das inderdaad heel wat anders....quote:Op maandag 9 april 2007 22:10 schreef Larissa het volgende:
Jij hebt het nu over bruiningscremes maar het topic gaat over bodylotions.
Niet. Dit topic gaat over BRUINENDE bodylotions. En ik denk dat iedereen wel snapt wat er bedoeld wordt.quote:Op maandag 9 april 2007 22:10 schreef Larissa het volgende:
Jij hebt het nu over bruiningscremes maar het topic gaat over bodylotions.
Wat een kutreactie.quote:Wat een kutpoll.
Alsof iemand de kwaliteit weet van al die verschillende merken
Right, 11 verschillendequote:Op maandag 9 april 2007 22:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat een kutreactie.
Alsof er geen mensen zijn die meerdere creme's / bodylotions hebben gebruikt. En als je het niet weet dan vul je het toch niet in?![]()
Definieer 'chemisch'.quote:Op maandag 9 april 2007 23:10 schreef mercurial3 het volgende:
is dat niet allemaal chemische troep?
Vast wel. Maar het resultaat van Dove bruiningsbodylotion is echt mooi en geeft niet dat onnatuurlijke effect van de ouderwetse bruiningscremes. Bovendien: als het een keer te donker is of ongelijk is het er na een week weer af.quote:Op maandag 9 april 2007 23:10 schreef mercurial3 het volgende:
is dat niet allemaal chemische troep?
Ik heb wel gestemd trouwens hoor, maar daat het ff duidelijk is dat ik hiet niet over cremes heb.quote:Op maandag 9 april 2007 23:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
Mijn god wat een reacties zeg. Anders neem je dit allemaal heel serieus, skippybal.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:59 schreef Manneke_Pils het volgende:
Aventura, hij is binnen, maar kwas heel het weekend weg, dus binnenkort hoor je meer.
Nope, Alleen door het transpireren had ik onder mn borsten een iets donkere streep. Die na een keer goed wrijven met een handdoek zo goed als weg was. Misschien dat dat spul uit je huid 'komt' door het transpireren?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:14 schreef Sammetje het volgende:
Het is stilletjes....wellicht omdat de creme niet meer nodig was na een zonnig weekend![]()
Wat ik me dus afvraag.....vlekt het niet nu je echt in de zon gaat zitten? Iemand ervaring mee?
Oh my! En ik me maar afvragen waarom het juist fout ging aan de onderkant van mijn benen.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Maar weer een tvp. Hie rnog steeds een tevreden smeerder met Dove. Hoewel, heb 1 keer de fout gemaakt om na het smeren kniekousjes aan te trekken... dat gaf geen charmant effectMaar normaal gesproken bij goed smeren geeft het een schitterend egaal, vlekkeloos effect bij mij.
Daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik blijf altijd nog even doormasseren als ik het idee heb dat alles is uitgesmeerd.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb diezelfde van Dove, nu twee keer gesmeerd. Ik dacht dat ik heel precies was, maar ik heb wel een paar lichtere strepen over één kuit.
Ik heb het gekocht.. eerst getest met het proefdingetje uit de Veronica gids.quote:
Sorry.. de nivea summer dinges for men..quote:Op woensdag 25 april 2007 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Kun je nog eens noemen welk merk jij gebruikt?
Goede reclame!!! Nu ik je foto op Hyves zie, snap ik ook waarom je het ook OP je hoofd smeertquote:Op woensdag 25 april 2007 09:13 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik heb het gekocht.. eerst getest met het proefdingetje uit de Veronica gids.
Eerste dag vlekken op m'n hoofd (zie fobo, gesmeerd en daarna in de hagel naar m'n auto gelopen)... maar nu dat ik het een paar weken gebruik.. ik ben nog nooit zo bruin geweest.
Heerlijk echt goed spul.
Ik gebruik het nu eens in de 3 dagen om het te onderhouden, in mijn gezicht, boven op m'n hoofd, mijn hals en nek.
Geen vlekken, geen strepen, geen vieze handen, geen vervelend luchtje en je hebt er dermate weinig van nodig, dat je keilang met een tubetje doet.
Nivea dusquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:36 schreef Burdie het volgende:
Dove ook hier. Lastig om een egale kleur te krijgen.
Luisteren naar MBquote:Op woensdag 25 april 2007 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nivea dus.
Maar vooral mijn benen zitten onder de vlekken. Gaan die wel weg?.
Ja maar het is écht heel lelijk. Ik durf gewoon het jurkje wat vandaag op de planning stond niet meer aanquote:Op woensdag 25 april 2007 12:16 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Luisteren naar MB![]()
Komt echt goed!
Mja, het weer zit wat 'tegen' als je gevelkte benen hebtquote:Op woensdag 25 april 2007 12:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar het is écht heel lelijk. Ik durf gewoon het jurkje wat vandaag op de planning stond niet meer aan.
IKHOOPHETIKHOOPHETIKHOOPHETen anders kom ik je slaanquote:Op woensdag 25 april 2007 12:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, het weer zit wat 'tegen' als je gevelkte benen hebt![]()
Maar binnen een week is het weg hoor
Kom maar op!quote:Op woensdag 25 april 2007 12:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
IKHOOPHETIKHOOPHETIKHOOPHETen anders kom ik je slaan.
Tis niet voor je gezicht dacht ikquote:Op woensdag 18 april 2007 13:22 schreef Judeljuud het volgende:
Nutribronze vlekt op m'n benen en maakt m'n gezicht oranje. Zie eerder geposte foto.
En als je je stevig afdroogt na het douchen is je handdoek bruin. Hmmpf.
'
is het dan andere nivea dan ik gebruik vraag i me af..quote:Op woensdag 25 april 2007 12:19 schreef MM-Luna het volgende:
Nivea, werkt goed.. geen vlekken, alleen ruikt het niet geweldig.
Overigens daarvoor ook. Ik geloof de tube als er staat er ook een UV filter in de creme zit. Dat is de hoofdreden dat ik het gebruik. Het bruine kleurtje is mooi meegenomen, maar als het er tegelijk ook voor zorg dat ik minder snel verbrandt op mijn hoofd, vind ik het helemaal perfect.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:13 schreef Sammetje het volgende:
[..]
Goede reclame!!! Nu ik je foto op Hyves zie, snap ik ook waarom je het ook OP je hoofd smeert
Ik heb Dove gekocht, hoewel ik geen Dove maar Nivea-mens ben.....misschien toch eens overstappen na deze fles.
hoezo niet nodig...een bruine kleur door de zon of de zonnebank is wat je niet nodig hebt...quote:Op woensdag 25 april 2007 13:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik ben blij dat ik die zooi niet nodig heb. Half uurtje in de zon en ik ben goed gekleurd, 20 minuten zonnebank en ik ben 2 weken goed bruin.
Wat ik me nou dus wel afvraag... Werkt het echt? Geen gedoe met douchen of zwemmen ofzo?
Zelf zou ik het waarschijnlijk niet eens verdragen. Ik smeer dan ook helemaal niks op m'n huid... Héél af en toe wat zonnebrand op bepaalde plekken. Maar zelfs daar kan ik eigenlijk niet tegen.
Summer beauty dinges.. van Nivea.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:34 schreef avotar het volgende:
[..]
is het dan andere nivea dan ik gebruik vraag i me af..
zo slecht ruikt ie toch niet?
Er is een verschil tussen idioot veel in de zon zijn en redelijk verantwoord een zonnebank pakken en zonnen in de zomer. Verbranden doe ik sowieso niet... Ik denk dat ik het wel overleef.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
hoezo niet nodig...een bruine kleur door de zon of de zonnebank is wat je niet nodig hebt...
Boeiend dat je huid verneukt, ik ga heus mijn gedrag niet aanpassen omdat het onverantwoord is om buiten te zijn met warm weer, ik ga lekker voetballen en/of zwemmen.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Zonnen is nooit verantwoord, het feit dat je huid bruin verkleurt is het teken van de schade.
Op de zonnebank gaan liggen is helemaal oerdom. Betalen om je huid te beschadigen en versneld te laten rimpelen
Buiten dat: ik kan helemaal niet bruin worden, alleen rood, en dan vervel ik en ben ik weer wit. Die cremes zijn daarom echt een uitkomst voor mij.
Ik smeer me eigenlijk bijna nooit inquote:Op woensdag 25 april 2007 17:10 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook lekker buiten met dit weer, maar dan met factor 30 op.
Dan heb je geluk, ik verga van de pijn als ik langer dan 20 minuten buiten ben zonder spfquote:Op woensdag 25 april 2007 17:11 schreef honderd het volgende:
[..]
Ik smeer me eigenlijk bijna nooit inAf en toe me nek en schouders, maar ik verbrand toch niet. Is het dan ook nog schadelijk of maakt dat niet veel uit?
Ik zit meestal als ik ga zwemmen van 12.00 tot 16.00 in de zon te spelen, ik smeer me weleens in maar daarna duik ook weer het water in en dan is die "waterproof" zonnebrand ook niet zo "waterproof" omdat bijna iedereen om me heen wel verbrand. Het is wel wazig, ik ben echt blond en lichte ogen en alles, vroeger moest ik me ook altijd insmeren anders verbrande ik ook hard, maar tegenwoordig verbrand nog maar moeilijk.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, ik verga van de pijn als ik langer dan 20 minuten buiten ben zonder spf
Voglens mij is het altijd in enige mate schadelijk. Als je jezelf keer op keer laat verbranden heb je een sterk verhoogde kans op kanker. Maar zelfs als je niet verbrandt, veroudert je huid sneller van de straling. Maar dat is iemands eigen keuze.
quote:Op donderdag 26 april 2007 16:38 schreef Molluck het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die cremes? Want als je een paar dagen niet smeert trekt het net zo hard weer weg, dus het lijkt wel meer op een kleurstof die op de huid gaat zitten dan op iets dat de huid van binnenuit bruint...
Ja wat? Ik heb niet 3 hele topics doorgelezen hoor, geef nou maar gewoon antwoord op mijn vraagquote:
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:38 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb de Dove bodylotion nu al 6x opgesmeerd, en ik kan nu niet zeggen dat ik er enig resultaat er mee hebt geboekt, hoeveel smeren jullie er ongeveer op?
same herequote:Op woensdag 25 april 2007 17:10 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook lekker buiten met dit weer, maar dan met factor 30 op.
Ik smeer ook alleen mijn benen, omdat de rest veel sneller bruin wordt. Ik ben blond (nee, niet uit een potje) dus echt heel bruin wordt ik pas in de Bahama's maar zolang het 'wit' eraf is vind ik het best.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.
Ik moet wel gaan scrubben trouwens, ik zie dat het in de haarzakjes/puntjes gaat zitten.
Ik smeer alleen mijn onderbenen, voor de rest ben ik te lui![]()
Het feit dat mijn huid bruin wordt is geen teken van schade... het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken om zich te beschermen tegen diverse soorten UV straling, afkomstig van de zon. Dat dit in ons huidig klimaat ook betekent dat je huid daadwerkelijk schade oploopt, dat is iets heel anders. Schade op zich is ook nog iets significant anders dan permanente schade. Schade herstelt zich namelijk, hetgeen de reden is dat we als mensen allerhande activiteiten kunnen ontplooien die FEITELIJK schadelijk zijn. Zuurstof ademen bijvoorbeeld. Zuurstof is een zeer agressief goedje en is constant bezig ons lichaam kapot te maken. Maar ja, echt veel keus hebben we niet, en de schade is best te overzien.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Zonnen is nooit verantwoord, het feit dat je huid bruin verkleurt is het teken van de schade.
Op de zonnebank gaan liggen is helemaal oerdom. Betalen om je huid te beschadigen en versneld te laten rimpelen
Melatonine is wat anders. Dat wordt door je pijnappelklier aangemaakt en speelt een functie in de slaapregulering.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het feit dat mijn huid bruin wordt is geen teken van schade... het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken om zich te beschermen tegen diverse soorten UV straling, afkomstig van de zon. [...]
Bronquote:Pigmentcellen maken de stof melanine aan die de huid bruin kleurt. Dit betekent dus dat als de huid bruin wordt, er al schade is opgetreden.
Melaninequote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
het is een teken dat mijn huid melatonine gaat aanmaken
Jajaquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:59 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bron
Bruin = schade en heus niet alleen in Nederland.
Dus... OMDAT pigmentcellen de stof melanine aanmaken die de huid bruin kleurt betekent het dat ALS de huid bruin wordt er al schade is opgelopen.quote:Om zich te beschermen tegen schade aan erfelijk materiaal probeert de huid zich te verdikken (na UV-B straling). Pigmentcellen maken de stof melanine aan die de huid bruin kleurt. Dit betekent dus dat als de huid bruin wordt, er al schade is opgetreden.
Ik kan het anders prima volgen. De huid maakt melanine aan om de huid te beschermen. Het is een reactie van de huid op blootstelling aan de UV-straling. En blootstelling aan UV-straling is schadelijk. Hoe meer je huid aan UV-straling wordt blootgesteld, hoe bruiner je zult worden. Dus hoe bruiner, hoe meer schade.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jaja
[..]
Dus... OMDAT pigmentcellen de stof melanine aanmaken die de huid bruin kleurt betekent het dat ALS de huid bruin wordt er al schade is opgelopen.
Lees dat zelf nou eens goed na. Het slaat namelijk nergens op.
Nogmaals, ik ontken niet dat er schade ontstaat. De gradatie van de opgelopen schade, dat is een stuk relevanter.
PS. geloof dat dit ook wel indirect ontopic is, maar een der kutmodjes zal het vast wel met je eens zijn, dus wees gerust
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan het anders prima volgen. De huid maakt melanine aan om de huid te beschermen. Het is een reactie van de huid op blootstelling aan de UV-straling. En blootstelling aan UV-straling is schadelijk. Hoe meer je huid aan UV-straling wordt blootgesteld, hoe bruiner je zult worden. Dus hoe bruiner, hoe meer schade.
Ben ik met je eens. Geen goede analogie. Ik snap wel de gedachtegang, maar er hoeft geen direct verband te zijn. Donkere mensen hebben ook meer melanine dan niet donkere mensen en dat is uit bescherming gedaan voor UV straling. Maar dit impliceert niet dat zij dan meer schade hebben opgelopen en dan een hogere kans hebben op huidkanker. Integendeel.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.
De redenering zoals die daar werd gegeven slaat nog steeds nergens op.
Ja, leg jij dan eens uit waarom het niet klopt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Meer blootstelling = meer schade. Je bent een waar visionair.
De redenering zoals die daar werd gegeven slaat nog steeds nergens op.
Dus je betaalt voor een lotion die je huid er uit laat zien alsof hij beschadigd is?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:01 schreef Aventura het volgende:
Buiten dat: ik kan helemaal niet bruin worden, alleen rood, en dan vervel ik en ben ik weer wit. Die cremes zijn daarom echt een uitkomst voor mij.
Hoeft niet he. Sommige mensen worden snel bruin zonder al te veel aan UV blootgesteld te zijn, terwijl andere mensen wit blijven na uren bakken in de zon. Denk dat die tweede groep dan toch iets meer schade heeft.quote:
En melanine zorgt er bij donkere mensen weer voor dat ze minder snel rimpels krijgen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:38 schreef DDM het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Geen goede analogie. Ik snap wel de gedachtegang, maar er hoeft geen direct verband te zijn. Donkere mensen hebben ook meer melanine dan niet donkere mensen en dat is uit bescherming gedaan voor UV straling. Maar dit impliceert niet dat zij dan meer schade hebben opgelopen en dan een hogere kans hebben op huidkanker. Integendeel.
Voor de lichte/normale huidquote:Op donderdag 26 april 2007 20:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Net zoveel als ik met normale lotion doe. Welke variant heb je? Ik heb de meest donkere genomen.
Ik moet wel gaan scrubben trouwens, ik zie dat het in de haarzakjes/puntjes gaat zitten.
Ik smeer alleen mijn onderbenen, voor de rest ben ik te lui![]()
Nou, ik hoor steeds mensen roepen van "niet op je gezicht!" maar ik doe dat al jaren wél. Is toch ook gewoon je huid? Als je het maar goed tot je haarlijn uitsmeert, vergeet je oren niet en ook je nek en kaaklijn moet je goed uitsmeren. Tot slot even met een wattenstaafje o.i.d. je wenkbrauwen goed schoonmaken. Kan echt wel hoor!quote:Op maandag 30 april 2007 15:08 schreef Mvnl het volgende:
Potentieel beginnend smeerder meldt zich.
Ben van mezelf ook zo wit als het maar zijn kan, en kan een hele dag in de zon liggen zonder ook maar iets te verkleuren/verbrandenKomt er nog bij dat ik eigenlijk alleen maar buiten zit te wachten op een kleurtje (heb niet zoveel te doen in m'n tuin en op een strand verveel ik me helemaal na 10 minuten), en als dat dan vervolgens nog nauwelijks komt dan laat maar..
Dus toch maar eens op de chemische manier proberen om een ietwat gezondere kleur te krijgen..
Voor zover ik uit dit topic begrijp is Dove t 'veiligst' als je niet zit te wachten op vlekken of een oranje kleur?
Is een apart cremepje daarvan voor het gezicht noodzakelijk?
Vraag t zowel vanuit financieel oogpunt als vanuit het idee dat ik bang ben met 2 verschillende cremes in 2 verschillende kleurtjes te eindigen...
uhm, wat betreft dat wenkbrauwen schoonmaken.. verkleurt haar anders mee?quote:Op maandag 30 april 2007 18:01 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou, ik hoor steeds mensen roepen van "niet op je gezicht!" maar ik doe dat al jaren wél. Is toch ook gewoon je huid? Als je het maar goed tot je haarlijn uitsmeert, vergeet je oren niet en ook je nek en kaaklijn moet je goed uitsmeren. Tot slot even met een wattenstaafje o.i.d. je wenkbrauwen goed schoonmaken. Kan echt wel hoor!
Nou, ik weet niet hoe dat met dove is maar vroeger kreeg ik wel eens een beetje lichtere wenkbrauwen en sindsdien doe ik uit voorzorg meteen even mijn wenkbrauwen schoonmaken...quote:Op maandag 30 april 2007 18:07 schreef Mvnl het volgende:
[..]
uhm, wat betreft dat wenkbrauwen schoonmaken.. verkleurt haar anders mee?
want hoe doe ik dat in vredesnaam met mijn armen of benen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |