken, laatste keer was op IRC onder mijn oude nickname Prep2Fight
Misschien dat je dat al geeneens meer voor je kunt halen
Mag niet klagen, elke week wel optreden, dus best okquote:Op zondag 25 maart 2007 12:23 schreef Vork het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik kom alleen helemaal niet zo vaak meer op IRC.Hoe is het met de band?
Orly?!quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:18 schreef denkjedat het volgende:
deze chat gaat ( idd) heel langzaaaaaaam
Pfhaha,quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:21 schreef ataky het volgende:
mh, nibbixwouder hier.
heb nog met je broer in de klas gezeten kees, jullie hebben thuis toch zo'n ouwe motor in de woonkamer?
ja maar id zeiden ze toch niet ofzow?quote:Op zondag 1 april 2007 02:21 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Pfhaha,
dat hebben ze ja
Vervelend nieuws:
HOORN In Hoorn is zaterdagmiddag een achtervolging dodelijk afgelopen.
Een man op een crossbrommer kreeg rond 15: 00 uur een stopteken van een motoragent. In plaats van vaart te minderen, gaf de bromfietser vol gas en ging er vandoor.
Bij zijn poging de politie af te schudden, kwam het slachtoffer ter hoogte van de Lepelaar in Hoorn Kersenboogerd ten val. Hij botste daarbij tegen een boom. Hulpdiensten hebben de man nog gereanimeerd, maar dat mocht niet meer baten.
31 maart 2007 - 16:00
Ja dat klopt,quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:21 schreef ataky het volgende:
mh, nibbixwouder hier.
heb nog met je broer in de klas gezeten kees, jullie hebben thuis toch zo'n ouwe motor in de woonkamer?
Lepelaar, dat is toch bij dt uitvaartcentrum aan de provincialeweg? (even ten westen van de spoorbrug?)quote:Op zondag 1 april 2007 02:21 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
[...]
Bij zijn poging de politie af te schudden, kwam het slachtoffer ter hoogte van de Lepelaar in Hoorn Kersenboogerd ten val. Hij botste daarbij tegen een boom. Hulpdiensten hebben de man nog gereanimeerd, maar dat mocht niet meer baten.
klopt, het is op dat fiestpad aan de overkant gebeurd...quote:Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Lepelaar, dat is toch bij dt uitvaartcentrum aan de provincialeweg? (even ten westen van de spoorbrug?)
quote:Op maandag 2 april 2007 00:20 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
klopt, het is op dat fiestpad aan de overkant gebeurd...
bronquote:HOORN Op de plek waar zaterdag in Hoorn door een ongeval een 17-jarige jongen omkwam, hebben vrienden en bekenden bloemen gelegd.
De 17-jarige Quintus uit Zwaag verongelukte toen hij met zijn brommer onderuit gleed en tegen een boom botste. Over de toedracht van het ongeluk is veel onrust ontstaan. De jongen verloor de macht over het stuur tijdens een achtervolging met een motoragent.
Die was naar het Wilhelminaplantsoen gestuurd na klachten uit de buurt over crossende jeugd.
ah mij kan je niet, kan jou alleen van een paar keer zien op de oscar, zat in 3 vmbo toen jij erop kwam dacht ik. is zeker al 4 jaar terug dat ik met hem in de klas zatquote:
Nouja geen Led Zeppelin, maar wel oude rock ja.quote:Op maandag 2 april 2007 22:49 schreef ataky het volgende:
[..]
ah mij kan je niet, kan jou alleen van een paar keer zien op de oscar, zat in 3 vmbo toen jij erop kwam dacht ik. is zeker al 4 jaar terug dat ik met hem in de klas zat
zit nu op horizon college in hoorn.
maar je band speelt toch oude rock? led zeppelin etc? dacht dat ik zo iets zag in de krant moet ik toch maar eens kijken bij jullie
Niet dat ik weet, hahaquote:Op donderdag 5 april 2007 22:24 schreef denkjedat het volgende:
loop ik nou op achter of is berightback ook de schoolband die soms in de pauze oefend?
Eentje uit Zwaag en eentje uit Alkmaar. Niks te maken met Hoorn dus!quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:24 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
13-jarigen scheuren rond in bestelbus
voor de duidelijkheid!
maargoed vind je wel dat hoorn een beetje anders word dan het was door de ghetto's?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:49 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Eentje uit Zwaag en eentje uit Alkmaar. Niks te maken met Hoorn dus!
ja.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:53 schreef denkjedat het volgende:
[..]
maargoed vind je wel dat hoorn een beetje anders word dan het was door de ghetto's?
en hoe hard gaat jouw scooter?quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:14 schreef Snawr het volgende:
[..]
ja.
nou zit de politie te snel achter ej aan als je op scooter zit![]()
veel van die allochtonen hebben echt ziek opgevoerde scooters, zie ze altijd bij de coffeeshop.
maarja, het ligt niet alleen aan hun.
ik doe het tenslotte ook![]()
80km/h :> trekt lekker snel op. hiihihiquote:
ehh misschien reden ze rond in hoorn? drieboomlaan? is dat geen hoorn?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:49 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Eentje uit Zwaag en eentje uit Alkmaar. Niks te maken met Hoorn dus!
quote:Op maandag 9 april 2007 10:44 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
ehh misschien reden ze rond in hoorn? drieboomlaan? is dat geen hoorn?
quote:Op maandag 9 april 2007 20:51 schreef BeRightBack het volgende:
Heel even, laatste paar nummers van Vegas for Millions gezien.
Ik was naar Bob Dylan in de heineken music hall dus ik was wat later.
eigenlijk wel moehahahhahaquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:17 schreef Snawr het volgende:
[..]
80km/h :> trekt lekker snel op. hiihihi
je bent toch geen politie he![]()
yamaha slider <3quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:35 schreef denkjedat het volgende:
[..]
eigenlijk wel moehahahhaha![]()
watvoor scooter?![]()
Dat was juist een kutbandquote:Op maandag 9 april 2007 20:51 schreef BeRightBack het volgende:
Heel even, laatste paar nummers van Vegas for Millions gezien.
Ik was naar Bob Dylan in de heineken music hall dus ik was wat later.
Ik wil weten wie jij bent, of ik je herkenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:55 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Dat was juist een kutband. naja niet veel van gezien ook
...
same herequote:Op dinsdag 10 april 2007 23:31 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Ik wil weten wie jij bent, of ik je herken![]()
zilveren? en je reed vandaag in een spijkerjas langs de philips (daar achterlangs richting kersenboogaard?)quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:39 schreef Snawr het volgende:
[..]
yamaha slider <3
http://www.moto.com.ua/ca(...)5!12!10!-!-!-!-!.jpg
mag ik een rondje rijden?quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:39 schreef Snawr het volgende:
[..]
yamaha slider <3
http://www.moto.com.ua/ca(...)5!12!10!-!-!-!-!.jpg
inderdoad.. ik rij te vaak (dag centjes aan benzine :/)quote:Op donderdag 12 april 2007 20:23 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
zilveren? en je reed vandaag in een spijkerjas langs de philips (daar achterlangs richting kersenboogaard?)
ik lach luid om die prom king/queen verkiezingquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:17 schreef BeRightBack het volgende:
Ja, er is een examenfeest en daar word een prom king / queen verkiezing gehouden.
dus nu willen die mensen die die stembiljetten ophangen dat er op hun wordt gestemd.
zag je mij ook op me zwarte aeroxquote:Op woensdag 18 april 2007 14:33 schreef Snawr het volgende:
[..]
inderdoad.. ik rij te vaak (dag centjes aan benzine :/)
misschienquote:Op woensdag 18 april 2007 20:13 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
zag je mij ook op me zwarte aerox?
Ik heb ook op 't Oscar gezeten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:11 schreef denkjedat het volgende:
iemand op oscar romero die die stem formulieren ziet ik snap er niks van![]()
jahur over de dijk(H) vroem vroem 85quote:Op woensdag 18 april 2007 23:27 schreef Snawr het volgende:
[..]
misschienweet niet, ik rij daar best vaak.
kan je lekker hard skeuren![]()
jullie staan 3 stemmen voor?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:30 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Nu niet meer.
http://www.dijkpop.nl/cms/index.php?option=com_pollxt&task=results&id=2&Itemid=1
trouwens, volgens mij zag ik wel een zwarte aerox op dijk keertje, weet niet zeker meer ;Pquote:Op donderdag 19 april 2007 19:30 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
jahur over de dijk(H) vroem vroem 85![]()
met die glittertjesquote:Op zaterdag 21 april 2007 14:24 schreef Snawr het volgende:
[..]
trouwens, volgens mij zag ik wel een zwarte aerox op dijk keertje, weet niet zeker meer ;P
is ie metallic zwart?
dus ik mag niet een rondje rijden?quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:31 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
met die glittertjes(weet niet of dat metallic is:P)
quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:31 schreef Productvandemaatschappij het volgende:
[..]
met die glittertjes(weet niet of dat metallic is:P)
neequote:Op zaterdag 21 april 2007 21:07 schreef denkjedat het volgende:
[..]
dus ik mag niet een rondje rijden?![]()
enigste reden dat ik hier zit is dat het westfriesland topic zo dood is als watquote:Op zaterdag 21 april 2007 20:50 schreef Lemjur het volgende:
Wat een zooi Horinezen hierzo. Ben zelf de enige Wervershover ( zover ik weet), maar ben gelukkig bijna elke dag in Hoorn te vinden, Wervershoof verveelt snel.
opmaaie dan maarquote:Op maandag 23 april 2007 22:40 schreef ataky het volgende:
[..]
enigste reden dat ik hier zit is dat het westfriesland topic zo dood is als wat
ik vind hoorn persoonlijk helemaal niks, rare mensen![]()
Wervershoofse hierquote:Op zaterdag 21 april 2007 20:50 schreef Lemjur het volgende:
Wat een zooi Horinezen hierzo. Ben zelf de enige Wervershover ( zover ik weet), maar ben gelukkig bijna elke dag in Hoorn te vinden, Wervershoof verveelt snel.
Okay, ik ben dus niet alleen. Tijd voor een Wervershoof-topicquote:
Haha ja, tijdje terug nog in hun voorprogramma gestaan in Obdam.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef denkjedat het volgende:
[..]
echt west-fries opmaaien
kenne julli etrouwes oos joos? skitterende band:P![]()
>.>, zolang de binnenstad maar niet word volgestauwt op zaterdag tussen 12:00/13:00quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:58 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Haha ja, tijdje terug nog in hun voorprogramma gestaan in Obdam.
Was wel lachen, ze zijn echt ontzettend populair, en moeten dan ook heel veel optredens afwimpelen. ( het blijven oude lullen he)
Hebben we trouwens niet allemaal zin in de Hoornsche Stadfeesten? Hoezee!
Net zo druk als koninginnen dag zeker?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:15 schreef Snawr het volgende:
[..]
>.>, zolang de binnenstad maar niet word volgestauwt op zaterdag tussen 12:00/13:00
quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:09 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Net zo druk als koninginnen dag zeker?![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:19 schreef Snawr het volgende:
[..]
gelukkig was dat rond 5en alweer afgelopen. is echt hels als je daar doorheen kranten moet bezorgen
![]()
=pquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:59 schreef Noshiba het volgende:
[..]
als is de stad van 4 tot 8 dicht
![]()
Nee, maar je hebt altijd nog wel wat last van die 'stoere' gozers die er gewoon blijven staan!
ik heb juist enorm veel respect voor volksmuziekquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:41 schreef Snawr het volgende:
Er staat vandaag een podium bij de Grote Kerk.
Hoor soort, djumbo/k3/chipz muziek en.. vage nederlandse muziek over amsterdam
dramatisch!![]()
kees..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:38 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
ik heb juist enorm veel respect voor volksmuziek![]()
Het kleine café aan de haven is zelf in Hoorn geschreven.YES.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:31 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Ik wil weten wie jij bent, of ik je herken![]()
Check mijn fobo maar..quote:
Ooh daar,quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:17 schreef Kevanovitch het volgende:
Hier nog iemand uit Hoorn. Geboren en getogen. Ik woon in de kersenboogaard vlakbij de Deen. En dan niet de Deen bij het Betje Wolfplein.
die nieuwe deen?.. naast de tandarts?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:17 schreef Kevanovitch het volgende:
Hier nog iemand uit Hoorn. Geboren en getogen. Ik woon in de kersenboogaard vlakbij de Deen. En dan niet de Deen bij het Betje Wolfplein.
super hip 8).quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:19 schreef Kevanovitch het volgende:
[..]
Idd tegenover de tandarts en naast die rontonde
Ehm in januari 2008quote:Op maandag 7 mei 2007 16:16 schreef Snawr het volgende:
kees, wanneer is weer dat gedoe voor die uitwisseling muziek/sport Italië?![]()
Lijk je op je avatar? Vast niet, want dan zou je me wel eens opgevallen zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:19 schreef Kevanovitch het volgende:
[..]
Idd tegenover de tandarts en naast die rontonde
Nee ik ben mannelijk dus ik moet je terleurstellen. Maar de dinkel tunnel is die blauwe tunnel ofzo?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Lijk je op je avatar? Vast niet, want dan zou je me wel eens opgevallen zijn.
profiel bekeken heeft... weinig kans
Zelf woon ik vlak bij de Dinkel-tunnel.
Voor zo lang het duurt... Het ding is twee weken dicht geweest voor reparaties en schilderwerk, maar de eerste graffiti zit er al weer op.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:30 schreef Kevanovitch het volgende:
[..]
Nee ik ben mannelijk dus ik moet je terleurstellen. Maar de dinkel tunnel is die blauwe tunnel ofzo?
Hebben ze die verlichting nou eindelijk eens gefixt in die tunnel? Die was na de aanleg van die tunnel al na 2 weken ofzo stuk gereden door een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Voor zo lang het duurt... Het ding is twee weken dicht geweest voor reparaties en schilderwerk, maar de eerste graffiti zit er al weer op.
(En de eerste vrachtwagen is blijkbaar al tegen de hoogtewaarschuwing aangereden...)
Hou het maar op 'ofzo'. 't is in elk geval wel dat buurtje...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:21 schreef Kevanovitch het volgende:
[..]
Hebben ze die verlichting nou eindelijk eens gefixt in die tunnel? Die was na de aanleg van die tunnel al na 2 weken ofzo stuk gereden door een vrachtwagen.
Maar jij woont dus op de jaques bloemhof of de cees buddinghof ofzo
Wow, wat zeg je dat spannendquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:42 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Hou het maar op 'ofzo'. 't is in elk geval wel dat buurtje...
gaat, sfeer is leuk liedjes nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef denkjedat het volgende:
[..]
echt west-fries opmaaien
kenne julli etrouwes oos joos? skitterende band:P![]()
*meldt* maar op het randje hoor... 2 keer vallen en ik lig in de Draafsingel.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:38 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Wie heeft er nog meer op venenlaankwartier gestemd![]()
oosterblokkerquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:55 schreef ataky het volgende:
[..]
gaat, sfeer is leuk liedjes niet
ga veel liever naar jovink of normaal, jovink trouwens 1 juni in oosterblokker
Dat is toch de vrijdag vóór lappendag? Ben al jaren niet meer geweest... (kleine kinderen thuis...)quote:
Oja kut... ik kwam uit Swaf vandaan dus ik was niet helemaal helder meerquote:Op zondag 1 juli 2007 12:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat is toch de vrijdag vóór lappendag? Ben al jaren niet meer geweest... (kleine kinderen thuis...)
Precies. De shit. Ik ben er dan vast niet.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat is toch de vrijdag vóór lappendag? Ben al jaren niet meer geweest... (kleine kinderen thuis...)
rofl jij hebt kinderen?quote:Op zondag 1 juli 2007 12:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
rofl?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef Snawr het volgende:
[..]
rofl jij hebt kinderen?![]()
ik dacht dat je serieus 15-18 jaar oud was ofzo XD rofl.
Ik zal het maar als een compliment zien (denk ik??). Ik ben inmiddels alweer 38...quote:Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef Snawr het volgende:
[..]
rofl jij hebt kinderen?![]()
ik dacht dat je serieus 15-18 jaar oud was ofzo XD rofl.
ik heb serieus geen idee XD.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik zal het maar als een compliment zien (denk ik??). Ik ben inmiddels alweer 38...
Waarom kwam jij op zo'n jonge leeftijd uit?
Zag weer een paar attracties van kilometers ver, as usualquote:
Hun zoon zat bij me in de klas. Daar had ik mijn eerste klassefeest destijdsquote:
naja ik vind eigk helemaaaal nieti nteressant die kermis O.o.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:50 schreef Causa het volgende:
[..]
Zag weer een paar attracties van kilometers ver, as usual![]()
veel plezier =pquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:34 schreef Causa het volgende:
Ik kan dit jaar niet te kermis, morgen en route.
same herequote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:50 schreef Causa het volgende:
[..]
Zag weer een paar attracties van kilometers ver, as usual![]()
Ik wil het niet wetenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:54 schreef Causa het volgende:
Was het wat dit jaar? De kermis?
Zal wel weer megadruk zijn geweest op lappendag.
Wervershover kermis is ook al voorbij. Tijd vliegt, hele kermisseisoen is zowat om.
Keut komt nog, en lutjebroek geloof ik. Ik weet het niet eens goed.
Jahaaquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:17 schreef Noshiba het volgende:
Morgen nog mensen te aprés skieen?
quote:Op maandag 10 maart 2008 16:25 schreef Bagel het volgende:
[..]
Jahaawas wel lachen! ben opzoek naar n debiel die de hele tijd n camera in mn gezicht propte en me bij de bar vroeg zn fietssleutels vast te houden...
(I´ve still got your keys!)
Café Dre!quote:Op maandag 10 maart 2008 16:46 schreef punkjunk het volgende:
Waar gaan jullie allemaal naar toe om uit te gaan?
Ik ga meestal naar swaf of naar manifesto. Ook wel eens naar de beiaard en het kroegie en héél afentoe naar de houte in de goorn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Swafquote:Op maandag 10 maart 2008 16:46 schreef punkjunk het volgende:
Waar gaan jullie allemaal naar toe om uit te gaan?
Ik ga meestal naar swaf of naar manifesto. Ook wel eens naar de beiaard en het kroegie en héél afentoe naar de houte in de goorn.
Alleen maar, en in de winter ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:01 schreef Insomaniac het volgende:
Whehehe Swaf, dat die kroeg nog bestaat.. Zitten er zomers nog steeds van die zonnige alto's op de stoep?
Ik speelde in het voorprogramma!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:28 schreef punkjunk het volgende:
Ik was 14 maart in de Ridder naar Oos Joos.
JIj bent die drummer dan? Wel brute band qua muziek, alleen zijn jullie te jong en was het publiek in de Ridder knudde.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:44 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ik speelde in het voorprogramma!
Vandaag EI-pop in 't Kroegie en Swaf. wordt weer leuk..
Ja, ik ben de drummer.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
JIj bent die drummer dan? Wel brute band qua muziek, alleen zijn jullie te jong en was het publiek in de Ridder knudde.
Bij Normaal word je met de nekken aagekeken als je niet heukt, bij Oos Joos werd je met je nek aangekeken als je dat wel deed.
Daar zaten we op te wachtenquote:Op zondag 1 juni 2008 15:31 schreef BeRightBack het volgende:
Dames en heren, het is eindelijk zover.
Burger King word in de eerste week van juni geopend in het station van Hoorn!
*verlang nu al terug naar de tijd van honkitonkiquote:
Er kwam de afgelopen jaren bijna geen mens dus serieus waar heb je het overquote:Op maandag 2 juni 2008 11:41 schreef Causa het volgende:
[..]
*verlang nu al terug naar de tijd van honkitonki
Daag ouwe trouwe restauratie, met z'n eenvoudige kopjes thee, saucijzenbroodje of appelgebak bij de koffie met een koekje.![]()
die Burger King moet je niet zo over zeuren, wat denk je dat die mensen ervaren zijn als de zaak net een dag officieel geopend is? ze waren bezig met verbouwen tot 2 dagen voor de opening ofzo. Hihi ik zou ook huilen en van slag raken als ik als Kassiere iemand als jou aan de balie kreeg. weet je hoe druk het is, massaal gaat heel Hoorn naar de BK. Ga er dan gewoon niet heen, je weet dat dit soort dingen gebeuren wanneer een zaak net open is.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:17 schreef punkjunk het volgende:
Vandaag bij de Burger King geweestWat een toko. Die cassaire stond letterlijk te huilen, de manager was een slecht Nederlands sprekende Turk.
Wel relaxed dat ze gisteren kaartjes voor gratis wopper menus uitdeelde. En helemaal relaxed dat die stomme cassaire me niet een gewone wopper gaf, maar een dubbele wopper met bacon.
Dat vond ik nu juist zo relaxedquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:06 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Er kwam de afgelopen jaren bijna geen mens dus serieus waar heb je het over. ........en nu gaat ineens iedereen miepen "oh de restauratie
!"
[..]
Sorry hoor! Ik wist niet dat je boos werdquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:06 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Er kwam de afgelopen jaren bijna geen mens dus serieus waar heb je het over. met de kiosk op de hoek loop je het dan helemaal op, slechte business.. en nu gaat ineens iedereen miepen "oh de restauratie
!"
[..]
die Burger King moet je niet zo over zeuren, wat denk je dat die mensen ervaren zijn als de zaak net een dag officieel geopend is? ze waren bezig met verbouwen tot 2 dagen voor de opening ofzo. Hihi ik zou ook huilen en van slag raken als ik als Kassiere iemand als jou aan de balie kreeg. weet je hoe druk het is, massaal gaat heel Hoorn naar de BK. Ga er dan gewoon niet heen, je weet dat dit soort dingen gebeuren wanneer een zaak net open is.
En die stoere jochies moeten heel snel doodgaan want als ik nog een keer bijna voor mn sokken word gereden door een of ander irritant schepsel dat stoer loopt te doen met zn fiets waar de zijwieltjes net van af zijn dan bega ik massamoord. Ze zijn heel irritant ja, maar ook dat brengt dus zo'n burgerking met zich mee, zou zich ook zo kunnen afspelen bij de Mac maar daar staan de grotere jongetjes met hun auto's en blijkbaar is het te ver om te fietsen.
Je lijkt er zelf ook wel een..quote:En die stoere jochies moeten heel snel doodgaan want als ik nog een keer bijna voor mn sokken word gereden door een of ander irritant schepsel dat stoer loopt te doen met zn fiets waar de zijwieltjes net van af zijn dan bega ik massamoord.
Ik heb ook wel knusse herinneringen aan de restauratie heurquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:39 schreef Causa het volgende:
[..]
Dat vond ik nu juist zo relaxed
Maar oke, ik kwam er ook niet zo vaak. Wel veel knusse herinneringen, niet zo gek dat dat terugkomt bij een afscheidje ergens van. Don't worrie, zuks is snel weer over
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:46 schreef punkjunk het volgende:r
[..]
Sorry hoor! Ik wist niet dat je boos werd.....
Ja poep.quote:
nouja zolang hij geen hechte banden met de familie visser heeft,quote:Op maandag 16 juni 2008 12:46 schreef hjs het volgende:
Hier hebben we flink overlast van de buurman, een alcohilst met fout erg foute vrienden (de naam J. Blauw is gevallen).
Heeft iemand advies hoe je dat op een nette manier aan kan pakken?
Het is een koophuis dus via de woningbouw kunnen we hem niet weg krijgen.
Bijna kermisquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:05 schreef Elfy het volgende:
4 oktober Osar Romero reunie!!
vet ver nog, maargoed
ps. Blokker hiero
Je hebt van die jongeren hangplaatjes/schuren/huttenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:03 schreef Elfy het volgende:
Yeaaa! en dat betekent.. bijna lappendag![]()
Maareh geef je graag antwoord zodra ik weet wat je bedoelt met een hut.
Er is wel een huttenspeeltuin hier ?
Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging stond nog redelijk overeind. Weet niet hoe het straks is...quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:53 schreef Vork het volgende:
Staat Hoorn nog overeind? Ik moet er morgen weer zijn.
Als dat me morgen overkomt, dan zal ik vermoeddelijk wel scrhikken. Ik reis namelijk per treinquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:15 schreef Beelzebufo het volgende:
Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging stond nog redelijk overeind. Weet niet hoe het straks is...
Als je via de A7 afrit 8 komt, schrik dan niet van de 'Turbo'-rotonde![]()
![]()
Die komt er wel vlák langs, maar volgens de gebruikelijke dienstregeling níet overheen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:55 schreef Vork het volgende:
[..]
Als dat me morgen overkomt, dan zal ik vermoeddelijk wel scrhikken. Ik reis namelijk per trein.
dorpquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:34 schreef Insomaniac het volgende:
Wanneer zijn de zomerfeesten? Heb wel zin om m'n oude dorp weer te bezoeken. Ik bedoel, nu ze al een Burger King hebben gaat het wel heel erg rap daar opeens.!
quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:00 schreef punkjunk het volgende:
Het Outdoor Stereo festival moet nog komen
oh. rofl. die. hahahahahaquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:47 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Je hebt van die jongeren hangplaatjes/schuren/hutten
Ik ze houden zich wel vaker aan niet aan de gebruikelijke dienstregeling. Ik had al zoveel treinvertraging opgelopen, dat ik mijn tandartsafspraak moest verzetten. Ofwel, ik heb Hoorn geeneens gehaald.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:06 schreef Beelzebufo het volgende:
Die komt er wel vlák langs, maar volgens de gebruikelijke dienstregeling níet overheen.
Het is het einde van de wereld niet.. al is dat Hoorn dat welquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:05 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik ze houden zich wel vaker aan niet aan de gebruikelijke dienstregeling. Ik had al zoveel treinvertraging opgelopen, dat ik mijn tandartsafspraak moest verzetten. Ofwel, ik heb Hoorn geeneens gehaald.
Er komt een moment dat je er gewoon weg moet gaanquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:18 schreef Elfy het volgende:
Het is het einde van de wereld niet.. al is dat Hoorn dat wel
das t hokquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:03 schreef Elfy het volgende:
[..]
oh. rofl. die. hahahahaha
ja we hebben 1 tegenover de Deen enzo hier, op de parkeerplaats aan de westerblokker. om je rot te lachen.
Mn zusje had vorig jaar een project en moest/wilde een foto maken van dat ding, dus zij erheen met mn mams en vragen of al die jongens er zo even uit willen
This, is very true. Maar voorlopig mag mn mama lekker kokenquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:22 schreef Vork het volgende:
[..]
Er komt een moment dat je er gewoon weg moet gaan.
oja zo heette dat ding idd.. so ive heardquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:22 schreef Noshiba het volgende:
[..]
das t hokdat zijn serieus, zonder grappen gevaarlijke gasten
wacht, geen idee wie je bent.. je zit toch niet zelf bij het hok hequote:Op donderdag 19 juni 2008 21:00 schreef Elfy het volgende:
[..]
oja zo heette dat ding idd.. so ive hearder was laatst politie om ze te checken enzo omdat ze met guns en wapens op zak zouden lopen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:32 schreef Elfy het volgende:
[..]
wacht, geen idee wie je bent.. je zit toch niet zelf bij het hok he?
Gelukkig kan ik zelf lekker kokenquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:57 schreef Elfy het volgende:
This, is very true. Maar voorlopig mag mn mama lekker koken
luiheid heerst. ga je ook voor mij koken ?quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:11 schreef Noshiba het volgende:
[..]
je schat me goed hoog in heb ik door
Zei dat dan eerder! Ik was 2 weken terug ofzo nog in Renkumquote:Op zaterdag 21 juni 2008 02:11 schreef Vork het volgende:
[..]
Misschien. Hoorn ligt namelijk vanaf hier niet echt naast de deur of om de hoek.
Dat gat? Maar wel in de buurt. Als jij dat nou eerder had gezegd.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:08 schreef Elfy het volgende:
Zei dat dan eerder! Ik was 2 weken terug ofzo nog in Renkum
quote:Op zondag 22 juni 2008 11:20 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat gat? Maar wel in de buurt. Als jij dat nou eerder had gezegd.
8/9 uurquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:57 schreef martine1984 het volgende:
Hallo,
Ik ben al weer een ruime 2 jaar geleden neergestreken op een van de drukste maar gezelligste punten van Risdam.
Zit er dit jaar over te denken om naar lappendag te gaan, is er eerder nog niet van gekomen. Maar hoe laat begint t gezellig te worden in de kroeg???
Groetjes Martine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Zijn er drukke punten in de risdam danquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:57 schreef martine1984 het volgende:
Hallo,
Ik ben al weer een ruime 2 jaar geleden neergestreken op een van de drukste maar gezelligste punten van Risdam.
Zit er dit jaar over te denken om naar lappendag te gaan, is er eerder nog niet van gekomen. Maar hoe laat begint t gezellig te worden in de kroeg???
Groetjes Martine
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef Noshiba het volgende:
[..]
8/9 uur's ochtends of 's avonds?????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar waar de winkels zijn................ maar vergeleken met de binnenstad is het natuurlijk lekkerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:04 schreef Bizznitch het volgende:
Kermis! Vuurwerk
! Lappendag
!
Ik heb er weer zin in...
[..]
Zijn er drukke punten in de risdam dan?
Ik woon bij de huesmolen, tis zo rustig als ik weet niet watquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:57 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Daar waar de winkels zijn................ maar vergeleken met de binnenstad is het natuurlijk lekker
rustig
mensen beginnen sochtends al met zuipenquote:
We moeten ze hoorn uitschoppenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:26 schreef Elfy het volgende:
mensen die niet weten wanneer het lappendag is![]()
geheel volgens ritueelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:15 schreef Elfy het volgende:
[..]
geheel volgens ritueelAls nazi's de grote waal insturenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
haha idd, sturen we ze de voc-steen op,quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:22 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Als nazi's de grote waal insturen
Wel posten en niet terug pm'enquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:53 schreef Elfy het volgende:
[..]
haha idd, sturen we ze de voc-steen op,
schande schande !
..zullen de negers op die bankjes roepen
ik wel pm't hebben jawohl!quote:
Hoe komt iedereen er altijd bij dat de Grote Waal zo'n ausländer wijk isquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:22 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Als nazi's de grote waal insturen
Ik weet ook wel dat de grote waal nog wel normaal is maar er hangt gewoon kutjeugd rond s'avonds en op t begin vanaf de stad staan die flats en daar woont gewoon paupervolkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen er altijd bij dat de Grote Waal zo'n ausländer wijk is. De gemiddelde woning is van een dusdanige waarde dat die volgens mij niet te betalen is voor het gemiddelde buitenlands gezin. Denk aan de astronauten weg, de hele buiten ring van de Grote Waal (het achterste "-molen gebied"). Eigelijk is alleen die wijk rond de Serius straat "berucht". En toevallig is dat wel de meest gezelligste wijk van Hoorn naar mijn inziens, er zijn áltijd spelende kinderen op straat, je wordt nog eens goede dag gezegd door een wildvreemde, dat zie je in Hoorn eigelijk niet zo veel meer.
Wie gaat er nog meer naar het Pepper festival?
blocky ftw.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Fubourius het volgende:
veel aandacht voor hoorn
Kersy 4 life![]()
nog sloebers uit kersy ?![]()
tuurlijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Fubourius het volgende:
veel aandacht voor hoorn
Kersy 4 life![]()
Ik speel erquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wie gaat er nog meer naar het Pepper festival?
Kersy? Ghettoboogerd bedoel je.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Fubourius het volgende:
veel aandacht voor hoorn
Kersy 4 life![]()
Is dat de tunnel die ze nu aan het renoveren reinigen zijn?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:11 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Kersy? Ghettoboogerd bedoel je.
Al woon ik in een redelijk 'beschaafd' deel in de buurt rondom de Smurfentunnel.
ha ik woon in die buurt die tegenover die tunnel zitquote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Is dat de tunnel die ze nu aan het renoveren reinigen zijn?
Ik woon vlakbij de Klipperquote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:32 schreef Fubourius het volgende:
ha ik woon in die buurt die tegenover die tunnel zit(plevier)
Hmmmm... volgens mij is renoveren toch echt een betere term. Er is een betonrepaatiefirma bezig om (in mijn ogen) vrij forse scheuren in het beton uit te bikken en met een of andere injectiemethode weer dicht te maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Is dat de tunnel die ze nu aan het renoveren reinigen zijn?
De school 'De Klipper' of de straat 'Klipper'?quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:06 schreef Beelzebufo het volgende:
Hmmmm... volgens mij is renoveren toch echt een betere term. Er is een betonrepaatiefirma bezig om (in mijn ogen) vrij forse scheuren in het beton uit te bikken en met een of andere injectiemethode weer dicht te maken.
Maar goed: op 29 augustus moet het klaar zijn, dus op 30 augustus zal er wel weer een te hoge vrachtwagen vastzitten.
Dan wonen we vlák bij elkaar in de buurt!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:08 schreef LovelyLady het volgende:
Bij de school de Klipper, met die bushalte voor de deur
Ik woon er ook nog maar 4 jaar hoor... en zoveel mensen ken ik hier nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:03 schreef Beelzebufo het volgende:
Dan wonen we vlák bij elkaar in de buurt!
* Beelzebufo checkt FoBo van LovelyLady
Je komt me niet bekend voor...
Was jij vandaag om ongeveer 17:30 onderweg vanaf het Betje Wolffplein richting Maasweg? Met man/vriend en kinderwagen? In dat geval ben ik voor je gestopt toen je de zebra overstak (rode auto)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik woon er ook nog maar 4 jaar hoor... en zoveel mensen ken ik hier niet![]()
* LovelyLady valt ook niet zo op
Nee helaas niet, ik ben de deur niet uitgeweest vandaag want mijn zoontje is ziek. En mijn vriend komt meestal na 18:00 thuis dus helaasquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:10 schreef Beelzebufo het volgende:
Was jij vandaag om ongeveer 17:30 onderweg vanaf het Betje Wolffplein richting Maasweg? Met man/vriend en kinderwagen? In dat geval ben ik voor je gestopt toen je de zebra overstak (rode auto)
meld misdaad anoniemquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:58 schreef Dynd het volgende:
Grappig, wij hebben hier nu een paar maanden Marrokanen wonen (Veranda), ze hebben 3 mercedessen duur meubilair en ze zeggen dat ze een ''Tomaten Plantage'' hebben....
Dat is marrokaans voor wiet denk ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:58 schreef Dynd het volgende:
Grappig, wij hebben hier nu een paar maanden Marrokanen wonen (Veranda), ze hebben 3 mercedessen duur meubilair en ze zeggen dat ze een ''Tomaten Plantage'' hebben....
Tulek mên, ja het is niet zo dat er dagelijks politie door de straten sjeest hier, en er zijn hier haast geen buitenlanders, maar dat betekent niet dat het hier niet leuk isquote:
Het is gewoon maar een woonwijk. Niets meer en niets minder. Na 22 jaar daar rond te hebben gehangen, ben ik toch wel blij dat ik daar weg ben. Ik ben niet zo woonwijkerig, denk ik.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:38 schreef Bizznitch het volgende:
Tulek mên, ja het is niet zo dat er dagelijks politie door de straten sjeest hier, en er zijn hier haast geen buitenlanders, maar dat betekent niet dat het hier niet leuk is.
hmm ik ben te lui.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:40 schreef Noshiba het volgende:
Vuurwerk was fucking vet op die muziek!![]()
Ik ga weer naar de stad![]()
(zonder pinpas naar de stad is niet handig)
Helemaal vanuit daar? Dan moet de herrie wel heel erg hard staan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:48 schreef Elfy het volgende:
hmm ik ben te lui.
ik hoor het wel vanaf hier k?
Het vuurwerk dus, niet de muziekquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:59 schreef Vork het volgende:
[..]
Helemaal vanuit daar? Dan moet de herrie wel heel erg hard staan.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:35 schreef Elfy het volgende:
maarem, vanaaf weer lekker uit dans le Pebbles (lachen= niet toegestaan)
ik hoorde al ambulance idd. hoe laat was het gebuerd?quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:13 schreef Noshiba het volgende:
Leuk zeg, zaterdag avond van je kermis!
Wil je de kroeg in loop je weg blijft je knie staan.
Knieschijf zat aan de zijkant van m'n knie kon er helemaal niks mee.
Mensen die 10 cm voor je staan niet meer herkennen, helemaal zweten zo een pijn als het deed.
Ambulance erbij, nu wss 6 weken in t gips
Gaat m'n lappendag
fortitudo is kerngezondquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:28 schreef martine1984 het volgende:
Vuurwerk was idd super!!!![]()
@Furtitudo, vervelend voor je..... Beterschap
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:49 schreef Elfy het volgende:
[..]
fortitudo is kerngezond
noshiba heeft het weer voor elkaar
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:10 schreef hjs het volgende:
Lappendag toch nog een beetje gevierd.
Op weg naar huis van mijn werk haal ik op het Keern onze buurman in.
Heerlijk dronken liep hij daar, achter gelaten door zijn vriendin omdat hij niet op de fiets kon blijven zitten :lol:
Thuis gekomen het verteld en het gezin liep gelijk naar buiten om de buurman te verwelkomen
Blijkt dat hij geen huis sleutel meer had en zijn vriendin was ondertussen hun dochter aan het ophalen.
Gelukkig hadden wij een huissleutel en hem even naar binnen geholpen en een kopje koffie voor hem gezet.
Wij naar huis omdat het eten al klaar stond, komt hij 5 minuten later aanlopen, blijkbaar te stil thuis en heeft maar meegegeten bij ons
Wat is daar te doen dan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:05 schreef schubdub het volgende:
Gaat er nog iemand naar de jaarmarkt in Blokker?
moet dan werken... lekker met uitzicht op de jaarmarkt dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:05 schreef schubdub het volgende:
Wanneer is het jaarmarkt dan???quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:05 schreef schubdub het volgende:
komende zaterdagquote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:10 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Wanneer is het jaarmarkt dan???
staat in het Westfries weekblad op pagina 16quote:
helaas..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:22 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ehm..... nee dan ga ik niet, heb helaas andere dingen gepland.
Die uhm... krijg ik niet of die heb ik al weggegooid....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:46 schreef schubdub het volgende:
staat in het Westfries weekblad op pagina 16
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |