quote:Ik ben weer begonnen met smeren
Mijn benen en decollete +hals doe ik. Vooral mijn benen zijn erg mooi lichtbruin.
Dat was een mooi uitzicht voor mijn fysiotherapeut
Mijn merk (Dove) is nu zowel bij Etos (3 Dove-producten voor de prijs van 2) als bij Kruidvat (een fles gratis bij 2 Dove-producten) in de aanbieding
quote:Is die nieuwe van die reclame een beetje goed? Ik weet zo niet van welk merk ! Axe heeft ook zo'n reclame van showergel dat ook bruint maar die bedoel ik niet.
Er zit idd wel een luchtje aanquote:Op zondag 4 maart 2007 00:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb zo`n bruiner van Nivea, maar dat stinkt enorm chemisch als je het eenmaal op hebt gesmeerd
Dit is misschien leuk om te lezen.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:25 schreef sammienl het volgende:
Vroeg me af of het werkt. Heeft iemand reeds geprobeerd de mannelijke versie?
Ziet het nog een beetje echt bruin uit of nep?quote:Op zondag 4 maart 2007 16:32 schreef Doagere het volgende:
Ik heb Loreal Nutribronze, na 3 dagen ben je harstikke bruin.
Goed spul dus. 9,99 bij de Etos 50ml.
Echt bruin.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:39 schreef sammienl het volgende:
[..]
Ziet het nog een beetje echt bruin uit of nep?
Anders probeer je het eerst uit op een klein plekje waar het niet erg is als het een tijde oranje is? Je enkel ofzo, of ergens op je rug?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:23 schreef Pleione het volgende:
Al een paar weken heb ik van die doekjes in huis '365 days sunny delight'
Durf het nog steeds niet goed te gebruiken, ben een beetje bang dat mijn huid oranje wordt.
Zijn er mensen die ervaring met deze doekjes hebben?
[afbeelding]
Ik ook en vertel dan gelijk of die lekker ruikt of stinktquote:Op zondag 4 maart 2007 13:25 schreef sammienl het volgende:
Vroeg me af of het werkt. Heeft iemand reeds geprobeerd de mannelijke versie?
Zo'n fles kost niet meer dan 5 euro. Waarom probeer je het niet zelf. Kan je er toch geen buil aan vallen lijkt mijquote:Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Matr het volgende:
[..]
Ik ook en vertel dan gelijk of die lekker ruikt of stinkt
Ja, doe ik ook gewoon. Nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:15 schreef Koningin het volgende:
Als ik het smeer, kan ik dan wel nog onder de zonnebank?
Ok, niet dat ik er helemaal met vlekken ofzo onderuit kom.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:08 schreef Duuvelke het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook gewoon. Nooit problemen mee gehad.
Natuurlijk niet meteen nadat ik het heb opgesmeerd, maar bijvoorbeeld de dag erna.
Ah, das balen, ik heb ook nog een onaangebroken fles staan van vorig jaar.... die zal dan ook wel niet goed meer zijn. Bevalt de Dove beter dan de Nivea?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn Nivea Summer Beauty van vorig jaar was bedorven... echt ranzig. Die van m'n moeder ook trouwens, dus nu hebben we samen een fles Dove aangeschaft. Ik kreeg er idd een mooi gloedje van (fles is nu weer naar mams).
Ja, maar dan komt ook omdat van Dove de "opsmeergeur" wat zachter is dan van Nivea. Qua bruining verschilt het niet veel. Misschien is je onaangebroken fles wel nog goed hoor, ik rook het meteen bij het opsmeren, echt een rotte lucht i.p.v. de meloenengeur.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef heppifisj het volgende:
[..]
Ah, das balen, ik heb ook nog een onaangebroken fles staan van vorig jaar.... die zal dan ook wel niet goed meer zijn. Bevalt de Dove beter dan de Nivea?
Nee hoor, nooit last van gehadquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ok, niet dat ik er helemaal met vlekken ofzo onderuit kom.
Mijn Dove van vorige zomer is nog steeds prima!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef heppifisj het volgende:
[..]
Ah, das balen, ik heb ook nog een onaangebroken fles staan van vorig jaar.... die zal dan ook wel niet goed meer zijn. Bevalt de Dove beter dan de Nivea?
Lijkt me wel beter.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:13 schreef CrazyTaxi het volgende:
Misschien is dit al eerder voorbij gekomen, kan het niet terug vinden. Is zo'n bruiningscreme beter dan zonnebank? bvd
Mijn vader smeert gewoon Dove. Ik kan me wel voorstellen dat de gezichtscremes iets anders van samenstelling zijn, omdat de mannenhuid dikker is dan vrouwenhuid.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:33 schreef Stabdogg het volgende:
wat maakt de mannelijke versie zo anders?
klinkt als onzin...
Ja, dat is waar. Ik beperk het ook tot het minimum. Het is verstanding na de zomer het met enige regelmaat te doen (1x pwk) dan houd je een mooie kleur. Maar ik weet niet of zo'n bruiningscreme met kleurstoffen werkt welke natuurlijk ook niet super zijn voor je lichaam. Ga het toch eens proberenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:27 schreef Duuvelke het volgende:
[..]
Lijkt me wel beter.
Door de zonnebank krijg je sneller huidveroudering enzo, ook door de gewone zon hoor.
Dus eigelijk is zo'n zelfbruinende bodylotoin dan de ideale oplossing, toch?
preciesquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn Nivea Summer Beauty van vorig jaar was bedorven... echt ranzig. Die van m'n moeder ook trouwens, dus nu hebben we samen een fles Dove aangeschaft. Ik kreeg er idd een mooi gloedje van (fles is nu weer naar mams).
Alleen dan zit ik op m'n werk en dan komt er ineens zo'n muf zonnebankgeurtje uit m'n decolleteDat had de Nivea ook, maar die smeerde ik alleen op m'n benen, dus verder van m'n neus af.
Goed,ik ging eerst onder de zonnebank (16min. turbo jumbo voor de kenners) en smeerde thuis direct Axe op.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:33 schreef Timmai het volgende:
Ik ben benieuwd naar de Axe variant, ervaringen?
Ik was even niet zeker van de mannelijke variant,dacht gewoon andere verpakking over de summer beauty.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:56 schreef Syrena het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat de gezichtscremes iets anders van samenstelling zijn, omdat de mannenhuid dikker is dan vrouwenhuid.
Ik heb het van Appie,wat vreemd is want ze hobbelen overal achteraan ipv de eerste te zijn.quote:
Inderdaad. Ik heb het een paar keer gebruikt en het ruikt ontzettend vies! Je nagels gaan ook erg vies geel kleuren. Ik was wel mooi bruin maar ik ga liever naar de zonnebank dan dat ik dit spul nog gebruik.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb zo`n bruiner van Nivea, maar dat stinkt enorm chemisch als je het eenmaal op hebt gesmeerd
Is dat niet een beetje veel?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:46 schreef Bhuddy het volgende:
Ik smeer 2 keer per dag ('s ochtends en 's middags) m'n gezicht en armen, en 1 keer per dag ('s ochtends) de rest van m'n lichaam.
quote:De stof die gebruikt wordt om de huid te bruinen zonder zon is 1,3-dihydroxypropanon. Eigenlijk is dit een soort klein suikermolecuul. Dit molecuul wordt opgenomen door de bovenste laag van de huid en reageert met eiwitten uit de hoorlaag tot bruingekleurde verbindingen. Deze reactie kun je vergelijken met de reactie van suikers met eiwitten bij het bakken van brood. Gelukkig is de stof 1,3-dihydroxypropanon onschuldig. Bij het gebruik van een zelfbruiner moet je er rekening mee houden dat het reageert met de allerbuitenste huidlaag; de hoornlaag. Waar de hoornlaag dik is, heb je een sterkere bruinkleuring. Zo worden handpalmen snel bruin, ook de hoornlaag bij puistjes is dikker dan de gezichtshuid, deze worden dus ook duidelijker zichtbaar.
Als je eenmaal bruin bent moet je er rekening mee houden dat je geen bescherming hebt tegen de zon. De gevormde moleculen absorberen namelijk geen ultraviolet licht zoals pigmentkorrels dat doen. Als je gaat vervellen omdat je verbrand bent door de zon ontstaan er grote kleurverschillen, omdat de hoornlaag met de bruine verbindingen eraf gaat.
Tja,de mensen zonder ''lief'' moeten dan toch naar de zonnebank,ben ik bang.quote:
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..quote:
Juist, dat is ook mijn manierquote:Op maandag 12 maart 2007 23:34 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Ongemakkelijk.. Ik smeer wat uit met de binnenkant van mn handen en dat verspreid ik met de rug van mn handen. Geen gezicht, maar effectief..
De kans bestaat dat je been er af valt, maar dit gebeurt maar in 0,01% van de gevallen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 07:23 schreef Matr het volgende:Weet iemand trouwens of die zelfbruiners ook schadelijk kunnen zijn?
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik loop de na het douchen nog 10 minuten naakt rondjes.
En je krijgt er echt gruwelijke vlekken van heb ik al gezien![]()
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trektquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:59 schreef dborhem het volgende:
[..]
Ja dat is dan ook het enige nadeel,je moet het niet gebruiken als je haast hebt,en die bruine vlekken zijn te voorkomen door gelijkmatig te gebruiken.
Bijvoorbeeld niet een vingertopje aan de ene en een handvol aan de andere kant.
Dat ken ik,ik heb een spierwitte kamerjas,dus daar zie je alles op.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:02 schreef -skippybal- het volgende:
Ik bedoel meer vlekken op kleding als je het er over heen aan trekt![]()
ow, want op de axe-site wordt wel gewoon aanbevolen om door te gaan met insmerenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Myrna88 het volgende:
Heb zelf ervaring, dat ik vlekken op men benen etc. kreeg van de combinatie van zelfbruinende bodylotion en zon. Ik zou in de zomer gewoon gaan zonnen met zonnebrandcreme (gebruik zelf notenolie, werkt sneller) en niet insmeren met bodylotion om vlekken te voorkomen.
Lucky bastardquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:44 schreef FlowDesign het volgende:
In de Veronicagids zit een proefgeval van Nivea voor 4 dagen![]()
Ik heb gisteren en vandaag alleen m'n gezicht er mee ingesmeerd maar ik heb geen idee of ik er al bruiner van ben geworden. Maar goed, als ik een paar dagen zon heb gezien ben ik ook al bruin![]()
Kruidvat doet dat wel vaker, ze geven de Dove ook wel cadeauquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:20 schreef Marthh het volgende:
Ik heb nu die van Axe gratis bij het kruidvatje gekregen, bij aankoop van twee axe artiekelen.. Dus die van Axe zal wel niet zo goed verkopen..Mja probeer wel eerst mn benen ofzo
Als ik t goed begrijp.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Stukkie theorie over de werking van zelfbruiners:
[..]
maar je hebt niet direct resultaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:08 schreef Bhuddy het volgende:
Ik gebruik Axe voor de eerste keer, nog geen last van bruine handen en vingers en het stinkt niet. Misschien is dat wat voor je? De bodylotion is gewoon wit, niet bruin.
ongemakkelijk met rek en strek oefeningen...quote:
A ik heb het geluk om nooit te verbranden, maar het ongeluk om ook nooit bruin te worden. Aan gezien ik wat bleek ben, vind ik een kleurtje er wel gezond er uit zien. Zonnebank of vakantie helpen daar niet bij...quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef sanni het volgende:
Begrijp niet waarom jullie meiden je met die troep willen insmeren... Ga op vakantie of in het
ergste geval neem een zonnenbank als je echt bruin wilt worden. Maar deze troep is gewoon
idioot imo. Weest trots dat je een lelie blanke huid hebt. Veel meiden willen er zo scandinavisch
mogelijk uitzien en jullie doen je best om er als een moslima uit te gaan zien.![]()
Dat het lang intrekt heb ik ook. Overigens heb ik de lichte variant. Je merkt er niet zo heel erg veel van(de kleur) maar het is gewoon wat meer tint, echt opvallend is het nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nu die Axe bruinblabla.
Werkt wel relaxt enzo. Alleen een beetje jammer dat het nogal lang duurt voor dat het is ingetrokken. Ik loop de na het douchen nog 10 minuten naakt rondjes.
En je krijgt er echt gruwelijke vlekken van heb ik al gezien![]()
die had ik ook gehaald dus zal die nu eens proberen...quote:Op zondag 18 maart 2007 12:21 schreef Bhuddy het volgende:
Ik heb wel direct resultaat (na een paar uurtjes al) en heb er al veel reacties op gehad: Wel opvallend dus. Heb de voor de bruine huid variant.
Nopes, het bruiningsproces door zon(nebank) is totaal heel iets anders dan bruining door dit soort produkten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:44 schreef UrAnus het volgende:
[..]
Als ik t goed begrijp.
Zodra je die troep opsmeert en je gaat daarnaast ook nog s zonnen.
En aan het einde van de vakantie begin je te vervellen, dan ben je dus terug bij afen lijkt het dus net alsof je heel de zomerperiode hebt overgeslagen...
Werd je nu ook bruiner of niet?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Hier nog maar een keer wat Nivea vorig jaar voor mij deed
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee bebe is gewoon een bekend duits (jongeren)merk. In Duitsland was het zelfs een van de eerste merken die met een betaalbare 'licht bruinende bodylotion/creme' kwam - al lang voordat Dove en Nivea zich daarmee bezighielden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:00 schreef Serendips het volgende:
Ik zag vandaag van die bruinigslotion van het merk 'bebe'. Ben ik nou gek, dat merk is toch bedoeld voor babies?![]()
Aha, wat een verneukeratieve naam! Ik vond het al frappant ...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Wakey het volgende:
Nee bebe is gewoon een duits merk. In Duitsland was het zelfs een van de eerste merken die met een betaalbare 'licht bruinende bodylotion/creme' kwam - al lang voordat Dove en Nivea zich daarmee bezighielden.
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:44 schreef Serendips het volgende:
Beste Sanni,
Als ik even voor mezelf mag spreken dan smeer ik wel eens met dat spul omdat ik net iets bruiner ben dan mijn normale kleur, en dat is melkwit. Het is gewoon om er iets gezonder uit te zien.
Zonnebanken is heel slecht voor je huid, ik heb geen zin om op mijn veertigste met een perkamenten kop rond te wandelen.
Doutzen is prachtig, maar ik heb niet de illlusie dat ik haar kleur zal krijgen uit een flesje.
dat vraag ik me ook af... als er zoveel witte mensen blij zijn met hun kleurtje, waar maar je je dan druk om?quote:Waarom maak je je eigenlijk zo druk?
Dove heeft wel gezichtscreme hoor! Ik heb hem laatst bij de AH gekocht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:04 schreef -Rebelle het volgende:
Ik denk dat ik ze allebei ga kopen. Alleen dove heeft geen gezichtscreme dus ik denk dat het nivea, l'oreal of olaz wordt.
Ik smeer mijn gezichtscreme (van Nivea) ook op mijn hals en een deel van mn decolleté, dat doe ik sowieso altijd met gezichtscremes. Daarbij is het niet zo dat je ineens een giga-kleurverschil ziet, dus geen streep op de plek waar je stopt met smeren, althans, dat is mijn ervaring.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:04 schreef -Rebelle het volgende:
Sanni wat ben jij een debiel. Alsof je als je wat bruiner wilt worden, meteen op een bepaald model wilt lijken. En als je wit bent zie je er ook nog niet meteen Scandinavisch uit.
OT. Is het niet zo dat als je een bodylotion koopt, je er dan eigenlijk ook een gezichtscreme bij moet kopen? (Tenzij je een kleurverschil hebt) Want anders zie je toch zo'n lijn zitten bij je nek?
Ik denk dat ik ze allebei ga kopen. Alleen dove heeft geen gezichtscreme dus ik denk dat het nivea, l'oreal of olaz wordt.
Ik zag de dove gezichtscreme voor 11/12 euro (50 ml), terwijl die van nivea 8/9 euro kostte voor 100ml, dus toen heb ik die maar gekozenquote:
In verhouding met de bodylotion wel. Die smeerde ik er eerst nl. op, maar ik vond dat toch geen lekker idee.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
En dat is duur? Een gewone dagcreme kost dat toch ook? Minimaal...
Misschien niet t goede topic hiervoor, maar vertelquote:Op zondag 1 april 2007 21:32 schreef Yuki het volgende:
uiteraard heb ik t niet in 1 keer 3 keer opgesmeerd... 3 ochtenden achter elkaar, na het douchen.
heb me er ook niet extreem mee ingevet.. gewoon zoals je normaal een bodylotion opsmeerd. niet TE weinig natuurlijk, t moest wel overal komen
magoed, t ergste is er wel af nu (na een lekkere huisgemaakte scrub vanochtend) dus ik liep er gewoon mooi bij op stijldansen
nou, ff snel danquote:Op zondag 1 april 2007 22:24 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Misschien niet t goede topic hiervoor, maar vertel![]()
met zout en gezichtscreme kan ookquote:Op maandag 2 april 2007 08:49 schreef Yuki het volgende:
[..]
nou, ff snel dan
men neme:
3 eetlepels honing
een klein scheutje plantaardige olie (kan gewoon de zonnebloem-/olijfolie zijn waarin je ook je vlees bakt)
6-8 theelepels kristalsuiker
een klein scheutje warm water
roer door elkaar tot je een stevige, maar wel smeerbare massa hebt
stap onder de douche, maak je huid nat, smeer je helemaal in, even goed masseren... et voila! een babyzacht huidje!
hierna insmeren met een lekkere bodylotion en je dag kan niet meer stuk!
enjoy!
Ik weet niet waarom,maar ik moest bij dit stukje ineens denken aan sla-dressing!quote:Op maandag 2 april 2007 08:49 schreef Yuki het volgende:
men neme:
3 eetlepels honing
een klein scheutje plantaardige olie (kan gewoon de zonnebloem-/olijfolie zijn waarin je ook je vlees bakt)
6-8 theelepels kristalsuiker
een klein scheutje warm water
enjoy!
Hoe lang duurt zoiets dan?quote:Op maandag 2 april 2007 20:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
Heb die Dove gekocht die naar citroen ruikt en na 2 dagen zijn mijn benen echt zomer-bruin. Maar dat zal ook wel komen omdat ik die voor normale-donkere huid heb gekocht en ik zelf blank ben en ook niet extreem bruin word in de zomer. Ik dacht eigenlijk dat ik bodylotion had gekocht maar kwam er op tijd achter dat het dus bruiningscréme is. Ik vind het vooral fijn dat ie niet stinkt (dat doet die van de Etos wel). Het is niet iets wat ik 5 dagen achter elkaar opsmeer want dan ben ik echt té bruin. Wel lastig om geen vlekken te krijgen aangezien je huid op sommige plekken gewoon iets dikker is.
Duurt wel lang trouwens voordat het is ingetrokken...
BTW als je wil voorkomen dat het heel oranje wordt: kijk in de ingrdiënten of er geen caroteen (wortelextract) in zit!)
Hm, ik kwam gisteravond iets tegen dat ik van de zomer al had gekocht, een knaloranje fles van Dove.. is om de kleur vast te houden, maar bevat ook dat beta-caroteen.. ik denk dat ik die fles maar niet ga gebruiken.quote:Op maandag 2 april 2007 22:24 schreef Larissa het volgende:
Ik wist niet dat ze ook nog een aparte bruiningscreme van Dove hadden? Ik heb dus de bodylotion voor de lichte huid en daar zag ik pas een beetje resultaat na een keer of 5 smeren.
Na een keer of 5? Ik heb m 2x opgedaan en zag al duidelijk verschil hoor! Deze ruikt overigens ook heel lekker, niet die vieze typische bruiningsluchtquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:30 schreef Larissa het volgende:
Heb je deze dan ook al voor de lichte huid van Dove geprobeerd? Je ziet pas na een keer of 5 effect, maar er zit geen caroteen in en de kleur wordt op een lichte huid heel natuurlijk!
[afbeelding]
Er is ook een gezichtscreme van.
Voordat je bruin wordt?quote:
ja hoor, geen probleemquote:Op donderdag 5 april 2007 00:53 schreef stijgende_ster het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik ben geen die-hard-bodylotion-smeerder, maar kan ik ook 2 keer per dag smeren? Ik heb dat Dovespul.
ik ben zelf ook echt ontzettend wit, en gebruik nu een tijdje dove voor lichte tot normale huid. ziet er helemaal niet nep uit hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 02:51 schreef buutvrij het volgende:
Ik ben van mezelf erg wit, en wil dit wel proberen maar ben bang dat het er dan zo nep uitziet. Dus waarmee hebben jullie nou de beste ervaringen?
Ik probeer alleen de binnenkant van mijn handen te wassen.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:11 schreef Ri-Klain het volgende:
Hoe doen jullie eigenlijk je handen?
Als je je armen doet, en je handen niet, heb je van die witte klauwtjes aan bruine armenMaar ja, je moet je handen wel wassen aan de binnenkant en bij je nagels enzo, maar dan is de rest ook weg
![]()
Werkt erg goed,zeker als je ervoor naar de zonnebank bent geweest (dubbelop-effect).quote:Op donderdag 5 april 2007 09:04 schreef Manneke_Pils het volgende:
Iemand ervaring met die bruinende gezichtscreme voor mannen van Nivea?
Dat spul zit echt in een mini-tube cq potje en kost fucking ¤ 9,-..
Iets te veel om zomaar te proberen..
Ik heb daar nog wel een proeftubetje van voor de liefhebber...quote:Op donderdag 5 april 2007 09:04 schreef Manneke_Pils het volgende:
Probeer anders die van de h&m eens, kost 3,90 voor een flinke tube. Ik heb m zelf nog niet op mn gezicht geprobeerd. Staat overigens niet op de tube of ie alleen voor je lijf is of ook voor het gezicht. Maar aangezien het nogal zacht spul is (niet agressief bedoel ik) denk ik dat het toch wel kan.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:04 schreef Manneke_Pils het volgende:
Kan die via de post verstuurd?quote:Op donderdag 5 april 2007 09:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb daar nog wel een proeftubetje van voor de liefhebber...
Ja past er wel door denk ik! PM me maarquote:Op donderdag 5 april 2007 09:30 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Kan die via de post verstuurd?
Dan ga ik je zo ff PM'n over m'n adres en waar de porto-kosten naartoe moeten.
Ik wil niet perse bruin zijn, maar ik krijg al mn hele leven te horen dat ik zo bleekjes ben. Aangezien dat gewoon mn huid is en ik niet bleek wil zijn, lijkt het me gewoon fijner om een kleurtje te hebben.quote:
Hier idem. Ik heb huidtype 1. Zie daardoor erg bleek. Met een tintje zie ik er gewoon beter uit. Zodanig dat niet iedereen aan me vraagt of ik ziek ben. Plus een kleurtje maakt ook dat je slanker oogt en dat je contouren mooier zijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:41 schreef buutvrij het volgende:
[..]
Ik wil niet perse bruin zijn, maar ik krijg al mn hele leven te horen dat ik zo bleekjes ben. Aangezien dat gewoon mn huid is en ik niet bleek wil zijn, lijkt het me gewoon fijner om een kleurtje te hebben.
Haha, precies. Word zelf zo moe van mensen die vragen of ik ziek ben en dat ik 'eens in de zon moet gaan zitten'. Nou daar word ik niet bepaald snel bruin van. Dan maar zoquote:Op donderdag 5 april 2007 12:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier idem. Ik heb huidtype 1. Zie daardoor erg bleek. Met een tintje zie ik er gewoon beter uit. Zodanig dat niet iedereen aan me vraagt of ik ziek ben. Plus een kleurtje maakt ook dat je slanker oogt en dat je contouren mooier zijn.
(vraag dat maar aan bodybuilders)
Het gekke is omdat ik een half surinaamse/antiliaanse (zijn we nog niet uit) vader had zou je zeggen dat ik meteen een lekker kleurtje krijg.quote:
Binnenkort krijg ik een tubetje opgestuurd, daarna zal ik wel laten weten hoe hij bevallen is.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:01 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Iemand al de nieuwe nivea for men summerlook geprobeerd?
quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:37 schreef Latz het volgende:
ik heb met iets teveel zelfvertrouwen gesmeert, en zie er nu uit als een neger.![]()
jahoor, ik heb daar tissues gekocht. werkt op zich best lekker alleen wel goed overal smeren, dus ook de hals en decolleté. twee tissues is ¤ 0.69 en wat je met 1 tissue doet blijft ongeveer drie dagen zitten. dit i.c.m. met de bodylotion werkt best goedquote:Op vrijdag 6 april 2007 11:07 schreef Syrena het volgende:
Had Kruidvat nou ook een creme-pje voor het gezicht? Of alleen bodylotion?
Volgens mij heb jij het over zelfbruiner nu...Dit topic gaat over producten zoals bodylotins en dagcremes die je geleidelijk aan een tintje geven.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
jahoor, ik heb daar tissues gekocht. werkt op zich best lekker alleen wel goed overal smeren, dus ook de hals en decolleté. twee tissues is ¤ 0.69 en wat je met 1 tissue doet blijft ongeveer drie dagen zitten. dit i.c.m. met de bodylotion werkt best goed
de tissues wel, de bodylotion doet het geleidelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het over zelfbruiner nu...Dit topic gaat over producten zoals bodylotins en dagcremes die je geleidelijk aan een tintje geven.
Maar Kruidvat heeft van het eigen merk wel 2 bodylotions a la Dove Sunshine hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:12 schreef koningin-winvis het volgende:
Van Kruidvat eigen merk is er alleen de notenmelk ja, voor 't lichaam. Kruidvat eigen merk heeft geen bruinende gezichtscreme! De gezichtscreme is er van (die ik zo uit m'n hoofd weet) Nivea, Dove, Olaz, L'oreal & Garnier.![]()
Nee, tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:17 schreef Matr het volgende:
Weet iemand of je ook moedervlekken erbij kan krijgen van die lotions?
Ja, die zelfbruinende lotion in die bruine fles zit al heel lang in 't assortiment. Die van satine is er nog niet zo lang...quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Maar Kruidvat heeft van het eigen merk wel 2 bodylotions a la Dove Sunshine hoor.
[afbeelding]
De eerste twee flessen linksboven.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:02 schreef Judeljuud het volgende:
Mijn Nutribronze Drama (na 1 keer smeren)
[afbeelding]
Volgens mij heb ik iets fout gedaan!
![]()
hoe werkt het dan precies? is het in principe gewoon een laagje verf die je aanbrengt?quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:13 schreef Larissa het volgende:
Want het heeft weinig met pigment te maken...
Ja, je moet wel echt tot je haargrens smeren hoor en vergeet ook je oren niet en net achter je oor!quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:02 schreef Judeljuud het volgende:
Mijn Nutribronze Drama (na 1 keer smeren)
[afbeelding]
Volgens mij heb ik iets fout gedaan!
![]()
das inderdaad heel wat anders....quote:Op maandag 9 april 2007 22:10 schreef Larissa het volgende:
Jij hebt het nu over bruiningscremes maar het topic gaat over bodylotions.
Niet. Dit topic gaat over BRUINENDE bodylotions. En ik denk dat iedereen wel snapt wat er bedoeld wordt.quote:Op maandag 9 april 2007 22:10 schreef Larissa het volgende:
Jij hebt het nu over bruiningscremes maar het topic gaat over bodylotions.
Wat een kutreactie.quote:Wat een kutpoll.
Alsof iemand de kwaliteit weet van al die verschillende merken
Right, 11 verschillendequote:Op maandag 9 april 2007 22:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat een kutreactie.
Alsof er geen mensen zijn die meerdere creme's / bodylotions hebben gebruikt. En als je het niet weet dan vul je het toch niet in?![]()
Definieer 'chemisch'.quote:Op maandag 9 april 2007 23:10 schreef mercurial3 het volgende:
is dat niet allemaal chemische troep?
Vast wel. Maar het resultaat van Dove bruiningsbodylotion is echt mooi en geeft niet dat onnatuurlijke effect van de ouderwetse bruiningscremes. Bovendien: als het een keer te donker is of ongelijk is het er na een week weer af.quote:Op maandag 9 april 2007 23:10 schreef mercurial3 het volgende:
is dat niet allemaal chemische troep?
Ik heb wel gestemd trouwens hoor, maar daat het ff duidelijk is dat ik hiet niet over cremes heb.quote:Op maandag 9 april 2007 23:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
Mijn god wat een reacties zeg. Anders neem je dit allemaal heel serieus, skippybal.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:59 schreef Manneke_Pils het volgende:
Aventura, hij is binnen, maar kwas heel het weekend weg, dus binnenkort hoor je meer.
Nope, Alleen door het transpireren had ik onder mn borsten een iets donkere streep. Die na een keer goed wrijven met een handdoek zo goed als weg was. Misschien dat dat spul uit je huid 'komt' door het transpireren?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:14 schreef Sammetje het volgende:
Het is stilletjes....wellicht omdat de creme niet meer nodig was na een zonnig weekend![]()
Wat ik me dus afvraag.....vlekt het niet nu je echt in de zon gaat zitten? Iemand ervaring mee?
Oh my! En ik me maar afvragen waarom het juist fout ging aan de onderkant van mijn benen.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Maar weer een tvp. Hie rnog steeds een tevreden smeerder met Dove. Hoewel, heb 1 keer de fout gemaakt om na het smeren kniekousjes aan te trekken... dat gaf geen charmant effectMaar normaal gesproken bij goed smeren geeft het een schitterend egaal, vlekkeloos effect bij mij.
Daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik blijf altijd nog even doormasseren als ik het idee heb dat alles is uitgesmeerd.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb diezelfde van Dove, nu twee keer gesmeerd. Ik dacht dat ik heel precies was, maar ik heb wel een paar lichtere strepen over één kuit.
Ik heb het gekocht.. eerst getest met het proefdingetje uit de Veronica gids.quote:
Sorry.. de nivea summer dinges for men..quote:Op woensdag 25 april 2007 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Kun je nog eens noemen welk merk jij gebruikt?
Goede reclame!!! Nu ik je foto op Hyves zie, snap ik ook waarom je het ook OP je hoofd smeertquote:Op woensdag 25 april 2007 09:13 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik heb het gekocht.. eerst getest met het proefdingetje uit de Veronica gids.
Eerste dag vlekken op m'n hoofd (zie fobo, gesmeerd en daarna in de hagel naar m'n auto gelopen)... maar nu dat ik het een paar weken gebruik.. ik ben nog nooit zo bruin geweest.
Heerlijk echt goed spul.
Ik gebruik het nu eens in de 3 dagen om het te onderhouden, in mijn gezicht, boven op m'n hoofd, mijn hals en nek.
Geen vlekken, geen strepen, geen vieze handen, geen vervelend luchtje en je hebt er dermate weinig van nodig, dat je keilang met een tubetje doet.
Nivea dusquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:36 schreef Burdie het volgende:
Dove ook hier. Lastig om een egale kleur te krijgen.
Luisteren naar MBquote:Op woensdag 25 april 2007 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nivea dus.
Maar vooral mijn benen zitten onder de vlekken. Gaan die wel weg?.
Ja maar het is écht heel lelijk. Ik durf gewoon het jurkje wat vandaag op de planning stond niet meer aanquote:Op woensdag 25 april 2007 12:16 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Luisteren naar MB![]()
Komt echt goed!
Mja, het weer zit wat 'tegen' als je gevelkte benen hebtquote:Op woensdag 25 april 2007 12:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar het is écht heel lelijk. Ik durf gewoon het jurkje wat vandaag op de planning stond niet meer aan.
IKHOOPHETIKHOOPHETIKHOOPHETen anders kom ik je slaanquote:Op woensdag 25 april 2007 12:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, het weer zit wat 'tegen' als je gevelkte benen hebt![]()
Maar binnen een week is het weg hoor
Kom maar op!quote:Op woensdag 25 april 2007 12:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
IKHOOPHETIKHOOPHETIKHOOPHETen anders kom ik je slaan.
Tis niet voor je gezicht dacht ikquote:Op woensdag 18 april 2007 13:22 schreef Judeljuud het volgende:
Nutribronze vlekt op m'n benen en maakt m'n gezicht oranje. Zie eerder geposte foto.
En als je je stevig afdroogt na het douchen is je handdoek bruin. Hmmpf.
'
is het dan andere nivea dan ik gebruik vraag i me af..quote:Op woensdag 25 april 2007 12:19 schreef MM-Luna het volgende:
Nivea, werkt goed.. geen vlekken, alleen ruikt het niet geweldig.
Overigens daarvoor ook. Ik geloof de tube als er staat er ook een UV filter in de creme zit. Dat is de hoofdreden dat ik het gebruik. Het bruine kleurtje is mooi meegenomen, maar als het er tegelijk ook voor zorg dat ik minder snel verbrandt op mijn hoofd, vind ik het helemaal perfect.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:13 schreef Sammetje het volgende:
[..]
Goede reclame!!! Nu ik je foto op Hyves zie, snap ik ook waarom je het ook OP je hoofd smeert
Ik heb Dove gekocht, hoewel ik geen Dove maar Nivea-mens ben.....misschien toch eens overstappen na deze fles.
hoezo niet nodig...een bruine kleur door de zon of de zonnebank is wat je niet nodig hebt...quote:Op woensdag 25 april 2007 13:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik ben blij dat ik die zooi niet nodig heb. Half uurtje in de zon en ik ben goed gekleurd, 20 minuten zonnebank en ik ben 2 weken goed bruin.
Wat ik me nou dus wel afvraag... Werkt het echt? Geen gedoe met douchen of zwemmen ofzo?
Zelf zou ik het waarschijnlijk niet eens verdragen. Ik smeer dan ook helemaal niks op m'n huid... Héél af en toe wat zonnebrand op bepaalde plekken. Maar zelfs daar kan ik eigenlijk niet tegen.
Summer beauty dinges.. van Nivea.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:34 schreef avotar het volgende:
[..]
is het dan andere nivea dan ik gebruik vraag i me af..
zo slecht ruikt ie toch niet?
Er is een verschil tussen idioot veel in de zon zijn en redelijk verantwoord een zonnebank pakken en zonnen in de zomer. Verbranden doe ik sowieso niet... Ik denk dat ik het wel overleef.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
hoezo niet nodig...een bruine kleur door de zon of de zonnebank is wat je niet nodig hebt...
Boeiend dat je huid verneukt, ik ga heus mijn gedrag niet aanpassen omdat het onverantwoord is om buiten te zijn met warm weer, ik ga lekker voetballen en/of zwemmen.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Zonnen is nooit verantwoord, het feit dat je huid bruin verkleurt is het teken van de schade.
Op de zonnebank gaan liggen is helemaal oerdom. Betalen om je huid te beschadigen en versneld te laten rimpelen
Buiten dat: ik kan helemaal niet bruin worden, alleen rood, en dan vervel ik en ben ik weer wit. Die cremes zijn daarom echt een uitkomst voor mij.
Ik smeer me eigenlijk bijna nooit inquote:Op woensdag 25 april 2007 17:10 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook lekker buiten met dit weer, maar dan met factor 30 op.
Dan heb je geluk, ik verga van de pijn als ik langer dan 20 minuten buiten ben zonder spfquote:Op woensdag 25 april 2007 17:11 schreef honderd het volgende:
[..]
Ik smeer me eigenlijk bijna nooit inAf en toe me nek en schouders, maar ik verbrand toch niet. Is het dan ook nog schadelijk of maakt dat niet veel uit?
Ik zit meestal als ik ga zwemmen van 12.00 tot 16.00 in de zon te spelen, ik smeer me weleens in maar daarna duik ook weer het water in en dan is die "waterproof" zonnebrand ook niet zo "waterproof" omdat bijna iedereen om me heen wel verbrand. Het is wel wazig, ik ben echt blond en lichte ogen en alles, vroeger moest ik me ook altijd insmeren anders verbrande ik ook hard, maar tegenwoordig verbrand nog maar moeilijk.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, ik verga van de pijn als ik langer dan 20 minuten buiten ben zonder spf
Voglens mij is het altijd in enige mate schadelijk. Als je jezelf keer op keer laat verbranden heb je een sterk verhoogde kans op kanker. Maar zelfs als je niet verbrandt, veroudert je huid sneller van de straling. Maar dat is iemands eigen keuze.
quote:Op donderdag 26 april 2007 16:38 schreef Molluck het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die cremes? Want als je een paar dagen niet smeert trekt het net zo hard weer weg, dus het lijkt wel meer op een kleurstof die op de huid gaat zitten dan op iets dat de huid van binnenuit bruint...
Ja wat? Ik heb niet 3 hele topics doorgelezen hoor, geef nou maar gewoon antwoord op mijn vraagquote:
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:38 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb de Dove bodylotion nu al 6x opgesmeerd, en ik kan nu niet zeggen dat ik er enig resultaat er mee hebt geboekt, hoeveel smeren jullie er ongeveer op?
same herequote:Op woensdag 25 april 2007 17:10 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook lekker buiten met dit weer, maar dan met factor 30 op.
Ik smeer ook alleen mijn benen, omdat de rest veel sneller bruin wordt. Ik ben blond (nee, niet uit een potje) dus echt heel bruin wordt ik pas in de Bahama's maar zolang het 'wit' eraf is vind ik het best.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.
Ik moet wel gaan scrubben trouwens, ik zie dat het in de haarzakjes/puntjes gaat zitten.
Ik smeer alleen mijn onderbenen, voor de rest ben ik te lui![]()
Het feit dat mijn huid bruin wordt is geen teken van schade... het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken om zich te beschermen tegen diverse soorten UV straling, afkomstig van de zon. Dat dit in ons huidig klimaat ook betekent dat je huid daadwerkelijk schade oploopt, dat is iets heel anders. Schade op zich is ook nog iets significant anders dan permanente schade. Schade herstelt zich namelijk, hetgeen de reden is dat we als mensen allerhande activiteiten kunnen ontplooien die FEITELIJK schadelijk zijn. Zuurstof ademen bijvoorbeeld. Zuurstof is een zeer agressief goedje en is constant bezig ons lichaam kapot te maken. Maar ja, echt veel keus hebben we niet, en de schade is best te overzien.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Zonnen is nooit verantwoord, het feit dat je huid bruin verkleurt is het teken van de schade.
Op de zonnebank gaan liggen is helemaal oerdom. Betalen om je huid te beschadigen en versneld te laten rimpelen
Melatonine is wat anders. Dat wordt door je pijnappelklier aangemaakt en speelt een functie in de slaapregulering.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het feit dat mijn huid bruin wordt is geen teken van schade... het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken om zich te beschermen tegen diverse soorten UV straling, afkomstig van de zon. [...]
Bronquote:Pigmentcellen maken de stof melanine aan die de huid bruin kleurt. Dit betekent dus dat als de huid bruin wordt, er al schade is opgetreden.
Melaninequote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken
Jajaquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:59 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bron
Bruin = schade en heus niet alleen in Nederland.
Dus... OMDAT pigmentcellen de stof melanine aanmaken die de huid bruin kleurt betekent het dat ALS de huid bruin wordt er al schade is opgelopen.quote:Om zich te beschermen tegen schade aan erfelijk materiaal probeert de huid zich te verdikken (na UV-B straling). Pigmentcellen maken de stof melanine aan die de huid bruin kleurt. Dit betekent dus dat als de huid bruin wordt, er al schade is opgetreden.
Ik kan het anders prima volgen. De huid maakt melanine aan om de huid te beschermen. Het is een reactie van de huid op blootstelling aan de UV-straling. En blootstelling aan UV-straling is schadelijk. Hoe meer je huid aan UV-straling wordt blootgesteld, hoe bruiner je zult worden. Dus hoe bruiner, hoe meer schade.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jaja
[..]
Dus... OMDAT pigmentcellen de stof melanine aanmaken die de huid bruin kleurt betekent het dat ALS de huid bruin wordt er al schade is opgelopen.
Lees dat zelf nou eens goed na. Het slaat namelijk nergens op.
Nogmaals, ik ontken niet dat er schade ontstaat. De gradatie van de opgelopen schade, dat is een stuk relevanter.
PS. geloof dat dit ook wel indirect ontopic is, maar een der kutmodjes zal het vast wel met je eens zijn, dus wees gerust
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan het anders prima volgen. De huid maakt melanine aan om de huid te beschermen. Het is een reactie van de huid op blootstelling aan de UV-straling. En blootstelling aan UV-straling is schadelijk. Hoe meer je huid aan UV-straling wordt blootgesteld, hoe bruiner je zult worden. Dus hoe bruiner, hoe meer schade.
Ben ik met je eens. Geen goede analogie. Ik snap wel de gedachtegang, maar er hoeft geen direct verband te zijn. Donkere mensen hebben ook meer melanine dan niet donkere mensen en dat is uit bescherming gedaan voor UV straling. Maar dit impliceert niet dat zij dan meer schade hebben opgelopen en dan een hogere kans hebben op huidkanker. Integendeel.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.
De redenering zoals die daar werd gegeven slaat nog steeds nergens op.
Ja, leg jij dan eens uit waarom het niet klopt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.
De redenering zoals die daar werd gegeven slaat nog steeds nergens op.
Dus je betaalt voor een lotion die je huid er uit laat zien alsof hij beschadigd is?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Buiten dat: ik kan helemaal niet bruin worden, alleen rood, en dan vervel ik en ben ik weer wit. Die cremes zijn daarom echt een uitkomst voor mij.
Hoeft niet he. Sommige mensen worden snel bruin zonder al te veel aan UV blootgesteld te zijn, terwijl andere mensen wit blijven na uren bakken in de zon. Denk dat die tweede groep dan toch iets meer schade heeft.quote:
En melanine zorgt er bij donkere mensen weer voor dat ze minder snel rimpels krijgen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:38 schreef DDM het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Geen goede analogie. Ik snap wel de gedachtegang, maar er hoeft geen direct verband te zijn. Donkere mensen hebben ook meer melanine dan niet donkere mensen en dat is uit bescherming gedaan voor UV straling. Maar dit impliceert niet dat zij dan meer schade hebben opgelopen en dan een hogere kans hebben op huidkanker. Integendeel.
Voor de lichte/normale huidquote:Op donderdag 26 april 2007 20:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.
Ik moet wel gaan scrubben trouwens, ik zie dat het in de haarzakjes/puntjes gaat zitten.
Ik smeer alleen mijn onderbenen, voor de rest ben ik te lui![]()
Nou, ik hoor steeds mensen roepen van "niet op je gezicht!" maar ik doe dat al jaren wél. Is toch ook gewoon je huid? Als je het maar goed tot je haarlijn uitsmeert, vergeet je oren niet en ook je nek en kaaklijn moet je goed uitsmeren. Tot slot even met een wattenstaafje o.i.d. je wenkbrauwen goed schoonmaken. Kan echt wel hoor!quote:Op maandag 30 april 2007 15:08 schreef Mvnl het volgende:
Potentieel beginnend smeerder meldt zich.
Ben van mezelf ook zo wit als het maar zijn kan, en kan een hele dag in de zon liggen zonder ook maar iets te verkleuren/verbrandenKomt er nog bij dat ik eigenlijk alleen maar buiten zit te wachten op een kleurtje (heb niet zoveel te doen in m'n tuin en op een strand verveel ik me helemaal na 10 minuten), en als dat dan vervolgens nog nauwelijks komt dan laat maar..
Dus toch maar eens op de chemische manier proberen om een ietwat gezondere kleur te krijgen..
Voor zover ik uit dit topic begrijp is Dove t 'veiligst' als je niet zit te wachten op vlekken of een oranje kleur?
Is een apart cremepje daarvan voor het gezicht noodzakelijk?
Vraag t zowel vanuit financieel oogpunt als vanuit het idee dat ik bang ben met 2 verschillende cremes in 2 verschillende kleurtjes te eindigen...
uhm, wat betreft dat wenkbrauwen schoonmaken.. verkleurt haar anders mee?quote:Op maandag 30 april 2007 18:01 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou, ik hoor steeds mensen roepen van "niet op je gezicht!" maar ik doe dat al jaren wél. Is toch ook gewoon je huid? Als je het maar goed tot je haarlijn uitsmeert, vergeet je oren niet en ook je nek en kaaklijn moet je goed uitsmeren. Tot slot even met een wattenstaafje o.i.d. je wenkbrauwen goed schoonmaken. Kan echt wel hoor!
Nou, ik weet niet hoe dat met dove is maar vroeger kreeg ik wel eens een beetje lichtere wenkbrauwen en sindsdien doe ik uit voorzorg meteen even mijn wenkbrauwen schoonmaken...quote:Op maandag 30 april 2007 18:07 schreef Mvnl het volgende:
[..]
uhm, wat betreft dat wenkbrauwen schoonmaken.. verkleurt haar anders mee?
want hoe doe ik dat in vredesnaam met mijn armen of benen?
Dat is een goed idee! Dat ga ik ook proberen!! Thanks!quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:35 schreef Roeji het volgende:
En de nutribronze doet t prima in mn gezicht, ik smeer m niet puur. Maar meng m met een flink vloeibare creme en smeer m dan pas op mn gezicht. Duurt iets langer voor je resultaat ziet, maar je krijgt geen strepen/vlekken of rare kleuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |