abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:45:53 #251
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47530523
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Hoezo niet willen betalen? Ze moesten het bedrag van 0 euro overmaken, en dat hebben ze gedaan? De koop is toch rond?
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:52:06 #252
117579 Big-R
Stairway to heaven.
pi_47530867
Nou de brief van Wehkamp is er nog steeds niet. En me moeder heeft net vandaag de doos weggegooid van de printer. Hahaha echt grappig.

We zien het wel wat er gaat gebeuren. Ze zeggen eerst dat er geen printers zijn weggegeven en daarna willen ze ineens de printers terug. Ik denk dat ik die brief nooit zal krijgen. Maarja wie ben ik?
www.logville.tk
pi_47530893
Ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar op WebWereld las ik dat Wehkamp 'eist' dat de printers teruggestuurd worden, of betaald. Volgens mij is dat wel een redelijke eis.

Maar omdat het een fout van Wehkamp betreft, dat dat ding überhaupt is opgestuurd buiten de actievoorwaarden om, is het volgens mij wel redelijk om te eisen dat de verzendkosten vergoed worden.

Overigens lijkt het me sportiever om gewoon het verlies te slikken van een paar duizend euro, juist omdat het kon door een fout op de website. Sowieso zijn er aardig wat sokken verkocht, en is het gewoon goedkope reclame. Ik vind het erg sneu om nu al die mensen lastig te gaan vallen over die printer, of men nu juridisch in zijn recht staat of niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:54:01 #254
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47530956
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En een aantal denk de stoere bink te kunnen zijn en de printer niet terugstuurd. Dus ik denk wel dat de Wehkamp verdere actie zal ondernemen. Het is niet een postorderbedrijf dat net begint ofzo. Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Yadayadayada!
censuur :O
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:03:03 #255
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47531403
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.

maar de accept giro waar 0 euro bij stond vermeld, dus de apparte vactuur voor de printer heb ik inderdaad 'betaald' door 1 euro cent over te maken met het betalings kenmerk van de printer. dus ik ben officieel rond, en heb 'zelfs' net iets meer op tafel gelegd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 maart 2007 @ 23:28:01 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47532538
Ik ben benieuwd wat er de komende dagen in deze soap staat te gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47535785
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.

Tevens ben ik ook benieuwd over de gang van zaken in de komende dagen.
pi_47535900
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.

maar de accept giro waar 0 euro bij stond vermeld, dus de apparte vactuur voor de printer heb ik inderdaad 'betaald' door 1 euro cent over te maken met het betalings kenmerk van de printer. dus ik ben officieel rond, en heb 'zelfs' net iets meer op tafel gelegd.
Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.
  donderdag 22 maart 2007 @ 04:56:53 #259
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_47536665
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.

Zoals het vrijwel altijd gaat met klokkenluiders, als je het niemand verteld, dan valt het ook niet op. Wehkmap mist echt niet 1 printer, maar als 365 mensen een gratis printer bestellen, dan valt het meteen op, vooral als het binnen het tijdsbestek van enkele dagen plaatsvind.
Asjemenou
pi_47537836
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 02:04 schreef Juup© het volgende:

[..]

Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.
Oh god! weer zo'n taal fetish op het fok forum. sorry hoor, een foutje. waar maak je je druk om? als je hoogstaande kwaliteit verwacht van reacties kun je beter niet op fok bevinden.
pi_47537877
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:

Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47537966
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.
I agree, gezichtsverlies is wat ze tegen willen gaan.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:22:31 #263
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_47538318
In een van de eerste topics hierover had iemand een lijst gemaakt met alle mensen die er een besteld hadden en of ze die daadwerkelijk gekregen hadden. Is het mogelijk om nu ook zo'n lijst te maken met iedereen die zo'n ding heeft gekregen en wat hij op dit moment met de klacht van wehkamp doet.

bijvoorbeeld:
Pietje: heeft brief terug gestuurd met melding dat hij niet de printer zal terug sturen.
Blauwe_Pino: wacht af wat anderen hier doen.
Jantje: heeft de printer terug gestuurd, maar wil zijn verzendkosten terug.

enz.
pi_47539052
Iedereen die de printer besteld had wist dat het niet klopte. Ik vind het dan ook vreemd dat er nu zo paniekerig gereageerd wordt, je wist heel goed dat er een risico aan verbonden was. Je hebt misbruik gemaakt van het systeem, de printer was nooit bedoeld om samen met een paar sokken verstuurd te worden. Denken jullie nou echt dat wanneer er een rechtzaak zou volgen, de rechter je verweer zou geloven? Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, iedereen weet er niet zomaar printers weggegeven worden. Jullie hebben nog geluk dat Wehkamp de zaak afdoet door alleen de printers terug te vragen.

Als je zo snugger was om de printer in gebruik te nemen zal je die toch echt moeten betalen. Ik vind het trouwens ook naief van mensen om te denken dat Wehkamp er niet achter zal komen, alsof Wehkamp geen administratie heeft.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:17:27 #265
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_47539535
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:55 schreef Meh7 het volgende:
Iedereen die de printer besteld had wist dat het niet klopte. Ik vind het dan ook vreemd dat er nu zo paniekerig gereageerd wordt, je wist heel goed dat er een risico aan verbonden was. Je hebt misbruik gemaakt van het systeem, de printer was nooit bedoeld om samen met een paar sokken verstuurd te worden. Denken jullie nou echt dat wanneer er een rechtzaak zou volgen, de rechter je verweer zou geloven? Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, iedereen weet er niet zomaar printers weggegeven worden. Jullie hebben nog geluk dat Wehkamp de zaak afdoet door alleen de printers terug te vragen.

Als je zo snugger was om de printer in gebruik te nemen zal je die toch echt moeten betalen. Ik vind het trouwens ook naief van mensen om te denken dat Wehkamp er niet achter zal komen, alsof Wehkamp geen administratie heeft.
Anders lees je je ff in..
Zoals velen hier zien het niet zozeer als een gevecht, meer als een kat en muis spel. Niemand doet paniekerig en niemand zit te janken. Degene die janken zijn juist degene zonder printer..

Ik zou zeggen, open er een klaagbaak-topic over..
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:30:38 #266
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_47543449
Paniekerig? Hoe kom je daar nou weer bij? Denk je echt dat ik wakker lig van die zeven tientjes als het er op aan komt? Vind het juist een leuk spelletje.
Ik heb al een boek.
pi_47544033
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
pi_47544519
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:47 schreef Bakkioli het volgende:

[..]

dat is inderdaad net wat te naief.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:09:01 #269
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_47544701
Wie heeft hem eigenlijk al terug gestuurd en wie niet. Wie is wat aan het doen ertegen enzo.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:14:30 #270
63192 ursel
pi_47544900
* wacht nog steeds op zijn brief, maar ik ga het spelletje spelen..
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:19:06 #271
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_47545027
Ik twijfel nog wat te doen. Ik heb aan de ene kant geen zin om het tot een juridische strijd te laten uitlopen (want als je niet betaalt gaan ze zeker een factuur sturen en daarna incasso enz). Aan de andere kant sta ik waarschijnlijk wel in mijn recht. Ik heb namelijk een artikel via de website besteld aan de hand van een geldig artikelnummer. Tevens is 0 euro niet heel erg gek aangezien het algemeen bekend is dat de winst word gemaakt op de cartridges. Tevens heb ik verschillende opdrachtbevestigingen en facturen die mij in het gelijk stellen en heb ik kosten gemaakt voor de printer.

Aanschaf printerkabel
Aanschaf printpapier
Aanschaf speciale HP cartridges

Gaan ze deze dingen ook terugnemen aangezien die ergens anders gekocht zijn?

Indien nee dan zou ik de dupe zijn van hun fout. (terwijl het de vraag is of het aannemelijk is dat ik dit had kunnen weten)
pi_47545537
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:19 schreef djdano het volgende:
Ik twijfel nog wat te doen. Ik heb aan de ene kant geen zin om het tot een juridische strijd te laten uitlopen (want als je niet betaalt gaan ze zeker een factuur sturen en daarna incasso enz). Aan de andere kant sta ik waarschijnlijk wel in mijn recht. Ik heb namelijk een artikel via de website besteld aan de hand van een geldig artikelnummer. Tevens is 0 euro niet heel erg gek aangezien het algemeen bekend is dat de winst word gemaakt op de cartridges. Tevens heb ik verschillende opdrachtbevestigingen en facturen die mij in het gelijk stellen en heb ik kosten gemaakt voor de printer.

Aanschaf printerkabel
Aanschaf printpapier
Aanschaf speciale HP cartridges

Gaan ze deze dingen ook terugnemen aangezien die ergens anders gekocht zijn?

Indien nee dan zou ik de dupe zijn van hun fout. (terwijl het de vraag is of het aannemelijk is dat ik dit had kunnen weten)
Je bent de dupe van je eigen fout, dat je kosten hebt gemaakt betekent niet dat je geen schade hebt toegebracht bij Wehkamp. Hoe kom je erbij dat "0 euro" geen vreemd bedrag is, waar worden er nog meer gratis printers weggegeven dan? Nergens ja. Dat de winst gemaakt wordt op de cartridges is niet relevant, die winst gaat de fabrikant aan, niet de verkoper. Tevens worden ook refill-sets steeds bekender en valt die winst dus ook gedeeltelijk weg. Al de facturen en bewijs die je hebt werken in jouw nadeel, je hebt misbruik gemaakt van het systeem en dat staat vastgelegd in je facturen. De printer was bedoeld om samen met de PC besteld te worden, zie jij maar te bewijzen hoe je op het artikelnummer van de "gratis printer" bent gekomen.

Als je inmiddels al kosten hebt gemaakt dan is de beste oplossing voor jou om de printer te betalen.
pi_47545897
Ik ben in gesprek met Wehkamp
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:52:30 #274
63192 ursel
pi_47546125
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Benieuwd is..
Vooral onder welke voorwaarden zij het gooien dat ze het terug denken te krijgen
pi_47546143
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')