Ik vind het wel lekker zoquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef i2Them2 het volgende:
Onweer hier. Was iig 1 ontlading. Verder zeer veel regen net ten zuiden en noorden van hier. Maar toch is er wel aardig wat gevallen.
Van mij mag het nog wel ff zo door gaan. Misschien wat minder bewolking.
Done.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iedek? Je mag dit stukje wel even uit de OP halen
Over de users:
Vanaf nu kan iedereen zien waar diegene woont, users kunnen zich hier melden zodat men van elkaar weet waar ze zo'n beetje zitten.
· User kaart 'De atmosfeer staat op ontploffen'
Deze is namelijk al een tijdje offline, en staat als dode link
Wiki inmiddels ook aangepast![]()
Joekurr?? Waneer ga je hier weer mee bezig?
Hier waren zomerse druppels![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:00 schreef IedeK. het volgende:
Van mij mag het wel stoppen met die regen nu.
Onze tuin stond helemaal blank, voor de derde keer dit jaar al.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:10 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Done.![]()
En nog even mijn laatste post uit het vorige deel.
[..]
Morgen weerquote:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:07 schreef i2Them2 het volgende:
Onweer hier. Was iig 1 ontlading. Verder zeer veel regen net ten zuiden en noorden van hier. Maar toch is er wel aardig wat gevallen.
Van mij mag het nog wel ff zo door gaan. Misschien wat minder bewolking.
als het de hele lente en zomer droog is vind ik het bestquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker zolaat het maar effe een rec jaartje nattigheid worden
![]()
Zondag!quote:
2 maanden droogte gevolgt door extreem slecht weerquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:22 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
als het de hele lente en zomer droog is vind ik het best.. Je wilt tog niet regen en zomer
quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
2 maanden droogte gevolgt door extreem slecht weer![]()
Het begint met een ongewone rolwolk, gevolgt door een enorme whalesmouth lucht, daarna dikke shelf erachteraan, en daarna nog eens buitengewone grote mammatus.. Dit alles gaat gepaard met ruim 200mm aan neerslag, en rond de 20.000 bliksemactiviteit. Hierbij ook nog eens windstoten van ruim 150km/h, en ik zeg RUIM! De maanden erna: Enorm veel regen, en stormen, rond nov de eerste winterse buien, op 5 dagen van nov 50cm aan hagel, daarna smelt alles weg, wordt het even droog en wordt het ook een stuk kouder. De temperaturen gaan in begin dec naar -5 overdag en -10/-15 in de nacht, de wind gaat liggen waardoor er een perecte ijslaag kan ontstaan, dit weer zet kleine 2 weken voort, met geen zon maar wel droog weer. Daarna gaat het compleet mis, de wind gaat aantrekken naar kracht 7 in het binnenland tot kracht 9 a 10 langs de kust, dit gedurende 1 week. Wel gaat de zon schijnen, maar omdat de temperaturen overdag rond de -10 is, zal het voor het gevoel bizar koud aanvoelen. Rond einde van dec en begin januari krijgen we even wat mildere toestand, de temperaturen klimmen op naar +2 overdag en -6 in de nacht, waardoor het ijs in tact blijft. Maar rond 15 januari gaat het weer mis, flinke polairlucht komt gedurende 1 week over ons land, dit gaat gepaard met de nodige sneeuwval, in 1 week tijd zou er zo'n 3 meter sneeuw kunnen vallen, de temperaturen vliegen door den sneeuw onderuit en zal uiteindelijk overdag rond de -20 komen te liggen, in de nacht -35 tot -40 is niet uitgesloten. Begin februari wordt het rustig en gaat de zon schijnen, maar bij temperatuur van -5 overdag tot -15 in de nacht, is het zeker geen weer om te gaan zonnen. Deze trend houd aan tot begin maart, daarna begint alles voorzichtig aan te dooien en dan is winter 07' uiteindelijk weer voorbij, een bizar en veelste koude winter, waarschijnlijk 1 van de strengste winter sinds de metingen, of laat maar zeggen, 1 van de bizarste. doomsday
doe ff normaal zegquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker zolaat het maar effe een rec jaartje nattigheid worden
![]()
quote:
quote:
Maar dan nog groterquote:
Ben benieuwdquote:Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef Jodelaar het volgende:
Ik zat net de vakantie fotos te kijken op me mobiel, en ik zag dat ik een volgens mij een mammatus heb gefotografeerd. Maar me Cardreader is kapot dus die foto komt morgen ofzo, me pa neemt zo een cardreader van zn werk mee![]()
Helaas niet meerquote:
Waarom??quote:
Leuk skieen op de begraafplaats?quote:Even een blauwe piste over het gottesackerplateau.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef highway101 het volgende:
Leuke foto's.
[..]
Leuk skieen op de begraafplaats?
ah dat is zo te zien.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Nog steeds in Ens
[afbeelding]
Die bliksem'radar' van jouw is niet echt gedetailleerd.
Je moet niet klikke er opquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo hallo, mogen de foto's effe wat kleiner??
Het forum verkleint ze automatisch........dan nog is dit verdomd irri, dan nog niet eens over het topic gesproken waar het NORMAAL in HOORTquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:30 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Je moet niet klikke er opdan worden ze ook lelijker
.
Bij mij zijn ze iig mooi op het scherm passend. Alleen het inladen duurde lang voor eerste keer.
Ach, een paar maanden winter in het midwesten van de VS gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:10 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
blij om dooi, komt ook niet vaak voor![]()
Bron: KNMI - Seizoensverwachtingquote:Een verwachting voor heel 2007 is dat er een goede kans is (60% volgens het Met Office) dat dit het warmste jaar sinds het begin van de metingen eind 19e eeuw gaat worden. Het vorige record werd in 1998 gevestigd, toen een uitzonderlijk sterke El Niño de wereldgemiddelde temperatuur met 0,2°C omhoog duwde. Ondertussen hebben we 9 jaar opwarming van ongeveer 0,02°C per jaar er bij, in totaal dus iets minder dan 0,2°C. Een zwakke El Niño kan dan genoeg kan zijn om het record van 1998 te overtreffen.
Niets van meegekregen,me broertje had me opgesloten in me kamer.quote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:57 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Niets van meegekregen,me broertje had me opgesloten in me kamer.
Deur op slot gedaan en sleutel kwijtgeraakt.![]()
Zondag word het wel lekker weer zeg.![]()
Zeer goede filmpjes. Ga er van uit dat we dit jaar hier ook nog wel wat supercells gaan zien. Laatst waren er ook al enkele in het noorden van België.quote:
Dat weet ik nog wel... dat was op mijn verjaardag, 1 oktober.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:11 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zeer goede filmpjes. Ga er van uit dat we dit jaar hier ook nog wel wat supercells gaan zien. Laatst waren er ook al enkele in het noorden van België.
Een maand geleden waren er ook weer een paarquote:Op zondag 11 maart 2007 18:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat weet ik nog wel... dat was op mijn verjaardag, 1 oktober.Toen stonden er foto's op internet van mesocyclonen! En een windhoos had in Bergeyk (ten zzo van Eindhoven) een boerderij beschadigd. Die bui was nog vrij actief toen deze hier overtrok. Qua boeiend weer best wel een mooie dag zo laat in het jaar.
quote:Op maandag 12 maart 2007 18:14 schreef Jodelaar het volgende:
Let it snow
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en grote kans op onweer
Hmm...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:40 schreef Jodelaar het volgende:
Blauw = Sneew
1 vlok met soort van pijl er onder = sneeuwbuien
1 vlok = motsneeuw
2 vlokken = lichte sneeuw
3 vlokken = matige sneeuw
4 vlokken =zware sneeuw
en zo is ook het zelfde met regen (groen)
Maarja met een max temperatuur van 7 graden, een min temperatuur van -1 en dauwpunt van -1 weet ik niet of het tot sneeuw gaat komen, misschien in de nacht, maar zeker niet overdag.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hmm...
Worden mijn gebeden om meer sneeuw dan toch nog gehoord?
Jah die in het ZWW? Ik zag gister ook een extreem heldere.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:07 schreef Fredo24 het volgende:
Ik zie nu 2 fonkelende sterren.
Eigenlijk voor het eerst dat ik het zie.![]()
Ik ga daar nu nog geen conclussie uit trekkenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:47 schreef Jodelaar het volgende:
maandag en dinsdag ochtend sneeuwbuien, overdag regen. In de avond matige sneeuw volgens de nieuwe run
De maximum temperaturen gaan gewoon naar de 5 graden. Dus een (langdurig) sneeuwdek hoeven we niet te verwachten. Misschien in de nacht/ochtend een dekje wanneer de temperaturen rond het vriespunt liggen. En het zijn buien. Dus je moet geluk hebben dat je een bui over krijgt, en geluk hebben dat het sneeuw is wat er uit komt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:30 schreef Jodelaar het volgende:
leuke runGeheel duitsland en midden nederland elke dag sneeuw. In de kust alleen bij sterke buien
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
maar het is natuurlijk maartals het nou 1 maandje eerder was. Voor de kust verwacht ik gewoon temps tussen 1-10 graden in het midden -2-6 graden. Noorden -3-4 graden en duitsland -4-2 graden.
kans op onweer, polar low & fikse hagel buien ook zeer groot. Wordt een leuke week
Heel europa wit?
[afbeelding]
als dat zo is dan kan het de warme lucht weer uitgesteld worden.
verdomme tis 14 maart volgende week begint officieel de lente en dan nog sneeuwquote:
Idd jammer dat het boven land niet zo hard gaat waaien.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Beetje zuidelijker en een dikke storm erbij![]()
inderdaad ja. Als het nog wat zakt zit je zo op windkracht 9 / 10quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Beetje zuidelijker en een dikke storm erbij![]()
Laat em maar 100km a 200km zakkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef aloa het volgende:
[..]
inderdaad ja. Als het nog wat zakt zit je zo op windkracht 9 / 10
[afbeelding]
Als dat gebeurt dan zullen er iig ook flinke buien bij zitten. Vooral op zo'n frontensysteem waarbij het in de bovenlucht hard waait.quote:
een ding is duidelijk, het gaat weer onstabieler wordenquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan zullen er iig ook flinke buien bij zitten. Vooral op zo'n frontensysteem waarbij het in de bovenlucht hard waait.
Kan voor hele leuke maar gevaarlijke situaties leiden jaquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan zullen er iig ook flinke buien bij zitten. Vooral op zo'n frontensysteem waarbij het in de bovenlucht hard waait.
liever niet.. dit weer bevalt me wel..quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:24 schreef Frutsel het volgende:
Wat doen jullie nu???
Wel sneeuw, niet sneeuw en nu weer wel sneeuw..![]()
Iedereen maakt me belachelijk hier omdat ik zeg dat er sneeuw kan komen
Nu wil ik het ook nog meer
Jij zult er dan waarschijnlijk het meeste van mee maken. Jij woont in het hoge noordenquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kan voor hele leuke maar gevaarlijke situaties leiden ja
Camera en al staat klaar, alleen de adaptor van mijn filmcamera kan ik niet vindenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:46 schreef Party_P het volgende:
[..]
Jij zult er dan waarschijnlijk het meeste van mee maken. Jij woont in het hoge noorden
Heerlijk hequote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:11 schreef Jodelaar het volgende:
vies weer en gelijk weer koudvolgende week 850 hpa temps van -6 / -7 en 500 hpa temps van -35
![]()
dat ligt er natuurlijk wel aan hoor!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:46 schreef -skippybal- het volgende:
18.000 voet
begin luchtdruk...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:56 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm 18 gedeeld door 3 is![]()
.... 6!!
6 keer 1000 =.... 6000 meter![]()
Ja, ik baal er ook stiekem van dat het minder gaat wordenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:08 schreef appelsientje het volgende:
Ik begon net te wennen aan het lekkere weer..
Over 3 weken krijgen we weer mooi weer hoorquote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:42 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ja, ik baal er ook stiekem van dat het minder gaat worden![]()
Die kaartjes zijn net zo betrouwbaar als Piet Paulusma...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
voor de late wintersporters ziet het er zeer goed uit
[afbeelding]
boven 1500 meter nog 50 cm erbij
Opvallend is N-H, die krijgt niks, terwijl de rest allemaal wel wat krijgtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
Gebied rondom de Veluwe heeft toch 8 van de 10 keer het meestquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Opvallend is N-H, die krijgt niks, terwijl de rest allemaal wel wat krijgtsure
Waarom viel dit niet in januari,toen was ik opquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
quote:Rijkswaterstaat houdt komende zondag,
maandag en dinsdag rekening met een
zeer hoge waterstand. Dat heeft te
maken met de harde noordwester tot
noordenwind en met springtij.
In Zeeland worden de hoogste
waterstanden verwacht. Voor Vlissingen
is de verwachting op dit moment 3
meter 70 boven NAP.
Rijkswaterstaat zal mogelijk voor
Zeeland beperkte dijkbewaking
adviseren
hm, zit ook net te kijken naar de opmerking bij de weersverwachting over de waterstand. Zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:48 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Waarom viel dit niet in januari,toen was ik op
wintersport in de Franse Alpen.![]()
Het word een leuk weekje denk ik zo.
[..]
quote:Er is in het algemeen veel bewolking. Vanochtend kan er vooral in de
oostelijke helft van het land nog wat (mot)regen vallen en vanmiddag kan
daar een enkele bui ontstaan. Elders blijft het droog. De westelijke
wind is boven land matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig,
kracht 6. De middagtemperatuur ligt opnieuw rond 12 graden.
quote:Aandachtspunten
AANDACHTSPUNTEN VANAF ZONDAG 00 UTC: WIND: Hirlam modeluitvoer OK, ofwel D11 geeft in de gehele periode een bruikbare (Noordzee+kust)seinindicatie. Maximale windstoten bij koufrontpassage (op enige hoogte passeert het front volgens Hirlam 2 uur eerder dan aan de grond met onstabiliteit als gevolg). Voor deze windstoten TKE en Ivens als indicatie genomen: langs de kust kans op zeer zware windstoten (55-70 kn). Boven land 44-60 knopen. TKE komt zondagmiddag in het noordelijk kustgebied met windstoten tot 50 kn. Ik verwacht (voorlopig) langs de kust zeer zware windstoten tot 60 knopen en boven land zware windstoten tot 55 knopen. TKE geeft in onstabiele situaties te weinig en Ivens vaak te veel (maar bij een squall line moet Ivens het goed doen en het koufront zou wel een squall line kunnen worden). Het front ligt nu boven de oceaan en ik heb geen zicht op de echte opbouw van het front. Als vroeg in de nacht in de waarnemingen bij het koufront boven Ierland aanleiding voor is, moeten we een WEERALARM dan uitgeven. BEWOLKING/NEERSLAG: Hirlam goed te volgen. Frontale bewolking (bij passage kans op verscholen CB's) wordt convectief. Lichte regen wordt mogelijk buiige regen (frontpassage) wordt buien, mogelijk met hagel (thetaW850 < 2 graden) maar overdag nog geen sneeuw (ijsaanzettingsniveau ruim boven de 1000 voet). TEMPERATUUR: Komende nacht weinig afkoeling. Pas zondagmiddag gaat de temperatuur na koufrontpassage rap naar beneden.
Die zijn mooi ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:55 schreef DemonRage het volgende:
Ze hebben het over een squall line (het leukste type MCS)... laat maar komen
.
Zou wat zijn als 'ie 's middags over Brabant trekt tijdens PSV-Ajaxquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die zijn mooi ja.
Maar komen wel behoorlijk plotseling, en kan dus veel problemen voor verkeer enzo opleveren.
Waar heb je dat gehoord?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:55 schreef DemonRage het volgende:
Ze hebben het over een squall line (het leukste type MCS)... laat maar komen
.
Stiekem hoop je op een derecho... da's 'iets' meer wind, duurt 'iets' langer en over een groter gebied.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop weer een windstoot van meer dan 100km/h te meten
Beetje meer zeker?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Stiekem hoop je op een derecho... da's 'iets' meer wind, duurt 'iets' langer en over een groter gebied.
ziet er niet echt naar uit op dit moment. Was eerder vandaag als mogelijkheid opgenomen in de guidance omdat er op dat moment nog erg weinig waarnemingen waren van het systeem dat potentieel erg actief kan worden. Nu het beter in het waarnemingsgebied is gekomen wijst eigenlijk alles op 'gewoon' zware windstoten.quote:
ik kom net van buiten, en het is inderdaad herfst. Regen en veel (vlagerige) wind.quote:Op zondag 18 maart 2007 00:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat het al flink waait bewijst de windmeters wel!
