abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 16 maart 2007 @ 16:46:18 #151
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47341542
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:40 schreef nozem het volgende:
Het zit je wel dwars he Kreator? Waar denk jij het recht vandaan te halen om mensen met een psychische stoornis labiele mongolen te noemen eigenlijk?
Welnee, Krea is zich de tering geschrokken dat op z'n aloude riedeltje eens een keer geen slotje+ban volgde.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 16:47:51 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47341608
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Welnee, Krea is zich de tering geschrokken dat op z'n aloude riedeltje eens een keer geen slotje+ban volgde.
Het is weer eens wat anders.
pi_47341706
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

..sterker nog: Je versterkt door dat soort topic de beleving dat het normaal is om medicatie te slikken. Iemand die een topic binnenwandelt en zegt depressief te zijn, krijgt allemaal advies en tips en wordt gesteund in de beleving dat hij of zij daadwerkelijk ziek is, terwijl het gewoon een slechte week kan zijn. Zo iemand gaat vervolgens met die ervaringen naar de huisarts en whoppa, we hebben er weer een depritank bij.
Dat is toch levensgevaarlijk?
Ik mag hopen dat zo'n huisarts daar dan doorheen prikt. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
pi_47341737
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Och gut, voelt het zich aangesproken?

Niet terecht dan, want ik doelde op Frau.Pfeffertopf. Dat is een labiele mongool. Verder noem ik niemand een mongool, dat maak jij er dan weer van, mongool.
Ik heb overigens het recht om iedereen een mongool te noemen, dat noemen ze vrijheid van meningsuiting.
Nah, ik voel me deels aangesproken. Maar hoe dat precies komt zijn in essentie niet jouw zaken. En ik zou het op prijs stellen als je je haantjesgedrag voor de gelegenheid een keer aan de kant zet. Want het is lastig discussieren met iemand die er al bij voorbaat graag een ego-kwestie van wil maken.

Verder is dat hele vrijheid-van-meningsuiting-gedoe wat mij betreft ook rijp voor een constructief debat. En om maar even mijn visie te geven: Nee, je kunt niet zomaar alles zeggen in het kader van 'vrijheid van meningsuiting', ik vind dat we daar net wat tever in door zijn geschoten.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 maart 2007 @ 16:53:17 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47341815
quote:

[..]

Tsja... hij bracht het dit keer in eerste instantie niet eens zo slecht, jammer van de terugval...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:54:12 #156
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47341860
quote:

[..]

Niet terecht dan, want ik doelde op Frau.Pfeffertopf. Dat is een labiele mongool. Verder noem ik niemand een mongool, dat maak jij er dan weer van, mongool.
Ik heb overigens het recht om iedereen een mongool te noemen, dat noemen ze vrijheid van meningsuiting.
Vrijheids van meningsuiting is één ding, fatsoensnormen zijn een ander. Je mening over FP is algemeen bekend, en hoewel een voorbeeld voor een bepaalde kant van R&P die nog wel eens de kop op wilt steken, weinig relevant voor de discussie. Zeker niet in deze vorm.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47342109
quote:

[..]

Och gut, krijgt het weer tegengas? Jammer Krea, ik dacht heel even dat je contstructief kon discuseren...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:01:48 #158
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_47342127
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 00:25 schreef kastanova het volgende:

[..]

Daar hebben ze me daadwerkelijk eens voor benaderd .

Of was dat nu seks .
Je bent toch een dag ofzo blauw geweest, was dat niet hier?

Ah, gevonden.
Kastanova op R&P
en Kastanova op R&P
pi_47342167
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef Re het volgende:

[..]

Ik denk meer dat het gaat om met medicatie te stoppen zonder toestemming van de behandelaar, heb al een paar keer voorbij zien komen dat iemand wilde stoppen zonder dat hij/zij de gevolgen kan overzien... Het blijft natuurlijk een dunne lijn tussen puur ervaring uitwisselen en onverantwoorde adviezen...

Een iets wetenschappelijkere benadering en directe moderatie zal een oplossing zijn...
Hmmm, inderdaad, aangezien de adviezen varieren van "het is een wondermiddel" tot "het is de grootst mogelijke troep waar je een zombie van wordt" kan dit tot verwarring leiden.

Desondanks vind ik een ervaringen uitwissel topic waardevol.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:05:20 #160
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_47342266
quote:

[..]

Dat je de lompe boer gaat uithangen doet wel nogal afbreuk aan het goede punt dat je (bijvoorbeeld één post daarvoor) maakte.

edit: , spuit elf. Note to self: de volgende keer ook op de laatste pagina kijken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_47342348
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:02 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Hmmm, inderdaad, aangezien de adviezen varieren van "het is een wondermiddel" tot "het is de grootst mogelijke troep waar je een zombie van wordt" kan dit tot verwarring leiden.

Desondanks vind ik een ervaringen uitwissel topic waardevol.
Ervaringen uitwisselen is prima, maar je ziet dat sommige users zich dokter wanen ( en daar heb je ook een pilletje voor) en een missie hebben de ander er van te overtuigen naar hen te luisteren. En er zijn labiele users die er nog naar luisteren ook.

i.m.o. kan daar veel beter op gemod worden...
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:07:48 #162
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47342363
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

..sterker nog: Je versterkt door dat soort topic de beleving dat het normaal is om medicatie te slikken. Iemand die een topic binnenwandelt en zegt depressief te zijn, krijgt allemaal advies en tips en wordt gesteund in de beleving dat hij of zij daadwerkelijk ziek is, terwijl het gewoon een slechte week kan zijn. Zo iemand gaat vervolgens met die ervaringen naar de huisarts en whoppa, we hebben er weer een depritank bij.
Dat is toch levensgevaarlijk?
Ik merk de laatste paar dagen dat men terughoudender ermee is. Of dat met dit topic te maken heeft weet ik niet, maar een normaal leefpatroon wordt boven het grijpen naar medicijnen gezet, en dat is al een goede ontwikkeling.

Wat betreft het medicatietopic: toendertijd heb ik de reeks opnieuw in het leven geroepen, omdat bleek dat diverse users behoefte hadden aan een plek om hun ervaringen te delen. Daarna is er inderdaad slechts gelet op 'wel of niet gebruiken?'-discussies, en die zijn in het laatste topic dan ook niet te bekennen. Waar we nu zitten is de keerzijde van die openheid: medicijngebruik wordt daar de norm, en dat kan naar andere topics overslaan.

In ieder geval wordt het in nieuwe topics nu ontmoedigd. Uiteindelijk is de huisarts, en daarna eventueel de psychiater, de enige die over zoiets kan oordelen, niet enkele users die moeten oordelen aan de hand van hun eigen bevindingen en de subjectieve verhalen die ze te horen krijgen. Wat mij betreft heeft het medicatietopic echter bestaansrecht. Toegegeven, het is moeilijk, en voorkomen blijft altijd beter bij genezen, zeker bij beladen onderwerpen die directe invloed hebben op de levens en gezondheid van users.

Echter, de algemene teneur in het topic is er niet één waarbij medicatie opgehemeld wordt. Integendeel: de bijwerkingen komen aan bod, en men beseft donders goed dat wondermiddelen niet bestaan en ze het ook zelf moeten doen. Misschien wil ik dat er in zien, en ben ik nu intens naïef, maar beter een centrale plek om zulke ervaringen uit te wisselen en steun bij elkaar te vinden, dan dat het zich over het hele forum verspreidt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:11:00 #163
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47342463
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:07 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ervaringen uitwisselen is prima, maar je ziet dat sommige users zich dokter wanen ( en daar heb je ook een pilletje voor) en een missie hebben de ander er van te overtuigen naar hen te luisteren. En er zijn labiele users die er nog naar luisteren ook.

i.m.o. kan daar veel beter op gemod worden...
Klopt.

In ieder geval gaat er in de topics waarbij men niet lekker in de vel zit er beter op gelet worden. De grens tussen 'eigen ervaring' en 'algemeen advies' moet weer duidelijker worden, want nu zien enkelen hun bevindingen te snel voor dé oplossing aan.

Dat is de laatste tijd nogal uit de hand gelopen, en dat moet inderdaad flink bijgestuurd worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:11:24 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47342481
het gaat natuurlijk niet alleen over dat ene topic maar om het feit dat de tendens door het relatie gedeelte van het forum een bepaalde verwachting creeert die niet met de serieusheid van het psychologie (psychiatrie) gedeelte strookt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:12:08 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47342500
moeilijke zin zeg
pi_47342523
quote:

[..]

Whehehe je kent je users wel, zie ik
pi_47342539
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:12 schreef Re het volgende:
moeilijke zin zeg
En nu in één keer uitspreken zonder te stotteren.
burgerweeshuis
pi_47344544
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:11 schreef Re het volgende:
het gaat natuurlijk niet alleen over dat ene topic maar om het feit dat de tendens door het relatie gedeelte van het forum een bepaalde verwachting creeert die niet met de serieusheid van het psychologie (psychiatrie) gedeelte strookt
Kijk, daar gaat het ook volgens mij om

Enneh... over het medicatietopic: ik denk dat de meeste mensen die daar nu zouden lezen vooral afgeschrikt zullen worden En dat medicatie de norm wordt? In theorie ben ik daar bang voor maar mijn persoonlike ervaring is dat medicatie absoluut geen makkelijke oplossing is! Je moet namelijk best een bikkel zijn om de eerste weken door te komen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_47345090
Moet toch nog even iets kwijt hoor... Ik heb het gevoel dat hett gedoogd wordt dat we over medicatie praten ("beter gecontroleerd dan verspreid over het hele forum") maar dat het gebruik ervan afgekeurd wordt. En dat steekt. Onnodige gebruik is natuurlijk niet goed maar medicijnen kunnen ook zo goed zijn! Want dankzij bepaalde medicijnen functioneer ik normaal. En als ik dit zeg wil ik helemaal niemand AD aanpraten maar probeer ik het onderwerp uit de taboesfeer te halen!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 18:53:56 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47345877
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:51 schreef nozem het volgende:
je haantjesgedrag
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:53 schreef Sjeen het volgende:

jammer van de terugval...
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:54 schreef Nosh het volgende:

Je mening over FP is algemeen bekend,, weinig relevant voor de discussie. Zeker niet in deze vorm.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:01 schreef zwaaibaai het volgende:

Och gut, krijgt het weer tegengas? Jammer Krea, ik dacht heel even dat je contstructief kon discuseren...
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:05 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat je de lompe boer gaat uithangen
Misschien was de timing wat minder goed. .
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 18:55:11 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47345919
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:30 schreef Lotjeb het volgende:
maar dat het gebruik ervan afgekeurd wordt.
Hoe kom je daar nou bij? Dat is in de gehele discussie nergens gezegd...
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:57:57 #172
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47346015
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:13 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Kijk, daar gaat het ook volgens mij om

Enneh... over het medicatietopic: ik denk dat de meeste mensen die daar nu zouden lezen vooral afgeschrikt zullen worden En dat medicatie de norm wordt? In theorie ben ik daar bang voor maar mijn persoonlike ervaring is dat medicatie absoluut geen makkelijke oplossing is! Je moet namelijk best een bikkel zijn om de eerste weken door te komen
Absoluut. Helaas weet ik uit ervaring dat medicatie ook totaal geen oplossing biedt, maar wel een steuntje in de rug kan betekenen. Sommige mensen zijn er echt bij gebaat en lijden maanden tot jaren (in mijn geval 7 jaar) onnodig. Het medicatietopic vind ik ook absoluut één van de betere topics op het R&P forum, gewoon omdat je daar wat steun kunt krijgen van 'lotgenoten'. Ik heb niet het idee dat medicatie daar erg wordt aangemoedigd, dat gebeurt meer in de slaapstoornistopics.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 maart 2007 @ 19:01:50 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47346166
...en voordat iedereen zich nu persoonlijk aangevallen gaat voelen omdat zijn of haar topicreeks onderwerp van discussie is: Het gaat om manier van discussieren (adviseren, lichtzinnig doen over zware onderwerpen, etc etc), niet om de onderwerpen van de topics zelf. Daar kan best nuttige info in staan...
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:40:00 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47349906
dit is trouwens ook zo'n verdwaalt topic wat wel eens onder de loep mag worden genomen

Depressief door de hormonen, Deel 5
pi_47351761
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:30 schreef Lotjeb het volgende:
Moet toch nog even iets kwijt hoor... Ik heb het gevoel dat hett gedoogd wordt dat we over medicatie praten ("beter gecontroleerd dan verspreid over het hele forum") maar dat het gebruik ervan afgekeurd wordt. En dat steekt. Onnodige gebruik is natuurlijk niet goed maar medicijnen kunnen ook zo goed zijn! Want dankzij bepaalde medicijnen functioneer ik normaal. En als ik dit zeg wil ik helemaal niemand AD aanpraten maar probeer ik het onderwerp uit de taboesfeer te halen!
Dat idee krijg ik ook. Sommigen hebben die medicijnen gewoon nodig, afzien daarvan zou onnodig lijden, totaal niet meer kunnen functioneren of nog erger betekenen.
Ik voel me ook niet prettig bij het beeld van "emotionele zombies, die voor de easy way out gekozen hebben". Ze moesten eens weten...
Ik ben stellig van mening dat medicijnen een heel belangrijk middel bij de behandeling van (psychische/psychiatrische) ziekten kunnen zijn, i.p.v. een laatste (wanhopige) redmiddel.

Wellicht ten overvloede: dat betekent dus niet, dat ik vind dat mensen bij elk probleempje medicatie voorgeschreven moeten krijgen.
  Admin vrijdag 16 maart 2007 @ 21:43:18 #176
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47352064
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:40 schreef Re het volgende:
dit is trouwens ook zo'n verdwaalt topic wat wel eens onder de loep mag worden genomen

Depressief door de hormonen, Deel 5
Waarop precies?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

vrijdag 16 maart 2007 @ 21:44:21 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47352092
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 21:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarop precies?
daar wordt ook serieuse onderwerpen aangesneden die makkelijk kunnen ontsporen, gevalletje ingrid misschien?
  Admin vrijdag 16 maart 2007 @ 21:49:14 #178
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47352223
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 21:44 schreef Re het volgende:

[..]

daar wordt ook serieuse onderwerpen aangesneden die makkelijk kunnen ontsporen, gevalletje ingrid misschien?
Welnee, die meiden kennen elkaar al jaren, laat gaan.

Admin vrijdag 16 maart 2007 @ 21:55:11 #179
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47352413
Laten we alsjeblieft niet doorslaan naar het extreme, zo erg als het hier jaren geweest is is het absoluut niet meer.
Komop zeg, leuk Krea stuk, en er mag wmb in R&P wat meer onder konten geschopt worden en tegengas te geven, maar om nu te stellen dat heel R&P uit malloten bestaat gaat me ook weer tever.
Het is niet my cup of tea, als ik iets heb ga ik naar een dokter en als ik een leuke vent ontmoet stap ik er opaf.
Er kan, denk ik, eens door die medicatietopics gelopen worden, vaker doorverwezen worden, maar om iedereen nou naar het gesticht te suren gaat me tever

pi_47358297
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:40 schreef nozem het volgende:
Het zit je wel dwars he Kreator? Waar denk jij het recht vandaan te halen om mensen met een psychische stoornis labiele mongolen te noemen eigenlijk?
Ja, ik heb zelf het idee dattie hier met z,n kutkloon gewoon pseudo intelectueel aan het trollen is.

groetjes,
Lipton-Anubis.
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  Admin zaterdag 17 maart 2007 @ 08:07:04 #181
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47360767
Krea en kutkloon?
Neuh, Krea is gewoon kut, geen kloon

pi_47361266
Ik hou maar wijselijk m'n bek maar er loopt nog zo'n hoax topique hier, waar de TS zonder dat iemand (behalve LENUS) alle voorzetjes die hij eerder kreeg toegepast heeft in zijn verhaal. Vervolgens reageert hij dagen niet en komt hij alleen met 'specifieke' aanwijzingen en zogenaamde kleine hints. Dat is al 2 weken zo maar WAT er nu precies gebeurd is weet niemand. Van tevoren werden er zowat 2 boeken volgeschreven nu kreeg men slechts 3 regeltjes.

Sad man

Wel lachen, KLB aanhangers zijn rechter voor z'n raap imo.
JOHNNY HEITINGA
pi_47370561
quote:

[..]

Dat noemen ze misbruik van de vrijheid van menigsuiting.

groetjes,
IHVK
pi_47374427
Hij heeft wel het recht iedereen een mongool te VINDEN.

Beweren dat iemand een mongool is, is wat anders.

Tot zover advocatuur op de zaterdagavond
JOHNNY HEITINGA
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 maart 2007 @ 19:11:54 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47376144
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 08:07 schreef yvonne het volgende:
Krea en kutkloon?
Neuh, Krea is gewoon kut.
Er zijn mensen voor minder gebanned.
pi_47376227
Houden jullie elkaar heel terwijl ik een potje Worms Armageddon speel? Dan lees i kdaarna even bij.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 maart 2007 @ 19:16:18 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47376309
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 01:21 schreef Lipton-Anubis het volgende:

intelectueel
.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:40:53 #188
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_47377373
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Houden jullie elkaar heel terwijl ik een potje Worms Armageddon speel? Dan lees i kdaarna even bij.
gamende modjes
het begin van die einde
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Admin zaterdag 17 maart 2007 @ 19:51:07 #189
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47377813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er zijn mensen voor minder gebanned.
Ja, jij, ooit voor zo'n kuttopic als deze in R&P :")

pi_47378171
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, jij, ooit voor zo'n kuttopic als deze in R&P :")
Onthoud jij alle bans?
JOHNNY HEITINGA
  Admin zaterdag 17 maart 2007 @ 20:00:24 #191
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_47378189
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:59 schreef Camplo het volgende:

[..]

Onthoud jij alle bans?
Jep, en ik ken Krea's oevre onderhand

Official ESF Kreviewer zaterdag 17 maart 2007 @ 20:42:01 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47379613
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 20:00 schreef yvonne het volgende:
Jep, en ik ken Krea's oevre onderhand
Ik zal je versteld doen staan met mijn originele post-toekomst.

Groetjes,

Krea.
pi_47380003
Het is maar waar je je druk over maakt...
Communisme is okay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')