Ik fiets op een Jan Jansen racefiets, met zo'n gebogen stuur dus. Hij staat nu boven op de Tacx (zo'n standaard die je achterwiel op een rolding zet, kun je binnen fietsen), maar hij is nog niet buiten geweest dit jaar. Kweenie of ie dat wel komt, ik gebruik hem niet zo vaak meer. Komt natuurlijk ook omdat ik op kamers woon door de week en dat ding bij mijn ouders staat. Mijn pa fietst er wel op. Het is alleen wel ongelofelijk saai, net zo saai als steppen. Tv erbij is dus wel handig.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik heb een studentenbrik en een 'goede fiets'. Mijn goede fiets is een hybride met 24 versnellingen, geen echt snelle fiets dus. Ik gebruik hem voor toertochtjes en fietsvakanties (met veel bagage enzo). Het gaat mij niet echt om de snelheid. Met lagere snelheid geniet ik gewoon meer van de omgeving. Uiteindelijk is mijn energieverbruik bij dezelfde snelheid natuurlijk hoger dan op een racefietsquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
En mijn laatste post uit het vorige topic:
Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage.
Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen.
Ik ben schilder, dus ik kan tijd vrijmaken wanneer ik daar zin in heb. (héérlijk, die vrijheid!!) Wel heb ik samen met nog iemand een galerie en daar werk ik gemiddeld 2 dagen in de week, dan kan ik alleen 's avonds gaan, maar dat vind ik ook niet erg. Heb net een uurtje stepshape gedaan. Lastige stapjes, maar wel een leuke les.quote:Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?
Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
op een gammele oude Gazelle, en op de Spinning-fietsen van de sportschoolquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
ik vind het praten over fietsen en hardlopen leukerquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen
en niet stiekem die S aangepast?
zaterdag: 50 % kans op regenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot
en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
Hahaha.. hallo!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef conleche het volgende:
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?![]()
en dat is een probleem?quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:22 schreef Tangarine het volgende:
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben![]()
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nahquote:
er zijn ergere dingen hequote:Op woensdag 14 maart 2007 21:50 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah![]()
Dieetclub heet het, ook in Lifestyle.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef carpediem23 het volgende:
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
pas maar op, daar gaat je geldquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:09 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
ik ga woensdag dagje amsterdam doenquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:20 schreef Tangarine het volgende:
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
Een heel informatieve site over Stretching is deze. Lees m maar eens door, er wordt ook uitgelegd hoe je bepaalde oefeningen kan doen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
Moet je ook echt even langs de Lush-winkels daar, voor lekkere zeepjesquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ga woensdag dagje amsterdam doen. Hopelijk is het weer dan niet al te slecht
. Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:
Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
kheb al een linkje gegeven van een leuke sitequote:Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).quote:Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet.Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet.
Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/voedzaams achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...
Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
[..]
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
Daar heb ik ook een paar oplossingen voor: (1) doe boodschappen voor je vader, (2) kook zelf, of (3) nodig je familie vaker uit bij jou thuis. (Dat laatste is inderdaad moeilijk te doen als je in een studentenhok woont.)quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Ik ben eigenlijk heel stom. Ik koop regelmatig pakjesmeuk en dan maak ik het precies zo klaar als op het pakje staat. Vaak staat er niets over groente op, maar ik heb zelf natuurlijk ook een stel hersens en kan me best bedenken dat ik prima een zak roerbakgroente met een conimexgerecht kan mengen. Dus nu doe ik er standaard groenten in. Op deze wijze eet ik in ieder geval 4 tot 5 keer per week genoeg groente 's avonds. Als ik niet aan de 200 gram kom eet ik een paprika (al is het de vraag of dat groente is) of worteltjes. Moet wel zeggen dat ik 1 keer per week pasta eet met zo'n 500 gram groente. Dat compenseert wel weer voor de dagen dat ik geen / weinig groente eet, al gaat die vlieger vast niet opquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Just trying to helpquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:09 schreef Viking84 het volgende:,
sorry hoor, beschuit, maar ik vind het een beetje irritant als hier mensen komen die dan 1 keer even vertellen hoe we moeten afvallen (alsof wij dat niet weten) en zich dan niet meer laten zien.
Bedankt voor het proberen, maar de mensen hier zijn zo intensief met afvallen bezig dat ik niet denk dat jij nog iets kunt vertellen wat hier nog niet ter sprake is gekomen.quote:
je bedoelt het vast ook goed, maar we zitten in deeltje 57 inmiddels, dus we weten het inmiddels echt welquote:
dank jequote:Op donderdag 15 maart 2007 10:32 schreef beschuit het volgende:
i stand correctedProbeerde echt niet betweterig over te komen ofzo.
Heel veel succes allemaal!
hoera, met ijsstokjesquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:49 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb trouwens weer eens Danoontjes (de nepversie van AH) in de vriezer gezet. Jeugdsentiment.
In zo'n groot toetje zitten 100kcal, voor een ijsje is dat nog best te doen.
Ik denk dat ik dit wel met je eens ben. Maar wat voor producten laten je suikerspiegel erg schommelen? Zijn dat de zgn 'snelle' koolhydraten? Je kunt dus beter langzame koolhydraten zoals in volkorenproducten eten om je suikerspiegel stabiel te houden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen extreem magere dingen, maar normaal eten waar niet al te veel calorieën in zitten én die je suikerspiegel niet al te erg laten schommelen, zodat je niet alleen maar meer honger krijgt. Mijn moeder heeft een tijdje alle suiker weg moeten laten uit wat ze at, en die is ontzettend afgevallen terwijl ze daarvoor ook al heel gezond at maar gewoon vanwege haar leeftijd niks meer kwijt kon raken. Je suikerspiegel reguleert mede je eetmotivatie, dus volgens mij is het best wel belangrijk om die stabiel te houden.
Daar hebben we de Glycemische Index voor. Als je er trouwens echt op wilt gaan letten, dan controleer je standaard alle verpakkingen in de supermarkt. Ik eet bijvoorbeeld geen voorverpakte vleeswaren meer, want daar is vrijwel altijd dextrose aan toegevoegd. Eten bereiden uit pakjes doe ik ook al tijden niet meer. En m'n smaaksensatie is er voorwaar op vooruit gegaan. Het bevalt me erg goed.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit wel met je eens ben. Maar wat voor producten laten je suikerspiegel erg schommelen? Zijn dat de zgn 'snelle' koolhydraten? Je kunt dus beter langzame koolhydraten zoals in volkorenproducten eten om je suikerspiegel stabiel te houden?
Ik heb ook skates en vorig jaar een skatecursus gevolgd. Het zal op zich wel niet heel moeilijk zijn om te leren, maar ik ben een schijtluis en ik had veel last van m'n enkels. Dus ik beleefde er niet veel plezier vanquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:51 schreef Tangarine het volgende:
ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik skeelers of skates ofzo wil kopen... is het moeilijk om te leren? Schaatsen kon/kan ik dus echt niet
Het allermoeilijkst vind ik altijd het stoppen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:51 schreef Tangarine het volgende:
ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik skeelers of skates ofzo wil kopen... is het moeilijk om te leren? Schaatsen kon/kan ik dus echt niet
Moet je es opletten in de supermarkt, suiker zit echt in de meest onzinnige dingen waar je het niet verwacht...quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ga toch eens proberen om zo min mogelijk suiker te eten, en geen andere dingen die je ineens een suikerboost geven. Voor mijn moeder heeft het goed gewerkt. Bovendien vallen er zo al gelijk een heleboel ongezonde dingen af, dus baat het niet, dan schaadt het niet.
Stomme typo... Suiker en baden lijkt me niet zo'n goede combinatie.
Ja, ik weet het. Toen mijn moeder het niet mocht eten, hebben we met man en macht geprobeerd om bijvoorbeeld broodbeleg te vinden waar geen suiker in zat (ze mocht toen ook nog eens geen zuivel, dus alle kaas viel ook al af). Da's nog verdomd moeilijk. Zelfs in zoiets als Sandwich Spread zit suiker.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:21 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Moet je es opletten in de supermarkt, suiker zit echt in de meest onzinnige dingen waar je het niet verwacht...![]()
Maar opzich werkt het wel ja, ik doe ook zo veel mogelijk mijn best het te vermijden
Nou, als je niet kunt schaatsen is het wel lastiger, en heb je wel een cursus nodig waarbij je leert hoe je moet remmen, vallen, bochten rijden enzovoort. Ook heb je goede bescherming nodig, een helm is helemaal niet verkeerd en vaak verplicht bij zo'n cursus. Ik herinner me nog hoe mijn helm eruit zacht toen ik op mijn kop was gevallen -> in twee stukken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:51 schreef Tangarine het volgende:
Dat je helm in twee stukken lag is niet zo verwonderlijk: die moet de klap opvangen. Als de helm te stevig is dan krijgt je hoofd alsnog de klap te verwerken...quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:50 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Nou, als je niet kunt schaatsen is het wel lastiger, en heb je wel een cursus nodig waarbij je leert hoe je moet remmen, vallen, bochten rijden enzovoort. Ook heb je goede bescherming nodig, een helm is helemaal niet verkeerd en vaak verplicht bij zo'n cursus. Ik herinner me nog hoe mijn helm eruit zacht toen ik op mijn kop was gevallen -> in twee stukken.
Ik kan het zelf wel goed, omdat ik al tien jaar schaats en dus ook skeelertraining heb gehad. Maar het is echt leuk om te doen, je ziet eens wat van de omgeving en je wordt er best moe van, goed voor de bovenbeenspieren dus! Oja en je krijg er een mooie kont vanAlhoewel dat bij mij dan weer niet opgaat geloof ik...
Wás het maar zo.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:36 schreef conleche het volgende:
Hé, waar is iedereen?Zit iedereen op zijn /haar streefgewicht of zo?
Ik post hier niet meer (veel) dus dat is het vast.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:36 schreef conleche het volgende:
Hé, waar is iedereen?Zit iedereen op zijn /haar streefgewicht of zo?
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:43 schreef Sylvana het volgende:
Maar goed: resultaat: in 1 week 1,5 kilo kwijt![]()
![]()
![]()
![]()
thnx en *schop*quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:49 schreef Miss_S het volgende:
gefeliciteerd sylvana
ben jaloers toen ik zoveel gesport had ben ik niets afgevallen
dus kan iemand me richting hardlopen schoppen vanavond
haha, same herequote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en mn duim valt ook goed af van al dat smsen met Thrilled
zal ik ook even uitzoekenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:12 schreef Miss_S het volgende:
ze zullen een ding toch wel meerdere avonden doen? is wel zo effectief
Je gaat vanavond wel gewoon hoor, je bent woensdagavond ook al niet geweestquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:21 schreef Thrilled het volgende:
[..]
haha, same here
Net friet gegeten, kleintje speciaal en een mexicanoeven laten zakken en dan naar de sportschool.. morgenochtend bodypump en 15 minuutjes bakken onder de zonnebank
ben moe van het werk
heb echt geen zin om te gaan, wil slaaaaapen
bodypump is echt geweldigquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Je hebt ook nog body-pump. Daar heb je wel algemene uren voor. Hier werk je op muziek verschillende spiergroepen af. Het gaat wel goed komen, denk ik zo. Ik stel gewoon op basis van de mogelijkheden een programma voor mezelf samen
.
Heb je geen studentensportachtig iets in Deventer?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:26 schreef Sylvana het volgende:
het lijkt mij ook allemaal wel leuk, maar
work that bottom --> Naast verbetering van de algemene conditie (uithoudingsvermogen en kracht) heeft 'Work that Bottom' als doel: 'strakkere' billen, benen en buik en natuurlijk vetverbranding.
dat past wel helemaal bij mijn doelen dan
Ook al?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
bodypump is echt geweldig
erg leuk, hele lichaam train je en is erg verslavend
ik zit al gewoon bij de sportschool he, en daar heb je wel 1 keer in de week BBB, misschien dak daar maar es keer heen gaquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je geen studentensportachtig iets in Deventer?
Ik moet eerst maar eens van m'n spek af. Dan ga ik wel een cursus spierversteviging doen.
ja heeft wel zinquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ook al?.
Maar heeft dat wel zin als je te dik bent? Kun je dan niet beter eerst het vet eraf trainen?
hm ja, daar zit wat in. He, ik kijk gewoon wel even. Ik ga straks eerst gewoon naar een paar van die cursussen van de aclo (lekker goedkoop, kan ik uitvinden wat ik ervan vind). In september loopt dat abbo af en dan kan ik wel beslissen of ik verder ga bij de aclo of bij een andere sportclub ga. Kost dan wel meteen 20 euro per maand, dat is wat minder. Moet maar zien of ik bij de aclo aan het voldoende aantal uren kom op de momenten dat het mij uitkomt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:31 schreef conleche het volgende:
Ik zou, als je het kan betalen, toch voor de sportschool gaan, dan heb je veel meer lessen op veel verschillende tijden en kan je precies gaan wanneer je tijd en/of zin hebt. Ook heb je daar stepmachines, loopbanden en allerlei andere apparaten, waarvan je de meeste niet zal gebruiken, maar sommige zijn toch wel handig. Je kan dan het beste een sportschool opzoeken waar van alles komt, dus niet alleen strak en gespierd, maar ook "gewone mensen" dan voel je je ook niet zo'n lomp paard. (had ik bij mijn vorige sportschool.)
laat ons weten hoe het gingquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef conleche het volgende:
Ik ga bv. nu naar een lesje pilates, doet niets voor je conditie, maar als je het goed doet krijg je mooie lange spieren als van een balletdanseres.tot later
genoeg lichaamsbeweging voor jullie dusquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Je gaat vanavond wel gewoon hoor, je bent woensdagavond ook al niet geweestEn daarna gaan we wel samen slapen dan
haha ben echt kapot, ik weet dat ik woensdag niet geweest benquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Je gaat vanavond wel gewoon hoor, je bent woensdagavond ook al niet geweestEn daarna gaan we wel samen slapen dan
En waarom doet msn het niet?Heb ik eindelijk internet, kan msn niet aanmelden
sportse lieverdquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
haha ben echt kapot, ik weet dat ik woensdag niet geweest benen vandaag was ook al niet zo'n gezonde dag, ik word om 7 uur opgehaald.. ik verwacht je wel in mn bed als ik terug kom dan
![]()
doei allemaal![]()
leuk hoor, goed van je en veel succes en plezier en ben benieuwd wat je er van vindtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:45 schreef Viking84 het volgende:, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag
. Er bleek nog na-inschrijving voor komende periode (begint aanstaande week) mogelijk te zijn. Zal maandag dan direct even m'n collegekaart laten activeren en de borg van 10 euro per cursus (als je teveel lessen mist, krijg je dat geld niet terug --> direct een goede reden om wel te gaan
).
Hoop dat het lukt. Het is nu: wie het eerst z'n aanwezigheidsgeld betaalt, krijgt het eerst een definitieve plek. Misschien is het sportcentrum morgen ook wel open. Zie wel even.
Helemaal enthousiast nu.
Eerst 77 kg wegenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:40 schreef Miss_S het volgende:
als je er niets van merkt heb je er ook niet veel aan
ga nou eens hardlopen :p
oh, je wordt bedanktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:50 schreef Miss_S het volgende:
je kan beter nieuwe goede schoenen gaan halen als je zeker bent ze te gaan gebruiken
ik ben trouwens nog nooit afgevallen door bootcamp zit ik nu eigenlijk opeens te bedenken
maar je word er wel fitter van
tja, dat vind ik dan zelf weer erg apart van mij, in de sportschool doe ik zo 2 uur cardio, maar als ik 4 trappen op moet in het verpleeghuis dan ben ik boven ook helemaal buiten ademquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, je wordt bedankt. Nu ga ik niet meer
.
. Nee hoor, ik zie wel hoe het bij mij gaat
. Al val ik maar 2 kg af, dan ben ik al heel blij
. Ik vind conditietraining ook erg belangrijk. Ik haat het om als 23-jarige kortademig te zijn als ik 6 trappen op moet lopen.
het verschilt bij mij ook heel erg per keer, hoor.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, dat vind ik dan zelf weer erg apart van mij, in de sportschool doe ik zo 2 uur cardio, maar als ik 4 trappen op moet in het verpleeghuis dan ben ik boven ook helemaal buiten adem
Die lessen klinken inderdaad wel goed zeg, leuk om te lezen dat je er zo enthousiast over bent! Laat maar snel weten wat je ervan vindtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:45 schreef Viking84 het volgende:, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag
.
(..)
Helemaal enthousiast nu.
Gaat lekker zoquote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
jeej
in 2 weken of zo van 68.2 naar 67
nu nog er bij sporten
goed zoquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:45 schreef Viking84 het volgende:, ik heb me opgegeven voor bootcamp op woensdagavond en spinning op dinsdagmiddag
.
Ik heb al wel vaker pilates gedaan en in het begin voel je er niet zoveel van, maar dat komt omdat je spieren moet gebruiken die je anders nooit gebruikt en het duurt even voordat je die "gevonden" hebt. Hoe vaker je het doet, hoe meer je je bewust wordt van wat je aan het doen bent. Dus een ogenschijnlijk makkelijke beweging wordt ineens moeilijk als je het op de juiste manier doet. Ook zitten er veel lenigheidsoefeningen in. Voor mij is dit wel een goede les tussendoor, want door al de steplessen en andere lesjes krijg je wel veel betere conditie en ook wel sterkere spieren, maar je verkort ze dan wel en bij deze les worden ze weer uitgerekt. Bovendien word je er wat sierlijker en eleganter van en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.quote:laat ons weten hoe het ging
ben benieuwd of dat een beetje leuk is
Er zitten heel weinig calorieen in, maar zonder aardappels is het wel ontzettend zuur, ik weet eigenlijk niet of daar nog nadelen aan zijn verbonden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef Mezel het volgende:
Ik heb vandaag mijn afslankwondermiddel gevonden
Het avondeten doe ik meestal rond 6 uur/half 7, maar ik merk dat ik dan vaak rond een uur of 9 toch weer wat honger krijg. De laatste tijd eet ik dan vaak een winterpeen, of een grapefruit ofzo, maar na een tijdje wordt dat wat eentonig, dus ik ging vandaag in de supermarkt op zoek naar iets anders. En toen zag ik de zakjes zuurkoolIk vind dat hartstikke lekker maar mijn vriend lust het niet, dus we eten het nooit. Ik keek toch eventjes bij de voedingswaarde en daar zag ik dat er maar 8 kcal per 100 gram inzitten, 0 gram vet en 0 gram suiker
Dat is zelfs nog minder dan mijn winterpeentje, dat had ik niet verwacht. Het klinkt wel erg goed, ook gewoon als avondeten, maar nu vraag ik me af of ik niet iets 'slechts' over het hoofd zie en of het uberhaupt wel vult dan als er zo weinig in lijkt te zitten? Anders hou ik voortaan altijd een zakje zuurkool in de koelkast voor mijn snack-attackmomenten
Bij de Perry Sport hebben ze ook niet-glans broeken, die zijn ook erg fijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb al wel vaker pilates gedaan en in het begin voel je er niet zoveel van, maar dat komt omdat je spieren moet gebruiken die je anders nooit gebruikt en het duurt even voordat je die "gevonden" hebt. Hoe vaker je het doet, hoe meer je je bewust wordt van wat je aan het doen bent. Dus een ogenschijnlijk makkelijke beweging wordt ineens moeilijk als je het op de juiste manier doet. Ook zitten er veel lenigheidsoefeningen in. Voor mij is dit wel een goede les tussendoor, want door al de steplessen en andere lesjes krijg je wel veel betere conditie en ook wel sterkere spieren, maar je verkort ze dan wel en bij deze les worden ze weer uitgerekt. Bovendien word je er wat sierlijker en eleganter van en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Wat sportbroeken betreft: bij de HEMA hebben ze voor een euro of 20 prima katoenen sportbroeken, dus niet van die glansdingen. Je hebt ze in S t/m L en ze vallen behoorlijk groot. kleuren die ik heb gezien: donkerblauw en legergroen, maar ik vermoed dat ze er ook in het zwart zijn omdat ik een zwart bijpassend vestje zag hangen.
ummmm ben in bad gaan liggenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef Tangarine het volgende:
omg moest weer veel bijlezen
En, hoe was het hardlopen saskia?
Das ook lekker en als je maar goed heet water gebruikt zweet je zo een halve kilo eruit!!quote:
het was erg warm en erg gezweet dusquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Das ook lekker en als je maar goed heet water gebruikt zweet je zo een halve kilo eruit!!
(echt waar!)
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Ha! zo zie je maar weer dat je niet altijd in het zweet hoeft te WERKEN.![]()
precies, daarom ga ik na het sporten ook altijd in de sauna, ff op een ontspannende manier zwetenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Ha! zo zie je maar weer dat je niet altijd in het zweet hoeft te WERKEN.![]()
Bij de scapino ook, koop ik altijd mn sportkleding, ik heb nu een rood met witte lange sportbroek die niet glanst en dan een blauw-wit t-shirtje van Esperit sportquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bij de Perry Sport hebben ze ook niet-glans broeken, die zijn ook erg fijn.
enige nadeel is dat het vies smaaktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Er zitten heel weinig calorieen in, maar zonder aardappels is het wel ontzettend zuur, ik weet eigenlijk niet of daar nog nadelen aan zijn verbonden.
Ik ga nu even naar de stad.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:26 schreef Tangarine het volgende:
V&D heeft ook niet-glimmende dingen hangen
nou hoeft nietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:05 schreef Miss_S het volgende:
dat rode in je gezicht zit er gewoon in hoor
heeft niets met overgewicht te maken
tenminste dat zie ik bij mijn familie en daar zijn er veel slank (en zelfs zoals jij zei afgevallen en hadden het nog steeds)
daarom heb ik ook nooit rood haar
maar renske ziet er goed uit
ik haat alleen dat soort broeken, ik moet voor het sporten gewoon iets hebben dat strak zit
ben benieuwdquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:10 schreef Sylvana het volgende:
Voor de liefhebbers:
Mijn nieuwe weblog: http://gezonderen.web-log.nl
Ik heb hem pas net aangemaakt, 1 logje erop gezet, maar verder nog niet aan het design gewerkt ofzo, dat komt misschien later nog wel, het belangrijkste is toch de tekst
ja daarom zei ik ook dat ik t niet lullig bedoelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap wel wat KKWK bedoelt hoor. Zie het zelf ook wel bij mensen met overgewicht, maar nooit zo opgevallen bij mezelf. Zie wel of het weggaat en anders maar niet. Zit er niet mee verder
. Wel andere dingen om me druk over te maken --> m'n overgewicht bijv
.
tja, het klinkt gewoon een stuk beter dan afvallen of lijnen ofzoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Sinds ik het woord 'gezonderen' hier 1 keer gebruikt heb gebruikt iedereen het.![]()
iedereen? ik niet, hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Sinds ik het woord 'gezonderen' hier 1 keer gebruikt heb gebruikt iedereen het.![]()
Ja dat wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, het klinkt gewoon een stuk beter dan afvallen of lijnen ofzo
ja ik merk ook dat ik beledigd voel als iemand tegen me zegt als ik aan het lijnen benquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:57 schreef Viking84 het volgende:
lijnen is idd een fout woord. Dat klinkt als: even een paar weken / maanden heel weinig eten en dan weer net zoveel als je al deed.
heb er al 1 gezien bij Perry die lijkt op wat ik nu heb. Maar dan een vrouwenmodel. Hij is echter zwart en ik heb het liefst een donkerblauwe of rode oid. Pff ik ben weinig actief verder vandaag. Merk wel dat ik harder fiets nu m'n fiets weer gemaakt is (nieuwe banden, nieuw zadel, nieuwe pedalen, nieuwe ketting). Heb echt lol in het fietsen ook. Als het mooi weer is, stap ik meteen op de mountainbike en race ik iedereen voorbij op het fietspadquote:
Vind ik ook, anders dan raken mn spieren nog overbelastquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jij moet verplicht stil zitten dit weekend.
Hij is je iets te groot! Die neiging heb ik ook altijd om te grote broeken aan te trekken, maar eigenlijk lijk je daar dikker door, net als in te strakke broeken trouwens, Ik vind het altijd wel heel moeilijk om de middenweg te vinden. Als je trouwens ooit een broek korter gaat maken: eerst wassen hè, dan weet je of ie krimpt! (vooral als je 'm daarna dan ook nog in de droger doet).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik in m'n sportkloffie. Broek is idd te lang. Ik vraag m'n moeder maandag even of ze hem even wat kan innemen. Dan kan ik hem van onder niet meer openritsen, maar aangezien dat m'n broek nóg langer maakt, doe ik dat sowieso niet
.
Ok, bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Hij is je iets te groot! Die neiging heb ik ook altijd om te grote broeken aan te trekken, maar eigenlijk lijk je daar dikker door, net als in te strakke broeken trouwens, Ik vind het altijd wel heel moeilijk om de middenweg te vinden. Als je trouwens ooit een broek korter gaat maken: eerst wassen hè, dan weet je of ie krimpt! (vooral als je 'm daarna dan ook nog in de droger doet).
Nog wat anders: ik zie dat je vrij grote borsten hebt en als je gaat bootcampen enzo moet je echt een supergoede sportbeha aanschaffen als je die nog niet hebt, anders krijg je daar echt last van!
(Ik klink wel een beetje als je moeder, maar ik bedoel het goed hoor!)
das waar, maar ik heb goede hoopquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
niet teveel verwachten van morgenvroeg dan kan het alleen maar tegenvallen
tips voor sportbhs
niet te veel afvallen want dan kan je weer nieuwe kopen
ja ik vraag me af of we ooit tevreden zullen zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
das waar, maar ik heb goede hoop. Het gekke is dat ik de hele tijd roep: als ik onder de 80 zit dan ben ik helemaal blij, maar ik zit nu alweer met het getal '75' in m'n hoofd
.
Op een gegeven moment houdt het op hèquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik vraag me af of we ooit tevreden zullen zijn
ik weet wel dat ik vorig jaar zei dat ik zo blij zou zijn als ik 75 woog.....
nou ben ik ook wel blijmaar wil wel meer
precies, zo denk ik er ook over, denk ook dat ik die 50 nooit ga halen, dat mn lichaam vind dat ik al wel op het goede gewicht zit, maar als die buik er gewoon af is ben ik verder ook tevredenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment houdt het op hè. Als ik (vrijwel) geen zwembandjes meer heb en een (vrijwel) verticale navel ben ik heel happy, of ik nou 75 kg weeg of niet. Als ik er maar goed uit zie en me fit voel
.
kan een keer gebeuren, tis gebeurd, je kunt er niks meer aan doen, verder niet meer aan denken en vanaf morgen gewoon weer goed je best doenquote:Op zondag 18 maart 2007 00:00 schreef conleche het volgende:
O help. Heb een vreetaanval gehad. 3 slimfast reepjes, 6 bolletje brossekoekjes (die trouwens heerlijk zijn en maar 65 cal. per stuk, maar per 6 is dat dan toch weer zo'n 400 cal) en een eierkoek. Dat dus bovenop m'n gewone rantsoen. En allemaal 's avonds. Vreemd hoor, heb een hele maand heel goed kunnen weerstaan en nu was er geen houden aan. Bah. Ik ga morgen gewoon wel op de weegschaal staan en niet m'n kop in het zand steken.
waarom dan pas weer?quote:Op zondag 18 maart 2007 00:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
bah ik kan pas weer vrijdag sporten
79,9 die geldt!!quote:Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen,
ik was idd iets te enthousiast gisteren. Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat. Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9
, maar als ik er nu weer op ga staan toch weer 80
![]()
. Nou ja, we zullen zien wat de weegschaal volgend weekend zegt als ik er een les spinning en bootcamp op heb zitten
. Ik heb trouwens spierpijn, vooral aan de bovenkant van mijn kuiten, terwijl ik niets anders heb gedaan dan lopen en fietsen de laatste tijd
.
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 18 maart 2007 09:10 schreef Belana het volgende:nog 1 kilo
![]()
Mèèèn wat ben ik blij!!
Zometeen weer sporten
toch leuk als je dan eindelijk een getal ziet dat begint met de 7quote:Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen,
ik was idd iets te enthousiast gisteren. Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat. Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9
![]()
. Nou ja, we zullen zien wat de weegschaal volgend weekend zegt als ik er een les spinning en bootcamp op heb zitten
. Ik heb trouwens spierpijn, vooral aan de bovenkant van mijn kuiten, terwijl ik niets anders heb gedaan dan lopen en fietsen de laatste tijd
.
post je de link dan ook ff hierquote:Op zondag 18 maart 2007 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
@Sylvana, ik heb je 'gezonderen' weblog gezien, en ik ga er ook eentje aanmaken! kvind het een goed idee, en het werkt heel motiverend!
ja, na bootcamp heb ik bijna een week rustquote:Op zondag 18 maart 2007 10:56 schreef Miss_S het volgende:
weet niet hoeveel spierpijn je krijgt na spinning
maar na bootcamp heb ik wel vaak spierpijn dus daarna is een rustdag wel aangeraden
hoeveel kilo....denk toch zeker 7 kilo verschil
zal ik doen als ie klaar isquote:Op zondag 18 maart 2007 10:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
post je de link dan ook ff hier
ik zit nog steeds te twijfelen of ik er ook eentje aanmaak
ik denk dat dat wel kan hoor, je gebruikt best wel andere spiergroepen dan. en na een paar keer spinning heb je geen spierpijn meer. ik denk dat je de hersteltijd eerder nodig zult hebben voor bootcampquote:Op zondag 18 maart 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:
BTW, ik bedenk me net dat ik de factor spierpijn buiten beschouwing heb gelaten toen ik me opgaf voor spinning en bootcamp.
Spinning is op dinsdag, bootcamp op woensdag. Ik heb dus geen dag ertussen om mijn spieren te laten herstellen. Is dat wel verstandig? Ik ben bang dat ik woensdag zo'n last zal hebben dat ik niet naar bootcamp kan.
okquote:Op zondag 18 maart 2007 10:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
zal ik doen als ie klaar is
[..]
ik denk dat dat wel kan hoor, je gebruikt best wel andere spiergroepen dan. en na een paar keer spinning heb je geen spierpijn meer. ik denk dat je de hersteltijd eerder nodig zult hebben voor bootcamp![]()
zoveel spierpijn krijg je niet bij spinning![]()
Anders weeg je je gewoon om de 5 minuten.quote:Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
![]()
.
bemoei je er niet meequote:Op zondag 18 maart 2007 11:03 schreef Pinball het volgende:
[..]
Anders weeg je je gewoon om de 5 minuten.
Hoezo obsessief?
ja het is inderdaad erg slecht om je 24/7 bezig te houden met gezond te levenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:10 schreef Pinball het volgende:
Ontspan.![]()
Het is mijn probleem niet hoor.
Vind je het zelf normaal of gezond om 24/7 met je gewicht bezig te zijn? Ik vind het verontrustend.
Volgens mij ging het over 10 keer per dag wegen. Als jij dat 'gezond leven' wilt noemen moet je dat zelf weten.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:
ja het is inderdaad erg slecht om je 24/7 bezig te houden met gezond te leven
ik zie niemand hier zich 10 keer per dag wegenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef Pinball het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over 10 keer per dag wegen. Als jij dat 'gezond leven' wilt noemen moet je dat zelf weten.
En een obsessie met gezond leven is nog steeds een obsessie.
geloof me: ik weet heel goed wat een obsessie is en dat is dit niet, klaar. Aangezien je verder kennelijk niets substantieels hebt bij te dragen aan dit topic, verzoek ik je vriendelijk weer op te hoepelen. Dáhááág!quote:Op zondag 18 maart 2007 11:16 schreef Pinball het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over 10 keer per dag wegen. Als jij dat 'gezond leven' wilt noemen moet je dat zelf weten.
En een obsessie met gezond leven is nog steeds een obsessie.
quote:Op zondag 18 maart 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:
ik zie niemand hier zich 10 keer per dag wegen
zelfs geen 5 keer
Goed hoor, die discussie over 4 of 5 of 10 keer ga ik niet aan.quote:Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
Net alsof het lot mij moest hebben werd ik, nadat ik hier gepost had dat ik zo lekker licht was in de avond, in de loop van de avond steeds zwaarder tot ik weer op 81,2 zat. Ik denk dat het eten nog even moest zakken. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik echter wél weer lichter dan de laatste dagen. 79,9
![]()
dank je.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:21 schreef Pinball het volgende:
[..]
[..]
Goed hoor, die discussie over 4 of 5 of 10 keer ga ik niet aan.
dat is volgens mij ook vrij normaal hoorquote:Op zondag 18 maart 2007 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, het komt heus wel eens voor dat ik me vaker dan 2 keer weeg (gisteravond bijvoorbeeld), maar dat komt doordat de weegschaal dan een waarde aangeeft die ik maar moeilijk kan geloven. En zoals je weet: meerdere keren wegen = meting betrouwbaarder
.
je hebt de 7 gezien dus daar hou je je maar gewoon aan vastquote:Op zondag 18 maart 2007 08:05 schreef Viking84 het volgende:
79,9
gefeliciteerd en succes met de laatste kiloquote:Op zondag 18 maart 2007 09:10 schreef Belana het volgende:nog 1 kilo
![]()
Mèèèn wat ben ik blij!!
Zometeen weer sporten
leuk om te horenquote:Op zondag 18 maart 2007 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
@Sylvana, ik heb je 'gezonderen' weblog gezien, en ik ga er ook eentje aanmaken! kvind het een goed idee, en het werkt heel motiverend!
ik probeer me 1 keer in de week te wegen, maar soms wordt het 2 keer in de week, maar zeker niet elke dag hierquote:Op zondag 18 maart 2007 11:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is volgens mij ook vrij normaal hoor
dat doe ik ook
maarja ik doe ook een crashdieet
oeh leuk, ga meteen even kijkenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb mn weblogje gemaakt! het is
http://ikgagezonderworden.blogspot.com , het linkje staat ook in mn siggy
ik heb een linkje naar Sylvana's weblogje gemaakt, als iemand anders ook een linkje naar zijn/haar weblogje wel, moet je t maar even zeggen!
die wil ik ook nog eens lopenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:48 schreef Tangarine het volgende:
ik heb een doel gevonden om naar toe te trainen! De 4 Mijl in oktober! Het duurt nog even, maar dan heb ik nog meer redenen om hard te gaan lopen enzo
89.0 vanmorgen trouwens!![]()
Leuk al die weblogs, ik ben helaas te slecht in er een bijhouden
anders is het ook zo kaal hequote:Op zondag 18 maart 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
nou ik heb een weblog aangemaakt nu nog iets inschrijven
hier (ook Groningen) stormt het verschrikkelijk. Blijkbaar is het aan de ene kant vd stad mooi weer en aan de andere kant nietquote:Op zondag 18 maart 2007 12:05 schreef Tangarine het volgende:
Het is hier nu nog droog, met wat zon... maar we krijgen straks vast ook noodweer![]()
hier in Nijkerk schijnt het zonnetje niet hoor en stormt het wel aardig, dus toch is het aan de ene kant van het land slecht weer en aan de andere kant niet, maar het komt vast nog wel die kant opquote:Op zondag 18 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hier (ook Groningen) stormt het verschrikkelijk. Blijkbaar is het aan de ene kant vd stad mooi weer en aan de andere kant niet. Nee hoor, geintje
. Het zonnetje schijnt hier ook nog lekker
.
quote:Op zondag 18 maart 2007 12:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hier in Nijkerk schijnt het zonnetje niet hoor en stormt het wel aardig, dus toch is het aan de ene kant van het land slecht weer en aan de andere kant niet, maar het komt vast nog wel die kant op
Dat klopt helemaal. Als je je in 5 minuten 3 keer weegt en het gemiddelde neemt is dat inderdaad betrouwbaarder.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, het komt heus wel eens voor dat ik me vaker dan 2 keer weeg (gisteravond bijvoorbeeld), maar dat komt doordat de weegschaal dan een waarde aangeeft die ik maar moeilijk kan geloven. En zoals je weet: meerdere keren wegen = meting betrouwbaarder
.
ik denk idd niet dat dat bij eenmalig gebruik al gevaarlijk is, wel als je langdurig elke dag veel te veel binnen krijgtquote:Op zondag 18 maart 2007 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ohja ik had een zak worteltjes gekocht om toch wat te kunnen eten tijdens het leren, maar toen vond ik dit:
100 gram wortels bevat 6000 microgram vitamine A. Toxiciteit kan optreden bij 3000 microgram per dag.
Dus eigenlijk mag je in een week 350 gram worteltjes, ik heb in een paar dagen 600 gram op...
Maar misschien geldt dit bij langdurig gebruik, dat zou natuurlijk kunnen.
Waarschijnlijk kan je dus beter komkommer of tomaat eten ofzo
en ik hoop voor je dat het er ook af blijftquote:Op zondag 18 maart 2007 12:51 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben sinds februari de adviezen van dit boek gaan volgen (let aub niet op de achterlijke titel, die dekt de inhoud totaal niet):
http://www.menshealthshop.nl/product.php?productid=355&cat=326&bestseller
Het boek geeft adviezen voor een gezond voedingspatroon, en het helpt enorm. Je eet 6 keer per dag, en daarom heb je nooit meer honger (bij mij de grote boosdoener). Ben in 1,5 maand bijna 7 kilo afgevallen, en in die tijd heb ik maar 2x gesport. Bovendien eet ik 1x in de week nog altijd junkfood en gaan er wat biertjes in.
Dat kan ook helemaal geen kwaad denk ik. Zeker als je het inplant, heb je nog voorpret ookquote:Op zondag 18 maart 2007 13:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vrijdag in Amsterdam bij de mac eten. Wilde ik al een tijdje weer eens doen (laatste keer zal afgelopen zomer geweest zijn) en omdat we dan toch van huis zijn kan ik het dan mooi doen
.
Die salades krijg ik altijd maar voor de helft opquote:Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
je kan bij de mac ook lekkere salades ete he![]()
maar een big mac mag natuurlijk ook wel een keertje
ja doeiquote:Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
je kan bij de mac ook lekkere salades ete he![]()
maar een big mac mag natuurlijk ook wel een keertje
hoe zou een taille er anders uit moeten zien? Ik lijk ook net een zandloper.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:05 schreef Miss_S het volgende:
zo'n taille word je inderdaad mee geboren dus niet echt mijn eigen werk jammer genoeg
welkom susie
Welkom Susie en veel succesquote:Op zondag 18 maart 2007 13:55 schreef Susie het volgende:
Goedemiddag hier allen!
Ik heb mijzelf zojuist aangemeld en ik ben van plan er tegenaan te gaan! Alhoewel het voor de lente niet zal gaan lukken (lente start toch 21 maart.... 6 kilo in 3 dagen wordt wat lastig vermoed ik), ga ik dan maar alvast voor de zomer! Ik hoop hier wat tips en trucs te vinden, alhoewel we allemaal wel weten waar het aan ligt (als we heel eerlijk zijn!
)
groetjes,
Susie
Ga snel kijken, echt leuk dat ik iedereen heb aangestokenquote:Op zondag 18 maart 2007 15:28 schreef Miss_S het volgende:
gewoon recht, net zoals een man
dat heeft mijn nichtje ook
mijn weblog: Gezond & Taluma
http://gezondtaluma.web-log.nl/taluma/
heb sylvana's linkje erbij gezet als iemand anders ook toegevoegd wil worden , let me know
uhm, waar staan die dan? ik zie alleen de recent bijgewerkte logs, maar das standaard ding van web-log, zie nergens links naar onze weblogs staan?quote:Op zondag 18 maart 2007 16:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bedankt nu moeten de volgende 20 kilo een makkie zijn
ook linda's weblog toegevoegd
aha op die manierquote:Op zondag 18 maart 2007 16:57 schreef Miss_S het volgende:
als je op 'over mijzelf' klikt
daar staan links
je kon aanvinken of je ze op je weblog wilde of op je over mijzelf pagina, kun je vast wel weer veranderenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:01 schreef Miss_S het volgende:
ik heb ze ook in typelist staan maar bij mij komen ze daar dan terecht
wil het eigenljk ook gewoon op de eerste pagina
ik kan het niet vinden maar goed zo kan het ookquote:Op zondag 18 maart 2007 17:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je kon aanvinken of je ze op je weblog wilde of op je over mijzelf pagina, kun je vast wel weer veranderen
jullie staan er bij mij in iig
ja, maar ik vind het een beetje stom als iedereen voluit gaat en ik niet, omdat ik dan m'n vetverbrandingszone overtreed. Dan lijkt het voor een ander misschien net alsof ik een beetje zit te luilakken.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik gebruik geen aparte hartslagmeter, op de apparaten bij ons in de sportshcool heb je ingebouwde hartslagmeters zittenMaar neem aan dat het geen probleem is om er 1 te gebruiken. Voor vetverbranden moet je hartstlag als je rond de 20 jaar bent rond de 130 zitten.
Okquote:Als ik om 19 uur ga sporten dan eet ik gewoon om half 6, das niet al te vroeg en dan om 19 uur heb ik er verder geen last meer van ofzo
ik zou van te voren eten anders eet je zo laatquote:Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand trouwens ook of het gebruikelijk is om een hartslagmeter te gebruiken bij spinning? Ik heb iets gelezen over verschillende lessen: lessen die gericht zijn op vet verbranden en lessen die gericht zijn op conditietraining. Of kun je tijdens zo'n les spinning ook gewoon je eigen ding doen? Ik zit daar natuurlijk in de eerste plaats om vet te verbranden. Een verbeterd uithoudingsvermogen is een goeie tweede. Of verbrand ik sowieso wel vet, ook al ga ik helemaal los?
Oh, en hoe doen jullie dat met eten? Bootcamp is om 19 uur en dus zit ik te twijfelen of ik ervoor of erna zal gaan eten. Als ik ervoor ga eten moet ik wel erg vroeg eten en als ik erna ga eten weer erg laat. Ik las ergens de tip om 1,5 van tevoren nog iets te eten (twee boterhammen oid) en pas na de sport echt te gaan eten.
zit je daar voor jezelf of voor anderen? anderen letten echt niet op wat mensen om hun heen doen hoor, zijn druk genoeg met zichzelf, dus maak je daar niet druk omquote:Op zondag 18 maart 2007 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, maar ik vind het een beetje stom als iedereen voluit gaat en ik niet, omdat ik dan m'n vetverbrandingszone overtreed. Dan lijkt het voor een ander misschien net alsof ik een beetje zit te luilakken.
[..]
Ok. Ja dan eet ik ook om 17:30 denk ik. Moet er om 19 uur zijn, dus 18:30 op de fiets daarnaartoe.
Wij eten pasta met spinazie, champignons etc (etc = een paar minder gezonde dingetjes![]()
) uit de oven
.
Dat weet ik niet. Denk het wel eigenlijk. Ik zag net op www.fitforfree.nl een filmpje van bootcamp. Gosh!quote:Op zondag 18 maart 2007 17:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zou van te voren eten anders eet je zo laat
anderhalf uur van te voren lijkt me wel een goede tijd
is deze bootcamp ook naar het idee van billy blanks?
ik zit veelste snel aan die 130 als ik me echt inspan daarom werk ik ook niet met een hartslagmeterquote:Op zondag 18 maart 2007 17:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zit je daar voor jezelf of voor anderen? anderen letten echt niet op wat mensen om hun heen doen hoor, zijn druk genoeg met zichzelf, dus maak je daar niet druk om![]()
ik wou inderdaad ook al een andere broek aanraden voor bootcamp inderdaadquote:Op zondag 18 maart 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Denk het wel eigenlijk. Ik zag net op www.fitforfree.nl een filmpje van bootcamp. Gosh!. Dan moet ik wel even een andere (strakkere) broek aan hebben, want dat ding dat ik nu aan heb scheurt zo in tweeën als ik zo hoog moet trappen
. Lijkt me wel erg leuk, though
. Ik heb altijd graag op een vechtsport gewild, maar ik moet contactsporten helaas vermijden, want als ik een klap op mijn hoofd krijg kan ik doof worden
.
Bij mij zakt mn hartslag naarmate ik meer ben gaan sporten, eerst zat ik zo rond de 170, maar laatste tijd zo rond de 140-150, ik wil ook niet persee op die 130 zitten, zo verbrand ik evenwel wel genoeg, gaat er meer om dat je gewoon actief bezig bent vind ikquote:Op zondag 18 maart 2007 17:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zit veelste snel aan die 130 als ik me echt inspan daarom werk ik ook niet met een hartslagmeter
dan zou ik nooit echt moe worden van sport
ik zit met gemak aan de 150 tijdens een actief nummertje in de rpm-lessen hoor... ik moet ook een hartslag meter kopen eigenlijk.. veel makkelijker om dat dan in de gaten te houden.. tijdens conditie testen krijg ik er eentje van de sportschool mja die mag je niet houdenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zit veelste snel aan die 130 als ik me echt inspan daarom werk ik ook niet met een hartslagmeter
dan zou ik nooit echt moe worden van sport
gekekenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
o dat filmpje is van body combat. Ik haal alles steeds door elkaar.
ik heb er 1 van polar gekocht via hartslagmetershop.com. FS1, speciaal voor fitness en voor beginnersquote:Op zondag 18 maart 2007 17:47 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik zit met gemak aan de 150 tijdens een actief nummertje in de rpm-lessen hoor... ik moet ook een hartslag meter kopen eigenlijk.. veel makkelijker om dat dan in de gaten te houden.. tijdens conditie testen krijg ik er eentje van de sportschool mja die mag je niet houden
want?quote:Op zondag 18 maart 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
als er nog ananas roomkaas in huis komt gooi ik het zelf in de prullebak
quote:Op zondag 18 maart 2007 18:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
300 gram a 1400kcal in de week kan nooit goed voor me zijn
ach het is wel heel lekker, enigste slechte wat ik ooit eetquote:Op zondag 18 maart 2007 18:55 schreef Viking84 het volgende:
[..].
En dan laten ze het nog gezond klinken door er ananas in te gooien. Dan heb ik liever een echte ananas. Vanmiddag nog 1 gedeeld met Mark
.
nog nooit gehad, maar klinkt jammie...quote:Op zondag 18 maart 2007 18:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ach het is wel heel lekker, enigste slechte wat ik ooit eet
maar goed daar stoppen we dus ook maar mee
en wat is dan 'goedkoop'?quote:Op zondag 18 maart 2007 19:33 schreef Tangarine het volgende:
[..]
nog nooit gehad, maar klinkt jammie...
hoera voor het mooie weer, dan is de normale ananas weer goedkoop op de marktgezond snacken
quote:Op zondag 18 maart 2007 19:41 schreef Tangarine het volgende:
1 euro ofzoMaar dat duurt vast nog even, ze zijn nu vaak nog duurder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |