Eindelijk na dagen ploeteren is het eindelijk af, wat ik normaal in 1 dag had kunnen doen, deed ik nu in een aantal dagen over. Idee kwam zaterdag, en vandaag was de dag om de windmeter vast te zetten.
Vanmorgen vroeg begon ik ermee, echter moest ik nog een aantal dingen halen, dus dat heb ik even snel gedaan. Toen dat binnen was ben ik aan de slag gegaan, ik aller eerst het lood geplaatst, daarna alles water dicht gemaakt, resultaat kan ik nog niet zeggen, ik laat het nog even enkele uren drogen. Er zijn wel aantal wijzigingen, zo kan ik momenteel de paal niet zomaar naar beneden doen, ik wil hier een andere oplossing voor hebben aangezien mijn idee niet haalbaar is, kortom, ik moet nog even kijken hoe ik het wil hebben. Daarnaast had ik in de achtertuin een langere paal, die heb ik gepakt, echter nog geen gaten geboord voor het verdieppingsysteem, want ook dit ging even niet door, natuurlijk zal ik hier wel mee aan de gang gaan. Wat ik nu heb is eigelijk heel simpel systeem. Ik had nog een ding liggen
|_
Zoiets
![]()
een stoelvorm dus. Aan de | zitten 2 gaten, die heb ik vast geschroeft. De paal zelf rust dan op die _ , daarna heb ik de paal met 2 beugels vast gezet, echter wil ik de bovenste beugel ook vervangen, aangezien die toch wat aan de lichte kant is. De onderste is ook simpel bevestigt, de foto's zullen vanavond wel komen.
Dit was het zo'n beetje wel. Ik heb constante windmeting, en dat is toch wel positief, aangezien ik bij deze wind op de vorige positie amper wind mete. De paal hangt naar mijn ogen iets scheef, bij het vervangen van de beugel zal ik hier nog even naar kijken, maar of het echt hinderlijk is voor de meting, mah daar staat die naar mijn mening toch wel recht zat.
De foto's dus vanavond de foto's en zo te zien begint het nu iets te regenen, ik hoop dat het niet te hard gaat regenen
![]()
poe poe, wat een werkje, maar ik krijg er positieve reacties op van de buurt en omgeving
![]()
en hoop natuurlijk ook van jullie.
Wat me nog 1 ding opvalt is: De richting, die is hier erg verandelijk, ik moest even een compas halen, want moet toch wel zeker weten of die echt goed staat
Hierbij mijn actuele weer:
![]()
Edit: 2 foto's:
Achter:
![]()
Voor:
[ Bericht 5% gewijzigd door SpeedyGJ op 20-02-2007 19:36:39 ]