abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:55:53 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47036457
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vroegaah waren de DD-AR bakken ook nog schoon :]
Ja in 1992 of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:56:45 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47036509
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

die nummers staan toch nergens
Hoi

nee inderdaad

groeten,

Fles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:58:48 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47036627
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoi

nee inderdaad

groeten,

Fles
Doe eens lief, het is al laat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 maart 2007 @ 22:59:20 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47036654
Die nummers staan idd nergens, maar ja toen was de 3500 de langste treinserie in nederland. Nu is de 800 dat, met (Den Helder)-Schagen-Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht/Heerlen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:01:38 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47036771
Echt, die treinnummers zullen me aan mijn rectum oxideren, die zijn alleen maar uitgevonden om interessant te doen bij collega's: "Neem jij de 2854? Ik niet, ik ga voor de 12554...".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47036775
of je haxt prutsrail en laat de treinen echt rondjes om de kerk rijen :p
pi_47036781
- weg
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:02:25 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47036813
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:01 schreef Dichterbijer het volgende:
- weg
Houdoe!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 maart 2007 @ 23:13:06 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47037363
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
of je haxt prutsrail en laat de treinen echt rondjes om de kerk rijen :p
Dat doen de machinisten al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47037612
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat doen de machinisten al
dan de treinstellen :]
pi_47037630

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden) en Spurts(GTW's), welke eerst ingezet worden op Groningen-Nieuweschans-Leer. De overige trajecten zullen volgen.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

Links de Wadloper (DH2), dit is het enige stel in de groene NoordNed-kleurstelling, en rijdt nu voor Veolia. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Hiervoor werd in de zomer een deel van de stoelen verwijderd. Dit gebeurt echter sinds enkele jaren al niet meer.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November/December: Groningen-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Groningen-Leeuwarden

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie.
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de Wadlopers van Arriva en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.

Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Hiervoor is een aparte tak opgezet die "RegioNS" wordt genoemd. Een vast team rijdt en onderhoudt het materieel. Ter onderscheiding zijn de Buffels die hier rijden voorzien van speciale stickers. Ook Zwolle-Kampen is aanbesteed aan NS, deze lijn heeft ook twee 'eigen' verfraaide Buffels gekregen.

Elektrisch
En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn.

Loc's
De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien.
Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel); Venlo-Den Haag (met ICK); Den Haag-Arnhem en Arnhem-Roosendaal, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht.
Tot 10 december werd de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht met getrokken treinen (ICRm) gereden, maar die zijn nu vervangen door IRM. Hiermee wordt niet meer naar Haarlem, maar van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar wordt er voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze beide plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook.
Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (bestaat niet meer), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.

DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). DD-AR staat voor "DubbelDekker - Agglo-Regio". Om loc's vrij te maken om oude locseries (1100/1200/1300) te vervangen, is bij vijftig DD-AR stammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de 1700-loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de elektrische installatie.

Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren.

De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is in 2005, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde.
De treinen combineren en splitsen op de volgende routes:
- Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede
- Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden.
Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. In de nieuwe dienstregeling is dit deels afgeschaft: het Amsterdamse deel wordt niet meer meegenomen, maar rijdt als apart pendel IC'tje.


Interieur van de ICM
Verder werd het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptreinen. Mat'64 neemt de dienst in het oosten over, en Zwolle-Groningen heeft de Buffels gekregen die Veolia eigenlijk had willen hebben.

De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Inmiddels is de eerste koploper gereviseerd. Het betreft de 4011 (nog niet in dienst).

Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan.

Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. De NS heeft echter momenteel zodanig veel IRM in dienst dat de treinen in vele series rijden, waar ze oorspronkelijk niet bedoeld waren om op ingezet te worden, bijvoorbeeld op Venlo-Den Haag. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. Met de dienstregeling 2007 moet deze versnippering voorbij zijn. Echter zal aan de versnippering niet geheel een eind gemaakt worden, omdat met ingang van de DRGL 2007 de ambtenarentreinen 501 en 502 Groningen-Den Haag CS gereden gaan worden met 2xVIRM6. In het weekend zullen de vergelijkbare treinen ook door dit VIRM gereden gaan worden, waarbij ieder weekend een stel VIRM op zaterdag naar Leeuwarden gaat en op zondagavond weer terug naar Groningen.

Een wat minder bekend treinstel was de SM'90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM'90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat alle negen treinstellen in Zwolle aan de kant stonden. Door alle technische problemen mocht er een tijd lang alleen maar met twee stellen worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal gereden worden vanwege de grotere breedte van de trein. De opstelling in de trein werd echter na een tijdje veranderd in een normale 2+2 opstelling. Als de treinen werkten, was het echter één van de fijnste treinen van het land.
De stellen zijn sinds 2007 zwaar verleden tijd, aangezien ze zijn verkleint tot dopertenblikje.

Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen had moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt, omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is.
Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn bijna 250 V-tjes gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 12 jaar ouder dan de nieuwste. Sinds 10 december 2006 rijdt Plan V niet alleen meer voor NS, maar ook voor Arriva, Connexxion en Veolia.

Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen (behalve de 528, die voor een kwart Plan V is). Van de voorkant kan je de T herkennen aan de kleine driehoekige raampjes op de hoek, bij de T's zijn die zwart, maar bij de V's geel.
De T's worden vooral gehaat worden voor krappe bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je.



Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter.

Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in twee smaken: de tweebaks Citypendel (Banaan) en de gereviseerde driebaks Sprinter SGMm (Vlavlip).
De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet, en in een paar spitstreintjes.
De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Woerden-Gouda-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn, Rotterdam-Hoek van Holland, en in Uitgeest-Haarlem-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek.
Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de driedelige Sprinters is voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen (alleen ander kleur stofje).



Om de Sprinter-formule verder te kunnen uitbouwen, heeft NS nieuwe treinen besteld (gebaseerd op een al bestaand Duits model), de eerste worden ergens in 2008 verwacht:




Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Dr_Flash) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 08-03-2007 13:24:53 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 maart 2007 @ 23:25:51 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47037898
Ik heb m nog een tikje aangepast, omdat die groene wadkikker er eigenlijk wel in thuishoort

Verder is ie mooi gelukt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47037957
Ik ga er morgen verder mee aan de slag... wel kut dat de preview niet overeen komt met wat er uiteindelijk komt te staan truste en tot laterzz
pi_47039550
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik ga er morgen verder mee aan de slag... wel kut dat de preview niet overeen komt met wat er uiteindelijk komt te staan truste en tot laterzz
dan plaats je t en edit je t gewoon weer weg
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:40:54 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47041206
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Die nummers staan idd nergens, maar ja toen was de 3500 de langste treinserie in nederland. Nu is de 800 dat, met (Den Helder)-Schagen-Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht/Heerlen
Ja leuk, 4 uur in een VIRM....
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik ben bezig de OP aan te passen om hem wat korter te maken...
Dat korten maken lijkt nog niet erg gelukt te zijn dan. Ik ben nog steeds een half uur aan het scrollen voor ik me er doorheengeworsteld heb.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:04:18 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47043140
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 01:40 schreef ReisT het volgende:

Dat korten maken lijkt nog niet erg gelukt te zijn dan. Ik ben nog steeds een half uur aan het scrollen voor ik me er doorheengeworsteld heb.
Zo'n gevoel had ik ook al, ik dacht dat het aan mij lag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47044191
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo'n gevoel had ik ook al, ik dacht dat het aan mij lag!
Ik ben er mee bezig... ff koest
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:38:01 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47048381
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:56 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik ben er mee bezig... ff koest
Ja godver, nu hebben we die OP-ellende op pagina 3 in het topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47048636
pagina 2 etter :]

kunnen we NS internationaal niet schrappen enzo?
pi_47049560
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
pagina 2 etter :]

kunnen we NS internationaal niet schrappen enzo?
Zat ik ook aan te denken, of in iedergeval die losse treinlijntjes aan het eind wegwieperen...

[edit]
Done

[ Bericht 12% gewijzigd door Dichterbijer op 08-03-2007 13:27:33 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:32:09 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47050081
kunnen we het anders niet gewoon net zo doen als de PTA SC of zo? Leuk featured article van een of andere trein (kan een link hebben met topicnummer in de reeks), linkje naar de wiki met alles erin, en dan lekker doorposten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47050751
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:17 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, of in iedergeval die losse treinlijntjes aan het eind wegwieperen...

[edit]
Done
Overige binnenland verkleinen :p, net zo groot lettertype als hun functie binnen het spoor .
pi_47050782
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:17 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, of in iedergeval die losse treinlijntjes aan het eind wegwieperen...

[edit]
Done
of alleen de kopjes er laten en de rest van de meuk in op de WIKI
pi_47052301
Als iemand die NS meuk kan verkleinen zou dat al erg veel opleveren....
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:19:47 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47054030
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:29 schreef Dichterbijer het volgende:
Als iemand die NS meuk kan verkleinen zou dat al erg veel opleveren....
Zie www.roco.co.at.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47054684
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie www.roco.co.at.
Wijsneus niet alles te letterlijk opvatten
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 maart 2007 @ 17:07:42 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47058461
Ik ben er idd wel voor om een volledige OP op wiki te hebben en voor elk topic een speciaal onderwerp te hebben met bijbehorende OP. Kan iedereen zijn/haar creatieve ei kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:29:04 #128
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47061461
Of gewoon een link naar de OP met de titel erboven: Voor informatie over materieel, klik hier

Wat een spammerds hier trouwens, gister nog maar pagina 1, nu al bij de 3
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:39:08 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47061756
Wel tof, een MP (middenpost) waarin de MP (Motorpost) ontbreekt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:53:57 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47062198
Hier een post uit betere tijden:



*glim*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:58:03 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47062349
toch wel een spuuglelijk ding eigenlijk he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47062461
schoonheids prijs wint het NIET nee
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:03:37 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47062550
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
toch wel een spuuglelijk ding eigenlijk he?
Je kon destijds meedoen aan een prijsvraag van NS in de Koppeling: bedenk een nieuwe naam. Samen met een vriend hadden we al dingen bedacht als "Platkop" en "Windbeuker". Deze foto is trouwens niet lang na de levering genomen, ze waren nog niet in actieve dienst, ik heb speciaal toestemming gevraagd van een of andere NS'er ter plaatse of ik even het werkplaatsterrein op mocht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:04:23 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47062583
Windbeuker

jammer dat we zo'n term nooit meer nodig hebben, wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:05:40 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47062625
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Windbeuker

jammer dat we zo'n term nooit meer nodig hebben, wel
Ja... Eens even spitten of ik nog meer mooie glimdia's heb van die trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:11:54 #136
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47062839
De koploper kan eigenlijk ook wel windbeuker genoemd worden, want hij heeft zo'n grote kop

Maar windbeuker voor de SM'90 is wel een erg leuke naam
pi_47063193
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:11 schreef Wadloper het volgende:
De koploper kan eigenlijk ook wel windbeuker genoemd worden, want hij heeft zo'n grote kop

Maar windbeuker voor de SM'90 is wel een erg leuke naam
ja maar die is nog enigsinds rond
pi_47063221
Stropbeuker
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:32:21 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47063621
Meer:


Het aerodynamisch minder geslaagde front.


Om mij onbekende redenen met een rare zweem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:33:09 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47063652
Sorry Duvel, maar ik vind het net screenies uit MSTS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:34:05 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47063700
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Duvel, maar ik vind het net screenies uit MSTS
Waarom dat dan??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:34:43 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47063724
gewoon, zo lekker polygoon, zo eng smetteloos..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:35:39 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47063762
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon, zo lekker polygoon, zo eng smetteloos..
Tja, zo worden treinen geboren Fles...

Net als deze 6400:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47064119
Welk type ICE rijdt er in Nederland, en hoe hardt gaat-ie maximaal in Nederland?
pi_47064174
doe mij maar een NS1300 :p
pi_47064195
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef Plafondventilator het volgende:
Welk type ICE rijdt er in Nederland, en hoe hardt gaat-ie maximaal in Nederland?
harder dan 140 zallie niet gaan..?
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:05:34 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47065039
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef Plafondventilator het volgende:
Welk type ICE rijdt er in Nederland, en hoe hardt gaat-ie maximaal in Nederland?
waarom krijg ik kriebel aan mijn kl00n-alert zenuw?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:08:13 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47065161
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

waarom krijg ik kriebel aan mijn kl00n-alert zenuw?
I dunno, maar hier iets om te krabben, als het goed is met een lager MSTS gehalte.


Volkomen klote-plaat met dat hekje ervoor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:12:33 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47065363
Toevallig WEL ongeveer het beste mat wat er in dit schrale kloteland OOIT rondgereden heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:14:15 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47065433
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Toevallig WEL ongeveer het beste mat wat er in dit schrale kloteland OOIT rondgereden heeft
Klopt, geweldig spul!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:16:03 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47065506
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:14 schreef Duvel het volgende:

Klopt, geweldig spul!
Ik moet nog ergens filmpjes hebben van die donateursrit vorig jaar, met dat gejank van die motoren over de Waalbrug bij Nijmegen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:23:37 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47065811
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik moet nog ergens filmpjes hebben van die donateursrit vorig jaar, met dat gejank van die motoren over de Waalbrug bij Nijmegen
Oeh!

* Duvel houdt van het gejank van gelijkstroommotoren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47065938
Kenne we dat ding niet huren met FOK!?
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:27:20 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47065970
mja, je hoort niet echt het geluid van die motoren, gewoon een hoop pokkeherrie

en mijn charmante tronie ter begeleiding, weeniet of je daar op zit te wachten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:29:06 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47066041
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
Kenne we dat ding niet huren met FOK!?
Ja hoor vast wel

Kost alleen kei veul knaakjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47066105
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor vast wel

Kost alleen kei veul knaakjes
Wat is kei veul!

als FOK! een vliegrijsje londen kan sponsoren.. kunne ze die trein ook wel es afhuren :]

paar FOK Logos dr op zijn ze ook weer blij ;p
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:31:09 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47066136
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, je hoort niet echt het geluid van die motoren, gewoon een hoop pokkeherrie

en mijn charmante tronie ter begeleiding, weeniet of je daar op zit te wachten
Dat ligt eraan hoe prominent je in beeld gebracht bent. Het ging om die trein, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:31:28 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47066146
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wat is kei veul!

als FOK! een vliegrijsje londen kan sponsoren.. kunne ze die trein ook wel es afhuren :]

paar FOK Logos dr op zijn ze ook weer blij ;p
Grapjas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:32:18 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47066178
Zug is vandaag aan het shooten, en zo te zien sprokkelt hij ook stiekem wat kilometers op me Hij is nog niet thuis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:32:51 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47066205
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe prominent je in beeld gebracht bent. Het ging om die trein, toch?
Ehmmm

Kijk je weleens naar het Journaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47066258
weet nou niemand wat t kost om de 766 een dagje te huren?
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:35:14 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47066316
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmmm

Kijk je weleens naar het Journaal?
Nee, leg eens uit?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:35:33 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47066327
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
weet nou niemand wat t kost om de 766 een dagje te huren?
www.mat54.nl

ik wed een godsvermogen

denk aan de orde grootte 10.000 euro
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:36:24 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47066370
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

www.mat54.nl

ik wed een godsvermogen

denk aan de orde grootte 10.000 euro
Ik denk inderdaad dat dat een reële schatting is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47066385
WTF?! de kameel was destijds vanaf 1500 GULDENS te huur
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:37:47 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47066417
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF?! de kameel was destijds vanaf 1500 GULDENS te huur
ja, dat kosten ze heden ten dage in Mali NOG
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:38:35 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47066455
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF?! de kameel was destijds vanaf 1500 GULDENS te huur
Ja, toen was het nog gewoon NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:58:56 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47067500
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF?! de kameel was destijds vanaf 1500 GULDENS te huur
Dat was toen je voor drie kwartjes het Spoorwegmuseum in kon zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47067564
Kom het station in Enschede op gelopen zie ik net 7964 met +5 (denk ik) vertrekken. Toen maar de 1764 gepakt. Plaats genomen op het balkon naast/achter/onder de machinist.
Komen er 2 conductrices aan gelopen, nemen nog even hun heledag door, bij Enschede Drienerlo hadden ze genoeg gepraat en gingen ze controleren.
Voor Hengelo bleef de trein 3 minuten staan, waarna we onze rit vervolgde en met +3 aankwamen te Hengelo. We staan helemaal achter op het perron stil waarna de mensen uit wouden stappen, maar dit lukte niet, vervolgens reden we helemaal naar de andere kant van het perron, daar konden de mensen uitstappen.

Toen kwam de "Procesleider perron" De trein in gelopen gaf een paar A4 tjes aan de machinist, en liep weer weg. Meteen daarna riep de machinist tegen de Procesleider perron, dat we nog wat langer bleven staan, omdat hij op orders van de Treindienstleiding moest wachten.
Even later werd er op het station omgeroepen dat er minder treinen en treinen met vertraging reden naar Almelo? We vertrokken eindelijk met +6 (denk ik) uit Hengelo. Meteen daar op werd omgeroepen dat we met 10km/h langs de overwegen moesten rijden, wat neer kwam op dat we niet harder dan 40km/h hebben gereden.
Vlak voor Borne, komen we stil te staan. Daar bleven we vervolgens ook nog ruim 15 min staan. Werd overgens netjes een paar keer omgeroepen dat we moesten wachten tot de stoptrein die te Borne stond verder mocht rijden, dan konden wij ook verder.
In Borne stond er politie bij 1 van de overwegen wat bij alle andere niet stond. Bij de overweg net naar station Borne bleven we weer even een paar meter voor de overweg stil staan. Toen we naar 30 sec nog niet reden besloten een paar mensen om toch maar over testeken. Nadat we ruim anderhalf minuut daar hebben gestaan ging de machinist even flink op de claxon rammen en vervolgde we onze weg weer in een langzaam tempo. Uiteindelijk kwamen we met +40 aan in een druk Almelo. Daar stonden allemaal treinen opgesteld. http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000013.JPG Er kwam ook nog een overvolle Plan V binnen. Uiteindelijk heb ik 10 min moeten wachten op mijn stoptrein naar Wierden. Uiteindelijk ben ik met +53 aangekomen te Wierden

Dat word maar eens voor de eerste keer een Gtbv in vullen

Tussen Borne en Almelo was volkerrail bezig bij een overgang.
http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000011.JPG

Tussen Borne en Almelo lag er ook nog een gedeelte spoor in het weiland, Weet iemand waarom?
http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000012.JPG

[ Bericht 6% gewijzigd door thats-me op 08-03-2007 21:08:01 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:04:39 #170
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47067875
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef Plafondventilator het volgende:
Welk type ICE rijdt er in Nederland, en hoe hardt gaat-ie maximaal in Nederland?
Ns rijdt met de ICE 3M (met de 3 van derde generatie en de M van dat 'ie in NL, B en F kan rijden). En hij gaat hier dus nooit harder dan 140 inderdaad. De Thalys mag lekker harder, die haalt hier de 160.
pi_47068190
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ns rijdt met de ICE 3M (met de 3 van derde generatie en de M van dat 'ie in NL, B en F kan rijden). En hij gaat hier dus nooit harder dan 140 inderdaad. De Thalys mag lekker harder, die haalt hier de 160.
Thalys straks nog harder toch op de HSL?
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:11:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47068343
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Thalys straks nog harder toch op de HSL?
thalys rijdt nu al 160 tussen hoofddorp en Mariahoeve
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:12:11 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47068362
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

thalys rijdt nu al 160 tussen hoofddorp en Mariahoeve
"al"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:58:50 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47071108
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Thalys straks nog harder toch op de HSL?
Ja, maar pas ergens in 2009 ofzo, als ze eindelijk eens een beetje geluk hebben met dat state-of-the-art-kinderziektes-beveligingssysteem.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:04:18 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47071580
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, maar pas ergens in 2009 ofzo, als ze eindelijk eens een beetje geluk hebben met dat state-of-the-art-kinderziektes-beveligingssysteem.
Ja wel ja joh, we cfrashen de ene hdd en shutdownen de andere

Ik ga collecteren voor een pot vingerverf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:36:34 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47073438
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:59 schreef thats-me het volgende:
Tussen Borne en Almelo lag er ook nog een gedeelte spoor in het weiland, Weet iemand waarom?
http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000012.JPG
Dat lijkt wel een prefab-hogesnelheidswissel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:36:56 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47073456
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja wel ja joh, we cfrashen de ene hdd en shutdownen de andere

Ik ga collecteren voor een pot vingerverf
Solliciteer voor treindienstleider HSL of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47081149
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:59 schreef thats-me het volgende:
Daar stonden allemaal treinen opgesteld. http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000013.JPG
Wooei, een goederentrein
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:36:28 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47083967
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een prefab-hogesnelheidswissel.
Lees: dat lijkt wel een nachtje Obelix spotten binnenkort
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:42:30 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47084098


Had ik pas geleden nog het record GtbV doorlooptijd op 146 dagen gekregen, met inbegrip van een klachtenprocedure, maar vandaag hebben ze zomaar even mijn claim van 4 juli 2006 teruggevonden

231 dagen, ZONDER klachtenprocedure

Nou jullie weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:21:40 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47085345
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:


Had ik pas geleden nog het record GtbV doorlooptijd op 146 dagen gekregen, met inbegrip van een klachtenprocedure, maar vandaag hebben ze zomaar even mijn claim van 4 juli 2006 teruggevonden

231 dagen, ZONDER klachtenprocedure

Nou jullie weer
Gekut met een formulier? Regel het via "Mijn NS"!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47086325
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gekut met een formulier? Regel het via "Mijn NS"!
Alleen OV-jaarkaart houders, niet voor de rest. Belachelijk eigenlijk in de 21e eeuw geregeld kan worden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:58:08 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47086527
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:21 schreef Duvel het volgende:
Gekut met een formulier? Regel het via "Mijn NS"!
Niks gekut Mijn database spuugt kant en klaar ingevulde formulieren uit

Die database heb ik gebouwd omdat ik toch wat meer zicht wilde hebben op de voortgang van allerlei zaken, nadat begin vorig jaar zomer een claim in het niets opgelost ende verdampt bleek te zijn.

En DAT is dus de claim die ze nu teruggevonden hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47089494
nu wachten op een nieuw record
pi_47089565
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niks gekut Mijn database spuugt kant en klaar ingevulde formulieren uit

Die database heb ik gebouwd omdat ik toch wat meer zicht wilde hebben op de voortgang van allerlei zaken, nadat begin vorig jaar zomer een claim in het niets opgelost ende verdampt bleek te zijn.

En DAT is dus de claim die ze nu teruggevonden hebben
Hoebedoel je database, jij stopt zo'n formulier in de printer en dan komt ie er gedrukt uit
pi_47089588
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:36 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoebedoel je database, jij stopt zo'n formulier in de printer en dan komt ie er gedrukt uit
leeg formulier inscannen is ook een idee
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:49:36 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47090026
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:36 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoebedoel je database, jij stopt zo'n formulier in de printer en dan komt ie er gedrukt uit
Precies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:51:28 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47090097
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leeg formulier inscannen is ook een idee
Zouden ze dat accepteren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:07:42 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47090799
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zouden ze dat accepteren?
Lijkt me redelijk onzinnig, aangezien er een uniek formuliernummer op elk formulier staat

FYI: ik heb die formulieren idd ingescand als achtergrondje voor mijn print preview. Maar alleen de data wordt geprint, de achtergrond niet dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:14:51 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47091096
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me redelijk onzinnig, aangezien er een uniek formuliernummer op elk formulier staat

FYI: ik heb die formulieren idd ingescand als achtergrondje voor mijn print preview. Maar alleen de data wordt geprint, de achtergrond niet dus
Oh dat van dat nummer wist ik niet, ik gebruik die dingen nooit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47092331
ach random nummer generator dr bij
pi_47099236
Weer dieptrieste ellende bij Zw-Nm, het woord intercity heeft en blijft bij de NS een ruime betekenis . Een 2*Plan V als IC, nou ja het is wat je een IC noemt. Maar Maar er rijd ook een VIRM (VI) in omloop maar zelfs dat zit propvol .

[ Bericht 2% gewijzigd door Brembo op 09-03-2007 19:34:55 ]
pi_47101366
Jeee binnekort studiereis naar tjechie...met de TREIN
Rotterdam-venlo-Dusseldorf-berlijn-Praag
Praag-Dusseldorf-Rotterdam
bier
pi_47103594
Achja, iedere dag raak op Stoptrein Ede naar Zutphen, 2x plan-v en dan daar honderden studenten in willen proppen.
pi_47103700
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een prefab-hogesnelheidswissel.
Allemaal voor het hulpspoor dat per april in werking gaat zodat ze bezig kunnen met het verdiepte spoor.
pi_47108192
- Oh oke, Heb ik ook aan gedacht, maar vond het een beetje vreemde plaats, of komen daar (tijdelijk) wissels?
- Net voor aankomst in Hgl in trein 10144.
Lopen de eerste paar mensen het balkon op, gaat er iemand een beetje ruimte maken, gaat tegen de deur van Hc aan leunen, ligt ie in 1 keer in het hok , De HC die er in zat schrok zich een ongeluk en zij dat ze vergeten was de deur goed te sluiten.
- 2X ICM in de 7000
Trein 7019 werd gereden door de 4023. En reed als stoptrein door naar Es.
Trein 7048 werd gereden door 4075

Heb met beide treinen gereisd, was een welkomen verasingen, Eindelijk IC waardig materiaal in deze stop serie

[ Bericht 75% gewijzigd door thats-me op 09-03-2007 22:42:45 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:07:59 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47110956
jaja, ik heb vandaag de 10.000 km voor dit jaar gehaald.

Nou wat een pret. Zugbaasnogwat is al over de 12000 goftedulleme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47112638
* Ou-Tannu ducttapes fles in een VIRM aan een stoel.. blijf je een week zitten!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 00:04:43 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47112954
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu ducttapes fles in een VIRM aan een stoel.. blijf je een week zitten!
nou, da's dan 20k km

en maak me nu maar weer los
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47113279
nein!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')