Die kaartjes zijn net zo betrouwbaar als Piet Paulusma...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
voor de late wintersporters ziet het er zeer goed uit
[afbeelding]
boven 1500 meter nog 50 cm erbij
Opvallend is N-H, die krijgt niks, terwijl de rest allemaal wel wat krijgtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
Gebied rondom de Veluwe heeft toch 8 van de 10 keer het meestquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Opvallend is N-H, die krijgt niks, terwijl de rest allemaal wel wat krijgtsure
Waarom viel dit niet in januari,toen was ik opquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
quote:Rijkswaterstaat houdt komende zondag,
maandag en dinsdag rekening met een
zeer hoge waterstand. Dat heeft te
maken met de harde noordwester tot
noordenwind en met springtij.
In Zeeland worden de hoogste
waterstanden verwacht. Voor Vlissingen
is de verwachting op dit moment 3
meter 70 boven NAP.
Rijkswaterstaat zal mogelijk voor
Zeeland beperkte dijkbewaking
adviseren
hm, zit ook net te kijken naar de opmerking bij de weersverwachting over de waterstand. Zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:48 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Waarom viel dit niet in januari,toen was ik op
wintersport in de Franse Alpen.![]()
Het word een leuk weekje denk ik zo.
[..]
quote:Er is in het algemeen veel bewolking. Vanochtend kan er vooral in de
oostelijke helft van het land nog wat (mot)regen vallen en vanmiddag kan
daar een enkele bui ontstaan. Elders blijft het droog. De westelijke
wind is boven land matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig,
kracht 6. De middagtemperatuur ligt opnieuw rond 12 graden.
quote:Aandachtspunten
AANDACHTSPUNTEN VANAF ZONDAG 00 UTC: WIND: Hirlam modeluitvoer OK, ofwel D11 geeft in de gehele periode een bruikbare (Noordzee+kust)seinindicatie. Maximale windstoten bij koufrontpassage (op enige hoogte passeert het front volgens Hirlam 2 uur eerder dan aan de grond met onstabiliteit als gevolg). Voor deze windstoten TKE en Ivens als indicatie genomen: langs de kust kans op zeer zware windstoten (55-70 kn). Boven land 44-60 knopen. TKE komt zondagmiddag in het noordelijk kustgebied met windstoten tot 50 kn. Ik verwacht (voorlopig) langs de kust zeer zware windstoten tot 60 knopen en boven land zware windstoten tot 55 knopen. TKE geeft in onstabiele situaties te weinig en Ivens vaak te veel (maar bij een squall line moet Ivens het goed doen en het koufront zou wel een squall line kunnen worden). Het front ligt nu boven de oceaan en ik heb geen zicht op de echte opbouw van het front. Als vroeg in de nacht in de waarnemingen bij het koufront boven Ierland aanleiding voor is, moeten we een WEERALARM dan uitgeven. BEWOLKING/NEERSLAG: Hirlam goed te volgen. Frontale bewolking (bij passage kans op verscholen CB's) wordt convectief. Lichte regen wordt mogelijk buiige regen (frontpassage) wordt buien, mogelijk met hagel (thetaW850 < 2 graden) maar overdag nog geen sneeuw (ijsaanzettingsniveau ruim boven de 1000 voet). TEMPERATUUR: Komende nacht weinig afkoeling. Pas zondagmiddag gaat de temperatuur na koufrontpassage rap naar beneden.
Die zijn mooi ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:55 schreef DemonRage het volgende:
Ze hebben het over een squall line (het leukste type MCS)... laat maar komen
.
Zou wat zijn als 'ie 's middags over Brabant trekt tijdens PSV-Ajaxquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die zijn mooi ja.
Maar komen wel behoorlijk plotseling, en kan dus veel problemen voor verkeer enzo opleveren.
Waar heb je dat gehoord?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:55 schreef DemonRage het volgende:
Ze hebben het over een squall line (het leukste type MCS)... laat maar komen
.
Stiekem hoop je op een derecho... da's 'iets' meer wind, duurt 'iets' langer en over een groter gebied.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop weer een windstoot van meer dan 100km/h te meten
Beetje meer zeker?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Stiekem hoop je op een derecho... da's 'iets' meer wind, duurt 'iets' langer en over een groter gebied.
ziet er niet echt naar uit op dit moment. Was eerder vandaag als mogelijkheid opgenomen in de guidance omdat er op dat moment nog erg weinig waarnemingen waren van het systeem dat potentieel erg actief kan worden. Nu het beter in het waarnemingsgebied is gekomen wijst eigenlijk alles op 'gewoon' zware windstoten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |