Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanmaning komtquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
-edit-
Oke, de klantenservice is een normaal nummer![]()
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
Je vertrouwt me nietquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Handschoen het volgende:
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen.
Weet je hoe veel vervelende bezoekjes en telefoontjes je dan al verder bent?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.
Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!
punt uit.
Incassobureau's kunnen je leven zuur maken voor zover je het toelaat. Als je je er niks van aantrekt tja wat kunnen ze je maken zonder bewijs.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...
Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
Dat is inderdaad jammer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef NotoriousJw het volgende:
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te makenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Hmm.. staat hier iets over een termijn waarin ik de printer terug moet sturen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:07 schreef pluisje het volgende:
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:
Geachte ...
Wij willen u graag op het volgende attenderen.
Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.
Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).
Of
Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.
Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...
Dit is beter:
Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.
Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.
Sta ik dan volgens jou nog steeds in mijn recht om een paar dagen later die laptop terug te eisen?
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:30 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Anders leer je ZELF even lezen man. Ik schrijf toch JA-PUNT!!!- Maar DIT geval etc etc.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:36 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".
Wehkamp was volledig toerekeningsvatbaar tijdens het sluiten van de overeenkomst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'. Je vervalt nu in dezelfde kinderlijke termen als om kwart over 12...quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef calvobbes het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in hun recht staan
Dan lees je wel enorm selectief.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:51 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bruikbare tegenargumenten gehoord behalve dat 'het niet helemaal eerlijk is'.
Dat is inderdaad het probleem: Wehkamp kan dreigen met een rechter, en je zo dingen laten doen waarvan je eigenlijk vindt dat ze er helemaal het recht niet toe hebben...quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nog niet,maar zal wel komen.
en inderdaad ik ga ook niet naar de rechter stappen. kost te veel tijd, energie en geld, dat gene waar wehkamp wel over beschikt.
maar toch voel ik me genaaid als ze er zo makkelijk mee weg komen ,met hun eigen gemaakte fout. ondanks dat we wel of niet te kwader trouw hebben gehandeld.
Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktasquote:ONDERWERP
Onterecht ontvangen gratis artikel
Geachte heer/ mevrouw Johnnn,
Wij willen u graag op het volgende attenderen.
Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer. Ook heeft u een gratis laptop tas besteld.
Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
• U kunt de artikelen aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service 038 4 264 777
Of
• Wij brengen de kosten van de printer ad 69,99 euro en 39,95 euro van de tas over 14 dagen in rekening.
Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv
Afdeling klantenservice
OH NEE! Straks gaan ze zeggen dat die gehaktrolletjes ook een foutje waren, en willen ze die ook terugquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:21 schreef Bramzz het volgende:
Ik heb de notebooktas + piek + vleesrolletjes ontvangen. Heb de tas al weer doorverkocht, kan de Wehkamp dit aanklagen? Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte spullen doe?
maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef Johnnn het volgende:
Ik kreeg ook een brief:
[..]
Die kreeg ik tegelijk met een factuur van de 2e notebooktas
Daar komen we binnenkort wel achter..quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
maar wat gebeurd er nu als je hierop een brief terug zou sturen, dat er al een koop overeenkomst tot stand is gekomen voor 0 euro op het desbetreffende artikel nummer?
met wat voor een brief komt wehkamp dan terug?
die hoef je niet te bestellen, krijg je er gewoon bijquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:36 schreef _Flash_ het volgende:
*nieuwsgierig wordt naar die gehakt hamrolletjes*
Kan ze niet vinden op de site. En als iemand met een directe link aankomt durf ik er niet op te klikken, voordat je het weet heb je die calvinhobbes gast achter je aan
inderdaad, we moeten gewoon een brief terug schrijven er al een overeenkomst is van 0 euro en dat je die thuis op papier hebt staan, op je factuur. verder erbij schrijven dat er op het factuur en dergelijke papieren geen woord wordt gerapt over een zo genaamde computer die je had aan moeten schaffen. en verder er bij zetten dat je de printer al in gebruik hebt genomen en dat je niet 69 euro gaat betalen terwijl je al voldaan hebt.(waar terug sturen geen optie meer lijkt)quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Daar komen we binnenkort wel achter..
Als dit de brief is wil van hun weten op basis van welke argumenten zij vinden dat er geen geldige overeenkomst is gesloten.
deze brief is mij te summier.
Whehequote:Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb ook een brief gekregen dat ik de printer terug moet sturen, maar heb verdomme heel die printer niet gekregen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |