abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:37:57 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273262

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 56!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:41:31 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273379
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47273461
ik heb stage en daardoor heb ik nu juist minder tijd
pi_47274404
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik fiets op een Jan Jansen racefiets, met zo'n gebogen stuur dus. Hij staat nu boven op de Tacx (zo'n standaard die je achterwiel op een rolding zet, kun je binnen fietsen), maar hij is nog niet buiten geweest dit jaar. Kweenie of ie dat wel komt, ik gebruik hem niet zo vaak meer. Komt natuurlijk ook omdat ik op kamers woon door de week en dat ding bij mijn ouders staat. Mijn pa fietst er wel op. Het is alleen wel ongelofelijk saai, net zo saai als steppen. Tv erbij is dus wel handig.

En door de week op een oude fiets die ik met wat spuitbussen heeel mooi gemaakt heb!
pi_47275571
quote:
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Ik heb een studentenbrik en een 'goede fiets'. Mijn goede fiets is een hybride met 24 versnellingen, geen echt snelle fiets dus. Ik gebruik hem voor toertochtjes en fietsvakanties (met veel bagage enzo). Het gaat mij niet echt om de snelheid. Met lagere snelheid geniet ik gewoon meer van de omgeving. Uiteindelijk is mijn energieverbruik bij dezelfde snelheid natuurlijk hoger dan op een racefiets
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47276027
quote:
Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?

Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
Ik ben schilder, dus ik kan tijd vrijmaken wanneer ik daar zin in heb. (héérlijk, die vrijheid!!) Wel heb ik samen met nog iemand een galerie en daar werk ik gemiddeld 2 dagen in de week, dan kan ik alleen 's avonds gaan, maar dat vind ik ook niet erg. Heb net een uurtje stepshape gedaan. Lastige stapjes, maar wel een leuke les.
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:01:12 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_47276250
quote:
op een gammele oude Gazelle, en op de Spinning-fietsen van de sportschool

en ik kan tijd vrijmaken om te sporten omdat mijn opleiding op dit moment heel rustig is. echter, 2 april begint mn stage, en die is 40 uur in de week. dan moet t sporten ff op een laag pitje, want ik moet daarnaast ook nog gewoon werken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47276451
Ik ben met mijn bachelorscriptie bezig, en heb daarnaast 4 uur college per week (volgend blok maar 2), heb dus voldoende tijd om zelf in te delen

en over het fietsen: ja, fietsen is zo lekker 's avonds als het langer licht blijft en wat warmer is... samen met een leuk iemand fietsen en dan de zon zien ondergaan terwijl je lekker in het weiland ligt *zwijmel*
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47276573
het is wel lekker dat je jullie zoveel tijd hebben op het moment om te sporten
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:18:33 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47276901
Oh, en ik maar denken dat iedereen hier een superhippe mtb met 27 versnellingen had . Ik heb me bedacht: ik ga toch geen fiets kopen (goede fiets = duur, ik word hoorndol van alle verschillende types etc), maarrrrrr.... er staat nog een mtb hier in de schuur. Vrijwel nooit gebruikt. Is van een huisgenoot van me, die heeft hem eens van z'n pa gekregen die hem weer gratis bij een zakelijke transactie had ontvangen. 21 versnellingen zitten er geloof ik op. Ik mag er van m'n huisgenoot op fietsen, dus ik breng hem van de week even naar de fietsenmaker voor een check.
Kan best zijn dat hij over een jaar uit elkaar valt dan, maar dan heeft 'ie toch nog een nuttig leven gehad .
M'n gewone fiets moet ook even gecheckt worden. Eén van de trappers zit steeds vast, de remmen werken niet meer naar behoren (en dat is niet zo handig als je zo snel fietst als ik) en het zadel is aan pulp.

Ik was vandaag trouwens even in de stad om een trainingsbroek te kopen. Eerst naar Scapino en Bristol. Ze hadden óf lelijke broeken óf veel te groot. Heb toen bij Aktiesport een hele mooie le coq sportif aangehad (met zo'n 'binnenbroek' met gaatjes, ben ff kwijt hoe dat heet) en ik trek die maat L aan, maar was véél te groot en verder hadden ze alleen nog maar XL en maat S. S leek me iets te enthousiast . Dus ik ga morgen eens bij een ander filiaal van Scapino kijken aan de andere kant van de stad om te kijken of ze daar nog een M hebben liggen van een fatsoenlijke broek.

Wel grappig, hoor: zo pas je nergens in en zo is alles te groot . Was het met alle soorten kleding maar zo .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:22:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277052
Ik haal alles bij Perry Sport, ik slaag altijd met t merk INQ (is volgens mij ook hun eigen merk). misschien ook iets voor jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47277072
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:25:31 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277162
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
ik vind het praten over fietsen en hardlopen leuker . Nou, fietsen ga ik mee beginnen als de fiets dus opgeknapt is en als het een beetje goed weer is. Helaas slaat het dit weekend weer om .
En hardlopen ga ik doen als ik 77 kilo ben. Dan ben ik nog 5 kilo te zwaar en dat lijkt me een mooi moment om te beginnen. Ik hoop met het fietsen m'n lijf een boost te geven, net als met het wandelen vorige week .

Nee, ik heb die S niet aangepast, want ik stond alweer in m'n kloffie buiten. Niet zoveel zin in dus . Had ook niet verwacht dat die L niet zou passen. Zal morgen eens kijken of ik niet alsnog een S aan zal doen.

Ik vind dat ze maar lelijke broeken hebben tegenwoordig. Ik heb nu een adidas met witte strepen aan de zijkant en dan aan de onderkant een ritsje. Die hebben ze tegenwoordig nog maar weinig (kom ze zelden tegen). Allemaal glansbroeken met rechte pijpen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47277292
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:30:34 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277367
ik heb een niet-glans broek hoor
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:32:48 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277455
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
zaterdag: 50 % kans op regen
zondag: 70 % kans op regen

bron: nu.nl

Ik ga even tv kijken in bed (lekker gedoucht, pyjama aan ).
Niet meer actief op Fok!
pi_47277672
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
pi_47278347
daar lijkt het wel op
pi_47278879
heheheh verdacht
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:16 #20
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47279224
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
pi_47279382
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
pi_47279515
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef conleche het volgende:
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
Hahaha.. hallo! Die afspraak wordt waarschijnlijk binnenkort gemaakt haha.. maar Sylvana d'r internet ligt eruit (haar huisbaas had de rekening niet betaald ofzo?) dus kan ze even niet bij-posten, en ik had nog geen tvp geplaatst hier dus post nu pas...
pi_47279583
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:22 schreef Tangarine het volgende:
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
en dat is een probleem?
pi_47280006
Alweer een nieuw topic!

Ik heb besloten dat ik morgenochtend maar weer even een college ga skippen om te gaan sporten. Ik voel me echt niet lekker bij het idee dat ik de hele week niet meer zou kunnen gaan.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47280323
He, ik ben nieuw hier. Ben zelf vandaag begonnen met een poging om 12 kilo af te vallen. Net 1 uur wezen sporten, heb een fitnesskaart gekocht voor groepsfitness lessen. Toch heb ik zeker 6 jaar niet gesport. Ben misschien daarom ook zeker de laatste 3 jaar 12 kilo mee aangekomen. Ik was helemaal gesloopt na zo'n uurtje Body Shape (30 min aerobic en 30 min bbbb)Woow wat een inspanning! Ik wil het wel doorzetten, ook omdat het een groepsles is lijkt het mij wel te doen. Beter dan alleen op een lopende band te rennen. Zijn er meer die aan Body shape doen? en wat is jullie ervaring!

Oh ik ben 23 ( vrouw) 1.73 en nu 84 kilo. Mijn streef is 72 kilo (12 kilo dus) Om een kleine indicatie te geven op mijn 19e woog ik 67 kilo en had maatje 38. Heb natuurlijk altijd wel stevige benen en billen gehad en wil proberen mijn oude figuur (grotendeels als het kan)terug te krijgen.
pi_47280440
welkom carpediem23
je bmi is 28 dus eigenlijk hoor je in het dieettopic
pi_47280580
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en dat is een probleem?
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah
pi_47280636
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:50 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah
er zijn ergere dingen he
pi_47284993
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
pi_47285381
Als je het niet kan vinden ben je hier ook niet echt onwelkom hoor.

Vandaag heb ik alleen wat gelopen (naar college & terug), dat was mijn lichaamsbeweging wel. Maar ik moest dan ook een grote opdracht afmaken (net af).

En nu ga ik, net als Viking 84, in m'n bed liggen.

Tot morgen!
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_47285472
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef carpediem23 het volgende:
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
Dieetclub heet het, ook in Lifestyle.

Ontopic: ik heb ook nauwelijks beweging gehad vandaag. Maar goed, ik heb ook nog geen 1300kcal binnengekregen met eten, dus ik hoop dat ik toch nog wat afval.
  donderdag 15 maart 2007 @ 06:30:52 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47290142
@ carpediem:

het is ok als je hier post (doe ik ook met m'n BMI van 27,1), maar als je jezelf in het lijstje zet, word je in het lijstje van dieetclub gezet, want zo zijn de regels .

Ik ben alweer wakker, zoals jullie zien en pas om een uur of 8 / half 9 komen de eerste slaperige gezichtjes pas tevoorschijn, denk ik . Ik heb zin in de zomer. Dan ga ik om 6 uur eruit, tot 8 uur fietsen, douchen en dan naar stage .Zou ik nu ook al wel kunnen doen als m'n fiets gecheckt is. Lijkt me wel vet. Nog geen fietsende bejaarden op de weg op dit tijdstip.

Nu kan ik tot 11 uur een beetje uit m'n neus gaan zitten eten, want dan heb ik pas college . Miss dat ik m'n fiets straks al even weg breng.

[ Bericht 58% gewijzigd door Viking84 op 15-03-2007 06:45:31 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_47290166
tsk tsk tsk je onderschat mensen (al op van 6u )

ik zit hier blijkbaar ook al enkele topics achter, het gaat snel

ik heb wel al enkele keren gezondigd maar ik moet zeggen ik heb daar ook een aangenaam bijverschijnsel bij ontdekt... als ik dan zoiets van een stukje taart of frietjes ofzo heb gegeten kan ik de dagen nadien geen ongezond eten meer ruiken of zien

op deze manier wordt het leven wel gemakkelijker

ik ga nu snel even enkele documenten gaan afgeven op het station
pi_47290562
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
pi_47290601
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:09 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
pas maar op, daar gaat je geld

Ik ga even douchen, en dan naar de supermarkt wandelen om nieuwe muesli te halen voor m'n ontbijt!
pi_47290636
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:12 schreef Tangarine het volgende:

[..]

pas maar op, daar gaat je geld
maar daarvoor mocht jij toch mee
pi_47290677
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:34:47 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47290825
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:20 schreef Tangarine het volgende:
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
ik ga woensdag dagje amsterdam doen . Hopelijk is het weer dan niet al te slecht . Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 09:00:53 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_47291202
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Een heel informatieve site over Stretching is deze. Lees m maar eens door, er wordt ook uitgelegd hoe je bepaalde oefeningen kan doen.
Yoga en Pilates zijn oefeningen die je op de sportschool kan doen.
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik ga woensdag dagje amsterdam doen . Hopelijk is het weer dan niet al te slecht . Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Moet je ook echt even langs de Lush-winkels daar, voor lekkere zeepjes Kan je jezelf verwennen!
pi_47291229
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.

Ik heb gister 2 uur gesport! Half uur fietsen naar het zwembad, uurtje zwemmen en een half uur terugfietsen. En opeens stond de weegschaal ook op 66,4.

Ik ga er weer een gezonde dag van maken! Met 1,5 liter water, het is me nu al een paar dagen achter elkaar gelukt om genoeg te drinken, denk dat ik daarom af ben gevallen, ik houd minder vocht vast.

Ik heb ook nog een probleem: Op mijn kamer snoep ik nooit, want ik koop geen snoep en koek (behalve ontbijtkoek). Maar bij mijn ouders en bij mijn vriend kom ik paaseitjes, gevulde koeken, toastjes met allerlei lekkers, borrelnootjes, en ga zo maar ff door tegen. Het is zo moeilijk, maar ik kan het niet altijd weerstaan. Ook drink ik daar meer vruchtensap, suiker dus. En ik weet dat het slecht is, en dat ik daarmee niet afval maar aankom, maar toch kan ik er niet altijd afblijven.....
Heb al vaak zat gezegd dat mijn vriend geen gevulde koeken moet kopen en dat mijn moeder niet elk weekend een taart inelkaar moet flansen, maar ze luisteren niet!
Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:05:29 #41
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47291289
Goedemorgen!
Gister zou ik ga sporten maar daar is niks van gekomen was pas om half 9 thuis!!

Ik vind het wel jammer dat ik elke dag van 07.00 to 19.00 uur van huis ben. Dus echt sporten lukt nooit. Meestal pas na 8 uur.

Ik ga volgende week beginnen met pilates!!
The girl that lost her mind
pi_47291369
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:

Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 09:11:14 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_47291387
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.
kheb al een linkje gegeven van een leuke site
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:20:05 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47291539
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".

Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Niet meer actief op Fok!
pi_47291998
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet. Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet. Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/groente-achtigs achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...

Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
quote:
Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
pi_47292039
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:45:27 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47292073
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet. Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet. Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/voedzaams achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...

Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
[..]

Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
Ja, dat is waar.
Alleen heb ik bepaalde dingen sowieso al nooit willen eten en nu heb ik er een goed excuus voor: slecht voor de lijn .
En ze leert het wel, hoor . Toen ik net begonnen was, kwam ze met een gebakje met slagroom. Gelukkig liet ik het gebakje op de grond vallen (niet expres hoor, maar dat geloof je vast niet ), waardoor de slagroom aan de vloerbedekking bleef plakken. Smakelijk hapje voor de kat dus. Er was dus maar weinig van het gebakje over en ik heb het dus toch maar opgegeten .
Vorige week kwam ze echter met een plak indische cake. Kijk, dat is nou al een stuk beter .
En we eten bijna standaard aardappelen met spinazie en een ei als ik kom .
Niet meer actief op Fok!
pi_47292130
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Daar heb ik ook een paar oplossingen voor: (1) doe boodschappen voor je vader, (2) kook zelf, of (3) nodig je familie vaker uit bij jou thuis. (Dat laatste is inderdaad moeilijk te doen als je in een studentenhok woont.)
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:48:59 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47292168
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
Ik ben eigenlijk heel stom. Ik koop regelmatig pakjesmeuk en dan maak ik het precies zo klaar als op het pakje staat. Vaak staat er niets over groente op, maar ik heb zelf natuurlijk ook een stel hersens en kan me best bedenken dat ik prima een zak roerbakgroente met een conimexgerecht kan mengen. Dus nu doe ik er standaard groenten in. Op deze wijze eet ik in ieder geval 4 tot 5 keer per week genoeg groente 's avonds. Als ik niet aan de 200 gram kom eet ik een paprika (al is het de vraag of dat groente is) of worteltjes. Moet wel zeggen dat ik 1 keer per week pasta eet met zo'n 500 gram groente. Dat compenseert wel weer voor de dagen dat ik geen / weinig groente eet, al gaat die vlieger vast niet op .
Niet meer actief op Fok!
pi_47292447
Goeiemorgen vroege vogels! Ik vind het niet zo moeilijk om nee te zeggen tegen taart e.d. Nietdat ik het niet heel lekker vind, maar als ik daar aan ga beginnen terwijl ik wil afvallen, dan is het einde zoek. Dus ik zeg gewoon keihard nee en als iemand daar moeite mee heeft, pech dan, het gaat niet op hún heupen zitten, tenslotte. Waar ik veel meer moeite mee heb als ik soms alleen thuis ben en ik heb een aanval van lekkere trek, dat ik dan plots een beschuitje ga eten met boter en suiker (het enige zoet wat ik nog in huis heb i.v.m. mensen die suiker in hun koffie nemen). En dan is het hek van de dam en eet ik zo 5 of 6 beschuiten weg. Ik heb dat deze periode nog niet gehad gelukkig, maar dat voelt daarna behoorlijk rot!

Mijnheer Conleche wilde ook wat kilo's kwijt en besloot met me mee te doen. Dat ging 2 dagen goed , maar gisteravond was hij nog in Belgie en ik in Amsterdam, dus hij moest voor zichzelf koken, hij had kabeljauw met groentenpuree gemaakt, maar naar eigen zeggen was het niet te eten. Is toen naar de keuken gegaan en heeft gegeten: 3 appelcakejes, 3 boterhammen met boter en pindakaas en als toetje 4 plakken ontbijtkoek met boter. Nou dat gaat lekker dan!
pi_47292495
Hé jullie posts klinken zo gek nog niet.
Ik moet er maar eens wat meer op hameren dat er geen koekjes in huis moeten komen, dat is ook beter voor het buikje van mn vriend en ook voor mijn ouders. Ik ga het net zovaak zeggen totdat het er eindelijk inzit. Heeft mijn moeder ook bij mij gedaan; ze zei 100000x dat ik te dik was, totdat ik het zelf ook geloofde. Ze had daarin wel gelijk trouwens.... Maar ik wilde het niet zien. Nu wel!
pi_47292756
ik ben al jaren bezig om ervoor te zorgen dat mijn vader gezonder gaat eten... maar zolang hij het niet inziet of wil, zal het ook niet gebeuren.. maar als hij hier komt eten, is het iig wel gezond
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:26:32 #53
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47293076
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:09 schreef Viking84 het volgende:
,

sorry hoor, beschuit, maar ik vind het een beetje irritant als hier mensen komen die dan 1 keer even vertellen hoe we moeten afvallen (alsof wij dat niet weten) en zich dan niet meer laten zien.
Just trying to help
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_47293198
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:26 schreef beschuit het volgende:

[..]

Just trying to help
Bedankt voor het proberen, maar de mensen hier zijn zo intensief met afvallen bezig dat ik niet denk dat jij nog iets kunt vertellen wat hier nog niet ter sprake is gekomen.
Iedereen weet: afvallen is minder binnenkrijgen dan je verbruikt. Dan kun je dus twee dingen doen: minder binnenkrijgen en meer verbruiken, op een gezonde manier. Dat doen wij dus ook. Voor de rest gebruiken we dit topic vooral om ervaringen uit te wisselen en elkaar morele steun te geven.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:31:21 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47293212
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:26 schreef beschuit het volgende:

[..]

Just trying to help
je bedoelt het vast ook goed, maar we zitten in deeltje 57 inmiddels, dus we weten het inmiddels echt wel of juist niet, zou je kunnen zeggen, aangezien we zoveel deeltjes nodig hebben . Dit topic is echter ook bedoeld om elkaar op te peppen en ervaringen uit te wisselen
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:32:00 #56
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47293231
i stand corrected Probeerde echt niet betweterig over te komen ofzo.
Heel veel succes allemaal!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:37:48 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47293387
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:32 schreef beschuit het volgende:
i stand corrected Probeerde echt niet betweterig over te komen ofzo.
Heel veel succes allemaal!
dank je .
Niet meer actief op Fok!
pi_47293625
Ik was gisteren trouwens bijles aan het geven, en toen werd er een zak stroopkoeken voor mijn neus gezet. Even dacht ik nog "zal ik er eentje nemen?" maar toen ik op het zakje zag dat er 184kcal in één koek zitten, hoefde ik meteen niet meer. Zo wordt het best makkelijk om ongezonde dingen te laten staan.

Toen ik nog punten telde at ik liever minder van iets ongezonds dan veel van iets gezonds, maar daar ben ik toch van teruggekomen. Het is veel makkelijker vol te houden als je gewoon op regelmatige tijden gezonde dingen eet. Geen extreem magere dingen, maar normaal eten waar niet al te veel calorieën in zitten én die je suikerspiegel niet al te erg laten schommelen, zodat je niet alleen maar meer honger krijgt. Mijn moeder heeft een tijdje alle suiker weg moeten laten uit wat ze at, en die is ontzettend afgevallen terwijl ze daarvoor ook al heel gezond at maar gewoon vanwege haar leeftijd niks meer kwijt kon raken. Je suikerspiegel reguleert mede je eetmotivatie, dus volgens mij is het best wel belangrijk om die stabiel te houden.
Daar zijn zelfs diëten op gebaseerd. Ik ben een beetje allergisch voor al die diëten die beweren dat ze dé magische formule gevonden hebben, maar het kan natuurlijk geen kwaad om hun goede inzichten te 'lenen'.

Wat een inzichten opeens...
pi_47293719
Ik heb trouwens weer eens Danoontjes (de nepversie van AH) in de vriezer gezet. Jeugdsentiment.
In zo'n groot toetje zitten 100kcal, voor een ijsje is dat nog best te doen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:58:56 #60
57434 Marloes
Digital Love
pi_47293995
Ik keek gister toevallig ''Je echte leeftijd'' en daarin ging Sonja Bakker een soort taart maken.. Perziktaart.. het zag er wel lekker uit en er zaten ''maar'' 160 kcal. in per punt
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_47295001
Ik doe uit principe niets Sonja Bakkerigs
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 11:40:24 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_47295340
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:49 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb trouwens weer eens Danoontjes (de nepversie van AH) in de vriezer gezet. Jeugdsentiment.
In zo'n groot toetje zitten 100kcal, voor een ijsje is dat nog best te doen.
hoera, met ijsstokjes
pi_47299469
Hadden jullie daarvoor ook de afvallers gezien? 5 kg per week afvallen werd met veel applaus ontvangen. Je kan mij niet wijsmaken dat dat goed afvallen is.

Ook maakte mevrouw Bakker een hele kromme vergelijking over chocolade en eierkoeken. Het vetgehalte van 2 repen vergeleek ze met dat van 72 eierkoeken. Vervolgens deed ze alsof je dus net zo goed 72 eierkoeken kon eten als 2 repen chocla. 100 gram eierkoek bevat echter 300 kcal en in dat licht is het helemaal niet ZO veel beter dan chocolade (500 kcal ofzo?).
Het mooi kotsende meisje.
pi_47301172
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen extreem magere dingen, maar normaal eten waar niet al te veel calorieën in zitten én die je suikerspiegel niet al te erg laten schommelen, zodat je niet alleen maar meer honger krijgt. Mijn moeder heeft een tijdje alle suiker weg moeten laten uit wat ze at, en die is ontzettend afgevallen terwijl ze daarvoor ook al heel gezond at maar gewoon vanwege haar leeftijd niks meer kwijt kon raken. Je suikerspiegel reguleert mede je eetmotivatie, dus volgens mij is het best wel belangrijk om die stabiel te houden.
Ik denk dat ik dit wel met je eens ben. Maar wat voor producten laten je suikerspiegel erg schommelen? Zijn dat de zgn 'snelle' koolhydraten? Je kunt dus beter langzame koolhydraten zoals in volkorenproducten eten om je suikerspiegel stabiel te houden?
Enne, wat is het verschil tussen gewone suiker en rietsuiker dan? Las ik ergens in het vorige topic iets over, maar ik weet niet meer van wie.

Zojuist net heeeeeeerlijk geskeelerd, ben een uur weggeweest en nou ben ik moe.
pi_47301890
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dit wel met je eens ben. Maar wat voor producten laten je suikerspiegel erg schommelen? Zijn dat de zgn 'snelle' koolhydraten? Je kunt dus beter langzame koolhydraten zoals in volkorenproducten eten om je suikerspiegel stabiel te houden?
Daar hebben we de Glycemische Index voor. Als je er trouwens echt op wilt gaan letten, dan controleer je standaard alle verpakkingen in de supermarkt. Ik eet bijvoorbeeld geen voorverpakte vleeswaren meer, want daar is vrijwel altijd dextrose aan toegevoegd. Eten bereiden uit pakjes doe ik ook al tijden niet meer. En m'n smaaksensatie is er voorwaar op vooruit gegaan. Het bevalt me erg goed.
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:02:58 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47302221
Zo, ik ben ook weer terug .

Flink wat gefietst vandaag, moest van alles doen. M'n trapper zat onderweg steeds vast. Zo irritant en ook nog eens gevaarlijk. Ga hem zo ff naar de fietsenmaker brengen. Hopelijk kan ik hem dan morgenmiddag weer ophalen.

Het alarm ging ook af bij de Trekpleister. En niet 1 maar 2 keer, toen ik erin ging en toen ik eruit ging . Ik had al deo en shampoo bij een andere winkel gehaald, misschien heeft het daarmee te maken?

We eten vanavond burrito's. Gezond is anders, maar ze zijn wel lekker . Ik had eigenlijk nog een smoothie mee willen nemen van de AH, maar dat heb ik maar niet gedaan, aangezien ik vandaag al genoeg calorieën binnen krijg .
Niet meer actief op Fok!
pi_47303119
Skeeleren vind ik eigenlijk wel een heel goed idee. Als kind vond ik het fantastisch, misschien ben ik het nog niet helemaal verleerd. Toch maar eens mijn oude skeelers gaan opzoeken bij mijn ouders.
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:42:18 #68
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47303653
Woei, ik heb een baanje in het ziekenhuis gekregen.

Het is voor 4 uurtjes in de week en het is het simpelste werk dat je kunt doen, maar ik ben er heel blij mee...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47303984
ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik skeelers of skates ofzo wil kopen... is het moeilijk om te leren? Schaatsen kon/kan ik dus echt niet
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:56:56 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47304155
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:51 schreef Tangarine het volgende:
ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik skeelers of skates ofzo wil kopen... is het moeilijk om te leren? Schaatsen kon/kan ik dus echt niet
Ik heb ook skates en vorig jaar een skatecursus gevolgd. Het zal op zich wel niet heel moeilijk zijn om te leren, maar ik ben een schijtluis en ik had veel last van m'n enkels. Dus ik beleefde er niet veel plezier van . Rolschaatsen kan ik weer wel, gewoon schaatsen ook niet .

Oh ja, ik weet niet waar je woont, maar zoek eens uit of er een cursus wordt gegeven bij jou in de buurt? Dan kun je ws ook skates en helm en andere beschermdingetjes huren daar.

-edit- ha, groningen . Check deze link eens http://www.inlinesport.nl/
Niet meer actief op Fok!
pi_47304407
woei thanks, zal even kijken!

tja, ben een medeGroninger
pi_47305418
quote:
Het allermoeilijkst vind ik altijd het stoppen.
Ik knal altijd tegen lantaarnpalen en stoplichten aan, maar dat is goed, want dan schiet ik in elk geval niet per ongeluk een weg over waar allemaal auto's over rijden.
Vervelender is als er wel auto's aankomen en er geen palen zijn.

Zo, en nu op naar de sportschool. Daar heb ik afgesproken met een vriendin, maar ik denk dat ik dadelijk als we overgaan op de cardio maar voorstel om een flink eind écht te gaan fietsen, veel lekkerder nu!
pi_47306874
woei mezelf net opgegeven voor een skatecursus! Thanks Renske!
pi_47307074
Ik ga toch eens proberen om zo min mogelijk suiker te eten, en geen andere dingen die je ineens een suikerboost geven. Voor mijn moeder heeft het goed gewerkt. Bovendien vallen er zo al gelijk een heleboel ongezonde dingen af, dus baat het niet, dan schaadt het niet.

Stomme typo... Suiker en baden lijkt me niet zo'n goede combinatie.
pi_47307162
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ga toch eens proberen om zo min mogelijk suiker te eten, en geen andere dingen die je ineens een suikerboost geven. Voor mijn moeder heeft het goed gewerkt. Bovendien vallen er zo al gelijk een heleboel ongezonde dingen af, dus baat het niet, dan schaadt het niet.

Stomme typo... Suiker en baden lijkt me niet zo'n goede combinatie.
Moet je es opletten in de supermarkt, suiker zit echt in de meest onzinnige dingen waar je het niet verwacht...

Maar opzich werkt het wel ja, ik doe ook zo veel mogelijk mijn best het te vermijden
pi_47307297
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:21 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Moet je es opletten in de supermarkt, suiker zit echt in de meest onzinnige dingen waar je het niet verwacht...

Maar opzich werkt het wel ja, ik doe ook zo veel mogelijk mijn best het te vermijden
Ja, ik weet het. Toen mijn moeder het niet mocht eten, hebben we met man en macht geprobeerd om bijvoorbeeld broodbeleg te vinden waar geen suiker in zat (ze mocht toen ook nog eens geen zuivel, dus alle kaas viel ook al af). Da's nog verdomd moeilijk. Zelfs in zoiets als Sandwich Spread zit suiker.
Ik eet dan weer wel zuivel, alleen geen vlees. Maar goed, zolang je wel kaas eet, moet het op zich te doen zijn. Wel jammer van m'n appelstroop.
pi_47308005
quote:
Nou, als je niet kunt schaatsen is het wel lastiger, en heb je wel een cursus nodig waarbij je leert hoe je moet remmen, vallen, bochten rijden enzovoort. Ook heb je goede bescherming nodig, een helm is helemaal niet verkeerd en vaak verplicht bij zo'n cursus. Ik herinner me nog hoe mijn helm eruit zacht toen ik op mijn kop was gevallen -> in twee stukken.

Ik kan het zelf wel goed, omdat ik al tien jaar schaats en dus ook skeelertraining heb gehad. Maar het is echt leuk om te doen, je ziet eens wat van de omgeving en je wordt er best moe van, goed voor de bovenbeenspieren dus! Oja en je krijg er een mooie kont van Alhoewel dat bij mij dan weer niet opgaat geloof ik...
pi_47309321
zo ik ben weer terug uit amsterdam
niet veel gekocht , ze hadden niets leuks

vandaag wel raar gegeten
ontbijt:
cruesli balans met melk
peer

lunch
appel
beetje komkommer en paprika

avondeten
tomatensoep met een paar stukjes stokbrood

tussendoortjes
2 dropjes
pi_47310184
Nou, op de borrel net weer een beetje de fout in gegaan. Twee cola gedronken en een gehaktballetje gegeten. Iets anders drinken is erg lastig, want het was zo'n borrel waarbij er al allerlei drankjes klaarstaan op dienbladen. Dan is er alleen sap of fris (ik drink geen alcohol). Spa rood vind ik echt vies, dus dan neem ik maar gewoon cola...
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:22:59 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_47310993
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:50 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Nou, als je niet kunt schaatsen is het wel lastiger, en heb je wel een cursus nodig waarbij je leert hoe je moet remmen, vallen, bochten rijden enzovoort. Ook heb je goede bescherming nodig, een helm is helemaal niet verkeerd en vaak verplicht bij zo'n cursus. Ik herinner me nog hoe mijn helm eruit zacht toen ik op mijn kop was gevallen -> in twee stukken.

Ik kan het zelf wel goed, omdat ik al tien jaar schaats en dus ook skeelertraining heb gehad. Maar het is echt leuk om te doen, je ziet eens wat van de omgeving en je wordt er best moe van, goed voor de bovenbeenspieren dus! Oja en je krijg er een mooie kont van Alhoewel dat bij mij dan weer niet opgaat geloof ik...
Dat je helm in twee stukken lag is niet zo verwonderlijk: die moet de klap opvangen. Als de helm te stevig is dan krijgt je hoofd alsnog de klap te verwerken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47327056
Hé, waar is iedereen? Zit iedereen op zijn /haar streefgewicht of zo?

Na een paar dagen goed afvallen stond ik vanochtend weer even stil, maar ik heb me wel vroeger gewogen dan normaal en ik had erg laat gegeten gisteravond (uur of 22h00) Dus dat komt wel goed denk ik.
Ben nu zo'n anderhalve maand aan het sporten en ik merk echt al dat mijn spieren sterker zijn geworden. Jammer is wel dat er nog een laagje vet op zit. Dus ik voel het wel, maar je ziet het niet. Wie dat ook had was Kim Klijsters, die Belgische tennister. Die zag er altijd uit als een gezellig mollig mopske, terwijl je wist dat dat niet kon , want om op dat niveau te sporten ben je zo'n beetje de hele dag aan het trainen. Ik zag laatst een foto van haar waar ze helemaal drooggetraind eruit zag: wow wat een verschil!

Resumé: spieren kweken is goed, maar je moet iig zoveel afvallen dat je ze ook ziet!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:42:27 #82
12913 GreatWhiteSilence
pi_47327211
Ik zit nog lang niet op mijn streef gewicht, maar het staat een beetje op een laag pitje. Eerst eens kijken wat mijn buik nu weer voor me in petto heeft...
pi_47327612
ik zit eigenlijk wel op mijn oude streefgewicht
maar ik blijf het altijd bij stellen dus
pi_47327736
Ik ga zo weer hardlopen, woei! Daarna opruimen, afwassen, wat dingen uitzoeken, en dan tot 21.00u werken
pi_47327785
ik heb vanmorgen echt geen zin om hard te lopen misschien vanavond en anders in het weekend
ben echt toe aan weekend ookal moet ik dan nog steeds vanalles voor stage doen
pi_47327944
ik had idd ook geen zin eerst, maar goed, als je nu gaat, dan heb je het maar weer gehad moet je maar denken! Iig schijnt nu de zon hier nog enigzins, dit weekend wordt het kutweer
pi_47328173
hier regent het nu al
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:16:44 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47328199
ja, ik had al gezien dat het rustig was, maar ik wilde niet de eerste zijn die postte . Lag gisteren om 21:30 al op bed. Toch was ik om 6 uur nog niet uitgerust, gek genoeg. Toch maar wat later op bed gaan dan. Je kunt ook té lang slapen. Gelukkig ga ik vanavond pas tegen middernacht, want Zwarte Sneeuw komt weer.
Ik denk dat ik vanaf morgen ook weer ga steppen. Heb ik nog wat meer beweging naast het lopen, hoe dodelijk saai het ook is. Niks meer afgevallen deze week en ik haat dat. Ik val liever elke week een klein beetje af dan in 1 week heel veel en dan een paar weken helemaal niets meer.
Niet meer actief op Fok!
pi_47328336
heb je al een stepper?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:25:56 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47328423
Ja, die heb ik al ja . Tot eind vorig jaar ook gestept. Toen werd ik ziek en mocht ik niet teveel op me nemen ivm stoornissen in evenwichtsorgaan, maar ik zag ook weinig resultaat. Niet zo gek ook, aangezien ik m'n eetgewoonten niet aanpaste .
Wellicht dat dat uitmaakt dit keer. Ik vind steppen erg saai, al moet ik zeggen dat het nog wel te doen valt met een leuk programma op tv. Helaas ben ik meer een type ochtendsporter en dan is er niks op tv, zoals je weet . Dus toch maar 's avonds doen dan tot ik kan gaan fietsen en hardlopen. En verder natuurlijk vier keer per week naar stage / college lopen en terug. Dat blijf ik sws doen.
Toch heb ik het idee dat ik iets niet helemaal goed doe bij het steppen. Ik step in een ritmisch tempo en ik zweet als een gek, maar mijn conditie gaat naar mijn idee maar weinig vooruit.
Niet meer actief op Fok!
pi_47328507
hmm ja van dat steppen begrijp ik ook maar weinig
ik gebruik het voor als een soort kracht training
pi_47328846
Als je 's morgens het liefst sport en er is niets op tv, kun je dan niet een leuke serie downloaden om te kijken ofzo? Ik heb altijd zoiets opstaan als ik huishoudelijk werk doe

Hier is het gelukkig nog droog, al ben ik nu wel flink bezweet van het hardlopen, zo maar even douchen!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:54:15 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47329172
Ja ik heb ook een heleboel series die ik volg. Alleen het probleem is dat ik soms alles al gezien heb. Stel dat alleen Prison Break bezig is. Ga ik 1 ochtend steppen op PB en dan heb ik niks meer. Denk dat ik me dan toch beter op het pure steppen kan concentreren.
Niet meer actief op Fok!
pi_47329948
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:36 schreef conleche het volgende:
Wás het maar zo.

Ik had gisteravond ook een borrel, maar ik heb de gehaktballetjes gelukkig kunnen weerstaan.
Maar goed, mijn avondmaaltijd even daarvoor was dan ook wel weer aan de ruime kant.
pi_47333582
mijn studiegenote waar ik gisteren at en tv keek verontschuldigde zich zelfs dat ze creme freche had gebruikt bij het koken ipv iets gezonders, wel lief dat ze er aan denkt (nouja, was pas nadat ik voor de derde keer een paaseitje/chocola weigerde... haar comfort food omdat we het dom vonden dat Inge de mol was!)
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:24:47 #96
157031 roosjeroosje1988
pi_47342938
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:36 schreef conleche het volgende:
Ik post hier niet meer (veel) dus dat is het vast. Sinds ik hier de laatste keer mijn eetpatroon postte ben ik gewoon weer bijna op m'n oude eetpatroon terug. Ik weet het, ik ben heel stom maar mijn woede en frustratie zaten me echt tot hier. Het steppen hou ik in ieder geval wel vol, ondanks het een flutding van slechte kwaliteit is. (Hij stept zo licht als het maar kan en kan niet zwaarder ingesteld worden.) En ik ben de afgelopen dagen steeds meegefietst naar het revalidatiecentrum en dat is een kwartiertje fietsen. Ik ga proberen zo vaak mogelijk mee te gaan want misschien gaat m'n conditie er zo wel op vooruit. En ik eet inplaats van alleen maar pindakaas op m'n brood nu ook kipfilet en smeerkaas.

Iemand had me hier al eens gezegd dat een opgezette buik door zout komt ofzo maar hoe kom je van een opgezette buik af? Toen ik laatst m'n buikomtrek opmeette had ik geen opgeblazen buik (vandaar dat ik hem ook opmeette ) maar voornamelijk is hij opgezet.
pi_47343529
Hallo lieve mensen

Hebben jullie me gemist?

Mn huisbaas was zo stom geweest om de kabelrekening niet te betalen en nu zit ik thuis voorlopig zonder tv en internet

Nu dus maar hele weekend bij mn ouders, dus kan ik jullie weer ff gezelschap houden Zal zo ff bijlezen, maar ik heb goed nieuws. Omdat ik dus geen tv en internet heb, ben ik echt actief geweest van de week:

maandag: 5 kwartier wandelen, 1,5 uur sportschool
dinsdag: 5 kwartier wandelen, 1,5 uur sportschool
woensdag: 5 kwartier wandelen
donderdag: 5 kwartier wandelen, 2,5 uur sportschool
vrijdag: 5 kwartier wandelen

Donderdag dus 2,5 uur gesport om daar voetbal te kunnen kijken. Eerst half uur crosstrainer, toen half uur kracht, toen 3 kwartier crosstrainer tijdens de 1e helft en toen nog 3 kwartier fietsen tijdens de 2e helft. Was wel grappig, want zaten nog meer mensen voetbal te kijken tijdens het trainen en toen AZ scoorde halve sportschool juichen, was echt lollig.

Maar goed: resultaat: in 1 week 1,5 kilo kwijt

Dus ik ben wel erg blij nu
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:47:18 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47343660
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:43 schreef Sylvana het volgende:
Maar goed: resultaat: in 1 week 1,5 kilo kwijt
x 1000 .

Wat goed, joh . Gefeliciteerd . Merk je het ook aan je buik? (want dat is de probleemzone hè ).

Ik had je inderdaad al gemist ja . Wilde nog gaan vragen waar Sylvana was. Maar heel goed . Ik hoop dat de boel bij mij ook weer in beweging komt als ik straks ga fietsen. Begint toch wel te kriebelen om naar de sportschool te gaan als ik jouw verhaal zo hoor, maar het gaat me toch te snel vervelen. Ik wil mooi weer . Ik ga straks, als mijn eten weggezakt is, even een half uurtje steppen. Ik heb een hartslagmeter besteld, dus die ga ik nu ook gebruiken. Verder wil ik op korte termijn een inspanningstest doen om mijn maximale hartslag te berekenen (bij een fitnesscentrum oid).
Niet meer actief op Fok!
pi_47343716
gefeliciteerd sylvana
ben jaloers toen ik zoveel gesport had ben ik niets afgevallen

dus kan iemand me richting hardlopen schoppen vanavond
pi_47343732
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:49 schreef Miss_S het volgende:
gefeliciteerd sylvana
ben jaloers toen ik zoveel gesport had ben ik niets afgevallen

dus kan iemand me richting hardlopen schoppen vanavond
thnx en *schop*

zak wel wennen worden nu voor me, 3 dagen niet sporten, afkicken

en viking, merk het wel ietsjes aan mn buik, rokje zit iets losser dan eerst

en mn duim valt ook goed af van al dat smsen met Thrilled
pi_47344001
heb echt geen zin
maar goed eerst eten laten zakken en dan omkleden maar

dus binnenkort de eerste slank de lente in stelletjes?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:06:35 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344257
Ik zit net even de site van de Aclo af te speuren (Gronings sportcentrum voor studenten) en ik zie dat ze cursussen aanbieden zoals spinning, bommen, bootcamp. Dat lijkt me nou wél leuk om te doen. Je bent echt ergens mee bezig, op leuke muziek.

Het punt is alleen dat je halverwege het jaar nog steeds de volle mep wilt betalen en dat vind ik een beetje teveel van het goede. Het is dus meer iets voor vanaf september.
Niet meer actief op Fok!
pi_47344303
das wel erg vreemd dan, dat je halverwege nog steeds net zoveel moet betalen als aan het begin van het jaar.
pi_47344327
als je iets kiest zou ik zeker voor bootcamp gaan
heel verslavend maar je bent wel kapot aan het einde (eigenlijk na de warming up al)
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:11:56 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344478
hm, het kost 41 euro voor een jaar. Ik zou best nog wel lid kunnen worden, want als ik lid zou zijn van een sportschool ben ik nog veel meer kwijt.
Ik zal eens kijken wanneer er weer cursussen beginnen. Waarschijnlijk in april. Ik zou trouwens eerder voor 2 dingen gaan. Dan ben ik iig 2 avonden per week flink bezig ipv 1 . Zal zo even een lijstje posten van de fitnessgerelateerde activiteiten. Mogen jullie helpen kiezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47344525
ze zullen een ding toch wel meerdere avonden doen? is wel zo effectief
pi_47344823
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]
en mn duim valt ook goed af van al dat smsen met Thrilled
haha, same here

Net friet gegeten, kleintje speciaal en een mexicano even laten zakken en dan naar de sportschool.. morgenochtend bodypump en 15 minuutjes bakken onder de zonnebank ben moe van het werk heb echt geen zin om te gaan, wil slaaaaapen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:22:17 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344859
Een aantal cursussen duurt 10 weken, andere slechts 5. Na de cursus kun je deelnemen aan de algemene, wekelijkse uren.
Ik kan nog met periode 4 mee doen. Die begint 23 april en duurt tot en met 6 juli. Dan 2 maanden niets (ja, fietsen en lopen hopelijk) en dan in september weer.

De sporten:

bootcamp (5 weken)
funky steps (10 weken) = steppen op ritme vd muziek
spinning (5 weken)
work that bottom --> Naast verbetering van de algemene conditie (uithoudingsvermogen en kracht) heeft 'Work that Bottom' als doel: 'strakkere' billen, benen en buik en natuurlijk vetverbranding.

Dan heb je nog een onderdeel 'looptraining' waarin je van alles leert over looptechnieken. Dat is misschien ook wel wat.

Ik word helemaal enthousiast nu. Alles lijkt me wel leuk op zich , maar vooral de eerste 2 dingen . Hangt even van de roosters af wat ik precies ga doen.

-edit- en oh ja, bommen natuurlijk. Dat lijkt me eigenlijk een beetje te massaal.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:22:37 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344868
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef Miss_S het volgende:
ze zullen een ding toch wel meerdere avonden doen? is wel zo effectief
zal ik ook even uitzoeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_47344910
ik zou gaan voor bootcamp en funky steps
en idd looptraining lijkt me ook goed
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:25:19 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344946
Hm, bootcamp en funky steps zijn er alleen als cursus. Beide 1 keer per week dus. Nou ja, dan kan ik iig 2 keer per week sporten (en hopen dat het niet op dezelfde dag is ).
Niet meer actief op Fok!
pi_47344972
het lijkt mij ook allemaal wel leuk, maar

work that bottom --> Naast verbetering van de algemene conditie (uithoudingsvermogen en kracht) heeft 'Work that Bottom' als doel: 'strakkere' billen, benen en buik en natuurlijk vetverbranding.

dat past wel helemaal bij mijn doelen dan
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:26:40 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47344977
Je hebt ook nog body-pump. Daar heb je wel algemene uren voor. Hier werk je op muziek verschillende spiergroepen af. Het gaat wel goed komen, denk ik zo . Ik stel gewoon op basis van de mogelijkheden een programma voor mezelf samen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47345014
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

haha, same here

Net friet gegeten, kleintje speciaal en een mexicano even laten zakken en dan naar de sportschool.. morgenochtend bodypump en 15 minuutjes bakken onder de zonnebank ben moe van het werk heb echt geen zin om te gaan, wil slaaaaapen
Je gaat vanavond wel gewoon hoor, je bent woensdagavond ook al niet geweest En daarna gaan we wel samen slapen dan

En waarom doet msn het niet? Heb ik eindelijk internet, kan msn niet aanmelden
pi_47345034
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Je hebt ook nog body-pump. Daar heb je wel algemene uren voor. Hier werk je op muziek verschillende spiergroepen af. Het gaat wel goed komen, denk ik zo . Ik stel gewoon op basis van de mogelijkheden een programma voor mezelf samen .
bodypump is echt geweldig

erg leuk, hele lichaam train je en is erg verslavend
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:29:14 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47345055
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:26 schreef Sylvana het volgende:
het lijkt mij ook allemaal wel leuk, maar

dat past wel helemaal bij mijn doelen dan
Heb je geen studentensportachtig iets in Deventer?

Ik moet eerst maar eens van m'n spek af. Dan ga ik wel een cursus spierversteviging doen .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:29:44 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47345079
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

bodypump is echt geweldig

erg leuk, hele lichaam train je en is erg verslavend
Ook al? .
Maar heeft dat wel zin als je te dik bent? Kun je dan niet beter eerst het vet eraf trainen?
Niet meer actief op Fok!
pi_47345092
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je geen studentensportachtig iets in Deventer?

Ik moet eerst maar eens van m'n spek af. Dan ga ik wel een cursus spierversteviging doen .
ik zit al gewoon bij de sportschool he, en daar heb je wel 1 keer in de week BBB, misschien dak daar maar es keer heen ga
pi_47345136
Ik zou, als je het kan betalen, toch voor de sportschool gaan, dan heb je veel meer lessen op veel verschillende tijden en kan je precies gaan wanneer je tijd en/of zin hebt. Ook heb je daar stepmachines, loopbanden en allerlei andere apparaten, waarvan je de meeste niet zal gebruiken, maar sommige zijn toch wel handig. Je kan dan het beste een sportschool opzoeken waar van alles komt, dus niet alleen strak en gespierd, maar ook "gewone mensen" dan voel je je ook niet zo'n lomp paard. (had ik bij mijn vorige sportschool.)
pi_47345141
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ook al? .
Maar heeft dat wel zin als je te dik bent? Kun je dan niet beter eerst het vet eraf trainen?
ja heeft wel zin maar daarnaast moet je dan wel cardio doen, niet alleen bodypump dan
pi_47345214
Ik ga bv. nu naar een lesje pilates, doet niets voor je conditie, maar als je het goed doet krijg je mooie lange spieren als van een balletdanseres. tot later
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:36:06 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47345301
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:31 schreef conleche het volgende:
Ik zou, als je het kan betalen, toch voor de sportschool gaan, dan heb je veel meer lessen op veel verschillende tijden en kan je precies gaan wanneer je tijd en/of zin hebt. Ook heb je daar stepmachines, loopbanden en allerlei andere apparaten, waarvan je de meeste niet zal gebruiken, maar sommige zijn toch wel handig. Je kan dan het beste een sportschool opzoeken waar van alles komt, dus niet alleen strak en gespierd, maar ook "gewone mensen" dan voel je je ook niet zo'n lomp paard. (had ik bij mijn vorige sportschool.)
hm ja, daar zit wat in. He, ik kijk gewoon wel even. Ik ga straks eerst gewoon naar een paar van die cursussen van de aclo (lekker goedkoop, kan ik uitvinden wat ik ervan vind). In september loopt dat abbo af en dan kan ik wel beslissen of ik verder ga bij de aclo of bij een andere sportclub ga. Kost dan wel meteen 20 euro per maand, dat is wat minder. Moet maar zien of ik bij de aclo aan het voldoende aantal uren kom op de momenten dat het mij uitkomt.
Niet meer actief op Fok!
pi_47345319
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef conleche het volgende:
Ik ga bv. nu naar een lesje pilates, doet niets voor je conditie, maar als je het goed doet krijg je mooie lange spieren als van een balletdanseres. tot later
laat ons weten hoe het ging
ben benieuwd of dat een beetje leuk is
pi_47345353
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Je gaat vanavond wel gewoon hoor, je bent woensdagavond ook al niet geweest En daarna gaan we wel samen slapen dan
genoeg lichaamsbeweging voor jullie dus
pi_47345370
ik heb ook wel es pilates gedaan, op zich is het niet condintioneel vermoeiend, maar toch is het best zwaar om alle oefeningen goed uit te voeren
pi_47345371
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

En waarom doet msn het niet? Heb ik eindelijk internet, kan msn niet aanmelden
haha ben echt kapot, ik weet dat ik woensdag niet geweest ben en vandaag was ook al niet zo'n gezonde dag, ik word om 7 uur opgehaald.. ik verwacht je wel in mn bed als ik terug kom dan

doei allemaal
pi_47345545
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:

[..]

haha ben echt kapot, ik weet dat ik woensdag niet geweest ben en vandaag was ook al niet zo'n gezonde dag, ik word om 7 uur opgehaald.. ik verwacht je wel in mn bed als ik terug kom dan

doei allemaal
sportse lieverd

ik heb honger maar mn moeder is zelfs nog niet eens aan het koken, dus gaat nog wel ff duren
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:45:14 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47345621
, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag . Er bleek nog na-inschrijving voor komende periode (begint aanstaande week) mogelijk te zijn. Zal maandag dan direct even m'n collegekaart laten activeren en de borg van 10 euro per cursus (als je teveel lessen mist, krijg je dat geld niet terug --> direct een goede reden om wel te gaan ).
Hoop dat het lukt. Het is nu: wie het eerst z'n aanwezigheidsgeld betaalt, krijgt het eerst een definitieve plek. Misschien is het sportcentrum morgen ook wel open. Zie wel even.
Helemaal enthousiast nu .
Niet meer actief op Fok!
pi_47345656
ben benieuwd wat je er van vind Renske
ik zou ook wel iets van groepslessen willen gaan doen maar kan niets leuks vinden
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:52:59 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47345845
Ik vind het wel spannend, hoor . Ben heel benieuwd wat mijn lijf ervan gaat vinden .
Ga nu steppen tijdens ONM .
Niet meer actief op Fok!
pi_47345906
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:45 schreef Viking84 het volgende:
, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag . Er bleek nog na-inschrijving voor komende periode (begint aanstaande week) mogelijk te zijn. Zal maandag dan direct even m'n collegekaart laten activeren en de borg van 10 euro per cursus (als je teveel lessen mist, krijg je dat geld niet terug --> direct een goede reden om wel te gaan ).
Hoop dat het lukt. Het is nu: wie het eerst z'n aanwezigheidsgeld betaalt, krijgt het eerst een definitieve plek. Misschien is het sportcentrum morgen ook wel open. Zie wel even.
leuk hoor, goed van je en veel succes en plezier en ben benieuwd wat je er van vindt
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:29:15 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47347237
Zo, net een half uur gestept en 262 kcal weggewerkt. Yeah right . Iemand een idee hoeveel calorieën dat echt zijn geweest?

Heel gek: eind vorig jaar kon je me uitwringen als ik een half uur gestept had en nu heb ik alleen maar zweetvoeten. Betekent dat dat mijn conditie erop vooruit is gegaan?

Ik ben lekker warm van binnen, maar ik heb ook een gloeiend hete linkerknie, terwijl m'n rechterknie normaal aanvoelt.

Ik ga nu trouwens vrijdag ipv woensdag naar a'dam. Anders mis ik m'n eerste les spinning .
Niet meer actief op Fok!
pi_47347299
lijkt er inderdaad op dat je conditie beter word
en 262kcal lijkt me sterk dat is ongeveer een half uur hardlopen...........zal eerder rond de 100 zitten
pi_47347471
Dat lijkt er idd op ja dat je conditie beter wordt dan En ik denk ook dat 262 kcal erg veel is, ik verbrand met fietsen in een half uurtje rustig tempo zo'n 125 kcal, dus denk dat het er met steppen dan zo rond de 100 zullen zijn.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:39:55 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47347636
100 voor een half uur vind ik al veel . Ik vind er op deze manier niet heel veel aan. Heeft het steppen wel zin als je niks merkt? Lijkt me niet hè . Een paar mensen hebben belangstelling getoond voor mijn stepper, dus ik probeer het nog een paar keer en dan doe ik hem misschien wel weg en dan ga ik zelf wel op intensievere sporten over .
Niet meer actief op Fok!
pi_47347673
als je er niets van merkt heb je er ook niet veel aan
ga nou eens hardlopen :p
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:43:34 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47347778
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:40 schreef Miss_S het volgende:
als je er niets van merkt heb je er ook niet veel aan
ga nou eens hardlopen :p
Eerst 77 kg wegen . Maar ik denk dat dat gauw genoeg gebeurt als ik een paar weekjes spinning / bootcamp heb gedaan . Ga morgen toch even bij Perry kijken voor een trainingsbroek. Dan maar geen broek met korting .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:49:35 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47348028
Oh, nog even over hardloopschoenen. Ik heb bij mijn ouders thuis nog een paar sportschoenen staan die nu voornamelijk door m'n moeder worden gebruikt als ze op vakantie gaat. Ze zijn al een jaar of 7 oud. Zijn die nog betrouwbaar? (ivm demping enzo). Ik lees hier en daar dat de demping er op den duur uit gaat en dat je dan nieuwe moet kopen, maar is dat waar of is dat een verkooppraatje? anders moet ik ook maar nieuwe sportschoenen . Zag dat ze bij de intersport megastore een aantal modellen aanbieden met 30 % korting. Ze kunnen ook een voetscan doen om te kijken welke schoen het beste bij je voet past, maar dan smeren ze me natuurlijk niet een schoen met 30 % korting aan .
Niet meer actief op Fok!
pi_47348087
je kan beter nieuwe goede schoenen gaan halen als je zeker bent ze te gaan gebruiken

ik ben trouwens nog nooit afgevallen door bootcamp zit ik nu eigenlijk opeens te bedenken
maar je word er wel fitter van
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:53:25 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47348205
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:50 schreef Miss_S het volgende:
je kan beter nieuwe goede schoenen gaan halen als je zeker bent ze te gaan gebruiken

ik ben trouwens nog nooit afgevallen door bootcamp zit ik nu eigenlijk opeens te bedenken
maar je word er wel fitter van
oh, je wordt bedankt . Nu ga ik niet meer .

. Nee hoor, ik zie wel hoe het bij mij gaat . Al val ik maar 2 kg af, dan ben ik al heel blij . Ik vind conditietraining ook erg belangrijk. Ik haat het om als 23-jarige kortademig te zijn als ik 6 trappen op moet lopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47348449
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oh, je wordt bedankt . Nu ga ik niet meer .

. Nee hoor, ik zie wel hoe het bij mij gaat . Al val ik maar 2 kg af, dan ben ik al heel blij . Ik vind conditietraining ook erg belangrijk. Ik haat het om als 23-jarige kortademig te zijn als ik 6 trappen op moet lopen.
tja, dat vind ik dan zelf weer erg apart van mij, in de sportschool doe ik zo 2 uur cardio, maar als ik 4 trappen op moet in het verpleeghuis dan ben ik boven ook helemaal buiten adem
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:02:36 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47348547
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, dat vind ik dan zelf weer erg apart van mij, in de sportschool doe ik zo 2 uur cardio, maar als ik 4 trappen op moet in het verpleeghuis dan ben ik boven ook helemaal buiten adem
het verschilt bij mij ook heel erg per keer, hoor.
Wat ik wel merk is dat ik liever harder loop dan langzamer. Als ik langzaam een trap opsjok voel ik me echt klote als ik boven ben. Als iemand tegelijk met mij de trap op wil, zorg ik dan ook altijd dat ik eerder ben of er langs kan, want ik vind het heerlijk om vlot de trap op te hollen .

Nu ga ik even douchen. Al het niet-zweet van het steppen eraf spoelen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47348562
trappenlopen is gewoon erg zwaar
wel merk ik dat ik dan niet buitenadem ben terwijl klasgenootjes die slanker zijn dat wel zijn
dus dan voel ik me wel weer happy
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:06:17 #144
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47348682
jeej
in 2 weken of zo van 68.2 naar 67
nu nog er bij sporten
en niet meer snoepen
en het gaat vast sneller
veni vidi gebanned
pi_47353318
omg moest weer veel bijlezen

En, hoe was het hardlopen saskia?

@ Renske:

wel een goed idee, acloën... welke dingen had jij je ook weer voor ingeschreven?

j/k.... maar ik denk dat ik toch ook maar weer eens ga kijken! running schoenen waren trouwens vorige week in de aanbieding bij Perry, misschien nog steeds wel!
pi_47353326
quote:
, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag .
(..)
Die lessen klinken inderdaad wel goed zeg, leuk om te lezen dat je er zo enthousiast over bent! Laat maar snel weten wat je ervan vindt
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
jeej
in 2 weken of zo van 68.2 naar 67
nu nog er bij sporten
Gaat lekker zo Ik zou inderdaad wel gaan beginnen met sporten, ik weet niet hoe het verhaal precies in elkaar steekt (er zitten hier genoeg mensen die het je helemaal uit kunnen leggen), maar als je afvalt zonder dat je extra bij gaat bewegen kan het volgens mij zijn dat je niet alleen vet, maar ook spieren 'verbrandt' en dat zou zonde zijn natuurlijk.

Ik heb vandaag mijn afslankwondermiddel gevonden
Het avondeten doe ik meestal rond 6 uur/half 7, maar ik merk dat ik dan vaak rond een uur of 9 toch weer wat honger krijg. De laatste tijd eet ik dan vaak een winterpeen, of een grapefruit ofzo, maar na een tijdje wordt dat wat eentonig, dus ik ging vandaag in de supermarkt op zoek naar iets anders. En toen zag ik de zakjes zuurkool Ik vind dat hartstikke lekker maar mijn vriend lust het niet, dus we eten het nooit. Ik keek toch eventjes bij de voedingswaarde en daar zag ik dat er maar 8 kcal per 100 gram inzitten, 0 gram vet en 0 gram suiker Dat is zelfs nog minder dan mijn winterpeentje, dat had ik niet verwacht. Het klinkt wel erg goed, ook gewoon als avondeten, maar nu vraag ik me af of ik niet iets 'slechts' over het hoofd zie en of het uberhaupt wel vult dan als er zo weinig in lijkt te zitten? Anders hou ik voortaan altijd een zakje zuurkool in de koelkast voor mijn snack-attackmomenten
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 22:23:34 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_47353394
quote:
, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag .
goed zo spinning is leuk!!! maar je had vast nog niet door dat ik een addict ben
pi_47353536
quote:
laat ons weten hoe het ging
ben benieuwd of dat een beetje leuk is
Ik heb al wel vaker pilates gedaan en in het begin voel je er niet zoveel van, maar dat komt omdat je spieren moet gebruiken die je anders nooit gebruikt en het duurt even voordat je die "gevonden" hebt. Hoe vaker je het doet, hoe meer je je bewust wordt van wat je aan het doen bent. Dus een ogenschijnlijk makkelijke beweging wordt ineens moeilijk als je het op de juiste manier doet. Ook zitten er veel lenigheidsoefeningen in. Voor mij is dit wel een goede les tussendoor, want door al de steplessen en andere lesjes krijg je wel veel betere conditie en ook wel sterkere spieren, maar je verkort ze dan wel en bij deze les worden ze weer uitgerekt. Bovendien word je er wat sierlijker en eleganter van en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Wat sportbroeken betreft: bij de HEMA hebben ze voor een euro of 20 prima katoenen sportbroeken, dus niet van die glansdingen. Je hebt ze in S t/m L en ze vallen behoorlijk groot. kleuren die ik heb gezien: donkerblauw en legergroen, maar ik vermoed dat ze er ook in het zwart zijn omdat ik een zwart bijpassend vestje zag hangen.
pi_47353695
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef Mezel het volgende:

Ik heb vandaag mijn afslankwondermiddel gevonden
Het avondeten doe ik meestal rond 6 uur/half 7, maar ik merk dat ik dan vaak rond een uur of 9 toch weer wat honger krijg. De laatste tijd eet ik dan vaak een winterpeen, of een grapefruit ofzo, maar na een tijdje wordt dat wat eentonig, dus ik ging vandaag in de supermarkt op zoek naar iets anders. En toen zag ik de zakjes zuurkool Ik vind dat hartstikke lekker maar mijn vriend lust het niet, dus we eten het nooit. Ik keek toch eventjes bij de voedingswaarde en daar zag ik dat er maar 8 kcal per 100 gram inzitten, 0 gram vet en 0 gram suiker Dat is zelfs nog minder dan mijn winterpeentje, dat had ik niet verwacht. Het klinkt wel erg goed, ook gewoon als avondeten, maar nu vraag ik me af of ik niet iets 'slechts' over het hoofd zie en of het uberhaupt wel vult dan als er zo weinig in lijkt te zitten? Anders hou ik voortaan altijd een zakje zuurkool in de koelkast voor mijn snack-attackmomenten
Er zitten heel weinig calorieen in, maar zonder aardappels is het wel ontzettend zuur, ik weet eigenlijk niet of daar nog nadelen aan zijn verbonden.
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 22:34:48 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_47353760
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb al wel vaker pilates gedaan en in het begin voel je er niet zoveel van, maar dat komt omdat je spieren moet gebruiken die je anders nooit gebruikt en het duurt even voordat je die "gevonden" hebt. Hoe vaker je het doet, hoe meer je je bewust wordt van wat je aan het doen bent. Dus een ogenschijnlijk makkelijke beweging wordt ineens moeilijk als je het op de juiste manier doet. Ook zitten er veel lenigheidsoefeningen in. Voor mij is dit wel een goede les tussendoor, want door al de steplessen en andere lesjes krijg je wel veel betere conditie en ook wel sterkere spieren, maar je verkort ze dan wel en bij deze les worden ze weer uitgerekt. Bovendien word je er wat sierlijker en eleganter van en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Wat sportbroeken betreft: bij de HEMA hebben ze voor een euro of 20 prima katoenen sportbroeken, dus niet van die glansdingen. Je hebt ze in S t/m L en ze vallen behoorlijk groot. kleuren die ik heb gezien: donkerblauw en legergroen, maar ik vermoed dat ze er ook in het zwart zijn omdat ik een zwart bijpassend vestje zag hangen.
Bij de Perry Sport hebben ze ook niet-glans broeken, die zijn ook erg fijn.
pi_47353818
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef Tangarine het volgende:
omg moest weer veel bijlezen

En, hoe was het hardlopen saskia?
ummmm ben in bad gaan liggen
pi_47353904
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ummmm ben in bad gaan liggen
Das ook lekker en als je maar goed heet water gebruikt zweet je zo een halve kilo eruit!!
(echt waar!)
pi_47353966
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Das ook lekker en als je maar goed heet water gebruikt zweet je zo een halve kilo eruit!!
(echt waar!)
het was erg warm en erg gezweet dus
pi_47354081
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het was erg warm en erg gezweet dus
Ha! zo zie je maar weer dat je niet altijd in het zweet hoeft te WERKEN.
pi_47354138
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:42 schreef conleche het volgende:

[..]

morgen toch maar wel in het zweet gaan werken
pi_47354488
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:42 schreef conleche het volgende:

[..]

precies, daarom ga ik na het sporten ook altijd in de sauna, ff op een ontspannende manier zweten
pi_47354596
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bij de Perry Sport hebben ze ook niet-glans broeken, die zijn ook erg fijn.
Bij de scapino ook, koop ik altijd mn sportkleding, ik heb nu een rood met witte lange sportbroek die niet glanst en dan een blauw-wit t-shirtje van Esperit sport

En in de VS nog een lichtpaarse korte broek ( niet glimmend) en lichtpaars-wit shirtje met bijpassende paars-witte schoenen van Nike gekocht. Dat zijn mn twee trainingsoutfits, moet eigenlijk wel wat meer hebben nu ik zo vaak train, nou blijf ik wassen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:13:10 #158
romantically challenged
pi_47355076
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Er zitten heel weinig calorieen in, maar zonder aardappels is het wel ontzettend zuur, ik weet eigenlijk niet of daar nog nadelen aan zijn verbonden.
enige nadeel is dat het vies smaakt
veni vidi gebanned
  zaterdag 17 maart 2007 @ 07:47:18 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47360695
Ja, Scapino had een erg mooie Nike-broek (en dat was zo ongeveer de enige niet glans die ik daar zag hangen).
Ik heb maat M aangehad (te klein) en maat L en die viel te groot, waardoor ik erg dik leek. Ik zal straks eens bij Perry kijken of ik daar iets van m'n gading vind. Eerst collegekaart laten aclotiveren, want dan krijg ik 10 % korting (ook bij intersport megastore trouwens ).

Intersport megastore heeft ook een aantal schoenen in de aanbieding, maar aangezien ik echt advies nodig heb daar, zullen ze me wel geen schoenen in de aanbieding aansmeren .

Ik ben maar laat wakker vandaag (voor mijn doen dan ). Irritant, maar goed, heb toch niks te doen zo vroeg op de ochtend en het is ook niet mooi weer.
Aclo is een half uurtje fietsen heen en terug, dus ik krijg wel weer wat beweging . Ik merk echt dat ik toe ben aan een intensievere vorm van bewegen, want met gewoon lopen zweet ik ook amper meer. Blijf het wel doen, though. Dan heb ik iig elke dag nog wat beweging .
Niet meer actief op Fok!
pi_47361160
V&D heeft ook niet-glimmende dingen hangen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:31:54 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47361212
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:26 schreef Tangarine het volgende:
V&D heeft ook niet-glimmende dingen hangen
Ik ga nu even naar de stad.
Lekker rustig .
Niet meer actief op Fok!
pi_47361682
Winkelen, wat een goed idee. Ik moet nog een zomerjas hebben, want ik heb er letterlijk geen. Niet eens een oude die eigenlijk niet zo mooi meer is ofzo. Hier in Nederland kan ik nu mijn winterjas nog wel aan, maar binnenkort ga ik een week naar Spanje en daar is het waarschijnlijk toch echt te warm voor een dikke jas.

Gisteren bedacht ik opeens dat we over 2 weken al vertrekken. Prima motivatie om die laatste twee weken nog even streng te zijn, want Spanje betekent bikini.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 10:53:37 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47362346
Volgens mij zijn er nog geen leuke zomerjassen atm . Ik ben ook al even op onderzoek uit geweest.

Ik heb een outfit . Een Adidas-broek (hij glanst een klein beetje ) met van die mooie witte strepen en een Nike-shirtje. Gekocht bij Scapino.
Wat ik wel opvallend vond: bij de damesafdeling was opvallend weinig merksportkledij en al helemaal niet van die heerlijk ruimvallende broeken, nee, alles sloot perfect aan op het lijf. Kijk, dat is leuk als je een mooi strak lijf hebt, maar niet als je een buik(je) hebt, zoals ik . Dus ik doe het voorlopig even met een ruimvallende Adidas-broek. Misschien dat ik later een strakkere broek aan durf .
Het is maat M (L was véél te groot, daar konden wel 2 Renske's in, so to speak ) en hij is een heel klein beetje te lang, heb ik het idee, maar als ik stretchoefeningen ga doen word ik vanzelf wel langer, zeg ik maar .

We gaan vanavond Saturday Night Fever kijken en de danspasjes nadoen in de kamer .
Niet meer actief op Fok!
pi_47362785
Mooi dat je geslaagd bent Viking Ik heb na de zomer van vorig jaar mn zomerjas weggedaan omdak hem echt al 5 jaar had ofzo, heb nu een echte winterjas en 1 dunne zwarte wollenjas, die kan ik voorlopig nog wel ff aan, en dan hopen dat ik voor de zomer een leuke zomerjas kan vinden, maar heb idd ook nog weinig leuks gezien.

Wel apart dat het per winkel zo verschilt dan, want bij de scapino bij ons heb je wel veel merkkleding en ruimvallende dingen enzo

Ik ga vanavond de finale van sterren dansen op het ijs kijken, maar dat zal ik maar niet proberen na te doen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:24:10 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47366307

Ik in m'n sportkloffie . Broek is idd te lang. Ik vraag m'n moeder maandag even of ze hem even wat kan innemen. Dan kan ik hem van onder niet meer openritsen, maar aangezien dat m'n broek nóg langer maakt, doe ik dat sowieso niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_47366337
sportief hoor
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:31 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47366341
-edit- oh, dit was voor de dieetclub bedoeld .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:27:13 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47366386
Wat sta ik gek op die ene foto . Ik mankeer niks aan m'n linkeroog, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:58:42 #169
romantically challenged
pi_47367147
@ viking

..dit bedoel ik echt niett onaardig...

volgens mij als je een paar kg afvalt dan raak je dat "rode" uit je gezicht kwijt ?
iig.. dat zie je wel vaker op voor/na fotos

kweet niet of je me snapt
veni vidi gebanned
pi_47367316
dat rode in je gezicht zit er gewoon in hoor
heeft niets met overgewicht te maken
tenminste dat zie ik bij mijn familie en daar zijn er veel slank (en zelfs zoals jij zei afgevallen en hadden het nog steeds)
daarom heb ik ook nooit rood haar

maar renske ziet er goed uit
ik haat alleen dat soort broeken, ik moet voor het sporten gewoon iets hebben dat strak zit
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:09:03 #171
romantically challenged
pi_47367408
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef Miss_S het volgende:
dat rode in je gezicht zit er gewoon in hoor
heeft niets met overgewicht te maken
tenminste dat zie ik bij mijn familie en daar zijn er veel slank (en zelfs zoals jij zei afgevallen en hadden het nog steeds)
daarom heb ik ook nooit rood haar

maar renske ziet er goed uit
ik haat alleen dat soort broeken, ik moet voor het sporten gewoon iets hebben dat strak zit
nou hoeft niet
want dat rode laat je er juist dikker uit zien
en heel vaak als je bijv voorfoto:80 kg
nafoto: 60 kg
dan is dat weg

maar ja iedereen is anders
veni vidi gebanned
pi_47367441
Voor de liefhebbers:

Mijn nieuwe weblog: http://gezonderen.web-log.nl

Ik heb hem pas net aangemaakt, 1 logje erop gezet, maar verder nog niet aan het design gewerkt ofzo, dat komt misschien later nog wel, het belangrijkste is toch de tekst
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:11:43 #173
romantically challenged
pi_47367486
dit bedoel ik bijvoorbeeld

en op de fotos dat ze weer heel mager is is dat weg
veni vidi gebanned
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:12:14 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47367509
Ik snap wel wat KKWK bedoelt hoor . Zie het zelf ook wel bij mensen met overgewicht, maar nooit zo opgevallen bij mezelf. Zie wel of het weggaat en anders maar niet. Zit er niet mee verder . Wel andere dingen om me druk over te maken --> m'n overgewicht bijv .
Niet meer actief op Fok!
pi_47367713
het kan zijn dat ze natuurlijk sneller rood zijn door inspanning
waar mensen met overgewicht meer last van hebben
maar bij mij zit het gewoon in mijn huid
pi_47367729
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Sylvana het volgende:
Voor de liefhebbers:

Mijn nieuwe weblog: http://gezonderen.web-log.nl

Ik heb hem pas net aangemaakt, 1 logje erop gezet, maar verder nog niet aan het design gewerkt ofzo, dat komt misschien later nog wel, het belangrijkste is toch de tekst
ben benieuwd
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:24:53 #177
romantically challenged
pi_47367852
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap wel wat KKWK bedoelt hoor . Zie het zelf ook wel bij mensen met overgewicht, maar nooit zo opgevallen bij mezelf. Zie wel of het weggaat en anders maar niet. Zit er niet mee verder . Wel andere dingen om me druk over te maken --> m'n overgewicht bijv .
ja daarom zei ik ook dat ik t niet lullig bedoel
want is niet heel opvallend

mja er zijn ook mensen met een "dun" hoofd
en dan wel 3x zoveel overgewicht..
denk ik ook
veni vidi gebanned
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:52:52 #178
157031 roosjeroosje1988
pi_47368508
Sinds ik het woord 'gezonderen' hier 1 keer gebruikt heb gebruikt iedereen het.
pi_47368547
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
tja, het klinkt gewoon een stuk beter dan afvallen of lijnen ofzo
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:54:43 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47368555
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
iedereen? ik niet, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:55:12 #181
157031 roosjeroosje1988
pi_47368569
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, het klinkt gewoon een stuk beter dan afvallen of lijnen ofzo
Ja dat wel.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:55:58 #182
157031 roosjeroosje1988
pi_47368586
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

iedereen? ik niet, hoor .
Nee oke niet iedereen, maar ik heb het daarna al wel een paar keer voorbij zien komen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:57:26 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47368616
lijnen is idd een fout woord. Dat klinkt als: even een paar weken / maanden heel weinig eten en dan weer net zoveel als je al deed.
Niet meer actief op Fok!
pi_47370128
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:57 schreef Viking84 het volgende:
lijnen is idd een fout woord. Dat klinkt als: even een paar weken / maanden heel weinig eten en dan weer net zoveel als je al deed.
ja ik merk ook dat ik beledigd voel als iemand tegen me zegt als ik aan het lijnen ben
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:04:49 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47370300
Ja, maar die persoon ziet lijnen waarschijnlijk ook niet als 'slecht'. Er zijn nog steeds zó veel mensen die lijnen dat het wel lijkt alsof iedereen denkt dat lijnen dé manier is om permanent gewicht kwijt te raken.

Ik ga trouwens mijn nieuwe broek terugbrengen. Ik vind het toch vervelend dat 'ie te lang is en ik vind het eigenlijk zonde om ermee te gaan knoeien zodat 'ie wel past. En eigenlijk vind ik hem nog steeds iets te groot. Ga maandag wel even naar Perry of Intersport Megastore voor een vrouwenbroek . Dan maar iets meer betalen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47370356
succes met de juiste broek zoeken
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08:31 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47370418
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:06 schreef Miss_S het volgende:
succes met de juiste broek zoeken
heb er al 1 gezien bij Perry die lijkt op wat ik nu heb. Maar dan een vrouwenmodel. Hij is echter zwart en ik heb het liefst een donkerblauwe of rode oid. Pff ik ben weinig actief verder vandaag. Merk wel dat ik harder fiets nu m'n fiets weer gemaakt is (nieuwe banden, nieuw zadel, nieuwe pedalen, nieuwe ketting). Heb echt lol in het fietsen ook. Als het mooi weer is, stap ik meteen op de mountainbike en race ik iedereen voorbij op het fietspad .
Niet meer actief op Fok!
pi_47370681
ik ben ook niet echt actief vandaag, maar ben hele week al actief geweest en heb nog vet spierpijn, dus van het weekend maar ff mn spieren rust gunnen en dan vanaf maandag er weer flink tegenaan
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:14 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47371091
Ja, jij moet verplicht stil zitten dit weekend .
Niet meer actief op Fok!
pi_47371186
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jij moet verplicht stil zitten dit weekend .
Vind ik ook, anders dan raken mn spieren nog overbelast

Mn vingers zijn wel actief vandaag, eerst al een nieuwe log op mijn gewone weblog met foto's van de IJssel die ik van de week tijdens mn wandeling had gemaakt en al 2 logjes op mn gezonderenweblog, dus mn vingers blijven wel lekker slank zo
pi_47375455
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik in m'n sportkloffie . Broek is idd te lang. Ik vraag m'n moeder maandag even of ze hem even wat kan innemen. Dan kan ik hem van onder niet meer openritsen, maar aangezien dat m'n broek nóg langer maakt, doe ik dat sowieso niet .
Hij is je iets te groot! Die neiging heb ik ook altijd om te grote broeken aan te trekken, maar eigenlijk lijk je daar dikker door, net als in te strakke broeken trouwens, Ik vind het altijd wel heel moeilijk om de middenweg te vinden. Als je trouwens ooit een broek korter gaat maken: eerst wassen hè, dan weet je of ie krimpt! (vooral als je 'm daarna dan ook nog in de droger doet).
Nog wat anders: ik zie dat je vrij grote borsten hebt en als je gaat bootcampen enzo moet je echt een supergoede sportbeha aanschaffen als je die nog niet hebt, anders krijg je daar echt last van!
(Ik klink wel een beetje als je moeder, maar ik bedoel het goed hoor! )
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:15:39 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47376286
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Hij is je iets te groot! Die neiging heb ik ook altijd om te grote broeken aan te trekken, maar eigenlijk lijk je daar dikker door, net als in te strakke broeken trouwens, Ik vind het altijd wel heel moeilijk om de middenweg te vinden. Als je trouwens ooit een broek korter gaat maken: eerst wassen hè, dan weet je of ie krimpt! (vooral als je 'm daarna dan ook nog in de droger doet).
Nog wat anders: ik zie dat je vrij grote borsten hebt en als je gaat bootcampen enzo moet je echt een supergoede sportbeha aanschaffen als je die nog niet hebt, anders krijg je daar echt last van!
(Ik klink wel een beetje als je moeder, maar ik bedoel het goed hoor! )
Ok, bedankt voor de tips . Zoals je misschien al gelezen had ga ik hem idd terug brengen en ik ga toch een afkledend model halen (omdat ik ook wil gaan klimmen binnenkort en daar heb je strakkere kleding voor nodig). Zal dinsdagmiddag voor ik ga bootcampen ook een sportbeha kopen . Nog tips wat dat betreft?

En dan nog een nieuwtje: ik woog me zonet even voordat ik ging douchen (en een uurtje nadat ik gegeten had) en mijn avondgewicht is ongeveer 0,5 kg minder dan de afgelopen dagen (en dan is het nog maar het begin vd avond ). Dat betekent dat het er dik in zit dat ik morgenochtend een ochtendgewicht van onder de 80 heb (ochtendgewicht was tot nu toe 80,2, avondgewicht rond de 81,5).

Heb vandaag ook (expres) meer gegeten dan normaal. Naast wat ik normaal altijd eet heb ik 2 plakken ontbijtkoek gehad en een extra cracker bij de lunch.
Niet meer actief op Fok!
pi_47376353
niet teveel verwachten van morgenvroeg dan kan het alleen maar tegenvallen

tips voor sportbhs
niet te veel afvallen want dan kan je weer nieuwe kopen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:19:22 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47376415
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
niet teveel verwachten van morgenvroeg dan kan het alleen maar tegenvallen

tips voor sportbhs
niet te veel afvallen want dan kan je weer nieuwe kopen
das waar, maar ik heb goede hoop . Het gekke is dat ik de hele tijd roep: als ik onder de 80 zit dan ben ik helemaal blij, maar ik zit nu alweer met het getal '75' in m'n hoofd .
Niet meer actief op Fok!
pi_47376452
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

das waar, maar ik heb goede hoop . Het gekke is dat ik de hele tijd roep: als ik onder de 80 zit dan ben ik helemaal blij, maar ik zit nu alweer met het getal '75' in m'n hoofd .
ja ik vraag me af of we ooit tevreden zullen zijn
ik weet wel dat ik vorig jaar zei dat ik zo blij zou zijn als ik 75 woog.....
nou ben ik ook wel blij maar wil wel meer
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:23:08 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47376564
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik vraag me af of we ooit tevreden zullen zijn
ik weet wel dat ik vorig jaar zei dat ik zo blij zou zijn als ik 75 woog.....
nou ben ik ook wel blij maar wil wel meer
Op een gegeven moment houdt het op hè . Als ik (vrijwel) geen zwembandjes meer heb en een (vrijwel) verticale navel ben ik heel happy, of ik nou 75 kg weeg of niet. Als ik er maar goed uit zie en me fit voel .
Niet meer actief op Fok!
pi_47377345
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment houdt het op hè . Als ik (vrijwel) geen zwembandjes meer heb en een (vrijwel) verticale navel ben ik heel happy, of ik nou 75 kg weeg of niet. Als ik er maar goed uit zie en me fit voel .
precies, zo denk ik er ook over, denk ook dat ik die 50 nooit ga halen, dat mn lichaam vind dat ik al wel op het goede gewicht zit, maar als die buik er gewoon af is ben ik verder ook tevreden
pi_47385796
O help. Heb een vreetaanval gehad. 3 slimfast reepjes, 6 bolletje brossekoekjes (die trouwens heerlijk zijn en maar 65 cal. per stuk, maar per 6 is dat dan toch weer zo'n 400 cal) en een eierkoek. Dat dus bovenop m'n gewone rantsoen. En allemaal 's avonds. Vreemd hoor, heb een hele maand heel goed kunnen weerstaan en nu was er geen houden aan. Bah. Ik ga morgen gewoon wel op de weegschaal staan en niet m'n kop in het zand steken.
pi_47385888
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:00 schreef conleche het volgende:
O help. Heb een vreetaanval gehad. 3 slimfast reepjes, 6 bolletje brossekoekjes (die trouwens heerlijk zijn en maar 65 cal. per stuk, maar per 6 is dat dan toch weer zo'n 400 cal) en een eierkoek. Dat dus bovenop m'n gewone rantsoen. En allemaal 's avonds. Vreemd hoor, heb een hele maand heel goed kunnen weerstaan en nu was er geen houden aan. Bah. Ik ga morgen gewoon wel op de weegschaal staan en niet m'n kop in het zand steken.
kan een keer gebeuren, tis gebeurd, je kunt er niks meer aan doen, verder niet meer aan denken en vanaf morgen gewoon weer goed je best doen
  zondag 18 maart 2007 @ 00:14:11 #200
romantically challenged
pi_47386218
bah ik kan pas weer vrijdag sporten
veni vidi gebanned
pi_47386263
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
bah ik kan pas weer vrijdag sporten
waarom dan pas weer?
  zondag 18 maart 2007 @ 00:42:55 #202
romantically challenged
pi_47387140
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

waarom dan pas weer?
heb t veel te druk met leren
veni vidi gebanned
  zondag 18 maart 2007 @ 08:05:48 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47390598
Goeiemorgen ,

ik was idd iets te enthousiast gisteren. Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat . Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9 , maar als ik er nu weer op ga staan toch weer 80 . Nou ja, we zullen zien wat de weegschaal volgend weekend zegt als ik er een les spinning en bootcamp op heb zitten . Ik heb trouwens spierpijn, vooral aan de bovenkant van mijn kuiten, terwijl ik niets anders heb gedaan dan lopen en fietsen de laatste tijd .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 09:10:49 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_47390797
nog 1 kilo
Mèèèn wat ben ik blij!!
Zometeen weer sporten
stormy waters...
sailin'
pi_47391068
quote:
Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen ,

ik was idd iets te enthousiast gisteren. Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat . Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9 , maar als ik er nu weer op ga staan toch weer 80 . Nou ja, we zullen zien wat de weegschaal volgend weekend zegt als ik er een les spinning en bootcamp op heb zitten . Ik heb trouwens spierpijn, vooral aan de bovenkant van mijn kuiten, terwijl ik niets anders heb gedaan dan lopen en fietsen de laatste tijd .
79,9 die geldt!! Dus je bent onder de 80!! Op naar de 75!

Moest wel lachen dat je zo vaak op de weegschaal staat, ik ga ook iedere dag hoor, dat 1x in de week wegen is niks voor mij. Altijd 's ochtends na het plassen, dat scheelt toch weer minstens 100 gr. Doe nog net m'n ringen niet af, maar hoe koud het ook is: altijd poedeltje naakt erop!

De schade na mijn zoete schransaanval van gister is beperkt gebleven tot +100 gr. (maar ja, wie weet wat er anders zou zijn afgeweest, dus het echte verschil weet je natuurlijk nooit,) We gaan vol goede moed weer verder.
pi_47391088
quote:
Op zondag 18 maart 2007 09:10 schreef Belana het volgende:
nog 1 kilo
Mèèèn wat ben ik blij!!
Zometeen weer sporten
Gefeliciteerd!!
Wou dat ik al zover was. Vrees dat ik nog even mee moet met "Slank de zomer in"
pi_47391105
quote:
Goeiemorgen ,

toch leuk als je dan eindelijk een getal ziet dat begint met de 7
ik weet nog wel hoe dat was toen ik voor het eerst onder de 90 woog, geloofde het eerst niet

ik weeg vandaag weer meer maar goed dat heb ik in het weekend altijd
en ik was vergeten dat ik een paar uur geleden al een liter water heb gedronken
wel heb ik het gevoel dat ik niet veel meer zal afvallen maar goed dan maar fitter worden
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 10:22:16 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_47391238
@Sylvana, ik heb je 'gezonderen' weblog gezien, en ik ga er ook eentje aanmaken! kvind het een goed idee, en het werkt heel motiverend!
pi_47391319
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
@Sylvana, ik heb je 'gezonderen' weblog gezien, en ik ga er ook eentje aanmaken! kvind het een goed idee, en het werkt heel motiverend!
post je de link dan ook ff hier
ik zit nog steeds te twijfelen of ik er ook eentje aanmaak
  zondag 18 maart 2007 @ 10:46:05 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391506
iedereen aan de weblog .

Dit topic is mijn weblog .
Niet meer actief op Fok!
pi_47391573
nog een voor en na foto
niet helemaal voor
maar een half jaar geleden toen ik al 10 kilo was afgevallen
mijn buik:

en mijn buik nu:

toch ietsje minder vet
  zondag 18 maart 2007 @ 10:53:24 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391603
idd . Hoeveel is het verschil in kg's tussen foto 1 en foto 2?

BTW, ik bedenk me net dat ik de factor spierpijn buiten beschouwing heb gelaten toen ik me opgaf voor spinning en bootcamp.
Spinning is op dinsdag, bootcamp op woensdag. Ik heb dus geen dag ertussen om mijn spieren te laten herstellen. Is dat wel verstandig? Ik ben bang dat ik woensdag zo'n last zal hebben dat ik niet naar bootcamp kan .
Niet meer actief op Fok!
pi_47391667
weet niet hoeveel spierpijn je krijgt na spinning
maar na bootcamp heb ik wel vaak spierpijn dus daarna is een rustdag wel aangeraden

hoeveel kilo....denk toch zeker 7 kilo verschil
  zondag 18 maart 2007 @ 10:58:00 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391686
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:56 schreef Miss_S het volgende:
weet niet hoeveel spierpijn je krijgt na spinning
maar na bootcamp heb ik wel vaak spierpijn dus daarna is een rustdag wel aangeraden

hoeveel kilo....denk toch zeker 7 kilo verschil
ja, na bootcamp heb ik bijna een week rust .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 10:58:20 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_47391692
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

post je de link dan ook ff hier
ik zit nog steeds te twijfelen of ik er ook eentje aanmaak
zal ik doen als ie klaar is
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:
BTW, ik bedenk me net dat ik de factor spierpijn buiten beschouwing heb gelaten toen ik me opgaf voor spinning en bootcamp.
Spinning is op dinsdag, bootcamp op woensdag. Ik heb dus geen dag ertussen om mijn spieren te laten herstellen. Is dat wel verstandig? Ik ben bang dat ik woensdag zo'n last zal hebben dat ik niet naar bootcamp kan .
ik denk dat dat wel kan hoor, je gebruikt best wel andere spiergroepen dan. en na een paar keer spinning heb je geen spierpijn meer. ik denk dat je de hersteltijd eerder nodig zult hebben voor bootcamp
zoveel spierpijn krijg je niet bij spinning
  zondag 18 maart 2007 @ 11:01:21 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391739
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

zal ik doen als ie klaar is
[..]

ik denk dat dat wel kan hoor, je gebruikt best wel andere spiergroepen dan. en na een paar keer spinning heb je geen spierpijn meer. ik denk dat je de hersteltijd eerder nodig zult hebben voor bootcamp
zoveel spierpijn krijg je niet bij spinning
ok . Dan zet ik de eerste lessen wel even de tandjes op elkaar . Als ik nml niet ook bootcamp ga doen, heb ik maar 1 uur per week sport en dat vind ik wel erg weinig. Eind februari hoop ik 3 cursussen á 3 uur per week te doen en in september koopt Mark ook een aclokaart, zodat we een klimcursus kunnen gaan doen .

Ik zit nu toch ook te dubben over een weblog, haha .
Niet meer actief op Fok!
pi_47391758
een klimcursus wil ik ook ooit nog eens gaan doen
maar dat doen ze in mijn oude sportschool niet meer
  zondag 18 maart 2007 @ 11:03:45 #218
242 Pinball
Electric Monk
pi_47391783
quote:

ik was idd iets te enthousiast gisteren. Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat . Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9 , maar als ik er nu weer op ga staan toch weer 80 .
Anders weeg je je gewoon om de 5 minuten.

Hoezo obsessief?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 18 maart 2007 @ 11:07:50 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391861
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Anders weeg je je gewoon om de 5 minuten.

Hoezo obsessief?
bemoei je er niet mee .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:10:06 #220
242 Pinball
Electric Monk
pi_47391904
Ontspan.
Het is mijn probleem niet hoor.

Vind je het zelf normaal of gezond om 24/7 met je gewicht bezig te zijn? Ik vind het verontrustend.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_47391933
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:10 schreef Pinball het volgende:
Ontspan.
Het is mijn probleem niet hoor.

Vind je het zelf normaal of gezond om 24/7 met je gewicht bezig te zijn? Ik vind het verontrustend.
ja het is inderdaad erg slecht om je 24/7 bezig te houden met gezond te leven
  zondag 18 maart 2007 @ 11:12:32 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47391946
Als je je iets te vaak weegt naar Pinball's smaak heb je natuurlijk meteen anorexia . Gelukkig ken ik mezelf beter dan Pinball mij kent .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:16:26 #223
242 Pinball
Electric Monk
pi_47392028
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:

ja het is inderdaad erg slecht om je 24/7 bezig te houden met gezond te leven
Volgens mij ging het over 10 keer per dag wegen. Als jij dat 'gezond leven' wilt noemen moet je dat zelf weten.

En een obsessie met gezond leven is nog steeds een obsessie.
pi_47392050
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef Pinball het volgende:

[..]

Volgens mij ging het over 10 keer per dag wegen. Als jij dat 'gezond leven' wilt noemen moet je dat zelf weten.

ik zie niemand hier zich 10 keer per dag wegen
zelfs geen 5 keer
  zondag 18 maart 2007 @ 11:18:35 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47392074
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef Pinball het volgende:

[..]

geloof me: ik weet heel goed wat een obsessie is en dat is dit niet, klaar. Aangezien je verder kennelijk niets substantieels hebt bij te dragen aan dit topic, verzoek ik je vriendelijk weer op te hoepelen. Dáhááág! .

Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:20:11 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47392103
Oh ja, het komt heus wel eens voor dat ik me vaker dan 2 keer weeg (gisteravond bijvoorbeeld), maar dat komt doordat de weegschaal dan een waarde aangeeft die ik maar moeilijk kan geloven . En zoals je weet: meerdere keren wegen = meting betrouwbaarder .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:21:38 #227
242 Pinball
Electric Monk
pi_47392129
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:

ik zie niemand hier zich 10 keer per dag wegen
zelfs geen 5 keer
quote:
Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat . Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9 , maar als ik er nu weer op ga staan toch weer 80
Goed hoor, die discussie over 4 of 5 of 10 keer ga ik niet aan.
  zondag 18 maart 2007 @ 11:25:26 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47392198
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:21 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

Goed hoor, die discussie over 4 of 5 of 10 keer ga ik niet aan.
dank je.
Doei.
Niet meer actief op Fok!
pi_47392239
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, het komt heus wel eens voor dat ik me vaker dan 2 keer weeg (gisteravond bijvoorbeeld), maar dat komt doordat de weegschaal dan een waarde aangeeft die ik maar moeilijk kan geloven . En zoals je weet: meerdere keren wegen = meting betrouwbaarder .
dat is volgens mij ook vrij normaal hoor
dat doe ik ook
maarja ik doe ook een crashdieet
pi_47392422
quote:
79,9
je hebt de 7 gezien dus daar hou je je maar gewoon aan vast
quote:
Op zondag 18 maart 2007 09:10 schreef Belana het volgende:
nog 1 kilo
Mèèèn wat ben ik blij!!
Zometeen weer sporten
gefeliciteerd en succes met de laatste kilo
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
leuk om te horen post idd ook ff de link dan ja als je hem aangemaakt hebt
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is volgens mij ook vrij normaal hoor
dat doe ik ook
maarja ik doe ook een crashdieet
ik probeer me 1 keer in de week te wegen, maar soms wordt het 2 keer in de week, maar zeker niet elke dag hier
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 11:40:43 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_47392490
ik heb mn weblogje gemaakt! het is

http://ikgagezonderworden.blogspot.com , het linkje staat ook in mn siggy

ik heb een linkje naar Sylvana's weblogje gemaakt, als iemand anders ook een linkje naar zijn/haar weblogje wel, moet je t maar even zeggen!
pi_47392556
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb mn weblogje gemaakt! het is

http://ikgagezonderworden.blogspot.com , het linkje staat ook in mn siggy

ik heb een linkje naar Sylvana's weblogje gemaakt, als iemand anders ook een linkje naar zijn/haar weblogje wel, moet je t maar even zeggen!
oeh leuk, ga meteen even kijken
pi_47392571
leuk linda
ik ga er binnekort ook maar eentje aanmaken
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 11:46:14 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_47392631
thanks ik wilde t eerst anoniem doen, maar ach, ik had al een account bij blogspot, dus ik dacht, ach, what de hell
pi_47392683
ik heb een doel gevonden om naar toe te trainen! De 4 Mijl in oktober! Het duurt nog even, maar dan heb ik nog meer redenen om hard te gaan lopen enzo

89.0 vanmorgen trouwens!

Leuk al die weblogs, ik ben helaas te slecht in er een bijhouden
  zondag 18 maart 2007 @ 11:48:50 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47392699
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:48 schreef Tangarine het volgende:
ik heb een doel gevonden om naar toe te trainen! De 4 Mijl in oktober! Het duurt nog even, maar dan heb ik nog meer redenen om hard te gaan lopen enzo

89.0 vanmorgen trouwens!

Leuk al die weblogs, ik ben helaas te slecht in er een bijhouden
die wil ik ook nog eens lopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47392853
nou ik heb een weblog aangemaakt nu nog iets inschrijven
pi_47392884
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
nou ik heb een weblog aangemaakt nu nog iets inschrijven
anders is het ook zo kaal he

maar goed, geef het linkje maar als je klaar bent

hier nog weer een rustig dagje, spierpijn is wel over, maar ben bij mn ouders thuis, en dan morgen weer lekker wandelen en naar de sportschool

hoop ik wel dat morgen die storm en regen een beetje het land uit is

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 18-03-2007 12:06:33 ]
pi_47393140
Het is hier nu nog droog, met wat zon... maar we krijgen straks vast ook noodweer
  zondag 18 maart 2007 @ 12:08:03 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47393205
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:05 schreef Tangarine het volgende:
Het is hier nu nog droog, met wat zon... maar we krijgen straks vast ook noodweer
hier (ook Groningen) stormt het verschrikkelijk. Blijkbaar is het aan de ene kant vd stad mooi weer en aan de andere kant niet . Nee hoor, geintje . Het zonnetje schijnt hier ook nog lekker .
Niet meer actief op Fok!
pi_47393313
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hier (ook Groningen) stormt het verschrikkelijk. Blijkbaar is het aan de ene kant vd stad mooi weer en aan de andere kant niet . Nee hoor, geintje . Het zonnetje schijnt hier ook nog lekker .
hier in Nijkerk schijnt het zonnetje niet hoor en stormt het wel aardig, dus toch is het aan de ene kant van het land slecht weer en aan de andere kant niet, maar het komt vast nog wel die kant op
  zondag 18 maart 2007 @ 12:18:17 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47393432
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hier in Nijkerk schijnt het zonnetje niet hoor en stormt het wel aardig, dus toch is het aan de ene kant van het land slecht weer en aan de andere kant niet, maar het komt vast nog wel die kant op
.
Niet meer actief op Fok!
pi_47393536
jaja wens ons maar het beste toe Hier boven het noorderplantsoen zitten nu aardig wat donkere wolken... dan zo maar niet een eind wandelen
pi_47393644
vanmorgen was het echt slecht weer hier
en nu word het alweer erg donker
pi_47393805
vanmorgen was het bewolkt en nu schijnt de zon.. maar ik heb het ijskoud
pi_47393830
Zo ik heb maar eens pauze genomen van het keihard leren (al 3 dagen achtereen eigenlijk, moet er nog 2,5).
Alleen gister weer eens gesport en zowaar, voor het eerst in m'n leven spierpijn in m'n buikspieren!!
'k Merk dat centimeters kwijtraken van je buikomtrek moeilijker is dan kilo's kwijtraken Vanochtend was het 79,5 cm, maar dat is alleen als ik helemaal niets gegeten heb.
Hier heeft het vanochtend de hele tijd keihard geregend en ik heb net in het zonnetje gefietst
  zondag 18 maart 2007 @ 12:34:29 #247
242 Pinball
Electric Monk
pi_47393836
Sorry als ik even ontopic ga.
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Dat klopt helemaal. Als je je in 5 minuten 3 keer weegt en het gemiddelde neemt is dat inderdaad betrouwbaarder.

Maar als je je in de loop van de dag 5 keer weegt meet je alleen de (volkomen normale) schommelingen in je gewicht, dat is heel wat anders. Dat levert alleen maar stress op, verder niets.
En als ik een normaal intelligent iemand zie posten dat ze 'in de loop van de avond steeds zwaarder werd' maak ik me daar wel zorgen over ja.
pi_47394270
Ohja ik had een zak worteltjes gekocht om toch wat te kunnen eten tijdens het leren, maar toen vond ik dit:
100 gram wortels bevat 6000 microgram vitamine A. Toxiciteit kan optreden bij 3000 microgram per dag.
Dus eigenlijk mag je in een week 350 gram worteltjes, ik heb in een paar dagen 600 gram op...
Maar misschien geldt dit bij langdurig gebruik, dat zou natuurlijk kunnen.
Waarschijnlijk kan je dus beter komkommer of tomaat eten ofzo
pi_47394386
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ohja ik had een zak worteltjes gekocht om toch wat te kunnen eten tijdens het leren, maar toen vond ik dit:
100 gram wortels bevat 6000 microgram vitamine A. Toxiciteit kan optreden bij 3000 microgram per dag.
Dus eigenlijk mag je in een week 350 gram worteltjes, ik heb in een paar dagen 600 gram op...
Maar misschien geldt dit bij langdurig gebruik, dat zou natuurlijk kunnen.
Waarschijnlijk kan je dus beter komkommer of tomaat eten ofzo
ik denk idd niet dat dat bij eenmalig gebruik al gevaarlijk is, wel als je langdurig elke dag veel te veel binnen krijgt
pi_47394392
Ik ben sinds februari de adviezen van dit boek gaan volgen (let aub niet op de achterlijke titel, die dekt de inhoud totaal niet):
http://www.menshealthshop.nl/product.php?productid=355&cat=326&bestseller

Het boek geeft adviezen voor een gezond voedingspatroon, en het helpt enorm. Je eet 6 keer per dag, en daarom heb je nooit meer honger (bij mij de grote boosdoener). Ben in 1,5 maand bijna 7 kilo afgevallen, en in die tijd heb ik maar 2x gesport. Bovendien eet ik 1x in de week nog altijd junkfood en gaan er wat biertjes in.
  zondag 18 maart 2007 @ 13:16:17 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47395195
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:51 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben sinds februari de adviezen van dit boek gaan volgen (let aub niet op de achterlijke titel, die dekt de inhoud totaal niet):
http://www.menshealthshop.nl/product.php?productid=355&cat=326&bestseller

Het boek geeft adviezen voor een gezond voedingspatroon, en het helpt enorm. Je eet 6 keer per dag, en daarom heb je nooit meer honger (bij mij de grote boosdoener). Ben in 1,5 maand bijna 7 kilo afgevallen, en in die tijd heb ik maar 2x gesport. Bovendien eet ik 1x in de week nog altijd junkfood en gaan er wat biertjes in.
en ik hoop voor je dat het er ook af blijft . 6 keer per dag een kleine maaltijd is idd een stuk beter dan 3 keer per dag een grote maaltijd .

Ik ga vrijdag in Amsterdam bij de mac eten . Wilde ik al een tijdje weer eens doen (laatste keer zal afgelopen zomer geweest zijn) en omdat we dan toch van huis zijn kan ik het dan mooi doen .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 13:22:50 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_47395389
je kan bij de mac ook lekkere salades ete he
maar een big mac mag natuurlijk ook wel een keertje
pi_47395446
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vrijdag in Amsterdam bij de mac eten . Wilde ik al een tijdje weer eens doen (laatste keer zal afgelopen zomer geweest zijn) en omdat we dan toch van huis zijn kan ik het dan mooi doen .
Dat kan ook helemaal geen kwaad denk ik. Zeker als je het inplant, heb je nog voorpret ook
pi_47395447
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Die salades krijg ik altijd maar voor de helft op zijn echt groot

Maar ik ben echt al tijden niet meer bij de mac geweest, denk dat het de laatste keer in de VS was, dus vorig jaar augustus, al wel ff geleden dus. En nee, ook niet naar de BK of KFC geweest

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 18-03-2007 13:29:51 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 13:33:04 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47395728
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
ja doei . Ik ga 1 keer in het half jaar naar de mac, dan ga ik geen salades eten . Nee dat wordt een big mac met een patatje en een cola light . Voorpret . 's Middags zal ik ook een broodje moeten eten in de stad, maar neem wel een volkorenbroodje van Panini, dan blijft de schade beperkt .

Zonet even geprobeerd hoe hoog ik kan schoppen. Blijkt vrij hoog te zijn. Ik voelde wel meteen m'n hamstring, dus als ik dat bij bootcamp ook moet doen wil ik wel geloven dat ik spierpijn ga krijgen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 13:35:50 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47395817
Bleh, ik ben altijd in zo'n luie bui op zondag. Als het goed weer wordt ga ik mooi de hele zondag fietsen. Ik zou van alles gaan doen vandaag. Naar La vie en rose over Edith Piaf vanmiddag, vanavond naar een gratis voorstelling van An inconvenient truth, maar ik ben meer in een bankhangerige stemming, dus ik kijk nu naar die serie over Wilhelmina die ik op dvd heb gekocht. Ook heel leuk, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 13:55:54 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47396513
Goedemiddag hier allen!
Ik heb mijzelf zojuist aangemeld en ik ben van plan er tegenaan te gaan! Alhoewel het voor de lente niet zal gaan lukken (lente start toch 21 maart.... 6 kilo in 3 dagen wordt wat lastig vermoed ik ), ga ik dan maar alvast voor de zomer! Ik hoop hier wat tips en trucs te vinden, alhoewel we allemaal wel weten waar het aan ligt (als we heel eerlijk zijn! )
groetjes,
Susie
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_47396636
welkom susie!

heel veel succes!
  zondag 18 maart 2007 @ 14:01:51 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47396688
Thanks!! Ik heb al twee keer eerder meegedaan met Fitclub, de eerste keer werkte het wel, tweede keer was ik te laks. Dat kost helaas wel geld, nu zag ik dit en ik dacht....Dat ga ik gewoon doen!! Fok vind ik toch al leuk, zit er al vaak, dus wel zo makkelijk!!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_47397146
Veel succes susie!
Als je tips wilt en je hebt veel tijd, kan je evt. oude topics doorspitten, daar staan best wel wat nuttige dingen in
Al is de trend hier momenteel dat het niet 'afvallen' genoemd mag worden, maar 'gezonder leven'.

Ohja en miss_s ondanks dat je best wat kilo'tjes meer hebt, zo'n taille zou ik best willen ik denk dat dat bij mij nooit zou gaan lukken!
pi_47398963
zo'n taille word je inderdaad mee geboren dus niet echt mijn eigen werk jammer genoeg

welkom susie
  zondag 18 maart 2007 @ 15:25:25 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47399762
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:05 schreef Miss_S het volgende:
zo'n taille word je inderdaad mee geboren dus niet echt mijn eigen werk jammer genoeg

welkom susie
hoe zou een taille er anders uit moeten zien? Ik lijk ook net een zandloper.
Niet meer actief op Fok!
pi_47399908
gewoon recht, net zoals een man
dat heeft mijn nichtje ook

mijn weblog: Gezond & Taluma
http://gezondtaluma.web-log.nl/taluma/

heb sylvana's linkje erbij gezet als iemand anders ook toegevoegd wil worden , let me know
  zondag 18 maart 2007 @ 15:41:19 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47400460
Ik heb je een paar tips gegeven, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_47400588
omg je bent vergeten

'drink voldoende' !!!111
  zondag 18 maart 2007 @ 15:45:03 #266
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_47400612
t lukt me wel op gewicht te blijven maar ik moet en zal nog 2 kilo kwijt zijn voor de zomer
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_47401255
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:55 schreef Susie het volgende:
Goedemiddag hier allen!
Ik heb mijzelf zojuist aangemeld en ik ben van plan er tegenaan te gaan! Alhoewel het voor de lente niet zal gaan lukken (lente start toch 21 maart.... 6 kilo in 3 dagen wordt wat lastig vermoed ik ), ga ik dan maar alvast voor de zomer! Ik hoop hier wat tips en trucs te vinden, alhoewel we allemaal wel weten waar het aan ligt (als we heel eerlijk zijn! )
groetjes,
Susie
Welkom Susie en veel succes En 6 kg in 3 dagen dat gaat lastig worden ja
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:28 schreef Miss_S het volgende:
gewoon recht, net zoals een man
dat heeft mijn nichtje ook

mijn weblog: Gezond & Taluma
http://gezondtaluma.web-log.nl/taluma/

heb sylvana's linkje erbij gezet als iemand anders ook toegevoegd wil worden , let me know
Ga snel kijken, echt leuk dat ik iedereen heb aangestoken
pi_47401537
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb je een paar tips gegeven, hoor .
bedankt nu moeten de volgende 20 kilo een makkie zijn

ook linda's weblog toegevoegd
pi_47403607
renske is dat bootcamp ook echt het bootcamp van billy blanks?
pi_47403668
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

bedankt nu moeten de volgende 20 kilo een makkie zijn

ook linda's weblog toegevoegd
uhm, waar staan die dan? ik zie alleen de recent bijgewerkte logs, maar das standaard ding van web-log, zie nergens links naar onze weblogs staan?
pi_47403775
als je op 'over mijzelf' klikt
daar staan links
pi_47403830
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:57 schreef Miss_S het volgende:
als je op 'over mijzelf' klikt
daar staan links
aha op die manier ik heb op mn gewone weblog gewoon typelists, zodat je ze gewoon gelijk ziet maar heb ze gevonden

zal jullie ook wel ff bij mijn links zetten
pi_47403906
ik heb ze ook in typelist staan maar bij mij komen ze daar dan terecht
wil het eigenljk ook gewoon op de eerste pagina
pi_47404097
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:01 schreef Miss_S het volgende:
ik heb ze ook in typelist staan maar bij mij komen ze daar dan terecht
wil het eigenljk ook gewoon op de eerste pagina
je kon aanvinken of je ze op je weblog wilde of op je over mijzelf pagina, kun je vast wel weer veranderen

jullie staan er bij mij in iig
pi_47404325
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

je kon aanvinken of je ze op je weblog wilde of op je over mijzelf pagina, kun je vast wel weer veranderen

jullie staan er bij mij in iig
ik kan het niet vinden maar goed zo kan het ook
  zondag 18 maart 2007 @ 17:30:00 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47404994
Weet iemand trouwens ook of het gebruikelijk is om een hartslagmeter te gebruiken bij spinning? Ik heb iets gelezen over verschillende lessen: lessen die gericht zijn op vet verbranden en lessen die gericht zijn op conditietraining. Of kun je tijdens zo'n les spinning ook gewoon je eigen ding doen? Ik zit daar natuurlijk in de eerste plaats om vet te verbranden. Een verbeterd uithoudingsvermogen is een goeie tweede. Of verbrand ik sowieso wel vet, ook al ga ik helemaal los?

Oh, en hoe doen jullie dat met eten? Bootcamp is om 19 uur en dus zit ik te twijfelen of ik ervoor of erna zal gaan eten. Als ik ervoor ga eten moet ik wel erg vroeg eten en als ik erna ga eten weer erg laat. Ik las ergens de tip om 1,5 van tevoren nog iets te eten (twee boterhammen oid) en pas na de sport echt te gaan eten.
Niet meer actief op Fok!
pi_47405226
Ik gebruik geen aparte hartslagmeter, op de apparaten bij ons in de sportschool heb je ingebouwde hartslagmeters zitten Maar neem aan dat het geen probleem is om er 1 te gebruiken. Voor vetverbranden moet je hartslag als je rond de 20 jaar bent rond de 130 zitten.

Als ik om 19 uur ga sporten dan eet ik gewoon om half 6, das niet al te vroeg en dan om 19 uur heb ik er verder geen last meer van ofzo

Ik had het er gister over dat ik al 2 maanden geen pizza meer heb gehad, en nu gaan we natuurlijk uitgerekend vandaag pizza eten Het wordt pizza tropicana, met tomaten, kaas, ham en ananas, wel redelijk gezond dus en erg lekker
  zondag 18 maart 2007 @ 17:41:36 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47405390
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik gebruik geen aparte hartslagmeter, op de apparaten bij ons in de sportshcool heb je ingebouwde hartslagmeters zitten Maar neem aan dat het geen probleem is om er 1 te gebruiken. Voor vetverbranden moet je hartstlag als je rond de 20 jaar bent rond de 130 zitten.
ja, maar ik vind het een beetje stom als iedereen voluit gaat en ik niet, omdat ik dan m'n vetverbrandingszone overtreed. Dan lijkt het voor een ander misschien net alsof ik een beetje zit te luilakken.
quote:
Als ik om 19 uur ga sporten dan eet ik gewoon om half 6, das niet al te vroeg en dan om 19 uur heb ik er verder geen last meer van ofzo
Ok . Ja dan eet ik ook om 17:30 denk ik. Moet er om 19 uur zijn, dus 18:30 op de fiets daarnaartoe.

Wij eten pasta met spinazie, champignons etc (etc = een paar minder gezonde dingetjes ) uit de oven .
Niet meer actief op Fok!
pi_47405402
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand trouwens ook of het gebruikelijk is om een hartslagmeter te gebruiken bij spinning? Ik heb iets gelezen over verschillende lessen: lessen die gericht zijn op vet verbranden en lessen die gericht zijn op conditietraining. Of kun je tijdens zo'n les spinning ook gewoon je eigen ding doen? Ik zit daar natuurlijk in de eerste plaats om vet te verbranden. Een verbeterd uithoudingsvermogen is een goeie tweede. Of verbrand ik sowieso wel vet, ook al ga ik helemaal los?

Oh, en hoe doen jullie dat met eten? Bootcamp is om 19 uur en dus zit ik te twijfelen of ik ervoor of erna zal gaan eten. Als ik ervoor ga eten moet ik wel erg vroeg eten en als ik erna ga eten weer erg laat. Ik las ergens de tip om 1,5 van tevoren nog iets te eten (twee boterhammen oid) en pas na de sport echt te gaan eten.
ik zou van te voren eten anders eet je zo laat
anderhalf uur van te voren lijkt me wel een goede tijd

is deze bootcamp ook naar het idee van billy blanks?
pi_47405468
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja, maar ik vind het een beetje stom als iedereen voluit gaat en ik niet, omdat ik dan m'n vetverbrandingszone overtreed. Dan lijkt het voor een ander misschien net alsof ik een beetje zit te luilakken.
[..]

Ok . Ja dan eet ik ook om 17:30 denk ik. Moet er om 19 uur zijn, dus 18:30 op de fiets daarnaartoe.

Wij eten pasta met spinazie, champignons etc (etc = een paar minder gezonde dingetjes ) uit de oven .
zit je daar voor jezelf of voor anderen? anderen letten echt niet op wat mensen om hun heen doen hoor, zijn druk genoeg met zichzelf, dus maak je daar niet druk om Iedereen kan zijn weerstand gewoon zelf bepalen, en er wordt echt niet op gelet of iemand dan een hoge of lage weerstand heeft
  zondag 18 maart 2007 @ 17:44:27 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47405475
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik zou van te voren eten anders eet je zo laat
anderhalf uur van te voren lijkt me wel een goede tijd

is deze bootcamp ook naar het idee van billy blanks?
Dat weet ik niet. Denk het wel eigenlijk. Ik zag net op www.fitforfree.nl een filmpje van bootcamp. Gosh! . Dan moet ik wel even een andere (strakkere) broek aan hebben, want dat ding dat ik nu aan heb scheurt zo in tweeën als ik zo hoog moet trappen . Lijkt me wel erg leuk, though . Ik heb altijd graag op een vechtsport gewild, maar ik moet contactsporten helaas vermijden, want als ik een klap op mijn hoofd krijg kan ik doof worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_47405489
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

zit je daar voor jezelf of voor anderen? anderen letten echt niet op wat mensen om hun heen doen hoor, zijn druk genoeg met zichzelf, dus maak je daar niet druk om
ik zit veelste snel aan die 130 als ik me echt inspan daarom werk ik ook niet met een hartslagmeter
dan zou ik nooit echt moe worden van sport
pi_47405508
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Denk het wel eigenlijk. Ik zag net op www.fitforfree.nl een filmpje van bootcamp. Gosh! . Dan moet ik wel even een andere (strakkere) broek aan hebben, want dat ding dat ik nu aan heb scheurt zo in tweeën als ik zo hoog moet trappen . Lijkt me wel erg leuk, though . Ik heb altijd graag op een vechtsport gewild, maar ik moet contactsporten helaas vermijden, want als ik een klap op mijn hoofd krijg kan ik doof worden .
ik wou inderdaad ook al een andere broek aanraden voor bootcamp inderdaad
zal het filmpje eens gaan bekijken
pi_47405563
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik zit veelste snel aan die 130 als ik me echt inspan daarom werk ik ook niet met een hartslagmeter
Bij mij zakt mn hartslag naarmate ik meer ben gaan sporten, eerst zat ik zo rond de 170, maar laatste tijd zo rond de 140-150, ik wil ook niet persee op die 130 zitten, zo verbrand ik evenwel wel genoeg, gaat er meer om dat je gewoon actief bezig bent vind ik
pi_47405567
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik zit met gemak aan de 150 tijdens een actief nummertje in de rpm-lessen hoor... ik moet ook een hartslag meter kopen eigenlijk.. veel makkelijker om dat dan in de gaten te houden.. tijdens conditie testen krijg ik er eentje van de sportschool mja die mag je niet houden
pi_47405593
Renske ik zie nergens bootcamp op die site, of kijk ik nu verkeerd
pi_47405636
pas was de hartslagmeter van de crosstrainer kapot, gaf ie rond de 50 aan, terwijl ik normaal rond de 150 zit, dus dat klopte niet helemaal dan
  zondag 18 maart 2007 @ 17:52:30 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47405726
o dat filmpje is van body combat . Ik haal alles steeds door elkaar.

Je moet natuurlijk wel naar je eigen lichaam blijven luisteren. Als je totaal niet zweet en je zit al aan de 130 bpm dan schiet het ook niet op. Ik denk dat ik hem eerder zou gebruiken om m'n bovengrens te bepalen (zodat ik niet te snel overtraind raak) en bij het hardlopen straks.
Niet meer actief op Fok!
pi_47405817
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
o dat filmpje is van body combat . Ik haal alles steeds door elkaar.
gekeken
het komt wel op hetzelfde neer
  zondag 18 maart 2007 @ 18:02:30 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47406036
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:47 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik zit met gemak aan de 150 tijdens een actief nummertje in de rpm-lessen hoor... ik moet ook een hartslag meter kopen eigenlijk.. veel makkelijker om dat dan in de gaten te houden.. tijdens conditie testen krijg ik er eentje van de sportschool mja die mag je niet houden
ik heb er 1 van polar gekocht via hartslagmetershop.com. FS1, speciaal voor fitness en voor beginners . Je krijgt 10 % korting bij vooruit betalen, een gratis bikemount (zodat je hem op je fietsstuur kunt doen, heel handig voor mij straks en een boekje twv 14,95 waarin alles staat over trainen met een hartslagmeter .
Niet meer actief op Fok!
pi_47407662
als er nog ananas roomkaas in huis komt gooi ik het zelf in de prullebak
  zondag 18 maart 2007 @ 18:49:46 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47407681
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
als er nog ananas roomkaas in huis komt gooi ik het zelf in de prullebak
want?
Niet meer actief op Fok!
pi_47407813
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

want?
300 gram a 1400kcal in de week kan nooit goed voor me zijn
  zondag 18 maart 2007 @ 18:55:44 #294
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47407889
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

300 gram a 1400kcal in de week kan nooit goed voor me zijn
.

En dan laten ze het nog gezond klinken door er ananas in te gooien . Dan heb ik liever een echte ananas. Vanmiddag nog 1 gedeeld met Mark .
Niet meer actief op Fok!
pi_47407928
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

En dan laten ze het nog gezond klinken door er ananas in te gooien . Dan heb ik liever een echte ananas. Vanmiddag nog 1 gedeeld met Mark .
ach het is wel heel lekker, enigste slechte wat ik ooit eet
maar goed daar stoppen we dus ook maar mee
pi_47409343
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ach het is wel heel lekker, enigste slechte wat ik ooit eet
maar goed daar stoppen we dus ook maar mee
nog nooit gehad, maar klinkt jammie...

hoera voor het mooie weer, dan is de normale ananas weer goedkoop op de markt gezond snacken
  zondag 18 maart 2007 @ 19:35:43 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47409428
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:33 schreef Tangarine het volgende:

[..]

nog nooit gehad, maar klinkt jammie...

hoera voor het mooie weer, dan is de normale ananas weer goedkoop op de markt gezond snacken
en wat is dan 'goedkoop'? .
Niet meer actief op Fok!
pi_47409622
1 euro ofzo Maar dat duurt vast nog even, ze zijn nu vaak nog duurder
  zondag 18 maart 2007 @ 19:44:33 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47409737
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:41 schreef Tangarine het volgende:
1 euro ofzo Maar dat duurt vast nog even, ze zijn nu vaak nog duurder
, dat is al helemaal goedkoop. Ik koop ze alleen als ze 1,50 zijn (of goedkoper natuurlijk ). Aan de andere kant: een zak snoep kost ook al gauw 2 euro, dus kun je beter een ananas opeten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47409873
2 euro, of 1,50, of whatever, klinkt misschien als aardig wat, maar als je het vergelijkt met iets als snoep of chocola, of nootjes, of whatever wat allemaal ongezond is, valt het best mee.... en dan nog, ik geef liever iets meer uit aan iets gezonds
pi_47410694
Durft nou niemand hem dicht te gooien? Dan doe ik het wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')