Max windstoot van 46km/h, gemiddelde ligt rond de 20km/h, de meeste windstoten liggen rond de 35km/h
Wat jammer nouquote:Op zondag 18 maart 2007 00:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
ziet er niet echt naar uit op dit moment. Was eerder vandaag als mogelijkheid opgenomen in de guidance omdat er op dat moment nog erg weinig waarnemingen waren van het systeem dat potentieel erg actief kan worden. Nu het beter in het waarnemingsgebied is gekomen wijst eigenlijk alles op 'gewoon' zware windstoten.
Punt van zorg blijft de opzet van het water met die springvloed en eventueel aanhoudende NW wind boven de Noordzee.
De echte ruig-weer liefhebber geeft niks om maatschappelijke schade.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
Die zijn mooi ja.
Maar komen wel behoorlijk plotseling, en kan dus veel problemen voor verkeer enzo opleveren.
Dat kan een squall line zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Dit moet dus een squall line zijn?
Hier vanoachtend zeer zware windstoten. Nu weer droog.quote:Squall line
Een squall line is een meercellig onweer, waarbij de onweerscellen georganiseerd zijn op een lijn. De cellen ondervinden allen een lifting mechanisme van dezelfde oorsprong (bijv. een koufront). Een Squall line gaat dikwijls gepaard met significante windverschijnselen (vooral net aan de voorzijde van de neerslagband) en aan de voorzijde ervan komen soms bijzondere wolkenvormen voor zoals een rolwolk of shelf-cloud.
Hier hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:27 schreef Xenwolfie het volgende:
De zon schijnt, maar het waait best hard. Ik schat zo'n windkracht 6 met hardere windstoten tussendoor.
Zie(buienradar) zojuist dat er een bui boven me huis ontstaan is.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:13 schreef Fredo24 het volgende:
Nou,het lijkt wel of alle buien me missen.
Die bui die nu voor Zeeland ligt,gaat net onder me denk ik.![]()
*fantaseert er een plaatje van Nederland onder*quote:Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef Jodelaar het volgende:
en de bliksem is ook in het land
[afbeelding]
landen waar waarschuwingen voor ijzel,sneeuw,zware buien, storm, windstoten of onweer worden gegevenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
En wat houd dat in?
FOK! weerstation (concept)quote:Op zondag 18 maart 2007 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
En wat houd dat in?
Fantastisch licht in Amsterdam nuquote:
Woon je in Amsterdam Noord? Zo ja dan had je al +8 bliksem waarnemingen kunnen hebben.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
Fantastisch licht in Amsterdam nu
Ja dat voelde ik net ookquote:Op zondag 18 maart 2007 18:53 schreef -skippybal- het volgende:
Hagel nu weer.
Of hagelHele vage. Zijn dikke korrels maar heel zacht...
Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zowquote:
ojaquote:Op zondag 18 maart 2007 19:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zow
Uhuh... Komt ook van een filmcamera.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zow
ik las geowneerdquote:Op zondag 18 maart 2007 19:44 schreef Xenwolfie het volgende:
Iets van 3 keer geonweerd in 20 minuten. Mja, iets is beter dan niets.
quote:Wind and snow batter the country
Scotland is being hit by heavy and frequent wintry showers as high winds also batter the country.
The icy blast could affect much of Scotland with strong winds gusting up to 70mph causing problems for drivers.
The Forth Road Bridge, Skye Bridge, Kessock Bridge and Tay Road Bridge are closed to high sided vehicles and the A9 was experiencing severe winds.
Snow showers were set to continue on Sunday and Monday, with the north being the worst affected.
Forecasters said the next two days could be the worst weather so far this winter and warned of dangerous driving conditions and possible damage to power lines.
Gritters ready
The higher ground north of Perth could be badly affected, along with exposed bridges such as the Skye Bridge and the Kessock crossing near Inverness.
Gritters are on round-the-clock stand-by to keep traffic moving as safely as possible.
Glasgow and Edinburgh look set to escape the worst of the weather with lighter winds and sleet, but will still experience snow showers during the next couple of days.
A 4x4 driver reported being blown off the road in Aberdeenshire, as he was driving on an exposed road near Huntly. Police said he was shaken but unhurt.
The A86 in the Highlands was heavily snowbound, with vehicles sliding off the road, while a number of cars had to be abandoned in snow on the A87 road to Kyle of Lochalsh. There were no injuries and the occupants of the vehicles were all traced.
In Shetland, drivers were told to only travel if necessary, because of extremely strong winds.
Bad weather was also said to be affecting Dumfries.
The Scottish Environment Protection Agency warned of "exceptionally" high tides causing flooding and tidal surges over the next week.
A spokesman for Bear Scotland, which maintains trunk roads, said: "We are aware of the weather pattern and are monitoring the situation.
"We will be pre-gritting at the appropriate times, and have teams ready on a 24/7 basis.
"We will do our best to keep the traffic moving."
Residents of the Western Isles are also being warned about possible flooding from exceptionally high tides during the next few days.
Na 5 km links afquote:Op zondag 18 maart 2007 20:21 schreef DemonRage het volgende:
op de buienradar zie ik een paar buien richting Eindhoven drijven en volgens de waarnemingen zit er onweer in.
Denk dat de buien ongeveer over een kwartier hier zijn. *benieuwd*
Lees post van mij eens!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:26 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg net een onweersbui met regen, hagel en sneeuw door elkaar. Dat gaat richting Eindhoven overigens, dus komt goed DemonRage
Dat was die bui waar ik net in liep, was even rennen want ja geen paraplu natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:26 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg net een onweersbui met regen, hagel en sneeuw door elkaar. Dat gaat richting Eindhoven overigens, dus komt goed DemonRage
Erwin krol had het ook al over droge sneeuwquote:Modellenbeoordeling
MODELBEOORDELING: Hirlam ziet er qua initialisatie betrouwbaar uit. Ook vergelijkbaar met UKRM en ECMWF. De 10 Bft op het noorden van de Noordzee wordt goed beschreven. SYNOPSIS: Een lagedrukgebied voor de zuidwestkust van Noorwegen trekt naar de Botnische Golf en vult op. Met een naar noord draaiende stroming wordt het komend etmaal flink koudere en onstabiele lucht aangevoerd. In de polaire lucht vormen zich steeds opnieuw troggetjes met een verhoogde kans op maartse buien. Verder ontwikkelt zich in deze stroming een hoogte trog die in de loop van de nacht en morgenochtend over ons land richting Duitsland trekt. De 500 hPa temperatuur daalt dan naar -40 graden! Ook maandag bevinden we ons nog in deze koude lucht.
Aandachtspunten
AANDACHTSPUNTEN: WIND: Hirlam modeluitvoer OK. Langs de kust nog zware windstoten, tot 50 knopen in het waddengebied. Landinwaarts nog windstoten tot 35 knopen. De wind neemt de komende uren af NEERSLAG: Hirlam goed te volgen. Tijdens de buien is er kans op onweer, hagel en natte sneeuw. In de loop van de nacht tijdens de passage van de hoogtetrog vooral in de kustprovincies kans op droge sneeuw, die bij een minimumtemperatuur van rond het vriespunt enige tijd kan blijven liggen. Mogelijk problemen voor het verkeer. Maandag overdag gaat de buiigheid (winters met onweer) gewoon door. TEMPERATUUR: DMO voor morgen iets te hoog.
daar is iemand druk bezig geweet met photoshop als je het mij vraagtquote:
Mamatus.....quote:
Autolevel erdoor gehaald... Brightness en contrast nog wat verandertquote:Op zondag 18 maart 2007 21:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
daar is iemand druk bezig geweet met photoshop als je het mij vraagt![]()
Onder andere:quote:Op zondag 18 maart 2007 22:20 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zie Weerwoord.be
Allemaal Mammatus-foto's van vandaag uit Belgie.
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:48 schreef i2Them2 het volgende:
Hier net ff één ontlading. Denk niet dat het veel meer wordt.
Heb je ook nog wat meegekregen van die ontlading? Hier waren de donder en weerlicht zeer duidelijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.
Volgens Erwin Kroll zou het bij de kust, of bij het IJsselmeer gaan sneeuwen.
Fingers crossed.
Ik zie het niet zo snel wit worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.
Volgens Erwin Kroll zou het bij de kust, of bij het IJsselmeer gaan sneeuwen.
Fingers crossed.
Ik ben reuze benieuwd naar mijn positie, want dit had ik echt niet zien aankomenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:12 schreef Drugshond het volgende:
Dat voorspellingstopic zal wel leuke uitslagen geven met dit weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |