Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zowquote:
ojaquote:Op zondag 18 maart 2007 19:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zow
Uhuh... Komt ook van een filmcamera.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel makkelijk als je een filmcamera hebt of zow
ik las geowneerdquote:Op zondag 18 maart 2007 19:44 schreef Xenwolfie het volgende:
Iets van 3 keer geonweerd in 20 minuten. Mja, iets is beter dan niets.
quote:Wind and snow batter the country
Scotland is being hit by heavy and frequent wintry showers as high winds also batter the country.
The icy blast could affect much of Scotland with strong winds gusting up to 70mph causing problems for drivers.
The Forth Road Bridge, Skye Bridge, Kessock Bridge and Tay Road Bridge are closed to high sided vehicles and the A9 was experiencing severe winds.
Snow showers were set to continue on Sunday and Monday, with the north being the worst affected.
Forecasters said the next two days could be the worst weather so far this winter and warned of dangerous driving conditions and possible damage to power lines.
Gritters ready
The higher ground north of Perth could be badly affected, along with exposed bridges such as the Skye Bridge and the Kessock crossing near Inverness.
Gritters are on round-the-clock stand-by to keep traffic moving as safely as possible.
Glasgow and Edinburgh look set to escape the worst of the weather with lighter winds and sleet, but will still experience snow showers during the next couple of days.
A 4x4 driver reported being blown off the road in Aberdeenshire, as he was driving on an exposed road near Huntly. Police said he was shaken but unhurt.
The A86 in the Highlands was heavily snowbound, with vehicles sliding off the road, while a number of cars had to be abandoned in snow on the A87 road to Kyle of Lochalsh. There were no injuries and the occupants of the vehicles were all traced.
In Shetland, drivers were told to only travel if necessary, because of extremely strong winds.
Bad weather was also said to be affecting Dumfries.
The Scottish Environment Protection Agency warned of "exceptionally" high tides causing flooding and tidal surges over the next week.
A spokesman for Bear Scotland, which maintains trunk roads, said: "We are aware of the weather pattern and are monitoring the situation.
"We will be pre-gritting at the appropriate times, and have teams ready on a 24/7 basis.
"We will do our best to keep the traffic moving."
Residents of the Western Isles are also being warned about possible flooding from exceptionally high tides during the next few days.
Na 5 km links afquote:Op zondag 18 maart 2007 20:21 schreef DemonRage het volgende:
op de buienradar zie ik een paar buien richting Eindhoven drijven en volgens de waarnemingen zit er onweer in.
Denk dat de buien ongeveer over een kwartier hier zijn. *benieuwd*
Lees post van mij eens!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:26 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg net een onweersbui met regen, hagel en sneeuw door elkaar. Dat gaat richting Eindhoven overigens, dus komt goed DemonRage
Dat was die bui waar ik net in liep, was even rennen want ja geen paraplu natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:26 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg net een onweersbui met regen, hagel en sneeuw door elkaar. Dat gaat richting Eindhoven overigens, dus komt goed DemonRage
Erwin krol had het ook al over droge sneeuwquote:Modellenbeoordeling
MODELBEOORDELING: Hirlam ziet er qua initialisatie betrouwbaar uit. Ook vergelijkbaar met UKRM en ECMWF. De 10 Bft op het noorden van de Noordzee wordt goed beschreven. SYNOPSIS: Een lagedrukgebied voor de zuidwestkust van Noorwegen trekt naar de Botnische Golf en vult op. Met een naar noord draaiende stroming wordt het komend etmaal flink koudere en onstabiele lucht aangevoerd. In de polaire lucht vormen zich steeds opnieuw troggetjes met een verhoogde kans op maartse buien. Verder ontwikkelt zich in deze stroming een hoogte trog die in de loop van de nacht en morgenochtend over ons land richting Duitsland trekt. De 500 hPa temperatuur daalt dan naar -40 graden! Ook maandag bevinden we ons nog in deze koude lucht.
Aandachtspunten
AANDACHTSPUNTEN: WIND: Hirlam modeluitvoer OK. Langs de kust nog zware windstoten, tot 50 knopen in het waddengebied. Landinwaarts nog windstoten tot 35 knopen. De wind neemt de komende uren af NEERSLAG: Hirlam goed te volgen. Tijdens de buien is er kans op onweer, hagel en natte sneeuw. In de loop van de nacht tijdens de passage van de hoogtetrog vooral in de kustprovincies kans op droge sneeuw, die bij een minimumtemperatuur van rond het vriespunt enige tijd kan blijven liggen. Mogelijk problemen voor het verkeer. Maandag overdag gaat de buiigheid (winters met onweer) gewoon door. TEMPERATUUR: DMO voor morgen iets te hoog.
daar is iemand druk bezig geweet met photoshop als je het mij vraagtquote:
Mamatus.....quote:
Autolevel erdoor gehaald... Brightness en contrast nog wat verandertquote:Op zondag 18 maart 2007 21:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
daar is iemand druk bezig geweet met photoshop als je het mij vraagt![]()
Onder andere:quote:Op zondag 18 maart 2007 22:20 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zie Weerwoord.be
Allemaal Mammatus-foto's van vandaag uit Belgie.
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:48 schreef i2Them2 het volgende:
Hier net ff één ontlading. Denk niet dat het veel meer wordt.
Heb je ook nog wat meegekregen van die ontlading? Hier waren de donder en weerlicht zeer duidelijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.
Volgens Erwin Kroll zou het bij de kust, of bij het IJsselmeer gaan sneeuwen.
Fingers crossed.
Ik zie het niet zo snel wit worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hier hopelijk vannacht sneeuwbuien, zodat het morgen wit is.
Volgens Erwin Kroll zou het bij de kust, of bij het IJsselmeer gaan sneeuwen.
Fingers crossed.
Ik ben reuze benieuwd naar mijn positie, want dit had ik echt niet zien aankomenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:12 schreef Drugshond het volgende:
Dat voorspellingstopic zal wel leuke uitslagen geven met dit weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |