Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 16:29 |
Deeeeeeeeeeeeeeeel 52 alweer, dit keer zonder OP, alleen in link-form: Het treinentopic deel LI (51) ![]() ![]() ![]() Tadaaaa [ Bericht 38% gewijzigd door Zug-Chef op 07-03-2007 16:46:23 ] | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 16:31 |
quote:Goed zo, kut OP! Gave foto, toeterde de machinist nog naar je, of stond je tussen een meute fotografen? | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 16:31 |
Ik was er met een vriend van me, verder niemand gezien... Ook geen toeter ![]() | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 16:34 |
quote:Ah ok, maar een leuk treintje wel. | |
Eix | woensdag 7 maart 2007 @ 16:40 |
Een link naar de OP zou misschien toch handig zijn. Vond het namelijk een erg mooie bron van informatie toen ik nog niet zoveel van het spoor afwist... | |
En_ieka | woensdag 7 maart 2007 @ 16:40 |
tvp | |
Luco | woensdag 7 maart 2007 @ 16:42 |
Ook hier schaamteloze TVP | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 16:46 |
quote:Zo goed ? | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 16:47 |
quote:OK: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein | |
Wadloper | woensdag 7 maart 2007 @ 16:55 |
Mooie foto ter afsluiting van vorig topic Zug! ![]() | |
Eix | woensdag 7 maart 2007 @ 16:55 |
quote: ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 17:11 |
is die GTW daarachter al zo vies ![]() | |
Wadloper | woensdag 7 maart 2007 @ 17:24 |
Ach, je had de 302 eens moeten zien een tijdje terug ![]() | |
thatsme | woensdag 7 maart 2007 @ 18:06 |
alles wat wit is is smettelijk! Als de gele waddies het al waren! | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 18:08 |
MP in conjunctie met GTW ![]() Netjes gedaan ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 7 maart 2007 @ 18:09 |
Vandaag zijn er nieuwe ramen vanuit Duitsland geleverd bij Voith in Leeuwarden voor de spurts! (Zag een busje van een treinramenbedrijf tanken tegenover mn werk, net ver van Lwd CS ![]() | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 18:13 |
quote:Wie zou er winnen bij een frontale botsing? | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 18:15 |
quote:Ik denk dat de GTW er binnenstebuiten uitkomt en dan heel mooi als gietmal voor nog wat MP's gebruikt kan worden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 18:21 |
De GTW voldoet wel aan de nieuwste veiligheidseisen in Nederland, dus ik hou het op een gelijkspel ![]() Tevens TVP De titel wordt wel steeds korter ![]() | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 18:30 |
quote:Tof! mP's zijn stoer! @Peterselieman: de mP is een oerhollands kwaliteitsproduct uit de Werkspoorfabrieken. Daar kan geen Sprut tegenop! ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 7 maart 2007 @ 19:01 |
Heb ik mezelf suf zitten te werken aan een mooie OP...word ie niet meer geplaatst ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 19:06 |
Ik zal m er bij zetten als we op pagina 2 zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 19:07 |
Gewoon op iedere pagina de OP zetten, daar zullen we fles een plezier mee doen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 19:14 |
Mij heb je er nie mee hoor ![]() Eerst nog ff die blonde bordjesfries zieken ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 7 maart 2007 @ 19:15 |
Ik ben bezig de OP aan te passen om hem wat korter te maken... Dat is later vandaag klaar ![]() ![]() [ Bericht 63% gewijzigd door Dichterbijer op 07-03-2007 19:22:01 ] | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 19:23 |
Ik ben benieuwd | |
Brembo | woensdag 7 maart 2007 @ 19:23 |
Man, vandaag weer +20 gehad richting Ut vanuit Ah. De IC werd van het rangeerterein gehaald en dat duurde wat langer. Dan het gekloot weer met zo'n 1700/1800. En dan konden we pas weg, en toen liep het al op +10. | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 19:38 |
Arnhem ![]() Been there, done that ![]() | |
sebabje | woensdag 7 maart 2007 @ 20:08 |
Kwam deze vandaag tegen op het WWW. Dat is op Hasselt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:11 |
quote:Ik vind eigenlijk dat ze die moeten omsmelten en er klemmen van moeten maken voor de hanzelijn. Of spoorstaven, dat mag ook ![]() reïncarnatie is liev ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 20:11 |
Nog een stoel nodig? ![]() ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 20:12 |
quote:Heb ik zat in gezeten, die wil je nooooit meer. Kunt net zo goed houten plank pakken. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 20:13 |
Het zit nog altijd beter dan de planken in de GTW | |
Brembo | woensdag 7 maart 2007 @ 20:14 |
quote:En die verkeersleiding mag van mij ook wel vervangen worden ![]() ![]() | |
sebabje | woensdag 7 maart 2007 @ 20:18 |
quote:Vandaag nog in gezeten heb meteen last van me rug ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:19 |
quote:Plukken om plan T mee te restaureren? | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 20:22 |
quote: ![]() Ik wil die oude rode bekleding in de tweede klas van Plan T terug! En de restauratie (maar dan zonder rokers). | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:23 |
Ja goed hè? ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 20:25 |
Ja ! En ik wil meer goederentreinen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:25 |
quote:Tss ik wil Mat'54 terug ![]() krijg ik ook niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:26 |
quote:Ga dozen schuiven snol ![]() | |
italiaan1987 | woensdag 7 maart 2007 @ 20:27 |
ik wil weer een rechtstreekse verbinding Delft - Koln HBF ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:28 |
quote:Dat waren best vette treinen ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 20:32 |
Doe mij de verbinding Leeuwarden-Maastricht maar terug ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 20:33 |
quote:Cool jA ![]() Maar dan wel met Duitse rijtuigen plz ![]() | |
italiaan1987 | woensdag 7 maart 2007 @ 20:37 |
quote:De huidige trein naar venlo is eigenlijk ook al duits;) jammer dat ze de kleuren niet Duits hebben gelaten. Maar vroeger nam ik heel vaak met me familie die trein vanaf Delft. Soms waren het ook gewoon de Nederlandse intercity rijtuigen. Vooral in duitsland is dat een raar gezicht...al die rode en witte en grijze duitse treinen en dan ineens zo Rode duitse loc met van die geel blauwe NS rijtuigen aan zien komen rijden. Die vroegere trein van rotterdam naar Parijs was ook altijd wel vet...nee van mij hoefde die thalys niet perse te komen. | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 20:40 |
Alles was beter vroeger... | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 20:42 |
quote: ![]() En dan een BR103 in creme - rood er voor ![]() *dreamt lekker on ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 20:45 |
* Zug-Chef eensch isch met flesch | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:17 |
Vroegaah waren de DD-AR bakken ook nog schoon :] | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:19 |
Juust, ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:25 |
en hadden we nog geen VIRM! | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 21:27 |
quote:Vroegah was ALLES betah ![]() in Zwitserland zal die troep ook NOOIT rijden ![]() Sommige natuurwetten kun je nou eenmaal niet mee spotten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:27 |
ja maar Fles heeft geen toffe DVDs! | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 21:29 |
quote:nou en? Fles downloadt zich helemaal kleurenblind aan cabineritten van Trainmagazine.nl en vermaakt zich eveneens uitstekend hoor ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:33 |
Plaatjes :w | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 21:34 |
![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 21:34 |
waarom zijn jullie allemaal tegen VIRM ![]() - perfect klimaat - fijne stoelen - veel reizigers erin - rijdt heerlijk relaxt | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 21:36 |
quote:Ik kon nog beter m'n vinger in m'n kont stoppen, dan had ik nog wat bereikt ![]() heb ik van iemand anders begrepen hoor ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:37 |
Ghehe | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:38 |
opgekropte bedoeling in zo`n virm | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 21:38 |
quote:dat is natuurlijk waar ![]() ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 21:38 |
quote:Dat is in zo'n ouwe dubbels erger. En hondenkop is ook krap. | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:39 |
volle VIRM vind ik erger dan een volle Plan V / T en een ouwe dubbeldekker moauw die ogen ruimtelijker ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 21:41 |
quote:En aftandser | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:42 |
dat ook! DD-AR / mDDM enzo zitten toch nooit vol wie wil daar nou als sardientjes in een blikkie in zitten/ ![]() | |
Brembo | woensdag 7 maart 2007 @ 21:42 |
quote:Virm is juist heerlijk ruim, de indeling is ideaal, rijden perfect en veel minder gedonder dan met die stammen ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:44 |
WEET JE | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:44 |
VIRM STINKT | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:44 |
DUS OPROTTEN ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 21:45 |
quote:Ze piepen Ze kraken Ze schommelen er zijn zitplaatsen geofferd aan een lift die geen kut gebruikt en ze lopen in de fucking rimboe vast met rokende rembloksels ![]() Anders nog iets? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 21:45 |
Haringen in een ton. Daar heeft niet alleen de NS ervaring mee wat betreft het spoorvervoer in Nederland ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:45 |
wijze woorden van Zug-Chef ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:46 |
quote:LIFT? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 21:46 |
@Zug-chef: De capslock was niet nodig geweest. Zit je net als fles te bierdrinken en te posten hier? | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 21:46 |
quote:ze maken minder lawaai dan de rest van het treinengezelschap, het schommelen boeit niet, reist heerlijk, en dat ene plekje voor zo'n lift, stel nou dat ze bier gaan verkopen in de trein en dat met zo'n lift moet! ik heb nog nooit stilgestaan in die dingen | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:47 |
Nee ben nuchter hoor Maar ik maak graag even een statement | |
Zug-Chef | woensdag 7 maart 2007 @ 21:48 |
En nu naar bedje toe ![]() Morgen koffiekransje met Fles op Amf daarna kilometers knallen en mooie picca's schieten | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 21:48 |
quote:ach ja, je bent een rare ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 21:50 |
quote:Een kilo appelen alsjeblieft ![]() Vrijdag maar eens even zien of de 10243 en/of 10308 al op dienst zitten | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 21:54 |
ja.. de originele DE-3 graag ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:08 |
quote:Het schommelen boeit pas als ik van pure wagenziekte jouw schoot onderkots? en minder lawaai ![]() ![]() nee hoor, van mij mag die troep zo de zee in | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 22:12 |
ik zou zeggen, kom eens in een wadje in friesland zitten, daar schommelt het lekker! gelukkig vershcillen meningen, zal ik je iig nooit tegenkomen daarin | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:15 |
quote:ik ben overal ![]() en ja, de wadjes maken een hoger geluidsnivo. Maar een sonore dieselbrom van 130 dB is nog altijd stukken minder irritant dan gepiep en gekraak met 80 dB. Hebben we het nog niet eens over de doedelzak. | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 22:16 |
Het is maar waar ja aandacht aan besteed natuurlijk. Als je fijn met anderen zit te kletsen merk je echt niks van dat geluid in de dubbeldenkers hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:17 |
quote:"Kijk mij eens vrienden hebben, en een leven en zo" ![]() ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 22:18 |
Dan zou heel nederland m'n vriend zijn ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 22:18 |
oh en originele DE-3 | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:22 |
wat is er "niet-origineel" aan Plan U? ![]() | |
Eix | woensdag 7 maart 2007 @ 22:23 |
Ach, V-IRM is vind ik best comfortabel... maar het ligt er volgens mij ook aan waar je in de trein zit, de ene keer hoor je nauwelijks iets en kun je op t schommelen n beetje doezelen ( ![]() Andere keren is het de hele tijd "skriek skriek" van de bakovergang met op de achtergrond een doedelzak en schommel je nog erger dan een draagvleugelboot op volle zee. ![]() Maar toch, op zich vind ik ze best fijn. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:25 |
quote:Ja, net alsof je een keus hebt in dat mooie Zitterd van je ![]() | |
Eix | woensdag 7 maart 2007 @ 22:27 |
quote:Mat'64 hebben wij hier ook in deze prachtige Limburgse stad. ![]() ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 7 maart 2007 @ 22:35 |
quote:met op vrijdagen een start in Gn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:42 |
quote:Ja! 371 km in 1 trein, zonder overstappen ![]() In NEDERLAND ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 22:45 |
quote:Das niet de originele DE-3! | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 22:46 |
quote:leeuwarden - rotterdam - enschede - rotterdam - leeuwarden en dan gewoon blijven zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 22:46 |
quote:Dat waren tenminste nog eens afstanden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 22:48 |
quote:Maar dat is niet 1 trein. Die trein rijdt onder verschillende nummers namelijk | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:48 |
quote:ja ![]() ![]() maar daar gaat het niet om natuurlijk ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 7 maart 2007 @ 22:52 |
quote:die nummers staan toch nergens | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 22:55 |
quote:Ja in 1992 of zo. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2007 @ 22:56 |
quote:Hoi nee inderdaad groeten, Fles | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 22:58 |
quote:Doe eens lief, het is al laat. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 22:59 |
Die nummers staan idd nergens, maar ja toen was de 3500 de langste treinserie in nederland. Nu is de 800 dat, met (Den Helder)-Schagen-Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht/Heerlen | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 23:01 |
Echt, die treinnummers zullen me aan mijn rectum oxideren, die zijn alleen maar uitgevonden om interessant te doen bij collega's: "Neem jij de 2854? Ik niet, ik ga voor de 12554...". ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 23:01 |
of je haxt prutsrail en laat de treinen echt rondjes om de kerk rijen :p | |
Dichterbijer | woensdag 7 maart 2007 @ 23:01 |
- weg | |
Duvel | woensdag 7 maart 2007 @ 23:02 |
quote:Houdoe! | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 23:13 |
quote:Dat doen de machinisten al ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 7 maart 2007 @ 23:18 |
quote:dan de treinstellen :] | |
Dichterbijer | woensdag 7 maart 2007 @ 23:19 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Links de Wadloper (DH2), dit is het enige stel in de groene NoordNed-kleurstelling, en rijdt nu voor Veolia. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Hiervoor werd in de zomer een deel van de stoelen verwijderd. Dit gebeurt echter sinds enkele jaren al niet meer. ![]() November/December: Groningen-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Groningen-Leeuwarden De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie. - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() diesel Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de Wadlopers van Arriva en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Hiervoor is een aparte tak opgezet die "RegioNS" wordt genoemd. Een vast team rijdt en onderhoudt het materieel. Ter onderscheiding zijn de Buffels die hier rijden voorzien van speciale stickers. Ook Zwolle-Kampen is aanbesteed aan NS, deze lijn heeft ook twee 'eigen' verfraaide Buffels gekregen. Elektrisch Loc's De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien. Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel); Venlo-Den Haag (met ICK); Den Haag-Arnhem en Arnhem-Roosendaal, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. Tot 10 december werd de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht met getrokken treinen (ICRm) gereden, maar die zijn nu vervangen door IRM. Hiermee wordt niet meer naar Haarlem, maar van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar wordt er voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze beide plaatsen gaat rijden. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (bestaat niet meer), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ![]() Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is in 2005, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: - Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede - Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. In de nieuwe dienstregeling is dit deels afgeschaft: het Amsterdamse deel wordt niet meer meegenomen, maar rijdt als apart pendel IC'tje. ![]() Interieur van de ICM Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan. De stellen zijn sinds 2007 zwaar verleden tijd, aangezien ze zijn verkleint tot dopertenblikje. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen had moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt, omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn bijna 250 V-tjes gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 12 jaar ouder dan de nieuwste. Sinds 10 december 2006 rijdt Plan V niet alleen meer voor NS, maar ook voor Arriva, Connexxion en Veolia. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen (behalve de 528, die voor een kwart Plan V is). Van de voorkant kan je de T herkennen aan de kleine driehoekige raampjes op de hoek, bij de T's zijn die zwart, maar bij de V's geel. De T's worden vooral gehaat worden voor krappe bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter. De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet, en in een paar spitstreintjes. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Woerden-Gouda-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn, Rotterdam-Hoek van Holland, en in Uitgeest-Haarlem-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de driedelige Sprinters is voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen (alleen ander kleur stofje). Om de Sprinter-formule verder te kunnen uitbouwen, heeft NS nieuwe treinen besteld (gebaseerd op een al bestaand Duits model), de eerste worden ergens in 2008 verwacht: ![]() ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Dr_Flash) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden [ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 08-03-2007 13:24:53 ] | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2007 @ 23:25 |
Ik heb m nog een tikje aangepast, omdat die groene wadkikker er eigenlijk wel in thuishoort ![]() Verder is ie mooi gelukt ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 7 maart 2007 @ 23:27 |
Ik ga er morgen verder mee aan de slag... wel kut dat de preview niet overeen komt met wat er uiteindelijk komt te staan ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 00:11 |
quote:dan plaats je t en edit je t gewoon weer weg ![]() | |
ReisT | donderdag 8 maart 2007 @ 01:40 |
quote:Ja leuk, 4 uur in een VIRM.... ![]() quote:Dat korten maken lijkt nog niet erg gelukt te zijn dan. Ik ben nog steeds een half uur aan het scrollen voor ik me er doorheengeworsteld heb. | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 09:04 |
quote:Zo'n gevoel had ik ook al, ik dacht dat het aan mij lag! | |
Dichterbijer | donderdag 8 maart 2007 @ 09:56 |
quote:Ik ben er mee bezig... ff koest ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 12:38 |
quote:Ja godver, nu hebben we die OP-ellende op pagina 3 in het topic. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 12:47 |
pagina 2 etter :] kunnen we NS internationaal niet schrappen enzo? | |
Dichterbijer | donderdag 8 maart 2007 @ 13:17 |
quote:Zat ik ook aan te denken, of in iedergeval die losse treinlijntjes aan het eind wegwieperen... [edit] Done ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Dichterbijer op 08-03-2007 13:27:33 ] | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 13:32 |
kunnen we het anders niet gewoon net zo doen als de PTA SC of zo? Leuk featured article van een of andere trein (kan een link hebben met topicnummer in de reeks), linkje naar de wiki met alles erin, en dan lekker doorposten? ![]() | |
Brembo | donderdag 8 maart 2007 @ 13:50 |
quote:Overige binnenland verkleinen :p, net zo groot lettertype als hun functie binnen het spoor ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 13:50 |
quote:of alleen de kopjes er laten en de rest van de meuk in op de WIKI ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 8 maart 2007 @ 14:29 |
Als iemand die NS meuk kan verkleinen zou dat al erg veel opleveren.... | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 15:19 |
quote:Zie www.roco.co.at. ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 8 maart 2007 @ 15:36 |
quote:Wijsneus ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 maart 2007 @ 17:07 |
Ik ben er idd wel voor om een volledige OP op wiki te hebben en voor elk topic een speciaal onderwerp te hebben met bijbehorende OP. Kan iedereen zijn/haar creatieve ei kwijt ![]() | |
Wadloper | donderdag 8 maart 2007 @ 18:29 |
Of gewoon een link naar de OP met de titel erboven: Voor informatie over materieel, klik hier ![]() Wat een spammerds hier trouwens, gister nog maar pagina 1, nu al bij de 3 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 18:39 |
Wel tof, een MP (middenpost) waarin de MP (Motorpost) ontbreekt ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 18:53 |
Hier een post uit betere tijden:![]() *glim* | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 18:58 |
toch wel een spuuglelijk ding eigenlijk he? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 19:01 |
schoonheids prijs wint het NIET nee | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 19:03 |
quote:Je kon destijds meedoen aan een prijsvraag van NS in de Koppeling: bedenk een nieuwe naam. Samen met een vriend hadden we al dingen bedacht als "Platkop" en "Windbeuker". Deze foto is trouwens niet lang na de levering genomen, ze waren nog niet in actieve dienst, ik heb speciaal toestemming gevraagd van een of andere NS'er ter plaatse of ik even het werkplaatsterrein op mocht. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 19:04 |
Windbeuker ![]() ![]() jammer dat we zo'n term nooit meer nodig hebben, wel ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 19:05 |
quote:Ja... ![]() | |
Wadloper | donderdag 8 maart 2007 @ 19:11 |
De koploper kan eigenlijk ook wel windbeuker genoemd worden, want hij heeft zo'n grote kop ![]() Maar windbeuker voor de SM'90 is wel een erg leuke naam ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 19:21 |
quote:ja maar die is nog enigsinds rond ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 19:22 |
Stropbeuker ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 19:32 |
Meer:![]() Het aerodynamisch minder geslaagde front. ![]() Om mij onbekende redenen met een rare zweem. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 19:33 |
Sorry Duvel, maar ik vind het net screenies uit MSTS ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 19:34 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 19:34 |
gewoon, zo lekker polygoon, zo eng smetteloos.. ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 19:35 |
quote:Tja, zo worden treinen geboren Fles... Net als deze 6400: ![]() | |
Plafondventilator | donderdag 8 maart 2007 @ 19:44 |
Welk type ICE rijdt er in Nederland, en hoe hardt gaat-ie maximaal in Nederland? | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 19:45 |
doe mij maar een NS1300 :p | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 19:46 |
quote:harder dan 140 zallie niet gaan..? | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:05 |
quote:waarom krijg ik kriebel aan mijn kl00n-alert zenuw? ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:08 |
quote:I dunno, maar hier iets om te krabben, als het goed is met een lager MSTS gehalte. ![]() Volkomen klote-plaat met dat hekje ervoor... | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:12 |
Toevallig WEL ongeveer het beste mat wat er in dit schrale kloteland OOIT rondgereden heeft ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:14 |
quote:Klopt, geweldig spul! | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:16 |
quote:Ik moet nog ergens filmpjes hebben van die donateursrit vorig jaar, met dat gejank van die motoren over de Waalbrug bij Nijmegen ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:23 |
quote:Oeh! * Duvel houdt van het gejank van gelijkstroommotoren! | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 20:26 |
Kenne we dat ding niet huren met FOK!? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:27 |
mja, je hoort niet echt het geluid van die motoren, gewoon een hoop pokkeherrie en mijn charmante tronie ter begeleiding, weeniet of je daar op zit te wachten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:29 |
quote:Ja hoor vast wel Kost alleen kei veul knaakjes ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 20:30 |
quote:Wat is kei veul! ![]() als FOK! een vliegrijsje londen kan sponsoren.. kunne ze die trein ook wel es afhuren :] paar FOK Logos dr op zijn ze ook weer blij ;p | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:31 |
quote:Dat ligt eraan hoe prominent je in beeld gebracht bent. Het ging om die trein, toch? | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:31 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:32 |
Zug is vandaag aan het shooten, en zo te zien sprokkelt hij ook stiekem wat kilometers op me ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:32 |
quote:Ehmmm ![]() Kijk je weleens naar het Journaal? | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 20:34 |
weet nou niemand wat t kost om de 766 een dagje te huren? ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:35 |
quote:Nee, leg eens uit? | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:35 |
quote:www.mat54.nl ik wed een godsvermogen ![]() denk aan de orde grootte 10.000 euro | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:36 |
quote:Ik denk inderdaad dat dat een reële schatting is. | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 20:36 |
WTF?! de kameel was destijds vanaf 1500 GULDENS te huur ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:37 |
quote:ja, dat kosten ze heden ten dage in Mali NOG ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 20:38 |
quote:Ja, toen was het nog gewoon NS. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 20:58 |
quote:Dat was toen je voor drie kwartjes het Spoorwegmuseum in kon zeker ![]() | |
thats-me | donderdag 8 maart 2007 @ 20:59 |
Kom het station in Enschede op gelopen zie ik net 7964 met +5 (denk ik) vertrekken. Toen maar de 1764 gepakt. Plaats genomen op het balkon naast/achter/onder de machinist. Komen er 2 conductrices aan gelopen, nemen nog even hun heledag door, bij Enschede Drienerlo hadden ze genoeg gepraat en gingen ze controleren. Voor Hengelo bleef de trein 3 minuten staan, waarna we onze rit vervolgde en met +3 aankwamen te Hengelo. We staan helemaal achter op het perron stil waarna de mensen uit wouden stappen, maar dit lukte niet, vervolgens reden we helemaal naar de andere kant van het perron, daar konden de mensen uitstappen. Toen kwam de "Procesleider perron" De trein in gelopen gaf een paar A4 tjes aan de machinist, en liep weer weg. Meteen daarna riep de machinist tegen de Procesleider perron, dat we nog wat langer bleven staan, omdat hij op orders van de Treindienstleiding moest wachten. Even later werd er op het station omgeroepen dat er minder treinen en treinen met vertraging reden naar Almelo? We vertrokken eindelijk met +6 (denk ik) uit Hengelo. Meteen daar op werd omgeroepen dat we met 10km/h langs de overwegen moesten rijden, wat neer kwam op dat we niet harder dan 40km/h hebben gereden. Vlak voor Borne, komen we stil te staan. Daar bleven we vervolgens ook nog ruim 15 min staan. Werd overgens netjes een paar keer omgeroepen dat we moesten wachten tot de stoptrein die te Borne stond verder mocht rijden, dan konden wij ook verder. In Borne stond er politie bij 1 van de overwegen wat bij alle andere niet stond. Bij de overweg net naar station Borne bleven we weer even een paar meter voor de overweg stil staan. Toen we naar 30 sec nog niet reden besloten een paar mensen om toch maar over testeken. Nadat we ruim anderhalf minuut daar hebben gestaan ging de machinist even flink op de claxon rammen en vervolgde we onze weg weer in een langzaam tempo. Uiteindelijk kwamen we met +40 aan in een druk Almelo. Daar stonden allemaal treinen opgesteld. http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000013.JPG Er kwam ook nog een overvolle Plan V binnen. Uiteindelijk heb ik 10 min moeten wachten op mijn stoptrein naar Wierden. Uiteindelijk ben ik met +53 aangekomen te Wierden Dat word maar eens voor de eerste keer een Gtbv in vullen Tussen Borne en Almelo was volkerrail bezig bij een overgang. http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000011.JPG Tussen Borne en Almelo lag er ook nog een gedeelte spoor in het weiland, Weet iemand waarom? http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000012.JPG [ Bericht 6% gewijzigd door thats-me op 08-03-2007 21:08:01 ] | |
ReisT | donderdag 8 maart 2007 @ 21:04 |
quote:Ns rijdt met de ICE 3M (met de 3 van derde generatie en de M van dat 'ie in NL, B en F kan rijden). En hij gaat hier dus nooit harder dan 140 inderdaad. De Thalys mag lekker harder, die haalt hier de 160. | |
Ou-Tannu | donderdag 8 maart 2007 @ 21:09 |
quote:Thalys straks nog harder toch op de HSL? | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 21:11 |
quote:thalys rijdt nu al 160 tussen hoofddorp en Mariahoeve | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 21:12 |
quote:"al" ![]() | |
ReisT | donderdag 8 maart 2007 @ 21:58 |
quote:Ja, maar pas ergens in 2009 ofzo, als ze eindelijk eens een beetje geluk hebben met dat state-of-the-art-kinderziektes-beveligingssysteem. | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2007 @ 22:04 |
quote:Ja wel ja joh, we cfrashen de ene hdd en shutdownen de andere ![]() Ik ga collecteren voor een pot vingerverf ![]() | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 22:36 |
quote:Dat lijkt wel een prefab-hogesnelheidswissel. | |
Duvel | donderdag 8 maart 2007 @ 22:36 |
quote:Solliciteer voor treindienstleider HSL of zo. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 9 maart 2007 @ 07:29 |
quote:Wooei, een goederentrein ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:36 |
quote:Lees: dat lijkt wel een nachtje Obelix spotten binnenkort ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 10:42 |
![]() Had ik pas geleden nog het record GtbV doorlooptijd op 146 dagen gekregen, met inbegrip van een klachtenprocedure, maar vandaag hebben ze zomaar even mijn claim van 4 juli 2006 teruggevonden ![]() 231 dagen, ZONDER klachtenprocedure ![]() ![]() Nou jullie weer ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:21 |
quote:Gekut met een formulier? Regel het via "Mijn NS"! ![]() | |
Brembo | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:52 |
quote:Alleen OV-jaarkaart houders, niet voor de rest. Belachelijk eigenlijk in de 21e eeuw geregeld kan worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:58 |
quote:Niks gekut ![]() ![]() Die database heb ik gebouwd omdat ik toch wat meer zicht wilde hebben op de voortgang van allerlei zaken, nadat begin vorig jaar zomer een claim in het niets opgelost ende verdampt bleek te zijn. En DAT is dus de claim die ze nu teruggevonden hebben ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:35 |
nu wachten op een nieuw record ![]() | |
Brembo | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:36 |
quote:Hoebedoel je database, jij stopt zo'n formulier in de printer en dan komt ie er gedrukt uit ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:37 |
quote:leeg formulier inscannen is ook een idee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:49 |
quote:Precies ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:51 |
quote:Zouden ze dat accepteren? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:07 |
quote:Lijkt me redelijk onzinnig, aangezien er een uniek formuliernummer op elk formulier staat ![]() FYI: ik heb die formulieren idd ingescand als achtergrondje voor mijn print preview. Maar alleen de data wordt geprint, de achtergrond niet dus ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:14 |
quote:Oh dat van dat nummer wist ik niet, ik gebruik die dingen nooit. | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:45 |
ach random nummer generator dr bij ![]() | |
Brembo | vrijdag 9 maart 2007 @ 17:47 |
Weer dieptrieste ellende bij Zw-Nm, het woord intercity heeft en blijft bij de NS een ruime betekenis ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Brembo op 09-03-2007 19:34:55 ] | |
italiaan1987 | vrijdag 9 maart 2007 @ 18:55 |
Jeee binnekort studiereis naar tjechie...met de TREIN Rotterdam-venlo-Dusseldorf-berlijn-Praag Praag-Dusseldorf-Rotterdam | |
captain007 | vrijdag 9 maart 2007 @ 19:54 |
Achja, iedere dag raak op Stoptrein Ede naar Zutphen, 2x plan-v en dan daar honderden studenten in willen proppen. | |
Remco | vrijdag 9 maart 2007 @ 19:57 |
quote:Allemaal voor het hulpspoor dat per april in werking gaat zodat ze bezig kunnen met het verdiepte spoor. | |
thats-me | vrijdag 9 maart 2007 @ 22:01 |
- Oh oke, Heb ik ook aan gedacht, maar vond het een beetje vreemde plaats, of komen daar (tijdelijk) wissels? - Net voor aankomst in Hgl in trein 10144. Lopen de eerste paar mensen het balkon op, gaat er iemand een beetje ruimte maken, gaat tegen de deur van Hc aan leunen, ligt ie in 1 keer in het hok , De HC die er in zat schrok zich een ongeluk en zij dat ze vergeten was de deur goed te sluiten. - 2X ICM in de 7000 Trein 7019 werd gereden door de 4023. En reed als stoptrein door naar Es. Trein 7048 werd gereden door 4075 Heb met beide treinen gereisd, was een welkomen verasingen, Eindelijk IC waardig materiaal in deze stop serie ![]() [ Bericht 75% gewijzigd door thats-me op 09-03-2007 22:42:45 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2007 @ 23:07 |
jaja, ik heb vandaag de 10.000 km voor dit jaar gehaald. Nou wat een pret. Zugbaasnogwat is al over de 12000 goftedulleme | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 maart 2007 @ 23:54 |
* Ou-Tannu ducttapes fles in een VIRM aan een stoel.. blijf je een week zitten! | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:04 |
quote:nou, da's dan 20k km ![]() en maak me nu maar weer los ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:13 |
nein! | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:33 |
na ja whatever, ik hb 68 dagen nodig gehad voor de 1e 10.000 km. eind mei hebben we het wel weer eens overde 20k | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:35 |
Doe je toch een paar DAGKAARTEN en ga je lekker met een blik bier in de trein vermaken | |
Duvel | zaterdag 10 maart 2007 @ 05:43 |
Maar niet tussen Asd en Ut vandaag. ![]() | |
Socios | zaterdag 10 maart 2007 @ 10:58 |
Tvp. ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 10 maart 2007 @ 12:08 |
quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 10 maart 2007 @ 12:36 |
Hier de hoogtepuntjes van 2 dagen treintjes:![]() 2 Locjes en 2 zelflossertjes.. isnt life sweet ![]() ![]() IR materieel; mooi gekleurd. Nu alleen nog meer stammen ![]() ![]() En de andere vanaf de andere kant mooi in de zon ![]() En de mP Jules kwam ook langs ![]() Een Kalk en Staaltrein van Railion trekt langs in de zon op weg naar Beverwijk ![]() Een lege kolentrein met voor de verandering eens een E-loc ![]() ![]() Twee ge ![]() ![]() ![]() Knal witte ICE richting Amsterdam Centraal ![]() Mooi he, dat groen ![]() ![]() Nogmaals het IR-materieel, nu ledig richting Watergraafsmeer ![]() Belgische goederenloc voorop de skitrein Rotterdam - Brussel - Oostenrijk ![]() En eenzelfde soort goederenloc nu voor een korte gemengde goederentrein, in de zon ![]() De rest staat op http://spoorvinder.fotopic.net ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 10 maart 2007 @ 14:12 |
Hilversum Noord ![]() Damn was je vlak bij mij ![]() | |
Wadloper | zaterdag 10 maart 2007 @ 17:03 |
Spannend zeg ![]() De enige echte Zug was dicht bij jou!! ![]() | |
Socios | zaterdag 10 maart 2007 @ 17:28 |
Hilversum N.O.S.! Net als Soestdijkerstraatweg. ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 10 maart 2007 @ 18:16 |
quote:Ze willen de naam omzetten naar Hilversum Mediapark ipv Hilversum Noord. | |
Socios | zaterdag 10 maart 2007 @ 18:19 |
Wie zijn ´ze´? ![]() | |
Brembo | zaterdag 10 maart 2007 @ 19:22 |
quote:Mediapark en Sportpark, waarbij bij sportpark in geen velden of wegen een veld te bekennen is ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 10 maart 2007 @ 19:42 |
quote:Ben ik zo beroemd / berucht dan ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 10 maart 2007 @ 19:43 |
quote:Ik denk sportpark omdat daar al die bossen zijn (tussen hilversum sportpark en hollandsche rading) waar je lekker kan wandelen / hardlopen undsoweiter... | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2007 @ 20:29 |
quote:Ging dat niet over een paardenrenbaan of zo dan? ![]() Nee, een voetbalveld met een flinke atletiekbaan er omheen. Tjek maar op Google Earth [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 10-03-2007 20:35:23 ] | |
Duvel | zaterdag 10 maart 2007 @ 20:45 |
Waarom heet Brouwhuis Brouwhuis? Staat er een brouwerij? Brouwerij...bier...goed plan, dag! | |
Socios | zaterdag 10 maart 2007 @ 21:23 |
Daarom moet de naam van dat station weer Soestdijkerstraatweg worden. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 maart 2007 @ 22:13 |
quote:Plonk! het volgende station is Soestdijkerstraatweg! | |
Dichterbijer | zaterdag 10 maart 2007 @ 23:08 |
quote:Dan heb ik meer het metro gevoel erbij ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 maart 2007 @ 23:12 |
quote:idd, ik ook ![]() daar beginnen ze niet met dames en heren.. maar gewoon PLONK ![]() | |
thats-me | zondag 11 maart 2007 @ 14:25 |
TVP | |
Luco | zondag 11 maart 2007 @ 17:36 |
Vandaag toen ik in de IC van Schiphol - Groningen zat, passeerden we een wadloper tussen Beilen en Assen. Dit was niet de stoptrein Groningen-Zwolle, want die kwam 5 minuten later langsdenderen... die zal dan wel richting het zuiden onderweg zijn? | |
Zug-Chef | zondag 11 maart 2007 @ 18:13 |
Klopt, zijn overbrengingen geplanned richting Zwolle en uiteindelijk naar Veolia op de Maaslijn | |
Brembo | zondag 11 maart 2007 @ 18:40 |
quote:Maar hopen dat er niets onderweg ligt, een motor opgeblazen wordt of dat de versnellingsbak er onder verdwijnt. | |
Areyoutalkingtome | zondag 11 maart 2007 @ 18:42 |
quote:Of dat het een beetje waait ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 maart 2007 @ 19:40 |
quote:idd! | |
Wadloper | zondag 11 maart 2007 @ 20:26 |
DH-2 3218, 3202, 3228 en 3230 zijn naar Veolia gegaan vandaag, heb ze zelf weg zien gaan. De 3228 en 3230 zijn zelf in Groningen nog even gewassen voordat ze weggingen! ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 maart 2007 @ 20:30 |
quote:morgen zijn ze toch weer vies! | |
Brembo | zondag 11 maart 2007 @ 21:29 |
quote:Straks komt de hele dienstregeling in de war om dat er een DH1 van noord naar zuid moest. Ik denk zelfs dat een stoomtrein nog stabieler is ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 maart 2007 @ 22:08 |
quote:gelukkig was t zondag | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 11:25 |
vanochtend weer leuk leuk staan in het gangpad van de 2825 ![]() had het idee dat hij een stel te kort was ook (2 x ICM3 ipv 3 x ICM3). De 4063 is trouwens best toe aan een revisie ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 11:28 |
quote:had je tenminste nog ff een snuffje frisse lucht ![]() in overvolle koplopers en ik sta bij de deur duw ik hem zelf altijd open om de benauwdheid tegen te gaan.. en ja je kan ze erg! ver open duwen :x | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 13:41 |
Vanochtend geen enkel wadje gezien op Lw-Gn. Wel de DM'90 en de GTW'tjes. In de stopper van 9.01 uur uit Lw naar Gn werd er bij Veenwouden omgeroepen: Welkom bij Arriva. U bevindt zich in de stoptrein naar Winschoten. Deze trein zal stoppen te Martenshoek, ... (Riedel station). De trein bevond zich toch echt op een geheel andere plek. Bij het volgende stations was alles gelukkig weer in orde ![]() | |
Dichterbijer | maandag 12 maart 2007 @ 14:35 |
quote: ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 14:44 |
ze zijn de wadjes dus liever kwijt dan rijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 14:46 |
Er rijden nog genoeg wadjes, alleen niet meer zo frequent op mijn stamlijntje, wat ook logisch is, omdat zo de nieuwe stellen gemakkelijker uitgewisseld kunnen worden, mochten er problemen zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 14:51 |
zal ze in de brand steken ![]() | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 18:38 |
Trein op z'n kant in Amsterdam Muiderpoort | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 18:45 |
quote:Strakke hairpin ook he, daar ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 maart 2007 @ 18:51 |
Morgen zonovergoten dag dus foto's maken in den lande ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 maart 2007 @ 18:52 |
en kilometers bijwerken | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 18:58 |
quote:ook weer een trein besmeurt met menselijk rood bij haarlem ![]() ![]() ![]() en een aanrijding op lw - harlingen.. zou t een wadje of een spurtje zijn? | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 19:00 |
Hoeveel mensen zou een trein in Nederland gemiddeld nou al tegen z'n neus aan hebben gehad? | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:01 |
@ haarlem was een DD-AR stammetje ![]() nou zijn die standaard al vies.. maar om nou er nog meer rood tegen aan te gooien ![]() ![]() en sterkte voor die machinist en conducteurs : | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 19:05 |
![]() En in Amsterdam ook ![]() Die dingen vind ik de lelijkste treinen die er zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:06 |
een DD stam en een ICM? | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 19:13 |
Grote versie![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 19:13 |
quote:heb je weleens IN een trein gezeten? Vast en zeker is nog erger mat hoor ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:14 |
Dubbeldekker en 2x 1700 met duitse BAB en ICK B bakken | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 19:20 |
quote:Makkelijke keuze ![]() Het lijntje is namelijk geheel voorzien van GTW. Af en toe rijdt er nog een wadje, maar dat is een uitzondering. Elders op internet is gemeld dat er vandaag 2 GTW 2/6 op dat lijntje reden. Ik las wel dat er een ambu met prio 1 is heengstuurd. Hopelijk valt het mee. | |
Areyoutalkingtome | maandag 12 maart 2007 @ 19:25 |
Triest verhaal in Haarlem. Vader schiet moeder neer en springt met z'n twee kinderen voor de trein ![]() | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 19:25 |
Hoeveel mensen springen er per jaar eigenlijk voor de trein? | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 19:29 |
Daar is maar een antwoord op mogelijk, Teveel ![]() | |
dynamiet | maandag 12 maart 2007 @ 19:31 |
Wat was er vandaag met de trein Harlingen-leeuwarden? ook iets met een ongeluk... heeft de hele middag niet gereden. | |
Areyoutalkingtome | maandag 12 maart 2007 @ 19:32 |
quote:Neem maar aan dat dat heel veel zijn. Meestal wordt het niet in het nieuws gebracht. | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:34 |
quote:Botsproef met de spurt ook weer gehad dan :/ | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 19:39 |
quote:Ik ga met kruidenkereltje mee. Teveel. | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 19:41 |
De eerste aanrijding met een Arriva GTW was in Duitsland, tijdens de overbrenging van de 303 naar Nederland. Deze kreeg na aankomst in Nederland dan ook gelijk een wasbeurt. De 233 heeft ook al eens een aanrijding met een persoon gehad, maar had verder geen schade. beide stellen waren vandaag in ieder geval er niet bij betrokken, omdat ze op Lw-Gn reden | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:44 |
quote:ja maar das nou niet echt een botsproef ![]() | |
thats-me | maandag 12 maart 2007 @ 19:44 |
![]() Bron: www.dumpert.nl | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 19:47 |
http://flickr.com/photos/usrbin/sets/72157594584607559/ Meer foto's | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:53 |
http://www.skoeps.nl/index.php?module=Skoeps&func=show&id=8396 Video! | |
sebabje | maandag 12 maart 2007 @ 19:54 |
Hoop dat ze snel de boel opruimen.. moet morgen weer reizen met de trein ![]() Zo te zien een mDDM? | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 19:54 |
quote:DDM-1 | |
thats-me | maandag 12 maart 2007 @ 20:02 |
Trein ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 20:23 |
quote:Hoop dat er niet teveel schade aan het spoor is ![]() dat die DDM helemaal naar ze godsgloeiende gruwelijke stervende hoeren kankerkachel is, is alleen maar mooi meegenomen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 maart 2007 @ 20:24 |
DDM is mooi, vind ik beter dan DD-AR. Vooral ook nog eens leuker voor de lens ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 maart 2007 @ 20:24 |
En ik zit liever in DDM/DD-AR dan in VIRM ! | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 20:33 |
quote:van de regen in de drup, maar okee, ik moet hetmet je eens zijn ![]() | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 20:34 |
quote:En waarom? | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 20:34 |
quote:vooral als je net achter de loc zit :] | |
Zug-Chef | maandag 12 maart 2007 @ 20:37 |
quote:Omdat het piept en omdat er teveel van is ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 20:39 |
quote:getrokken / geduwt mat kan je nooit genoeg hebben! | |
Brembo | maandag 12 maart 2007 @ 20:43 |
quote:Mwah doe mij maar VIRM, die stoelen zitten echt wel stukke beter en de trein ziet er stukken netter uit. Bij DDM is het allemaal hokjes en kleine, smalle trapjes ![]() ![]() Er is al zo weinig ![]() | |
Areyoutalkingtome | maandag 12 maart 2007 @ 20:46 |
quote:kunnen ze die achterste wagons niet gewoon tussen andere treinen proppen? | |
Brembo | maandag 12 maart 2007 @ 20:47 |
quote:Lijkt me dat alles naar Haarlem of TIlburg gaat om daar bekeken wordt wat er mee gebeurt. En anders zetten ze, die bakken gewoon in stammen. | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 20:48 |
De NS heeft toch nieuw materiaal besteld? Zo ja, wat hebben ze besteld? | |
Brembo | maandag 12 maart 2007 @ 20:51 |
quote:Stoptreinen op de duitse Baureihe 425 geloof ik ![]() En 50 VIRM IV (200 bakken), dit zal hopelijk in 2008 geleverd worden. | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 20:54 |
quote:idd, als het niet meer rendabel is om op te lappen gaat t wel in andere stammetjes ![]() lang leve getrokken mat :p | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 20:55 |
quote:En welke verouderde types moeten hiervoor plek gaan maken? | |
SNArky | maandag 12 maart 2007 @ 20:57 |
quote:Mat '64 ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 20:59 |
Wie heeft er volgend weekend zin in een flinke slinger? ![]() | |
Vakkie_W | maandag 12 maart 2007 @ 21:00 |
Mat '64 ![]() Laat ze die DDM/DD-AR er maar uit knikkeren. | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 21:01 |
quote:Eeen feyenoorder met een grote muil dit jaar ![]() ik mag jou wel ![]() | |
Eix | maandag 12 maart 2007 @ 21:10 |
Wat ik trouwens niet begrijp, iedereen die zo'n hekel heeft aan V-IRM wegens het gepiep moet toch ook een hekel hebben aan mat'64. Gister nog met een plan V gereisd, door de hele trein raampjes open waardoor je de motor zo hard hoorde loeien dat het vrijwel onmogelijk was om nog fatsoenlijk een gesprek te voeren. Nu, ik vind dat wel tof... lekker scheuren met zo'n ding. En hoewel het wel iets meer charme heeft dan het gepiep van een V-IRM is dat toch ook erg storend. | |
Areyoutalkingtome | maandag 12 maart 2007 @ 21:16 |
quote:Niet iedereen, alleen veel mensen hier. Ik denk dat de meeste reizigers graag erin zitten, beter dan zo'n oude stoppert. | |
Duvel | maandag 12 maart 2007 @ 21:18 |
quote:Heeft met historisch besef te maken denk ik. In elk geval vind ik het gejank van gelijkstroom mooier dan het gepiep van vermogenselektronica. Overigens springen er jaarlijks geloof ik zo'n 300 mensen voor de trein. Dat zijn er inderdaad te veel. | |
Brembo | maandag 12 maart 2007 @ 21:23 |
quote:Het gepiep van de doedelzak valt op zich mee dat is echt niet storend meer. De piep in de draaistellen lijkt het op is veel irritanter. Maar zelfs dat is nog met het niets dan met mat'64 met rame open over een brug of laat staan de hemtunnel in jagen ![]() | |
JaFFe | maandag 12 maart 2007 @ 21:40 |
ik zag gister op utrecht een verbouwde koploper staan. Ook reed er nog een of ander antiek treintje doorheen. | |
JaFFe | maandag 12 maart 2007 @ 21:40 |
Die vernieuwde koploper ziet er wel goed uit trouwens. | |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2007 @ 22:05 |
Ah mooi | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 22:16 |
Plan V / T maakt veel mooier lawaai dan een VIRM! | |
SNArky | maandag 12 maart 2007 @ 22:38 |
quote:Toch kan ik slecht genieten van dat lawaai met mijn knieen achter mijn oren in een T ![]() | |
sander89 | maandag 12 maart 2007 @ 23:03 |
quote:Laatst stond dat nog in de krant toen het over het aantal zelfmoord gevallen ging in NL iets van 150 springen er per jaar voor de trein, maar gaan nog heel wat andere mensen dood door een botsing met de trein maar dat is dan een ongeluk. | |
Ou-Tannu | maandag 12 maart 2007 @ 23:12 |
quote:jaa das wat anders :p | |
vw_caddy | maandag 12 maart 2007 @ 23:39 |
Goeeeeeed, dat was vandaag weer een lekkere KUT dag qua treinnieuws. ![]() | |
Brembo | maandag 12 maart 2007 @ 23:54 |
quote:Ach ja, mestal is het negatief nieuws ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 maart 2007 @ 23:59 |
Zelfs dan puilt zo'n stel soms nog uit heb ik me laten vertellen. Dat ongeluk bij Muiderpoort schijnt veroorzaakt te zijn door de 1500 die op het parralel spoor reed en de dubbellikker schampte in de bocht aldaar. Een van de locs van de 1500 heeft wel zichtbare schade opgelopen. Maar dat zoiets kan ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 maart 2007 @ 07:15 |
quote:Tuurlijk kan dat, je kunt altijd door een rood sein rijden. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 13 maart 2007 @ 09:01 |
Nouja... ik hoop dat het veiliger gaat wordne want de intercity Amersfoort-Amsterdam CS word mijn standaard trein vanaf 1 mei... | |
Dichterbijer | dinsdag 13 maart 2007 @ 09:02 |
Owja.... vol ![]() |