Hoezo niet willen betalen? Ze moesten het bedrag van 0 euro overmaken, en dat hebben ze gedaan? De koop is toch rond?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Yadayadayada!quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En een aantal denk de stoere bink te kunnen zijn en de printer niet terugstuurd. Dus ik denk wel dat de Wehkamp verdere actie zal ondernemen. Het is niet een postorderbedrijf dat net begint ofzo. Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalen
Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:03 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Grappige is, ik denk dat bijna niemand dat hier heeft gedaan.
maar de accept giro waar 0 euro bij stond vermeld, dus de apparte vactuur voor de printer heb ik inderdaad 'betaald' door 1 euro cent over te maken met het betalings kenmerk van de printer. dus ik ben officieel rond, en heb 'zelfs' net iets meer op tafel gelegd.
Zoals het vrijwel altijd gaat met klokkenluiders, als je het niemand verteld, dan valt het ook niet op. Wehkmap mist echt niet 1 printer, maar als 365 mensen een gratis printer bestellen, dan valt het meteen op, vooral als het binnen het tijdsbestek van enkele dagen plaatsvind.quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.
Tevens ben ik ook benieuwd over de gang van zaken in de komende dagen.
Oh god! weer zo'n taal fetish op het fok forum. sorry hoor, een foutje. waar maak je je druk om? als je hoogstaande kwaliteit verwacht van reacties kun je beter niet op fok bevinden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 02:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Aparte factuur. En betalingskenmerk hoort aan elkaar.
Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:54 schreef wizarddragon het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gebeuren enigszins wel gelukt zou zijn als de "klokkenluider" het gewoon voor zich zelf heeft gehouden of het idee aan een select groepje mensen heeft doorgegeven ipv dat hij het idee op het forum zet waardoor users in een bijna collectieve vorm gingen bestellen met als gevolg dat Wehkamp argwaan kreeg.
Tevens ben ik ook benieuwd over de gang van zaken in de komende dagen.
I agree, gezichtsverlies is wat ze tegen willen gaan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Hadden ze waarschijnlijk niets gedaan. Ten eerste omdat ze het dan zoals gezegd niet eens wisten en ten tweede omdat de kosten niet opwegen tegen de baten. Nu komt het grootst in het nieuws en zal Wehkamp moeten reageren en laten zien dat ze iets wat naar hun mening oplichting is aan zullen pakken.
Anders lees je je ff in..quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:55 schreef Meh7 het volgende:
Iedereen die de printer besteld had wist dat het niet klopte. Ik vind het dan ook vreemd dat er nu zo paniekerig gereageerd wordt, je wist heel goed dat er een risico aan verbonden was. Je hebt misbruik gemaakt van het systeem, de printer was nooit bedoeld om samen met een paar sokken verstuurd te worden. Denken jullie nou echt dat wanneer er een rechtzaak zou volgen, de rechter je verweer zou geloven? Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, iedereen weet er niet zomaar printers weggegeven worden. Jullie hebben nog geluk dat Wehkamp de zaak afdoet door alleen de printers terug te vragen.
Als je zo snugger was om de printer in gebruik te nemen zal je die toch echt moeten betalen. Ik vind het trouwens ook naief van mensen om te denken dat Wehkamp er niet achter zal komen, alsof Wehkamp geen administratie heeft.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
Je bent de dupe van je eigen fout, dat je kosten hebt gemaakt betekent niet dat je geen schade hebt toegebracht bij Wehkamp. Hoe kom je erbij dat "0 euro" geen vreemd bedrag is, waar worden er nog meer gratis printers weggegeven dan? Nergens ja. Dat de winst gemaakt wordt op de cartridges is niet relevant, die winst gaat de fabrikant aan, niet de verkoper. Tevens worden ook refill-sets steeds bekender en valt die winst dus ook gedeeltelijk weg. Al de facturen en bewijs die je hebt werken in jouw nadeel, je hebt misbruik gemaakt van het systeem en dat staat vastgelegd in je facturen. De printer was bedoeld om samen met de PC besteld te worden, zie jij maar te bewijzen hoe je op het artikelnummer van de "gratis printer" bent gekomen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:19 schreef djdano het volgende:
Ik twijfel nog wat te doen. Ik heb aan de ene kant geen zin om het tot een juridische strijd te laten uitlopen (want als je niet betaalt gaan ze zeker een factuur sturen en daarna incasso enz). Aan de andere kant sta ik waarschijnlijk wel in mijn recht. Ik heb namelijk een artikel via de website besteld aan de hand van een geldig artikelnummer. Tevens is 0 euro niet heel erg gek aangezien het algemeen bekend is dat de winst word gemaakt op de cartridges. Tevens heb ik verschillende opdrachtbevestigingen en facturen die mij in het gelijk stellen en heb ik kosten gemaakt voor de printer.
Aanschaf printerkabel
Aanschaf printpapier
Aanschaf speciale HP cartridges
Gaan ze deze dingen ook terugnemen aangezien die ergens anders gekocht zijn?
Indien nee dan zou ik de dupe zijn van hun fout. (terwijl het de vraag is of het aannemelijk is dat ik dit had kunnen weten)
Benieuwd is..quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben in gesprek met Wehkamp
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik ben in gesprek met Wehkamp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |