Nope, dat komt er na 14 dagen pas te staan denk ik?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef RacerDKB het volgende:
vraagje voor de mensen die een brief hebben gekregen:
Als je inlogt op de wekamp site, staat er dan dat je nog 70 euro moet betalen?
bij mij staat namelijk dat ik niets hoef te betalen
quote:Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
• U kunt de artikelen aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service 038 4 264 777
Of
• Wij brengen de kosten van de printer ad 69,99 euro en 39,95 euro van de tas over 14 dagen in rekening.
Allejezus. Ik verscheur overigens gewoon de brief over de printer, Zal wel een misverstand zijn, heb dat ding niet eens ontvangen. Over de laptoptas heb ik echter geen brief gekregen, in de brief die ik kreeg stond ook alleen de laptoptas vermeld.quote:
Goed ideequote:Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef Handschoen het volgende:
Kan er niet iemand een standaard brief hier neer plempen die we allemaal sturen. mischien hopen ze dat iedereen nou bang wordt en dat iedereen ze terug stuurt, terwijl ze er helemaal geen moeite in willen steken als mensen moeilijk gaan doen. Als ze daarna nog gaan zeuren kan je zeggen okee.
De printer stond als artikel wel voor 0 euro in de catalogus op de website op dat moment. Het zal de rechter zich aan ze kont jeuken hoe jij aan dat artikel nummer bent gekomen, maar feit blijft dat ik zonder illegale activiteiten of door het omzeilen van website blokkades een printer kon toevoegen aan mijn winkelmandje op dat moment. Het feit dat de Wehkamp vervolgens de order bevestigd, verstuurd en gaat factureren maakt hun zaak er niet eenvoudiger op.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Stond niet voor die prijs in de catalogus, stond niet voor 0 euro op de site. De enige manier om die printer voor 0 euro te krijgen was via die aanbieding. Lijkt me geen probleem voor Wehkamp om dat aan te tonen.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Dinsdag 13 maart heb ik op uw website de All in One Printer HP Deskjet F380 (hierna te noemen: "All in One F380") besteld met bestelnummer 868-39-412, de prijs hiervan was 0 euro.
In uw brief welke ik op woensdag 21 maart heb ontvangen schrijft u dat deze gratis printer alleen besteld kon worden in combinatie met een computer. Dit stond echter niet vermeld bij de printer met bestelnummer 868-39-412.
Ook bij het afhandelen van de bestelling op uw site is dit niet ter sprake gekomen.
Op donderdag 15 maart kon ik de All in One F380 (bestelnr. 868-39-412) afhalen bij een DHL Servicepoint, nog 2 dagen later, op zaterdag 17 maart, ontving ik per post de afleveringsbon waarop een bedrag van 0,- genoteerd stond.
Met vriendelijke groet,
DJKoster
zo is t en niet anders..quote:
mooi! nu moeten we het nog even iets proffesioneler uitwerken, met misschien alvast wat verdedigings argumenten uit het wetboek, zo compleet mogelijk maken die brief! en ook in zetten dat je overeen gekomen bent met 0 euro en de deal al gesloten is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:10 schreef DJKoster het volgende:
Alvast een opzetje, moet nog wel het een en ander bij..
[..]
quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:09 schreef Beach het volgende:
De brief retour zenden 'wegens overlijden', misschien kan je daarmee nog een weekje rekken.
thanx, alleen een juiste volgorde in de brief aanbrengen met deze argumenten wordt nog wel een karweiquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:52 schreef dagizmo het volgende:
Ik geloof dat ik in dit topic voor een ieder genoeg argumenten heb geplaatst. Succes met de verdediging,.....ik denk dat de Wehkamp namelijk niet verder gaat dan dit lullige briefje.
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen. Fraude heet dat ook wel. Succes bij de rechtbank. Stuur je niks terug en betaal je niet, dan krijg je een fijne code bij het BKR, succes met je toekomstige kredieten en abonnementen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:45 schreef RoelerMF het volgende:
Het zal de rechter zich aan ze kont jeuken hoe jij aan dat artikel nummer bent gekomen, maar feit blijft dat ik zonder illegale activiteiten of door het omzeilen van website blokkades een printer kon toevoegen aan mijn winkelmandje op dat moment.
Ow dit topic ga ik nog lang in de gaten houden!quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:30 schreef ursel het volgende:
En natuurlijk niet vergeten te vragen aan Wehkamp om ons te wijzen op welk punt wij misbruik hebben gemaakt op de situatie en dus op welk punt volgens hun algemene voorwaarde zij zich beroepen om deze koopovereenkomst ongeldig te verklaren.
Zover gelezen ook idd de punten van dagizmo eventjes doornemen en verwerken..
Let the game begin..
Ja, ik zou het ook jammer vinden als ik te laat was met bestellenquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:33 schreef gelly het volgende:
Als je werkelijk zo'n laag IQ hebt dat je recht denkt te hebben op een gratis printer zonder te voldoen aan de eis die de verkoper daarbij stelt, het kopen van een computer, dan dien je onder curatele geplaatst te worden. En als je werkelijk denkt dat er ook maar 1 jurist of rechter je doorzichtige verhaal gelooft, dan lijkt opsluiting in een kliniek wel op z'n plaats.
Jaloers dat jij geen printer voor ¤ 4,95 hebt? (ja ¤ 4,95 !!!!)quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:33 schreef gelly het volgende:
Als je werkelijk zo'n laag IQ hebt dat je recht denkt te hebben op een gratis printer zonder te voldoen aan de eis die de verkoper daarbij stelt, het kopen van een computer, dan dien je onder curatele geplaatst te worden. En als je werkelijk denkt dat er ook maar 1 jurist of rechter je doorzichtige verhaal gelooft, dan lijkt opsluiting in een kliniek wel op z'n plaats.
Het is helemaal geen misbruik van het systeem om rechtstreeks per artikel nummer een artikel toe te voegen aan je mandje, zo werkt dat systeem nu eenmaal. En het is ook niet onrechtmatig verkregen. Ik heb tijdens het gehele bestel proces nergens zien staan dat ik een printer heb toegevoegd die volgens de Wehkamp alleen verkregen kan worden bij de bestelling van een volledige computer. Fraude is doelbewust dingen veranderen in het systeem om toch aan goederen te komen. Nogmaals, er is geen poging gedaan tot hacken of inbreken op het systeem om content te veranderen, en daarmee willens en wetens de prijs te veranderen van producten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen.
als ik een brief krijg dan stuur ik hem wel terug, maakt mij het nou uit, ik heb voor 4,95 + 5 euro toch een leuk shirt die in de winkel duurder isquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:09 schreef Space-Chinees het volgende:
Wel brief gehad. Via de website een retour afspraak gemaakt. Morgen wordt hij door Wehkamp afgehaald. Einde verhaal voor mij hier.
Het was een leuke grap geweest, ondanks de 5 euro bezorgkosten. Ben benieuwd welke mensen echt gaan proberen hun printer te behouden?
Maar hey, je hebt wel mooi een gratis but-printer gescoord en bent dientengevolge de bink van het blok!quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal de rechter echter wel aan z'n kont jeuken dat je moedwillig misbruik hebt gemaakt van het bestelsysteem om zodoende onrechtmatig een artikel te doen toekomen. Fraude heet dat ook wel. Succes bij de rechtbank. Stuur je niks terug en betaal je niet, dan krijg je een fijne code bij het BKR, succes met je toekomstige kredieten en abonnementen.
Wat zijn sommige Nederlanders ook compleet debiel.
Man.. Ik zie het alleen maar als een spelletje.. Maar ga niet met de eerste de beste brief gelijk terug sturen.. Zeker niet als zequote:Op woensdag 21 maart 2007 18:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow dit topic ga ik nog lang in de gaten houden!
Wat een naïvelingen die denken wel even van een site als Wehkamp te kunnen winnen.
ik wacht totdat ik een brief krijg...quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een mooie brief opgesteld om terug te sturen
Gooi em hier even neer dan. Dan kan iedereen die brief sturen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een mooie brief opgesteld om terug te sturen
quote:Geachte heer/ mevrouw,
Ik ontving vandaag (datum van schrijven heb ik erboven staan)uw brief (kenmerk: xxxxxxxx) waarin u mij attendeert op een, zoals u het noemt, misverstand, waarin ik in aparte bestellingen, in combinatie met andere artikelen, een printer en een notebooktas heb besteld.
U vermeldt in uw brief dat de producten enkel gratis waren in combinatie met een computer. Wanneer ik kijk naar uw website en zoek naar artikelnummer: 858248 (de notebooktas) kan ik deze voorwaarden echter nergens terugvinden. Dit was eerder ook het geval bij de printer.
Op deze manier heb ik de producten besteld en inclusief kloppende facturen geleverd gekregen. Ik zie hierbij geen mogelijkheid tot een ‘misverstand’. Het is een gangbare manier van werken op uw website. Ik vraag me daarom ook af waar u dit op baseert.
Bij deze heb ik u naar mijn idee voldoende geïnformeerd, waarbij ik geenszins van plan ben om te kiezen tussen de twee voorgestelde keuzes, gezien u zelf klaarblijkelijk een interne fout gemaakt heeft.
Met vriendelijke groet,
Johnnn
Beetje jammer dat, je eerste, alinea totaal, onleesbaar, is.quote:
Mja, het, gaat, erom, dat, het, erin, staat, toch?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Beetje jammer dat, je eerste, alinea totaal, onleesbaar, is.
Ik ben bang dat ie dan niet meer gelezen wordt, onder het mom van 'god, weer zo'n brief'.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Gooi em hier even neer dan. Dan kan iedereen die brief sturen.
Het product was niet helemaal voor 0 euro alleen voor te krijgen. Je moest er nog een ander product bij bestellen. Dus er is in zekere zin voor betaald.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:59 schreef Dixidito het volgende:
Wat misschien nog wel een heel belangrijk punt kan worden in dit hele verhaal is dat die printer en die notebook-tas voor 0 euro van de hand gedaan zijn. Volgens mij betekent dat dat er juridisch geen koop is gesloten. Volgens mij moet er altijd een daadwerkelijk bedrag tegenover staan. Al is het maar één cent. Vandaar dat je vaak hoort dat er een 'symbolisch bedrag' wordt betaald (circustheater is bijvoorbeeld voor 1 gulden verkocht aan Joop van den Ende).
Wow dat is ook een creatieve uitleg. "Ik heb voor iets anders betaald, dus ik heb die printer niet gratis gekregen"....quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:15 schreef Space-Chinees het volgende:
Het product was niet helemaal voor 0 euro alleen voor te krijgen. Je moest er nog een ander product bij bestellen. Dus er is in zekere zin voor betaald.
Jij hebt echt de verwachting dat de Wehkamp dit met deurwaarders en rechters gaat uitvechten? Ik verwacht namelijk van niet, zeker nu het gros zijn printer op "vrije wil" de printer al retour stuurt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou dat zal indruk maken op de deurwaarders en rechters
En een aantal denk de stoere bink te kunnen zijn en de printer niet terugstuurd. Dus ik denk wel dat de Wehkamp verdere actie zal ondernemen. Het is niet een postorderbedrijf dat net begint ofzo. Die hebben speciale afdelingen voor mensen die niet willen betalenquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef RoelerMF het volgende:
Jij hebt echt de verwachting dat de Wehkamp dit met deurwaarders en rechters gaat uitvechten? Ik verwacht namelijk van niet, zeker nu het gros zijn printer op "vrije wil" de printer al retour stuurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |