abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47507695
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:

Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.

En waarom is een situatie als deze vergelijkbaar met deze printer?
pi_47507719
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.
Als je geen verstand hebt van het vraag en aanbod leerstuk kun je beter ook niet zulke gewaagde uitspraken doen.
pi_47507724
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:16 schreef dagizmo het volgende:

Mijn koop is volledig legaal! Argumenten zijn allemaal al genoemd.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
pi_47507789
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:

Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:18:42 #130
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47507793
quote:

[..]

dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:18:46 #131
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47507799
quote:

[..]

Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan. Zie bevestigingsmail, zie levering printer, zie facturatie, zie betaling.

Dat dit geautomatiseerd gebeurt is voor risico van Wehkamp.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:20:25 #132
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47507870
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_47507914
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef _Flash_ het volgende:

Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan.
De koop is niet op de normale manier tot stand gekomen. Dus Wehkamp zal voor een eventuele rechter zullen zeggen dat er een vorm van misleiding heeft plaatsgevonden door de koper.
pi_47507919
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.
Ik accepteer je mening, maar ik zou het dan ook getuigen van volwassenheid als mijn argumenten wel volledig leest en in je opneemt.

Doe je dit niet, even goed. Het is jouw mening, ik hoop alleen wel dat je straks wanneer de definitieve uitspraak hierover is gevallen dat je dan je gelijk komt halen of je ongelijk komt toegeven.
Dus niet populair doen en een beetje brallen en vervolgens met de staart tussen de benen niets meer laat horen. Niet dat ik je hier nu van beschuldig,maar ik hoop van harte dat jij je dan ook nog komt laten zien in dit topic.
pi_47507945
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:

En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
De klant had kunnen weten dat die printer niet voor die prijs verkocht zou worden. Als de klant op een normale wijze die printer had gekocht, dan had de klant kunnen zien dat die prijs niet klopte.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:23:57 #136
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47508013
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.

Een forum als dit is bedoelt voor discussie, niet voor het plaatsen van je mening en deze als een klein kind blijven herhalen.

Trollalert?
pi_47508023
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:21 schreef dagizmo het volgende:

Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.
Dat is jouw mening. Mag je hebben.
Ik ben niet van mening dat ik fout zit.

En zoals ik al zei, ik lees je argumenten echt wel, ik ben het er alleen niet (altijd) mee eens. Lees mijn tegenargumenten eens zou ik zeggen.
quote:
Dus niet populair doen en een beetje brallen en vervolgens met de staart tussen de benen niets meer laat horen. Niet dat ik je hier nu van beschuldig,maar ik hoop van harte dat jij je dan ook nog komt laten zien in dit topic.
Ik verwacht van jou precies hetzelfde dan
pi_47508048
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop. Dat heeft te maken met de interne bedrijfsvoering van het bedrijf. Risico's daarvan vallen ook dan binnen het bedrijf, niet voor de klant.

Ik zou je willen uitnodigen om eens de wetboeken erop na te slaan en je in te lezen in de vraag- en aanbod jurisprudentie. Een goed boek hiervoor is geschreven door T.Hartlief: "overeenkomsten".
Overigens een aanrader voor iederen die meer wil weten over overeenkomsten en hun rechtsgevolgen.
pi_47508050
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef _Flash_ het volgende:

Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.
Ach komop zeg....
Wat een gezeik... je kunt een discussie niet winnen, dus dan ga je maar zeggen dat iemand ander de discussie niet wilt voeren
pi_47508059
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:24 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Mag je hebben.
Ik ben niet van mening dat ik fout zit.

En zoals ik al zei, ik lees je argumenten echt wel, ik ben het er alleen niet (altijd) mee eens. Lees mijn tegenargumenten eens zou ik zeggen.
[..]

Ik verwacht van jou precies hetzelfde dan
Deal
pi_47508065
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef Apekoek het volgende:
dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.
Neuh.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:
Als je geen verstand hebt van het vraag en aanbod leerstuk kun je beter ook niet zulke gewaagde uitspraken doen.

Dat een overeenkomst achteraf ontbonden kan worden hoef ik je toch niet uit te leggen toch? Zo vast is deze overeenkomst dus niet.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
Risico van bedrijfsvoering is dat de klant ergens misbruik van maakt en daar mag de Wehkamp tegen op treden en dat gaan ze dan ook doen. Er stond een duidelijk icoontje op de website waarin stond dat je de printer gratis bij een PC kreeg. Vervolgens voer je alleen de product code in en dan krijg je nog de melding dat je dat product niet zonder ander product kan bestellen, dan zou je zeggen dat er een lampje moet gaan branden. Het is je best shot maar een zwakke.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47508089
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef dagizmo het volgende:

Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop.
Dat zal best kunnen. Maar het zal zeker wel iets zijn waar een rechter rekening mee gaat houden.
pi_47508169
Ik verlaat de discussie, ik wacht af tot een officieel bericht van de wehkamp en dan zal ik mijn standpunten nader toelichten. Het is nu wachten wat de Wehkamp besluit.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:30:15 #144
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47508239
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach komop zeg....
Wat een gezeik... je kunt een discussie niet winnen, dus dan ga je maar zeggen dat iemand ander de discussie niet wilt voeren
Is dat weer een 'mening' van jou?
Laat ook maar. Ik ben een andere mening toegedaan over deze (redelijk eenzijdige) discussie. Tabé.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:34:31 #145
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47508404
naar mijn inziens gaat wehkamp actie ondernemen om via een nette manier, de brief, de printers weer terug te krijgen. als dat vervolgens niet gaat werken dan wordt er naar de rechter gestapt, alleen al de middelen, tijd en vooral geld wat wehkamp achter de hand heeft om in een rechtzaak te kunnen stoppen zal al bepalend zijn zodat zij het op wat voor manier dan ook alsnog kunnen winnen.

ookal ben ik het er niet mee eens, ik heb simpel weg niet de tijd en het geld om me bezig te gaan houden met een recht zaak. net zoals (denk ik) alle andere fokkers, ongeacht of we in ons recht staan.
pi_47508456
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef FJD het volgende:

Dat een overeenkomst achteraf ontbonden kan worden hoef ik je toch niet uit te leggen toch? Zo vast is deze overeenkomst dus niet.
[..]
Alleen in geval van niet-nakoming van mijn zijde. ( maar ik heb reeds betaald en ben mijn deel van de overeenkomst nagekomen) Mocht de Wehkamp ontbinding willen op basis van die onjuiste prijs zal de rechter dit niet toelaten.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:10 #147
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_47508511
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:28 schreef dagizmo het volgende:
Ik verlaat de discussie, ik wacht af tot een officieel bericht van de wehkamp en dan zal ik mijn standpunten nader toelichten. Het is nu wachten wat de Wehkamp besluit.
Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..

Maar stel de Wehkamp wil erop terug komen. Is er nog een bepaalde termijn waarbinnen ze dat zouden moeten doen??
Ofwel, wanneer kan ik mijn doos veilig openmaken..
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:52:53 #148
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47509019
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef ursel het volgende:

[..]

Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..

Maar stel de Wehkamp wil erop terug komen. Is er nog een bepaalde termijn waarbinnen ze dat zouden moeten doen??
Ofwel, wanneer kan ik mijn doos veilig openmaken..
zou ik ook wel willen weten, mijn doos is al wel open, maar heb nog niets uitgehaald, dus valt wel mee.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:07:25 #149
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_47509504
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:

Geachte ...

Wij willen u graag op het volgende attenderen.

Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.

Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:

U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).

Of

Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.

Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Wehkamp bv

Goed, die printer gaat wat mij betreft gewoon terug, aangezien ik hem niet nodig heb en eigenlijk vooral wilde testen of ze echt hun systeem zo slecht beveiligd hebben.
Vind het wel erg slecht dat zij in deze brief totaal niet ook maar enige schuld bij zichzelf neerleggen. 'Door een technisch mankement in onze software was het helaas mogelijk om dit gratis artikel aan te schaffen terwijl u er eigenlijk geen recht op hebt' zou zoveel beter zijn geweest. Maar goed, het zal hen misschien door hun juristen wel afgeraden zijn om enige schuld op zich te nemen...
pi_47510050

Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..

-edit-

Oke, de klantenservice is een normaal nummer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')