Dat is dus wat de rechter uit moet gaan maken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:13 schreef Danny het volgende:
aannemelijk genoeg, want Wehkamp ging keurig tot levering over
Dan ben je toch wel goed triest bezig. Dat je probeert er mee weg te komen.. ik kan mij er nog iets bij voorstellen. Maar wanneer het bedrijf in kwestie er achter komt en graag zijn spullen terug wil moet je ook niet moeilijk doen en je fout erkennen.quote:benieuwd wie de eerste is die naar de rechter durft te stappen.
Nog nietquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:30 schreef Bakkioli het volgende:
Maarre, iemand al een brief van de Wehkamp?![]()
ik heb alleen de doos open gemaakt maar nog niets uitgehaald, kan dus dicht getaped worden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:42 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zelf heb de printer ook gekregen, meer om te probere of het echt werkte of niet. Ik heb alles gewoon in de orginele doos gelaten, heb dus niks opengemaakt en gebruikt. Als ze willen mogen ze dat ding gewoon komen ophalen wil er toch niks mee doen.
Uiteindelijk zal het toch Wehkamp zijn die naar de rechter moet stappen, als er een klant tussen zit die koppig genoeg is om de printer te blijven houden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:16 schreef FJD het volgende:
Gratis printer bij wehkamp deeltje 4!!!
En we gaan weer verder
[..]
Dat is dus wat de rechter uit moet gaan maken.
Een gratis printer bij een paar sokken lijkt me niet echt een aannemelijke overeenkomst maar goed ben benieuwd wie de eerste is die naar de rechter durft te stappen.
Denk je dat ze daar wakker van zullen liggen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:00 schreef De_Hertog het volgende:
Uiteindelijk zal het toch Wehkamp zijn die naar de rechter moet stappen, als er een klant tussen zit die koppig genoeg is om de printer te blijven houden.
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu. (linkje) Die kan dus eerder al opgezocht zijn, genoteerd, en bij de bestelling rechtstreeks ingegeven. Die code bestaat nu nog steeds (maar daar staat nu dus 70 Euro, waar er eerst 0 Euro stond)quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe wist jij dat bij die code een (gratis) printer hoorde?
Stond die code in een catalogus van de Wehkamp?
Maar hoe was het 'toen'?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef Yngwie het volgende:
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu.
Nee, de code van de gratis printer was anders dan de printer die met prijs erop stond. Dat heb ik toen meteen gechecked.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu. (linkje) Die kan dus eerder al opgezocht zijn, genoteerd, en bij de bestelling rechtstreeks ingegeven. Die code bestaat nu nog steeds (maar daar staat nu dus 70 Euro, waar er eerst 0 Euro stond)
Dan ben ik abuis (maar ik was er toch bijna 100% zeker van, kan aan de Schrobbelaer gelegen hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:09 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Nee, de code van de gratis printer was anders dan de printer die met prijs erop stond. Dat heb ik toen meteen gechecked.(is ook logisch, want anders kon het systeem er geen onderscheid tussen maken)
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:19 schreef _Flash_ het volgende:
Vergelijk het met het afrekenen van enkele producten bij de Mediamarkt:
De kassa geeft X euro aan
Jij betaalt X euro.
De cassiere stopt X euro in de kassa, stopt de producten in een tasje en geeft deze aan jou + de kassabon.
Jij wandelt richting auto en rijdt vervolgens naar huis.
Wehkamp neemt een risico door het verkoopproces te automatiseren en te besparen op controles. Zie mijn uitbreiding van mijn post hierboven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.
En idd, het is dom van de Wehkamp dat ze die fout hebben gemaakt en niet snel hebben ontdekt. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen maar uitgebreid moet van gaan profiteren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als jij een fout maakt en anderen daar uitgebreid van gaan profiteren. Zou je dat dan ook normaal vinden?
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:28 schreef devv05 het volgende:
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.
Ik zie het verschil ook niet tussen een verkoper of ge-automatisserd systeem. Beide kunnen fouten maken, beide zijn verantwoordelijkheid van het bedrijf om te zorgen dat dat niet gebeurd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.
O ja? Ik kreeg een email waarin stond dat de wehkamp een goede actie had. Bij elke bestelling een gratis printer. Ik kreeg het bestelnummer van die printer via de email van een collega.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.
Als jij vergeet je achterdeur op slot te doen 's nachts, is het dan ook jouw schuld als iemand daar misbruik van maakt en je huis leeghaalt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:30 schreef ursel het volgende:
Ik zie het verschil ook niet tussen een verkoper of ge-automatisserd systeem. Beide kunnen fouten maken, beide zijn verantwoordelijkheid van het bedrijf om te zorgen dat dat niet gebeurd.
Linkjes?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:30 beschreef rogenhandel het puntje van de ijsberg.
nieuwsbericht heeft wel effect, gezien de grote rumour en vragende posts op diverse internetsites.
Dat was geen officiele mail van de Wehkamp dus!quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef dagizmo het volgende:
O ja? Ik kreeg een email waarin stond dat de wehkamp een goede actie had. Bij elke bestelling een gratis printer. Ik kreeg het bestelnummer van die printer via de email van een collega.
Ze gaan gewoon de usernames van fok matchen met de mensen die een printer hebben, en dan gaan ze alles nalezen, en dan sturen ze dat naar je toe, en als je dan ontkent dat je het express hebt gedaan, sturen ze het door naar de rechterquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?
so what?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat was geen officiele mail van de Wehkamp dus!
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef devv05 het volgende:
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?
Wehkamp heeft geen catalogus meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
En daarom krijgt die dan waarschijnlijk een briefje van de Wehkamp waarin uitgelegd werd dat dat niet de bedoeling was. Diegene die het gekocht hebben zullen niet in cel verdwijnen of een stevige boete krijgen, maar die printer kunnen ze niet voor nop houden.quote:Op ]woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef Sebasser het volgende:
so what?
Hij heeft dan iig geen weet van dat het anders zit zeg maar.
Dan is het helemaal opvallend dat mensen zomaar wat bestelnummers in gaan voerenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:43 schreef Sebasser het volgende:
Wehkamp heeft geen catalogus meer.
Dat bestel nummer stond dus in die email.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan is het helemaal opvallend dat mensen zomaar wat bestelnummers in gaan voeren
stel dat ik het artikel nummer van een vriend heb gekregen, hij vertelde dat ik alleen wel iets bij moest bestellen, maar niet over de computer actie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
Die niet van Wehkamp afkomstig was....quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Sebasser het volgende:
Dat bestel nummer stond dus in die email.
Net zoals bij die Otto bestelling, je had kunnen weten dat er iets niet klopte.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:48 schreef Apekoek het volgende:
de site heb ik bij deze niet gehackt en ik heb een volkome legale bestelling gedaan, aangezien ik me van geen kwaad bewust was.
Wettelijke grondslag daarvoor?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En daarom krijgt die dan waarschijnlijk een briefje van de Wehkamp waarin uitgelegd werd dat dat niet de bedoeling was. Diegene die het gekocht hebben zullen niet in cel verdwijnen of een stevige boete krijgen, maar die printer kunnen ze niet voor nop houden.
Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als jij vergeet je achterdeur op slot te doen 's nachts, is het dan ook jouw schuld als iemand daar misbruik van maakt en je huis leeghaalt?
Of denk je dan "diegene die mijn huis heeft leeggehaald had daar niks te zoeken, ook al stond mijn deur wagenwijd open"?
Ik heb nog niemand gezien die aan het huilen is, er zijn zelfs mensen die hebben hem al teruggestuurd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:
Waarom 'bestel' je eigenlijk een printer die je eigenlijk niet echt nodig hebt? Gewoon omdat het kan? Omdat het voor niks is?
En dan gaan zitten huilen als Wehkamp er achter aan gaat? Hoe hypocriet kun je zijn zeg...
Je had er één gratis kunnen krijgen bij een PC.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef Sebasser het volgende:
Ik had echt die printer nodig..
Dus tja.
Zoals al diverse malen gezegd, je had kunnen weten dat het wel raar is dat een printer voor 0 euro wordt aangeboden, terwijl dat nergens op de site terug te vinden is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:51 schreef dagizmo het volgende:
Wanneer zij dit niet kunnen aantonen kunnen zij hoogstens een civiele procedure starten en zich beroepen op een wilsgebrek, maar gezien het consumentenkoop betreft zal de wehkamp heel hard moeten kunnen maken dat de regels van wilsovereenstemming hier zijn geschonden. Ik ben koper ter goeder trouw, ik weet niks van een manipulatie methode om een bestelsysteem te frauderen.
Ik heb al een computer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je had er één gratis kunnen krijgen bij een PC.
Of kunnen kopen.
Eén klein detail: de Otto heeft niet geleverd en kon zich heel eenvoudig beroepen op haar algemene voorwaarden mbt de druk-en zetfouten. Die drukfout was een kennelijke fout en alleen op die basis zijn de vorderingen van de klanten toen stuk gelopen. Wanneer de Otto geleverd had aan al die klanten dan had ook de Otto kunnen fluiten naar de tv's.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Net zoals bij die Otto bestelling, je had kunnen weten dat er iets niet klopte.
Als het geen officiele mail is, niet de gangbare manier van bestellen wordt gevolgd én een printer gratis is, had je kunnen weten dat er iets mis is.
Zoals al gezegd, bij de bestelprocedures van de Wehkamp komt geen persoonlijke controle meer aan te pas. Het is niet zo dat je contact hebt gehad met een verkoper die jou willens en wetens dat ding heeft meegegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:
Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.
Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:57 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes is jaloers of werk je voor de wehkamp?
Dat is de verantwoordelijkheid en voor het risico van de Wehkamp! Luister nou eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, bij de bestelprocedures van de Wehkamp komt geen persoonlijke controle meer aan te pas. Het is niet zo dat je contact hebt gehad met een verkoper die jou willens en wetens dat ding heeft meegegeven.
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kansquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:02 schreef _Flash_ het volgende:
Moreel gezien klopt het niet, maar wettelijk wel.
alles kan, thee kan, koffie kan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kan
Ach, ik heb tot nu toe geen enkel bruikbaar argument voor Wehkamp gezien behalve "Ja maar zo vinden we het niet eerlijk! Eigenlijk wilden we die printers niet kwijt voor 0 euro dus nou allemaal terugsturen. Maakt niet uit dat we vorige week een rechtgeldige overeenkomst aangingen en uitdrukkelijk onze wil te uiten door je die printer op te sturen en een factuur te leveren overeenkomstig met de deal."quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kans
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop wasquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:09 schreef _Flash_ het volgende:
Ach, ik heb tot nu toe geen enkel bruikbaar argument voor Wehkamp gezien
Donequote:Op woensdag 21 maart 2007 12:00 schreef _Flash_ het volgende:
Goed verwoord dagizmo. Zou je dit misschien in dit topic kunnen herhalen? (Of mag ik het anders quoten daar?)
De 'Wehkamp printer' - wat denken we ervan?
- Er wordt een bestelling op normale wijze gedaan via het winkelmandje.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop was
Vraag en aanbod art 6:217 BWquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop was
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:16 schreef _Flash_ het volgende:
- Er wordt een bestelling op normale wijze gedaan via het winkelmandje.
Die mening deel ik dus niet zoals ik al zo vaak heb uitgelegd....quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:24 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes: ik snap je punt, het is niet netjes. Maar je moet ook als volwassen (?) persoon kunnen begrijpen dat ondanks je sterke rechtvaardigheidsgevoel, hier een volkomen legale koop is afgesloten.
Maakt niet uit lieverd! Ook al komt de email met de link van sinterklaas! Ik heb zaken gedaan met de Wehkamp, niet met de email of de code. Jij krijgt toch ook vast wel eens van een collega een mailtje met een tip: deze week bij de blokker 3 halen 2 betalen. DIe tip heb je ook niet van de blokker zelf.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.
Drie zaken waaruit blijkt dat het niet zoals normaal gaat.
En het is trouwens wel raar dat je iets wat gratis zou moeten zijn, niet zo kunt bestellen. Doordat je er iets bij moet bestellen had je al kunnen weten dat er iets niet klopt....
Maar goed, dat is nu al 981338091098 keer uitgelegd. Weinig zin om dat nog zo vaak uit te gaan leggen.
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.
Drie zaken waaruit blijkt dat het niet zoals normaal gaat.
...
Maar goed, dat is nu al 981338091098 keer uitgelegd. Weinig zin om dat nog zo vaak uit te gaan leggen.
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef dagizmo het volgende:
Maakt niet uit lieverd! Ook al komt de email met de link van sinterklaas! Ik heb zaken gedaan met de Wehkamp, niet met de email of de code. Jij krijgt toch ook vast wel eens van een collega een mailtje met een tip: deze week bij de blokker 3 halen 2 betalen. DIe tip heb je ook niet van de blokker zelf.
Vervolgens ga je naar de blokker en haal je 3 en betaal je 2. 1 gratis dus.
Als de blokker dat had geweigerd, dan heb je er geen recht op dus.
Moet je maar niet over wettelijke procedures gaan praten als je er geen verstand van hebt. Ik snap jouw gevoel, maar het blijft jouw mening,meer niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die mening deel ik dus niet zoals ik al zo vaak heb uitgelegd....
Wel apart om te zien dat je me als een klein kind gaat behandelen. Als je denkt zo een discussie te moeten winnen ben je imo een beetje wanhopig bezig.
Als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om te beredeneren dat "als er een gratis printer bij komt als ik een PC bestel dan hoort die er niet meer bij als ik de PC niet bestel" dan is een overeenkomst sowieso vernietigbaar/nietig.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:32 schreef _Flash_ het volgende:
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.
Dat is niet fijn van Sinterklaas want dan zet hij aan tot diefstal ( is strafbaar) en de anderen die binnenkomen plegen diefstal en insluiping( 2 delicten die strafbaar zijn).quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?
Jawel, want je weet dat die printer alleen maar gratis is bij die printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:32 schreef _Flash_ het volgende:
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.
Tenzij die mail niet van de Wehkamp afkomt.quote:Het klikken op links die naar websites leiden is tevens een normaal geaccepteerde handeling. Evenals reclame maken per mail.
Mag de wehkamp bewijzen dat ik van die bug afwist.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef Cheiron het volgende:
Hmm.. gaat het hele verhaal rondom een "normale" koop nog wel op voor de Fokkertjes die hier in 5 topics een "bug" in de website bespreken?
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef dagizmo het volgende:
Dat is niet fijn van Sinterklaas want dan zet hij aan tot diefstal ( is strafbaar) en de anderen die binnenkomen plegen diefstal en insluiping( 2 delicten die strafbaar zijn).
"Ongemerkt" is hier keyword.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?
Waar staat dat naiviteit strafbaar is?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om te beredeneren dat "als er een gratis printer bij komt als ik een PC bestel dan hoort die er niet meer bij als ik de PC niet bestel" dan is een overeenkomst sowieso vernietigbaar/nietig.
Ja en nee. Ik snap jouw gedachte dat dit niet legaal is. Maar nee; ik heb enkel de email ontvangen met de bestelcode (niet procedure om te frauderen!) van de goedkope printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.
En daar begin je met doelbewust liegen om een printer te krijgen. Moreel compleet verwerpelijk dus. En al dat je insteek is doe ik er niet moeilijk over om 5 linkjes door te sturen hoor.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:36 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Mag de wehkamp bewijzen dat ik van die bug afwist.
Ze kunnen op hun vingers natellen dat 99% er vanaf wist, maar dat is niet te bewijzen.
en een gratis printer bij een paar sokken doorstaat volgens jou de test van redelijkheid en billijkheid?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef dagizmo het volgende:
De manier waarop er gemanipuleerd is is strafbaar en illegaal. Maar mijn koop heb ik volgens de normale procedure gedaan en zonder fraude en is dus legaal.
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef _Flash_ het volgende:
"Ongemerkt" is hier keyword.
De printers zijn niet ongemerkt besteld en uit het magazijn weggetoverd.
Zoals al gezegd, je zal geen straf krijgen, maar je hebt gewoon geen recht op die printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef dagizmo het volgende:
De manier waarop er gemanipuleerd is is strafbaar en illegaal. Maar mijn koop heb ik volgens de normale procedure gedaan en zonder fraude en is dus legaal.
Voorbeeld:quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.
Ik hoef niet bezig te houden met de bedrijfsvoering van de Wehkamp. En ik hoef ook niets aan te tonen. Wie stelt die bewijst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.
Ik krijg geen straf én ik heb recht op de printer. De koop is legaal. De wijze waarop misschien andere personen hebben gefraudeerd zegt NIETS over de manier waarop ik de printer heb gekocht.quote:[..]
Zoals al gezegd, je zal geen straf krijgen, maar je hebt gewoon geen recht op die printer.
Dat hoef ik als klant helemaal niet te controleren. Wat heeft de klant met de interne processen van Wehkamp te maken? Het is toch voor het risico van Wehkamp als ze op geautomatiseerde wijze rechtsgeldige overeenkomsten aangaan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.
Zoals al 923749873493 keer gezegd, je had kunnen weten dat er iets niet klopte aan deze transactie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:45 schreef dagizmo het volgende:
Zie je de nuance? Beide keren heb ik een fiets voor 0 euro, maar op de eerste manier pleeg ik diefstal, op de 2e manier heb ik de fiets gekocht.
0 euro is namelijk een koopprijs.
Alleen als je er zelf niet op vooruit gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:50 schreef Cheiron het volgende:
Moreel bezwaarlijk. Maar dat betekent blijkbaar niets meer in deze maatschappij...
*zucht*quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:49 schreef _Flash_ het volgende:
Dat hoef ik als klant helemaal niet te controleren. Wat heeft de klant met de interne processen van Wehkamp te maken? Het is toch voor het risico van Wehkamp als ze op geautomatiseerde wijze rechtsgeldige overeenkomsten aangaan?
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval. De toegang tot 6:248 BW is hoog en moet worden beschouwd als een vangnet. De normale koopregels zijn van toepassing evenals het leerstuk van wil en verklaring.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
en een gratis printer bij een paar sokken doorstaat volgens jou de test van redelijkheid en billijkheid?
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef dagizmo het volgende:
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval.
Nee, dat zijn oerslechte mensen die daarvan proviteren. Maar goed dat gebeurd nu eenmaal.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
*zucht*
Als jij een fout maakt, vind je het dan ook normaal als iemand daar ten koste van jou misbruik van gaat maken?
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:56 schreef dagizmo het volgende:
Nee,
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen. Bijv. wanneer ik fraude zou hebben gepleegd, dan kan de rechter de koop terugdraaien wegens de normen van redelijkheid en billikheid. Die gerede twijfel vindt niet plaats op basis van een goedkope verkoopprijs.quote:
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:02 schreef dagizmo het volgende:
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen.
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:05 schreef _Flash_ het volgende:
calvobbes,
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ik maak je dan ook duidelijk dat het NIET netjes is, maar dat er juridisch gezien weinig tot GEEN kans van slagen is voor de Wehkamp om de producten terug te vorderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?
Of waarom vind je dat het moet kunnen?
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Nee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?
Jezus kerel ben je blind. Quote dan mijn hele verhaal!! Ik nuanceer dat dus toch. Dat er geen GROND is om aan mijn handelen te twijfelen. Ik kan zelfs bewijzen dat ik legaal heb gehandeld!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:07 schreef _Flash_ het volgende:
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.
Op welke "officiele manier" doel jij dan?
Lees jij mijn stukken dan nog even terug pop?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
Tot danquote:Maar, even helemaal los van deze discussie: kunnen we niet beter wachten tot iemand een brief thuis krijgt?
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:10 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes, je bent echt hopeloos! Ik leg uit zodat een kind het nog begrijpt, maar jij ziet alleen wat je wilt zien.
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen. jou verklaring heeft kans van slagen bij de rechter, maar ook omgekeerd. en daar heb jij enorme oogkleppen op, bekijk het eens van die andere kant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
En zou dat veranderen als ik het nog 9871309878 keer aan je uitleg?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef _Flash_ het volgende:
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.
Wat is dat nou weer voor een kulargument?quote:Als ik alles zou moeten afrekenen dat ik ooit in mijn mandje heb gestopt en weer verwijderd dan zou ik geen cent meer te makken hebben.
Zoals altijd sta ik zeker open voor verklaringen, maar daar ben ik het niet altijd mee eens. Kan gebeuren he.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef Apekoek het volgende:
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen.
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.
Ik heb al tig keer erkend dat jij goed zit dat iemand die opzettelijke fraudeerd niet legaal de printer heeft bemachtigd!! Zie je Calvobbes....ik lees en ik erken!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:16 schreef dagizmo het volgende:
Mijn koop is volledig legaal! Argumenten zijn allemaal al genoemd.
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.
dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan. Zie bevestigingsmail, zie levering printer, zie facturatie, zie betaling.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
De koop is niet op de normale manier tot stand gekomen. Dus Wehkamp zal voor een eventuele rechter zullen zeggen dat er een vorm van misleiding heeft plaatsgevonden door de koper.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef _Flash_ het volgende:
Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan.
Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
De klant had kunnen weten dat die printer niet voor die prijs verkocht zou worden. Als de klant op een normale wijze die printer had gekocht, dan had de klant kunnen zien dat die prijs niet klopte.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
Dat is jouw mening. Mag je hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:21 schreef dagizmo het volgende:
Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.
Ik verwacht van jou precies hetzelfde danquote:Dus niet populair doen en een beetje brallen en vervolgens met de staart tussen de benen niets meer laat horen. Niet dat ik je hier nu van beschuldig,maar ik hoop van harte dat jij je dan ook nog komt laten zien in dit topic.
Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop. Dat heeft te maken met de interne bedrijfsvoering van het bedrijf. Risico's daarvan vallen ook dan binnen het bedrijf, niet voor de klant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
Ach komop zeg....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef _Flash_ het volgende:
Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.
Dealquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Mag je hebben.
Ik ben niet van mening dat ik fout zit.
En zoals ik al zei, ik lees je argumenten echt wel, ik ben het er alleen niet (altijd) mee eens. Lees mijn tegenargumenten eens zou ik zeggen.
[..]
Ik verwacht van jou precies hetzelfde dan
Neuh.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef Apekoek het volgende:
dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.
Als je geen verstand hebt van het vraag en aanbod leerstuk kun je beter ook niet zulke gewaagde uitspraken doen.
Risico van bedrijfsvoering is dat de klant ergens misbruik van maakt en daar mag de Wehkamp tegen op treden en dat gaan ze dan ook doen. Er stond een duidelijk icoontje op de website waarin stond dat je de printer gratis bij een PC kreeg. Vervolgens voer je alleen de product code in en dan krijg je nog de melding dat je dat product niet zonder ander product kan bestellen, dan zou je zeggen dat er een lampje moet gaan branden. Het is je best shot maar een zwakke.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
Dat zal best kunnen. Maar het zal zeker wel iets zijn waar een rechter rekening mee gaat houden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef dagizmo het volgende:
Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop.
Is dat weer een 'mening' van jou?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ach komop zeg....
Wat een gezeik... je kunt een discussie niet winnen, dus dan ga je maar zeggen dat iemand ander de discussie niet wilt voeren
Alleen in geval van niet-nakoming van mijn zijde. ( maar ik heb reeds betaald en ben mijn deel van de overeenkomst nagekomen) Mocht de Wehkamp ontbinding willen op basis van die onjuiste prijs zal de rechter dit niet toelaten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef FJD het volgende:
Dat een overeenkomst achteraf ontbonden kan worden hoef ik je toch niet uit te leggen toch? Zo vast is deze overeenkomst dus niet.
[..]
Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:28 schreef dagizmo het volgende:
Ik verlaat de discussie, ik wacht af tot een officieel bericht van de wehkamp en dan zal ik mijn standpunten nader toelichten. Het is nu wachten wat de Wehkamp besluit.
zou ik ook wel willen weten, mijn doos is al wel open, maar heb nog niets uitgehaald, dus valt wel mee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..
Maar stel de Wehkamp wil erop terug komen. Is er nog een bepaalde termijn waarbinnen ze dat zouden moeten doen??
Ofwel, wanneer kan ik mijn doos veilig openmaken..
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanmaning komtquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
-edit-
Oke, de klantenservice is een normaal nummer![]()
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
Je vertrouwt me nietquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Handschoen het volgende:
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen.
Weet je hoe veel vervelende bezoekjes en telefoontjes je dan al verder bent?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.
Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!
punt uit.
Incassobureau's kunnen je leven zuur maken voor zover je het toelaat. Als je je er niks van aantrekt tja wat kunnen ze je maken zonder bewijs.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...
Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
Dat is inderdaad jammer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef NotoriousJw het volgende:
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te makenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Hmm.. staat hier iets over een termijn waarin ik de printer terug moet sturen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:07 schreef pluisje het volgende:
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:
Geachte ...
Wij willen u graag op het volgende attenderen.
Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.
Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).
Of
Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.
Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...
Dit is beter:
Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.
Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.
Sta ik dan volgens jou nog steeds in mijn recht om een paar dagen later die laptop terug te eisen?
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:30 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Anders leer je ZELF even lezen man. Ik schrijf toch JA-PUNT!!!- Maar DIT geval etc etc.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:36 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".
Wehkamp was volledig toerekeningsvatbaar tijdens het sluiten van de overeenkomst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'. Je vervalt nu in dezelfde kinderlijke termen als om kwart over 12...quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef calvobbes het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in hun recht staan
Dan lees je wel enorm selectief.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:51 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'.
Dat is inderdaad het probleem: Wehkamp kan dreigen met een rechter, en je zo dingen laten doen waarvan je eigenlijk vindt dat ze er helemaal het recht niet toe hebben...quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nog niet,maar zal wel komen.
en inderdaad ik ga ook niet naar de rechter stappen. kost te veel tijd, energie en geld, dat gene waar wehkamp wel over beschikt.
maar toch voel ik me genaaid als ze er zo makkelijk mee weg komen ,met hun eigen gemaakte fout. ondanks dat we wel of niet te kwader trouw hebben gehandeld.
Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktasquote:ONDERWERP
Onterecht ontvangen gratis artikel
Geachte heer/ mevrouw Johnnn,
Wij willen u graag op het volgende attenderen.
Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer. Ook heeft u een gratis laptop tas besteld.
Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
• U kunt de artikelen aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service 038 4 264 777
Of
• Wij brengen de kosten van de printer ad 69,99 euro en 39,95 euro van de tas over 14 dagen in rekening.
Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv
Afdeling klantenservice
OH NEE! Straks gaan ze zeggen dat die gehaktrolletjes ook een foutje waren, en willen ze die ook terugquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef Johnnn het volgende:
Ik kreeg ook een brief:
[..]
Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktas
Daar komen we binnenkort wel achter..quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?
met wat voor een brief komt wehkamp dan terug?
die hoef je niet te bestellen, krijg je er gewoon bijquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:36 schreef _Flash_ het volgende:
*nieuwsgierig wordt naar die gehakt hamrolletjes*
Kan ze niet vinden op de site. En als iemand met een directe link aankomt durf ik er niet op te klikken, voordat je het weet heb je die calvinhobbes gast achter je aan
inderdaad, we moeten gewoon een brief terug schrijven er al een overeenkomst is van 0 euro en dat je die thuis op papier hebt staan, op je factuur. verder erbij schrijven dat er op het factuur en dergelijke papieren geen woord wordt gerapt over een zo genaamde computer die je had aan moeten schaffen. en verder er bij zetten dat je de printer al in gebruik hebt genomen en dat je niet 69 euro gaat betalen terwijl je al voldaan hebt.(waar terug sturen geen optie meer lijkt)quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Daar komen we binnenkort wel achter..
Als dit de brief is wil van hun weten op basis van welke argumenten zij vinden dat er geen geldige overeenkomst is gesloten.
deze brief is mij te summier.
Whehequote:Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb ook een brief gekregen dat ik de printer terug moet sturen, maar heb verdomme heel die printer niet gekregen!
Nope, dat komt er na 14 dagen pas te staan denk ik?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef RacerDKB het volgende:
vraagje voor de mensen die een brief hebben gekregen:
Als je inlogt op de wekamp site, staat er dan dat je nog 70 euro moet betalen?
bij mij staat namelijk dat ik niets hoef te betalen
quote:Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
• U kunt de artikelen aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service 038 4 264 777
Of
• Wij brengen de kosten van de printer ad 69,99 euro en 39,95 euro van de tas over 14 dagen in rekening.
Allejezus. Ik verscheur overigens gewoon de brief over de printer, Zal wel een misverstand zijn, heb dat ding niet eens ontvangen. Over de laptoptas heb ik echter geen brief gekregen, in de brief die ik kreeg stond ook alleen de laptoptas vermeld.quote:
Goed ideequote:Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef Handschoen het volgende:
Kan er niet iemand een standaard brief hier neer plempen die we allemaal sturen. mischien hopen ze dat iedereen nou bang wordt en dat iedereen ze terug stuurt, terwijl ze er helemaal geen moeite in willen steken als mensen moeilijk gaan doen. Als ze daarna nog gaan zeuren kan je zeggen okee.
De printer stond als artikel wel voor 0 euro in de catalogus op de website op dat moment. Het zal de rechter zich aan ze kont jeuken hoe jij aan dat artikel nummer bent gekomen, maar feit blijft dat ik zonder illegale activiteiten of door het omzeilen van website blokkades een printer kon toevoegen aan mijn winkelmandje op dat moment. Het feit dat de Wehkamp vervolgens de order bevestigd, verstuurd en gaat factureren maakt hun zaak er niet eenvoudiger op.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Dinsdag 13 maart heb ik op uw website de All in One Printer HP Deskjet F380 (hierna te noemen: "All in One F380") besteld met bestelnummer 868-39-412, de prijs hiervan was 0 euro.
In uw brief welke ik op woensdag 21 maart heb ontvangen schrijft u dat deze gratis printer alleen besteld kon worden in combinatie met een computer. Dit stond echter niet vermeld bij de printer met bestelnummer 868-39-412.
Ook bij het afhandelen van de bestelling op uw site is dit niet ter sprake gekomen.
Op donderdag 15 maart kon ik de All in One F380 (bestelnr. 868-39-412) afhalen bij een DHL Servicepoint, nog 2 dagen later, op zaterdag 17 maart, ontving ik per post de afleveringsbon waarop een bedrag van 0,- genoteerd stond.
Met vriendelijke groet,
DJKoster
zo is t en niet anders..quote:
mooi! nu moeten we het nog even iets proffesioneler uitwerken, met misschien alvast wat verdedigings argumenten uit het wetboek, zo compleet mogelijk maken die brief! en ook in zetten dat je overeen gekomen bent met 0 euro en de deal al gesloten is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:10 schreef DJKoster het volgende:
Alvast een opzetje, moet nog wel het een en ander bij..
[..]
quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:09 schreef Beach het volgende:
De brief retour zenden 'wegens overlijden', misschien kan je daarmee nog een weekje rekken.
thanx, alleen een juiste volgorde in de brief aanbrengen met deze argumenten wordt nog wel een karweiquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:52 schreef dagizmo het volgende:
Ik geloof dat ik in dit topic voor een ieder genoeg argumenten heb geplaatst. Succes met de verdediging,.....ik denk dat de Wehkamp namelijk niet verder gaat dan dit lullige briefje.
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen. Fraude heet dat ook wel. Succes bij de rechtbank. Stuur je niks terug en betaal je niet, dan krijg je een fijne code bij het BKR, succes met je toekomstige kredieten en abonnementen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:45 schreef RoelerMF het volgende:
Het zal de rechter zich aan ze kont jeuken hoe jij aan dat artikel nummer bent gekomen, maar feit blijft dat ik zonder illegale activiteiten of door het omzeilen van website blokkades een printer kon toevoegen aan mijn winkelmandje op dat moment.
Ow dit topic ga ik nog lang in de gaten houden!quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:30 schreef ursel het volgende:
En natuurlijk niet vergeten te vragen aan Wehkamp om ons te wijzen op welk punt wij misbruik hebben gemaakt op de situatie en dus op welk punt volgens hun algemene voorwaarde zij zich beroepen om deze koopovereenkomst ongeldig te verklaren.
Zover gelezen ook idd de punten van dagizmo eventjes doornemen en verwerken..
Let the game begin..
Ja, ik zou het ook jammer vinden als ik te laat was met bestellenquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:33 schreef gelly het volgende:
Als je werkelijk zo'n laag IQ hebt dat je recht denkt te hebben op een gratis printer zonder te voldoen aan de eis die de verkoper daarbij stelt, het kopen van een computer, dan dien je onder curatele geplaatst te worden. En als je werkelijk denkt dat er ook maar 1 jurist of rechter je doorzichtige verhaal gelooft, dan lijkt opsluiting in een kliniek wel op z'n plaats.
Jaloers dat jij geen printer voor ¤ 4,95 hebt? (ja ¤ 4,95 !!!!)quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:33 schreef gelly het volgende:
Als je werkelijk zo'n laag IQ hebt dat je recht denkt te hebben op een gratis printer zonder te voldoen aan de eis die de verkoper daarbij stelt, het kopen van een computer, dan dien je onder curatele geplaatst te worden. En als je werkelijk denkt dat er ook maar 1 jurist of rechter je doorzichtige verhaal gelooft, dan lijkt opsluiting in een kliniek wel op z'n plaats.
Het is helemaal geen misbruik van het systeem om rechtstreeks per artikel nummer een artikel toe te voegen aan je mandje, zo werkt dat systeem nu eenmaal. En het is ook niet onrechtmatig verkregen. Ik heb tijdens het gehele bestel proces nergens zien staan dat ik een printer heb toegevoegd die volgens de Wehkamp alleen verkregen kan worden bij de bestelling van een volledige computer. Fraude is doelbewust dingen veranderen in het systeem om toch aan goederen te komen. Nogmaals, er is geen poging gedaan tot hacken of inbreken op het systeem om content te veranderen, en daarmee willens en wetens de prijs te veranderen van producten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen.
als ik een brief krijg dan stuur ik hem wel terug, maakt mij het nou uit, ik heb voor 4,95 + 5 euro toch een leuk shirt die in de winkel duurder isquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:09 schreef Space-Chinees het volgende:
Wel brief gehad. Via de website een retour afspraak gemaakt. Morgen wordt hij door Wehkamp afgehaald. Einde verhaal voor mij hier.
Het was een leuke grap geweest, ondanks de 5 euro bezorgkosten. Ben benieuwd welke mensen echt gaan proberen hun printer te behouden?
Maar hey, je hebt wel mooi een gratis but-printer gescoord en bent dientengevolge de bink van het blok!quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen. Fraude heet dat ook wel. Succes bij de rechtbank. Stuur je niks terug en betaal je niet, dan krijg je een fijne code bij het BKR, succes met je toekomstige kredieten en abonnementen.
Wat zijn sommige Nederlanders ook compleet debiel.
Man.. Ik zie het alleen maar als een spelletje.. Maar ga niet met de eerste de beste brief gelijk terug sturen.. Zeker niet als zequote:Op woensdag 21 maart 2007 18:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow dit topic ga ik nog lang in de gaten houden!
Wat een naïvelingen die denken wel even van een site als Wehkamp te kunnen winnen.
ik wacht totdat ik een brief krijg...quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een mooie brief opgesteld om terug te sturen
Gooi em hier even neer dan. Dan kan iedereen die brief sturen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een mooie brief opgesteld om terug te sturen
quote:Geachte heer/ mevrouw,
Ik ontving vandaag (datum van schrijven heb ik erboven staan)uw brief (kenmerk: xxxxxxxx) waarin u mij attendeert op een, zoals u het noemt, misverstand, waarin ik in aparte bestellingen, in combinatie met andere artikelen, een printer en een notebooktas heb besteld.
U vermeldt in uw brief dat de producten enkel gratis waren in combinatie met een computer. Wanneer ik kijk naar uw website en zoek naar artikelnummer: 858248 (de notebooktas) kan ik deze voorwaarden echter nergens terugvinden. Dit was eerder ook het geval bij de printer.
Op deze manier heb ik de producten besteld en inclusief kloppende facturen geleverd gekregen. Ik zie hierbij geen mogelijkheid tot een ‘misverstand’. Het is een gangbare manier van werken op uw website. Ik vraag me daarom ook af waar u dit op baseert.
Bij deze heb ik u naar mijn idee voldoende geïnformeerd, waarbij ik geenszins van plan ben om te kiezen tussen de twee voorgestelde keuzes, gezien u zelf klaarblijkelijk een interne fout gemaakt heeft.
Met vriendelijke groet,
Johnnn
Beetje jammer dat, je eerste, alinea totaal, onleesbaar, is.quote:
Mja, het, gaat, erom, dat, het, erin, staat, toch?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Beetje jammer dat, je eerste, alinea totaal, onleesbaar, is.
Ik ben bang dat ie dan niet meer gelezen wordt, onder het mom van 'god, weer zo'n brief'.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Gooi em hier even neer dan. Dan kan iedereen die brief sturen.
Het product was niet helemaal voor 0 euro alleen voor te krijgen. Je moest er nog een ander product bij bestellen. Dus er is in zekere zin voor betaald.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Wow dat is ook een creatieve uitleg. "Ik heb voor iets anders betaald, dus ik heb die printer niet gratis gekregen"....quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:15 schreef Space-Chinees het volgende:
Het product was niet helemaal voor 0 euro alleen voor te krijgen. Je moest er nog een ander product bij bestellen. Dus er is in zekere zin voor betaald.
Jij hebt echt de verwachting dat de Wehkamp dit met deurwaarders en rechters gaat uitvechten? Ik verwacht namelijk van niet, zeker nu het gros zijn printer op "vrije wil" de printer al retour stuurt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou dat zal indruk maken op de deurwaarders en rechters
En een aantal denk de stoere bink te kunnen zijn en de printer niet terugstuurd. Dus ik denk wel dat de Wehkamp verdere actie zal ondernemen. Het is niet een postorderbedrijf dat net begint ofzo. Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalenquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef RoelerMF het volgende:
Jij hebt echt de verwachting dat de Wehkamp dit met deurwaarders en rechters gaat uitvechten? Ik verwacht namelijk van niet, zeker nu het gros zijn printer op "vrije wil" de printer al retour stuurt.
Hoezo niet willen betalen? Ze moesten het bedrag van 0 euro overmaken, en dat hebben ze gedaan? De koop is toch rond?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Yadayadayada!quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En een aantal denk de stoere bink te kunnen zijn en de printer niet terugstuurd. Dus ik denk wel dat de Wehkamp verdere actie zal ondernemen. Het is niet een postorderbedrijf dat net begint ofzo. Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:03 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.
maar de accept giro waar 0 euro bij stond vermeld, dus de apparte vactuur voor de printer heb ik inderdaad 'betaald' door 1 euro cent over te maken met het betalings kenmerk van de printer. dus ik ben officieel rond, en heb 'zelfs' net iets meer op tafel gelegd.
Zoals het vrijwel altijd gaat met klokkenluiders, als je het niemand verteld, dan valt het ook niet op. Wehkmap mist echt niet 1 printer, maar als 365 mensen een gratis printer bestellen, dan valt het meteen op, vooral als het binnen het tijdsbestek van enkele dagen plaatsvind.quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.
Tevens ben ik ook benieuwd over de gang van zaken in de komende dagen.
Oh god! weer zo'n taal fetish op het fok forum. sorry hoor, een foutje. waar maak je je druk om? als je hoogstaande kwaliteit verwacht van reacties kun je beter niet op fok bevinden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 02:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.
Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.
Tevens ben ik ook benieuwd over de gang van zaken in de komende dagen.
I agree, gezichtsverlies is wat ze tegen willen gaan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.
Anders lees je je ff in..quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:55 schreef Meh7 het volgende:
Iedereen die de printer besteld had wist dat het niet klopte. Ik vind het dan ook vreemd dat er nu zo paniekerig gereageerd wordt, je wist heel goed dat er een risico aan verbonden was. Je hebt misbruik gemaakt van het systeem, de printer was nooit bedoeld om samen met een paar sokken verstuurd te worden. Denken jullie nou echt dat wanneer er een rechtzaak zou volgen, de rechter je verweer zou geloven? Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, iedereen weet er niet zomaar printers weggegeven worden. Jullie hebben nog geluk dat Wehkamp de zaak afdoet door alleen de printers terug te vragen.
Als je zo snugger was om de printer in gebruik te nemen zal je die toch echt moeten betalen. Ik vind het trouwens ook naief van mensen om te denken dat Wehkamp er niet achter zal komen, alsof Wehkamp geen administratie heeft.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
Je bent de dupe van je eigen fout, dat je kosten hebt gemaakt betekent niet dat je geen schade hebt toegebracht bij Wehkamp. Hoe kom je erbij dat "0 euro" geen vreemd bedrag is, waar worden er nog meer gratis printers weggegeven dan? Nergens ja. Dat de winst gemaakt wordt op de cartridges is niet relevant, die winst gaat de fabrikant aan, niet de verkoper. Tevens worden ook refill-sets steeds bekender en valt die winst dus ook gedeeltelijk weg. Al de facturen en bewijs die je hebt werken in jouw nadeel, je hebt misbruik gemaakt van het systeem en dat staat vastgelegd in je facturen. De printer was bedoeld om samen met de PC besteld te worden, zie jij maar te bewijzen hoe je op het artikelnummer van de "gratis printer" bent gekomen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:19 schreef djdano het volgende:
Ik twijfel nog wat te doen. Ik heb aan de ene kant geen zin om het tot een juridische strijd te laten uitlopen (want als je niet betaalt gaan ze zeker een factuur sturen en daarna incasso enz). Aan de andere kant sta ik waarschijnlijk wel in mijn recht. Ik heb namelijk een artikel via de website besteld aan de hand van een geldig artikelnummer. Tevens is 0 euro niet heel erg gek aangezien het algemeen bekend is dat de winst word gemaakt op de cartridges. Tevens heb ik verschillende opdrachtbevestigingen en facturen die mij in het gelijk stellen en heb ik kosten gemaakt voor de printer.
Aanschaf printerkabel
Aanschaf printpapier
Aanschaf speciale HP cartridges
Gaan ze deze dingen ook terugnemen aangezien die ergens anders gekocht zijn?
Indien nee dan zou ik de dupe zijn van hun fout. (terwijl het de vraag is of het aannemelijk is dat ik dit had kunnen weten)
Benieuwd is..quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben in gesprek met Wehkamp
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben in gesprek met Wehkamp
ik ben zeer benieuwd..ff kijken wat wehkamp wil, voordat ik in gesprek ga eerst maar ff de brief afwachten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben in gesprek met Wehkamp
En wat zei Wehkamp in het gesprek? Je hebt gewoon zo'n telefoondoos aan de telefoon gehad die niet over zulke zaken mag beslissen en dat ze je later weer zou laten terugbellen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:00 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben vooral aan het proberen om het product tegen een andere prijs te nemen. Ik heb gewoon laten weten dat het een fout is van beide kanten en dat we samen naar een oplossing moeten zoeken omdat we samen gedupeerd zijn, volgens mij staan ze er nog niets eens zo verkeerd tegenover maar goed ze zouden me terugbellen.
Ik heb de brief al een dag in huisquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:36 schreef Sebasser het volgende:
Nou jongens, ik heb de brief...
zal hem zo ff inscannen
Ja?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:39 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Ik heb de brief al een dag in huis
Ho! 2 dingen: het kopen van onroerendgoed voor 1 gulden en consumptiegoederen zijn 2 verschillende dingen met verschillende regels. Lijken me niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Wat ben jij een ongelooflijk triest persoon, ik kots op moraalriddertjesquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent de dupe van je eigen fout, dat je kosten hebt gemaakt betekent niet dat je geen schade hebt toegebracht bij Wehkamp. Hoe kom je erbij dat "0 euro" geen vreemd bedrag is, waar worden er nog meer gratis printers weggegeven dan? Nergens ja. Dat de winst gemaakt wordt op de cartridges is niet relevant, die winst gaat de fabrikant aan, niet de verkoper. Tevens worden ook refill-sets steeds bekender en valt die winst dus ook gedeeltelijk weg. Al de facturen en bewijs die je hebt werken in jouw nadeel, je hebt misbruik gemaakt van het systeem en dat staat vastgelegd in je facturen. De printer was bedoeld om samen met de PC besteld te worden, zie jij maar te bewijzen hoe je op het artikelnummer van de "gratis printer" bent gekomen.
Als je inmiddels al kosten hebt gemaakt dan is de beste oplossing voor jou om de printer te betalen.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:27 schreef Apekoek het volgende:
of misschien heeft het er mee te maken dat degene die het geld nog niet hadden overgemaakt (dus voor je artikelen en de 0 euro factuur)wel die brief kregen. en degene die niet de brief ontvangen hebben al meteen de eerste dag hebben overgemaakt. zoals ik. zou dat idee kunnen kloppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |