hoezo bijna??? die is toch doodquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt me niet nodig te herinneren aan een tijd waarin het ook finaal uit de hand liep met een user die zichzelf bijna doodvrat aan pilletjes en dat hier even kwam mededelen.
Verkapt "ik-heb-de-documantaire-gezien" topicquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt me niet nodig te herinneren aan een tijd waarin het ook finaal uit de hand liep met een user die zichzelf bijna doodvrat aan pilletjes en dat hier even kwam mededelen.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Weet je, ik ga iets raars doen.
Ik ga je gelijk geven.
Bestaat dat topic nog? Geen idee waar je het over hebt nl.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
hoezo bijna??? die is toch dood
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Weet je, ik ga iets raars doen.
Ik ga je gelijk geven. Ik kom er zo op terug though, even m'n emo-tv afkijken.
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:12 schreef Nosh het volgende:
Je hebt een punt, en ik reageer hier later even. Ook n.a.v. het, inmiddels gesloten, Frau. P. -topic.
Virusje onder de leden, dus ik kijk er morgen even naar.
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.
Het is voor de verandering eens een serieuze poging tot discussie mijnerzijds, dus ik wacht de reacties rustig af.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.
Oy, ik heb een nieuwe tv-serie ontdekt en Nosh is langzaam aan het afsterven. Geef ons tijdquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
het ís ook een lastig onderwerp inderdaad.
Kusje voor Nosh!quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Op dit moment is het negeren van de antiperistaltische maagbewegingen een grotere uitdaging dan hier reageren. En dat is zonde, want er wordt hier best iets zinnigs gezegd. Dus vandaar.
Het aanmoedigen van zware medicatie, borderline-chat-reeksen, depressie-adviezen en ander medisch advies, dat gewoon bij een arts of bij een professional thuishoort, zelfmoordtopics. Eigenlijk gewoon alle zaken die je als anonieme leek op een forum niet kunt behandelen, adviseren of zou moeten kunnen aanmoedigen; zaken die bij professionele hulpverleners thuishoren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef Echo99 het volgende:
Geef eens aan dan wat volgens jou niet kan...
Jezus man, doe niet zo tam. Gooi er dan een kankerturk ofzo tegenaan, dit is ook niets. Het Fok-equivalent van een beetje met je halve stijve tegen een mokkel aanschurkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Kreator het volgende:
@CClown: Ja helder. Het was makkelijker geweest als je het gewoon niet met me eens was trouwens, dan viel er nog wat te discussieren. Nu kan ik alleen maar zeggen: Ik hoop dat dat pad dan ook een keer daadwerkelijk actief wordt ingezet.
En ik heb wel suggesties (zie plaatje boven, of zie mijn rechten-gebrek), maar ik denk niet dat die in de lijn der wensen van fok liggen.
Klopt, helaas. Net als de honderdduizend verschillende omslachtige manieren om aan relaties te komen of relaties te onderhouden. De maatschappij ligt momenteel op het emotionele niveau van een Asperger. Alles wat niet 100% standaard is moet onderdrukt worden met medicatie. Jammer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Xennia het volgende:
Iemand die een dipje heeft, heeft meteen een depressie. Iemand die na 2 weken nog steeds niet over zijn relatie heen is moet naar de huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog.
Volgens mij is het niet alleen een tendens op fok, maar in de gehele samenleving.
Mijn vriendin is psycholoog. Dat is geen toeval.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:32 schreef Christine het volgende:
Misschien moet je eens naar een psychiater. Die heeft er fantastische medicijnen voor.
Toch niet dat meisje van 12quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn vriendin is psycholoog. Dat is geen toeval.
Als je problemen hebt, moet je er gewoon een topic over openen. Er zijn vast wel praatgroepjes voor. Or Ritalin.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
een beetje met m'n halve stijve tegen een mokkel aanschurken
En zo niet, dan kan je dáár weer een topic over openen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je problemen hebt, moet je er gewoon een topic over openen. Er zijn vast wel praatgroepjes voor. Or Ritalin.
Ja, ik vond het al raar dat ik de enige hier ben zonder borderline.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:27 schreef Xennia het volgende:
Iemand die een dipje heeft, heeft meteen een depressie. Iemand die na 2 weken nog steeds niet over zijn relatie heen is moet naar de huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog.
Volgens mij is het niet alleen een tendens op fok, maar in de gehele samenleving.
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandigquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo. Ok, R&P heeft dus een probleem. Eigenlijk best fijn dat je het nu aansnijdt, want ik was er voor mezelf al een week of twee mee bezig. R&P is mij ook te krasserig momenteel. Er moet een flinke mentaliteitsverandering komen hier, daar ben ik me haske van bewust. Maar het plan om dat voor elkaar te krijgen is niet zo 1, 2, 3 uit de mouw te schudden (al weet ik zeker dat jij een aantal suggesties hebt). Ik ben er echter wél mee bezig.
Wat moet er veranderen? R&P begint, zoals je iets minder subtiel zegt, een groep te worden waarin mensen elkaars problemen aan lijken te sterken of waarin mensen zichzelf gaan anaylseren én diagnoses stellen. Er is een negatieve spiraal waarin topics lijken te verdwijnen.
Even dit vooropgesteld: ik vind dat topics over psychische problemen of medicatiegebruik hier prima kunnen. Máár dat er iets moet gebeuren in het verloop van die topics ben ik met je eens. Neem bijvoorbeeld het topic over medicatiegebruik, prima dat mensen ervaringen uitdelen. Maar net zoals dat mensen kritiek van de mods krijgen als ze lopen te zeuren dat het niet nodig is, zouden we meer moeten letten op mensen die andere mensen eigenlijk ziektes en medicatie aanpraten. Ervaringen uitwisselen prima, maar of de medicatie wel of niet nodig is is niet aan ons om te beslissen. Meer van dat soort onderwerpen gaan binnenkort onder de loep gegooid worden, geen zelfanalyses, geen aanstellerij.
Verder moet er nog iets gebeuren: De P in R&P moet weer voor Psychologie gaan staan, in plaats van Problematiek. Meer discussies over psychologie als wetenschap, meer interessante topics. Een plan dat in die richting bestaat is een reeks die ik binnenkort op ga zetten, om over stukjes uit Psychologie Magazine te discussiëren. En dan niet zo van 'HE DAT HEB IK OOK' maar meer de informatieve, wetenschappelijke kant van dingen bekijken.
Jammer genoeg ben ik momenteel ook érg druk met dat kleine beetje leven dat ik buiten Fok heb, en heb zodoende besloten om het modden tijdelijk uit handen te geven. Daartegenover staat wel dat ik actief aan het nadenken ben hierover, en dus ook opensta voor suggesties. Ik kan nog zo hard proberen hier iets van te maken, het moet iets zijn waar users aan mee willen werken.
Dus.
En dan moeten ze hier nog langs een doktor en daar kunnen ze zo maar doenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja, ik vond het al raar dat ik de enige hier ben zonder borderline.![]()
Maar serieus:
Ik vind het topic over medicijngebruik waarin ervaringen worden gedeeld ook niet kunnen eigenlijk. Er worden daar adviezen gegeven als 'probeer eens slaapmiddelen'. Het enige advies wat er gegeven mag worden in mijn optiek is: 'vraag het je huisarts.'
Ik zie het bijvoorbeeld ook in WGR, mensen geven elkaar volslagen idiote en onware 'juridische' adviezen, die ook helemaal verkeerd uit kunnen pakken.
Dat heb ik ook al eens geopperd, om het psychologie samen te voegen met het 'medische' deel van LIF, en het relatiegedeelte zonodig dan met SEX. Probleem hierbij was, dat men weinig zin heeft in een 'zelfdokter-forum' en het risico zit erin dat het met die opzet wel snel die kant op zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandig
Had jij ook zo'n Groundhog Day gevoel?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
hoe kun je nou in godsnaam psychologie wetenschappelijker benaderen als je het tussen de vreemdgaan en eerste keer neuken topics probeert op te zetten. Probleem is dat je altijd mensen hebt die psychische of psychiatrische klachten hebt en mensen hebt die daar over willen discussieren maar dan kun je dat beter buiten een licht topic als relaties plaatsen, lijkt me wel zo verstandig
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:25 schreef Reese het volgende:
kijk ook eens in [Discussie] Mind Body en Living subfora
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:41 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het topic over medicijngebruik waarin ervaringen worden gedeeld ook niet kunnen eigenlijk. Er worden daar adviezen gegeven als 'probeer eens slaapmiddelen'. Het enige advies wat er gegeven mag worden in mijn optiek is: 'vraag het je huisarts.'
tís geen makkelijke keuze natuurlijk, zelfdokteren kan je in de hand houden door een goed beleid op te zetten. Door het in een serieuzer forum neer te zetten kun je gewoon duidelijkere regels maken en daarmee meer duidelijkheid creeeren naar de users toe. Maak het maar wetenschappelijker, want dat is deze problematiek ook en gewoon wegfrommelen om het er nooit meer over te hebben helpt natuurlijk ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens geopperd, om het psychologie samen te voegen met het 'medische' deel van LIF, en het relatiegedeelte zonodig dan met SEX. Probleem hierbij was, dat men weinig zin heeft in een 'zelfdokter-forum' en het risico zit erin dat het met die opzet wel snel die kant op zou kunnen gaan.
Maargoed, deze discussie is zeker niet nieuw voor R&P, er lijkt geen enkele aanpak echt de juiste te zijn. Waar het aan ligt... misschien heb je voor R&P hele goede mods nodig, die 24-7 aanwezig zijn en overal met de neus bovenop kunnen zitten, en blijven zitten. Vindt die personen maar eens.
uhmmm ja, ik had het gevoel dat het gewoon een keer flink uit de klauwen gaat lopen, en dat zal het ook zeker weten gaan als er niet serieus naar wordt gekekenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Reese het volgende:
[..]
Had jij ook zo'n Groundhog Day gevoel?![]()
[..]
Dat werd een paar jaar geleden ook al geroepen, maar het is er nooit van gekomen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:55 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmm ja, ik had het gevoel dat het gewoon een keer flink uit de klauwen gaat lopen, en dat zal het ook zeker weten gaan als er niet serieus naar wordt gekeken
ik ben me zijdelings met dat topic gaan bemoeien omdat er inderdaad mensen waren die toch adviezen gingen geven (gevalletje direct stoppen met medicatie) en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Aan de andere kant kan ervaringen uitwisselen wel een goede impuls gevenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Christine het volgende:
[..]
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?
Jij voelt je aangesproken door de TT?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef k_i_m het volgende:
Okee, okee. Ik ga hier wel weer vaker posten.
quote:
Top, dan ga ik meer lezenquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:59 schreef k_i_m het volgende:
Okee, okee. Ik ga hier wel weer vaker posten.
Die lijn is inderdaad heel erg dun. Het vervelende van zo'n centraal medicijnentopic is echter dat er altijd mensen zijn die er 'ideeen' gaan opdoen bij mensen die ervaringen uitwisselen. En dat is een kwalijke zaak, aangezien mensen nogal eens wat aannemen van een niet-deskundige.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:52 schreef Christine het volgende:
Ervaringen uitwisselen is wat anders dan advies vragen. Ikzelf vind/vond het een fijn topic om bijvoorbeeld even van een 'lotgenoot' te kunnen horen dat bepaalde bijwerkingen echt voorbij gaan na een paar dagen. Verder neem ik aan dat iedereen toch wel verstandig genoeg is om bij serieuze problemen echt even langs de huisarts te gaan, en nooit zelf maar wat aan te modderen op basis van wat adviezen die je krijgt van een stel nitwits op een internetforum?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |