abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47510120
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:

Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47510125
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:

Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..

-edit-

Oke, de klantenservice is een normaal nummer
Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanmaning komt .
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:30:23 #153
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47510271
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.

Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!

punt uit.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_47510296
Van mij mogen ze dat ding terug hebben. Kan je het niet via de DHL service punt terug sturen?
pi_47510334
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen .

Bij een DHL terugbrengen zou wel beter zijn, maar ik vermoed dat het daarvoor te groot is...

Zou je hem ook met lege cardridge (sp?) kunnen versturen onder het mom van ik heb hem al gebruikt?
Have fun...
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:36:15 #156
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_47510472
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Handschoen het volgende:
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen .
Je vertrouwt me niet

Nee serieus, het is echt waar. Misschien dat er wat mensen tussendoor glippen en geen brief krijgen, maar de mijne ligt hier echt voor mijn neus op mijn bureau
pi_47510541
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs
Weet je hoe veel vervelende bezoekjes en telefoontjes je dan al verder bent? . Geloof me, Wehkamp kan je, als ze het willen, je het leven met heel weinig moeite heel zuur maken hoor. En dat allemaal omdat jij zo nodig een gratis printer 'moest'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_47510550
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:

Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.

Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!

punt uit.
Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...

Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
pi_47510651
Ik denk niet dat Wehkamp snel naar de rechter zal stappen: duur en het gevaar van jurispredentie mocht je toch ongelijk krijgen. Nee, ze zullen je gewoon zo lang sarren met nota's, incassoburo's, machtigingen, dat je het he-le-maal spuugzat wordt.
pi_47510755
Mooi dit. Jammer genoeg ben ik veel te laat.

Ben benieiuwd hoe Wehkamp al die printers gaan terughalen. Ik zou hem netjes in de gang laten staan totdat er een koeriersbedrijf langskomt om dat ding op te halen.
pi_47511205
Yeah.... Ik heb ook een brief ontvangen.

De printer zit alleen niet meer in de orginele verpakking...
Maar ik weet wel zeker dat hij werkt.

maar goed, wat nu eigenlijk? - Dit is alleen een vraag voor de fokkers die ook een printer en brief hebben ontvangen!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:20:05 #162
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512156
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...

Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
Incassobureau's kunnen je leven zuur maken voor zover je het toelaat. Als je je er niks van aantrekt tja wat kunnen ze je maken zonder bewijs.

De rechter lacht Wehkamp hard uit en laat ze jouw kosten betalen.

Je blijft er op hameren dat "Wehkamp het wel gewend is om met moeilijke klanten om te gaan".
Dat is nou al de zoveelste keer dat je deze regel herhaalt. Wat wil je bereiken? Is Wehkamp jouw werkgever? Ben je een beetje aan het trollen door mensen bang proberen te maken? Of wat?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:23:05 #163
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512284
Schrijf Wehkamp een briefje terug met de strekking dat je niet akkoord gaat met het terugdraaien van de gesloten verkoopovereenkomst. Wijs ze er op dat jou geen exemplaar van de voorwaarden ter beschikking is gesteld waaruit zou blijken dat er regels omtrent het bestellen van producten in bepaalde combinatie's zijn. Vraag om bewijs dat ze jou deze voorwaarden ter beschikking hebben gesteld of dat je hier akkoord mee nebt gegaan.

En dat je met vertrouwen hun reactie tegemoet ziet.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:23:46 #164
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47512308
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47512357
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
pi_47512381
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:27:32 #167
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512460
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef NotoriousJw het volgende:
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
Dat is inderdaad jammer.
Maar ik hoop dat er wat koppige mensen tussen zitten die willen vechten voor hun recht.

Als dit voor de rechter komt zal het mooie jurisprudentie opleveren over het automatiseren van verkoopprocessen en zelfs breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:30:59 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47512604
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_47512646
Degene die zo'n printer terugsturen. Effe onder de doos schrijven(of een briefje in de handleiding): deze printer is gratis verkregen via forum.fok.nl/topic/998117.

Leuk voor de toekomstige kopers die daadwerkelijk die printer kopen en erachter komen dat het een 2dehands betreft.
pi_47512718
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:07 schreef pluisje het volgende:
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:

Geachte ...

Wij willen u graag op het volgende attenderen.

Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.

Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:

U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).

Of

Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.

Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Wehkamp bv
Hmm.. staat hier iets over een termijn waarin ik de printer terug moet sturen?
Alleen dat ze over 14 dagen een rekening gaan sturen..
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:31 #171
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47512772
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...
Dit is beter:

Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.

Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.

Sta ik dan volgens jou nog steeds in mijn recht om een paar dagen later die laptop terug te eisen?
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:36:27 #172
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512812
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".

Naar online overeenkomsten in het algemeen. Stel ik ben zwaar dronken en koop online een nieuwe auto. Of mijn dochtertje zit wat te internetten en sluit onze energievoorziening over naar EnergieDirect. Of mijn pc wordt gehacked en gebruikt voor skimming of het bestellen van zaken via mijn internetaansluiting.

Hoe zit het dan met de bewijzen, verantwoordelijkheden en legitimiteit van overeenkomsten?

Daar kan misschien meer duidelijkheid over komen door deze zaak. Wie weet geeft de rechter Wehkamp gelijk en kunnen *consumenten* dus ook van een legale overeenkomst af...

(Maandsalaris op rood... Verloren? Nou dan stap ik naar de rechter. Het kan natuurlijk nooit mijn bedoeling zijn geweest mijn maandsalaris te verliezen met roulette.)
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:37:34 #173
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47512858
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:36 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".
Anders leer je ZELF even lezen man. Ik schrijf toch JA-PUNT!!!- Maar DIT geval etc etc.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:39:20 #174
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512933
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Wehkamp was volledig toerekeningsvatbaar tijdens het sluiten van de overeenkomst.

Dat ze het verkoopproces geautomatiseerd hebben en de menselijke factor hebben wegbezuinigd wil niet zeggen dat de gesloten overeenkomsten niet meer rechtsgeldig zouden zijn.

Zelfde als dat ik een online pokerbotje maak, deze een maand laat draaien.
En als er verlies is klop ik aan bij de pokersite met de melding: ja ik heb het geautomatiseerd maar verlies gemaakt. Dat was niet mijn bedoeling, ik eis mijn geld terug.

Bullshit dus.
pi_47513053
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in hun recht staan
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:12 #176
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47513093
Ja, dit is volgens mij bijna identiek aan het geval Otto van laatst(het was toch Otto?), ze hebben echt totaal geen kans...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47513201
hebben mensen met zo'n laptoptas al een brief binnen gehad?
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:51:35 #178
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47513412
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef calvobbes het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in hun recht staan
Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'. Je vervalt nu in dezelfde kinderlijke termen als om kwart over 12...
pi_47513436
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:51 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'.
Dan lees je wel enorm selectief.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:55:51 #180
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47513561
In vele posts uiten mensen hun gevoelens voor rechtvaardigheid in ongefundeerde meningen.

Als je boven je eigen gevoelens gaat staan en puur naar de wettelijke aspecten kijkt dan zie je gewoon dat het hier een volkomen legale verkoop betreft die na het compleet nakomen door alle partijen van hun verplichtingen ineens eenzijdig wordt betwist.

Nogmaals, ik zie geen verschil met de situatie van iemand die in een gewone winkel een zaak uitzoekt, bij de kassa afrekent, bonnetje in ontvangst neemt en naar huis gaat.

Behalve dan dat hier wet koop op afstand geldt die de koper het recht geeft de printer binnen 7 dagen te retourneren als hij niet bevalt. (Geldt bij electronica niet vaak een dagprijs? Dan kan je nog 70 euro eisen als je hem retourneert omdat Wehkamp de prijzen verhoogd heeft. Maar dat is natuurlijk ver gezocht en grappig bedoeld.)
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:20:43 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47514538
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nog niet ,maar zal wel komen.

en inderdaad ik ga ook niet naar de rechter stappen. kost te veel tijd, energie en geld, dat gene waar wehkamp wel over beschikt.

maar toch voel ik me genaaid als ze er zo makkelijk mee weg komen ,met hun eigen gemaakte fout. ondanks dat we wel of niet te kwader trouw hebben gehandeld.
Dat is inderdaad het probleem: Wehkamp kan dreigen met een rechter, en je zo dingen laten doen waarvan je eigenlijk vindt dat ze er helemaal het recht niet toe hebben...
censuur :O
pi_47514545
Ik kreeg ook een brief:
quote:
ONDERWERP
Onterecht ontvangen gratis artikel

Geachte heer/ mevrouw Johnnn,

Wij willen u graag op het volgende attenderen.

Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer. Ook heeft u een gratis laptop tas besteld.

Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
• U kunt de artikelen aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service 038 4 264 777
Of
• Wij brengen de kosten van de printer ad 69,99 euro en 39,95 euro van de tas over 14 dagen in rekening.

Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv

Afdeling klantenservice
Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktas

[ Bericht 1% gewijzigd door Johnnn op 21-03-2007 16:27:09 ]
pi_47514593
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:22:17 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47514615
Hier geen post trouwens
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:23:05 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47514640
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
OH NEE! Straks gaan ze zeggen dat die gehaktrolletjes ook een foutje waren, en willen ze die ook terug
Want ja, daar komt het op neer, als ze terugkomen op bepaalde leveringen, kunnen ze terugkomen op alles!
pi_47514700
Ik heb de gehakthamrolletjes gisteren op
Ze waren best lekker!
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:29:42 #187
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47514947
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef Johnnn het volgende:
Ik kreeg ook een brief:
[..]

Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktas
maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?

met wat voor een brief komt wehkamp dan terug?
pi_47514989
Laten we dat maar eens proberen
Iemand suggesties verder?
pi_47514997
Hmm, wordt nou toch wel benieuwd of ik ook een brief heb als ik thuis kom... Zou het een probleem zijn als die al uit de doos is geweest?

En als ik hem nou vol met stickers heb geplakt? of heb zwart gespoten? (of krassen heb op de scanner ) ?
Have fun...
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:32:25 #190
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_47515056
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?

met wat voor een brief komt wehkamp dan terug?
Daar komen we binnenkort wel achter..
Als dit de brief is wil van hun weten op basis van welke argumenten zij vinden dat er geen geldige overeenkomst is gesloten.

deze brief is mij te summier.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:36:50 #191
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47515210
*nieuwsgierig wordt naar die gehakt hamrolletjes*

Kan ze niet vinden op de site. En als iemand met een directe link aankomt durf ik er niet op te klikken, voordat je het weet heb je die calvinhobbes gast achter je aan
pi_47515342
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:36 schreef _Flash_ het volgende:
*nieuwsgierig wordt naar die gehakt hamrolletjes*

Kan ze niet vinden op de site. En als iemand met een directe link aankomt durf ik er niet op te klikken, voordat je het weet heb je die calvinhobbes gast achter je aan
die hoef je niet te bestellen, krijg je er gewoon bij
pi_47515583
Ik heb in ieder geval nog geen brief gehad.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:45:47 #194
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47515614
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:32 schreef ursel het volgende:

[..]

Daar komen we binnenkort wel achter..
Als dit de brief is wil van hun weten op basis van welke argumenten zij vinden dat er geen geldige overeenkomst is gesloten.

deze brief is mij te summier.
inderdaad, we moeten gewoon een brief terug schrijven er al een overeenkomst is van 0 euro en dat je die thuis op papier hebt staan, op je factuur. verder erbij schrijven dat er op het factuur en dergelijke papieren geen woord wordt gerapt over een zo genaamde computer die je had aan moeten schaffen. en verder er bij zetten dat je de printer al in gebruik hebt genomen en dat je niet 69 euro gaat betalen terwijl je al voldaan hebt.(waar terug sturen geen optie meer lijkt)
pi_47515738
ik heb nog geen brief
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:51:20 #196
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_47515884
Ik heb de brief ook ontvangen en wat mij betreft krijgen ze dat ding gewoon terug. Heb al een prima printer en zit niet op allerlei incasso shit te wachten. wilde gewoon even checken of ik de printer echt zou krijgen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_47516216
Ik heb ook een brief gekregen dat ik de printer terug moet sturen, maar heb verdomme heel die printer niet gekregen!
pi_47516330
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb ook een brief gekregen dat ik de printer terug moet sturen, maar heb verdomme heel die printer niet gekregen!
Whehe
pi_47516420
vraagje voor de mensen die een brief hebben gekregen:
Als je inlogt op de wekamp site, staat er dan dat je nog 70 euro moet betalen?
bij mij staat namelijk dat ik niets hoef te betalen
pi_47516482
Kan er niet iemand een standaard brief hier neer plempen die we allemaal sturen. mischien hopen ze dat iedereen nou bang wordt en dat iedereen ze terug stuurt, terwijl ze er helemaal geen moeite in willen steken als mensen moeilijk gaan doen. Als ze daarna nog gaan zeuren kan je zeggen okee.
Have fun...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')