hoezo bijna??? die is toch doodquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt me niet nodig te herinneren aan een tijd waarin het ook finaal uit de hand liep met een user die zichzelf bijna doodvrat aan pilletjes en dat hier even kwam mededelen.
Verkapt "ik-heb-de-documantaire-gezien" topicquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt me niet nodig te herinneren aan een tijd waarin het ook finaal uit de hand liep met een user die zichzelf bijna doodvrat aan pilletjes en dat hier even kwam mededelen.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Weet je, ik ga iets raars doen.
Ik ga je gelijk geven.
Bestaat dat topic nog? Geen idee waar je het over hebt nl.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
hoezo bijna??? die is toch dood
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Weet je, ik ga iets raars doen.
Ik ga je gelijk geven. Ik kom er zo op terug though, even m'n emo-tv afkijken.
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:12 schreef Nosh het volgende:
Je hebt een punt, en ik reageer hier later even. Ook n.a.v. het, inmiddels gesloten, Frau. P. -topic.
Virusje onder de leden, dus ik kijk er morgen even naar.
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.
Het is voor de verandering eens een serieuze poging tot discussie mijnerzijds, dus ik wacht de reacties rustig af.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.
Oy, ik heb een nieuwe tv-serie ontdekt en Nosh is langzaam aan het afsterven. Geef ons tijdquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.
Kusje voor Nosh!quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.
Het aanmoedigen van zware medicatie, borderline-chat-reeksen, depressie-adviezen en ander medisch advies, dat gewoon bij een arts of bij een professional thuishoort, zelfmoordtopics. Eigenlijk gewoon alle zaken die je als anonieme leek op een forum niet kunt behandelen, adviseren of zou moeten kunnen aanmoedigen; zaken die bij professionele hulpverleners thuishoren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef Echo99 het volgende:
Geef eens aan dan wat volgens jou niet kan...
Jezus man, doe niet zo tam. Gooi er dan een kankerturk ofzo tegenaan, dit is ook niets. Het Fok-equivalent van een beetje met je halve stijve tegen een mokkel aanschurkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Kreator het volgende:
@CClown: Ja helder. Het was makkelijker geweest als je het gewoon niet met me eens was trouwens, dan viel er nog wat te discussieren. Nu kan ik alleen maar zeggen: Ik hoop dat dat pad dan ook een keer daadwerkelijk actief wordt ingezet.
En ik heb wel suggesties (zie plaatje boven, of zie mijn rechten-gebrek), maar ik denk niet dat die in de lijn der wensen van fok liggen.
Klopt, helaas. Net als de honderdduizend verschillende omslachtige manieren om aan relaties te komen of relaties te onderhouden. De maatschappij ligt momenteel op het emotionele niveau van een Asperger. Alles wat niet 100% standaard is moet onderdrukt worden met medicatie. Jammer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Xennia het volgende:
Iemand die een dipje heeft, heeft meteen een depressie. Iemand die na 2 weken nog steeds niet over zijn relatie heen is moet naar de huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog.
Volgens mij is het niet alleen een tendens op fok, maar in de gehele samenleving.
Mijn vriendin is psycholoog. Dat is geen toeval.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:32 schreef Christine het volgende:
Misschien moet je eens naar een psychiater. Die heeft er fantastische medicijnen voor.
Toch niet dat meisje van 12quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn vriendin is psycholoog. Dat is geen toeval.
Als je problemen hebt, moet je er gewoon een topic over openen. Er zijn vast wel praatgroepjes voor. Or Ritalin.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
een beetje met m'n halve stijve tegen een mokkel aanschurken
En zo niet, dan kan je dáár weer een topic over openen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je problemen hebt, moet je er gewoon een topic over openen. Er zijn vast wel praatgroepjes voor. Or Ritalin.
Ja, ik vond het al raar dat ik de enige hier ben zonder borderline.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Xennia het volgende:
Iemand die een dipje heeft, heeft meteen een depressie. Iemand die na 2 weken nog steeds niet over zijn relatie heen is moet naar de huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog.
Volgens mij is het niet alleen een tendens op fok, maar in de gehele samenleving.
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandigquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo. Ok, R&P heeft dus een probleem. Eigenlijk best fijn dat je het nu aansnijdt, want ik was er voor mezelf al een week of twee mee bezig. R&P is mij ook te krasserig momenteel. Er moet een flinke mentaliteitsverandering komen hier, daar ben ik me haske van bewust. Maar het plan om dat voor elkaar te krijgen is niet zo 1, 2, 3 uit de mouw te schudden (al weet ik zeker dat jij een aantal suggesties hebt). Ik ben er echter wél mee bezig.
Wat moet er veranderen? R&P begint, zoals je iets minder subtiel zegt, een groep te worden waarin mensen elkaars problemen aan lijken te sterken of waarin mensen zichzelf gaan anaylseren én diagnoses stellen. Er is een negatieve spiraal waarin topics lijken te verdwijnen.
Even dit vooropgesteld: ik vind dat topics over psychische problemen of medicatiegebruik hier prima kunnen. Máár dat er iets moet gebeuren in het verloop van die topics ben ik met je eens. Neem bijvoorbeeld het topic over medicatiegebruik, prima dat mensen ervaringen uitdelen. Maar net zoals dat mensen kritiek van de mods krijgen als ze lopen te zeuren dat het niet nodig is, zouden we meer moeten letten op mensen die andere mensen eigenlijk ziektes en medicatie aanpraten. Ervaringen uitwisselen prima, maar of de medicatie wel of niet nodig is is niet aan ons om te beslissen. Meer van dat soort onderwerpen gaan binnenkort onder de loep gegooid worden, geen zelfanalyses, geen aanstellerij.
Verder moet er nog iets gebeuren: De P in R&P moet weer voor Psychologie gaan staan, in plaats van Problematiek. Meer discussies over psychologie als wetenschap, meer interessante topics. Een plan dat in die richting bestaat is een reeks die ik binnenkort op ga zetten, om over stukjes uit Psychologie Magazine te discussiëren. En dan niet zo van 'HE DAT HEB IK OOK' maar meer de informatieve, wetenschappelijke kant van dingen bekijken.
Jammer genoeg ben ik momenteel ook érg druk met dat kleine beetje leven dat ik buiten Fok heb, en heb zodoende besloten om het modden tijdelijk uit handen te geven. Daartegenover staat wel dat ik actief aan het nadenken ben hierover, en dus ook opensta voor suggesties. Ik kan nog zo hard proberen hier iets van te maken, het moet iets zijn waar users aan mee willen werken.
Dus.
En dan moeten ze hier nog langs een doktor en daar kunnen ze zo maar doenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja, ik vond het al raar dat ik de enige hier ben zonder borderline.![]()
Maar serieus:
Ik vind het topic over medicijngebruik waarin ervaringen worden gedeeld ook niet kunnen eigenlijk. Er worden daar adviezen gegeven als 'probeer eens slaapmiddelen'. Het enige advies wat er gegeven mag worden in mijn optiek is: 'vraag het je huisarts.'
Ik zie het bijvoorbeeld ook in WGR, mensen geven elkaar volslagen idiote en onware 'juridische' adviezen, die ook helemaal verkeerd uit kunnen pakken.
Dat heb ik ook al eens geopperd, om het psychologie samen te voegen met het 'medische' deel van LIF, en het relatiegedeelte zonodig dan met SEX. Probleem hierbij was, dat men weinig zin heeft in een 'zelfdokter-forum' en het risico zit erin dat het met die opzet wel snel die kant op zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandig
Had jij ook zo'n Groundhog Day gevoel?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandig
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:25 schreef Reese het volgende:
kijk ook eens in [Discussie] Mind Body en Living subfora
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:41 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het topic over medicijngebruik waarin ervaringen worden gedeeld ook niet kunnen eigenlijk. Er worden daar adviezen gegeven als 'probeer eens slaapmiddelen'. Het enige advies wat er gegeven mag worden in mijn optiek is: 'vraag het je huisarts.'
tís geen makkelijke keuze natuurlijk, zelfdokteren kan je in de hand houden door een goed beleid op te zetten. Door het in een serieuzer forum neer te zetten kun je gewoon duidelijkere regels maken en daarmee meer duidelijkheid creeeren naar de users toe. Maak het maar wetenschappelijker, want dat is deze problematiek ook en gewoon wegfrommelen om het er nooit meer over te hebben helpt natuurlijk ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens geopperd, om het psychologie samen te voegen met het 'medische' deel van LIF, en het relatiegedeelte zonodig dan met SEX. Probleem hierbij was, dat men weinig zin heeft in een 'zelfdokter-forum' en het risico zit erin dat het met die opzet wel snel die kant op zou kunnen gaan.
Maargoed, deze discussie is zeker niet nieuw voor R&P, er lijkt geen enkele aanpak echt de juiste te zijn. Waar het aan ligt... misschien heb je voor R&P hele goede mods nodig, die 24-7 aanwezig zijn en overal met de neus bovenop kunnen zitten, en blijven zitten. Vindt die personen maar eens.
uhmmm ja, ik had het gevoel dat het gewoon een keer flink uit de klauwen gaat lopen, en dat zal het ook zeker weten gaan als er niet serieus naar wordt gekekenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Reese het volgende:
[..]
Had jij ook zo'n Groundhog Day gevoel?![]()
[..]
Dat werd een paar jaar geleden ook al geroepen, maar het is er nooit van gekomen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:55 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmm ja, ik had het gevoel dat het gewoon een keer flink uit de klauwen gaat lopen, en dat zal het ook zeker weten gaan als er niet serieus naar wordt gekeken
ik ben me zijdelings met dat topic gaan bemoeien omdat er inderdaad mensen waren die toch adviezen gingen geven (gevalletje direct stoppen met medicatie) en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Aan de andere kant kan ervaringen uitwisselen wel een goede impuls gevenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Christine het volgende:
[..]
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?
Jij voelt je aangesproken door de TT?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef k_i_m het volgende:
Okee, okee. Ik ga hier wel weer vaker posten.
quote:
Top, dan ga ik meer lezenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef k_i_m het volgende:
Die lijn is inderdaad heel erg dun. Het vervelende van zo'n centraal medicijnentopic is echter dat er altijd mensen zijn die er 'ideeen' gaan opdoen bij mensen die ervaringen uitwisselen. En dat is een kwalijke zaak, aangezien mensen nogal eens wat aannemen van een niet-deskundige.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Christine het volgende:
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?
quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:05 schreef Christine het volgende:
[..]
Voel jij niks voor een mod-functie hier dan? Misschien is er een nieuwe Frenkie nodig hier.
Mja, ik blijf nog even wakker omdat ik vrees dat ik dadelijk met een pot thee en een doos tissues mijn huisgenootje moet gaan bijstaan. Haar vriendje is hier voor een 'serieus gesprek'.quote:
Dat is niet alleen het probleem van een medicijnentopic. Ook topics over zelfbeschadiging of zelfmoord mogen (mochten?) hier lange tijd niet, omdat het mensen op ideeën kan brengen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:05 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Die lijn is inderdaad heel erg dun. Het vervelende van zo'n centraal medicijnentopic is echter dat er altijd mensen zijn die er 'ideeen' gaan opdoen bij mensen die ervaringen uitwisselen. En dat is een kwalijke zaak, aangezien mensen nogal eens wat aannemen van een niet-deskundige.
Als je haar maar geen ondeskundige adviezen gaat geven danquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:07 schreef Christine het volgende:
[..]
Mja, ik blijf nog even wakker omdat ik vrees dat ik dadelijk met een pot thee en een doos tissues mijn huisgenootje moet gaan bijstaan. Haar vriendje is hier voor een 'serieus gesprek'.
Nee.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:05 schreef zquing het volgende:
mag ik een samenvatting?
Dat zou niet eens zo'n gek idee zijn. Iemand met kloten, die gewoon zegt dat iemand zich eens niet zo moet aanstellen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:05 schreef Christine het volgende:
Voel jij niks voor een mod-functie hier dan? Misschien is er een nieuwe Frenkie nodig hier.
Daar zijn we in gaan nuanceren. Topics waarin het over zelfmoordpogingen gaat als in 'wat gaat er in die mensen om, waarom doen ze dat?' heb ik geen problemen mee. Reacties als 'jezus, zo moeilijk is het niet om die kogel door je kop te jassen' wel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat is niet alleen het probleem van een medicijnentopic. Ook topics over zelfbeschadiging of zelfmoord mogen (mochten?) hier lange tijd niet, omdat het mensen op ideeën kan brengen.
Pfeffertopf is inderdaad redelijk de kluts kwijt. De manier waarop ze dit uit is op zijn minst bijzonder te noemen. Is dat een reden voor een ban?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat zou niet eens zo'n gek idee zijn. Iemand met kloten, die gewoon zegt dat iemand zich eens niet zo moet aanstellen.
Wat mij betreft zouden users als pfeffertopf, of hoe ze nu ook mag heten, een ban voor het leven krijgen. Zij is echt compleet de weg kwijt.
Dan zouden er weinig topics meer over openblijven vrees ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:05 schreef Christine het volgende:
[..]
Mwah. Ook die lijn is dun. Ooit was R&P dé ontmoetingsplaats voor de kusjekroelkliekjes. Als tegenhanger werd toen Frenkie ingezet. Nu is het een 'zeik hier zielige mensen af'-forum geworden. Bashen is nergens zo gemakkelijk als op een forum waar mensen zich kwetsbaar opstellen door te posten over hun problemen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat zou niet eens zo'n gek idee zijn. Iemand met kloten, die gewoon zegt dat iemand zich eens niet zo moet aanstellen.
Taak is dus nu voor mij, en ook voor Nosh, om de middenweg daarin te vinden. Eigenlijk vind ik het ook jammer van mezelf dat ik niet meer ballen heb getoond hier. Prima, punt om aan te werken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Mwah. Ook die lijn is dun. Ooit was R&P dé ontmoetingsplaats voor de kusjekroelkliekjes. Als tegenhanger werd toen Frenkie ingezet. Nu is het een 'zeik hier zielige mensen af'-forum geworden. Bashen is nergens zo gemakkelijk als op een forum waar mensen zich kwetsbaar opstellen door te posten over hun problemen.
Die nuance is in 'het echte leven' ook vaak moeilijk te vinden. Ik weet dat als ik me echt rottig voel, ik vaak gewoon even een lief, luisterend oor wil hebben. Maar die schop onder mijn kont (die ik van sommige mensen ook wel eens krijg) waar ik vaak niet op zit te wachten, heb ik toch ook met grote regelmaat nodig.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Taak is dus nu voor mij, en ook voor Nosh, om de middenweg daarin te vinden. Eigenlijk vind ik het ook jammer van mezelf dat ik niet meer ballen heb getoond hier. Prima, punt om aan te werken.
R&P moet niet een knuffelforum zijn, maar elk topic de kop in drukken met 'mens, stel je niet zo aan' is ook niet de bedoeling.
Nee, maar je snapt denk ik wel wat ik (en Christine) bedoel. Overigens vind ik ook dat een slowchat er eigenlijk niet in thuishoort. sorryquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Taak is dus nu voor mij, en ook voor Nosh, om de middenweg daarin te vinden. Eigenlijk vind ik het ook jammer van mezelf dat ik niet meer ballen heb getoond hier. Prima, punt om aan te werken.
R&P moet niet een knuffelforum zijn, maar elk topic de kop in drukken met 'mens, stel je niet zo aan' is ook niet de bedoeling.
[centraal] het is uitquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:16 schreef k_i_m het volgende:
Iedereen met hetzelfde kuttopic naar een centraal topic verwijzen.
Nou ja, over de sc kunnen we simpelweg zeggen dat het niet zozeer een groep mensen met problemen is die elkaar de goot in praten, maar dat het een door de jaren heen redelijk vast groepje vrienden is die daar slowchat. Daar zie ik voor nu niet zoveel gevaar in eigenlijk.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:16 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee, maar je snapt denk ik wel wat ik (en Christine) bedoel. Overigens vind ik ook dat een slowchat er eigenlijk niet in thuishoort. sorry
Mensen lijken blije dingen niet te willen meldenquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:17 schreef Christine het volgende:
[..]
[centraal] het is uit
[centraal] ik voel me kut
[centraal] ziet ze me zitten?
[centraal] hopeloos verliefd
[centraal] gek in 't kuupske
etc.
Trouwens, er mogen wel meer blije topics komen ook, hier.
Nah, dan meld ik me ook wel weer aan...quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mij heb ik ooit eens een blij topic gemaakt. Ik geloof dat ik 10 reacties kreegquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:17 schreef Christine het volgende:
[..]
[centraal] het is uit
[centraal] ik voel me kut
[centraal] ziet ze me zitten?
[centraal] hopeloos verliefd
[centraal] gek in 't kuupske
etc.
Trouwens, er mogen wel meer blije topics komen ook, hier.
Het slowchattopic (hoewel ik er zelf ook met enige regelmaat te vinden ben) vind ik hier echt misplaatst ja. Bovendien heb ik me meer dan eens geuit over het feit dat het slowchattopic hier bestaat uit een heel hecht kliekje met een redelijk harde (en grove) mentaliteit, waar mensen zelfs zijn weggepest, waar nieuwkomers nauwelijks tussenkomen, waar mensen elkaar kleineren, etc. (en ja, daar wil ik ook wel mijn aandeel in erkennen).quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:16 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee, maar je snapt denk ik wel wat ik (en Christine) bedoel. Overigens vind ik ook dat een slowchat er eigenlijk niet in thuishoort. sorry
Ineens krijg ik een déja vu mbt mijn aardbeientopic in R&Pquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ooit eens een blij topic gemaakt. Ik geloof dat ik 10 reacties kreeg.
Dan zou ik er ook maar een rechtenstudie aan vastplakken, en een RAIO opleiding.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:18 schreef kastanova het volgende:
En dat mens dan m'n kantoor uitschelden en vervolgens uit de ouderlijke macht laten zetten.
Gezellig! Gaan we voor het duo-modschap? Binnen twee weken R&P weer op peil?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:18 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah, dan meld ik me ook wel weer aan...
Heb er laatst notabene nog serieus aan zitten om een psychologie studie ofzo op te pakken.
Komt een moeder met haar puberende dochtertje bij me, "Boehoe, ze wil niet naar school omdat ze puisten heeft, ze heeft vast borderline."
En dat mens dan m'n kantoor uitschelden en vervolgens uit de ouderlijke macht laten zetten.
Kan ik niet gewoon een rechter of ambtenaar neuken ofzo?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:22 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dan zou ik er ook maar een rechtenstudie aan vastplakken, en een RAIO opleiding.
ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik heb zojuist twee dingen van jou ontdekt:quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben even een boterham pakken. Stay tuned.
Alsof ik m'n knopjes weggeefquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:23 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gezellig! Gaan we voor het duo-modschap? Binnen twee weken R&P weer op peil?.
Daar hebben ze me daadwerkelijk eens voor benaderdquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:23 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gezellig! Gaan we voor het duo-modschap? Binnen twee weken R&P weer op peil?.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Jammer genoeg ben ik momenteel ook érg druk met dat kleine beetje leven dat ik buiten Fok heb, en heb zodoende besloten om het modden tijdelijk uit handen te geven.
Ongetwijfeld. Klein detail: vaak zijn het mannen van boven de veertig en rond de 120 kilo.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:24 schreef kastanova het volgende:
Kan ik niet gewoon een rechter of ambtenaar neuken ofzo?
Welja, pak me op m'n minpunten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:25 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik heb zojuist twee dingen van jou ontdekt:
je bent een meisje, en een turk.![]()
ik ga maar eens naar bed
Al steek je ze in je reetquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Alsof ik m'n knopjes weggeef.
Echt nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Klein detail: vaak zijn het mannen van boven de veertig en rond de 120 kilo.![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Verder moet er nog iets gebeuren: De P in R&P moet weer voor Psychologie gaan staan, in plaats van Problematiek.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten.
Iets anders niet gaat werken imo.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Re, die discussie die jij begint is terecht, maar is een vrij grote onderneming. Laten we in dit topic even voor het kortere termijn op zoek gaan naar verbeteringen voor R&P.
Ik ben tijdelijk verminderd aanwezig, door dingen en gedoe, waardoor ik een stuk minder actief zal zijn als modje. Een ander modje komt tot ik weer fulltime terug ben een beetje meehelpen.quote:
Die had ik gewist uit mijn brein. Lul.quote:
De confrontatie aangaan met trauma's uit je verleden is de eerste stap richting verwerkingquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Die had ik gewist uit mijn brein. Lul.
Nou, in dat geval krop ik het liever opquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:39 schreef kastanova het volgende:
De confrontatie aangaan met trauma's uit je verleden is de eerste stap richting verwerking.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee.
Even rustig aan mensen, niet heel veel zaken door elkaar gooien. Re, die discussie die jij begint is terecht, maar is een vrij grote onderneming. Laten we in dit topic even voor het kortere termijn op zoek gaan naar verbeteringen voor R&P.
Het medicatiegebruiktopic moet dus ook meer in de gaten gehouden worden, mooi. Daar was ik me niet van bewust. Als dit zo door kan gaan kunnen wij als mods hier heel mooi de punten waar verbetering moet komen volgens de users zien.
...ik vraag me af of de visie van Danny (en/of admins) hetzelfde is met betrekking tot dit soort extreem zwaar psychische zaken hoor. Voor zover mij bekend zouden alle users die een zelfmoord aankondigen op het forum (op welke milde manier dan ook) direct gebanned worden, vanwege het risico dat mods/admins/users ineens verantwoordelijkheid krijgen over het leven van iemand anders.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:29 schreef Nosh het volgende:
Zelfde voor de zelfmoord-topics. Geen tips, wel bespreekbaar maken. De dunne lijn tussen 'aanmoedigen' en 'bespreken en relativeren' wordt alleen nogal eens uit het oog verloren, zowel door een vast groepje users, als door de mods. Hand in eigen boezem, enzo.
Ik heb het ook niet over aankondigen, of het nu gaat om 'hebben jullie ook wel eens dat gevoel', of daadwerkelijke 'Live! Live! Live!' topics. Ik sluit niet uit dat die gevoelens bij enkelen heersen, maar de wisselwerking die dan ontstaat is er één die letterlijk levensgevaarlijk is. Voor zoiets is er maar één oplossing, en dat is niet erover posten op Fok.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ik vraag me af of de visie van Danny (en/of admins) hetzelfde is met betrekking tot dit soort extreem zwaar psychische zaken hoor. Voor zover mij bekend zouden alle users die een zelfmoord aankondigen op het forum (op welke milde manier dan ook) direct gebanned worden, vanwege het risico dat mods/admins/users ineens verantwoordelijkheid krijgen over het leven van iemand anders.
Vraag maar eens aan Yvonne hoe ze erover denkt. Misschien nu iets minder dan toen, maar ik kan me herinneren dat zij compleet uit der pan flipte destijds en dat soort topics per direct verbood (goede zaak overigens).
Dat is een algemeen verhaal en staat ook wel in NWS, dus dat lijkt me geen issue.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:04 schreef Nosh het volgende:
Maar zoals C_C al opmerkte: topics naar aanleiding van bijvoorbeeld de hoge zelfmoord-cijfers van een week terug en dergelijke, dat moet gewoon kunnen. Naar mijn mening.
Ik zet mijn geld op seksquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Daar hebben ze me daadwerkelijk eens voor benaderd.
Of was dat nu seks.
DIe topics worden ook meteen verwijderd en de users geband. Nosh had het meer over algemene topics over zelfmoord inderdaad. Ik denk dat de grens ligt bij of het persoonlijke verhalen worden of niet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ik vraag me af of de visie van Danny (en/of admins) hetzelfde is met betrekking tot dit soort extreem zwaar psychische zaken hoor. Voor zover mij bekend zouden alle users die een zelfmoord aankondigen op het forum (op welke milde manier dan ook) direct gebanned worden, vanwege het risico dat mods/admins/users ineens verantwoordelijkheid krijgen over het leven van iemand anders.
Vraag maar eens aan Yvonne hoe ze erover denkt. Misschien nu iets minder dan toen, maar ik kan me herinneren dat zij compleet uit der pan flipte destijds en dat soort topics per direct verbood (goede zaak overigens).
Bevobbeld.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:54 schreef Kreator het volgende:
Een subforum 'zelfmoord', 'extreme medicatie' en 'raad elkaar hier foute dingen aan' ?
Een mod die meedenkt en luistert.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik probeer oplossingen te vinden voor beide problemen. De indeling én de inhoud. Dus.
In het kader van zelfbescherming zou ik zeggen ja.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Pfeffertopf is inderdaad redelijk de kluts kwijt. De manier waarop ze dit uit is op zijn minst bijzonder te noemen. Is dat een reden voor een ban?
Ik benader perfectiequote:
Dat is altijd erg fijn ja.quote:Misschien moeten wij users ook wat meer gaan nsb-en in het feedback-topic wanneer we iets hebben opgemerkt dat het doel van R&P voorbijschiet
het kan een tussenoplossing zijn (alhoewel het lijkt me erg onoverzichtelijk) zolang het maar fysiek gescheiden is van "relaties" en er een stuk krachtiger (lees anders) wordt gemodereerd. Maar vooralsnog lijkt het me toch wel verstandig wat de A's nou willen, ik krijg verschillende meningen te horen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Trouwens, wat ik me net bedacht.
Het schijnt dat er binnenkort subsubfora gaan komen, oid. Ik weet niet precies wat dat in gaat houden, maar als dat zou betekenen dat we binnen R&P verschillende secties hebben zou het al een hoop gedoe weg kunnen nemen lijkt me. Re, hoe klinkt dat? Lijkt mij vooralsnog een goede tussenoplossing.
Nsb schmnsb.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Een mod die meedenkt en luistert.
Misschien moeten wij users ook wat meer gaan nsb-en in het feedback-topic wanneer we iets hebben opgemerkt dat het doel van R&P voorbijschiet
Zoiets. Maar dan zonder het in-het-extreme-getrek, én zonder de probleemsfeer die werkelijk álles meekrijgt, van psychologie tot relaties tot liefde. Niet dat subforums opeens de heilige graal zijn, en een eventuele herdefiniering van wat wel en niet kan is wenselijk, maar subforums kunnen wel zorgen voor een wat relaxere sfeer, zodat niet alles ondergesneeuwt raakt door de meest negatieve topics.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:54 schreef Kreator het volgende:
Een subforum 'zelfmoord', 'extreme medicatie' en 'raad elkaar hier foute dingen aan' ?
Maar het gebeurt wél. Subtiel, niet zo op de voorgrond, maar toch. Nogmaals, ik was al bezig met deze discussie achter de schermen, en het valt gewoon op dat de mate van krasserigheid flink omhoog is gegaan, en dat vind ik jammer. Ik word soms echt moedeloos van de AT, en zo hoort het niet te zijn. Tuurlijk, probleemsubfora hoeven niet altijd een feestje te zijn, maar als de één een topic opent met wat vage klachten, gaat de ander er op in met 'ja dat heb ik ook, en wrsch is het dit' en de derde zegt 'ja, en de hulpverlening is ook niets waard dus dat kan ik je ook niet aanraden' enz. Dat zijn geen posts die je kan verbieden of editten, ze vallen niet buiten de policy. Maar de algemene sfeer die er hangt waardoor dat soort posts de overhand krijgen moet verdwijnen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:03 schreef dawg het volgende:
[..]
Net zoals ik in dergelijke topics weleens zeg waar het op staat (zonder onnodig iemand te kwetsen), zo ook hier: zever in pakjes waar je niets mee opschiet. Je kunt hier oeverloos over discussieren, iedereen heeft er een andere mening over, getuige de verscheidenheid aan reacties, zonder dat je daadwerkelijke knelpunten precies kunt aanwijzen. Want laten we wel wezen, zelfmoordtopics, zelfdiagnose, diagnose adv een enkele post, medicijnen die "voorgeschreven" worden, daar zit niemand op te wachten.
Nouja, als ik eerlijk ben vind ik topics zoals recentelijk het "angst om te daten"-topic toch ook niet echt van hoogstaand niveau. En dat komt net zo goed door de (kinderachtige en slowchatachtige) reacties aldaar, die ook net niet buiten de policy vallen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar het gebeurt wél. Subtiel, niet zo op de voorgrond, maar toch. Nogmaals, ik was al bezig met deze discussie achter de schermen, en het valt gewoon op dat de mate van krasserigheid flink omhoog is gegaan, en dat vind ik jammer. Ik word soms echt moedeloos van de AT, en zo hoort het niet te zijn. Tuurlijk, probleemsubfora hoeven niet altijd een feestje te zijn, maar als de één een topic opent met wat vage klachten, gaat de ander er op in met 'ja dat heb ik ook, en wrsch is het dit' en de derde zegt 'ja, en de hulpverlening is ook niets waard dus dat kan ik je ook niet aanraden' enz. Dat zijn geen posts die je kan verbieden of editten, ze vallen niet buiten de policy. Maar de algemene sfeer die er hangt waardoor dat soort posts de overhand krijgen moet verdwijnen.
Ik zie alleen niet zo in hoe dit zou veranderen door het toepassen van sub-sub fora. Het lijkt me dat een speciaal krashoekje geen positieve uitwerking gaat hebben op de users die al die topics aflopen. Bovendien denk ik dat de verschillende onderdelen wel érg rustig worden, zo enorm veel topics worden er nu ook weer niet geopend in R&P.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar het gebeurt wél. Subtiel, niet zo op de voorgrond, maar toch. Nogmaals, ik was al bezig met deze discussie achter de schermen, en het valt gewoon op dat de mate van krasserigheid flink omhoog is gegaan, en dat vind ik jammer. Ik word soms echt moedeloos van de AT, en zo hoort het niet te zijn. Tuurlijk, probleemsubfora hoeven niet altijd een feestje te zijn, maar als de één een topic opent met wat vage klachten, gaat de ander er op in met 'ja dat heb ik ook, en wrsch is het dit' en de derde zegt 'ja, en de hulpverlening is ook niets waard dus dat kan ik je ook niet aanraden' enz. Dat zijn geen posts die je kan verbieden of editten, ze vallen niet buiten de policy. Maar de algemene sfeer die er hangt waardoor dat soort posts de overhand krijgen moet verdwijnen.
Welkom Kreator.quote:R&P lijkt wel een toevluchtsoord voor de gekken uit rekken.
Ja, nee, dat subsubfora-gedoe is meer om het gezondheiddeel van het relatiedeel te scheiden. Misschien. Het is maar een ver weg plannetje en ik heb géén idee hoe dat spul eruit gaat zien hè. Maar het is een idee, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:22 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik zie alleen niet zo in hoe dit zou veranderen door het toepassen van sub-sub fora. Het lijkt me dat een speciaal krashoekje geen positieve uitwerking gaat hebben op de users die al die topics aflopen. Bovendien denk ik dat de verschillende onderdelen wel érg rustig worden, zo enorm veel topics worden er nu ook weer niet geopend in R&P.
Misschien, ondanks het niet buiten de policy vallen, toch wat vaker met slotjes gooien dan wel waarschuwen? Dat topic van Mien viel op zich ook niet buiten de policy geloof ik. Je streven voor meer psychologie topics vind ik tof trouwens,
Verder alle lof over deze discussie,.
Wie bepaalt dan wat wel of geen aanstellerij van een ander is?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Meer van dat soort onderwerpen gaan binnenkort onder de loep gegooid worden, geen zelfanalyses, geen aanstellerij.
daar ben ik het ook mee eens, als iemand iets van zich af wil schrijven kan dat soms in klaagbank en soms in R&P, das toch ook mooi?quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:35 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Wie bepaalt dan wat wel of geen aanstellerij van een ander is?
Mensen willen gewoon afentoe gehoord worden denk ik. Oplossingen zijn dan nog niet aan de orde/nodig.
En kritiek hoeft al helemaal niet.
Mensen kunnen sinds het begin van R&P hier hun ei kwijt, en dat gaat ook absoluut niet veranderen. Wat wél gaat veranderen is dat er geen 12-delige reeksen meer gaan komen van jongens die op het kassameisje af willen stappen en dat niet kunnen, of meisjes die zó diep in de war zijn dat ze echt echt echt naar hulpverlening moeten grijpen maar dat weigeren. De hulp of het luisterend oor dat Fok kan bieden heeft ook z'n grenzen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:35 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Wie bepaalt dan wat wel of geen aanstellerij van een ander is?
Mensen willen gewoon afentoe gehoord worden denk ik. Oplossingen zijn dan nog niet aan de orde/nodig.
En kritiek al helemaal niet.
Nogmaals: dingen moeten bespreekbaar zijn, maar binnen grenzen. In KLB is dat al naar de andere kant doorgeschoten, en wordt de topicstarter regelmatig zelf gebasht, omdat hij blijft haken bij het zeiken, in plaats van er iets aan te doen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:36 schreef Angst het volgende:
[..]
daar ben ik het ook mee eens, als iemand iets van zich af wil schrijven kan dat soms in klaagbank en soms in R&P, das toch ook mooi?
Oee! Loveplotquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:00 schreef Nosh het volgende:
edit: ugh, wat zijn we het akelig eens met elkaar.
Permanent slotje lijkt me de enige juiste oplossingquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, over de sc kunnen we simpelweg zeggen dat het niet zozeer een groep mensen met problemen is die elkaar de goot in praten, maar dat het een door de jaren heen redelijk vast groepje vrienden is die daar slowchat. Daar zie ik voor nu niet zoveel gevaar in eigenlijk.
Maar het idee van een slowchat in een 'probleem'-subforum is vreemd, daar geef ik je gelijk in.
Wtf zijn dirk zelfmoord neigingen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Kreator het volgende:
Waar ligt de grens? Gaan we straks een zelfdodings-reeks maken, met -- *live live live* (c) Dirk -- pogingen, hulp, instructies en sympathie-reacties?
Opzich ben ik hier heel erg voor te porren, maar bestaat er meer animo hiervoor? Punt is dat we namelijk al een wetenschappelijk gericht forum hebben en dan zou R&P wat dat betreft nogal dubbelop worden. De meta (handelen over) beweging wordt al gemaakt daar, waardoor er voor R&P een beetje 'fenomenologisch' iets over blijft: waar mensen dus praten over fenomenen die zij tegenkomen op ontwikkelings/cognitief/sociaal-psychologisch vlak.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Verder moet er nog iets gebeuren: De P in R&P moet weer voor Psychologie gaan staan, in plaats van Problematiek. Meer discussies over psychologie als wetenschap, meer interessante topics. Een plan dat in die richting bestaat is een reeks die ik binnenkort op ga zetten, om over stukjes uit Psychologie Magazine te discussiëren. En dan niet zo van 'HE DAT HEB IK OOK' maar meer de informatieve, wetenschappelijke kant van dingen bekijken.
Bedankt voor je nuttige toevoeging.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:45 schreef Mihaelaz het volgende:
ik denk dat velen inhoudelijk goed willen overkomen in een post (in dat subforum waarschijnlijk behulpzaam) en dat ze er net iets te ver in gaan
Lees je er zelf wel eens? Ik zou dat eerst maar eens doen voordat je een oordeel geeft over een topic en daar direct een conclusie aan toevoegd.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef Lotjeb het volgende:
En ik kan me erg boos maken om de "het-zijn-allemaal-krassers-mentaliteit"Van mij mag de SC dan ook per direct verhuizen want ik heb een beetje het gevoel dat die mentaliteit daar vandaag komt.
Ja sorry, ik weet dat het misschien een wat overtrokken conclusie is maar ik heb gewoon het gevoel dat daar de rest van R&P niet helemaal serieus genomen wordt. Ik vind SC daarom gewoon niet helemaal meer in R&P passen (en ja, ik lurk sporadisch maar het gaat me gewoon te snelquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Lees je er zelf wel eens? Ik zou dat eerst maar eens doen voordat je een oordeel geeft over een topic en daar direct een conclusie aan toevoegd.
Ik ben bang dat de "R&P zijn allemaal krassers"-mentaliteit ruimschoots ouder is dan de SC (en deze ook ruimschoots zal overleven)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef Lotjeb het volgende:
En ik kan me erg boos maken om de "het-zijn-allemaal-krassers-mentaliteit"Van mij mag de SC dan ook per direct verhuizen want ik heb een beetje het gevoel dat die mentaliteit daar vandaag komt.
Mee eens (en zeker in de knufkuskroeltijd ook gewoon terecht), maar het zijn nauwelijks de vaste R&P SC'ers die dat ook vervolgens komen melden in topics.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:57 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ja sorry, ik weet dat het misschien een wat overtrokken conclusie is maar ik heb gewoon het gevoel dat daar de rest van R&P niet helemaal serieus genomen wordt.
Mee eens, dus terug naar het eerste deel van mijn post!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat je je af kan vragen wat die SC in R&P doet kan ik me best voorstellen, maar volgens mij (en c_c blijkbaar) heeft die SC verder heel weinig vandoen met het probleem wat aan de orde wordt gesteld in dit topic.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef Lotjeb het volgende:
Wat mij verbaasde, waar ik van schrok en waar ik me verschrikkelijk aan het zitten irriteren is dat het medicatietopic in deze discussie betrokken werd! Ik volg dat topic omdat ik zelf al jaren de besproken "extreme" medicijnen gebruik. Ik vind het juist een heel goed topic! Samen met het autisme topic (wat voor mij i.v.m autistische familieleden interessant is) behoort dit topic in mijn ogen zelfs tot de betere van R&P. Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar ik vind het alles behalve een gevaarlijk topic. Enneh... het is heftige medicatie, maar extreem? Extreme "medicatie" wordt in UVT besproken![]()
Er worden ook wel eens serieuze (R&P) dingen uitgebreid besproken, maar dat is idd zo weinig dat de sc weinig met R&P van doen heeft. Maar het is niet zo dat heel R&P er op de hak wordt genomen, uiteraard worden er onderling wel grapjes uitgewisseld maar het is er geen ONZ oid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:57 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ja sorry, ik weet dat het misschien een wat overtrokken conclusie is maar ik heb gewoon het gevoel dat daar de rest van R&P niet helemaal serieus genomen wordt. Ik vind SC daarom gewoon niet helemaal meer in R&P passen (en ja, ik lurk sporadisch maar het gaat me gewoon te snel)
Dat plan heb ik al maanden, maar het mag nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:17 schreef k_i_m het volgende:
En dat dan samenvatten in het "KUT topic" en dat sticky onderaan de topiclijst maken, zodat je het niet elke keer in de lijst tegenkomt.
Je ziet het helemaal verkeerd. Het is op zich niet zo'n ramp om een ervaringentopic over medicatie te hebben, maar die topics worden misbruikt door mensen 'die er verstand van hebben'. Deze personen geven medicatie-adviezen. Dat behoort een arts te doen, helemaal met anti-depressiva en dergelijke.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef Lotjeb het volgende:
Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar ik vind het alles behalve een gevaarlijk topic.
dan nog niet eens de posters maar ook de ontiiegelijke hoeveelheid lurkers...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je ziet het helemaal verkeerd. Het is op zich niet zo'n ramp om een ervaringentopic over medicatie te hebben, maar die topics worden misbruikt door mensen 'die er verstand van hebben'. Deze personen geven medicatie-adviezen. Dat behoort een arts te doen, helemaal met anti-depressiva en dergelijke.
Er zit maar een hele dunne lijn tussen 'mijn ervaring met medicatie X is goed' en 'ik raad je aan om medicatie X te gebruiken, omdat het bij mij ook goed werkt'.
In mijn optiek kun je dit niet afwimpelen met de dooddoener dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf in te zien dat het slechts een topic op fok is en geen advies van een arts; juist in dit soort topics zitten meer labiele/wanhopige/depressieve mensen die hulp nodig hebben om de goede beslissingen te nemen.
...lees je trouwens ook even in in de geschiedenis van de user Mien Dobbelsteen, tegenwoordig Frau.Pfeffertopf. Die geeft ook adviezen. Wil je echt medicatie/genezingsadvies krijgen van een daadwerkelijke krasser met boulimia, borderline, aandachtsproblemen en weet ik wat voor ziektes meer? Door serieus met zo'n labiele mongool (want dat is het) in een topic te kwebbelen, krijg je vanzelf de het-zijn-allemaal-krassers-mentaliteit. Aangezien zelfregulatie kennelijk niet mogelijk is, vind ik dat ze dus dat soort topics maar op slot moeten gooien. Jammer voor die 1 of 2 die het topic wel snappen, goed voor de labiele rand-tieners die nu geen stimulans meer krijgen, of de indruk dat het zo normaal is om anti-depressiva te slikken (want is het niet).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef Lotjeb het volgende:
Tot zo ver mijn mening, ik ga weer verder met krassen![]()
![]()
Je doet nu net alsof de desbetreffende medicatie vrij verkrijgbaar is, of dat je zomaar bij je huisarts om middel X kunt en dan ook voorgeschreven krijgt. Zonder een arts krijg je die medicijnen gewoon niet. Of doel je op de mogelijkheid dat mensen zelf gaan dokteren en via obscure sites de medicijnen zelf gaan bestellen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je ziet het helemaal verkeerd. Het is op zich niet zo'n ramp om een ervaringentopic over medicatie te hebben, maar die topics worden misbruikt door mensen 'die er verstand van hebben'. Deze personen geven medicatie-adviezen. Dat behoort een arts te doen, helemaal met anti-depressiva en dergelijke.
Er zit maar een hele dunne lijn tussen 'mijn ervaring met medicatie X is goed' en 'ik raad je aan om medicatie X te gebruiken, omdat het bij mij ook goed werkt'.
In mijn optiek kun je dit niet afwimpelen met de dooddoener dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf in te zien dat het slechts een topic op fok is en geen advies van een arts; juist in dit soort topics zitten meer labiele/wanhopige/depressieve mensen die hulp nodig hebben om de goede beslissingen te nemen.
..sterker nog: Je versterkt door dat soort topic de beleving dat het normaal is om medicatie te slikken. Iemand die een topic binnenwandelt en zegt depressief te zijn, krijgt allemaal advies en tips en wordt gesteund in de beleving dat hij of zij daadwerkelijk ziek is, terwijl het gewoon een slechte week kan zijn. Zo iemand gaat vervolgens met die ervaringen naar de huisarts en whoppa, we hebben er weer een depritank bij.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:38 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de desbetreffende medicatie vrij verkrijgbaar is, of dat je zomaar bij je huisarts om middel X kunt en dan ook voorgeschreven krijgt. Zonder een arts krijg je die medicijnen gewoon niet. Of doel je op de mogelijkheid dat mensen zelf gaan dokteren en via obscure sites de medicijnen zelf gaan bestellen?
Och gut, voelt het zich aangesproken?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:40 schreef nozem het volgende:
Het zit je wel dwars he Kreator? Waar denk jij het recht vandaan te halen om mensen met een psychische stoornis labiele mongolen te noemen eigenlijk?
Ik denk meer dat het gaat om met medicatie te stoppen zonder toestemming van de behandelaar, heb al een paar keer voorbij zien komen dat iemand wilde stoppen zonder dat hij/zij de gevolgen kan overzien... Het blijft natuurlijk een dunne lijn tussen puur ervaring uitwisselen en onverantwoorde adviezen...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:38 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de desbetreffende medicatie vrij verkrijgbaar is, of dat je zomaar bij je huisarts om middel X kunt en dan ook voorgeschreven krijgt. Zonder een arts krijg je die medicijnen gewoon niet. Of doel je op de mogelijkheid dat mensen zelf gaan dokteren en via obscure sites de medicijnen zelf gaan bestellen?
Welnee, Krea is zich de tering geschrokken dat op z'n aloude riedeltje eens een keer geen slotje+ban volgde.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:40 schreef nozem het volgende:
Het zit je wel dwars he Kreator? Waar denk jij het recht vandaan te halen om mensen met een psychische stoornis labiele mongolen te noemen eigenlijk?
Het is weer eens wat anders.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welnee, Krea is zich de tering geschrokken dat op z'n aloude riedeltje eens een keer geen slotje+ban volgde.
Ik mag hopen dat zo'n huisarts daar dan doorheen prikt. Maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
..sterker nog: Je versterkt door dat soort topic de beleving dat het normaal is om medicatie te slikken. Iemand die een topic binnenwandelt en zegt depressief te zijn, krijgt allemaal advies en tips en wordt gesteund in de beleving dat hij of zij daadwerkelijk ziek is, terwijl het gewoon een slechte week kan zijn. Zo iemand gaat vervolgens met die ervaringen naar de huisarts en whoppa, we hebben er weer een depritank bij.
Dat is toch levensgevaarlijk?
Nah, ik voel me deels aangesproken. Maar hoe dat precies komt zijn in essentie niet jouw zaken. En ik zou het op prijs stellen als je je haantjesgedrag voor de gelegenheid een keer aan de kant zet. Want het is lastig discussieren met iemand die er al bij voorbaat graag een ego-kwestie van wil maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Och gut, voelt het zich aangesproken?![]()
![]()
![]()
Niet terecht dan, want ik doelde op Frau.Pfeffertopf. Dat is een labiele mongool. Verder noem ik niemand een mongool, dat maak jij er dan weer van, mongool.
Ik heb overigens het recht om iedereen een mongool te noemen, dat noemen ze vrijheid van meningsuiting.
Tsja... hij bracht het dit keer in eerste instantie niet eens zo slecht, jammer van de terugval...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welnee, Krea is zich de tering geschrokken dat op z'n aloude riedeltje eens een keer geen slotje+ban volgde.
Vrijheids van meningsuiting is één ding, fatsoensnormen zijn een ander. Je mening over FP is algemeen bekend, en hoewel een voorbeeld voor een bepaalde kant van R&P die nog wel eens de kop op wilt steken, weinig relevant voor de discussie. Zeker niet in deze vorm.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Niet terecht dan, want ik doelde op Frau.Pfeffertopf. Dat is een labiele mongool. Verder noem ik niemand een mongool, dat maak jij er dan weer van, mongool.
Ik heb overigens het recht om iedereen een mongool te noemen, dat noemen ze vrijheid van meningsuiting.
Och gut, krijgt het weer tegengas? Jammer Krea, ik dacht heel even dat je contstructief kon discuseren...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je bent toch een dag ofzo blauw geweest, was dat niet hier?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Daar hebben ze me daadwerkelijk eens voor benaderd.
Of was dat nu seks.
Hmmm, inderdaad, aangezien de adviezen varieren van "het is een wondermiddel" tot "het is de grootst mogelijke troep waar je een zombie van wordt" kan dit tot verwarring leiden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk meer dat het gaat om met medicatie te stoppen zonder toestemming van de behandelaar, heb al een paar keer voorbij zien komen dat iemand wilde stoppen zonder dat hij/zij de gevolgen kan overzien... Het blijft natuurlijk een dunne lijn tussen puur ervaring uitwisselen en onverantwoorde adviezen...
Een iets wetenschappelijkere benadering en directe moderatie zal een oplossing zijn...
Dat je de lompe boer gaat uithangen doet wel nogal afbreuk aan het goede punt dat je (bijvoorbeeld één post daarvoor) maakte.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ervaringen uitwisselen is prima, maar je ziet dat sommige users zich dokter wanen ( en daar heb je ook een pilletje voor) en een missie hebben de ander er van te overtuigen naar hen te luisteren. En er zijn labiele users die er nog naar luisteren ook.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:02 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Hmmm, inderdaad, aangezien de adviezen varieren van "het is een wondermiddel" tot "het is de grootst mogelijke troep waar je een zombie van wordt" kan dit tot verwarring leiden.
Desondanks vind ik een ervaringen uitwissel topic waardevol.
Ik merk de laatste paar dagen dat men terughoudender ermee is. Of dat met dit topic te maken heeft weet ik niet, maar een normaal leefpatroon wordt boven het grijpen naar medicijnen gezet, en dat is al een goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
..sterker nog: Je versterkt door dat soort topic de beleving dat het normaal is om medicatie te slikken. Iemand die een topic binnenwandelt en zegt depressief te zijn, krijgt allemaal advies en tips en wordt gesteund in de beleving dat hij of zij daadwerkelijk ziek is, terwijl het gewoon een slechte week kan zijn. Zo iemand gaat vervolgens met die ervaringen naar de huisarts en whoppa, we hebben er weer een depritank bij.
Dat is toch levensgevaarlijk?
Klopt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:07 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ervaringen uitwisselen is prima, maar je ziet dat sommige users zich dokter wanen ( en daar heb je ook een pilletje voor) en een missie hebben de ander er van te overtuigen naar hen te luisteren. En er zijn labiele users die er nog naar luisteren ook.
i.m.o. kan daar veel beter op gemod worden...
Whehehe je kent je users wel, zie ikquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
En nu in één keer uitspreken zonder te stotteren.quote:
Kijk, daar gaat het ook volgens mij omquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:11 schreef Re het volgende:
het gaat natuurlijk niet alleen over dat ene topic maar om het feit dat de tendens door het relatie gedeelte van het forum een bepaalde verwachting creeert die niet met de serieusheid van het psychologie (psychiatrie) gedeelte strookt
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:51 schreef nozem het volgende:
je haantjesgedrag
quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:54 schreef Nosh het volgende:
Je mening over FP is algemeen bekend,, weinig relevant voor de discussie. Zeker niet in deze vorm.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:01 schreef zwaaibaai het volgende:
Och gut, krijgt het weer tegengas? Jammer Krea, ik dacht heel even dat je contstructief kon discuseren...
Misschien was de timing wat minder goed.quote:
Hoe kom je daar nou bij? Dat is in de gehele discussie nergens gezegd...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:30 schreef Lotjeb het volgende:
maar dat het gebruik ervan afgekeurd wordt.
Absoluut. Helaas weet ik uit ervaring dat medicatie ook totaal geen oplossing biedt, maar wel een steuntje in de rug kan betekenen. Sommige mensen zijn er echt bij gebaat en lijden maanden tot jaren (in mijn geval 7 jaar) onnodig. Het medicatietopic vind ik ook absoluut één van de betere topics op het R&P forum, gewoon omdat je daar wat steun kunt krijgen van 'lotgenoten'. Ik heb niet het idee dat medicatie daar erg wordt aangemoedigd, dat gebeurt meer in de slaapstoornistopics.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:13 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Kijk, daar gaat het ook volgens mij om![]()
Enneh... over het medicatietopic: ik denk dat de meeste mensen die daar nu zouden lezen vooral afgeschrikt zullen wordenEn dat medicatie de norm wordt? In theorie ben ik daar bang voor maar mijn persoonlike ervaring is dat medicatie absoluut geen makkelijke oplossing is! Je moet namelijk best een bikkel zijn om de eerste weken door te komen
![]()
Dat idee krijg ik ook. Sommigen hebben die medicijnen gewoon nodig, afzien daarvan zou onnodig lijden, totaal niet meer kunnen functioneren of nog erger betekenen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:30 schreef Lotjeb het volgende:
Moet toch nog even iets kwijt hoor... Ik heb het gevoel dat hett gedoogd wordt dat we over medicatie praten ("beter gecontroleerd dan verspreid over het hele forum") maar dat het gebruik ervan afgekeurd wordt. En dat steekt. Onnodige gebruik is natuurlijk niet goed maar medicijnen kunnen ook zo goed zijn! Want dankzij bepaalde medicijnen functioneer ik normaal. En als ik dit zeg wil ik helemaal niemand AD aanpraten maar probeer ik het onderwerp uit de taboesfeer te halen!
Waarop precies?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:40 schreef Re het volgende:
dit is trouwens ook zo'n verdwaalt topic wat wel eens onder de loep mag worden genomen
Depressief door de hormonen, Deel 5
daar wordt ook serieuse onderwerpen aangesneden die makkelijk kunnen ontsporen, gevalletje ingrid misschien?quote:
Welnee, die meiden kennen elkaar al jaren, laat gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:44 schreef Re het volgende:
[..]
daar wordt ook serieuse onderwerpen aangesneden die makkelijk kunnen ontsporen, gevalletje ingrid misschien?
Ja, ik heb zelf het idee dattie hier met z,n kutkloon gewoon pseudo intelectueel aan het trollen is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:40 schreef nozem het volgende:
Dat noemen ze misbruik van de vrijheid van menigsuiting.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Er zijn mensen voor minder gebanned.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:07 schreef yvonne het volgende:
Krea en kutkloon?
Neuh, Krea is gewoon kut.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Houden jullie elkaar heel terwijl ik een potje Worms Armageddon speel? Dan lees i kdaarna even bij.
Ja, jij, ooit voor zo'n kuttopic als deze in R&P :")quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er zijn mensen voor minder gebanned.
Onthoud jij alle bans?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, jij, ooit voor zo'n kuttopic als deze in R&P :")
Jep, en ik ken Krea's oevre onderhandquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |