Dat is dus wat de rechter uit moet gaan maken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:13 schreef Danny het volgende:
aannemelijk genoeg, want Wehkamp ging keurig tot levering over
Dan ben je toch wel goed triest bezig. Dat je probeert er mee weg te komen.. ik kan mij er nog iets bij voorstellen. Maar wanneer het bedrijf in kwestie er achter komt en graag zijn spullen terug wil moet je ook niet moeilijk doen en je fout erkennen.quote:benieuwd wie de eerste is die naar de rechter durft te stappen.
Nog nietquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:30 schreef Bakkioli het volgende:
Maarre, iemand al een brief van de Wehkamp?![]()
ik heb alleen de doos open gemaakt maar nog niets uitgehaald, kan dus dicht getaped worden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:42 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zelf heb de printer ook gekregen, meer om te probere of het echt werkte of niet. Ik heb alles gewoon in de orginele doos gelaten, heb dus niks opengemaakt en gebruikt. Als ze willen mogen ze dat ding gewoon komen ophalen wil er toch niks mee doen.
Uiteindelijk zal het toch Wehkamp zijn die naar de rechter moet stappen, als er een klant tussen zit die koppig genoeg is om de printer te blijven houden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:16 schreef FJD het volgende:
Gratis printer bij wehkamp deeltje 4!!!
En we gaan weer verder
[..]
Dat is dus wat de rechter uit moet gaan maken.
Een gratis printer bij een paar sokken lijkt me niet echt een aannemelijke overeenkomst maar goed ben benieuwd wie de eerste is die naar de rechter durft te stappen.
Denk je dat ze daar wakker van zullen liggen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:00 schreef De_Hertog het volgende:
Uiteindelijk zal het toch Wehkamp zijn die naar de rechter moet stappen, als er een klant tussen zit die koppig genoeg is om de printer te blijven houden.
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu. (linkje) Die kan dus eerder al opgezocht zijn, genoteerd, en bij de bestelling rechtstreeks ingegeven. Die code bestaat nu nog steeds (maar daar staat nu dus 70 Euro, waar er eerst 0 Euro stond)quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe wist jij dat bij die code een (gratis) printer hoorde?
Stond die code in een catalogus van de Wehkamp?
Maar hoe was het 'toen'?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef Yngwie het volgende:
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu.
Nee, de code van de gratis printer was anders dan de printer die met prijs erop stond. Dat heb ik toen meteen gechecked.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ja, want dat was/is precies dezelfde code als van de printer nu. (linkje) Die kan dus eerder al opgezocht zijn, genoteerd, en bij de bestelling rechtstreeks ingegeven. Die code bestaat nu nog steeds (maar daar staat nu dus 70 Euro, waar er eerst 0 Euro stond)
Dan ben ik abuis (maar ik was er toch bijna 100% zeker van, kan aan de Schrobbelaer gelegen hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:09 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Nee, de code van de gratis printer was anders dan de printer die met prijs erop stond. Dat heb ik toen meteen gechecked.(is ook logisch, want anders kon het systeem er geen onderscheid tussen maken)
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:19 schreef _Flash_ het volgende:
Vergelijk het met het afrekenen van enkele producten bij de Mediamarkt:
De kassa geeft X euro aan
Jij betaalt X euro.
De cassiere stopt X euro in de kassa, stopt de producten in een tasje en geeft deze aan jou + de kassabon.
Jij wandelt richting auto en rijdt vervolgens naar huis.
Wehkamp neemt een risico door het verkoopproces te automatiseren en te besparen op controles. Zie mijn uitbreiding van mijn post hierboven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.
En idd, het is dom van de Wehkamp dat ze die fout hebben gemaakt en niet snel hebben ontdekt. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen maar uitgebreid moet van gaan profiteren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als jij een fout maakt en anderen daar uitgebreid van gaan profiteren. Zou je dat dan ook normaal vinden?
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarbij kun je tenminste nog zeggen dat een verkoper de kans heeft gehad om te zien dat die prijs niet klopte. Bestellen via een site is wel even wat anders tegenwoordig. Daar wordt amper nog een persoon bij betrokken. Hooguit diegene die het afleverd, maar die heeft geen verstand van het prijsbeleid van de Wehkamp.
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:28 schreef devv05 het volgende:
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.
Ik zie het verschil ook niet tussen een verkoper of ge-automatisserd systeem. Beide kunnen fouten maken, beide zijn verantwoordelijkheid van het bedrijf om te zorgen dat dat niet gebeurd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat is dan toch hun probleem. Er zal vast wel iemand zijn geweest die de bon controleert en het pakket verstuurd, neem aan dat de pakketjes nog niet automatisch naar de klant toe lopen. Volgens mij heeft Wehkamp geen poot om op te staan omdat er netjes een factuur van 0 euro bij zit.
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.
O ja? Ik kreeg een email waarin stond dat de wehkamp een goede actie had. Bij elke bestelling een gratis printer. Ik kreeg het bestelnummer van die printer via de email van een collega.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En volgens mij heeft de klant geen poot om op te staan omdat ze aantoonbaar de bestelprocedure hebben gemanipuleerd om aan het product te komen.
Als jij vergeet je achterdeur op slot te doen 's nachts, is het dan ook jouw schuld als iemand daar misbruik van maakt en je huis leeghaalt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:30 schreef ursel het volgende:
Ik zie het verschil ook niet tussen een verkoper of ge-automatisserd systeem. Beide kunnen fouten maken, beide zijn verantwoordelijkheid van het bedrijf om te zorgen dat dat niet gebeurd.
Linkjes?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:30 beschreef rogenhandel het puntje van de ijsberg.
nieuwsbericht heeft wel effect, gezien de grote rumour en vragende posts op diverse internetsites.
Dat was geen officiele mail van de Wehkamp dus!quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef dagizmo het volgende:
O ja? Ik kreeg een email waarin stond dat de wehkamp een goede actie had. Bij elke bestelling een gratis printer. Ik kreeg het bestelnummer van die printer via de email van een collega.
Ze gaan gewoon de usernames van fok matchen met de mensen die een printer hebben, en dan gaan ze alles nalezen, en dan sturen ze dat naar je toe, en als je dan ontkent dat je het express hebt gedaan, sturen ze het door naar de rechterquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?
so what?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat was geen officiele mail van de Wehkamp dus!
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef devv05 het volgende:
Hoe wil je aantonen dat ze dat bewust gedaan hebben dan?
Wehkamp heeft geen catalogus meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
En daarom krijgt die dan waarschijnlijk een briefje van de Wehkamp waarin uitgelegd werd dat dat niet de bedoeling was. Diegene die het gekocht hebben zullen niet in cel verdwijnen of een stevige boete krijgen, maar die printer kunnen ze niet voor nop houden.quote:Op ]woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef Sebasser het volgende:
so what?
Hij heeft dan iig geen weet van dat het anders zit zeg maar.
Dan is het helemaal opvallend dat mensen zomaar wat bestelnummers in gaan voerenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:43 schreef Sebasser het volgende:
Wehkamp heeft geen catalogus meer.
Dat bestel nummer stond dus in die email.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan is het helemaal opvallend dat mensen zomaar wat bestelnummers in gaan voeren
stel dat ik het artikel nummer van een vriend heb gekregen, hij vertelde dat ik alleen wel iets bij moest bestellen, maar niet over de computer actie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow ik denk dat Wehkamp vast wel kan aantonen dat die printer niet voor die prijs op de gangbare manier besteld kon worden.
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
Die niet van Wehkamp afkomstig was....quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Sebasser het volgende:
Dat bestel nummer stond dus in die email.
Net zoals bij die Otto bestelling, je had kunnen weten dat er iets niet klopte.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:48 schreef Apekoek het volgende:
de site heb ik bij deze niet gehackt en ik heb een volkome legale bestelling gedaan, aangezien ik me van geen kwaad bewust was.
Wettelijke grondslag daarvoor?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En daarom krijgt die dan waarschijnlijk een briefje van de Wehkamp waarin uitgelegd werd dat dat niet de bedoeling was. Diegene die het gekocht hebben zullen niet in cel verdwijnen of een stevige boete krijgen, maar die printer kunnen ze niet voor nop houden.
Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als jij vergeet je achterdeur op slot te doen 's nachts, is het dan ook jouw schuld als iemand daar misbruik van maakt en je huis leeghaalt?
Of denk je dan "diegene die mijn huis heeft leeggehaald had daar niks te zoeken, ook al stond mijn deur wagenwijd open"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |