Alleen als je er zelf niet op vooruit gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:50 schreef Cheiron het volgende:
Moreel bezwaarlijk. Maar dat betekent blijkbaar niets meer in deze maatschappij...
*zucht*quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:49 schreef _Flash_ het volgende:
Dat hoef ik als klant helemaal niet te controleren. Wat heeft de klant met de interne processen van Wehkamp te maken? Het is toch voor het risico van Wehkamp als ze op geautomatiseerde wijze rechtsgeldige overeenkomsten aangaan?
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval. De toegang tot 6:248 BW is hoog en moet worden beschouwd als een vangnet. De normale koopregels zijn van toepassing evenals het leerstuk van wil en verklaring.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
en een gratis printer bij een paar sokken doorstaat volgens jou de test van redelijkheid en billijkheid?
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef dagizmo het volgende:
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval.
Nee, dat zijn oerslechte mensen die daarvan proviteren. Maar goed dat gebeurd nu eenmaal.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
*zucht*
Als jij een fout maakt, vind je het dan ook normaal als iemand daar ten koste van jou misbruik van gaat maken?
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:56 schreef dagizmo het volgende:
Nee,
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen. Bijv. wanneer ik fraude zou hebben gepleegd, dan kan de rechter de koop terugdraaien wegens de normen van redelijkheid en billikheid. Die gerede twijfel vindt niet plaats op basis van een goedkope verkoopprijs.quote:
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:02 schreef dagizmo het volgende:
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen.
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:05 schreef _Flash_ het volgende:
calvobbes,
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ik maak je dan ook duidelijk dat het NIET netjes is, maar dat er juridisch gezien weinig tot GEEN kans van slagen is voor de Wehkamp om de producten terug te vorderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?
Of waarom vind je dat het moet kunnen?
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Nee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?
Jezus kerel ben je blind. Quote dan mijn hele verhaal!! Ik nuanceer dat dus toch. Dat er geen GROND is om aan mijn handelen te twijfelen. Ik kan zelfs bewijzen dat ik legaal heb gehandeld!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:07 schreef _Flash_ het volgende:
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.
Op welke "officiele manier" doel jij dan?
Lees jij mijn stukken dan nog even terug pop?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
Tot danquote:Maar, even helemaal los van deze discussie: kunnen we niet beter wachten tot iemand een brief thuis krijgt?
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:10 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes, je bent echt hopeloos! Ik leg uit zodat een kind het nog begrijpt, maar jij ziet alleen wat je wilt zien.
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen. jou verklaring heeft kans van slagen bij de rechter, maar ook omgekeerd. en daar heb jij enorme oogkleppen op, bekijk het eens van die andere kant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
En zou dat veranderen als ik het nog 9871309878 keer aan je uitleg?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef _Flash_ het volgende:
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.
Wat is dat nou weer voor een kulargument?quote:Als ik alles zou moeten afrekenen dat ik ooit in mijn mandje heb gestopt en weer verwijderd dan zou ik geen cent meer te makken hebben.
Zoals altijd sta ik zeker open voor verklaringen, maar daar ben ik het niet altijd mee eens. Kan gebeuren he.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef Apekoek het volgende:
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen.
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.
Ik heb al tig keer erkend dat jij goed zit dat iemand die opzettelijke fraudeerd niet legaal de printer heeft bemachtigd!! Zie je Calvobbes....ik lees en ik erken!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:16 schreef dagizmo het volgende:
Mijn koop is volledig legaal! Argumenten zijn allemaal al genoemd.
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.
dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan. Zie bevestigingsmail, zie levering printer, zie facturatie, zie betaling.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
De koop is niet op de normale manier tot stand gekomen. Dus Wehkamp zal voor een eventuele rechter zullen zeggen dat er een vorm van misleiding heeft plaatsgevonden door de koper.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef _Flash_ het volgende:
Punt is dat Wehkamp wel akkoord is gegaan.
Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
De klant had kunnen weten dat die printer niet voor die prijs verkocht zou worden. Als de klant op een normale wijze die printer had gekocht, dan had de klant kunnen zien dat die prijs niet klopte.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Accepteer het nou eens dat iemand anders een andere mening heeft....
Dat is jouw mening. Mag je hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:21 schreef dagizmo het volgende:
Moet jij ook accepteren dat jij in deze fout zit.
Ik verwacht van jou precies hetzelfde danquote:Dus niet populair doen en een beetje brallen en vervolgens met de staart tussen de benen niets meer laat horen. Niet dat ik je hier nu van beschuldig,maar ik hoop van harte dat jij je dan ook nog komt laten zien in dit topic.
Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop. Dat heeft te maken met de interne bedrijfsvoering van het bedrijf. Risico's daarvan vallen ook dan binnen het bedrijf, niet voor de klant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je vergeet de nuance dat er bij ene koop menselijk contact is geweest om de koop te controleren en bij de andere verkoop niet.
Ach komop zeg....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef _Flash_ het volgende:
Een mening hebben is prima. Maar je ogen sluiten voor argumenten en stug bij je mening blijven en niet in discussie willen treden noem ik niet getuigen van bijzonder veel intellect.
Dealquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Mag je hebben.
Ik ben niet van mening dat ik fout zit.
En zoals ik al zei, ik lees je argumenten echt wel, ik ben het er alleen niet (altijd) mee eens. Lees mijn tegenargumenten eens zou ik zeggen.
[..]
Ik verwacht van jou precies hetzelfde dan
Neuh.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef Apekoek het volgende:
dus als wehkamp geautomatiseerd akkoord gaat, dan gaat de 'echte' wehkamp niet akkoord? dat zou toch nergens opslaan? dan zouden ze toch op alle al afgehandelde producten terug kunnen komen, terwijl de klant al betaald heeft en het in gebruik heeft genomen? en met alle afgehandelde producten bedoel ik alles wat wehkamp aan zijn klanten verkoopt.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:17 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb zelfs de factuur! Klein detail dat jij fout zit.
Als je geen verstand hebt van het vraag en aanbod leerstuk kun je beter ook niet zulke gewaagde uitspraken doen.
Risico van bedrijfsvoering is dat de klant ergens misbruik van maakt en daar mag de Wehkamp tegen op treden en dat gaan ze dan ook doen. Er stond een duidelijk icoontje op de website waarin stond dat je de printer gratis bij een PC kreeg. Vervolgens voer je alleen de product code in en dan krijg je nog de melding dat je dat product niet zonder ander product kan bestellen, dan zou je zeggen dat er een lampje moet gaan branden. Het is je best shot maar een zwakke.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
En dus? De risico's van bedrijfsvoering van Wehkamp zijn toch niet voor de klant?
Dat zal best kunnen. Maar het zal zeker wel iets zijn waar een rechter rekening mee gaat houden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef dagizmo het volgende:
Nog even dan een kleine opmerking: Menselijk contact is geen wettelijke voorwaarde voor een verkoop.
Is dat weer een 'mening' van jou?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ach komop zeg....
Wat een gezeik... je kunt een discussie niet winnen, dus dan ga je maar zeggen dat iemand ander de discussie niet wilt voeren
Alleen in geval van niet-nakoming van mijn zijde. ( maar ik heb reeds betaald en ben mijn deel van de overeenkomst nagekomen) Mocht de Wehkamp ontbinding willen op basis van die onjuiste prijs zal de rechter dit niet toelaten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:25 schreef FJD het volgende:
Dat een overeenkomst achteraf ontbonden kan worden hoef ik je toch niet uit te leggen toch? Zo vast is deze overeenkomst dus niet.
[..]
Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:28 schreef dagizmo het volgende:
Ik verlaat de discussie, ik wacht af tot een officieel bericht van de wehkamp en dan zal ik mijn standpunten nader toelichten. Het is nu wachten wat de Wehkamp besluit.
zou ik ook wel willen weten, mijn doos is al wel open, maar heb nog niets uitgehaald, dus valt wel mee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Denk dat dat op dit moment het verstandigst is ja.. Er loopt nu al een tijd een grote discussie terwijl het nog steeds een gerucht is die brief..
Maar stel de Wehkamp wil erop terug komen. Is er nog een bepaalde termijn waarbinnen ze dat zouden moeten doen??
Ofwel, wanneer kan ik mijn doos veilig openmaken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |