abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46465254

Handige linkjes:
· Onweerlinks 'live'
· Stormvue-sites
· Cape en voorspellende kaarten
· Wolkenkaarten en foto's
· Diverse weersites
· Achtergrond informatie
· Golven en wind

Over de users:
Vanaf nu kan iedereen zien waar diegene woont, users kunnen zich hier melden zodat men van elkaar weet waar ze zo'n beetje zitten.
· User kaart 'De atmosfeer staat op ontploffen'

Overige informatie:
· Vorige delen 'De atmosfeer staat op ontploffen'
· Openingpost 'De atmosfeer staat op ontploffen'
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_46465351
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo ik heb de windmeter even klein stukje uit het dak laten steken, kabel heb ik met 10 meter moeten verlengen, maar volgens het boekje mag dat kortom, het past erg mooi. Aan het einde van de middag wordt deze vast gezet, en dan steekt die officeel boven het dak uit. Trouwens, wel mooi uitzicht voor de rest heb ik de windmeter even een onderhoud gegeven, het propelletje wilde moeilijk draaien, dus dit is ook weer dik in orde

[afbeelding]

Hier nog een foto
[afbeelding]
Zet je hem zelf vast of laat je dat doen?
|[b]DASOO
| LastFM|
  maandag 19 februari 2007 @ 19:08:06 #3
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_46465607
carnaval bijna voorbij dus op naar de lente.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 19 februari 2007 @ 19:10:39 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_46465700
Saai weer
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 19 februari 2007 @ 19:17:17 #5
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46465988
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:56 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Zet je hem zelf vast of laat je dat doen?
Ik zet em zelf vast ik zal nog een stukje erbij meten aanlassen voor de stevigheid momenteel staat de windmeter optimaal, echter neem ik momenteel een risico bij stormen, daarom zet ik em morgen met extra klemmen vast, voor de rest steekt die er niet heel erg ver uit, kleine halfe meter, morgen iets omhoog schroeven naar een meter, zodat ik zeker weet dat ik geen dakeffect krijg gelukkig blijft het morgen droog, en rustig weer zodat ik alles water dicht kan maken natuurlijk moet ik wel voor zorgen dat ik de paal bij omstandigheden naar beneden kan halen, b.v schoonmaak, of tijdens onweer. Voor het laatste moet ik nog even wat op verzinnen, tips ideeen zijn welkom.

Al met al 2 werkdagjes gehad, maar toch wel de moeite waard. Vanmiddag kreeg ik constante windsnelheid op mijn display, natuurlijk een geweldige teken, natuurlijk kwam de wind uit de goeie hoek, zonet dus de laatste dingen beetje recht gezet waardoor die nu aan de voorkant van het huis ook zichtbaar is, zolang dit zichtbaar is, is het meestal altijd goed. Als ik straks een nieuwe WS erbij koop dan zal ook de 2de windmeter natuurlijk eraan gehangen worden. De WS3610 zal als 2de station worden gezien. Wel zijn het 2 verschillende windmeters de windmeter van de ws3610 zijn met propelletjes, met de schoonmaak zijn ze wel beter gaan draaien, maar ben er nog steeds niet weg van, deze zal ik in de toekomst gaan vervangen voor de nieuwe windmeter met cupjes. De nieuwe weerstation (nexus) zal als hoofd station worden gezien, deze heeft namelijk wat extra's zoals: Windmeter met cupjes, de actuele snelheid, gemiddelde snelheid over 10 min, windstoten etc. De display is overzichterlijker dan van de ws3610 wat natuurlijk ook wel voordelen heeft, de software is zeer uitgebreid, iig uitgebreider dan de heavy weather. 1 nadeel is: Geen internet mogelijkheid, maar ik post meer mijn gegevens dan dat ik ze laat zien, en als ik ze wil laten zien, dan heb ik de ws3610 nog wel

Kortom, ik ben nog wel wat van plan, oja, binnenkort beschrik ik ook over een UV meter, hierdoor kan ik ook de zonneuren bij mijn weersverslagen invoeren, waardoor ik weer wat uitbreid
pi_46469030
Leuk . Ik ben mijn windmeter ook zat. Hij geeft maar om de minuut oid aan hoe hard het waait. Ook staat hij maar een paar meter hoog . Denk dat ik hem komende maand op een betere plek ga ophangen . Maar kan je misschien wat meer over dat nieuwe station vertellen. Klinkt namelijk zeer goed. Ben echt toe aan wat beters. En dan niet een nieuwe, betere, La Crosse.

[ Bericht 2% gewijzigd door i2Them2 op 19-02-2007 20:25:36 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_46469173
Was vanochtend zeer fris hier. Na 10 minuten fietsen had ik het ijs in me haar hangen. Zeer dichte mist en een temperatuur van net onder het vriespunt.
Verder is het nog steeds wat saai weer . Laat die WC maar snel starten. Misschien kan dat voor een wat ander weertype zorgen.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_46469399
Ik moest in Zwolle ook flink krabben. was dikker ijs dan je normaal aan mist ziet, misschien was het wel dichte aanvriezende mist.

Tact 5,9
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 19 februari 2007 @ 20:45:52 #9
34663 SpeedyGJ
pi_46470332
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:19 schreef i2Them2 het volgende:
Leuk . Ik ben mijn windmeter ook zat. Hij geeft maar om de minuut oid aan hoe hard het waait. Ook staat hij maar een paar meter hoog . Denk dat ik hem komende maand op een betere plek ga ophangen . Maar kan je misschien wat meer over dat nieuwe station vertellen. Klinkt namelijk zeer goed. Ben echt toe aan wat beters. En dan niet een nieuwe, betere, La Crosse.
Tuurlijk wil ik dat

Eerst de afbeeldingen:

We hebben hier de wind/regenmeter/basisstation de sensor wordt niet weergegeven helaas

Het basisstation! Zoals je ziet, erg overzichterlijk!

De nexus heeft een maanstand, zonsopkomst, ondergang etc Voor de rest berekent dit station ook de 10 min gemiddelde, voor mij erg mooi voor mijn verslagen. Windstoten registreert hij ook. Het actuele wind wordt trouwens afgerond, dus niet 4.2km/h, kleine nadeel maar om te zeggen, een groot probleem, nee dat ook weer niet, de windstoten en de gemiddelde wordt gewoon per 0.1 weergeven. Voor de rest is alles draadloos, ja alles! voor mij natuurlijk erg mooi, vooral de windmeter
De windmeter is natuurlijk een enorme luxe, hij is vrij fors heeft cupjes, gewoon super! tja wat moet ik nog meer zeggen?
Als je nog screens wilt zien van het software, dan wil ik dat hier wel posten, voor verdere vragen, post ze maar
pi_46470685
Waar is dat ding verkrijgbaar? Is er ook een gebruiksaanwijzing?(kan ik me wat inlezen). Prijs?
En laat ook maar wat van die software zien .
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_46471341
Hoe duur zou zo'n ding zijn? Volgens mij kost dat aardig wat.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 19 februari 2007 @ 21:06:20 #12
34663 SpeedyGJ
pi_46471348
Hierbij de screens die ik van iemand kreeg toegestuurt

Gebruiksaanwijzing is er wel, alleen in het duits

Weershop.be
Prijs: 160 euro.
Ervaring: serieus.

Hamonline
Prijs: 199 euro
Ervaring: PERFECT.

Ik had de WS2308 bij weershop bestelt, goed overgekomen, toen er problemen begonnen heb ik gemailt. Tot de dag van vandaag niks binnen gekregen, slechte zaak dus. Voor mij een reden om daar niet meer weg te halen.

Hamonline heb ik nog niks bestelt, maar de ervaringen zijn echt super goed, ook te lezen in het gastenboek. Je betaalt iets meer, maar je krijgt er zeker een perfecte service voor terug ik ga em iig reseveren
pi_46474872
Valt me nog alles mee die prijs. Maar ik ga eerst maar eens een goed DSLR kopen. De digicam die we nu hebben is zwaar irritant; k*t batterijen . Ik ga of voor de D50 (goedkopah, betere nachtopnamen) of de D70 (duurder, maar uitgebreider).
|[b]DASOO
| LastFM|
  maandag 19 februari 2007 @ 22:44:27 #14
34663 SpeedyGJ
pi_46475614
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:26 schreef i2Them2 het volgende:
Valt me nog alles mee die prijs. Maar ik ga eerst maar eens een goed DSLR kopen. De digicam die we nu hebben is zwaar irritant; k*t batterijen . Ik ga of voor de D50 (goedkopah, betere nachtopnamen) of de D70 (duurder, maar uitgebreider).
Ik heb de D70, erg tevreden mee hoewel die wel minder begint te worden.

De prijs van die WS valt idd erg mee, daarom heb ik em gereseveert aangezien die beperkt leverbaar is.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:25:39 #16
34663 SpeedyGJ
pi_46483177
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 02:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat ziet er erg netjes uit die screens
Zeker

Actueel:
6 graden bewolkt, wind: 9.2km/h rv: 85%
pi_46484486
Vette screens
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25:02 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_46484517
Ik vind 200 euro voor zo'n set niet echt duur
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:22:22 #19
34663 SpeedyGJ
pi_46487662
Is ook niet duur, maar ze hebben em getest, draadloos door 2 dikke betonnen muren, werkt perfect, zie geen reden om het niet te kopen. 200 euro kan ik voor deze maand wel missen
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:57:36 #20
34663 SpeedyGJ
pi_46498851
Eindelijk na dagen ploeteren is het eindelijk af, wat ik normaal in 1 dag had kunnen doen, deed ik nu in een aantal dagen over. Idee kwam zaterdag, en vandaag was de dag om de windmeter vast te zetten.

Vanmorgen vroeg begon ik ermee, echter moest ik nog een aantal dingen halen, dus dat heb ik even snel gedaan. Toen dat binnen was ben ik aan de slag gegaan, ik aller eerst het lood geplaatst, daarna alles water dicht gemaakt, resultaat kan ik nog niet zeggen, ik laat het nog even enkele uren drogen. Er zijn wel aantal wijzigingen, zo kan ik momenteel de paal niet zomaar naar beneden doen, ik wil hier een andere oplossing voor hebben aangezien mijn idee niet haalbaar is, kortom, ik moet nog even kijken hoe ik het wil hebben. Daarnaast had ik in de achtertuin een langere paal, die heb ik gepakt, echter nog geen gaten geboord voor het verdieppingsysteem, want ook dit ging even niet door, natuurlijk zal ik hier wel mee aan de gang gaan. Wat ik nu heb is eigelijk heel simpel systeem. Ik had nog een ding liggen

|_

Zoiets een stoelvorm dus. Aan de | zitten 2 gaten, die heb ik vast geschroeft. De paal zelf rust dan op die _ , daarna heb ik de paal met 2 beugels vast gezet, echter wil ik de bovenste beugel ook vervangen, aangezien die toch wat aan de lichte kant is. De onderste is ook simpel bevestigt, de foto's zullen vanavond wel komen.
Dit was het zo'n beetje wel. Ik heb constante windmeting, en dat is toch wel positief, aangezien ik bij deze wind op de vorige positie amper wind mete. De paal hangt naar mijn ogen iets scheef, bij het vervangen van de beugel zal ik hier nog even naar kijken, maar of het echt hinderlijk is voor de meting, mah daar staat die naar mijn mening toch wel recht zat.

De foto's dus vanavond de foto's en zo te zien begint het nu iets te regenen, ik hoop dat het niet te hard gaat regenen poe poe, wat een werkje, maar ik krijg er positieve reacties op van de buurt en omgeving en hoop natuurlijk ook van jullie.

Wat me nog 1 ding opvalt is: De richting, die is hier erg verandelijk, ik moest even een compas halen, want moet toch wel zeker weten of die echt goed staat

Hierbij mijn actuele weer:

Edit: 2 foto's:
Achter:

Voor:

[ Bericht 5% gewijzigd door SpeedyGJ op 20-02-2007 19:36:39 ]
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:18:02 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_46502028
Nou, van mij mag de lente beginnen nu
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:44:25 #22
34663 SpeedyGJ
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:42:38 #23
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_46528063
Tact 7.4 graad (?) zware hagel, straat is beetje wit en 3 zware onweer klappen gehoord
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:44:48 #24
34663 SpeedyGJ
pi_46528116
onweer komt deze kant ook op lets hope 7.1 graden en 7.7mm regen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:48:12 #25
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_46528202
een maat uit denemarken

(Matthias Drozy) (*) (L) Analine zegt: It was rain & hail yesterday but its snowing very hard now, i think there is like 10 cm of snow in here and its fucking cold man -4 but feeling like -30 or something
Ski, Schnee & Schnaps!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')